10 حقیقتی که باید درباره وب شوتر (Web Shooters) و تارهای مرد عنکبوتی بدانید

10 حقیقتی که باید درباره وب شوتر (Web Shooters) و تارهای مرد عنکبوتی بدانید

مقاله ای جالب و مفید درباره سلاح مشهور مرد عنکبوتی!

مقدمه: وب شوتر یا همان تارانداز (Web shooters)   در واقع مهم ترین سلاح اسپایدرمن است که از نان شب هم براش واجب تره! پیتر ابتدا از تاراندازهای خودش برای نمایش و پول در آوردن استفاده میکرد اما بعد از مرگ عمو بن و شناختن مسئولیت هایش از آن ها برای مبارزه با جرم و جنایت استفاده کرد. پیتر با استفاده از مایعی که آن را در تارانداز خودش میریزد تار تولید میکند و در سطح شهر تاب میخوره و در نبرد ها استفاده های خلاقانه ای از آن میکند. در این مقاله سعی میشه به نکاتی مهم و جالب درباره این وسیله و همچنین تار عنکبوتی اسپایدرمن بپردازیم.

 

10- پیتر پارکر خودش تارانداز رو اختراع کرد

پیتر پارکر خودش تارانداز رو اختراع کرد

قبل از این که پیتر پارکر توسط اون عنکبوت رادیو اکتیو گزیده بشه پسری خجالتی و درس خوان بود که هوش بالایی داشت. این هوش بالای او را میتوان را در این حقیقت که دستگاه های تار اندازش رو خودش درست کرد دید. اولش اونا رو ساخت تا در مسابقه کشتی کج که به خاطر پول در آن شرکت کرد موفق بشه. بعدشم که اون قضیه سارقی که اجازه داد فرار کنه پیش اومد و بعدشم مرگ عمو بن و ... در نهایت هم اسپایدرمن شد. تار انداز کلاسیک مرد عنکبوتی جوری بود که به مچ دستانش میچسبید و زیر آستین لباسش قرار میگرفت و نوعی دکمه یا ماشه در کف دستانش بود که وقتی فشارشون میداد تار شلیک میشد. یعنی با فشار مایع تار عنکبوتی که در کارتریج هایی ذخیره شده بود از طریق چیزی شبیه به یک اندام تار ساز داخلی (internal spinneret) عبور میکنه که باعث میشه قبل از خروج به صورت رشته رشته دربیاد. در فیلم های مرد عنکبوتی ساخته سم ریمی چنین دستگاهی نداشتیم چون تارهای عنکبوتی به صورت ارگانیک در بدن پیتر پارکر ساخته میشد. اما در فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز پیتر پارکر خودش تارانداز ساخت (به کمک شرکت "ازکورپ"). دیگر شخصیت های عنکبوتی مثل مایلز مورالز یا گوئن عنکبوتی هم تاراندازهای خودشون رو به عنوان هدیه دریافت کرده اند.

 

9- پیتر پارکر به طور خاصی دکمه کف دستش را فشار میده

وب شوترز

شاید از خودتون سوال کنید که آیا مثلا موقع نبرد یا مشت زدن مرد عنکبوتی اشتباها دستش به دکمه ماشه تاراندازش نمیخوره و تار بیاد بیرون؟ در جواب باید گفت او فکر همه چیز را کرده و جوری تارانداز را طراحی کرده که که فقط وقتی به سرعت و دوبار اون دکمه یا ماشه (trigger) را فشار بده ، تار شلیک میشه. نوع فشار دادن یا میزان فشاری که وارد میکنه باعث میشه نوع متفاوتی از تار بیرون بیاد. یعنی اگه مثلا بخواد تاری شلیک کنه که چسبناک تر باشه و دشمنانش رو زمین گیر کنه دستش رو بیشتر روی ماشه فشار میده.

 

8- کمربند چند منظوره (Utility Belt)

کمربند مرد عنکبوتی

ابرقهرمانان دنیای کمیک اغلب از "کمربند چند منظوره" یا utility belt استفاده میکنند. اسپایدرمن هم همین طوره. او در کمربندش کارتریج هایی حمل میکنه که داخلشون مایع تار (web fluid) ذخیره شده است. معمولا وسط مبارزه تارهایش تموم میشه و باید کارتریج جدید داخل تارانداز خودش کار بگذاره.

