10 نسخه عجیب و غریب از "دکتر اختاپوس" در دنیای کمیک !

10 نسخه عجیب و غریب از "دکتر اختاپوس" در دنیای کمیک !

پس از مقاله "حقیقت های مهم دکتر اختاپوسحالا وقتشه نسخه های مختلف این شخصیت در دنیاهای موازی را نیز بهتان معرفی کنیم!

 

10- دکتر اختاپوس سال 1602

دکتر اختاپوس سال 1602 

"1602" در واقع نام کمیکی معرکه و باحال به قلم نویسنده برجسته دنیای کمیک یعنی «نیل گیمن» است که در انگلستان اوایل قرن 17 میلادی رخ میداد! در این دنیا یا بهتره بگیم در این دوره زمانی، شاهد نسخه ای از دکتر اختاپوس در مینی سریز Spider-Man 1602 بودیم. نامش بارون ویکتور اکتاویوس بود که یک نجیب زاده ایتالیایی بود که در فرانسه زندگی میکرد و به بیماری طاعون خیارکی مبتلا شده بود (طاعون خیارکی متداول‌ترین حالت طاعون است که که طی نیش کک یا گازگرفتگی توسط موش آلوده به وجود می‌آید) و برای درمان خودش از خون هشت پا استفاده کرده بود که باعث شده بود به نوعی هیولای دفرمه شده اختاپوس مانند تبدیل شود! او اعتقاد داشت میتواند از خون مرد عنکبوتی (پیتر پارکوآ) برای بهتر شدن وضعیتش استفاده کند و برای این منظور دانشمندی به نام Henri Le Pym (که نسخه ای از مرد مورچه ای دنیای اصلی مارول بود) را مجبور کرده بود تا بهش کمک کنه. Henri Le Pym برایش معجونی ساخت که درمان شود ولی دیگر دیر شده بود و بارون اکتایوس ظاهر و فرم خودش را موهبتی که برایش مقدر شده بود تلقی کرد! سپس Henri Le Pym خودش معجون را خورد که باعث شد عظیم الجثه شود و بارون ویکتور اکتاویوس را زیر پایش له کند! شما میتونید این داستان را به طور کامل در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

9- دکتر اختاپوس در دنیای MC2

دکتر اختاپوس در دنیای MC2 

دنیای شماره 982 مارول رو بهش MC2 هم میگن. این دنیا معروف به این بود که پیتر پارکر در آن بازنشسته شده و دختر واقعی او یعنی «مِی دِی پارکر» جایش را گرفت و اسمش رو گذاشت دختر عنکبوتی (این مقاله را بخونید). بعدا فاش شد وقتی مرد عنکبوتی بازنشسته شد، دکتر اختاپوس این دنیا به دیلی بیوگل حمله کرد و رابی رابرتسون را به قتل رساند که باعث شد آقای جی. جونا جیمسون پروژه Human Fly را فعال کند که هدفش خلق کردن یک ابرقهرمان دولتی بود. سپس دکتر اختاپوس مزدوران خودش را فرستاد تا زره Human Fly را بدزدند ولی نوه جیمسون زودتر دستش به زره رسید و آن را بر تن کرد و به ابرقهرمانی به نام «باز» (Buzz) تبدیل شد. در نهایت باز و دختر عنکبوتی دکتر اختاپوس را دستگیر کردند که معلوم شد سرطان دارد و به کما فرو رفت. سپس شخصیتی به نام «لیدی اختاپوس» جایش را گرفت (برای آشنایی با او این مقاله را بخوانید).

  

8- اکتاویا اتو

اکتاویا اتو

این دکتر اختاپوس قهرمان و مونث (!) مربوط به دنیای شماره 1104 مارول میشود که در دنیای خودش عضو گروه "انتقام جویان جوان" (Young Avengers) بود و جالبه که یکی از بزرگترین دشمنانش یک زن عنکبوتی پلید بود به نام «پارکر پیترز» ! تا اینکه یک روز ارتشی از الکتروها از دنیاهای موازی به خانه اش یورش می آورند و پدر و مادرش را تهدید کرده و اکتاویا را با خودش میبرند تا همراه با دیگر دکتر اختاپوس ها از دنیاهای موازی روی "شبکه تار و پود هستی" مطالعه کنند (داستانش خوشبختانه در اینجا ترجمه شده است). تا اینکه گوئن عنکبوتی و یکی دیگر از اعضای گروه "مبارزان عنکبوتی" از راه میرسند و او را آزاد میکنند. در نهایت اکتاویا فرار کرد و به مبارزان عنکبوتی پیوست!

 

7- دکتر اختاپوس 2099

دکتر اختاپوس 2099

در دهه 90 میلادی مارول کمیک های جالبی چاپ میکرد به نام 2099 که در آینده اتفاق می افتادند. اولین و مهم ترین و ماندگارترین شخصیت های سال 2099 کسی نیست جز میگل اهارا ملقب به مرد عنکبوتی 2099 (ما این کمیک های او را اینجا ترجمه کرده ایم). برای آشنایی با دنیای شماره 2099 پیشنهاد میکنیم این مقاله را بخوانید. اخیراً وقتی میگل اهارا به گذشته سفر کرد و بعد به 2099 برگشت شاهد بود که نسخه ای از شش خبیث تشکیل شده است (برای آشنایی با این شش خبیث، این مقاله را بخوانید). دکتر اختاپوسی که این شش خبیث بود در واقع یک دانشمند اهل آتلانتیس بود! سپس معلوم شد که گابلین 2099 (پدر جنیفر) داشته به میگل اهارا و برادرش کمک میکرده . بنابراین دکتر اختاپوس 2099، او را به جرم خیانت کشت.

 

6- دکتر اختاپوس هندی

دکتر اختاپوس هندی

دنیای شماره 50101 مارول به «پاویتر پرابهاكار» (Pavitr Prabhakar) ملقب به مرد عنکبوتی هندی تعلق دارد (برای آشنایی با او ، این مقاله و این مقاله را بخوانید). دکتر اختاپوس در این دنیا توسط گرین گابلین که نامش «نالین اوبری» (Nalin Oberoi) بود، به دیوی جادویی تبدیل شد تا پاویتر را پیدا کند. او بدنبال این بود که دوباره به شکل انسانی خودش برگردد و گرین گابلین بهش وعده داده بود که اگر مردعنکبوتی را پیدا و تحویلش دهد، دوباره انسانش میکند. به همین دلیل دکتر اختاپوس با قدرت های دیومانندی که از گرین گابلین دریافت کرده بود با مردعنکبوتی نبرد کرد و ازش شکست خورد. اما در نهایت با فهمیدن نقشه ی نهایی گرین گابلین (که میخواست با باز کردن دریچه ای شیاطین و دیوهای باستانی را به دنیا برگرداند) نظرش عوض شد و موقعی که داشت به مردعنکبوتی کمک میکرد تا عزیزانش را (که توسط گرین گابلین گروگان گرفته شده بودند) نجات دهد، به دست گرین گابلین کشته شد. به نظر میرسید ظاهرش از دیوی شش دستی در آیین هندوها به نام اَسوراها اقتباس شده باشد.

 

 5- اتو اکتاویوس نوآر

اتو اکتاویوس | «دکتر اختاپوس»

سری کمیک های نوآر در دوران رکود اقتصادی بزرگ آمریکا در دهه 30 میلادی جریان داشت (نوآر نام ژانری در سینما است که اصولاً برای توصیف درام‌های جنایی و گانگستری هالیوودی به كار ميرود. فیلم های نوآر معمولاً فضایی تیره و تار دارند و اغلب به موضوعاتی همچون جرم و جنایت و گانگسترهای خلافکار میپردازند). ما در سایتمون سری اول کمیک های مرد عنکبوتی نوآر به طور کامل ترجمه کرده ایم که توصیه میشه حتما در اینجا آنها را بخوانید . اما دکتر اختاپوس نوآر در سری دوم خلق شد که آن را هم در اینجا ترجمه کرده ایم. این نسخه از اتو اکتاویوس در آفریقای جنوبی و با معلولیت متولد شد. او که در دوران کودکی به خدمت‌کاران آفریقایی‌اش که آزادی بیشتری نسبت به او داشتند، حسادت می‌ورزید و به عبارتی عقده‌ای بار آمد. او در آینده به زیست‌شناسی بزرگ و مشهور تبدیل شد که به ایدئولوژی‌های نژادپرستانه متمایل بود. او سپس به سازمان دوستان آلمان جدید پیوست. او در جزیرۀ الیس به طور مخفی به آزمایش‌های غیرانسانی روی سیاه‌پوستانی که خوار می‌شمرد پرداخت. نتیجۀ آزمایش‌های او روی مغز این افراد بی‌گناه، به وجودآمدن بردگانی بی‌اراده (شامل «رابی رابرتسون»، دوست پیتر پارکر) بود. وقتی سازمان FBI به آزمایش‌های او مشکوک شد، سریعاً از مقامات بالادست دستوری مبنی بر متوقف‌کردن آزمایش و نابودکردن تمام شواهد و کشتن تمام سیاه‌پوستان صادر شد. خوشبختانه اسپایدرمن و مأموران فدرال به موقع سر رسیدند و برده‌ها را از مرگ نجات دادند. اکتاویوس هم به دستور مقامات بالاتر، ارباب جنایت را به خاطر مسئولیت‌اش در این رسوایی بزرگ را به طرزی وحشیانه کشت. اکتاویوس به خاطر انجام پروژه‌های سرّی برای دولت و امکان فاش‌شدن اسرار دولتی در دادگاه، به آلمان نازی دیپورت شد. در نهایت، «هنریش هیملر» که او را به علّت معلولیت‌اش فردی ناکارآمد و ناقص که با ایدئولوژی نازی جور در نمی‌آمد خواند و او را به حال خودش رها کرد.

 

4- دکتر اختاپوس در دنیای شماره 70237

دکتر اختاپوس در دنیای شماره 70237

"اسپایدرمن: رِین" (Spider-Man: Reign) یك كمیك 4 قسمتی بود كه مشخص بود نویسنده اش آن را كاملا از روی كمیك تاریخی بتمن یعنی "بازگشت شوالیه تاريكی" (Dark Knight Returns) تقلید كرده است. یعنی داستان در آینده ای درب و داغان اتفاق می افتاد و در فضایی بسیار بی روح و تاریك و خشن روایت میشد و ما شاهد بودیم كه مرد عنكبوتی به دلایلی عجیب بازنشسته شده ولی دوباره مجبور میشه برای آخرین بار به عرصه برگرده و یک قهرمان بشه و ... قبلا در این مقاله از این داستان به عنوان یکی از بدترین های تاریخ مرد عنکبوتی یاد کرده بودیم. در هر حال ،  دکتر اختاپوس در داستان نقش متفاوتی در زندگی مرد عنکبوتی دارد و مثل متحدی برای او به تصویر کشیده میشود که حتی او را از دست شش خبیث نجات میدهد و در کمال تعجب مشخص میشود که مدتیه مرده است! بله درست شنیدید در واقع جسد پوسیده او به دست بازوان مکانیکی اش کنترل شده و طوری برنامه ریزی شده بودند تا اسپایدرمن را متقاعد کنند دوباره به عرصه برگردد و زمینه برای بازگشت دیگر قهرمانان نیز فراهم آورد!

 

3- دکتر اختاپوس التمیت (Ultimate Dr. Octopus)

دکتر اختاپوس التمیت (Ultimate Dr. Octopus)

در دنیای کمیک های التمیت اسپایدرمن شاهد نسخه ای عضلانی و جوان تر از دکتر اختاپوس بودیم که عینک دودی به چشم میزد تا جای زخم هایی که در حادثه ای که باعث شد بازوهای مکانیکی به بدنش پیوند بخورند را بپوشاند. بازوهای او از فن آوری نانوبوت ساخته شده بودند و به همین دلیل میتونستد به ابزار و وسایل مختلفی تبدیل شوند و او رابطه ذهنی باهاشون داشت. در حقیقت دکتر اختاپوس اولش به عنوان دانشمندی برای آزکورپ کار میکرد و دستیار نورمن آزبورن بود ولی برای جاستین همر (رقیب تجاری نورمن آزبورن) هم جاسوسی میکرد. او در حادثه ای که باعث شد ماده ای به نام OZ با DNA نورمن آزبورن ترکیب و به هیولایی سبز رنگ و آتشین تبدیل شود نقش داشت و پس از این بود که بازوهای فلزی اش به بدنش چسبیدند و توانست باهاشون ارتباط تله پاتیک برقرار کنه. او سپس عضو گروه "شش نهایی" (Ultimate Six) شد و در نهایت بازوانش توسط نیک فیوری ذوب شدند. نکته مهم درباره او این است که در دنیای التمیت قضیه کلون سازی از روی پیتر پارکر و اطرافیانش زیر سر او بود در حالی که در دنیای اصلی مارول پرفسور مایلز وارن این کار را میکند (داستانش رو اینجا ترجمه کرده ایم). گفته میشه او آزمایشات کلونی خودش را به درخواست سازمان جاسوسی سیا و اف بی ای انجام داد تا برای دولت آمریکا ابرسرباز بسازد. ضمنا برای خودش بازوان جدیدی ساخت که تحت فرمان ذهنی او بودند ولی مورد غضب نورمن آزبورن قرار گرفت زیرا اولا فرمول OZ را در اختیار اف بی ای قرار داده بود و چون ادعا کرد در خلق مرد عنکبوتی نقش داشته و آزبورن نسبت به این موضوع خیلی حساسه! پس سرانجام به دست آزبورن کشته شد. میتونید مرگ او را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

  

2 - دکتر اختاپوس دنیای شماره 19529

دکتر اختاپوس دنیای شماره 19529 

داستان برتر "داستان زندگی مرد عنکبوتی" (که اینجا در سایت ما ترجمه شده است) در واقع دنیایی موازی را نشان میدهد که در آن پیتر پارکر و شخصیت های داستان های او مثل دنیای واقعی عمر میکنند و پیر میشوند. در این دنیا دکتر اختاپوس از شخصیت های اصلی داستان بود. او در دهه 70 میلادی و پس از اینکه دچار یک حمله قلبی شد، حرفه جنایتکاری را کنار گذاشت ، اصلاح شد و با زن عموی پیتر پارکر ازدواج کرد و به رید ریچاردز در سازمان "بنیاد حیات" پیوست. ولی مِی پارکر به خاطر خشمی که در وجود او بود ازش طلاق گرفت و باعث شد دوباره یک جنایتکار شود. سال 1995 نورمن آزبورن بهش هویت مخفی مرد عنکبوتی را گفت و همچنین درباره  آزمایشات پرفسور مایلز وارن در زمینه کلون سازی . در نتیجه دکتر اختاپوس پیتر و بن رایلی را گروگان گرفت و به آزکورپ برد تا بفهمد چطور میتواند برای خودش یک جسم کلون شده بسازد و در آنجا متوجه شد پیتر کلون، و بن رایلی واقعی است (در واقع این اطلاعات جعلی را نورمن آزبورن درست کرده بود تا زندگی پیتر پارکر را نابود کند). سپس درگیری پیش آمد که باعث شد دکتر اختاپوس به طور اتفاقی باعث مرگ هری آزبورن شود. سالها گذشت تا اینکه دکتر اختاپوس در سال 2019 جسم خود را با جسم مرد عنکبوتی جوان ، مایلز مورالز، معاوضه کرد (او میخواست جسمش را با پیتر معاوضه کند ولی پیتر هم پیر شده بود پس رفت سراغ مایلز). سپس  در حالی که در جسم مایلز بود، به همراه پیتر پارکر برای انجام یک ماموریت نهایی به منظور پایان دادن به حکومت دکتر دووم (که پس از جنگ داخلی بین ابرقهرمانان مارول به قدرت رسیده بود) به ایستگاه فضایی رفتند و در آنجا پیتر فهمید که دکتر اختاپوس وارد جسم و ذهن مایلز شده است و باهاش جنگید ولی خاطره می پارکر باعث شد اختاپوس دست از نبرد بکشد و در نهایت پیتر در ایستگاه فضایی باقی ماند و جان خودش را فدا کرد و او (و جسم مایلز ) را به زمین فرستاد. در نهایت مایلز جسم خود را به دست آورد و دکتر اختاپوس  به همان بدن شکسته و داغان خودش برگشت.

 

1- دکتر اختاپوس در دنیای شماره 51920

دکتر اختاپوس در دنیای شماره 51920

در رویداد "جنگ های پنهان" شاهد تشکیل شدن دنیایی به نام "دره دووم" (Valley of Doom) بودیم که حال و هوای فیلم های وسترن را داشت! اتو اکتاویوس بازوانی فلزی داشت که با آنها هفت تیرهایش را شلیک میکرد و یکی از چهار مزدوری بود که توسط شهردار ویلسون فیسک به شهر کوچک تایملی فرستاده شد تا حساب رد ولف و کلانتر راجرز را برسد! (سه مزدور دیگر عبارت بودند از بولزای، الکترا و گریزلی. عکسشان اینجاست). او در نهایت به دست کلانتر راجرز کشته شد.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

کمیک "کلون ساگای نهایی" (ULTIMATE CLONE SAGA) ترجمه شد + لینک دانلود

10 کمیک برتر با حضور دکتر اختاپوس (DR. OCTOPUS)

 بهترین داستان مرد عنکبوتی با حضور دکتر اختاپوس ترجمه شد + لینک دانلود

15 حقیقت مهمی که باید درباره دکتر اختاپوس (DOCTOR OCTOPUS) بدانید

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: اسپایدرمن خودش را از زیر آوار خلاص میكند!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «پاویتر پرابهاکار» ملقب به «مردعنکبوتی هندی» بدانید

سری جدید کمیک "مرد عنکبوتی برتر" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی گروه "شش خبیث" (SINISTER SIX)

معرفی دشمنان اصلي مرد عنكبوتی: دكتر اختاپوس (DOCTOR OCTOPUS)

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: اسپایدرمن بازوان «دکتر اختاپوس» را جدا میکند!

5 مبارزه برتر مرد عنكبوتی با دكتر اختاپوس

كمیك های "مرد عنكبوتی برتر" به زبان فارسی

شماره 31 از کمیک "مرد عنکبوتی برتر" ترجمه شد + لینک دانلود

10 تغییر بزرگ در دنیای کمیک بوک های مرد عنکبوتی در دهه گذشته

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

کمیک "اختاپوس برتر" (SUPERIOR OCTOPUS) ترجمه شد + لینک دانلود

10 لباس برتر دکتر اختاپوس

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت اول  

نقد شماره 700 كمیك "اسپایدرمن شگفت انگیز"

20 حقیقتی که باید درباره "زن عمو مِی" (AUNT MAY) بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1399-04-15 16:01
دوستان مثل همیشه مقاله بنده رو با دقت بخونید و هرجایی اشتباه تایپی دیدید بگید تا درست بشه
نقل قول کردن
ali spidey 99
#2 ali spidey 99 1399-04-15 16:09
به به.


حالا که سایت دکتر اختاپوس باران شده، یه مقاله ی دیگه.

من شماره ی دو رو از کمیک داستان زندگی مرد عنکبوتی می شناختم البته به لطف کمیک های ترجمه ی خوب اسپایدی.
شماره ی یک که خیلی عجیب بود و واقعا عجیب و غریب ترین لیست بود.


دکتر اختاپوس التیمیت هم به نظرم جالب بود. راستی استاد بنظرتون اوریجین دکتر اختاپوس تو سریال مرد عنکبوتی خارق العاده یکم از دنیای التیمیت الهام نگرفته؟
چون تو اون کارتون هم دکتر اختاپوس با نورمن همکاری می کرد و یه حادثه باعث شد که بازوهاش باهاش پیوند بخورن.

راستی حرف از سریال اسپایدرمن خارق العاده شد. حیف که کنسل شد. آدم اصلا هر چقدر نگاه می کنه سیر نمیشه.و راستش این کارتون بود که منو عاشق اسپایدی کرد چون به حدی اسپایدی و کاراکتر های مکمل اون رو ملموس به تصویر کشیده بود که آدم با همه ی شخصیت ها همذات پنداری می کرد.حیف حیف :cry:

بر گردیم به لیست.
راستش ایده ی دکتر اختاپوس نوآر هم جالب بود.
یه اتو اکتاویوس معلول.
در واقع اینطوری انگیزه های جالبی برای خباثت پیدا می کنه.


ولی من اصلا از دنیای هندی خوشم نمیاد.
مثل خود فیلمای هندی زیادی اغراق شدست.


ولی عاشق ظاهر دکتر اختاپوس ۲۰۹۹ شدم.
درسته که واقع گرایانه نیست ولی خیلی جالبه.
من کلا از هر چیزی که به کمیک های ۲۰۹۹ مربوط میشه خوشم میاد. نمیدونم چرا ولی واسم خیلی جالبه. کلا از همه چیه این دنیا خوشم میاد. البته که اسپایدی خودمون بهترینه ولی خب این دنیا هم خیلی خوبه.

اکتاویو اتو هم قهرمانه.
عجب.
چقدر این دنیاهای موازی موضوع جذابیه.
دکتر اختاپوس سال ۱۶۰۲ هم شبیه اون شخصیته تو دزدان دریایی کارائیب شده(اسمش یادم رفته)

در ضمن من انقدر با شوق خوندم که غلط املایی ندیدم.

خیلی ممنون از استاد ترابی برای این مقاله ی خفن.
نقل قول کردن
mani34521
#3 mani34521 1399-04-15 17:59
سلام بر شما استاد مثل همیشه یه مقاله عالی تحویل ما دادید

همینطور در آخر بازم بابت این مقاله ممنونم کلا من مقاله های شما راجب نسخه های مختلف شخصیت ها در دنیای کمیک رو خیلی دوست دارم :-)
نقل قول کردن
amir.h.e
#4 amir.h.e 1399-04-15 20:19
واقعا عالی بود اقای ترابی
نقل قول کردن
Captain-spidey
#5 Captain-spidey 1399-04-15 20:34
استاد ترابی دستتون درد نکنه مقاله عالی بود
واقعا نفهمیدم کی به مورد دو رسیدم انقدر که قلم شما روان هست
به نظرم اکتاویوس نوار واقعا عالی بود به شخصه از بلائی که سرش اومد خوشم اومد :-*
اکتاویوس دنیای وسترن هم عالی بود واقعا ایده باحالی بود یعنی عکسش رو که دیدم کف کردم :lol:
بازم ممنون استاد واسه نوشتن این مقاله من خیلی اینجور مقاله های رو دوست دارم و امید دارم که بیشتر از اینها بنویسید ;-)
نقل قول کردن
Iamjoker
#6 Iamjoker 1399-04-16 02:48
سلام تشکر از مقاله عال و جالب به نظر من نسخه های مختلف از شخصیت ها بسیار جالب هسند لطفا بیشتر از این جور مقاله ها قرار بدید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37