مورد انتظار ترین فیلم های سال 2022

مورد-انتظار-ترین-فیلم-های-سال-2022-فیلم-های-بهترین-most-anticipated-تاپ-پرطرفدار

با فرا رسیدن سال 2022 معلوم نیست که در 12 ماه آینده دنیای سینما چه وضعیتی خواهد داشت، اما حداقل میدونیم که فیلم های هیجان انگیز زیادی در راه هستند که برای اکران‌ آنها لحظه شماری میکنیم.

مقدمه: بعد از سالِ طاقت فرسای 2020 ، 2021 نشانه های مطمئنی از بهبود باکس آفیس را به همراه داشت. فیلم هایی مثل "شانگ چی و افسانه ده حلقه" (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings)، "وقت مردن نیست" (No Time To Die) و "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" (Spider-Man: No Way Home) همگی خوش درخشیدند و ثابت کردند که شایعات پیرامون مرگ سینما، خزعبلاتی بیش نبودند! بعد از اینکه در سال 2020 پلتفرم های استریمی صنعت سینما را تصاحب کردند، در سال 2021 تعادل نسبتا مناسبی برقرار شد زیرا اکثر بلاک باستر ها توانستند راهشان را به سینما های دنیا باز کنند. با این وجود‌، هنوز هم عدم قطعیت وجود دارد که امری طبیعی‌ست. به هر حال رفتار و اقدامات مخاطبان سینما، حاکی از آن‌اند که اوضاع دارد کمی به حالت نرمالِ پیش از همه گیری ویروس کرونا بازمیگردد. سال 2021 حداقل ثابت کرد که صرف نظر از اتفاقاتی که در خارج صحنه می‌افتد، همیشه یک جریان ثابت از فیلم های خوب و باکیفیت وجود خواهد داشت. "تل ماسه" (Dune)، "شوالیه سبز" (The Green Knight) و "کودا" (CODA) در لیست بهترین فیلم های سال جای گرفتند و حتی "‌خوک" (Pig) هم توانست فیلم خوبی از آب در بیاید. البته صادقانه باید گفت که برخی فیلم ها همچون "بلک ویدو" (Black Widow)، "اترنالز" (Eternals) و "رستاخیزهای ماتریکس" (The Matrix Resurrections) ناامیدکننده ظاهر شدند اما از طرفی، آثاری مثل "آخرین دوئل" (The Last Duel) و "قدیسان فراوان نیوآرک" (The Many Saints of Newark) موفق شدند که در رده فیلم های پرمخاطب قرار گیرند.

هیچکس نمی‌تواند با اطمینان بگوید که اوضاع سینما در سال پیش رو چگونه خواهد بود، اما خوشبختانه دلایل کافی برای مشتاق بودن وجود دارد. عالم سینما یک تقویم جدید از فیلم ها را روی دیوار نصب کرده و این ها، فیلم هایی هستند که در سال 2022 بیشترین انتظار را برایشان میکشیم و برای اکران‌شان ثانیه شماری میکنیم.

 

20- وزن غیرقابل تحمل استعداد عظیم (The Unbearable Weight Of Massive Talent)

وزن غیرقابل تحمل استعداد عظیم (The Unbearable Weight Of Massive Talent)

شاید شما این را یک کنجکاوی ساده بدانید اما هیچ فیلمی در هالیوود مثل "وزن غیرقابل تحمل استعداد عظیم" نیست. در این فیلم «نیکلاس کیج» (Nicolas Cage) در نقش «نیکلاس کیج»(!) حاضر میشود که در ازای دریافت یک میلیون دلار، در جشن تولد یک طرفدار پولدار مکزیکی به نام «جاوی» (Javi) با بازی «پدرو پاسکال» (Pedro Pascal) شرکت کند. اما اوضاع خوب پیش نمی‌رود و این معامله باعث یک ماجراجویی دیوانه وار خود ارجاعی (self-referential) که در آن کیج مجبور میشود که در نقش های سینمایی گذشته خود قرار بگیرد تا یک کمپانی مواد مخدر را نابود کند. "وزن غیرقابل تحمل استعداد عظیم" همچون فرزند فیلم های "بردمن" (Birdman) و "جان مالکوویچ بودن" (Being John Malkovich) است و میتواند به راحتی به یک آشفتگی مطلق تبدیل شود. اما با عملکرد درخشان کیج در فیلم "خوک" ، "وزن غیرقابل تحمل استعداد عظیم" یا فیلمی بسیار سرگرم کننده خواهد بود یا کاملا غیرقابل تحمل.

 

19- تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

در سال 2021 قرار بود شاهد اکران فیلم های "ماموریت: غیرممکن 7" (Mission: Impossible 7) و "تاپ گان: ماوریک" (Top Gun: Maverick) باشیم اما تنها چیزی که گیرمان آمد صدای ضبط شده لو رفتهٔ «تام کروز» (Tom Cruise) سر صحنه فیلمبرداری بود! خوشبختانه ممکن است 2022 سرانجام سال کروز باشد. فیلم تاپ گان از تاریخی ترین آثار سینما نیست اما این اثر بلند پرواز سالِ 1986 ، قرار است با دیالوگ های زیبا، اکشن بزرگ و موسیقی متن جذابش امسال به سینماها بازگردد. اینکه فیلم تاپ گان: ماوریک به عنوان یک دنباله، آن هم بعد از 35 سال چگونه عمل خواهد کرد، پرسشی بود که قرار بود در سال های 2019، 2020، 2021 به پاسخ آن دست یابیم اما این اتفاق سرانجام در سال 2022 خواهد افتاد. علاوه بر کروز، بازیگران دیگری چون «‌مایلز تلر» (Miles Teller)، «جنیفر کانلی» (Jennifer Connelly)، ‌«اد هریس» (Ed Harris) و «جان هام‌» (Jon Hamm) در این فیلم حضور دارند و «وال کیلمر» (Val Kilmer)‌ بار دیگر برای بازی در نقش «آیس‌ من» (Iceman) باز خواهد گشت. تاپ گان: ماوریک ممکن است فقط یک سفر نوستالژیک باشد اما از آنجا که تام کروز یک خلبان دارای گواهینامه است، او تعهدی باورنکردنی برای خلق خیره کننده ترین سکانس های پرواز در تاریخ سینما دارد؛ که باعث میشود تاپ گان: ماوریک حتی برای کسانی که قسمت اول را به سخره میگرفتند، ارزش دیدن داشته باشد.

 

18- آنچارتد (Uncharted)

آنچارتد (Uncharted)

متاسفانه آثار سینمایی اقتباس شده از روی ویدئو گیم به موفقیت چندانی در هالیوود دست نیافته‌اند. علیرغم اینکه "کارآگاه پیکاچو" (Detective Pikachu) و "سونیک خارپشته" (Sonic the Hedgehog) در سال های اخیر این روند را نقض کرده اند، اما به هر حال نباید انتظار زیادی از فیلم های اقتباس شده از روی ویدئو گیم داشت. با این حال، سخت است که برای "آنچارتد" هیجان زده نشد. در این فیلم شاهد ماجراجویی های «نیتن دریک» (Nathan Drake) با بازی «تام هالند» (Tom Holland) در کنار مرشد او یعنی «سالی» (Sully) با بازی «مارک والبرگ» (Mark Wahlberg) خواهیم بود. تریلرها تا حدی موجب نگرانی طرفداران بازی آنچارتد شده‌اند، اما تاکید کلی همچنان روی اکشن و ماجراجویی در مکان های عجیب و ناشناخته است. چیزی که باعث میشود بیشتر برای این فیلم هیجان زده شویم، نقش آفرینی بازیگر بااستعدادی مثل تام هالند به عنوان شخصیت اصلی فیلم است. به علاوه، تام هالند از زمان امضای قرارداد این پروژه، پیشرفت قابل توجهی داشته (به خصوص در نقش پیتر پارکر). بنابراین آیا آنچارتد میتواند الگوی فیلم های بد ساخته شده بر اساس بازی های ویدئویی را بشکند؟ باید صبر کرد و دید...

 

17- هالووین به پایان میرسد (Halloween Ends)

 هالووین به پایان میرسد (Halloween Ends)

فیلم "هالووین" (Halloween) محصول 2018 برای رتکان سری فیلم های هالووین ساخته شد و باعث بازگشت غیرمنتظره «مایکل مایرز» (Michael Myers) در سینمای مدرن شد. جایی که بسیاری از نماد های فیلم های ترسناک احیا شدند و مرگ های مخوف و پوست کنده شده بازگشتند. همچنین «جیمی لی کرتیس» (Jamie Lee Curtis) بار دیگر نقش «لوری استرود» (Laurie Strode) را بازی کرد. خوشبختانه این فیلم بسیار راضی کننده و مانند یک آپدیت وفادارانه از فیلم های اریجینال «جان کارپنتر» (John Carpenter) بود. اما دنبالهٔ این فیلم که با عنوان «هالووین میکشد» (Halloween Kills) در سال 2021 منتشر شد، طبق سنت دیرینه سری فیلم های هالووین، یک دنباله ضعیف بود که اکثر بینندگان و منتقدان را ناامید کرد. این سه گانه قرار است در سال 2022 و با فیلم "هالووین به پایان میرسد" خاتمه یابد. جایی که کرتیس دوباره به «جودی گریر» (Judy Greer) می‌پیوندد تا برای آخرین بار (احتمالا) با شکنجه گر قاتل‌شان رو به رو شود. اگر واکنش های منفی به فیلم قبلی انقدر زیاد نبود، میزان هیجان برای "هالووین به پایان میرسد" بیشتر و مسلما رتبه‌اش هم بالاتر بود، ولی متاسفانه "هالووین میکشد" به عنوان اثر میانی این سه گانه لنگ میزند.

 

16- اجی مجی 2 (Hocus Pocus 2)

اجی مجی 2 (Hocus Pocus 2)

دومین فیلم مخصوص هالووین لیست که خشونت کمتری نسبت به "هالووین به پایان میرسد" دارد، دنباله فیلم "‌اجی مجی" است. در سال 1993 ، «بت میدلر» (Bette Midler)، «سارا جسیکا پارکر» (Sarah Jessica Parker) و «کثی نجیمی» (Kathy Najimi) در فیلم "اجی مجی" (Hocus Pocus) به جادوگری پرداختند و اکنون بعد از حدودا 3 دهه، هم بچه ها و هم بزرگترها بی‌صبرانه منتظر تماشای ادامه آن در سال 2022 هستند. میدلر، پارکر و نجیمی برای ایفای نقش خواهران ساندرسون باز خواهند گشت و «داگ جونز» (Doug Jones) بار دیگر نقش «بیلی بوچرسون» (Billy Butcherson) را بازی میکند. همچنین در این فیلم نسل جدیدی از بچه های جن‌زده با این سه ساحره معروف دیدار خواهند کرد. این فیلم امسال از سینماها و همچنین دیزنی پلاس منتشر میشود.

 

15- جیغ (Scream)

جیغ (Scream)

با نگاهی کوتاه به این لیست، میتوانید بفهمید که دنباله سازی، ریبوت (Reboot)‌ و ریمیک (Remake) فیلم های ترسناک کلاسیک، مسلما امری عادی است که معمولا نتایج نه چندان خوبی به دنبال دارد. پنجمین قسمت از سری فیلم های فرا ترسناک (meta-horror) "جیغ" در سال 2022 اکران میشود. این اولین فیلم از این سری است که «وس کریون» (Wes Craven) آن را کارگردانی نمیکند زیرا او در سال 2015 فوت کرد. در عوض «مت بتینلی اولپین» (Matt Bettinelli-Olpin) و «تایلر جیلت» ‌(Tyler Gillett) به جای کریون این فیلم را کارگردانی خواهند کرد. بازیگران نقش های اصلی فیلم های قبلی باز خواهند گشت و «‌دیوید آرکت‌» (David Arquette) در نقش «دیوِی» (Dewey)، «ِنو کمبل» (Neve Campbell)‌ در نقش‌ «‌سیدنی» (Sidney) و «کورتنی کاکس» (Courtney Cox) در نقش «گِیل» (Gale) حضور خواهند داشت. همچنین تازه‌ وارد هایی مثل «جک کواید» (Jack Quaid)، «ملیسا باررا» (Melissa Barrera) و «جنا اورتگا» (Jenna Ortega) هم به مجموعه بازیگران جیغ می‌پیوندند. جیغ در کنار فیلم هایی چون "شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ" (Ghostbusters: Afterlife)، "رستاخیزهای ماتریکس" (The Matrix Resurrections)، "دنیای ژوراسیک: قلمرو" (Jurassic World: Dominion) و ... در لیست بلندبالای دنباله های فیلم های قدیمی قرار میگیرد که در حال حاضر خیلی در هالیوود رواج یافته. این فیلم، یا نسل جدیدی از هواداران را به «گوست فیس» (شخصیت منفی سری فیلم های جیغ) علاقه‌مند میکند، یا همه را از خود دور می‌کند.

