10 حقیقتی که باید درباره «سیندی مون» ملقب به «سیلک» بدانید

10 فکت facts تاریخچه معرفی شخصیت سیندی مون Cindy Moon سیلک ابریشم silk حقیقتی که باید درباره «سیندی مون» ملقب به «سیلک» بدانید

به مناسبت انتشار سری جدید کمیک بوک های Silk ، تصمیم گرفتیم این شخصیت مهم سالهای اخیر دنیای اسپایدرمن را به طور کامل برایتان معرفی کنیم.

 

1- سیلک در یک نگاه

سیلک - سیندی مون

نام واقعی: سیندی مون (Cindy Moon)

خالقین: دن اسلات، هامبرتو راموس

اولین حضور در عالم كمیك: دنیای عنکبوتی"

درسته که سیندی مون خیلی سال پس از خلق شدن مرد عنکبوتی خلق شد (یعنی در سال 2014) ولی به عنوان یکی از دانش آموزان میدتاون که در تیم هاکی مدرسه عضویت داشت، قدرت هایش را از همان عنکبوت آغشته به رادیو اکتیوی که پیتر پارکر را گزید و بهش قدرت داد، دریافت کرد. آن عنکبوت سیندی را روی مچ پا گزید. ولی قدرت هایش برایش خطر آفرین بودند زیرا فورا به هدفی برای خبیثی به نام «مورلان» که از انرژی درونی عنکبوتی ها تغذیه میکند تبدیل شد. به لطف کاراکتری به نام «ازیکیل» (که اینجا راجع بهش توضیحاتی داده شده است) سیندی تا مدتها در یک پناهگاه امن باقی ماند تا از مورلان دور نگه داشته بشه (این کمیک را بخوانید).

کمیک سیلک

 اما پس از وقایع داستان معروف "گناه اصلی پیتر متوجه شد که سیندی هم مثل خودش توسط آن عنکبوتی رادیو اکتیو گزیده شده و بنابراین رفت تا از آن مکان امن بیرونش بیاورد، غافل از اینکه خروج سیندی از آنجا باعث شد تا مورلان به سراغشان بیاید.

سیندی مون و پیتر پارکر

سپس چون پیتر و سیندی هر دو غریزه عنکبوتی مشابه ای داشتند ، نوعی رابطه شهوت آلود و اجتناب ناپذیر بین آنها ایجاد شد .به عبارتی دیگر این غریزه باعث میشد تا هر وقت نزدیک هم باشند میل به جفت گیری در آنها شدت یابد!

سیلک مرد عنکبوتی

اما بعد از مدتی توانستند این غریزه را تحت کنترل دربیاورند. در هر حال، سیندی هم با پوشیدن لباسی خودش را قهرمانی به نام «سیلک» نامید. در قضیه "دنیای عنکبوتی" مشخص شد که سیلک بسیار مهم است و وارثان بسیار مصمم هستند تا او را شکار کنند و بهش لقب "عروس عنکبوتی" داده اند.

عروس عنکبوتی - سیلک

در نهایت اما او با همراهی مرد عنکبوتی و دیگر موجودات عنکبوتی از دنیاهای دیگر موفق به شکست دادن وارثان شدند. سیلک سپس سعی کرد تا از پیتر دوری کند تا غریزه عنکبوتی شان با هم تداخل نکند. او از آن موقع وارد کمیک های خودش شده و سعی کرده علاوه بر مبارزه با جنایت سعی کند پدر و مادرش را هم پیدا کند.

کمیک اسپایدرمن و سیلک

لازم به ذکر است که علیرغم اینکه نیروهای فوق بشری سیلک شبیه به مرد عنکبوتی است ولی حس عنکبوتی اش از اسپایدرمن قوی تره. به علاوه سیلک میتونه عکس العمل های سریع تری از مرد عنکبوتی داشته باشه و از نوک انگشتانش هم تار عنکبوتی شلیک کنه! (ولی از نظر قوای جسمانی درمقابل مرد عنکبوتی کم میاره). در ضمن تارهای عنکبوتی او اُرگانیک هستند. سیلک همچنین حافظه قوی داره و میتونه رخدادهای گذشته رو مثل فیلم در ذهنش مرور کنه. سيلك در حال حاضر در كميك هاي اختصاصی خودش سعي داره که داریم در اینجا ترجمه اش میکنیم و به «جی. جونا جیمسون» در دفتر "تهدیدات و مخاطرات" پیوسته و نوعی خبرنگار در امور جنایی شده.

 

2- او اصلیتی کُره ای دارد

سیلک اصلیتی کُره ای دارد

سیندی مون یک شخصیت کره ای – آمریکایی است. پدرش (آلبرت مون) و مادرش (ناری مون) اهل کره جنوبی بودند که البته گاهی سیندی را درک نمیکردند و به نظر میرسید سیندی مخصوصا با مادرش اختلاف نظر دارد.

پدر و مادر سیلک

وقتی سیندی قدرت های عنکبوتی پیدا کرد و مجبور شد در پناهگاه مخفی بشه تا از گزند وارثان به دور باقی بماند، پدر و مادرش خیلی تلاش کردند تا علاجی برای سیندی پیدا کنند تا دیگر قدرت نداشته باشد و وارثان به سراغش نیایند.

پدر و مادر سیلک

وقتی سیندی پس از سالها از پناهگاه خارج شد و دنبال پدر و مادش گشت اثری از آنها پیدا نکرد و حتی به "شبکه حقیقت" که توسط «جی. جونا جیمسون» اداره میشد پیوست تا اطلاعاتی درباره آنها پیدا کنه (او در آنجا یک کارآموز بود ولی جیمسون از کارش خوشش اومد و تونست در کارش پیشرفت کنه) تا اینکه متوجه شد والدینش برای یافتن ماده ای آبی رنگ که احتمال میدادند میتواند دخترشان را مداوا کند، به بُعدی دیگر به نام «منطقه انرژی منفی» (Negative Zone) رفته اند. سیندی به منطقه انرژی منفی رفت و فهمید مادرش در آنجا به شخصیتی به نام «رِد کینگ» تبدیل شده بوده که با خبیثی به نام Ash King میجنگیده!

رد کینگ

مادر سیندی مون

مادر سیلک

پدرش نیز توسط Ash King زندانی شده بود. در نهایت سیلک به همراه مادر و پدرش به دنیای خود برگشتند. ضمنا این رو بدونید که سیندی یک برادر کوچکتر از خودش هم داره به نام «آلبرت جونیور» که در حال حاضر با او زندگی میکنه.

 

3- او سابقا دوست پسری داشت به نام «هکتور سروانتس»

 او سابقا دوست پسری داشت به نام «هکتور سروانتس»

در دبیرستان، سیندی مون برای 6 ماه با پسری به نام «هکتور سروانتس» که عضو تیم هاکی مدرسه بود، رابطه رومانتیک داشت و انگار قضیه شون خیلی هم جدی بود زیرا هکتور به مناسبت سالگرد رابطه شون در 6 ماهگی ، بهش یک گردنبد نفیس هدیه داد. اما سیندی که باید به پناهگاه میرفت تا از دست وارثان در امان باشه مجبور شد به دروغ به هکتور بگه که باید برای ادامه تحصیل به دانشگاه آکسفورد بره. اما بعدا هکتور بارها سعی کرد با سیندی تماس برقرار کنه و خبر نداشت که به برج ازیکیل سیمز برده شده تا در مقابل مورلان ازش محافظت بشه. هکتور سپس با دختری به نام آدری نامزد کرد. 13 سال پس از ناپدید شدن سیندی آنها دوباره با هم ملاقات کردند ولی سیندی که دیگر به سیلک تبدیل شد بود متوجه شد هکتور در دنیایی بین مرگ و زندگی گرفتار و به شخصیتی به نام «اسپکترو» (Spectro) تبدیل شده است که فقط هنگام نبرد میتونه جسم قابل لمس پیدا کنه!

«اسپکترو» (Spectro)

در حقیقت گفته شد وقتی یکی از همسایگان هکتور میخواسته یک دیو شیطانی را احضار کنه باعث شده تا هکتور در این وضعیت گرفتار بشه. در هر حال، اسپکترو به یکی از متحدین سیلک تبدیل شد.

 

4- دشمن اصلی او «فَنگ» نام دارد

  دشمن اصلی او «فَنگ» نام دارد

سیندی مون به کمک فن آوری های "شیلد" متوجه شد که پدرش با دکتری مرموز ملاقات میکند که همان دشمن اصلی او به نام «فنگ» (Fang) است!). بعدش معلوم شد، نام واقعی فنگ، «تامارا پیرسون» (Tamara Pearson) است که سابقا برای «ازیکیل سیمز» کار میکرده و از قضایای پنهان شدن سیندی در پناهگاه خبر داشته. علیرغم اینکه تامارا به پدر سیندی میگفته که قصدش اینه که دخترش را مداوا کنه تا قدرت های عنکبوتی نداشته باشه اما معلوم شد او رهبر یکی از گروه های مخفی در "انجمن عنکبوتی" (The Spider Society) است و میخواهد قدرت های سیندی را به خودش منتقل سازد. او پس از به ارث بردن ثروت ازیکیل و مسموم کردن پدر سیندی، همواره حواسش به سیلک بود ولی در نهایت سیلک تونست او را به کمک هکتور (اسپکترو) شکست دهد.

 

5- او برای سازمان "شیلد" و دو گروه قهرمانی کار کرده است

سیلک - ماکینگ برد

در برحه ای از زمان در کمیک های اختصاصی سیلک شاهد بودیم که او به عنوان مامور مخفی سازمان "شیلد" کار میکند. او با «ماکینگ برد» تیم آپ کرد تا در نفوذ به عملیات «گربه سیاه» کمک کنه. کلا رابطه سیلک و گربه سیاه پیچیده است.

سیلک - گربه سیاه

زیرا بیرون آمدن سیندی از پناهگاه و تبدیل شدنش به قهرمانی به نام سیلک و همکاری با اسپایدرمن مصادف شد با دورانی که در آن گربه سیاه خبیث شده بود. بنابراین او از سوی شیلد ماموریت یافت تا تحت پوشش یک خلافکار وارد گروه فلیشیا شود. تا اینکه آنها با هم در آسانسور گیر افتادند و با هم حرف زدند و فلیشیا درباره اینکه چرا به جرم و جنایت روی آورده حرف زد و سیندی از خودش گفت و به نظر میرسید فلیشیا داره بهش اعتماد میکنه که اسرار گروهش رو بهش بگه که متوجه شد سیندی مامور مخفیه و همه چیز به هم ریخت.

سیلک همچنین به همراه یک سری دیگر از ابرقهرمانان آسیایی تبار مارول مثل «آمادئوس چو»، «شانگ چی» ، «کامالا خان» و ... به عضویت گروهی به نام "محافظت کنندگان" (Protectors) پیوست (آنها گرد هم آمدند تا از دزیده شدن مردم زمین به دست یک نژاد متخاصم بیگانه جلوگیری نمایند).

"محافظت کنندگان" (Protectors)

سپس «جانی وو» به عنوان مسئول "بنیاد اطلس" (Atlas Foundation) که سابقاً یک سازمان خبیث به حساب می آمد و در زمینه ترکیب جادو با علم تخصص دارد و قدمتش به امپراتوری مغول ها و «چنگیز خان» میرسد، تصمیم گرفت از اعضای محافظت کنندگان دعوت کند تا گروهی جدید به نام "مامورین اطلس" (Agents of Atlas) تشکیل دهند که سیلک هم طبیعتا عضو آن شد.

مامورین اطلس 

 

6- مشکلات روحی / روانی سیلک

سیندی مون کاملا حق داره که عصبانی باشه. کسی که بهش گفت که باید خودش را در یک پناهگاه از دید جهان پنهان کنه یعنی ازیکیل سیمز، مدتهاست که رفته. برادر سیندی هم مدتی در قضیه "ملت گابلین" جزو دار و دسته گابلین بود و بسیاری از خاطراتش رو از دست داده و از سوی دیگر برای مدتی طولانی پدر و مادر سیندی گم شده بودند و ... به همین دلیل باید بهش حق داد که مشکلات روحی /روانی داشته باشه و نتونه خشم خودش رو کنترل کنه.

مشکلات روحی سیلک

البته روانکاوی که او بهش مراجعه کرد (دکتر سینکلر) بهش گفت که خشم میتونه براش یک سرمایه باشه ولی باید به طور موثرتری باهاش روبرو بشه و ابرازش کنه.

دکتر سینکلر

این را هم باید بدانید که «رید ریچاردز» بود که دکتر سینکلر را به سیندی مون معرفی کرد (پیتر پارکر بود که سیندی را نزد ریچاردز فرستاد زیرا گمان میکرد شاید مشکلات جسمانی دارد. رید هم چند تا تست روی سیلک انجام داد و متوجه شد هیچ مشکل فیزیک ندارد و مشکلش فقط روحی است و بنابراین آدرس دکتر سینکلر را بهش داد). و حالا که صحبت از رید ریچاردز و چهار شگفت انگیز شد این را هم بدانید که سیلک یک بار برای اینکه حرص اسپایدرمن رو دربیاره با جانی استورم (هیومن تورچ) قرار رومانتیک گذاشت!

سیلک - جانی استورم

 

7- جیمسون بهش لقب «آنالوگ» داده!

کلا شخصیت سیندی مون به نوعی با آقای جیمسون زیاد سر و کار داشته و همانطور که گفته شد در اولین سری اختصاصی خودش برای "شبکه حقیقت" و زیر نظر آقای جیمسون به کارآموزی پرداخت. در رویداد "توطئه کلونی" و در عنوان فرعی که به سیلک اختصاص داشت بار دیگر سیندی مون با جریان بازگشت همسر جیمسون به صورت کلون مرتبط شد و درباره اش تحقیق کرد. در همین سری جدیدی که از سیلک منتشر شده و ما داریم در اینجا ترجمه اش میکنیم نیز سیندی دارد برای اداره "تهدیدات و مخاطرات" که توسط جیمسون و نورا وینترز اداره میشود کار میکند و در شماره نخست دیدیم که مستقیما مربوط میشود به یک قضیه جنایی که باعث میشه به نوعی به محافظ جیمسون تبدیل بشه و ...

جیمسون سیلک

در هر حال این رو بدونید که جیمسون به سیندی لقب «آنالوگ» داده! دلیلش چیه؟ دلیلش اینه در سری نخست Silk، جیمسون داشت طبق معمول غُر میزد که کارکنانش بیش از حد سرشون تو اینترنت و توئیتره و ایده واقعی ندارن ولی سیندی چون سالها تو پناهگاه بود، با اینترنت و توئیتر آشنایی نداشت و با قلم و کاغذ کار میکرد. جیمسون هم به همین دلیل ازش خوشش اومد و بهش لقب آنالوگ داد چون به نظرش سبکش قدیمی و old school هستش!

جیمسون سیندی مون

در ضمن این را هم بدانید که در شبکه حقیقت سیندی دو دوست و همکار خوب پیدا کرد به نام های Rafferty و Lola که یک بار وقتی داشت روی پشت بام لباس ابرقهرمانی اش را عوض میکرد مچش را گرفتند و وقتی سیندی حاشا کرد بهش گفتند که مدتیه از رازش باخبر هستند!

دوستان سیلک

(دوستانش سیندی را وقتی به منطقه انرژی منفی رفت تا پدر و مادرش را پیدا کند، او را همراهی کردند).

 

8- سیندی مون در دنیای گوئن عنکبوتی، خبیث است!

سیندی مون خبیث

در دنیای شماره 65 مارول که در واقع دنیای «گوئن عنکبوتی» است ، سیندی مون علیه سازمانی که برایش کار میکند (سازمان شیلد) شورش کرد و سازمان خبیث خودش به نام "س.ی.ل.ک" (S.I.L.K) را تاسیس کرد! گوئن عنکبوتی بعدها فهمید   پشت پرده گزیده شدنش توسط آن عنکبوت جهش یافته ، سیندی مون قرار دارد! یعنی سیندی این عنکبوت را از سیاره ای دیگر پیدا کرده بود و رویش آزمایشات ژنتیکی انجام داده بود و چون ازش مطمئن نبود ابتدا آن را روی گوئن تست کرده بوده! او حتی ساعت مخصوص گوئن عنکبوتی که باهاش به بعد های دیگر سفر میکرده را نیز ازش گرفته است. بسیاری از دشمنان گوئن عنکبوتی مثل جسی درو هم یک ربطی به سازمان "س.ی.ل.ک" دارند و برای سیندی مون کار میکنند!

 

9- سیندی مون در دنیای سینمایی مارول (MCU)

سیندی مون در دنیای سینمایی مارول (MCU)

«سیندی مون»  با بازی «تیفانی اسپنسن» را اولین بار در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" دیدیم که از هم کلاسی ها پیتر در دبیرستان است که عضو تیم تیزهوشان (decathlon) هم هست و به واشنگتون میره تا در مسابقات کشوری دانش آموزان نخبه شرکت کنه. سیندی همچنین در فیلم "اونجرز: جنگ بینهایت" نیز یک کامئو داشت. در صحنه ای که «ند لیدز» یک حواس پرتی ایجاد میکند تا به پیتر اجازه بده بتونه از اتوبوس بره و به اونجرز کمک کنه، او را به طور خیلی کوتاهی دیدیم.

 

10- برنامه های اختصاصی سونی برای سیلک

برنامه های سونی برای سیلک

سونی مدتهاست که مصممه دنیای سینمایی خاص خودش رو از روی شخصیت های مرتبط با اسپایدرمن بسازه و سیلک هم یکی از شخصیت هایی است که سونی رویش دست گذاشته! البته خبری اومد که سونی میخواد فیلم اختصاصی از روی این شخصیت بسازه (خبرش اینجاست).

اما به نظر میرسه برنامه های ساخت فیلم سینمایی سیلک کنسل شده باشه زیرا «فیل لُرد» و »کریستوفر میلر» به عنوان مغز متفکر انیمیشن سینمایی و تحسین شده "سفر به دنیای عنکبوتی"  قراره روی ساخت آثار تلویزیونی از روی شخصیت های مرد عنکبوتی نظارت کنند، تهیه کنندگان سریال تلویزیونی "سیلک" شده اند. همچنین روز 3 مارس امسال (2021) اعلام شد خانم «سانگ کیو کیم» به عنوان شورانر این سریال انتخاب شده و همچنین اینکه تهیه کنندگان سریال با بازیگری به نام «آدلاین رودالف» (Adeline Rudolph) ملاقات کرده اند تا نقش سیلک را در این سریال بازی کنه.

«آدلاین رودالف» (Adeline Rudolph)

همچنین گفته میشه سونی میخواسته از سیلک در انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" استفاده کنه ولی در نهایت به جای او از شخصیت «پِنی پارکر» استفاده شد.

سونی 7 آذر 1397 اعلام کرد «لارن مونتگامری» که سابقه ساختن انیمیشن هایی نظیر Batman: Year One و Superman/Batman: Apocalypse را در کارنامه خودش داره از سوی سونی استخدام شده تا انیمیشن اختصاصی "زن عنکبوتی" (Spider-Woman) را بسازه که در واقع اسپین آفی خواهد بود از انیمیشن موفق "سفر به دنیای عنکبوتی" (سونی عزم خودش رو جزم کرده یک دنیای سینمایی کارتونی براساس سفر به دنیای عنکبوتی بسازه). میگن که در این انیمیشن قراره برخی از قهرمانان مونث دنیای کمیک بوک های مرد عنکبوتی در کنار زن عنکبوتی حضور داشته باشند که یکی از آنها نیز سیلک خواهد بود.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

سری جدید کمیک بوک های «سیلک» (SILK) ترجمه شد + لینک دانلود

رتبه بندی زنان و دختران عنکبوتی در کمیک بوک های مارول

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت اول

شماره آخر از کمیک "دختران عنکبوتی" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی تمام فیلم های سینمایی و انشعابی (SPIN-OFF) اسپایدرمن که قراره در آینده ساخته شوند!

چه بر سر عنکبوتی که پیتر پارکر را نیش زد، آمد؟

معرفی 10 دشمن برتر اسپایدر گوئن (SPIDER-GWEN)

آشنایی با قهرمانان مدرسه پیتر پارکر!

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

سونی قصد دارد فیلم اختصاصی "سیلک" (SILK) را بسازد

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره «آنیا کورازون» ملقب به «اسپایدر گرل» بدانید

شماره آخر از کمیک مبارزان عنکبوتی ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

P.B.P
#1 P.B.P 1400-02-18 12:51
سلام استاد
ممنون بابت مقاله عالی بود.
سیلک: اول اینکه فکت های کمی از این شخصیت رو می دونستم که الان به آن ها افزوده شد،مرسی استاد،خسته نباشید.
فقط یک سوال داشتم میشه سیلک رو عشق مرد عنکبوتی دانست یا نه؟
در کل عالی بود.
ممنون.
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1400-02-18 12:57
به نقل از P.B.P:

فقط یک سوال داشتم میشه سیلک رو عشق مرد عنکبوتی دانست یا نه؟
در کل عالی بود.
ممنون.

