10 حقیقت مهمی که باید درباره "بلک ویدو" (Black Widow) بدانید

۱۰ حقیقت مهمی که باید درباره «بلک ویدو» (Black Widow) بدانید فکت حقایق تاریخجه معرفی شخصیت ناتاشا رومانف رومانف بیوه سیاه facts

به مناسبت شروع به اکران فیلم اختصاصیِ «بلک ویدو»، طبق معمول در وب‌سایت اسپایدی به معرّفی حقایق مهمی از این شخصیت که باید بدانید می‌پردازیم!


مقدمه: «ناتاشا رومانُف» (Natasha Romanoff) ملقب به «بلک ویدو» (Black Widow) در هر مدیومی که حضور داشته باشد، همیشه در زمرۀ شخصیت‌های اسرارآمیز و مرموزی قرار می‌گیرد که سرگذشت واضحی ندارد و مخاطب به جز اصلیتِ روسی‌اش، چیز زیادی از گذشتۀ او نمی‌داند. البته هوادارانِ دنیای کمیک به خوبی می‌دانند که بلک ویدو مأمورِ سابق سازمان KGB بود که به سازمان «شیلد» پیوست. او برنامه‌ریزی قهار و فردی ماهر در فنون رزمی‌ست که ابتدا به عنوان یک شخصیت خبیث شاهر شد و بعد از آن تبدیل به یک (ضد)قهرمان شد. همچنین او یکی از برترین جاسوس‌های دنیای کمیک برشمرده می‌شود. در این مقاله، به طور کامل‌تر به معرّفی حقایق مهمی می‌پردازیم که باید دربارۀ این شخصیت بدانید. با ما همراه باشید...

کمیک زیر را هم بخوانید:

اولین حضور بلک ویدو (BLACK WIDOW) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

 

1- کودکی و سرگذشتی نامشخص

کودکی و سرگذشتی نامشخص

بلک ویدو مانند هر جاسوس حرفه‌ایِ دیگری، هویت‌های متعدد و سرگذشت نامعلوم و پنهانی دارد. در واقع تنها چیزی که با قاطعیت می‌توان دربارهٔ گذشتهٔ او گفت، این است که با او نام «ناتالیا رومانف» در شوروی سابق به دنیا آمد. از این‌جا به بعد، اُریجین‌های متفاوتی در طول زمان برای بلک ویدو روایت شده‌است. برای مثال در کمیک Black Widow: Deadly Origin این احتمال مطرح شد که بلک ویدو با خاندان اشرافی رومانُف در روسیه نسبتی داشته باشد. بنا بر جدیدترین روایتی که از دوران کودکی ناتاشا موجود است، سال 1928 در استالینگراد سابق، ساختمانی که ناتاشای نوزاد و مادرش در آن زندگی می‌کردند به آتش کشیده شد و مادرِ ناتاشا پیش از مرگش، او را به یکی از سربازان اطرافِ خانه به نام «ایوان پتروویچ» سپرد. پتروویچ نیز از آن به بعد ناتاشا را تحت حمایت و سرپرستی خود گرفت. 

 

2- ورود به برنامۀ «اتاق سرخ» (Red Room) و حرفۀ جاسوسی

ورود به برنامۀ «اتاق سرخ» (Red Room) و حرفۀ جاسوسی

ناتاشا از دوران کودکی وارد برنامهٔ «Black Widow Ops» اتّحاد جماهیر شوروی شد و در همان‌جا بزرگ شد. پتروویچ سپس او را به Department X برد، جایی که به همراه ۲۷ دختر یتیم و مستعد دیگر در مرکز آموزشی‌ای مخفی به نام «اتاق سرخ» فنون مبارزه و جاسوسی را یاد گرفت. تمامیِ بلک ویدوهای اتاق سرخ در ابتدا تحت شست‌وشوی مغزی قرار می‌گرفتند و خاطراتی تقلبی در ذهن‌شان قرار داده می‌شد تا وفاداری‌شان به سازمان تضمین‌شده باشد. برای مثال ناتاشا تا سال‌ها گمان می‌کرد در گذشته یک رقاص موفّق باله بوده؛ امّا بعداً معلوم شد این هم یکی از خاطرات جعلیِ اوست. ناتاشا همچنین در اتاق سرخ از لحاظ بیولوژیکی و روانی پیشرفت‌هایی به خود دید.

 

3- تبدیل‌شدن به یک قهرمان و پیوستن به انتقام‌جویان

 تبدیل‌شدن به یک قهرمان و پیوستن به انتقام‌جویان

سال‌ها بعد که بلک ویدو به یکی از برترین جاسوان روس تبدیل شده بود، به همراه فردی به نام «بوریس تورگنف» مأموریت یافت تا «آنتون وانکو»—دانشمندی روسی که پناهندهٔ آمریکا شده بود—را ترور کند. با مداخلهٔ آیرون من و به قیمت جانِ دانشمند روسی، بلک ویدو شکست خورد و هم‌کارش نیز کشته شد. بلک ویدو سپس «هاکای» را ملاقات کرد و او را فریب داد تا با آیرون من مبارزه کنند (داستانش اینجا ترجمه شده است) حین نبرد، زمانی که ناتاشا مجروح شد، هاکای عقب‌نشینی کرد تا جانِ او را نجات دهد. در واقع بلک ویدو در آن برهه قصد داشت از شوروی جدا شود و کم‌کم داشت به هاکای علاقه‌مند می‌شد؛ امّا وقتی رؤسای او از حقیقت بو بردند، او را به بیمارستان منتقل و هاکای را متقاعد کردند تا به انتقام‌جویان بپیوندد. بلک ویدو سپس دوباره ربوده شد و تحت شست‌وشوی مغزی اتاق سرخ قرار گرفت. او دوباره در مقابل انتقام‌جویان قرار گرفت، امّا توانست به کمک هاکای، خودش را از آثار شست‌و‌شوی مغزی رها کند و پس از کش و قوس‌های بسیار، به گروه انتقام‌جویان پیوست. او همچنین بعدها به درخواست نیک فیوری، به عنوان یک جاسوس کارمزد به سازمان شیلد ملحق شد.

 

4- زندگی عاطفی پیچیده!

زندگی عاطفی پیچیده!

زندگی عاطفیِ ناتاشا از لحاظ پیچیدگی فرق چندانی با سرگذشت‌اش ندارد! ابتدا (پیش از این‌که ناتاشا هویتِ بلک ویدو را انتخاب کند) شوروی او را مجبور به ازدواج با «الکسی شُستاکف»، جاسوس و خلبان موفّقِ روسی کرد. این ازدواج چندان ماندگار نبود، چرا که KGB پس از چندسال مرگِ الکسی را جعل کرد و همین هم موجب شد ناتاشا نهایتاً آموزش‌هایش را به اتمام رسانده و تبدیل به بلک ویدو شود. او پیش از ازدواج، رابطهٔ نصفه و نیمه‌ای با مربی‌اش «باکی بارنز/سرباز زمستان» نیز داشت که با دخالت KGB‌ ناکام ماند.

همان‌طور که بالاتر اشاره شد، او برای مدّتی به هاکای هم علاقه‌مند شده بود و هاکای حتی از او خواستگاری کرد! همچنین زمانی که بلک ویدو به سان‌فرانسیسکو نقل مکان کرده بود با «مت مورداک/دردویل» شروع به هم‌کاری کرد که نهایتاً موجب شد این دو برای مدّتی به یک‌دیگر علاقه‌مند شوند.

علاوه بر این‌ها، زمانی‌که ناتاشا رهبری گروهی شبیه انتقام‌جویان تحت عنوان «قهرمانان لس‌آنجلس» (Champions of Los Angeles) را بر عهده داشت نیز برای مدّتی کوتاه با «هرکول» که یکی از هم‌تیمی‌هایش بود رابطه داشت!

 

5- بلک ویدو دارای قدرت‌های فوق‌بشری است

بلک ویدو دارای قدرت‌های فوق‌بشری است

بر خلاف آن‌چه که در دنیای سینمایی مارول دیدیم، بلک ویدو تنها یک جاسوس خبره نیست و در حقیقت قدرت‌های فوق‌بشری دارد. در واقع در دورانی که او در برنامهٔ Black Widow Ops بود، نسخهٔ ساختهٔ اتاق سرخ از سرم ابرسرباز (سرمی که قدرت‌های «کاپیتان آمریکا» را به او بخشید)، به او تزریق شد که قدرت‌هایی مانند قدرت، توان و بنیهٔ فرابشری، سرعت و چالاکی هم‌پای قهرمانان المپیک و سیستم ایمنی ارتقاءیافته و فاکتور درمانی سریع‌تر از انسان عادّی را به او بخشید. هرچند سطح قدرت‌های کاراکترها در دنیای کمیک متغیر است و بنا به اقتضای داستان دستخوش تغییر می‌شود، امّا اسناد سازمان شیلد، قدرت‌های فوق‌بشریِ او را در حدّ و اندازهٔ ابرقهرمانانی چون «دردویل» و «سایکلاپس» طبقه‌بندی کرده‌اند.

 

6- او بیش از 90 سال سن دارد!

او بیش از 90 سال سن دارد!

در دنیای کمیک معمولاً به رویدادهای تاریخی و تاریخ تولّد شخصیت‌ها اشاره نمی‌شود یا اگر هم بشود، به مرور تغییر می‌کند یا نادیده گرفته می‌شود؛ چرا که در طولانی‌مدّت ممکن است باعث گیج‌شدنِ خواننده بشود. برای مثال، شخصیتی مثل «فلش تامپسون» که در جنگ ویتنام شرکت کرده، در کمیک‌های اخیر کماکان به شکل یک جوان 20 – 30 به تصویر کشیده می‌شود! برای درگیرنشدن با این تناقض، مارول دیگر اشاره‌ای به حضور او در جنگ ویتنام نمی‌کند. امّا دربارهٔ بلک ویدو مسأله صدق نمی‌کند و از آن‌جا که شوروی نقش مهمّی در پیشینه و سرگذشتِ او دارد، مارول تاریخ تولّد او را تغییر نداده و آن را هم‌چنان سال 1928  اعلام می‌کند؛ بنابراین او بیش از 90 سال سن دارد! جوانیِ او نیز به علّت سرُمی‌ست که در اتاق سرخ به او تزریق شد که باعث کاهشِ سرعت پیرشدنِ او شده‌است.