 

14- ماموریت: غیرممکن 7 (Mission: Impossible 7)

ماموریت: غیرممکن 7 (Mission: Impossible 7)

قسمت هفتم "ماموریت: غیرممکن" از آن بلاک باستر هایی بود که تولیدش به شدت تحت تاثیر تعطیلی های ناشی از انتشار ویروس کرونا قرار گرفت. به طوری که در ابتدا قرار بود که این فیلم در 23 جولای 2021 اکران شود اما این تاریخ به نوامبر 2021 و می 2022 تغییر کرد و در حال حاضر تاریخ اکران آن 30 سپتامبر 2022 اعلام شده. در این فیلم «تام کروز» (که کرونا مانع بسیاری از فعالیت های او شد) طبق معمول در نقش «ایتن هانت» ‌(Ethan Hunt) ظاهر میشود و در کنار خدمه جاسوسی‌اش در یک ماموریت دشوار دیگر شرکت میکند. همچنین «هایلی اتول» (Hayley Atwell) و «اسای مورالز» (Esai Morales) به این فیلم خواهند پیوست و صحنه های اکشن احتمالا دیوانه وار تر از همیشه خواهند بود و به نظر میرسد که این فیلم پر است از انفجار پل ها و چتربازی در آسمان. شاید تاخیر های زیاد ماموریت: غیرممکن 7 هیجانات را کاهش داده باشد، اما به هر حال نمی‌توان برای بازگشت ایتن هانت به پرده نقره ای سینما هیجان زده نبود.

 

13- قرمز شدن (Turning Red)

قرمز شدن (Turning Red)

همیشه انتظار زیادی از فیلم های پیکسار میرود که صرفا ناشی از اعتبار استودیو است. انیمیشن قرمز شدن هم از این قاعده مستثنی نیست. بعد از یک سال خوب و قدرتمند (به لطف انیمیشن لوکا) پیکسار حالا باید با "قرمز شدن" دل هواداران را به دست آورد. پیکسار قبلا با انیمیشن "کوکو" فرهنگ مکزیک را به نمایش گذاشت و با "لوکا" به درون فرهنگ ایتالیا رفت. اما این بار پیکسار کشور چین را انتخاب کرده. داستان این انیمیشن درباره دختری 13 ساله به نام ‌«می‌لی» است که هرگاه که هیجان زده یا احساسی شود، ناخواسته به یک پاندای قرمز غول پیکر تبدبل می‌شود. این فیلم توسط «دومی شی» (Domee Shi) کارگردانی میشود و «ساندرا اوه» (Sandra Oh) و ‌«روزالی چیانگ» (Rosalie Chiang) از صداپیشه های آن هستند. قرمز شدن می‌تواند مضامین درون نگرانه انیمیشن "درون و بیرون" (Inside Out) را با فرهنگ اصیل چین ترکیب کند. در ضمن این فیلم دارای یک موسیقی اریجینال است که توسط «‌بیلی ایلیش» (Billie Eilish) و برادر ترانه سرایش، برای یک گروه موسیقی به نام 4*Town (یک گروه موسیقی تخیلی در انیمیشن قرمز شدن) ساخته شده است.

 

12- مرد شمالی (The Northman)

مرد شمالی (The Northman)

‌‌مرد شمالی پتانسیل دارد به یک فیلم اکشن مهیج و رازآلود تبدیل شده و یکی از غافلگیرکننده ترین آثار 2022 باشد. «رابرت اگرز» (کارگردان فیلم های فانوس دریایی و ساحره) وظیفه کارگردانی را دارد و «آنیا تیلور جوی» ‌(Anya Taylor-Joy)، «‌الکساندر اسکاشگارد» (Alexander Skarsgård)، «ویلم دفو» (Willem Dafoe) و «نیکول کیدمن‌» (Nicole Kidman) در لیست بازیگران فیلم هستند. مرد شمالی یک فیلم هیجان انگیز انتقام جویی و وایکینگی است که اکشن تاریخی را با عناصر عرفانی ترکیب می‌کند؛ چیزی مثل سریال "وایکینگ ها" اما این بار در مقیاس سینمایی. رابرت اگرز با فیلم ساحره به تیلور جوی در مسیر ستاره شدن کمک کرد و فیلم "مرد شمالی" می‌تواند نشان دهنده تلاش کارگردان برای خلق آثار عامه پسند و هدف قرار دادن مخاطبان عادی باشد. حالا سوال اینجاست که آیا "مرد شمالی" میتواند موفقیت فیلم فانتزیِ "شوالیه سبز" ‌را تکرار کند یا خیر.

 

11- نه (Nope)

نه (Nope)

«جردن پیل» (Jordan Peele) با نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم های "‌برو بیرون" (Get Out) و "ما" (Us) به ارباب وحشت مدرن در سینما تبدیل شده و به زیبایی تمام، استعاره های سینمای وحشت را که دهه ها برای طرفداران فیلم های ترسناک عزیز بوده اند، زیر و رو کرد. "نه" را می‌توان سومین فیلم روانی از این سه گانه در نظر گرفت که بازیگرانی چون ‌«دنیل کالویا» (Daniel Kaluuya)، «کیکه پالمر» (Keke Palmer) و «استیون ین» (Steven Yeun) در آن نقش آفرینی می‌کنند. مطلقا هیچ چیز درباره "نه" مشخص نیست. اما اولین پوستر فیلم، یک ابر عجیب را به تصور می‌کشد که بر فراز یک روستای کوچک و دور افتاده در کوه ها شناور است و پرچم های ترسناکی به آن وصل هستند. هر چه میخواهید از این تصویر برداشت کنید اما صرفنظر از شهرت جردن پیل، رازداری شدید این پروژه سروصدای زیادی به پا کرده و ما را مشتاق دیدن آن میکند. همیشه میگن تا سه نشه بازی نشه، بنابراین آیا جردن پیل میتونه برای بار سوم اثری درخشان و قابل ستایش خلق کند؟

 

10- بلک آدام (Black Adam)

 بلک آدام (Black Adam)

فیلم "شزم" (Shazam) فیلم خوبی بود اما به دلیل انتشار در سال 2019 و اکران "اونجرز: اندگیم" (Avengers: Endgame) چندان به چشم نیامد. دنباله این فیلم در سال 2023 ساخته میشود اما پیش از آن، دشمن بزرگ شزم یعنی «بلک آدام» (Black Adam) برای اولین بار در لایو اکشن حضور خواهد یافت. «دواین جانسون» (Dwayne Johnson) قرار است وظیفه بازیگری در نقش «بلک آدام‌» را به عهده بگیرد و در این فیلم، بلک آدام برخلاف دنیای کمیک نه به عنوان یک ویلین، بلکه به عنوان یک ضد قهرمان معرفی خواهد شد. حضور راک در یک بلاک باستر ابرقهرمانی، طرفداران را هیجان زده کرد و پس از تایید حضور «هاوکمن» (Hawkman)، «اتم اسمشر» (Atom Smasher) و «دکتر فیت» (Doctor Fate) به عنوان اعضای گروه "انجمن عدالت آمریکا" (Justice Society of America) هایپ هواداران حتی بالاتر هم رفت. در جریان دیسی فندوم 2021 یک تیزر امیدوارکننده اما مختصر منتشر شد که واکنش های مختلفی در پی داشت. برخی از آن خوششان آمد و عشق و علاقه پشت ساخت فیلم را حس کردند و بعضی سوءظن هایی، مثل اینکه فیلم ظاهر را بر محتوا ترجیح میدهد‌ به آن نسبت دادند.

 

9- دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World: Dominion)

دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World: Dominion)

در سال 2015 «کولین ترورو» (Colin Trevorrow) بعد از حدودا 15 سال، فرنچایز "پارک ژوراسیک" (Jurassic Park) را با موفقیت به عرصه سینما بازگرداند و فیلم "دنیای ژوراسیک" (Jurassic World) را به عنوان دنباله ای برای نسل جدید فیلم های اریجینال قبلی معرفی کرد. این فیلم موفقیت تجاری و تحسین منتقدان را در پی داشت. اما ادامه آن که در سال 2018 و با عنوان "دنیای ژوراسیک: پادشاهیِ سقوط کرده" (Jurassic World: Fallen Kingdom) منتشر شد، واکنش های متفاوتی در پی داشت. با این وجود، امید زیادی برای آخرین فیلم در سه گانه ترورو یعنی ‌"دنیای ژوراسیک: قلمرو" (Jurassic World: Dominion) وجود دارد. در این فیلم برای بار دیگر «کریس پرت‌» (Chris Pratt) و «برایس دالاس هاوارد» (Bryce Dallas Howard) به بازیگری خواهند پرداخت و بازیگران قدیمی پارک ژوراسیک، یعنی «سم نیل» (Sam Neill)، «لورا درن» (Laura Dern) و «جف گلدبلوم» (Jeff Goldblum) دوباره گرد هم می‌آیند. اما از همه مهمتر، دنیای ژوراسیک: قلمرو، بالاخره به وعدهٔ آخرالزمانی اش عمل می‌کند و در دنیایی تاریک رخ می‌دهد که دایناسورها اجازه دارند که آزادانه در سرتاسر زمین پرسه بزنند.

 

8- لایت‌‌‌یر (Lightyear)

لایت‌‌‌یر (Lightyear)

شما هرگز نمی‌توانید این واقعیت را انکار کنید که چهارگانه "‌داستان اسباب بازی" (Toy Story) یکی از بهترین ها و خاطره انگیز ترین هاست. اما حالا با توجه به پایان بندی قسمت چهارم، دیگر بعید است که قسمت پنجم این فرنچایز ساخته شود. ولی حالا چگونه می‌توان فیلمی از داستان اسباب بازی ساخت که در آن هیچ اسباب بازی وجود نداشته باشد؟ ظاهرا با قرار دادن شخصیت محبوب «باز لایت‌یر» (Buzz Lightyear) در یک انیمیشن ماجراجویی استاروارزگونه. در سال 2020 دیزنی و پیکسار اعلام کردند که انیمیشنی با محوریت باز‌ لایت‌یر (فضانوردی که الهام بخش شرکت های اسباب بازی سازی برای ساختن اسباب بازیِ باز لایت‌یر بود) ساخته شود. این اسپین آف ارتباط چندانی با فیلم های دیگر سری "داستان اسباب بازی" ندارد و سعی میکند که یک داستان کیهانی کاملا جداگانه را روایت کند. البته کارگردان این فیلم یعنی «انگس مکلین» (Angus MacLane) از این انیمیشن به عنوان فیلمی یاد کرده که شاید «اندی» (Andy) آن را در سینما تماشا کرده و به همین دلیل عاشق اسباب بازی باز شده است. اگرچه در سری فیلم های داستان اسباب بازی، «تیم آلن» (Tim Allen) صداپیشه باز لایت‌یر بود، اما در این انیمیشن «کریس ایوانز» (Chris Evans) وظیفه گویندگی تکاور فضایی محبوب همگان را به عهده دارد. ضمنا «پیت داکتر» ‌(Pete Docter)، از دست اندرکاران کهنه کار پیکسار، در جایگاه نویسندگی قرار دارد. تریلر لایت‌یر پس از انتشار موفق شد که بعد از انیمیشن "شگفت انگیزان 2" (The Incredibles 2) به عنوان دومین تریلر پربیننده آثار پیکسار دست یابد. همین موضوع نشان می‌دهد که میزان هایپ برای این فیلم چقدر بالاست. این انیمیشن به طور قابل پیشبینی، از نظر بصری دارای زیبایی و جذابیت زیادی خواهد بود. به علاوه، لایت‌یر طعم علمی تخیلی را به ارمغان می‌آورد که طرفداران پیکسار از زمان "وال-‌ای" (WALL-E) آن را ندیده اند. بنابراین آیا پیکسار می‌تواند موفقیت انیمیشن های داستان اسباب بازی را دوباره تکرار کند؟

