10 شخصیت برتر کمیک بوکی که لقب دکتر دارند!

10 شخصیت برتر کمیک بوکی که لقب دکتر دارند!

احتمالاً کنجکاو شده‌اید که بدانید این افراد چه شخصیت‌هایی هستند. پس در ادامه همراه باشید تا 10 شخصیت برتر کمیک بوکی با لقب دکتر را به شما معرفی کنیم.

احتیاج نیست که حتماً دکتر باشید تا لقب دکتر در اسم شما بیاید. بعضی از شخصیت‌هایی که در این مقاله معرفی خواهیم کرد، این لقب را به‌خاطر دلایل دیگری گرفته‌اند. بعضی‌ها فقط دلشان می‌خواسته، بعضی‌ها فکر می‌کردند که به اندازه‌ی کافی باحال هستند که این لقب را بگیرند، بعضی‌ها دکتر شدن دوست داشتند و البته بعضی‌ها هم واقعاً دکتر بودند. با هر دلیلی که باشد، این شخصیت‌ها عنوان دکتر را در نام‌های ابرقهرمانی و ابرشروری خود استفاده کرده‌اند. برخی از آن‌ها خیلی معروف هستند و برخی هم آنقدر ناشناخته هستند که اگر ناپدید شوند هیچ کس متوجه نخواهد شد.

 

10- دکتر سایکو (Dr. Psycho)

دکتر سایکو

دکتر سایکو که تحت تأثیر زمانه‌ی خودش خلق شده بود (او اولین بار در سال 1943 و در کمیک زن شگفت انگیز ظاهر شد)، دکتری است با طرز فکری عجیب درباره‌ی زنان. او با تمام وجود از آن‌ها متنفر است. دکتر سایکو می‌تواند هرکسی را که بخواهد با هیپنوتیزم کنترل کند. او قربانیانی را که تحت کنترلش هستند وادار می‌کند تا او را دارای قدرت‌ها و توانایی‌های خاص ببینند.

شخصیت دکتر سایکو زمانی جالب‌تر می‌شود که می‌فهمیم فردی به نام ویلیام مولتون مارستون (William Moulton Marston) او را ساخته است (مارستون روانشناسی آمریکایی بود که با همسرش نمونه‌ی اولیه دروغ سنج را اختراع کرد. او نویسنده‌ی کتاب‌های مصور نیز بود و شخصیت زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman) را او خلق کرده است). بسیاری باور دارند که مارستون، دکتر سایکو را  در راستای علاقه خود به اسپیریتوالیسم (Spiritualism) (اعتقاد به عالم ارواح) ساخته است.

مارستون شخصیت دکتر سایکو را از روی لان چینی (Lon Chaney) (یکی از مهم‌ترین بازیگران ژانر وحشت سینما) و استاد مشاورش در دانشگاه، هوگو مونستربرگ (Hugo Münsterberg) (دانشمندی در زمینهی روان‌شناسی و اهل آلمان) الهام گرفته بود. مونستربرگ مخالف فمینسیم و حق رأی زن‌ها بود و به متافیزیک علاقه داشت. این نکته عمق بیشتری به کاراکتر دکتر سایکو می‌دهد.

 

9- دکتر فاستوس/فاست (Dr. Faustus)

دکتر فاستوس/فاست (Dr. Faustus)

دکتر فاستوس، بیش از پنجاه سال است که با کاپیتان آمریکا (Captain America) دشمن است. او روانپزشکی اتریشی است که با تقلب و کلک با دشمنانش مبارزه می‌کند. معروف‌ترین مثال از فریبکاری او هم کم‌وبیش جدید است.

در وقایع داستان جنگ داخلی (Civil War) سالِ 2006 که قهرمانان مارول بیش از همیشه با هم اختلاف داشتند، برخی از آن‌ها طرف مرد آهنی (Iron Man) را گرفتند و برخی هم طرف کاپیتان آمریکا. بعد از ماه‌ها جنگ و جدال، کشته شدن یکی از ابرقهرمانان و خسارت‌های بسیار زیاد، کاپیتان آمریکا تسلیم شد. سپس او در حالی که از پله‌های دادگاه بالا می‌رفت تیر خورد و کشته شد. سرانجام معلوم شد که شارون کارتر (Sharon Carter) مسبب مرگ او بوده است.

این مرگ، جهان مارول را شوک‌زده کرد و برای سال‌های زیادی تغییر داد. هم باکی بارنز (Bucky Barnes) کاپیتان آمریکای جدید شد و هم شارون کارتر با زندگی تباه‌شده‌ی خود تنها ماند. اما بعداً که داستان ادامه پیدا کرد و حقایق برملا شد، شارون و باقی ابرقهرمانان متوجه شدند که این دکتر فاستوس بوده است که با دستکاری روانی و شستشوی مغزی، شارون را به کشتن کاپیتان آمریکا وادار کرده است.