علامت عنكبوتي (Spider Signal) هم در این کمربند قرار داره. این وسیله در واقع مثل يك چراغ قوه عمل ميكند و مرد عنكبوتي ابتدا از ان استفاده ميكرد تا ورود خودش را به خلافكاران اعلام كند يا اينكه از آن براي ديدن در تاريكي استفاده كند. بعدش آن را ارتقا داد تا ازش اشعه ماورای بنفش ازش ساطع بشه و بتونه به مرد عنكبوتي در تحقيقات خودش كمك كنه!

و البته این رو هم باید گفت که پیتر پارکر یک دوربین کوچک هم در کمربند خودش کار میگذاشت تا موقع نبرد براش عکس بگیره و به دیلی بیوگل بفروشه!

دوربین مرد عنکبوتی

این رو هم بدونید که بن رایلی ملقب به اسکارلت اسپایدر که در واقع اولین کلون ساخته شده از روی DNA پیتر پارکر هستش، تارانداز چرخان خودش رو  دور مچ های دستش استفاده میکرد که روی لباسش به تن میکرد (بر خلاف اسپایدرمن که تارانداز و کمربندش زیر لباسش قرار داره).

بن رایلی

بن رایلی همچنین دو قابلیت جدید به تارانداز های مرد عنکبوتی اضافه کرد:

1- تارهای اصابتی (Impact webbing) که مثل توپ های کوچک ساخته شده از تار عنکبوتی به هدف میخوردند و آن را مثل یه پیله احاطه میکردند.

تار اصابتی

2- استینگرز (Stingers) که دارت های فلزی بودند که از تارانداز شلیک میشدند و اگر به حریف اصابت میکردند باعث فلج شدن مقطعی او میشدند.

استینگرز 

 

7- مایع تار عنکبوتی از چی ساخته شده؟

 مایع تار عنکبوتی از چی ساخته شده؟

راستش هیچ کس دقیقا نمیدونه! یعنی مارول و نویسندگانش تا به حال دقیقا مواد تشکیل دهنده این مایع یا محلول را شرح نداده اند. یک بار در یکی از کتاب های راهنمای مارول فقط نوشته شد که پیتر پارکر ساعت ها وقت گذاشت در آزمایشگاه دبیرستان خودش و از مولتی پلمیرهای زیادی استفاده کرد تا به این ماده چسبان رسید. البته چند باری هم اشاره شده که عنکبوتی که پیتر رو نیش زده به طور ذاتی نحوه درست کردن این مایع رو به ذهن پیتر منتقل کرده و فقط اوست که میتونه اون رو بسازه. در هر حال پیتر این محلول رو میریزه داخل کارتریج و با خودش تو کمربندش حمل میکنه و داخل تار اندازش قرار میده و شلیک میکنه بیرون. گفته میشه هر کارتریج به اندازه 900 متر تار عنکبوتی داخل خودش داره. وقتی هم با هوا تماس برقرار میکنه سفت میشه . همچنین در مقابل حرارتی تا 538 درجه سانتیگراد مقاومه!

 

6- تارهای مختلف برای موقعیت های مختلف!

تار مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی انواع مختلفی از تار اختراع کرده تا در موقعیت های خاص ازشون استفاده کنه. سال 1963 و در شماره 2 از کمیک Strange Tales Annual، او نوعی تار یخی درست کرد تا با حملات آتشین «هیومن تورچ» مقابله کنه. در شماره 615 از کمیک Amazing Spider-Man او مایع تار خودش رو با هیدروفلوئوریک اسید ترکیب کرد تا یکی از دشمنان خودش به نام «مرد شنی» را ذوب کنه! (البته این اقدامش جنجال به پا کرد). در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 هم دیدیم که پیتر از نوعی خاص از تار عنکبوتی استفاده کرد که میتونست جریان برق رو از خودش عبور بده تا با «الکترو» مبارزه کنه. او در دنیای کمیک از تارهای آتشین و صوتی استفاده کرده تا با سیمبیوت های خطرناکی مثل ونوم و کارنیج مبارزه کنه. همچنین تارهای مغناطیسی و سربی هم داشته! و یه تاری هم به نام Micro-Coiled Z Metal!

 

5- میشه با تار عنکبوتی وسایل مختلف درست کرد!

 میشه با تار عنکبوتی وسایل مختلف درست کرد!

در کمیک های اولیه اسپایدرمن و به خصوص آن موقعی که مرحوم «استیو دیتکو» طراح داستان های اسپایدرمن بود، چندین بار دیدیم که مرد عنکبوتی با تار خودش اشیا مختلف و مفیدی درست کرد. مثلا باهاش سپر، چتر نجات، قایق (!)، چوب دستی، تور حفاظتی و ... درست میکرد! البته رفته رفته کمتر شاهد چنین چیزهایی در کمیک های او بودیم! ولی یادمه تو کارتون تحسین شده Spectacular spiderman ، مرد عنکبوتی بارها چیزهای جالبی با تارهای خودش درست کرد!

 

4- گاهی اوقات تارهای مرد عنکبوتی ارگانیک شده اند!

تار ارگانیک

همواره در کمیک های مرد عنکبوتی او دارای تاراندازهای مکانیکی بوده و تارهایش را خودش درست کرده اما در سه گانه "مرد عنکبوتی" ساخته استاد «سم ریمی» شاهد بودیم که تارانداز نداره و بدن پیتر پارکر به طور طبیعی پس از گزیده شدن توسط اون عنکبوت ، میتونه تار درست کنه! بنابراین تار خودش از مچ دست او بیرون می آمد. «استن لی» به عنوان یکی از دو خالق مرد عنکبوتی در مصاحبه های خودش گفته که دلیل اینکه اسپایدرمن بدنش تار تولید نمیکنه اینه که او نمیخواست خواننده ها فکر کنند یک موجود عجیب الخلقه یا freak است . یعنی در دهه 60 میلادی همچین ایده ای چندان برای خوانندگان جالب نبود و پیتر را از ریشه های انسانی خودش دور میکرد. اما سم ریمی اعتقاد داشت در قرن بیست و یکم که فیلم اسپایدرمن ساخته شد مردم دیگر به این جور چیزا عادت کرده اند و طبیعی تره که بدن پیتر خودش تار درست کنه. او همچنین اعتقاد داشت که زیاد با عقل جور درنمیاد نوجوانی مثل پیتر اونقدر باهوش باشه که خودش به تنهایی بتونه تارانداز و محلول تار عنکبوتی درست کنه. البته این رو هم از یاد نبریم که قضیه تارانداز و کارتریج های اسپایدرمن یک مزیت جالب دارند و اونم اینه که باعث دراماتیک تر داستان های او میشوند. یعنی مثلا بارها شده که وسط مبارزه کارتریج های او تمام شده اند یا تاراندازش را همراه خودش نداشته یا تاراندازش خراب شده و ... اینجوری بار دراماتیک داستان زیاد میشه و خواننده از خودش میپرسه که حالا اسپایدرمن چطور میخواد از این وضعیت جون سالم به در ببره؟ ولی در فیلم های سم ریمی این پیچش دراماتیک وجود نداشت چون همانطور که گفتم تارهای اسپایدرمن، ارگانیک شده بودند.

البته از یاد نبریم که در دنیای کمیک هم یک بار مرد عنکبوتی توسط خبیثی به نام «ملکه عنکبوتی» بوسیده شد و به هیولایی عنکبوتی تبدیل شد که بدنش خودش تار تولید میکرد.

تار ارگانیک مرد عنکبوتی

همچنین وقتی اسپایدرمن سیمبیوت فضایی خودش را بر تن میکرد (قبل از این که به ونوم تبدیل بشه) ، سیمبیوت خودش تار درست میکرد و پیتر مجبور نبود از تارانداز استفاده کنه.

 

3- مری جین هم تار انداز داره!

3- مری جین هم تار انداز داشته!

در بالا گفتم که پیتر پارکر برای مدتی که توسط Queen بوسیده شده به تارهای ارگانیک دست پیدا کرد. این موقع بود که تاراندازهای خودش رو به عنوان هدیه روز ولنتاین به مری جین داد! البته جوری اونا رو تغییر ظاهری داد که مثل دستبند به نظر برسند!

 

2- ارتقای مایع تار عنکبوتی توسط اتو اکتاویس!

 ارتقای مایع تار عنکبوتی توسط اتو اکتاویس!

اتو اکتاویس تونست برای مدتی وارد جسم و ذهن پیتر پارکر بشه و اسم خودش رو گذاشت «مرد عنکبوتی برتر». در این موقع بود که مایع ساخت تار عنکبوتی را ارتقا داد و قوی تر کرد تا جایی که ضد گلوله شد! (چون قبلا تارهای مرد عنکبوتی بعد از یک ساعت از بین میرفتند). بعدا پیتر به جسم خودش برگشت و از این محلول استفاده کرد ولی خبر نداشت که چقدر قوی شده. بنابراین یه بار که مجبور شده  بود برای خودش یه شورتی ساخته شده از تار عنکبوتی بسازه، متوجه شد اونقدر سفت شده که نمیتونه خارجش کنه! بعدش «انا ماریا مارکونی» (دوست دختر مرد عنکبوتی برتر) محلولی بهش داد که باهاش تونست از شر اون زیر پیراهنی خلاص بشه!

  

1- تارانداز در دنیای سینمایی مارول (MCU)

تارانداز در دنیای سینمایی مارول (MCU)

اولین حضور اسپایدرمن در دنیای سینمایی مارول برمیگرده به فیلم "جنگ داخلی". در این فیلم متوجه شدیم که پیتر پارکر خودش تارانداز و محلول تار عنکبوتی رو درست کرده و ازشون در مبارزه با جرم و جنایت استفاده کرده. وقتی تونی استارک به خانه او آمد شاید تنها چیزی که مسخره نکرد همین تاراندازها بود! ولی بعدش لباس جدیدی به پیتر داد که خودشون تاراندازهای مدرن و پیشرفته ای داشتند. ولی پیتر تاراندازهای خودش را دور ننداخت و در فیلم "بازگشت به خانه" وقتی تونی لباسش رو پس گرفت از آنها استفاده کرد. در هر حال تاراندازهایی که تونی درست کرده بود اون "علامت عنکبوتی" که بهش در مورد شماره 8 اشاره کردم رو به صورت هلوگرافیک داشت. قابلیت های برقراری ارتباط هم داشتند.

 

اما در فیلم "بازگشت به خانه" شاهد بودیم که تونی استارک تارانداز جدیدی و پیشرفته تری به لباس اسپایدرمن اضافه کرده. این قابلیت ها را میشد با صوت فعال کرد و به هوش مصنوعی لباس وصل بود.

تارانداز مرد عنکبوتی mcu

وب شوتر اسپایدرمن

تارهای مرد عنکبوتی هم قابلیت های بیشتری پیدا کرده بودند. مثل "تار کمانه ای" (Ricochet Web) که به اشیا کمانه میکنه و میچسبه به هدف.

یا "تار رشته ای" (splitter web)  که چندین رشته تار به طور همزمان شلیک میکنه و میتونه چند هدف رو با هم بگیره.

یا "تار نارنجکی" (Web Grenade)  که باهاش یک کارتریج کامل رو به سمت حریف پرتاب میکنه و کاملا رویش اسپری میشه.

تار نارنجکی

یا "تار الکتریکی" (Taser Web) که وقتی به هدف میخوره جریان برق ازش عبور میکنه و به حریف میخوره.

تار الکتریکی

یا "تار شلیک سریع" (Rapid Fire Web)   که قابلیتی هستش در موقع نبرد که سریع به سمت حریف تار شلیک میکنه.

تار شلیک سریع

همچنین تاراندازها قابلیت این رو دارند که ردیاب عنکبوتی که مجهز به GPS هستند پرتاب کنند.

 

مهدی ترابی مهربانی 

(mtm)

All rights reserved © Spidey.ir 2018

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

آشنایی با تجهیزات پیتر پارکر/ اسپایدرمن

زندگی، مرگ و بازگشت بن رایلی

ضایع ترین لحظات زن عمو می در کمیک های مرد عنکبوتی...!

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی

تاریخچه ماشین عنكبوتی (SPIDER-MOBILE)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Eragon
#1 Eragon 1397-06-16 18:23
سلام استاد خدا قوت مقاله خیلی جالب و خوب بود
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1397-06-19 17:09
لطفا مقاله رو خوب بخونید و هر جا غلط تایپی یا نگارشی مشاهده کردید بگید تا تصحیح بشه
نقل قول کردن
spiderpunisher
#3 spiderpunisher 1397-07-10 18:21
مقاله خوبی بود استاد دستتون درد نکنه.
فقط چرا جدیدا این جمله "از نان شب برایش واجب تر است" رو تو بیشتر مقدمه های مقاله هاتون می نویسید :lol:
نقل قول کردن
mani s.h
#4 mani s.h 1397-07-10 19:09
ممنون استاد بابت مقاله.شماره ۴ خبلی چندشه و با عقل جو در نمیاد خیلی ببخشی د اما تو طبیعت عنکبوت ها تار رو از م.ج.ر.ا . را شون خارج میشه و واقعا نمیشه واسه اسپایدی همچین چیزی گذاشت و وقتی رو دستم هست چندش هست مثلا فک.... اه ولش کن به اندازه م.ج.ر.ا حال به هم زن .شماره دو هم ..... پیتر هنوز سالمی.بدبخت موقع استفاده چه دردی رو تحمل کرده :P
نقل قول کردن
Fantastic spider
#5 Fantastic spider 1397-07-10 19:30
باید دید توی فیلم جدیدش چندتا آپشن اضافه شده
چون لباس جدیدی داره
نقل قول کردن
darth vader
#6 darth vader 1397-07-10 19:58
مقاله خیلی دقیق و جالبی بود و من ازش لذت بردم . به نظرم تار های ارگانیک باحالن و من که ازشون خوشم اومد .
یک سوال؟ مرد عنکبوتی نوآر تار ارگانیک داره ؟
نقل قول کردن
Karen
#7 Karen 1397-07-10 20:18
سلام با تشکر از مقاله خوبتون فقط یه سوال داشتم چرا در این مقاله نوشتید اولین حضور مردعنکبوتی در mcu در کاپیتان امریکا جنگ داخلی است پس چرا نگفتید مردعنکبوتی سن ریمی
در mcu حضور نداشت؟
نقل قول کردن
red-spider
#8 red-spider 1397-07-10 21:21
به نقل از Karen:
سلام با تشکر از مقاله خوبتون فقط یه سوال داشتم چرا در این مقاله نوشتید اولین حضور مردعنکبوتی در mcu در کاپیتان امریکا جنگ داخلی است پس چرا نگفتید مردعنکبوتی سن ریمی
در mcu حضور نداشت؟

درسته که مرد عنکبوتی سم ریمی اولین مرد عنکبوتی سینمایی بود ولی ان موقع یعنی سال 2001 اصلا mcu وجود نداشت
در واقع mcu مخفف marvel cinematic universty هست که با فیلم مرد اهنی 1 شروع شد و الان یک دنیای سینمایی عظیم هست که فیلماش به هم ربط دارند ولی سری فیلم هایی همچون ایکس من و مرد عنکبوتی سم ریمی و مارک وب که حق ساخت فیلم از انها در دست فاکس و سونی بود و مارول نمی توانست از انها استفاده کند جزو این جهان نبودند
نقل قول کردن
Harry Potter
#9 Harry Potter 1397-07-10 22:38
ممنونم از مقاله ی عالیتون اطلاعات خوبی بهم داد
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1397-07-11 00:37
بنظرم تار ارگانیک بهتره، چون تو فیلمای سم ریمی این مزیتش خیلی خوب بود. البته تو اون فیلم اول هم لحظات جالبی با تارهاش رقم خورد و کل قیمه رو انداخت رو صورت فلش تامپسون :lol:

ولی تو فیلم مارک وب هم از مچش در میومد ولی اونقد قدرت نداشت که مجبور شد واسش وب شوتر بسازه.
نقل قول کردن
darth vader
#11 darth vader 1397-07-11 06:37
به نقل از hassan91:
بنظرم تار ارگانیک بهتره، چون تو فیلمای سم ریمی این مزیتش خیلی خوب بود. البته تو اون فیلم اول هم لحظات جالبی با تارهاش رقم خورد و کل قیمه رو انداخت رو صورت فلش تامپسون :lol:

ولی تو فیلم مارک وب هم از مچش در میومد ولی اونقد قدرت نداشت که مجبور شد واسش وب شوتر بسازه.

بله به نظر من هم تار ارگانیک خیلی باحال و زیبا بود و در فیلم مرد عنکبوتی یک و دو صحنه های باحالی با اون داشتیم
چرا قیمه هارو میریزی رو فلش تامپسونا(مدیر مدرسه پیتر پارکر بعد از دیدن آن صحنه) :lol:
نقل قول کردن
loki-thor
#12 loki-thor 1397-07-11 11:36
به نظرم تار های متنوع اسپایدی تو بازگشت به خانه خیلی جالب و کارآمد بود.
تنها افسوس من از این اینه که یه تاب خوردن درست و حسابی تو خیابون ها و بین آسمانخراش های شهر بهمون نشون ندادن که من عاشقشم مثل فیلم های سم ریمی :lol:
نقل قول کردن
Hugh logan
#13 Hugh logan 1397-07-11 19:32
مقاله جالبي بود.به نظرم تعداد كمي همچين اطلاعاتي ازين وب شوتر اسپايدرمن داشتن و يا كمربند چند منظوره.
راستش سوال برام پيش اومده در فيلم تحسين شده اسپايدرمن2 سم ريمي يه سكانسي بود كه اسپايدرمن در حال تاب خوردن بود كه در تاريكي شب وسط تاب خوردن ديگ تارهاش پرتاب نشد و سقوط كرد و فك كنم با خوش گفت شايد كثيف شده (منظورش نقطه ايي از دستش كه تار ازش ميومد بيرون) و دوباره سعي كرد از ساختمون بره بالا ولي نشد ميشه بگيد دليلش چي ميتونه باش.
با تشكر از اقاي مهرباني
نقل قول کردن
Spider-Man Tobey
#14 Spider-Man Tobey 1399-02-01 16:05
آقای ترابی یه سوال داشتم، در کمیک ها وقتی عنکبوت پیتر رو نیش زد، قابلیت های عنکبوتی پیدا کرد مثل خزیدن رو دیوار، حس عنکبوتی و... پس چرا قابلیت تار افکنی رو پیدا نکرد و مجبور به ساخت وب شوتر شد؟
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1399-02-01 16:22
به نقل از Spider-Man Tobey:
آقای ترابی یه سوال داشتم، در کمیک ها وقتی عنکبوت پیتر رو نیش زد، قابلیت های عنکبوتی پیدا کرد مثل خزیدن رو دیوار، حس عنکبوتی و... پس چرا قابلیت تار افکنی رو پیدا نکرد و مجبور به ساخت وب شوتر شد؟

دلیلش اینه که استن لی و استیو دیتکو تو دهه 60 میلادی نمیخواستن با این کار از مرد عنکبوتی یک موجود عجیب الخلقه (freak) بسازن. مخاطب اون موقع امادگی چنین چیزی رو نداشت
نقل قول کردن
SINA SPIDER
#16 SINA SPIDER 1399-07-21 15:04
خیلی خوب میشد اگه ما هم مایع تار انداز مرد عنکبوتی رو داشتیم :-)
ولی متاسفانه هنوز نتونستیم شوترش ررو درست کنیم :cry:
نقل قول کردن
spider peter
#17 spider peter 1399-10-21 17:33
به نقل از Hugh logan:
مقاله جالبي بود.به نظرم تعداد كمي همچين اطلاعاتي ازين وب شوتر اسپايدرمن داشتن و يا كمربند چند منظوره.
راستش سوال برام پيش اومده در فيلم تحسين شده اسپايدرمن2 سم ريمي يه سكانسي بود كه اسپايدرمن در حال تاب خوردن بود كه در تاريكي شب وسط تاب خوردن ديگ تارهاش پرتاب نشد و سقوط كرد و فك كنم با خوش گفت شايد كثيف شده (منظورش نقطه ايي از دستش كه تار ازش ميومد بيرون) و دوباره سعي كرد از ساختمون بره بالا ولي نشد ميشه بگيد دليلش چي ميتونه باش.
با تشكر از اقاي مهرباني

دوست عزیز اگر دقت کرده باشی پیتر چند روز بعدش عینکی شد و قبلش هم عینکی بود که عنکبوت گازش گرفت و دیگر عینکی نشد پس یعنی قدرت عنکبوتیش از دست داد شما می توانید مرد عنکبوتی 2 رو یک بار دیگر ببنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45