 

7- پلنگ سیاه: زنده باد واکاندا (Black Panther: Wakanda Forever)

پلنگ سیاه: زنده باد واکاندا (Black Panther: Wakanda Forever)

مارول استودیوز بی شک سخت ترین کار خودش رو با «پلنگ سیاه : واکاندا فور اور» پیش رو خواهد داشت. با مرگ غم انگیز زنده یاد چاودیک بوزمن، مارول با مشکل بازیگر نقش پلنگ سیاه مواجه است، همینطور فشار فیلم اول پلنگ سیاه که فیلم خوبی از آب در آمد و هواداران انتظار یه فیلم خوبه دیگه رو برای پلنگ سیاه دارند. خب این فیلم پلنگ سیاه کلا نمیدونم چه بلایی تو سرش داره. علاوه بر مرگ چاودیک بوزمن (روحش شاد یادش گرامی) و فشار هایی که فیلم اول پلنگ سیاه داره وارد میکنه، این فیلم از مشکلات تولید زیادی رنج می‌بره، در حالی که فیلم‌برداری فیلم‌های مارول ها و مرد مورچه‌ای و زنبور که برای 2023 هست به پایان رسیده، خب با این حساب احتمالش هست که دنباله آن دچار تاخیر شده و این فیلم رو از لیست ۲۰۲۲ خارج کنه! با این وجود، یه نکته مثبت هم هست اونم اینکه بیشتر بازیگران محبوب قراره برگردند، همینطور انگاری قراره نقش شوری به سمت نقش اصلی تمایل پیدا کنه. فراتر از اون، واکاندا فور اور، دو شخصیت نمادین مارول رو معرفی خواهد کرد و قراره «ریری ویلیامز» (Riri Williams) ملقب به «آیرون هارت» (Ironheart) با بازی «‌دومینیک تورن» (Dominique Thorne) و «نیمور» (Namor) با بازی احتمالی «تنوخ اوارتا» (Tenoch Huerta) اولین حضور لایو اکشنی خودشون رو تجربه کنند.

 

6- ثور: عشق و تندر (Thor: Love & Thunder)

ثور: عشق و تندر (Thor: Love & Thunder)

ثورِ کریس همسورث اولین قهرمان مارول خواهد شد که به چهارمین فیلم اختصاصی میرسد و «تایکا وایتیتی» (Taika Waititi) از راگناروک محبوب بازمی‌گردد تا ثور: عشق و تندر را کارگردانی کند. «ناتالی پورتمن» (Natalie Portman) بالاخره عشق جذاب ثور یعنی جین فاستر را برمی گرداند، و ظاهراً او همچون کمیک های "ثور نیرومند" (Mighty Thor) با استفاده از چکش ثور به یک قهرمان تبدیل می شود و لباس جدیدی شبیه به ثور خواهد داشت. پس از جریانات کهکشانی که توی انتقام جویان پایان بازی برای ثور رخ داد، نگهبانان کهکشان توی ثور 4 حضور خواهند داشت. دو بازیگر اسکارگرفته نیز قرار است اولین حضور خود را در mcu تجربه کنند. راسل کرو در نقش زئوس و کریستین بیل در نقش گور قصاب خدایان (Gorr the God Butcher). کلا به نظر میرسه فیلم خیلی جالب و باحالی از آب در بیاد و به شدت هواداران برای دیدن این فیلم هایپ هستند. ضمنا با توجه به اینکه جین فاستر در این فیلم با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند، به نظر میرسد که در این فیلم پیام جدی‌تر و معنادارتری از عشق را خواهیم دید.

 

5- فلش (Flash)

فلش (Flash)

در سال 2020 ، فیلم "واندرومن 1984" (Wonder Woman 1984) که جزئی از DCEU بود اکران شد که اثری واقعا ناامیدکننده بود. در عوض، در سال 2021 ‌"لیگ عدالت نسخه زک اسنایدر" (Zack Snyder's Justice League)  فیلمی تاثیر گذار بود و "جوخه خودکشی" (The Suicide Squad) هم توانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند ولی در باکس آفیس شکست خورد. 2022 سال پرمشغله تری برای DCEU است، چراکه علاوه بر "بلک آدام" (Black Adam) و "آکوامن و پادشاهی گمشده" (Aquaman & The Lost Kingdom)، فیلم "فلش" (Flash) به عنوان هیجان انگیزترین فیلم آینده DCEU (البته نه لزوما هیجان انگیز ترین فیلم آینده دیسی) در راه است. مسلما حضور «ازرا میلر» (Ezra Miller) در نقش فلش چیزی نیست که بتوان برایش هیجان داشت، اما دلایلی همچون کارگردانی «اندی موشکیتی» (Andy Muschietti) و اقتباس از کمیک "فلش پوینت" (Flashpoint)، بازگشت «بن افلک» (Ben Affleck) در نقش بروس وینِ DCEU، اولین حضور «سوپرگرل» (Supergirl) در DCEU و از همه مهمتر، بازگشت «‌مایکل کیتون» (Michael Keaton) بعد از 30 سال در نقش بتمن فیلم های «تیم برتون‌» (Tim Burton)، موجب می‌شوند که فلش در لیست فیلم های مورد انتظار امسال قرار گیرد. از طرفی جذابیت ایده محبوب مولتی ورس هم بر پتانسیل این فیلم می‌افزاید. اما، این ملاقات نسخه های مختلف قهرمانان دیسی و همچنین امیدها برای ادامه یافتن سری فیلم های بتمن تیم برتون است که قلب طرفداران را به تپش می‌اندازد و آنها را مشتاق این فیلم نگه می‌دارد.

 

4- قسمت اول مرد عنکبوتی: در سرتاسر دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across The Spider-Verse [Part One])

قسمت اول مرد عنکبوتی: در سرتاسر دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across The Spider-Verse [Part One])

مرد عنکبوتی: در سرتاسر دنیای عنکبوتی (بخش اول) نیمه اول دنباله مورد انتظار «مرد عنکبوتی : به درون دنیای عنکبوتی» است که شاهد بازگشت مایلز مورالز با صدای «شامیک مور» (Shameik Moore) ، گوئن استیسی با صدای «هیلی استاینفلد» (Hailee Steinfeld) و حجم عظیمی از عنکبوتی های مولتیورسی خواهیم بود. جزئیات داستان در حال حاضر خیلی کمه و اطلاعات زیادی در دسترس نیست، اما اولین تریلر انیمیشن، مرد عنکبوتی 2099 با صداپیشگی «اسکار ایزاک» (Oscar Isaac) رو نشون داد که توی صحنه پس از تیتراژ انیمیشن اول هم ظاهر شده بود. همچنین تقسیم شدن این فیلم به دو قسمت، موجب دلگرمی ما شده زیرا حالا سازندگان با دست بازتر می‌توانند ایده ای جاه طلبانه تر و نوآورانه تر از قسمت قبلی را ارائه کنند. پس از اینکه اولین انیمیشن برنده اسکار بهترین انیمیشن بلند در سال 2019 شد، سونی انتظارات رو از دنباله این انیمیشن به شدت بالا برد و مطمئنم همتون الان واسه این دنباله هایپ هستید. پس منتظر بمونید که ایشالا با یه گرد و خاک دیگه از طرف سونی شاهد باشیم!

 

3- آواتار 2 ( Avatar II)

 آواتار 2 ( Avatar II)

آیا برای یک فیلم ساز کاری سخت تر و دلهره آور تر از ساختن دنباله برای پرفروش ترین فیلم تاریخ وجود دارد؟ (البته این عنوان در دست اونجرز: اندگیم بود تا اینکه آواتار به شکلی مضحک و با اکران مجدد در چین دوباره به این جایگاه دست یافت). آواتار در سال 2009 اکران شد و با تحسین منتقدین و موفقیت مالی بی‌سابقه ای رو به رو شد. اما در طول این 11 سال، هرچه از زمان اکران فیلم گذشت، منتقدان بیشتری لب به انتقاد از این اثر علمی تخیلیِ «جیمز کامرون» (James Cameron) گشودند و نظرات درباره آن بدتر شدند. این اتفاق کامرون را بر آن داشت که وظیفه دشوار ساختن دنباله آواتار را به عهده بگیرد. اکنون او نه تنها باید مطابق با فیلم قبلی‌اش عمل کند، بلکه باید مفهوم آواتار را برای مخاطبان مدرن و جدید بهبود و به‌روز‌رسانی کند. تکنولوژی پیشگام فیلمبرداری زیر آب برای به تصویر کشیدن مکان های جدید در فیلم آواتار 2 مورد استفاده قرار گرفت. در این دنباله «جیک» (Jake) با بازی «سم ورثینگتون» (Sam Worthington) و «نیتیری» (Neytiri) با بازی ‌«زوئی سالدانیا» (Zoe Saldana) مجبورند که از خانواده‌شان در برابر تهاجم دیگرِ RDA محافظت کنند. در ضمن، در این فیلم به قبیله "متکایینا" (Metkayina) که نقش مهمی در قسمت قبل نداشتند، بیشتر پرداخته میشود. «سیگورنی ویور» (Sigourney Weaver) که در قسمت قبل نقش «‌دکتر گریس آگوستین» (Dr. Grace Augustine) را بازی می‌کرد، در قسمت دوم این فیلم بازمیگردد و «کیت وینسلت» (Kate Winslet) در نقش یکی از اعضای برجسته قبیله متکایینا به نام «رونال» ‌(Ronal) به این دنباله خواهد پیوست. در حال حاضر چیزی بیشتر از چند کانسپت آرت از این فیلم منتشر نشده. اما ما اکنون منتظریم که ببینیم که با وجود نقد های نه چندان مطلوب قسمت اول در سال های اخیر، آیا کامرون می‌تواند دوباره معجزه باکس آفیس را تکرار کند.

 

2- بتمن (The Batman)

بتمن (The Batman)

در ابتدا بتمن با بازی بن افلک به عنوان بخشی از DCEU معرفی شد اما حالا، قرار است فیلمی خارج از DCEU ، به کارگردانی «مت ریوز» (Matt Reeves) و نقش آفرینی «رابرت پتینسون» ‌(Robert Pattinson) در نقش بروس وین ساخته شود که مطمئنا مورد انتظار ترین فیلم دیسی و یکی از هیجان انگیزترین فیلم های 2022 است. فیلم بتمن داستان بروس وینِ پتینسون را روایت میکند که در دومین سال گشت زنی در خیابان های گاتهام به مبارزه با جنایت می‌پردازد. این فیلم سبک نئو نوآر و رئالیست فیلم های نولان را با فانتزی فیلم های برتون ترکیب کرده و اثری متعادل و باطراوت ایجاد میکند. با داشتن کاراکتر هایی چون «ریدلر» (Riddler) با بازی «پل دینو» (Paul Dano«زن گربه ای» (Catwoman) با بازی «زوئی کراویتز» (Zoë Kravitz«جیم گوردون» ‌(Jim Gordon) با بازی «‌جفری رایت» (Jeffrey Wright «آلفرد» ‌(Alfred) با بازی «اندی سرکیس» (Andy Serkis) و «پنگوئن» (Penguin) با بازی «کالین فارل» (Colin Farrell) این فیلم ترکیبی خواهد بود از تم مرموز کارآگاهی و خشونت بیرحمانه. تریلر ها و پوستر های زیادی از بتمن منتشر شده اند و حدس و گمان های طرفداران همچنان ادامه دارد. مشخص نیست که کیفیت این فیلم چگونه خواهد بود، اما اگر بتمن همانطور که می‌گویند، این فیلم برگ برنده های زیادی در آستین دارد.

 

1- دکتر استرنج در مولتی ورس جنون (Doctor Strange In The Multiverse Of Madness)

دکتر استرنج در مولتی ورس جنون (Doctor Strange In The Multiverse Of Madness)

در میان 3 فیلم سینمایی مارول که در سال 2022 منتشر میشوند، دکتر استرنج در مولتی ورس جنون باشکوه ترین هدف را دارد. در ادامه وقایع وانداویژن و مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، دکتر استرنج با بازی «بندیکت کامبربچ» (Benedict Cumberbatch) به ماجراجویی مولتی‌ورسی با آمریکا چاوز با بازی «خوچیتل گومز» (Xochitl Gomez) و اسکارلت ویچ با بازی «الیزابت اولسن» (Elizabeth Olsen) میرود. ریچل مک آدامز به عنوان جراح عاشق دُکی استرنج یعنی کریستین پالمر به همراه موردو و همکار دکتر استرنج یعنی وانگ بر خواهند گشت. یکی از دلایل اینکه دکتر استرنج در مولتی ورس جنون مورد انتظار ترین فیلم امسال است، نشستن سم ریمی بر صندلی کارگردانی این فیلم احتمالا پرفروش است. گفته میشه که این فیلم اولین فیلم واقعا ترسناک مارول استودیوز خواهد بود که به ریشه و تبحر استاد ریمی توی ژانر وحشت اشاره دارد!! با سورپرایزهای فراوان که احتمالاً دکتر استرنج 2 توی دلش داره، اما میشه گفت ادامه ای برای اسپایدرمن : راهی به خانه نیست خواهد بود. به علاوه، در این فیلم مفهوم مولتی ورس به اوج می‌رسد و با توجه به ماهیت جهان های موازی، معلوم نیست که چه کسی در این فیلم ظاهر خواهد شد یا این فیلم کدام فرنچایز ها را به MCU مرتبط خواهد کرد.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی تمامی آثار مارول که در سال 2022 منتشر میشوند

رتبه بندی فیلم های کمیک بوکی/ابرقهرمانی سال 2021

10 چیزی که برای دیدنشان در فاز 4 دنیای سینمایی مارول هیجان داریم!

داغ داغ! کمیک کان 2019: فیلم ها و سریال های فاز 4 دنیای سینمایی مارول فاش شد!

تمام چیزی که تا به حال درباره انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به درون عنکبوتی 2" میدانیم

داغ داغ! اولین نگاه به قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" منتشر شد ! + اطلاعات تکمیلی

خبرهایی از فیلم های فاز 4 مارول!

خبرهای داغ و مهم درباره فیلم های آینده مارول

15 خبر و شایعه ای که درباره فاز 4 دنیای سینمایی مارول میدانیم!

20 فیلم بعدی مارول پس از انتقام جویان 4 چی هستند؟

15 فیلم برتری که برای دیدنشان در سال 2021 هیجان داریم

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" 

نقد فیلم "جوخه خودکشی" (SUICIDE SQUAD)

نقد و بررسی فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید"

نقد و بررسی فیلم «بیوه سیاه» (BLACK WIDOW)

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی (DCEU)

50 فیلم ابرقهرمانی و کمیک بوکی برتر تاریخ سینما

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

رتبه‌بندی فیلم‌های ابرقهرمانی سال 2019

15 صحنه برتر فیلم های کمیک بوکی سال 2017

رتبه بندی فیلم های ابرقهرمانی سال 2018

10 صحنه فیلم های کمیک بوکی که ما را غافلگیر کردند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

amirebrahimbay
#1 amirebrahimbay 1400-11-12 12:23
عالی!
مقاله خیلی خوبی بود خسته نباشی داداشم.
باقی نقد رو بهت پیام میدم :lol:
نقل قول کردن
Hellblazer
#2 Hellblazer 1400-11-12 12:35
خسته نباشید آقا کیارش، مقاله‌ی خیلی جالب و خوبی بود؛ البته من به جز آثار کمیک بوکی و آنچارتد با بقیه‌ی آثار آشنایی چندان زیادی نداشتم و شاید نهایتا اسمشون رو شنیده بودم.
با رتبه بندی‌ها هم کاملا موافقم ولی هر کاری که می‌کنم نمی‌تونم بین «بتمن ۲۰۲۲» و «دکتر استرنج: در مولتی‌ورس جنون» یکی رو برتری بدم، چون هر دو از بهترین و هیجان انگیز ترین و مورد انتظار ترین آثار کمپانی های خودشون هستند.
اما الآن که فکر می‌کنم، اگر این شایعاتی که هست درباره حضور بازیگران قدیمی شخصیت های مارول واقعی باشه این فیلم حتی از بتمن هم میتونه هیجان انگیزتر و لذت بخش تر باشه (حداقل برای من)؛ ضمن اینکه این ایده برای هر شخصیتی جواب میده، مثلا تصور کنید که مولتی‌ورس دی‌سی به هم میریزه و ریدلر جیم کری با ریدلر پل دینو دیدار می‌کنن و...قطعا یکی‌شون (که ۱۰۰ درصد مشخصه کیه) اون یکی رو می‌کشه! :lol: یا مثلا کنستانتین مت رایان با کیانو ریوز ملاقات می‌کنن و مت به کیانو میگه تو چرا موهات سیاهه؟! :lol: :-) ;-)
برای فیلم فلش به خاطر داستانش هیجان دارم ولی نه به اندازه‌ی بتمن (ای کاش دنباله فیلم آکوامن رو هم توی لیست لحاظ می‌کردید.)، برای انیمیشن «در سر تا سر دنیای عنکبوتی» هم خیلی هیجان دارم که ببینم این شاهکار رو چجوری ساختن، چون به شخصه خیلی از نوآوری‌ها و ایستراگ های انیمیشن اول خوشم اومد.
یک سوالی هم برام پیش اومد، مگه زئوس از اساطیر یونان باستان نبود؟ پس توی فیلم یک اسطوره‌ی اسکاندیناویایی و نورس چی کار داره؟
نقل قول کردن
blackmarshes
#3 blackmarshes 1400-11-12 12:56
بله دوستان بعد از 1 ماه تونستم ثبت نام کنم. تازه واردم ولی از قبل کمیک های سایت رو دنبال میکردم
نقل قول کردن
SMAMIRI
#4 SMAMIRI 1400-11-12 13:06
مقاله بسیار خوبی بود ، ولی بنظرم بتمن باید در رتبه نخست قرار میگرفت .
ممنون بابت مقاله .
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#5 AmirhoseinJafari2005 1400-11-12 13:08
عالی بود.... واقعا بعضی هاشون بی‌نظیر بودند... مثل انیمیشن لایتیر .... خیلی براش هیجان دارم...
نقل قول کردن
Sarah
#6 Sarah 1400-11-12 13:48
خوب بود مقاله خسته نباشی کیارش
ولی من که با توجه به قسمت قبلی به شدت منتظر قسمت دوم سفر به دنیای عنکبوتی هستم. بعدشم دکتر استرنج و اواتار 2
بتمنم یه هندونه سربسته است. شاید خوب باشه و برای قسمت دومش مشتاق بشم
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#7 AM SM BM SM 1400-11-12 14:37
سلام
ممنون بابت مقاله.
سال ۲۰۲۱ سال بدی برای سینما نبود و فیلم های خوب نسبتا زیادی رو در این سال داشتیم. اما به خاطر ارتباط مستقیم با دوران کرونا و سال ۲۰۲۰، سال ۲۰۲۱ رو نمیشه یک سال رویایی و فوق‌العاده تونست و فیلم های ناامید کننده ای هم در کارنامهٔ امسال وجود داشت. اما سال ۲۰۲۲ به ما وعدهٔ یک سال شلوغ و سرگرم کننده رو میده که باعث میشه براش منتظر باشیم. فیلم هایی که توی این لیست هستند، فیلم های هیجان انگیزی هستند که هایپ بالایی برای اونا وجود داره. البته به طور قطع که همهٔ این فیلم های نمیتونند در سال ۲۰۲۲ موفق باشند(همین الانم توی این لیست من به بعضی از این فیلم ها اعتماد ندارم) اما فعلا میتونیم دربارهٔ موفقیت اونا خیال پردازی کنیم.
راستش Uncharted فیلمی هست که عنوانش هم خیلی ها رو از خود بیخود میکنه. سری بازی های Uncharted (محصول استودیوی ناتی داگ) از بهترین و محبوب ترین سری بازی های دنیای گیم هستند که خیلی ها رو با ماجراجویی های نیتن دریک همراه کردند. بازی هایی که از هر لحاظ عالی هستند(مخصوصا نسخهٔ چهارم) چه گیم پلی، چه گرافیک، صداپیشگی ها و نقش آفرینی های عالی (دیگه از نولان نورث و تروی بیکر کمتر از این میخواستید؟)، و از همه مهمتر(برای یک فیلمِ سینمایی) داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی هست که این سری بازی ها رو بسیار محبوب کرده. تا الان اخبار منتشر شده از این فیلم خیلی امیدوار کننده نبودند و به شخصه حدس میزنم این فیلم یکی از اون اکشن های معمولیِ هالیوودی که به وفور ازشون یاد میشه باشه و نتونه شخصیتِ منحصر به فردِ بازی های رو منتقل کنه اما بعید نیست که این فیلم نگرانی ها رو به شکل نیتن دریک واری ازمون بدزده و ما رو شگفت زده کنه. ضمن اینکه لیست بازیگریِ این فیلم امیدوار کننده است و باید ببینیم که این فیلم قراره یک اکشن معمولی باشه یا بالاخره این طلسمِ لعنتیِ اقتباس های سینماییِ ویدیو گیمی رو به شکل درست حسابی بشکونه.
"هالووین به پایان میرسد" (Halloween Ends) یکی از اون فیلم هایی هست که در مقدمه گفتم از همین الانم بهشون امید ندارم و به نظرم فیلم های خوبی نمیشن. راستش من از "هالووین" (Halloween) محصول سال ۲۰۱۸ که سعی در احیای این مجموعهٔ قدیمی و پرطرفدار داشت هم خیلی خوشم نیومد و به نظرم اون فیلم مشکلات جدی و مهمی داشت. فیلمِ "هالووین میکشد" (Halloween Kills) اما یک دنبالهٔ بسیار بد بود که حتی طرفداران فیلم "هالووینِ ۲۰۱۸" رو هم راضی نکرد و امیدها رو از این فرنچایز قطع کرد. برای همین من انتظار موفقیت فیلم "هالووین میکشد" حتی در گیشه هم ندارم.
"ماموریت غیرممکن ۷" (Mission Impossible 7) برای علاقه مندان به اکشن های خیلی هیجان انگیز و یک تام کروز در ماجراجویی دیگر، میتونه خیلی هیجان انگیز باشه. این فیلم ها میتونند از نظر داستانی هم بعضی وقت ها حسابی طرفداران رو حیرت زده کنند. قسمت های قبلی هم عموما بین طرفداران محبوب شدند. این فیلم بارها تاخیر خورده اما بازهم هایپ زیادی پیرامونش هست.
دو فیلم از استودیوی انیمیشن سازیِ پیکسار در این مقاله هست که هر دو هم فیلم های بسیار مورد انتظاری هستند. به نظر من (و به نظر اکثر منتقدان) "پیکسار" (Pixar) با اختلاف بسیار زیاد بهترین استودیوی انیمیشن سازی در غرب هست. هیچ استودیوی هالیوودی دیگه ای به هیچ عنوان به پیکسار نمیرسه چون این استودیو حسابی برای خودش اسم و رسمِ یگانه ای به هم زده. دلایل بسیار زیادی برای برتر بودن پیکسار وجود داره که خیلی دوست دارم روزی مفصل درباره اش صحبت کنم اما به صورت تیتر وار میشه به داستان های فوق‌العاده عمیق که مشابه اون به ندرت یافت میشه و در قامت یک انیمیشن مثلا کودکانه، مفاهیم بسیار عمیقی رو نشون میده، صداپیشگان عالی، تنوع در ژانرها، سبک انیمیشنی بسیار چشم نواز، دنیاسازیِ عالی، سرگرم کننده بودن و بامزه بودن در جای خودش و... هست که این استودیو رو در غرب از سایر استودیوها جدا کرده. یکی از انیمیشن های این استودیو در امسال، "قرمز شدن" (Turning Red) هست که خیلی دوست داریم به انیمیشن عالی تبدیل بشه. پیکسار قبلا با نشون دادن پاریس در "راتاتویی" (Ratatouille)، مکزیک در "کوکو" (Coco) و ایتالیا در "لوکا" (Luca) نشون داده که میتونه به فرهنگ های دیگر دنیا بپردازه و امیدواریم این اتفاق در قرمز شدن بیفته. اینکه استفاده از چین فقط واسه شعار و سود بردن از گیشهٔ بزرگ و تاثیرگذار چین نباشه و دنیاسازیِ فوق‌العادهٔ پیکسار رو بازی دیگر شاهد باشیم. بیشترِ هایپ برای این فیلم مربوط به بودنِ مُهر پیکسار روی این انیمیشن هست اما پیکسار قبلا نشون داده که میتونه دنیاهای خیلی عجیب و غریب تری رو به شکلی رئال و واقع گرایانه نشون بده و بررسی کنه؛ پس چرا این اتفاق برای قرمز شدن نیفته؟
راستش به شخصه خیلی برای "بلک آدام" (Black Adam) هایپ نیستم و به نظرم احتمالا به یک "ونوم" دیگر تبدیل بشه. فیلمی که میخواد به جای قهرمانان پاک و راستین، یک ضد قهرمان قابل همذات پنداری رو نشون بده اما مهم اینه که چقدر در این کار موفقه. فعلا خیلی نمیشه برای این فیلم هایپ بود چون چیز خاصی از این فیلم نمیدونیم و بلک آدام هم در دنیای کمیک اونقدر پتانسیل نداره که ازش فیلم اختصاصی درست بشه اما خب این ها همه حدس و گمانه زنی هستند(که البته احتمال زیادی هم دارند) و باید دید خود فیلم چطور میشه.
فیلمِ دیگری از پیکسار در سال ۲۰۲۲ "لایتیر" (Lightyear) هست که به شخصه خیلی منتظرش هستم. اگر بخوام رک و روراست بگم، چهارگانهٔ "داستان اسباب بازی" (Toy Story) جزو بهترین فرنچایزهای کل دنیای سینما هستند. خیلی سخته میشه فرنچایزی رو پیدا کرد که نه تنها بعد از فیلم اول و دوم به تکرار نیفتاده باشه و سقوط نکرده باشه، بلکه بعد از هر فیلم روی دست خودش بلند بشه و طرفدارانش رو مات و مبهوت کنه. به شخصه عاشق هر چهار فیلمِ "داستان اسباب بازی" که داستان اسباب بازی های سخنگوی دوست داشتنی رو تعریف میکنند هستم. چون نه تنها این فیلم ها بسیار سرگرم کننده هستند، بلکه بسیار هم عمیق هستند و نه فقط بچه ها، بلکه به راحتی بزرگسالان رو هم در بدترین حالت "جذب" میکنند و در بهترین حالت اونا رو "سِحر" میکنند. در فیلم "داستان اسباب بازی ۴" شاهد جمع شدن داستانِ "وودی" بودیم که بالاخره پایان بندیِ این شخصیت دوست داشتنی رو شاهد بودیم. اما فکرکنم همه بدونیم که با اینکه شخصیتِ "باز لایتیر" در این فیلم نقش مهم و خوبی رو داشت، اما حضورش کم بود و به اندازهٔ وودی بهش بها داده نشد. خب مثل اینکه پیکسار به حرفمون گوش کرده و حالا یک اسپین آف از شخصیتِ باز ساخت. هایپ از سر و روی این فیلم میباره؛ تم این فیلم حضور کاراکترِ باز در یک داستانِ کیهانی و "جنگ ستارگان" گونه هست که پتانسیل این رو داره که در انیمیشن های هم ردیفش به اثر عالی تبدیل بشه. صداپیشهٔ شخصیتِ باز "کریس ایوانز" هست که کاملا انتخاب درستی برای این نقش هست. پیت داکترِ بسیار خوش ذوق از دست اندر کاران این فیلم هست که اغراق نیست اگر بگیم که جز برترین نویسندگان و کارگردانان انیمیشن هست. از آثار این کارگردان بزرگ میشه "بالا" (Up)، "درون و بیرون" (Inside Out) و "روح" (Soul) اشاره کرد که همه انیمیشن های بسیار عالی هستند(تازه اینا فقط آثاری بودن که پیت داکتر کارگردان اونا بوده، کلی شاهکار دیگه وجود دارند که داکتر نویسنده یا از عوامل اون بوده). و البته تریلر این اثر حس و حال بسیار عجیب و نوستالژیک و زیبایی داشت که نشون میده این فیلم میدونه که باید چه چیزی باشه و برای همین چیزها خیلی برای این فیلم هایپ هستم و صدالبته: to Infiniti and Beyond!
از اینجا به بعد لیست فیلم های کمیک بوکیِ زیادی روی درون خودش جا داده که هرکدوم به شکل جذابی مورد انتظار هستند. از فیلم "پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد" (Black Panther: Wakanda for Ever) که کار بسیار سختی رو بدون مرحوم چادویک بوزمن برعهده داره که میتونه از پتانسیل شخصیت های مکملِ پلنگ سیاه استفاده کنه تا فیلمِ "ثور: عشق و تندر" (Thor: Love and Thunder) که با توجه به اخبار های منتشر شده ازش میتونه به اثر عالی تبدیل بشه و تایکا وایتیتی هم هایت این فیلم رو برعهده داره. از فیلمِ "فلش" (Flash) که فیلم اختصاصیِ یکی از محبوب ترین قهرمانان دی سی برای من هست و نه تنها میخواد به بحث مولتی ورس بپردازه، بلکه بتمنِ مایکل کیتون رو باری دیگر برمیگردونه که اتفاق بسیار خوشایندی هست تا انیمیشن "مرد عنکبوتی: سرتاسر دنیای عنکبوتی-بخش اول" (Spider-man: Across the Spider-Verse- Part one) که دنبالهٔ انیمیشن اعجاب انگیزِ "مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی" (Spider-man: Into the Spider-Verse) هست که تیزر کوتاهی هم ازش منتشر شد که همون بود و باید باشه و به احتمال زیاد در ادامه و با منتشر شدن اخبار بیشتر از این فیلم به مورد انتظار ترین اثر سال ۲۰۲۲ برای من تبدیل بشه. "آواتار ۲" (Avatar2) هم راستش خیلی فیلمی نیست که برای منتظر باشم چون من از قسمت اولش هم خوشم نیومد و اشتیاقی برای دنباله هاش در من ایجاد نکرد. البته جیمز کامرون کارگردان بسیار بزرگی هست و من عاشق "ترمیناتور ۱" (Terminator 1) و "ترمیناتور: روز داوری" (Terminator: Judgment Day) که او ساخته هستم اما "آواتار" او فیلم خوبی نبود.
و اما میرسیم به دو فیلمی که حسابی هایپ برای اونا بالاست. اولی "بتمن" (The Batman) هست که کلی ویژگیِ هایپ کننده داره. از کارگردانش "مت ریوز" گرفته که بارها ثابت کرده راه ساختن بلاک باستر های عالی رو بلده تا تیم بازیگرانِ خیلی عالی اعم از رابرت پتینسون، زوئی کراویتز، جفری رایت، اندی سرکیس و...، تریلرهای بسیار عالی و... که باعث میشه خیلی منتظر این فیلم باشم و قبلا هم گفتم که چقدر دوست دارم این فیلم عالی از آب دربیاد و احتمالش هم زیاده. فیلم بعدی هم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" (Doctor Strange In The Multuvers of Madness) هست که قراره فیلم دومِ شخصیت محبوب دکتر استرنج هست که این فیلم هم نکات مورد انتظار عالی داره. از گروه بازیگران، تریلر مشتاق کننده، سم ریمی که بازهم به فیلم های ابرقهرمانی برگشته تا یک اثر عالی دیگه رو تحویل بده، تم داستانی اون که حول و حوش مولتی ورس میچرخه و... که به نظرم فیلم بسیار خوبی میشه. در کل سال ۲۰۲۲ انگار قراره برای فیلم بازان و مشتاقان سینما سال بسیار خوبی بشه.
با تشکر.
نقل قول کردن
P.B.P
#8 P.B.P 1400-11-12 17:28
سلام ممنون از آقای یارویسی عزیز
من موارد ۶ و ۵و ۴ و ۲و ۱
این موارد هم توی لیست میتونن قرار بگیرن
۱-موربیوس (Morbius)
s6.uupload.ir/.../...
۲-سونیک خارپشت ۲ (Sonic the Hedgehog 2)
s6.uupload.ir/.../...
۳-شهر گمشده (The Lost City)
s6.uupload.ir/.../...
۴-مرگ بر روی نیل (Death On The Nile)
s6.uupload.ir/.../...
۵-آمبولانس (Ambulance)
s6.uupload.ir/.../...
۶-مرد خاکستری (The Gray Man)
s6.uupload.ir/.../...
۷-آکوآمن و پادشاهی گمشده (Aquaman and the Lost Kingdom)
s6.uupload.ir/.../...
۸-مارول ها (The Marvels)
s6.uupload.ir/.../...
۹-سقوط ماه (Moonfall)
s6.uupload.ir/.../...
۱۰-باهام ازدواج کن (Marry Me)
s6.uupload.ir/.../...
۱۱-مردی در تورنتو (The Man from Toronto)
s6.uupload.ir/.../...
۱۲-عملیات فورچون: ترفند جنگی (Operation Fortune: Ruse de Guerre)
s6.uupload.ir/.../...
۱۳-سگ (The Dog)
s6.uupload.ir/.../dog_e8td.jpg
۱۴-Spirited
s6.uupload.ir/.../...
نقل قول کردن
Frank castle
#9 Frank castle 1400-11-12 18:38
سلام
برای من که با اختلاف اول بتمن هست
دوم دکتر استرنج
سوم اواتار
چهارم ثور
پنجم ماموریت غیر ممکن
ششم turning red
بقیشم خیلی ذوقی براش ندارم.برام مهم نیست.یا قسمت قبلی هاشو ندیدم مقل ماوریک و یا انچنان هایپی ندارم براش مثل بلک ادم و وکاندا.
نقل قول کردن
Hellblazer
#10 Hellblazer 1400-11-12 19:48
به نقل از blackmarshes:
بله دوستان بعد از 1 ماه تونستم ثبت نام کنم. تازه واردم ولی از قبل کمیک های سایت رو دنبال میکردم

خوش اومدی دوست عزیز. ;-)
به نقل از Sarah:
خوب بود مقاله خسته نباشی کیارش
ولی من که با توجه به قسمت قبلی به شدت منتظر قسمت دوم سفر به دنیای عنکبوتی هستم. بعدشم دکتر استرنج و اواتار 2
بتمنم یه هندونه سربسته است. شاید خوب باشه و برای قسمت دومش مشتاق بشم

راستش اگر تا قبل از انتشار تریلر هاش بود منم با حرف شما (هندونه سربسته) موافق بودم، می‌تونست یک فیلمی باشه پر از عیب و ایراد که نهایتا شاید اکشن قابل قبولی داشته باشه فقط، اما باتوجه به منبع اقتباسش و بازیگر بااستعداد و کارگردان (به قول استاد ترابی) باشعوری که توی پروژه حضور دارن، و ۲ تا تریلری که اکشن و شخصیت بتمن رو به نمایش گذاشتند من فکر می‌کنم که این فیلم به راحتی میتونه فراتر از سطح انتظار ما ظاهر بشه و ما رو غافلگیر کنه و ما بعد از مدت‌ها یک بتمن-بروس وین تمام عیار ببینم و لذتش رو ببریم؛ البته خیلی هم نباید زود قضاوت کنیم چون ممکنه فیلم خوبی نشه.
یادم رفت درباره‌ی فیلم «بلک آدام» نظر بدم، به نظرم فیلم قشنگ و خوبی بشه؛ (امیدوارم)!
راستی واقعا کسی نمی‌دونه که چرا نقش زئوس (که از اساطیر یونانیه) باید توی فیلم تور (که مربوط به اسکاندیناویه) حضور داشته باشه؟! :-*
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#11 The amazing spiderman 1400-11-12 20:19
من فقط و فقط واسه ادامه شاهکاری به نام سفر به دنیای عنکبوتی انتظار دارم
میترکونه این فیلم
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#12 The amazing spiderman 1400-11-12 20:21
#9:
شما به من بگو چرا کریتوس از دنیای المپ و خدایان یونان باستان یهو سر از خدایان اسکاندیناوی در آورد (گاد آو وار ۴)؟
نقل قول کردن
Spider-Fan
#13 Spider-Fan 1400-11-12 20:32
به نقل از Hellblazer:
راستی واقعا کسی نمی‌دونه که چرا نقش زئوس (که از اساطیر یونانیه) باید توی فیلم تور (که مربوط به اسکاندیناویه) حضور داشته باشه؟! :-*

ارجاع‌تون می‌دم به آرک داستانی Gorr در سری Thor: God of Thunder جیسون آرون (شماره‌های ۱ تا ۱۱).
نقل قول کردن
s.p.i
#14 s.p.i 1400-11-12 21:30
سلام ممنون بابت مقاله

بلک آدام: خب راستش دیوان جانسون بازیگر خوبی توی جومانجی خوب بود ولی خب راستش نمیدونم چرا احساس میکنم قرار مثل ونوم بشه شاید فقط اکشن خوبی داشته باشه
لایتر: راستش با انیمیشن داستان آسباب بازی ها خیلی خاطره دارم و شاید تعداد کمی انیمیشن باشه که قسمت دومشون واقعا خوب شد چه برسه به قسمت چهارم واقعا هر چهار قسمت عالی بودن البته بگم بیشتر تمرکز روی وودی بود اما جدا از اون حاضرم شرط ببندم این انیمیشن عالی میشه
پلنگ سیاه: بعد از مرگ چاودیک بوزمن ادامه دادنش خیلی سخته راستش نگران کننده هستش ولی خب خدا کنه نا امیدمون نکنه یکی دیگه از دلایلی که منتظر این فیلم هستم انگار قرار نیمور برای اولین بار ببینیم البته نمیدونم شایعه هست یه نه
ثور عشق و تندر: خب به احتمال زیاد قرار شاهد خداحافظی می‌کنند ثور باشیم البته بر خلاف بلک ویدو و هاکای ثور بهتر داره خداحافظی میکنه البته بگم کریستین بیل هم قرار نقش گور بازی کنه به احتمال زیاد خوبه
در سرتاسر دنیای عنکبوتی که قسمت اول شاهکار بود امیدوارم قسمت دوم شاهکار بشه فقط خدا کنه اون اوی اراد توی این انیمیشن گند نزنه
بتمن: خب این فیلم هم یکی از فیلم های مورد انتظارم هست بازیگر و کارگردان خوب داره شاید امتیازات بالا بگیره چون انگار یکم هنری هم هست تریلر های هیجان انگیز هم ازش اومده البته بگم تا وقتی نیاد نمیتونم نظری راجبش بدم یا بهترین فلیم بتمن میشه یا بدترین
دکتر استرنج هم که خب امیدوارم فيلم عالی بشه فیلم که خیلی براش هایپ
آهان راستی در مورد فیلم فلش والا نمیدونم چرا زیاد براش هایپ نیستم البته برای دیدن دوباره مایکل کیتون هایپ هستم

تشکر
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#15 Kia Iron Man 1400-11-13 00:50
ممنون از همه دوستان عزیز. لطفا اگه در مقاله به ایراد تایپی برخورد کردید در کامنت‌ها گوشزد چون این بهترین روش تشکره.
#1
ممنون داداش پیامتو گرفتم :lol:
#4
من خودم هم منتظر فیلم بتمنم ولی واقعا نمیشه در رتبه اول قرارش داد. به هر حال همیشه یه sequel مورد انتظار تره (به خصوص وقتی که قسمت قبل خیلی خوب از آب در اومده باشه) و انصافا هایپ برای بتمن اونقدرا بالا نیست. از طرفی قضایای مربوط به مولتی ورس و ورود کاراکترای دیگر فرنچایزها (به خصوص مردان ایکس) به MCU هم علل دیگری هستن.
#6
حقیقتا اگه من میخواستم نظر شخصی‌م رو در مقاله دخیل کنم قسمت دوم سفر به دنیای عنکبوتی رو در رتبه دوم میذاشتم ولی همونطور که استاد گفتن این رتبه بندی منصفانه تره.
#8
درست میگی ولی این لیست فقط شامل 20 تا از مورد انتظار ترین هاست.
نقل قول کردن
Hellblazer
#16 Hellblazer 1400-11-13 08:01
به نقل از The amazing spiderman:
#9:
شما به من بگو چرا کریتوس از دنیای المپ و خدایان یونان باستان یهو سر از خدایان اسکاندیناوی در آورد (گاد آو وار ۴)؟

حقیقتش منم اطلاعی ندارم از این قضیه و خودمم در تعجبم که چرا بعد از ۷ تا بازی که کریتوس به عنوان یک شخصیت و اسطوره‌ی یونانی وجود داشته یهو وارد داستان های اساطیر نورس و اسکاندیناوی میشه! :-|
و تازه اون جوری که من شنیدم، بازی گاد آو وار: رگناروک قراره آخرین نقش‌آفرینی و ماجراجویی کریتوس در اساطیر اسکاندیناویایی باشه و بعدش قراره احتمالا به یک سرزمین دیگه‌ای بره.
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از Hellblazer:
راستی واقعا کسی نمی‌دونه که چرا نقش زئوس (که از اساطیر یونانیه) باید توی فیلم تور (که مربوط به اسکاندیناویه) حضور داشته باشه؟! :-*

ارجاع‌تون می‌دم به آرک داستانی Gorr در سری Thor: God of Thunder جیسون آرون (شماره‌های ۱ تا ۱۱).

خیلی ممنون از راهنمایی‌تون. ;-) :-) 8)
نقل قول کردن
Frank castle
#17 Frank castle 1400-11-13 10:14
#۱۰
کارنامه هنری یسری افراد جوری هست که شما مطمین هستید که فیلمی که قراره بسازه در ژانری که درش تبحر داره میتونه یه فیلم بسیار ماندگار باشه.به عنوان مثال نولان،فینچر،ارن وفسکی.این افراد استاد فیلم های راز الود و پیچیده با مضامین خاص و تعاریف خاص خودشون هستند.
متاسفانه یکی از افرادی که انچنان شناخته نشده مت ریوس هست.کارنامه شو شما وقتی بررسی میکنید متوجه میشید که سبک کارگردانی خاص خودش و اون وسواسی که داره،فیلم هاش به هیچ عنوان بد از اب در نمیان.از سبک جالب فیلم برداری جالبی که توی کلاورفیلد شاهدش بودیم بگیر تا دو تا سری از سه گانه planet of the apes.برام عجیبه ایشون میگن هندونه سر بسته هست.کارگردان بسیارتوانا و با استعداد هست.خودشم که نویسنده هست.اگر میگفتیم فیلم با فیلم نامه افلک بخدا من میگفتم هندونه سربسته اما کاملا مشخصه که گندیده هست چرا که ایشون شاید بازیگر خوبی باشه اما تنها فیلم خوبی که داد بیرون town بود ولاغیر.
من شک ندارم این فیلم بسیار دیدنی و خوش ساخت میشه.تریلر برام وحی منزل نیست وارنر برای بتمن علیه سوپرمن هم تریلرهایی داد بیرون که مو به تنم سیخ شد و نتیجه نگم بهتر هست.ولی همین تریلر رو میشه استادی به تصویر کشیدن اون اتمسفر دارک و غمگین و فیلم برداری بسیار عالی رو دید.من شک ندارم با این تفاسیری که عرض شد این فیلم بسیار دیدنی میشه.
خیلی اختلاف داره برام دیدن این فیلم.نه بخاطر بتمن.مت ریوز سر جنگ برای سیاره میمونها معرکه عمل کرد و بشدت تشنه اینم ببینم چه تفاصیری از مشکلات رو میخواد به تصویر بکشه
نقل قول کردن
امیرحسین زارع
#18 امیرحسین زارع 1400-11-13 11:00
#17: بنظرم هیچ آدم عاقلی از روی تریلر نباید درباره موفق بودن یا نبودن یه فیلمی قضاوت کنه. ایشون هم منظورش همین بود که گفت هندونه سربسته. ضمن اینکه اولین فیلم ابرقهرمانی کارگردانش محسوب میشه و ما نمیتونیم قضاوت کنیم که آیا تو این ژانر هم موفق میشه یا نه. کلا بحث الکی کش دار شد. البته یادمه از قدیم هم هر کی تو سایت حرف از بتمن میزد باید خیلی محتاط و سنجیده تمام کلماتش رو بیان میکرد تا حساسیتی ایجاد نکنه
نقل قول کردن
AS-Spider
#19 AS-Spider 1400-11-13 11:37
سلام این مقاله خیلی مورد انتظار بود. حالا من از بین اینهمه چهار تاش برای من هایپ کننده تر از بقیس: انیمیشن اسپایدی،ثور ۴،فیلم بتمن و دکتر استرنج ۲.رتبه بندی خاصی هم نداره ولی حتما این چهارتارو میبینم.
انیمیشن اسپایدی که ثابت شدس و قطع به یقین دوباره یه انیمیشن فوق العاده رو خواهیم دید،فیلم ثور ۴ هم کارگردانش همون کارگردان اثر خیلی خوب رگناروک هست و شاهد یک تیم بازیگری درخشان هم هستیم و از یطرف داستان جذاب که این فیلم رو هایپ کننده میکنه،فیلم بتمن ساخته مت ریوز هم یه اثر بشدت جذاب و عالیه چرا چون کارگردان عالی،بازیگران عالی،ویلنای جذاب،داستان هایپ کننده و فکر کنم بعد از مدت ها یک فیلم کمیک بوکی جذاب از شخصیت های اصلی کمپانی دیسی رو ببینیم(من بعد از فیلم های نولان بجز حدود ده دقیقه فیلم بتمن vs سوپرمن فیلمی که توش بتمن باشه رو ندیدم و کلا علاقه ای به DCEU هم ندارم). خیلی دوست دارم نظر استاد رو درباره فیلم الان و موقعی که فیلم رو دیدن رو بدونم.
و در نهایت فیلم دکتر استرنج ۲ ( هایپ کننده ترین فیلم برای من تو این سال) با دستپخت حاج آقا ریمی و نقش آفرینی بازیگران فوق العاده جذاب و یک عالمه شخصیت تایید نشده(توبی،تام کروز و شخصیت های دیگه....) و قطعا داستانی بسیار قوی و میترسم (میترسم که شوخیه) سم ریمی یچیزی ساخته باشه که استاد مجبور بشه تمام مقاله های رتبه بندی کلی و مربوط به مارول رو تغییر بده و رتبه یک رو به دکتر استرنج ۲ اختصاص بده :lol: .
بعد من یجا یک چیزی خوندم که شخصیت شرور اصلی فیلم دکتر استرنج ۲ موجودی بنام chthon هستش،کسی اطلاعاتی در مورد این شخصیت داره؟
نقل قول کردن
Hellblazer
#20 Hellblazer 1400-11-13 12:01
#17 و 18#
دوستان عزیز و گرامی لطفا اشتباه برداشت نکنید؛ اول اینکه من نگفتم «هندونه سربسته»؛ من فقط ریپلای کردم از روی یک کامنت دیگه؛ همین! :-) ;-) :-*
به نقل از Frank castle:
#۱۰
کارنامه هنری یسری افراد جوری هست که شما مطمین هستید که فیلمی که قراره بسازه در ژانری که درش تبحر داره میتونه یه فیلم بسیار ماندگار باشه.به عنوان مثال نولان،فینچر،ارنوفسکی.این افراد استاد فیلم های راز الود و پیچیده با مضامین خاص و تعاریف خاص خودشون هستند.
متاسفانه یکی از افرادی که انچنان شناخته نشده مت ریوس هست.کارنامه شو شما وقتی بررسی میکنید متوجه میشید که سبک کارگردانی خاص خودش و اون وسواسی که داره،فیلم هاش به هیچ عنوان بد از اب در نمیان.از سبک جالب فیلم برداری جالبی که توی کلاورفیلد شاهدش بودیم بگیر تا دو تا سری از سه گانه planet of the apes.برام عجیبه ایشون میگن هندونه سر بسته هست.کارگردان بسیارتوانا و با استعداد هست.خودشم که نویسنده هست.
من شک ندارم این فیلم بسیار دیدنی و خوش ساخت میشه.تریلر برام وحی منزل نیست. ولی همین تریلر رو میشه استادی به تصویر کشیدن اون اتمسفر دارک و غمگین و فیلم برداری بسیار عالی رو دید.من شک ندارم با این تفاسیری که عرض شد این فیلم بسیار دیدنی میشه.

راستش من خیلی با آثار و کارنامه‌ی هنری و سبک مت ریوز آشنایی ندارم، تنها فیلمی هم که از رابرت پتینسون دیدم فیلم «هری پاتر و جام آتش» هستش؛ بازم تاکید می‌کنم عبارت «هندونه سربسته» مال من نبود. :-*
به نقل از Hellblazer:

راستش اگر تا قبل از انتشار تریلر هاش بود منم با حرف شما (هندونه سربسته) موافق بودم، می‌تونست یک فیلمی باشه پر از عیب و ایراد که نهایتا شاید اکشن قابل قبولی داشته باشه فقط، اما باتوجه به منبع اقتباسش و بازیگر بااستعداد و کارگردان (به قول استاد ترابی) باشعوری که توی پروژه حضور دارن، و ۲ تا تریلری که اکشن و شخصیت بتمن رو به نمایش گذاشتند من فکر می‌کنم که این فیلم به راحتی میتونه فراتر از سطح انتظار ما ظاهر بشه و ما رو غافلگیر کنه و ما بعد از مدت‌ها یک بتمن-بروس وین تمام عیار ببینم و لذتش رو ببریم.

با صحبت های شما هم موافقم که می‌فرمایید فیلم خوش ساخت و دیدنی میشه و گفتم که فیلم لذتبخش و قشنگی میشه.
به نقل از امیرحسین زارع:
کلا بحث الکی کش دار شد. البته یادمه از قدیم هم هر کی تو سایت حرف از بتمن میزد باید خیلی محتاط و سنجیده تمام کلماتش رو بیان میکرد تا حساسیتی ایجاد نکنه

واقعا هم خیلی الکی و بیهوده کش‌دار شد؛ و ظاهرا هم که کلا موضوع بتمن موضوع حساس و خطرناکیه. :-| :-* :o
نقل قول کردن
Agent bishop
#21 Agent bishop 1400-11-13 12:53
الان بحث سر هندونه ؟ :D حالا یک کاربر گفت من برای این فیلم هایپ ندارم دیگه این همه تحلیل نیاز نبود !
نقل قول کردن
P.B.P
#22 P.B.P 1400-11-13 12:57
مورد ۶:راسل کرو فکر کنم بیشتر کامئو داره :-*
نقل قول کردن
Frank castle
#23 Frank castle 1400-11-13 16:13
به نقل از امیرحسین زارع:
#17: بنظرم هیچ آدم عاقلی از روی تریلر نباید درباره موفق بودن یا نبودن یه فیلمی قضاوت کنه. ایشون هم منظورش همین بود که گفت هندونه سربسته. ضمن اینکه اولین فیلم ابرقهرمانی کارگردانش محسوب میشه و ما نمیتونیم قضاوت کنیم که آیا تو این ژانر هم موفق میشه یا نه. کلا بحث الکی کش دار شد. البته یادمه از قدیم هم هر کی تو سایت حرف از بتمن میزد باید خیلی محتاط و سنجیده تمام کلماتش رو بیان میکرد تا حساسیتی ایجاد نکنه

منم نگفتم از تریلرش مشخصه که فیلم خوبی میشه.نوشتمم تازه که تریلر برای من وحی منزل نیست.اما تصویربرداری و اتمسفری که ریوز خلق کرده رو میشه فهمید که یه شهر مریض غم دار رو به خوبی بتصویر کشیده.من عاشق فیلم های دارک هستم.اما نه اینکه لنز رو تیره کنی بگی دارک شد‌مثل اشغال های اسنایدر که همش ایزوله شده هست و هبچ تاثییری بر جامعه نمیبینی.دارک و غم ازداستان میاد که اتفاقا ریوز سر فیلم های کلاورفیلد،سیاره میمونها و let me in نشون داده که استاد اون چیزی هست که من عاشقشم. تریلرش برای من مهر تاییدی بود بر ویزی که توقع داشتم ازش
بنده صرفا بخاطر اسم کارگردان گفتم برام دیدنی هست چرا که به استعداد این فرد ایمان دارم که فیلم خیلی خوبی خلق میکنه.اصلا ابنجوری بگم این فیلم باعث شهرت خیلی زیادی برای ریوز میشه .اشتباه شما همین جاست که مدیوم فیلم های ابرقهرمانی-بلاک باستری را خارج از چهارچوب سینما فرض میکنید که میگین برای ما مشخص نیست که از پسش برمیاد یا خیر.نولان،ریمی، گان،برادران روسو،برایان سینگرو تا حدودی ویدون وقتی بهشون فیلم ابرقهرمانی محول شد،کارگردان های سرشناسی نبودند تقریبا و یجورایی سکوی پرتاب شهرتشون همین بلاک باسترهای کمیک بوکی بودند.انا تهیه کننده و استودیو استعداد فرد رو خوب میشناخت.چه کسی جیمز گان رو میشناخت،کی برادران روسو رو اصلا قبولش داشت،برایان سینگر و ریمی هم همینجور.ریمی که تخصص اش ژانر وحشت بود فیلم بلاک باستری دادن بهش.جان واتس هم همینه فیلم های قبلیش اصلا نمیشه گفت بلاک باستری بودند.اما قضیه ریوز فرق میکنه.ایشون توی دارک به ادم کارکشته ای هست.ایشون بسیار کارگردان قابلی هست که فیلم های خیلی با کیفیت و بلاک باستری درجه یکی رو ساخته،مشخصه وارنر قمار نکرده سر کارگردان و فیلم رو داده دست کسی که خیلی توانا هست.
ایمان من به تریلر نیست.
ایمان من اون کسی هست که داره پای کار امضاشو میزنه.
ریوز امضاش ارزش داره.
#۲۰
میدونم دوست من
فقط در ادامه حرفاتون من اضافه کردم.
نقل قول کردن
s.p.i
#24 s.p.i 1400-11-21 17:44
با این خبر هایی که از فیلم فلش اومده جایگزینی بتگرل با بتمن جایگزینی سوپرگرل با سوپرمن خیلی سخت میشه به فیلم فلش امیدوار بود البته تا خود فیلم نیاد نمیشه نظر داد چی بگم والا
تنها فیلم دیسی که خیلی منتظرش هستم بتمن مت ریوز هست
ببینیم مت ریوز چیکار میکنه به هرحال انتظارات از این فیلم خیلی بالاس مت ریوز آدم کار بلدی بازیگرایی که انتخاب کرد عالین
جدا از اون متایی که براش پیش بینی میکنم ۷۰ یا ۸۵ هست
احتمالا فروش خوبی میکنه یا اسکاری چیز هم میگیره چیزی بعید نیست به هرحال
راستش توی این لیست من بیشتر نگران انیمیشن مرد عنکبوتی و دکتر استرنج هستم
انیمیشن به خاطره سونی و دکتر استرنج به خاطره شلوغی

تشکر
نقل قول کردن
s.p.i
#25 s.p.i 1400-12-01 13:13
درمورد فیلم دکتر استرنج امیدوارم زیاد به کمئو ها وابسته نباشه و بتونه فیلم خوب جمع کنه و سئوالی بی پاسخ نزاره (‌همین حالاش هم خیلی ها دارن میگن نو وی هوم حفره و ... داشت ) ولی جدا از اون فیلم بتمن هست راستش امیدوارم موفق بشه ولی جدا از اون موفقیت این فيلم موجب میشه دیسی دیگه ول نمی‌کنند و البته وقتی نوبت به دیسی میرسه کسی دنبال حفره و سوتی نمیگرده و ایراد ازش نمیگیره و باز هم چون دیسی دارک از اینجور چیزها البته چیزی که آزار میداد تو فیلم تیر خوردن بتمن بود که آسیب نمی‌دید نمیدونم فیلم مثل فیلم بتمن نولان واقع گرایانه هست یا نه ولی ببینیم چی میشه
نقل قول کردن
s.p.i
#26 s.p.i 1400-12-08 15:39
در مورد فیلم بتمن به نظر میرسه واکنش بهش عالی بود ه سری شایعه در مورد شخصیت جوکر اومده که به نظر میرسه جوکر قرار وحشی باشه و ترسناک و البته انگار یه اشاره به سوپرمن هم میشه توی فیلم
در مورد ثور عشق و تندر راستش نمیدونم حقیقتش این جایگزینی ابرقهرمان ها یکمی آدم اذیت میکنه
راستش من خیلی منتظر این هستم که بالاخره یه فیلم از چهار شگفت انگیز بسازن و البته فکر کنم بهتر باشه به این جهان پایان بدن

تشکر
نقل قول کردن
s.p.i
#27 s.p.i 1400-12-09 10:56
انگار امروز یا فکر کنم امشب فیلم منتشر بشه فکر کنم نمره ۸۱ یا حالا بالاتر بیاره ولی ببینیم چی پیش میاد فکر کنم ۳ ساعت سرگرم بشیم یا دو ساعت انگار آن‌آنچاتد هم نمرات خوبی نگرفت ولی فروش خوبی کرد ایکاش میشد اقتباس های خوبی داشته باشیم

تشکر
نقل قول کردن
s.p.i
#28 s.p.i 1400-12-09 19:32
یک ساعت مانده تا نمرات این فیلم زیبا و شاهکار منتشر بشه ببینیم مت ریوز چی برامون آماده کرده انگار قرار سال ۲۰۲۲ خوب شروع کنیم جمعه فیلم میبینیم

تشکر
نقل قول کردن
s.p.i
#29 s.p.i 1400-12-09 22:19
نمرات فیلم بتمن ۲۰۲۲ شد ۷۳ البته هنوز معلوم نیست بالاتر میره یا پایین تر
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#30 AM SM BM SM 1400-12-09 23:02
به نقل از s.p.i:
نمرات فیلم بتمن ۲۰۲۲ شد ۷۳ البته هنوز معلوم نیست بالاتر میره یا پایین تر

اخبار s.p.i، سریعترین و به روز ترین اخبار ممکن، در خدمت شما! :lol: قبل از اینکه کسی خبر دار بشه، سریع همه چیز رو میاد اینجا اطلاع میده.
من که میگم ۷۳ تا ۷۵ خوبه. اصلا توی متاکتریک بالای ۷۰ اونم برای یک فیلم کمیک بوکی خیلی خوبه. توی راتن هم فکر کنم ۹۱ گرفته. موندم این فیلم رو پرده ای ببینم یا نه. پرده ای دیدن که واقعا سخته ولی راستش نمیتونم صبر کن تا اسپویل بشم. حالا ببینم چی بشه و اگر مثل راهی به خانه نیست یک کیفیت خوب پرده ای پیدا کردم، احتمالا فیلم رو ببینم.
نقل قول کردن
s.p.i
#31 s.p.i 1400-12-10 00:42
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از s.p.i:
نمرات فیلم بتمن ۲۰۲۲ شد ۷۳ البته هنوز معلوم نیست بالاتر میره یا پایین تر

اخبار s.p.i، سریعترین و به روز ترین اخبار ممکن، در خدمت شما! :lol: قبل از اینکه کسی خبر دار بشه، سریع همه چیز رو میاد اینجا اطلاع میده.
من که میگم ۷۳ تا ۷۵ خوبه. اصلا توی متاکتریک بالای ۷۰ اونم برای یک فیلم کمیک بوکی خیلی خوبه. توی راتن هم فکر کنم ۹۱ گرفته. موندم این فیلم رو پرده ای ببینم یا نه. پرده ای دیدن که واقعا سخته ولی راستش نمیتونم صبر کن تا اسپویل بشم. حالا ببینم چی بشه و اگر مثل راهی به خانه نیست یک کیفیت خوب پرده ای پیدا کردم، احتمالا فیلم رو ببینم.


توی راتن نمره ۸۹ گرفت آلان سر زدم و توی متا که ۷۳ (جالب که قسمت اول مرد عنکبوتی هوم کامینگ همین نمره گرفت و فیلم اول بتمن ) با توجه به نمره از قسمت اول فیلم بتمن نولان بهتره
فکر کنم ته نمرات همین بود ۷۳ و دیگر هیچ به هرحال مت ریوز همنطور که ازش انتظار میرفت فیلم خوبی ساخت

به نظرم بهتره فیلم پرده ببینیم چون حتما سریع همه چیز لو میره البته بگم قبلا یه سری چیزا لو رفته
نقل قول کردن
s.p.i
#32 s.p.i 1400-12-10 20:57
خب این هم از بتمن که نمرات خوبی دریافت کرد البته من کیفیت پرده ای میبینم احتمالا بعد از شوالیه تاریکی دومین فیلم خوبه بتمن میشه

به موربیوس هم امیدی ندارم سونی اصلا نمیشه بهش اعتماد کرد چندسال پیش با مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ این نشون داد و تو باتلاق رفت که بعید هیچوقت ازش بالا بیاد
ببینیم بقیه فیلم ها چیکار می‌کنند
نقل قول کردن
Spider-Fan
#33 Spider-Fan 1400-12-11 08:54
به نقل از s.p.i:
به نظرم بهتره فیلم پرده ببینیم چون حتما سریع همه چیز لو میره البته بگم قبلا یه سری چیزا لو رفته

من تا انتشار کیفیت خوب صبر می‌کنم.
حدس می‌زنم تجربهٔ تماشای فیلم بیشتر به سینماتوگرافی و موسیقی متن فیلم وابسته باشه تا پیچش‌های داستانی که ممکنه اسپویل بشن. (از این جهت شاید بیشتر شبیه انیمیشن اسپایدرورس باشه تا فیلم‌هایی مثل نو وی هوم.)
فقط حدود یک‌ماه و نیم صبر لازمه و تا جای ممکن دوری از اسپویلرها...
نقل قول کردن
s.p.i
#34 s.p.i 1400-12-11 12:31
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از s.p.i:
به نظرم بهتره فیلم پرده ببینیم چون حتما سریع همه چیز لو میره البته بگم قبلا یه سری چیزا لو رفته

من تا انتشار کیفیت خوب صبر می‌کنم.
حدس می‌زنم تجربهٔ تماشای فیلم بیشتر به سینماتوگرافی و موسیقی متن فیلم وابسته باشه تا پیچش‌های داستانی که ممکنه اسپویل بشن. (از این جهت شاید بیشتر شبیه انیمیشن اسپایدرورس باشه تا فیلم‌هایی مثل نو وی هوم.)
فقط حدود یک‌ماه و نیم صبر لازمه و تا جای ممکن دوری از اسپویلرها...


کاری خیلی سختیه منتظر بودن البته من هم دوست ندارم این فیلم پرده ای ببینم البته شاید فیلم پیچش داشته باشه

راستی آقای حیدری شما کمیک از دیسی میخونید راستش حقیقتش آخرین کمیک که از دیسی خوندم کمیک بتمن اسکات اسنایدر بود و دیگه نخوندم چون بعدش نویسنده بعدی اصلا نتونست داستان خوبی بنویسه
نقل قول کردن
Spider-Fan
#35 Spider-Fan 1400-12-11 14:47
به نقل از s.p.i:
راستی آقای حیدری شما کمیک از دیسی میخونید راستش حقیقتش آخرین کمیک که از دیسی خوندم کمیک بتمن اسکات اسنایدر بود و دیگه نخوندم چون بعدش نویسنده بعدی اصلا نتونست داستان خوبی بنویسه

کمیک‌های روزش رو خیلی کم دنبال می‌کنم.
فعلاً فقط چندتا از کارای تام تیلور (اونم جسته و گریخته) و Human Target تام کینگ.
گِرِگ اسمالوود من رو جذب Human Target کرد و تا الآن خیلی پسندیدمش، هرچند نه سری اولیۀ ورتیگو رو خوندم نه چندان Justice League International رو می‌شناسم.
بتمنِ کینگ رو هم نخوندم. خیلی نظرات ضد و نقیضی شنیدم ازش. نمی‌دونم چطوره واقعاً.
نقل قول کردن
s.p.i
#36 s.p.i 1400-12-14 14:45
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از s.p.i:
راستی آقای حیدری شما کمیک از دیسی میخونید راستش حقیقتش آخرین کمیک که از دیسی خوندم کمیک بتمن اسکات اسنایدر بود و دیگه نخوندم چون بعدش نویسنده بعدی اصلا نتونست داستان خوبی بنویسه

کمیک‌های روزش رو خیلی کم دنبال می‌کنم.
فعلاً فقط چندتا از کارای تام تیلور (اونم جسته و گریخته) و Human Target تام کینگ.
گِرِگ اسمالوود من رو جذب Human Target کرد و تا الآن خیلی پسندیدمش، هرچند نه سری اولیۀ ورتیگو رو خوندم نه چندان Justice League International رو می‌شناسم.
بتمنِ کینگ رو هم نخوندم. خیلی نظرات ضد و نقیضی شنیدم ازش. نمی‌دونم چطوره واقعاً.


ببخشید من کامنت شما رو دیر جواب دادم راستش خیلی ممنون که جواب دادید راستش چون شنیده بودم میگن کمیک های دیسی از مارول بهتره بهتره میخواستم کمیک هارو بخونم ببینم چیه البته بگم تا جایی که میدونم خیلی ران تام کینگ به نظر من مثبت نبود جسته و گسیخته خوندم اما میدونم عملکردش زیاد مثبت نبود
نقل قول کردن
s.p.i
#37 s.p.i 1400-12-16 22:06
انگار نمرات قرمز شدن منتشر شد به نظر نمرات بالاتری هم میگیره تا آلان ۸۵ نمراتش
راستش خیلی دوست دارم بعد چند سال یکی از فیلم های کمیک بوکی هم نمره بالا بگیره راستش توی فیلم های کمیک اونایی نمره میگیرن که دست کم منتقدا چیز متفاوتی پیدا کنند مثل شوالیه تاریکی یا پلنگ سیاه و ..
یعنی من یادم نمیاد فیلمی با متاب ۸۰ یا بالای ۸۰ بگیره
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#38 AM SM BM SM 1400-12-16 23:29
به نقل از s.p.i:
انگار نمرات قرمز شدن منتشر شد به نظر نمرات بالاتری هم میگیره تا آلان ۸۵ نمراتش

خیلی دوست دارم که این فیلم جز بهترین آثار و شاهکار های پیکسار باشه. پیکسار که معلومه تنوع خودش رو حفظ کرده و در ظاهر اومده سراغ یک ایده جدید که امیدوارم در بطن کار هم همینطور باشه. از متاکتریک نشان Must-see رو گرفته که خیلی خوبه و امیدوارم که اثر جذابی از کار در بیاد. البته سعی میکنم خیلی هایپم رو نبرم بالا و انتظار معقولانه ای داشته باشم چون قبلا هم انیمیشن روح (Soul) نمره ۸۳ و نشان Must-see رو گرفت و کارگردانش هم پیت داکتر بود اما اگرچه این فیلم اثر بسیار خوبی بود، اما ابدا یک شاهکار نبود و جز بهترین فیلم های پیکسار محسوب نمیشد. ببینیم این یکی و صدالبته Lightyear چی میشه.
نقل قول کردن
s.p.i
#39 s.p.i 1400-12-17 00:59
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از s.p.i:
انگار نمرات قرمز شدن منتشر شد به نظر نمرات بالاتری هم میگیره تا آلان ۸۵ نمراتش

خیلی دوست دارم که این فیلم جز بهترین آثار و شاهکار های پیکسار باشه. پیکسار که معلومه تنوع خودش رو حفظ کرده و در ظاهر اومده سراغ یک ایده جدید که امیدوارم در بطن کار هم همینطور باشه. از متاکتریک نشان Must-see رو گرفته که خیلی خوبه و امیدوارم که اثر جذابی از کار در بیاد. البته سعی میکنم خیلی هایپم رو نبرم بالا و انتظار معقولانه ای داشته باشم چون قبلا هم انیمیشن روح (Soul) نمره ۸۳ و نشان Must-see رو گرفت و کارگردانش هم پیت داکتر بود اما اگرچه این فیلم اثر بسیار خوبی بود، اما ابدا یک شاهکار نبود و جز بهترین فیلم های پیکسار محسوب نمیشد. ببینیم این یکی و صدالبته Lightyear چی میشه.


لایت یر واقعا من بیشتر منتظر اون هستم اگه انیمیشن موفق بشه شاید یه انیمیشن از وودی ولی توی غرب وحشی بسازن در مورد این انیمیشن هم ببینیم شاهکار هست یا نه‌ ولی حتمالا انیمیشن خوبی
نقل قول کردن
BlueCrown4
#40 BlueCrown4 1400-12-17 09:20
واقعا در کنار مورد 1 ، موارد 14 و 6 و 5 فیلم های سینمایی خیلی خوبی میتونن باشن.
مخصوصا مورد 5 !
بازگشت مایکل کیتون بعد 30 سال !
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#41 AM SM BM SM 1400-12-25 21:11
من دیشب "قرمز شدن" (Turning Red) رو تماشا کردم. فیلم بسیار خوبی بود. پروتاگونیست قابل لمسی داشت، کیفیت انیمیشن پیکسار مثل همیشه فوق‌العاده بود، اکشن های تند و سریع عالی داشت، صداپیشه ها توی کارشون خوش درخشیدن، استفاده خوبی از فرهنگ کشور چین شد و فیلم در کل نقاط قوت زیادی داشت اما شاید بشه گفت در آخر فیلم تا حدی ناامید کننده ای بود. چون من از پیکسار انتظار بیشتری داشتم. فیلم واقعا کلیشه ای هست و از فرمولی به نام فرمول پیکسار پیروی میکنه. درسته که فرمول پیکسار عالی و زبانزده، اما وقتی به تکرار بیفته به درد نمیخوره. متاسفانه با اینکه این فیلم خیلی خوبه، اما جز شاهکارهای پیکسار به نظرم محسوب نمیشه و میتونست واقعا بهتر باشه. مشکل اینه که شاید اکثر نقاط داستانی رو حدس زدم و فیلم چیز خیلی غافلگیرکننده ای نداشت که این واقعا حیفه. درحالی که به نظرم فیلم میتونست بهتر و خلاقانه تر باشه و کمتر از فرمول پیکسار استفاده کنه و سعی کنه خودش فرمول جدیدی درست کنه. درواقع این مشکل رو من با فیلم "کوکو" و "روح" هم داشتم که با اینکه فیلم های خیلی خوبی بودن به راحتی یک سروگردن بالاتر از انیمیشن های بعضا احمقانه دیگر استودیوها قرار میگیرن، اما جز شاهکارهای پیکسار نبودن و مثلا در شگفت انگیزان ۲ و داستان اسباب بازی ۴ دیدیم که اگر خلاقیت بیشتری به خرج داده بشه، میشه بازهم شاهکار خلق کرد. قرمز شدن به راحتی بالاتر از فیلم هایی مثل هتل ترانسیلوانیا ۴ یا عصر یخبندان ۶ قرار میگیره و از دو فیلم قبلی پیکسار یعنی "لوکا" و "به پیش" هم بهتره، اما راستش جا داشت که بهتر بشه و به نظرم در حد کلاس پیکسار نیست. اگر این انیمیشن رو استودیوی دیگری درست میکرد، الان قربون صدقه اش میرفتیم و حلوا حلواش میکردیم، اما انتظار ما از پیکسار واقعا بیشتره.
ببخشید فقط کسی از نویسندگان سایت قصد نقد یا ترجمهٔ نقدی از این انیمیشن رو نداره تا اونجا مفصل بحث کنیم؟
نقل قول کردن
s.p.i
#42 s.p.i 1401-03-18 22:00
تریلر ثور ۴ پخش خیلی برای این فیلم هایپ هستم کریستین بیل هم توی نقش گور خوب ظاهر شد و باید دید
تریلر بلک آدام هم خوب بود امیدوارم مثل ونوم نباشه البته نمیدونم دلیل ساخته شدن این فیلم چیه
تریلر سریال سندمن هم اومد راستش کمیک های سندمن نخوندم ولی خب احتمال میدم اثر موفقی بشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45