10 سوال بی پاسخ MCU که سریال لوکی باید به آنها جواب دهد

10 سوال بی پاسخ MCU  که سریال لوکی باید به آنها جواب دهد

چیزی به پخش سریال لوکی در دیزنی پلاس باقی نمانده است و این مقاله آغازگر مقالات مناسبتی سایت ما برای این سریال است!

مقدمه: از وقتی اعلام شد که سریال اختصاصی لوکی ساخته میشود، سوالات زیادی درباره آینده خدای شرارت و MCU در ذهن هواداران ایجاد شد. هدف از پخش سریال لوکی، فقط بازگرداندن تام هیدلستون برای ایفای نقش این شخصیت پرطرفدار نیست؛ این سریال همچنین میتواند گستردگی دنیای سینمایی مارول را بیش از پیش کند. با توجه به اینکه این سریال با مسائل مربوط به زمان و واقعیت های مختلف سر و کار دارد، واقعا هیچ محدودیتی وجود ندارد.

از آنجا که پخش این سریال به زودی شروع میشود، طرفداران سوالات زیادی درباره لوکی و به طور کلی MCU دارند که لازم است به آنها پاسخ داده شود. در این مقاله سوالاتی وجود دارند که بیشتر به سرقت زمان در انتقام جویان: پایان بازی و همچنین لوکی، مربوط میشوند و امیدواریم این سریال به آنها پاسخ دهد.

 

10- چطور دنیا بدون سنگ های ابدیت هنوز پابرجاست؟

 چطور دنیا بدون سنگ های ابدیت هنوز پابرجاست؟

در فیلم دکتر استرنج، معلوم شد که جهان بر پایه سنگ های ابدیت بنا شده است و تعادل جهان به این سنگ ها وابسته است. اما در فیلم انتقام جویان: پایان بازی دیدیم که همه سنگ ها نابود شدند اما دنیای اصلی‌، دچار هیچ مشکلی نشد.

با توجه به اینکه سریال لوکی با جهان های موازی مرتبط است و تسرکت، بخش بزرگی از داستان آن است؛ این سریال میتواند به دیگر سنگ های ابدیت نیز بپردازد و همچنین نحوه عملکرد این دنیا ها را توضیح دهد و میزان اهمیت سنگ های ابدیت را مشخص کند.

 

9- چه بر سر جهان های موازی که انتقام جویان در آن ها دخالت کردند آمد؟

چه بلایی سر جهان های موازی که انتقام جویان در آن ها دخالت کردند آمد؟

بیشتر تئوری های مطرح شده درباره این سریال به وقایع فیلم انتقام جویان: پایان بازی مربوط میشود، زیرا طرفداران فقط در این فیلم توانستند بعضی از واقعیت های موازی را ببینند. انتقام جویان در جریان سرقت زمان، تاثیر زیادی در این جهان ها گذاشتند. مثلا وقتی که کاپیتان آمریکا خود را مامور هایدرا خواند یا اینکه شخصیت هایی مثل ثانوس، گامورا و نبیولا از این جهان حذف شدند.

همه این ها تاثیر بسیار زیادی در جهان های مربوطه گذاشتند ولی نتایج آن هرگز نمایش داده نشد. از آنجا که لوکی قرار است در تایم لاین های مختلف سفر کند، این سریال باید نشان دهد که عواقب مداخله انتقام جویان در این جهان ها چه بوده است.

 

‌8- چرا TVA  قبل تر اقدام نکرده بود؟

چرا TVA  قبل تر اقدام نکرده بود؟

می دانیم که در این سریال، قرار است سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی (Time Variance Authority) یا به اختصار TVA لوکی را به خاطر ربودن تسرکت، دستگیر کند. اما چیزی که منطقی نیست، این است که چرا این سازمان در وقایع انتقام جویان: پایان بازی وارد عمل نشد، آن هم با اینکه فرار لوکی در مقایسه با سرقت زمان انتقام جویان، بسیار کم اهمیت تر است. علاوه بر آن اگر TVA مانع سرقت زمان میشد، لوکی هرگز نمیتوانست با تسرکت فرار کند.

به همین منظور، این سریال باید نشان دهد که چه زمانی و در چه شرایطی، سازمان TVA واقعیت های مختلف را اصلاح میکند و همچنین این سازمان در زمان فیلم انتقام جویان: پایان بازی کجا بوده است. شاید بگویید که دلیل عدم دخالت TVA این است که فیلم انتقام جویان: پایان بازی در آینده جریان داشت، اما این دلیل قانع کننده ای نیست چون TVA نباید محدود به زمان باشد.

 

7- چه تعداد جهان موازی وجود دارد؟

چه تعداد جهان موازی وجود دارد؟

ایده مولتی ورس از دنیای کمیک برگرفته شده است. در کمیک های مارول بی شمار دنیای موازی وجود دارد که تعداد آنها قابل شمارش نیست. از آنجا که MCU اخیرا این مفهوم را ارائه داده است، سریال لوکی بهترین جا برای برای پاسخ به این سوال است؛ به این دلیل که سازمان TVA یک راه ساده برای پاسخ مختصر به این سوال است چرا که TVA دانش زیادی درباره واقعیت های مختلف دارد.

 

6- آیا ممکن است زمان به طور دائمی آسیب ببیند؟

 آیا ممکن است زمان به طور دائمی آسیب ببیند؟

این یکی از موضوعات مبهم این سریال است، زیرا مشخص نیست اعمال لوکی، چه پیامد هایی روی زمان میگذارند . بسیاری از طرفداران بر این باورند که اگر زمان اصلاح نشود، نابود میشود. صحت این موضوع باید در این سریال مشخص شود.

اینشنت وان در فیلم های دکتر استرنج و انتقام جویان: پایان بازی ادعا کرد که اگر زمان کنترل نشود، ممکن است از بین برود. اما این هنوز در حد تئوری است و تایید نشده. از آنجا که لوکی در این سریال وظیفه دارد که زمان اصلاح کند، امیدواریم که به این سوال هم پاسخ داده شود.

 

5- جادوی آزگاردی، جادوی واقعی است یا تکنولوژی پیشرفته؟

ماهیت جادو، بعد از فاز یک MCU دچار تغییراتی شد، زیرا در فیلم های بعد مانند ثور: دنیای تاریک، غالبا به آن "تکنولوژی پیشرفته" گفته میشد. البته در آثار دیگری مثل وانداویژن و دکتر استرنج، مستقیما جادوی واقعی به نمایش در آمد که شباهت چندانی به جادوی آزگاردی نداشت.

بنابراین مشخص نیست که آزگاردی ها واقعا از جادو استفاده میکردند یا نه. گذشته از این ها، اشاره زیادی به ماهیت جادوی آزگاردی نشد، البته در فیلم انتقام جویان: پایان بازی، فریگا گفت که توسط ساحره ها بزرگ شده است، بنابراین در اینجا یک ابهام وجود دارد. در سریال لوکی، او باید به آزگارد بازگردد و به بالاخره به این سوال پاسخ داده شود.

 

4- آیا MCU خودش یک جهان موازی است؟

طرفداران کمیک خوب میدانند که دنیای اصلی مارول، دنیای 616 است، در حالیکه  MCUدنیای شماره 199999 تعیین شده است. از آنجا که احتمالا همه این جهان ها به هم متصل هستند به نظر میرسد که خود MCU هم یک جهان موازی می باشد.

نیازی نیست که لوکی به دنیای کمیک سفر کند، بلکه فقط کافیست به دنیایی مانند دنیای شماره 616 اشاره کند تا تایید کند که MCU بخشی از یک مولتی ورس است. علاوه بر آن، این سریال همچنین میتواند توضیح دهد که TVA بخشی از دنیای 199999 است و یا خارج از آن و در جهان خودش است.

 

‌3- آیا بشکن ثانوس روی تایم لاین ها و جهان های دیگر تاثیر گذاشت؟

https://www.spidey.ir/images/img/content/spoiler/thor/movies/thor-thanos-snap.jpg

سخت است که باور کنیم دزدیده شدن تسرکت برای TVA   مهم تر از بشکن مخرب ثانوس است که بر کل جهان تاثیر گذاشت. از این گذشته، ثانوس برای به دست آوردن سنگ ها از زمان سو استفاده کرد.

به هر حال، سریال لوکی باید تاثیر بشکن ثانوس را روی بقیه واقعیت ها و تایم لاین ها نشان دهد. در جریان سرقت زمان، دیدیم که برخی شخصیت ها به زمان قبل از بشکن ثانوس سفر کردند، اما هرگز نشان داده نشد که در دیگر جهان ها، چه اتفاقاتی رخ داد. بنابراین در سریال لوکی باید معلوم شود که سنگ های ابدیت، چقدر میتوانند بر مولتی ورس تاثیر بگذارند.

 

2- قدرت کامل تسرکت چقدر است؟

 قدرت کامل تسرکت چقدر است؟

تسرکت در فیلم های زیادی حضور داشته است مانند کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو، انتقام جویان، انتقام جویان: جنگ ابدیت، کاپیتان مارول و حالا هم سریال لوکی. هرچند سنگ های ابدیت، دیگر در جهان MCU وجود ندارند، اما این سریال این فرصت را دارد که تسرکت را گسترش دهد.

کاپیتان مارول توانایی هایش را از آن گرفت، در حالیکه هایدرا و شیلد از آن سلاح ساختند. این به عهده سریال لوکی است که تمام پتانسیل کیهانی تسرکت را نشان دهد. با توجه به اینکه TVA تسرکت را مهم ارزیابی کرده است، نیاز است که این سریال توانایی های کامل تسرکت و همچنین محدودیت های استفاده از آن را به نمایش بگذارد.

 

1- در MCU چه اتفاقی بعد از مرگ می افتد؟

مرگ لوکی

لوکی بار ها و بار ها مرگ خود را جعل کرده است، به طوری که بازگشت او بعد از مرگ، عادی شده است. بنابراین امیدواریم که سریال لوکی از واقعیت ها فراتر برود، و مفهوم مرگ را هم نشان دهد.

لازم است که به این مورد اشاره شود چون هرگز معلوم نشد که وقتی یک نفر در MCU میمیرد، بعد از مرگ چه چیزی در انتظار اوست. سناریو های زیادی در این باره مطرح شده اند اما هیچکدام تایید نشده اند، پس امیدواریم در سریال لوکی، معلوم شود که مکان استراحت نهایی شخصیت ها کجاست.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: وب سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 خط زمانی احتمالی که ممکنه پس از وقایع فیلم "پایان بازی" در MCU ایجاد شده باشه!

معرفی سنگ های ابدیت (INFINITY STONES)

15 سئوال بی پاسخ مانده درباره دنیای مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

10 سئوالی که پس از دیدن فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه" در ذهن ما ایجاد شد!

10 سوال مهمی که پس از دیدن «انتقام جویان: پایان بازی» برایمان پیش آمد

10 داستان مارول که شما را برای فاز چهارم MCU آماده میکنند

10 داستان "وات ایف"(WHAT IF) که ممکنه در MCU ببینیم!

10 صحنه برتر و تاثیرگذار فیلم "انتقام جویان: پایان بازی" 

نقد و بررسی فیلم "انتقام جویان ۴: پایان بازی" 

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند در دنیای سینمایی مارول (MCU)

لینک دانلود کمیک های WHAT IF? مرد عنکبوتی

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

15 صحنه در دنیای سینمایی مارول که مستقیما از کمیک بوک گرفته شدند!

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

15 خبر و شایعه ای که درباره فاز 4 دنیای سینمایی مارول میدانیم!

18 شایعه و خبر درباره شخصیت هایی که در فیلم «دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون» حضور خواهند داشت

