10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «مگس انسان نما» (Human Fly) بدانید

10-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-شخصیت-مگس-انسان-نما-human-fly-بدانید-هیومن-فلای-مگس-انسانی-ریچارد-ریک-دیکان-دیکون

یک بار دیگر سراغ یکی از دشمنان مردعنکبوتی رفته ایم تا به طور کامل باهاش آشنا بشوید.

 

1- «مگس انسانی» در یک نگاه

مگس انسانی» در یک نگاه

 نخستین حضور در عالم كمیك :  شماره 10  از كمیك Annual "اسپایدرمن شگفت انگیز" (1976)
خالقین: «لِن وین»، «بیل مانتلو»، «گیل كین»
نام واقعی: «ریك دیكان»
«جی جونا جیمسون» برای آنكه مردم شهر را از شر اسپایدرمن نجات دهد از دانشمندی خواست تا با تركیب ژن مگس با انسان یك ابرقهرمان جدید بسازد! (البته او میخواست با این کار فروش روزنامه ای را نیز که با افت تیراژ مواجه شده بود بالا ببرد!). بدین ترتیب خلافكاری خرده پا به نام «ریك دیكان» به موجودی ملقب به «مگس انسان نما» (Human Fly) تبدیل شد تا با اسپایدرمن بجنگد اما هر بار از او شكست خورد. او میتواند پرواز كند، قدرت دید و بینایی ویژه ای دارد و همچنین روی در و دیوار راه برود. او یكبار مرد ولی دوباره زنده شد و حالا میتواند از دهانش اسیدی پرت كند كه قادر است فلزات را ذوب كند. کلا از دشمنان عجیب و درجه سه و چهار مردعنکبوتی به حساب میاد ولی مثل اکثر اونا نوعی تم حیوانی/حشره ای داره که باعث میشه دشمن جالبی برای مردعنکبوتی باشه.

 

2- سرگذشت و نحوه به دست آوردن قدرت های فوق بشری

«ریچارد "ریک" دیکان» (Richard "Rick" Deacon) یک خلافکار خرده پا بود که به همراه دیگر دوستان خلافکارانش دست به گروگانگیری زد.

گروگان مردعنکبوتی

و پس از دخالت مردعنکبوتی که منجر به شکست خوردن نقشه اش شد، با نیروهای پلیس روبرو شد، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به درون رودخانه افتاد.

پلیس - مردعنکبوتی

از سو دیگر ما آقای «جی. جونا جیمسون» را داشتیم که بار دیگر تصمیم گرفته بود برای اینکه از شر اسپایدرمن خلاص شود نزد دانشمندی به نام دکتر «هارلی اِستیل وِل» رفت تا یک ابرقهرمان برایش خلق کنه و بهش گفت که هزینه ش رو هم تامین میکنه (همانطور که در این مقاله گفته بودیم برادر هارلی به نام «فارلی استیل ول» پیشتر با حمایت جیمسون باعث خلق شدن خبیثی به نام «عقرب» شده بود).

جیمسون استیل ول

جیمسون از هارلی خواست تا ابرقهرمانی خلق کند که قدرت هایش مشابه با مردعنکبوتی باشد، یعنی بتواند روی در و دیوار بخزد، نوعی حس هشدار دهنده مثل "حس عنکبوتی" داشته باشد، سریع باشد و ... هارلی هم قبول میکنه و متوجه میشیم از مدتی پیش داشته در آزمایشگاه خود بر روی مگس ها تحقیق میکرده و دنبال کسی میگرده که برای آزمایشات داوطلب بشه:

مگس حقیقت

اینجاست که به طور اتفاقی ریک دیکان را در آزمایشگاه دکتر هارلان میبینیم که صحبت های جیمسون با او را گوش داده بوده و هارلان رو مجبور میکنه که رویش آزمایش کنه تا جراحت هایش خوب بشه:

ریک دیکان

هارلی هم ژِن یک خرمگس را به دیکان منتقل میکنه و اینگونه او به قدرت های فوق بشری مگس مانند دست پیدا میکنه و زخم هایش نیز التیام میابند:

