10 کاراکتر نمادین دنیای سینما که نباید بازیگر جدیدی برایشان انتخاب شود!

10-کاراکتر-نمادین-دنیای-سینما-که-نباید-بازیگر-جدیدی-برایشان-انتخاب-شود

تغییر بازیگر (Recasting) شخصیت های سینمایی میتواند منجر به احیای آنها برای دوره ای جدید شود ولی برخی کاراکترها اونقدر نمادین هستند که بازیگر جدیدی را نمیتوان در قالب آنان تصور کرد!

مقدمه: دنیای سینما جایی است که در آن یک کاراکتر و بازیگر آن میتوانند به طور بسیار نزدیکی با یکدیگر گره بخورند. البته برخی شخصیت های اصلی سری های طولانی مثل جیمز باند ، بارها صاحب بازیگر جدیدی شده اند و همانطور که شاید بدانید، تا به حال 7 بازیگر نقش جیمز باند را ایفا کرده اند که آخرین آنها دنیل کریگ بوده. ولی برخی شخصیت ها و بازیگران آنها را نمیتوان به راحتی از یکدیگر جدا کرد. به عبارتی دیگر، برخی از رُل ها آنقدر نمادین و محبوب هستند که با تغییر بازیگر هواداران بسیار خشمگین میشوند. درسته که بازیگر جدید یعنی فرصتی برای تزریق جانی دوباره به یک کاراکتر و مورد کنکاش قرار دادن آنها از زوایای جدید ولی انگار برخی شخصیت ها روی بازیگرانی بخصوص قفل شده اند! در این مقاله به 10 مورد برجسته در این حیطه میپردازیم.

 

- جی جونا جیمسون (J. Jonah Jameson)

جی جونا جیمسون (J. Jonah Jameson)

هر کسی که به فیلم های مرد عنکبوتی سم ریمی یه نگاهی بندازه، بی شک متوجه می شه که جی جونا جیمسون برجسته ترین شخصیت این سری هست! به همین دلیل وقتی سری شگفت انگیز و فیلم بازگشت به خانه در حال ساخت بودند، همه هواداران براشون این سوال پیش اومده بود که آیا این شخصیت توی این فیلم ها هم هست یا نه، ولی آیا واقعا کسی وجود داره که بتونه اون طوری که جی کی سیمونز در این نقش ظاهر شد، ایفای نقش بکنه؟ او شخصیت بی مانندی رو خلق کرد و ویژگی های منحصر به فردی بهش بخشید. او پر جنب و جوش و فعال بود، بامزه بود، گاهی عصبانی می شد و هر ویژگی که سردبیر دیلی بیوگل باید داشته باشه رو داشت! او آنقدر موفق عمل کرد که بارها و بارها به اشکال مختلف در قالب این شخصیت ظاهر شد و به جایش حرف زد و اونقدر دوست داشتنی و مهم بوده که در MCU هم حضور یافت و این یعنی هیچ بازیگر دیگری را نمیتوان در این نقش در ذهن متبادر ساخت!

 

10- ایندیانا جونز (Indiana Jones)

ایندیانا جونز (Indiana Jones)

در سال 1981، استیون اسپیلبرگ ماجراجویی به نام ایندیانا جونز را به پرده عریض سینما آورد، در حالی موسیقی کلاسیک جان ویلیامزِ افسانه ای او را همراهی میکرد. تا به حال 4 فیلم از این مجموعه ساخته شده. هریسون فورد هنرپیشه نام آشنا نقش شخصیت اصلی این فیلم‌ها را بر عهده داشته ‌است، باستان شناسی ماجراجو و بی‌پروا که به دنبال دست‌نیافتنی‌ترین گنج‌های دنیاست. یکی از دلایل ساخت این مجموعه فیلم‌ها، ادای احترامی به سریال های قدیمی کوتاه ماتِنِی (matinee) متعلق به ریپابلیک استودیوز (Republic Studios) بود که یکشنبه‌ها پخش می‌شد و حال و هوایی ماجراجویانه داشتند و اسپیلبرگ و جورج لوکاس (نویسنده فیلمنامه "ایندیانا جونز") هر دو در دوران کودکی این سریال ها بسیار دوست می‌داشتند. بخش عمده ای از محبوبیت این شخصیت را باید در نقش آفرینی هریسون فورد جستجو کرد. او با استادی و کاریزمای مردانه همیشگی خود به نقش ایندیانا جونز جان داده و ما را به یاد دیگر شخصیت جاودانه خود در عالم سینما یعنی «هان سولو» در سری "جنگ ستارگان" میندازد، منتهی با کلاهی به سر و شلاقی در دست و در دوران جنگ جهانی! او با این نقش قلوب تماشاچیان را در سرتاسر دنیا ربوده است و بنظر بهتر میاد که بهتره با این نقش بازنشسته شود تا اینکه بازیگری جدید و جوان برایش انتخاب کرد.

 

9- ترمیناتور (T-800)

ترمیناتور (T-800)

به جز آرنولد شوارتزنگر، بازیگران دیگری هم بوده اند که نقش ربات های معروف ترمیناتور را بازی کرده اند. مثلا پاتریک استوارت که در فیلم جاودانه "ترمیناتور 2: روز داوری" نقش آن ترمیناتور جیوه ای مدل T-1000 را بازی کرد و ... ولی قلب تپنده فرنچایز سینمایی ترمیناتور بدون شک خود آرنولد است که با ایفای نقش ربات T-800 به شهرتی اساطیری دست یافت. این ترمیناتور عضلانی و منحصر به فرد بسیار سرد و جدی جلوه میکند ولی در طول سالها بیش از پیش خصوصیات "انسانی" پیدا کرده و در نتیجه، محبوب و دوست داشتنی تر هم شده است.

 

8- گندالف (Gandalf)

گندالف (Gandalf)

گندالف شخصیتی و قهرمان در رمان‌های "هابیت" و "ارباب حلقه‌ها" نوشتهٔ جی. آر. آر. تالکین است. او یک جادوگر و یکی از اشخاص دستهٔ ایستاری بود. او رهبری و هدایت یاران حلقه را بر عهده داشت. گندالف به عنوان حامل یک حلقهٔ قدرت و یک جادوگر، قدرت بزرگی را دارد، اما بیشتر کارهایش را با روحیه‌دادن و متقاعدکردن انجام می‌داد. او با نام گندالف خاکستری هدف خود را آغاز کرد و دانشی عالی و مسافرت مداومی را دارا بود. او همیشه بر مأموریت مقابله با ارباب تاریکی سائورون متمرکز بود. او با آتش همبستگی دارد و حلقه‌اش ناریا، حلقهٔ آتش، است. او از آتش‌بازی لذت می‌برد و با حلقه هابیت‌های شایر را سرگرم می‌کرد و با نیاز شدید از آتش به عنوان سلاح استفاده می‌کند. او به عنوان یکی از مایار، روحی جاودانه است، اما در یک بدن فیزیکی در سرزمین میانه فعالیت می‌کرد. او می‌تواند در جنگ کشته شود، همان‌طور که توسط بالروگ از موریا کشته شد. او سپس به عنوان گندالف سفید و رهبر ایستاری دوباره به سرزمین میانه فرستاده می‌شود تا مأموریت خود را تکمیل کند  (تالکین یک بار گندالف را فرشته‌ای مجسم توصیف کرد) و ... در مجموعه فیلم‌های "ارباب حلقه‌ها" و "هابیت" ساختهٔ پیتر جکسون، ایان مک‌کلن او را به تصویر کشیده ‌است. در مجموع سری فیلم های ارباب حلقه ها ساخته پیتر جکسون آنقدر خوش ساخت و perfect هستند که شاید هیچ وقت نیازی برای ریبوت کردن یا بازسازی آنها وجود نداشته باشد. در این میان بازی آقای مک‌کلن در نقش گندالف آنقدر نمادین و دلنشین از کار درآمده که واقعا نمیتوان بازیگر دیگری را در این نقش تصور نمود.

 

7- اِلِن ریپلی (Ellen Ripley)

اِلِن ریپلی (Ellen Ripley)

الن ریپلی قهرمان اصلی در مجموعه فیلم‌های "بیگانه" (Alien) است که سیگورنی ویور ایفاگر نقش اوست. این شخصیت در جهان شناخته شده‌ است و معروف‌ترین نقش سیگورنی ویور می‌باشد. ریدلی اسکات کارگردان اولین فیلم این مجموعه تصمیم گرفت که به جای یک مرد (که در آن زمان بسیار معمول بود)، یک زن نقش قهرمان داستان را ایفا کند. ریپلی به عنوان یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های زن در تمام فیلم‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود و از چهره‌های برجسته در فرهنگ عامه است. این شخصیت در لیست "100 قهرمان و شرور برتر" بنیاد فیلم آمریکا در رده هشتم بهترین قهرمان انتخاب گردیده‌ است. اکنون، شخصیت ریپلی فراتر از مجموعه فیلم‌های اصلی رفته و او در رمان‌ها، کتاب‌های طنز و بازی‌های ویدئویی ظاهر شده ‌است. در این میان نقش آفرینی خانم ویور به تاریخ پیوسته و او با شخصیت جسور، نترس، مستقل و سرسخت خود نشان داده هیچ بازیگر دیگری نمیتواند جادوی او را روی پرده سینما تکرار کند.

 

6- مرد آهنی (Iron Man)

مرد آهنی (Iron Man)

رابرت داونی جونیور که بابت هوشمندی‌اش در ایفای نقش‌های مخاطب‌پسند شهرت دارد، از نظر انعطاف خاصش در ایفای نقش‌ها از طیف‌های گوناگون نیز چهره جالب توجهی است؛ می‌توان ادعا کرد این بازیگر یک ستاره همه‌کاره است که در آثار درام یا کمدی حضوری موفق دارد و در اکشن یا فانتزی خوش می‌درخشد. گرچه با شروع به کار جهان سینمایی مارول و حضور داونی جونیور در فیلم‌های مجموعه‌هایی چون "مرد آهنی" (Iron Man) و "انتقام‌جویان" (The Avengers) نام این بازیگر را بیشتر از گذشته شنیدیم اما سابقه فعالیت بازیگری‌ او به دوران خردسالی و دهه هفتاد میلادی بازمی‌گردد. در واقع، داونی جونیور 5 ساله بود که در فیلم «پوند» (Pound) به کارگردانی پدرش (رابرت داونی سینیور) حضور یافت. او دهه هشتاد میلادی را با حضور در فیلم‌های نوجوانانه برت پک همچون "علوم عجیب" (Weird Science‎) و "کمتر از صفر" (Less Than Zero) پشت سر گذاشت. یکی از جدی‌ترین نقش‌های رابرت داونی جونیور که نسبتا بیشتر از قبل نیز مورد توجه قرار گرفت حضور او در نقش چارلی چاپلین در فیلم «چاپلین» (Chaplin) ساخته سال 1992 بود؛ این بازیگر بابت ایفای نقش چاپلین نامزد دریافت جایزه اسکار و بفتا شد. و اما تا سالها خبری از وی در دنیای سینما نبود تا اینکه مارول استودیوز به سراغش رفت و برای نقش تونی استارک/مرد آهنی انتخابش کرد. مرد آهنی‌ محبوب‌ترین نقش رابرت داونی جونیور در دوران بازیگری‌اش و یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های هالیوود معاصر است. این فیلم سینمایی موفقیت غیرمنتظره‌ای را به همراه داشت که با دو دنباله و پس از آن تعداد قابل توجهی از آثار جهان سینمایی مارول پی گرفته شد؛ این فیلم‌ها در نهایت به مجموعه‌هایی چون "انتقام‌جویان" رسید و به شکل کلی تاثیر بسزایی بر روند محبوبیت آثار ابرقهرمانی داشت. از جمله دلایل کلیدی موفقیت فیلم ایفای نقش درخشان رابرت داونی جونیور در نقش یک میلیونر عیاش به نام تونی استارک بود؛ مردی با نقاط ضعف جدی که به یک ابرقهرمان تبدیل شد و دیگر نمیتوان بازیگر دیگری را در این نقش متصور شد.

