10 عضو برتر ایکس من

10 عضو برتر ایکس من

همیشه دوست داشتم این مقاله رو براتون بنویسیم ...

بدون شک ایکس من برترین و متنوع ترین تیم ابرقهرمانی تاریخ است. اما در میان این همه تنوع بین اعضای ان یک نکته مشترک وجود دارد. همه آنها میوتانت یا جهش یافته مادرزادی هستند. افرادی که به خاطر قدرت هایشان از جامعه طرد شده اند اما گرد هم می آیند تا برای صلح میان انسان های معمولی و انسان های جهش یافته مبارزه کنند. در این مقاله سایت اسپایدی، قصد دارم تا از میان این همه ایکس من که هر کدام برای خودشان شخصیت های بزرگی محسوب می شوند 10 تای آنها که بهترین شخصیت پردازی ها را داشته و به رویای پروفسور ایکس نزدیک ترند رتبه بندی کنم.

 

10. مگنیتو / اریک لنشر

شاید همه ما او را به عنوان بزرگ ترین دشمن ایکس من بشناسیم اما در بسیاری از جاها مگنیتو نه تنها یک ضد قهرمان بوده بلکه حکم یک ابرقهرمان را نیز داشته است. کدام ویلن کمیک بوکی رو پیدا می کنید که یک گذشته ملموس و بسیار تراژیک مثل مگنیتو داشته باشد؟ شاید در این زمینه فقط مستر فریز به پایش برسد ولی خب مگنیتو باز هم شخصیت بسیار پیچیده تری است. او بارها به یاری ایکس من ها آمده است و بارها عضوی از آنها بوده است. نمونه بسیار بارز آن کمیک "عصر اپاکالیپس"  است. گرچه این کمیک در یک دنیای موازی اتفاق می افتد اما مگنیتو مانند رهبران بزرگ شورشی مانند چگوارا جلوی اپاکالیپس می ایستد و جهش یافته ها را هدایت می کند.برای همین مگنیتو شایسته حضور در لیست برترین اعضای ایکس من است. 

 

9. روگ / آنا ماری

در کمیک های مارول اغلب اوقات به جای آنکه قدرت های فرابشری بدرد قهرمانانش بخورد علیه آنهاست. یعنی روگ قدرتی دارد که با استفاده از آن و با تماس با موجودات دیگر می تواند قدرت های آنها را برای مدتی رای خودش داشته باشد اما یک قانون هم دارد:با تماس زیاد شخص مقابل می میرد. و حالا همین روگ که دختر جوانی بود چگونه می توانست عاشق کسی شود وقتی نمی تواند او را لمس کند؟ روگ هم نقش یک دختر را برای ولورین داشته و البته معشوقه قدیمی اش گمبیت را فراموش نکنیم که بعد از سالها در جلد 30 کمیک ایکس من طلایی ازدواج کردند.

 

8. آنجل (فرشته) / وارن وارثینگتون

آنجل (فرشته) / وارن وارثینگتون

آنجل جزو 5 عضو ابتدایی ایکس من بود و نقش پسر خوش تیپ و پولدار و دختر باز این تیم را ایفا می کرد.اما سپس در سری کمیک ایکس فکتور به بلوغ شخصیتی عظیمی رسید. او که از محافظت از انسان هایی که از جهش یافته ها متنفر بودند خسته شده بود خودکشی کرد! قبل از خودکشی او یک مثلث عشقی بین او و جین و سایکلاپس شکل گرفته بود که خوشبختانه حل شد. اما بعد از چند شماره پس از مرگ او اپاکالیپس یکی از دشمنان برتر ایکس من او را به موجودی دیگر و با ظاهری آهنین تبدیل کرده بود به اسم آرک انجل به معنای فرشته سقوط کرده (این مقاله را بخوانید).  آنجل دیگر اون شخصیت شوخ و سرحال نبود و حالا به یکی از دارک ترین شخصیت های کمیک های ایکس من تبدیل شده بود!

حالا می خوام قدرت پرواز اون رو با شخصیت شماره یک دی سی یعنی سوپرمن مقایسه کنم. سوپرمن که هروقت دلش بخواهد و بدون آنکه کسی متوجه بشود می تواند پرواز کند اما آنجل در همان ابتدای حضورش در دنیای کمیک مجبور بود تا بالهایش را زیر لباس ببندد و قایم کند. ببنید که استن لی و جک کربی قهرمانانشان را چقدر رنج دیده تر و حقیقی تر خلق کرده اند تا مانند انسان های امروزی مشکلات زیادی داشته باشند.

 

7. ملکه سفید / اما فراست

ملکه سفید / اما فراست

شاید اما فراست  در ابتدا یک ویلن بوده باشد اما پس از آنکه عاشق سایکلاپس شد به یکی از مهم ترین اعضای تیم ایکس من بدل شد و در واقع پس از معشوقه اش حکم رهبر دوم تیم را داشت. اما فراست مانند جین گری یک تلپات بسیار ماهر است و هیچ ذهنی از دست او در امان نیست. ظاهر زیبای او مدیون عمل های زیبایی است که هل فایر کلاب بر روی انجام دادند و او از روابط جنسی برای پیش بردن اهدافش استفاده می کرد تا اینکه عاشق سایکلاپس شد و تا به امروز عاشقش است. فقط کافیست جلد 19 سری پنجم کمیک های انکنی ایکس من که همین امسال چاپ شد را بخوانید. اما پس از مرگ دوم جین گری به بانوی اول کمیک های ایکس من تبدیل شد و تا ایونت اونجرز علیه ایکس من یکی از اعضای خوب آن بود.

 

6. لورا کینی / ایکس 23

جدید ترین عضو این لیست کسی نیست جز کلون ولورین: ایکس 23. البته برای مدت ها تصور می شد که او تنها یک کپی ژنتیکی از ولورین است اما در جلد 4 کمیک Hunt For Wolverine: AdamantiumAGENDA مشخص می شود که او دختر واقعی ولورین است. ایکس 23 برای یک چیز پرورش داده شده بود: کشتن.

او ماشین کشتاری بود که از کودکی تعلیم دیده بود اما کم کم با پرورش دهندگان خودش مبارزه کرد و تصادفی مادر خودش را کشت. این تنها یکی از تراژدی های عظیم این جهش یافته جوان است. او حتی ناخودآگاه استاد خودش را که بسیار دوست می داشت کشت. ایکس 23 تنها در عرض چند سال نشان داد که از شخصیت های سایدکیکی مانند نایتوینگ و یا بتگرل بسیار بهتر است و شخصیت پردازی عمیق تری دارد تا جایی که در سال 2015 جانشین ولورین شد و لباس او را به تن کرد.

 

5. مارول گرل / جین گری

 مارول گرل / جین گری

و اما می رسیم به دختر مو قرمز و بسیار زیبای کمیک های ایکس من که کسی نیست جز جین گری. او یک تلپات است و عواطف و افکار انسان ها را به راحتی می خواند. جین در ابتدا یکی از ضعیف ترین اعضای ایکس من بود اما پس از پیوند خوردن با نیروی کیهانی به نام ققنوس به قوی ترین آنها تبدیل می شود. جین گری بدون شک یکی از برترین ابرقهرمانان مونث کمیک های مارول است. کسی که نجات دنیا را بر زندگی خودش ترجیح می دهد. و برترین و زیبا ترین نقش آفرینی او در دنیای کمیک متعلق به آخرین شماره از داستان حماسی ققنوس سیاه است که برای جلوگیری از صدمه زدن به دنیا خودش را قربانی می کند. خودکشی او یکی از تاثیرگذار ترین و غم انگیز ترین لحظات دنیای کمیک است.ب ه امید روزی که دنیای سینمایی مارول یک اقتباس زیبا از این شاهکار دنیای کمیک بسازذ.

 

4. پروفسور ایکس/چارلز اگزاویر

 پروفسور ایکس/چارلز اگزاویر

مگر می شود از برترین اعضای ایکس من مقاله نوشت و بینان گذار آنها را یاد نکرد؟

پروفسور ایکس با قلب پاکش به دنبال صلح میان جهش یافته ها و انسان های معمولی است و آرزویش ان است که روزی این دو گونه متفاوت و در عین حال یکسان از انسان ها در کنار یکدیگر به خوبی خوشی زندگی کنند. تفکرات و ایدئولوژی های انسان دوستانه پروفسور ایکس ما را به یاد مبارزان حقوق سیاهپوستان مانند نلسون ماندلا میندازد. اما برخلاف او برترین دشمن ایکس من یعنی مگنیتو عقیده ای دیگر دارد. او همچون افراد دنیای واقعی نظیر مالکوم ایکس به دنبال ایجاد آزادی برای جهش یافته ها ولی از راه های خشن و با زور است. همین ایدئولوژی های پیچیده رابطه دشمنی میان مگنیتو و پروفسور ایکس را به یکی از برترین ها در دنیای کمیک تبدیل کرده است.

 

3. شَدوکت / کیتی پراید

کیتی پراید یک جورایی اسپایدرمن تیم ایکس من است. چرا؟ چون وقتی فعالیت خود را به عنوان یک ابرقهرمان شروع کرد یک نوجوان 13 ساله بود و با شوخی هایش کانون ایکس من را همیشه گرم نگه می داشت. کیتی پراید در میان شخصیت های این لیست اهمیت زیادی دارد چرا که نه تنها جزو اولین ابرقهرمانانی بود که دینی مشخص داشت (او یهودی است) بلکه در طی سالهای حضورش در دنیای کمیک سنش بیش تر و به شخصیتی پخته تر تبدیل می شود تا جایی که به یکی از مهم ترین رهبران تیم تبدیل می شود.

خیلی از ما کمیک فن ها کیتی پراید را به خاطر رابطه عاشقانه اش با کلاسوس یکی دیگر از اعضای ایکس من می شناسیم. کیتی وقتی عاشق او شد که هنوز به سن قانونی نرسیده بود و با این حال از همان ابتدا یکی از زیبا ترین رابطه های رمانتیک دنیای کمیک میان آنها شکل گرفت.در واقع یکی از نکاتی که کمیک های ایکس من را آنقدر جذاب می کند همین روابط های عاشقانه و مثلث های عشقی میان شخصیت هاست. شاید پررنگ ترین حضور کیتی پراید در دنیای کمیک مربوط به داستان شاهکار "Days of Future Past" باشد که در آینده ای نه چندان دور جهش یافته ها به وضعی همچون یهودیان در دوران آلمان نازی دچار شده اند و کیتی پراید در این داستان نقش اصلی و جلوبرنده را ایفا می کند.

 

2. ولورین / جیمز هاولت یا لوگان

ولورین

انتظار داشتید تا ایکس من محبوب شما در رتبه اول باشد؟

ولورین بدون شک یکی از برترین و پیچیده ترین شخصیت های دنیای کمیک است.به شخصه خودم او را از امثال بتمن و سوپرمن بهتر می دانم. شخصیتی رنج دیده و جنگ زده که شما را به یاد سربازان امریکایی که از جنگ ویتنام بازگشته بودند میندازد. ولورین پس از ملحق شدن به ایکس من در کمیک Giant Size X-Men 1 به یکی از مهم ترین و محبوب ترین شخصیت های این گروه تبدیل شد تا جایی که درسال 1988 اولین سری کمیک اختصای او شروع به چاپ کرد و شخصیت های مکمل متنوع و جذابی را خلق کرد. رابطه میان ولورین و سایکلاپس به عقیده خودم برترین رابطه دوستی-رقابتی دنیای کمیک است. هردوی آنها برای بدست آوردن دل جین گری تلاش می کنند و در نهایت جین با معشوقه دوران نوجوانیش یعنی سایکلاپس در جلد 30 سری دوم کمیک های ایکس من ازدواج می کند. ولورین برای شخصیت هایی نظیر کیتی پراید و جوبیلی حکم یک پدر را داشته و هردوی آنها یک جورایی سایدکیک یا دستیار های او بوده اند.

 

1. سایکلاپس / اسکات سامرز

 سایکلاپس / اسکات سامرز

شاید شما انتظار داشته باشید که ولورین در این رتبه باشد اما باید بگویم که سایکلاپس یکی از Underrated ترین شخصیت های کمیک بوکی است. یعنی او هم شخصیت پردازی فوق العاده ای دارد و هم در داستان های شاهکاری نقش کلیدی داشته اما به دلایلی مانند حضور کم رنگش در فیلم های فاکس نسبت به ولورین ناشناخته تر است. اما شک نکنید که بین کسانی که خوره کمیک های ایکس من هستند نه تنها به اندازه ولورین محبوب است بلکه گاهی اوقات محبوب تر نیز هست.

او رهبر مصمم و جدی تیم ایکس من است. کسی که پروفسور ایکس او را شایسته این عنوان دانست. او شاگردی است که حتی از استادش نیز پیشی می گیرد و تیمش را به بهترین شکل ممکن رهبری می کند البته شاید در این راه اشتباهاتی را هم انجام داده باشد. سایکلاپس همچنین اولین عضو ایکس من نیز می باشد و از همان ابتدا عاشق هم تیمی دیگرش یعنی جین گری شد. رابطه میان جین گری و سایکلاپس یکی از عمیق ترین و زیبا ترین روابط عاشقانه کمیک است. شاید ولورین کمی بین آنها مشکل ایجاد کند اما جین همیشه عاشق سایکلاپس بوده و حتی از اشتباهات او چشم پوشی می کند. درست مانند اتفاقی که در شماره 150 کمیک های نیو اکس من رخ داد و جین گری قبل از مرگش به اسکات گفت که تو بهترین دوست من هستی...

سایکلاپس طوری طراحی شده که بسیاری از خوانندگان خجالتی بتوانند با او ارتباط برقرار کنند.از ظاهرش که همواره مجبور است عینک مخصوصی بزند و او را شبیه بچه درس خون های منزوی نشان می دهد تا در عاجز بودن در نشان دادن احساساتش که او را بسیار خجالتی می کند. قدرت سایکلاپس هم بسیار جالب است و همانطور که می دانید از چشمانش اشعه های لیزری شلیک می کند. فقط یک بار می خواهم این قدرتش که مشابه یکی از قدرت های سوپرمن است مقایسه کنم: سوپرمن هروقت که بخواهد از چشمانش لیزر شلیک می کند و می تواند خیلی راحت جلوی آنها را بگیرد. اما سایکلاپس همواره در حال کنترل کردن قدرت خود است و بیم دارد که مبادا با این قدرت به نزدیکانش آسیب بزند و همیشه مجبور است از عینکی خاص برای کنترل ۀن استفاده کند. این هم نمونه ای دیگر که نشان می دهد شخصیتهای مارول نسبت به همتایان خداگونه و بی نقص دی سی خود چقدر ملموس تر هستند و راحت تر می شود با آنها ارتباط برقرار کرد.

و اما جمله معروف و نمادین سایکلاپس را نیز از یاد نبریم: "To me my X-Men!"

 

آرین احمدی

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

  مطالب مرتبط:

20 حقیقتی که باید درباره کمیک بوک های X-MEN بدانید

20 کاور برتر کمیک بوک های X-MEN

20 کاور مردان ایکس که مورد تایید قرار نگرفتند! 

15 دفعه ای که از ایکس من (X-MEN) تقلید شد!

15 کاور برتر ولورین

10 قهرمانی که از ولورین (WOLVERINE) تقلید کرده اند

10 تیم برتر تاریخ مردان ایکس 

تقلید در دنیای کمیک بوک، سینما، تلویزیون و انیمیشن

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-MEN)

10 چیز مهمی که باید درباره گروه "ایکس فورس" (X-FORCE) بدانید

شماره آخر از کمیک "مردان ایکس حیرت انگیز" (ASTONISHING X-MEN) ترجمه شد + لینک دانلود

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

سیری در کمیک بوک های ایکس من 

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

کمیک "سرگذشت مردان ایکس" ترجمه شد + لینک دانلود

6 تغییر بزرگ در كمیك های X-MEN

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-MEN)

قسمت آخر از کمیک بوک "مردان ایکس شگفت انگیز" ترجمه شد + لینک دانلود

شماره آخر كمیك ولوورین و مرد عنكبوتی ترجمه و ادیت شد + لینك دانلود

نخستین حضور ولوورین در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک SPIDER-MAN & X-MEN ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Spider bat
#1 Spider bat 1398-05-02 15:10
ممنون آقای احمدی بابت مقاله ای که نوشتید
مشخصه به ایکس من ارادت خاصی دارید
ولی شرمنده که من مقاله شما رو دوست نداشتم. چون واقعا تاپ تنی که نایت کالر، beast، گمبیت و کلاسوس و استورم داخلش نباشند اعتباری نداره
ببخشید اینو میگم ولی واقعا چرا باید آنجل و اما فراست تو لیست باشه و کلاسوس و استورم نباشن؟ :o
نقل قول کردن
AB.A.M
#2 AB.A.M 1398-05-02 15:21
ممنون از اقای احمدی
بخاطر این مقاله .
ومن از نبود استورم شوکه شدم! انتظار داشتم جزء 5 تا باشه .
و می شد نایت کرالر(کرت واگنر) کلاسوس ، کوئیک سیلور
گمبیت و هنری مک کوی هم باشند . :roll:
نقل قول کردن
Spider-Fan
#3 Spider-Fan 1398-05-02 17:01
تشکر و خسته نباشید می‌گم به آقای احمدی.
حس می‌کنم یه مقدار سلیقهٔ شخصی‌تون دخیل شده در لیست.
برای رتبه‌بندی این کاراکترها بنظرم باید چندتا پارامتر رو مدنظر قرار بدین:
+ شخصیت‌پردازی و غنای شخصیتی اون کاراکتر
+ داشتن (و یا حضور مؤثر در) داستان‌های مهم و برتر در دنیای کمیک
+ قدمت شخصیت و نسبت داستان‌های خوب براساس اون شخصیت به زمان حضور او در دنیای کمیک
+ حضور و اهمیت اون کاراکتر در مدیوم‌های دیگر (سینما، گیم، ...)
و طبیعتاً رتبه‌بندی نسبی هست. یعنی مقایسهٔ این پارامترها در کاراکترهای مختلف نسبت به همدیگر.
به همین دلیل، مثلاً بنظرم X-23 اصلاً جایی در تاپ ۱۰ X-Men نداره. درسته که شخصیت جذابی داره و داستان‌های خوبی هم داشته، اما واقعاً نقشی در تاریخ این تیم و داستان‌های برتر اون‌ها نداشته هیچ‌وقت. (مثلاً زمانی اسپایدرمن عضو گروه New Avengers شد و واقعاً هم داستان‌های خوبی با حضورش نوشته شد. اما آیا او جزو top 15 اعضای انتقام‌جویان محسوب می‌شه؟! مطمئناً خیر!)
و بنظرم «جین گری» واقعاً باید جایگاه بهتری داشته باشه در این لیست. ناسلامتی ستارهٔ اصلی شاهکاری به نام Dark Phoenix Saga بوده، سال‌ها از اعضای مهم X-Men به شمار می‌اومده و حال هم که به دنیای کمیک‌های X-Men برگشته و مدتی رهبر دسته‌ای از اون ها بوده. (البته اون مثلث عشقی با سایکلاپس و ولورین رو هم نباید از یاد برد!)
همین‌طور جای چندتا شخصیت بدجوری خالی ـه توی این مقاله به نظر من! شخصیت‌هایی مثل «استورم»، «نایت کرالر» و "Beast" که پای ثابت داستان‌های برتر X-Men بودن و شخصیت‌پردازی‌ها ی قوی‌ای هم دارند.
باز هم ممنون از آقای احمدی.
نقل قول کردن
mehran spidey
#4 mehran spidey 1398-05-02 19:59
ممنونم بابت مقاله

یکی از چیز هایی که باعث میشه از اعضای ایکس من خوشم بیاد اینه که تک تک میوتانت ها با قدرت های فوق بشریشون دست و پنجه نرم میکنند و نهایت سعیشون رو به کار می برند تا با قدرت هاشون به دیگران آسیب نزنند . میتونم بگم که X MEN یکی از برترین خانواده ها در تاریخ کمیک بوک هستش . ولی به نظرم جای چند تا از میوتانت ها خیلی خالیه ! Gambit ، Beast ، Storm ، Colossus شایستگی قرار گرفتن در این لیست رو داشتند ، این ها علاوه بر شخصیت پردازی خیلی خوب جز قدیمی های ایکس من محسوب میشند و تو داستان های مهمی هم بودند ...
نقل قول کردن
marvel boy
#5 marvel boy 1398-05-02 20:04
ممنون از مقاله ولی به نظرم باید جای اما فراست استورم قرار داشت.منم امیدوارم یک اقتباس عالی از دارک فینکس ساخته بشه.خدایی اننظار داشتم ولورین رتبه یک بشه ولی الان به نظرم بهترم هست.با پنج تای برتر خیلی موافقم و به نظرم باید همین باشه.
نقل قول کردن
mahditrf
#6 mahditrf 1398-05-03 01:27
سلام مقاله خوبی بود ولی جایی خیلیا مثل استورم کلاسوس و حتا ددپول خالی بود البته به نظر من
پ .ن: فکر کنم معنی ارک انجل فرشته مقرب باشه نه فرشته سقوط کرده
نقل قول کردن
the Inevitable spiderman
#7 the Inevitable spiderman 1398-05-03 01:28
به نقل از marvel boy:
ممنون از مقاله ولی به نظرم باید جای اما فراست استورم قرار داشت.منم امیدوارم یک اقتباس عالی از دارک فینکس ساخته بشه.خدایی اننظار داشتم ولورین رتبه یک بشه ولی الان به نظرم بهترم هست.با پنج تای برتر خیلی موافقم و به نظرم باید همین باشه.

با این گندی که فاکس زد حالا حالا ها نباید منتظر ایکس من بود
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#8 Pooya-Spidey 1398-05-03 01:34
خیلی ممنون از آقای احمدی
من هم از عدم حضور استورم شوکه شدم فکر می کردم باشه چون واقعا شخصیت بسیار خوبی هست :
در دنیای کمیک داستان های خوبی داشته در دنیای سینمایی هم به نظرم بسیار عالی شخصیت پردازی شده بود.
حداقل میتونست به جای آنجل حضور داشته باشه چون واقعا استورم سرتر از آنجل هست و حتی پرفسور ایکس توی فیلم آخرین ایستادگی به اون گفت که میتونه به جای سایکلاپس رهبر آینده ایکس من باشه.
و خود پروفسور ایکس هم باید جز تاپ 3 می بود چون اگر ایشون نبود گروهی به نام ایکس من اصلا تشکیل نمی شد و کارهایی که اون در طول این چند دهه در کمیک های ایکس من برای جهش یافته ها انجام داده اصلا قابل قیاس با شخصیت جوانی مثل کیتی پراید نیست.
در کل از سلیقه شخصیتون در نوشتن این مقاله کمک گرفتید و به نظر من این کار اشتباه بود.
و یک مشکل دیگه هم که با این مقاله دارم این هست که سعی کردید شخصیت های دی سی رو بکوبید و بگید که چون سایکلاپس مشقت بیشتری برای استفاده از قدرت هاش داره پس از سوپرمن بهتره در حالی که اینطور نیست.
من دی سی فن نیستم اما همیشه به کاراکتر های دی سی احترام گذاشتم.
شما این رو در نظر داشته باش که سوپرمن سال ها قبل از ایکس من و اعضاش معرفی شده.
پ.ن:همینجوریش سایت توسط دی سی فن ها متهم میشه به طرفداری با تعصب از مارول چه برسه به اینکه این جملات رو به وضوح در مقاله ببینن.
اون موقع حرفشون درست میشه خواهش می کنم مقاله رو ویرایش کنید و به طرفداری بدون تعصب ادامه بدید.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#9 Spider-Fan 1398-05-03 08:42
به نقل از Pooya-Spidey:
و یک مشکل دیگه هم که با این مقاله دارم این هست که سعی کردید شخصیت های دی سی رو بکوبید و بگید که چون سایکلاپس مشقت بیشتری برای استفاده از قدرت هاش داره پس از سوپرمن بهتره در حالی که اینطور نیست.
من دی سی فن نیستم اما همیشه به کاراکتر های دی سی احترام گذاشتم.
شما این رو در نظر داشته باش که سوپرمن سال ها قبل از ایکس من و اعضاش معرفی شده.
پ.ن:همینجوریش سایت توسط دی سی فن ها متهم میشه به طرفداری با تعصب از مارول چه برسه به اینکه این جملات رو به وضوح در مقاله ببینن.
اون موقع حرفشون درست میشه خواهش می کنم مقاله رو ویرایش کنید و به طرفداری بدون تعصب ادامه بدید.

کوبیدنی در کار نیست!
ایشون فقط گفتن که مثلاً سایکلاپسی که همیشه در کنترل اون لیزر که از چشم‌ش ساطع می‌شه مشکل داشته نسبت به سوپرمنی که بدون دغدغه از این قدرت‌ش استفاده می‌کنه و کنترل کامل داره روش، در این زمینه بیشتر قابل هم‌ذات‌پنداری هست و داستان‌های دراماتیک‌تری می‌شه نوشت بر اساس این قدرت‌ش. جایی نگفته "به این دلیل از سوپرمن بهتره"! گفته شده "ملموس‌تره" توی این زمینه. (البته من شخصاً سوپرمن به طور کلی برام ملموس‌تر هست نسبت به سایکلاپس! البته دلایل خودم رو هم دارم که اینجا جای گفتن‌ش نیست.)
و اینکه همه می‌دونیم که شخصیت‌های دی‌سی در طول زمان به تکامل رسیدن و شدن چیزی که ما امروزه می‌شناسیم. مثلاً بتمنی که باب کین خلق کرده زمین تا آسمون فرق داره با بتمن مدرن امروزی. پس استناد به زمان خلق‌شون کار درستی نیست.
واقعاً این حرف تعصب‌آمیز نبود. فقط بنظرم اینجا جای گفتن‌ش نبود!
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1398-05-03 09:51
من یه توضیحی بدم که دوست عزیزمون جناب اقای آرین احمدی
از فرهیختگان کمیک بوک هستند و مخصوصا در زمینه مردان ایکس بسیار اطلاعات خوبی دارند و خیلی هم کمیک ایکس من خوانده اند بنابراین رتبه بندی و محتوای ایشون بر مبنای همین اطلاعات غنی ایشون میباشد .
به طور مثال درباره همین خانم اما فراست باید بگویم که ایشون واقعا در سالهای اخیر در دنیای کمیک های ایکس من بسیار محبوب و معروف شده و نقش زیادی هم پیدا کرده و حقشه در این لیست باشه
نقل قول کردن
marvel boy
#11 marvel boy 1398-05-03 11:14
به نقل از the Inevitable spiderman:
به نقل از marvel boy:
ممنون از مقاله ولی به نظرم باید جای اما فراست استورم قرار داشت.منم امیدوارم یک اقتباس عالی از دارک فینکس ساخته بشه.خدایی اننظار داشتم ولورین رتبه یک بشه ولی الان به نظرم بهترم هست.با پنج تای برتر خیلی موافقم و به نظرم باید همین باشه.

با این گندی که فاکس زد حالا حالا ها نباید منتظر ایکس من بود

تا جایی که تو اخبار کمیک کان شنیدم میگن ساختشو از الان تایید کرده که با احتمال زیاد فاز پنجم میاد.
نقل قول کردن
marvel boy
#12 marvel boy 1398-05-03 11:15
به نقل از mtm:
من یه توضیحی بدم که دوست عزیزمون جناب اقای آرین احمدی
از فرهیختگان کمیک بوک هستند و مخصوصا در زمینه مردان ایکس بسیار اطلاعات خوبی دارند و خیلی هم کمیک ایکس من خوانده اند بنابراین رتبه بندی و محتوای ایشون بر مبنای همین اطلاعات غنی ایشون میباشد .
به طور مثال درباره همین خانم اما فراست باید بگویم که ایشون واقعا در سالهای اخیر در دنیای کمیک های ایکس من بسیار محبوب و معروف شده و نقش زیادی هم پیدا کرده و حقشه در این لیست باشه

درست ولی استورمم باید تو لیست میبود
نقل قول کردن
XxAREFxX
#13 XxAREFxX 1398-05-03 11:18
ممنون بابت این مقاله عالی
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#14 Pooya-Spidey 1398-05-03 15:08
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از Pooya-Spidey:
و یک مشکل دیگه هم که با این مقاله دارم این هست که سعی کردید شخصیت های دی سی رو بکوبید و بگید که چون سایکلاپس مشقت بیشتری برای استفاده از قدرت هاش داره پس از سوپرمن بهتره در حالی که اینطور نیست.
من دی سی فن نیستم اما همیشه به کاراکتر های دی سی احترام گذاشتم.
شما این رو در نظر داشته باش که سوپرمن سال ها قبل از ایکس من و اعضاش معرفی شده.
پ.ن:همینجوریش سایت توسط دی سی فن ها متهم میشه به طرفداری با تعصب از مارول چه برسه به اینکه این جملات رو به وضوح در مقاله ببینن.
اون موقع حرفشون درست میشه خواهش می کنم مقاله رو ویرایش کنید و به طرفداری بدون تعصب ادامه بدید.

کوبیدنی در کار نیست!
ایشون فقط گفتن که مثلاً سایکلاپسی که همیشه در کنترل اون لیزر که از چشم‌ش ساطع می‌شه مشکل داشته نسبت به سوپرمنی که بدون دغدغه از این قدرت‌ش استفاده می‌کنه و کنترل کامل داره روش، در این زمینه بیشتر قابل هم‌ذات‌پنداری هست و داستان‌های دراماتیک‌تری می‌شه نوشت بر اساس این قدرت‌ش. جایی نگفته "به این دلیل از سوپرمن بهتره"! گفته شده "ملموس‌تره" توی این زمینه. (البته من شخصاً سوپرمن به طور کلی برام ملموس‌تر هست نسبت به سایکلاپس! البته دلایل خودم رو هم دارم که اینجا جای گفتن‌ش نیست.)
و اینکه همه می‌دونیم که شخصیت‌های دی‌سی در طول زمان به تکامل رسیدن و شدن چیزی که ما امروزه می‌شناسیم. مثلاً بتمنی که باب کین خلق کرده زمین تا آسمون فرق داره با بتمن مدرن امروزی. پس استناد به زمان خلق‌شون کار درستی نیست.
واقعاً این حرف تعصب‌آمیز نبود. فقط بنظرم اینجا جای گفتن‌ش نبود!

سوتفاهم نشه منظور من هم همین بود.
اینجا جای گفتنش نبود.
نقل قول کردن
marvel boy
#15 marvel boy 1398-05-03 22:01
به نقل از Pooya-Spidey:
خیلی ممنون از آقای احمدی
من هم از عدم حضور استورم شوکه شدم فکر می کردم باشه چون واقعا شخصیت بسیار خوبی هست :
در دنیای کمیک داستان های خوبی داشته در دنیای سینمایی هم به نظرم بسیار عالی شخصیت پردازی شده بود.
حداقل میتونست به جای آنجل حضور داشته باشه چون واقعا استورم سرتر از آنجل هست و حتی پرفسور ایکس توی فیلم آخرین ایستادگی به اون گفت که میتونه به جای سایکلاپس رهبر آینده ایکس من باشه.
و خود پروفسور ایکس هم باید جز تاپ 3 می بود چون اگر ایشون نبود گروهی به نام ایکس من اصلا تشکیل نمی شد و کارهایی که اون در طول این چند دهه در کمیک های ایکس من برای جهش یافته ها انجام داده اصلا قابل قیاس با شخصیت جوانی مثل کیتی پراید نیست.
در کل از سلیقه شخصیتون در نوشتن این مقاله کمک گرفتید و به نظر من این کار اشتباه بود.
و یک مشکل دیگه هم که با این مقاله دارم این هست که سعی کردید شخصیت های دی سی رو بکوبید و بگید که چون سایکلاپس مشقت بیشتری برای استفاده از قدرت هاش داره پس از سوپرمن بهتره در حالی که اینطور نیست.
من دی سی فن نیستم اما همیشه به کاراکتر های دی سی احترام گذاشتم.
شما این رو در نظر داشته باش که سوپرمن سال ها قبل از ایکس من و اعضاش معرفی شده.
پ.ن:همینجوریش سایت توسط دی سی فن ها متهم میشه به طرفداری با تعصب از مارول چه برسه به اینکه این جملات رو به وضوح در مقاله ببینن.
اون موقع حرفشون درست میشه خواهش می کنم مقاله رو ویرایش کنید و به طرفداری بدون تعصب ادامه بدید.

عکس مقاله عکس ویدیویی هست که مارول گذاشته و دراون که کیتی پراید رتبه دوم رو داشت.درکل کیتی پراید برترین زن مردان ایکسه و حتی خود مارول هم در این زمینه حم عقیدس
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#16 Pooya-Spidey 1398-05-04 00:48
به نقل از marvel boy:
به نقل از Pooya-Spidey:
خیلی ممنون از آقای احمدی
من هم از عدم حضور استورم شوکه شدم فکر می کردم باشه چون واقعا شخصیت بسیار خوبی هست :
در دنیای کمیک داستان های خوبی داشته در دنیای سینمایی هم به نظرم بسیار عالی شخصیت پردازی شده بود.
حداقل میتونست به جای آنجل حضور داشته باشه چون واقعا استورم سرتر از آنجل هست و حتی پرفسور ایکس توی فیلم آخرین ایستادگی به اون گفت که میتونه به جای سایکلاپس رهبر آینده ایکس من باشه.
و خود پروفسور ایکس هم باید جز تاپ 3 می بود چون اگر ایشون نبود گروهی به نام ایکس من اصلا تشکیل نمی شد و کارهایی که اون در طول این چند دهه در کمیک های ایکس من برای جهش یافته ها انجام داده اصلا قابل قیاس با شخصیت جوانی مثل کیتی پراید نیست.
در کل از سلیقه شخصیتون در نوشتن این مقاله کمک گرفتید و به نظر من این کار اشتباه بود.
و یک مشکل دیگه هم که با این مقاله دارم این هست که سعی کردید شخصیت های دی سی رو بکوبید و بگید که چون سایکلاپس مشقت بیشتری برای استفاده از قدرت هاش داره پس از سوپرمن بهتره در حالی که اینطور نیست.
من دی سی فن نیستم اما همیشه به کاراکتر های دی سی احترام گذاشتم.
شما این رو در نظر داشته باش که سوپرمن سال ها قبل از ایکس من و اعضاش معرفی شده.
پ.ن:همینجوریش سایت توسط دی سی فن ها متهم میشه به طرفداری با تعصب از مارول چه برسه به اینکه این جملات رو به وضوح در مقاله ببینن.
اون موقع حرفشون درست میشه خواهش می کنم مقاله رو ویرایش کنید و به طرفداری بدون تعصب ادامه بدید.

عکس مقاله عکس ویدیویی هست که مارول گذاشته و دراون که کیتی پراید رتبه دوم رو داشت.درکل کیتی پراید برترین زن مردان ایکسه و حتی خود مارول هم در این زمینه حم عقیدس

شخصیت کیتی پراید رو دوست دارم ولی به نظرم فعلا در اون حدی نیست که قابل قیاس با شخصیت مهمی مثل پروفسور ایکس باشه.
چون طبق نظر شخصی من تاکید می کنم نظر شخصی اگر پروفسور ایکس نبود اصلا این جهش یافته ها شناخته نمی شدن پس اهمیتش خیلی خیلی بیشتر از کیتی هست.
و در ضمن فعالیت هایی که برای جهش یافته ها انجام داده و البته فعالیت هایی که برای انسان ها انجام داده نسبت به کیتی پراید خیلی بیشتر هست.
در کل این نظر شخصی من هست که دلیل هم براش اوردم.
پ.ن:
هم نه حم
نقل قول کردن
mys13
#17 mys13 1398-05-09 01:32
اول اینکه آرک انجل به معنی فرشته سقوط کردخ نیست به معنیه فرشته مقرب هست یعنی فرشتگان رده بالا و اونایی که ارتباط مستقیم با خدا دارن. پس کمی تحقیق باید میکردی در این رابطه. مورد بعدی تو همون توضیحات انجل آخرش به شکل خیلی بد و بچگانه سعی در تخریب دی سی داشتی که منو یاد این بچه هایی که تازه پلی استیشن ۴ میخرن با هزارتا دلیل و مدرک میخوان بگن بقیه کنسولا به درد نمیخوره و ... . یا طرفداران یه مارک خاص گوشی که بقیه رو میکوبن که بگن گوشی ما بهتره. این بچه بازی های هرچی کمتر باشه بهتره مخصوصا این سایت که بررسی هاش همیشه حرفه ای بوده هرچند مواردی سلایق شخصی قاطی شده ولی دقت کنین خود شرکت دی سی و مارول برای موفقیت های هم بهم تبریک میگن و این بچه بازی ها رو انجام نمیدن. من که از مقاله خوشم نیومد امیدوارم این موارد رو در مقاله های بعدیت رعایت کنی وگرنه هیچوقت مقاله نویس موفقی نمیشی.
نقل قول کردن
Ghost Rider
#18 Ghost Rider 1400-03-14 13:32
آقا شما کلا با سایت ناهماهنگی
ولورین رتبه دوم 100 شخصیت برتر ماروله یعنی بیشتر از کاپیتان آمریکا، آیرون من، هالک و دکتر استرنجه بعد شما سایکلاپس رو گذاشتی رتبه 1؟ :o خیلی، خیلی، خیلی، نظرت شخصی بود چون شما حتی عکس پروفایلت سایکلاپسه
میدونم سایکلاپس عالیه ولی نه بهتر از ولورین
نایت کرالر، استورم، کلاسوس، کوئیک سیلور، گمبیت
اینارو هم میزاشتی Top 15 مینوشتی
نقل قول کردن
Aref TMNT Spidey
#19 Aref TMNT Spidey 1400-03-19 14:49
واقعا این بدترین مقاله ای که تا حالا تو سایت دیدم.

رتبه بنده من

ولورین

سایکلاپس

پروفسور ایکس

جین گری

استورم

نایت کرالر

گمبیت

وحشی

کیتی پراید

کلاسوس





دوستان لطفاً خواهشاً نظرتون رو بگید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45