 

7- بلک ویدو در ابتدای حضورش در دنیای کمیک ظاهر متفاوتی داشت

بلک ویدو در ابتدای حضورش در دنیای کمیک ظاهر متفاوتی داشت

همان‌طور که در مقالهٔ «۱۰ تغییر لباس مهم در دنیای کمیک» گفته شد، بلک ویدو اوّلین‌بار در دههٔ 60، درون یک لباس شب رسمی و تمام متعلقات آن دوره معرفی شد و بعد لباسی سیاه با یک نقاب و شنل به او داده شد. این لباس نه تنها در مبارزات تن‌به‌تن چندان کاربردی نبود، بلکه تزئینات اضافیِ آن با شخصیت جاسوسی مرگبار مانند او جور درنمی‌آمدند. بنابراین سال‌ها بعد در دههٔ 70 جان رومیتای پدر دیزاین لباس مخصوص این شخصیت را به کلّی تغییر داد و در نتیجه کاستوم سیاه و چرمی‌ای که بلک ویدو را با آن می‌شناسیم خلق شد (یعنی لباس سمت چپی در عکس پایین).

لباس بلک ویدو

گفته می‌شود جان رومیتا این ظاهر جدید را از فیلمهای جاسوسی و سریال‌های تلویزیونی الهام گرفته بود. این لباس در طول سال‌ها تقریباً دست‌نخورده باقی مانده و به همان شکل وارد دنیای سینما شده‌است.

 

 8- ناتاشا رومانُف به ایدئولوژی خاصی وفادار نیست

ناتاشا رومانُف به ایدئولوژی خاصی وفادار نیست

در طول چندین دهه حضور بلک ویدو در دنیای کمیک، به نظر نمی‌رسد که او به ایدئولوژی خاصی وفادار بوده باشد. او در روسیه‌ای بزرگ شد که استالینیسم در آن حاکم بود؛ با این‌حال نه به شوروی وفادار است نه به فلسفهٔ مارکسیستی. او برای ایدئولوژی‌ها و سیستم‌های دنیای غرب نیز ارزش خاصی قائل نیست و اعتقاد راسخی به دموکراسی نیز ندارد. علاوه بر این‌ها، او پیرو دین و مذهب خاصی نیز نیست. در واقع تمام کدهای اخلاقی و فلسفهٔ بلک ویدو به مفهومِ سادهٔ دفاع از افراد آسیب‌پذیر و بی‌گناه و محافظت از جامعه در برابر تهدیدات متنوع بر می‌گردد.

 

 9- بلک‌ویدوهای دیگر دنیای مارول

باید بدانید ناتاشا رومانُف، تنها بلک ویدوی دنیای کمیک نیست. در واقع در عصر طلایی کمیک‌بوک و خیلی قبل‌تر از این‌که او پا به دنیای کمیک بگذارد، دو شخصیت در دنیای کمیک حاضر بودند که نامِ «بلک ویدو» را یدک می‌کشیدند.

بلک ویدئوی اریجینال

اوّلین آن‌ها «کلر ووینت» نام داشت که توسط «هری سیهل» برای انتشارات تایملی (نام قدیمیِ مارول کامیکس) خلق شد. او اُریجین عجیبی داشت: فردی که در یک تصادف رانندگی خانواده‌اش را از دست داده بود، او را مقصر دانست و دست به قتل او زد! او سپس در جهنم با شیطان ملاقات کرد و قدرت‌های فوق‌بشری از او گرفت.

دومین بلک ویدوی عصر طلایی هم توسط طرّاحی ناشناس برای انتشارات Holyoke Publishing خلق شد و «لیندا مسترز» نام داشت. او وقتی شوهرش به قتل رسید، تصمیم گرفت ماسک به صورت بزند و با جرم و جنایت مبارزه کند.

یلنا بلوا

امّا اصلی‌ترین بلک ویدوی دیگر در دنیای کمیک، «یلنا بلووا» نام دارد. او هم یک جاسوس و آدم‌کش است که در اتاق سرخ آموزش دید و در ابتدا با ناتاشا دشمن بود، امّا بعدها به متّحد او تبدیل شد. قدرت‌ها و توانایی‌های او نیز مشابه بلک ویدوی اصلی‌اند.

 

10- مسیری پرپیچ‌وخم برای ورود به دنیای تلویزیون و  سینما

خانم آنجلا بویی (همسر اول هنرمند معروف تاریخ موسیقی یعنی دیوید بویی) که مدل/بازیگر/نویسنده بود در سال 1975 تونست رایت ساخت یک سریال تلویزیونی براساس شخصیت های بی باک و بلک ویدو را به دست بیاره (اینجا گفته بودیم مت مورداک و ناتاشا رومانوف به هم در دنیای کمیک علاقه رومانتیک داشتند). آنجلا طراح لباس های همسرش به نام «ناتاشا کورنیکوف» را استخدام کرد تا برای بی باک و بلک ویدو لباس بسازد و خودش هم لباس بلک ویدو را پوشید و بازیگری به نام Ben Carruthers نیز در قالب بی باک فرو رفت. آنها چند عکس تبلیغاتی برای این سریال با هم گرفتند ولی در نهایت این سریال به هیچ وجه وارد مرحله تولید نشد.

اوایل دههٔ اوّل قرن 21 فیلم‌هایی با شخصیت اصلی مؤنث مانند Kill Bill و Tomb Raider در باکس آفیس عملکردِ بسیار موفّقی داشتند و همین امر کمپانیِ Lionsgate را هوایی کرد تا فیلمی بر اساس یک ابرقهرمان مؤنث بسازد. مارول هم که پیش از شروع به کارِ مارول استودیوز در به در (!) دنبال استودیوهای هالیوودی بود تا رایت سینمایی کاراکترهایش را به آن‌ها بفروشد. پس سال ۲۰۰۴ Lionsgate رایت بلک ویدو را خریداری کرد و شروع به ساخت فیلمی با محوریت اُریجین این شخصیت کرد. حتی نسخهٔ اولیه‌ای از فیلمنامه به قلم «دیوید هایتر» (فیلم‌نامه‌نویسِ دو قسمت ابتدایی X-Men) نیز آماده شد. شکست مالی آثاری مانند Ultraviolet و BloodRayne، باعث شد استودیو با وجههٔ دیگرِ این دست فیلم‌ها آشنا شود. امّا شکست فجیع فیلم Aeon Flux در سال ۲۰۰۵ حجّت را بر سران استودیو تمام کرد و باعث شد به کلّ قید ساخت این فیلم را بزنند و پروژه را سه روز بعد از این اتّفاق کنسل کنند! کمی بعد هم رایت سینمایی این شخصیت به مارول بازگشت.

همچنین جالب است بدانید که در پروسهٔ انتخاب بازیگران برای فیلم Iron Man 2، «امیلی بلانت» برای نقش بلک ویدو انتخاب شد و رسماً با مارول استودیوز قرارداد امضاء کرد! امّا این بازیگر به علّت تغییر برنامهٔ فیلم‌برداریِ فیلم Gulliver’s Travels و تداخل آن با این فیلم، مجبور شد قید بازی در نقش ناتاشا رومانُف را بزند. پس از آن مارول سراغ بازیگران دیگری مثل «الیزا دوشکا» «آنجلینا جولی» و «ناتالی پورتمن» رفت؛ امّا این نقش نهایتاً به «اسکارلت جوهانسون» رسید. همان‌طور که پیش‌تر در این مقاله گفته بودیم، به لطف جناب «پرلماتر» ساخت فیلم اختصاصی بلک ویدو سال‌ها به تأخیر افتاد و به فاز 4 مارول رسید.

 

محمد صالح حیدری

Spider-Fan

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اولین حضور بلک ویدو (BLACK WIDOW) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

100 شخصیت برتر مارول: بلک ویدو

10 ابرقهرمان برتر اهل روسیه

تحلیل و بررسی نخستین تیزر تریلر فیلم «بلک ویدو»

شماره پایانی از کمیک "مقدمه فیلم سینمایی بیوه سیاه" (BLACK WIDOW) ترجمه شد + لینک دانلود

15 حقیقت مهمی که باید درباره «سرباز زمستان» (WINTER SOLDIER) بدانید

10 مرگ جنجالی در دنیای کمیک بوک که هواداران را شاکی کرد!

اولین حضور بلک ویدو (BLACK WIDOW) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

20 زوج بی ربط (!) در دنیای کمیک

5 مثلث عشقی برتر دنیای کمیک

10 شخصیت قدیمی کمیک بوک که هم نام کاراکترهای معروف مارول و دی سی هستند!

10 جاسوس برتر دنیای کمیک بوک!

10 حقیقت مهمی که باید درباره هاک آی (HAWKEYE) بدانید

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-04-18 14:10
سلام
ممنون بابت مقاله.
همونطور که توی موارد مقاله هم کاملا مشهود بود بلک ویدو شخصیت مرموز و عجیبی داره و سرگذشت او پیچیده است. اما چیزی که همیشه برای او ثابته اینه که او یک جاسوس مبارز حرفه ای هست. در mcu (که به لطف (!) آقای پرلماتر اینقدر فیلم او به تاخیر افتاد!) تا به حال موضوعی نبوده که شخصیت اون رو خراب کنه. البته باید قبول کرد که شخصیت هایی مثل هاکای، بلک ویدو و کمی هم هالک به خاطر نداشتن فیلم اختصاصی پتانسیلشون کامل محقق نشده. (البته هالک فیلم داره ولی این یونیورسال نامرد رایتش رو پس نمیده! البته اینم بگم که درباره هالک ما به نوعی سه گانه در فیلم های دوست داشتنی "ثور رگناروک"، " انتقام‌جویان جنگ بی نهایت" و انتقام‌جویان پایان بازی" برای او وجود داشت. اما هنوز هم به نظرم جاش داره که چیز های بیشتری از هالک ببینیم.) خدا رو شکر هاکای داره صاحب یک سریال میشه و صد البته بلک ویدو هم که اکران فیلم اختصاصی او شروع شده. واکنش های اولیه که منتشر شد فیلم رو بسیار خوب و احساسی توصیف میکردند و البته پیش فروش بلیط های این فیلم هم خیلی خوب بود. پس احتمالا باز هم با محصولی طرف هستیم که کمیک فن ها رو شاد کنه. و البته خیلی ها دوست دارند از سرگذشت مرموز و پر از راز این شخصیت پرده برداری بشه. و البته ما میتونیم تحول شخصیتی اون که باعث فداکاری هایش در فیلم های "انتقام‌جویان جنگ بی نهایت" و "انتقام‌جویان پایان بازی" شد رو در این فیلم ببینیم.
تشکر بابت این مقاله.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#2 Ehsan Spider 1400-04-18 14:33
سلام

ممنون استاد حیدری مقاله عالی بود

واقعاً بلک ویدو شخصیت بسیار مرموز و اسرار آمیزی داره. من فکر میکردم او واقعا یه بالرین بوده نگو اینم از دست گل های روسی هاست. کلا به نظرم مرموز بودن شاید براش یه حسن محسوب بشه ولی اینقدر عجیب و مرموز بودن رو من دوست ندارم. فکر کنم بهتره یه نفر کمیک بوک های اختصاصی این کاراکتر رو که هنوز هم منتشر میشه دست بگیره و یه ارجینی براش بنویسیه بهتره. من خودم فکر میکردم قبلا یه بالرین بوده ولی عجیب نیست که همون زمانی که بالرین بود با رد گاردین ازدواج کرد و اون موقع رد گاردین یه خلبان بود به نظرم ایده درستی نبوده که اومدن گفتن اینا همش توهماتی بوده روس ها ایجاد کردن. چون همین خاطرات رو الکسی شوستاکوف هم داره (البته قبل مرگش) پس الکسی هم شاید یه همچین حرکاتی روش زدن.
خلاصه تاریخچه این کاراکتر توی دنیای کمیک خیلی زیاده و هر بار چیزی بهش اضافه شده و اونو مرموز تر کرده ولی حدس میزنم بعد از این فیلم سری کمیک هاش بیشتر مورد توجه قرار بگیره و بیان و ارجین دقیقش رو مشخص کنن. من خودم فکر میکنم چون زندگی مشترکش با الکسی خوشبخت بودن فکر میکنم به دلیل مرگ الکسی بود که ناتاشا به رد رووم ملحق شد و...



بازم دستتون درد نکنه استاد حیدری عزیز
نقل قول کردن
parsa89
#3 parsa89 1400-04-18 18:02
ممنون
نقل قول کردن
s.p.i
#4 s.p.i 1400-04-18 19:35
سلام مقاله عالی بود
بلک ویدو مثل بقیه جاسوس ها سرگذشت نامشخصی داره
و البته نمیتونه برای مدت طولانی در کناره کسی باشه
و تعجب کردم ۹۰ سال سن داره
و عجیبه دارای قدرت فوق بشری

تشکر
نقل قول کردن
Frank castle
#5 Frank castle 1400-04-18 22:44
سلام
ممنون بخاطر مقاله خوبتون
مورد هفت لینک نذاشتید
بیصبرانه منتظر نقد فیلم هستم.دلم خیلی پره نسبت به فیلم.خیلی دلم میخواد یکی روشنم کنه.
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1400-04-18 23:51
به نقل از Frank castle:

بیصبرانه منتظر نقد فیلم هستم.دلم خیلی پره نسبت به فیلم.خیلی دلم میخواد یکی روشنم کنه.

استاد فقیه هم داشت الان همینو میگفت. منتظر نقد جنجالیش باشید
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#7 AM SM BM SM 1400-04-18 23:52
سلام
تونستم فیلم بلک ویدو رو ببینم.
و البته خطر اسپویل!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

این فیلم به خوبی نشون میده چه چیزی باعث شد ناتاشا اون فداکاری رو برای جهان انجام بده. در بین فیلم های جنگ داخلی و جنگ بی نهایت اتفاقاتی افتاد که متوجه شد بیشتر از چیزی که فکر میکنه داره. (همونطور که خودش هم گفت دو تا خانواده داره! انتقام جویان و کسانی که دوستش دارند یعنی خواهر کوچکش و پدر و مادری که بچه گیش رو با اونا گذروند. بازی ها هم مثل همیشه عالی بودند. تحول شخصیتی ناتاشا هم خیلی خوب نشون داده شد و صحنه بعد تیتراژ هم نشون میده قراره جنگی بین هاکای و یلینا باشه. شاید مشکلی که داشتم اینه که به نظرم رابطه ناتاشا و یلینا یه خورده زود گرم شد. یعنی همون جایی که نشستند و با هم نوشیدنی خوردند صمیمی شدند! (شاید هم من اشتباه میکنم.) و البته به نظرم تسک مستر (که با توجه به هویتش باید بگیم تسک میس!) رو به نظرم مرگبار تر نشون میدادند. که البته اینا مشکلات خیلی بزرگی نیستند و در کل باید بگم این فیلم به خوبی خلا هایی که شاید در ناتاشا وجود داشت رو پر کرد و به نظرم فیلم خوبی بود. البته قطعا نقد سایت اسپایدی هم قراره خیلی خوب باشه!
با تشکر.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#8 AM SM BM SM 1400-04-18 23:57
البته به نظرم اکشن فیلم هم بد نبود اما اون جور که خیلی من رو متحیر کنه نداشت. (شاید چون اصلا تنها کسی که میشه باهاش نبرد تن به تن کرد تسک مستر بود که اون هم به نظرم خیلی جالب نبود. )
نقل قول کردن
ab8001ab@gmail.com
#9 ab8001ab@gmail.com 1400-04-19 00:09
با تمام احترامی که برای آقای حقیقی و استاد فقیه دارم و میدونم چقدر برای اسپایدی شکافی ها وقت میذارن اما از نظر من اون نقدای داغ و یکی دو روز بعد پخش سریالا و فیلما خداییش خیلی بیشتر میچسبید،قصدم بی احترامی نیست و خودتون صلاح میدونید که کدوم یکیرو ادامه بدین و ما در هر دو شکل بررسیا لذت میبریم
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#10 AM SM BM SM 1400-04-19 00:17
باز هم خطر اسپویل!
.










البته یه چیز دیگه هم که میخوام بگم! (فکر کنم توی نوشتن کمی عجله کردم! ) اینه که به نظرم همونطور که گفتم ناتاشا رومانوف برای من در این فیلم شخصیت خوبی بود. اما به نظرم فیلم آخرش اون چیزی نبود که بگم wow! یعنی من اصلا منتقد خوبی نیستم (افتضاح هم هستم. ) اما فکر میکنم فیلم اون چیزی نبود که من رو ذوق مرگ کنه! در حال که وقتی جنگ بی نهایت و پایان بازی رو دیدم یا ثور رگناروک از خوشحالی میخواستم داد بزنم! یا فیلم مرد عنکبوتی دور از خانه. اما با این فیلم اونقدر حال نکردم. (برای همین به نظرم خوب بود اما عالی نبود.) لحظه و دیالوگ هایی که خیلی هم ذوق کنم کم بودند. (مثل اون صحنه حرف زدن پیتر و با هپی توی فیلم دور از خانه.) یه سری سوالات هم بی جواب بود. یعنی این فیلم قرار بود کلیدی باشه اما شاید سوالاتی ماندند. مثلا چند بار به هاکای اشاره شد اما به نظرم باز هم به نظرم حضور او و شنیدن چیز هایی از دهنش خیلی جالب بود. درباره سرباز زمستان هم که ناتاشا گفت حداقل باید من رو به یاد میآورد توی فیلم جنگ داخلی چیزی گفته نشد. (فقط یک بار اسم پروژه اش آورده شد.) اما من به نظرم شخصیت ناتاشا برای من قهرمان جالبی بود.
به نقل از mtm:
به نقل از Frank castle:

بیصبرانه منتظر نقد فیلم هستم.دلم خیلی پره نسبت به فیلم.خیلی دلم میخواد یکی روشنم کنه.

استاد فقیه هم داشت الان همینو میگفت. منتظر نقد جنجالیش باشید
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1400-04-19 00:17
به نقل از :
با تمام احترامی که برای آقای حیاتی و استاد فقیه دارم و میدونم چقدر برای اسپایدی شکافی ها وقت میذارن اما از نظر من اون نقدای داغ و یکی دو روز بعد پخش سریالا و فیلما خداییش خیلی بیشتر میچسبید،قصدم بی احترامی نیست و خودتون صلاح میدونید که کدوم یکیرو ادامه بدین و ما در هر دو شکل بررسیا لذت میبریم

اسپایدی شکافی وقت زبادی میگیره
اماده سازی ویدیو سخته
اقای فقیه هم درگیره. امتحان داره
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#12 Ehsan Spider 1400-04-19 00:27
به نقل از mtm:
به نقل از Frank castle:

بیصبرانه منتظر نقد فیلم هستم.دلم خیلی پره نسبت به فیلم.خیلی دلم میخواد یکی روشنم کنه.

استاد فقیه هم داشت الان همینو میگفت. منتظر نقد جنجالیش باشید


نقد جنجالی!! بی صبرانه منتظریم استاد و البته مطمئنیم که از اون باحال هاش میشه. منم خیلی منتظر این فیلم بودم و با کاررکتر های کمیک بوکیش آشنایی داشتم.


به نقل از mtm:
به نقل از :
با تمام احترامی که برای آقای حیاتی و استاد فقیه دارم و میدونم چقدر برای اسپایدی شکافی ها وقت میذارن اما از نظر من اون نقدای داغ و یکی دو روز بعد پخش سریالا و فیلما خداییش خیلی بیشتر میچسبید،قصدم بی احترامی نیست و خودتون صلاح میدونید که کدوم یکیرو ادامه بدین و ما در هر دو شکل بررسیا لذت میبریم

اسپایدی شکافی وقت زبادی میگیره
اماده سازی ویدیو سخته
اقای فقیه هم درگیره. امتحان داره



درسته واقعا تدوین ویدیو خیلی وقت میبره. فیلم بگیری و اوووو به نظرم تا همینجا هم استاد فقیه واسمون سنگ تموم گذاشتن. دم شما گرم.


انشاالله توی امتحان ها هم بهترین نمره رو بگیرین دعای ما پشتتونه.
نقل قول کردن
هالک 2
#13 هالک 2 1400-04-19 10:44
هنوز بلک ویدو را ندیدم ولی احتمالا قشنگ و جذاب خواهد بود .
مقاله خوبی هم بود.
با گزینه اتاق سرخ و ورودش خیلی حال کردم چون باحال بود .
بنظر من لباس سفیدش خیلی قشنگ هست ....
امیدوارم تمام اعضای اون تیم روسیه هم باشند...
فقط سوالی دارم؟
من اصلا کمیک نمی خونم خیلی کم مثلا رویداد شوالیه سفید خودنم ۴ قسمتشو
...حالا می خوام شروع به خواندن کمیک مارول کنم از کجا شروع کنم؟ امیدوارم جوابم را بدید.. :lol:
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#14 Ehsan Spider 1400-04-19 13:01
به نقل از هالک 2:
هنوز بلک ویدو را ندیدم ولی احتمالا قشنگ و جذاب خواهد بود .
مقاله خوبی هم بود.
با گزینه اتاق سرخ و ورودش خیلی حال کردم چون باحال بود .
بنظر من لباس سفیدش خیلی قشنگ هست ....
امیدوارم تمام اعضای اون تیم روسیه هم باشند...
فقط سوالی دارم؟
من اصلا کمیک نمی خونم خیلی کم مثلا رویداد شوالیه سفید خودنم ۴ قسمتشو
...حالا می خوام شروع به خواندن کمیک مارول کنم از کجا شروع کنم؟ امیدوارم جوابم را بدید.. :lol:


سلام داداش خوبی؟
خسته نباشی

خیلی شرمنده از استاد عزیز که این اسپم رو ادامه میدم. خیلی ببخشید.

به نظرم که فکر می‌کنم نطر استاد هم همین باشه چون بار ها شنیدم. بهتره اول داستان های مهم و برترش که توی سایت ترجمه شده بخونی :

spidey.ir/.../...

و

spidey.ir/.../...


بعدش هم از سوپریور شروع کن و تا امیزینگ و همینجا که اومده ادامه بده. بینابینش هم برسی کن و مینی سری ها رو بخون.



!!!! این برای اسپایدرمن بود بقیه کاراکتر هارو من نظری نمیتونم بدم!!!!
نقل قول کردن
هالک 2
#15 هالک 2 1400-04-19 17:34
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از هالک 2:
هنوز بلک ویدو را ندیدم ولی احتمالا قشنگ و جذاب خواهد بود .
مقاله خوبی هم بود.
با گزینه اتاق سرخ و ورودش خیلی حال کردم چون باحال بود .
بنظر من لباس سفیدش خیلی قشنگ هست ....
امیدوارم تمام اعضای اون تیم روسیه هم باشند...
فقط سوالی دارم؟
من اصلا کمیک نمی خونم خیلی کم مثلا رویداد شوالیه سفید خودنم ۴ قسمتشو
...حالا می خوام شروع به خواندن کمیک مارول کنم از کجا شروع کنم؟ امیدوارم جوابم را بدید.. :lol:


سلام داداش خوبی؟
خسته نباشی

خیلی شرمنده از استاد عزیز که این اسپم رو ادامه میدم. خیلی ببخشید.

به نظرم که فکر می‌کنم نطر استاد هم همین باشه چون بار ها شنیدم. بهتره اول داستان های مهم و برترش که توی سایت ترجمه شده بخونی :

spidey.ir/.../...

و

spidey.ir/.../...


بعدش هم از سوپریور شروع کن و تا امیزینگ و همینجا که اومده ادامه بده. بینابینش هم برسی کن و مینی سری ها رو بخون.



!!!! این برای اسپایدرمن بود بقیه کاراکتر هارو من نظری نمیتونم بدم!!!!

سلام ممنون
حقیقتش من نوجوانم تا همین چند سال پیش نمی دونستم دقیقا کمیک چیه و ...و فکر می کردم مردعنکبوتی برترین شخصیت تمامی کمیک هاست اما حالا فهمیدم قهرمان مورد علاقه من کسی نیستند جز.....
Clown هاکای زیاد اشنایی ندارم
ولی خب زیاد علاقه به کمیک ندارم
توی فیلم بلک ویدو هم نیم دونم کیو؟
ولی دوست دارم کمیک های شخصیت گمنام بخوانم که توی لینده در سینمای مارول نقش. بزرگی داره کسی می تونه راهنمایی کنه
من اصلا از شخصیت های که بقیه می شناسنشون خوشم نمیاد پس شد:شخصیت گمنام که توی دنیا سینمای مارول خواهیم دید و در اینده نقش بزرگی داره کمک کنید تشکر :-)
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#16 Deadpool 2099 1400-04-19 17:37
ممنون جالب بود منتظر فیلم هم هستم :-)
ولی یه سوال داشتم
قبل از مارول استودیوز بلک ویدو خیلی معروف نبود ، نه؟
نه اینکه کلا کسی نشناستش ، ولی فکر کنم جزو پای ثابت اونجرز نبود
اگه اشتباه میکنم لطفا بگید :lol:
نقل قول کردن
Milesspider2020
#17 Milesspider2020 1400-04-19 21:12
سلام ممنون

