10 قهرمان برتر در دنیای سال 2099 مارول

10 قهرمان برتر در دنیای سال 2099 مارول

به مناسبت حضور برجسته شخصیت میگل اوهارا ملقب به مردعنکبوتی 2099 در انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" این مقاله بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

 مقدمه: دنیای شماره 928 مارول که در سال 2099 میلادی جریان دارد، به دنیایی گفته میشود که در آن جهان به تسخیر شرکت های بزرگ و خبیث و چند ملیتی درآمده که اصلی ترین آن «الکمکس» (Alchemax) نام داره. ضمن آنکه قهرمانان سنتی مارول نیز در این آینده حضور ندارند و نسل آنها منقرض شده است. ابتدا مارول در سال 1992 سه کمیک تحت عنوان Doom 2099، Punisher 2099  و Spider-Man 2099 منتشر کرد و به خاطر محبوبیت آنها عناوین دیگری مثل Fantastic Four 2099 و ... نیز منتشر شد. اما همواره اصلی ترین شخصیت این دنیا، مرد عنکبوتی 2099 بوده است که توسط نویسنده مطرح و کارکشته ای به نام «پیتر دیوید» خلق شد.  ما قبلا در سایتمون کمیک های زیادی را از این شخصیت و دنیای 2099 ترجمه کرده ایم که توصیه میشه برای خوندن آنها به اینجابروید. اما در دنیای سال 2099 قهرمانان دیگری هم داریم که در این مقاله به معرفی برترین آنها میپردازم. ضمنا مقالات زیر را هم حتما بخوانید:

10 شخصیت خبیث برتر در دنیای سال 2099 مارول

10 حقیقت مهمی که باید درباره مرد عنکبوتی 2099 (میگل اُهارا) بدانید

 

10- ثور 2099

ثور 2099

در ابتدا شاهد بودیم که در دنیای سال 2099 مردی به نام «سیسیل مک آدام» (Cecil MacAdam) در نقش ثور فرو رفته است. او یکی از کشیش های کلیسایی بود به نام Thorites بود که ثور اریجینال را مورد پرستش قرار میدادند. تا اینکه یکی از مدیران شرکت خبیث الکمکس به او و دیگر کشیش ها ، قدرت های خدایان اساطیر اسکاندیناوی را اهدا کرد و همچنین آنها را شستشوی مغزی داد تا واقعا فکر کنند از تبار خدایان اسکاندیناوی هستند تا برای الکمکس کار کنند. اما در کمیک Manifest Destiny که سال 1998 چاپ شد دیدیم که استیو راجرز در یخ ها به صورت منجمد شده پیدا و به الکمکس برده میشود. او سپس به چکش ثور (میولنیر) دست یافت و آن را بلند کرد و سعی نمود گروه جدیدی از اونجرز را تشکیل کند.

کاپیتان امریکا ثور

 

9- راوج (Ravage)

راوج - ravage

در دهه 90 میلادی مرحوم استن لی بار دیگر به مارول بازگشت تا شخصیت جدید و مهمی خلق کنه. این شخصیت Ravage نام داشت و در کمیک های 2099 حضور داشت ولی  کاملا یک شخصیت اُریجینال بود. نام اصلی این شخصیت «پل – فیلیپ راواج» بود که مدیر عامل یک کمپانی بود که با آلودگی و آلوده کننده گان محیط زیست میجنگید. ولی بعدش به خاطر قتلی که مرتکبش نشده بود براش پاپوش دوختن و بنابراین به یک فراری تبدیل شد. استن لی 8 شماره برای Ravage 2099 نوشت . بعد از استن لی، نویسندگان دیگر مارول ظاهر راوج را کاملا تغییر دادن و تبدیلش کردن به یک میوتانت هیولا مانند.

راوج میوتانت

این کمیک در نهایت تا شماره 33 ادامه یافت. Ravage هم درسته که شخصیت چندان مطرحی نشد ولی به عنوان آخرین قهرمانی که استن لی برای مارول خلق کرد، به یادگار موند.

 

8- گوست رایدر 2099

گوست رایدر 2099

«کنشیرو کوچران» (Kenshiro Cochran) یک هکر زبده بود ملقب به Zero که اشتباهی بزرگی مرتکب شد: سرقت اطلاعات از کمپانی بزرگی به نام D/Monix . در نتیجه مزدوران این کمپانی به تعقیب او پرداختند و با دارتی سمی او را مورد هدف قرار دادند. کنشیرو که میدانست دیگر چیزی به مرگش باقی نمانده است، ذهن و خاطراتش را به وارد فضای مجازی (cyberspace) کرد تا اطلاعات به دست مهاجمین نیفتد. بنابراین درسته که جسمش مُرد ولی ذهنش زنده ماند. او سپس در فضای مجازی به بخشی شورشی به نام Ghostworks ملحق شد و به آواتار آنها در دنیای واقعی بدل گشت. برای این منظور، ذهن و شخصیتش درون جسمی رُباتیک به نام Cybertek 101 بارگذاری شد. در نتیجه خودش را گوست رایدر نام نهاد (چون ظاهر و قدرت هایش به گوست رایدر اُریجینال شباهت داشت) تا انتقام مرگ خودش از  کمپانی D/Monix بگیرد.

 

7- کاپیتان آمریکا 2099

 کاپیتان آمریکا 2099

ما چندین کاپیتان آمریکا در سال 2099 داشته ایم. اولین آنها کلونی بود از استیو راجرز که خلق شد تا «دووم 2099» را که رئیس جمهور آمریکا شده بود را شکست دهد. او نسبتاً زود کشته شد. سپس همانطور که در مورد شماره 10 گفته شد، در کمیک Manifest Destiny ، کاپیتان آمریکای واقعی در داخل یخ بزرگی پیدا شد. وقتی هم که بیرون آمد چکش ثور را بر دست گرفت و نسل جدیدی از گروه اونجرز را تشکیل داد. اما در کمیک بوک "جنگ های پنهان 2099" (که سایت ما خوشبختانه اینجا به طور کامل ترجمه اش کرده) خانمی را دیدیم به نام «روبرتا مندز» که بعد از اینکه سرم ابرسرباز بهش تزریق شد به کاپیتان آمریکای دنیای خودش تبدیل شد. او بخشی از گروه  الکمکس  بود که بهش میگفتند: Alchemax Avengers. روبرتا سپس با گروه "مدافعین 2099" همکاری کرد تا با «بارون موردو» مقابله کنند. بعدشم به دنیای اصلی مارول سفر کرد. بعد از اون هم برای «میگل اهارا» (مرد عنکبوتی 2099) کار کرده.

 

6- هالک 2099

هالک 2099

اگر زبان «ونوم» را با هالک و همچنین دایناسور ترکیب کنیم چی میشه؟ هالک 2099! یکی دیگر از شخصیت های مهم در دنیای 2099، «جان ایزن هارت» (John Eisenhart) یا هالک 2099 است. اریجین یا سرگذشت این هالک عجیب و منحصر به فرد است. ایزنهارت یکی از مدیران استودیوهای فیلمسازی بود که میره دنبال فرقه ای به نام "شوالیه های بنر" (Knights of Banner). این فرقه هدفش این بود که با تشعشعات گامایی بتونه هالکی جدید بسازه! ایزنهارت میره سراغ اونا و بهشون پیشنهاد میده که از روشون فیلم بسازه . ولی قبول نمیکنند. بنابراین میره و به پلیس اطلاع میده. در حمله و تیراندازی نیروهای پلیس تعدادی از اعضای این فرقه کشته میشوند . ایزن هارت دچار عذاب وجدان و به این فرقه ملحق میشه ولی بمب گامایی منفجر میشه و او را تبدیل به هالک میکنه! بعدشم ماموریت پیدا میکنه درباره این هالک جدید (یعنی خودش) فیلم بسازه! هالک 2099 شخصیت خبیثی نبود و سعی میکرد به مردم کمک کنه . همچنین میتونست هر وقت دلش میخواد به هالک تبدیل بشه! ضمنا بعدها به خاطر انفجار بمب گامایی دیگری دچار جهش ژنتیکی بیشتری شد . ظاهرش هم اینجوری شد:

هالک 2099

 

 

5- بی باک 2099

ما در دنیای 2099 شاهد حضور دو «بی باک» (Daredevil) بوده ایم. اولین آنها سال 1996 و خلق شد و «اِریک نلسون» (Eric Nelson) نام داشت و نوه «فاگی نلسون» (دستیار و رفیق صمیمی «مَت مورداک») بود.

بی باک 2099

او به طور نسبتاً اتفاقی به حواس ارتقا یافته دست یافت و اولش به عنوان وکیل برای الکمکس کار میکرد و آدم زیاد جالبی هم نبود ولی روزی وجدانش بیدار شد و تصمیم گرفت بر علیه سلطه شرکت های خبیث قیام کنه. قدرت هاش هم تقریبا شبیه به بی باک اصلی (مت مورداک) بود.

اما در سال 2004 ، مارول بی باک جدیدی را برای دنیای سال 2099 معرفی کرد. او «ساموئل فیسک» (Samuel Fisk) نام داشت و نوه «ویلسون فیسک» ملقب به «کینگ پین» بود. ساموئل فهمید که پدر بزرگش مت مورداک  (بی باک اریجینال) را کشته است. او که از گذشته خانواده خودش خجالت میکشید و میخواست جبران کند ، از ثروت زیادی که برایش به ارث گذاشته بودند استفاده کرد تا لباس مجهزی برای خودش بسازد و خودش را به مبارزی در راه عدالت به نام بی باک تبدیل کرد:

نوه کینگ پین

 

4- استرنج 2099

دکتر استرنج 2099

در دنیای سال 2099 زنی جوان وجود دارد که بهش میگن Strange و لقب جادوگر اعظم رو یدک میکشه. نکته جالب درباره او اینه که به طور مخفیانه ای بدن خودش رو با یک موجود شیطانی (demon) به اشتراک گذاشته است! او در استفاده از قدرت های خودش بسیار بی تجربه است و به همین دلیل موجب مرگ اتفاقی برادرش شده. دشمن اصلی او هم Garokk نام داره که به دنیال اینه که خودش جادوگر اعظم بشه. او در شماره های 9 و 10 از کمیک مرد عنکبوتی 2099 حضور داشته که میتونید آنها را در اینجا با ترجمه فارسی بخوانید.

 

 3- پانیشر 2099

 پانیشر 2099

«جیکوب گالوز» (Jacob Gallows) یکی از افسران نیروی خصوصی پلیس به نام Public Eye بود (public Eye به دست شرکت خبیث الکمکس تاسیس شده بود). همانطور که قبلا در این مقاله گفته شده بود یک روز فرد شروری به نام «کرون استون» (که بعدا به ونوم 2099 تبدیل شد) به همراه دار و دسته اش خانواده جیکوب را به قتل رساندند. خود او هم به شدت زخمی شد. جیکوب پس از بهبودی فایل هایی مربوط به پانیشر سابق (فرانک کسل) را از Public Eye به سرقت برد تا خودش را با راه و رسم او آشنا سازد. در صفحه پایانی دفترچه خاطرات بر جای مانده از فرانک کسل چنین نوشته شده بود: " و به هر کسی که این کتاب را پیدا میکند این مسئولیت را میدهم تا کار مرا ادامه دهد". و بدین ترتیب جیک گالوز به پانیشر در سال 2099 تبدیل شد. جیک ابتدا سراغ کرون استون و دار و دسته اش رفت ولی بعد از آن نیز همچنان به کشتار خلافکاران و قاتلین شهر ادامه داد. او دستیاری به نام «مت اکسل» (Matt Axel) داشت که با کمکش سلاح های بسیاری را به دست آورد و حتی زندانی ساخت به نام "هتل مجازات" (!) (عکسش اینجاست). اصلی ترین سلاح او، دستگاه تجزیه مولوکولی است که باهاش خلافکارانی که توبه نمیکردند را میکشد!

 

2- دووم 2099

دووم 2099

بدون شک یکی از جذاب ترین شخصیت های دنیای سال 2099، دووم (Doom)   هستش که کمیک های اختصاصی بسیار سرگرم کننده و خواندنی هم داشت. ما ابتدا در سال 2099 شاهد بودیم که دکتر دووم ، 50 تا 100 سال هستش که غیبش زده ولی ناگهان او در داخل یک حباب انرژی در قلعه خودش ظاهر و متوجه میشه که کشورش (لاتوریا) به دست یک مزدور سایبورگ به نام Tyger Wylde افتاده! بنابراین سعی میکنه سرزمین عزیزش رو از دست او نجات بده ولی شکست میخوره چون فن آوری سال 2099 برایش بسیار سطح بالاست. اما نا امید نمیشه و به کمک یک گروه مقاومت بالاخره بر Tyger Wylde غلبه میکنه و کشورش رو پس میگیره. او سپس متوجه میشه که دنیا فاسد شده و در نتیجه به یک مبارز آزادی تبدیل میشه و با فتح آمریکا و تبدیل شدن به رئیس جمهور جدید این کشور با کمپانی های فاسد سال 2099 میجنگه و ... از همان ابتدا نوعی رمز و راز در این شخصیت بود. یک مقدار هم با آن دوومی که ما سراغ داریم فرق داشت چون جوان تر بود، حافظه اش کامل نبود و صورتش هم زخمی نبود . بنابراین معماها به تدریج درباره این دووم رمزآلود برای خوانندگان فاش شدند و بر جذابیت داستان افزودند.

  

1- مرد عنکبوتی 2099

مرد عنکبوتی 2099

من قبلا در این مقاله درباره این شخصیت توضیحات مبسوطی ارائه کرده ام. کمیک هاش هم اینجا ترجمه شده است. فقط به طور خلاصه باید گفت که نام اصلی اش «میگل اهارا» (Miguel O'Hara) است. میگل برای الکمکس کار میکرد. او که از برنامه های پلید این کمپانی بزرگ به ستوه آمده بود، تصمیم گرفت آنجا را ترک کند اما رئیس خبیث الکمکس به نام «تایلر استون» (که بعدا معلوم شد پدر واقعی میگل است) دارویی اعتیادآور به او داد و باعث شد تا میگل به دنبال دستکاری DNA خودش برود و در نهایت هم حادثه ای پیش آمد که همه این موارد باعث شد تا نیروهای عنکبوت مانند دست یابد.  مرد عنکبوتی 2099، شناخته شده ترین، مهم ترین و اصلی ترین شخصیت دنیای 2099 است که بار اصلی داستان های این مجموعه هم روی دوش او بوده است.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره مرد عنکبوتی 2099 (میگل اُهارا) بدانید

کمیک بوک فارسی: SPIDER-MAN 2099 MEETS SPIDER-MAN + لینک دانلود

10 شرکت بزرگ خبیث برتر دنیای کمیک!

نگاهی به لباس های میگل اُهارا ملقب به "مرد عنکبوتی 2099"

10 شخصیت خبیث برتر در دنیای سال 2099 مارول

نقد و بررسی انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی: بخش اول"

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

كمیك بوك های مرد عنكبوتی 2099 به زبان فارسی

كامیك بوك فارسی: قسمت آخر SECRET WARS 2099 + لینك دانلود مستقیم

بزرگان تاریخ كمیك بوک های اسپایدرمن: پیتر دیوید

لینک دانلود کمیک های "مرد عنکبوتی 2099 به زبان انگلیسی" (کامل)

کمیک TIMESTORM 2009-2099 ترجمه شد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

moali
#1 moali 1398-10-01 11:37
باز هم یک سنگ تموم دیگه از استاد...
دنیای ۲۰۹۹ دنیای تیره و دارکیه که پتانسیل‌های روایی زیادی رو برای مدیوم سینما و تلویزیون داره و شاید در سمت‌های آینده اسپایدر ورس بیشتر بهش پرداخته بشه.
همون طور که در مقاله دیدیم این دنیا شخصیت‌های جالبی هم داره و به شخصه عاشق دووم ۲۰۹۹ هستم(واقعا دووم تو هر دنیا و با هر شمایلی که باشه عامل جذابیته، امیدوارم به بهترین شکل در MCU ببینیمش...
نقل قول کردن
hm
#2 hm 1398-10-01 11:45
با سلام
مقاله خیلی خوبی بود . من از کاپیتان مارول و پانيشر این دنیا خیلی خوشم اومد . پانيشر خیلی خفن بود .
نقل قول کردن
Amir78_King
#3 Amir78_King 1398-10-01 12:50
آقای مهربانی عالی بود
درجه یک
شاهکار
انشالله همیشه حالتون خوب باشه
(و برای ما کمیک ترجمه کنین :/ )
من اولین بار با اون بازی(متعاسفانه اسمش خاطرم نیست) که اسپایدرمن نوآر و اسپایدرمن ۲۰۹۹ و اسپایدرمن دنیای اصلی و یکی دیگه بود با اسپایدرمن ۲۰۹۹آشنا شدم و همینطور نوآر
نقل قول کردن
Agent spidey
#4 Agent spidey 1398-10-01 12:51
ببخشید بابت اسپم
آقای ترابی امکان داره که قسمت نهم جنگ ستارگان رو نقد کنید؟البته اگه قصد دارید که فیلم رو ببینید
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1398-10-01 13:25
به نقل از Agent spidey:
ببخشید بابت اسپم
آقای ترابی امکان داره که قسمت نهم جنگ ستارگان رو نقد کنید؟البته اگه قصد دارید که فیلم رو ببینید

دیدنش که میبینم ولی نقدش رو بعید میدونم بنویسم
جمعه جومانجی جدید رو دیدم. فیلم بدی نبود ولی به نظرم قسمت اولش بهتر بود. از اون فیلمایی بود که ارزش تکرار نداره
ولی ایده های جالبی داشت مثل عوض شدن بدن های شخصیت ها که باعث میشد تماشاچی زیاد خسته نشه
یه مقدار هم با آوردن اون دو تا پیرمرد تو داستان خواسته بودن تم های عمیق رو وارد داستان کنند که اونم جالب بود
یک صحنه پس از تیتراژ معرکه هم داشت
نقل قول کردن
Man Without Fear
#6 Man Without Fear 1398-10-01 13:36
سلام استاد مقاله مثل همیشه فوق العاده بود
توی ده مورد فقط گوست رایدر و راوج رو نمیشناختم
در مورد بی باک هم نمی دونستم دو تا وجود داره
نقل قول کردن
hassan91
#7 hassan91 1398-10-01 15:51
گوست رایدر ۲۰۹۹ خیلی باحال بود. عجب شخصیتهای معرکه‌ای 8)
ولی نمیدونم چرا همیشه آینده تم آخرزمانی داره. یبارم نشده که ببینیم تو دنیای آینده صلح حاکم شده :-* :-*
نقل قول کردن
Man Without Fear
#8 Man Without Fear 1398-10-01 17:10
گوست رایدر 2099 شباهت زیادی با شخصیت ترمیناتور داره
نقل قول کردن
Mahdyar.rangriz
#9 Mahdyar.rangriz 1398-10-04 19:05
به به چه مقاله ای.
کمیک های 2099 چه شخصیت های جذابی داره من شخصا سر خوندن اریجین گوست رایدر 2099 با خودم گفتم: واو عجب اریجینی. :o
خیلی دوست دارم کمیک های گوست رایدر 2099 رو بخونم.
خیلی خوب میشه کمیکای بیشتری ازین شخصیتا ترجمه کنید.
مرسی، بووس.
نقل قول کردن
all.mk1951
#10 all.mk1951 1398-10-08 15:37
دنیای ۲۰۹۹ واقعا دنیا جالبیه اگه امکانش هست کامیک بوک های بقیه کارکترهای این دنیارو هم ترجمه کنید مثلا بی باک یا پانیشر
نقل قول کردن
amin Hajati
#11 amin Hajati 1401-03-31 15:04
به نقل از Amir78_King:
آقای مهربانی عالی بود
درجه یک
شاهکار
انشالله همیشه حالتون خوب باشه
(و برای ما کمیک ترجمه کنین :/ )
من اولین بار با اون بازی(متعاسفانه اسمش خاطرم نیست) که اسپایدرمن نوآر و اسپایدرمن ۲۰۹۹ و اسپایدرمن دنیای اصلی و یکی دیگه بود با اسپایدرمن ۲۰۹۹آشنا شدم و همینطور نوآر

فکر کنم منظور شما بازی مردعنکبوتی ابعاد شکسته(spider man shattered dimensions) باشه که داخل بازی تبدیل به مردان عنکبوتی( شگفت انگیز، نهایی،۲۰۹۹، نوآر) می‌شدیم باشه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید