10 فرضیه برتر هواداران (Fan Theory) برای صحنه پس از تیتراژ فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست"

10-فرضیه-برتر-هواداران-fan-theory-برای-صحنه-پس-از-تیتراژ-فیلم-اسپایدرمن-راهی-به-خانه-نیست

"مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست" قراره فیلمی بشه در حد و اندازه های اونجرز و بنابراین احتمالا صحنه های پس از تیتراژ عظیمی هم خواهد داشت!

مقدمه: یکی از چیزهایی که به لطف دنیای سینمایی مارول بسیار محبوب و متداول شده است، صحنه های پس از تیتراژ است. به طوری که انگار اگر یک صحنه mid-credit یا post-credit در فیلم های مورد علاقه ما نباشد روزمان شب نمیشود! ضمن اینکه مارول ثابت کرده در این زمینه همیشه یک غافلگیری جذاب برامون داره. همچنین با توجه به فیلم های هیجان انگیزی که قراره پس از "راهی به خانه نیست" اکران بشن، به نظرمون قراره چیزهای خفنی ببینیم و بدون شک بیش از یک صحنه پس از تیتراژ خواهد داشت. پس طبیعیه که هواداران در این زمینه کلی تئوری و فرضیه درست کرده باشند که در این مقاله به 10 تا از بهترین هاشون میپردازیم.

 

10- زمینه سازی برای فیلم "مارولز"

فیلم Marvels قراره دنباله "کاپیتان مارول" باشه و اوایل 2023 هم به پرده سینماهای جهان میرسه. در دنیای کمیک هم شاهد تاریخچه نسبتا زیاد و حتی نیمچه رومانتیک بین کارول دنورز و پیتر پارکر بوده ایم (این مقاله را بخوانید). در فیلم "پایان بازی" هم یک تعامل جالب بین آنها بود. پس شاید به نوعی یکی از صحنه های پس از تیتراژ به کارول ربط پیدا کنه. و یا شایدم حتی به «میز مارول» یا همان کامالا خان که سریالش در راهه.

 

9- تیزر کاپیتان آمریکا 4

قراره اسپایدرمن یکی از شخصیت های اصلی آینده MCU و فاز های پیش رو باشه (همین چند روز پیش تایید شد که قراره یه سه تا فیلم دیگه ازش تو MCU بسازن). بنابراین تعجبی نداره اگه کاپیتان آمریکای جدید یعنی سم ویلسون (فالکون) بخواد از خدمات او در تیم جدید اونجرز بهره مند بشه. بنابراین خیلی ها عقیده دارن یکی از صحنه ها قراره به نوعی به عنوان تیزری برای قسمت چهارم کاپیتان آمریکا عمل کنه که ساختش تایید شده.

 

8- ددپول!

"ددپول 3" ساخته میشه. شک نکنید. فقط سئوال اینه که کی و چطور. با توجه به اینکه ایشون میتونه دیوار چهارم رو بشکنه و مستقیما با مخاطب حرف بزنه شاید بعید نباشه اگه تو یکی از صحنه های پس از تیتراژ بیاد و چند تا متلک به تماشاچی ها بندازه و بره! اینجوری هم به نوعی به مخاطب اعلام میشه که ددپول وارد MCU خواهد شد و هم اعلانی خواهد بود برای فیلم جدیدش.

 

7- تیزر "تهاجم مخفی"

مارول استودیوز کار روی سریال "تهاجم مخفی" (Secret Invasion) رو برای دیزنی پلاس شروع کرده و قراره این پروژه «نیک فیوری» محور باشه و از داستان معروفی به همین نام (اینجا ترجمه شده) اقتباس بشه. و از یادمون نره که نیک فیوری حضور چشمگیری در فیلم قبلی اسپایدرمن یعنی "دور از خانه" داشت و حتی در صحنه پایانی پس از تیتراژ حضور پیدا کرد. پس دور از ذهن نیست اگر نیک فیوری به نوعی دوباره ظاهر بشه و هشداری درباره تهاجم مخفی بده.