نه نمیشه. چون عشقش نیس. ولی یه رابطه غریزی و حیوانی بینشون بوده
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#3 Mr. Doctor 1400-02-18 13:38
خیلی عالی بود جناب ترابی
خسته نباشید
همیشه دوست داشتم بیشتر در مورد سیندی بدونم
بنظرم خیلی شخصیت پر شور و باحالیه
خیلی ممنونم که تصمیم گرفتید سری جدید کمیک سیلک رو ترجمه کنین
امیدوارم با قدرت به پیش برید
ممنون
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#4 Ehsan Spider 1400-02-18 14:31
سلام

خیلی ممنون استاد عزیز

این مقاله واقعا لازم بود منم واسه همین اول مقاله رو خوندم و بعد این کامنت میرم تو نخ نقدم واسه خود کمیک.

همون اول که دیدمش حدس زدم یه روزی محبوبیتش از جسیکا درو فراتر میره! الان نمیدونم که محبوبیتش چجوریاس ولی حدس میزنم با درو برابری بکنه.

همچنین هیچ وقت هیچ عنکبوتی با هر قدرتی ابدا نمیتونه جای پیتر رو بگیره.

بازم ممنون استاد عزیز مقاله خیلی کامل بود.
نقل قول کردن
Silver surfer norin
#5 Silver surfer norin 1400-02-18 15:39
سلام استاد
مقاله عالی بود و سیر تا پیاز شخصیت سیلک رو گفت.
به شخصه خیلی استفاده کردم ممنون
فقط استاد یه سوال
به نظر شما برترین ابرقهرمان نوجوان بعد از پیتر پارکر که بدون شک رتبه اولو بینشون داره، چه کسی میتونه باشه؟ ممنون می‌شم جواب بدین
ببخشید بابت اسپم
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#6 AmirhoseinJafari2005 1400-02-18 15:49
مقاله جالبی بود... خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1400-02-18 16:53
به نقل از Silver surfer norin:

فقط استاد یه سوال
به نظر شما برترین ابرقهرمان نوجوان بعد از پیتر پارکر که بدون شک رتبه اولو بینشون داره، چه کسی میتونه باشه؟ ممنون می‌شم جواب بدین
ببخشید بابت اسپم

هیومن تورچ (وقتی نوجوان بود).بعدشم مارک گریسون (شکست ناپذیر)
نقل قول کردن
THE THOR LOVER
#8 THE THOR LOVER 1400-02-18 18:50
سلام استاد خسته نباشید
مورد چهار خط سه بجای اینکه پرانتز باز بذارید، پرانتز بسته گذاشتید.

بنظرم یکی از برجسته ترین حضور سیلک برمیگرده به داستان دنیای عنکبوتی که یکی از داستان های مورد علاقم هست، مخصوصا شماره آخر ، من وقتی بچه تر بودم و کارتونای مردعنکبوتی رو میدیدم، با خودم میگفتم بزن اینو بکش دیگه!!! خب که چی ؟؟ اصلا قانون نکشتن چه معنی ای داره؟؟؟؟ .. .. . . هیچوقت این نکشتن رو نمی‌فهمیدم.
ولی بنظرم بهترین نکشتنِ پیتر (جمله بندیم داغونه خودم میدونم) برمیگرده به شماره آخرِ دنیای عنکبوتی . . . وارثان میان، مورلان قدرت مردعنکبوتی رو تحلیل میبره بعد میفتن تو یه دنیایی که با بمب اتم نابود شده(دنیای عمو بنِ عنکبوتی) . . . مرد عنکبوتی خودش جون نداره، ولی به مورلان میگه که بره به سمت یک پناهگاهی . .. یادمه آخرش می‌گفت:« بدو مورلان ...... بدو .... » اینجا بود که گفتم دمت گرم پیتر، شخصیت پردازیت بینقصه، و حالا سیلک با یه پورتال میاد وسط و پیتر رو نجات میده!!!
اگه اشتباه نکنم اولین کمیکی که تو اون پیتر با سیلک دیدار می‌کنه رو عمو مختار ترجمه کرده بود . . . چقد سر اون کمیک خندیدیم :D :D :D
تو کمیک پنج قسمتی Atlantis attack ، تو همون گروهی که تو مورد پنج بهش اشاره شد حضور داشت، کمیک باحالی بود چیزی نمیگم که اسپویل نشید.
استاد مقاله خیلی جامعی بود، مثل همه سوپرمقاله هاتون، خدا بهتون سلامتی بده، خسته نباشید، راستی استاد رکورد زدیدا!!! الان دارین چهارتا کمیک اسپایدی رو هم زمان پوش میدید،۱.TASM
۲. NSSM
۳. زن عنکبوتی
۴.سیلک
نقل قول کردن
a.v.s
#9 a.v.s 1400-02-19 00:35
خسته نباشید.
راستش با این ایده که مشخص شده درکنار پیتر پارکر یکی بوده که اونم نیش خورده، واقعا ایده نابیه. و درضمن اینم که شخصیتی خلق کردند که دارای تنوع نژادیه و مثل دهه 80 90 میلادی که همه شخصیت ها سفید پوست بودند نیست (که اونم میدونیم قدیم مثل الان بود. که جدیدا چون مهاجرت زیاد شده پس انتظار هر قومیتی تو آمریکا میره)، این واقعا جذابش میکنه.

به نقل از mtm:
به نقل از Silver surfer norin:

به نظر شما برترین ابرقهرمان نوجوان بعد از پیتر پارکر چه کسی میتونه باشه؟

هیومن تورچ (وقتی نوجوان بود).بعدشم مارک گریسون (شکست ناپذیر)

نظرتون درباره دیک گریسون چیه؟ اونم نوجوون بود و خیلی کمیک خونا دوستش داشتند. اون رو چی میگید؟
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1400-02-19 09:40
#9:
نظر خاصی درباره ش ندارم
نقل قول کردن
a.v.s
#11 a.v.s 1400-02-21 12:56
به نقل از mtm:
#9:
نظر خاصی درباره ش ندارم

با کمال احترام و ادب اجازه میخوام تا نظر خودم رو بگم:
دیک گریسون اون اولای حضورش که رابین بود بیشتر مثل یک دستیار بود برای بتمن. اون زمانا برای هر ابرقهرمانی دستیار بود. خیلیاشونم تحت الشعاع قهرمان اصلیه بودند و در واقع از خودشون شخصیتی نداشتند.

ولی زمانی دیک گریسون خیلی دارای شخصیت‌پردازی قوی و محبوب شد که بالغ شد! قبلش درسته رهبر تایتان های نوجوان بود ولی تاحالا تمرکز روی خود دیک گریسون نبود. شخصیت دیک گریسون قبل از اون لباس سیاه و آبیش در این حالت بود که حتما باید در بین یک جمع قرار میگرفت تا معنا پیدا کنه.
مثلا ولورین (حالا اون نوجوان نبود ولی دارم مثال تمرکز روی یک شخصیت میزنم) در داستان حماسه فینیکس سیاه اون لحظه ای که تو فاضلاب میوفته، اصلا اون شخصیت ولورین رو به شدت میکشه بالا. کلا اون رویداد خیلی دنیای ایکس من رو کشید بالا. البته تایتان های نوجوان هم داستان Judas Contract رو داشتند که تونست این گروه رو بکشه بالا.

بازم میگم. دیک گریسون وقتی اون معنای خودشو پیدا کرد که بالغ شد و خودشو از سمت بتمن کشید بیرون و تبدیل به "نایت‌وینگ" شد. اینکه این شخص واقعا یک انسانه برات باورپذیر شد چون از اون شخصیت کلیشه ای دهه 40 و 50 بیرون اومد. ولی مثلا بخوایم دیک گریسون نوجوان رو با مرد عنکبوتی و Invincible و هیومن تورچ نوجوان مقایسه کنیم، خب مطمئنا در ردهء پایین‌تری قرار میگیره ولی مثلا شخصیتی مثل باربارا گوردون یا استفانی براون ممکنه یه پله بالاتر از دیک گریسون نوجوان باشند (بازم دقت کنید میگم نوجوان، وگرنه دیک گریسون بزرگسال الان از باربارا و استفانی در رتبه بالاتری قرار داره)

البته من نمیگم دیک گریسون نوجوان به کل شخصیت پردازی نداشت ولی این شخصیت از همون اول مثل پیتر پارکر، دارای complexای از خصوصیات ملموس نبود. برای همین نسخه "نوجوان" این شخصیت در رتبهء پایین تری نسبت به بقیه قرار میگیره.
نقل قول کردن
شاهین
#12 شاهین 1402-08-17 09:47
خب حضورش تو بازی spiderman تایید شده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37