دکتر فاستوس ممکن است قوی‌ترین دکتر در جهان مارول نباشد، اما این نکته او را هیچ وقت از ایجاد تعدادی از اساسی‌ترین آسیب‌ها به ابرقهرمانان باز نداشته است.

 

8- دکتر لایت (Dr. Light)

دکتر لایت (Dr. Light)

بسیاری از ابرشروران نام «دکتر لایت» را روی خود گذاشته‌اند، اما معروف‌ترین آن‌ها آرتور لایت (Arthur Light) است.

آرتور بعد از اینکه همکارش جیکوب فینلی (Jacob Finlay) در آزمایشگاه‌های استار (STAR Labs) به‌صورت تصادفی کشته شد، به دکتر لایت تبدیل شد. این دو روی لباس مخصوصی کار می‌کردند که می‌توانست از نور برای مبارزه با جرم و جنایت استفاده کند. بعد از مرگ فینلی، آرتور این لباس را برداشت و نام دکتر لایت را روی خود گذاشت. با این حال، به جای اینکه از این لباس در راه خیر (همانطور که فینلی می‌خواست) استفاده کند، آن را در راه شر، به‌کار برد. بعداً زمانی رسید که او سعی کرد این لباس را در راه درست به‌کار ببرد، ولی متأسفانه طولی نکشید که در سیاره‌ی آپوکالیپس (Apokolips) به دست پارادیمون‌ها (Parademon) کشته شد.

در بیشتر حضورهای آرتور لایت در دنیای دی‌سی (DC) او سبب خنده‌ی دیگران می‌شد؛ اما این باعث نمی‌شود که او در این فهرست نباشد. نباید همیشه جدی بود. کمی شوخی و خنده هم برای دنیا خوب است و دکتر لایت متخصص این کار است.

 

7- دکتر مید-نایت (Dr. Mid-Nite)

دکتر مید-نایت (Dr. Mid-Nite)

در دهه‌ی چهل میلادی، پلیس از پزشک معروف چارلز مک‌نایدر (Charles McNider) خواست تا شاهد اصلی پرونده‌ی مارونیِ قاتل، که از پشت تیر خورده بود را درمان کند. هنگام عمل جراحیِ این شاهد، یکی از نوچه‌های مارونی به‌زور وارد بیمارستان شد و نارنجکی درون اتاق عمل انداخت. انفجار حاصل از این کار، موجب شد که مک‌نایدر بینایی خود را از دست بدهد.

چارلز برای به‌دست آوردن قوای از دست رفته‌ی خود به ورزش درمانی روی آورد. او در طول این جلسه‌ها فهمید که در شب انرژی بسیار بیشتری به‌دست می‌آورد. علاوه‌بر این، فهمید که می‌تواند شب‌ها مانند یک جغد ببیند. این کشف، باعث شد تا او عینکی مجهز به اشعه‌ی مادون‌قرمز بسازد و بتواند با آن همه چیز را ببیند. سپس، او نام دکتر مید-نایت (به‌معنی نمیه‌شب) را برای خودش انتخاب کرد، مارونی را دستگیر کرد و به تأسیس انجمن عدالت (Justice Society) کمک کرد.

 

6- داک سامسون (Doc Samson)

داک سامسون (Doc Samson)

داک سامسون به اندازه‌ی باقی افراد این فهرست شناخته شده نیست. دلیلش این است که او معمولاً به‌عنوان شخصیتی مکمل در داستان‌های هالک شگفت‌انگیز (Incredible Hulk) ظاهر می‌شود. البته این نکته از اهمیت او برای مارول کم نمی‌کند.

اگر به کمیک شاهکار «هالک: خاکستری» (Hulk: Gray) نوشته‌ی جف لوب (Jeph Loeb) و تیم سیل (Tim Sale) نگاهی بکنیم، در آن‌جا داستان از زاویه‌‌دید بروس بنر (Bruce Banner) درحالی که وقایع اولین هفته‌هایی که هالک شده بود را برای داک سامسون بازگو می‌کند، روایت می‌شود. سامسون بسیار صبور است، اما مشتاق فهمیدن ماجرا و دقیقاً همان سؤال‌هایی را که خوانندگان دوست دارند، از او می‌پرسد. گرچه داک سامسون به‌خودی‌خود قدرتمند و جذاب است، همان‌طور که در کمیک «هالک: خاکستری» می‌بینیم، زمانی بهترین عملکرد را نشان می‌دهد که موجودات ابرقدرت اطراف خود را به انسانیت نزدیک می‌کند.

اگر «هالک: خاکستری» را نخوانده‌اید، این کمیک گیرا، زیبا و خوش ساخت است و هر کسی آن را خوانده است را به درک بهتری از زندگی با یک هیولا می‌رساند (منظور هیولای درونی تمام انسان‌هاست). و همه‌ی این‌ها به‌لطف داک سامسون محقق می‌شود.

 

5- دکتر اختاپوس (Dr. Octopus)

دکتر اختاپوس (Dr. Octopus)

به‌عنوان یکی از معروف‌ترین دشمنان مردعنکبوتی (Spider-Man) حتما برایتان تعجب‌آور نیست که دکتر اختاپوس به این فهرست از کاراکترهایی با لقب دکتر راه پیدا کرده است.

دکتر اختاپوس، اولین بار در شماره‌ی سوم کمیک «مردعنکبوتی شگفت‌انگیز» ظاهر شد. او توسط استن لی (Stan Lee) و استیو دیکتو (Steve Ditko) خلق شد و بعد از انفجاری که باعث چسبیدن چهار بازوی فلزی به او شد، تبدیل به دکتر اختاپوس شد. بعد از چسبیدن این بازوهای مکانیکی، او فهمید که می‌تواند با ذهن خود آن‌ها را کنترل کند. او که چیزی برای ازدست‌دادن نداشت، به زندگی تبهکاری روی آورد و خبیث شد.

دکتر اختاپوس در بسیاری از داستان‌های مهم مردعنکبوتی مانند «عموی من، دشمن من» (My Uncle, My Enemy)، «مرگ سروان استیسی» (The Death of Captain Stacy)، «داک آک برنده می‌شود» (Doc Ock Wins)، « بر‌ملا کردن هویت مردعنکبوتی » (Unmasking Spider-Man)، «آرزوی پیش از مرگ» (A Dying Wish)، «آغوش سرد» (Cold Arms)، «ظهور فیلم» (Negative Exposure) و « جنگِ جغد/اختاپوس» (The Owl/Octopus War) حضور داشته است.

همچنین، این شخصیت توسط آلفرد مولینا (Alfred Molina) در بهترین فیلم مردعنکبوتی تا به‌حال یعنی «مردعنکبوتی 2» (Spider-Man 2) به عالم سینما راه پیدا کرده است. این فیلم نه تنها بهترین لحن برای فیلم‌های مردعنکبوتی را نشان می‌دهد، بلکه راه را برای بسیاری دیگر از فیلم‌های ابرقرمانی باز کرد.

 

4- دکتر منهتن (Dr. Manhattan)

دکتر منهتن (Dr. Manhattan)

قبل از اینکه دکتر منهتن به‌وجود بیاید، جاناتان استرمن (Jonathan Osterman) وجود داشت. جاناتان استرمن دانشجوی فیزیک هسته‌ای بود. روزی در حال کار کردن در مکانی سرّی، ندانسته درون اتاق آزمایش گیر افتاد. او که هیچ راه فراری نداشت، با روشن شدن ژنراتور به‌وسیله‌ی نیروی هسته‌ای بمباران شد. نیروی هسته‌ای بدن‌اش را متلاشی کرد و او را تبدیل به موجودی با قدرتی بی‌سابقه کرد. او نام دکتر منهتن را برای خود انتخاب کرد و به دنبال کشف دقیق قدرت‌های خود رفت.

کارهایی که از او بر‌می‌آمد واقعاً شگفت‌انگیز بودند، مثلا: سفر فضایی، تغییر اندازه، تجدید حیات، تلپورت، سفر در زمان، همتاسازی، تکثیر و تجزیه مواد. دکتر منهتن با اینکه به اندازه‌ی مثلا دکتر استرنج معروف نیست، اما امکان نداشت در ان فهرست نباشد.

 

3- دکتر فیت (Dr. Fate)

دکتر فیت (Dr. Fate)

اگر چه افراد زیادی بوده‌اند که نام دکتر فِیت را روی خود گذاشته‌اند، اولین و مهم‌ترین آن‌ها نخستین بار در صفحات شماره‌ی 55 «مور فان کامیکس» (More Fun Comics) که به سال 1940 میلادی برمی‌گردد، ظاهر شد. این نسخه از دکتر فیت، توسط گاردنر فاکس (Gardner Fox) و هوارد شرمن (Howard Sherman) خلق شد.

او که جادوگری آموزش‌دیده و ماهر است، خودش را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین شخصیت‌های «دی‌سی کامیکس» (DC Comics) جا انداخته است. نیروی او با کلاهخود سرنوشت (Helmet of Fate) تکمیل می‌شود. به‌وسیله‌ی این کلاهخود، او می‌تواند نامرئی شود، تلپاتی کند، پرواز کند، هرچیز مغناطیسی‌ای را کنترل کند، در زمان سفر کند، حافظه‌ها را پاک کند، از هیچ ضربه‌ای آسیب نبیند، هیچ بیماری‌ای نگیرد، ایجاد توهم کند، تله‌پورت کند، از درون اجسام رد شود و پیر نشود.

به‌خاطر این‌که دکتر فیت کاری نیست که نتواند انجام دهد، یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های کمیک با لقب دکتر در تاریخ کمیک بوک است.

 

2- دکتر استرنج (Dr. Strange)

دکتر استرنج (Dr. Strange)

دکتر استیون استرنج جراحی بود که فکر می‌کرد در کاری که انجام می‌دهد بهترین است. او فقط سطح بالاترین جراحی ‌ها را انجام می‌داد و ثروتی را که خیلی‌ها آرزویش را دارند جمع کرد. این رفتارها و کارها باعث خودپسندی و خودخواهی او شد.

استیون استرنج روزی در حال رانندگی تصادف کرد. اگرچه جانش نجات یافت، اما این تصادف باعث آسیب شدیدی به دستانش شد. او حالا جراحی بود که نمی‌توانست از دستانش استفاده کند. به‌همین علت از اینشنت وان (Ancient One) کمک گرفت. او که غرور و تکبر دکتر استرنج را حس می‌کرد، به او گوشزد کرد که زندگی خیلی بیشتر از پول، تجمل و شهرت است.

سرانجام، اینشنت وان آموزش استرنج را برعهده می‌گیرد. با راهنمایی‌های او، استرنج به استاد هنرهای سحرآمیز و یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های کمیک بوکی تبدیل شد.

استیون استرنج بیش از هرکس دیگری لیاقت حضور در این فهرست را دارد. بدون او هر فهرستی ناقص است.

 

1- دکتر دووم (Dr. Doom)

دکتر دووم (Dr. Doom)

شخصیت‌های کمی وجود دارند که می‌توانند همانند دکتر دووم، همان‌قدر که کارهایشان احترام برانگیز است، ترس هم ایجاد کنند.

دکتر دووم به‌عنوان حاکم کشور خیالی لاتوریا (Latveria)، ارتشی دارد که تمام دولت‌های جهان از آن هراس دارند. او در استفاده از تمام انواع جادو ماهر است، بیشتر از هرکسی در علوم شناخته‌شده تبحر دارد، با اسلحه‌سازی آشناست و می‌تواند تقریباً هر چیزی را که ذهنش بتواند تخیل کند بسازد. در آغاز مانند انایلوس (Annihilus)، تصور می‌شد که فقط دشمن چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) است. اما، اکنون عداوت دکتر دووم در تمام گوشه و کنار جهان مارول پخش شده است.

او، چه برنده، چه بازنده، با افرادی مانند کاپیتان آمریکا، بلک بولت (Black Boltبی‌باک (Daredevil)، دکتر استرنج، مرد آهنی، موج‌سوار نقره‌ای (Silver Surfer) و مرد عنکبوتی مبارزه کرده است.

هر چقدر که این فهرست شخصیت‌ها با نام دکتر ادامه پیدا کند، دکتر دووم به اندازه‌ی تمام آن‌ها مهم و تاثیرگذار است.

 

و این بود 10 شخصیت‌ برتر کمیک بوکی که لقب دکتر دارند. موافق هستید؟ مخالف هستید؟ شما کدام‌یک از شخصیت‌های کمیک با لقب دکتر را در این فهرست جای می‌دهید؟

 

رامین نمکی

(Rayman)

منبع: comicbasics

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 ابرقهرمان برتر دنیای کمیک که هیچ دستیاری ندارند

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

10 دشمن برتر واندرومن

معرفی شخصیت: دکتر منهتن (DR. MANHATTAN)

معرفی دشمنان تایتان های نوجوان: دکتر لایت

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

عكس های فوق العاده از «دكتر اختاپوس» - قسمت دوم

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های هالک

معرفی 15 رهبر برتر هایدرا

کمیک مشترک دکتر استرنج و دکتر دووم ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Night spider
#1 Night spider 1400-05-13 13:13
مقاله جالب و خوبی بود .
من دکتر دووم و دکتر استرنج رو بیشتر از همه شون دوست دارم .
نقل قول کردن
black goblin
#2 black goblin 1400-05-13 13:17
سلام
خیلی ممنون بابت مقاله
البته می‌دانستم حتما باید دکتر دووم باشد مگر کسی در این کره خاکی هست که او را نشناسد.
بعد ببخشید یک سوال داشت من تا حالا کمیک واچمن را نخواندم از کجا می توان آنرا دانلود مرد ؟ و یا تا حال ترجمه شده ؟
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1400-05-13 13:33
سلام
ممنون بابت مقاله.
اگر میخواید بدون اینکه مدرک "دکتری" داشته باشید شما رو دکتر صدا کنند، من دنیای کمیک بوک رو به شما پیشنهاد میکنم! به دکتر ها هم توصیه میکنم اصلا طرف این مقاله نیان چون بدجور حرص و جوش میخورند! لقب "دکتر" گذاشتند مخصوصا برای ابرشروران راه خوبی هست که تخصص اونا رو در اون مسئله به نمایش بگذاره و البته یه جورایی برای اونایی که مغرور هستند هم خوبه. البته بعضی ها مثل دکتر استرنج و دکتر اختاپوس واقعا دکتر هستند! (چقدر هم حرص میخوره این دکتر استرنج سر کلمه "دکتر"!) دو نفر از این لیست قطعا مهم ترین ها هستند! دکتر استرنج جادوگر اعظم دنیای مارول که شخصیت بسیار جالبی داره و قدرت های اون هم بسیار زیاد هست و البته دکتر دووم که به نظرم من با گرین گابلین و مگنتو جز سه خبیث برتر کل دنیای کمیک بوک هست و البته به نظر بسیاری از کارشناسان او بهترین خبیث دنیای کمیک هست. دکتر اختاپوس هم که دومین خبیث برتر اسپایدی هست و شخصیت بسیار مهمی هم هست.
spidey.ir/.../dr-octopus.gif
کلا لقب دکتر توی دنیای کمیک بوک بسیار متداول هست و البته جالب هم هست و شخصیت های بسیار مهمی اون رو یدک میکشند. این مقاله باعث شد با بعضی شخصیت ها هم که نمیشناختمشون بیشتر آشنا بشم.
با تشکر.
نقل قول کردن
parinezhad87
#4 parinezhad87 1400-05-13 14:08
خیلی مقاله خوبی بود. منتظرش بودم دوست داشتم بدونم دیگه کی لقب دکتر رو داره خیلی مفید بود ممنونم. مورد 5 به بعد عالی بودن. به شخصه عاشق دکتر دووم و دکتر اختاپوسم بنظرم خیلی با ابهتن.
8)
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#5 Pooyan mirzahosseini 1400-05-13 16:12
سلام خسته نباشید مقاله خیلی خوبی بود

راستش شخصیت های زیادی هستن که لقب دکتر رو دارن و به دلایل مختلف هم دارن این می‌تونه به خیلی جالب باشه

فقط درمورد دکتر دووم باید بگم که بنظرم بهترین و کامل ترین خبیث دنیای کمیک هست خیلی کامل تر از جوکر و گرین گابلین
و اینکه ماشاالله از هر انگشتش هنر می‌باره :D هم تو جادو تخصص داره هم تو علم ، بهترین لباس بین خبیث هارو داره ، بعد از جوکر خبیث ترین شخصیت دنیای کمیک هست و یک نکته داره که هر داستانی که توش هست رو جذاب می‌کنه و اون نکته این هست که هروقت اسم دکتر دووم میاد وسط قضیه سر قدرت هست
من همه افراد در این فهرست رو می‌شناختم ممنون
درمورد دکتر استرنج هم باید بگم که فامیلش به شخصیتش کاملاً میاد من کی باشم که قضاوت کنم ;-)
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#6 Ehsan Spider 1400-05-13 18:23
سلام

مقاله عالی بود آقای نمکی. واقعاً دستتون درد نکنه مقاله خیلی خوب و جالب بود چقدر جایگذاری پیوست ها رو دوست داشتم. قشنگ موشکافانه گذاشته بودید. دست شما درد نکنه.


من وظیفه میدونم بازگشت شما رو با این مقاله عالی تبریک بگم و همینطور امیدوارم توی امتحانات موفق بوده باشید. منتظر مقالات بعدی شما هستیم.
نقل قول کردن
Rayman
#7 Rayman 1400-05-14 00:36
سلام و عرض ادب. خیلی ممنون . لطف دارین. امیدوارم سلامت باشین دوستان.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45