10 حقیقت مهمی که باید درباره «ورمین» (Vermin) بدانید

حقیقت-فکت-حقایق-facts-ورمین-موذی-vermin-جانور-موش-دشمن-مردعنکبوتی-اسپایدرمن-بیوگرافی-معرفی-شخصیت-کاراکتر-تاریخچه-ادوارد-ویلان-ویلن

با یکی از ترسناک ترین و چندش ترین دشمنان مردعنکبوتی آشنا شوید: «ادوارد ویلان» ملقب به «وِرمین»!

 

1- ورمین در یک نگاه

ورمین - کمیک مردعنکبوتی

نام واقعی: ادوارد ویلان (Edward Whelan)

اولین حضور در دنیای کمیک بوک: شماره 272 از سری کمیک بوک های کاپیتان آمریکا (آگوست 1982)

خلق شده توسط: جی. ام. دی متیوس (نویسنده)، مایک زِک (طراح)

«ورمین» (Vermin) محصول آزمایشات ژنتیكی-روانی  دشمنان «كاپیتان آمریكا» میباشد. او شبیه به یك موش است و ناخن و دندان های های بزرگ، تیز و چنگال مانندی دارد. حس بویایی او بسیار قوی است و میتواند حتی ذهن موش ها و سگ هایی كه در شعاع سه کیلومتری او قرار دارند را كنترل كند (توضیح داده نشده که ورمین دقیقا چطور این کار را میکند ولی تلویحا اشاره شده که احتمالا از طریق نوعی ارتباط شدید صوتی یا hyper-sonic میتونه کنترلشون کنه). او علاقه خاصی هم به خوردن گوشت انسان های زنده در فاضلاب شهر دارد و به همين دليل اسپایدرمن در داستان مشهور و تحسین شده "آخرین شکار کریون شکارچی" او را دستگير كرد و به پلیس تحویل داد. ولی ورمين از زندان گریخت و از آن موقع بارها رو در روی اسپایدرمن قرار گرفته است. نكته مهم درباره او كودكی اش میباشد زیرا در كودكي توسط والدین خودش مورد اذیت و آزار روحی – جسمی قرار گرفته است.

ادوارد ویلن

ورمین را میتوان یکی از ترسناک ترین یا چندش آورترین دشمنان مردعنکبوتی دانست. وضعیت و قدرت های جسمانی ورمین در اوج وضعیت انسانی قرار دارند ولی نمیشه گفت که در سطح فوق بشری طبقه بندی میشوند. بدنش هم از مو پوشیده شده تا کاملا شبیه به یک موش بزرگ به نظر برسد.

 

2- او در کمیک بوک های کاپیتان آمریکا خلق شد

اکثر دشمنان مردعنکبوتی نوعی تِم یا قدرت های حیوانی دارند و ورمین هم همین طور است و به قول معروف جنسش جوره تا در زمره یکی از دشمنان کلاسیک اسپایدرمن قرار بگیره. ولی جالبه که بدونید که او ابتدا بدست نویسنده ای به نام «جی. ام دی متیوس» و در کمیک های کاپیتان آمریکا خلق شد! (وقتی متیوس نویسنده ی کمیک های اسپایدرمن شد، ورمین را هم وارد داستان های او شخصیت کرد). ما در شماره 272 از کمیک های Captain America بود که برای اولین بار او را دیدیم که با استیو راجرز مبارزه کرد و در نهایت شکست خورد و به سازمان شیلد تحویل داده شد (استیو بدجوری داشت با ورمین خشن برخورد میکرد ولی در آخر خودش رو کنترل کرد):

کاپیتان آمریکا ورمین

نبرد استیو راجرز

سپس در شماره های بعدی دیدیم که فراری اش دادند و به نزد یکی از دشمنان معروف کاپیتان آمریکا به نام «بارون زیمو» و جهش یافته هایی که پرورش داده بود برده شد:

بارون زیمو

در واقع معلوم شد که نام واقعی اش «ادوارد ویلان» است یک دانشمند و متخصص ژن شناسی بوده که به استخدام بارون زیمو و یک موجود مصنوعی به نام «پرایموس» (که میتونه خودش رو به اشکال و ظاهرهای مختلف دربیاره و آن موقع هم خودش رو شبیه به دیگر دشمن مشهور کاپیتان آمریکا یعنی «آرنیم زولا» در آورده بود) درآمد. سپس تحت آزمایشات آنها قرار گرفت و پوستش به رنگ صورتی روشن (شبیه به موی برخی جوندگان) درآمد و دچار جهش ژنتیکی شد و به موشی در هیبت انسان درآمد که تمایلات خوردن گوشت انسان داشت! سپس دیدیم که به دلیل سرکشی در کنار کاپیتان آمریکا در سیاه چال قلعه ای بارون زیمو به غل و زنجیر کشیده است:

کمیک کپتان امریکا

ولی موفق به فرار شدند و معلوم شد که به شدت از زیمو متنفر است و قصد دارد به خاطر بلایی که بر سرش آورده اند ازش انتقام بگیرد.

یک سال پس از اولین حضور ورمین در دنیای کمیک بوک یعنی در سال 1983 دیدیم که در شماره ی 128 از کمیک بوک های Marvel Team-Up که اتفاقا توسط آقای دی متیوس نوشته شد، ورمین برای اولین بار با مردعنکبوتی روبرو شد:

کمیک کاپیتان امریکا - مردعنکبوتی

او که سر و کله اش در یک فستیوال خیابانی پیدا شده بود با مردعنکبوتی و کاپیتان آمریکا درگیر شد. این دو قهرمان مجبور شدند برای شکست دادن ورمین با یکدیگر متحد شوند.

 

3- ورمین یکی از شخصیت های اصلی داستان "آخرین شکار کریون" بود

"آخرین شکار کریون" نام یکی از داستان های مشهور و برتر مردعنکبوتی است که در آن یکی از دشمنان قدیمی او به نام سرگئی کراوینوف ملقب به کِرِیون شکارچی (Kraven the Hunter) او را زنده به گور میکند و برای مدتی خودش را جای او جا میزند و دست آخر دست به خودکشی میزند (این داستان را به طور کامل در اینجا ترجمه کرده ایم). ما در این داستان شاهد بازگشت ورمین بودیم و دیدیم که داره زنان را از سطح خیابان میدزده و با انتقال آنها به فاضلاب شهر، میخورتشون!

ورمین خونخوار

کریون که لباس مردعنکبوتی را بر تن کرده بود با ورمین جنگید و شکستش داد و دستگیرش کرد. او با این کار میخواست ثابت کنه که از مردعنکبوتی برتره و میتونه خودش به تنهایی ورمین را شکست بده (در حالی که دفعه ی قبل مردعنکبوتی به کمک کاپیتان آمریکا تونسته بود ورمین را شکست بده).

کریون علیه ورمین

کمیک کریون شکارچی

سپس کریون، ورمین را مجبور میکنه با مردعنکبوتی (که موفق شده بود خودش را از گور خارج کنه) بجنگه و بعدش بهش اجازه میده فرار کنه. تا اینکه مردعنکبوتی تعقیبش میکنه و پس از نبردی سخت او را شکست و تحویل پلیس میده:

اسپایدرمن - ورمین

مردعنکبوتی - ورمین

 

4- سرگذشت تلخ ورمین

وقتی آقای دی. متیوس در ابتدای دهه ی 90 میلادی نویسنده کمیک بوک های Spectacular Spider-Man شد بار دیگر شاهد بودیم که ورمین هم نقش عمده ای در داستان های مردعنکبوتی ایفا کرد. در این داستان ها دیدیم که ورمین در تیمارستان "راون کرافت" نگهداری میشود و خانم «اشلی کافکا» سعی دارد وی را مداوا کند:

اشلی کافکا - ورمین

سپس گذشته او برای خوانندگان فاش و معلوم شد که پسر سیاه پوستی بوده که ناپدری اش در دوران کودکی مورد آزار و اذیت روحی، جسمانی و حتی جنسی قرارش میده! مادرش هم ازش دفاع نمیکرده. به همین دلیل او به خانه ی والدین سابقش برگشت و بهشون حمله کرد:

پدر مادر ورمین

اما در نهایت از کشتن ناپدری اش خودداری کرد:

ورمین کمیک

سپس دیدیم که تحت درمان های دکتر کافکا تونست به حالت انسانی خودش برگرده:

ورمین - شکل انسانی

 

5- رویارویی مجدد با زیمو

در همان سری Spectacular Spider-Man دیدیم که ادوارد ویلان اکثر اوقات در حالت انسانی خودش قرار دارد و فقط چند ساعت در روز به ورمین تبدیل میشود. تا اینکه یک سری دیگر از کسانی که به دست زیمو دچار جهش ژنتیکی و به هیولا تبدیل شده بودند نزد او و کافکا آمدند و آنها را اسیر کردند زیرا از ادوارد میخواستند تا دوباره به ورمین تبدیل بشه تا به کمک یکدیگر از زیمو انتقام بگیرند.

میوتیت زیمو

اما ادوارد موفق میشه که اونا رو متقاعد کنه تا خودشون رو تسلیم کنند و تحت مداوا قرار بگیرند ولی زیمو با استفاده از یک دستگاه کنترل ذهنی ادوارد رو دوباره به حالت ورمین برمیگردونه تا از او و دیگران برای آزمایشات بعدی خودش استفاده کنه. اما ادوارد در مقابل او ایستادگی میکنه و در لحظه ی آخر از کشتن زیمو منصرف میشه و اینجوری او با هویت ورمین خداحافظی میکنه.

زیمو - ادوارد ویلان

کمیک بارون زیمو

 

6- او جزو دار و دسته ی «هود» بوده است

بعدا در شماره ی 170 از کمیک های Wolverine شاهد بودیم که ادوارد ویلان دوباره خبیث و به ورمین تبدیل شد و همراه خبیثی دیگر به نام Bloodscream به ولورین حمله کرد. از آن موقع به بعد نیز او را در این حالت دیده ایم. در کمیک های New Avengers هم شاهد بودیم که به دار و دسته ی خبیثی ملقب به «هود» پیوسته:

هود - کمیک

او طی رویداد "تهاجم مخفی" (اینجا ترجمه شده است) بار دیگر به سندیکای جنایتکاری هود ملحق شد و همگی باهم کمک کردند تا بر نیروهای متجاوز اسکرال در پارک مرکزی نیویورک غلبه کنند. در رویداد Dark reign هم او بار دیگر به همراه هود و افرادش به اونجرز جدید حمله کردند.

 

7- حضور در رویداد "شکار شده"

اخیرا ما ورمین را در رویداد مهیج "شکار شده" (Hunted) دیدیم که در آن کریون شکارچی شخصیت های دارای تم حیوانی را دستگیر و شکار میکرد (این رویداد در اینجا ترجمه شده است). او بدست افراد کریون دستگیر و به خبیثی به نام «آرکید» تحویل داده شد. آرکید او را در قفس انداخت ولی ورمین انگشتش را گاز گرفت.

کمیک ارکید

سپس آرکید سرمی را به پوست ورمین تزریق کرد که باعث شد در قفس تکثیر شود و از خودش چندین کلون تولید کند:

کلون ورمین

کمیک شکار شده - هانتد

مردعنکبوتی با این کلون ها جنگید و داشت ازشون شکست میخورد که کریون از راه رسید و نجاتش داد.

شکار شده ورمین

در انتها هم دیدیم که برخی از کلون های باقی مانده ی ورمین همچنان در متروی شهر حضور دارند.

 

8- ورمین در دنیای شماره 1610 (دنیای آلتمیت)

ورمین در دنیای شماره 1610 (دنیای آلتمیت)

کمیک بوک های آلتمیت اسپایدرمن در دنیای موازی شماره 1610 جریان دارند و در آن دنیای مردعنکبوتی و دشمنانش به روز شده اند (اینجا دارند ترجمه میشن). در این کمیک ها ادوارد ویلان تا قبل از انحلال شیلد برای این سازمان کار میکرد ولی به همراه همکارش به نام مامور کراک/Agent Crock (عکسش اینجاست) سر از فاضلاب های شهری درآوردند و در آنجا فرمانروایی میکردند! سپس گروه Young Ultimates   در آنجا با ورمین و کراک (که ارتباط ذهنی داشتند) برخورد کردند و باهاشون جنگیدند و در نهایت هر دو کشته شدند.

 

9- بانو ورمین (!)

لیدی ورمین - lady vermin

در سریال کارتونی نا موفق "مردعنکبوتی نامحدود" شاهد بودیم که اسپایدرمن به سیاره ی دیگری رفته و در آنجا با حیوانات تکامل یافته به نام Beastials مبارزه میکند (این مقاله را بخوانید). یکی از این موجودات که از افسران ارشد «تکامل دهنده ی عالی» بود، «لیدی ورمین» (Lady Vermin) نام داشت و در واقع یک موش بود که تکامل ژنتیکی پیدا کرده و به هیبت انسانی درآمده بود! در ضمن او از همان اول به مردعنکبوتی علاقه نشان داشت و مدام باهاش لاس میزد!!! در هر حال ما تا به حال در دنیای کمیک شاهد حضور این شخصیت یا نسخه ی مونث دیگری از ورمین نبوده ایم.

 

10- ورمین در بازی "مردعنکبوتی شگفت انگیز"

بازی ورمین

ورمین در بازی ساخته شده براساس فیلم "مردعنکبوتی شگفت انگیز" در سال 2012 حضور داشت. این نسخه از ورمین یک موش بود که بدست دانشمندی به نام ادوارد ویلان و تحت نظارت «آلیستار اسمایت»، DNA انسان بهش تزریق شد و تکامل یافت و به همراه چند خبیث مشابه با خودش از آزکورپ فرار کرد و چندین نفر شامل گوئن استیسی را هم گاز گرفت و به ویروس مرگباری مبتلایشان کرد. اسپایدرمن به تعقیب او در فاضلاب شهری پرداخت و در نهایت شکستش داد و نمونه ای از خونش را گرفت. یک ایستراگ جالب هم درباره ش در این بازی وجود دارد که در این مقاله بهش اشاره شده.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 

  All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه:

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

رتبه بندی عجیب و غریب ترین دشمنان مردعنکبوتی!

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

بزرگان تاریخ كمیك بوک های اسپایدرمن: جی. ام. دی متیوس

10 شخصیت برتر مارول که قدرت‌ های چندش‌ آور دارند

زشت ترین شخصیت های خبیث دنیای کمیک!

10 داستان ترسناک برتر مرد عنکبوتی

قسمت آخر از كمیك "آخرین شكار كریون" ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

رویداد بزرگ مرد عنکبوتی در سال 2019 (شکار شده /HUNTED ) - کامل + لینک دانلود

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

20 هیولای برتر مارول (TOP 20 MARVEL MONSTERS)

10 شخصیت برتر ژانر وحشت در کمیک های ابرقهرمانی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

omiDeadpool
#1 omiDeadpool 1401-12-08 09:24
عالی . ورمین رو همیشه میخواستم بیشتر راجع بهش بدونم
نقل قول کردن
Spidey rulles
#2 Spidey rulles 1401-12-08 17:05
عالی بود
چک کردم . هیچ وب سایت خارجی مقاله فکتس راجب این شخصیت ننوشته
این نشون میده سایت اسپایدی تخصصی ترین سایت اسپایدرمن در جهانه
نقل قول کردن
Doc Ata
+1 #3 Doc Ata 1401-12-08 22:30
اینم چند تا عکس از ورمین در دنیاهای موازی:
زمین 606 (ورمین یک جهش یافته بود که در یتیم خانه بزرگ شده بود):


زمین TRN852 (که همون دنیای کمیک تولد مجدد قهرمانان هستش که تو سایت ترجمه شده):
نقل قول کردن
the phantom
#4 the phantom 1401-12-14 00:22
ورمین سرگذشت دارک و تلخی داشته و ویلن جالبیه
از همه بیشتر با لیدی ورمین حال کردم ;-)
بنطرم تو کارتون انلیمیتد زیادی hot بود :-*
نقل قول کردن
Tony Stark
#5 Tony Stark 1401-12-15 07:13
از ورمین زیاد خوشم نمیومد ولی خوندن این مقاله نظرمو عوض کرد چونکه فهمیدم ویلن عمیقی هستش
نقل قول کردن
omid23
#6 omid23 1402-03-21 22:16
ورمین به نظر یه ویلن تک بعدیه ولی وقتی از نزدیکتر نگاه میکنی متوجه پیچیدگی هاش میشی.ولی به هر صورت ورمین هیچوقت جز دشمنای درجه یک مرد عنکبوتی نبوده
ضمنا مورد سوم پاراگراف دوم خط اول( :D )نوشته شده"کریون که لباس مردعنکبوتی را بر تن کرده بود با کریون جنگید" که باید نوشته بشه"کریون که لباس مردعنکبوتی را بر تن کرده بود با ورمین جنگید"
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1402-03-22 16:32
به نقل از omid23:

ضمنا مورد سوم پاراگراف دوم خط اول( :D )نوشته شده"کریون که لباس مردعنکبوتی را بر تن کرده بود با کریون جنگید" که باید نوشته بشه"کریون که لباس مردعنکبوتی را بر تن کرده بود با ورمین جنگید"

ممنون که گفتی. درست شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37