10 مدرسه برتر ابرقهرمانی در دنیای کمیک

10 مدرسه برتر ابرقهرمانی در دنیای کمیک

در این مقاله میخواهیم یه سری به مدارس ابرقهرمانان بزنیم و ببینیم توی اونا چی میگذره!

مقدمه: مدرسه ابرقهرمان ها با مدرسه ماها خیلی فرق داره. ما 7 ساعت سر کلاس درس می شینیم، در حالی که به شدت منتظریم این ساعت ها زود بگذره و برگردیم خونه. اما قضیه اونا متفاوته. توی مدرسه جهش یافته ها به جای شیمی و فیزیک، درس اخلاق و مسئولیت هایی که روی دوش هر قهرمانی وجود داره، آموزش داده میشه. اونا توی این مدارس یاد میگیرند که چطور از توانایی هاشون استفاده و یا اونارو کنترل بکنند. انواع مختلفی از مدارس ابرقهرمانی هم وجود داره، بعضی از اونا همیشه دنبال قهرمانان جدید و با استعداد هستند و بعضی دیگه هم هدفشون پذیرش قهرمانانی هست که سردرگرم شدند و میخواهند از این طریق به اونا کمک بکنند. نکته مهم اینه که این مدارس فقط برای تمرین دادن قهرمان ها نیست، بلکه اونا اجتماع های کوچکی هستند که به افراد خاص کمک می کنند ارزش خودشون رو توی جامعه بهتر درک کنند.

 

     10- مدرسه اگزاویر برای نوجوانان با استعداد (Xavier's School for Gifted Youngsters)

مدرسه اگزاویر برای نوجوانان با استعداد

بدون شک این یکی از معروف ترین مدارس ابرقهرمانی می باشد که هم برای هواداران سرسخت داستان های مردان ایکس و هم برای بینندگانی که فقط آثار سینمایی ایکس من رو مشاهده کرده اند، شناخته شده می باشد. مدرسه اگزاویر برای بچه های با استعداد توسط چارلز اگزاویر راه اندازی شد، او قصد داشت محلی امن برای بچه هایی که جهش یافته بودند اما نمیتونستند قدرت هاشون رو به طور کامل درک یا کنترل کنند، بنا کند. نام دیگر این مدرسه که خیلی هم رایجه، عمارت ایکس (X-Mansion) است و در نیویورک واقع شده. جهش یافته ها اونجا به طور گسترده تعلیم می بینند و یاد می گیرند که چطور نهایت استفاده رو از قدرت هاشون بکنند تا بتوانند بشریت و نسل جهش یافته ها را در برابر دشمنان و خطرات احتمالی حفظ کنند.

 

9- آکادمی انتقام جویان (Avengers Academy)

آکادمی انتقام جویان

مدرسه دیگری که اتفاقا مشابه عمارت ایکس می باشد، آکادمی انتقام جویان است. یک نهاد که توسط هنک پیم (مرد مورچه ای) ساخته شد تا نسل بعدی ابرقهرمانان را تعلیم بده و آن ها را به شکل یه تیم متحد، درست همانند انتقام جویان کنونی در بیاره. این مدرسه توی سری کمیک های اختصاصی خودش که با همین نام به چام رسید، دیده شد و متوجه شدیم که کسانی چون هنک پیم و هاکای و تایگرا از استادان این مدرسه هستند و تجربه و دانش خودشون رو در اختیار قهرمانان جوان می گذارند. بعد از مدتی، قهرمانان دیگری از جمله ایکس-23 به آکادامی انتقام جویان پیوستند. همچنین هنک پیم تونست برخی از کسانی که در مدرسه نورمن آزبورن (که برای ابر خبیث ها ساخته شده بود) تعلیم می دیدند رو به سوی خودش جذب و اونارو هم به جمع قهرمانان این آکادمی اضافه بکنه.

 

8- بنیاد آینده (Future Foundation)

بنیاد آینده (Future Foundation)

رید ریچاردز فقط رهبر اولین خانواده دنیای مارول -چهار شگفت انگیز- نیست، او موسسه ای به نام بنیاد آینده ایجاد کرده که دروس آموزشی آن پایه های علمی داره و بسیار هم به مدرسه معروف چارلز اگزاویر شباهت داره. در این موسسه، شاگردان زیر نظر بعضی نابغه ها تلاش میکنند که بتوانند بهتر از توانایی های فکری و روانی خود استفاده بکنند. در این موسسه نه تنها فرزندان رید ریچاردز بلکه بعضی از اعضای مردان ایکس هم حضور دارند. ریچاردز عقیده داره که تکالیف درسی باید به همراه کار میدانی و عمل همراه شوند و همواره به دنبال روش های جدید و خلاق آموزشیه. جالبه بدونید که دکتر دووم هم زمانی به این موسسه پیوست اما همین قضیه باعث ناراحتی برخی شد. همچنین مرد عنکبوتی هم زمانی به درخواست هیومن تورچ وارد این موسسه شد!

 

7- مدرسه جین گری برای آموزش عالی (Jean Grey School for Higher Learning)

مدرسه جین گری برای آموزش عالی

چارلز اگزاویر تنها جهش یافته ای نیست که برای نسل جوان تر ابرقهرمانان مدرسه ایجاده کرده. جین گری، از اعضای مشهور و برجسته مردان ایکس و یکی از بهترین شاگردان پروفسور ایکس، مدرسه ای به نام "مدرسه جین گری برای آموزش عالی" برای ابرقهرمانان ساخت. البته باید اضافه کرد که ولورین نیز نقش مهمی را برای این مدرسه ایفا کرد و درست زمانی که هیچ کس وارد این مدرسه نمی شد، آن را مجددا راه اندازی کرد و کاری کرد که این مدرسه شبیه مدرسه پروفسور ایکس بشه. هر چند اون نظم و هماهنگی که توی مدرسه پروفسور ایکس بود، اینجا دیده نمی شد چرا که نسل های مختلفی از ابرقهرمانان گرد هم آمده بودند و در بعضی موارد چندان هم عقیده نبودند.

 

6- آکادمی اتاق قرمز (Red Room Academy)

 آکادمی اتاق قرمز (Red Room Academy)

از بین تمام کسانی که توی اتاق قرمز (Room Red)حضور داشتند و اونجا تعلیم دیدند، یقینا ناتاشا رومانوف ملقب به بلک ویدو از بقیه معروف تره. اما اتاق قرمز اصلا چی هست؟ کاشف به عمل میاد که یه موسسه آموزشی روسی که به ظاهر یه مدرسه عادی میومد، در حقیقت در حال ایجاد تشکیلاتی از مرگبار ترین قاتلین دنیای مارول می باشد. این آکادمی تا به حال دخترانی مثل ناتاشا رومانوف و یلنا بلووا به جاسوسان فوق حرفه ای و ماشین های کشتار خطرناک تبدیل کرده است. به عبارتی اونجا یه جورایی دانش آموزان رو شستشوی مغزی می دهند و وجود آن ها را سرشار از خشونت و نفرت می کنند.

 

5- آکادمی لژیون (Legion Academy)

 آکادمی لژیون (Legion Academy)

خب این فقط مارول کامیکس نیست که از مدارس ابرقهرمانی توی داستان هاش استفاده میکنه، دی سی کامیکس هم مدرسه ای به نام آکادمی لژیون (The Legion Academy)داره. این آکادمی دقیقا مثل آکادمی انتقام جویان، دانش آموزان رو تمرین می دهند تا زمانی که آماده شوند و بعد از آن می توانند عضو گروه "لژیون ابرقهرمانان" شوند! البته این گروه مثل انتقام جویان خفن نیست و خیلی هم بیخوده و پر از شخصیت های فرعی و مسخره هم هست! اعضای شناخته شده تر تیم عبارتند از کمیکال کینگ، دانستار و تیمبر ولف که توسط دوشیزه مضاعف (Duplicate Damsel)و پسر عضله ای  (Bouncing Boy)رهبری می شوند.

 

4- PS238

PS238

پی اس 238 یک داستان کمیک بوکی می باشد که داستان دانش آموزان و معلمان یک مدرسه ابتدایی را دنبال می کند. این مدرسه برای متا پرادجی ها می باشد (متا پرادجی ها بچه هایی هستند که قدرت های فوق بشری دارند) بخشی از اجتماع این مدرسه را اتحادیه عدالت (The Union of Justice)تشکیل می دهند، گروهی متشکل از ابرقهرمانان که چندان هم بی شباهت با لیگ عدالت نیستند. اعضای اتحادیه عدالت به دانش آموزان تعلیم می دهند بدون اینکه خودشون دانش کافی برای معلم بودن رو داشته باشند! شخصیت اصلی این سری -تایلر- تنها دانش آموز اون مدرسه است که قدرت های فوق بشری نداره و به همین دلیل منحصرا تحت آموزش شخصیتی به نام روننت (The Revenant)قرار گرفته. البته خانوادش برعکس خودش ابر قهرمانان قدرتمندی هستند.

 

3- آکادمی پیم (Pym Academy)

آکادمی پیم (Pym Academy)

این یکی توی دنیای 96099 ایجاد شد، آکادمی پیم (که گاهی با نام "آکادمی علوم ون داین-پیم" شناخته می شود) در واقع بخشی از صنایع الکمس (Alchemax Industries)می باشد و نوعی صنعت آموزش عالی برای کسانی که دارای توانایی های مافوق بشری بودند، محسوب میشود. الکمس هم شرکت بسیار غول اسایی بود که حتی ایالت متحده رو توی مشتش گرفته بود. از مشهور ترین کسانی که توی آکادمی پیم فعالیت داشتند میتوان به رید ریچاردز (در حالی که شش سال داشت!)، میگل اوهارا (مرد عنکبوتی)، کرون استون (عقرب)، گوئن عنکبوتی و برادر بریت من (Brother Brit-Man)   اشاره داشت.

 

2- موسسه ویکتور وان دووم برای جوانان با استعداد (Victor Von Doom Institute for Gifted Youths)

موسسه ویکتور وان دووم برای جوانان با استعداد (Victor Von Doom Institute for Gifted Youths)

در مرکز )Doomstadtشهری بزرگ در دنیای مارول کامیکس) موسسه ویکتور وان دووم برای جوانان با استعداد که همچنین با نام "موسسه دووم" نیز شناخته می شود، قرار گرفته است. جایی که تنها قدرتمند ترین و سرسخت ترین شخصیت های قلمرو های "دنیای نبرد" حضور پیدا میکنند. دانش آموزان این بنیاد بین 14 تا 19 سال سن دارند و تلاش می کنند که تعهد و وفاداری خودشون رو نسبت به دکتر دووم ثابت کنند. این موسسه توی داستان های runaway هم وجود داشته و در آن میبینیم که وقتی دانش آموزان متوجه شرارت دکتر دووم می شوند و احساس خطر میکنند، تصمیم می گیرند که پا به فرار بگذارند.

 

1- موسسه رهبری جهش یافته های جدید (New Mutants Leadership Institute)

موسسه رهبری جهش یافته های جدید (New Mutants Leadership Institute)

کمیک های مردان ایکس همیشه فلسفه تکامل بشر و پیشرفت ژنتیکی را با خود به همراه داشتند. به همین دلیل، در دنیای مردان ایکس، شخصیت هایی وجود دارند کهHomo Superiors نامیده می شوند (نژادی که اوج تکامل هستند و حتی بالاتر از انسان ها و جهش یافته ها محسوب می شوند!) اما خب ربط آن ها به این موسسه چیه؟ در حقیقت، این نژاد بعد ها وارد موسسه رهبری جهش یافته های جدید می شوند و در آن جا تحت آموزش قرار می گیرند. این موسسه توسط شخصیتی به نام  Headmistress Xi’an Coy Manh  رهبری می شد و به جهش یافته ها کمک کرد تا رهبران سیاسی آینده جامعه را تشکیل دهند.

 

 محمد امین حیاتی

Cap-Spider Potter

منبع: سایت CBR

Copyright © 2019 spidey.ir All rights reserved

(هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر تنها با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز می باشد)

 

مطالب مرتبط:

5 قهرماني که سابقه تدریس در مدارس دارند

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

بدترین گروه های ابرقهرمانی دنیای کمیک

10 گروه ابرخبیث (SUPERVILLAIN TEAMS) برتر دنیای کمیک

بدترین گروه های ابرخبیث دنیای کمیک

  

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Pooya-Spidey
#1 Pooya-Spidey 1398-05-22 15:11
خیلی ممنون از آقای حیاتی عزیز بابت این مقاله جالب.
تنها مشکل من با این رتبه بندی مدرسه اگزاویر هست چون اکثر مدارسی که رتبه بهتری از این مدرسه داشتن تقریبا یک کپی ریز از مدرسه اگزاویر بودن و به نظر من رتبه 10 برای این مدرسه خیلی زیاد هست و حداقل باید جز top5 می بود.
میدونم منبع CBR هست ولی ای کاش رتبه بندی رو شما تغییر میدادید.
نقل قول کردن
marvel is best
#2 marvel is best 1398-05-22 15:52
مقاله جالبی بود ممنون از اسپایدی
نقل قول کردن
Arsham
#3 Arsham 1398-05-22 16:06
خیلی ممنون بابت مقاله فقط مدرسه ی اگزاویرو میدونستم!
نقل قول کردن
moali
#4 moali 1398-05-22 19:36
مقاله خوبی بود فقط با رتبه‌هاش مشکل دارم و نمیدونم cbr چرا همچین رتبه‌بندی کرده، مدرسه اگزاویر لااقل باید جزو تاپ۳ باشه و از مدرسه p238 جذاب‌تره واقعا، ولی در کل دید و شناخت خوبی رو این مقاله در مورد مدرسه های اینچنینی داد
نقل قول کردن
old man omid
#5 old man omid 1398-05-22 22:29
خسته نباشید اقای حیاتی.ترجمه ی شما عالی بود،مقاله هم جالب بود.ولی من هم مثل دوستان منطق سایت cbr رو بفهمم،مدرسه اگزوایر لاقل باید جزو ۵ تای اول میبود،ولی شاید این اصلا رتبه بندی نباشه و مثلا یک نامبردن باشه،وگرنه اصلا به عنوان رطبه بندی ،رطبه بندیه خوبی نیست. :o
ارادتمند omid
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45