معرفی سیمبیوت «اسلیپر» (Sleeper): هفتمین فرزند ونوم! (Venom)

معرفی سیمبیوت «اسلیپر» (Sleeper): هفتمین فرزند ونوم! (Venom)

با سیمبیوت جدید مارول آشنا شوید!

 

هشدار! این مقاله دارای اسپویلرهای داستانی از شمارهٔ ۱۷ از سری کمیک‌های «ونوم» و مربوط به رویداد «کارنیج مطلق» است! اگر هنوز موفق به خواندن آن نشده‌اید، به این صفحه مراجعه کنید!

 

 

مقدمه: رویداد «کارنیج مطلق» شروع شده و کم‌کم تمام سیمبیوت‌ها و میزبان‌های اخیراً غایب در دنیای کمیک، دارند در این داستان حضور می‌یابند. یکی از حضورهای غیرمنتظره در این رویداد، حضور سیمبیوت جدیدی در انتهای شمارهٔ ۱۷ از سری کمیک‌های «ونوم» (که از عناوین فرعی یا tie-inهای این رویداد محسوب می‌شود) به نام «اسلیپر»بود.

از آن‌جایی که سری ونوم را می‌توان مهم‌ترین عنوان فرعی این رویداد برشمرد، پس حدس می‌زنیم که این حضور یک حضور کوتاه نخواهد بود و این سیمبیوت قرار است نقش مهمی در آیندهٔ این رویداد ایفا کند. به همین دلیل، در این مقاله به معرفی این سیمبیوت می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید...

 

 

 

۱. تولد سیمبیوت «اسلیپر» (Sleeper):

تولد سیمبیوت «اسلیپر» (Sleeper) 

اکران فیلم سینمایی «ونوم»در سال ۲۰۱۸ بهانهٔ خوبی بود برای انتشارات مارول تا هر چه می‌توانست از شخصیت ونوم کمیک چاپ کند! از رویداد «ونومیزه‌شده» (Venomized) گرفته تا چاپ سری جدید (سری چهارم) کمیک‌های ونوم! اما پیش از ری‌لانچ دوبارهٔ کمیک‌های مارول پس از Marvel Legacy وتحت عنوان Fresh Start، نویسنده‌ای به نام «مایک کاستا» (Mike Costa) به همراه طراح مشهور کمیک‌های اسپایدرمن یعنی «مارک بگلی» (Mark Bagley) وظیفهٔ تهیهٔ سری سوم از کمیک‌های ونوم را داشتند. (رویداد «کمپانی ونوم» نیز در این زمان نوشته شد.)

آن‌ها چندماه بود که رازی را در این سری پنهان کرده بودند. در واقع، ما می‌دیدیم که «ادی براک» رؤیاهای عجیبی در رابطه با یک ”نوزاد“می‌بیند یا سیمبیوت ونوم بعضاً رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهد. این راز در انتهای شمارهٔ ۱۶۴ از این سری فاش شد: سیمبیوت ونوم می‌خواهد فرزندی جدید به دنیا بیاورد!

سپس مشخص شد که سیمبیوت مستقیماً این موضوع را به ادی نگفته چون نمی‌خواسته فرزند جدیدش در سنی کم با میزبانی دیگر پیوند بخورد؛ چون ممکن بوده مثل دیگر خواهرها و برادران‌اش، مثل کارنیج، اسکریم و ...، تبدیل به یک هیولا شود! در این میان، زیرشاخه‌ای از سازمان FBI تحت عنوان Symbiote Task Force از حضور این سیمبیوت جدید مطلع شده و «اسکورپیون» (از دشمنان قدیمی اسپایدرمن) را به همراه تیمی به دنبال آن می‌فرستد.

در نهایت و پس از کش و قوس‌های فراوان، سیمبیوت ونوم فرزند جدیدش را به دنیا می‌آورد. اما از آن‌جایی که او هنوز بالغ نشده، ادی از «لیز آلن» می‌خواهد تا این سیمبیوتِ نوزاد تا زمانی که بالغ شود و بتواند با یک میزبان جدید پیوند بخورد، در شرکت الکمکس (Alchemax) و زیر نظر دانشمندان آن بماند؛ تا هم او در امنیت کامل رشد کند و هم الکمکس بتواند آزمایش‌های علمی‌اش را روی سیمبیوت انجام دهد. (البته ادی هم مرتباً به او سر می‌زد.)

 

 

 

۲. نخستین میزبان (First Host)

نخستین میزبان (First Host) 

پس از آن‌که مدتی گذشت و اسلیپر بالغ‌تر شد، دانشمندان الکمکس متوجه شدند که او از بدن‌اش موادی شیمیایی ترشح می‌کند که روی انسان تأثیر می‌گذارد و می‌تواند مصارف دارویی داشته باشند. لیز آلن، مدیر عامل الکمکس، می‌خواست تا با ادی براک قراردادی ببندد که به اساس آن، الکمکس بتواند داروهای تولیدی از ترشحات سیمبیوت را در ازای پرداخت مبلغی پول به ادی، در بازار عرضه کند. ادی و سیمبیوت سریعاً مخالفت کردند و از الکمکس خارج شدند.

الکمکس 

ادی که داشت در خیابان قدم می‌زد، متوجه شد که انگار کسی تعقیب‌اش می‌کند. او به یک کوچهٔ خلوت رفت و متوجه شد که آن فرد، یک «اسکرال» مؤنث است که به دنبال سیمبیوت‌اش آمده‌ است! درست در لحظه‌ای که او داشت نهایتاً از خانم اسکرال (!) شکست می‌خورد، مردی با پوست آبی‌رنگ به کمک ادی آمد...

 

این خط داستانی را در ذهن داشته باشید، حال به سراغ داستان ”نخستین “میزبان“ (First Host) می‌رویم...

همان‌طور که بالاتر گفتیم، سال ۲۰۱۸ پُر بود از عناوین رنگ و وارنگ ونومی! یکی از این عناوین، مینی‌سری‌ای بود تحت عنوان «نخستین میزبان» (First Host). این عنوان به نویسندگی «مایک کاستا» (نویسندهٔ پیشین سری ونوم) و طراحی «مارک بگلی» قرار بود به سؤالی مهم پاسخ دهد: نخستین میزبان سیمبیوت ونوم که بود؟!

پاسخ این سؤال این است: سربازی از نژاد کری” (Kree) به نام «تِل-کار» (Tel-Kar)...! اجازه بدهید توضیح دهیم...

 تل کار

در بحبوحهٔ جنگ مشهور “کری-اسکرال” (Kree/Skrull War)، محققان نژاد کری در سیاره‌ای دورافتاده در کهکشان آندرومدا موفق به یافتن موجودی بی‌شکل و سیمبیوت‌مانند شدند. آن‌ها که قابلیت‌های سیمبیوت در تغییر شکلِ (Shape-Shifting) خود و میزبان‌اش را دیدند، تصمیم گرفتند برنامهٔ “ابر-سرباز” اختصاصی خود را اجرا کنند تا در جنگ از اسکرال‌ها عقب نمانند. (اسکرال‌ها از بدو تولد توانایی تغییر شکل دارند که این، آنان را در جنگ جلو انداخته بود. چرا که می‌توانستند به راحتی از کری‌ها جاسوسی کنند!)

آن‌ها برای این کار، سربازی را برگزیدند به نام «تل-کار». آن‌ها قبل از پیوند دادن تل-کار و سیمبیوت ونوم، تمرین‌های زیادی برای تقویت روانی به او دادند و برخی اصلاحات ژنتیکی روی او انجام دادند تا به بهترین نحو بتواند سیمبیوت را کنترل کند.

 

کری‌ها از تل-کار برای انجام مأموریت‌های سیاه (Black-Ops Misions) و نفوذ به دل اسکرال‌ها و جاسوسی از آن‌ها استفاده می‌کردند. او سال‌ها به همراه سیمبیوت ونوم مشغول این‌کار بود.او در یکی از مأموریت‌های تأثیرگذار خود، متوجه ساخته شدن سلاحی بیولوژیکی به دست اسکرال‌ها شد که با نمونه‌ای از دی‌اِن‌اِی (DNA) یک نژاد می‌توانست کل آن نژاد را از بین ببرد!

طی آن مأموریت، یک سفینهٔ پناهندگان کری نیز توسط اسکرال‌ها دستگیر شده بودند. اما تل-کار طی اقدامی جانفشانانه، سیمبیوت را از خود جدا کرد (تا اطلاعات حیاتی آن به خطر نیفتد) و توانست آن کری‌های پناهنده را نجات دهد؛ اما خودش دستگیر شد.

کری - سیمبیوت 

او پس از مدتی توانست از دست اسکرال‌ها فرار کند و سال‌ها بود که در فضا سرگردان بود. تا اینکه آوازهٔ ”ونوم فضایی“ (فلش تامپسون که به همراه سیمبیوت ونوم در فضا بود) را شنید و به دنبال سیمبیوت‌اش راهی زمین شد...

شوالیه فضایی 

حال، تل-کار به دنبال سیمبیوت خود به زمین آمده است. سیمبیوت ونوم ابتدا او را به خاطر نمی‌آورد، چرا که به لطف همان تمرینات و تغییرات ژنتیکی‌ای که کری‌ها روی تل-کار انجام داده بودند، او آن خاطرات را به نوعی قفل کرده بود تا اگر سیمبیوت به دست فردی دیگر بیفتد، اطلاعات حیاتی آن لو نرود. اما پس از آن‌که او توانست گذشتهٔ خود را به یاد بیاورد، از تل-کار به خاطر دوران قهرمان بودن‌شان تشکر کرد؛ اما گفت که تصمیم‌اش را گرفته و می‌خواهد پیش ادی بماند.

اما تصمیم سیمبیوت چندان به مذاق تل-کار خوش نیامد و بلافاصله به سراغ فرزند جدید سیمبیوت رفت. او تهدید کرد که اگر ونوم با میل خودش دوباره با او پیوند نخورد، او با فرزند نابالغ‌اش پیوند خواهد خورد که ممکن است او را مثل خواهرها و برادران‌اش فاسد و تبدیل به یک هیولا کند. ونوم که به هیچ وجه نمی‌خواست سرنوشت این فرزندش هم مثل بقیه‌شان سیاه شود، چاره‌ای در مقابل خود ندید جز تسلیم! پس از ادی معذرت خواهی کرد و پس از سالیان سال دوباره با تل-کار پیوند خورد.

ونوم سیمبیوت 

سیمبیوت اسلیپر که بخاطر از دست دادن والدش خشمگین شده بود، توانست با قدرت “فرومون‌های شیمیایی‌”اش وارد ذهن ادی شود. (در همین مقاله در مورد این قدرت او توضیح داده شده است. اسلیپر ادی را وادار کرد که با او پیوند بخورد. آن‌ها به همراه «ملانز» (M’lanz)، همان اسکرال مؤنث که به دنبال سیمبیوت آمده بود، سفرشان را به فضا و در جست‌وجوی ونوم شروع کردند...

 

 

 

 

۳. سرنوشت تل-کار

تل-کار با ظاهر ملانز وارد یکی از پایگاه‌های فضایی اسکرال‌ها که سلاح ژنتیکی در آن نگه‌داری می‌شود، شد و با استفاده از آن، تمام اسکرال‌های آن ناحیه را قتل عام کرد! در همین حال، ادی و سیمبیوت جدیدش به همراه ملانز به دنبال تل-کار بودند. زمانی‌که آن‌ها که به پایگاه فضایی اسکرال‌ها رسیدند، اسلیپر متوجه سمی بودن پایگاه و خطرناک بودن آن برای ملانز شد. به همین خاطر او را در سفینه نگه داشتند و خودشان به سراغ تل-کار رفتند.

 

تل-کار که به سلاح بیولوژیکی دست پیدا کرده بود، در نبرد با اسلیپر در حال پیروز شدن بود. تا اینکه اسلیپر توانست با لمس او، ارتباط سیمبیوتی‌ای با والدش برقرار کند و او را مجاب کند که با خواسته‌های تل-کار بجنگد.

 

سرانجام، با کمک ملانز، تل-کار خلع سلاح شد و در نهایت، توسط خودِ نژاد کری به عنوان یک جنایتکار جنگی شناخته و به سفینه‌اش تیراندازی شد! ادی و ملانز توانستند با ۲ سیمبیوت‌شان به زمین بازگردند. (ملانز برای مدتی کوتاه با اسلیپر پیوند خورد!)

 

ادی که خیال‌اش از بابت تل-کار راحت شده بود، اسلیپر را در یک محفظه در خانه‌اش نگهداری کرد. اما زمانی‌که به حانه برگشت، دید تل-کار از همیشه عصبانی‌تر، آمده تا اسلیپر را بکشد. او همچنین می‌خواست با سلاح بیولوژیکی خود، نژاد انسان را از بین ببرد!

خانواده ونوم 

سپس نبردی بین ادی و تل-کار صورت گرفت و نهایتاً، در کمال تعجب، اسلیپر با تل-کار پیوند خورد...!

اسلیپر توانست تمام توانایی‌های کنترل سیمبیوت که در مغز تل-کار بود را از بین ببرد، و به عنوان یک میزبان بدون اراده از او استفاده کند. اسلیپر سپس با این میزبان جدید، و بخاطر قدرت‌ها و دانشی که در حافظهٔ اوست، از ادی خداحافظی کرد و ماجراجویی خودش را در سرتاسر فضا آغاز کرد!

 

 

 

۴. بازگشت اسلیپر!

در شمارهٔ ۱۷ از سری کمیک‌های ونوم، دیدیم که اسلیپر برگشته تا از ادی و دیلان در برابر کارنیج و دارودسته‌اش محافظت کند. احتمالاً در شمارهٔ بعدی، نویسنده اطلاعات بیشتری از کم و کیف ماجرا و چگونگی مطلع شدن اسلیپر از بازگشت برادرش (کارنیج!) در اختیارمان بگذارد.

اما چیزی که با اطمینان می‌توان گفت، این است که حضور این سیمبیوت بیش از یک حضور افتخاری زودگذر خواهد بود. چرا که به گفتهٔ عوامل رویداد «کارنیج مطلق»، سری ونوم تنها عنوان فرعی‌ای است که اگر خوانده نشود در فهم داستان برای مخاطب اخلال به بار می‌آورد. آیا قدرت‌های اسلیپر کلید شکست کارنیج است...؟!

 

 

 

۵. قدرت‌های اسلیپر!

اسلیپر سیمبیوتی‌ست که از ظاهرش گرفته تا تولدش با دیگر فرزندان ونوم متفاوت است. اما او کماکان تمام قدرت‌های دیگر سیمبیوت‌ها را دارد؛ بعلاوهٔ چند مورد جدید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم...

-قدرت‌های تغییر شکل و استتار

قدرت اسلیپر 

همانند بسیاری از سیمبیوت‌های کلینتار، اسلیپر نیز می‌تواند ظاهر خود و میزبان‌اش را تغییر دهد. از این قدرت، برای تقلید از چهرهٔ فردی دیگر، جاسوسی از یک سیستم و ... استفاده می‌شود.

اما یکی از قدرت‌های خاص او، قدرت استتار در حد نامرئی‌شدن است. او می‌تواند نور محیط را بگیرد، و سپس خود را به همان شکل درآورده و عملاً نامرئی شود! همچنین، او همچنین با وجود توانایی ترشح فرورمون‌های ترکیبی‌اش، تشخیص داده شدن توسط دیگران را غیرممکن می‌سازد!

 

 

 

- ترشح فرومون‌های شیمیایی ترکیبی!

 

در این مقاله چندبار به این قدرت اشاره کردیم، حال وقت‌ش رسیده تا کامل آن را معرفی کنیم.

سیمبیوت اسلیپر از همان ابتدا بیولوژی منحصربه‌فردی داشت. یک قدرت منحصربه‌فرد او، توانایی ترشح مواد شیمیایی مختلف است. او می‌تواند با این قدرت خود، با دیگران به صورت شیمیایی تله‌پاتی کند، با تأثیر بر سیستم عصبی دیگران، احساسات و اعمال‌شان را کنترل کند و آن‌ها را وادار به کاری که می‌خواهد کند.

یه همین دلیل، او می‌تواند هر حقیقتی که می‌خواهد را به دیگران بقبولاند و ...

 

 

نظر شما چیست؟ در مورد آیندهٔ اسلیپر در رویداد کارنیج مطلق چه پیش‌بینی‌ای دارید؟ آیا سؤالی برایتان بی‌پاسخ باقی ماند؟ در بخش نظرات بپرسید تا به آن پاسخ دهیم!

 

 

محمد صالح حیدری

Spider-Fan

All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

رویداد «کارنیج مطلق» (ABSOLUTE CARNAGE) چطور آغاز شد؟

کمیک "کارنیج مطلق" (ABSOLUTE CARNAGE) ترجمه شد + لینک دانلود

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

سری جدید کمیک بوک های ونوم (VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

10 میزبان سیمبیوت کارنیج به غیر از «کلتوس کسدی»!

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

10 نسخه عجیب و غریب از ونوم در دنیای کمیک !

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی"  به زبان فارسی (کامل) + لینک دانلود

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Spider-Fan
#1 Spider-Fan 1398-06-16 19:27
امیدوارم از خوندن مقاله لذت ببرید
نقل قول کردن
The spider
#2 The spider 1398-06-16 20:04
به نظرم ایده منحصر به فردیه
میتونه یه کاراکتر تاثیر گذار تو داستان "Absolute Carnage" باشه.
قدرتهاش هم به نظرم اگر درست استفاده نشه به شدت خطر و تهدید میتونه باشه.
خیلی دوست دارم روبه رو شدنش با برادرش "کارنیج" رو ببینم.
نقل قول کردن
punkspidey
#3 punkspidey 1398-06-16 23:12
یعنی از کارنیج قوی تره؟
نقل قول کردن
Spectacular Spider Man
#4 Spectacular Spider Man 1398-06-16 23:26
سلام.ببخشید که سوالم ربطی به موضوع مقاله نداره ولی دوست دارم بدونم چطوری به کمک کمیک های انگلیسی زبان خودمون رو تقویت کنیم
نقل قول کردن
Spider-Fan
#5 Spider-Fan 1398-06-16 23:28
به نقل از punkspidey:
یعنی از کارنیج قوی تره؟

نمی‌دونیم. تا حالا که با هم مقابله‌ای نداشتن.
ولی بعیده از ترکیب سیمبیوت گرندل (Grendel) با کارنیج قوی‌تر باشه!
نقل قول کردن
MAN-THING
#6 MAN-THING 1398-06-18 10:18
قطعا از کارنیج قوی تره چون اگه اشتباه نکنم یک نسل ازش بالا تره ولی از کارنیجی که با سیمبیوت گرندل ترکیب شده قوی تر نیست اینم خارج احتمال نیست که چون این سیمبیوت تازه به کمیک ها اومده و مخاطبا خیلی باهاش ارتباط برقرار نکردن نویسنده نقشه کشیده که در قسمت های آخر یه راهی برای شکست کارنیج نشون بده و اسلیپر هم خودشو قربانی کنه
نقل قول کردن
Spider-Fan
#7 Spider-Fan 1398-06-18 12:31
به نقل از MAN-THING:
قطعا از کارنیج قوی تره چون اگه اشتباه نکنم یک نسل ازش بالا تره ولی از کارنیجی که با سیمبیوت گرندل ترکیب شده قوی تر نیست اینم خارج احتمال نیست که چون این سیمبیوت تازه به کمیک ها اومده و مخاطبا خیلی باهاش ارتباط برقرار نکردن نویسنده نقشه کشیده که در قسمت های آخر یه راهی برای شکست کارنیج نشون بده و اسلیپر هم خودشو قربانی کنه

خیر؛ اشتباه می‌کنید.
کارنیج و اسلیپر هر دو فرزند ونوم هستن و ۹۹۹اُمین نسل از Klyntar محسوب می‌شن.
از اون جهت فرقی با هم ندارن.
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#8 Pooya-Spidey 1398-06-18 22:58
خیلی ممنون از آقای حیدری عزیز مقاله خیلی خوب و مفید و آموزنده بود.
فقط یک سوال من ی جا خونده بودم که کارنیج دختر ونوم هست ولی اینجا گفته شده پسر ونوم میخواستم بدونم کدومش درسته؟
نقل قول کردن
Spider-Fan
#9 Spider-Fan 1398-06-19 00:26
به نقل از Pooya-Spidey:
فقط یک سوال من ی جا خونده بودم که کارنیج دختر ونوم هست ولی اینجا گفته شده پسر ونوم میخواستم بدونم کدومش درسته؟

راستش من یادم نمی‌آد جایی سیمبیوت کارنیج با ضمیر He یا She خطاب بشه.
توی Marvel Wiki یه اطلاعات ضد و نقیضی هست، اما اعتباری نیست بهشون. چون‌که هواداران می‌نویسن‌شون و خیلی جاها اشتباه دیده می‌شه بین اطلاعات‌شون.
اما توی سایت رسمی مارول، توی پیج معرفی سیمبیوت Toxin (فرزند کارنیج و نوهٔ ونوم)، اسم کارنیج رو به عنوان "پدر" تاکسین درج کرده.
ما هم به همون استناد می‌کنیم!
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#10 Pooya-Spidey 1398-06-19 12:57
#9
اوکی
توی ویکی پدیا نوشته کارنیج دختر ونوم و تاکسین فرزند کارنیج فقط همین!
ننوشته پدر یا مادر به خاطر همین پرسیدم
ممنون از پاسخگوییتون
نقل قول کردن
Venom-Is-Villain
#11 Venom-Is-Villain 1399-09-17 12:47
به نقل از Pooya-Spidey:
#9
اوکی
توی ویکی پدیا نوشته کارنیج دختر ونوم و تاکسین فرزند کارنیج فقط همین!
ننوشته پدر یا مادر به خاطر همین پرسیدم
ممنون از پاسخگوییتون

کسدی کارنیج را با ضمیر She خطاب میکند و مدام کسدی به کارنیج می‌گه تو دختر هستی !
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید