10 حقیقت مهمی که باید درباره هاک آی (Hawkeye) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره هاک آی (Hawkeye) بدانید

این مقاله به مناسبت شروع پخش سریال هاکای در شبکه دیزنی پلاس بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

برای آشنایی با شخصیت هاکای این مقاله و برای آشنایی با 10 داستان و دشمن برتر او این مقاله  و این مقاله را بخوانید.

 

1- هاکای را استن لی خلق کرد

http://www.spidey.ir/images/img/content/news/stanlee-cameo/Hawkeye.jpg

خیلی ها میدونند که اعضای موسس و حیاتی اونجرز مثل هالک و ثور و ایرون من توسط استن لی خلق شده اند ولی جالبه که نمیدونند هاکای (کلینت بارتون) هم توسط او خلق شده. گفته میشه استن لی خودش شخصا خیلی به تیراندازی با کمان علاقه داشته و همواره میخواسته همچین شخصیتی در مارول باشه. اما یادمون نره که هاکای اولش یک خبیث بود که خوشبختانه در شماره 16 کمیک اونجرز (1965) به همراه کوئیک سیلور و اسکارلت ویچ به عضویت انتقام جویان درآمد. استن لی با نبوغ خودش کاری کرد تا تنش و درام همواره بخش لاینفک داستان های اونجرز باشه. چون هاکای بسیار کله شق، یک دنده و مغرور بود و همواره با دیگر اعضا مثل کاپیتان آمریکا مشکل داشت و خیلی وقتها از دستورات سرپیچی میکرد ! به همین دلیل خوندن کمیک های اونجرز و نحوه تعامل شخصیت ها با یکدیگر خیلی هیجان انگیز بود. در حالی که همون موقع در کمیک های "جاستیس لیگ" ، شخصیت ها تقریبا همه یه جور رفتار میکردند!

 

2- هاکای یک برادر بزرگتر داره که خبیثه!

داداش هاکای

برادر بزرگتر هاکای چارلز "برنی" بارتون (Charles Barton) نام دارد. چارلز و کلینت وقتی بچه بودند یتیم شدند چون پدر و مادرشان در یک حادثه کشته شدند (پدرشان یک دائم الخمر بود). بعدش آنها دو تایی به سیرک ملحق شدند و در آنجا آموزش دیدند. ولی چارلز مدام به برادرش حسودی میکرد. آخرش هم تصمیم گرفت سیرک را ترک کرده و به ارتش ملحق شد. به کلینت هم هشدار داد که اگر باهاش نیاد دیگر هرگز برادرش نخواهد بود. ولی کلینت باهاش نرفت و همین موضوع باعث شد تا از برادرش کینه به دل بگیره. چارلز بعدها به یک مامور مخفی تبدیل شد و چندین بار هم با کلینت درگیری پیدا کرد. بعدها «بارون زیمو» چارلز را فریب داد تا از برادرش انتقام بگیره. چارلز سالها مرده پنداشته میشد ولی برگشت و در گروه "دارک اونجرز" که توسط «نورمن آزبورن» تاسیس شد در قالب «هاکای» خبیث فرو رفت.

 

3- مربیان و شاگردان هاکای

گفتم که کلینت بارتون و برادرش در کودکی یتیم شدند ولی از یتیم خانه فرار کردند تا به سیرک ملحق شوند.

هاوکی سیرک

در آنجا شخصیتی به نام «شمشیرباز» (Swordsman) به کلینت آموزش داد (شمشیرباز شخصیت خبیثی بود که بعدا قهرمان شد و حتی به عضویت گروه اونجرز هم درآمد. این مقاله را بخوانید).

چند سال بعد و در کمیک های اختصاصی Hawkeye متوجه شدیم که کلینت در سیرک علاوه بر شمشیرباز یک مربی دیگر هم داشته به نام «تریک شات» که اسم واقعی اش «باک چیزم» (Buck Chisholm) بود .

