20 حقیقتی که باید درباره "زن عمو مِی" (Aunt May) بدانید

20 حقیقتی که باید درباره "زن عمو مِی" (Aunt May) بدانید – قسمت دوم

آیا این فکت های جالب را درباره این شخصیت مهم داستان های مرد عنکبوتی میدانستید؟

كارشناسان و منتقدین دنیای كمیك بوك های ابرقهرمانی همگی متفق القول بر این باور هستند كه مرد عنكبوتی از بهترین ، موثر ترین و جذاب ترین شخصیت های مكمل (supporting characters/cast) در میان همه كاراكترهای دنیای داستان های مصور برخودار است. این شخصیت ها در بیش از 50 سال گذشته به خوبی به نویسندگان داستان های مرد عنكبوتی كمك كرده اند تا ماجراهای جذابی برایش بنویسند. برخی از این شخصیت ها در ضمن از چنان شهرت و محبوبیتی برخوردار شده اند كه به سختی میتوان اسپایدرمن را بدون آنها تصور كرد. در این میان «مِی رایلی» (May Reilly) که همه ما وی را با لقب «زن عمو می» (Aunt May) میشناسیم، یکی از مهم ترین شخصیت های مکمل تاریخ مرد عنکبوتی است. در حقیقت درسته كه بن پاركر به پیتر مسئولیت پذیری یاد داد ولی این همسرش (می) بود که به پیتر ارزش مهربانی و دوستی را آموخت. در ضمن، اگر این مقاله را هم بخوانید متوجه میشوید كه این خانم چه اراده آهنینی دارد. پس از قتل عمو بن به دست آن سارق معروف، تعامل شگفت انگیزی بین پیتر و زن عموی خودش برقرار شد. می معمولا مریض احوال بود و پیتر هم همواره به پول نیاز داشت تا از او مراقبت كنه و در نتیجه تصمیم گرفت برای دیلی بیوگل عكاسی كنه. پیتر زن عمویش را تا پای جان دوست دارد و برای محافظت از او حاضر است هر كاری بكند. به دلیل اهمیت این شخصیت در داستان های مرد عنکبوتی تصمیم گرفتیم این مقاله را برای شما بنویسم.

 

1- زن عمو می قبل از شماره 15 از کمیک "فانتزی شگفت انگیز" خلق شد؟!

میدونیم که اولین كمیك تاریخ مرد عنكبوتی شماره 15 "فانتزی شگفت انگیز" هستش. در این كميك بود كه برای اولین بار پیتر پاركر/مرد عنكبوتی و بسیاری از شخصیت های مكمل دنیای مرد عنكبوتی مثل زن عمو می و عمو بن خلق شدند . ولی شاید نمیدانستید كه دو ماه قبل از آنكه این كمیك منتشر بشه، شماره 97 Strange Tales به بازار آمد. Strange Tales كمیكی بود كه داستان های كوتاه ماورا الطبیعه و علمی - تخیلی توش چاپ میشد. نویسنده و طراحش هم به ترتیب استن لی و استیو دیتكو بودند (یعنی همان خالقین اسپایدرمن). تو یكی از داستان های این كمیك دیدیم كه در یك شهر ساحلی مردی به نام عمو بن و زنی به نام زن عمو می از دختری نوجوان به نام «لیندا» مراقبت میكنند!!! آنها این دختر را خیلی وقته پیدا كرده اند و ازش نگهداری میكنند ولی یکروز معلوم میشه این در واقع یک پری دریایی بوده و برمیگرده به اقیانوس! خودتون نگاه كنید كه چقدر به عمو بن و زن عمو می مرد عنكبوتی شبیه هستد (البته عمو بن زیاد شبیه نیست!):

اولين  عمو بن و زن عمو مي

عجیبه نه؟ یعنی دو ماه قبل از اینكه فانتزی شگفت انگیز شماره 15 به بازار بیاد این داستان نوشته شده بوده و این دو شخصیت هم در آن بودند. پس معلومه استیو دیتكو و استن لی موقع خلق عمو بن و زن عمو می تحت تاثیر این داستان قرار داشتند!

 

2- قضیه ازدواج مِی و بِن!

خب همه هواداران اسپایدرمن میدونند  «مِی رایلی» با مردی به نام «بن پارکر» ازدواج کرد که عموی پیتر پارکر بود. می بعد از مرگ شوهرش، پیتر پارکر را مثل پسر خودش بزرگ کرد و ما او را با «زن عمو مِی» (Aunt May) میشناسیم. اما آیا میدانید می و بن چطور با هم ازدواج کردند؟ ما در شمار 4 از کمیک Peter Parker, The Spectacular Spider-Man Annual که سال 1984 منتشر شد داستانی را شاهد بودیم که به نحوه آشنایی می و بن اختصاص داشت و فهمیدیم که می اولش عاشق مردی بوده به نام « جانی جروم» (Johnny Jerome)! او مرد پولداری بود ولی در کارهای تبهکارانه شرکت داشت. بن که به می علاقه داشت چندین بار بهش هشدار داد که با جروم ازدواج نکنه ولی او گوشش به این حرفها بدهکار نبود زیرا فکر میکرد بن به جروم حسودی میکنه. تا اینکه یک روز جروم به طور ناگهانی و سرآسیمه سراغ می آمد و ازش خواستگاری کرد و ازش خواست تا باهاش فرار کنه. ولی همان موقع می صدای پلیس را در خیابان شنید و متوجه شد که مشکلی پیش آمده. بعدش بن در حالی که عصبانی بود وارد شد و گفت که جروم و دوستانش از یک جواهر فروشی دزدی کرده و یک نفر را هم با تیر زده اند.

می رایلی

سپس جروم رفت و پلیس ها هم دستگیرش کردند. اینجا بود که می متوجه اشتباه خودش شد و با بن ازدواج کرد.

 

3- زن عمو می یک بار با گلدان زد تو سر مرد عنکبوتی!

در شماره 114 کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز اسپایدرمن فكر میكنه كه دكتر اختاپوس زن عمو می رو دزدیده ولی بعد متوجه میشه كه خودش با میل خودش اونجاست! اونوقت وقتی اسپایدرمن میره سر وقت دكتر اختاپوس ، زن عمو می اتفاقی اونو میبینه و با گلدان محكم میزنه توی سرش!!! (این قضیه مال دورانیه كه زن عمو می از هويت مخفي اسپايدرمن خبر نداشت و به شدت از اسپایدرمن تنفر داشت و ازش میترسید!).

 

4- زن عمو می چیزی نمونده بود با دکتر اختاپوس ازدواج کنه!

اینم از اون لحظاتیه که هوادران مرد عنکبوتی آرزو دارند ای کاش هرگز اتفاق نمی افتاد! ولی در هر حال در شماره 131 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز دیدیم چیزی نمانده بود دکتر اختاپوس با فریب زن عمو می باهاش ازدواج کنه. چرا؟ چون زن عمو می ظاهرا یه جزیره ای به ارث برده بود که دکتر اختاپوس میخواست صاحبش بشه! (البته این قضیه یه کم برام آشناست ... بزار یه کم فکر کنم ... آهان! تو فیلم Superman Returns هم لکس لوثر همین جوری صاحب یه جزیره شد!). ولی خدا رو شکر که آخرش همه چیز به خیر گذشت!

 

5- معشوقه زن عمو می!

معشوقه زن عمو می!

بعد از مرگ عمو بن بعضی وقتها شاهد بوده ایم که افرادی به زن عمو می علاقمند شده اند! شاید بتوان گفت که جدی ترین این افراد مردی بود به نام «ناتان لوبنسکی» (Nathan Lubensky). ایشون رو معمولا روی ویلچر میدیدیم و یک موسیقی دان سابق بود که در دورانی که زن عمو می منزلش را به یک سری آدم های پا به سن گذاشته اجاره داده بود، از مستاجرهای او بود! کم کم رابطه عاشقانه ای بین آنها شکل گرفت. البته ناتان ناراحتی قلبی داشت و وقتی در بیمارستان مداوا میشد با «آدریان تومز» (والچر) آشنا شد. سپس وقتی والچر زن عمو می را میخواست گروگان بگیره ، ناتان مداخله کرد و در نتیجه دچار حمله قلبی شد و در گذشت.

مرگ ناتان

 

6- زن عمو می به صورت والچر سیلی زده است!

در مورد قبلی گفتم که والچر باعث شد تا نامزد زن عمو می یعنی ناتان لوبنسکی کشته بشه. سپس شاهد بودیم که آدریان تومز (والچر) به خانه زن عمو می آمده تا بابت این کارش ازش حلالیت بطلبه ولی می که بسیار عصبانی بود به صورتش سیلی محکمی زد و بهش گفت: از خونه من برو بیرون و دیگه هرگز برنگرد!

والچر - می رایلی

 

 

7- زن عمو می با پدر جونا جیمسون ازدواج کرد!

آقای جونا جیمسون رو که میشناسید حتما، درسته؟ همون ناشر بداخلاق و خسیس دیلی بیوگل که تو مقالاتش به اسپایدرمن فحش و بد و بیراه میگفت و البته اخیرا از هویت اسپایدرمن باخبر شده و رابطه اش با او خیلی بهتر شده. چند سال پیش ما با پدر ایشون آشنا شدیم! اسمش بود John Jonah Jameson, Sr که البته بیشتر با لقب «جِی جیمسون» شناخته میشد (این خاندان جیمسون باید همیشه اسم هاشون با حرف J شروع شه!) . ایشون سالها بود که با پسرش قطع رابطه کرده بود و واسه همین بود که تا به حال وی را در دنیای کمیک ندیده بودیم. تا اینکه به نیویورک آمد و اتفاقا توسط مرد عنکبوتی نجات پیدا کرد و ازش خوشش اومد و بنابراین خیلی خجالت کشید از اینکه پسرش این همه مدت درباره اسپایدرمن اشتباه میکرده. جِی جیمسون سپس با زن عمو می آشنا شد و سریعا رابطه بین آنها به گرمی گرایید و به ازدواج انجامید!

جی جیمسون

آنها سپس بعد از اتفاقاتی که در نیویورک افتاد تصمیم گرفتند به شهر بوستون نقل مکان کنند. ولی بعدا دوباره به نیویورک برگشتند. سپس قضایای مرد عنکبوتی برتر پیش اومد و دکتر اختاپوس رفت در جسم و ذهن پیتر پارکر و ... تا اینکه پیتر پارکر برگشت و شرکت "صنایع پارکر" هم موفق شد و "بنیاد عمو بن" تاسیس شد برای کمک به اقشار آسیب پذیر . جِی و زن عمو می هم عضو این بنیاد شدند. اما ناگهان جی بیمار شد و در گذشت.

 

8- مارول یک بار زن عمو می را کشت و به بدترین شکل ممکن برگردوند!

بیچاره زن عمو می! تا به حال بارها تا لب گور (و حتی داخل گور!) رفته و برگشته. ولی بلاخره در شماره 400 كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" كه توسط «جی ام دی متیوس» نوشته و توسط «مارك بَگلی» طراحی شد دار فانی را وداع گفت.

این داستان فوق العاده زیبا بود و هنوز هق هق گریه کردن های پیتر روی پیکر بی جان زن عمو می در ذهن و خاطره هواداران مرد عنكبوتی باقی مانده. ضمن اینکه زن عمو می قبل از مرگش به پیتر گفت که مدتهاست از رازش باخبره ولی در تمام این مدت چیزی بهش نگفته بوده.  خیلی ها دیگه داشتند به نبود زن عمو می عادت میكردند كه ناگهان معلوم شد زن عمو می زنده است!

بازگشت زن عمو می

بله دوستان در داستان Final Chapter كه اواخر دهه 90 میلادی چاپ شد پیتر میفهمد كه نورمن آزبورن یك بازیگر زن را استخدام كرده بوده و سپس با انجام جراحی پلاستیك ، او را به شكل زن عمو می درآورده!!!! او حتی هویت مخفی مرد عنكبوتی را به این بازیگر گفته!!!! پس اونی كه مرده بود زن عمو می نبوده ، اون بازیگره بوده!!!!! در واقع ، نورمن زن عمو می واقعی را ربوده و یك بمب ژنتیكی هم در سرش كار گذاشته بود كه اگر كسی سعی میكرد خارج اش كنه، منفجر بشه!!! ( به جان مادرم همه اینایی كه گفتم واقعا اتفاق افتاده...!).

 

9- زن عمو می یک بار به دست مِستر نگاتیو خبیث شد!

مارتین لی ملقب به مستر نگاتیو از دشمنان نسبتا جدید اسپایدرمن است که به خاطر حضورش در بازی اسپایدرمن PS4 معروف شده است. او در دنیای کمیک هم درست مثل این بازی صاحب یک خیریه به نام "ف.ی.س.ت" بود و چهره یک آدم خیرخواه را داشت در حالی که کسی خبر ندارد خبیثی است به نام مستر نگاتیو که گروه مخوفی را به نام Inner Demons رهبری میکند. زن عمو می هم بی خبر از همه جا در این خیریه کارهای داوطلبانه انجام میداد. که یک روز به طور اتفاقی مارتین لی را در حال قتل دید!

مستر نگاتیو قتل

مارتین هم برای اینکه زن عمو به کسی چیزی نگه او را به انرژی منفی خودش آلوده کرد. زن عمو می مستر نگاتیو

اما در نهایت زن عمو می توانست خودش را رها کنه و به پیتر درباره مارتین لی هشدار بده.

 

10- زن عمو می در دنیای شماره 3123 به قدرت های عنکبوتی دست پیدا کرده است!

زن عمو می در دنیای شماره 3123 به قدرت های عنکبوتی دست پیدا کرده است

مارول دنیاهای موازی زیادی دارد که اتفاقات و شخصیت های جالبی هم در آنها یافت میشوند. به طور مثال سال 1980 و در شماره 23 از سری اول کمیک های What If شاهد دنیایی بودیم که در آن زن عمو می به جای پیتر پارکر توسط اون عنکبوت رادیو اکتیو گزیده شده بود! در این دنیا پیتر پارکر نهارش رو در اون روزی که در نمایشگاه علمی گزیده میشه یادش میره و زن عموی او با سرعت نهارش رو براش میبره تا بهش بده ولی در آنجا توسط اون عنکبوت معروف رادیو اکتیوی گزیده میشه و به قدرت های عنکبوتی دست پیدا میکنه! بعدش هم به یک قهرمان تبدیل میشه و بهش لقب «مادام عنکبوتی» (Spider-Ma’am) میدن! او حتی قضیه را به شوهرش (بن) و پیتر هم میگه و اونا هم سعی میکنند بهش در مبارزه با جرم و جنایت کمک کنند! مادام عنکبوتی در برخی رویدادهای مرد عنکبوتی که پای دنیاهای موازی در آنها در میان است مثل «قیامت عنکبوتی» (که اینجا ترجمه شده) حضور داشته. (او در پایان داستان قیامت عنکبوتی قبول کرد که از وارثان که به حالت بچه درآمده بودند نگهداری کنه!).

مادام عنکبوتی در سری جدید "دنیای عنکبوتی" که اینجا داره ترجمه میشه نیز حضور داره.

 

11- زن عمو می به شدت اصرار داشت که پیتر با مری جین دوست بشه!

 زن عمو می به شدت اصرار داشت که پیتر با مری جین دوست بشه!

در داستان های اولیه مرد عنکبوتی یک جور شوخی مدام تکرار میشد و اونم این بود که زن عمو می اصرار داشت یک قرار ملاقات بین پیتر پارکر و برادرزاده «آنا واتسون» که همسایه شون بود جور کنه. حالا این برادر زاده کی بود؟ مری جین واتسون! اما پیتر مدام از این ملاقات او طفره میرفت چون بعید میدونست که مری جین دختر خوشگلی باشه و زن عموش چیز دندان گیری برایش انتخاب کرده باشه! بنابراین بیخود نبود وقتی برای اولین بار مری جین را دید اون عکس العمل معروف رو از خودش بروز داد! (این مقاله را بخوانید). پس اگر اصرار های او نبود شاید پیتر هرگز با عشق اول زندگی خودش آشنا نمیشد.

 

12- زن عمو می پس از مبارزه اسپایدرمن با مورلان بود که از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شد!

زن عمو می پس از مبارزه اسپایدرمن با مورلان بود که از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شد!

همانطور که در این داستان خوانده اید، پیتر پاركر خسته و زخمی از مبارزه با خبیثی بسیار نیرومند به نام «مورلان» در خانه اش خوابیده  بود و استراحت میکرد كه ناگهان زن عمو می میاد و او را در اون  حالت میبینه و از هویت مخفی او باخبر میشه. سپس در این کمیک میبینیم كه زن عمو می پس از سالها كه از   راز بزرگ پیتر باخبر شده، چطور با قضیه كنار میاد (این کمیک رو بخونید). پس از این داستان بود كه زن عمو می از شخصیتی قوی و ژرفای عمیق‌تری برخوردار شد و حضور پررنگ و بامعنایی در ماجراهای اسپایدرمن پیدا كرد.  اما متاسفانه قضایای One More Day پیش آمد و پیتر مجبور شد به کمک دکتر استرنج و تونی کاری بکنه که دیگه هیچ کس از هویت مخفی اش خبر نداشته باشه. بدین ترتیب زن عمو می هم دیگه یادش رفت پیتر همون اسپایدرمنه! بعد از اون هم خیلی ها از این قضیه باخبر شده اند (این مقاله را بخوانید) ولی زن عمو می همچنان خبر نداره!

 

13- زن عمو می یک بار بدجوری حال «جیمسون» را گرفت!

زن عمو می یک بار بدجوری حال «جیمسون» را گرفت!

در دنیای کمیک های "مرد عنکبوتی نهایی" که اینجا دارن ترجمه میشن، زن عمو می جوان تر است (او به نظر میاد حدود 50 یا شایدم کمتر سن داشته باشه) و راحت تر با پیتر و مشکلاتش ارتباط برقرار میکنه. او همچنین خواهرِ مادر مری پارکر (مادر پیتر پارکر) هم هست (!) و بنابراین میشه گفت خاله ی پیتر پارکره. ضمن اینکه او در این دنیا از هویت مخفی اسپایدرمن باخبره. نکته جالب درباره او اینه که گفته میشه برایان مایکل بندیس (خالق کمیک های Ultimate Spider-Man) او را براساس مادر خودش خلق کرده! یکی بار در یکی از داستان ها وقتی دید که پیتر بابت رفتار «جی. جونا جیمسون» ناراحته گوشی رو برداشت و هر چی از دهنش درمیومد بهش گفت! (حتی بهش گفت "فضله موش بی وجدان"!!!) و در آخر هم بهش گفت: "هیتلر هم زنگ زد، سلام رسوند گفت باید سیبیلش رو پس بدی!"!!!).

 

14- زن عمو می به «الکترو» شلیک کرده!

زن عمو می به «الکترو» شلیک کرده

کلا زن عمو می ها خیلی شخصیت قوی و قدرتمندی دارند ولی زن عموی کمیک های Ultimate از بقیه خفن تره! در داستان معروف "مرگ پیتر پارکر" یک لحظه فوق العاده از ایشون را شاهد بودیم که در آن زن عمو می که در ماشین داره با گوئن استیسی فرار میکنه ناگهان خبر دار میشه 6 خبیث اومدن جلوی در خونه شون و سعی دارن پیتر رو به قتل برسونند! (یکی از همسایه ها بهش خبر میده) او با سرعت برمیگرده و و با تفنگش سه بار به «الکترو» شلیک میکنه، اونم از پشت!

  

15- زن عمو می یک بار به «آفتاب پرست» شیرینی مسموم داد!

زن عمو می یک بار به «آفتاب پرست» شیرینی مسموم داد

حالا برای اینکه بفهمید زن عمو می در دنیای اصلی مارول هم کارهای خفن انجام داده دو مورد رو بهتون اطلاع میدم! اولین آنها مربوط به داستانی میشه که در آن آفتاب پرست (از دشمنان بسیار قدیمی مرد عنکبوتی که میتونه خودش  رو به شک و ظاهر دیگران دربیاره) وارد خانه پیتر پارکر میشه و در حالی که زن عمو می داره بافتنی میبافه خودش رو به شکل پیتر پارکر در میاره (اون موقع هویت مخفی اسپایدرمن برای همه آشکار شده بود). زن عمو می هم بهش شیرینی تعارف میکنه. تا اینکه وقتی آفتاب پرست آماده حمله به او میشه متوجه میشیم زن عمو تو اون شیرینی ها مرگ موش ریخته بوده!!! خلاصه اسپایدرمن سریع به خانه برمیگرده و از دیدن آفتاب پرست که کف خونه افتاده خیلی تعجب میکنه!

 

16- زن عمو می یک بار بدجوری حال ولورین را گرفت!

چند سال پیش و وقتی زن عمو می از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر بود و پیتر و مری جین هم زن و شوهر بودند، خانه زن عمو می در آتش سوخت و آنها مجبور شدند برای زندگی به برج اونجرز بروند. یک روز ولورین در حالی که اولی صبحی داشت مشروب میزد و سیگار هم میکشید و پیراهن هم تنش نبود با زن عمو می مواجه شد! زن عمو می  هم سیگارش رو توی لیوان مشروبش خاموش کرد (!) و بهش گفت تا زمانی که اونجاست باید به قوانین احترام بگذاره و تا بعد از ظهر از سیگار  و نوشیدنی خبری نیست!!! و دیگه نبینه که  پیراهن تنش نیست!

انت می - ولورین

خلاصه اینکه ولورین هیچ وقت تو عمرش اینجوری ضایع نشده  بود!

 

17- زن عمو می یکی از پیش قراول های گالاکتوس بوده!!!

زن عمو می یکی از پیش قراول های گالاکتوس بوده!!!

گالاکتوس را که میشناسید، نه؟ (اگه نمیشناسید برید سراغ این مقاله) او بزرگترین تهدید کیهانی علیه عالم است و از انرژی درونی سیاره ها تغذیه میکنه! به عبارتی دیگر پیش قراول (herald) هایی نیرومند داره که برایش سیاره پیدا میکنند تا بره و اونا رو نوش جان کنه! از میان این پیش قراول ها میشه به موج سوار نقره ای یا فایر لُرد و ... اشاره کرد. اما جالبه که بدونید در شماره 137 از کمیک Marvel Team Up که سال 1984 منتشر شد شاهد بودیم که زن عمو می به عنوان پیش قراول گالاکتوس انتخاب شده و بهش لقب Golden Oldie (پیرزن طلایی) داده اند!!! البته او به جای اینکه برای گالاکتوس سیاره پیدا کنه ، یک نانوای کیهانی پیدا میکنه که به گالاکتوس کیک کیهانی میده تا دیگه نره سراغ سیاره های دیگه! آخرش هم معلوم میشه همه چیز فقط یک خواب و رویا بوده. اما مارول اعلام کرده که این اتفاق واقعا در یک دنیای موازی به نام دنیای شماره 8417 رخ داده!

 

18- زن عمو میِ کارنیجی!

 زن عمو میِ کارنیجی!

همین یکی دو هفته پیش شماره 2 از سری سوم کمیک های "دنیای عنکبوتی" را براتون ترجمه کردیم که در آن با نسخه عجیب و وحشتناکی از زن عمو می آشنا شدیم! در این داستان مایلز مورالز را داریم که داره از دنیایی به دنیای دیگر سفر میکنه و به دنیایی میره که دنیای شماره 3123 مارول هستش (همون دنیای "مادام عنکبوتی" که در مورد شماره 10 همین مقاله بهش اشاره شد). ناگهان شاهد هستیم که پُرتالی باز میشه و از درون آن یک زن عمو می که با کارنیج پیوند خورده وارد میشه! پشت سر او عمو بن و پیتر پارکر هم هستند که اونا هم پلید هستند! خلاصه مادام عنکبوتی به کمک مایلز در نهایت موفق میشه که آنها را شکست بده. باید صبر کرد تا ببینیم در آینده مارول چه اطلاعاتی درباره این زن عمو می کارنیجی و دنیای او به ما میده ...

 

19- پیتر به خاطر زن عمو می بود که با شیطان (مفیستو) معامله کرد

مرد عنکبوتی مفیستو

پس از قضیه فاش شدن هویت مخفی مرد عنكبوتی در رویداد جنگ داخلی ، «كینگ پین» (از دشمنان قدیمی و قسم خورده مرد عنكبوتی) یك تك تیرانداز استخدام میكنه تا پیتر پاركر را بكشه ولی در آخرین لحظه پیتر جا خالی میده و به جای او زن عمو می تیر میخوره. دكترها از مداوای زن عموی پیر پیتر ناامید میشن و پیتر كه كاملا امیدش را از دست داده ، نزد دوستش «دكتر استرنج» میره ولی او هم نميتونه كمكی بهش  بكنه. در واقع هیچ قهرمان دیگری نمیتونه به پیتر كمك كنه (یعنی این همه جهش یافته و ابرقهرمان مثل مور و ملخ ریختن تو مارول یونیورس كه انواع و اقسام قدرت ها رو دارن ولی از دست هیچ كس هیچی برنمیاد!) حول و حوش بخش سوم این داستان پیتر از طریق یك دختر كوچك به شیطان (كه در عالم مارول «مفیستو» نام دارد) معرفی میشه. مفیستو هم بهش میگه كه میتونه جان زن عمو را در ازای باارزش ترین چیزی كه داره نجات بده. حالا اون چیز چیه؟ ازدواجش با مری جین! بعدش پیتر و مری جین موافقت میكنند و ازدواجشون به هم میخوره (مفیستو حتی بهشون نشون میده كه اون دختر موقرمزی كه پیتر را بهش معرفی كرد، دختری بود كه قراره بوده پیتر و مری جین در آینده داشته باشند!) این داستان به One More Day معروفه و همانطور که در این مقاله گفته بودیم بدترین داستان اسپایدرمن به حساب میاد.

 

20- سونی قصد داشت فیلم اختصاصی زن عمو می را بسازه!!!

سال 2014 و قبل از اینکه فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" همه ما رو نا امید کنه، سونی چند فیلم انشعابی را در نظر داشت تا از روی شخصیت های دنیای کمیک بوک های مرد عنکبوتی بسازه (سونی هنوز هم چند پروژه انشعابی را در دست ساخت داره) . یکی از این پروژه ها که بدجوری ما رو به تعجب واداشت ، زن عمو می بود!!! از اون عجیب تر این بود که سونی گفته بود میخواد داستان این فیلم جاسوسی و درباره دورانی که زن عمو می جوان تر بود و برای سازمان سیا کار میکرده باشه!!! خدا رو شکر که مدتهاست دیگه خبری از ساخت این فیلم نیست! 

  

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2019

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره قاتل عمو بن («سارق») بدانید

کمیک بوک های "مردعنکبوتی نهایی" (ULTIMATE SPIDER-MAN) ترجمه شد + لینک دانلود

لحظات ماندگار در كمیك‌ های مرد عنکبوتی: «زن عمو می» به «پیتر» روحیه میدهد!

معرفی شخصیت های مكمل  كمیك های مرد عنكبوتی: زن عمو بن

ضایع ترین لحظات زن عمو می در کمیک های مرد عنکبوتی...!

لحظات ماندگار در كمیك بوك های مرد عنكبوتی: I LOVE YOU AUNT MAY, AND THAT'S ANOTHER ALWAYS

تصاویر فوق العاده از «زن عمو می» و «عمو بن»!

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 2

10 حقیقتی که باید درباره "عمو بن" (UNCLE BEN) بدانید

اولین و مهم ترین کمیک بوک مرد عنکبوتی به فارسی ترجمه شد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Infinity
#1 Infinity 1398-09-17 10:24
عالی :D مرسی بابت مقاله عفوق العادتون
ولی پدر جونا جیمسون خیلی جالب بود واسم
نقل قول کردن
Frank castle
#2 Frank castle 1398-09-17 11:28
سلام اقای ترابی
خسته نباشید بابت مقالتون
نقل قول کردن
hosien
#3 hosien 1398-09-17 21:36
ممنون بابت این مقاله عالی :D
کلا از این مقالات افشاگری خوشم میاد
8-استاد به خدا قبولتون داریم لازم نبود قسم بخورید : :-|
10-این مورد از اوناییه که باید اون جمله رو بگیم :-*
نقل قول کردن
Cap_Arsham
#4 Cap_Arsham 1398-10-06 17:56
مثل همیشه مقالتون عالی بود آقای ترابی مخصوصا آخری ولی عجب کاستوم بیریختی داشت این مادام عنکبوتی مخصوصا اون قسمت نگ دارنده مو هاش :lol:
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#5 Deadpool 2099 1398-10-11 09:55
کلا خیلی خوب بود
9,14,18 خیلی باحال بودن، 17 هم خیلی عجیب بود و البته رویا بود،8 هم که حرفی ندارم :o (در مورد اون بازیگره!!)،و در مورد شماره 10 باید بگم از همون موقع که زن عمو می عنکبوتی رو دیدم ازش خوشم اومد :-)
ممنون از این مقاله ی عالی :lol: ;-)
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#6 Deadpool 2099 1398-10-11 09:57
در مورد شماره 10 باید بگم از همون موقع که زن عمو می عنکبوتی رو دیدم ازش خوشم اومد :-)
بر خلاف بقیه :D
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#7 Deadpool 2099 1398-10-11 10:01
شماره 15 رو یادم رفت بگم
خیلی عجیب بود که تونست تشخیص بده :o :o
نقل قول کردن
Iron heart
#8 Iron heart 1398-10-11 11:10
سلام خیلی خوشحالم که این اولین کامنتم تو سایت‌هستش وتشکر بابت مقاله و برای مقاله باید بگم که با این دوست ندارم زن عمو می بمیره اما کاش تو one more day یا وقایع شماره ۴۰۰ amazing spiderman میمرد و اول گند نمیزدن تک ازدواج پیتر و مری جین و اون صحنه ماندگار رو با اون داستان مسخره ماست مالی نمیکردن
نقل قول کردن
morrari
-1 #9 morrari 1398-10-11 15:21
انصافا بدترین داستان هایی بودن که توی عمرم شنیده بودم ، خصوصا اون پیرزن کیهانی و زن عموی عنکبوتی! انگاری نویسنده های خوب برای داستان های خوبشون یه دور داستان بد مینویسن ، انرژی میگیرن برای خوب نوشتن
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1398-10-11 16:04
به نقل از morrari:
انصافا بدترین داستان هایی بودن که توی عمرم شنیده بودم ، خصوصا اون پیرزن کیهانی و زن عموی عنکبوتی! انگاری نویسنده های خوب برای داستان های خوبشون یه دور داستان بد مینویسن ، انرژی میگیرن برای خوب نوشتن

اون پیرزن کیهانی که حالت شوخی داشت. خود نویسنده هم گفت که رویا بوده
one more day هم که داستان واقعا بدیه چون دلیلش این بود که بهانه ای بود برای مجرد کردن دوباره پیتر
ولی بقیه داستان های این مقاله فوق العاده هستند و ایرادی بر آنها وارد نیست
نقل قول کردن
Infinity
#11 Infinity 1398-10-11 20:35
بیشترشون رو نمیدونستم جالب بودن
البته تقریبا فقط نسخه کارنیجی رو میدونستم که اونم چن وقت پیش کمیکش رو خوندم :lol:
زن عمو می یکی از باحال ترین افراد پیر تو کمیکه 8)
مرسی بابت مقاله
نقل قول کردن
Mr. hydra
#12 Mr. hydra 1398-10-11 22:48
با شماره 4 یاد اون مطلبی که عمو مختار درباره حرکتای ضایع زن عمو می نوشته بود افتادم، یادش بخیر. :sigh:


هیچوقت نفهمیدم چیشد که عمو مختار دیگه نیست. مطالبشو دوست داشتم :cry: :cry: :cry:
نقل قول کردن
capitan tony stark
#13 capitan tony stark 1398-10-12 10:43
به نقل از Mr. hydra:
با شماره 4 یاد اون مطلبی که عمو مختار درباره حرکتای ضایع زن عمو می نوشته بود افتادم، یادش بخیر. :sigh:


هیچوقت نفهمیدم چیشد که عمو مختار دیگه نیست. مطالبشو دوست داشتم :cry: :cry: :cry:

عمو مختار ؟؟؟؟؟آهان یادم اومد خیلی خوب بود یادش بخیر :sad: :sad: :sad: :sad:
نقل قول کردن
Cap_Arsham
#14 Cap_Arsham 1398-10-12 12:34
ببخشید قضیه این عکسی که برای این پست گذاشتید چیه ؟؟؟؟ :o
نقل قول کردن
Man Without Fear
#15 Man Without Fear 1398-10-13 08:51
مقاله فوق العاده بود
از بیشترش خبر داشتم اوناهم به لطف سایت بود
قضیه ولورین خیلی خوب بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45