10 دفعه که کارنیج خیلی زیاده روی کرد!

10-دفعه-که-کارنیج-خیلی-زیاده-روی-کرد

در میان تمامی فرزندان ونوم، کارنیج از همه خطرناک تره و گاهی اوقات به قول معروف واقعا شورش رو درمیاره!

مقدمه: کارنیج به عنوان نهصد و نود و نهمین سیمبیوت از تبار ونوم، تقریبا در هر نسخه از خودش در دنیاهای موازی مارول، یک قاتل هرج و مرج طلب بوده است. وقتی سیمبیوت کارنیج با قاتلی سریالی به نام «کلتوس کسدی» پیوند دارد در خطرناک ترین حالت خود قرار میگیرد زیرا آنها هر دو یک ویژگی مشترک دارند: لذت بردن از کشت و کشتار! آنها به قول معروف کاملا با هم مَچ (match) هستند ، به طوری که سیمبیوت در سطحی مولوکولی با "دی ان اِی" او پیوند خورده است و این باعث میشه کلتوس بتونه حتی وقتی سیمبیوت ازش جدا شده او را فرا بخواند (البته برای این کار باید خون خودش را در معرض هوا قرار بده). آنها به همراه یکدیگر برخی از شنیع ترین اعمال را در عالم مارول مرتکب شده اند (این مقاله را بخوانید) و در برخی موارد از خطوط قرمزی عبور کرده اند که دیگر خبیث ها شاید جرئتش را نداشته باشند! در این مقاله میخواهیم به 10 مورد از این موارد بپردازیم. ضمناً یادتون باشه که حتما مقاله زیر را هم بخوانید:

10 تا بدترین و وحشتناک ترین کارهایی که کلیتوس کسدی/کارنیج تا به حال انجام داده است!

 

10- موافقت کرد تا با نورمن آزبورن پیوند بخوره!

موافقت کرد تا با نورمن آزبورن پیوند بخوره!

به جز خود کلتوس کسدی ، برترین شخصیتی که تا به حال این سیمبیوت را بر تن کرده است کسی نیست جز نورمن آزبورنملقب به گرین گابلینکه با ترکیب شدن با کارنیج به «رِد گابلین»  (Red Goblin) تبدیل شد.  این اتفاق در داستان فوق العاده ای به نام «شکست جانانه" رخ داد که به طور کامل در سایت spidey.ir ترجمه شده است (اینجا). نورمن اون موقع قدرت های گابلین خودش رو از دست داده بود و تصمیم گرفت خودش رو با سیمبیوت کارنیج ترکیب کنه تا قدرت پیدا کنه. ولی سیمبیوت ذهن نورمن را به تسخیر خودش درمیاره تا اینکه با هم به توافق میرسن! نورمن که خودش رو رد گابلین میخونه میره سراغ اسپایدرمن و عزیزانش. او دست به کارهای خبیثی هم میزنه و همانطور که در این مقاله گفته شد، فلش تامپسون (که آن موقع «آنتی ونوم» شده بود) را به قتل میرسونه. اما در نهایت اسپایدرمن موفق میشه متقاعدش کنه که از سیمبیوت جدا بشه و و مثل همیشه گرین گابلین با اسپایدرمن بجنگه. در پایان هم نورمن رو میبینیم که دیوانه شده و فکر میکنه کلتوس کسدی هستش!

 

9- گوئن استیسی را با جذب جان او به قتل رساند!

دنیای شماره 1610 مارول که بهش دنیای Ultimate Marvel هم گفته میشه، یک خط زمانی موازی است که از اهمیت زیادی برخورداره (این مقاله را بخوانید). در این دنیا ، کارنیج در نتیجه انجام آزمایش روی خون پیتر پارکر و سیمبیوت ونوم و ترکیب با DNA دکتر کرتیس کانرز (لیزارد) به وجود آمد! کارنیج در این دنیا مثل یک خون آشام بود که میتونست بدون داشتن میزبان نیز هیکلی انسان مانند داشته باشه ولی برای زنده موندن باید از انرژی درونی دیگران تغذیه میکرد و با این کار جانشان را میگرفت! او این بلا را بر سر گوئن استیسی این دنیا آورد و او را به قتل رساند. میتونید داستانش را اینجا با ترجمه فارسی بخونید. میتونید داستان زنده شدن گوئن را هم در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

8- جوکر را دوباره دیوانه کرد!

جوکر کارنیج

در کمیک معرکه مشترک بین بتمن و اسپایدرمن که اینجا ترجمه شده است ، شاهد بودیم که جوکر به تیمارستان "راون کرافت" برده شده و تحت نوعی درمان آزمایشی قرار میگیرد که باعث میشود جنون او درمان شود (یک مایکروچیپ برای این منظور در مغز او کار گذاشته شد). عمل موفقیت آمیز بود و باعث شد تا جنون جوکر معالجه شود. ولی وقتی خواستند همین کار را روی کلتوس کسدی انجام دهند، کسدی از سیمبیوت کارنیج (که در سطح مولوکولی باهاش پیوند داره) استفاده کرد تا به همراه جوکر فرار کنه. آن دو سپس با هم علیه بتمن و مرد عنکبوتی متحد شدند.

 

7- کنترل کامل یک شهر را به دست گرفت!

سیمیوت های فضایی میتونند میزبانان خودشون رو وادار کنند تا دست به هر کاری بزنند. یعنی باعث میشوند خشن بشوند و به خوردن گوشت و مغز انسان ها بپردازند! در کمیک 5 قسمتی Carnage, USA که سال 2012 منتشر شد، کلتوس کسدی به عنوان میزبان سیمبیوت کارنیج، دست به وحشیانه ترین اقدام گوشت انسان خوری خودش میزنه! او در این داستان سری به کارخانه بسته بندی گوشت شهری به نام دورتون میزنه و میبینیم که داره گوشت حیوانات تازه ذبح شده را میخوره. بعد که شناسایی میشه شروع میکنه به خوردن سر چهار هزار گاو و گوسفند و البته کل کارکنان اون کارخانه و البته این تازه آغازی بود بر این داستان ترسناک زیرا کارنیج تمام شهر رو تحت کنترل خود گرفت و وقتی یک تیم از اونجرز برای مقابله با این مشکل ظاهر شدند آنها را نیز تحت کنترل خود گرفت زیرا کارنیج قدرت قرار دادن افکار در ذهن مردم و حتی کنترل کردن بدنشان را نیز دارد.

 

6- بریدن زبان آدم ها و ساختن کاپشن از آنها!

کاپشن زبان

«کارل مالس» به بدترین و دردناک ترین شکل ممکن با سیمبیوت کارنیج ترکیب شد. او دانشمندی بود که شیفته موضوعات مربوط به قدرت های فرابشری شد و روی خیلی ها هم آزمایش میکرد. او خبیث های زیادی را نیز خلق یا تقویت کرده و از دشمنان سمج کاپیتان آمریکا هم به شمار میومد. تا اینکه «ویزارد» از دشمنان چهار شگفت انگیز مجبورش کرد به زور با سیمبیوت کارنیج پیوند بخوره و عضو نسخه جدیدگروه "چهار مخوف" بشه. ولی ترکیبش با سیمبیوت خیلی دردناک بود. در واقع او توسط سیمبیوت کارنیج خورده شد! کارل مالس در نهایت به صورت یک موجود پیوندی انسان/سیمبیوت ظاهر شد در حالیکه قدرت های و قابلیت های سیمبیوت ها را نیز داشت (عکسش اینجاست). در کمیک Superior Carnage، وقتی مرد عنکبوتی برتر با این کارنیج مواجه شد در کمال بهت و حیرت فهمید زبون اعضای "گشت عنکبوتی" رو بریده و باهاشون برای خودش کاپشن درست کرده!!!

 

5- تمامی بی خانمان های شهر سان فرانسیسکو را با کرم های مغزی آلوده کرد!

در رویداد شگفت انگیر "کارنیج مطلق" که به طور کامل در اینجا ترجمه شده است، کلتوس کسدی توسط فرقه ای که خدای سیمبیوت ها یعنی «کنال» را میپرستید زنده شد و با ترکیب با تکه ای از سیمبیوت باستانی به نام گرندل به "دارک کارنیج" تبدیل شد. او سپس نوعی کرم حشره سیمبیوتی ایجاد کرد و آنها را مثل بیماری لاعلاج بین مردم بی خانمان شهر سان فرانسیسکو منتشر کرد. این کرم های حشره وارد مغز این افراد شده و آنها را زامبی هایی تبدیل کردند که همشون از کارنیج تبعیت میکردند! (کمیکش رو میتونید از اینجا به زبان فارسی دانلود کرده و بخوانید).

 

4- به قتل رسوندن کسانی که قبلا با سیمبیوت پیوند داشتند و درآوردن ستون فقرات آنها!

در "کارنیج مطلق" ، کارنیج برای بیدار کردن خدای سیمبیوت ها دست به اقدام وحشیانه و بی سابقه ای میزنه: پیدا کردن هر کسی که قبلا سابقه حتی یک لحظه پیوند با سیمبیوت رو داشته و سپس درآوردن ستون فقرات آنها و بلعیدن آنها! (کدکس در واقع نمونه ژنتیکی سیمبیوت است که وقتی با کسی پیوند میخورد اثرش در ستون فقرات او باقی میماند). خودتون میتونید تصور کنید که چه صحنه های وحشتناکی به وجود آمد!

 

3- به قتل رسوندن یک اتوبوس پر از توریست!

وقتی کارنیج داشت به دنبال کدکس های گروه Weapon V میگشت (گروهی که تخصصش در کلون کردن سیمبیوت گرندل و خلق سیمبیوت های دیگر از آن بود)، با اتوبوسی پر از جهانگرد مواجه شد که داشت که به سمت اعضای گروه میرفت. سپس سلاح – اچ (Weapon H) که مجبور به همکاری با گروه شده بود متوجه شد که اتوبوس مذکور پر است از آدم های بدون سر!!! خود کارنیج گفت که نیازی به کشتن آنها نداشت و فقط این کار رو کرده چون حوصله ش سر رفته بوده!

 

2- تبدیل کردن بیماران "روان کرافت" به موجودات کارنیجی!

در داستان "کارنیج مطلق" ، اسپایدرمن و ونوم به تیمارستان "راون کرافت" رسیدند تا  نورمن آزبورنی را فراری دهند که خودش را کلتوس کسدی میدانست! سپس فهمیدند که کارنیج قبلا به آنجا نفوذ کرده و جان جیمسون را تحت کنترل خودش قرار داده. او سپس همه افراد دیگر مستقر در آنجا را با کِرم های مغزی اش آلوده و به موجوداتی مثل خودش تبدیل نمود!

 

1- بیدار کردن خدای سیمبیوت ها

گفته شد که کارنیج ستاره رویداد بزرگی به نام "کارنیج مطلق " بود که در اینجا به طور کامل براتون ترجمه شده است. او که مدتی بود مرده بود به لطف اعضای یک فرقه دیوانه که میخواستند خدای خبیث و تاریک سیمبیوت ها به نام «کِنال» را برگردانند، زنده شد و دست به خون و خونریزی بسیاری زد و بهش لقب دارک کارنیج دادند! او و همراهانش به دنبال درآوردن ستون فقرات کسانی بودند که سابقه بر تن کردن سیمبیوت را در گذشته داشتند و در این راه جنایات زیادی را مرتکب شدند.  این رویداد بعد از مدتها بالاخره از کارنیج یک تهدید بسیار بزرگ و خطرناک ساخت و باعث شد پای دیگر قهرمانان درجه یک مارول به ماجرا باز بشه زیرا ونوم و اسپایدرمن به تنهایی قادر به شکست دادن او نبودند! و البته پایان این رویداد هم بسیار جالب بود زیرا برخلاف بسیاری از داستان های ابرقهرمانی که در آن شخصیت خبیث شکست میخورد و نقشه اش خراب میشود اما در این داستان کارنیج در واقع پیروز شد و در نهایت با ایجاد مخمصه ای که پسر ونوم در آن حضور داشت باعث شد تا دست به انتخاب سختی بزنه که در پایان به زنده شدن پادشاه خونخوار سیمبیوت ها انجامید و باعث شد وقایع رویداد بعدی یعنی «پادشاه سیاه پوش» شروع بشه!

 

امیر علی قادری

All rights reserved © Spidey.ir 2022

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مرتبط:

کمیک "کارنیج نهایی" (ULTIMATE CARNAGE) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "مردعنکبوتی نهایی: بازگشت ونوم" ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "مردعنکبوتی نهایی: بازگشت ونوم" ترجمه شد + لینک دانلود

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "ونوم: بگذارید کارنیج بیاید"

10 حقیقتی که باید درباره رابطه بین اسپایدرمن و ونوم بدانید!

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره سیمبیوت (SYMBIOTE) ها بدانید

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (CARNAGE) بدانید

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

نگاهی به پلیدترین و قهرمانانه ترین اعمالی که ونوم تا به حال انجام داده است!

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (CARNAGE) بدانید

10 میزبان سیمبیوت کارنیج به غیر از «کلتوس کسدی»!

رویداد «کارنیج مطلق»  چطور آغاز شد؟

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

رویداد "نهایت کارنیج" (EXTREME CARNAGE) ترجمه شد + لینک دانلود

نخستین حضور «کارنیج» (CARNAGE) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

10 تا بدترین و وحشتناک ترین کارهایی که کلتوس کسدی/کارنیج تا به حال انجام داده است!

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

alichangizi
#1 alichangizi 1400-11-06 10:14
عالی مقاله ی خیلی خوبی بود
نقل قول کردن
mjkp
#2 mjkp 1400-11-06 10:49
ممنون بابت مقاله ی عالی
گوئن استیسی هم که حتی باید توی دنیای موازی هم کشته بشه :sad:
چقدر جالب که کارنیج و جوکر باهم متحد شدن ، چه ترکیب سمی :lol:
ترکیب کارنیج و نورمن آزبورن هم جالبه و به نظرم با توجه به شباهت های بین جوکر و نورمن کراس اور بینشون جالب میشه
به نظر من توی فیلم‌ ونوم ۲ خیلی به کارنیج بی لطفی شده
اینطور که معلومه کارنیج پتانسیل های بالایی داره که متاسفانه به کار گرفته نشدند
من خودم بیشتر از جنگ ونوم و اسپایدرمن منتظر جنگ کارنیج و اسپایدرمنم که فکر نکنم‌ در سینما شاهدش باشیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45