 

5- ولورین (Wolverine)

ولورین

هیو مایکل جکمن متولد 12 اکتبر 1968 در سیدنی استرالیا است. وی در واقع بازیگر، خواننده، تهیه کننده و رقاص استرالیایی است. هیو جکمن در سال 2013 برای بازی در فیلم "بینوایان" نامزد جایزه اسکار و برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شود. وی همچنین نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگری برای فیلم های کمدی و موزیکال "کیت و لئوپولد" در سال 2001 و "برترین شومن" در سال 2017 شد. اما اولین حضور او در هالیوود که او را به شهرت فعلی اش رساند، "مردان ایکس" محصول سال 2000 است. این فیلم اولین سری از مجموعه مردان ایکس است که همانطور که گفته شد عمده شهرت هیو جکمن از همین جا آغاز شد. قرار بود داگری اسکات در نقش ولورین بازی کند اما به دلیل مجروحیت حین فیلمبرداری "ماموریت غیرممکن 2" نتوانست. راسل کرو هم از همان ابتدا گزینه اصلی فاکس برای ولورین بود اما او که رابطه دوستانه ای با جکمن داشت، وی را به جای خودش به برایان سینگر معرفی کرد. هیو جکمن برای بازی در نقش لوگان/ولورین هفته ها تمرین کرد تا بتواند صدایش را تغییر دهد و به یک شخصیت خشن تبدیل شود. این نقش را او بارها در فیلم های مختلف تکرار کرد و در نهایت در شاهکاری به نام "لوگان" وداعی باشکوه داشت.

 

4- لوک اسکای واکر (Luke Skywalker)

لوک اسکای واکر (Luke Skywalker)

لوک اسکای‌واکر از شخصیت های داستانی اصلی در مجموعه "جنگ ستارگان" جورج لوکاس است که نقش آن را مارک همیل ایفا نموده است. لوک با آموختن راه و رسم جدای توسط دو استاد خویش (اوبی وان کنوبی در قسمت چهارم مجموعه و یودا در قسمت پنجم) و عضویت فعال در ائتلاف شورشیان نقش مهمی را در سه‌گانهٔ اصلی جنگ ستارگان، در نبرد با امپراتوری کهکشان، بازی می‌کند. او پسر پدمه آمیدالا و آناکین اسکای‌واکر و برادر دوقلوی پرنسس لیا اورگانا است.او نیز در سریال مندلورین حضور داشت و مسئولیت اموزش دادن گروگو یا بیبی یودا را پذیرفت. او همچنین دایی و استاد اسبق کایلو رن می‌باشد. او در فیلم "جنگ ستارگان: آخرین جدای" در اثر استفاده زیاد از نیرو با آرامش می‌میرد و باعث نجات و بقای جبهه مقاومت می‌شود. و اما این نقش با حضور ماندگار آقای مارک همیل عجین شده است. درسته که او را با صداپیشگی در نقش هایی مثل جوکر در انیمیشن های بتمن نیز میشناسند ولی در اصل او برای بازی در نقش لوک اسکای‌واکر در مجموعهٔ فیلم‌های جنگ ستارگان معروف است. او برای این نقش برندهٔ سه جایزهٔ ساترن شده ‌است و هرگاه نامی از لوک اسکای واکر برده میشود بی اختیار چهره این بازیگر در ذهن ما نقش میبندد.

 

3- پلنگ سیاه (Black Panther)

  پلنگ سیاه (Black Panther)

تقریباً یک سال پیش رسما تایید شد که چادویک بوزمن، این بازیگر 43 ساله، بعد از 4 سال درگیری با سرطان درگذشته است و همه ما با شنیدن این خبر شوکه شدیم. چادویک یک مبارز واقعی بود که تا پایان مبارزه کرد و برایمان فیلم های زیادی را به ارمغان آورد که عاشقشان شده ایم. از "مارشال" گرفته تا " 5 هم‌خون" و "بلک باتمِ ما رینی" و خیلی های دیگه که همشون رو وقتی داشت شیمی درمانی میشد و عمل های جراحی بی شماری رویش انجام میشد فیلمبرداری کرد! و افتخار تمام دوران حرفه ای اش این بود که شاه تی‌چالا را در فیلم "پلنگ سیاه" و دیگر فیلم های مارول جان ببخشد. در حقیقت ما طرفداران مارول نیز او را به خاطر نقش آفرینی‌اش در قالب تی‌چالا/پلنگ سیاه می‌شناسیم که اولین بار در فیلم "کاپیتان آمریکا جنگ داخلی" شاهد هنرنمایی این بازیگر بودیم. سپس بعد از آن در فیلم اختصاصی "پلنگ سیاه" (که لقب پرفروش ترین فیلم شخصیت تکی مارول را از آن خود کرد) و "جنگ بی‌نهایت/پایان بازی" ایشان مهمان خاطرات بزرگی در ذهن ما طرفداران شد ، به طوری که جایگزینی او برایمان غیر ممکن است. روسای مارول و دیزنی هم اعلام کرده اند به منظور ادای احترام به یاد و خاطره این بازیگر فقید، بازیگر جدیدی برای نقش پلنگ سیاه انتخاب نخواهند کرد.

 

2- روی بَتی (Roy Batty)

روی بَتی (Roy Batty)

"بلید رانر" (Blade Runnerساخته ریدلی اسکات، یکی از تأثیرگذارترین و بهترین فیلم‌های علمی تخیلی تاریخ سینماست که تحول بزرگی در این ژانر ایجاد کرد. مؤسسه فیلم آمریکا این فیلم را در زمره یکصد فیلم برتر تاریخ سینما قرار داده‌ است. این فیلم نمایش و روایت تاریکی از شهر لس آنجلس سال 2017 را به تصویر می‌کشد. منتقدین سینمایی در سال‌های اولیه پس از به تصویر آمدن فیلم بر روی پرده از این فیلم انتقادات بسیار نمودند، اما با گذشت زمان محبوبیت فیلم رفته رفته اوج گرفت تا جاییکه برخی این فیلم را برترین فیلم تاریخ سینما شمرده‌اند. روزنامه گاردین نیز در مقاله‌ای ادعا کرده که در یک نظرسنجی از تعدادی دانشمند، این فیلم مورد پسندترین فیلم تاریخ از نظر آنان شناخته گردیده. در زمان نمایش فیلم به خاطر همزمانی با اکران فیلم ET به این اثر کمتر توجه شد و به سختی هزینه فیلم برگشت اما گذر زمان نشان داد که ارزش‌های این فیلم تا چه حد بالااست به طوری که هم‌اکنون این اثر در مدارس سینمایی تدریس می‌شود. نقش شخصیت خبیث این فیلم به نام «روی بتی» را آقای «روتخر هاور» ایفا کرد. کلا بازی‌های او هم مصمم بود و آمیخته با هوش و ذکاوتی دلپذیر ولی مهم‌ترین و شاید به‌یادماندنی‌ترین فیلم‌های هاور، در همین فیلم "بلید رانر" رخ داد. هاور طراح اصلی مونولوگ- در سکانس بسیار مشهوری از این فیلم است که به نام «اشکی در باران» شهره شده: "من چیزهایی دیده‌ام که شما آدم‌ها باورتان نمی‌شود. سفینه‌های مهاجم، که در برابر اوریون، در آتش می‌سوختند. در ظلمات اطراف دروازه تانهویزر تماشاگر درخشش نور بودم. تمامی آن لحظات در گذر زمان محو می‌شوند: هم‌چون قطرات اشک زیر باران". آقای هاور پس از یک بیماری کوتاه‌مدت در سال 2019 در 75 سالگی در منزل خود در شمال هلند درگذشت.

 

1- نئو (Neo)

نئو (Neo)

نئو نام یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم های "ماتریکس" می‌باشد که در اواخر دهه 90 و اوایل قرن بیست و یکم با پیچش های داستانی معرکه، دیالوگ های ماندگار، فضای منحصر به فرد، صحنه های ماندگار و البته جلوه های ویژه شگفت انگیز خود تماشاچیان در سرتاسر جهان را مسحور کردند. نئو در واقع در این فیلم نامی است که توماس ای. اندرسون خود را با آن به عنوان یک هکر معرفی می‌کند. مامور اسمیت نیز او را آقای اندرسون خطاب می‌کند. او توسط مورفیس از ماتریکس آزاد شده تا نجات دهنده نوع بشر باشد. اولین حضور این شخصیت به عنوان شخصیت اصلی در "ماتریکس" است و ایفاگر این نقش در تمام فیلم‌های ماتریکس، کیانو ریوز می‌باشد. او در این سری ناجی برگزیده نسل انسان شد و به قول دیالوگ معروف فیلم اول، He is the One ! کیانو ریوز هم همان تک بازیگری است که نئو با بازی او معنا پیدا میکند و گفته میشود بار اصلی داستان در قسمت چهارم که در دست ساخت قرار دارد ، بر دوش اوست (همانگونه که باید نیز چنین باشد).

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 لحظه برتر ولورین در عالم سینما

10 فیلم ابرقهرمانانه ای که همه را غافلگیر کردند

15 ستاره سینما که قرار بود در فیلم های مارول حضور داشته باشند

برترین بازیگران فیلم های مارول

15 قانونی که بازیگران فیلم های ابرقهرمانی باید رعایت کنند

کدام بازیگر سینما بیشترین نقش کمیک بوکی را بازی کرده است؟

20 خبیث برتر فیلم های کمیک بوکی مارول

20 بازیگر درجه 2 که به لطف فیلم های مارول درجه 1 شدند!

15 بازیگر مشهوری که برای نقش های ابرقهرمانی له له میزنند!!!

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

10 بازیگر زن برتر فیلم های ابرقهرمانی

15 بازیگر مشهوری که برای نقش های ابرقهرمانی له له میزنند!!!

20 نکته جالبی که شاید درباره فیلم های X-MEN نمیدانستید

15 دفعه ای که بازیگران فیلم های ابرقهرمانی را اسپویل کردند!

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

15 بازیگر فیلم های کمیک بوکی که خودشان صحنه های بدل کاری را اجرا کردند!

10 نقش آفرینی برتر فیلم های کمیک بوکی

15 دعوای معروف بین بازیگران فیلم های هالیوودی

15 شخصیت بزرگ مارول که از فیلم ها حذف شدند !

10 بازیگری که میتوانند جانشین هیو جکمن در نقش ولورین شوند

15 خبر و شایعه ای که درباره فاز 4 دنیای سینمایی مارول میدانیم!

20 خبیث برتر دنیای سینما به انتخاب مجله امپایر

10 بازیگری كه چیزی نمانده بود در نقش ابرقهرمان ظاهر شوند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

blaksummerz
#1 blaksummerz 1400-06-31 13:34
خیلی مقاله ی عالی بود.
هیو جکمن هر چند وقت یه بار به ما یاد آوری میکنه دیگه نقش ولورین رو بازی نمیکنه زخم رو نمک ما میپاشه :cry:
نقل قول کردن
shocker
#2 shocker 1400-06-31 13:38
evil dead هم نمیشه بازیگرشو جایگزین کرد چون ash williams چهره کمیکاشم از رو بروس کمپل میسازن :D
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1400-06-31 14:01
سلام
ممنون بابت مقاله.
بعضی از بازیگران حرفه ای با تماشاچی کاری میکنند که دیگه نمیشه کس دیگه ای رو در جای اونا برای نقشی تصور کرد! نقش هایی که واقعا تصور کردن اونا با بازیگر دیگه ای کار بسیار سختیه! برای بسیاری از ما طرفداران کمیک بوک میشه هیو جکمن در قالب ولورین رو مثال زد! هیو جکمن و ولورین قالب یکدیگر هستند. همونطور که نقش ولورین هیو جکمن رو به سوپر استار بزرگی در هالیوود تبدیل کرد، او هم برای این نقش سنگ تمام گذاشت و خاطرات زیادی رو برای طرفداران رقم زد. (به این میگن بازی "بُرد بُرد"!) هیو جکمن با اخم هاش، حمله ها و جنگ های خون بارش، مزه پرونی ها بامزه اش و کاریزمای خیره کننده اش هواداران رو به وجد میاره. توی شاهکار "لوگان" که دیگه سنگ تموم گذاشت و بهترین خاطرات رو برای هواداران رقم زد. شما بگو جی جونا جیمسون توی سینما من میگم فقط جی کی سیمونز! جی کی سیمونز توی نقش جی جونا جیمسون مثل این میمونه که جیمسون رو دقیقا از کمیک بوک ها برداریم بذاریم توی یک فیلم! همه چیز سیمونز تجسم جیمسون هست! صدای خشن و غرغرو، چهره ای که از جیمسون هم جیمسون تره(!)، جنب و جوش و غرغر کردن ها و رگباری حرف زدن طوری که به طرف مقابل اجازه نفس کشیدن هم نده، حتی اسم واقعی خودش! اصلا نمیتونم هیچ کس دیگری رو به جز سیمونز به جای نقش جی جونا جیمسون تصور کنیم. تمام حرکت های او تجسم جیمسون هست! (مثلا قسمت اول مرد عنکبوتی رو ببینید. بعد از اونجایی که صحنه بسیار بامزه ای که جیمسون عکس های پیتر پارکر رو "آشغال" مینامه وقتی میخواد قیمت پایینی رو که برای این عکس ها در نظر گرفته رو بگه قیافش رو جوری میکنه که انگار داره میگه "جهنم و ضرر! بذار به یه لطفی بکنم!") چیز دیگه ای هم که هم در جی کی سیمونز و هم در هیو جکمن خیلی دوست دارم اینه که اونا بازیگرانی هستند که واقعا میدونند که چه نقشی اونا رو به جایی که هستند رسوند و این رو ابراز میکنند و برای این نقش ها وقتی معروف تر شدند بازی در نمیارند! هیو جکمن که هر جا رفته گفته که نقش ولورین من رو به اینجا رسونده و حتی در یک مراسم کمیک کان به طور رسمی از خالق ولورین تشکر کرد! جی کی سیمونز هم همینطوره. کافیه شما حتی توی ذهنتون فکر کنید که جی جونا جیمسون رو برای نقشی (چه انیمیشن و چه فیلم) انتخاب کنید تا جی کی سیمونز پشت در خونتون باشه! من این خصوصیت رو خیلی دوست دارم. از mcu هم دو نفر در این مقاله هستند که خاطرات زیادی رو برای طرفداران رقم زدند. چادویک بوزمن مرحوم که بازی اون توی نقش پادشاه واکاندا هیچ حرف و حدیثی به جا نذاشت! او بسیار خوب این نقش رو به پرده سینما آورد و هم در فیلم خودش و هم در فیلم "انتقام‌جویان: جنگ بی نهایت" (سکانس جنگ واکاندا و جمله "واکاندا تا ابد wakanda for ever") و "انتقام‌جویان: پایان بازی" (سکانس غیر قابل وصف ورود اونا به میدان جنگ با ثانوس از طریق پورتال های دکتر استرنج با موسیقی فوق‌العاده آلن سیلوستری) طرفداران رو به وجد آورد. مرگ او بسیار شوکه کننده و ناراحت کننده است اما به قول خودش ما تا ابد به یادش میمونیم تا در کنارمون باشه. و البته رابرتسون داونی جونیور که واقعا هم از نظر چهره و هم از نظر بازیگری تمام و کمال تونی استارک خودمون هست و اون رو به یکی از محبوب ترین قهرمانان تبدیل کرد. هر چه جلوتر رفتیم پختگی او هم بیشتر شد و اوج بازیگری اون رو توی فیلم "انتقام‌جویان: پایان بازی" شاهد هستیم. زمانی که دکتر استرنج انگشتش رو برای اشاره به تنها شانسی که اونا دارند بالا برد، میشه همه چیز رو توی چشمان رابرت خوند که انگار فهمید که این داستان قراره با فداکاری او به پایان برسه. در ادامه گرفتن سنگ ها از ثانوس و جمله "و منم مرد آهنی هستم!" و مرگ آنتونی استارک عالی انجام شد و پایانی بسیار زیبا رو برای این شخصیت رقم زد. کیانو ریوز هم که مورد یک این مقاله با نقش "نئو" جا گرفته یکی از محبوب ترین و صد البته کاریزماتیک ترین بازیگران هالیوود هست. بازی های او در نقش جان ویک هم بسیار عالی هست اما باید قبول کرد بازی او در نقش نئو باعث میشه دیگه نشه کسی رو جای او تصور کرد. (اینم بگم که میشه توی کامنت ها چند نفر دیگه رو هم گفت که نمیشه کس دیگری رو جای نقششون تصور کرد. مثلا به نظرم جانی دپ هم در نقش "جک اسپارو" تا حدی اینطور هست. یا برای دیگر از بازیگران mcu!
و البته فکر کنم که شاید ترجمه این مقاله برای آقای ترابی لذت بخش بوده باشه. چون در گوشه و کنار سایت در جاهایی فهمیدم که ایشون هم از طرفداران اصیل "جنگ ستارگان" هستند، هم قسمت اول ماتریکس رو بسیار بسیار دوست دارند (یادمه گفتند که سه فیلم رو توی عمرشون تا تموم شده دوباره از اول گذاشتند. مردان ایکس ۱، مرد عنکبوتی ۱ و ماتریکس ۱)، هم طرفدار ارباب حلقه ها پیتر جکسون هستند (البته گفتند که از "هابیت" خوششون نمیاد) هم در سایت چند بار به فیلم های ترمیناتور مخصوصا ترمیناتور ۲ اشاره کردند. (یادمه توی مصاحبه با عمو مختار ایشون گفتند ترمیناتور ۲ بهترین فیلم غیر کمیک بوکی هست که دیدن!) فیلم های کمیک بوکی هم که چهار مورد در این مقاله دارند که جای خودشون رو دارند!
با تشکر.
نقل قول کردن
masiha_87
#4 masiha_87 1400-06-31 14:50
سلام! وقت به خیر
کاملا با گزینه ی ۱۱ و ۶ و ۵ و ۳ موافقم. بیشتر هنر پیشه ها برای بیننده چه از جهت ظاهر و چه از جهت بازی یک کاراکتر کامل میسازن و واقعا نمیشه با هیچ کس دیگه ای مقایسشون کرد. (چقد با خوندن این مقاله دلم برای چادویک بوزمن تنگ شد :cry: )
نقل قول کردن
P.B.P
#5 P.B.P 1400-06-31 15:03
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز و زحمتکش
مقاله عالی بود.
جی جی که اصلا حرفی توش نیست و جی کی سیمونز به خوبی جی جی رو به تصویر کشیده.
۹: من آرنولد رو بهترین ربات سینما میدونم و تا حالا ندیدم کسی مثل آرنولد نقش ربات ها رو بازی کنه و واقعا برای این شخصیت ساخته شده.
۵: واقعا هیوجکمن خیلی برام قابل احترامه و خیلی دوسش دارم و ایشون هم برای ولورین ساخته شده اند.
۳:حیف!خدا رحمتش کنه.
۱:واقعا نئون شخیت عالی ای هست و کیانو این نقس رو عالی تر کرده.
من این شخصیت ها رو هم خیلی قبول دارم و کسی به نظرم نمیتونه جاشونو بگیره
ریان رینولدز(وید ویلسون)،جانی دپ(جک اسپارو)،دنیل ردکلیف(هری پاتر)،سیلوستر استالونه(راکی و رمبو)،تام کروز(ایتان هانت)،پل واکر(برایان اُکانر)،جنیفر لارنس(کتنیس اوردین)،مت دیمون(جیسون بورن)،مایکل جی فاکس(مارتی مک فلای)،کیانو ریوز(جان ویک)،
استاد ترابی شما هم موافقین؟
خسته نباشید.
نقل قول کردن
hassan91
#6 hassan91 1400-06-31 15:48
بنظرم یکی از عوامل موفقیتهای چشمگیر مارول و دیزنی تو همین انتخاب بازیگر هستش. واسه همین نقش های مرد آهنی و کاپیتان آمریکا و لوکی و بلک پنتر و حتی ثور و استارلرد و غیره دلپذیر از آب در اومدند و همچنین جاش برولین هم ثانوس رو خیلی عالی بازی کرد.

متاسفانه تو دو و سه سال اخیر ما دو تا جوکر تو سینما دیدیم که هیچ کدومشون ماندگار نشدن. ولی خیلی سخته که دوباره جوکر رو تو سینما احیاش کنن. مخصوصا اینکه هیث لجر یه جوکر ماندگاری رو تحویلمون داد و تو محبوب شدن شخصیت جوکر نقش به سزایی داشت به طوری که جوکر جرد لتو و خواکین فونیکس به گرد پای جوکر هیث لجر نمیرسه.
نقل قول کردن
Behnam
#7 Behnam 1400-06-31 16:14
درود
عجب مقاله جالب و خوبی!
سر جیمسون و جکمن باهاتون خیلی موافقم، در حقیقت سر همشون باهاتون موافقم. و فکر میکنم بازی جانی دپ در نقش جک اسپارو و بازی مارلون براندو در نقش ویتو کورلئونه هم بسیار بیاد ماندنی و خاص هستند.
البته بنظر من در دنیای سریال هم نمیشه کسی رو بجز برایان کرنستون در نقش هایزنبرگ تو سریال برکینگ بد تصور کرد.
نقل قول کردن
black goblin
#8 black goblin 1400-06-31 16:15
سلام
درباره ی شماره های ۱,۲,۳,۵,۶ نمی توان چیز دیگری گفت.
البته از نظر من چارلی کاکس ( بازیگر دردویل ) هم بید توی لیست می بود . دردویل رو نمیشه بدون بازی شاهکار چارلی کاکس تصور کرد .
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#9 AM SM BM SM 1400-06-31 16:53
به نقل از black goblin:

البته از نظر من چارلی کاکس ( بازیگر دردویل ) هم بید توی لیست می بود . دردویل رو نمیشه بدون بازی شاهکار چارلی کاکس تصور کرد .

سلام
این مقاله درباره دنیای سینما بود. چارلی کاکس نقش دردویل رو در یک سریال بازی کرد و برای همین نمیشه اون رو توی این مقاله آورد. از اون گذشته چارلی کاکس با این که نقش دردویل رو عالی بازی کرد، اما موارد این مقاله کسانی هستند که یا سال ها دارند نقششون رو بازی میکنند یا مثل چادویک بوزمن دلیلی برای بودن در این مقاله رو دارند.
به نقل از hassan91:
بنظرم یکی از عوامل موفقیتهای چشمگیر مارول و دیزنی تو همین انتخاب بازیگر هستش. واسه همین نقش های مرد آهنی و کاپیتان آمریکا و لوکی و بلک پنتر و حتی ثور و استارلرد و غیره دلپذیر از آب در اومدند و همچنین جاش برولین هم ثانوس رو خیلی عالی بازی کرد.

واقعا معلوم نیست اگر چنین بازیگرانی برای نقش های mcu انتخاب نمیشدند آیا واقعا هنوز هم mcu در همین سطح بود؟ واقعا به راحتی میشه چنین مقاله ای رو کلا فقط برای mcu نوشت چون خیلی از بازیگران ما رو طوری شیفته خودشون کردند که نمیتونیم ازشون دل بکنیم.
به نقل از blaksummerz:

هیو جکمن هر چند وقت یه بار به ما یاد آوری میکنه دیگه نقش ولورین رو بازی نمیکنه زخم رو نمک ما میپاشه :cry:

منظورتون "نمک روی زخم ما میپاشه" هست دیگه، درسته؟!
نقل قول کردن
steve
#10 steve 1400-06-31 17:20
خیلی ممنونم از مقاله خوبتون اقای ترابی اما ی نظرم بعضی از این نقشا واس این این جایگزین نمیشن چون چشم مردم سال هاست بهشون عادت کرده من خودم یادمه بچه بودم وقتی توبی مگوایر دیگ اسپایدرمن نشد تقریبا زده شدم ازش! اما وقتی اندرو و تام رو دیدم فهمیدم کسای دیگ ام هستن ک بتونن این نقش رو خوب بازی کنن مثلا رابرت دنی جونیور اینامهمدت ایرون من رو بازی کرد اما اگ تام کروز قبول میکرو این نقشو و رابرت دنی جونیور کشف نمیشد شاید اون غیر قابل جایگزینی بودش!
نقل قول کردن
blaksummerz
#11 blaksummerz 1400-06-31 21:59
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از black goblin:

البته از نظر من چارلی کاکس ( بازیگر دردویل ) هم بید توی لیست می بود . دردویل رو نمیشه بدون بازی شاهکار چارلی کاکس تصور کرد .

سلام
این مقاله درباره دنیای سینما بود. چارلی کاکس نقش دردویل رو در یک سریال بازی کرد و برای همین نمیشه اون رو توی این مقاله آورد. از اون گذشته چارلی کاکس با این که نقش دردویل رو عالی بازی کرد، اما موارد این مقاله کسانی هستند که یا سال ها دارند نقششون رو بازی میکنند یا مثل چادویک بوزمن دلیلی برای بودن در این مقاله رو دارند.
به نقل از hassan91:
بنظرم یکی از عوامل موفقیتهای چشمگیر مارول و دیزنی تو همین انتخاب بازیگر هستش. واسه همین نقش های مرد آهنی و کاپیتان آمریکا و لوکی و بلک پنتر و حتی ثور و استارلرد و غیره دلپذیر از آب در اومدند و همچنین جاش برولین هم ثانوس رو خیلی عالی بازی کرد.

واقعا معلوم نیست اگر چنین بازیگرانی برای نقش های mcu انتخاب نمیشدند آیا واقعا هنوز هم mcu در همین سطح بود؟ واقعا به راحتی میشه چنین مقاله ای رو کلا فقط برای mcu نوشت چون خیلی از بازیگران ما رو طوری شیفته خودشون کردند که نمیتونیم ازشون دل بکنیم.
به نقل از blaksummerz:

هیو جکمن هر چند وقت یه بار به ما یاد آوری میکنه دیگه نقش ولورین رو بازی نمیکنه زخم رو نمک ما میپاشه :cry:

منظورتون "نمک روی زخم ما میپاشه" هست دیگه، درسته؟!

بله درسته :lol:
نقل قول کردن
bn8
#12 bn8 1400-07-01 00:05
تشکر بابت نوشتن مقاله و زحمتی که کشیدین
واقعا بنظرم احترام به تماشاگره عوض نکردن یه بازیگر که با یه شخصیتی طرفدار پیدا کرده مثل برگشتن بازیگر گندالف واسه هابیت یا آرنولد واسه قسمت آخریه ترمیناتور
دوستان گفتن منم به شدت موافقم که دنیل رادکلیف برای هری پاتر، جانی دپ برای جک اسپارو، پل واکر برای برایان اوکانر، حتی ویل اسمیت برای پسران بدم غیر قابل تغییرن بنظرم
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1400-07-01 00:43
به نقل از steve:
خیلی ممنونم از مقاله خوبتون اقای ترابی اما ی نظرم بعضی از این نقشا واس این این جایگزین نمیشن چون چشم مردم سال هاست بهشون عادت کرده من خودم یادمه بچه بودم وقتی توبی مگوایر دیگ اسپایدرمن نشد تقریبا زده شدم ازش! اما وقتی اندرو و تام رو دیدم فهمیدم کسای دیگ ام هستن ک بتونن این نقش رو خوب بازی کنن مثلا رابرت دنی جونیور اینامهمدت ایرون من رو بازی کرد اما اگ تام کروز قبول میکرو این نقشو و رابرت دنی جونیور کشف نمیشد شاید اون غیر قابل جایگزینی بودش!

توانایی بازی تام کروز اصلا در حد و اندازه های داونی جونیور نیست
قدرت بازیگری و کاریزمای ذاتی رابرت بود که باعث شد غیر قابل جانشین باشه
تام کروز یه چیزی تو مایه های گلزار خودمونه (البته یه نمه بهتر!). به درد پوستر بودن میخوره تا بازیگری
نقل قول کردن
Spider-Damian
#14 Spider-Damian 1400-07-01 07:52
مقاله دوست داشتنی و نوستالژی پور عالی هست این مقاله.
بازی عالی دنیل کریگ در نقش جیمز باند و گری اولدمن در نقش بازرس گوردون و پل واکر مرحوم که نقش برایان اوکانر رو در سریع و خشن بازی میکرد رو هم نباید فراموش کرد.
نقل قول کردن
steve
#15 steve 1400-07-01 08:37
به نقل از mtm:
به نقل از steve:
خیلی ممنونم از مقاله خوبتون اقای ترابی اما ی نظرم بعضی از این نقشا واس این این جایگزین نمیشن چون چشم مردم سال هاست بهشون عادت کرده من خودم یادمه بچه بودم وقتی توبی مگوایر دیگ اسپایدرمن نشد تقریبا زده شدم ازش! اما وقتی اندرو و تام رو دیدم فهمیدم کسای دیگ ام هستن ک بتونن این نقش رو خوب بازی کنن مثلا رابرت دنی جونیور اینامهمدت ایرون من رو بازی کرد اما اگ تام کروز قبول میکرو این نقشو و رابرت دنی جونیور کشف نمیشد شاید اون غیر قابل جایگزینی بودش!

توانایی بازی تام کروز اصلا در حد و اندازه های داونی جونیور نیست
قدرت بازیگری و کاریزمای ذاتی رابرت بود که باعث شد غیر قابل جانشین باشه
تام کروز یه چیزی تو مایه های گلزار خودمونه (البته یه نمه بهتر!). به درد پوستر بودن میخوره تا بازیگری
اره موافقم اقای ترابی تام کروز ی چیزی ت مایه های گلزار خودمونه خداروشکر قبول نکرد این نقشو شاید میتونست خوب بلزی کنه اما ب خوبی رابرت نمیشد
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1400-07-01 11:39
به نقل از Spider-Damian:
مقاله دوست داشتنی و نوستالژی پور عالی هست این مقاله.
بازی عالی دنیل کریگ در نقش جیمز باند و گری اولدمن در نقش بازرس گوردون و پل واکر مرحوم که نقش برایان اوکانر رو در سریع و خشن بازی میکرد رو هم نباید فراموش کرد.

جیمز باند فقط شان کانری. بقیه دارن فقط اداش رو درمیارن. مخصوصا دنیل کریگ!
نقل قول کردن
Spider-Damian
#17 Spider-Damian 1400-07-01 12:18
به نقل از mtm:
به نقل از Spider-Damian:
مقاله دوست داشتنی و نوستالژی پور عالی هست این مقاله.
بازی عالی دنیل کریگ در نقش جیمز باند و گری اولدمن در نقش بازرس گوردون و پل واکر مرحوم که نقش برایان اوکانر رو در سریع و خشن بازی میکرد رو هم نباید فراموش کرد.

جیمز باند فقط شان کانری. بقیه دارن فقط اداش رو درمیارن. مخصوصا دنیل کریگ!

خب نظرتون محترمه
اما از نظر من بحث کدوم جیمز باند بهتره مثل بحث کدوم اسپایدرمن بهتره هست :lol: :lol: و هر کس نظر خودش رو داره و نظر من رو همون دنیل کریگه
فک کنم بخاطر تفاوت نسل باشه
نقل قول کردن
Spider-Damian
#18 Spider-Damian 1400-07-01 12:40
به نقل از steve:
به نقل از mtm:
به نقل از steve:
خیلی ممنونم از مقاله خوبتون اقای ترابی اما ی نظرم بعضی از این نقشا واس این این جایگزین نمیشن چون چشم مردم سال هاست بهشون عادت کرده من خودم یادمه بچه بودم وقتی توبی مگوایر دیگ اسپایدرمن نشد تقریبا زده شدم ازش! اما وقتی اندرو و تام رو دیدم فهمیدم کسای دیگ ام هستن ک بتونن این نقش رو خوب بازی کنن مثلا رابرت دنی جونیور اینامهمدت ایرون من رو بازی کرد اما اگ تام کروز قبول میکرو این نقشو و رابرت دنی جونیور کشف نمیشد شاید اون غیر قابل جایگزینی بودش!

توانایی بازی تام کروز اصلا در حد و اندازه های داونی جونیور نیست
قدرت بازیگری و کاریزمای ذاتی رابرت بود که باعث شد غیر قابل جانشین باشه
تام کروز یه چیزی تو مایه های گلزار خودمونه (البته یه نمه بهتر!). به درد پوستر بودن میخوره تا بازیگری
اره موافقم اقای ترابی تام کروز ی چیزی ت مایه های گلزار خودمونه خداروشکر قبول نکرد این نقشو شاید میتونست خوب بلزی کنه اما ب خوبی رابرت نمیشد

تام کروز برای فیلم های ابرقهرمانی ساخته نشده اصن.
همون فیلم های اکشن بمونه خیلی خوب و بهتره.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#19 Cap-Spider Potter 1400-07-03 02:24
جالبه که من اصلاً از بازی کیانو ریوز خوشم نمیاد! هیچ‌وقت اون حرارت لازم رو توش ندیدم و هیچ‌وقت با بازی‌ش حال نکردم.
به‌نظرم تاحدی overratedـه و در حد و اندازه های اکثر گزینه‌های این لیست که غالباً غول‌های بزرگ بازیگری هستن، نیست.
البته قسمت اول ماتریکس رو دوست دارم.
نقل قول کردن
P.B.P
#20 P.B.P 1400-07-03 09:21
به نقل از Cap-Spider Potter:
جالبه که من اصلاً از بازی کیانو ریوز خوشم نمیاد! هیچ‌وقت اون حرارت لازم رو توش ندیدم و هیچ‌وقت با بازی‌ش حال نکردم.
به‌نظرم تاحدی overratedـه و در حد و اندازه های اکثر گزینه‌های این لیست که غالباً غول‌های بزرگ بازیگری هستن، نیست.
البته قسمت اول ماتریکس رو دوست دارم.

سلام آقای حیاتی
کیانو ریوز شخصیت دوست داشتنی داره و به نظرم به خاطر اخلاق خوبش و کمک های که به خیریه میکنه محبوبه(شخصیت قابل احترامی داره)
واقعا من کیانو رو دوست دارم و خودش هم گفته بازیگری رو به خاطر علاقه اش بازی میکنه(من زیاد قبول ندارم که بگیم کیانو overratedه)
من فیلم های زیادی ازش دیدم و راستیتش بازیش خیلی خوبه ولی تفاوت سلیقه است،شاید شما بازی کیانو به دلتان نمی نشیند و او را نمی پسندید ولی من خیلی خوشم میاد و جز بازیگران مورد علاقم است.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#21 AM SM BM SM 1400-09-18 16:15
سلام
یه بار دیگه بابت این مقاله تشکر میکنم.
واقعا این مقاله چه موضوع درخشان عالی داشت و از خوندنش واقعا لذت بردم.
فقط خواستم بگم که بازیگر نقش T-1000، آنتاگونیست فیلم "ترمیناتور ۲: روز داوری" آقای "پاتریک استوارت" نبودند، بازیگر این نقش آقای "رابرت پاتریک" بودند که در مورد ۹ اشتباه نوشته شده.
حتی تصور اینکه هیو جکمن، بازیگر ولورین، یه رقاص باشه برام سخته! یعنی فکر کن ولورین... استغفرالله! اصلا فکر کردن بهش هم راحت نیست.
یادمه آقای ترابی یه بار گفتند که فیلم اول ماتریکس انقلابی در ایشون ایجاد کرد و جز سه فیلمی بودند که وقتی دیدنشون سریع دوباره زدن از اول که ببینند(همراه با مرد عنکبوتی ۱ و مردان ایکس ۱). درسته که ایشون گفتند که از قسمت دوم خیلی خوششون نمیاد و قسمت سوم هم با اینکه خوب بود اما با اوت شاهکار فیلم اول خیلی فاصله داشت، اما باز هم فکر کنم ایشون برای فیلم ماتریکس ۴ هیجان داشته باشند و منم امیدوارم که فیلم خوبی از آب در بیاد.
به نقل از Cap-Spider Potter:
جالبه که من اصلاً از بازی کیانو ریوز خوشم نمیاد! هیچ‌وقت اون حرارت لازم رو توش ندیدم و هیچ‌وقت با بازی‌ش حال نکردم.
به‌نظرم تاحدی overratedـه و در حد و اندازه های اکثر گزینه‌های این لیست که غالباً غول‌های بزرگ بازیگری هستن، نیست.
البته قسمت اول ماتریکس رو دوست دارم.

به هر حال آقای حیاتی عزیز سلیقه های متفاوتی وجود داره. به شخصه از بازی کیانو ریوز خیلی خوشم میاد و به نظرم بازیگر کاریزماتیک و بسیار خوبی هست. و به نظرم به خاطر نقش هایی هم به معروفیت زیادی دست پیدا کرد(ماتریکس و جان ویک) که به سبک بازیگری او میخورد(مثل اتفاقی که در رابطه با هیو جکمن و ولورین افتاد).
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید