10 حقیقت مهمی که باید درباره بتمن (Batman) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره بتمن (Batman) بدانید ، حقایق، فکت  facts مرد خفاشی  بروس وین  آشنایی با معرفی شوالیه تاریکی

امروز تصمیم گرفتیم 10 فکت حیاتی و مهمی که هر هوادار دنیای کمیک باید درباره بتمن بداند را برایتان ارائه کنیم.

 

1- سرگذشت و اریجین بتمن

بتمن (Batman) 

اریجین «بتمن» یكی از تراژیك ترین ها در تاریخ كمیك است. بعد از او ابرقهرمانان زیادی از این اریجین تقلید كردند، یعنی كسانی كه یك بی عدالتی بزرگ در حقشان انجام شد و بقیه عمر خود را صرف انتقام گرفتن كردند. بروس وین نوجوان وقتی با پدر و مادرش از سالن سینما (یا نمایش تئاتر) برمیگشت ،  در یك كوچه خلوت و تاریك با یك سارق مسلح مواجه میشوند كه در نهایت این حادثه منجر به قتل پدر و مادر او میشود. بروس كه ثروت عظیم پدرش را به ارث برده سعی كرد تا بقیه عمرش را اختصاص دهد به اینكه یك سلاح كامل علیه جرم و جنایت شود و اجازه ندهد در شهر خودش (گاتهام) بلایی كه بر سر خودش آمد، بر سر كس دیگری بیاید.  او به سرتاسر دنیا سفر كرد و آموزش های مختلف رزمی دید و در عین حال بزرگترین كارآگاه دنیا شد و سعی كرد از نظر فیزیكی و جسمانی به عالی ترین حد برسد. او سپس با الهام گیری از خفاش (كه در كودكی ازش میترسیده) و همچنین آموزش های نینجایی ، لباس مخصوص و وسایل مختلفی برای خودش ساخت تا در هیبت «شوالیه تاریكی» از آنها برای مبارزه با جنایتكاران شهر استفاده كند.  

اریجین بتمن همیشه  جذاب بوده و با وجود اینكه در طول سالها توسط هنرمندانی مثل فرانك میلر بر جزئیات آن افزوده و كامل تر شده، اما تم اصلی آن همیشه ثابت مانده.  اریجین او طوری است كه مثل پلی بین ابرقهرمانان و شخصیت های پالپ (pulp heroes) مثل «سایه» ،  Doc Savage یا حتی شخصیت های كلاسیك دنیای ادبیات مثل «شرلوك هولمز» عمل میكند.  اما مهم تر از همه این است كه با بتمن ایده "ضدقهرمان" یا antihero نیز خلق شد. ضدقهرمان یعنی "شخصیتی كه كار درست را انجام میدهد ولی برخلاف برخی از همكارانش،  نمیتوان هميشه و در همه حال  او را كاملا پاك و منزه دانست" . البته ایده ضدقهرمان در طول سالها بسیار متحول شده و تكامل یافته و اگر بتمن نبود شاید هیچ كدام از ضدقهرمانان امروز وجود نداشتند.  شما میتوانید اولین کمیک بتمن را در اینجا با ترجمه فارسی بخوانید.

 

2- خالقین بتمن برای خلق این شخصیت از منابع زیادی الهام گرفتند!

گفته میشود که «باب کین» و «بیل فینگر» برای خلق بتمن از شخصیت های زیادی الهام گرفتند. شخصیت هایی مثل «زورو» که سالها پیش از بتمن یعنی سال 1919 خلق شد. به طور مثال حتما دقت کرده اید که بتمن هم مثل زورو یک ادم پولدار است که هویت مخفی دارد و یا اینکه بتمن هم مثل زورو یک وسیله نقلیه دارد (وسیله نقلیه زورو اسبی است به نام "تورنادو" و ماشین بتمن را هم که حتما میشناسید: بتموبیل!).

زورو - تورنادو - zorro

به علاوه همگان میدانند که شخصیتی به نام "سایه" (The Shadow) پیش از بتمن خلق شد (یعنی در سال 1930) که او هم مردی با امکانات فراوان بود که با هیبتی هولناک سعی میکرد ترس در دل خلافکاران بیاندازد.

سایه - shadow

شاید ندانید که در سال 1926 یعنی 13 سال قبل از خلق شدن بتمن فیلم صامتی به نام  "خفاش" (The Bat)  به کارگردانی «رونالد وست» اکران شد. این فیلم درباره یک ابرجنایتکار بود که لباس خفاش میپوشید (به همراه یک شنل) و در سایه های موجود در محیط استتار میکرد.

سایه خفاش ماسک خفاش

نکته قابل تامل درباره شخصیت خفاش این است که خیلی هم بد نبود! در واقع او شخصیت خبیثی بود که دیگر خبیث ها را میکشت تا به ثروت انها دست یابد!

نکته دیگر این است که "خفاش" در این فیلم کیسه ای داشت که در آن لوازم مهمی میگذاشت درست مثل utility belt بتمن!

کمربند بتمن

او حتی به پلیس و دیگران نامه مینوشت و به آنها درباره محلی که میخواهد سرقت کند اطلاع میداد. دقت کنید که علامتی که در پایین نامه هست چقدر به لوگوی بتمن شبیه است:

نامه بتمن

از اون جالب تر اینه که بتمن در کمیک های اولیه خودش هم به «کمیسر گوردون» نامه مینوشت و در پایین از علامتی مشابه استفاده میکرد:

کمیسر گوردون

به علاوه "خفاش" از اسلحه برای کشتن دیگران استفاده میکرد و این در حالی است که بتمن هم در کمیک های ابتدایی خودش تفنگ حمل میکرد!

تفنگ بتمن

شاید برایتان جای تعجب باشد ولی "خفاش" در این فیلم  برای رفت و آمد در سطح شهر از چنگک های پیچیده ای استفاده میکرد (درست مثل بتمن!) و حتی خودروی خاص خود را داشت!!!

چنگک بتمن

تشابهات به این جا ختم نمیشود چون خفاش از دستگاهی دودزا استفاده میکرد تا ورود خود به جاهای مختلف را به صورت مخفیانه (stealth) انجام دهد (باز هم درست مثل بتمن!)

مخفی کاری بتمن stealth

و اما میرسیم به شوکه کننده ترین بخش قضیه:

علامت بتمن - سیگنال

 جناب خفاش میتوانست علامت خود را روی در و دیوار ظاهر کند تا ثروتمندان را بترساند! (دقیقا مثل بت سیگنال بتمن!!!). شما میتوانید بخشی 9 دقیقه ای از این فیلم را  که کاملا موارد فوق را نشان میدهد تماشا کنید:

لینک تماشای گزیده ای از فیلم "خفاش" (1926)

و اما بزرگترین منبع الهام بخش بتمن  شخصیتی خیالی بوده در کتاب های انگلستان در قرن نوزدهم میلادی به نام Spring Heeled Jack:

منشا بتمن

او  در حدود سال 1830 یه جورایی یه افسانه شهری بوده شده و ولی 40 سال بعد به یک ضد قهرمان تبدیل شد و در اواخر قرن نوزدهم و ابتدای قرن بیستم به یک قهرمان تبدیل شد (البته بدون نیروهای فوق بشری) . در هر حال این شخصیت یک اشراف زاده ثروتمند بود که لباس یک خفاش انتقام جو را میپوشید ، یک ستاد مخفی و زیرمینی داشت ، ورزشکار بود و  از تکنولوژی استفاده میکرد تا با ادم بدها مبارزه کند. ب

 

 

3- غار بتمن (Batcave)

بت کیو، غار بتمن

"غار بتمن" یا همان "بَت کِیو" (Batcave) مقر زیرزمینی و مخفیگاه جناب بروس وین/بتمن است که تجهیزات مختلف او در آن قرار دارد و او در آنجا برای مقابله با نقشه های ابرشروران خود برنامه ریزی میکند. غار بتمن در زیر محل اقامت بروس وین یعنی "عمارت وین" (Wayne Manor) قرار دارد. اما جالبه که بدونید این مکان 4 سال پس از خلق شدن بتمن در دنیای کمیک و در سریال سینمایی بتمن که سال 1943 پخش شد، خلق شد! گفته میشه «باب کین» (یکی از خالقین بتمن) در محل فیلمبرداری این سریال حاضر بوده و از این ایده خوشش اومده و آن را به نویسنده کمیک های اولیه بتمن یعنی «بیل فینگر» منتقل کرده و در نتیجه همان سال و در کمیک استریپ های روزنامه ای بتمن شاهد غار بتمن بودیم. همچنین سال 1944 و در شماره 83 از Detective Comics برای اولین بار غار بتمن را در دنیای کمیک دیدیم. غار بتمن نه تنها یک ستاد فرماندهی برای بتمنه که تجهیزات، وسایل نقلیه و فن آوری ها پیش رفته بتمن در آن قرار دارد بلکه نوعی موزه هم هست که اشیاء عتیقه (!) بتمن مثل اون دایناسوره ، سکه بزرگ، کارت جوکر ، لباس های مختلف رابین و ... در آن به چشم میخورند تا او همیشه به یاد تراژدی های زندگی اش باشد. 

  

4- دستیاران بتمن 

دستراران بتمن

بتمن مظهر و سمبل داشتن دستیار در دنیای کمیکه و تا دلتون بخواد دستیار داشته. قبلا  در این مقاله برترین های آنها را معرفی کرده بودیم.

 

 

5- بت پلین (Batplane) و بتموبیل (Batmobile)

"بت پلین" یا هواپیمای خفاشی وسیله ای است که بسیار در طول سالها تغییر کرده و نسخه های مختلفی ازش موجوده. اولین باری که بتمن یک وسیله پرنده داشت مربوط میشه به شماره 31 از کمیک Detective Comics که سال 1939 منتشر شد و در آن هلی کوپتر کوچکی به نام Bat-Gyro را دیدیم (او در این داستان برای اولین بار صاحب اون کمربند چند کاره معروف خودش و همچنین سلاح «بترنگ» نیز شد).

سپس شاهد هواپیمای بتمن یا "بت پلین" بودیم که در نهایت به یک جت تبدیل شد و سالها نیز در دنیای کمیک توسط بتمن مورد استفاده قرار میگرفت (البته با تغییراتی جزئی).

بت پلین (Batplane)

او ازش در ماموریت های گروه "جاستیس لیگ" هم استفاده میکرد. سپس شاهد بودیم که در فیلم بتمن ساخته «تیم برتون» از نسخه جدیدی از بت پلین استفاده شد که بهش میگفتن Bat-Wing   که روی دیزاین بت پلین در دنیای کمیک هم تاثیر گذاشت . یعنی شبیه به نوعی هواپیمای بزرگ بود که در واقع یادآور آرم خفاشی بتمن بود.

بت وینگ

و حالا میرسیم به برترین و شناخته شده ترین وسیله نقلیه در دنیای کمیک که انصافا خیلی معروف هستش: بتموبیل! این ماشین از سال 1939 و موقع خلق شدن بتمن در دنیای کمیک حضور داشته. البته اون زمان فقط یک ماشین معمولی بود و چند سالی طول کشید که به بتموبیلی که ما میشناسیمش تبدیل بشه .

بت موبیل

در طول سالها این خودرو به طور مداومی آپگرید شده تا بیانگر اوج طراحی و فن آوری دوره خودش باشه . معروف ترین بتموبیل در سریال تلویزیونی بتمن در دهه 60 میلادی به کار رفت. محبوبیت این سریال انقدر زیاد بود که سالها در دنیای کمیک از آن الهام گرفته میشد .

ماشین بتمن

اما در سالهای اخیر بتموبیل حالتی زرهی و تانک مانند گرفته است که به خاطر ظاهر آن در فیلم های بتمن به کارگردانی اقای «نولان» بوده .

خودروی بتمن batmobile

قابلیت های زیادی هم دارد که شاید براتون عجیب باشه. مثلا برای حمل و نقل زندانیان به کار میره ، در جنگ های نظامی کاربرد داره، در سرکوب شورش و ناآرامی به کار میره و حتی میتونه به عنوان یکی آزمایشگاه سیار عمل کنه. در برخی از نسخه ها هم دیده ایم که به صورت کنترل از راه دور عمل میکنه. در تمام اقتباس های صورت گرفته از بتمن نیز به کار رفته، از فیلم و کارتون و ویدیو گیم گرفته تا عالم سینما!

 

6- شرکت وِین (Wayne Enterprises)

 شرکت وِین (Wayne Enterprises)

شرکت وین با نام WayneCorp نیز شناخته می‌شود و یک کمپانی بزرگ و در حال رشد و چند ملیتی است. شرکت وین و بنیاد وین عمدتاً توسط مدیر و دوست بروس وین، لوشس فاکس اداره می‌شوند. فاکس بیشتر تصمیمات شرکت را به نفع بروس وین اتخاذ می‌کند، زیرا زمان بروس وین عمدتاً به عنوان بتمن اِشغال شده‌است. شرکت وین در آثار فیلم و تلویزیونی به عنوان یک کنگلومر تجاری معرفی شده‌است، که طبق استانداردهای یک شرکت چند ملیتی مدل ‌سازی شده‌ است. گفته میشود شرکت وین بسیار قدیمی است و در قرن هفدهم توسط نیاکان بازرگان خانواده وین تأسیس شده‌ است ولی آلن وین، پسر و وراث قاضی وین، در قرن نوزدهم رسماً آن را به یک شرکت بزرگ تبدیل کرد. او که   پدر بزرگ بروس وین بود، شعبه های وین حمل و نقل، وین شیمیایی و وین را ساخت.

  

7- بتمن بزرگترین کارآگاه دنیای کمیک است!

  بتمن (Batman)

بیخود نیست که به بتمن لقب بزرگترین کارآگاه جهان داده شده است چون او اولین بار در سری کمیک بوکی "کمیک های کارآگاهی" (Detective Comics) خلق شد دیگه! بهترین داستان های او آنهایی هستند که در آن باید از مهارت های کارآگاهی خودش برای حل جرم و جنایت استفاده کنه و به ته پرونده برسه. او شرلوک هولمز دنیای دی سی است و همانطور که در این مقاله گفته شد با این شخصیت هم داستان مشترک داره! بتمن حتی دستیاران خودش مثل نایت وینگ یا تیم دریک را نیز به خوبی تعلیم داد تا در این عرصه مهارت های خوبی کسب کنند و خود بروس وین نیز در طول سالها مهارت های کارآگاهی را از اساتید زیادی فرا گرفته است و هر پرونده ای برایش یک تجربه بزرگ بوده و همیشه میل به یادگیری دارد و البته تجهیزات و ابزار و فن آوری لازم را نیز در این باره در اختیار دارد. بدون شک هیچ کارآگاهی در دنیای کمیک نیست که از بتمن توان سبقت گرفتن داشته باشد.

 

8- سلینا کایل (زن گربه ای) بزرگترین عشق او در دنیای کمیک است!

 بتمن و زن گربه ای (Batman and Catwoman)

بروس وین در دنیای کمیک تا دلتون بخواد رابطه رومانتیک داشته ولی هیچ کدام از معشوقه های او به پای سلینا کایل (زن گربه ای) نمیرسند که حتی چندی پیش به خواستگاری بتمن از او منجر شد! رابطه بین بتمن و کت وومن  پیچیده است چون کت وومن شخصیت پیچیده ای دارد. یعنی او گاهی یک قهرمان است و گاهی هم یه ویلن (شخصیت خبیث). بتمن همیشه میمونه که باید دستگیرش کنه یا عاشقش بشه! البته زن گربه ای وقتی در سال 1940 خلق شد کاملا خبیث بود و سالها طول کشید که تکامل پیدا کنه و بشه اون چیزی که ما الان ازش سراغ داریم. جذابیت رابطه اونا اینه که مثل یک بازی ناتمام میمونه که در آن بتمن سعی داره سلینا را اصلاح کنه و او هم سعی داره از بتمن برای  رسیدن به اهداف و مقاصد خودش بهره برداری کنه! البته سلینا کدهای اخلاقی خودش رو داره که باعث میشه گاهی اوقات با بتمن همکاری کنه. او در واقع در اون بخش خاکستری رنگ حرفه بتمن جای داره . بتمن هم بهش علاقه داره چون زن گربه ای نسخه مونث خودشه : شخصیتی دارک که شبها بیرون میاد و گاهی اوقات سعی میکنه مجری عدالت باشه. واقعیتش اینه که ما دوست داریم بتمن و زن گربه ای را در کنار هم ببینیم چون دوست داریم این بشر طعم عشق رو بچشه. ولی در عین حال دوست داریم با جرم و جنایت هم مبارزه کنه. پس زن گربه ای میتونه هر دو شرایط رو برای خوانندگان مهیا کنه! و البته قضیه بین اونا اونقدر جدی شده که چندی پیش بتمن رسما ازش خواستگاری کرد و اونم قبول کرد!

 

9- دشمنان بتمن

دشمن بتمن

 قطعا شوالیه تاریکی محبوب ترین قهرمان در یونیورس دی سی است و بهترین ویلن های یونیورس دی سی به او اختصاص داده شده است که بعضی از آن ها آنقدر جذاب هستند که با ویلن های جذاب دنیای مارول برابری میکنند. در واقع  بسیاری از دشمنان شوالیه سیاه پوش، تجلی نمادین ایده‌ها و ذهنیت‌هایی مثل معما، کمدی، دوگانگی شخصیتی، ترس، گیاهان، سرما و غیره هستند و ما قبلا در این مقاله 10 دشمن مشهور بتمن را معرفی کرده ایم.  

 

 

10- فیلم هایی از بتمن که هرگز ساخته نشد!

قبل از اكران فیلم ناموفق "بتمن و رابين" ، وارنر به كارگردان اين فيلم يعني «جوئل شوماخر» پیشنهاد داده بود تا قسمت پنجم فیلم های بتمن را نیز بسازد. ولی پس از ناكامی بزرگ فیلم بتمن و رابین، این پروژه كنسل شد. تا همین چندی پیش ما فكر میكردیم قرار بوده اسم قسمت پنجم فیلم های بتمن، "بتمن: پیروزمند" (Batman Triumphant) باشد ولی اخیرا فاش شد كه قرار بود اسم این فیلم "بتمن رها شده" (Batman Unchained) باشد. میگن قرار بوده در این فیلم بتمن رو دوباره ریشه های تاریك خودش برگردانند و شخصیت منفی اصلی هم «مترسك» (scarecrow) بوده. او از گاز توهم زای خودش بر علیه بتمن استفاده میكرده و در نتیجه بتمن هم دچار توهم میشده و خیلی از دشمنان قبلی خودش را به صورت توهم جلوی چشمانش میدیده. یكی از این دشمنان جوكری بود كه در قسمت اول جك نیكلسون نقشش رو بازی ميكرد. میگن «هارلی كوئین» هم قرار بوده در فیلم باشه. او دختر جوكر بوده و میخواسته از بتمن انتقام بگیره! ولی همانطور كه گفته شد پس از شكست تجاری و هنری فیلم بتمن و رابین ، این پروژه هم كاملا متوقف شد.

 بتمن year one

پس از اینكه پروژه Batman Unchained محقق نشد وارنر به كارگردان صاحب سبكی به نام «دارن آرونوفسكی» روی آورد تا براساس كمیك مشهور Batman year One نوشته فرانك میلر فیلم بسازد. البته میگن آرونوفسكی قرار بود برداشت آزادی از این پروژه داشته باشه و طبق شنیده ها بروس وین قرار بود ارثیه و ثروتی كه بهش رسیده بود را رها كند و به تنهایی در خیابان های شهر "گاتام" زندگی میكرد تا بتونه ثابت كنه میتونه مدافع شهر بشه. سپس از ثروت پدرش استفاده میكنه تا به دور دنیا سفر كنه و خودش را ارتقا بده و بهتر بكنه. وقتی برمیگرده بتمن میشه ولی اولش با جیمز گوردون اختلاف پیدا میكنه اما در نهایت با هم متحد میشوند. مشكلی كه وارنر با این فیلم داشت این بود كه ایده های آرونوفسكی به شدت بزرگسالانه و خشن  بود و باعث میشد فیلم درجه R بگیره . بنابراین این فیلم هم كنسل شد ولی المان هایی از آن بعدا در فیلم "بتمن: آغاز میكند" به كار رفت. این كانپست ارت ها از این فیلم هم دیدنی هستند:

فيلم batman year one

  ماشين بتمن

براي آشنايي بيشتر با داستان Batman Year One و دانلود آن، روي لينك زير كليك كنيد:

10 كمیك مهم و تاثیرگذار شوالیه تاریكی (Dark Knight) + لینک دانلود

 

 

برگرفته شده از مطالب پیشین نوشته شده توسط نویسندگان سایت spidey.ir

All rights reserved © Spidey.ir 2021

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

همه چیز درباره بتمن

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

parsa.k23
#1 parsa.k23 1399-10-21 10:44
ممنون مثل همیشه عالی به خصوص این که بتمن الهام گرفته از فیلم خفاش هست خیلی جالب بود
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#2 Mr. Doctor 1399-10-21 11:09
چقدر عالی
این روزها سایت اسپایدی داره غوغا میکنه؛اون از مقاله در مورد سوپرمن که فوق العاده کامل بود و اینم از این؛بتمن افسانه ای
ممنون از تمام "نویسندگان سایت"
نقل قول کردن
Agent bishop
#3 Agent bishop 1399-10-21 11:18
آخ آخ اسپایدی امروز ترکونده
بتمن جزو سه شخصیت برتر تاریخ کمیک بوک هست .
فکر کنم بیشترین فیلم و انیمیشن ( خوب یا بد ) ساخته شده از یک شخصیت کمیک بوکی مال بتمن هست از بس این بشر شخصیت پر پتانسیل و دارای تاریخچه غنی در کمیک بوکه

در همین سایت هم بعد از مرد عنکبوتی بیشترین ترجمه کمیک ، مقاله ، نقد ، گذاشتن زیرنویس و بحث های داخل سایت سر همین مرد خفاشی بوده
نقل قول کردن
mobin rz
#4 mobin rz 1399-10-21 11:22
خوب بود ولی من رو زیاد راضی نکرد :-* ولی خوشحال میشم اگه تو این سایت بیشتر در مورد دشمنای بتمن مقاله گزاشته بشه چون فقط جوکر به طور کامل تو اسپایدی معرفی شده اگه آقای ترابی خودشون در مورد ویلن های بتمن مقالات فکت بنویسنکه خیلی خوشحال میشم
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#5 AM SM BM SM 1399-10-21 11:36
سلام
واقعا مقاله بسیار خوبی بود. دیشب داشتم آرشیو همه چیز درباره بتمن رو می خوندم دیدم حتی از آرشیو گرین گابلین هم بیشتره. حالا کی میتونهاین سایت ضد دی سیه؟ :-* :-*
حتی کمیک های مهم بتمن هم توسط این سایت ترجمه شده. مثل کمیک بتمن: گوتیک که شاید بهترین داستان بتمن هم باشه.
و واقعا دشمنان بتمن هم در کنار دشمنان اسپایدرمن بهترین خبیث های کمیک هستند. ;-)
ولی بتمن واقعا طی سالها خیلی تغییرات داشته و خیلی از نویسنده ها مواردی رو بهش اضافه کردند. به هر حال بتمن حتماً(! ) یکی از محبوب ترین ابر قهرمان هاست. ;-)

با تشکر.
نقل قول کردن
CaptainFreak
#6 CaptainFreak 1399-10-21 12:07
عالی بود
بتمن و مرد عنکبوتی هردو شخصیت های مورد علاقه ی من هستند
نقل قول کردن
spider peter
#7 spider peter 1399-10-21 12:45
مقاله بسیار عالی بود ممنون از "تیم اسپایدی" من دومین قهرمان محبوبم تو دی سی بتمن هستش حتی یه زمانی لباسش رو ساختم

استاد ترابی یک سوال داشتم: شما از کدام شخصیت DC خوشتون میاد
نقل قول کردن
Matingh
#8 Matingh 1399-10-21 12:56
چه مقاله ی خوبی دمتون گرم واقعا .
بتمن، به نظرم بهترین شخصیت از دی سیه، و کلا با فضای داستان هاش حال میکنم.
این ۱۰ تا هم خیلی حقایق جالبی بود.
استاد ترابی هم گفته بودن که به مناسبت فیلم بتمن( پتینسون) قراره کلی مقاله راجب به این شخصیت بنویسن،هرچند که فیلم قراره دو سال دیگه اکران بشه :-? ولی در هر صورت منتظر هستیم :lol:
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#9 AM SM BM SM 1399-10-21 12:59
به نقل از mobin rz:
خوب بود ولی من رو زیاد راضی نکرد :-* ولی خوشحال میشم اگه تو این سایت بیشتر در مورد دشمنای بتمن مقاله گزاشته بشه چون فقط جوکر به طور کامل تو اسپایدی معرفی شده اگه آقای ترابی خودشون در مورد ویلن های بتمن مقالات فکت بنویسنکه خیلی خوشحال میشم

خب شما اگر راضی نشدید برید آرشیو همه چیز درباره بتمن رو بخونید. :-*
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#10 AmirhoseinJafari2005 1399-10-21 13:50
عالی بود ;-)
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1399-10-21 14:10
به نقل از spider peter:


استاد ترابی یک سوال داشتم: شما از کدام شخصیت DC خوشتون میاد

سوپرمن
فلش
بوستر گولد و یه سری از دشمنای بتمن
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1399-10-21 14:13
به نقل از mobin rz:
خوب بود ولی من رو زیاد راضی نکرد :-* ولی خوشحال میشم اگه تو این سایت بیشتر در مورد دشمنای بتمن مقاله گزاشته بشه چون فقط جوکر به طور کامل تو اسپایدی معرفی شده اگه آقای ترابی خودشون در مورد ویلن های بتمن مقالات فکت بنویسنکه خیلی خوشحال میشم

من که قطعا وقتشو ندارم برای دشمنای بتمن مطلب بنویسم. اطلاعاتم هم کامل نیس. من همون بتونم کل جوانب اسپایدرمنو تو سایتم پوشش بدم و کمیکاش رو ترجمه کنم هنر کردم
ولی خوشبختانه خیلی سایتا و کانالهای زیادی هستن در ایران که دیسی فن هستند. ایشالا اونا براتون مینویسن ;-)
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#13 Ehsan Spider 1399-10-21 14:19
خیلی ممنون استاد مقاله خوبی بود
من که اطلاعات زیادی از بتمن ندارم کمیک زیادی هم ازش نخوندم فقط اون سه گانه کریستوفر نولان رو دیدم
بالاخره هرکی علایق خودشو داره
میخاستم ازتون تشکر کنم همین که به طور کامل دارین مرد عنکبوتی رو پوشش میدین و بعضی وقت ها از سایر شخصیت های مارول و حتی دی سی هم پشتیبانی میکنید
خیلی ممنون از زحمات شما

راستی خیلی دوس دارم کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۱۹۶۳ هم ترجمه بشن گرچه خودم دارم میخونمشون به صورت انگلیسی ولی فارسی بیشتر حال میده
( ببخشید این روزا کم نظر میدیم امتحان هامون شروع شده )
نقل قول کردن
ArashBigA
#14 ArashBigA 1399-10-21 22:36
دمتون گرم نکات خوبی بودن که حتما لازم به ذکر بود
نقل قول کردن
A.S.M
#15 A.S.M 1399-10-21 23:13
سلام.بسیار خسته نباشید.بتمن واقعا یکی از معروف ترین و بهترین شخصیت های کمیک بوک هست و تاریخچه خیلی زیادی داره که البته اینجا به طور خلاصه به اونها اشاره شد که خیلی خوبه.با اینکه بنده از کودکی به اسپایدی علاقه داشتم اما از شخصیت بتمن هم خوشم می آمده و با اینکه بتمن از بعضی جهات شحصیتی نقطه مقابل اسپایدی بوده(مثل رک بودن،شکاک بودن به همه چیز،خشن تر بودن و.....)اما در یک جهت کاملا با اسپایدی یکیست و اون روحیه و امید تمام نشدنی او برای انجام کار درست است که البته همین مشخصه من رو به اون علاقه مند کرده است.
نقل قول کردن
SPB
#16 SPB 1399-10-22 08:56
ُسلام. ببخشید نقد WW84 رو کی منتشر می کنید؟
خیلی منتظرم نقد اسپایدی رو بخونم.
نقل قول کردن
king wolverine
#17 king wolverine 1399-10-23 09:46
به نقل از mtm:
به نقل از spider peter:


استاد ترابی یک سوال داشتم: شما از کدام شخصیت DC خوشتون میاد

سوپرمن
فلش
بوستر گولد و یه سری از دشمنای بتمن

به به. جناب ترابی از تد کورد یا همون بلو بیتل خودمونم خوشتون میاد یا نه!؟ :-*
نقل قول کردن
Captain_rogers
#18 Captain_rogers 1399-10-23 09:47
من قبلا این ماقله رو کامل خوندم ولی قضیه فیلم هاشو نمیدوسنتم و ممنون که این مقاله رو به روز کردین :lol:
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1399-10-23 19:00
به نقل از king wolverine:
به نقل از mtm:
به نقل از spider peter:


استاد ترابی یک سوال داشتم: شما از کدام شخصیت DC خوشتون میاد

سوپرمن
فلش
بوستر گولد و یه سری از دشمنای بتمن

به به. جناب ترابی از تد کورد یا همون بلو بیتل خودمونم خوشتون میاد یا نه!؟ :-*

نه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37