تریک شات

جالبه که تریک شات هم اولش یک خلافکار بود و سعی کرد که هاکای را هم به سمت خودش بکشاند که در نهایت موفق نشد. البته او هم بعدا تا حد زیادی از مسیر خباثت خارج شد.

دیگر مربی هاکای، کاپیتان آمریکا نام داره! یعنی وقتی کلینت به گروه اونجرز ملحق شد از استیو راجرز مهارت مبارزه تن به تن را یاد گرفت.

ولی این رو هم بدونید که هاکای یک شاگرد مهم هم داشته به نام «کیت بیشاپ»! كیت یك دختر خرپول بود كه تخصص بالایی در تیراندازی داشت . ولی مادرش از پدرش جدا شده بود و کیت از دوران کودکی سعی داشت روی پای خودش وایسه و به همین خاطر روحیه جنگنده و بسیار کله شقی دارد. کیت همچنین همیشه هاکای را تحسین میکرد که بدون داشتن هیچ قدرت فوق بشری تونسته در گروه اونجرز عضو بشه. وقتی در پارک مرکزی نیویورک مورد آزار و اذیت قرار گرفت سعی کرد در دفاع شخصی و مبارزات تن به تن آموزش ببینه. وقتی گروه Young Avengers شكل گرفت تصمیم گرفت عضو تیم بشه و اسم خودش رو گذاشت «هاكای» ( لازم به ذكره كه آن موقع کلینت بارتون مرده پنداشته میشد) .

کیت بی شاپ

کیت به درخواست کاپیتان آمریکا این کار رو کرد. لباسی که بر تن کرد نیز در واقع از لباس هاکای و «ماکینگ برد» الهام گرفته بود. در کمیک های فوق العاده ای که «مت فرکشن» برای هاکای نوشت بسیار شیمی خوبی بین او و کلینت دیده شد و نوعی رابطه استاد- شاگردی جالب بینشان شكل گرفت.

 

  

4- هاکای ناشنوا میباشد!

 هاکای ناشنوا میباشد!

اونایی که کمیک معرکه "الد من هاکای" رو خونده اند میدونند که در این داستان کلینت بارتون نابینا میشه (این کمیک اینجا ترجمه شده است). ولی شاید خیلی از شما ندونید که هاکای در دنیای کمیک یک نقص دیگر هم داره: ناشنوایی! سال 1984 و در شماره 4 از کمیک Hawkeye دیدیم که هاکای و مایکینگ برد توسط خبیثی به نام «کراس فایر» (که در این مقاله معرفی شده است) دستگیر شده. کراس فایر ماشینی داشت به نام undertaker که میتونست کاری کنه تا مردم  به جان یکدیگر بیفتند. کراس فایر این دستگاه را روی هاکای و ماکینگ برد تست کرد. بنابراین هاکای مجبور شد سر یکی از تیرهای صوتی خودش را داخل دهانش بگذارد تا جلوی تاثیرات دستگاه را بگیره.

همین باعث شد تا پرده گوش او پاره بشه و 80 درصد از قدرت شنوایی خودش را از دست بده. به همین دلیل از سمعک استفاده میکرد! جالبه که سال 2012 مادری به مارول نامه نوشت که پسر 4 ساله اش نمیخواد از سمعک استفاده کنه چون هیچ ابرقهرمانی سمعک نداره . مارول هم کمیک های هاکای رو برایش فرستاد که در آن او از سمعک استفاده میکرد و این پسر هم با خواندن آنها متقاعد شد این کار رو بکنه. پس از رویداد House of M شنوایی هاکای دوباره برگشت ولی سال 2012 یک خبیث دیگر به نام Clown در شماره 19 از کمیک های تحسین شده هاکای (به قلم «مت فرکشن» ) دوباره به گوش های ضربه زد و باز هم ناشنوا شد!

کر شدن هاکای

 

5- هاکای بروس بنر (هالک) را با تیر زد و کشت!

هاکای بروس بنر (هالک) را با تیر زد و کشت!

در سال 2016 و در شماره 3 از کمیک "جنگ داخلی 2" (که در اینجا ترجمه شده است) شاهد کشته شدن بروس بنر بودیم! ولی عجیب تر اینکه این اتفاق به دست کلینت بارتون  رقم خورد! در واقع یکی از پیش بینی های «یولیسس» (ناانسانی که میتونه آینده رو ببینه) نشان داد که هالک دوباره دست به طغیان خواهد زد. در نتیجه اونجرز رفتند دنبال بروس بنر. او هم گفت که مدتیه روی خودش آزمایشاتی میکرده تا هالک رو درون خودش کنترل کنه. بعدش بروس وقتی میفهمه اونجرز برای چی اومدن دنبالش عصبی میشه و وقتی نزدیکه که به هالک تبدیل بشه، توسط تیری که بهش میخوره، کشته میشه. بعدش بلافاصله معلوم شد که هاکای تیر را به سمت بروس زده . ولی هاکای را تبرئه کردند چون مشخص شد که خود بروس ازش خواسته بوده هر وقت حس میکنه دوباره داره به هالک تبدیل میشه بکشتش.

  

6- هویت های مختلف هاکای

جالبه که بدونید در انتهای دهه 60 میلادی کمان هاکای شکست و او بسیار احساس بی مصرف بودن میکرد سپس در کمیک های اونجرز داستانی چاپ شد که در آن گروه قرار بود ماموریتی را در فضا انجام بده ولی هاکای رو میخواست با خودش نبره چون قدرت فوق بشری نداره. ولی بارتون یکی از لباس های هنک پیم را برداشت و با استفاده از ذرات پیم خودش رو به «گولیات» (Goliath) تبدیل کرد و سایزش افزایش یافت!

به همین دلیل به او لقب دومین گولیات دنیای کمیک های مارول هم داده شده (اون موقع هنک پیم در هویت «یلو جکت» فرو رفته بود) البته این قضیه فقط چند ماه طول کشید و بارتون دوباره به حالت خودش برگشت و کمان بر دست گرفت. یک بار هم به طور کوتاهی هاکای دوباره در رویداد Operation: Galactic Storm، تبدیل به گولیات شد.

همانطور که قبلا در این مقاله گفته شده بود، هاکای در رویداد House of M (که اینجا ترجمه شده است) به دست اسکارلت ویچ کشته شد (در واقع پسر اسکارلت ویچ این کار را کرد) یعنی از عالم پاک شد و انگار اصلا وجود نداشته (جالبه که پودر شدن او خیلی شبیه به پودر شدن های فیلم "جنگ بینهایت" به دست ثانوس بود! این عکس رو ببینید). منتهی وقتی دنیای ایده آل اسکارلت ویچ نابود و دنیای قبلی دوباره برگشت، هاکای هم زنده شد! ولی دوست نداشت به همه اعلام کنه برگشته. بنابراین هویت جدیدی رو برای خودش انتخاب کرد به نام «رونین» (Ronin) و هویت اصلی خودش را حتی برای نزدیک ترین هم تیمی های خودش هم فاش نکرد (همین موقع هم بود که قهرمانی جوان به نام «کیت بیشاپ» به هاکای جدید تبدیل شد که در بالا بهش اشاره شد).

رونین هاکای کلینت بارتون

اما بعد از رویداد Siege و تشکیل دوباره گروه اونجرز به دست کاپیتان آمریکا، کلینت دوباره هویت سابق خود یعنی هاکای را انتخاب کرد. البته این رو هم بگم که هویت رونین قبل و بعد از هاکای، برای شخصیت های دیگر هم مورد استفاده قرار گرفته، مثلا شوهر سابق بلک ویدو که رئیس انجمن اقیانوس تاریک (Dark Ocean Society) شد (این مقاله را بخوانید). هویت رونین همانطور که میدونید در فیلم "انتقام جویان: پایان بازی" برای هاکای برگزیده شد.

رونین 

 

7- هاکای یک لباس سیرکی داشته!

همانطور که در مورد قبلی گفتم پس از آنکه «کلینت بارتون» ملقب به «هاکای» به گروه اونجرز ملحق شد تصمیم گرفت هویت و قدرت های جدیدی به نام «گولیات» رو برای خودش انتخاب کنه. خود همین لباس گولیات او هم زیاد جالب نبود. ولی بعدش و طی داستان معروف "جنگ کری/اسکرال" گروه اونجرز به فضا رفتند و بعدش هم برگشتند البته همه به جز گولیات! بعدا معلوم شد او هم تونسته فرار کنه ولی سر از اروپای شرقی درآورده و شغلی هم در سیرک پیدا کرده بود. و عجب لباس مسخره و بیخودی هم برای خودش درست کرده بود! (شلوار پاش نبود!!!)

 

8- یک بار به هاکای پیشنهاد شد تا جانشین کاپیتان آمریکا بشه ولی قبول نکرد!

یک بار به هاکای پیشنهاد شد تا جانشین کاپیتان آمریکا بشه ولی قبول نکرد!

پس از وقایع رویداد مهم "جنگ داخلی" که منجر به کشته شدن استیو راجرز (کاپیتان آمریکا) شد ، تونی استارک که قبلا در این رویداد با استیو جنگیده بود بسیار دچار عذاب وجدان شد . بنابراین به دنبال این بود که میراث کاپیتان امریکا را زنده نگه داره و در نتیجه نزد کلینت رفت و ازش خواست جانشین استیو بشه و لباس کاپیتان امریکا رو بپوشه. ولی او  این درخواست را رد کرد. جالبه که کلینت نشان داد خیلی هم عالی میتونه از سپر کاپیتان آمریکا استفاده کنه!

 

9- یک کماندار دیگر هم در دنیای مارول وجود دارد!

 یک کماندار دیگر هم در دنیای مارول وجود دارد!

در دنیای شماره 712 مارول یک آقایی بود به نام «وایات مک دونالد» (Wyatt McDonald) که راننده تاکسی بود و بسیار هم در تیراندازی مهارت داشت و عضو گروهی بود به نام "اسکادران سوپریم" (Squadron Supreme) که میتونید در این مقاله راجع به این تیم اطلاعاتی کسب کنید. جالبه که این آقا اسم خودش را «هاکای» گذاشته بود! ولی وقتی گروه اونجرز به دنیای 712 میروند و با اسکادران سوپریم میجنگند، او هم برای این که کسی گیج نشه اسم خودش را «کماندار طلایی» (Golden Archer) میذاره! این رو هم بدونید که بعد از مدتی ایشون ویژگی های خباثت آمیز در وجودش آشکار شد و وقتی دوست دخترش به نام Lady Lark درخواست ازدواجش را رد کرد، شستشوی مغزی اش داد تا دوستش داشته باشه و به همین خاطر از گروه اخراج شد

 

10- معشوقه های هاکای!

در کل آقای کلینت بارتون برای خانم ها جذابیت خاصی داره و خیلی ها عاشقش شده اند! در گروه اونجرز هم با هم تیمی های خودش مثل «واسپ» و «اسکارلت ویچ» هم رابطه هایی هر چند کوتاه داشته (کلینت وقتی اسکارلت ویچ او را وِل  و «ویژن» را انتخاب کرد، اونقدر عصبانی شد که از اونجرز رفت!). وقتی هاکای در گروه تاندربولتس بود نیز با خانمی خبیث به نام «مون استون» دوست شد که از دشمنان «کاپیتان مارول» به شمار میاد (این مقاله رو بخونید).  برخی از خانم ها هم بوده اند که زیاد نمیشه اسم معشوقه روی آنها گذاشت . مثلا، «شیلا دانینگ» (Sheila Danning).

شیلا دانینگ

وقتی هاکای رئیس بخش حفاظت شرکت CET متعلق به آقای «درن کراس» (که از دشمنان مرد مورچه ای به حساب میاد) بود ، با این خانم چند بار قرار ملاقات عاشقانه گذاشت. شیلا در واقع رئیس بخش روابط عمومی شرکت CET بود . اما بعدا برای هاکای فاش کرد که بهش علاقه ای نداشته و فقط مدتی رو باهاش گذرونده تا حواس هاکای از کارهای خلافی که در شرکت انجام میدادند پرت بشه!