10 لحظه غم انگیز ثور در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

15 سئوالی که هواداران درباره دنیای سینمایی مارول دارند

10 سئوال مهمی که درباره عالم سینمایی مارول داریم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Pooyan mirzahosseini
#1 Pooyan mirzahosseini 1400-03-16 11:49
سلام خسته نباشید به نظرم لوکی خیلی سریال خوبی میشه
خب راستش برای همه موارد خیلی مشتاق هستم :lol:
نقل قول کردن
Agent bishop
#2 Agent bishop 1400-03-16 11:50
سوال های خوبی مطرح کرد و امیدوارم سریال بهشون جواب بده .
مورد ده ثانوی سنگ ها رو از بین نبرد فقط انگار تا اندازه مولکول کوچکشون کرد ( سر این قضیه مطمئنم نیستم )
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1400-03-16 12:01
سلام
ممنون بابت مقاله.
به شخصه خیلی منتظر سریال "لوکی" هستم. چون تمی که داره دلخواه منه! تم های مرموز و عجیب و گسترش دنیای mcu و صد البته چاشنی سفر های زمانی و دنیاهای موازی! و خود لوکی هم از شخصیت های بسیار جالب mcu هست. کسی که انگار حتی خودش هم تکلیف خودش رو نمیدونه! (از وقتی که توی فیلم ثور رگناروک دیدمش بیشتر ازش خوشم اومد!) همین الان قبل از اومدن این مقاله روی سایت داشتم مقالات مربوط به فیلم "انتقام جویان: پایان بازی" رو میخوندم و مورد های این مقاله واقعا من رو به فکر بردن و برای دیدن این سریال بیشتر مشتاقم کردند. اون یکی سریال مرموز مارول یعنی "وانداویژن" با فاکتور گرفتن قضیه کوییک سیلور قلابی من رو راضی کرد و خیلی ازش خوشم اومد. سریال دوم این روز های مارول یعنی "فالکون و سرباز زمستان" انگار قشنگ خط و مرز بسیاری از شخصیت های mcu رو کشید (که توی اسپایدی شکافی ها هم شاهدش هستیم.) و اون هم سریالی قابل قبول بود. پس فعلا توی سریال ها به صورت کلی (میگم کلی چون همون کوییک سیلور قلابی مد نظرم نیست.) مارول ما رو ناامید نکرده و باید دید که سریال این شخصیت چطور پیش میره. این مورد ۴ برام خیلی جالب بود.(البته صد در صد بقیه موارد هم جالب بودند ولی اون ها سوالات مطرح شده بودند و این خیلی تعجب آور بود.) یعنی mcu خودش جهان موازی هست؟! شاید هم بخوان جهان ۶۱۶ رو به صورت یک کمیک واقعی نشون بدن! :lol: شاید هم باعث بشه که ما شخصیت پردازی های متفاوتی از قهرمانان و خبیث های ببینیم (که ممکنه مال دنیای ۶۱۶ دقیقا مثل کمیک ها باشند!) که واقعا نقطه جالب و پتانسیل اصلی مسئله جهان های موازی است.
تشکر از جناب آقای کیارش یارویسی بابت ترجمه این مقاله.
نقل قول کردن
king loki
#4 king loki 1400-03-16 12:40
سلام مقاله خوب و جالبی بود
مارول به خوبی با خبر ها و تریلر های سریال لوکی سطح انتظارات را بالا برده.
10_ به نظرم مثل دنیای کمیک سنگ ها خودبخود از نو تشکیل بشوند
نقل قول کردن
deadpool 2021 84
#5 deadpool 2021 84 1400-03-16 12:43
من برای سوال ۸ جواب دارم

از اونجای که TVA مسئول حفاظت از خط زمانی اصلیه و توی اتفاقات اندگیم دخالت نکرد اینه که این اتفاقات جزئی از خط زمانی بودند و باید اتفاق می افتادند. ولی اتفاق لوکی اتفاقی خارج از این خط بود .
نقل قول کردن
s.p.i
#6 s.p.i 1400-03-16 12:44
سلام ممنون بابت مقاله
منتظر سریال لوکی هستم امیدوارم سریال خوبی باشه و البته به سوالات ما پاسخ بده
تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1400-03-16 13:00
البته واسه من این سوالم مطرح هست که این سریال به ثور ۴ مربوطه یا نه؟ چون تو سریال هم دیدیم که لوکی با بایفراست منتقل شد. که ممکنه مال زمان گذشته باشه یا شایدم نباشه.

فکر کنم اون نظریه هم که انشنت وان مطرح کرد با دزدیده شدن تسارکت توسط لوکی رخ بده چرا که تو اون زمان قرار بود که تسارکت بره به آزگارد نه اینکه بیفته دست لوکی.

البته یه چیز خطرناکی که در مورد لوکی هست اینه که بعد از وقایع رگناروک که آزگاردیها به زمین منتقل میشدن، چون تسارکت پیش لوکی بود امکان داشت که لوکی یه دسیسه‌ای زیر آستینش داشته باشه ؟؟؟ :-? خدا میدونه ثانوس نمیومد چیکار میکرد تو زمین؟

اینم برام همیشه سواله که چرا لوکی از سنگ تسارکت علیه ثانوس استفاده نکرد. (بنظرم اونجا یکم ترحم به ثور نشون داد که اولش گفت بکش ولی بعدش ...)

این موردم هست که هرگز عواقب دستکاری زمان توسط دکتر استرنج رو مشاهده نکردیم.

امیدوارم که این سریال مثل دوتا سریال قبلی پایانی ناامید کننده نداشته باشه. در کل لوکی پتانسیل خیلی بالایی داره. من فصل اول افسانه های فردای دی سی رو دیدم خیلی تابلو شخصیت وندال سوج رو از لوکی کش رفته بودن. یعنی اونجا هم وندال سوج خودش خواست بیفته زندان تا بین گروه تفرقه بندازه :-? :-?
نقل قول کردن
Silver surfer norin
#8 Silver surfer norin 1400-03-16 13:47
بین سریالای دیزنی پلاسی بیشتر از همه واسه این هایپم
متاتریک کمتر از 75 بیاره راضی نیستم :-*
خدا کنه طبق اون تئوری ددپول بعد از وقایع ددپول 2 وارد این سریال و بعدشم ام سی یو بشه
من به شخصه فکر میکنم دنیای 616 تو این سریال حضور داره و تو مولتی ورس جنون بهش قشنگ پرداخته میشه
فقط اگه تمام مردان ایکس و چهار شگفت انگیز و کسایی که رایتشون دست فاکس بوده از مولتی ورس بیان راضی نیستم
آخه مگه میشه دنيای سینمایی مارول یه جهش یافته هم نداشته باشه خب اگه مسئله بازی خوب بازیگرا مثل هیو جکمن و رایان رینولدز هستش، خب لازم نیست حتما از مولتی ورس همه رو بیارن
البته به نظر خودم فقط ددپول رو مولتی ورسی میکنن
مقاله عالی بود ممنون
نقل قول کردن
Amirrezash_2021
#9 Amirrezash_2021 1400-03-16 14:29
عالی بود دم اسپایدی گرم
نقل قول کردن
BAdeadpool
#10 BAdeadpool 1400-03-16 14:32
سلام
سوالات مطرح شده واقعا بجا و درست بودند تشکر می کنم از اقای یارویسی
سوالات واقعا مهمی مطرح شدن بعضیاش واقعا برام جدید و جالب بود مثل مورد 4 :-)
مورد 8 هم که سفر زمانی اونها عواقب و اختلالی نداشت و تغییر در گذشته در حال تاثییر نداره(به جز مورد تانوس که به اینده سفر کرد ) پس سازمانه توقع اختلالی نداشته اقدام نکرده
در هر حال امیدوارم سریال لوکی بدرخشه
فقط یک چیزی این سریال کی پخش میشه؟؟
نقل قول کردن
parsa89
#11 parsa89 1400-03-16 16:32
سلام امیدوارم در سریال لوکی به این سوال ها پاسخ داده بشه
نقل قول کردن
P.B.P
#13 P.B.P 1400-03-16 19:29
سلام ممنون از آقای یارویسی
سوالات خیلی خوبی بود و فقط مهم اینکه جواب داده شوند.
ممنون.
به نقل از mtm:

عالی بود استاد ممنون.
نقل قول کردن
P.B.P
#14 P.B.P 1400-03-16 19:34
یه موضوعی است نمیدونم اینستاگرام اسپایدی خوندم یا جای دیگر ولی خوب میگن ثانوسی که سرش قطع شد، زنده است و میگن با سنگ واقعیت تغییراتی انجام داده است،کسی شنیده؟
نقل قول کردن
Agent bishop
#15 Agent bishop 1400-03-17 06:24
به نقل از P.B.P:
یه موضوعی است نمیدونم اینستاگرام اسپایدی خوندم یا جای دیگر ولی خوب میگن ثانوسی که سرش قطع شد، زنده است و میگن با سنگ واقعیت تغییراتی انجام داده است،کسی شنیده؟

اینا همه فرضیست‌‌ باید دید تو آینده چی میشه و چیزی که شما گفتید احتمالش خیلی کمه
نقل قول کردن
IRON-MERAJ
#16 IRON-MERAJ 1400-03-18 14:39
واقعا انقدر سوال رو هیچ فیلم یا سریال از مارول برام پیش نیاورده بود :o (دم اقا کیارش هم گرم)
نقل قول کردن
hesam
#17 hesam 1400-03-18 17:06
در مورد اون سوال که دنیا چطور بدون سنگ ها پابرجاست باید بگم که اون سنگ ها نابود نشدن بلکه تبدیل به اتم شدن و وجود دارن فقط ما نمیبینیمش
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید