10 حقیقتی که باید درباره «ابامینیشن» (Abomination) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره ابامینیشن (Abomination) بدانید ابومینیشن ابومیشن امیل بلانسکی بلونسکی فکت تاریخچه بیوگرافی معرفی شخصیت facts

مناسبت حضور این کاراکتر در فیلم شانگ چی، اسپایدی طبق روال، این مقاله را برای شما تدارک دیده است.

مقدمه : هالک یکی از برترین و نمادین ترین کاراکتر های مارول است، چرا که او بزرگ ترین دشمن خودش بوده و همچنین نماد خشم است. شاید بیشتر قهرمانان اینگونه نباشند، اما هالک حتی برای کسانی که نجاتشان میدهد نیز به شدت خطرناک است. همچنین او پای ثابت انتقام جویان بوده و علاوه بر این که یکی از قدرتمندترین کاراکتر های مارول، بلکه کل دنیای کمیک است. مدرک هم دارم! در این مقاله او در حضور کاراکتر هایی مثل ثور، آیرون‌من، سنتری و... قوی ترین انتقام جو لقب گرفته که اصلا شوخی نیست. به همین دلیل دشمنان او (که در این مقاله ده تا از برترین هایشان معرفی شده اند) نیز از لحاظ زور و قدرت باید در حد بسیار بالایی قرار داشته باشند. برای هالک نیز همچون سوپرمن، جور کردن ویلن کار سختی است، اما مارول این کار را انجام داده و چه بسا خبیث های او حتی از خودش نیز چندین مرتبه قویتر بوده‌اند. منظور ما ابامینیشن (Abomination) است که قویترین و احتمالا برترین دشمن هالک بوده که حتی بعد از تبدیل شدن به هیولا، توانست هوش اولیه خودش را حفظ کند. او از زشت ترین و ترسناک ترین کاراکتر های دنیای کمیک بوده و از پتانسیل سینمایی و بصری خوبی برخوردار است که و فیلم اختصاصی هالک سال 2008 حضور داشت اما درباره ظاهرش کمی بحث و مناظره وجود داشت و حالا به نظر به لطف mcu احتمالا ظاهر جدید، مدرن و بهتری از او در فیلم شانگ چی ببینیم. شک نکنید حتماً از قوی‌ترین و سرسخت ترین خبیث های دنیای کمیک است که میتواند از پس یکی از کله‌شق ترین و خشن ترین های دنیای کمیک (هالک) بر آید. همانطور که میدانید این اواخر حضور او در فیلم اختصاصی شانگ چی تایید شد و اسپایدی نیز یک مقاله فکتس برای او تدارک دیده است تا شما کمیک دوستان حضور او در این فیلم و همچنین فیلم اختصاصی هالک در mcu را بهتر و عمیق‌تر درک کنید. با ما همراه باشید تا به بیان حقایقی از زندگی او در دنیای کمیک بپردازیم.

 

1- ابامینیشن در یک نگاه

ابامینیشن در یک نگاه

نام : امیل بلانسکی (Emil Blonsky)

اولین حضور : Tales to Astonish #90

خالقین : استن لی و گیل کین

آوریل 1967  استن لی تصمیم گرفت شخصیتی خلق کنه که بتونه از لحاظ قدرت و توان با هالک شاخ به شاخ بشه و چه بسا ازش جلو هم بزنه، در نتیجه ابامینیشن را خلق کرد. «امیل بلانسکی» Emil Blonsky)) یک مامور روس بود که جاسوسی پروژه های ژنرال راس را میکرد. گفته میشه برای KGB همان جایی که «بلک ویدو» را ایجاد کرده، کار میکرده است. بعدش یک ماشین گاما پیدا کرد و خودش رو در معرض اشعه گاما قرار داد (میزان تشعشعاتی که دریافت کرد بسیار بیشتر از چیزی بود که باعث شد بروس بنر به هالک تبدیل بشه). همین باعث شد به هیولایی زشت تبدیل بشه که زورش دو برابر هالک بود! هوش اولیه اش رو هم داشت ولی برخلاف هالک نمیتونست به حالت انسانی خودش برگرده. او به «ابامینیشن» شهرت پیدا کرد و به یکی از قوی ترین خبیث های مارول تبدیل شد. از آن روز به بعد درگیری های زیادی با هالک داشته و به عنوان یکی از اصلی ترین دشمنان او یا شایدم اصلی ترینشان شهرت پیدا کرده. در اولین نبرد با هالک، تونست بکشتش (!) و حتی بتی راس را بدزده. بنابراین ژنرال راس مجبور شد هالک را با دادن شوک قلبی احیا کنه تا دخترش رو برگردونه سپس هالک و راس توانستند با استفاده از دستگاهی قدرت های ابامینیشن را به حد قدرت هالک کاهش بدهند و اینجوری بود که شکست خورد. در هر حال ابامینیشن از دشمنان قدیمی و اصلی هالکه و اصلا شوخی نیست که قدرت یک آنتاگونیست، با قدرت های هالک که احتمالا قدرتمند ترین انتقام جو است، برابری بکنه.

 

2- او نیز مثل بروس بنر یک ژن ناشناخته داشت

اریجین ابامینیشن

لازم نیست حتماً امتحان کنید یا به چشم خودتون ببینید که قرار گرفتن در معرض تابش تشعشعات گاما، چه بلایی میتونه سرتون بیاره. خب حتماً حدس میزنید و همتون از پیامد های این عمل آگاهید. اما باید بگم که «بروس بنر» معروف به «هالک» دارای نوعی ژن ناشناخته است که باعث شد او از تابش این ااشعه قدرتمند جان سالم در ببرد یا حداقلش زنده بیرون اومد. اما او تنها کسی نبود که همچین چیزی داشت، درواقع باید بگم جاسوسی روسی تحت عنوان «امیل بلاسکی» (Emil Blonsky) نیز از این ژن ناشناخته برخورد بود و میتوانست از تابش گاما، زنده بیرون بیاد. امیل بلاسکی وارد آزمایشگاه نظامی ژنرال راس شده بود، جایی که بنر سعی داشت با قرار دادن خودش در مقابل تشعشعات گاما (آنهم به مقدار بسیار زیادی)، خودش و دنیا رو از شر هالک خلاص کنه، اما به هر حال این اتفاق نمی‌افته و بلوسکی خودشو در مقابل گاما قرار میده و جون سالم به در میبره و همینطور تبدیل به موجودی هالک مانند به اسم «ابامنیشن» میشه.

 

3- قدرت ها و توانایی ها

قدرت ها و توانایی ها

ابامینیشن را در واقع میتوان نسخه خبیث هالک دانست. اما گفته میشود توانایی ها و قدرت هایش از هالک بیشترند. او از توان، قدرت، زور و استقامت بسیار بالایی برخوردار است و همچون هالک میتواند تانک ها را درب و داغون کند و به تنهایی هرج و مرج خلق نماید. با اینکه گفته میشود به دلیل دریافت مقدار زیاد تر تشعشعات گاما، قدرت او در دنیای کمیک دو برابر هالک است، اما همچون هالک نمی‌تواند قدرتش را افزایش دهد. به عبارت دیگر، قدرت هالک بسته به خشمش میتواند افزایش یابد، اما ابامینیشن از این توانایی محروم است. همچنین ابامینیشن از فاکتور شفای سریع نیز بهره‌مند است و سرعت بهبودش بیشتر از انسان های عادی است. او همچنین میتواند به کمک آبشش هایش در زیر آب نیز نفس بکشد، اشعه گاما را از بدنش ساطع کند و همچنین از سرعت و چابکی بسیار بالایی برخوردار است.

 

4- رهبری گروه طرد شدگان از اجتماع

رهبری گروه ترد شدگان از اجتماع

باید بگویم که ابامینیشن برای مدتی به فضا نقل مکان کرد و پس از کشمکشهای بسیاری نا امید تر از همیشه به زمین بازگشت. او از هالک، انتقام جویان و حتی ابرخبیث های دیگر شکست خورد و نهایتاً به فاضلاب های نیویورک پناه برد و آنجا مستقر شد. حالا که اینها رو دانستید باید بگم که دل آدم برایش کباب میشود، او خبیث بدبخت بیچاره ای بوده که هیچ دوره خوش شانسی توی زندگیش نداشته. بلانسکی به عنوان ابامینیشن برای مدتی توی فاضلاب ها سرگردان بود و واسه خودش میپلکید تا اینکه حضور او در فاضلاب ها، توجه افراد جامعه گریز و طرد شدگان را جلب کرد. این افراد که مثل خود ابامینیشن بد بخت و بی جا بودند، کم کم دوربر او را گرفتند و به نوعی واسه خودشون جامعه ای تشکیل دادند و اینقدر بزرگ و گسترده شدند که واسه خودشون اسم هم انتخاب کردند : «فراموش شدگان» (the Forgotten). آنها بعدا این اسم را به «نفرت انگیزان» یا ابامینیشنس (Abominations) تغییر دادند و بلانسکی را به عنوان رهبر خودشون برگزیدند.

 

5- ابامینیشن یک ضد قهرمان

 ابامینیشن یک ضد قهرمان

ابامینیشن و گروه جامعه گریزش که زیر نیویورک و فاضلاب ها زندگی میکردند، توجه مقامات رسمی را به خود جلب کردند. این مقامات با آنها به صورت eyesore رفتار کردند (یعنی کسانی که از لحاظ ظاهری زشت و بد نما هستند یا کسانی که تماشایشان چشم ها را اذیت میکند، کلا ساده بگم، جوری رفتار کردند که انگار این گروه واسه مد و زیبایی نیویورک مضر بودند) که بازهم بر بدبختی ابامینیشن گواه میدهد. بنابراین، این گروه به سادگی قضاوت شدند و بسیاری از آنها مجبور شدند به دلیل این رفتار ها و همینطور فقر به بی خانمانی و حتی جنایت روی بیاورند. وقتی هم که پلیس میخواهد با آنها برخورد کند، به نوعی این بلانسکی یا ابامینیشن بود که به عنوان «محافظ» آنها عمل میکرد. گاهی اوقات این بی خانمان ها وسط جنگ و تیراندازی بین پلیس و قاچاقچیان مواد مخدر، گیر می‌افتادند و این بلانسکی بود که از مظلومان حفاظت میکرد. او حتی در این دوران موفق به شکست هالک هم شد. اما افسوس که پلیس ها و خبرنگاران را کشت، زیرا در غیر این صورت یک آنتی هیروی عالی و عمیق بود. با این حساب ما میفهمیم که ابامینیشن از عمق شخصیتی بسیار بالایی برخوردار است و در mcu این عمق رعایت نشد، اما فیلم شانگ چی میتواند سکوی پرتاب ابامینیشن در دنیای سینمایی مارول باشد و این عمق را به وی منتقل کند.

