رتبه بندی سریع ترین ابرقهرمانان دنیای کمیک

رتبه بندی سریع ترین تندترین تندرو speester اسپیدستر شخصیت سوپرهیرو ابرقهرمانان دنیای کمیک 10 برتر

این همه شخصیت در دنیای کمیک بوک داریم که با سرعت فراانسانی حرکت میکنند یا بهشون تندرو (speedster) میگویند و یک بار برای همیشه میخواهیم در این مقاله آنها را برایتان رتبه بندی کنیم!

مقدمهبه راحتی میشه "سرعت فوق بشری" رو یکی از قوی ترین ها در تاریخ دنیای کمیک دونست. در دنیای کمیک «فلش» سریع ترین و قوی ترین "تندرو" (speedster) به شمار میاد که میتونه از این قدرت خودش برای سفرهای زمانی هم استفاده کنه. مارول هم تندروهای خودش رو مثل «کوئیک سیلور» و «ویزر» داشته . و البته یادمون نره که سوپرمن هم این قدرت رو داره و چند باری با فلش مسابقه دو داده که مساوی شده اند! (سوپرمن هم در فیلم اول خودش از این قدرت خودش استفاده کرد تا حرکت کره زمین رو معکوس کنه و زمان رو به عقب برگردونه تا جلوی مرگ «لوئیس لین» رو بگیره). ضمن این که معمولا اونایی که این قدرت رو دارن میتونن به شیوه های خیلی جالب و خلاقانه ای ازش استفاده کنند که قبلا دیده نشده (مثلا فلش دیده شده که گردابه یا vortex درست کرده یا آذرخش شلیک کرده و ...!). پس این قدرت واقعا مهمه و در این مقاله میخواهیم در نهایت به این نتیجه برسیم که سریع ترین ابرقهرمان دنیای کمیک کیست!

 

10- اسپکتروم (Spectrum)

اسپکترم

«مونیكا رمبو» یكی از اعضای گشت ساحلی در شهر نیو ارلیانز بود ولی انرژی های شگفت انگیزی دریافت كرد. او اسم Captain Marvel را برای خودش برگزید چون نمیدانست شخصیت دیگری هم هست كه از این اسم استفاده میكند (البته این Captain Marvel آن موقع مرده بود) . اسپایدرمن سعی كرد كمك كند تا مونيكا با قدرت هایش كنار بیاید. سپس به صورت مشروط عضو گروه اونجرز شد ولی خیلی سریع مدارج ترقی را طی كرد و توانست یكی از بهترین و لایق ترین اعضای این گروه شود. او حتی به رهبری این گروه هم رسید (زمانی كه «واسپ» از اونجرز رفت) ولی سردبیر مارول با نظر نویسنده كمیك های اونجرز مخالف بود. او همچنین ميگفت كه باید از میزان نیروهای مونیكا كاسته شود. از آن موقع به بعد  او دیگر نقش خاصی در دنیای كمیك نداشت و یك شخصیت فرعی محسوب میشد. ولی چند سال پیش به عنوان رهبر گروه Nextwave در عالم كمیك ظاهر شد (اعضای این گروه را قهرمانان فراموش شده مارول تشكیل میدهند). الان هم با اسم مستعار «اسپکتروم» شناخته میشود. اولین چیزی که واقعا درباره او به چشم میاد سرعت بسیار بالای اوست. ولی قدرت اصلی او اینه که خودش رو از طریق الکترو مغناطیسی به هر نوع انرژی تبدیل کنه و چون میتونه خودش رو به نور تبدیل کنه، پس میتونه به سرعت نور حرکت کنه (اونم به صورت نامحدود!). او در ضمن میتونه انرژی از خودش شلیک کنه و البته سطح هوشیاری کیهانی داره.

