15 نفری که تا به حال زره مرد آهنی را بر تن کرده اند!

15 نفری که تا به حال زره مرد آهنی را بر تن کرده اند!

این مقاله نیز به مناسبت انتشار نسخه با کیفیت فیلم باشکوه "انتقام جویان: پایان بازی" و حضور شخصیت آیرون من در آن تقدیم شما میشود.

خب همه میدونیم که تونی استارک کسی هستش که زره آیرون من رو ساخته و با نام مرد آهنی (Iron Man) به قهرمان بازی پرداخته و ... ولی مشخصه که بارها پیش اومده به خاطر مشکلاتی که برای تونی پیش اومده یا به خاطر کمک به دیگران، شخصیت های دیگری نیز زره مرد آهنی را بر تن کرده اند. در این مقاله با چنین شخصیت هایی آشنا میشوید.

 پیشنهاد میشه حتما  مقاله  معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی را نیز در اینجا بخوانید. 

 

15- لژیون آهنی (Iron Legion)

 لژیون آهنی (Iron Legion)

یک سلاح دارای عقل و هوش به نام «آلتیمو» (Ultimo) توسط یک سری بیگانه فضایی ساخته شد تا همه چیز را نابود کند. ماموریتش این بود که اهالی سیاره ای به نام Rajak را قتل عام کند. ولی بعدا سر از زمین (کشور چین) درآورد. دشمن اصلی آیرون من در دنیای کمیک یعنی «ماندارین» او را پیدا کرد و طوری ازش استفاده کرد تا بتواند گروه اونجرز را شکست دهد. آلتیمو بسیار نیرومند بود و چون آن موقع تونی استارک در کُما بود، رودی رودز (ماشین جنگی) ، برخی از دوستان و دشمنان سابق مرد آهنی را متقاعد کرد تا لباس زرهی آیرون من را پوشیده تا باهاش مقابله کنند. این گروه به "لژیون آهنی" معروف شد و اعضایش عبارت بودند از:

(از چپ به راست در عکس فوق): هپی هوگان (راننده تونی استارک)، ادی مارچ (دوست هپی هوگان و یک بوکسور بازنشسته)، مایکل اُبرایان (که برادرش سابقا با نام Guardsman با تونی استارک دشمنی کرده بود)، بتانی کیب (Bethany Cabe) (محافظ شخصی تونی استارک که به تونی علاقه رومانتیک هم داشت ) و کارل واکر (یکی از مزدوران سابق «جاستین هَمِر»). آنها توانستند در نهایت بر آلتیمو پیروز شوند.

  

14- ویزل ویلیس (Weasel Willis)

 ویزل ویلیس (Weasel Willis)

در سال 1965 و شماره 65 از کمیک Tales of Suspense شاهد بودیم که یک شخصیت کوچک و ناشناس به نام «ویزل ویلیس» تونست به زره آیرون من دست پیدا کنه! او یک دزد خرده پا ولی حرفه ای بود که کیفی را از صنایع استارک دزدید در حالی که نمیدانست داخلش زره آیرون من قرار دارد. بعدش آن را پوشید و ازش برای انجام سرقت از بانک استفاده کرد. تونی برای شکست دادن او مجبور شد از زره اولیه خودش استفاده کنه. او با ترفندی ویزل را فریب داد تا تمام انرژی های داخل زره را تخلیه کند و سپس اینطوری  شکستش داد.

  

13- سانی فریسکو (Sonny Frisco)

سانی فریسکو (Sonny Frisco)

«سانی فریسکو» را در کمیک Secret Wars 2099 دیدیم که خوشبختانه اینجا در سایت ما ترجمه شده است. او یک مخترع نابغه در آینده و در سال 2099 است که زره مرد آهنی را میسازد. نابغه ای  که توسط مدیر عامل شرکت "الکمکس" به نام «میگل استون» استخدام شد تا به عضویت گروه انتقام جویان خصوصی این شرکت درآید. اما پس از وقایع رویداد "جنگ های پنهان" (که این کمیک هم اینجا ترجمه شده است)، سانی از دنیای اصلی مارول (دنیای شماره 616) سر درآورد. ولی  یک خبیث شد و به عضویت گروه تروریستی به نام Fist در آمد . این گروه از نبوغ سانی استفاده کرد تا پورتال هایی به دنیاهای دیگر باز کند تا بتوانند یک ناانسان (inhuman) خطرناک به نام «گلوریانا» را پیدا کنند.

 

12- کلارنس وارد (Clarence Ward)

 کلارنس وارد (Clarence Ward)

سال 2004 داستان تلخی را شاهد بودیم که در آن خبیثی به نام «کلارنس وارد» زره آیرون من را دزدید و بر تن کرد و با استفاده ازش کل هیات مدیره شرکت "فوجیکاوا" (Fujikawa) را به قتل رساند. دوست دختر سابق تونی به نام «رومیکو» (Rumiko) هم در بین کشته شده گان بود. او دختر یک تاجر ژاپنی به نام کنجیرو فوجیکاوا بود که وقتی تونی در یک دنیای دیگر به سر میبرد، صنایع استارک را تصاحب کرده بود. پس از این حادثه تونی اونقدر خشمگین شد که دیگر اجازه نداد استفاده نظامی از فن آوری هایش بشود و برای مدتی هم خودش را بازنشسته کرد.

 

11- اِدی مارچ (Eddie March)

اِدی مارچ (Eddie March)

«ادوارد مارچ» مردی از  طبقه پایین جامعه بود که بوکسور حرفه ای شد ولی به خاطر بیماری مجبور شد بازنشسته بشه. وقتی کاملا بی پول شده بود به رفیق سابق خودش ،هپی هوگان، روی آورد و او هم براش در صنایع استارک شغلی دست و پا کرد. ادی تونست اعتماد تونی رو به خودش جلب کنه و فهمید که تونی همان مرد آهنیه. بعدش تونی به خاطر پوشیدن زیاد از حد زره مرد آهنی دچار مشکلات قلبی شد و ادی داوطلب شد تا زره رو بپوشه و به جنگ یکی از دشمنان قدیمی تونی به نام Crimson Dynamo رفت. بعدا تونی به ادی زره خاص خودش را داد که در بالا گفتم او ازش در قالب تیم "لژیون آهنی" استفاده کرد تا با آلتمیو مبارزه کنند.

  

10- دختر سنجابی (Squirrel Girl)

دختر سنجابی (Squirrel Girl)

«دختر سنجابی» از شخصیت هایی هستش که توسط «استیو دیتکو» خلق شد ولی در سالهای اخیر بسیار محبوب تر شده (این مقاله و این مقاله را بخوانید). دختر سنجابی از اولش به عنوان یک هوادار دو آتیشه مرد آهنی شناخته میشد و دوست داشت دستیار تونی بشود! در یک داستان عجیب دیدیم که او با کریون شکارچی (یکی از دشمنان اسپایدرمن) مبارزه کرد (چون کریون اومده بود سنجاب های محله اش را شکار کنه!!). بعدش هم فهمید که «گالاکتوس» میخواد دوباره بیاد زمین رو نابود کنه. بنابراین رفت و یکی از زره های آیرون من را دزدید و باهاش رفت به فضا و با گالاکتوس دوست شد و متقاعدش کرد که به جای زمین، بره یه سیاره دیگه رو بخوره!

  

9- ددپول (Deadpool)

ددپول (Deadpool)

ددپول شخصیتی هستش که هر چی ازش بگید برمیاد! ضمن اینکه برخی از داستان هایش حالت فلش بکی دارند و در گذشته اتفاق میفتند و آدم یهو متوجه میشه در فلان رویداد هم حضور داشته! مثلا همانطور که در این مقاله هم بهتون گفته شده بود،  معلوم شد ایشون لباس سیمبیوت اسپایدرمن را هم تنش کرده است! در سال 2013 و در شماره 7 از سری سوم کمیک های Deadpool هم داستانی فلش بکی دیدیم که در واقع در دل اون داستان معروف "شیطانی در بطری" (Demon in a Bottle) جریان داشت که در آن تونی استارک دائم الخمر میشه (تو این مقاله راجع به این داستان توضیحاتی داده شده است). ددپول ماموریت پیدا میکنه تا کاری کنه تونی همچنان به خوردن مشروبات الکلی ادامه بده! ولی موفق نمیشه. منتهی یک موقعیت اضطراری پیش میاد و  لباس مرد آهنی رو میپوشه و کلی هم باهاش حال میکنه!

 

8- مری جین واتسون (Mary Jane Watson)

 مری جین واتسون (Mary Jane Watson)

مری جین رو دیگه میشناسید دیگه، مگه نه؟ او عشق جاودان مرد عنکبوتی/پیتر پارکر است که سالها همسرش بود (حالا اگه نمیشناسید پس این مقاله یا این مقاله یا این مقاله را بخوانید). او در طول عمرش شغل های زیادی داشته مثلا در رستوران پیشخدمت بوده، مدل لباس بوده، بازیگر بوده و .. ولی اخیرا به استخدام شرکت صنایع استارک درآمد (در کمیک هایی که اینجا ترجمه شده اند). او در واقع منشی جدید تونی شده بود. و به همین خاطر طبیعی است که به زره های تونی دسترسی داشته باشه. بنابراین در شماره 15 از کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز (که اینجا ترجمه شده) او زره آیرون اسپایدر را پوشید تا به پیتر در مبارزه با خبیثی به نام «ریجنت» کمک کنه.

البته این اولین بار نبود که مری جین این لباس را پوشیده بود چون سال 2006 و در شماره 20 از کمیک Marvel Knights Spider-Man دیده بودیم که مری جین و زن عمو می (!) دو لباس از آیرون من قرض گرفته بودند تا با پیتر به قلعه «دکتر دووم» بروند تا در آنجا ماشین زمان او را به دست آوردند و به گذشته بروند تا پیتر بتونه لحظه ای که پدر و مادرش او را به عمو بن و زن عمو میسپارند، تماشا کند.

 

 

7- دکتر دووم (Dr. Doom)

دکتر دووم (Dr. Doom)

دکتر دووم از برترین شخصیت های خبیث دنیای کمیک است که اینجا به طور کامل معرفی شده است ولی در سالهای اخیر و پس از رویداد "جنگ های پنهان" تغییراتی در او دیده شده که باعث شده آدم نسبتا خوبی شود! یعنی سعی کرد یک بازنگری در زندگی خودش داشته باشد . تا اینکه در پایان رویداد "جنگ داخلی 2" شاهد بودیم که تونی استارک به کُما فرو میره و دکتر دووم به فکرش میرسه که جایش رو بگیره! (در واقع دکتر دووم همیشه به طور مخفیانه ای تونی استارک را ستایش میکرده). به او لقب "مرد آهنی بدنام" (Infamous Iron Man) داده شد! بعدا «رید ریچاردز» (رهبر چهار شگفت انگیز) ظاهر شد و به بقیه هشدار داد تا به این دکتر دووم اعتماد نکنند ولی مشخص شد رید ریچاردزِ واقعی نبوده و «مفیستو» خودش را جای رید جا زده بوده!

 

6- نورمن آزبورن (Norman Osborn)

نورمن آزبورن (Norman Osborn)