من اصلا از شخصیت های که بقیه می شناسنشون خوشم نمیاد پس شد:شخصیت گمنام که توی دنیا سینمای مارول خواهیم دید و در اینده نقش بزرگی داره کمک کنید تشکر :-)
سلام
بابت اسپم عذر میخوام
متاسفانه من کمیک های شخصیتی که گفتید نخوندم شناختم کمه اما اگر نظر منو بخواید اول یسری مقالات اگه در اسپایدی درموردش هست بخونید اگر نبود از CBR بعد اگر همرو خوندید معمولا در مقالات نام اولین حضورش میگن اگر نگفتن یه سرچ کوچیک :) بعد یه رویداد مهم ازش بخون و اگر تمام رویداد ها تموم شد حضورش در بقیه کمیک های شخصیت های دیگه من خودم همینجوری تقریبا همه کمیکای نایتوینگ خوندم و اگر این روش دوست نداشتید همین سوال رو انگلیسی سرچ کنید براتون میاره انشالله
البته این سلیقه ای ها ولی قهرمان یا ویلیان های شناخته شده بد نیستنا اگر دقت کنید همین مایلز مورالز یا پیتر پارکر کمیک خوب داشتند که مشهور شدند بعدشم کمیک خیلی با سینما و سریال فرق داره به هر حال من بهت پیشنهاد میدم کمیکای دیگه هم بخون ضرر نمیکنی شاید یه شخصیت پیدا کنی بیشتر خوشت بیاد اصن و اصلا دنبال حضورش تو فیلم نباش چون اگه اینجوری بشه خیلی از طرفدارای آیرون من باید ول کنن برن چرا ؟چون تو فیلم مرد دیگه پس چرا دیگه کمیکاشو بخونن
موفق باشید
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#18 Pooyan mirzahosseini 1400-04-20 03:03
سلام و خسته نباشید خیلی مقاله خوبی بود
( ببخشید نتونستم زودتر نظر بدم اما واقعاً از تلاش شما برای نوشتن این مقاله خوب و عالی سپاسگزارم)
راستش به نظرم بلک ویدو به عنوان یک جاسوس باید پیشینه و ارجین و به صورت کلی زندگی متفاوتی داشته باشه که همینطور هم هست ایشون به عنوان یک جاسوس زندگی رازآلود (تا حدودی ) و جالب داره
نقل قول کردن
هالک 2
#19 هالک 2 1400-04-20 17:34
به نقل از Milesspider2020:
سلام ممنون

من اصلا از شخصیت های که بقیه می شناسنشون خوشم نمیاد پس شد:شخصیت گمنام که توی دنیا سینمای مارول خواهیم دید و در اینده نقش بزرگی داره کمک کنید تشکر :-)

سلام
بابت اسپم عذر میخوام
متاسفانه من کمیک های شخصیتی که گفتید نخوندم شناختم کمه اما اگر نظر منو بخواید اول یسری مقالات اگه در اسپایدی درموردش هست بخونید اگر نبود از CBR بعد اگر همرو خوندید معمولا در مقالات نام اولین حضورش میگن اگر نگفتن یه سرچ کوچیک :) بعد یه رویداد مهم ازش بخون و اگر تمام رویداد ها تموم شد حضورش در بقیه کمیک های شخصیت های دیگه من خودم همینجوری تقریبا همه کمیکای نایتوینگ خوندم و اگر این روش دوست نداشتید همین سوال رو انگلیسی سرچ کنید براتون میاره انشالله
البته این سلیقه ای ها ولی قهرمان یا ویلیان های شناخته شده بد نیستنا اگر دقت کنید همین مایلز مورالز یا پیتر پارکر کمیک خوب داشتند که مشهور شدند بعدشم کمیک خیلی با سینما و سریال فرق داره به هر حال من بهت پیشنهاد میدم کمیکای دیگه هم بخون ضرر نمیکنی شاید یه شخصیت پیدا کنی بیشتر خوشت بیاد اصن و اصلا دنبال حضورش تو فیلم نباش چون اگه اینجوری بشه خیلی از طرفدارای آیرون من باید ول کنن برن چرا ؟چون تو فیلم مرد دیگه پس چرا دیگه کمیکاشو بخونن
موفق باشید
سلام ممنون
شخصیت clown در کمیک هاکای هست و قرار است تو سریال هم باشه شخصیت نسباتا خوبیه اما کمیک اختصاصی نداره و احتمالا در آینده mcu نخواهد بود (از sword man هم خوشم میاد )
تو راست می گی و حرفت درسته از شخصیت یلنا خوشم اومد (هنوز فیلم را کامل ندیدم)با اینکه نصف فیلمو دیدم از شخصیت های مونث دیگه هم خوشم میاد(الان یادم نیست )ولی از این شخصیت و داستانش فعلا لذت بردم چون باحال بود
من زیاد از شخصیت های مونث خوشم نمیاد ولی این عالی بود
یک چیز دیگه...راست می گفتی الان آیرون من نیست ولی قبلا فیلم داشته و ممکنه بازهم به داستانش پرداخته بشه و بیاد
هرگز نگو هرگز
ولی راست می گفتی در هر صورت
راستی من خیلی ایده برای کمیک دارم و دوست دارم کمیک بنویسم اما نمی دانم چجوری شاید تو آینده من هم کسی شدم
مثل استنلی .....ولی مسیرش خیلی سخته :sigh: در هر صورت ممنون از سایت راستی یه شعار هم ساختم برای یکی از قهرمانام ولی نمی تونم بگم
فعلا...ممنون اسپایدی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37