10 حقیقت مهمی که باید درباره «شردر» (Shredder) بدانید

اوروکو ساکی حقیقت شردر فکت fact لاک‌پشت‌های نینجای نوجوان جهش‌یافته tmnt shredder turtles تاریخچه بیوگرافی معرفی شخصیت

بیایید تا با برترین و اصلی ترین دشمن لاکپشت های نینجا بیشتر آشنا شویم.

مقدمه: سری کمیک های "لاکپشت های نینجای نوجوان جهش یافته" که بیشتر با نام لاکپشت های نینجا شناخته میشوند، اولین بار در سال 1984 و به دست «پیتر لیرد» (Peter Laird) و کوین «ایستمن» (Kevin Eastman) خلق شدند. احتمالا به خاطر آثار زیاد سینمایی و انیمیشنی که بر اساس این سری کمیک ساخته شدند، با اون ها آشنایی دارید. دهه 80 میلادی، پر شده از بزرگترین فرانچایز های انیمیشنی تاریخ. اولین اقتباس از سری کمیک های لاکپشت های نینجا هم در این دوره به وجود آمد که شهرت این چهار لاکپشت دوست داشتنی رو خیلی افزایش داد. به هر حال مطمئنم که همه متفق القول هستند که ویلین اصلی لاکپشت های نینجا «اوروکو ساکی» (Oroku Saki) ملقب به «شِرِدِر» (Shredder) هست و هیچ جوره نمیشه این حقیقت رو انکار کرد. او بیشتر به خاطر رهبری قبیله "فوت" (Foot) شناخته میشه. قبیله فوت مجموعه از نینجا های آموزش دیده است که هر کاری، از قاچاق مواد مخدر گرفته تا قتل و ترور، انجام میدهند. صرف نظر از کاستوم خیلی خفن و جذاب او، چیزی که شردر رو قریب به 40 سال، به خطرناک ترین و مهم ترین ویلین TMNT تبدیل میکنه، اینه که او همیشه یک تهدید ثابته و از همون اوایل داستان عمیقا به قهرمانان گره خورده، به طوری که خیلی سخته که لاکپشت های نینجا رو بدون شردر تصور کرد. این شخصیت هم آموزگار اسپلینتر را کشت و هم مسئول مرگ خود اسپلینتر بود. در هر حال او همیشه بار بلایی سر TMNT می آورد که آنها را مجبور میکند که به انتقام از او و امپراطوری بزرگش، یعنی قبیله فوت، به پا خیزند.

 

مقاله مرتبط:

10 نسخه برتر شردر در دنیای کمیک، سینما و انیمیشن

 

10- شردر در اولین حضورش در دنیای کمیک کشته شد

شردر در اولین حضورش در دنیای کمیک کشته شد

وقتی مردم به شردر فکر میکنند، شخصیتی رو تصور میکنند که وجودش در همه اقتباس ها ضروریه و بدون اون داستان های TMNT یه چیزی کم دارند. برای همین، فهمیدن این موضوع که شردر در اولین کمیک لاکپشت های نینجا (که اینجا ترجمه شده است) کشته شد، واقعا شوکه کننده است. در اولین کمیک TMNT «اسپلینتر» (Splinter)، پدر لاکپشت های نینجا، از آنها خواست که برای برقراری عدالت خون استادش شردر رو بکشند. سرانجام در یک نبرد خونین، آنها موفق شدند شردر را از پا در بیاورند. در نهایت وقتی شردر میخواست با یک نارنجک ترمیتی همه لاکپشت ها رو بکشه، آنها شردر رو از پشت بام به پایین پرت کردند و کشتند. البته در اون زمان کسی پیشبینی نمیکرد که این کمیک به موفقیت برسه، بنابراین بعدا نویسندگان شردر رو برگردوندند.

 

9- قبیله فوت از شردر کلون ساخته است

 قبیله فوت از شردر کلون ساخته است

درسته که لاکپشت های نینجا از همون شماره اول از شر شردر خلاص شدند، ولی این بدان معنا نیست شردر هیچوقت برنمیگرده. قبیله فوت به خون خواهی از استاد خود برخواست، بنابراین یک شردر جدید رو به سراغ لاکپشت ها فرستاد. در حقیقت این شردر جدید، کلونی بود که توسط جادوگران فوت و در یک کُلُنی کرمی به وجود آمده بود. این نسخه جدید از شردر به تلاش برای شکار لاکپشت ها ادامه داد تا اینکه به همان سرنوشت شردر اصلی دچار شد.

 

8- صداپیشه شردر در انیمیشن خیزش TMNT همان صداپیشه اسپلینتر در انیمیشن سال 2012 بود

صداپیشه شردر در انیمیشن خیزش TMNT همان صداپیشه اسپلینتر در انیمیشن سال 2012 بود

انیمیشن های زیادی بر اساس لاکپشت های نینجا ساخته شده اند، بنابراین افراد مختلفی وظیفه صداپیشگی شخصیت شردر رو به عهده داشته اند. یکی از دشواری های کار اون ها این بود که باید تعادل رو حفظ میکردند، یعنی باید از صدایی مخوف و وحشتناک برای شردر استفاده میکردند و در عین حال حواسشونم می بود که بیش از حد اغراق آمیز و غیر طبیعی جلوه نکنه. شردر در اولین انیمیشن TMNT که در ‌سال 1987 شروع به پخش شد، توسط «جیمز آوری» ‌(James Avery) صداگذاری شد. در نسخه سال 2003 هم «اسکاتی ری» (Scottie Ray) وظیفه صداگذاری بر روی شردر را داشت. در انیمیشن سال 2012 هم «کوین مایکل ریچاردسون» (Kevin Michael Richardson) به جای شردر حرف زد. البته آقای ریچاردسون سابقه صداپیشگی «ترایگان» (Trigon) در انیمیشن "تایتان های نوجوان" و همچنین شخصیت «مارشن منهانتر» (Martian Manhunter) در انیمیشن "یانگ جاستیس" (Young Justice) هم داشته. اما نکته جالب اینجاست که در جدید ترین انیمیشن TMNT به نام "خیزش لاکپشت های نینجای نوجوان جهش یافته" (Rise Of The Teenage Mutant Ninja Turtles) آقای «هون لی» (Hoon Lee) صداپیشه شخصیت شردر است که قبلا در انیمیشن سال 2012 وظیفه تامین صدای شخصیت اسپلینتر رو به عهده داشت.

 

7- «کوین نَش» نقش سوپر شردر را بازی کرده بود

«کوین نَش» نقش سوپر شردر را بازی کرده بود

فیلم "لاکپشت های نینجای نوجوان جهش یافته 2" (Teenage Mutant Ninja Turtles II) فیلمی بود که میشه در یک جمله خلاصه اش کرد. محصولی که بیش از حد تحت تاثیر فرهنگ دهه 90 میلادی قرار گرفته بود. این فیلم پر بود از رقص و تبلیغ محصولات شرکت های دیگر. داستان کلی فیلم هم درباره لاکپشت ها بود که کشف کردند که چه کسی مسئول تولید ماده "اوز" (ooze) است. اوز ماده جهش زایی بود که باعث تغییر شکل لاکپشت ها شده بود. اگرچه بیشتر زمان فیلم به تلاش های لاکپشت ها برای مخفی نگه داشتن اوز باقی مانده از دست شردر سپری شد، اما در نهایت شردر در معرض اوز قرار گرفت و به موجودی غول پیکر به نام سوپر شردر تبدیل شد. این نسخه از شردر توسط «کوین نش» (Kevin Nash)، کشتی گیر سابق WWF/WCW و قهرمان NWO بازی شد. آقای نش نقش های دیگر کمیک بوکی هم بازی کرده (این مقاله را بخوانید).

 

6- شردر انیمیشن سال 2003 یک اوترام بود

شردر انیمیشن سال 2003 یک اوترام بود

در انیمیشن "لاکپشت های نینجای نوجوان جهش یافته" محصول سال 2003، اریجین شردر به کلی تغییر کرد. در این انیمیشن به جای اینکه شردر به «هاماتو یوشی» (Hamato Yoshi) ، استاد و آموزگار اسپلینتر، مرتبط شود، یک بیگانه فضایی از نژاد «اوترام» (Utrom) معرفی شد. در داستان این انیمیشن، اوترام ها موجودات فضایی صلح طلبی بودند که در یک سیاره دیگر زندگی میکردند. اما یکی از اوترام ها به نام «چِرِل» (Ch'rell) یک جنایتکار جنگ طلب بود که از تکنولوژی اوترام ها برای سفر در کهکشان و فتح و نابودی سیارات استفاده کرد. او پس از سال ها توسط اوترام ها دستگیر شد تا محاکمه بشه اما در نهایت موفق به فرار شد و در سیاره زمین گیر افتاد. سپس یک بدن رباتیک ساخت تا با نام مستعار اوروکو ساکی، یا همون شردر به جرم و جنایت در زمین بپردازه.

 

5- در دنیای کمیک، شردر اسپلینتر و لاکپشت ها را به قتل رساند

 در دنیای کمیک، شردر اسپلینتر و لاکپشت ها را به قتل رساند

اریجین شردر در دنیای کمیک نسبت به چیزی که طرفداران در دنیای سینما و انیمیشن به اون عادت کردند ،تفاوت داره. شردر صد ها سال پیش توانست هاماتو یوشی را به قتل برساند. اما در دنیای کمیک گذشته یوشی به نمایش در آمد، به صورتی که فهمیدیم او با «تانگ شن» (Tang Shen) ازدواج کرده بود و به همراه چهار پسر خود‌، یک خانواده خوب و خوشحال تشکیل داده بود. اما شردر همه آنها را به خاطر زیر سوال بردن رهبریتش بر قبیله فوت، به قتل رساند. نکته جالب اینجاست که اسپلینتر و چهار لاکپشت نینجا در واقع تناسخ هایی از روح یوشی و چهار پسرش هستند که پس از صد ها سال بازگشته اند تا به خصومتشان با شردر، پایان دهند.

 

4- شردر موفق شد که لئوناردو را به متحد خودش تبدیل کند

شردر موفق شد که لئوناردو را به متحد خودش تبدیل کند

در سری های مختلف TMNT شردر سابقه داشته که لئوناردو رو متحد خود کنه، حداقل موقتا. در سری 2003 شردر تونست لئو را متقاعد کنه، که برای شکست دادن یک شیطان قدرتمند با او متحد بشه. در دنیای کمیک هم شردر، لئو رو شستشوی مغزی داد تا به عضویت فوت در بیاید. چیزی که خوشبختانه زیاد دوام نداشت.

 

3- او بعد از مرگ دوباره احیا شد

 او بعد از مرگ دوباره احیا شد

در عالم کمیک اسپلینتر، اوروکو ساکی رو در یکی از آیین های قبیله فوت به چالش کشید. در این آیین که به آیین "دستکش" (gauntlet) معروفه، دو طرف بهترین مبارزان خود رو انتخاب میکنند تا به مصاف هم بروند، و به این شکل کینه های بین خود رو حل و فصل میکنند. در نهایت، اوروکو ساکی شکست خورد و کشته شد، اما به این راحتی ها نمیشه از دست شردر خلاص شد. بعد ها، در بحبوحه جنگی که کل نیویورک رو در بر گرفته بود، به لطف دسیسه های «کیتسونه» (Kitsune)، همسر اوروکو ساکی، شردر احیا شد و به زندگی بازگشت. البته بعد از بازگشت شردر از مرگ، بخش زیادی از نفرت و خشم او از بین رفت و جای اون رو، امید به ایجاد نقشه ای موفق و برگه برنده ای جدید، گرفت.

 

2- افراد  دیگری نیز سعی کرده اند شردر باشند

 افراد زیاد دیگری سعی کرده اند شردر باشند

اوروکو ساکی تنها شردر تاریخ نبوده است. افراد دیگری هم بوده اند و تلاش کرده اند لقب شردر رو به دست بیاورند. در کمیک های اریجینال TMNT رافائل مدتی با تغییر ظاهر، خودش رو شبیه به شردر کرد و مدتی به رهبر یکی از جناح های فوت تبدیل شد. «کارای» (Karai)، دختر شردر، بار ها در نبود پدرش جانشین او شده تا مانع ایجاد اختلاف بین جناح های فوت شود. این نقش کارای در مجموعه سال 2003 هم استفاده شد.

 

1- شردر نزدیک بود تمام موجودات عالم را از بین ببرد

شردر نزدیک بود تمام موجودات عالم را از بین ببرد

شردر در انیمیشن سال 2003 یک شخصیت بسیار تهدید آمیز و مخوف بود. بعد از اینکه چرل، به کمک نسخه ای از خود که متعلق به انیمیشن سال 1987 بود از تبعید آزاد شد، نقشه ای برای فتح دوباره قلمرو ها کشید. اما او متوجه شد که اگر از دست لاکپشت ها خلاص شود، میتواند کل مولتی ورس را فتح کند. بنابراین به سمت جهان اولیه لاکپشت ها رفت تا برای همیشه همه لاکپشت های نینجا را بکشد. اما فقط یک مشکل وجود داشت، با انجام این کار تمام موجودات عالم نابود میشدند. نفرت شردر از دشمنانش به حدی زیاد بود که حاضر شد این ریسک را بپذیرد. خطر او به حدی بالا بود که لاکپشت های سال 1987 با شردر همان زمان متحد شدند تا با کمک لاکپشت های سال 2003 شردر را سرنگون کنند.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 نسخه برتر شردر در دنیای کمیک، سینما و انیمیشن

 10 کمیک برتر لاک پشت های نینجا

معرفی 10 دشمن برتر لاک پشت های نینجا

قسمت آخر کمیک مشترک بتمن و لاک پشت های نینجا ترجمه شد + لینک دانلود

اولین حضور لاک پشت های نینجا در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

15 دفعه ای که ستارگان مسابقات کشتی کج در فیلم ها و سریال های کمیک بوکی ظاهر شدند!

8 لحظه عجیب و غریب در کمیک های اولیه لاک پشت های نینجا

نقد و بررسی فیلم های كمیك بوكی سال 2014

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

15 دفعه ای که هالیوود گند زد به کارتون های محبوب ما

10 تیتراژ برتر سریال های كارتونی ابرقهرمانی + لينك دانلود

10 کارتون خاطره انگیز دهه 80 میلادی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Pooyan mirzahosseini
#1 Pooyan mirzahosseini 1400-05-04 14:35
سلام خسته نباشید خیلی مقاله را خوبی بود
10- بله من کمیکش رو خوندم به عنوان اولین کمیک خب اینکه برترین دشمن رو بکشن خیلی خوب نیست ولی خب به عنوان اولین کمیک باز هم میگم یه سری اشکالات می‌تونه وجود داشته باشه در شخصیت پردازی و... ولی خب کلا کمیک خوبی بود به عنوان اولین کمیک خوب بود
9- نینجا ها کلا سازمان ها و قبیله هایی هستن که در مخفی کاری استاد هستن خوشم میاد از حال و هوای نینجا ها راستش بنظرم پیچش خوبی رو به وجود آوردن چون بالاخره نمیشه یک شخصیت رو بکشن و دوباره زنده کنن بی دلیل و مدرک از این پیچش خوشم اومد
8- انیمیشن خیزش لاکپشت های نینجا بد نبود خوب بود شخصیت پردازی خیلی خوبی داشتن و مایکل آنجلو باحالی داره منبع اصلی خنده انیمیشن بود راستش بنظرم شریدر صدای خوف و خفن باحالی داشت همه جا داره واقعاً همه صداپیشه های تو انیمیشن ها صدای خفن و خوبی براش گذاشتن
7- من سوپر شردر رو در انیمیشن و فیلم دیدم ( خودش بدون قدرت لاکپشت هارو له می‌کنه حالا فکر کن با جهش زا چقدر قوی میشه راستش بنظرم سوپر شردر خیلی جالب هست شرارت و قدرت و.. خوب شد بنظرم کوین نش فقط بخاطر هیکل بزرگش اومد بازیگر این شد :D نه ولی خوب بود
6- راستش یه چیزی رو بگم که شردر در همون انیمیشن هاماتو یوشی رو کشت بهش اشاره شد و اینکه بنظرم بد نشد پیچش متفاوت و جالبی بود برای فن های لاکپشت های نینجا شوکه کننده بود ولی متفاوت و خوب بود :P
5- واقعاً نکته جالبی گفتین و اینکه بنظرم این کینه بین شردر و لاکپشت ها به عنوان خبیث و قهرمان داستان باید قویتر و بیشتر میشد برای همین مرگ استاد اسپلینتر میتونست هم برای شخصیت لاکپشت ها تراژدی بشه هم میتونست اون کینه رو ایجاد کنه
4- نمی‌خوام بگم لئو از همشون بهتره ولی فرمانده یک گروه بخش مهمی از اون هست حالا اگر اون فرمانده به کنترل دشمن دربیاد می‌تونه مشکلات خیلی بزرگی برای گروه درست کنه و داستان خوبی هم بشه
3- بله این دستکش هم برای نینجا ها و رزمی کار ها استفاده میشه که همشون فکر کنم ژاپنی و چینی هست خوب بود چیزهایی نمیشه راجع بهش گفت
2- وقتی که خبیث اصلی برای مدتی می‌ره خبیث های دیگه سعی میکنن جاش رو بگیرن با این کار بنظرم دارن از پتانسیل خبیث های دیگه استفاده میکنن که خوب هم هست
1- شردر شخصیت مخوف و ترسناکی داره اون خیلی کینه ای هست باهوش هست و متأسفانه قوی هم هست نقشه اون برای فتح مولتی ورس جالب بود ( میتونست رکورد آنتی مانیتور رو بشکنه ;-) ) جالب بود خوشم اومد واقعاً شخصیت خوبی هست
نقل قول کردن
هالک 2
#2 هالک 2 1400-05-04 14:56
سلام
مقاله خوب بود
پتانسیل بالاست اما واقعا خوب نشونشون ندادند می تونستم ...بهتر باشه
مقاله خوب بود ممنون
نقل قول کردن
AM SM BM SM
+1 #3 AM SM BM SM 1400-05-04 15:22
سلام
ممنون بابت مقاله.
بنده بسیار بسیار زیاد عاشق لاک پشت های نینجا و دنیای اون ها هستم! مخصوصا در زمینه انیمیشن! چه اون انیمیشن بسیار خاطره انگیز و زیبای ۱۹۸۷، چه انیمیشن ۲۰۰۳ که در ایران خیلی معروف شد و خیلی ها لاک پشت های نینجا رو از طریق این سریال میشناسند و سریال ۲۰۱۲ هم که در قسمت های اولیه اش زیبایی خاصی داشت. البته این انیمیشن "خیزش لاک پشت های نینجا" رو ندیدم چون چند قسمت اولش رو که دیدم خیلی خوشم نیومد! (اصلا من طرفدار سر سخت لئوناردو هستم! وقتی دیدم به جای لئوناردو، رافائل شده رئیس گروه ناراحت شدم!) حالا شاید خیلی دنیای عمیقی نداشته باشند اما من خیلی با اون ها خاطره دارم و در ذهنم نقش بستند و وقتی مقاله ای از اون ها روی سایت میاد خیلی خوشحال میشم.
در هر حال بدون ذره ای شک شریدر بزرگترین دشمن لاک پشت های نینجا هست که کینه ای عمیق از اون ها داره. اوریجین های متفاوتی هم برای او در اقتباس ها وجود داره اما همیشه یک چیز در اون ها ثابته! (البته به جز فیلم ها سینمایی افتضاح سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶) اینکه شریدر کینه ای قدیمی از اون ها داره. بخش عمده ای از جذابیت او کاستوم بسیار زیباش هست! با اون کلاهخود باحال (که "کو رو کابوتو" نام داره اگر اشتباه نکنم.) که ظاهرش رو بسیار ترسناک و تهدید آمیز میکنه! و البته تیغه هایی که روی دستش داره که میشه گفت سلاح اصلیش هست که آدم رو یاد "ولورین" میندازه که همیشه بهش وصل هست! این مقاله هم به خوبی حقایق اون رو بررسی میکنه.
مورد ۱۰ رو قبلا در سایت خوندم اما باز هم عجیبه! خب اون اول قرار نبود که این لاک پشت ها به محبوبیت خاصی دست پیدا کنند برای همین شریدر در همون شماره اول توسط لاک پشت های نینجا کشته شد اما خب انگار نویسنده ها فهمیدند که این خبیث باحال رو نمیشه همینجوری الکی دست به سر کرد.
من صداپیشگی آقای "هون لی" رو برای شریدر در انیمیشن خیزش لاک پشت های نینجا ندیدم (گفتم که این سریال رو دنبال نمیکنم.) اما به نظرم صداپیشگی ایشون برای هاماتو یوشی/ اسپلینتر بسیار زیبا و خوب بود و من صدای ایشون رو خیلی دوست داشتم و به نظرم به هاماتو یوشی میومد. صداپیشگی شریدر هم در انیمیشن های لاک پشت های نینجا واقعا خوب بوده و به نظرم صدای اون رو به شکلی جالب تهدید آمیز میکردند.
و البته مورد ۶. به نظرم این قضیه واقعا یکی از بدترین پیچش های داستانی در انیمیشن های کمیک بوکی هست. اصلا حالا که به انیمیشن سال ۲۰۰۳ رسیدیم دوست دارم توضیحی دربارش بدم. این انیمیشن سعی زیادی داشت که از کارتون سال ۱۹۸۷ فاصله بگیره و به دنیای کمیک های لاک پشت های نینجا نزدیکتر بشه. یعنی اتمسفرش بیشتر دارک بود، لوگوی فوت فرق داشت، خبری از بی باپ و راک استدی نبود، این یک موش بود که به اسپلینتر تبدیل شد نه هاماتو یوشی، (در حالی که در انیمیشن قبلی و بعدی اینطور نبود.) بکستر استاکمن هرگز به یک مگس تبدیل نشد و... برای همین به کمیک های لاک پشت های نینجا خیلی وفادار بود. باید اعتراف هم کرد که فصل های اول و دوم این سریال (مخصوصا فصل اول) فوق العاده زیبا و جذب بودند و شریدر هم بسیار تحدید آمیز بود و قبیله فوت هم بیشتر مثل یک سازمان بسیار با نفوذ به نظر میرسید. (الان قشنگ یاد نورمن آزبورن افتادم! اتفاقا توی قسمت های بعد اوروکو ساکی اعتماد مردم رو به دست آورد و پشت پرده دسیسه میکرد! مثل نورمن!) اما در ادامه یه سری اتفاقات به نظرم به سریال لطمه زد. انگار سازنده ها ایده هاشون تموم شده و دیگه چیز خاصی نداشتند. پس مجبور شدند به یک غافلگیری بزرگ روی بیارند که اصلا نتیجه خوبی نداد! یعنی این پیچش که "شریدر یک اوترام هست!" اولا این پیچش از زمینی بودن و انسان بودن این شخصیت کم کرد و اون رو یک نابغه فضایی دیوانه نشون داد که به نظرم جالب نبود دوم اینکه خیلی زیاد از ابهت این شخصیت کم کرد. یعنی هر چقدر هم اون رو دیوانه نشون میدادند باز هم اینکه این شخصیت یک موجود کوچک و ناتوان بود من رو اذیت میکرد. سوم اینکه انگار از اینجا به بعد به جای اینکه این شخصیت دشمن اصلی لاک پشت های نینجا باشه دشمن اوترام ها بود! و این هم به نظرم جالب نبود. در کل در ادامه به نظرم سریال یه جورایی به سمت اُفت کردن رفت. در فصل ۵ هم سعی شد یک شریدر باستانی و اوروکو ساکی اصلی رو نشون بدن که اون هم خیلی جذاب نبود. یعنی به نظرم اوریجینش و اینکه ذاتش باعث شد از عرش به فرش برسه خیلی جالب بود اما انگار فقط در همین حد بود و بعد از این فقط یک تحدید فیزیکی بود. (البته باید قبول کرد قدرت هاش هم خیلی زیاد بود!) اون استاد هایی هم که لاک پشت ها رو تعلیم دادن به نظرم شخصیت های جالب و سمپاتیکی نبودند و آدم باهاشون حال نمیکرد. در فصل ۶ سعی شد به سفر در زمان هم یک فصل رو بدون شریدر اختصاص بدن که به نظرم فصل بدی نبود اما خیلی خوب هم نبود. یه سری قسمت هاش جالب بودند یه سری هم خیلی نه! در فصل ۷ هم یه کپی یا یه جورایی یه کلون (مثل مورد ۹) از شریدر اوترام اومد که اون هم بالاخره نابود شد و دشمنی خاصی با لاک پشت ها نداشت. در کل این سریال خیلی خاطره انگیز هست اما به نظرم یه سری از تصمیمات زائد و نبود ایده های زیاد در ادامه بهش ضربه زد. البته باید قبول کرد که ادامه اون که تحت عنوان یک انیمیشن ویدیویی به نام "لاک پشت ها برای همیشه" ساخته شد عالی بود! هم به انیمیشن اولیه لاک پشت ها ادای احترام میکرد (شکست دیوار چهارم توسط رافائل فوق العاده بود!) هم به کمیک های اون ها. داستان جالبی هم داشت.
بقیه موارد هم جالب بودند. اینکه شریدر دوست داشت از لئوناردو استفاده کنه همیشه جالب بود و استفاده های زیادی شده. مورد ۱ هم که در همون انیمیشن زیبای لاک پشت ها برای همیشه اتفاق افتاد بسیار جالب بود.
حالا که فرصتش ایجاد شده دوست دارم توضیحی هم درباره انیمیشن لاک پشت های نینجا ۲۰۱۲ که توسط نیکلودن ساخته شد چیزی بگم. این انیمیشن سعی کرده بود برگرده به حال هوای اولین انیمیشن لاک پشت های نینجا. از مدل تیتراژش هم این قضیه معلوم بود. فضای اون بسیار fun تر بود و اون اپیزود های اول شوخی های بسیار بامزه ای داشتند، بی باپ و راک استدی بار دیگر حضور داشتند، کاستوم شریدر کمتر زره ای بود، لوگوی فوت شبیه یک پای واقعی بود (نه پای اژدها)، بکستر استاکمن در فصل دوم به مگس تبدیل شد، کرانگ ها حضور داشتند (در حالی که در انیمیشن قبلی غایب بودند) و... دیزاین های این انیمیشن بسیار عالی بود. استاد اسپلینتر با توجه به اوریجینش بیشتر شبیه یک انسان بود و لاک پشت ها هم ظاهری با یک لاک اضافه به پشت نداشتند و با هم فرق هایی داشتند که در این مقاله بهشون اشاره شده.
spidey.ir/.../...
صحبت از اوریجین استاد اسپلینتر شد. من این اوریجین رو از اون بیشتر میپسندم. یعنی اینکه این خود هاماتو یوشی هست که به اسپلینتر تبدیل میشه نه موش تعمیلیش. این قضیه هم به اولین انیمیشن لاک پشت ها بیشتر نزدیک بود هم رابطه او با شریدر رو شخصی تر میکرد. (در حالی که انگار در انیمیشن قبلی خیلی مشکلی با اسپلینتر نداره و میخواد لاک پشت ها رو از سر راه برداره) شخصیتش خیلی سمپاتیک بود و من درد و رنجش رو واقعا درک کردم. و البته به جای مرگ هاماتو یوشی در انیمیشن قبلی اینجا شخصیت "تانگ شن" که همسر اسپلینتر بود (چقدر هم این هاماتو یوشی معروف بود و حتی در فصل ۵ تتسوی اون رو اسپلینتر کبیر صدا زد! در فصل سوم هم رافائل بهش گفت: بهترین در یک قرن!) به دست اوروکو ساکی به طور اتفاقی کشته شد. (در حالی که ساکی خودش عاشق شن بود اما به اینکه او یوشی رو انتخاب کرد حسودی میکرد و مبارزه خونین او با یوشی نتیجه تلخی داشت.) در فصل ۵ قسمت ۱۰ هم که راه او تا مخفیگاهشون رو نشون میاد داستان جالبی رو شاهد بودیم. قسمت های اولیه این انیمیشن خیلی خوب بودند. به خوبی عمق شخصیتی هر لاک پشت رو نشون میدادند و داستان های جالبی داشتند. به خوبی شخصیت ها معرفی شدند و شریدر هم تحدید عالی بود. شوخی ها هم واقعا عالی بودند! این قضیه پیتزا هم که خیلی جالب بود و در کل قسمت های اولیه خیلی خوب بودند. اما رفته رفته انگار اون تازگی از دست رفت و دیگه چیز جالبی خیلی وجود نداشت. بیشتر انگار اکشن براش مهم بود و داستان ها خیلی عمیق نبودند. و هر چه که باز هم جلوتر رفت ایده ها محدودتر میشدند و انگار فقط همون ایده های قبلی به کار میرفتند! از همه سمت جهش یافته توی این انیمیشن ریخت و انگار یک اپیزود در میون به این جهش یافته ها اختصاص داشت و ایده های جالبی نبود. اپیزود ها هم به هم پیوستگی خاصی نداشتند که البته خیلی برای لاک پشت های نینجا چیز عجیبی نیست. استاد اسپلینتر هم که انگار نقشی داشته که در آخر هر فصل انگار کشته بشه! (که در فصل ۴ واقعا شد!) البته به نظرم اون بخشی که در فصل ۴ به فضا میرن جالب بود اما انگار دیگه ایده هیا زیادی نیست. قسمت های آخرش که دیگه همه رو ناراحت کرد البته تا حدی احساسی بود اما همه رو انگار ناامید کرد.
در کل سریال سرگرم کننده ای بود اما خیلی خوب نبود.
حالا میخوام به یک نکته جالب در این سریال بپردازم! در فصل ۴ قسمت ۱۹ اشاره هایی به کمیک های دی سی و مارول داریم!
اولش مایگی کمیک هایی به نام "وینگ نات" و "اسکورولوز" میخونه که حالت خفاشی داره و معلومه اشاره ای به بتمن و رابینه!
s4.uupload.ir/.../...
s4.uupload.ir/.../...
تازه میگه کمیک های قدیمی بهترین هستند! معلومه که دی سی فن هست!
بعد لئوناردو که خون مارول فنیش به جوش میاد میگه:
وینگ نات و اسکورولوز بدک نیستند ولی نمیتونه بهم بگی از "مرد تننده" (اسپایدرمن!) یا مرد برتر (شاید سوپرمن) یا از ناف سخنگو شگفت انگیز بهترند! (معلومه خیلی عاقله) بعد کاوری از این مرد تننده نشون میده که اشاره داره به کاور شماره ۳۰۰ از سری کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز که توسط تاد مک فارلین طراحی شد.
s4.uupload.ir/.../...

spidey.ir/.../...
بعد هم یه چیزی از این ناف شگفت انگیز نشون میده که من هرچی فکر میکنم نمیفهمم کیه ولی شاید شبیه هالک باشه. یا ثینگ.
s4.uupload.ir/.../...
بعد هم رافائل میگه:"هیچ کدوم از این ها به بهترین گروه ابرقهرمانی نمیرسند: چهار گروه غذایی شگفت انگیز!" که معلومه به چهار شگفت انگیز اشاره داره!
s4.uupload.ir/.../...

s4.uupload.ir/.../...
بعد هم لیو و مایکی اون رو دست میندازند. در کل اشارات جالب و زیبایی بود.
با تشکر.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1400-05-04 15:34
#3
من الان فهمیدم که اون ناف شگفت انگیز به هالک اشاره داشت و اون کاوری گه نشون داده مال شماره ۱ کمیک های هالک باور نکردنی هست!
s4.uupload.ir/.../...
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#5 AM SM BM SM 1400-05-04 16:09
یه چیز دیگه هم درباره خود گروه لاک پشت های نینجا بگم.
این گرو هم ویژگی های جالب زیادی داره.
اولا اینکه این گروه به قول معروف یه جورایی همه چیز تمومه! یعنی با ۴ تا عضو یک گروه بسیار جالب داره که هر عضوش ویژگی های جالبی داره که گروه رو متنوع میکنه و تعاملاتشون رو خیلی جالب میکنه. یعنی لئوناردو که فرمانده گروه هست و در مبارزه مهارت خاصی داره. در برابر برادر هاش احساس مسئولیت میکنه و استادشون رو خیلی دوست داره. انگار از ژاپن هم خیلی خوشش میاد و دوست داره چیز های زیادی راجع بهش بدونه. تعاملات او با رافائل بسیار عالیه. یعنی اینکه اونا میتونند یه لحظه با هم دعوا کنند و چند ثانیه بعد توی بغل هم اشک بریزند! رابطه اونا من رو یه جورایی یاد رابطه کاپیتان آمریکا و آیرون من میندازه! یعنی لئوناردو مثل کپ دوست داره روی خط قانون راه بره و گروهش نظم خاصی داشته باشه در حالی که تونی استارک بیشتر دوست داره حال بکنه و البته کم کم مسئولیت پذیری رو هم یاد میگیره. (گفتم که من در بین بقیه لئوناردو رو از همه بیشتر دوست دارم! احساس میکنم پدر ها هم از لئوناردو خوششون میاد چون رفتار شبیه اونا داره! ) داناتلو که همیشه دوست داره بر علم خودش اضافه کنه و بسیار باهوش هست و یکی از خصوصیات دیگر این گروه رو تامین میکنه. یعنی کسی که اختراعات گروه رو انجام میده و همراه با لئوناردو بچه مثبت گروه هم هست! (یادم هست توی انیمیشن ۲۰۱۲ فصل اول قسمت ۱۶ وقتی دانی واگن کله چرمی رو به ماشینی برای لاک پشت ها تبدیل میکنه یه دعوایی سر اینکه کی برونه راه می افته که در آخر دانی میگه:"لئو میرونه!" راف و مایکی میگن:"چرا؟" بعدش دانی با لبخندی میگه:"چون اون تفریحی از روی مردم رد نمیشه! :lol: " که خود راف و مایکی هم تایید میکنند!) راف که روحیه خشن و جنگجو داره. البته جسارت و شجاعت بسیار زیادی داره و البته حاضره برای خانواده اش هر کاری بکنه! تعاملات او با همه اعضا زیباست! تکرار میکنم همه! با مایکی که سر به سرش میذاره و اون هم خیلی اذیتش میکنه اما همیشه به عنوان "داداش کوچولو" دوستش داره، با دانی که یه جورایی نقطه مقابلش هست که دان بیشتر سرش توی علم و دانشه اما راف فیزیکی تره، و البته رابطه اش با لئوناردو که بهش اشاره کردم که خیلی تنش آمیز و در عین حال برادرانه است! (توی کارتون های لاک پشت های نینجا هم وقتی لئو زخمی میشه و بی هوش میشه کسی که بیتشر از همه نگرانشه و کاری میکنه تا اعتماد به نفسش رو به دست بیاره راف هست!) و مایکی که خیلی بامزه است و تیکه های حین نبردش ما رو یاد اسپایدی خودمون میندازه! شخصیتی ساده که البته هرگز فقط دلقک گروه نیست و شخصیت جالبی داره و دوست داره بتونه کار هاش رو انجام بده. مثل بقیه هم خانوداه و دوستاش رو خیلی دوست داره. این گروه خیلی من رو یاد چهار شگفت انگیز میندازه. یعنی مایکی شبیه جانی استورم/هیومن تورچ هست که بذله گو هست، راف مثل بن گریم/ثینگ هست که ممکنه ظاهری عصبانی داشته باشه اما قلبی از طلا داره، لئو مثل رید ریچاردز/ آقای شگفت انگیز هست که میخواد این گروه رو کنار هم نگه داره و البته اهل علم بودنش هم به دانی میاد و دانی هم بعضی وقت ها به سوزان استورم/ زن نامرئی شبیه میشه که دوست داره بقیه رو کنترل کنه. و البته گروه لاک پشت های نینجا استادی داره که سعی داره اونا رو مثل پسران واقعی خودش بزرگ کنه و از خطرات دور نگه داره. اعضای این گروه با همین اعضا و شخصیت های مکمل جالبشون تونستند مکمل هم باشند.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#6 Ehsan Spider 1400-05-04 17:52
سلام

مقاله عالی بود کیا جان. دستت درد نکنه داداش

راستش منم لاکپشت‌های نینجا رو دوست دارم و یادمه همیشه با بابام دعوا میکردم که چرا به جای لاک‌پشت های نینجا برام کارتن بتمن یا کارتن های دیگه گرفته (بچه بودم). راستش منم یادمه خیلی وقت پیش بود که نشستم یه انیمیشن سریالی پر و پیمون حدود 6 فصل بود فکر کنم، دیدم و راستش خیلی هم دوست داشتم. ولی حالا وقتی میام از شماره 3 تا 5 کامنت هارو میخونم چشمامو می‌بندم میبینم دستام بستس! بابا داداش شوما دستای هرچی لاکپشت های نینجا فن که هیچ هر دانشمند یا محقق که داره روی لاکپشت ها کار میکنه رو هم بستی!!!
ولی دمت گرم اصلا معلومه خیلی دوستشون داری.


راستش منم بین برادر ها عاشق لئوناردو هستم و راستش ما کلا کوچه‌ای خیلی با لاک پشت ها خاطره داریم. یادمه که من و ۴ تا رفیقم بچگی‌ها همیشه لاکپشت بازی میکردیم و جالبه اسمش رو هم خودمون گذاشته بودیم. من که همیشه لئوناردو بودم اسمم بود «ایکی شمشیرلی» که توی فارسی میشه دو شمشیری. خب دمت گرم داداش مقاله حرف نداشت قطعا لاکپشت های نینجا توی تاریکی های غیر مارول و دی‌سی دارن میدرخشن و به نظرم ایدشون کلا جالب و دل رباس.



ممنون از امیر حسین عزیز بابت کامنت های زیباش.
نقل قول کردن
Agent bishop
#7 Agent bishop 1400-05-04 18:01
من عاشق دو سری از داستان های لاکپشت های نینجام
سری اولیه تا انتها آرک back to new york l( بعد از این آرک نویسنده ها اومدن انواع و اقسام سبک ها روی کمیک های لاکپشت های نینجا اجرا کردند و گند زدن به کل سری )
سری شروع شده از سال ۲۰۱۲

تو آرک بالایی که اشاره کردم تو ته داستان یک دوئل پرش شمشیری بین لئوناردو و شردر انجام میشه و شد میمیره بعدش لاکپشت ها میان به یه روش قدیمی جسد رو روی قایق داخل آب میذارن و بعد با تیر آتشین قایق رو آتش می‌زنند .

سری جدید که فوق‌العاده هست مخصوصا تا شماره ۱۰۰ داستان ( متاسفانه بعدش سری جذابیت قبل رو پیدا نمیکنه البته فعلا انگار قضیه داره درست میشه )
اون قضیه شستشو مغذی لئوناردو تو آرک city fall اتفاق میفته که اونجا آنقدر لئو کارش خوب بود که شردر نزدیک بود اونو جانشین خودش کنه ( جالبه تو این آرک جناب هایزنبرگ هم حضور افتخاری داره )
اشارات مورد پنج درمورد تناسخ هست ولی همه ماجرا نیست چون همان زمان که شردر هماتو رو کشت در آن زمان مشغول نبرد با کرنگ هم بود که بهش شیطان فلزی میگفتن که او بعد مرگ هماتو و خانوادش به افرادش گفت dna اونها رو بردارن تا شاید بتونه ازشون علیه شردر استفاده کنه .
بازگشت شردر از مرگ هم تو آرک city at war اتفاق افتاد که تو اونجا اسپلینتر برای اینکه بتونه جلوی کیستونه رو که بگیره طبق یک روش یا آیینی جون خودش رو فدا کرد و شردر رو زنده کرد چون شردر تنها کسی بود که میتونست جلوی کیستونه رو بگیره و شردر وقتی این فداکاری رو دید کارای رو رئیس فوت کرد و خودش تصمیم گرفت تا از دور مراقب لاکپشت ها باشه .
نقل قول کردن
Agent bishop
#8 Agent bishop 1400-05-04 22:06
بهتون صد درصد پیشنهاد میکنم برین کمیک last ronin رو بخونین ( در حال انتشاره )
امکان نداره عاشق این شخصیت ها باشی و با این کمیک اشکت در نیاد مخصوصا شماره دومش
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#9 AM SM BM SM 1400-05-04 22:45
سلام مجدد.
#6
خواهش میکنم البته زحمت اصلی رو کیا جان کشیدند. ;-)
#7 و 8#
اگر انگلیسی بلد بودم حتما میخوندمشون ولی حیف که بلد نیستم! یعنی اونقدر که بخوام یه کمیک رو بخونم بلد نیستم. :sad:
اما یه چیزی هست که همیشه فکر میکردم لاک پشت های نینجا پتانسیل بسیار بالایی دارند اما انگار هنوز با این همه اقتباس فرصتش نشده که پتانسیل اونا کاملا محقق بشه. یعنی رابطه برادری اون ها که عالی هست، رابطه استاد اسپلینتر با اون ها، اینکه به نوعی عجیب الخلقه هستند و میشه از این طریق به نژاد پرستی و قبول نشدن اون ها توسط جامعه اشاره کرد (مثل مردان ایکس و ثینگ) یا اینکه میشه از فرهنگ نینجا ها و مخفی کاری استفاده کرد و... اما به نظرم هنوز که هنوزه نمیشه گفت کاملا اون ها به نمایش گذاشته شدند. به نظرم میشد این چیز ها در انیمیشن ها یا فیلم ها به کار بره اما متاسفانه تصمیمات درستی خیلی گرفته نشده.
راستی میدونم یه جورایی پررویی محسوب میشه ولی به نظرم اگر خواستید مقاله دیگری از این لاک پشت های دوست داشتنی بذارید به نظرم "رتبه بندی اقتباس های لاک پشت های نینجا" (که به نظرم انیمیشن سال ۱۹۸۷ اوله) مقاله جالبی میشه.
با تشکر.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#10 AM SM BM SM 1400-05-04 22:45
سلام مجدد.
#6
خواهش میکنم البته زحمت اصلی رو کیا جان کشیدند. ;-)
#7 و 8#
اگر انگلیسی بلد بودم حتما میخوندمشون ولی حیف که بلد نیستم! یعنی اونقدر که بخوام یه کمیک رو بخونم بلد نیستم. :sad:
اما یه چیزی هست که همیشه فکر میکردم لاک پشت های نینجا پتانسیل بسیار بالایی دارند اما انگار هنوز با این همه اقتباس فرصتش نشده که پتانسیل اونا کاملا محقق بشه. یعنی رابطه برادری اون ها که عالی هست، رابطه استاد اسپلینتر با اون ها، اینکه به نوعی عجیب الخلقه هستند و میشه از این طریق به نژاد پرستی و قبول نشدن اون ها توسط جامعه اشاره کرد (مثل مردان ایکس و ثینگ) یا اینکه میشه از فرهنگ نینجا ها و مخفی کاری استفاده کرد و... اما به نظرم هنوز که هنوزه نمیشه گفت کاملا اون ها به نمایش گذاشته شدند. به نظرم میشد این چیز ها در انیمیشن ها یا فیلم ها به کار بره اما متاسفانه تصمیمات درستی خیلی گرفته نشده.
راستی میدونم یه جورایی پررویی محسوب میشه ولی به نظرم اگر خواستید مقاله دیگری از این لاک پشت های دوست داشتنی بذارید به نظرم "رتبه بندی اقتباس های لاک پشت های نینجا" (که به نظرم انیمیشن سال ۱۹۸۷ اوله) مقاله جالبی میشه.
با تشکر.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#11 AmirhoseinJafari2005 1400-05-05 06:00
واقعا جالب بود خسته نباشید....
نقل قول کردن
parsa89
#12 parsa89 1400-05-05 13:44
راستی چرادرون کارتون خیزش لاک پشت های نینجاشردر نبود
نقل قول کردن
هالک 2
#13 هالک 2 1400-05-05 17:41
بعضی هاتون خیلی چیزا می دونین
من خودم بچه بودم وقتی سیدی لاک پشت نینجا(برای دوستم بود اون هم هنوز می بیمه ولی کمتر از من درباره کمیک می دونه تقریبا چون سریال بازه)شکست
رفتیم با دوستم خاکش کردیم :lol: ولی بگزریم
به نظرم اگر فیلمش را سامورایی طور می ساختن خیلی بهتر بود
انیمیشن خاش معمولا (جدیدا)مسخره شده
البته فکر نکنین سنی دارم ۱۵ سالمه
به بیشتر دوستام یا مردم می گم ...میگن واسه بچه هاس بگزریم.‌..
مثلا من یه ایده دارم :
زیر پل آتیش گرفته باشه و شریدر و اسپلیتر دارن با هم می جنگن بقیه لاک پشت ها هم با نینجا های شریدر
اون گنده (اسمشو نمی دونم یه زخم روی صورتش بود و یه اژدها رو دستش )هم میاد به سمتش
این صحنه چه تو گذشته چه تو زمان حال می اونه جریان داشته باشه
از این مقاله ها بنویسین بازم تو را خدا من تازه اومدم و بنظرم یکی از مقاله های جنجالی ....اینطوری نمی شه گفت بهتره بگیم ماجرایی بود و جالب
عالی تشکر :D :lol: :-x ;-) 8) :-| :P
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#14 Pooyan mirzahosseini 1400-05-05 18:18
به نقل از هالک 2:
بعضی هاتون خیلی چیزا می دونین
من خودم بچه بودم وقتی سیدی لاک پشت نینجا(برای دوستم بود اون هم هنوز می بیمه ولی کمتر از من درباره کمیک می دونه تقریبا چون سریال بازه)شکست
رفتیم با دوستم خاکش کردیم :lol: ولی بگزریم
به نظرم اگر فیلمش را سامورایی طور می ساختن خیلی بهتر بود
انیمیشن خاش معمولا (جدیدا)مسخره شده
البته فکر نکنین سنی دارم ۱۵ سالمه
به بیشتر دوستام یا مردم می گم ...میگن واسه بچه هاس بگزریم.‌..
مثلا من یه ایده دارم :
زیر پل آتیش گرفته باشه و شریدر و اسپلیتر دارن با هم می جنگن بقیه لاک پشت ها هم با نینجا های شریدر
اون گنده (اسمشو نمی دونم یه زخم روی صورتش بود و یه اژدها رو دستش )هم میاد به سمتش
این صحنه چه تو گذشته چه تو زمان حال می اونه جریان داشته باشه
از این مقاله ها بنویسین بازم تو را خدا من تازه اومدم و بنظرم یکی از مقاله های جنجالی ....اینطوری نمی شه گفت بهتره بگیم ماجرایی بود و جالب
عالی تشکر :D :lol: :-x ;-) 8) :-| :P

اونی گنده ای که میگین اسمش فکر کنم هان بود بله هان
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#15 Pooyan mirzahosseini 1400-05-05 19:59
راستش منم مثل یه سری از دوستان که اینجا کانت دادن یکی از فن های لاکپشت های نینجا هستم و خیلی باهاش خاطره دارم مخصوصاً انیمیشن سال 1987 که فوق‌العاده بود مخصوصاً با اون آهنگ خاطره انگیزش یا انیمیشن 2003 که بنظرم خوب بود و انیمیشن 2012 که خوب و جالب بود
بنظرم چیزی که اونا رو خاص می‌کنه این هست که اونا هیچ کدومشون به تنهایی کامل نیستن اما این گروهشون هست که اونا رو کامل می‌کنه من بین همه رافائل رو بیشتر دوست دارم
رافائل ، راف شخصیت خشمگین و سرکشی داره از بیرون خیلی خشن بنظر میاد اما از تو قلب خیلی پاک و مهربونی داره شاید با برادراش دعوا کنه اما همیشه خیلی اونا رو دوست داره و هواشونو داره
لئوناردو بنظرم لئو استعداد رهبری خیلی زیادی داره همه رو کنار هم نگه میداره به عنوان فرمانده همیشه حواسش به همه برادرهاش هست شخصیت مسئولیت پذیری داره و کاملاً شایسته رهبری هست
داناتلو ، دانی شخصیت باهوش گروه هست اون به نوعی ساپورت کننده گروه هم هست اون حواسش به تجهیزات گروه هست همیشه با اختراعات خودش کار روی برای برادراش راحت کرده همیشه به همه کمک می‌کنه
مایکل آنجلو ، مایکی رو خیلی ها دست کم میگیرن و نقش مهم اون رو نمی‌بینن اما خب بازم کسی نیست که اونم دوست نداشته باشه کاری که مایکی می‌کنه این هست که به همه روحیه میده اون برادراش رو خیلی دوست داره شاید بعضی وقت ها ازش عصبانی بشن ولی اونا هم دوستش دارن باید بگم مایکی به نوعی کسی هست که گروه رو دور هم نگه میداره اون کسی هست که تو اوج ما امیدی امید داره و به برادراش روحیه میده
الان اینا بودن شخصیت این چهارتا برادر میبینیم که هیچکدوم کامل نیستن ولی اونا همدیگه رو دارن با همدیگه کامل میشن این چیزی هست که این برادرا رو کامل می‌کنه
البته اونا همیشه با هم خوب نیستن بخاطر شخصیت های متفاوت اونا زیاد دعوا میکنن و اختلاف دارن مثلاً
داناتلو باهوش ترین عضو گروه هست و تنها دانشمند گروه هست بخاطر همین ممکنه بعضی وقتا با برادراش به مشکل بخوره

رافائل اون کلا شخصیت سرکشی هست و وقتی که برن رو اعصابش بیش از حد عصبی میشه بخاطر همین بار ها با اعضای مختلف گروه دعوا کرده

لئوناردو اون رهبر گروه هست این مسئولیت زیادی هست و باید مراقب برادراش باشه گاهی اوقات هم به اونا به عنوان فرمانده دستور میده که باعث میشه برادراش عصبی بشن و با اون اختلاف پیدا کنن

مایکل آنجلو حالا رسیدیم به نمکدون گروه :lol: مایکی در اوج ناراحتی امید داره و سعی می‌کنه با شوخی کردن اونارو به حالت همیشگی برگردونه و بعضی وقت ها هم تو اوج تمرکز با شوخی هاش رو مخ برادراش می‌ره بخاطر اینا چندین بار برادراش باهاش دعوا کردن

اینجا دلایل اکثر دعوا های مربوط به هر برادر رو نوشتم اما چیزی که هست این هست که بخاطر اینکه همدیگه رو دوست دارن باز با هم آشتی میکنن
اما هرکدوم از این برادر ها بارها به سمتی اشتباه رفتن و به مشکلات زیادی برخورد کرده که نمیدونستن چطوری باید اونارو حل کنن در این زمینه یک پدر داشتن که اونارو بزرگ کرده همون استاد اسپلینتر خودمون رو میگم که شخصیت پخته ای داره که به قول معروف سرد و گرم چشیده هست همیشه اونارو به راه درست هدایت می‌کنه ، رابطه استاد اسپلینتر و لاک پشت ها مثل رابطه عمو بن و پیتر هست عمو بن و استاد اسپلینتر هردو سعی میکنن اونارو به راه درست بکشونن درس زندگی بهشون یاد دادن و براشون مثل پدر بودن

داستان های لاکپشت های نینجا فضای خیلی خوب و جالبی دارن که حفظ کردن اون فضا خیلی سخته چون ترکیبی از فضای عاطفی هست که بین برادر ها ایجاد میشه به اضافه یک فضای دارک و خفن که اکثراً بخاطر رویاروی اونا با دشمنانشون پیش میاد کلا درگیری ها و صحنه های اکشن و یک مقدار هم فضای فان و بامزه که اکثراً بخاطر مایکل آنجلو پیش میاد و چیز های دیگه هم هست اما دلیل اصلی لحظات فان می‌تونه همین باشه البته بقیه برادر ها هم بعضی جاها لحظات بامزه ای رو به وجود میارن بنظرم بخاطر شخصیت برادر ها و فضا های مختلف داستان هاشون هوادار های زیادی پیدا کردن

درمورد دشمن اصلیشون شردر باید بگم که کینه دیرینه اونو استاد اسپلینتر باعث دشمنی اونو لاکپشت ها هم شد بنظرم اریجین بدی هم نداره اریجین جالبی داره ، دست فوت خفن و باحال هست فضای داستانی رو دارک تر میکنن شردر دختری داره که رابطه جالبی با لاکپشت ها داره مخصوصاً لئو این بنظرم می‌تونه پیچش داستانی خوب و جذابی رو ایجاد کنه
شردر شخصیت خیلی دارکی داره بی رحم هست ، یک قاتل نینجا هست که برای هر کسی جذابیت خودش رو داره و البته ارتشی از نینجا ها ، از لباسش خیلی خوشم میاد لباس زرهی و کلاهخود باحال و ترسناکی داره

درمورد اریجین این شخصیت ها باید بگم جذاب و خوب بود اما بهتر از همه داستان متفاوتی بود که راستش نسخه اولیه اون تا حدودی به اریجین دردویل شباهت داشت اما بعداً بهتر و جالبتر داشت

و جالب تر اینکه رنگ چشم‌بند هاشون به شخصیتشون میخوره
نارنجی رنگ سرزنده و شاداب و پر شوری به نظر میرسه که برای مایکل آنجلو هست
قرمز رنگی هست که به رنگ خون هست و یک حالت خشمگینی درون خودش داره که برای رافائل هست
آبی رنگ متفاوتی هست که در خودش یه چیزی تو مایه های مسئولیت پذیری و فرماندگی هست که برای لئوناردو هست
بنفش که نسبت به بقیه رنگ ها یک حالت علمی تر و عاقلانه تری داره که برای داناتلو هست
مرسی بابت مقاله خوبتون
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#16 AM SM BM SM 1400-05-05 23:33
#14
سلام.
یادش بخیر من از بچگیم ps2 داشتم. بعد دو تا بازی از لاک پشت های نینجا که بر اساس انیمیشن ۲۰۰۳ ساخته شدند رو بازی میکردم و عاشقشون بودم! البته الان که فکر میکنم شاید اصلا خیلی بازی های خوبی نبودند اما به هر حال وقتی بچه بودم که مثل الان این چیز ها برام مهم نبود! دومین بازی اسمش بود:"teenage mutant ninja tutles: battle nexus" توی مرحله دومش باید میرفتیم توی اون برج شریدر و با هان مبارزه میکردیم! باس فایت خیلی سختی نبود اما من اون موقع برای رد شدن ازش نذر و نیاز میکردم! اصلا برای من خیلی سخت بود! یه جاهایی بود که هان اینقدر بهش مشت و لگد میزدی که از عصبانیت قرمز میشد و یا سقف رو روی سرت خراب میکرد یا با مشت هاش یه حرکت چرخشی رو میزد! الان رد کردن اون مرحله برام با چشم بسته هم ممکنه ولی اون موقع خیلی سخت بود! حالا که حرف هان اومد یاد اون افتادم.
#15
درباره رنگ ماسک لاک پشت های نینجا نکته جالبی رو گفتید که واقعا درسته. ;-)
نقل قول کردن
s.p.i
#17 s.p.i 1400-05-06 15:19
سلام
یکم دیر شد واسه این مقاله نظر بدم
توی این سایت دشمن لاک‌ پشت های نینجا و ۱۰ داستان برتر معرفی شدن و حالا شردر معرفی کردن که این نشون میده این سایت فقط شخصیت های دیسی و مارول معرفی نمیکنه
با نظرم انیمیشن 2003 خوب بود البته من از تغییر شردر خوش نیومد و خیلی فضایی شد بود اما با اون انمیشن خیلی خاطره دارم
شردر یکی از خبیث های مورد علاقه ام هست و کسی هست که بارها برای لاک‌پشت های نینجا دردسر درست کرده

تشکر
نقل قول کردن
ساسان
#18 ساسان 1402-09-08 19:10
من عاشق شریدرم نمیدونم چرا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید