چرا ونومِ "مرد عنکبوتی 3" آنقدر بد بود؟!

چرا-ونومِ-مرد-عنکبوتی-3-آنقدر-بد-بود؟

"مرد عنکبوتی 3" پایین ترین نقطه در تریلوژی مرد عنکبوتی «سم ریمی» بود که دلیل اصلی آن نیز به تصویر کشیده شدن نامناسب ونوم در این فیلم بود.

ونوم برای اولین بار در فیلم "مرد عنکبوتی 3" ساخته سم ریمی در دنیای سینما حضور پیدا کرد ولی اجرای این شخصیت و نحوه به تصویر کشیده شدن او به طور گسترده ای بسیار بد تلقی میشود و در این مقاله میخواهیم به تشریح دلایل این موضوع بپردازیم. البته "مرد عنکبوتی 3" نقاط قوتی هم دارد. به طور مثال یک داستان احساسی در هسته خود دارد که داستانک هایی که در دو قسمت قبل طرح ریزی شده بودند را حل و فصل میکند و از نظر شخصیتی پیتر پارکر، مری جین واتسون و هری آزبورن را به جلو میبرد. صحنه ای اکشن فوق العاده ای هم دارد (مثل صحنه جرثقیلی که داشت سقوط میکرد) به همراه یک سری جلوه های ویژه حیرت آور و یک سری ایده هایی که نیت خوبی پشتشون بود. در واقع مشخصه که ریمی و تیم او به سختی تلاش کردند تا فیلمی رضایت بخش را تحویل دهند.

 https://www.spidey.ir/images/img/content/spiderman3-review/2x.jpg

با این حال این فیلم باید با ماموریت غیر ممکن رقابت با "مرد عنکبوتی 2" کنار می آمد که از نظر همگان یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ است. توقعات از این فیلم نیز سر به فلک گذاشته بود و البته سونی هم خیال میکرد "هر چه بزرگتر، بهتر"! بنابراین بیش از حد شخصیت خبیث و محتوای داستانی به آن چپانده شد (گفته میشه ریمی از اولش قصد داشت این فیلم را به دو قسمت تقسیم کنه). و البته هنوز هم اون بخش Emo Peter Parker و اون رفتار زننده پیتر در هنگامی که به تسخیر سیمبیوت درآمده (مخصوصا اون رقص مضحک!) دارند مسخره میشوند و همین بخش و البته ونوم بیخود این فیلم را میتوان دو عنصری دانست که فیلم را هنوز با آنها به یاد می آورند.

در نهایت این فیلم، فیلم افراط و تفریط بود. یعنی بخش هایی که خوب جواب دادند ، عالی بودند و بخش هایی که جواب ندادند واقعا بد بودند. به عبارت دیگر، این فیلم حد وسط نداشت، یا برخی بخش هایش خیلی خوب بود یا خیلی بد! توفر گریس (بازیگر ونوم) هم مقصر نبود زیرا کلا رفتار این فیلم با شخصیت ونوم با میزان  توجه و دلسوزی که لایقش است، مغایرت داشت.

یکی از انتقاداتی که از "مرد عنکبوتی 3" میشود، تعداد زیاد شخصیت های خبیث داستان است. تبدیل شدن هری آزبورن به «گابلین جدید» چیزی بود که از فیلم اول داشت برایش زمینه چینی میشد. سپس مرد شنی هم انتخاب شد زیرا سم ریمی او را از نظر بصری شخصیتی جذاب میدانست و به راستی که سکانس "تولد مرد شنی" از نظر احساسی و بصری بسیار مسحور کننده است و یکی از بهترین صحنه های کل فیلم های سینمایی اسپایدرمن به شمار میاد (این مقاله را بخوانید). ریمی همچنین بنا داشت تا از «بن کینگزلی» برای ایفای نقش والچر استفاده کند. با این حال تهیه کننده فیلم های مرد عنکبوتی به نام «آوی آراد» نگران بود که ریمی داره خبیث های مورد علاقه کودکی خودش رو انتخاب میکنه در حالی که او شخصا بیشتر شیفته دشمنان مدرن تر مرد عنکبوتی بود. در نتیجه آراد مداخله کرد و ریمی را متقاعد نمود تا به جای والچر از ونوم که در آن روزگار بسیار هم محبوب شده بود، استفاده کند.

مطمئن باشید اگر کارگردان دلش با فلان شخصیت نباشه و نخواد که ازش بهره بگیره قطعا اون شخصیت ضربه میخوره. سم ریمی در طول سالهای گذشته خیلی صادقانه درباره نظرش و احساساتش راجع به ونوم حرف زده و مثلا گفته که از "کمبود انسانیت" در او خوشش نمیاد و اینکه اصلا درکش نمیکنه! البته این رو هم گفته که هنگام ساخت فیلم بیشتر او را درک کرده ولی شما این رو در فیلم مشاهده نمیکنید زیرا صحنه های براک و ونوم گیرا نیستند و انگیزه هایش نیز ضعیف هستند. کاملا مشخصه که کارگردان با این شخصیت ارتباط نگرفته و این باعث شد تا بخش فینال "مرد عنکبوتی 3" رضایت بخش نباشد.

ونوم - مرد عنکبوتی 3

از سوی دیگر یکی از دلایلی که هواداران همیشه خواستار تماشای فیلم اختصاصی ونوم بوده اند اینه که او بطور غیرقابل تردیدی باحال است. دیزاین و شکل ظاهری او چشم گیره و سریعاً وارد حافظه انسان میشه و خیلی خوب خودش رو داخل تجربه بصری یک فیلم پرهزینه میکنه. سونی البته همچنان برای ساختن نسخه درجه R از این شخصیت اکراه دارد ولی مشخصه درجه PG-13 هم برای فیلم های ونوم تا حد نهایی خودش صرف شده به طوری که چیزی نمانده بوده وارد حیطه R شوند! منتقدین فیلم های ونوم و کلا شخصیت ونوم همین بر این باور هستند که او فقط قیافه داره و عاری از هرگونه عمق شخصیتی هستش. ولی این انتقاد هم بیش از حد ساده انگارانه است. درسته که او به عنوان خبیث کارش را آغاز کرد ولی لقب مناسبت تر برای او "ضدقهرمان" است. درسته که او ابتدا انگیزه های آبکی داشت و مثلا چون اسپایدرمن دست رد به سینه سیمبیوت زده بود یا ادی براک مرد عنکبوتی را مقصر بی اعتباری حرفه ای خودش میدانست از او متنفر بود و میخواست بکشتش اما خیلی زود این فاز تموم شد و ونوم به نوعی ضدقهرمان تبدیل شد که به شیوه خودش میخواست از بی گناهان دفاع و محافظت کند (همانگونه که در سری "محافظ مرگبار" که در اینجا ترجمه شده دیدیم). یعنی درسته که همچنان خشن بود و کسانی که را که به نظرش لایقش بودند را میکشت ولی دست کم خشونتش هدفمند شده بود و این به شخصیت او عمق داد و باعث شد تا بتواند تا حدی خودش را از زیر سایه مرد عنکبوتی خارج کند. مساله اینه که در "مرد عنکبوتی 3" ، ونوم همچنان در همون فاز تنفر صرف از مرد عنکبوتی قرار داشت و شاید اگر دنباله این فیلم ساخته میشد به طور طبیعی شاهد عمق پیدا کردن این شخصیت نیز میبودیم.

البته "مرد عنکبوتی 3" یک فاجعه کامل هم نیست. در واقع تا قبل از خلق شدن ونوم و پیوند سیمبیوت با ادی براک، شاهد فیلمی هستیم که کیفیت آن با قسمت های قبلی چندان فرق ندارد. دلیلش هم اینه که ریمی به خوبی از سیمبیوت فضایی و خواص آن که باعث منفی شدن روح و روان و اعمال پیتر پارکر میشود به خوبی برای جلو بردن داستانک های تثبیت شده در آثار قبلی یا شروع شده در این قسمت بهره میگیرد.

مرد شنی مرد عنکبوتی

به عبارتی دیگر نیروی افزایش یافته مرد عنکبوتی در نتیجه بر تن کردن لباس فضایی باعث میشود تا هری آزبورن و مرد شنی را حسابی کتک بزند و در راستای داستان تم اصلی فیلم قرار بگیرد. انصافا نحوه به دست آوردن سیمبیوت و یا نحوه خلاص شدن پیتر از دست او به خوبی به تصویر کشیده شده و به ویژه سکانس مربوط به کلیسا و اون ناقوس از صحنه های نمادین دنیای سینمایی مرد عنکبوتی شده اند، یا حتی صحنه پیوند خوردن سیمبیوت با ادی براک که بار دیگر یادآوری میکند سم ریمی رگ و ریشه استواری در ژانر سینمای وحشت دارد (این مقاله را بخوانید).

شاید بتوان حتی گفت که دیزاین صورت و جلوه های ویژه رایانه ای به کار رفته در ونوم هم بد نبود ولی مساله اینه که ریمی در تلاش برای انسانی تر  کردن این شخصیت یا خیلی سریع از روی او cut میکرد یا اینکه صورت ونوم را کنار رفته نشان میداد تا صورت توفر گریس را زیر صورت ونوم نشان دهد. این باعث شد تا سطح تهدید یا شکوه بصری این شخصیت از بین برود. اندازه فیزیکی او نیز کوچک بود و ما آن را جدی نمیگرفتیم. البته این هم تصمیم خود ریمی بوده زیرا میخواسته هم با انتخاب توفر گریس و هم با کوچک نشان دادن جثه ونوم ، او را به نقطه عکس و دارک شده مرد عنکبوتی تبدیل کند که شاید روی کاغذ ایده خوبی باشد ولی در فیلم جواب نداد. سبک بازی توفر گریس در صحنه های ابتدایی هم جالب بود و ما رو دوباره یاد نسخه عکس پیتر پارکر مینداخت ولی ونوم او بیشتر اعصاب خرد کن بود تا تهدید آمیز! (خود توفر گریس هم بارها گفته که خودش هم نمیدونه اصلا چرا برای این نقش انتخابش کردند!). در عوض شما اگر به ونوم تام هاردی دقت کنید متوجه میشید که جثه بسیار بزرگ و عضلانی او و ظاهر خفن ش باعث شده براستی تهدید آمیز به نظر برسد . ضمن اینکه ما کلا به قدر کافی ونوم را در "مرد عنکبوتی 3" ندیدیم و حقش بود او screen time بیشتری را به خودش اختصاص میداد (البته تقصیر ریمی نبود چون مدت زمان فیلم اجازه این کار را بهش نمیداد چون باید به دو خبیث دیگر میپرداخت و از سوی دیگر کلی داستانک باقی مانده از دو قسمت قبلی را نیز به سرانجام میرساند. پس نتیجه میگیریم که ریمی شاید برخی از جنبه های شخصیت ادی براک/ونوم را درست به تصویر کشید ولی نکات منفی اش بیشتر بود. 

ونوم

نکته مهم دیگر این است که تام هاردی تونسته از ونوم و ادی براک دو شخصیت مجزا از یکدیگر بسازه در حالی که توفر گریس در هیبت ونوم همون ادی براک سابق بود منتهی با قدرت بیشتر! دلیلش هم اینه که ونوم در فیلمنامه به قدر کافی شرح و بسط داده نشده بود. همچنین ونوم تام هاردی از قدرت های خویش استفاده خلاقانه تری میکند در حالی که ونوم سم ریمی فقط داشت از قدرت های اسپایدرمن کُپی میکرد. ضمن اینکه ما اصلا نوع رابطه توفر گریس با سیمبیوت را ندیدیم در حالی که این رابطه نقطه عطف فیلم های اختصاصی ونوم است زیرا باعث خلق صحنه های کمدی بسیاری میشود و خداییش رابطه آنها خیلی سرگرم کننده تر از رابطه ادی با نامزدش، «آنه وینگ» (با بازی «میشل ویلیامز») است.

در نهایت باید نتیجه گرفت که زمینه سازی برای حضور ونوم در "مرد عنکبوتی 3" ضرورتاً بد نیست ولی او به زور در دل بخش فینال فیلم چپانده شد و همچنین یک سری تصمیمات اشتباه هم در به تصویر کشیدن او توسط کارگردان اعمال شد که در نهایت او را تباه کرد. واقعا بهتر بود تبدیل شدن براک به ونوم را برای فیلم بعدی نگه میداشتند و این فیلم مقدمه ای میشد برای رونمایی باشکوه از ونوم در قسمت چهارم.

  

نظر شما چیست؟ به نظر شما دلیل عدم موفقیت ونوم در "مرد عنکبوتی 3" چی بود؟

 

سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2021

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه و مرتبط:

مقایسه بین ونوم در بازی مردعنکبوتی 2 و فیلم اسپایدرمن 3

نقد و بررسی فیلم "مرد عنكبوتی 3 " (2007)

15 سئوال بی پاسخ مانده درباره دنیای مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

10 فیلم ابرقهرمانی که به دلیل دخالت های استودیو نابود شدند!

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

10 حقیقتی که باید درباره فیلم کنسل شده "مرد عنکبوتی 4" بدانید

بدترین پیچش های داستانی در فیلم های کمیک بوکی

نقد و بررسی فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید" 

10 دفعه ای که فیلم های مرد عنکبوتی حال و هوای ژانر وحشت پیدا کردند!

15 شخصیت مارول که توسط دیگر استودیوهای هالیوودی نابود شدند!

50 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت دوم

پشت صحنه فیلم های اسپایدرمن ساخته سـم ریمی + لینك دانلود!

مقایسه مردعنکبوتی«سـم ریمی» با مردعنکبوتی «مارک وب»

مسير پر پیچ و خم مرد عنكبوتی تا پرده سینما!

10 نکته جالبی که احتمالاً درباره "اسپایدرمن" های «سـم ریمی» نمیدانستید!

10 ابرخبیث فوق العاده ای که در دنیای سینما خراب شدند

10 تفاوت بزرگ ونوم در دنیای کمیک و سینما

 10 تریلوژی ابرقهرمانی که در قسمت آخر زمین خوردند!

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

رتبه بندی شخصیت های خبیث فیلم های اسپایدرمن براساس ثروت!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

masiha_87
#1 masiha_87 1400-07-24 16:51
سلام خانم ساداتی فر خسته نباشید
یه مدت نبودید و حسابی سوالات کمیک بوکیمون بی جواب مونده بودن. فکر کنم باید یک مقاله تحت عنوان "چرا ونوم اینقدر بر روی پرده ی سینما گند میزند" نوشت. یا باید یه فیلم اختصاصی با مرد عنکبوتی و ونوم ساخت؛ یا اصلا نساخت! با تمام حرف هاتون موافقم ولی یکی از بزرگترین دلایل من به خاطر این موضوع، عملکرد بد اسپایدرمن تو این فیلم هاست. قسمت ۳ سم ریمی که از بیخ اشتباه بود؛ ولی فیلم ونوم به خاطر نبود اسپایدی تبدیل به یه سطل زباله شد که تام هاردی توش مثل یه سیب سالم و شیرین گیر کرده بود. اگه ونوم رو وارد سونی ورس نمیکردن، قطعا به خاطر ماجرای مولتی ورس و داستان احتمالی "جنگ های پنهان" که ماجرای ساختش همه جا پیچیده، شاید میشه گفت که ونوم رو تو فاز چهار میدیدیم.
نقل قول کردن
محراب شیردل
#2 محراب شیردل 1400-07-24 16:51
سلام ممنون از خانم ساداتی فر مقاله خوبی بود.
از نظر من فیلم مردعنکبوتی 3 بدون حضور ونوم عالی میشد.
تیم اپ بین مرد شنی و ونوم از نظر من افتضاح بود. شاید با والچر فیلم حال و هوای دیگه ای داشت .

غلط املایی یکی داشت بند سوم و یک بند هم دو بار تکرار کردین
نقل قول کردن
stofterMRM
#3 stofterMRM 1400-07-24 16:57
واقعا مقاله خوبی بود ممنون از خانم ساداتی فر و اسپایدی!
به نظر منم اگه اون قسمت دیگه رو هم می ساختن شاید می تونستن این گند و جمعش کنن!
و فراموش نکنیم که فیلم ونوم تام هاردی کاملا مختص به ونوم بود و فضای خیلی زیادی برای ساخت شخصیت ونوم داشتن ولی در این فیلم ...
واقعا باید فیلمنامه رو از اول نوشت!
نقل قول کردن
s.p.i
#4 s.p.i 1400-07-24 17:39
سلام
خیلی ممنون از نویسنده خوب سایت خانم سونیا ساداتی فر راستش شخصیت ونوم کبا دنیای اسپایدرمن در تضاد اوایل این شخصیت محبوب شد ولی خب متاسفانه پتانسیل برای دشمتی با مرد عنکبوتی به هدر رفت و البته یجورایی چیزی واسه ارائه نداشت نه عمقی و نه چیزی ولی خب محبوب بود و این محبوبیت به لطف سری دانی کیتس بیشتر هم شد

در مورد ونوم تو فیلم سوم جدا از بحث خالت اوی اراد بازیگر ونوم هم خیلی بهش نمیومد نمیدونم بهتر بود از یه بازیگر دیگه استفاد کنند البته بگم سم ریمی میخواست از ونوم نوعی تضاد و نقطه عکس از ونوم بسازه ضمن این‌که هیچ گونه تعاملی از ادی با سمبیوت ندیدیم بهتر بود قسمت چهارم میومد خداییش سرو کله ونوم از ناکجا عجیب شاید سم ریمی میتونست از ونوم زمینی یا ونوم دنیای التیمت استفاده کنه البته شاید به فکرش نرسید یا نمیذاشتن البته تو فیلم اختصاصی ونوم هم خیلی خوب نبود درسته که تام هاردی خوب بازی کرد ولی چی بگم در هر حال حضور ونوم بدون هیچ مقدمه ای اشتباه بود البته خب تقصیر سم ریمی نبود ولی کلا این ونوم دردسر برا خودش در هر حال خاطره بدی از این فیلم دارم در مورد ونوم تام هاردی راستش بازیگر خوبیه تعامل با ونوم تا حدی قابل قبوله فقط حیف که زیر دست سونیه وگرنه پتانسیل زیادی داشت

خیلی ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#5 AM SM BM SM 1400-07-24 17:40
سلام
ممنون بابت مقاله.
هواداران واقعی اسپایدرمن هرگز سونی رو به خاطر تحمیل کردن ونوم به مرد عنکبوتی ۳ نمیبخشند! حتی تصور اینکه اگر دست سم ریمی باز بود چه کارهای درخشانی که میتونست با مرد عنکبوتی ۳ و حتی مرد عنکبوتی ۴ بکنه، آدم رو به وجد میاره. از قسمت اول و دوم اونقدر داستانک های جذاب خلق شد، که میتونست مرد عنکبوتی ۳ رو یک فیلم باشکوه بکنه. اما متاسفانه سونی فقط به خاطر پول بیشتر، شخصیت ونوم رو به فیلم اضافه کرد که باعث شد این سه گانه نتونه پایان درخور خودش رو داشته باشه. (به نظرم یکی از دلایل محبوبیت ونوم به جز ظاهر باحال او، انیمیشن "مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی" بود که ونوم رو خیلی معروف کرد.) ونوم اون موقع هم در دنیای کمیک شخصیتی بود که اصلا تکلیفش معلوم نبود. یه بار خبیث بود، قهرمان بود، ضد قهرمان بود و هر کی میومد یه استفاده از او میکرد و البته در اون زمان اوریجینش واقعا افتضاح بود! نتیجه فیلمی شد که با اینکه خدایی اصلا فیلم خیلی بدی نیست. هنوز بازی های درخشانی داره، اکشن هاش عالی هستند، جلوه های ویژه خوبی داره، یک ساعت اولش به خوبی به پیتر پارکر و روابط او با اطرافیانش میپردازه و زخمی عمیق بر دل هواداران هست. اصلا شاید یک دلیلش همین افتضاح نبودند فیلم هست که باعث میشه آدم بیشتر دلش بسوزه. به شخصه اگر فیلم بیشتر به یک فیلم بد نزدیک بود، کمتر درباره پایان درخور این سه گانه فکر میکردم چون حالا ما میتونیم در بعضی از لحظه ها، جلوه ای از اون چیزی که این فیلم میتونست باشه رو ببینیم. با اینکه میشه گفت این فیلم افتضاح نبود اما سم ریمی بارها گفته که از این فیلم متنفر هست و به نظرش نه یک فیلم بد، بلکه فیلم افتضاحی هست! جدیدا هم مصاحبه ای کرده که میگفت بعد از واکنش های بد هواداران به مرد عنکبوتی ۳ فکر نمیکرد دیگه به سینمای ابر قهرمانی برگرده. (که با فیلم دکتر استرنج در مولتی ورس جنون این اتفاق داره میفته.) اما از همه اینا که بگذریم و بریم سر بحث اصلیمون در واقع چه چیزی در ونوم این فیلم بود که باعث شد هواداران ازش متنفر بشن؟ ببینید اولا اینکه ونوم مخصوصا در اون زمان به خودی خود شخصیت مهمی نبود. راستش هرگز با اوریجین اولیه اول نتونستم کنار بیام و به نظرم خیلی ضایع است! ضد قهرمان شدن او هم درد خاصی رو دوا نکرد. (گرچه هوادارای اسپایدی بیشتر اعتقاد داشتند "ونوم هر چه دورتر، بهتر!") حالا شما فکر کن بیان و این ونوم رو در اون زمان اونم با زمان بسیار محدودی برای این شخصیت رو در فیلم مرد عنکبوتی ۳ بگذارند. اصلا مدت زمان فیلم اجازه معرفی سیمبیوت، معرفی ادی براک، جدا شدن سیمبیوت، ونوم شدن ادی براک و بخش فینال داستان رو نمیداد. یعنی این مسئله هم باعث شد که ریتم داستان خیلی عجله ای باشه هم اینکه یه سری حفره داستانی هم تا حدی در داستان به چشم بخوره و تغییرات شخصیت ها هم خیلی به اون حد کامل نرسه. (مثل هری آزبورن.) در حالی که تازه "اگر" میخواستند از ونوم استفاده کنند (که بهتر بود این کار رو نمیکردند بهتر بود سیمبیوت و اثرات اون و ادی براک رو در فیلم سوم معرفی میکردند و در فیلم چهارم به ونوم میرسیدند. برای همین مدت زمان کم هست که هنوز هم معلوم نیست اون سیمبیوت یهو از کجا اومد و از شانس بد ما رسید به موتور پیتر پارکر؟ خدایی فکر کنید وقتی فضایی بودن اوریجین ونوم اصلا به دنیای اسپایدی نمیخوره، این مسئله در دنیای سینما میتونه چند برابر مضحک تر باشه که از شخصیت هایی که ریشه علمی دارند، یهو یه موجود فضایی بینشون در بیاد! وقتی هم برای توضیح ریشه زمینی سیمبیوت نبود و برای همین اصلا معلوم نیست این از کجا اومد! از این ها هم که بگذریم، سم ریمی خودش هم گفته که شخصیت ونوم خوشش نمیاد و حالا فکر کنید مجبور به ساختن فیلمی از او باشه! مثل این میمونه که به کارگردانی که از شخصیت خوشش نمیاد، بیان بگن بر اساس اون شخصیت فیلم بسازه! خب تا زمانی که کارگردان نتونه اون شخصیت رو درک کنه و دوستش داشته باشه، پس قطعا فیلم او نمیتونه چیز خاصی باشه. برای همین چطور میشه انتظار داشت که سم ریمی ونوم درست حسابی تحویل ما میداد؟ و البته دخالت (یا دخالت های) سونی، قطعا باعث خراب شدن تمرکز فکری سم ریمی هم شده و او در این شرایط نمیتونست کار خودش رو خیلی خوب انجام بده. برای همین موارد، ونوم فیلم مرد عنکبوتی ۳ نتونست به خبیث خوبی تبدیل بشه. اما خدایی به نظرم ونوم مرد عنکبوتی ۳ خیلی از ونوم فیلم اختصاصی خودش بهتر بود. حداقل ادی براک در اون فیلم (که اقتباسی از انیمیشن "مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی" بود) اوریجینی داشت که آدم وقتی بخواد اون رو بگه خنده اش نگیره اما واکنشی که مخاطب به اوریجین ادی براک در فیلم اختصاصی ونوم میده اینه که "هر بلایی سرش بیاد حقشه!" حداقل ونوم مرد عنکبوتی ۳ جنبه های ترسناک خوبی داشت اما در فیلم اختصاصی ونوم به خاطر ترس سونی برای اینکه یه دفع نکنه به این فیلم درجه R بدن، ما اصلا قتل های اون رو نمیبینیم و انگار داره کله یه شکلات معمولی رو میکنه! به نظرم تنها برتری ونوم دنیای سونی، فقط بازی تام هاردی و هیکل عضلانی تر ونوم بود (که خدایی با این وجود هم باز ونوم مرد عنکبوتی ۳ ترسناک تر بود.) همین و بس! و گرنه سم ریمی حتی با کلی مشکلات که داشت، ونوم خیلی بهتری رو نسبت به فیلم اختصاصی خودش نشون داد. درباره فیلم دوم ونوم هم حرف نزنیم بهتره چون ممکنه مثل کامنت های اولیه عمو مختار پای سگ و اینا به کامنتم باز بشه.
استاد ترابی من از شما یا خانم ساداتی فر اگر جواب رو میدونند سوالی داشتم. شما که اطلاعات زیادی درباره فیلم های اسپایدرمن دارید، به نظرتون دخالت کردن های سونی فقط برای حضور ونوم بود و بس؟ یعنی فقط ونوم رو تحمیل کرد و دیگه کاری نداشت؟ یا نه و رئیس های سونی بیستر از اون توی فیلمنامه دست میبردند؟ ممکنه این پیچش مربوط به اینکه مرد شنی قاتل عمو بن بوده مربوط به حضور ونوم و اون انتقام پیتر پارکر از فلینت مارکو بوده باشه و اگر ونومی هم نبود، این پیچش هم نبود؟
با تشکر.
نقل قول کردن
thor_fan
#6 thor_fan 1400-07-24 19:06
سلام ممنونم از خانم ساداتی فر بخاطر زحمتتون
به نظرم توی این فیلم فقط ونوم اضافه بود
یعنی به کلیت فیلم که نگاه میکنم نقص بزرگ یا حتی متوسطی نمیبینم و فقط ونومه که توی ذوق میزنه
حتی ایده لباس سیاه و سیمبیوت هم خوب بود و ضربه ای به روال فیلم وارد نمیکنه
به نظرم خیلی بهتر میشد اگه اون صحنه پیوند خوردن سیمبیوت با ادی رو می دیدیم و بعدش دیگه به ادی و ونوم پرداخته نمی شد و ادامه داستان با سندمن و هری پی گرفته می شد
و در قسمت ۴ ونوم با شخصیت پردازی بهتر و داستانک هایی که میشه در حاشیه فیلم قرار داد وارد می شد و در نهایت یه چهار گانه ی بی نقص ، شاهکار و به یاد ماندنی رو تحویل می گرفتیم
نظرتون چیه دوستان؟
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1400-07-24 21:09
به نقل از thor_fan:
سلام ممنونم از خانم ساداتی فر بخاطر زحمتتون
به نظرم توی این فیلم فقط ونوم اضافه بود
یعنی به کلیت فیلم که نگاه میکنم نقص بزرگ یا حتی متوسطی نمیبینم و فقط ونومه که توی ذوق میزنه
حتی ایده لباس سیاه و سیمبیوت هم خوب بود و ضربه ای به روال فیلم وارد نمیکنه
به نظرم خیلی بهتر میشد اگه اون صحنه پیوند خوردن سیمبیوت با ادی رو می دیدیم و بعدش دیگه به ادی و ونوم پرداخته نمی شد و ادامه داستان با سندمن و هری پی گرفته می شد
و در قسمت ۴ ونوم با شخصیت پردازی بهتر و داستانک هایی که میشه در حاشیه فیلم قرار داد وارد می شد و در نهایت یه چهار گانه ی بی نقص ، شاهکار و به یاد ماندنی رو تحویل می گرفتیم
نظرتون چیه دوستان؟

خب الیته یه اشتباه نابخشودنی دیگر فیلم این بود که سند من رو به مرگ عمو بن ربط داد. سم ریمی با این کار میخواست خصومت بین مرد عنکبوتی و او را "شخصی " کنه . البته من جایی خوندم که اولش قرار بوده این شخصی بودن رو جوری دیگری پیش ببره. یعنی مرد شنی به نوعی بشه مسبب حادثه ای مرگبار که برای زن عمو می پیش میاد و او به بیمارستان میکشه کارش و اینجوری خصومته ایجاد میشه ...
کلا مساله اینه که با زور چپان ونوم اون نظم و ساختار فیلمنامه اولیه ریمی بهم خورده. چون قرار بوده والچر و مرد شنی خبیث های داستان بشن و اون بخشی که هری و پیتر علیه دو دشمن قوی تیم آپ میکنن علیه والچر و مرد شنی بوده و ...
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1400-07-24 21:20
#5:
خب ببینید وقتی شما شخصیت به اون مهمی مثل ونوم رو به زور وارد داستان میکنید همه چی به هم میخوره . من ازتون میخوان نظر قبلی منو بخونید تا متوجه بشید همین باعث چه تغییرات دیگری شد ...
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#9 AM SM BM SM 1400-07-24 21:26
به نقل از mtm:
به نقل از thor_fan:
سلام ممنونم از خانم ساداتی فر بخاطر زحمتتون
به نظرم توی این فیلم فقط ونوم اضافه بود
یعنی به کلیت فیلم که نگاه میکنم نقص بزرگ یا حتی متوسطی نمیبینم و فقط ونومه که توی ذوق میزنه
حتی ایده لباس سیاه و سیمبیوت هم خوب بود و ضربه ای به روال فیلم وارد نمیکنه
به نظرم خیلی بهتر میشد اگه اون صحنه پیوند خوردن سیمبیوت با ادی رو می دیدیم و بعدش دیگه به ادی و ونوم پرداخته نمی شد و ادامه داستان با سندمن و هری پی گرفته می شد
و در قسمت ۴ ونوم با شخصیت پردازی بهتر و داستانک هایی که میشه در حاشیه فیلم قرار داد وارد می شد و در نهایت یه چهار گانه ی بی نقص ، شاهکار و به یاد ماندنی رو تحویل می گرفتیم
نظرتون چیه دوستان؟

خب الیته یه اشتباه نابخشودنی دیگر فیلم این بود که سند من رو به مرگ عمو بن ربط داد. سم ریمی با این کار میخواست خصومت بین مرد عنکبوتی و او را "شخصی " کنه . البته من جایی خوندم که اولش قرار بوده این شخصی بودن رو جوری دیگری پیش ببره. یعنی مرد شنی به نوعی بشه مسبب حادثه ای مرگبار که برای زن عمو می پیش میاد و او به بیمارستان میکشه کارش و اینجوری خصومته ایجاد میشه ...
کلا مساله اینه که با زور چپان ونوم اون نظم و ساختار فیلمنامه اولیه ریمی بهم خورده. چون قرار بوده والچر و مرد شنی خبیث های داستان بشن و اون بخشی که هری و پیتر علیه دو دشمن قوی تیم آپ میکنن علیه والچر و مرد شنی بوده و ...

خدایی این پیچش همه چیز رو خراب کرد! من بعضی وقت ها فکر میکنم حتی این پیچش هم به خاطر حضور ونوم و اون بخشی که پیتر آغشته به سیمبیوت میره و از مرد سنی انتقام میگیره بود! ولی یکی از مهم ترین دلایلی که دوست دارم فیلم "مرد عنکبوتی ۳" رتکان و حذف بشه، همین پیچش هست. من که توی ذهن و خیالات خودم حذفش کردم و دوست دارم این اتفاق بیفته تا باز هم معلوم بشه همون کسی که پیتر گذاشت در بره عمو بن رو کشته. یه چیز دیگه هم اینکه دیگه توی این شخصی سازی خبیث ها برای پیتر بود که دیگه توش زیاده روی شد. اصلا چه نیازی هست که همه خبیث ها یه نسبتی با اسپایدی داشته باشند؟ میتونند مثل والچر و میستریو اولش با او کاری نداشته باشند اما بعدش خصومتشون با او شخصی بشه. برای گرین گابلین و دکتر اختاپوس این مسئله جالب بود ولی دیگه برای مرد شنی یه کم اضافی و "زورکی" به نظر میاد. اینکه اون رو مسئول یه حادثه توی "گذشته" کنند (حالا هر حادثه ای) باعث میشه فکر کنیم این خصومت زورکی هست. درباره اینکه قرار بود مرد شنی و والچر هم در نسخه اولیه فیلمنامه باشند، به نظرم اینطور هم باز فیلم از مشکل زیاد بودن خبیث ها با توجه به حضور خود هری آزبورن حضور داشته باشه رنج میبرد. البته دو تا احتمال و راه برای این هست. اول اینکه شاید یکی از والچر و مرد شنی قرار بود نقشی رو داشته باشند، که "مترسک" توی سه گانه نولان، راینو توی فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲" و کراس بونز توی فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" داشتند. یعنی اینکه اونا خبیث اصلی نباشند و به عنوان مانعی برای قهرمان ما به نظر بیان. دومین مسئله هم اینه که قطعا والچر و مرد شنی به اندازه ونوم، پیشینه و توضیحات نمیخواست ند و احتمالا وقت کمتری رو اشغال میکردند و این مسئله هم حل میشد. درباره میستریو هم خدایی اینکه بروس کمبل نقش اون رو بازی کنه ایده معرکه ای بود اما دیگه توی این فیلم جا نمیشد و احتمالا میرفت برای مرد عنکبوتی ۴. (با توجه به اینکه حرف هایی هست که میگن سم ریمی قرار بود "مرد عنکبوتی ۳" و مرد عنکبوتی ۴" رو با هم فیلم برداری کنه و به فاصله یک سال اونا رو اکران کنه.) حالا ما فقط میتونیم راجع به اون چیزی که فیلم میتونست باشه خیال مردازی کنیم و افسوس بخوریم. :cry: الان ولی فکر میکنم میبینم چقدر عالی میشد که مثلا به جای سری فیلم های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" یک سریال از مرد عنکبوتی ساخته میشد، (مثلا با نظارت خود سم ریمی!) یه سریال مثل "مرد عنکبوتی خارق العاده". چون به نظرم مرد عنکبوتی برخلاف بعضی قهرمانان یا خبیث ها که یک بار مصرف هستند، مرد عنکبوتی نه تنها اینطور نیست و یه سریال و دنیای از فیلم های او میتونه تا سال های خیلی زیادی ادامه داشته باشه، بلکه ماهیت درهم تنیده کمیک ها که باعث میشن ما پیشرفت شخصیت ها رو ببینیم (باز هم مثل سریال مرد عنکبوتی خارق العاده) توی یک سریال خیلی خوب جواب میده.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#10 AM SM BM SM 1400-07-24 21:32
به نقل از mtm:
#5:
خب ببینید وقتی شما شخصیت به اون مهمی مثل ونوم رو به زور وارد داستان میکنید همه چی به هم میخوره . من ازتون میخوان نظر قبلی منو بخونید تا متوجه بشید همین باعث چه تغییرات دیگری شد ...

بله استاد متوجه این تغییر بزرگ در فیلمنامه هستم چون باعث شد "تعادل" فیلمنامه به هم بخوره و تمرکز سم ریمی هم خراب بشه و شخصیتی که به تنهایی باید در قالب دو فیلم معرفی و استفاله بشه رو در قالب یک فیلم در کنار کلی شخصیت دیگه نشون بدن! اما من فکر میکردم چون گفته میشه سونی اونقدر در فیلمنامه "مرد عنکبوتی ۴" و کار سم ریمی دست برد که اون خیلی صلح آمیز کار رو ترک کرد، گفتم شاید برای فیلم "مرد عنکبوتی ۳" هم دخالت های سونی بیشتر از وارد کردن ونوم داخل فیلمنامه بود و کارهای دیگه ای هم کردند. و گرنه به شخصه اصلا منکر تاثیرات بدی که حضور ونوم در فیلمنامه گذاشت، نیستم و اون رو کوچک نمیدونم.
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1400-07-25 00:43
نمیدونم این مقاله رو کار کنیم تو سایت یا نه!
www.cbr.com/.../
نقل قول کردن
s.p.i
#12 s.p.i 1400-07-25 00:49
11 # ببخشید استاد مشکلی داره
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1400-07-25 00:53
به نقل از s.p.i:
11 # ببخشید استاد مشکلی داره

مشکلی نداره در واقع چون نتیجه میگیره مارول اجازه نمیده مرد عنکبوتی مشروب بخوره
اما مساله اون اخرشه که میگه تو اون داستان اگه بخوره چی میشه!
نقل قول کردن
Agent bishop
#14 Agent bishop 1400-07-25 07:00
به نقل از mtm:
به نقل از s.p.i:
11 # ببخشید استاد مشکلی داره

مشکلی نداره در واقع چون نتیجه میگیره مارول اجازه نمیده مرد عنکبوتی مشروب بخوره
اما مساله اون اخرشه که میگه تو اون داستان اگه بخوره چی میشه!

فوقش تهش میگین آنقدر تاثیر مشروب زیاد بود پیتر مو های قرمز رو خاکستری میدید :-*
نقل قول کردن
masiha_87
#15 masiha_87 1400-07-25 08:09
به نقل از mtm:
نمیدونم این مقاله رو کار کنیم تو سایت یا نه!
www.cbr.com/.../

استاد از اون مقاله هایی هست که فکر نوشتنش تو ایران، به عقل جن هم نمیرسه.به نظر من که سایت اگه این رو هم بدون هیچ ترسی کار کنه یه پله سعود کرده و به هدفش رسیده.
نقل قول کردن
masiha_87
#16 masiha_87 1400-07-25 08:26
استاد یه سوال؟
اخبار دی سی فندوم دیشب رو کار نمیکنید؟
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#17 CAPTAIN_ARVIN 1400-07-25 08:47
به نقل از mtm:
نمیدونم این مقاله رو کار کنیم تو سایت یا نه!
www.cbr.com/.../


استاد گاهی وقت ها هم فان تو سایت لازمه، نه؟
به نظرم مقاله جالبی بود، هرچند تصمیم نهاییش با شماست
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1400-07-25 10:03
به نقل از masiha_87:
استاد یه سوال؟
اخبار دی سی فندوم دیشب رو کار نمیکنید؟


کار کردیم کامل
کانال تلگرام و‌کانال اینستاگرام که بچه ها لایو رفتن
نقل قول کردن
Theflaash
#19 Theflaash 1400-07-25 10:29
توی فیلم های سم ریمی یه چیزی که خیلی خوب به چشم میخوره نقاط احساسی قشنگه فیلم
مثلا توی قسمت دوم اون صحنه ی آخر فیلم که دکتر اختاپوس به چنگک هاش نگاه میکنه آدم میتونه با تمام وجودش حس کنه که این آدم نمیخواد، آدم بدی بشه
حالا شما قسمت سوم این فیلم رو هم که نگاه کنی هر جای این فیلم که به دلت میشینه به خاطر بار احساسی و قشنگیه که تو فیلم هست مثل صحنه ای که مرد شنی تبدیل به مرد شنی میشه

و هر صحنه ای هم که به دلت نمیشینه خالی از این احساساته شاید برای همین بوده که سم ریمی گفته دلم نمیخواسته ونوم توی فیلمم باشه و دیدگاهش راجب ونوم که اونو یه شخصیت بی احساس میدونه هم همینو تایید میکنه

خیلی خلاصه بگم تو نقطه قوت کارت احساسی کردن فیلمه
و بعد بهت ابزاری میدن که نمیتونی باهاش کار احساسی تحویل بدی :-*
نقل قول کردن
محراب شیردل
#20 محراب شیردل 1400-07-25 15:28
سلام استاد یه سوال داشتم من زیاد کمیک نمیخونم برا همین میخواستم بدونم قبل از اینکه سیمبیوت ونوم به مرد عنکبوتی بچسبه به کس دیگه ای هم چسبیده یا نه؟
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#21 AmirhoseinJafari2005 1400-07-25 17:51
مقاله جالبی بود... خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#22 AM SM BM SM 1400-07-25 18:06
به نقل از محراب شیردل:
سلام استاد یه سوال داشتم من زیاد کمیک نمیخونم برا همین میخواستم بدونم قبل از اینکه سیمبیوت ونوم به مرد عنکبوتی بچسبه به کس دیگه ای هم چسبیده یا نه؟

سلام
ببخشید جای استاد جواب میدم.
اول سیمبیوت به سکوت سرباز کری به نام "کل-تار" چسبید. مورد ۸ این مقاله رو بخونید.
بعد از اون اگر مورد ۵ این مقاله رو بخونید متوجه میشید که در دنیای نبرد که همون دنیایی بود که داستان های جنگ های پنهان در اون رخ میداد، سیمبیوت بار اول به ددپول چسبید و بعد رسید به اسپایدی.
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
over drive
#23 over drive 1400-07-25 19:02
به نقل از محراب شیردل:
سلام استاد یه سوال داشتم من زیاد کمیک نمیخونم برا همین میخواستم بدونم قبل از اینکه سیمبیوت ونوم به مرد عنکبوتی بچسبه به کس دیگه ای هم چسبیده یا نه؟

ببخشید به جای استاد جواب میدم
بله قبلش به ددپول پیوند خورده بود در قسمت سوم
deadpool secret secret wars

که spidey.ir/.../...
اینجا ترجمه شده می تونی بری بخونیش
نقل قول کردن
mohammad noori
#24 mohammad noori 1400-07-28 15:33
وقتی قراره شخصیتی مثل ونوم وارد کار شه و کارگردان نتونه به اندازه کافی با شخصیت کنار بیاد و باهاش ارتباط برقرار کنه همینم که هست جای شکر داره
نقل قول کردن
P.B.P
#25 P.B.P 1400-07-28 19:16
سلام ممنون از خانم ساداتی فر عزیز
مقاله عالی بود.
به نظرم اگر میگذاشتن سم ریمی کار خودشو بکنه خیلی عالی میشد ولی خوب به قول استاد ترابی بعضی از یهودی های پول پرست نمیگذارن اینطور بشه و گند میزنن به این فیلم و این سه گانه ضمن اینکه قسمت اول و دوم بی نهایت فوق العاده بودند ولی خوب فوق العاده بودن این دو قسمت رو خراب کردن در کل می توان گفت حیف!
امیدوارم در نو وی هوم اسپایدر من ۳ رو از سه گانه سم حذف کنن،همونطور که میگن دکتر اختاپوس بعد از صحنه مرگش شروع میشه.
خسته نباشید.
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#26 Jastice.SLH 1400-07-29 16:51
سلام
ونوم از کاراکتر های محبوب من هست و از اینکه میبینم ونوم توی دنیای سینما اینقدر بد دیده شده افسوس میخورم :oops:
ولی انتخاب بین ونوم تام هاردی و ونوم توفر گریس انتخاب بین بد و بدتره :-* :roll:
ولی من شخصا ونوم تام هاردی رو خیلی بیشتر میپسندم . با اینکه سری فیلم های ونوم داستان پردازی جالبی نداشتن اما عاشق مکالمه های بین ادی و ونوم هستم(چیزی که اصلا توی ونوم توفر گریس نشون داده نمیشد)
ولی ونوم توفر گریس انعکاسی از ونوم توی ذهن سم ریمی هست و ریمی اصلا سعی نکرد ارتباط بین ونوم و ادی رو درست نشون بده و فقط اون سیمبیوت رو جزئی از ادی کرد و اونو مثل یه غول بی شاخ و دم بی احساس نشون داد
خب با این دیدگاهی که سم ریمی نسبت به ونوم داشت حتی اگه آوی آراد هم تو کارش دخالت نمیکرد بازم انتظار بیشتری نداشتم چون ریمی شناخت درستی از ونوم نداشت

تشکر میکنم از خانم ساداتی فر بابت تهیه این مقاله
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#27 Jastice.SLH 1400-07-29 16:55
به نقل از mtm:
به نقل از s.p.i:
11 # ببخشید استاد مشکلی داره

مشکلی نداره در واقع چون نتیجه میگیره مارول اجازه نمیده مرد عنکبوتی مشروب بخوره
اما مساله اون اخرشه که میگه تو اون داستان اگه بخوره چی میشه!

من از همون آخرش میترسم استاد وگرنه خوب میشد همچین مقاله ای رو تو سایت ببینیم :-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#28 AM SM BM SM 1400-08-02 18:52
به نقل از Jastice.SLH:
ولی ونوم توفر گریس انعکاسی از ونوم توی ذهن سم ریمی هست و ریمی اصلا سعی نکرد ارتباط بین ونوم و ادی رو درست نشون بده و فقط اون سیمبیوت رو جزئی از ادی کرد و اونو مثل یه غول بی شاخ و دم بی احساس نشون داد
خب با این دیدگاهی که سم ریمی نسبت به ونوم داشت حتی اگه آوی آراد هم تو کارش دخالت نمیکرد بازم انتظار بیشتری نداشتم چون ریمی شناخت درستی از ونوم نداشت

سلام
به نظرم اینکه بگیم "ریمی شناخت درستی از ونوم نداشت" نمیتونه خیلی درست باشه. یعنی این هست که خود ریمی گفته نتونسته ونوم رو درک کنه و دوستش نداشته باشه، اما مسئله اینه که اون موقع تقریبا هیچ کس نمیتونست ونوم رو درک کنه! شما به الان نگاه نکن که ونوم به داستان های جالبی دست پیدا کرده، توی سال ۲۰۰۷ این مسئله کمتر بود. ونوم یکی از احمقانه ترین اوریجین های دشمنان اسپایدرمن رو داشت و البته نه از سریال "مرد عنکبوتی خارق‌العاده" با اون ونوم "خارق‌العاده" اش خبری بود نه از run محشر دانی کیتس و رویداد های "کارنیج مطلق" و "پادشاه سیاه پوش" که شخصیت ونوم رو منحصر به فرد کردند و ارتقاش دادند. کمیک های "مرد عنکبوتی نهایی" (Ultimate Spider-Man) که ونوم جالبی داشتند تقریبا ۷ سال بود که منتشر شده بودند. برای همین نمیشه به ریمی خورده گرفت که شخصیت ونوم رو "درک" نکرده بود چون اصلا اون زمان ونوم "شخصیتی" نداشت و اصلا معلوم نبود خبیثه، قهرمانه، ضد قهرمان یا هر چیز دیگه. پس میبینید ریمی خیلی منبع خوبی برای اقتباس از ونوم نداشت (به جز کمیک های "مرد عنکبوتی نهایی") و وقتی هم که او به زور وارد فیلمنامه اش شد و تعادل فیلمنامه رو به هم ریخت و تمرکز ریمی رو خراب کرد و خود ریمی هم از ونوم خوشش نمیومد، نمیشه انتظار داشت خودش بتونه شخصیت ونوم رو درست کنه.
نقل قول کردن
Ts7n
#29 Ts7n 1400-08-17 01:16
شخصا سه گانه مرد عنکبوتی یک نقطه در تغییر روند فیلم ابرقهرمانی دیدن برای من بود
اما در مورد ونوم این فیلم
متاسفانه همونطور که فرمودید بقیه شخصیت های خبیث توی این فیلم انگیزه داشتند حتی انسانیت داشتن
اما ونوم جوری به تصویر کشیده شده بود که درواقع اصلا ونومی در کار نبود فقط ادی حضور داشت با قدرت بیشتر!
انگار مثلا ادی ی قرص تقویتی خورده
ونوم جدا از ادی وجود نداشت حتی به صورت روانی
هیچ خواسته ای نداشت
به هیچ چیزی هم میل نداشت بجز چسبیدن به یک نفر دیگه
همین !
شاید همین باعث شد که بعد از این فیلم تا سالها ، خیلی از مخاطب هایی که در جریان ونوم کمیک بوکی نبودن از این شخصیت به عنوان یک شخصیت بی صرف ، بی هدف و اعصاب خوردکن یادمیکردن
خسته نباشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44