 

6- او همیشه خودش را با هالک مقایسه می‌کند

هالک ابومینیشن

خصومت بین هالک و ابامینیشن تنها در درگیری و رقابت های فیزیکی خلاصه نمیشود. ابامینیشن علاوه بر زور و قدرت، در زمینه خوشبختی و اوضاع احوال زندگی نیز با هالک رقابت میکند. وقتی بحث ناامیدی و تنهایی در زندگی پیش می‌آید، او خودش را با هالک برابر میداند. چون نهایتاً بعد از هر اتفاقی، هالک تنها کسی است که بلانسکی دارد. از این رو، وقتی بلانسکی فهمید که بروس بنر و بتی راس قصد ازدواج دارند، عصبانی شد و هنگامی که بتی راس مریض شد، ابامینیشن وارد اتاق او شده و او را به قتل رساند! چرا که او نمیخواست هالک در زندگی، خوشبخت تر از او باشد. این دو بشر، دقیقاً مثل برادران دوقلو هستند و ابامینیشن این وسط، همان قلی است که حسودی برادرش را میکند و دوست ندارد آن یکی قل، موفق تر و خوشحال تر باشد.

 

7- ابامینیشن یک معلم!

ابامینیشن یک معلم!

پس از مرگ «بتی راس»، ابامینیشن مخفی و فراری شد. او با وجود هیکل گنده‌اش، خود را با یک روپوش بزرگ پوشانده بود تا مثل یک فرد عادی به نظر برسد. «بلانسکی» همچنین سعی کرد به جای اینکه در فاضلاب ها از تنهایی دق کند، قاطی جامعه شود. به همین دلیل یه جایی یه کاری واسه خودش دست و پا کرد و کارش چی بود؟ یک معلم! خب نمیخوام این بیچاره رو قضاوتش کنم ولی تصور کنید شما توی کلاس نشسته باشید و ابامینیشن به عنوان معلمتون وارد کلاس میشه و...!! باشه، هرچی میخوای بخند ولی این بیچاره رو قضاوتش نکن، چون «ابامینیشن» واقعاً یک معلم دراماتیک و خردمند بود. او حتی اتفاقات غم‌انگیز زندگی‌اش را به عنوان داستان و نکات نوشتاری سر هم و جمع‌بندی کرد. او قبل از اینکه استعفا دهد، در یادداشت نهایی به شاگردانش گفت که پایان خوش فقط برای نویسندگان تنبل است. پس نگاه به هیکلش نکنید، ایشون هم مثل من برخلاف قد و بالاش بسیار احساساتی تشریف دارند. اما نکته جالب تر که توجه من رو جلب کرد، اینه که مارول عجب ایده خلاقانه ای برای افزایش عمق یه همچین کاراکتری پیاده کرده. واقعاً دست مریزاد.

 

8- نسخه مونث ابامینیشن

  ابامینتریکس (Abominatrix)

همانطور که هالک، شی-هالک یا هالک مونث (She-Hulk) را دارد، ابامینیشن نیز نسخه مونث خودش را دارا است. این نسخه مونث، «ابامنتریکس» (Abominatrix) نام دارد و از دشمنان هالک نیست. او از دشمنان شی هالک است زیرا هالک مونث هم قطعاً نیازمند ابامینیشن اختصاص خودش است. ارجین و سرگذشت او، بسیار عجیب تر از ابامینیشن است:  خانم «فلورنس شارپلس» (Florence Sharples) از همکاران «باب جونز» بود که در این مقاله بهش اشاره شد و با هم در یک شرکت کار میکردند. او داوطلب شد تا در آزمایشی که با تشعشعات گاما سر و کار داشت شرکت کنه تا شاید علاجی برای بیماری "سندرم پیشاقاعدگی" پیدا بشه ولی در عوض به هیولایی ملقب به «ابامینتریکس» تبدیل شد. او از سوی کارفرمای خبیث خود استخدام شده بود تا خانمی به نام «لویی گرنت میسون» را بدزدد تا از طریق او به محل یک کلاهک هسته ای پی ببرد. اما آنها نمیدانستند که خانم میسون در واقع همان قهرمان قدیمی مارول به نتام «فانتوم موطلایی» است که حالا بازنشسته شده و به عنوان منشی جنیفر والترز کار میکنه! (برای آشنایی با فانتوم موطلایی، این مقاله را بخوانید). بنابراین پای شی – هالک هم به ماجرا باز شد و با ابامینتریکس مبارزه کرد و اینگونه دشمنی بین آنها شروع شد.

 

9- این هالک نبود که ابامینیشن را کشت

 این هالک نبود که ابامینیشن را کشت

علارغم شکست اینکه ابامینیشن، مبارزات زیادی با هالک داشته و در بسیاری از آنها شکست خورده، اما این دشمن اصلی او نبود که بلانسکی را کشت. ابامینیشن هر بار پس از مبارزات نفس گیرش در مقابل هالک، موفق میشود جان سالم در ببرد. خب باید بگم که افتخار کشتن ابامینیشن نصیب ژنرال تادئوس راس (General Thaddeus Ross) پدر بتی راس شد. و اما چگونه او کاری را کرد که هالک نتوانست؟ خب در جواب باید بگم که او خودش رو به نسخه‌ای از هالک تبدیل کرد. آنقدر از هالک متنفر بود که خودش را طی فرایندی پیچیده به هالک قرمز تبدیل کرد. و از آنجا که «ابامینیشن» کسی بود که دختر راس یعنی بتی را کشت، ژنرال راس هم این ابامینیشن بد بخت رو پیدا کرد و حسابی کتکش زد و آخرش هم انتقامشو گرفت و او را کشت. با اینکه بعدا ابامینیشن برگشت اما دیگر اون شخص تنها و تودار نبود.

 

10- حضور در گونه های دیگر سرگرمی

کارتون و فیلم ابامینیشن

ابامینیشن هم مثل هالک، از پتانسیل سینمایی بسیار بالایی برخوردار است و قطعاً با توجه به ظاهر ترسناک و قدرت های جالب توجه‌ش گزینه مناسبی واسه ربودن دل هواداران خفن پسند دنیای گیم و انیمیشن است. خب او تقریباً دشمن نامبر وان (بعد از لیدر) هالک هستش و قطعاً شخصیت شناخته شده و محبوبی است و با مطالبی هم که در این مقاله گفته شد، دریافتید که به عنوان یک ویلن، از عمق شخصیتی خوبی هم برخوردار است و خلاصه بگم جون میده واسه اقتباس های متفاوت. ابامینیشن در انیمیشن سریالی «هالک شگفت‌انگیز» (The Incredible Hulk) با گویندگی ریچارد مول (Richard Moll) حضور داشت و یکی از خادمین و مبارزان گامای کاراکتری به اسم «لیدر» بود.

او همچنین در انیمیشن «انتقام جویان : نیرومندترین انتقا‌م‌جویان زمین» (The Avengers: Earth's Mightiest Heroes) حضور داشت که نقشش نسبت به سایر انیمیشن ها پر رنگ تر بود، اما نهایتاً توسط انتقام جویان، دستگیر و زندانی شد. او همچنین در انیمیشن های سریالی زیادی حضور داشته است.

و اما بهترین و برترین اقتباسی که تا به حال از ابامینیشن صورت گرفته، مربوط به فیلم اختصاصی هالک در mcu است که در این فیلم او به عنوان ویلن به کار گرفته شد و برترین اقتباس خودش رو تجربه کرد. او در این فیلم با هنرنمایی تیم راث به کار گرفته شد که خون بروس بنر به او تزریق شده و باعث شد که او به ابامینیشن تبدیل بشه. همچنین حضورش در فیلم اختصاصی شانگ چی نیز تایید شده و احتمالا احتمالا بعد از این فیلم، بیشتر او را در دنیای مارول خواهیم دید. هرچند احتمالش کم است اما واقعاً چیز ممکن است و از مارول اصلا بعید نیست، چرا که گفته میشه در سریال اختصاصی شی هالک هم حضور داره و من حدس میزنم بیشتر او را ببینیم و ازش بشنویم. همچنین او در ویدیو گیم های فراوانی حضور داشته و سابقه بدی هم در اکشن فیگور ندارد.

 

نویسنده: احسان زینالی

Ehsan Spider

Ehsan Spider

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های هالک

معرفی 10 دشمن برتر شی - هالک (SHE-HULK)

رتبه بندی اقتباس های هالک در دنیای سینما، انیمیشن و تلویزیون

زشت ترین شخصیت های خبیث دنیای کمیک!

10 کمیک برتر هالک (HULK)

10 دشمن برتر هالک (HULK)

20 حقیقتی که باید درباره هالک (بروس بنر) بدانید

20 هیولای برتر مارول (TOP 20 MARVEL MONSTERS)

75 لحظه ماندگار تاريخ مارول: بروس بنر به هالك تبديل ميشود!

معرفی هالک

10 ابرقهرمان قدرتمند كميك بوكی

10 حقیقت مهمی که باید درباره «موداک» (M.O.D.O.K) بدانید

قسمت آخر كمیك مرد عنكبوتی و هالك قرمز ترجمه شد + لینك دانلود

چندتا هالک داریم؟

بزرگان تاریخ كمیك : پیتر دیوید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-06-15 15:57
سلام
ممنون بابت مقاله.
وای ه..هه..هه.. ای خدا... وای چقدر..هه..سریع. .میره!.. خب اگر براتون سوال شد که چرا دارم نفس نفس میزنم دلیلش اینه که دارم سعی میکنم به سرعت مقالات آقا احسان گل برسم ولی هر کاری میکنم اصلا بهش نزدیک هم نمیشم! خیلی سریعه! :lol: بله دیگه نویسندگان اسپایدی به سرعت نور مقاله میدن بیرون در حد لالیگا! خسته نباشید.
و اما میرسیم به ابامینیشن که با این مقاله اومد دستمون که مثل خود هالک بر خلاف ظاهرش موجود احساسی هست. خب شما وقتی قهرمانی مثل هالک دارید وقتی که بخواید رقیبی براش بتراشید بدون شک اون رقیب باید از زور قوی و ظاهر گنده ای برخوردار باشه تا با جونوری مثل هالک بجنگه. خب ابامینیشن از این آزمون سربلند بیرون میاد چه جورم! اول بگم که توی اوریجین و سرگذشتش مشکل خاصی ندیدم و به نظرم با منطق کمیک بوکی هماهنگه و دلایل خوبی برای تبدیل شدن امیل بلانسکی به ابامینیشن ارائه میده. گستردگی قدرت های او هم بسیار زیاده و واقعا میتونه حریف چالش بر انگیزی باشه. اما اگر بتونید از ظاهر ترسناک و گنده ابامینیشن عبور کنید، میتونید در درونش یک آدم ترسیده و شکننده رو ببینید که درسته که در کمیک های هالک به عنوان خبیث بسیار بسیار قدرتمند قبولش داریم اما باز هم میشه اون رو درکش کرد. مثل مردان ایکس که سمبل نژاد پرستی هستند، ابامینیشن هم از این موضوع که جامعه آدم های کوچولو نمیتونه اون رو درک کنه و ازش میترسه در رنج بوده. (درست مثل هالک که تازه برای او بدتره چون با وجود قهرمان بودنش باز هم این باور همراهش هست.) و این مسئله میتونه عمق خاص و جالبی بهش بده که امیدواریم در mcu رعایت بشه. و البته وقتی رهبری گروه «طرد شدگان» رو هم بر عهده داره پس میتونه برای اونا قهرمان و برای مایی که داستان هاش رو میخونیم ضد قهرمان جالبی باشه با اینکه ممکنه آدم های بی گناهی رو هم بکشه که اصلا کار درستی نیست. اگر هم ابامینیشن معلم من بود احتمالا میدادم کمیک هام رو امضا کنه! :lol: ولی از شوخی گذشته با توجه به تجربه ای هم که داره میتونه معلم خوبی باشه و البته اون جمله ای هم که از دید خودش درباره پایان های خوش گفت هم بسیار برای من جالب بود. ژنرال راس هم که به عنوان یک عوضی تمام عیار میشناسیم وقتی به هالک قرمز تبدیل شد کارهای خبیثانه زیادی انجام داد اما خدایی کشتن ابامینیشن به دست او رو به دلیل کشتن دخترش رو درک میکنیم. و البته حضور ابامینیشن در فیلم «شانگ چی و افسانه ده حلقه» میتونه سکوی پرتابی باشه برای حضور های بیشتر او و امیدواریم شخصیت جالبی داشته باشه.
نقل قول:
پس نگاه به هیکلش نکنید، ایشون هم مثل من برخلاف قد و بالاش بسیار احساساتی تشریف دارند.
کاربران عزیز کم کم داره اطلاعاتمون از آقا احسان میره بالا! فکر کنم ترکی هم حرف میزدند. ببینم کی میتونه پیداشون کنه! :lol:
ولی آقا احسان منم قد بلند هستم اندازه مردم قوم عاد! ولی ویژگی خوبی هست دیگه، مگه نه؟! :-* ;-)
راستی باز هم تولدت رو توی سایت تبریک میگم. الان سه روز از تولدتون گذشته.
با تشکر.
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#2 Scarlet Speedster 1400-06-15 16:32
با سلام خدمت آقا احسان.
ممنون بابت این مقاله‌ی مفید و پر اطلاعات.
ابومینیشن (Abomination) در دنیای کمیک یکی از دشمنان اصلی هالک به حساب میاد که تقریباً رقابت تنگاتنگی با اون داشته و تا تونسته بهش ضربه زده و میتونیم در کنار لیدر اون رو برترین دشمن هالک خطاب کنیم. این شخصیت در فیلم «هالک باور نکردنی ۲۰۰۸» وارد دنیای سینمایی مارول شد و از اون موقع غیبش زد و تا الان و حضورش در فیلم «شانگ چی و افسانه‌ی ده حلقه» هم ازش خبری نبود. اما جدا از حضورش در دنیای سینما، ما از تاریخچه و وضعیتش توی دنیای کمیک چندان اطلاعی نداشتیم که به واسطه‌ی این مقاله ازش مطلع شدیم...
اول از همه بگم که من از لقب ابومینیشن خیلی خوشم میاد؛ شاید یکم تلفظش سخت باشه (برای من سخته راستش :oops: ) ولی مفهومی که داره (به معنی انزجار و مایه‌ی نفرت) خیلی به خودش و شخصیتی که داره میاد و به نظرم کاملاً برازنده‌ی این شخصیت هست.
اوریجینی که ابومینیشن داره تقریباً مشابه هالکه؛ یه مأمور روسی به نام امیل بلانسکی (که یه جا هایی آدم رو یاد بلک ویدو میندازه) که تحت اشعه‌ی گاما قرار میگیره و به یه هیولای غول پیکر سبز رنگ تبدیل میشه. اما تفاوتش با هالک در اینه که چون تششعات بیشتری بهش برخورد کرده، قدرتش خیلی خیلی بیشتر از هالکه. در عوض، قابلیت بازگشت به حالت انسانیش رو نداره و البته مثل هالک قدرتش با توجه به خشمش افزایش پیدا نمیکنه و روی همون درجه‌ی همیشگی باقی میمونه. در زمینه های دیگه هم توانایی های کاملاً مشابه‌ای با هالک داره.
شخصیت بلانسکی فراز و نشیب هایی داشته و اون رو نمیشه خیر یا شر مطلق دونست؛ بلکه یه شخصیت خاکستری داره که هم کار های خوب و هم کار های شرورانه ازش سر زده.
همون‌طور که توی مقاله گفته شده، هالک یه شخصیت پر زور و قدرتمنده که درست مثل سوپرمن پیدا کردن یه شخصیت خبیث اختصاصی برای داستان هاش کار خیلی سختیه و باید در حدی باشه که حداقل یکم عرق هالک رو در بیاره (!) برای همین هم استن لی این شخصیت رو خلق کرد که یه ماشین تخریب کامل باشه و دو برابر هالک هم زور داشته باشه تا به چالشی براش تبدیل بشه. و به نظرم تصور کردن این شخصیت به همون "ماشین تخریب" خالی زیاد جالب نیست و آدم رو یاد یه غول زبون نفهم میندازه که فقط باید تخریب کنه و چیز دیگه‌ای خالیش نیست. برای همین هم اون دورانی که شخصیتش تغییر کرد و به فردی قابل همذات پنداری تبدیل شد رو بیشتر دوست دارم. همون موقعی که رفت توی فاضلاب زندگی کنه، به یه جور محافظ برای بی‌پنایان تبدیل شد، به عنوان یه معلم مشغول به کار شد و... در این دوران بود که ابومینیشن داشت به یه تقریباً ضد قهرمان تبدیل میشد. اما کار های پَستی هم انجام داد؛ مثل کشتن پلیس ها و خبرنگار ها، کشتن بتی راس (که انقدر ژنرال راس رو عصبانی کرد که زد کشتش) و... جدا از اینها باید گفت که ابومینیشنِ دوم خیلی بهتر میتونه جواب بده. اما خب mcu در فیلم اختصاصی هالک از اون شخصیت اولیه‌ـش پیروی کرد که علارغم جذاب بودنش، زیاد عمق نداشت و امیدوارم که فیلم شانگ چی یه ابومینیشن بهتر رو ارائه کرده باشه.
اما من همون ابومینیشنی که فقط نسخه‌ی خبیث هالک هست رو هم کم و بیش دوست دارم. به نظرم خیلی جالبه که خودش رو با بروس بنر مقایسه میکنه و اون رو کاملاً با خودش برابر میدونه. برای همین هم تا میبینه بروس داره یه کوچولو خوشبخت میشه، زندگی رو براش جهنم میکنه. بتی راس رو هم برای همین کشت...
وقتی هم هالک یه نسخه‌ی مؤنث به نام شی هالک داشته باشه، طبیعتاً نسخه‌ی خبیث هالک هم باید یه نسخه‌ی مؤنث داشته باشه به نام شی ابومینیشن (!) البته این نسخه "ابومینیتریکس" نام داره که میشه گفت حداقل یکم اسم خلاقانه‌تری داره و همون‌طور که میشه حدس زد از دشمنان شی هالک به حساب میاد.
در کل خیلی مقاله‌ی مفبدی بود و باعث شد تا بیشتر با این غول سبز رنگ آشنا بشم.
در انتها باز هم از آقا احسان عزیز بابت این مقاله‌ی جالبی که برامون تدارک دیدن تشکر میکنم.
خسته نباشید.
نقل قول کردن
Infinity Soldier
#3 Infinity Soldier 1400-06-15 16:40
سلام به همگی
تشکر از آقا احسان بابت مقاله که عالی هم بود!
ابامینیشن یکی از آنتی هیروهایی هست که از پتانسیل های بالایی برخوردار هست. حضورش توی شانگ چی و افسانه ی ده حلقه این رو به من میگه که قراره بیشتر ازش درآینده ببینیم (امیدوارم). مورد ابامینیشنِ معلم کلی به عمق شیخصیتیش اضافه کرد که مورد جالبی بود.
فعلا افتادیم گوشه ی رینگ و آقا احسان با مقاله های مختلف داره ازمون استقبال میکنه :lol: :lol:
درکل ازتون ممنونم و فعلا خداحافظ
پ.ن: کسی میدونه نسخه بلو ری شانگ چی کِی میاد؟ فک کنم باید زیادی صبر کنیم :-*
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1400-06-15 17:00
به نقل از Infinity Soldier:
سلام به همگی
تشکر از آقا احسان بابت مقاله که عالی هم بود!
ابامینیشن یکی از آنتی هیروهایی هست که از پتانسیل های بالایی برخوردار هست. حضورش توی شانگ چی و افسانه ی ده حلقه این رو به من میگه که قراره بیشتر ازش درآینده ببینیم (امیدوارم). مورد ابامینیشنِ معلم کلی به عمق شیخصیتیش اضافه کرد که مورد جالبی بود.
فعلا افتادیم گوشه ی رینگ و آقا احسان با مقاله های مختلف داره ازمون استقبال میکنه :lol: :lol:
درکل ازتون ممنونم و فعلا خداحافظ
پ.ن: کسی میدونه نسخه بلو ری شانگ چی کِی میاد؟ فک کنم باید زیادی صبر کنیم :-*

سلام
این فیلم بعد از 45 روز اکران در 18 اکتبر (26 مهر) در دسترس قرار خواهد گرفت.
و بله صبر زیادی لازمه.
نقل قول کردن
Amir ko
#5 Amir ko 1400-06-15 18:35
سلام
خیلی ممنون از آقا احسان بابت تدارک دیدن این مقاله عالی.
خب شخصيت ابامینیشن یکی از اصلی ترین دشمنان هالکه و خب تو فیلم هالک شگفت انگیز شخصیت پردازی فوق العاده ای داشت و خیلی خوب بهش پرداخته بودن و امیدوارم تو فیلم شانگ چی هم شخصیت پردازی خیلی خوبی داشته باشه چون ما دوباره قراره اون رو بعد از ۱۳ سال توی دنيای سینمایی مارول ببینیم
نقل قول کردن
Agent bishop
#6 Agent bishop 1400-06-15 18:41
مقاله خوبی بود دست شما درد نکنه .
من فقط تنها چیزی که نمی‌فهمم اینه که چرا بلانسکی خودش رو مورد اصابت اشعه گاما قرار داد ( اگه اتفاقی بوده که مشکلی نیست اما اگه از قصد بوده لطفاً هرکس می‌دونه توضیح بده )
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#7 Ehsan Spider 1400-06-15 22:32
سلام ممنون هر لطف همگی که منظورم از همگی همون سه نفرن. واقعا زحمت کشیدید واسه این مقاله کامنت دادید دست گلتون درد نکنه خوشحالم کردید.

#1
دست طلا داداش واقعاً شرمندم کردی. دمت گرم. اولا که بگم داداشم این مقاله حتی قبل از مقاله اسپایدرورس و ده دشمنی که زندگی اسپایدی رو نابود کردن نوشته شده!!!!! یعنی فکر کنم سه یا دو هفته ای میشه که تحویل شده و با تصمیم استادمون امروز منتشر شد. پس شکست نفسی میکنم و میگم سرعتم خیلیم بالا نیست. ولی منو چشم زدی ها!! الان سه تا مقاله تو دستمه، کار برداشت هم شروع شده و صبح ساعت 6 میرم و شب ساعت 9 به بعد میتونم کامل برسم به مقالات حتی میبینی که فعالیتم هم کم شده. اگه یه مقاله دیر برسه دست مسئولین همش تقصیر چشمان قشنگ توه!!!! جدای از شوخی باید بگم خوب اون جمله پنهانم رو در آوردی درسته من به 16 سال سنم بالا 190 قدمه که کلا تیر برق روستا بهم میگن وقتی تیر برقتون دچار مشکل شد میتونم اجاره ای دو سه روز براتون سیما رو نگه دارم :lol:


از آقای قوامی‌پور عزیز هم متشکرم

همینطور باید بگم استار لرد عزیز از گوشه رینگ بیرون بیای با دستان درازم مواجه میشی پس فعلا باش تا سه تا سورپرایز دیگه برات دارم.



دم هر سه نفرتون گرم. خوشحال شدم
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#8 Ehsan Spider 1400-06-15 22:46
به نقل از Agent bishop:
مقاله خوبی بود دست شما درد نکنه .
من فقط تنها چیزی که نمی‌فهمم اینه که چرا بلانسکی خودش رو مورد اصابت اشعه گاما قرار داد ( اگه اتفاقی بوده که مشکلی نیست اما اگه از قصد بوده لطفاً هرکس می‌دونه توضیح بده )



اگه درست یادم مونده باشه داستان اینطوری بود باز اگه مشکلی هست تصحیح کنید لطفاً:

ژنرال راس کنترل هالک و بنر رو در اختیار گرفته و کاری کرده که هالک کاملا فرمانبردارش بشه. بنر هم توی آزمایشگاه بود و میخواست که از این اوضاع احوال ناجور نجات پیدا کنه و کلا جهان رو از دست هالک نجات بده واسه همین فکر کنم تصمیم گرفت با اشعه بسیار حجیم و مقدا بالای گاما خودکشی کنه ولی ژنزال راس و افرادش اونو گرفتن. اما بلانسکی از کنجکاوی رفت سراغ دستگاهی که گاما تولید میکرد اونو روشن کرد و شد اینی که میبینید.

باز میگم دقیق یادم نیست اگه مشکلی داشت به بزرگی خودتون ببخشید
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#9 AM SM BM SM 1400-06-15 22:52
به نقل از Ehsan Spider:
ولی منو چشم زدی ها!! الان سه تا مقاله تو دستمه، کار برداشت هم شروع شده و صبح ساعت 6 میرم و شب ساعت 9 به بعد میتونم کامل برسم به مقالات حتی میبینی که فعالیتم هم کم شده. اگه یه مقاله دیر برسه دست مسئولین همش تقصیر چشمان قشنگ توه!!!!

خب پس احتمالا اینطوری من باید برم توبه کنم! :lol: ولی خودم میدونستیم چشمم شوره. دقت نکردی؟ از وقتی که من اومدم توی سایت آمار نظرات سقوط آزاد کرد! احتمالا وقتی هم از سایت تشریفم رو ببرم برای هر مقاله کامنت ها سه رقمی بشه! آقا از همینجا به همه دست اندر کاران سایت میگم:"حلالم کنید." مشکل کامنت ها تقصیر منه. :cry: :lol: الانم که آقا احسان گل رو چشم زدم. خب یه لحظه صبر کن الان درستش میکنم:
"این آقا احسان اصلا مقاله های خوبی نداره! سرعتش هم خیلی پایینه! آه مگه یه روز در میون مقاله فرستادن کار خیلی مهمیه! من بودم دو دقیقه ای یه مقاله میفرستادم! (دروغ مثل ابر بهار!) تازه معلومه اصلا هم برای مقالاتش تحقیق نکرده و زحمتی نکشیده."
خب از اونجایی که چشم من شور هست با این حرف ها مشکلت راه میفته! :lol: راستی هر چی رو اونجا نوشتم برعکس معنی کن!
به نقل از Ehsan Spider:
جدای از شوخی باید بگم خوب اون جمله پنهانم رو در آوردی درسته من به 16 سال سنم بالا 190 قدمه که کلا تیر برق روستا بهم میگن وقتی تیر برقتون دچار مشکل شد میتونم اجاره ای دو سه روز براتون سیما رو نگه دارم :lol:

منم از حالا به بعد باید سعی کنم رکوردت رو بزنم! چون ۱۴ سال سنم هست و بالای ۱۸۰ سانتی متر تشریف دارم! خب باید خودم رو کش بدم! ولی قد بلندی چیر خوبیه دیگه. گالاکتوس اگر بلند نبود سیاره ها رو میتونست بخوره؟ نه. :lol:
راستی اینم که نتونستم نظر خوبی بنویسم برای همین بود که دقیقا داشتم قسمت دوم "بتمن هالووین طولانی" رو میدیدم و وسطش کامنتم رو نوشتم برای همین خیلی نتونستم خوب بنویسم. از همین تریبون عذر خواهی خویش را اعلام میدارم.
ولی از همه این حرف ها گذشته مقاله عالی بود و دستت درد نکنه.
نقل قول کردن
s.p.i
#10 s.p.i 1400-06-15 23:15
سلام
خیلی ممنون از آقا احسان گل که این مقاله تدارک دیدن راستش باز ببخشید نشد زودتر نظر بدم درگیر کارام بودم

در مورد ابامینیش یکی از اون شخصیت هایی که میتونه به ضد قهرمان یا آنتی هیرو خوب تبدیل بشه جالب فکر می‌کرد یک شرور مطلق اما خب وجه خوب هم داره و میشه گفت مثل هالک از ظاهر خودش رازی نیست البته هالک میتونه به شکل انسانیه خودش برگرده و دوست نداره هالک خوشبخت باشه و دوست داره درست مثل خودش بدبخت باشه و حالا باید منتظر بمونیم تو فیلم شانگ چی و سریال شی هالک چیکار میکنه
نسخه مونث ابامینیش جالب بود مثل هالک که شی هالک نسخه مونث هست

تشکر از آقا احسان بابت مقاله
نقل قول کردن
ali ghorbany
#11 ali ghorbany 1400-06-15 23:41
به نقل از Amir ko:
سلام
خیلی ممنون از آقا احسان بابت تدارک دیدن این مقاله عالی.
خب شخصيت ابامینیشن یکی از اصلی ترین دشمنان هالکه و خب تو فیلم هالک شگفت انگیز شخصیت پردازی فوق العاده ای داشت و خیلی خوب بهش پرداخته بودن و امیدوارم تو فیلم شانگ چی هم شخصیت پردازی خیلی خوبی داشته باشه چون ما دوباره قراره اون رو بعد از ۱۳ سال توی دنيای سینمایی مارول ببینیم

زیاد به دلت صابون نزن حضورش حدودا 2 دقیقه هم نیست ولی تو آینده احتمالا با توجه به حضورش تو شی هالک بیشتر هست
نقل قول کردن
ali ghorbany
#12 ali ghorbany 1400-06-15 23:49
خسته نباشید مقاله عالی بود امیدوارم حضورش تو شی هالک بیشتر از شانگ چی باشه
یعنی باید تا 26 مهر برای کیفیت خوب شانگ چی صبر کنیم؟
فیلم با وجود کیفیت پرده ای عالی بود خبیث هم معرکه بود
نقل قول کردن
Infinity Soldier
#13 Infinity Soldier 1400-06-16 00:54
به نقل از Ehsan Spider:

همینطور باید بگم استار لرد عزیز از گوشه رینگ بیرون بیای با دستان درازم مواجه میشی پس فعلا باش تا سه تا سورپرایز دیگه برات دارم.

به به :lol: :lol: حتما منتظر میمونم آقا احسان. در ضمن همون بردیا صدام کن (یعنی بنویس اینجا که نمیشه صدا کرد). اسمم بردیاس ;-)
نقل قول کردن
friendly neighborhood
#14 friendly neighborhood 1400-06-17 16:29
به نقل از Ehsan Spider:
سلام ممنون هر لطف همگی که منظورم از همگی همون سه نفرن. واقعا زحمت کشیدید واسه این مقاله کامنت دادید دست گلتون درد نکنه خوشحالم کردید.

#1
دست طلا داداش واقعاً شرمندم کردی. دمت گرم. اولا که بگم داداشم این مقاله حتی قبل از مقاله اسپایدرورس و ده دشمنی که زندگی اسپایدی رو نابود کردن نوشته شده!!!!! یعنی فکر کنم سه یا دو هفته ای میشه که تحویل شده و با تصمیم استادمون امروز منتشر شد. پس شکست نفسی میکنم و میگم سرعتم خیلیم بالا نیست. ولی منو چشم زدی ها!! الان سه تا مقاله تو دستمه، کار برداشت هم شروع شده و صبح ساعت 6 میرم و شب ساعت 9 به بعد میتونم کامل برسم به مقالات حتی میبینی که فعالیتم هم کم شده. اگه یه مقاله دیر برسه دست مسئولین همش تقصیر چشمان قشنگ توه!!!! جدای از شوخی باید بگم خوب اون جمله پنهانم رو در آوردی درسته من به 16 سال سنم بالا 190 قدمه که کلا تیر برق روستا بهم میگن وقتی تیر برقتون دچار مشکل شد میتونم اجاره ای دو سه روز براتون سیما رو نگه دارم :lol:


از آقای قوامی‌پور عزیز هم متشکرم

همینطور باید بگم استار لرد عزیز از گوشه رینگ بیرون بیای با دستان درازم مواجه میشی پس فعلا باش تا سه تا سورپرایز دیگه برات دارم.



دم هر سه نفرتون گرم. خوشحال شدم

اول ازهمه ممنون از مقاله خوبتون ،بعد اینکه آقا احسان شما احیانا اهل ارومیه نیستین
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#15 Ehsan Spider 1400-06-17 21:36
به نقل از friendly neighborhood:
به نقل از Ehsan Spider:
سلام ممنون هر لطف همگی که منظورم از همگی همون سه نفرن. واقعا زحمت کشیدید واسه این مقاله کامنت دادید دست گلتون درد نکنه خوشحالم کردید.

#1
دست طلا داداش واقعاً شرمندم کردی. دمت گرم. اولا که بگم داداشم این مقاله حتی قبل از مقاله اسپایدرورس و ده دشمنی که زندگی اسپایدی رو نابود کردن نوشته شده!!!!! یعنی فکر کنم سه یا دو هفته ای میشه که تحویل شده و با تصمیم استادمون امروز منتشر شد. پس شکست نفسی میکنم و میگم سرعتم خیلیم بالا نیست. ولی منو چشم زدی ها!! الان سه تا مقاله تو دستمه، کار برداشت هم شروع شده و صبح ساعت 6 میرم و شب ساعت 9 به بعد میتونم کامل برسم به مقالات حتی میبینی که فعالیتم هم کم شده. اگه یه مقاله دیر برسه دست مسئولین همش تقصیر چشمان قشنگ توه!!!! جدای از شوخی باید بگم خوب اون جمله پنهانم رو در آوردی درسته من به 16 سال سنم بالا 190 قدمه که کلا تیر برق روستا بهم میگن وقتی تیر برقتون دچار مشکل شد میتونم اجاره ای دو سه روز براتون سیما رو نگه دارم :lol:


از آقای قوامی‌پور عزیز هم متشکرم

همینطور باید بگم استار لرد عزیز از گوشه رینگ بیرون بیای با دستان درازم مواجه میشی پس فعلا باش تا سه تا سورپرایز دیگه برات دارم.



دم هر سه نفرتون گرم. خوشحال شدم

اول ازهمه ممنون از مقاله خوبتون ،بعد اینکه آقا احسان شما احیانا اهل ارومیه نیستین


نه داداشم من آذربایجان شرقی هستم و ملکان بعدش هم ممنون بابت تشکرت دستت درد نکنه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید