10 حقیقتی که باید درباره خواهر پیتر پارکر (ترزا پارکر) بدانید

10-حقیقتی-که-باید-درباره-خواهر-پیتر-پارکر-ترزا-پارکر-بدانید-teresa-parker-فکت-facts-تاریخچه-بیوگرافی-معرفی-شخصیت

به بهانه حضور موثر این شخصیت در داستان های اخیر مرد عنکبوتی، این مقاله تقدیم شما میشود.

مقدمه: همانطور که پیشتر در این مقاله گفته شد، یکی از مهم ترین تغییراتی که در دهه گذشته در داستان های مرد عنکبوتی شاهد آن بوده ایم ، اضافه شدن یک شخصیت مهم به نام «ترزا پارکر» (Teresa Parker) به داستان های اوست. راستش را بخواهید سرگذشت و اُریجین (Origin) حقیقی «ترزا پارکر» نامشخص است. اما باور عمومی بر این است که او دختر مامورین سیا به نام های ریچارد و مری پارکر و خواهر کوچک تر پیتر پارکر است. در واقع پس از مرگ والدین خود، پیتر رفت تا نزد عمو و زن عموی خودش زندگی کند در حالی که ترزا (که تولد او یک راز نگه داشته شده بود)، به فرزند خواندگی قبول شد. تا اینکه چندین سال گذشت و ترزا شخصاً توسط «نیک فیوری» برای کار در سازمان سیا استخدام شد. اما اینجا بود که قضیه پدر و مادر واقعی او برایش لاینحل باقی ماند و سعی کرد تا آن را حل کند. مساله ای که هست اینه که مارول و نویسندگان داستان های مرد عنکبوتی تا به این لحظه چندین بار سرنخ هایی به ما داده اند که ترزا واقعا خواهر پیتر پارکر است ولی سپس اطلاعاتی داده اند که عکس این موضوع را نشان میدهد! یعنی چندین بار انگار صد در صد تایید شد که خواهر پیتر پارکره ولی سپس یک نویسنده دیگر در سری دیگری چیزهایی را فاش کرد که شک و تردید در این باره ایجاد نمود که نمونه اش را همین چندین روز پیش در کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز: توطئه آفتاب پرست" شاهد بودیم. در هر حال لازم دیدیم در این مقاله 10 فکت حیاتی درباره این شخصیت جذاب خدمتتان تهیه و تدارک ببینیم.

 

1- اولین حضور در دنیای کمیک

خواهر مرد عنکبوتی

7 سال پیش و در روز 27 مرداد 1392 در اینجا در سایتمون خبر دادیم که قراره مارول کمیک بوکی چاپ کنه به نام Spider-Man: Family Business كه در آن پیتر پاركر با خواهری كه هرگز ندیده است به نام «ترزا» (Teresa) مواجه میشود!!! آن موقع نویسنده این داستان به نام «مارک وید» در مصاحبه ای گفته بود: "برای پیتر خیلی عجیب خواهد بود كه چرا زن عمو می تا به حال درباره خواهرش به او چیزی نگفته بوده! در حالیكه خواهر پیتر تقریبا با او هم سن است و از نظر ظاهری هم به او شباهت دارد. پیتر در طول داستان میخواهد بفهمد كه موضوع واقعاً از چه قرار است ولی او و خواهرش مرتباً باید از دست یك گروه جنایتكاری فرار كنند پس وقت چندانی برای كشف حقيقت ندارد! بنابراین این داستان حس و حالی جنایی و جاسوسی خواهد داشت و بی شباهت به فیلم های جیمز باند نخواهد بود!" 

داستان واقعاً حالتی بین المللی و جاسوسی داشت و وقتی پیتر پارکر در آپارتمانش بود، گروهی از آدم کش های مرموز او را غافلگیر کردند:

 تا اینکه خودرویی او را نجات داد. خانمی که در ماشین بود او را کشید داخل و فورا اعلام کرد که اسمش ترزا پارکر ، خواهر پیتر پارکر است!

خواهر اسپایدرمن

پیتر اولش خیلی به اینکه آیا ترزا خواهرش است، شک و تردید داشت. همانطور که در بخش مقدمه گفته شد، او گفت که به فرزند خواندگی قبول شده و چندین سال بعد مثل پدر و مادرش (ریچارد و مری پارکر)، به مامور سازمان سیا تبدیل شده است. ظاهراً ترزا در اروپا مشغول تحقیق درباره یک فعالیت تبهکارانه در اروپا بود که متوجه شد یک نفر فرزندان خانواده پارکر را مورد هدف قرار داده است. او سپس طی تحقیقات خود فهمیده بود که دختر ریچارد و مری پارکر است و برادری دارد به نام پیتر!

خواهر پیتر پارکر

سپس ترزا ، پیتر را به سفری دور دنیا برد که در طول آن اطلاعات بیشتری درباره پدر و مادر خود به دست آوردند و در ضمن با خلافکارانی مواجه شدند که برای کینگ پین کار میکردند و معلوم شد او به دنبال به دست آوردن گنجینه ای مخفی است.

مرد عنکبوتی سایکلون

در طول مسیر ، پیتر و ترزا با یک سری قاتل و آدم کش اجیر شده روبرو شدند (مثل «سایکلون» که از دشمنان گمنام و قدیمی مرد عنکبوتی است) و اینجا بود که ترزا فهمید، پیتر پارکر همان مرد عنکبوتی است.

خواهر پیتر هویت مخفی

در نهایت ترزا و پیتر از قاهره سر درآوردند و فهمیدند که گنجینه ای که کینگ پین دنبالش است در مکانی مخفی است که فقط فرزندان ریچارد و مری پارکر میتوانند آن را باز کنند (زیرا با DNA ، ریچارد پارکر مهر و موم شده است).

کینگ پین

اینجا بود که کینگ پین فاش کرد از قدرت های ذهنی یک جهش یافته نیرومند به نام «منتالو» (Mentallo) استفاده کرده تا روی ذهن پیتر تاثیر بگذارد و همچنین خاطرات ترزا را نیز طوری تغییر داده تا فکر کند خواهر پیتر است! کینگ پین همچنین گفت که ترزا در واقع «ترزا دوراند» (Teresa Durand) است، یک مامور سیا که هیچ ارتباطی با خانواده پارکرها ندارد!

اما علیرغم این حرفها، ترزا به پیتر در شکست دادن کینگ پین و رُباتی که از گنجینه محافظت میکرد، کمک کرد.

منتالو مرد عنکبوتی اسپایدرمن

در نهایت منتالو ذهن ترزا و کینگ پین را پاک کرد و اینگونه آنها دیگر چیزی از اتفاقاتی که در این داستان برایشان رخ داده بود را به یاد نیاوردند و پیتر هم که از از دست دادن یک خواهر احتمالی ناراحت شده بود، به خانه برگشت.

البته دو صفحه پایانی این کمیک به طور مبهمی به اتمام رسید و دیدیم که انگار آنالیز DNA ترزا پارکر نشان میدهد او واقعا دختر ریچارد و مری پارکر بوده! (توصیه میکنم در اینجا خلاصه ای از این اتفاقاتی که الان تعریف کردم رو ببینید).

 

2- بازگشت ترزا به داستان های مرد عنکبوتی

تا سه سال از ترزا پارکر در داستان های مرد عنکبوتی خبری نبود تا اینکه سال 2017 و در شماره نخست از سری جدید کمیک بوک های "مرد عنکبوتی خارق العاده" (The Spectacular Spider-Man) نوشته «چیپ زدارسکی») بار دیگر ترزا برگشت:

بازگشت ترزا پارکر

او گفت که به مرور و با دیدن اخبار مربوط به مرد عنکبوتی تونسته حافظه اش رو به دست بیاره و اون ماجراجویی اش با پیتر پارکر و همچنین هویت مخفی او را به یاد بیاره

در مجموع ترزا در این سری از شخصیت های مهم و تاثیرگذار بود و مشخص بود که نویسنده برایش برنامه دارد. سپس فهمیدیم که ترزا به سازمان "شیلد" پیوسته و در بخشی موسوم به "تیغه خاکستری" (Gray Blade) فعالیت میکند.

 

3- تحت تعقیب قرار گرفتن ترزا

تحت تعقیب قرار گرفتن ترزا

در کمیک های Spectacular Spider-Man  نشان داده شد که ترزا پس از سرقت اطلاعاتی محرمانه از پروژه ای به نام "پروژه شفق" (Project Twilight) یک فراری محسوب میشود! در واقع این پروژه مخفی قرار بوده برای مواقع اضطراری، هم ابرقهرمانان و هم ابرشرورها را نابود کنه و این اطلاعات خطرناک رو ترزا از حافظه شیلد پاک و با استفاده از فن آوری نانو، تنها فایل بَک آپ باقی مانده را به جریان خون خودش انتقال داده بود تا دست کسی نیفته زیرا فهمیده بود افراد شروری به بخش تیغه خاکستری نفوذ کرده اند و میخواهند اطلاعات را بردارند (شماره 2 از کمیک Spectacular Spider-Man رو بخونید که اینجا ترجمه شده است).

 

4- همکاری بین پیتر و ترزا در مبارزه با جنایت

10-حقیقتی-که-باید-درباره-خواهر-پیتر-پارکر-ترزا-پارکر-بدانید-teresa-parker-فکت-facts-تاریخچه-بیوگرافی-معرفی-شخصیت

ترزا سپس از پیتر کمک خواست تا در قضیه "پروژه شفق" بهش کمک کنه. اینجا بود که برای چندین شماره پیتر و ترزا مثل دو یار و شریک در مبارزه با جنایت عمل کردند و با چند ابرشرور مثل کینگ پین و والچر و ... مبارزه کردند (برای یافتن منشا یک سری گوشی های استارک غیر قابل ردیابی) و در عین حال درباره پروژه شفق هم تحقیق نمودند.

ترزا پارکر

اینجا بود که ترزا یک سری بال های پرنده فوق پیشرفته و تفنگ های غیر کشنده از برادر «مخترع مخوف» (که البته بعدا معلوم شد یک ربات است)، دریافت کرد.

 

5- سفرهای زمانی با پیتر پارکر

سفرهای زمانی مرد عنکبوتی

ترزا سپس به همراه پیتر پارکر و جی. جونا جیمسون به گذشته سفر کرد تا اطلاعاتی درباره شکست دادن نژاد بیگانه ای به نام «ویدامی» به دست بیارن (ویدامی از هوش مصنوعی ساخته شده بودند و به سیارات مختلف سفر میکردند و اگر حس میکردند هوش مصنوعی در سیاره ای به بردگی گرفته شده آن سیاره را نابود میکردند!). سپس معلوم شد سالها پیش مخترع مخوف یکی از ربات های ویدامی که برای بررسی وضعیت هوش مصنوعی به زمین سفر کرده بود را پیدا کرده و باهاش دوست شده بود و آموزش های زیادی بهش داده بود ولی او و نوشته هایش در حادثه ای در آتش سوختند.

ویدومی

اما پس از چند سال نظر مخترع مخوف نسبت به انسان ها عوض شد و تصمیم گرفت با استفاده از همون گوشی های غیر قابل ردیابی به ویدامی پیام بده تا به کره زمین حمله کنند! در نهایت مرد عنکبوتی به همراه ترزا و جیمسون و با استفاده از ماشین زمان دکتر دووم به گذشته سفر کردند تا نوشته های مخترع مخوف که در آتش سوخته بودند و در آنها نحوه غلبه بر ویدامی ذکر شده بود را با خودش به زمان حال بیاورند.

ترزا همچنین با پیتر به یک آینده احتمالی سفر کرد که طی آن یک پیتر پارکر بزرگتر را تشویق کردند تا دوباره مرد عنکبوتی شود (در واقع دستکاری زمانی آنها در گذشته باعث شده بود تا پیتر پارکر نخواهد مرد عنکبوتی باشد و در نتیجه یک خط زمانی احتمالی در آینده ایجاد شده بود که باید درستش میکردند) و سپس به زمان حال سفر کرده و ویدامی را شکست دادند و حتی ترزا ، مرد عنکبوتی را پس از انجام یک عمل قهرمانانه نجات داد:

نجات میده

دست آخر دیدیم که ترزا تصمیم گرفته خودش رو تحویل بده:

ترسا پارکر مرد عنکبوتی 

(شماره های 301 تا 306 از کمیک spectacular spider-man رو بخونید که اینجا ترجمه شده اند).

 

6- ترزا از نیک فیوری مدارکی درباره گذشته خودش به دست آورد

در مورد قبلی گفتیم که ترزا به همراه مرد عنکبوتی و جیمسون به گذشته سفر کردند. او در این سفر به سراغ نیک فیوری رفت (فیوری اون موقع همچنان برای سیا کار میکرد) تا در صورت امکان اطلاعاتی درباره پدر و مادر واقعی اش پیدا کنه. پس از بررسی یکی از خانه های امن و قدیمی ریچارد و مری پارکر، ترزا اتاق مخفی را کشف کرد که فایل های متعددی در آن بود مثل گواهی تولدش که تایید کرد واقعا فرزند آنهاست!

نیک فیوری خواهر اسپایدرمن

او سپس این مدارک را به پیتر نشان داد و پیتر هم بسیار خوشحال شد که بالاخره صاحب یک خواهر شده است:

ترزا مدرک خواهر

پس از بازگشت به زمان حال، پیتر از ترزا خواست تا بیاد خونه زن عمو می و قضیه رو بهش بگه ولی او قبول نکرد و همانطور که در مورد قبلی مورد اشاره قرار گرفت، خودش را تحویل مقامات داد.

 

7- ملاقات با زن عمو می

ملاقات با زن عمو می

پس از آزاد شدن ترزا ، پیتر سرانجام کاری کرد تا او با زن عمو می ملاقات کند ولی به او درباره اینکه ترزا واقعا کیست چیزی نگفت. منتهی خود پیتر اعتقاد داره که شاید زن عمو از قضیه بو برده باشه! ضمنا وقتی ترزا ، مِی را خانم پارکر خطاب کرد ، بهش گفت که بهتره مثل همه «زن عمو می» صدایش کنه!

 

8- کشته شدن دوست و همکار ترزا به دست افراد آفتاب پرست

دفعه بعدی که ترزا را بار دیگر در داستان های اسپایدرمن دیدیم، برمیگرده به شماره 29 از سری جدید کمیک های The Amazing Spider-man (اینجا ترجمه شده است). او به پیتر گفت که یکی از همکارانش به نام «دیوید آلبرایت» در سازمان شیلد دستگیر شده. ضمنا معلوم شد ترزا و دیوید با هم خیلی صمیمی بوده و رابطه رومانتیک هم داشته اند. سپس معلوم شد دیوید را آفتاب پرست (از دشمنان قدیمی مرد عنکبوتی که اینجا معرفی شده) زندانی کرده و داره شکنجه ش میده تا ازش برای گروه A.I.M اطلاعاتی درباره وسایل با ارزش شیلد به دست بیاره:

پیتر در قالب مرد عنکبوتی با ترزا تیم آپ کردند و به مکانی که دیوید در آنجا به اسارت گرفته شده بود یورش بردند ولی متاسفانه متوجه شدند دیوید کشته شده:

دیوید ترزا پارکر

اینگونه بود که ترزا بسیار خشمگین شد و از آن موقع در صدد گرفتن انتقام از آفتاب پرست برآمد.

 

9- ترزا مغز سیلور سیبل را متلاشی کرد!

چند سال پیش شخصیت «سیلور سیبل» به ظاهر در داستان Ends of Earth کشته شد. ولی بعدا مادام وب به اسپایدرمن اطلاع داد که سیبل در نبرد با افراد دکتر اختاپوس در مقر زیر آبی کشته نشده. تا اینکه او در داستان "هویت آزبورن" (Osborn Identity)   برگشت. در این داستان که به طور کامل در اینجا ترجمه شده است، نورمن آزبورن به معنای واقعی کلمه پوست انداخته بود . یعنی هم صورتش عوض شده بود و هم اینکه وارد عرصه تجارت اسلحه شده بود. در واقع نورمن با ملکه کشور سیمکاریا به نام کُنتِس کارکوف همدست شده بود تا نقشه های خودش رو پیش ببره. اسپایدرمن در مقابله با آزبورن با سیلور سیبل برخورد کرد و تعجب کرد که زنده است. سیبل هم توضیح داد که در نبود او کُنتِس کارکوف چطور کشورش را به خاک سیاه نشانده و آن را به منطقه ای جنگی تبدیل کرده بود. در مبارزه نهایی هم مرد عنکبوتی، نورمن را شکست داد و سیبل هم در نبردی سنتی با شمشیر، کُنتِس کارکوف را مغلوب خود ساخت.  اما این پایان کار نبود و در شماره 33 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز (که اینجا ترجمه شده است) بار دیگر شاهد حضور سیلور سیبل و همسر سابقش یعنی «فارینر» بودیم. در واقع سیلور سیبل از فارینر درخواست کمک کرده بود تا بهش کمک کنه فرمولی به نام ابدیت (Infinity Formula) رو پیدا کنه زیرا لازمش داشت برای خنثی کردن نقشه جدید کُنتِس کارکوف که سعی داشت تنش ها با کشور لاتوریا را افزایش بده (او میخواست با استفاده از مهارت های آفتاب پرست، دکتر دووم را در خاک آمریکا ترور کنه!). فرمول ابدیت هم به «آفتاب پرست» ربط پیدا میکرد. اسپایدرمن و خواهرش ،ترزا پارکر (که اصلا اعصاب نداشت چون همانطور که در مورد قبلی گفته شد، همکار و نامزد سابقش کشته شده بود) از راه رسیدند (آنها قبلا نیز ملاقات بین آفتاب پرست و فارینر را برهم زده بودند و میدونستند که فارینر به دنبال فرمول ابدیت است) و در لحظه ای جنجالی ترزا به سر سیلور سیبل شلیک کرد و معلوم شد او یک ربات انسان نما (LMD) بوده!

آبجی اسپایدرمن

اینجا بود که حقیقت آشکار و معلوم شد در تمام این مدت سیلور سیبل از یک رُبات به عنوان آواتار خودش استفاده میکرده زیرا در اون نبرد با راینو دچار جراحت شدیدی شده بود و وقتی میخواست فرار کنه در آتش سوزی گیر افتاد و بدنش آسیب جدی دید ولی به لطف ردیاب مخفی که فارینر در لباسش کار گذاشته بود ، پیدا شد و برای اینکه مردم کشورش امید خودشون رو از دست ندن دست به این نیرنگ زد. او برای زنده موندن و برگشتن به حالت عادی نیاز مبرمی به فرمول ابدیت داشت و در این مدت فارینر داشته ازش پرستاری میکرده. در نهایت پیتر و ترزا موافقت کردن فرمول برای تزریق به سیلور سیبل به کار گرفته بشه.

سپس شاهد سو قصد نافرجام به جان دکتر دووم در منهتن نیویورک بودیم به دستور کُنتِس کارکوف. آفتاب پرست در این سو قصد نقش داشت و سپس کارکف کاری کرد تا ترزا از محل اختفای آفتاب پرست باخبر بشه و در نهایت او دستگیر شد:

دستگیری افتاب پرست

 

10- بالاخره او خواهر پیتر پارکر هست یا نه؟!

اخیرا ترزا که همچنان به دنبال گرفتن انتقام از آفتاب پرست بود به محل زندانی شدن او رفت ولی آفتاب پرست او را وسوسه کرد که نکشتش زیرا اطلاعاتی درباره گذشته اش مربوط به پدر و مادرش دارد. آفتاب پرست سپس ترزا را به نسخه هلوگرافیکی از مرشد و راهنمای خودش یعنی «کارل فایرز» (ملقب به Finisher) که سالها بود مرده پنداشته میشد و ما او را به عنوان قاتل ریچارد و مری پارکر میشناختیم ، معرفی کرد:

کارل فایرز

سپس آنها در کمیک "شماره ویژه مرد عنکبوتی شگفت انگیز: توطئه آفتاب پرست" که اینجا ترجمه شده است، فاش کردند که یک آکادمی از آفتاب پرست ها وجود دارد که از کودکی آموزش میبینند تا در آینده و وقتی بزرگ شدند در مکان های مختلفی ، مثل مامورین مخفی عمل کنند. آنها همچنین سعی کردند ترزا را متقاعد کنند که او خودش نیز یکی از این آفتاب پرست ها میباشد!

آکادمی افتاب پرست ها

آنها همچنین سناریوهای مختلفی را برای سرگذشت ترزا ارائه دادند و باعث شدند تا او بیش از پیش گیج شده و دچار شک و تردید شود. مثلا گفتند که خود ترزا اون تصویر تولدش را جا سازی کرده بوده که بعدا خودش آن را پیدا کند! یا نیک فیوری که بهش کمک کرده بوده، خودش یک آفتاب پرست یا ربات انسان نما بوده:

ولی عجیب تر این بود که آنها این احتمال را مطرح کردند که شاید حتی خود مری و ریچارد پارکر اصلا جاسوس نبوده اند و آنها نیز آفتاب پرست یا شاید ربات بوده اند!!!

سرگذشت ترزا پارکر

خلاصه اینکه ترزا هم مثل خوانندگان حسابی سردرگم شد. در این حین، فایرز به ترزا گفت که اگر دنبال جواب واقعی هستش باید بهش کمک کنه تا دستگاهی به نام "روشن بین" را که میتونه آینده رو پیش بینی کنه، به دست بیاره ولی ترزا روشن بین را نابود کرد تا به دست او و آفتاب پرست نیفته. ترزا در نهایت تصمیم گرفت تا هویت خودش را همونطور که فکر میکرده قبول کنه و به سناریوهای احتمالی درباره سرگذشت خودش اعتنایی نکنه و با پیدا کردن فایرز انتقام مری و ریچارد پارکر را ازش بگیره:

فایرز فینیشر

 پس فعلا ترزا همچنان خودش را خواهر پیتر پارکر میدونه ولی نویسنده داستان (نیک اسپنسر) ، یک عالمه شک و تردید در دل و ذهن او و خوانندگان باقی گذاشته تا ببینیم در آینده چه میشود!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

خواهر «پیتر پاركر» از راه میرسد!

کمیک "شماره ویژه مرد عنکبوتی شگفت انگیز: توطئه آفتاب پرست" ترجمه شد + لینک دانلود

ترجمه شماره آخر از سری "پیتر پارکر: مرد عنکبوتی خارق العاده" + لینک دانلود

همه چيز درباره پدر و مادر «پیتر پاركر»!

10 تغییر بزرگ در دنیای کمیک بوک های مرد عنکبوتی در دهه گذشته

معرفی دشمنان اصلي مرد عنكبوتی: «آفتاب پرست» (CHAMELEON)

آیا مرد عنکبوتی تا به حال کسی را کشته است؟

معرفی شخصیت های مكمل (SUPPORTING CHARACTERS) كمیك های مرد عنكبوتی

10 حقیقت مهمی که باید درباره «فارینر» (FOREIGNER) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره «سیلور سیبل» (SILVER SABLE) بدانید

آیا مرد عنکبوتی تا به حال کسی را کشته است؟

10 حقیقت مهمی که باید درباره «ند لیدز» (NED LEEDS) بدانید

15 حقیقت مهمی که باید درباره کینگ پین (KINGPIN) بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-06-24 13:23
سلام
ممنون بابت مقاله.
شاید اولش ایده خواهر داشتن پیتر پارکر هم موافق داشت هم مخالف! بالاخره ما چیز های زیادی از پدر و مادرش نمیدونستم و این یه ریسک بود. اما اگر از Spider-man Family Business بگذریم توی سری کمیک های "مرد عنکبوتی خارق العاده" نوشته چیپ زدارسکی به شخصیت ترزا پارکر بسیار خوب بها داده شد و تونست شخصیت خودش رو هم از پیتر جدا کنه. یعنی او از پیتر خشن تر و جسور تر بود اما باز هم مثل او سعی داشت که به مردم کمک کنه و کلا اون سری خیلی خوب به این شخصیت بها داد و اینطور شد که شخصیتی که میشد به راحتی یک کاراکتر رو اعصاب و اضافه باشه، به یک شخصیت بسیار جالب و باحال تبدیل شد. شاید هم در سال های بعد چیز های بیشتری از او حتی در اقتباس ها ببینیم. اما حالا توی آرک "توطئه آفتاب پرست" این شخصیت داستان بسیار مهمی داشت که به او و آفتاب پرست مربوط میشد. توی این داستان ترزا که کینه ای از آفتاب پرست رو به دل گرفته (به خاطر همون قضیه که همکارش رو کشته) به سراغش میره و آفتاب‌پرست زبون بازی میکنه و باعث میشه که ترزا به قیمت فهمیدن گذشتش بذاره زنده بمونه. اما آفتاب پرست حرف های زیادی درباره اونایی که این روش رو آموزش میبینند و ربات های میزنه اما در نهایت در لحظه ای بسیار جالب و ماندگار، ترزا روشن بین رو نابود میکنه چون خودش میدونه که واقعا کیه و چه خانواده ای داره. اما شاید در ادامه کمیک های مرد عنکبوتی میشه چیز های بیشتری از او دید و بالاخره به این سوال پاسخ قطعی داده بشه که او خواهر پیتر هست یا نه؟ و البته توی همین زمینه میشه به سوالاتی که درباره پدر و مادر پیتر پارکر مطرح شده پاسخ داد و شاید گفته بشه اونا جاسوس های که فکر میکردیم نیستند!
با تشکر.
نقل قول کردن
master spider
#2 master spider 1400-06-24 13:28
احساس میکنم نیک اسپنسر خیلی علاقه داره که کلی سوال و فکت های خفن بیاره و اکثرشو بی جواب بذاره.
انگار میبره همه رو سر چشمه و تشنه بر میگردونه.
تو این همه سال، هیچ نویسنده ای از کمیک های مردعنکبوتی رو ندیده بودم که بیاد انقدر ماجرا رو تا نقطه خفن بیاره و یهو تا مدت طولاااانی ولش کنه و برا سراغ یه ماجرای دیگه.
من که نسخه انگلیسیش رو نخوندم و صبر میکنم تا سایت ترجمه کنه و طبق زمانبندی سایت پیش برم، ولی اینطور که داره پیش میره، یا این سری اسپایدرمن که دست نیک اسپنسر بود یا خیلیییییی عالی میشه یا خیلیییییی بد. اصلا حد وسط نداره. چون کلی سوال گذاشته که باید همه رو جواب بده و نداده. امیدوارم تو آرک جنگ خبیثان و آرک آخرش، بالاخره بفهمیم و دوستان رو جوری پیش ببره که سوالات ما هم در عین خوش فرمی داستان جواب داده بشه.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#3 Spider-Fan 1400-06-24 14:33
به نقل از master spider:
احساس میکنم نیک اسپنسر خیلی علاقه داره که کلی سوال و فکت های خفن بیاره و اکثرشو بی جواب بذاره.
انگار میبره همه رو سر چشمه و تشنه بر میگردونه.
تو این همه سال، هیچ نویسنده ای از کمیک های مردعنکبوتی رو ندیده بودم که بیاد انقدر ماجرا رو تا نقطه خفن بیاره و یهو تا مدت طولاااانی ولش کنه و برا سراغ یه ماجرای دیگه.
من که نسخه انگلیسیش رو نخوندم و صبر میکنم تا سایت ترجمه کنه و طبق زمانبندی سایت پیش برم، ولی اینطور که داره پیش میره، یا این سری اسپایدرمن که دست نیک اسپنسر بود یا خیلیییییی عالی میشه یا خیلیییییی بد. اصلا حد وسط نداره. چون کلی سوال گذاشته که باید همه رو جواب بده و نداده. امیدوارم تو آرک جنگ خبیثان و آرک آخرش، بالاخره بفهمیم و دوستان رو جوری پیش ببره که سوالات ما هم در عین خوش فرمی داستان جواب داده بشه.

اسپنسر این قضیۀ پدر و مادر پیتر رو به نظرم عمداً و استثنائاً بی‌پاسخ و باز گذاشت.
جاسوس‌بودن خانوادۀ پیتر واقعاً نمی‌خوره به دنیای خاکی و باورپذیر این شخصیت؛ ولی از طرف دیگه همون‌طور که توی مقاله گفته شد چندین نویسنده روی این موضوع مانور دادن و زحمت کشیدن برای این شخصیت‌ها.
اسپنسر اگه به طور قطعی می‌گفت که مثلاً پدر و مادر پیتر آفتاب‌پرست بودن، عملاً مجبور بود شخصیت ترزا پارکر رو حذف کنه از دنیای اسپایدی به زحمت اون نویسنده‌ها بی‌احترامی می‌کرد.
بنابراین صرفاً احتمال جاسوس‌نبودنِ پدر و مادر پیتر رو مطرح کرد.
داستانک‌های دیگه‌ای که ناتموم باقی موندن رو من تقریباً مطمئنم که توی شمارۀ ۷۴ حل و فصل می‌شن.
در آخر هم ممنون از استاد بابت مقاله‌های مناسبتیِ همیشه مفید و به‌جایی که تدارک می‌بینن...خسته نباشید!
نقل قول کردن
P.B.P
#4 P.B.P 1400-06-24 14:47
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز
مقاله عالی بود.
چرا ترزا و پیتر نمیرن تست دی ان ای بگیرن؟که واقعا بفهمن خواهر و برادر هستند یا نه؟ :-*
از شخصیت تررا خوشم اومد و امیدوارم که خواهر پیتر باشه.
خسته نباشید.
نقل قول کردن
Amir ko
#5 Amir ko 1400-06-24 18:58
سلام
مطمئنا خیلی سؤالات بی پاسخی هنوز مونده ولی در آینده بلاخره این ماجرای پشت پرده رو میفهمیم
با تشکر از استاد ترابی بابت تدارک دیدن این مقاله عالی
نقل قول کردن
masiha_87
#6 masiha_87 1400-06-24 19:25
سلام و خسته نباشید خدمت تمام عوامل سایت!
اینکه پیتر تونست یه خواهر پیدا کنه برام همیشه عجیب بوده و هست؛ ولی مایلم ببینم در آینده چی میشه و فعلا تئوری نبافم.
البته به یه دلایلی همیشه خودم دوست داشتم جای پیتر باشم (با تمام سختی هایی که کشیده).

خیلی ممنون از استادترابی بابت مقاله های همیشه موثر spidey
نقل قول کردن
s.p.i
#7 s.p.i 1400-06-24 20:15
سلام
خیلی ممنونم از آقای ترابی که این مقاله تدارک دیدن راستشو بخوای ایده خواهر داشتن پیتر دوست دارم و از اونجایی که مثل پیتر نیست و خشن تر و جسور تر از پیتر میشه داستانای جالبی درآورد راستش بخوای خود من هم الان گیج شدم و نمیدونم خواهر پیتر هست یا نه البته و البته اسپنسر اینو هم مثل قضیه رز و کینگ پین داره ول بی جواب میزاره و میره حالا باید ببینیم در آینده چه بر سر خواهر پیتر میفته آیا اون خواهر واقعیش هست یا نه و البته شخصیتش جالب بود و میتونه باعث خلق داستان های جدید و خلق لحظات صمیمی اون با پیتر میشه
شاید در آینده شاهد اقتباس باشیم

تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن
Agent bishop
#8 Agent bishop 1400-06-24 21:50
به نقل از P.B.P:
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز
مقاله عالی بود.
چرا ترزا و پیتر نمیرن تست دی ان ای بگیرن؟که واقعا بفهمن خواهر و برادر هستند یا نه؟ :-*
از شخصیت تررا خوشم اومد و امیدوارم که خواهر پیتر باشه.
خسته نباشید.


یاد اون حرف افتادم که میگفتن چرا تو فیلم ترسناک ها همون اول کار یه بسم الله نمیگن جنا همه فرار کنند :lol:
حالا بدون شوخی این قضایا زیاد تو کمیک جواب نمیده چون بعداً باز یکی دیگه میاد یه داستان می‌نویسه که تست دی ان ای رو یه نفر دستکاری کرده و ...
نقل قول کردن
s.p.i
#9 s.p.i 1400-06-24 23:32
سلام
خیلی ممنون از آقای ترابی بابت مقاله
راستش بخواین ترزا زمانی که سرو کله اش تو کمیک های مرد عنکبوتی پیدا شد برای پیتر و خواننده ها عجیب البته بعدش گفته شد اون خواهر پیتر نیست و دوباره اسپنسر باعث شد ما به شک بیفتیم و البته ترزا ولی خب درمورد ترزا شخصیت جالبی داره و میتونه داستان های جالب و لحظات صمیمی بین اون و پیتر و شاهد باشيم و البته پیتر میتونه به اون اعتماد کنه و شاهد تیم آپ و اتحاد اونا باشيم شاید در آینده شاهد اقتباس و شاهد کمیک اختصاصی از این شخصیت شاهد باشیم
ولی باید ببنیم در آینده ترزا خواهر واقعی پیتر هست یا نه البته تو صفحه آخر نشون داه شد که مادر پیتر یه تو راهی داره حالا معلوم نیست اون ترزا بود یا شخصه دیگه هیچ بعید نیست پدر و مادرش یه فرزنده دیگر هم به دنیا آورده باشن

ممنون از آقای ترابی بابت این مقاله پرو پیمون
نقل قول کردن
Spider-Damian
#10 Spider-Damian 1400-06-25 12:30
آخ که چقد موقع خوندن کمیک جدید اسپایدی دوست داشتم هویت ترزا اثبات بشه که در نهایت برای من اثبات شد............" اسم من ترزا پارکره و خواهر پیتر پارکرم"
همین برای من کافی بود و قطعا این شخصیت میتونه جزو بهترین شخصیت های مکمل داستان های اسپایدی بشه
نقل قول کردن
steve
#11 steve 1400-06-25 20:30
سلام ممنونم مطلب جالبی بود ی سوال داشتم میتونید کمیک های مردگان متحرک ام ترجمه کنید؟ نمیدونم چرا با اینکه پرطرفداره زیاد ترجمه نشده بعد کمیک اینجاستیس ام اگ میشه ترجمه کنید خیلی ممنون
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1400-06-25 23:43
به نقل از steve:
ی سوال داشتم میتونید کمیک های مردگان متحرک ام ترجمه کنید؟ نمیدونم چرا با اینکه پرطرفداره زیاد ترجمه نشده بعد کمیک اینجاستیس ام اگ میشه ترجمه کنید خیلی ممنون

والا ما که سایت تخصصی اسپایدرمن هستیم بتونیم کمیکای هر هفته این شخصیت رو‌ترجمه ادیت کنیم شاهکار کردیم
اون وقت شما مردگان متحرک و اینجاستیس میخوای؟!
نقل قول کردن
Agent bishop
#13 Agent bishop 1400-06-25 23:51
به نقل از steve:
سلام ممنونم مطلب جالبی بود ی سوال داشتم میتونید کمیک های مردگان متحرک ام ترجمه کنید؟ نمیدونم چرا با اینکه پرطرفداره زیاد ترجمه نشده بعد کمیک اینجاستیس ام اگ میشه ترجمه کنید خیلی ممنون


مردگان متحرک خودش تو ایران سایت داره و حدود ۱۵۰ تا از کمیک هاش رو ترجمه کرده .
اینجاستیس هم خودش ۶ تا سری داستانی که هر سری بین ۲۰ تا ۴۰ تا کمیکه !!
نقل قول کردن
s.p.i
#14 s.p.i 1400-06-26 00:13
به نقل از mtm:
به نقل از steve:
ی سوال داشتم میتونید کمیک های مردگان متحرک ام ترجمه کنید؟ نمیدونم چرا با اینکه پرطرفداره زیاد ترجمه نشده بعد کمیک اینجاستیس ام اگ میشه ترجمه کنید خیلی ممنون

والا ما که سایت تخصصی اسپایدرمن هستیم بتونیم کمیکای هر هفته این شخصیت رو‌ترجمه ادیت کنیم شاهکار کردیم
اون وقت شما مردگان متحرک و اینجاستیس میخوای؟!


حالا اونش هیچی مترجم و ادیتور همینجوری دستشون بنده کار زندگی خودشون تازه این همه کمیک با کیفیت و خوب ترجمه می‌کنند که تو هیچ سایتی پیدا نمیشه
در مورداینجاستیس انیمیشنش داره میاد به نظر نمیرسه خلاقیتی توی این انیمیشن به کار برده باشن از اون انیمیشن با درجه R که یه سری میگن دیسی چقدر دارک و جوکر برترین ویلین فلان بهمان دیسی برای بزگاست از اینجور چیزا پس انیمیشنش پس دوست عزیز انیمیشن ببین نیاز نیست کمیک بخونی و سایت اونو ترجمه کنه

تشکر دوباره بابت مقاله
نقل قول کردن
steve
#15 steve 1400-06-26 00:23
به نقل از mtm:
به نقل از steve:
ی سوال داشتم میتونید کمیک های مردگان متحرک ام ترجمه کنید؟ نمیدونم چرا با اینکه پرطرفداره زیاد ترجمه نشده بعد کمیک اینجاستیس ام اگ میشه ترجمه کنید خیلی ممنون

والا ما که سایت تخصصی اسپایدرمن هستیم بتونیم کمیکای هر هفته این شخصیت رو‌ترجمه ادیت کنیم شاهکار کردیم
اون وقت شما مردگان متحرک و اینجاستیس میخوای؟!

با اینکه سایت تخصصی اسپایدرمنیم اما مقاله و کمیکاتون ک محدود ب اسپایدرمن نیست فقط ببخشید فک کردم میتونید بیشترم ترجمه کنید شرمنده
نقل قول کردن
steve
#16 steve 1400-06-26 15:46
به نقل از Agent bishop:
به نقل از steve:
سلام ممنونم مطلب جالبی بود ی سوال داشتم میتونید کمیک های مردگان متحرک ام ترجمه کنید؟ نمیدونم چرا با اینکه پرطرفداره زیاد ترجمه نشده بعد کمیک اینجاستیس ام اگ میشه ترجمه کنید خیلی ممنون


مردگان متحرک خودش تو ایران سایت داره و حدود ۱۵۰ تا از کمیک هاش رو ترجمه کرده .
اینجاستیس هم خودش ۶ تا سری داستانی که هر سری بین ۲۰ تا ۴۰ تا کمیکه !!

واقعا؟! عجییه نشنیده بودم هیچوقت مرسی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37