رتبه بندی 10 نسخه نیرومند از مرد عنکبوتی

رتبه بندی 10 نسخه نیرومند از مرد عنکبوتی قوی ترین نیرومند ترین زور بازو اسپایدرمن 10 Most Powerful Versions

با خوندن این مقاله متوجه میشوید که "کدام مرد عنکبوتی از همه قوی تره"!

مقدمه: ایده مولتی ورس (چند جهانی یا جهان های موازی) باعث شده که نسخه های مختلفی از مرد عنکبوتی محبوب مان را شاهد باشیم که حتی پای آنها به دنیای سینما و انیمیشن هم باز شده است. برخی از این نسخه ها قدرتمند تر از دیگران هستند که این برمیگرده به اختلافاتی که در درجه و سطح قدرت های آنها و همچنین نوع قدرت های فوق بشری که دارند. در این مقاله از وب سایت ScreenRant با ما باشید تا آنها از نظر سطح نیرومندی طبقه بندی کنیم.

ضمنا مقالات زیر را هم از دست ندهید:

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی از نظر زور بازو!

10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

10 دفعه که مردعنکبوتی زور بازویش را در دنیای کمیک نشان داد!

قوی ترین حریفانی که مرد عنکبوتی تا به حال شکست داده است!

10 دفعه ای که قدرت های مرد عنکبوتی تغییر کرد!

معرفی 10 نقطه ضعف مرد عنکبوتی

 

10- مرد عنکبوتی دنیای اصلی

مرد عنکبوتی دنیای اصلی

توانایی های فوق بشری پیتر پارکر كاملا معقول و متعادل هستند. یعنی او نه زیاد قدرتمند است و نه خیلی ضعیف. به همین خاطر در هنگام مبارزه نه آنقدر ضعیف است كه با یك ضربه نقش بر زمین شود و نه آنقدر قوی كه مخاطب كاملا از پیروزی اش مطمئن باشد. اجازه بدهید جور دیگری بگویم ... نیروهای مرد عنكبوتی در چنان سطح مناسبی است كه هر وقت در مقابل حریف قدرتمندی قرار میگرد دلمان برایش شور میزند و نگرانش میشویم ولی از سوی دیگر نیروهایش آنقدر هست كه وقتی عصبانی یا غیرتی شود دمار از روزگار حريفانش در بیاورد. تجهیزاتی نيز كه مرد عنكبوتی را در مبارزه با جرم و جنایت یاری میدهند بسیار محدود هستند. یعنی باعث نمیشوند بیش از حد به آنها متكی شود یا هر از گاهی یك وسیله جدید رو كند و با آن دشمن را شكست دهد. گفته شده از نظر بازو پیتر پارکر میتواند تا 25 تن را بالای سر ببرد. ضمنا او بسیار سریع و چابک است ولی نه به اندازه شخصیت های تندرو مثل فلش! البته این را هم بگیم که گاهی اوقات قدرت پیتر پارکر به طور مقطعی و برای مدتی کوتاهی زیاد شده است (این مقاله را بخوانید) ولی راستش را بخواهید او از نظر قدرت بازو در ته این لیست قرار میگیرد ولی مهم نیست زیرا ما پیتر پارکر را به خاطر زور بازویش دوست نداریم بلکه به خاطر خصوصیات شخصیتی و اخلاقی ملموس اوست که اینقدر محبوب شده. ضمن اینکه اراده و روحیه تسلیم ناپذیری او بزرگترین قدرتش است که باهاش تونسته خیلی از دشمنان نیرومندش را شکست بدهد.

  

9- گوئن عنکبوتی (Spider-Gwen)

گئن اسپایدر

از نظر فنی، مرد عنکبوتی دنیای اصلی و گوئن اسپایدر در واقع یکی هستند و هر دو قدرت های خود را پس از گزیده شدن توسط عنکبوتی آغشته به مواد رادیو اکتیو به دست آورند که شامل زور بازوی فوق بشری، سرعت و چابکی و ... میشود. ولی همانطور که هواداران میدانند ، گوئن عنکبوتی در برخی از مواقع سرعت بالاتری از خودش نشون داده. او در ضمن به نظر میرسه خلاقیت بیشتری را در ساخت و بهره گیری از تجهیزات خودش به خرج میده. به طور مثال همانطور که در این مقاله گفته شده بود، وب شوترهای او از رطوبت موجود در هوا استفاده میکنند تا نوعی پیشرفته از مایع تار عنکبوتی (web-fluid) تولید کنند تا گوئن عنکبوتی بتونه باهاشون تار بزنه. این یعنی تا زمانی که در هوا رطوبت باشه او مجبور نیست کارتریج ها رو پُر کنه! ضمن اینکه خودش گفته فنون مبارزه را با تماشای فیلم های رزمی کلاسیک یاد گرفته!

 

8- مرد عنکبوتی برتر (Superior Spider-Man)

سوپریور اسپایدرمن

مرد عنکبوتی برتر رو حتما باهاش آشنا هستید (اگر نیستید بروید سراغ این مقاله). به طور خلاصه بگم که در واقع همان دکتر اختاپوس ، دشمن قدیمی مرد عنکبوتی است که برای مدتی رفت داخل جسم و ذهن مرد عنکبوتی دنیای اصلی! بنابراین او همان قدرت های فوق بشری پیتر پارکر را داشت ، منتهی با هوش برتر اتو اکتاویس! او بسیار روی گجت های نیرومند ساخت خودش تکیه میکرد (مثلا تونست با روش های کنترل ذهنی خودش اعضای شش خبیث را تحت کنترل خودش دربیاره تا برایش کار کنند). منتهی همین آقا وقتی در داستان "ملت گابلین" قرار شد با شاه گابلین مبارزه کنه کم آورد و مجبور شد پیتر پارکر را به جسم خودش برگردونه. پس به خاطر همینه که گفتم قدرت های اصلی پیتر پارکر در اراده اش نهفته است ...

 

7- سیلک (Silk)

سیلک

درسته که سیندی مون خیلی سال پس از خلق شدن مرد عنکبوتی خلق شد (یعنی در سال 2014) ولی به عنوان یکی از دانش آموزان میدتاون که در تیم هاکی مدرسه عضویت داشت، قدرت هایش را از همان عنکبوت آغشته به رادیو اکتیوی که پیتر پارکر را گزید و بهش قدرت داد، دریافت کرد. آن عنکبوت سیندی را روی مچ پا گزید و ... بنابراین نیروهای فوق بشری سیلک شبیه به مرد عنکبوتی است ولی حس عنکبوتی اش از اسپایدرمن قوی تره، به طوری که انگار میتونه تا چند ثانیه از آینده را هم ببینه! به علاوه سیلک میتونه عکس العمل های سریع تری از مرد عنکبوتی داشته باشه و از نوک انگشتانش هم تار عنکبوتی شلیک کنه! (ولی از نظر قوای جسمانی درمقابل پیتر پارکر کم میاره). در ضمن تارهای عنکبوتی او اُرگانیک هستند. سیلک همچنین حافظه قوی داره و میتونه رخدادهای گذشته رو مثل فیلم در ذهنش مرور کنه.

 

6- مایلز مورالز (Miles Morales)

قدرت های مایلز مورالز

مایلز مورالز هم مثل پیتر میتونه از در و دیوار بالا بره. حس عنکبوتی هم داره البته به خوبی و قدرتمندی حس عنکبوتی پیتر پارکر نیست و همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودیم میتونه برای مایلز دردناک باشه. تاراندازهای او در واقع همونایی هستند که پیتر پارکر دنیای خودش ازشون استفاده میکرد (وقتی پیتر مرد، زن عمویش اونا رو به مایلز داد). اما مایلز قدرت های خاص خودش رو هم داره که او را در سطح بالاتری از پیتر پارکر قرار میده. مثلا قدرتی داره به نام ضربه یا اشعه ونومی (Venom Blast). یعنی مثل یک جریان قوی برق عمل میکنه و البته باعث تحلیل رفتن انرژی مایلز میشه. بنابراین او فقط در مواقع خیلی ضرروی ازش استفاده میکنه. او قدرتی هم داره به نام "نیش ونومی" (Venom Sting) که باهاش اگه کسی رو لمس کنه میتونه به طور مقطعی فلجش کنه! این قدرت حتی باعث میشه مایلز حتی بتونه اجسام سخت رو هم بشکنه! اتفاقا در کمیک "مردان عنکبوتی"، مایلز با همین ضربه بود که تونست پیتر پارکر رو زمین گیر کنه! یکی دیگر از قدرت های منحصر به فرد مایلز اینه که میتونه خودش رو مثل آفتاب پرست با محیط تطبیق بده و به نوعی استتار کنه و نامرئی بشه!

 

5- کِین (Kaine)

کین

«كین» یكی از كلون های معروف و مهم پیتر پاركر است. منتهی چون پروفسور «مایلز وارن» (شغال) هنوز آزمایشات كلونینگ خود را تكمیل نكرده بود، دچار نوعی بیماری به نام "فروپاشی كلونی" (Clone Degeneration) گردید به همین خاطر او زخم های وحشتاكی روی صورتش داشت و نه تنها مجبور بود همواره صورت خود را بپوشاند بلكه بايد لباس خاصی بر تن ميكرد تا سلول های بدنش به طور كامل دچار فروپاشی نشوند (البته این نقایص مدتهاست که دیگر در او رفع شده اند). كین همواره به طور خشنی از نیروهای عنكبوتی خود برای رسیدن به اهداف خود استفاده میکنه (به طور مثال او در سالهای اولیه، صورت قربانیان خود را به شدت مجروح میكرد تا مثل صورت خودش شوند!) در ضمن از آنجائیكه او مدت زمان زیادی را در آزمایشگاه های شغال گذرانده بود، هم از پیتر پاركر و هم از بن رایلی بلند قد تر و نیرومند تر است. جالب اینكه حس عنكبوتی در او بسیار فعال تر است و باعث میشد تا تصاویر مبهمی از آینده ببیند و تا حدی آینده را پیش بینی كند!!! همچنین در داستان "دنیای عنکبوتی" متوجه شدیم که او به نیروهای یک خدای عنکبوتی ملقب به "اون یکی" (the Other) دست یافته به طوری که نیروهایش زیاد تر شده بود و میتوانست از بدنش چیزهایی تیغ مانند خارج کند . از دستانش هم چیزهایی مثل چنگال های «ولورین» خارج میشد (این عکس را ببینید).

 

4- اسپایدر – هالک (Spider-Hulk)

 اسپایدر – هالک (Spider-Hulk)

اسپایدرمن در شماره های 69 و 70 از كمیك Web Of Spider-Man مشغول مبارزه با «هالك» بود اما به طور تصادفی مورد اصابت اشعه بیو-الکتریکی نشات گرفته از هالک قرار گرفت و در نتیجه برای مدت كوتاهی مثل هالك شد! خب همانطور که میتونید به راحتی حدس بزنید ، این نسخه از مرد عنکبوتی دنیای اصلی هم قدرت های مرد عنکبوتی را داشت و هم قدرت های هالک شگفت انگیز را!

 

3- گوست اسپایدر (Ghost-Spider)

گوست اسپایدر

این مرد عنکبوتی مربوط به دنیای شماره 11638 میشود (در این دنیا «عمو بن» نمرده است) در واقع او حتی به پیتر آموزش داد تا چطور از نیروهای خودش استفاده كند. این اسپایدرمن بسیار مشهور و محبوب است و یك دانشمند ثروتمند و موفق هم به شمار میرود (او حتی یك كمپانی به نام "فن آوری های پاركر" دارد) او یكبار سعی كرد اسپایدرمن های مختلف را از دنیاهای دیگر جمع كند و نیروهایشان را بگیرد تا قدرتمند تر بشود! سپس مُرد و وقتی زنده شد به قدرت های «گوست رایدر» نیز دست یافته بود! بنابراین نیروهای او نه تنها ترکیبی از قدرت های جذب شده از مردان عنکبوتی بعدهای دیگر است بلکه به قدرت های گوست رایدر مثل کنترل آتش جهنمی، سفرهای میان بعدی و جادوی شیطانی نیز دسترسی دارد!

 

2- مرد عنکبوتی کاپیتان یونیورس (Captain Universe Spider-Man)

 مرد عنکبوتی کاپیتان یونیورس (Captain Universe Spider-Man)

همانطور که در این مقاله گفته بودیم، برای مدتی محدود در کمیک های مرد عنکبوتی ، پیتر پارکر به نیروهای کیهانی موسوم به "انیگما" (the Enigma Force) دست یافت و تبدیل شد به قهرمانی بسیار نیرومند به نام «کاپیتان یونیورس». اما در دنیای دیگری از مارول به نام دنیای شماره 13، مرد عنکبوتی متفاوتی را دیدیم که برای همیشه با این نیرو پیوند خورده بود! گفته میشد او نیرومند ترین مرد عنکبوتی تمام عالم است (ولی در داستان "دنیای عنکبوتی" به دست رهبر گروه وارثان کشته شد!). در هر حال، این مرد عنکبوتی به قدرت های یونی پاور (Uni-Power) دسترسی داشت که نیرویی بسیار بسیار عظیم است و حد و اندازه های آن به میزبانی بستگی دارد که این نیرو را دریافت میکند. یعنی هر چی آمادگی ذهنی و فیزیکی میزبان بیشتر باشد، قدرتش هم بیشتر هم خواهد بود. بنابراین دیگه آخر قدرت های کیهانی در عالم ماروله و میشه اون رو با قدرت خدا مقایسه کرد!

