چیزهای جالبی که درباره مردعنکبوتی نمیدانستید! قسمت 49

تاریخچه-کیست-نیمور-نامور-زیردریایی-آتلانتیس-مکنزی-شاهزاده-پادشاه-فکت-حقیقت-حقایق-facts-بیوگرافی-معرفی-مارول

به بهانه حضور «نیمور» (Namor) در فیلم "پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه" تصمیم گرفتم تمامی بخش های این قسمت را جوری بنویسم که مربوط به این شخصیت قدیمی و مهم مارول باشد.

(میتونید در اینجا، اینجا و اینجا اطلاعات خوبی درباره نیمور کسب کنید).

برای خواندن قسمت های قبلی بروید اینجا.

 

- آیا میدانستید نیمور در فیلم "مردعنکبوتی 2" حضور داشت؟!

البته در خود فیلم که نه ولی در کتابی که براساس داستان آن نوشته شد حضور داشت. پس میشه نتیجه گرفت به طور مخفیانه در خود فیلم هم بوده. اجازه بدهید توضیح بدهم:

در سه گانه مردعنکبوتی ساخته شده توسط سم ریمی اشاراتی به دیگر قهرمانان و شخصیت های مارول هم شده است. مثلا به دکتر استرنج (که در آیتم شماره 65 در این مقاله بهش اشاره کردیم) یا پدر مت مورداک که در این مقاله بهش اشاره شده و ... و اما اگر به یاد داشته باشید در شاهکاری به نام "مردعنکبوتی 2" وقتی پیتر پارکر تصمیم میگیره دیگر مردعنکبوتی نباشه شاهد هستیم که یک زباله گرد (با بازی «برنت بریسکو) لباس اسپایدرمن را نزد آقای جیمسون میبره و با این کارش حسابی او را خوشحال میکنه (چون فکر میکنه که مردعنکبوتی دست از حرفه ی خودش کشیده)، اونقدر که لباس رو میچسبونه روی دیوار اتاقش!

اسپایدرمن 2 نیمور

این آقا درخواست پول میکنه و جیمسون خسیس میگه فقط حاضره 50 دلار بهش بده و اونم میگه "میتونه بیشتر از این حرفا تو سایت ebay بفروشتش"! جیمسون هم راضی میشه 100 دلار بهش بده. به منشی خودش (بتی برنت) هم میگه که یه قالب صابون هم بهش بده!

و اما در رُمانی که توسط «پیتر دیوید» براساس داستان این فیلم نوشت و همزمان با اکران فیلم منتشر شد، خواندیم که این صحنه طولانی تر است. یعنی پس از آنکه این زباله گرد از اتاق جیمسون بیرون میاد، بتی که بابت رفتار بد جیمسون احساس شرمندگی میکنه تصمیم میگیره مبلغ رو بیشتر کنه. زباله گرد متوجه میشه و به نشانه ی احترام یک تعظیم شاهانه به بتی میکنه و بهش میگه که زمانی جزو یک خاندان سلطنتی بوده ولی یادش نمیاد در کدام سرزمین! بتی هم به شوخی میگه که شاید اون سرزمین، آتلانتیس بوده! و اون مرد هم با شنیدن این جمله به فکر فرو میره ...

خب معلومه که آقای دیوید میخواسته نوعی ایستراگ درباره نیمور در این رمان بگنجاند. چون همانطور که میدانید و در این مقاله هم توضیح دادیم، نیمور در دنیای کمیک پادشاه سرزمین خیالی و زیرِ آب آتلانتیس است. همچنین مشخصه که دیوید میخواسته نشون بده این زباله گرد، همان نیمور است چون در شماره 4 از سری اول کمیک بوک های چهار شگفت انگیز که سال 1962 منتشر شد، دیدیم که نیمور پس از جنگ جهانی دوم حافظه اش را از دست داده و مثل یک آدم بی خانمان و ولگرد در خیابان های نیویورک زندگی میکند!

نیمور - چهار شگفت انگیز

در نهایت این هیومن تورچ بود که نیمور را شناخت و سپس حافظه اش را به دست آورد و بار دیگر در کمیک های مارول حضور یافت. بنابراین، دیوید در رمان "مردعنکبوتی 2" با الهام گیری از این داستان میخواسته بگه این زباله گرد که گذشته اش را به خوبی به یاد نداره و رفتار شاهانه داره، همان نیمور است!!! جالب بود، نه؟

 

- آیا میدانستید در یکی از انیمیشن های مردعنکبوتی به خالق نیمور ادای احترام شد؟

نیمور در ابتدای دهه ی 80 میلادی در دو سریال انیمیشنی مردعنکبوتی به عنوان میهمان حضور یافت. او در سریال محبوب و شناخته شده "مردعنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" ظاهر شد. در این قسمت که "هفت قهرمان کوچک" نام داشت، خبیثی به نام «آفتاب پرست» مرد عنکبوتی و دوستانش را به همراه برخی دیگر از قهرمانان مارول مثل کاپیتان آمریکا، دکتر استرنج و شانا به یک جزیره کشاند تا ازشون انتقام بگیره. نیمور هم جزو این قهرمانان بود.

انیمیشن نیمور

کلا او حضورش چندان مهم و بزرگ نبود ولی شخصیت پردازی اش با کمیک ها همخوانی داشت زیرا بسیار مغرور و نچسب بود! اما حضور نیمور در سریال انیمیشنی دیگر مردعنکبوتی در این دهه، بسیار برجسته تر بود. در حقیقت در یکی از ایپزودهای سریال کارتونی مردعنکبوتی در سال 1981، که "خشم ساب مرینر" نام داشت (ساب مرینر یا Sub-Mariner، لقب «نیمور» است) او از کاراکترهای اصلی بود.

کارتون مردعنکبوتی - نیمور

نیمور به همراه فرزند دختر خاله اش به نام Namorita در حال شنا در زیر دریا بود که متوجه مایعی شد که آب دریا را آلوده کرده. این مایع باعث بیماری Namorita شد و به همین دلیل نیمور به سطح زمین آمد تا از یک سو با منشاء آلودگی مبارزه کند و از سوی دیگر Namorita را در بیمارستان مداوا کند. و اما این مایع در واقع از یک محلل بسیار قوی که میتوانست مثل یک اسید همه چیز را نابود کند، نشات گرفته بود که توسط دانشمندی به نام «اورت» و به سفارش «کینگ پین» ساخته شده بود!

کارتون - کینگ پین

اسم این دانشمند و ظاهر او از روی خالق شخصیت نیمور یعنی «بیل اِوِرِت» (Bill Everett) گرفته شده بود تا بهش ادای احترام بشه:

بیل اورت - نیمور

در نهایت اسپایدرمن و نیمور موفق میشوند بر کینگ پین و افرادش پیروز شوند و Namorita هم صحیح و سالم از بیمارستان مرخص شد و به همراه نیمور به دریا و آتلانتیس برگشت (در پایان به نظر میرسید Namorita چشمش مردعنکبوتی را گرفته!).

 

- آیا میدانستید نیمور در بازی مردعنکبوتی PS1 حضور داشته؟!

نیمور در کمال تعجب در بازی آرکید اسپایدرمن که در سال 1991 و در سبک Beat 'em Up ساخته شد به عنوان یکی از شخصیت های قابل بازی حضور داشت! همانطور که در این مقاله گفته شد، به جز اسپایدرمن میشد سه شخصیت دیگر را هم انتخاب و باهاشون بازی کرد که هر کدوم قابلیت های خاص خود را داشتند: «گربه سیاه»، «هاکای» و نیمور! بله درست شنیدید، نیمور!

نیمور - بازی مردعنکبوتی

حالا میشه برای حضور بلک کت و هاکای دلیل داشت ولی واقعا چرا نیمور؟! چون اون تقریبا هیج صنمی با دنیای اسپایدرمن نداشته است. واقعا اینهمه شخصیت فرعی تو کمیک های اسپایدرمن حضور داشتند ولی چرا نیمور رو انتخاب کردند؟ قدرت اش هم یه جورایی انگار از الکتریسیته ناشی میشد که اونم در نوع خودش عجیب بود (البته انگار در دنیای کمیک هم از این قدرت ها داشته). در هر حال، میرسیم به بازی تاریخ ساز مردعنکبوتی برای کنسول پلی استیشن که سال 2000 اومد و حسابی ترکوند (این مقاله را بخونید). البته نیمور در حالت عادیِ این بازی حضور نداشت ولی بازی با یک کد تقلّب خاص به حالت What if (وات ایف) در می آمد که در آن تغییرات جزئی و گاهی اوقات بامزه در داستان را شاهد بودیم. مثلا در حالت What if می توانستید در یکی از مراحل بازی مخفیگاه گرین گابلین را پیدا کنید یا با هیومن تورچ در بالای ساختمان بکستر (مقر "چهار شگفت انگیز") ملاقات کنید یا هنگام مبارزه با «میستریو» متوجه میشدید که یک ماهی در کلاهخودی که بر سرش میگذارد وجود دارد! (اشاره به اینکه مردعنکبوتی بارها به شوخی به میستریو گفته که "تُنگ ماهی" روی سرش میذاره!) و ... یک مرحله هم بود که در محفظه ای در زیرآب جریان داشت و در آن با کارنیج مبارزه میکردید و در حالت What if میشد نیمور را دید که بیرون محفظه در دریا ایستاده و انگار دارد نبرد را نظاره میکند!!!

نیمور - بازی

به همین دلیل نیمور در لیست پروفایل شخصیت های بازی هم بود:

پروفایل نیمور

 

- آیا میدانستید حضور مردعنکبوتی در یکی از کمیک های نیمور قرار بود بیشتر باشه؟!

نیمور و مردعنکبوتی چندین بار در کمیک های یکدیگر حضور داشته اند. اولین بار در شماره 14 از کمیک های Marvel Team Up شاهد همکاری بین آنها بودیم علیه خبیثی به نام «تایگر شارک» که از دشمنان اصلی نیموره (در این داستان نیمور به دنبال گرفتن انتقام مرگ پدرش از تایگر شارک بود). در شماره 214 از "مردعنکبوتی شگفت انگیز" هم آنها علیه گروه "چهار مخوف" با هم تیم آپ کردند و کمیک های دیگر ...

کمیک مردعنکبوتی نیمور

و اما شماره 69 از سری کمیک های اختصاصی نیمور  که سال 1974 به بازار آمد، کاوری داشت که نشان میداد قراره شاهد نبرد عظیمی بین او و مردعنکبوتی باشیم:

کمیک نیمور

ولی در داخل کمیک مردعنکبوتی فقط در چند پانل کوتاه حضور داشت و نبردی هم بین آنها رخ نداد! در واقع، نیمور به دنبال دانشمندی در دانشگاه ESU (محل تحصیل پیتر پارکر) میگشت (تا اختراعش رو بدست بیاره و ازش برای محافظت از آتلانتیس استفاده کنه) که اسپایدرمن نظرش به او جلب شد که دارد از دست پلیس ها فرار میکند:

کمیک نیمور

سپس مردعنکبوتی از پشت به نیمور برخورد کرد و او هم فکر کرد یکی از مامورین ند باهاش برخورد کرده و یک مشت حواله مردعنکبوتی کرد! همین! (یعنی اصلا متوجه نشد که مردعنکبوتی پشتشه که بخواد باهاش بجنگه!)

نبرد مردعنکبوتی نیمور

بعدشم با هم کمی صحبت کردند و رفتند پی کار خودشان!!!

اسپایدرمن - نیمور

در حقیقت، مردعنکبوتی حتی باقی نمیمونه تا به نیمور کمک کنه با خبیثی به نام Force مبارزه کنه و این خیلی عجیب بود. تا اینکه در بخش نامه های خوانندگان در شماره 71، توضیح داده شد که حضور مردعنکبوتی در کمیک مذکور، قرار بوده بیشتر باشه و به همین دلیل هم با آب و تاب روی کاور به تصویر کشیده شده بود ولی نویسنده داستان («استیو گربر») مجبور شده بود تا آرک داستانی خودش را (که از چند شماره قبل آغاز شده بود) در این شماره به پایان برسونه چون قرار بود جای خودش را به نویسنده ای جدید («مارو ولف من») بده! به همین دلیل از حضور مردعنکبوتی کاسته شد تا دست نویسنده برای به نتیجه رسوندن داستان باز باشه.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

New VENOM
#1 New VENOM 1401-09-09 12:33
چقدر خوب بود این قسمت
نقل قول کردن
Spidey rulles
#2 Spidey rulles 1401-09-09 12:46
تو این چند روزه که با سایت آشنا شدم مثل کودکی هستم در مغازه شکلات فروشی! کاملا ذوق زده و هیجان زده از این گنجینه ی پربار مقالات درجه یک. این سری مقالات رو هم شروع کرده دارم از قسمت اول میخونم. هر وقت به قسمت 49 رسیدم نظر میدم
نقل قول کردن
ultimate.spider.amir
#3 ultimate.spider.amir 1401-09-09 21:29
این همه سال بازی اسپایدرمن ps انجام دادم ولی از کد وات ایف خبر نداشتم
امروز طهر با خوندن مقاله متوجه شدم و از اون موقع دارم با این کد حال میکنم
ممنون استاد
نقل قول کردن
ultimate.spider.amir
#4 ultimate.spider.amir 1401-09-09 21:30
راستی اسناد میشه بفرمایید مخفیگاه گرین گابلین در حالت وات ایف، کجاست؟
نتونستم پیداش کنم :sigh:
نقل قول کردن
omid23
#5 omid23 1401-09-10 00:25
ممنون از استاد ترابی
این مقاله مثل بقیه مقاله های این سلسله مقالات عالی بود
مورد اولش جالبه که توی سه گانه سم ریمی چقدر اشاره و ایستراگ داشته(در حالی که فکر کنم توی اون زمان ایستراگ زیاد مد نبود)
مورد دوم هم باحال بود(واقعا هم شبیهش درآوردن)
مورد سوم من با اون تیکه مقاله خیلی حال کردم
نقل قول:
هنگام مبارزه با میستریو متوجه میشدید که یک ماهی بر کلاهخودی که بر سرش می گذارد وجود دارد!(اشاره به این که اسپایدرمن بار ها به شوخی به میستریو گفته که "تنگ ماهی" روی سرش میزاره)
:lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
omiDeadpool
#6 omiDeadpool 1401-09-14 13:34
خداییش اون یارو تو اسپایدرمن ۲ از اونی که تو واکاندا فور اور نقش نیمورو بازی میکنه به کمیک‌ها شبیه تره :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44