یک بار هم در کراس اور "اونجرز/جاستیس لیگ" دیدیم هاکای عاشق «قناری سیاه» دی سی شده!!! (این مقاله را بخوانید).

اما دو زن هستند که اهمیت زیادی در زندگی رومانتیک هاکای داشته اند. اولین آنها «ناتاشا رومانوف» ملقب به «بلک ویدو» است. کلا سرگذشت و نحوه عضویت هاکای در اونجرز هم به بلک ویدو گره خورده. بلک ویدو اولش از سوی کشورش (روسیه) ماموریت داشت تا اسرار «تونی استارک» را بدزده . بنابراین هاکای رو اغوا کرد تا بهش کمک کنه این کار رو بکنه (البته از همان ابتدا هم هاکای دوست داشت یه قهرمان باشه ولی زیبایی بلک ویدو او را تحت تاثیر قرار داد و بهش ملحق شد).

اما بعدش وقتی دولت ناتاشا بهش خیانت کرد احساس کرد واقعا داره عاشق هاکای میشه. سپس هاکای متقاعد شد تا به گروه اونجرز ملحق بشه. حتی بعد از اینکه او به راه راست هدایت و به گروه اونجرز ملحق شد نیز به بلک ویدو علاقه نشان میداد. وقتی هم که بلک ویدو اصلاح شد شاید هیچ کس به اندازه هاکای خوشحال نشد و او بود که بلک ویدو را به اعضای اونجرز معرفی کرد تا به عضویت گروه دربیاد. ولی بعدا وقتی هاکای در هویت گولیات خود بود، از هم جدا شدند چون اون موقع ناتاشا فهمید که شوهر سابقش که فکر میکرد مرده، زنده است!

دیگر زنی که اهمیت بسیار زیادی در زندگی هاکای داشته، «بابی مورس» ملقب به «ماکینگ برد» (Mockingbird) است که یكی از اعضای شاخص سازمان "شیلد" به شمار میاد و خیلی زود عضو اونجرز و دلباخته هاكای شد .

آنها در در نهایت با هم ازدواج كردند. او هم درست مثل هاكای توانایی فوق بشری ندارد و فقط به آمادگی جسمانی بالا، فنون رزمی و ذهن آماده خودش تكیه میكند. هاکای و ماکینگ برد سالها با هم همکاری میکردند و کمیک مشترک داشتند.

ماکینگ برد در ضمن یكی از انتقام جویانی بود كه به همراه هاکای به كالیفرنیا رفت تا گروه West Coast Avengers را تشكیل دهد (برای آشنایی با این گروه ، این مقاله را بخوانید) ماكينگ برد تا موقع مرگ با این گروه بود ولی معلوم شد نمرده بوده . در واقع «اسكرال» ها (كه یك نژاد بیگانه متخاصم هستند كه میتوانند خودشان را به شكل دیگران دربیاورند) او را ربوده بودند و بدلی به جایش فرستاده بودند تا به گروه اونجرز نفوذ كند. او سپس دوباره به كره زمین برگشت و سعی کرد خودش را با شرایط جدید وقف دهد و حرفه ابرقهرمانی خودش را ادامه دهد . در ضمن او دیگر معشوقه هاكای نیست و ازش جدا شده جالبه که اخیرا در كمیك های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" دیدیم كه رابط شیلد با شركت صنایع پاركر شده و با مرد عنكبوتی همكاری میكند. سپس رابطه رومانتیک بین آنها برقرار شد که خیلی زود بهم خورد! (این مقاله را بخونید).

خب لابد الان دارید از خودتون میپرسید پس چرا این دو خانم در دنیای سینمایی مارول عشق هاکای نبودند و او با زنی دیگر ازدواج کرد و بچه دار شد؟ دلیلش اینه که هاکای در MCU در واقع از هاکای دنیای کمیک بوک های التمیت (Ultimate) مارول الهام گرفته (دنیای شماره 1610).

در این دنیا هاکای با دوست دختر قدیمی خودش به نام «لورا» ازدواج کرد و صاحب سه بچه هم شد. در دنیای سینمایی مارول هم هاکای بچه داره.

بچه های هاکای 

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر هاک آی (HAWKEYE)

10 دلیل که در انتقامجویان 4 به «هاک آی» نیاز هست (همچنین 10 دلیل که به «رونین» نیاز هست)

شماره آخر از کمیک "پیرمردی به نام هاکای"  ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک تیزبین (HAWKEYE) ترجمه شد

100 شخصیت برتر مارول: هاکای

10 کمیک برتر هاکای (Hawkeye)

كامیك بوك فارسی: شماره آخر SECRET WARS OLD MAN LOGAN

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی: هاکای (Hawkeye)

کمیک مشترک مرد عنکبوتی و هاکای ترجمه شد + لینک دانلود

نبرد بینظیر هاکای در اونجرز: قوی ترین قهرمانان دنیا

لحظات تاریخی در مارول: هاکای عضو گروه اونجرز میشود 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-02-18 17:07
این مقاله فکر کنم غلط تایپی زیاد داشته باشه چون سریع تایپش کردم
پس با دقت بخونید و اشتباهات رو بگید تا تصحیح بشه ;-)
نقل قول کردن
moali
#2 moali 1398-02-18 19:15
به نقل از mtm:
این مقاله فکر کنم غلط تایپی زیاد داشته باشه چون سریع تایپش کردم
پس با دقت بخونید و اشتباهات رو بگید تا تصحیح بشه ;-)

اتفاقا جالبه که از جمله مقالات کم غلطتونه!
نقل قول کردن
moali
#3 moali 1398-02-18 19:21
اما در مورد خود مقاله، واقعا ازتو تشکر میکنم که به درخواستم اهمیت دادین و از این دست مقالات برای اعضای مهم موجود در mcu نوشتین، حالا چه اعضای اصلی اونجرز چه بقیه و امیدوارم اینو ادامه بدین و تکمیل بشه به طوری که سری مقالات nنکته که باید در مورد شخصیتx بدانید، در مورد همه شخصیتهای مهم mcu مثل شش عضو اصلی و دکتر استرنج و نگهبانان کهکشان و... ارائه بشه و به این شکل کوله بار سایت و ارزش و اعتبارش بیش از پیش بشه. واقعا مقالاتی که داره این جا کار میشه نمونش در جای دیگری وجود نداره که مختصر و مفید اطلاعات به درد بخور رو فقط بده...
به هر حال خیلی دوست دارم این مقالات جذاب رو بخونم.


راستی استاد من یه مقاله نوشتم تحت عنوان:"۲۰دلیل برای پادشاهی mcu بر هالیوود" امکانش هست یه جوری به دستتون برسه ببینین برای انتشار تو سایت به درد بخور هست یا نه؟
نقل قول کردن
Frank castle
#4 Frank castle 1398-02-18 20:09
سلام اقای ترابی
یه سوال برام پیش اومد شما در مقاله 20 تیم برتر انتقام جویان ذکر کردید که نورمن ازبورن از بولز ای برای نسخه پلید هاک ای استفاده کرده اما در این مقاله شما گفتید برادر کلینت هست که سنخه خبیث هاک ای شده!!!
میخواستم بدونم داستان چیه؟ایا این دو نفر در دو برهه جایگزین شدن یا داستان دیگه ای هست؟
نقل قول کردن
kiyan
#5 kiyan 1398-02-18 20:38
به نقل از Frank castle:
سلام اقای ترابی
یه سوال برام پیش اومد شما در مقاله 20 تیم برتر انتقام جویان ذکر کردید که نورمن ازبورن از بولز ای برای نسخه پلید هاک ای استفاده کرده اما در این مقاله شما گفتید برادر کلینت هست که سنخه خبیث هاک ای شده!!!
میخواستم بدونم داستان چیه؟ایا این دو نفر در دو برهه جایگزین شدن یا داستان دیگه ای هست؟

در دو برهه مختلف عضوش شدند
دارک اونجرز هم اعضای مختلفی داشته
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1398-02-18 20:49
به نقل از kiyan:
به نقل از Frank castle:
سلام اقای ترابی
یه سوال برام پیش اومد شما در مقاله 20 تیم برتر انتقام جویان ذکر کردید که نورمن ازبورن از بولز ای برای نسخه پلید هاک ای استفاده کرده اما در این مقاله شما گفتید برادر کلینت هست که سنخه خبیث هاک ای شده!!!
میخواستم بدونم داستان چیه؟ایا این دو نفر در دو برهه جایگزین شدن یا داستان دیگه ای هست؟

در دو برهه مختلف عضوش شدند
دارک اونجرز هم اعضای مختلفی داشته

بله درسته
داداش کلینت بعد از رویداد fear itself به گروه اضافه شد
اینجا همه اعضا رو گفته:
bit.ly/2LuF996
نقل قول کردن
Spider-Fan
#7 Spider-Fan 1398-02-18 21:01
به نقل از kiyan:
به نقل از Frank castle:
سلام اقای ترابی
یه سوال برام پیش اومد شما در مقاله 20 تیم برتر انتقام جویان ذکر کردید که نورمن ازبورن از بولز ای برای نسخه پلید هاک ای استفاده کرده اما در این مقاله شما گفتید برادر کلینت هست که سنخه خبیث هاک ای شده!!!
میخواستم بدونم داستان چیه؟ایا این دو نفر در دو برهه جایگزین شدن یا داستان دیگه ای هست؟

در دو برهه مختلف عضوش شدند
دارک اونجرز هم اعضای مختلفی داشته

فقط هاکای نبوده. در اون زمان، قهرمانان دیگه‌ای هم بودن که دو تا شخصیت خبیث در نقش‌شون بودن.
برای مثال:
Daken و Gorgon در نقش «ولورین»
Moonstone و Superia در نقش «میز مارول»
Venom و Ai Apaec (و مک گارگن!) در نقش «اسپایدرمن»
(چون که ما دو ورژن از Dark Avengers داشتیم در واقع.)
نقل قول کردن
I am the best
#8 I am the best 1398-02-19 09:16
سلام دوستان ببخشید اسپمه ولی درباره قسمت جدید اونجرز چند تا سوال داشتم اولیش اینه که من خواستم تا کیفیت بلوری فیلم صبر کنم ولی یکی از دوستام سه تا نکته رو درباره فیلم لو داد. خطر اسپویل داستان یکی اینکه تونی استارک اخر فیلم میمیره دو استیو پتک ثورو برمی داره سه هم رفیقم یه عکسی بهم نشون داد تونی دست کش بی نهایت دستش بود حالا سوال من اینه که الان بیشتر داستان برام لو رفته یا نکات و پیچش های داستانی دیگه هم داره فیلم سوال دیگم اینه که این کیفیتی تو سایت از فیلم که گذاشتید ارزش داره ببینی صحنه هایی که تو شب اتفاق میافته معلومه سکانسای اکشن و... ؟؟؟ یا صبر کنم واسه بلوری ممنون میشم اگه پاسخ بدین
نقل قول کردن
Frank castle
#9 Frank castle 1398-02-19 10:01
ممنون از همه بخاطر راهنمایی
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#10 Ehsan Spider 1400-09-03 19:24
سلام

استاد مقاله که درجه یکه منم خیلی وقت پیش خونده بودمش و با شخصیت هاکای آشنا هستم. ولی فکر کنم مناسبتی که این مقاله بابتش اومده صفحه اول باید اصلاح بشه.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#11 Ehsan Spider 1400-09-03 22:48
خب قسمت اولشو دیدم و

خطر اسپویل

خب رسما شاهد این بودیم که هاکای داره جایگزین میشه و از این به بعد دیگه قرار نیست شاهد هاکای نسخه رنر باشیم ولی هیچی از همین اول مشخص نیست. از اونجایی که هاکای شخصیتی هستش که دوستش دارم و با توانایی اش حال میکنم انتظارم یخورده بالا بود و به نظرم برآورده هم شد. ارجینی که برای کیت در نظر گرفته شده خوب بود ولی همچنان معتقدم توی دنیای کمیک ارجینش بهتر بود. البته انتظار داشتم کیت مثل دنیای کمیک سعی در جلب نظر پدرش داشته باشه و اینا مخلص کلام بگم یهویی شد در واقع این ارجینی که شاهد بودیم. ولی در کل راضی کننده بود.

اتفاق ویژه دیگه این بود که ما شاهد نسخه رونین از بارتون بودیم که توی دنیای کمیک هم نظیرش رو دیده بودیم ولی فکر میکنم کاری که مارول کرد این بود که اومد و بخشی از زندگی هاکای رو به تصویر کشید و در واقع معرفی کرد که توی هیچ کدوم از فیلما ندیده بودیم.

به نظرم برخورد هاکای و کیت هم خیلی جالب بود، هرچند کلیشه ای ولی در نوع خودش راضی کننده بود. یه موضوع دیگه هم که هست من شدیدا حس کارآگاهی از این سریال گرفتم مرگ این پیر خرفت و دزدین شمشیر توسط نامزد مادر کیت و اینا همش ثابت میکتن که سریال قراره راز آلود باشه و کیت و هاکای هم باهم قراره پرده از این راز ها بر دارن.

دوست دارم در آخرش جرمی رنر بازنشته نشه و در قالب رونین به کارش ادامه بده و هویت هاکای رو بده به بیشاپ.


دمتون گرم
نقل قول کردن
Death_master
#12 Death_master 1400-09-04 20:34
سلام استاد ترابی خسته نباشید مقاله خوبی بود. استاد من روز 29 آبان ایمیلی به آدرس سایت نوشتم که خیلی مهم نبود. استاد تا اونجا که من میدونم فکر کنم تولد شما روز 29 یا 30 آبان بود خواستم تولدتون را بهتون تبریک گفته باشم و بابت همه مقاله هایی که نوشتید تشکر کنم انشاالله که 1000 سال زنده باشید دوستون داریم :D
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1400-09-04 21:28
به نقل از Death_master:
سلام استاد ترابی خسته نباشید مقاله خوبی بود. استاد من روز 29 آبان ایمیلی به آدرس سایت نوشتم که خیلی مهم نبود. استاد تا اونجا که من میدونم فکر کنم تولد شما روز 29 یا 30 آبان بود خواستم تولدتون را بهتون تبریک گفته باشم و بابت همه مقاله هایی که نوشتید تشکر کنم انشاالله که 1000 سال زنده باشید دوستون داریم :D

خیلی خیلی ممنونم
منم دوستتون دارم . خدا شما رو برای عزیزانتون نگه داره
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1400-09-04 21:28
به نقل از Death_master:
سلام استاد ترابی خسته نباشید مقاله خوبی بود. استاد من روز 29 آبان ایمیلی به آدرس سایت نوشتم که خیلی مهم نبود. استاد تا اونجا که من میدونم فکر کنم تولد شما روز 29 یا 30 آبان بود خواستم تولدتون را بهتون تبریک گفته باشم و بابت همه مقاله هایی که نوشتید تشکر کنم انشاالله که 1000 سال زنده باشید دوستون داریم :D

خیلی خیلی ممنونم
منم دوستتون دارم . خدا شما رو برای عزیزانتون نگه داره
نقل قول کردن
amin Hajati
#15 amin Hajati 1400-09-04 23:06
سلام استاد با حرف #12 خواستم تولدتان را تبریک بگم و ازتون برای تاسیس سایت تشکر کنم :-)
امیدوارم عمر طولانی و سلامتی داشته باشید :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37