سرگذشت هیومن فلای

دیکان سپس دکتر هارلی استیل ول را میکشه و از قدرت هایش استفاده میکنه برای رسیدن به جاه طلبی های تبهکارانه خودش و در این راه جیمسون را گروگان میگیره تا از اسپایدرمن انتقام بگیره:

گروگان مگس جیمسون

سپس با مردعنکبوتی درگیر میشه و در نهایت ازش شکست میخوره:

اسپایدرمن مرد مگسی

مردعنکبوتی مگس

 

3- او سابقه درگیری با «زن عنکبوتی» را نیز دارد!

مگس انسان نما به شهر لوس آنجلس سفر کرد و در شماره 30 از سری نخست کمیک بوک های Spider-Woman دیدیم که سراغ دکتر «کارل مالوس» رفت.

کارل مالوس

مالوس تایید کرد که قدرت هایش دارند محو میشوند و به زودی کاملا بدون قدرت میشود. او به مگس انسان نما توصیه کرد که بهتره برای رفع این مشکل مقداری از خون یک ابرانسان دیگر مثل زن عنکبوتی را دریافت کند. بنابراین مبارزه ای را بین آنها شاهد بودیم که چون مگس انسان نما تقریبا به یک سوم قدرت های همیشگی خودش دسترسی داشت، شکست خورد و به زندان افتاد:

زن عنکبوتی مرد مگسی

جالبه که در شماره بعد، مالوس از برخی از DNA مگس انسان نما استفاده کرد تا دوست و همکار زن عنکبوتی به نام «اسکاتی مک داول» (که روی ویلچر مینشست) را به طور موقتی دچار جهش ژنتیکی و به خبیثی به نام «هورنت» تبدیل سازد که قدرت های مشابه با مگس انسان نما داشت!

هورنت - زن عنکبوتی

 

4- مرگ و زنده شدن مجدد «مگس انسان نما»

به مرور جهش های ژنتیکی مگس انسان نما بیشتر و بیشتر شد تا اینکه از مرکزی که در آنجا نگهداری میشد موفق به فرار شد:

مرد مگسی جهش یافته

تا اینکه در شماره 276 "مردعنکبوتی شگفت انگیز" دیدیم که توسط قاتل خلافکارها به نام «اِسکرج» (Scourge) کشته شد (اسکرج لباس کارگران شهرداری را بر تن کرده بود):

مرگ انسان مگسی

سالها بعد در داستان "سلطنت تاریک"، مگس انسان نما به عنوان یکی از 18 خلافکاری که توسط اسکرج به قتل رسیده بودند توسط خبیثی به نام «هود» زنده شد (هود با استفاده از قدرت های «دورمامو» این کار را کرد تا «پانیشر» را بکشد). ظاهر مگس انسان نما هم عوض شد تا بیشتر شبیه به یک مگس واقعی شود:

ظاهر جدید مرد مگس نما

همچنین قدرت های جدیدی نیز به دست آورد (در مورد شماره 7 بهشون اشاره شده) و دیدیم که میل خوردن به گوشت انسان پیدا کرده! سپس با پانیشر مواجه شد (پانیشر یکی از بال هایش را از وسط به دو نیم کرد!).

 

5- او عضو گروه "شش وحشی" بوده است

گروه شش وحشی

در سال 2011 و در شماره 1 از سری دوم کمیک بوک های ونوم (که در آن فلش تامپسون تبدیل به «مامور ونوم» شده بود) شاهد رونمایی از سومین ارباب جنایت در دنیای کمیک بودیم. این ارباب جنایت خشن ترین و بی رحم ترین نسخه از این شخصیت بود که تا به حال دیده بودیم. بسیار سازمان یافته تر از نسخه ای قبلی هم بود و یک سازمان بین المللی جرم و جنایت را اداره میکرد و وقتی فلش تامپسون (مامور ونوم) در امور او دخالت کرد تمام تمرکز خودش رو گذاشت روی کشتنش! او برای این منظور بچه ای را که سالها پیش دزدیده بود و تعلیمش داده بود تا به «جک اولانترن» جدید تبدیل شود را فرستاد تا مامور ونوم را بکشد و وقتی موفق نشد گروهی را تشکیل داد به نام «شش وحشی» (Savage Six) تا او را شکار کنند. «مگس انسان نما» هم یکی از اعضای این گروه بود. دیگر اعضایش عبارت بودند از: جک اولانترن، دِث اَدِر (Death Adder)، مگاتک (Megatak) و تاکسین.

و البته لازم به ذکره که او عضو گروه "16 خبیث" هم بوده:

16 خبیث

(برای آشنایی با این گروه، این مقاله را بخوانید).

 

6- حضور در رویداد "شکار شده"

در رویداد "شکار شده" (به طور کامل اینجا ترجمه شده) شاهد بودیم مگس انسان نما هم مثل خیلی از شخصیت های با تِم انسانی به دست «تسک مستر» و «مورچه سیاه» اسیر شد تا بخشی از شکار بزرگ کریون باشند. ما در شماره 19 سری جدید "مردعنکبوتی شگفت انگیز" (اینجا ترجمه شده) او را در بین جماعت «والچر» دیدیم:

کمیک هانتد hunted

او پس از از این قائله به همراه چند نفر دیگر پیش قدم شد تا از تسک مستر و مورچه سیاه انتقام بگیرند.

 

7- قدرت های «مگس انسان نما»

قدرت های «مگس انسان نما»

او میتونه به لطف بال های مگس مانند خودش پرواز کنه، روی دیوار حرکت کنه و چابکی و زور بازوی فوق بشری داره. او همچنین "چشم مرکب" داره (چشم مرکب عضو بینایی در بندپایانی چون حشرات و سخت‌پوستان و نیز خرچنگ است. چشم مرکب شامل یک تا هزاران واحد مستقل بینایی می‌باشد). مدتی بعد او تمایلات مگس مانندی مانند خوردن زباله (!) از خود بروز داد.

پس از اینکه به دست «هود» احیا شد دارای قدرت جدیدی شد که بهش امکان میداد بزاق اسیدی داشته باشه که میتونه فولاد را ذوب کنه!

اسید مرد مگسی

و بال هایش نیز به قدری قوی شد که گلوله توپ را دفع میکرد و اونقدر تیز بودند که یک کامیون را از وسط به دو نیم تقسیم میکردند و اگر بال هایش را از دست میداد از نو در میامدن!

 

8- شخصیت های دیگری با نام «مگس» (The Fly) در دنیای کمیک وجود داشته اند

سال 1959، «جو سایمون» ابرقهرمانی به نام «مگس» را برای Red Circle Comics خلق کرده بود:

مگس قهرمان

نام اصلی اش «تام تروی» بود که یک پسر یتیم بود که حلقه ای پیدا میکنه که آرم مگس مانندی رویش حک شده بود و با بر دست کردن آن به قدرت های جادویی "انسان های مگسی" (The Fly People) دست پیدا میکنه!

کمیک the fly

در سال 1991 نیز انتشارات Imapct Comics (وابسته به "دی سی") بر اساس این شخصیت، کمیک اختصاصی قهرمانی مشابه به نام The Fly را منتشر کرد که نام اصلی اش «جیسون تروی» بود و او نیز رگ و ریشه اساطیری و جادویی داشت!

هومن فلای

انتشارات I.W که با نام Super Comics نیز شناخته میشد ناشری بود که در اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 میلادی فعالیت میکرد و کارش این بود که کمیک های انتشارات ورشکسته قدیمی را از نو منتشر میکرد!!! یکی از این شرکت ها فاکس کامیکس (Fox Comics) بود که اون موقع ورشکسته شده بود (اینجا معرفی شده است). بنابراین I.W کمیک های "بلو بیتل" فاکس کامیکس را از نو منتشر میکرد، منتهی تحت عنوان Human Fly یا همان "مگس انسان نما"! (جالبه که رایت شخصیت «بلوبیتل» بعدا به "چارلتون کامیکس" رسید و پس از ورشکستگی این شرکت، دی سی آن را خرید! این مقاله را بخوانید).

 

9- مارول قهرمانی داشته به نام Human Fly!

مارولی قهرمانی داشته به نام "مگس انسان نما"!

سال 1977 مارول کمیک بوکی منتشر کرد به نام Human Fly که نویسنده اش «بیل مانتلو» و طراحش «ال میلگرام» بود. (البته به نظر میرسه منظور از Fly ، «مگس» نبود بلکه به معنای کسی که میتونه "پرواز کنه" یا "کارهای عجیب انجام بده"). قهرمان این کمیک مرد جوانی بود با هویتی ناشناخته که هنگام یک تصادف ماشین به شدت آسیب دید. پس از بستری شدن طولانی که منجر به جراحی های مختلف و تعویض بخش عمده ای از اسکلت بدنش با فولاد شد، هویت مرد نقابداری به نام Human Fly را برای خودش انتخاب کرد و در مراسم های مختلف بدل کاری های خطرناک انجام میداد و عواید آن را به خیریه و کمک به کودکان معلول اختصاص میداد. ولی گاهی هم با خلافکاران درگیر میشد.

هویمن فلای قهرمان

جالبه که اسپایدرمن هم در کمیک این شخصیت حضور داشت و اولش فکر میکرد شاید خبیث باشه ولی با هم تیم آپ کردند:

اسپایدرمن مگس

این را هم بدانید که این شخصیت براساس یک بدلکار واقعی در آمریکا به نام Rick Rojatt خلق شد و مارول در تبلیغ این کمیک، میگفت: "هیجان انگیزترین ابرقهرمان – چون واقعیه!".

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

در یکی از اپیزودهای اولین کارتون مرد عنکبوتی که سال 1967 پخش شد، دو برادر دوقلو داشتیم به نام های استن و لی پترسون که سارق بودند و لقب «مگس انسان نما» را به خود اختصاص داده بودند!

دوقلوهای مگس انسان نما

آنها در سطح شهر دست به سرقت زدند ولی اسپایدرمن دستگیرشان کرد. سپس برگشتند و برای اسپایدرمن پاپوش دوختند ولی در نهایت او آنها را دستگیر و خودش را تبرئه کرد.گفته میشه که سالها بعد «برایان مایکل بندیس» براساس دوقلوهای مگس انسان نما، دو شخصیت مشابه در سری کمیک بوکی Ultimate Spider-Man خلق کرد. دو شخصیت مشابه خلق کرد (عکسشان اینجاست).

در یکی از اپیزودهای کارتون "زن عنکبوتی" که دهه 70 میلادی پخش میشد (اینجا میتونید دانلود کنید) یک دانشمند دیوانه به نام دکتر «هیگل» تبدیل به مگسی عظیم الجثه شد و خودش را Fly نامید.

کارتون زن عنکبوتی

او تونست هویت مخفی زن عنکبوتی رو کشف کنه ولی وقتی به وضعیت اولیه خودش برگشت همه چیز را فراموش کرده بود!

در اپیزودی به نام "حمله آراکنوید" در سریال انیمیشن "مردعنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" که اوایل دهه 80 میلادی پخش میشد، نیز شاهد حضور افتخاری «مگس انسان نما» بودیم. او را برای لحظاتی همراه با خبیثانی مثل الکترو، کلا (Klaw) و «بلاستار» (Blastaar) در زندان "رایکر" دیدیم:

کارتون the fly

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «اسپات» (THE SPOT) بدانید

بیخود ترين دشمنان مرد عنكبوتی !

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت چهارم

معرفی تمام نسخه‌ های شش خبیث در دنیای کمیک

معرفی شخصیت: ارباب جنایت (CRIME MASTER)

10 حقیقت مهمی که باید درباره «رتیل» (TARANTULA) بدانید

15 ناشر کمیک بوکی که دیگر وجود ندارند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

JJ.Spidey
#1 JJ.Spidey 1401-07-08 11:24
سلام
مقاله مثل هميشه عالی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37