 

9- اسپید (Speed)

اسپید

قضیه فرزندان اسکارلت ویچ و ویژن تا حدی پیچیده است و ازتون دعوت میکنم که این مقاله را بخوانید تا باهاشون آشنا بشوید. اسمشون اسپید و ویکان هستش. اسپید همانطور که از اسمش برمیاد قدرت های دایی خودش یعنی «کوئیک سیلور» رو به ارث برده، و دومی یعنی ویکان قدرت های جادویی و تغییر واقعیت مانند مادرش اسکارلت ویچ رو داره !!! در واقع اسپید یک جهش یافته است که هنوز حد و مرز قدرتش به درستی مشخص نشده او خودش گفته سرعتش به اندازه کوئیک سیلور هستش ولی به پای او نمیرسه . در واقع میتونه   1200 مایل در ساعت را طی کنه که یعنی از سرعت صوت جلوتر حرکت میکنه. میتونه بدون اینکه غرق بشه روی سطح آب بدوه. ضمنا میتونه ارتعاشات فراجنبشی تولید کنه و از این طریق اشیاء جامدی که باهاشون تماس برقرار میکنه را منفجر کنه. همین طور میتونه مولوکول های خودش را تسریع کنه تا از این طریق از میان اشیاء جامد مثل دیوار رد بشه.

  

8- سوپربوی (Superboy)

سوپربوی

پس از مرگ سوپرمن در دهه 90، چند شخصیت جدیدی سعی کردند جای او را در داستانی به نام Reign of Superman پر کنند. یکی از آنها «سوپربوی» نام داشت. او در اصل توسط پروژه Cadmus و به عنوان یک کلون نوجوان سرکش و یاغی  از سوپرمن خلق شد. بعدش هم نامش شد Kon-El و شروع کرد به کار برای Cadmus. اما بعد از مدتی یکی از اعضای موسس گروه محبوب Young Justice شد و رفت تا با پدر و مادر کلارک کنت در اسمال ویل زندگی کنه (آنجا خودش رو جای پسرعموی کلارک جا زد و اسمش رو گذاشت Conner Kent!) . اما بعدها فهمید که بخشی از DNA او از لکس لوثر گرفته شده و دچار بحران هویت شد. سال 2006 هم در رویداد Infinite Crisis جان خودش را در مبارزه با یک سوپربوی پلید از دنیایی دیگر فدا کرد ولی بعدش دوباره زنده شد.  این نکته رو باید گفت که در عصر نقره ای کمیک ما شخصیتی به نام Superboy داشتیم ولی این شخصیت در واقع نسخه نوجوان کلارک کنت بود. اما از وقتی پای این Superboy کلون شده در داستان های دی سی باز شد، این شرکت هم سعی کرد اون Superboy قبلی را به دست فراموشی بسپاره. در New 52 هم سوپربوی جدیدی را دیدیم. این سوپربوی یک کلون نیمه کریپتونی بود که توسط پروژه N.O.W.H.E.R.E  خلق شد. در کارتون Young Justice هم نسخه ای از سوپربوی را دیدیم که روحیه ای خصمانه تر داشت. در هر حال سوپربوی چون کلونی ساخته شده از سوپرمن است پس قدرت سریع بودن سوپرمن را از او به ارث برده . سوپربوی اونقدر سریعه که که اگر زیر نور خورشید بدوده با چشم نمیشه او را دید.

 

7- شزم (Shazam)

شزم

«بیلی باتسون» نوجوانی بود كه پدر و مادرش را در یك حادثه مرموز هنگامی كه مشغول یك اكتشاف باستان شناسی بودند، از دست داده بود. ولی توسط مردی مرموز به مخفیگاهی زیرزمینی برده شد كه پر از مجسمه هایی از "7 گناه خطرناك برای انسان" بود. آنجا با جادوگری به نام «شزم» ملاقات كرد كه بهش نیروهای فوق العاده ای داد. در واقع هر وقت بیلی كلمه شزم را بر زبان می آورد ، تبدیل به ابرقهرمانی بالغ به نام «كاپیتان مارول» میشد و نیروهای فوق بشری به دست می آورد (البته این لقب از اون گرفته شده و او را شزم صدا میکنند). خود كلمه Shazam یک سرواژه است. شزم در اصل از حروف لاتین «S.H.A.Z.A.M» به وجود آمده است که به ترتیب از نام‌های سلیمان حکیم (Solomon)، هرکول (Hercules)  در اساطیر یونان، اطلس (Atlas) کسی که به جنگ با خدایان پرداخت و محکوم به حمل کره زمین شد، زئوس (Zeus) پادشاه ایزدان در اساطیر یونان باستان، آشیل (Achilles) جنگجوی شکست ناپذیر و مرکوری (Mercury) که به عقیده یونانیان دو پای پرنده دارد، گرفته شده‌است. پس او قدرت های زیادی داره که از خدایان مختلف آنها را دریافت کرده و یکی از آنها سرعت فوق بشری است. گفته میشه او میتونه سریع تر از سرعت نور بدوه.

 

6- کوئیک سیلور (Quicksilver)

کوییک سیلور

«كوئیك سیلور» برادر «اسكارلت ویچ» و یك جهش یافته بود. نكته مهم دیگر درباره او این است که تا سالها همگان مگنتو را پدر او میدانستند تا اینكه سال 2015 معلوم شد او و خواهرش اصلا جهش یافته نیستند و همه چیز زیر سر شخصیتی به نام «تکامل دهنده عالی» است! در واقع آنها در کودکی به دست جناب «تکامل دهنده عالی» ربوده شدند و او از آنها برای آزمایشات ژنتیکی خودش استفاده کرد و کروموزوم های آنها را دستکاری کرد تا به قدرت های حال حاضر خود دست پیدا کنند. در هر حال کوئیک سیلور یک فرا انسان با توانایی حرکت کردن در سرعت های بسیار بالا تر از حد متوسط می باشد. اوایل میتونست با سرعت صوت بدود، اما بعد از تکامل قدرتی خود طی داستان ها سرعت او چندین برابر و حتی از کنترل جاذبه خارج شد !

 

5- آرورا و نورث استار (Aurora & North Star)

  آرورا و نورث استار (Aurora & North Star)

در کمیک های مارول، «آرورا» و «نورث استار» خواهر و برادر دوقلو هستند. آنها دو جهش یافته اند که اولین بار در اواخر دهه 70 میلادی و در کمیک های ایکس من خلق شدند ولی عضو گروه آلفا فلایت (Alpha Flight) میباشند (برای آشنایی با این گروه کانادایی، این مقاله را بخوانید). آنها وقتی متولد شدند از هم جدا شدند . تا اینکه ولورین آنها را در تیم آلفا فلایت به هم رساند. آرورا از اختلال تجزیه هویت در رنج است و دو شخصیت کاملا مجزا دارد: یکی آرام ، مذهبی و درون گرا و دیگری عنان گسیخته، برون گرا و شاد! نورث استار هم بیشتر به این خاطر شناخته میشه که یکی از اولین شخصیت های دنیای کمیک بود که آشکارا اعلام کرد همجنسگرا است! در هر حال آرورا و نورث استار قدرت هایشان عین هم است و علاوه بر پرواز کردن و ساطع نمودن انرژی فوتونیک میتونند انرژی جنبشی داخل بدن خود را کنترل کنند و این باعث میشه به سرعت باورنکردنی دست پیدا کنند. گفته میشه اگر در کنار هم باشند میتونند به سرعت نور حرکت کنند ولی این رو هم بگم که فعلا هیچ کدام نتوانسته دقیقا اثر منفی که این سرعت روی بدنشان بر جای میگذاره را کنترل کنه.

  

4- سوپرمن (Superman)

سوپرمن  (Superman)

خب سوپرمن تقریبا همیشه در لیست هایی که مربوط به نیروهای فوق بشری ابرقهرمانان میشه حضور دائمی داره و یکی از نیروهایش نیز سرعت ابرانسانی هستش که میگن باهاش سفر در زمان هم انجام میده. ولی خب سرعت او به پای سرعت فلش نمیرسه. در واقع در سال 1967 و در کمیک های سوپرمن، فلش و سوپرمن برای یک خیریه با یکدیگر مسابقه دادند و فلش به سوپرمن آوانس داد و این دو با هم به تساوی رسیدند ولی فلش همیشه در ذهن خودش میدانست که بسیار از سوپرمن سریع تر است! اما در جریان آرک داستانی "تولد دوباره" فلش و سوپرمن دوباره با یکدیگر روبرو شدند! زمانی که سوپرمن در این رویارویی دوم به بری گفت که: "ما قبل از این با یکدیگر مسابقه دادیم و میدانیم که چه کسی سریع تر است!" فلش فقط یک جمله به سوپرمن گفت: "اون برای خیریه بود، کلارک!" و بعد بووم!!! فلش، مرد فولادی را طوری پشت سر میگذارد که سوپرمن دیگر حتی قادر به دیدن بری هم نیست چه برسد به اینکه از او جلو بزند!

 

3- ماکاری (Makkari)

ماکاری

«ماکاری» تقریبا چهار و نیم هزار سال پیش به دنیا آمد. او عضو انجمن فن آوری ابدی ها (Eternals) است و در ساختن وسایل نقلیه پر سرعت تخصص دارد (برای آشنایی با ابدی ها ، این مقاله را بخوانید). ماکاری برخلاف بسیاری از ابدی ها بسیار دوست دارد در امور انسان ها دخالت کند. او از کودکی عاشق سرعت بوده و خیلی ها او را با هِرمِس (خدای پیام‌رسان یونانیان باستان) اشتباه گرفته اند! ماکاری خود را یک قهرمان بزرگ میداند و عضو اونجرز هم بوده و وقتی بسیاری از ابدی ها تصمیم به ترک زمین گرفتند اما او در میان مردم زمین باقی ماند. او سریع ترین شخصیت مارول است و اونقدر به سرعت علاقه داشته که دیگر قابلیت هایش تحلیل رفته اند و از بنیه و قوای جسمانی دیگر ابدی ها بهره مند نیست و به همین دلیل بدنش خیلی زود ضعیف میشه.

  

2- بری آلن (Barry Allen)

بری الن فلش

بری آلن ملقب به فلش در واقع دومین شخصیت در دنیای دی‌سی به‌شمار می‌رود که عنوان فلش را به یدک می‌کشد چون قبل از او نیز در دهه 40 میلادی (عصر طلایی) شخصیت جی گریک را داشت که فلش نامیده میشد. ولی یقیناً آلن معروف ترین ، مهم ترین و محبوب ترین تندروی کل تاریخ کمیک بوک است. قدرت اصلی او سرعت ابرانسانی است. اثرات دیگر مانند نامرئی بودن به توانایی او در سرعت ارتعاش مولکولی مربوط می‌شود. فلش دارای یک لباس طلایی و قرمز خاص می‌باشد که در برابر مقاومت هوا و اصطحکاک مقاوم است. همچنین او به صورت معمول لباس خود را به صورت فشرده در یک حلقه می‌گذارد. جانفشانی او در داستان "بحران در کرات نامحدود" هرگز از یادها نمیرود ...

 

1- والی وست (Wally West)

والی وست

«والی وست» برادر زاده دوست دختر بری الن یعنی آیرس وست بود . او یک شب به بری در آزمایشگاه پلیس سر زد و دقیقا همون اتفاقی که برای بری افتاد و به فلش تبدیل شد، برای والی هم رخ داد! او قدرتهاش درست عین بری الن بود و یک لباس سایز کوچکتر برای خودش برداشت و شد «کید فلش» و دستیار بری شد! او ضمنا بعدا به یکی از اعضای گروه تایتان های نوجوان بدل گشت و وقتی بری آلن در داستان "بحران در دنیاهای نامحدود" کشته شد لقب فلش را به خود اختصاص داد و به عضویت گروه جاستیس لیگ هم درآمد. بعدشم با دختری به نام لیندا پارک ازدواج کرد و صاحب دو بچه شد و ... همیشه بحث بوده بین هواداران فلش که بری آلن سریع تر است یا والی وست؟ خود دی سی قبلا یک جدولی را منتشر کرد که سریع ترین شخصیت هایش را نشان میداد و والی وست در آن اول بود! میگن 7 هزار مایل را ظرف 7 ثانیه طی میکنه! همچنین وب سایت معتبر CBR چندی پیش در این مقاله توانایی های بری آلن و والی وست را تک به تک با هم مقایسه کرد و به این نتیجه رسید که والی وست سریع تر است.

 

مترجم: سارا عفتی

سارا عفتی

منبع: وب سایت Comicbasics

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 20 عضو "اترنالز" (ETERNALS)

15 لباس برتر فلش (THE FLASH)

20 حقیقت مهمی که باید درباره‌ی "ابدی‌ها" (ETERNALS) بدانید

رتبه بندی قوی ترین شخصیت های دنیای کمیک

15 حقیقت مهمی که باید درباره شزم (SHAZAM) بدانید

15 حقیقت مهمی که باید درمورد اسکارلت ویچ (واندا ماکسیموف) بدانید

20 قدرت فوق بشری برتر در دنیای کمیک بوک

سریع ترین لحظات تاریخ کمیک های فلش (THE FLASH)!

 10 كميك مهم فلش (THE FLASH)

15 لباس برتر فلش (THE FLASH)

 10 شباهت سریال "فلش" با مرد عنکبوتی!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ilya
#1 ilya 1399-06-19 17:11
خیلی ممنون ازتون
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#2 Ehsan Spider 1399-06-19 18:02
کارتون بیست بیسته
جناب ترابی گفتید که فلش در رویداد بحران در دنیا های نامحدود کشته میشه.
بعد از اون دیگه زنده نمیشه؟
نقل قول کردن
AmirAbbas
#3 AmirAbbas 1399-06-19 18:03
خیلی ممنون ازتون من تاحالا نمی دونستم والی وست کیه اسمشو نشنیده بودم
نقل قول کردن
mani34521
#4 mani34521 1399-06-19 18:20
یه سوال داشتم تو مورد یک نوشته بودید بری آلن مرد یعنی پس فلش اصلی الان والی وست هستش؟؟؟
نقل قول کردن
Mr.gun
#5 Mr.gun 1399-06-19 18:21
به نظر من باید اول فلش بود و بعد اون کوییک سیلور ولی در کل مقاله خوبی بود
نقل قول کردن
old man omid
#6 old man omid 1399-06-19 18:24
خیلی ممنون از شما
خیلی کمک کرد من خودم‌ تا الان فکر میکردم بری الن سریع ترینه و بعدش کوئیک سیلور
راستی جای ویزر در مقاله خالی نبود ؟
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#7 Mr. Doctor 1399-06-19 18:51
سلام.
ترجمه عالی بود و روان.مقاله ی جالبی بود،ولی فکر میکردم رتبه کوییک سیلور بهتر باشه.ممنون ازتون خانم عفتی.
یه سوال هم داشتم،میدونم اسپمه،ببخشید.تو ی شماره 2 خوندم که بری الن در رویداد بحران در زمین های نامحدود کشته شده و والی وست که کید فلش بوده،تبدیل میشه به فلش جدید.اما بعد از اینکه بری الن برمیگرده،هوز هم والی فلش میمونه؟توی کمیک تولد مجدد دنیای دی سی که سایت هم ترجمه کرده،والی وست برمیگرده.برمیگر ده و دوباره فلش میشه یا اینکه در کنار بری الن کید فلش باقی میمونه؟
ببخشید طولانی شد،اخه خیلی سردرگم شده بودم.
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#8 Scarlet Speedster 1399-06-19 19:05
با سلام .
تشکر میکنم از سرکار خانم عفتی که این مقالهٔ زیبا و مفید رو برای ما ترجمه کردند .
خسته نباشید !
قطعاً یکی از باحال ترین و محبوب ترین قدرت های فوق بشری ، سرعت فوق بشری ئه و شخصیت های زیادی در دنیای کمیک دارای این قدرت هستند . جدای بحث محبوبیت ، همیشه یکی از جدال های طرفداران این شخصیت ها ، اینه که « کدوم شخصیت سریع تره ! ». ولی این برای بنده مهم نیست و از نظر محبوبیت ( بعد از پیتر پارکر / مرد عنکبوتی ) ، بری آلن / فلش برام محبوب ترین شخصیت دنیای کمیک ئه . دلایل خودم رو هم دارم که شامل سریع بودن نمیشه .
و شاید براتون جالب باشه که Scarlet Speedster ، یکی از القاب فلش و به معنی تندروی سرخ ئه .
ببخشید که کمی خارج از موضوع حرف زدم .
باز هم از خانم عفتی بابت ترجمهٔ این مقاله تشکر میکنم .
خسته نباشید !
با تشکر !
نقل قول کردن
Captain-spidey
#9 Captain-spidey 1399-06-19 19:36
خانم عفتی دستتون درد نکنه مقاله عالی بود
راستش من فکر میکردم که موج سوار نقره ای یا نوا میتونه تو این لیست باشه ولی بازم مشکلی نیست و از خوندن این مقاله خیلی لذت بردم
نقل قول کردن
Bat_spidey
#10 Bat_spidey 1399-06-19 19:48
ممنون بابت مقاله موضوع جالبی داشت
هر جا نام قدرت فوق بشری باشد نام سوپرمن میدرخشد :lol:
من همیشه فکر میکردم بری آلن سریع تر باشه از والی
نقل قول کردن
Bat_spidey
#11 Bat_spidey 1399-06-19 19:54
البته تو مقاله سریع ترین لحظات تاریخ کمیک های فلش همه موارد که خیلی خیلی خیلی سریع اتفاق افتادند مال بری آلن بودند و تو اون مقاله ما اثری از والی وست ندیدیم یه جا تو مقاله که آقای اصفی نوشته بودند گفته بودند بزارید به کسانی که والی وست را از بری آلن سریع تر می‌دانند بخندیم
حالا ما حرف کدوم مقاله رو باور کنیم
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1399-06-19 19:58
به نقل از Bat_spidey:
البته تو مقاله سریع ترین لحظات تاریخ کمیک های فلش همه موارد که خیلی خیلی خیلی سریع اتفاق افتادند مال بری آلن بودند و تو اون مقاله ما اثری از والی وست ندیدیم یه جا تو مقاله که آقای اصفی نوشته بودند گفته بودند بزارید به کسانی که والی وست را از بری آلن سریع تر می‌دانند بخندیم
حالا ما حرف کدوم مقاله رو باور کنیم

نویسنده اون مقاله آقای آصفی بودن که تعصب خاصی روی بری آلن داشت. وقتی خود دیسی اعلام کرده الن سریع ترین نیست دیگه بحثی باقی نمیمونه
در ضمن من خودم بری الن شخصیت دوم محبوبم تو دی سیه (بعد از سوپرمن) دوستش دارم به خاطر قلب بزرگی که داره و نه به خاطر اینکه باید سریع ترین باشه
نقل قول کردن
redspider
#13 redspider 1399-06-19 19:59
خیلی مقاله جالبی بود خانم عفتی، واقعا سرعت یکی از قدرتهای فوق جذابه، لیستتون کاملا درست بود. بنظرم، والی وست انقدر سریع هست که تو یک کمیک در لبه خط زمانی حرکت میکرد و طی اتفاقاتی باعث شده بود همه فراموشش بکنن تا اینکه درلحظه اخر که داشت به اسپید فورس جذب میشد بری الن اون را به خاطر اورد و نجاتش داد، بازم ممنون به خاطر مقاله جذابتون، خسته نباشید
نقل قول کردن
cap
#14 cap 1399-06-19 20:21
یعنی فک کنید بین این ها بخوان مسابیقه دومیدانی بذارن :D
به چند سیاره نیاز دارن :D
نقل قول کردن
Bat_spidey
#15 Bat_spidey 1399-06-19 20:36
به نقل از mtm:
به نقل از Bat_spidey:
البته تو مقاله سریع ترین لحظات تاریخ کمیک های فلش همه موارد که خیلی خیلی خیلی سریع اتفاق افتادند مال بری آلن بودند و تو اون مقاله ما اثری از والی وست ندیدیم یه جا تو مقاله که آقای اصفی نوشته بودند گفته بودند بزارید به کسانی که والی وست را از بری آلن سریع تر می‌دانند بخندیم
حالا ما حرف کدوم مقاله رو باور کنیم