 

1- مرد عنکبوتی جنگ های پنهان (Secret Wars Spider-Man)

مرد عنکبوتی جنگ های پنهان (Secret Wars Spider-Man)

سال 2010 مارول مینی سریز 4 قسمتی تحت عنوان Spider-Man and Secret Wars را منتشر کرد که به وقایع رویداد بسیار مهم مارول در دهه 80 میلادی یعنی "جنگ های پنهان" از نقطه نظر مرد عنکبوتی میپرداخت. ولی راستش را بخواهید دقیقا مشخص نیست که چقدر از این داستان واقعا اتفاق افتاده. در هر حال در جایی از داستان قدرت های «بیاندر» (Beyonder) برای مدت کوتاهی از او جدا و ابتدا به ولورین و سپس به مرد عنکبوتی منتقل میشوند! در کمیک های مارول هم گفته میشود که قدرت های بیاندر حتی از گالاکتوس و «دادگاه زنده» نیز بیشتر است و اسپایدرمن در این حالت کل خلقت را از نو خلق کرد!

(او در این بین عمو بن خودش را نیز زنده کرد و دشمنان نیرومندی مثل گالاکتوس را با یک مشت نقش بر زمین نمود!)

مرد عنکبوتی گالاکتوس

ولی همانطور که گفته شد معلوم نیست چقدر این موضوع درست باشد زیرا در جایی دیگر به آن اشاره نشده . ضمن اینکه دکتر دووم که خودش واقعا به طور مقطعی به قدرت های بیاندر دست یافته گفته که این اتفاق (یعنی دست یافتن مرد عنکبوتی به قدرت های بیاندر برای مدتی کوتاه) زاییده ذهن و تخیل خودش بوده!

  

مهدی ترابی مهربانی 

منبع: وب سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دفعه ای که مردعنکبوتی حال دیگر قهرمانان مارول را گرفت!

10 دفعه ای که قدرت های مرد عنکبوتی تغییر کرد!

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

10 دفعه که مردعنکبوتی زور بازویش را در دنیای کمیک نشان داد!

آشنایی با تجهیزات پیتر پارکر/ اسپایدرمن

15 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک!

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

20 لباس عجیب و غریب مرد عنکبوتی در دنیاهای مختلف!

10 حقیقتی که باید درباره وب شوتر (WEB SHOOTERS) و تارهای مرد عنکبوتی بدانید

"سرگذشت كلون" – قسمت سوم: معرفی كلون های اسپایدرمن!

5 شخصیت كمیك بوكی که قدرت های خدامانند به دست آوردند

لحظات ماندگار در کمیک بوک های اسپایدرمن: مردعنکبوتی 4 دست اضافه درمیاورد!

معرفی 10 نقطه ضعف مرد عنکبوتی

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

رتبه بندی فرزندان پیتر پارکر در دنیای کمیک

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی از نظر زور بازو!

قوی ترین حریفانی که مرد عنکبوتی تا به حال شکست داده است!

لحظات ماندگار در كمیك ‌های مرد عنکبوتی: پیتر پاركر به نیروهای كیهانی دست میابد!

آیا مرد عنکبوتی تا به حال کسی را کشته است؟

وقتی پیتر پارکر قدرت های فوق بشری خودش را از دست داد ...

10 تغییر وحشتناک در شخصیت های کمیک بوکی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-04-28 11:37
سلام
ممنون بابت مقاله.
خب دوباره بحث اینکه "کی از همه قوی تره!" (من، من، من، من...آه اِه ببخشید اشتباه شد! :lol: ) شاید پیتر پارکر دنیای اصلی در این لیست رتبه ۱۰ رو داشته باشه اما به نظر من به خاطر قدرت اراده اش همیشه قویترینه! هر کسی اگر جای او بود و این همه تراژدی رو تحمل میکرد خیلی وقت پیش برای همیشه مرد عنکبوتی رو کنار میذاشت. بسیاری از جاها (مثل هویت آزبورن یا شکست جانانه) دیدیم که پیتر پارکر خسته بود یا تجهیزات خودش رو نداشت و در نبردی تن به تن تونست با اراده خودش پیروز بشه. یه چیز دیگه هم هست اینکه الان مثلا مایلز مورالز، گوئن عنکبوتی و سیندی مون در این مقاله رتبه های برتری از پیتر پارکر دنیای اصلی دارند به این معنی نیست که اگر مبارزه ای بین اونا در بگیره پیتر پارکر شکست میخوره! این مقاله فقط "قدرت های ذاتی فوق بشری" رو اندازه میگیره اما برای بردن در مبارزه فاکتور های دیگه ای هم مهم هستند. مثلا تجربه بسیار بالای پیتر پارکر یا تَبَحُر او در مبارزه (که از شانگ چی یاد گرفت) و البته اراده بسیار قوی او و البته استراتژی هایی که پیتر پارکر زمان مبارزه به کار میبره مثل وراجی کردن و متلک انداختن برای حریف (که در این یه مورد شاید بشه گفت فقط مایلز مورالز از این نظر به پیتر نزدیک میشه.) باعث میشه که اون در مبارزه کم نیاره و من فکر میکنم اگر پیتر پارکر با این سه شخص درگیر بشه احتمال بردن او بیشتره. هر جا هم که بحث قوی ترین عنکبوتی ها در میون باشه این "مرد عنکبوتی- کاپیتان یونیورس" میاد وسط! معلومه وقتی این همه قدرت هم داشته باشه توی این مقاله رتبه دوم (یا شاید حتی اول! به دلیل ثابت نشدن قدرت های اسپایدی در جنگ های پنهان) رو کسب کنه. این اسپایدی جنگ های پنهان هم با اینکه هنوز ثابت نشده اما قدرت های خیلی زیادی داره! خب این دو حالت داره: یا پیتر پارکر برای مدت بسیار کوتاهی هم که شده یه شانسی آورده، یا تخیل پیتر پارکر در سطح بسیار قوی قرار داره! (که این دومی که حتما اینطوره!) به نظرتون شعار اسپایدر هالک چی میشه؟ مثلا وسط مبارزه یهو بگه: "عنکبوت داغون میکنه!" ("Spider Smash") یا یه چیزی مثل این! :lol: ولی اگر هم همه قدرت های هالک و اسپایدی با هپ ترکیب بشن اسپایدر هالک تار که نمیتونه بزنه! چون کدوم تاری قدرت حمل موجودی اندازه هالک رو داره؟
با تشکر.
نقل قول کردن
iron-man 2019
#2 iron-man 2019 1400-04-28 13:25
والا مورد اول که مردعنکبوتی با یک مشت گالاکتوس رو زد خنده دار بود :D
ولی به نظرم با این اوصاف باید کاپیتان یونیورس اول میبود اگه مردعنکبوتی جنگ های پنهان خیال باشه :-|
ولی مردعنکبوتی سیمبیوتی چطور اون بع نظرم باید نفر دهم باشه :D
در کل مقاله مفیدی بود
نقل قول کردن
s.p.i
#3 s.p.i 1400-04-28 14:11
سلام
ممنون بابت مقاله
با قویترین مرد عنکبوتی ها آشنا شدم
ولی به نظرم این قدرت مرد عنکبوتی نیست که ازش یه شخصیت خوب می‌سازه بلکه قدرت اراده و شخصیت پردازی خوبش

تشکر
نقل قول کردن
parsa89
#4 parsa89 1400-04-28 14:58
واقعا باورنکردنی هست گالاکتوس که قدرتمندترین تهدید دنیای مارول بحساب میاد روفقط با یه مشت زده!!!!!!
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#5 AmirhoseinJafari2005 1400-04-29 05:40
مقاله جالبی بود... خسته نباشید... مخصوصا مورد اسپایدر هالک :lol:
نقل قول کردن
Midnight son
#6 Midnight son 1402-02-06 22:27
خسته نباشید آقای ترابی
و ممنون برای تاپ لیست تون
مرد عنکبوتی سیمبیوتی اینجا جاش خالیه
گوست اسپایدر خیلی باحاله ولی چون هیچوقت مسئولیت پذیری رو یاد نگرفته...خیلی با اسپایدرمن هایی که بهشون عادت داریم فرق داره
نقل قول کردن
abolfazl2
#7 abolfazl2 1402-02-07 23:15
مورد شماره ۱ زیادی قویه
بنظرم حرفی که دکتر دووم زده منطقی تر باشه
نقل قول کردن
mehdie
#8 mehdie 1402-04-06 15:00
فقط جنگ های پنهان . یادم به بیگانه x (کارتون کودکیام) افتاد
نقل قول کردن
بارمان بزرگی
#9 بارمان بزرگی 1402-04-06 16:18
ممنون از اقای ترابی.و چون top 10 هستش خواستم نظرم رو درباره موارد گفته شده بگم:
۱۰.طبیعیه چون همه این آدمها صدقه سر ابن کاراکتر محبوب هستن پس باید از خودش قوی تر باشن.
۹.نظری ندارم چون احساس میکنم این کاراکتر و مایلز از پیتر ضعیف تر هستن(حالا مایلز یه چیزی ولی گوئن نه)
۸.نقطه قوت مردعنکبوتی برتر بیرحمی اون بود که باعث میشد مثل پیتر نباشه تا بخواد مشت رو جای بد نزنه.جایی میزنه که طرف از زندگی پشیمون بشه.
۷.نظری ندارم.کاراکتری هستش که ازش متنفرم و اصلا درکش نمیکنم.اصلا هم دلیل اینکه تو«پایان دنیای عنکبوتی»برگزیده بود رو هم نفهمیدم.
۶.احساس میکنم با توجه به موارد گفته شده تو Into The Spider-Verseبشه فهمید که کمی از پیت قوی تره
۵.چه میشه گفت.یکی از کلون های معروف پیتر که ناقص بود و تو داستان منفورThe Otherبه اوج خودش رسید.
۴.کلا هرجا اسم هالک اومد بدونید رتبه ۴ مال اونه.این نسخه رو بیشتر دوست داشتم چون با هالک دنیای کمیک همذات پنداری نمیکنم و نسخه سینمایی به جز Age Of Uptran و فیلم اختصاصی خودش رو دوست داشتم.
۳.خود گوست رایدر از کاراکتر های Favoriteمن نیست اما این نسخه خیلی خوبه.
۲.به نظرم قوی ترین نسخه باید این میبود اما شماره ۱ هم خوبه.
۱.بازم رسیدیم به رویداد مورد علاقه من.در ضمن دقت کردید تو «۱۵ دفعه ای که پیتر پارکر کشته شد»این نسخه هم شماره ۱ بود؟
بازم ممنون از اقای ترابی و بقیه دوستان
نقل قول کردن
Rezadarki
#10 Rezadarki 1402-04-07 01:55
قشنگ و جالب بود خسته نباشید

راستی من عضو جدیدم :-)
نقل قول کردن
Rezadarki
#11 Rezadarki 1402-04-07 02:07
خب معلومه که همه ما اسپایدرمن دنیای اصلی دوست داریم و یکی از ماندگار ترین و بهترین هاست ولی شکل و قیافه و ابهتی که اسپایدرمن و کاپیتان یونیورس داره و قدرتی که اسپایدرمن در جنگ های پنهان داره واقعا یچیز دیگست :P
شماهم قبول دارین شکل و ابهتی که اسپایدرمن های دنیای دیگه دارن واقعا یچیز دیگست 8). ولی شخصیت پردازی هیچکدوم به پای اسپایدی خودمون نمی‌رسه

من میدونستم که اسپایدرمن سکرت وارز قویه ولی تازه فهمیدم گالاکتوس رو با یه مشت داغون کرده
نقل قول کردن
MC
#12 MC 1402-04-07 05:12
سلام خدمت جناب ترابی و کاربران سایت، و خیلی ممنون بابت این مقاله.
فقط اضافه کنم که این مقاله مختص سایت اسپایدی هست و از رده‌بندی هیچ سایتی تبعیت نمی‌کنه.

چند مورد درباره این مقاله و سایت هست که خواستم به اطلاعتون برسونم.

بریم سراغ مورد اول:
جناب ترابی، شما در ابتدای مقاله فرمودید به خاطر زور بازوی پیتر او را دوست نداریم! و به خاطر ویژگی‌های شخصیتی ملموسش او را دوست داریم!
مشخصه که منظور شما از "ما" در جمله‌های بالا، جامعه طرفداران مردعنکبوتی است. اما من به عنوان عضوی از این جامعه، به خاطر قدرت مردعنکبوتی طرفدارش شدم و حتی در بخشی از دوران کودکیم که خیلی روی مردعنکبوتی تعصب داشتم، او رو حتی از هالک هم قوی‌تر می‌دونستم!
*البته مدتی بعد، علاقه شدیدی به هالک هم پیدا کردم! *
من هیچ علاقه‌ای به دیدن یه کاراکتری که مثل خودم یک زندگی معمولی داره ندارم و چنین چیزی حتی یک درصدم جذبم نمی‌کنه!
و به نظرم طرفدار هر ابرقهرمان یا ابرشروری حق داره اون شخصیت رو قوی‌تر از بقیه بدونه و تا زمانی هم که به خاطر مسائلی چون تعصبات غیرمنطقی باعث آزار دیگران نشده، ایرادی بهش وارد نیست. نباید فراموش کنیم که همه این شخصیت‌ها، کاراکترهای تخیلی هستند و در دنیای تخیل هرچیزی ممکنه.
مثلا ممکنه یه نفر دلش بخواد باب اسفنجی رو قوی‌تر از ثور بدونه؛ اگرچه این موضوع خیلی خنده‌دار و غیرمنطقی به نظر می‌رسه!

بریم سراغ مورد دوم، یعنی زور بازو!
جناب ترابی، با وجود اینکه شما یک خواننده حرفه‌ای کمیک بوک هستید، ولی در مقاله‌هاتون، نگاهی نه چندان حرفه‌ای به مسئله قدرت دارید!
همون‌طور که قطعا می‌دونید، قدرت یک فرد یا روبات یا ... در زور بازو خلاصه نمیشه. حتی قدرت ضربه و زور بازو دو چیز متفاوت هستند. به عنوان مثال، در دنیای واقعی، من زور بازوی متوسط و قدرت ضربه بالایی دارم.
بریم سراغ برخی از مولفه‌های قدرت:
قدرت عضلات بدن به ویژه دست‌ها و پاها؛ قدرت ضربه با مشت، پا و ...؛ تمرکز؛ **توانایی پرت کردن حواس و یا برهم زدن تمرکز حریف؛** میدان دید و قدرت بینایی؛ قدرت شنوایی؛ آگاه بودن از اطراف؛ چابکی؛ سرعت حرکت؛ سرعت واکنش؛ استقامت؛ مهارت‌های رزمی؛ استقامت بدن در مقابل خستگی؛ انعطاف پذیری؛ تاب آوری بدن در مقابل ضربه و آسیب؛ میزان هوش؛ و ...

مورد سوم:
توی کامنت شماره یک، دوستمون فرمودن اسپایدرهالک تار نمی‌تونه بزنه، چون کدوم تاری قدرت حمل موجودی به اندازه هالک رو داره! ای کاش بیشتر افرادی که به داستان‌ها و شخصیت‌های کمیک بوکی علاقه دارن، کمی هم به مسائل علمی علاقه داشتند. تار عنکبوتی که ۲۲ سانت قطر داشته باشه و به اندازه کافی طولانی باشه می‌تونه یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ رو که در حال حرکت هست، متوقف کنه! تار عنکبوت خیلی قدرتمنده ولی چون هرگز با تار عنکبوت درهم تنیده شده و قطور مواجه نشدیم، ممکنه فکر کنیم مقاومت پایینی در برابر فشار داره!

مورد چهارم:
فضا !
جناب ترابی، به نظر می‌رسه با موجودات فضایی حال نمی‌کنید! متاسفم که اینو به شما میگم ولی خود شما هم یک موجود فضایی هستید! کمتر کسی پیدا میشه که قبل از ۱۰ سالگی، کتاب‌های نجوم رو مطالعه کنه، ولی من اين کارو می‌کردم و واقعا عاشق فضا بودم و هنوزم هستم. واقعا جای تاسف داره که هیچ سازمانی، حتی ناسا، اون‌طور که باید، فضا، یا بهتره بگم "کیهان" رو به مردم معرفی نکردن. و مردمی که هنوز اطلاعات خیلی کمی درباره کیهان دارن، توی فیلم‌ها با مفهوم مالتی‌ورس مواجه میشن.
بگذریم. جناب ترابی، توضیحاتی در رابطه با کیهان میدم؛ امیدوارم که مفید باشه و باعث بشه فضا رو با مسائل متافیزیکی مثل خدا، فرشته، روح و ... که خیلی از دانشمندان به وجود این چیزها باور ندارند، یکی نکنید!
ما خاص یا برگزیده نیستیم. ما فقط یکی از سیاراتی هستیم که می‌تونه از حیات هوشمند پشتیبانی کنه. وقتی کیهان رو از بالا نگاه می‌کنیم، کهکشان‌های مختلف رو می‌بینیم که از ستاره‌ها، سیاره‌ها، قمر‌ها و ... تشکیل شدن. و در مرکز کهکشان‌ها هم سیاه‌چاله‌ها قرار دارن که فکر می‌کنم نیازی به توضیح دربارشون نیست چون درک سیاه‌چاله‌ها کمی سخته. پس ادامه میدیم.
بیایید کمی به درون یک کهکشان‌ زوم کنیم. به سیستم‌های ستاره‌ای می‌رسیم. هر سیستم ستاره‌ای دارای یک یا چند ستاره است و چند سیاره و جسم مختلف در میدان جاذبه‌شون قرار دارن و به دورشون می‌چرخن. و توی هر سیستم ستاره‌ای یک یا چند سیاره صخره‌ای می‌تونن تو فاصله امن از ستاره(نه خیلی دور و سرد، و نه خیلی نزدیک و گرم) برای پشتیبانی از زندگی هوشمند قرار داشته باشن. زمین توی اون محدوده امن قرار داره. حتی مریخ هم توی محدوده امن قرار داره و مثل زمین صخره‌ای هم هست ولی به نظر می‌رسه برخی اتفاقات در گذشته‌ دور، باعث از بین رفتن زندگی روی مریخ شده.
اما شاید شما دوست داشته باشید که بدونید موجودات هوشمند سیارات دیگه چه ظاهری می‌تونن داشته باشن. حالت‌های مختلفی وجود داره ولی به نظر می‌رسه فرآیند تکامل، در نهایت موجوداتی شبیه به ما، یا تقریبا شبیه به ما رو در سرتاسر کیهان و سیارات مختلف به وجود آورده باشه. به نظر من فیلم آواتار به خوبی و بسیار واقع‌گرایانه، یک گونه هوشمند فضایی رو به تصویر کشیده.

.
** جناب ترابی و سایر دوستان و کاربران سایت اسپایدی! چنانچه نقدی به کامنت نسبتا طولانی من داشتید، خوشحال میشم بدونم. **

در نهایت بازهم ممنون که وقت گذاشتید و کامنت منو خوندید.
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1402-04-07 07:10
#12:
یک نکته که برام عجیبه تا حالا متوجه نشدید و اونم اینه که بحث من اینه کلا کسانی که جذب مردعنکبوتی و شایدم دیگر قهرمانان کمیک بوکی میشن اولش شاید جذب قدرتهای اونا بشن ، مخصوصا در سنین کم. همه ی ما که طبیعتا شامل بنده هم میشه اولش جذب پرواز کردن سوپرمن میشیم یا به در و دیوار چسبیدن اسپایدرمن. اما رفته رفته با بالا رفتن سن و تجربه و البته خواندن داستان ها (مخصوصا که اگه زبان انگلیسی هم بلد باشیم) شیفته ی شخصیت پردازی میشیم و نحوه تعامل اونا با دیگران. مخصوصا درباره مردعنکوتی. چون پیتر پارکر به شدت شخصیت ملموسی داره. بحث منم این بود که امثال من از اون مرحله ی "وای چقدر فلانی قویه"‌یا "وای چقدر قدرتاش خفنه" به مرحله ی "وای چقدر شخصیتش برام قابل درک و جذابه" رسیده ایم. و البته که قدرت هم مهمه. ولی قطعا ما با کسانی بیشتر حال میکنیم (مخصوصا من) که قدرت خداگونه ندارن و نقاط ضعف دارن چون اصل درام پردازی حکم میکنه شما با کسی که زرتی میزنه همه رو نابود میکنه نتونی ارتباط برقرار نکنی چون لوس و بیمزه و ضد تعلیقه.
و من مشکلی با فضا ندارم! و یکی از فرنچایزهای همیشه محبوبم "استار وارز" است ولی فضا و دشمنان فضایی و این جور چیزا رو با ذات خاکی و down to earth اسپایدرمن در تناقض میدونم. البته هر از گاهی بره فضا و ماجراجویی کنه بد نیس. تنوع ایجاد میکنه ولی اسپایدرمن استار لرد نیست و نباید در این زمینه زیاده روی بشه. و اتفاقا واسه همینه از ونوم‌ دل خوشی ندارم چون رگ و ریشه فرازمینی داره و شما دقت کنی ۹۸ درصد دشمنای اصلی اسپایدرمن زمینی هستن.
و من اسپایدرمن رو دوست دارم و همیشه دوستش داشته ام به خاطر ذات و شخصیت پردازیش. قدرت و قابلیت های فرابشری ایشون قطعا برام در درجه دوم اهمیته. و البته حد و اندازه قدرت هاش برام دقیقا ایده آله. عاشق اینم که از امثال هالک و جاگرنات و ... ضعیف تره ولی به لطف "اراده" آهنین خودش هرگز در مقابلشون‌ تسلیم نمیشه
نقل قول کردن
best of the best
#14 best of the best 1402-04-07 07:18
۱۲#:
کلا از وقتی بخش نظردهی باز شده هر روز کامنتای سایت عجیب و عجیب تر میشن :eek: :sigh:
نقل قول کردن
HERO_X
#15 HERO_X 1402-04-07 11:09
عجب مقاله خفنی (راستش من تازه وارد سایت شدم ) فقط میخواستم یه چیزی بگم که من قبلاً دو تا ورژن از اسپایدرمن دیده بودم (که البته دقیقاً نمی‌دونم رسمیه یا فن مید) ولی میگن cosmic comic spider Man قوی ترین نسخه از مردعنکبوتی هستش بعدش هم power of love spider man که میگن حتی از بیاندر اسپایدرمن هم قویترن
نقل قول کردن
MC
#16 MC 1402-04-07 15:04
سلام و وقت بخیر مجدد.
#۱۴
دوست عزیز اگر سوالی داشتی خوشحال میشم بتونم جواب بدم.
#۱۳
جناب ترابی، اول از همه با ونوم شروع کنم. عبارت رگ و ریشه زمینی نشون میده که نگاه شما به فضا، خیلی به نگاهتون به دنیاهای متافیزیکی و ماورایی نزدیکه. کسی که کلمه فرازمینی رو ابداع کرده، نگاهی کاملا آماتور به فضا داشته. منم اوایل که با فضا آشنا شده بودم، فکر می‌کردم زمین پایین قرار داره و فضا بالاست و کلا یک دنیای دیگه است و زمین رو کاملا مستقل از فضا می‌دونستم! ولی الان می‌دونم که سیاره ما صرفا مثل یک جزیره از بی‌شمار جزیره است در یک اقیانوس بسیار پهناور. اگر شما هم به این موضوع از این زاویه نگاه کنید، شاید دیگه مشکل خاصی با ونوم نداشته باشید. شایدم متوجه بشید که مشکل شما با ونوم یه چیز دیگه است.

در رابطه با اسپایدرمن، من از اینکه مشکلات مالی داره، واقعا بدم میاد. ولی از اینکه آدم خوبیه، روحیه خشنی نداره، دنبال روابط کوتاه‌مدت با دخترها نیست، دیگران رو آزار نمیده و به اخلاق پایبنده خوشم میاد.
یک چیزی که علاوه بر تمام فاکتورهای قدرت برام مهمه اینه که اون قدرت‌ها منطقی به نظر برسن. مثلا سوپرمن از چشم‌هاش لیزر شلیک می‌کنه یا پرواز می‌کنه، در حالی که دلیل منطقی‌ای برای هیچ‌کدوم از این قدرت‌ها وجود ندارن. همینم باعث شده هیچ‌وقت از سوپرمن خوشم نیاد.
ولی مثلا اسپایدرمن به دیوار می‌چسبه که غیرمنطقی نیست. چون با لباس چسبناک و یا برخی تغییرات در بدن آدم میشه به دیوار چسبید. ولی بعید میدونم حتی در آینده و در پروژه‌های ساخت ابرانسان، هیچ ابرانسانی بتونه ‌با چشم بیولوژیک لیزر شلیک کنه و چشماش هم کاملا سالم بمونن!
بنابراین ابرقهرمانی که قدرت‌هاش منطقی به نظر برسه، هرچقدر هم قدرت‌هاش زیاد باشه، می‌تونه برای فردی مثل من جذاب باشه، به شرط وجود داستان خوب و ویلین‌های درخور!

در پایان درخواستی از شما دارم جناب ترابی گرامی.
یک مقاله در سایت شما هست با عنوان "قوی‌ترین دشمنان مردعنکبوتی از نظر زور بازو"
درخواستم اینه که یک مقاله بنویسید با عنوان "قوی‌ترین دشمنان مردعنکبوتی" و در این مقاله تمام فاکتورهای قدرت رو در نظر بگیرید و نه فقط زور بازو. توی رده‌بندی سایت‌های انگلیسی‌زبان و کانال‌های یوتیوب، معمولا مورلان در رتبه اول قرار داره، ولی شما این رده‌بندی رو از نگاه خودتون بنویسید.
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1402-04-07 18:04
به نقل از MC:

در پایان درخواستی از شما دارم جناب ترابی گرامی.
یک مقاله در سایت شما هست با عنوان "قوی‌ترین دشمنان مردعنکبوتی از نظر زور بازو"
درخواستم اینه که یک مقاله بنویسید با عنوان "قوی‌ترین دشمنان مردعنکبوتی" و در این مقاله تمام فاکتورهای قدرت رو در نظر بگیرید و نه فقط زور بازو. توی رده‌بندی سایت‌های انگلیسی‌زبان و کانال‌های یوتیوب، معمولا مورلان در رتبه اول قرار داره، ولی شما این رده‌بندی رو از نگاه خودتون بنویسید.

من که زور بازو و همچنبن قدرت از موضوعات مورد علاقه م نیس. شما بنویس
نقل قول کردن
mehdie
#18 mehdie 1402-04-07 19:05
به نقل از mtm:
#12:
یک نکته که برام عجیبه تا حالا متوجه نشدید و اونم اینه که بحث من اینه کلا کسانی که جذب مردعنکبوتی و شایدم دیگر قهرمانان کمیک بوکی میشن اولش شاید جذب قدرتهای اونا بشن ، مخصوصا در سنین کم. همه ی ما که طبیعتا شامل بنده هم میشه اولش جذب پرواز کردن سوپرمن میشیم یا به در و دیوار چسبیدن اسپایدرمن. اما رفته رفته با بالا رفتن سن و تجربه و البته خواندن داستان ها (مخصوصا که اگه زبان انگلیسی هم بلد باشیم) شیفته ی شخصیت پردازی میشیم و نحوه تعامل اونا با دیگران. مخصوصا درباره مردعنکوتی. چون پیتر پارکر به شدت شخصیت ملموسی داره. بحث منم این بود که امثال من از اون مرحله ی "وای چقدر فلانی قویه"‌یا "وای چقدر قدرتاش خفنه" به مرحله ی "وای چقدر شخصیتش برام قابل درک و جذابه" رسیده ایم. و البته که قدرت هم مهمه. ولی قطعا ما با کسانی بیشتر حال میکنیم (مخصوصا من) که قدرت خداگونه ندارن و نقاط ضعف دارن چون اصل درام پردازی حکم میکنه شما با کسی که زرتی میزنه همه رو نابود میکنه نتونی ارتباط برقرار نکنی چون لوس و بیمزه و ضد تعلیقه.
و من مشکلی با فضا ندارم! و یکی از فرنچایزهای همیشه محبوبم "استار وارز" است ولی فضا و دشمنان فضایی و این جور چیزا رو با ذات خاکی و down to earth اسپایدرمن در تناقض میدونم. البته هر از گاهی بره فضا و ماجراجویی کنه بد نیس. تنوع ایجاد میکنه ولی اسپایدرمن استار لرد نیست و نباید در این زمینه زیاده روی بشه. و اتفاقا واسه همینه از ونوم‌ دل خوشی ندارم چون رگ و ریشه فرازمینی داره و شما دقت کنی ۹۸ درصد دشمنای اصلی اسپایدرمن زمینی هستن.
و من اسپایدرمن رو دوست دارم و همیشه دوستش داشته ام به خاطر ذات و شخصیت پردازیش. قدرت و قابلیت های فرابشری ایشون قطعا برام در درجه دوم اهمیته. و البته حد و اندازه قدرت هاش برام دقیقا ایده آله. عاشق اینم که از امثال هالک و جاگرنات و ... ضعیف تره ولی به لطف "اراده" آهنین خودش هرگز در مقابلشون‌ تسلیم نمیشه

.
سلام
اره واقعا منم اول به مرد عنکبوتی علاقه داشتم فقط با خاطر لباسش :).
نقل قول کردن
MC
#19 MC 1402-04-07 19:36
#۱۷
صرفا می‌خواستم نظر شما رو هم بدونم!
در حال حاضر بعضی از دشمنان اسپایدی توی خاطرم نیستن؛ از طرفی خیلی‌هاشون رو به خصوص جدیدترهارو نمی‌شناسم.
بعضی‌ها رو هم می‌شناسم؛ مثل مستر نگاتیو، ولی به دلیل اطلاعات خیلی کمی که ازش دارم توی رده‌بندیم حضور نداره.
۱۰ دشمن قدرتمند مردعنکبوتی از نظر من:
۱. مورلان
۲. کارنیج
۳. ونوم
۴. گرین گابلین
۵. دکتر اختاپوس
۶. الکترو
۷. سندمن
۸. راینو
۹. لیزارد
۱۰. اسکورپیون
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1402-04-07 20:13
به نقل از MC:
#۱۷
صرفا می‌خواستم نظر شما رو هم بدونم!
در حال حاضر بعضی از دشمنان اسپایدی توی خاطرم نیستن؛ از طرفی خیلی‌هاشون رو به خصوص جدیدترهارو نمی‌شناسم.
بعضی‌ها رو هم می‌شناسم؛ مثل مستر نگاتیو، ولی به دلیل اطلاعات خیلی کمی که ازش دارم توی رده‌بندیم حضور نداره.
۱۰ دشمن قدرتمند مردعنکبوتی از نظر من:
۱. مورلان
۲. کارنیج
۳. ونوم
۴. گرین گابلین
۵. دکتر اختاپوس
۶. الکترو
۷. سندمن
۸. راینو
۹. لیزارد
۱۰. اسکورپیون

ای بابا من منطورم لیست که نبود . یه مقاله پرو پیمون بود با ذکر دلیل و شرح قدرت ها
نقل قول کردن
MC
+1 #21 MC 1402-04-11 15:20
#۲۰
آقای ترابی شما استادید! من تازه کمیک خوندن رو شروع کردم!
به هر صورت مطلب زیر رو آماده کردم برای کسایی که میان و این پست رو می‌خونن:
*" قدرت‌های اسپایدرمن و چندتا از برترین دشمنان او"* :

"اسپایدرمن":
قدرت جسمانی بالا، چابکی بالا‌، توانایی انجام پرش‌های بلند، واکنش‌های سریع، بنیه بالا، مقاومت بالا، توانایی بالا در حفظ تعادل | توانایی چسبیدن به سطوح و بالا رفتن از آنها | حس عنکبوتی هشداردهنده | هوش بسیار بالا | توانایی پرتاب تار عنکبوتی | درمان سریع بدن | استاد حرکات آکروباتیک | استاد مهارت‌های رزمی و مبارزات تن به تن

"مورلان":
قدرت جسمانی بسیار بالا، سرعت بالا، مقاومت بالا، بنیه زیاد، چابکی، واکنش‌ سریع | جذب نیروی زندگی (!) | طول عمر بسیار زیاد | استاد مهارت‌های رزمی و مبارزات تن به تن

"کارنیج":
تمام قدرت‌های اسپایدرمن | توانایی محدود در تغییر شکل و استتار | توانایی دفاع مستقل سیمبوتی | غیرقابل تشخیص توسط حس عنکبوتی اسپایدرمن
نقطه ضعف: صدا و آتش(مقاومتر از ونوم)
**‌ ترکیب کارنیج و نورمن آزبورن، "رد گابلین"، این نقطه ضعف‌ها رو نداره، پس اگه توی رده‌بندی بیاد، می‌تونه تو رتبه بالاتری از کارنیج هم قرار بگیره. **

"ونوم":
تمام قدرت‌های اسپایدرمن | توانایی محدود در تغییر شکل و استتار | توانایی دفاع مستقل سیمبوتی | غیرقابل تشخیص توسط حس عنکبوتی اسپایدرمن
نقطه ضعف: صدا و آتش

"گرین گابلین":
قدرت جسمانی بالا، سرعت بالا، مقاومت بالا، بنیه زیاد، چابکی، واکنش‌ سریع | هوش بسیار بالا | مهارت‌های رزمی | گلایدر متعادل، سریع و قدرتمند (در فیلم نو وی هوم دیدیم که گرین گابلین با گلایدرش بازوی مکانیکی دکتر اختاپوس رو قطع کرد)؛ و سلاح‌های متنوع گابلینی

"دکتر اختاپوس":
بازوهای مکانیکی بسیار قدرتمند و مقاوم | کنترل تله‌پاتیکی باز‌وهای مکانیکی با تاخیر بسیار پایین (=چابکی بالا، واکنش‌های سریع) | سرعت حرکت بالا | هوش بسیار بالا | استراتژيست خبره

"الکترو":
به کار بردن الکتریسیته با ولتاژ بسیار بالا | قدرت جسمانی، سرعت و بنیه بسیار بالا | توانایی پرواز کردن

"سندمن":
تغییر شکل و اندازه | پایداری، مقاومت و قدرت جسمانی بسیار بالا | کنترل فشردگی بدن خود | ایجاد طوفان و پرواز

"راینو":
قدرت جسمانی غیرطبیعی؛ سرعت، مقاومت و بنیه بالا | زره قدرتمند و مقاوم و شاخ‌های تیز | طول عمر زیاد | قدرت گرفتن از اشعه گاما (!)

"لیزارد":
هوش بسیار بالا | توانایی فوق بشری: قدرت جسمانی، سرعت، چابکی، بنیه، مقاومت | کنترل تله‌پاتریک خزنده‌ها | بازسازی بدن | پوست فلس مانند سخت‌شده | پنجه‌ها و دندان‌های تیز

"اسکورپیون":
توانایی‌های فوق بشری: قدرت جسمانی، سرعت، چابکی، بنیه، مقاومت | حس عقربی‌هشداردهند ه | زره عقربی قدرتمند و مجهز شده با سلاح‌های مختلف | توانایی بالا رفتن از بیشتر سطوح

"مسترنگاتیو":
واکنش‌های فوق سریع، قدرت جسمانی بسیار بالا | لمس شفابخش | کنترل ذهن | دسترسی به تکنولوژی پیشرفته و آزمایشگاه‌های مخفی | مهارت رزمی بسیار بالا | توانایی سوئیچ کردن بین حالت عادی و معکوس
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1402-04-12 08:44
به نقل از MC:
#۲۰
آقای ترابی شما استادید! من تازه کمیک خوندن رو شروع کردم!
به هر صورت مطلب زیر رو آماده کردم برای کسایی که میان و این پست رو می‌خونن:
*" قدرت‌های اسپایدرمن و چندتا از برترین دشمنان او"* :

"اسپایدرمن":
قدرت جسمانی بالا، چابکی بالا‌، توانایی انجام پرش‌های بلند، واکنش‌های سریع، بنیه بالا، مقاومت بالا، توانایی بالا در حفظ تعادل | توانایی چسبیدن به سطوح و بالا رفتن از آنها | حس عنکبوتی هشداردهنده | هوش بسیار بالا | توانایی پرتاب تار عنکبوتی | درمان سریع بدن | استاد حرکات آکروباتیک | استاد مهارت‌های رزمی و مبارزات تن به تن

"مورلان":
قدرت جسمانی بسیار بالا، سرعت بالا، مقاومت بالا، بنیه زیاد، چابکی، واکنش‌ سریع | جذب نیروی زندگی (!) | طول عمر بسیار زیاد | استاد مهارت‌های رزمی و مبارزات تن به تن

"کارنیج":
تمام قدرت‌های اسپایدرمن | توانایی محدود در تغییر شکل و استتار | توانایی دفاع مستقل سیمبوتی | غیرقابل تشخیص توسط حس عنکبوتی اسپایدرمن
نقطه ضعف: صدا و آتش(مقاومتر از ونوم)
**‌ ترکیب کارنیج و نورمن آزبورن، "رد گابلین"، این نقطه ضعف‌ها رو نداره، پس اگه توی رده‌بندی بیاد، می‌تونه تو رتبه بالاتری از کارنیج هم قرار بگیره. **

"ونوم":
تمام قدرت‌های اسپایدرمن | توانایی محدود در تغییر شکل و استتار | توانایی دفاع مستقل سیمبوتی | غیرقابل تشخیص توسط حس عنکبوتی اسپایدرمن
نقطه ضعف: صدا و آتش

"گرین گابلین":
قدرت جسمانی بالا، سرعت بالا، مقاومت بالا، بنیه زیاد، چابکی، واکنش‌ سریع | هوش بسیار بالا | مهارت‌های رزمی | گلایدر متعادل، سریع و قدرتمند (در فیلم نو وی هوم دیدیم که گرین گابلین با گلایدرش بازوی مکانیکی دکتر اختاپوس رو قطع کرد)؛ و سلاح‌های متنوع گابلینی

"دکتر اختاپوس":
بازوهای مکانیکی بسیار قدرتمند و مقاوم | کنترل تله‌پاتیکی باز‌وهای مکانیکی با تاخیر بسیار پایین (=چابکی بالا، واکنش‌های سریع) | سرعت حرکت بالا | هوش بسیار بالا | استراتژيست خبره

"الکترو":
به کار بردن الکتریسیته با ولتاژ بسیار بالا | قدرت جسمانی، سرعت و بنیه بسیار بالا | توانایی پرواز کردن

"سندمن":
تغییر شکل و اندازه | پایداری، مقاومت و قدرت جسمانی بسیار بالا | کنترل فشردگی بدن خود | ایجاد طوفان و پرواز

"راینو":
قدرت جسمانی غیرطبیعی؛ سرعت، مقاومت و بنیه بالا | زره قدرتمند و مقاوم و شاخ‌های تیز | طول عمر زیاد | قدرت گرفتن از اشعه گاما (!)

"لیزارد":
هوش بسیار بالا | توانایی فوق بشری: قدرت جسمانی، سرعت، چابکی، بنیه، مقاومت | کنترل تله‌پاتریک خزنده‌ها | بازسازی بدن | پوست فلس مانند سخت‌شده | پنجه‌ها و دندان‌های تیز

"اسکورپیون":
توانایی‌های فوق بشری: قدرت جسمانی، سرعت، چابکی، بنیه، مقاومت | حس عقربی‌هشداردهنده | زره عقربی قدرتمند و مجهز شده با سلاح‌های مختلف | توانایی بالا رفتن از بیشتر سطوح

"مسترنگاتیو":
واکنش‌های فوق سریع، قدرت جسمانی بسیار بالا | لمس شفابخش | کنترل ذهن | دسترسی به تکنولوژی پیشرفته و آزمایشگاه‌های مخفی | مهارت رزمی بسیار بالا | توانایی سوئیچ کردن بین حالت عادی و معکوس

ممنون
نقل قول کردن
سپهر
#23 سپهر 1402-04-30 14:05
عالی میگل هم برا رطبه ۱۰ یا ۹ خوب بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45