 

6- تیزری از "ثور 4"

"ثور: عشق و تندر" تابستان 2022 میاد و قراره ثور به همراه استار لرد در فضا باشه. پس ارتباطی نمیشه متصور بود که ثور و مرد عنکبوتی گذرشون به هم میفته. ولی جین فاستر چی؟ او قراره از نقش های اصلی قسمت چهارم باشه و میتونیم به جای دیدن تعاملی بین پیتر پارکر و ثور، صحنه ای بین او و جین فاستر را ببینیم که تیزری باشه برای اتفاقات قسمت چهارم ثور!

 

5- تیزری از "پلنگ سیاه 2"

"پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه" قراره در نوامبر (آبان) سال آینده منتشر بشه. با توجه به محبوبیت این شخصیت در سالهای اخیر مخاطبین قطعا شاد میشوند اگر صحنه های کوتاه مربوط به این فیلم را در میان تیتراژ نهایی تماشا کنند. از نظر تماتیک یا داستانی نمیشه ارتباط چندانی بین اسپایدرمن و پلنگ سیاه پیدا کرد ولی قطعا اشاره ای کوچک به پلنگ سیاه میتونه سالن سینما را منفجر کنه.

 

4- معرفی چهار شگفت انگیز

مرد عنکبوتی و چهار شگفت انگیز تاریخچه بسیار غنی و داستان های مشترک زیادی در دنیای کمیک دارند (این مقاله را بخوانید). حتی اولین شماره از سری کمیک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" به تلاش پیتر پارکر برای عضویت در این تیم اختصاص داشت و البته رفاقت بین پیتر پارکر و عضو آتشین چهار شگفت انگیز یعنی «جانی استورم» زبانزد خاص و عام است. پس کجا بهتر از این فیلم برای معرفی این تیم در MCU؟

 

3- ونوم

این البته یک شایعه که اخیرا یک منبع اینترتی نسبتا معتبر منتشر کرده. پس میتونه درست باشه. و شاید بهتر باشه این بخش رو نخونید تا یه وقت خدای ناکرده اسپویل نشوید ولی در هر حال طبق این خبر یکی از صحنه های پس از تیتراژ فیلم راهی به خانه نیست مربوط به ونوم و ادی براک میشود! در این صحنه ونوم و ادی که در پایان فیلم ونوم 2 به MCU آمده بودند، به دنیای خود منتقل میشوند ولی بخشی از سیمبیوت در آنجا باقی میماند و بدین ترتیب زمینه برای پیوند خوردن سیمبیوت با مرد عنکبوتی تام هالند در قسمت های بعدی فراهم میگردد!!!

(اگه درست باشه که خداییش خیلی بیخوده. یعنی تمام اون جار و جنجال صحنه پس از تیتراژ فیلم "ونوم 2" و آمدن ونوم به MCU واسه همین بود؟!! که ونوم بیاد و یه تکه سیمبیوت بذاره و بره؟!! بدون هیچ تعامل و روبرو شدن با مرد عنکبوتی؟!!! واقعا که سونی خیلی &@%^*!).

 

2- کانگ فاتح

کنگ فاتح

«کانگ فاتح» در سریال دیدنی "لوکی" حضور پیدا کرد و او را با یکی از القاب خودش ("کسی که باقی میمونه") شناختیم. همانطور که در اینجا هم گفته بودیم، خراب شدن طلسم دکتر استرنج میتونه به حوادث قسمت فینال سریال "لوکی" ربط داشته باشه ، یعنی به شکسته شدن خط زمانی مقدس! یا شایدم مربوط باشه به دستکاری های نسخه های واریانت کانگ که او بهشون اشاره کرد. پس دخالت کانگ میتونه مسبب خراب شدن طلسم دکتر استرنج باشه و این کانگ میتونه باشه که در آخر ظاهر بشه و به عنوان خبیث نهایی خودش را معرفی کنه و بشه Big Bad جدید عالم سینمایی مارولو البته همه اینا رو میشه در یک صحنه پس از تیتراژ دید و او بیاد و از خودش رونمایی کنه!

 

1- تیزر "دکتر استرنج 2"

این محتمل ترین فرضیه است! "دکتر استرنج در مولتی‌ورس دیوانگی" فیلمیه که با فاصله اندکی از "مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست" منتشر میشه و با توجه به حضور کلیدی دکتر استرنج در این فیلم و البته به اوج رسیدن ایده مالتی ورس در آن (که در "راهی به خانه نیست" معرفی میشه) ، میشه تقریبا مطمئن بود که دست کم یکی از صحنه های پس از تیتراژ به این فیلم یا وقایع آن اشاره داشته باشند.

 

شما چی فکر میکنید؟ کدامیک از این فرضیه ها رو بیشتر محتمل میدانید؟ خودتان نظرتون درباره صحنه پس از تیتراژ چیه؟ به نظرتون قراره چی ببینیم؟

 

امیر علی قادری

منبع: وب سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2021

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

صحنهٔ پس از تیتراژ فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید" فاش شد! + ویدئوی کامل

20 صحنهٔ پس از تیتراژ برتر فیلم های کمیک بوکی

چرا نباید به تریلر فیلم "مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست" اعتماد کنیم!

10 تئوری برتر هواداران پس از انتشار نخستین تریلر فیلم «مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست»!

15 دفعه ای که تریلرهای فیلم های کمیک بوکی به ما دروغ گفتند!

10 صحنه برتری که در تریلرهای دنیای سینمایی مارول بودند ولی در خود فیلم نبودند!

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

خبر داغ!! تریلر فیلم مردعنکبوتی به خانه نیست رکوردشکنی کرد!!

کدام صحنه‌های تریلرهای فیلم «مردعنکبوتی: دور از خانه» در فیلم نبودند؟

18 شایعه و خبر درباره شخصیت هایی که در فیلم «دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون» حضور خواهند داشت

داغ داغ! نخستین تریلر رسمی فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد! (دوبله فارسی اختصاصی اضافه شد)

داستان لو رفته از فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که ممکن است واقعی باشد!

شرح جزئیات لو رفته از فیلمنامهٔ‌ فیلم "مردعنکبوتی ۳: راهی به خانه نیست"

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست – 4 بازیگر تایید شده و 6 بازیگری که شایعه شده در این فیلم حضور خواهند داشت

10 تئوری بزرگ در‌باره‌ی فیلم «مردعنکبوتی: هیچ راهی به خانه نیست» که امکان دارد اتفاق بیفتند

10 چیزی که میخواهیم در قسمت سوم فیلم "مرد عنکبوتی" در MCU ببینیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-09-17 01:18
سلام
ممنون بابت مقاله.
دیگه روی هرچی که شک داشته باشیم، روی این شک نداریم که mcu بود که صحنه های پس از تیتراژ رو متداول کرد. درسته که قبل از mcu هم در بعضی فیلم ها از چنین صحنه هایی استفاده میشد، اما این دنیای سینمایی مارول بود که استفاده از این صحنه ها رو به راه انداخت و بیشتر کرد. در فیلم های جدید مارول به عنوان مثال همین فیلم "شانگ چی و افسانه ده حلقه" صحنه های پس از تیتراژ دیگه یه سری صحنه اضافی نیستند که انگار کارگردان با خودش بگه: "بذار یه چیزی رو برای بعد تیتراژ فیلمبرداری کنیم تا همینجوری صحنه پس از تیتراژ داشته باشیم!"، بلکه این صحنه ها عموما نقش مهمی در فیلم های بعدی دارند و مسائلی رو درباره اونا مطرح میکنند. بدون شک صحنه پس از تیتراژ فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" هم قراره به یکی از این صحنه های بعد از تیتراژ مهم تبدیل بشه که یا به فیلم های بعدی و یا به دنیای خود پیتر اشاره داشته باشه. اما خب این صحنه میتونه چه نوع صحنه ای باشه؟
خب بیشتر موارد این مقاله درباره تیزرهایی از فیلم های دیگر مارول هستند که به نظرم شاید خیلی مهم نباشند. یعنی اینکه میتونند توی فیلم های دیگه ای هم باشند و فقط مختص اسپایدی نیستند که حتما باید در فیلم او باشند. تیزر فیلم های "مارولز"، "کاپیتان آمریکا ۴"، "ددپول ۳"، سریال "تهاجم مخفی"(البته این میتونه در این صورت که نیک فیوری مثلا درباره تهاجم مخفی اسکرال ها، هشداری به پیتر بده، اهمیت داشته باشه)، "ثور: عشق و تندر" و فیلم "پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد" میتونند جالب و مهم باشند برای آینده mcu ولی خب اونطور برای دنیای اسپایدی مهم نیستند و میتونند در یک زمان جدایی هم نشون داده بشن. اما بقیه موارد نسبتا اهمیتی دارند که باعث میشه احتمالشون بیشتر باشه.
اولیش معرفی فیلم "چهار شگفت انگیز" هست که دیگه خدایی "کجا از اینجا بهتر؟" چون چهار شگفت انگیز و مخصوصا جانی استورم/هیومن تورچ همیشه تاریخچه بزرگ و طولانی با اسپایدرمن داشتند و رفقای خوبی برای او بودند و شاید در mcu هم به این تاریخچه زیبا و درخشان اونا اشاره ای بشه و این خیلی عالیه که ما اون رفاقت باحال جانی استورم و پیتر که شاید بهترین رفاقت دنیای کمیک باشه رو روی پرده سینما ببینیم(خدایی الان دیدن تعامل و رابطه بین پیتر و جانی جذاب تره یا پیتر و ددپول؟! شاید اولش حرف های ددپول که سوژشون پیتر هست باحال باشند، اما در طولانی مدت این رابطه پیتر و جانی هست که جذابیت خیلی خاص و زیبایی داره). البته ممکنه که ما چیز زیادی از این رابطه نبینیم اما باز هم این خوبه که معرفی فیلم چهار شگفت انگیز با فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" باشه چون بعد از فیلم افتضاح "چهار شگفت انگیز" سال ۲۰۱۵، ساخت فیلمی از این گروه دوست داشتنی ریسک بزرگی هست و معرفی اونا در فیلمی از اسپایدی که از قضا میشه گفت مهم ترین فیلم اون هم هست، میتونه علاقه مندان به سینما رو برای تماشای فیلم "چهار شگفت انگیز" متمایل کنه. مورد بعدی ونوم هست که اگر طبق این شایعات باشه میشه گفت که سونی ما رو گذاشته سر کار! بابا آخه این چه کاریه که ونوم بیاد mcu سیمبیوت رو بذاره بعد برگرده؟ البته خدایی این از یه جهت خوبه که اگر اینطور باشه خدا رو شکر ما دیگه این ونوم مزخرف رو در mcu میبینیم و برمیگرده به همون دنیای داغون خودش. اما قضیه اینه که حتی من دوست ندارم سیمبیوت این شخصیت در mcu بمونه! چون سیمبیوت اهمیت بالایی داره و در بعضی جاها حتی برای خودش شخصیت و اهمیت داره(ارجاعتان میدم به بهترین اقتباس ونوم و سیمبیوت یعنی "مرد عنکبوتی خارق العاده" که در اونجا سیمبیوت واقعا شخصیت داره و به شکل عالی پیتر رو وسوسه میکنه) اما سیمبیوت در فیلم های ونوم فقط یه انگل که یه قدرت به انسان ها میده و هر چند دقیقه هم یه جوک بیمزه و مسخره میگه و وجود چنین موجود سطح پایینی اصلا در mcu خوب نیست. مگر اینکه شخصیت این تکه از سیمبیوت با کُلش فرق داشته باشه. در کل واقعا معلوم نیست که این سونی داره با این ونوم چیکار میکنه و فقط خدا کنه که گزندی به اسپایدرمن نرسه. حضور کانگ فاتح هم راستش در نگاه اول میره جز اون دسته که فرقی نمیکنه که در فیلم اسپایدرمن باشه یا در فیلم دیگه اما به هر حال او قراره یکی از مهم ترین خبیث های دنیای مارول باشه و شاید خبیث اصلی دنیای مارول باشه و اشاره ای به او میتونه اهمیت بالایی داشته باشه. ضمن اینکه ماهیت مولتی ورسی فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" هم میتونه به کانگ و کار و بار او مربوط بشه. و در آخر هم به فیلم "دکتر استرنج: در مولتی ورس جنون" میرسیم که این یکی احتمال بالایی داره. هم دکتر استرنج در فیلم اسپایدرمن نقش مهمی داره هم اسپایدی ممکنه در فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" حضور داشته باشه و البته اینکه شایعه شده سم ریمی به جان واتس برای فیلم اسپایدرمن مشاوره داده، ممکنه احتمال وجود تیزری از فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" رو زیاد میکنه. و البته شایعه ای هم اومده که تیزری از این فیلم آماده شده که چند وقت دیگه به نمایش در میاد که شاید در همین فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" به نمایش دربیاد. به هر حال صحنه پس از تیتراژ فیلم اسپایدرمن قطعا اهمیت بالایی داره و باید ببینیم که چی در انتظارمونه.
با تشکر.
نقل قول کردن
هالک 2
#2 هالک 2 1400-09-17 08:25
سلام مقاله خوبی بود ...
اپل بگم که اینا همش یجور حدسه ....و اگرنه بنظر من تیزر کاپیتان آمریکا ۴ .....غیر ممکنه....
گزینه ...۲ تای آخر ...
میدونم مسخره هستش ولی
نظرتون درباره اینکه همه ی اینا تقصیر کانگ باشه چی ؟
البته خیلی خیلی خیلی غیر ممکنه
گزینه اول بنظر من ۵۰ ٪ ممکنه و شانسش خوبه
تمام ....
گزینه مارولز خیلی بنظرم غیر ممکن میومد
در هر صورت تشکر از نویسنده خسته نباشید
خواهشاً مقاله جدید ...بنویسید ...که توش اقتباس ها هم باشه ...
گرین گابلین ...الکترو ...و....اینارا مقاله بنویسید ..بروزش کنید....
درهر صورت ..
یه سوال ادگار رایت بر میگرده بهظرتون ؟ با چه فیلمی ..یا سریال ؟
نقل قول کردن
Hellblazer
#3 Hellblazer 1400-09-17 08:47
ممنون آقای قادری بابت ترجمه‌ی مقاله، مقاله‌ی خیلی خوبی بود؛ من فکر می‌کنم با توجه به به اینکه به احتمال ۱۰۰۰ درصد فیلم «راهی به خانه نیست» خیلی پرفروش خواهد بود، صحنه‌ی پس از تیتراژش قطعا باید خیلی مهم و سرنوشت ساز باشه، چون بیننده‌ی این فیلم بسیار زیاد خواهد بود و اگر سازندگان باهوش باشند (که هستند! ;-) ) یک صحنه‌ی پس از تیتراژ خوب تدارک می‌بینند.
من فکر می‌کنم صحنه‌ی پس از تیتراژ از نظر مقدار احتمال اینجوری باشه: ۱ـ چهار شگفت انگیز (چون هم کارگردان شون جان واتس هستش؛ و هم حال و هوای این فیلم ممکنه به مرد عنکبوتی مرتبط باشه، رفاقت هیومن تورچ و مرد عنکبوتی رو هم که می‌تونم براتون در یک مجموعه کمیک ۵ قسمتی طنز و مفرح و زیبا تعریف کنم که در این سایت ترجمه شده :-) ، و اینکه ممکنه به بهانه‌ی تعاملات و ارتباط مرد عنکبوتی و ۴ شگفت انگیز یکی از قسمت های فصل دوم سریال وات ایف، این باشه که «چه میشد اگر مرد عنکبوتی به چهار شگفت انگیز می‌پیوست؟!») ۲ـ دکتر استرنج، به بهانه‌ی حضور موثرش در این فیلم. ۳ـ ونوم، دلیل: به طور خلاصه، سونی! (بقیه موارد واقعا احتمال شون خیلی کمه، البته بعید نیست اگر اتفاق بیوفتند!)
نقل قول کردن
Ilya202020
#4 Ilya202020 1400-09-17 11:58
سلام وقت بخیر بابت اسپم معذرت مقاله مربوط به بازی marvel vs street figuters رو پیدا نکردم یه سوالی داشتم که از بچگی ذهنمو مشغول کرده تو یه بازی عین مارول علیه کپکام کاراکتر ها تنوع خیلی زیادی داشتند مردعنکبوتی سیمبیوتی هم بود ایرونمن و ... که تو فلش پلیر تو گوگل بازی میکردم هیچ وقت یادم نمیره
الان هوس این بازی رو کرده بودم که بکنم که یاداین افتادم کسی میتونه بهم بگه من اون نسخه بازی رو از کجا گیر بیارم مرسی محض اطلاع مود مردعنکبوتی سیمبیوتی هم نبود و کمبات های منحصر به فرد داشت
نقل قول کردن
Ilya202020
#5 Ilya202020 1400-09-17 11:59
مقاله هم که عالی بود همون مورد یک اتفاق میفته بقیه احتمالشون خیلی کمتره
نقل قول کردن
red erfan
#6 red erfan 1400-09-17 13:12
خب بیاید بگیم قبلا چطوری بوده
که در آینده چطوری باشه
بازگشت به خانه
یه سکانس بامزه بعد از تیتراژی از کاپیتان آمریکا داشت
و والچر و اسکورپین برای فیلم های آینده
دور از خانه
یه اسکرال و نیک فیوری داشت که همه گفتیم شت !!!
و لو رفتن هویت که باز برای فیلم بعدی بود
به نظر من
دور از خانه حالا چطوریه
یکی از اینا
۱) یه سکانس پس از تیتراژ بامزه داره
مثلا از ۳ تا اسپایدرمن که مثل اونجرز یک دارن ناهار یا شام میخورن یا مسابقه گذاشتن
۲) یا یه سکانس برای دردویل برای فیلم های بعدی ( سریال اکو یا شی هالک ) یا تقابل دردویل و اسپایدرمن
۳) یا یه چیز برای فیلم های بعدی . مثل حضور ونوم یا اسکورپین
۴) یا تعیین تکلیف موربیوس
یکی از این ۴ تا حتما هست
نقل قول کردن
Amirreza-85
#7 Amirreza-85 1400-09-17 13:13
سلام مقاله ی خیلی خوبی بود.بیاید قبول کنیم که شرور بزرگ فاز چهار کانگ هست و به نظر من بین اینا بالاترین احتمال کانگ فاتح هست.و اما از بین گزینه های دیگه در مورد شماره ۱۰،۷،۶،۵،۴نظری ندارم و فک میکنم اگه اتفاق بیفته خیلییی فیلم شلوغ میشه.شماره ی ۹و۸ ممکنه.مخصوصا اون قسمت ددپولش عالی بود.شماره ی ۳ هم متاسفانه احتمالش زیاده به نظر من ولی بیشتر از شماره ی۱و۲ نیست.
نقل قول کردن
masiha_87
#8 masiha_87 1400-09-17 21:55
سلام خسته نباشید
الان دیگه هممون میدونیم که "مرد_عنکبوتی: راهی به خانه" قراره به یکی از پر فروش ترین، سرنوشت ساز ترین و شاید پیچیده ترین فیلم اسپایدی تبدیل بشه. کسایی که با منطق مارول آشنایی دارن میدونن که بدون صحنه های پس از تیتراژ، فیلم ناقص نمیشه یا آسیب نمیبینه. ما این همه فیلم بالیوودی و هالیوودی داریم که سکانس پس از تیتراژ ندارن؛ مگه چه اتفاقی می افته؟ ماجرا اینجاس که مارول ما رو به این سکانس ها عادت داده. هر اتفاقی هم بیفته به هرحال یه صحنه ی پس از تیتراژ لازمه. پس با این حساب حتی اگه یه شوخی کوچیک هم لا به لای تیتراژا باشه میتونه حداقل دل بیننده ها رو شاد کنه. فقط این وسط یه چیزی میلنگه و اونم اینه که فیلم های مورد انتظاری مثل نو وی هوم میتونن دارای یک صحنه ی نه چندان مهم یا شاید هم خیلی مهم باشن! پس انتخاب یک گزینه از چند گزینه ی واحد خیلی کار دشواریه. با ریسک چندان بزرگی همراه نیست ولی سخته! حالا این وسط چند تا ملاک وجود داره:
_ ببینید نو وی هوم فیلمی با درجه هایپ وحشتناکیه پس فیلمی که از طریق اون روش سرمایه گذاری بشه و مقدمه چینی ها رو انجام بده، باید آینده ی mcu رو بسازه. به عنوان مثال سریال "تهاجم مخفی" میتونه گزینه ی مناسبی باشه چون نه تنها "نیک فیوری" و "ماریا هیل" در فار فروم هوم حضور داشتن، بلکه در کمیک ها هم "نورمن آزبورن" نقش ویژه ای و به سزایی در رابطه با هجوم اسکرال ها داشت. از طرف دیگه مارول نمیاد کاراکتری که نه تنها مرد_عنکبوتی رو پر پتانسیل تر میکنه و بلکه باعث میشه حتی انتقام جویان جوان شکل بگیره رو به راحتی از دست بده. منظورم نورمنه. این از این!
_ حتما لازم نیست درمورد یک فیلم دیگه زمینه چینی بشه؛ این فیلم، فیلم مرد_عنکبوتیه؛ درمورد پیتره! میتونیم فرض رو بر این بگیریم که حتما لازم نیست نو وی هوم یه صحنه ی پس از تیتراژ درمورد فیلم های آینده ی mcu یا حداقل شخصیت های اون داشته باشه. موضوع اینه که مارول نمیاد همچین کاری بکنه چرا؟ چون وقتی میخواد "راهی به خانه نیست" رو سرنوشت ساز ترین فیلم مرد_عنکبوتی تا به امروز معرفی کنه، یک سری سرنخ درمورد قسمت های بعدی شش گانه در طول فیلم میده الکی که نیست!
اگه قرار باشه صحنه ی پس از تیتراژی وجود داشته باشه، به احتمال زیاد روی ماجرای مولتی ورس، سریال لوکی، وانداویژن یا "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" تمرکز میکنه. یا ممکنه این کارو نکنه چون کل این اثر درمورد چند جهانیه و دیگه صحنه ی پس از تیتراژ یکم همچین زیاده رویه. حالا این همه حرف زدم که به چی برسم؟ در ادامه میگم...