نویسنده اون مقاله آقای آصفی بودن که تعصب خاصی روی بری آلن داشت. وقتی خود دیسی اعلام کرده الن سریع ترین نیست دیگه بحثی باقی نمیمونه
در ضمن من خودم بری الن شخصیت دوم محبوبم تو دی سیه (بعد از سوپرمن) دوستش دارم به خاطر قلب بزرگی که داره و نه به خاطر اینکه باید سریع ترین باشه

ممنون نمیدونستم دی سی اعلام کرده آلن سریع ترین نیست
منم بری آلن شخصیت دوم محبوبم تو دی سی (بعد از بتمن) نفر سومم بوسترگولد
نقل قول کردن
ironman
#16 ironman 1399-06-19 20:37
سلام وخسته نباشید بنظر من مقاله کاملی بود


یکی از اشتباهاتی که بعضی از افراد میکنن و من به چشم دیدم اینه که وقتی به اسم سایتتون نگاه میکنن میگن این سایت فقط طرفدار مارول هست و دی سی رو میکوبه و از این جور حرفا ولی واقعا در اشتباه هستن
واقعا دیدم مطالب سایت بدون هیچ تعصبی و کاملا واقعی و منصفانه نوشته شده اند
خودم به شخصه به خاطر همین چیزاس که عاشقه این سایتم جدا از اینکه استادی بینظیر داره نشون داده که واقعا بزرگترین و بهترین و نامبروان ترین سایت در این زمینه در ایران هستش
واقعا باید قدردان شما باشیم که این فرصت بینظیر رو برای ما فراهم کردین که بدون هیچگونه تعصب با شخصیت های کمیک بوکی آشنا بشیم
واقعا دست استاد رو باید بوسید
ممنون که هستین و امیدوارم که همیشه پرقدرت به کارتون ادامه بدید
و ما هم کمترین کاری که میتونیم در قبال این زحمات شما انجام بدیم اینه که به دقت مطالبی که با زحمت برای ما فراهم میکنید رو بخونیم
نقل قول کردن
superiorvenom
#17 superiorvenom 1399-06-19 20:41
با تشکر بابت مقاله جالبه اینکه بعد از خوندن شماره 761 کمیک فلش اومدم تو سایت بعد این مقاله رو دیدم :) (حالا از این که این شماره چه مغز تزکونی بود و بعدش می شد رو سرم تخم مرغ نیمرو کرد بگذریم)
به نقل از Mr. Doctor:
سلام.
ترجمه عالی بود و روان.مقاله ی جالبی بود،ولی فکر میکردم رتبه کوییک سیلور بهتر باشه.ممنون ازتون خانم عفتی.
یه سوال هم داشتم،میدونم اسپمه،ببخشید.توی شماره 2 خوندم که بری الن در رویداد بحران در زمین های نامحدود کشته شده و والی وست که کید فلش بوده،تبدیل میشه به فلش جدید.اما بعد از اینکه بری الن برمیگرده،هوز هم والی فلش میمونه؟توی کمیک تولد مجدد دنیای دی سی که سایت هم ترجمه کرده،والی وست برمیگرده.برمیگرده و دوباره فلش میشه یا اینکه در کنار بری الن کید فلش باقی میمونه؟
ببخشید طولانی شد،اخه خیلی سردرگم شده بودم.

به نقل از mani34521:
یه سوال داشتم تو مورد یک نوشته بودید بری آلن مرد یعنی پس فلش اصلی الان والی وست هستش؟؟؟

بری آلن بعد از اون مرگ تا سال 2009 مرده بود بعد از اونم که فلش پوینت شد و دکتر منهتن تغییراتی توی خط زمانی داد و والی وست پاک شد و بعدش تولد دوباره دی سی
نقل قول کردن
super spider
#18 super spider 1399-06-19 20:59
به نقل از cap:
یعنی فک کنید بین این ها بخوان مسابیقه دومیدانی بذارن :D
به چند سیاره نیاز دارن :D



واقعا یه منظومه لازمه
نقل قول کردن
slade wilson
#19 slade wilson 1399-06-19 21:01
به نقل از mtm:
به نقل از Bat_spidey:
البته تو مقاله سریع ترین لحظات تاریخ کمیک های فلش همه موارد که خیلی خیلی خیلی سریع اتفاق افتادند مال بری آلن بودند و تو اون مقاله ما اثری از والی وست ندیدیم یه جا تو مقاله که آقای اصفی نوشته بودند گفته بودند بزارید به کسانی که والی وست را از بری آلن سریع تر می‌دانند بخندیم
حالا ما حرف کدوم مقاله رو باور کنیم

نویسنده اون مقاله آقای آصفی بودن که تعصب خاصی روی بری آلن داشت. وقتی خود دیسی اعلام کرده الن سریع ترین نیست دیگه بحثی باقی نمیمونه
در ضمن من خودم بری الن شخصیت دوم محبوبم تو دی سیه (بعد از سوپرمن) دوستش دارم به خاطر قلب بزرگی که داره و نه به خاطر اینکه باید سریع ترین باشه

چه خوبین شما استاد همیشه اخلاق در نظر می‌گیرین نه قدرت دلیلش چی است
نقل قول کردن
super spider
#20 super spider 1399-06-19 21:01
بلاخره فهمیدم که والی سریعتر از بریه و ممنون از همه بخاطر این مقاله به این جالبی :-)
نقل قول کردن
Uncle Stan lee
#21 Uncle Stan lee 1399-06-19 21:21
فوق العاده بود خانم سارا عفتی...
استاد لطفا ادیت نکن کامنت رو :cry:
زوم هم امکان داشت که بیارید توی مقاله؟
نقل قول کردن
superiorvenom
#22 superiorvenom 1399-06-19 21:58
به نقل از Uncle Stan lee:
فوق العاده بود خانم سارا عفتی...
استاد لطفا ادیت نکن کامنت رو :cry:
زوم هم امکان داشت که بیارید توی مقاله؟

نه دی سی تایید کرده که زوم حتی از والی وست دوم (اون سیاه پوسته) کند تره(البته قدرت های بیشتری نسبت به اون داره)
نقل قول کردن
Bat_spidey
#23 Bat_spidey 1399-06-19 23:26
یه سوال فلش معکوس با پروفسور زوم تو دنیای کمیک مثل سریال فرق میکنن با هم یا نه
اگه فرق میکنن یکیشون میتونست حضور داشته باشه
نقل قول کردن
superiorvenom
#24 superiorvenom 1399-06-20 10:41
به نقل از Bat_spidey:
یه سوال فلش معکوس با پروفسور زوم تو دنیای کمیک مثل سریال فرق میکنن با هم یا نه
اگه فرق میکنن یکیشون میتونست حضور داشته باشه

ایوبارد ثاون کمیک خیلی سریع تر (سریع تر از سوپرمن) و خیلی عوضی تره ولی این لیست برای ابرقهرمان هاست نه ابر شرور ها
نقل قول کردن
Bat_spidey
#25 Bat_spidey 1399-06-20 15:26
به نقل از superiorvenom:
به نقل از Bat_spidey:
یه سوال فلش معکوس با پروفسور زوم تو دنیای کمیک مثل سریال فرق میکنن با هم یا نه
اگه فرق میکنن یکیشون میتونست حضور داشته باشه

ایوبارد ثاون کمیک خیلی سریع تر (سریع تر از سوپرمن) و خیلی عوضی تره ولی این لیست برای ابرقهرمان هاست نه ابر شرور ها

ببخشید حواسم نبود تیتر مقاله رو نخوندم :lol:
نقل قول کردن
Alisa_Aryana
#26 Alisa_Aryana 1399-06-20 15:39
عالی بود به نظرم خیلی مقاله خوب و مفید و کاملی بود
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#27 Kia Iron Man 1399-06-26 16:47
سلام و خسته نباشید.
واقعا ممنونم به خاطر مقاله خوبی که نوشتید.فقط به نظرم این مقاله زودتر باید نوشته میشد. :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45