همانطور که در این مقاله گفتیم ، نورمن آزبورن ملقب به «گرین گابلین»، بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی است. او در اصل یک دانشمند، کارخانه‌دار و شیمی‌دان جاه‌طلب بود که به دلیل حادثه‌ای دچار اختلالات ذهنی شده و به نیروهای فوق بشری دست یافت واز هر فرصتی استفاده کرده تا زندگی پیتر پارکر را به جهنمی تمام عیار تبدیل کند...پس از خودتون سئوال میکنید که چرا در این لیست قرار دارد؟ اجازه بدهید بهتون یادآوری کنم که نورمن ازبورن تونست پس از وقایع رویداد "تهاجم مخفی"(Secret Invasion) خودش رو به عنوان ناجی کره زمین نشون بده و رئیس سازمان "شیلد" بشه و جای «نیک فیوری» و «تونی استارک» رو بگیره. اولش به نظر میرسید اهداف خیرخواهانه ای داره ولی به زودی شیلد را منحل کرد و به جایش "همر"(HAMMER) را با مجوز خود دولت آمریکا تاسیس کرد! سپس از عده ای از شخصیت های خبیث استفاده کرد و گروه "دارک اونجرز" را تاسیس کرد. خودش هم در هیبت «آیرون پاتریوت» ظاهر شد که در واقع زرهی از آیرون من بود . خلاصه کاری کرد تا اعضای اونجرز تحت تعقیب قرار بگیرند و حکم جلب اونا رو گرفت! او حتی به "آزگارد" هم حمله کرد. اما در نهایت گروه اونجرز دست او را رو کردند و شکستش دادند.

 

5- آرنو استارک (Arno Stark)

آرنو استارک (Arno Stark)

چند سال پیش فاش شد که تونی استارک فرزند واقعی پدر و مادرش (هاوارد و ماریا استارک) نبوده است! در واقع پسر واقعی آنها ، «آرنو استارک» بوده. یعنی سالها پیش توافقی بین هاوارد استارک و رباتی ساخته شده به نام 451 توسط نژادی فضایی به نام Rigellian   صورت گرفته بود. هاوارد میدانست بچه اش شاید موقع به دنیا آمدن بمیرد و به دنبال مداوای او بود. بعدش 451 را نجات داد و در عوض ازش خواست تا بچه اش را نجات دهد . 451 روی بچه هاوارد آزمایشاتی انجام داد تا وقتی به دنیا آمد و بزرگ شد آینده جدیدی برای بشریت رقم بزنه و بتونه از کره زمین در مقابل بیگانه ها دفاع کنه. بچه هاوارد سالم به دنیا آمد و اسمش را آرنو گذاشتند ولی خیلی زود حالش بد شد. ضمنا هاوارد فهمید که یک کلید قطع اضطراری (Killswitch) در وجود این بچه برنامه ریزی شده. بنابراین 451 را فریب داد و تونی استارک رو به فرزندی قبول کردند و به 451 گفتند که تونی فرزند واقعی شان است. سپس هاوارد، آرنو را دور از چشم دیگران و در مکانی مخفی نگه داشت. تا اینکه تونی حقیقت را فهمید و آرنو هم از مخفیگاه خودش خارج شد. وقتی تونی داشت با گروه حلقه های ماندارین میجنگید ، آرنو یک زره آهنی بر تن کرد و در کنار برادرش جنگید:

برادر تونی استارک 

  

4- هَپی هوگان (Happy Hogan)

هپی هوگان (Happy Hogan)

قبل از اینکه هپی راننده لیموزین تونی استارک و محرم اسرارش بشه ، یک بوکسور با استعداد ولی ناموفق و حتی با پدر مت مورداک (بی باک) هم مسابقه داده بود. یکی دیگر از حریفان او، اِدی مارچ بود که در بالا راجع بهش توضیح داده شد. هپی خیلی وقتها به تونی کمک کرده و نجاتش داده و گاهی وقتها هم لباس زرهی آیرون من رو پوشیده تا حواس دیگران را پرت کنه. البته راستش رو بخواهید او استعداد زیادی در هدایت لباس های آهنی نداره و بارها سقوط کرده (!) یک بار هم که در بالا گفته شد با دیگران متحد شد و لباس زرهی را پوشید و گروه "لژیون آهنی"  شکل گرفت. یک بار هم لباس آیرون من رو پوشید و با ماندارین جنگید که نبرد سختی بود و باعث شد به سختی آسیب ببینه.

  

3- ریری ویلیامز (Riri Williams)

قلب اهنیiron haart

«ریری ویلیامز» که در حال حاضر با نام مستعار "قلب اهنی / Iron Heart" شناخته می شود، یک کاراکتر نوظهور و باهوش مارول است که الان جای مرد آهنی را گرفته. زمانی که مارول اعلام کرد، قرار است او جای تونی استارک را به عنوان مرد آهنی بگیرد؛ کسی فکرشو نمی کرد که این ایده با استقبال قابل توجهی رو با رو شود. در شماره 3 سری سوم داستان های مرد آهنی شکست ناپذیر برای اولین بار شاهد حضور کاراکتر او به عنوان قلب آهنی در دنیای کمیک بودیم. او یک نابغه بود و دانش فوق العاده ای داشت. از اصلی ترین دلایل مرد آهنی شدنش هم، همین هوش فوق بالایش است. ریری پدرش را از دست داده و با مادر و خواهرش زندگی می کرد. وقتی پنج سالش بود، از او به عنوان یک فوق نابغه نام برده می شد. در سن پانزده سالگی هم در M.I.T پذیرفته و عضو شد (ام ای تی مخفف شده موسسه تکنولوژی ماساچوست می باشد) او یک مخترع بی نظیر است و مهندسی به تمام معناست. در سنین جوانی و با توجه به محدودیت های امکاناتی و منابع، اختراعات و ابداعات متعددی داشته. مثلا زره آهنی مخصوص خودش را ساخته بود که با مهندسی معکوس زره آیرون من خلقش کرده بود.

 

2- پپر پاتس (Pepper Potts)

 پپر پاتس (Pepper Potts)

هیچ زنی نیست که به اندازه خانم «ویرجینیا پاتس» در زندگی تونی نقش داشته باشه (البته چون موهای قرمزی داشت و صورتش هم کک و مک زیاد داشت بهش لقب «پپر» داده شده و بیشتر با نام پپر پاتس شناخته میشود). او از شخصیت های مکمل اصلی و سیار مهم  دنیای کمیک بوک های مرد آهنی به حساب میاد و اولین بار در سال 1963 خلق شد (در شماره 45 از کمیک Tales of Suspense). اولش منشی مخصوص آقای تونی استارک بود و بعدش حسابدار شرکت صنایع استارک شد و یکی از وفادارترین دوستان تونی به حساب میاد که گاهی هم بهش علاقه رومانتیک نشان داده است. اولش دوست داشت با تونی ازدواج کنه ولی بعدش شیفته هپی هوگان شد و با او ازدواج کرد و با هم چند تا بچه به فرزند خواندگی قبول کردند! (چون  بچه دار نمیشدند). گفتم در بالا که در سال 2009 دیدیم که نورمن آزبورن سازمان مخوفی تاسیس کرده به نام "همر" و داره قهرمانان واقعی را شکار میکنه  (نورمن به دنبال این بود که به ساختمان های صنایع استارک حمله و منابع او را نابود کنه) در این موقع بود که پپر لباس زرهی که استارک برایش خلق کرده بود (لباس MK 1616) را پوشید و فرار کرد . این زره به نام «رِسکیو» (rescue) معروف شد و پپر پاتس بعدا بارها آن را پوشید. مثلا در مبارزه با Mokk یا «مادام ماسک». چندین بار هم آن را از دست داده است.

 

1- جیمز "رودی" رودز (James "Rhodey" Rhodes)

 رودی رودز (Rhodey Rhodes)

او ابتدا ستوان سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا بود و بعدا خلبان شخصی تونی استارك و دوست نزدیك وی شد. ولی وقتی تونی یك دائم الخمر شد ، جیمز رودز برای مدتی جانشین وی شد. او حتی به یكی از اعضای گروه West Coast Avengers تبدیل شد (چون بسیار ماهر شده بود و «هاکای» که نمیدونست کی زیر زره آیرون من قرار دارد، او را تیم دعوت کرد!). در نهایت تونی دوباره مرد آهنی شد. اما  وقتی تونی ظاهرا مرد، او دوباره لباس آهنی تنش كرد و اسم خودش را «ماشین جنگی» گذاشت و به یك قهرمان جدید و مستقل تبدیل شد که البته خیلی وقتها در کمیک های آیرون من حضور داشت.

 

چند سال پیش استارك زره رودز را ارتقا داد و او خیلی قوی تر شد و به همين خاطر بهش لقب Iron Man 2.0 داده شد. او اخیرا در رویداد "جنگ داخلی 2" کشته شد (این کمیک در اینجا به طور کامل ترجمه شده است) ولی بعدش تونی به وسیله متدهای تغییر DNA او را دوباره زنده کرده منتهی بعد از زنده شده به خاطر وحشتی که موقع مرگ در زره بهش وارد آمده بود، از اختلال استرسی پس از آسیب روانی (PTSD) رنج میبرد  و به همین دلیل از پوشیدن زره ماشین جنگی کناره گیری کرد.

 

(در این مقاله میتونید کلی اطلاعات درباره این شخصیت کسب کنید). 

 

مهدی ترابی مهربانی

  All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی (IRON MAN)

معرفی 10 دشمن برتر آیرون من (IRON MAN)

10 حقیقت مهمی که باید درباره "جیمز رودی رودز" ملقب به ماشین جنگی/وار ماشین (WAR MACHINE) بدانید

10 نسخه عجیب و غریب از مرد آهنی در دنیای کمیک !

شماره آخر کمیک "مرد آهنی شکست ناپذیر"  ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

10 کاور برتر مرد آهنی (IRON MAN)

10 كمیك برتر آیرون من (IRON MAN)

20 زره برتر مرد آهنی در دنیای سینمایی (MCU)

آشنایی با زره های مرد آهنی - قسمت اول

آشنایی با زره های مرد آهنی - قسمت دوم

اولین حضور مرد آهنی در دنیای کمیک ترجمه شد

شماره آخر کمیک "مرد آهنی شکست ناپذیر"  ترجمه شد

معرفي دوستان مرد عنكبوتي: ايرون من

75 لحظه ماندگار مارول: ايرون من خلق ميشود!

  شماره آخر جنگ داخلی (Civil War) ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

16 داستان كمیك بوكی كه اشكتان را در می آورد ...    

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-02-11 15:09
سلام! لطفا مقاله منو با دقت بخونید و هر جایی که به غلط تایپی برخورد کردید اطلاع بدید تا تصحیح بشه. ممنونم
نقل قول کردن
شرلوک
#2 شرلوک 1398-02-11 15:35
سلام بابات مقاله ممنون!
نقل قول کردن
Amir097
#3 Amir097 1398-02-11 16:59
فکر نمی کردم این تعداد افراد لباس Iron man پوشیده باشن واقعا جالب بود
نقل قول کردن
mjm
#4 mjm 1398-02-11 17:19
سلام‌.چقدر زیادن.فکر نمی کردم انقدر زیاد باشن.
منکه همیشه مقالات مربوط به تونی استارک بخوص زره هاش رو دوست دارم خیلی بحث جذابیه!
ممنون از استاد
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1398-02-11 19:35
من انتظار داشتم که بروس بنر رو هم تو لیست ببینم ولی نگو کارشون تو جنگ بی نهایت کار جدیدی بوده. البته من تو انیمیشن سری دوم اونجرز هم دیدم که تونی واسه کل گروه زره ساخته بود.
آقای ترابی اون لباس عنکبوتی تو جنگ داخلی که اونو تبدیل به آیرون اسپایدر کرد، محسوب نمیشه آیا؟
نقل قول کردن
mhhk
#6 mhhk 1398-02-11 23:53
بالاخره تموم شد :))) یهویی کلی مطلب گذاشتید سه روزه دارم مطلب میخونم بالاخره الان تمومشون کردم همه این مقاله هایی که جدید به مناسبت اکران اونجرز گذاشتید بی نظیر و عالی بودن واقعا دستتون درد نکنه شما بی نظیرید
نقل قول کردن
iron-man 2019
#7 iron-man 2019 1398-05-10 21:10
راستی استاد پانیشر هم زره مردآهنی(یا بهتره بگم ماشین جنگی رو)پ وشید و چنان جنگی راه انداخت که کاپیتان مارول،ثینگ،لوک کیج،هرکول،مردعن کبوتی،فالکون و ...جمع شدند تا جلوشو بگیرند ولی نتونستند!!!!
فکر کنم به اون هم اشاره میشد بد نبود :-*
نقل قول کردن
Spider bat
#8 Spider bat 1398-05-10 22:43
به نقل از iron-man 2019:
راستی استاد پانیشر هم زره مردآهنی(یا بهتره بگم ماشین جنگی رو)پ وشید و چنان جنگی راه انداخت که کاپیتان مارول،ثینگ،لوک کیج،هرکول،مردعنکبوتی،فالکون و ...جمع شدند تا جلوشو بگیرند ولی نتونستند!!!!
فکر کنم به اون هم اشاره میشد بد نبود :-*
imgurl.ir/uploads/m1282_.jpg

خوبه حالا خودت میگی زره وار ماشین :-*
نقل قول کردن
Spider bat
#9 Spider bat 1398-05-10 22:44
ولی استاد ترکوندید
واسه اونجرز و اعضاش تو این مدت 60-70 تا مقاله نوشتید
Wow
Just wow
نقل قول کردن
iron-man 2019
#10 iron-man 2019 1398-05-10 23:36
به نقل از Spider bat:
به نقل از iron-man 2019:
راستی استاد پانیشر هم زره مردآهنی(یا بهتره بگم ماشین جنگی رو)پ وشید و چنان جنگی راه انداخت که کاپیتان مارول،ثینگ،لوک کیج،هرکول،مردعنکبوتی،فالکون و ...جمع شدند تا جلوشو بگیرند ولی نتونستند!!!!
فکر کنم به اون هم اشاره میشد بد نبود :-*

خوبه حالا خودت میگی زره وار ماشین :-*

حالا خوبه همه گزینه ها لباس مرد آهنی نبود.
مثلدنورمن یا دکتر دووم.وارماشین هم نسخه ای از همونه.
آرنو استارک هم که دیگه یک نسخه دیگه است.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#11 Spider-Fan 1398-05-11 02:06
#10 ,#7:

بنظرم واقعاً نیازی نبود که به اون مورد اشاره بشه‌.
چون مقاله راجع به کسانی هست که زره "مرد آهنی" رو پوشیدند.
مثلاً دکتر دووم یه نسخهٔ تغییریافته از زره mark 52 تونی رو پوشید. یا آرنو استارک یکی از زره‌های کمکی و backup تونی رو پوشید.
اما وارماشین خیلی وقته که راه‌ش رو از آیرون من جدا کرده و تبدیل به یه قهرمان مستقل شده. پس اون موردی که گفتید زره "وارماشین" رو پوشیده، نه "مرد آهنی".
نقل قول کردن
iron-man 2019
#12 iron-man 2019 1398-05-11 02:23
به نقل از Spider-Fan:
#10 ,#7:

بنظرم واقعاً نیازی نبود که به اون مورد اشاره بشه‌.
چون مقاله راجع به کسانی هست که زره "مرد آهنی" رو پوشیدند.
مثلاً دکتر دووم یه نسخهٔ تغییریافته از زره mark 52 تونی رو پوشید. یا آرنو استارک یکی از زره‌های کمکی و backup تونی رو پوشید.
اما وارماشین خیلی وقته که راه‌ش رو از آیرون من جدا کرده و تبدیل به یه قهرمان مستقل شده. پس اون موردی که گفتید زره "وارماشین" رو پوشیده، نه "مرد آهنی".

چون جناب spider-fan گفت فقط.چون واقعاً نظرش برام مهمه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45