ببینید مولتی ورس که دیگه یه کوچولو همچین زیاده رویه اما یکی از گزینه های متحمله. ولی بعیده مارول ازش به عنوان سکانس پس از تیتراژ استفاده بکنه. زمینه چینی درمورد فیلم های بعدی mcu نمیتونه همینطوری الکی باشه. به عنوان مثال در رابطه با "کاپیتان مارول"، چون به احتمال زیاد اصلا ربطی به این فیلم نداره! اما امکان داره که یک سری فیلم یا سریال براشون زمینه چینی بشه که شخصیت هایی از جمله "نورمن" و... که نقش موثری در نو وی هوم داشتن رو مستقیما استفاده بکنه برای هایپ بیشتر (نمونش همون تهاجم مخفی که توضیحش رو دادم). درست مثل "اترنالز"! صحنه های پس از تیتراژ اترنالز....
.
(خطر اسپویل)
.
... صحنه های پس از تیتراژ اترنالز یکشون مربوط به برادر تانوس بود که طبق پیش بینی ها نقشی موثر در آینده میذاره و یکیش هم مربوط به یکی از ویلن های بزرگ مارول بود. البته مطمئن نیستم ویلن بوده باشه. فک کنم یه چیزی تو مایه های یه کاراکتر مهم که خیلی در mcu تاثیر میذاره و ما فقط صداش رو شنیدیم.
.
(پایان بخش اسپویل)
.
به هرحال هر دوتای این سکانس ها توسط کاراکتر های فیلم اتفاق افتادن و هیچ بعید نیست ما دو صحنه ی پس از تیتراژ در نو وی هوم داشته باشیم که از الگوریتم اترنالز پیروی بکنن. یعنی اولی ممکنه در رابطه با مایلز یا گوئن یا حالا یه کاراکتر جدید باشه و دومی در رابطه با تاثیر نورمن بر روی تهاجم مخفی و اسکرال ها!
حالا چرا اینقدر رو تهاجم مخفی تاکید دارم؟
چون ورود اسکرال ها به داستان های مرد_عنکبوتی نمیتونه بی دلیل باشه. یادگاری استارک چیز بی ارزشی نبود که نیک بخواد در قبالش تنبلی کنه! پس به نظرم این فیلم نو وی هوم هم به اونا ربط داره و قطعا نورمن در mcu باقی میمونه تا بتونه به همه چیز گند بزنه!البته اگه بخوایم یک سری نکات رو در حد ایده در نظر بگیریم، چهار شگفت انگیز هم گزینه ی قابل قبولیه ولی نه در حد "تهاجم مخفی"!
حرف دیگه ای ندارم. ممنون بابت ترجمه خیلی زحمت کشیدید و امیدوارم کامنتم مورد پسند واقع بشه.
شب به خیر یا علی مدد ;-)
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1400-09-19 12:27 نقل قول کردن
king venom
#10 king venom 1400-09-20 02:43
این فیلم قراره دوتا صفحه پس از تیتراژ داشته باشه که یکیش به ونوم مربوطه و دیگری احتمال خیلی خیلی زیاد به دکتر استرنج 2 بقیش غیرممکنه!! درمورد ونوم خب بنظرم این میتونه به نفع ونوم و اسپایدی باشه چون با راه از بیخ غلط سونی برای ساخت ونومش مهمترین ستون اصلی شخصیت پردازی ونوم رو جا انداخته و اونم ارتباط با اسپایدرمنه!!! بخش بسیار بسیار مهمی از شخصیت پردازی ادی و سیمبیوت و حتی ضد قهرمان شدنش کاملا به گذشتش با اسپایدرمن ربط داره!! حتی دانی کیتس هم از این ارتباط برای نوشتن ارک دوم سری خودش استفاده کرد که سرگذشت ادی رو حسابی تغییر داد!!! خداییش چطور میخوان یه رابطه یا دشمنی منطقی بین این دوتا درست کنن؟! اونم بدون اینکه اصلا همو دیده باشن؟! با خاطرات دیگر ونوم های مولتیورس؟! بنظرم چیز جالبی از آب درنمیاد!!! این میتونه یه ریبوت برای شخصیت ونوم تو mcu باشه و راه رو برای خلق یه داستان منطقی بین ونوم و اسپایدرمن هموار کنه!! میتونن از طریق همین تیکه سیمبیوت شخصیت پردازیش رو کاملا تغییر بدن یا حتی اولش هیچ شخصیتی بهش ندن و بعد اونو دارای یه شخصیت جدید تر و مستقل تر کنن!!! چیزی که باید باشه!! درکل من اینو یه فرصت میبینم!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45