نقد فیلم "جوخه خودکشی" (Suicide Squad)

نقد فیلم "جوخه خودکشی" (Suicide Squad) جوخه انتحار انتحاری جیمز گان 2021 دی سی سواساید اسکوآد

چند روز پیش فیلم "جوخه خودکشی" اثر «جیمز گان» اکران شد. بنابراین اکنون با من، با نقد این فیلم همراه باشید.

 

توجه: این نقد اسپویلر ندارد و چیز مهمی از داستان فیلم لو نمی دهد.

 

وقتی که جیمز گان دیزنی را ترک کرد، کمپانی برادران وارنر در اقدامی عاقلانه او را استخدام کرد تا یک تکان خاص و اساسی به فرانچایز شکست خورده دیسی بدهد. فیلم جوخه خودکشی سال 2016 کاملا فاجعه نبود، اما به هیچ وجه یک فیلم خوب هم نبود. پیش از هر چیز باید گفت که ریبوت جوخه خودکشی، فیلمی است یک ماجراجویی عظیم و جذاب را به شخصیت هایش هدیه میدهد. شخصیت هایی که ای کاش آن را 5 سال پیش به دریافت میکردند. باز بودن دست جیمز گان و آزاد بودن از بند مارول استودیو، هم تاثیرات مثبت و هم تاثیرات منفی بر فیلم گذاشته است.

نقد و بررسی فیلم جوخه انتحاری

اگر آثاری را که جیمز گان قبل از اولین فیلم مارولی اش، یعنی "نگهبانان کهکشان" ساخته است ببینید، حتما خواهید فهمید که جیمز گان فردی است که از شکستن مرز ها در دو زمینه طنز و خشونت ابایی ندارد. در جوخه خودکشی شوخی های خوب زیادی وجود دارد، اما بسیاری از آنها واقعا بد و آزار دهنده هستند (مگر اینکه تصور کنید شوخی های رکیک متعدد درباره آلت تناسلی یا انزال خیلی خنده دار هستند!). خشونت هم از مواردی است که تاثیر خیلی خوبی دارد ولی بعضی اوقات خیلی از حد خود خارج میشود به طوری که غیر ضروری و بی هدف احساس میشود.

ایستراگ جوخه خودکسی

این خشونت های بیجا، به جای اینکه یک تجربه سرگرم کننده را برای بیننده به ارمغان بیاورند، بسیار حوصله سر بر احساس میشوند و باعث آزار و ناراحتی مخاطب میشوند. با توجه به فیلمنامه خوش ساخت این فیلم، آن سکانس شوکه کننده واقعا ضروری نمی باشد. منظورم از آن سکانس، افتتاحیه پر تلفات این فیلم است که شاید ضعیف ترین بخش آن باشد. یکی از مشکلاتش این بود که بسیاری از خلافکارانی که دوست داشتیم حداقل بیشتر از یک دیالوگ از آنها بشنویم، در این سکانس تلف شدند. خوشبختانه این کم و کاستی در ادامه رفع میشود و پس از عبور از این صحنه، جیمز گان اطمینان حاصل میکند که شروران اصلی که گروه جوخه خودکشی را تشکیل میدهند، در چیزی که بیننده دارد می بیند، سهم کافی و به سزایی داشته باشند. بعد از اینکه شما این خلافکاران را بشناسید، احتمالا بسیار خوشحال و ذوق زده خواهید شد و با اشتیاق همراه آنها ادامه راه را خواهید پیمود، آن هم در راهی که ثابت شده دیوانگی محض است.

تحلیل جیمز گان

بازیگران اصلی فوق العاده هستند. «جان سینا» در نقش «پیس مِیکِر» خود را درخشان نشان میدهد. شخصیتی که مطمئنا مشتاق هستیم تا وقت بیشتری را با او، در سریال اختصاصی خودش در شبکه HBO Max سپری کنیم. سینا چند لحظه کمدی عالی با زمان بندی مناسب دارد و یک بازی چند لایه و هیجان انگیز را ارائه میدهد که این پارتیزان از تعادل خارج شده را، به چیزی فراتر از یک بخش یکنواخت از فیلم تبدیل میکند. در حال حاضر، به راحتی میتوان فهمید که چرا جیمز گان میخواهد یک سریال کامل با محوریت این پسر صلح دوست بسازد. این انتخاب بازیگر جیمز گان، قطعا بی نقص بود.

«جوئل کینامن» و «وایولا دیویس» هم برای ایفای نقش های قبلی خود بازگشته اند و به واسطه نویسندگی فوق العاده فیلم، به خوبی از نقش های خود بهره میبرند. همین موضوع باعث میشود که آنها به راحتی از نسخه های قبلی خود در فیلم 2016 پیشی بگیرند و همچنین بهترین نکات مثبت شخصیت هایشان در فیلم قبلی را، وارد این فیلم کنند. «مارگو رابی» هم مثل همیشه در نقش «هارلی کوئین» عالی عمل میکند. آن هم با وجود اینکه در نیمه اول فیلم، یک بخش واقعا عجیب به او اختصاص دارد. خوشبختانه رابی در نیمه دوم بر این امر غلبه میکند و یک سکانس که شامل هارلی کوئین در یک فضای جذاب و پر زرق و برق است، از نظر بصری فوق العاده می باشد و مانند تماشای یک کمیک بوک زنده است.

مارگو رابی

همچنین واقعا لذت بخش است که «دیوید دستمالچیان» فرصتی به دست می آورد تا خود را به عنوان یکی از شخصیت های اصلی، در نقشی خنده دار و عجیب یعنی شخصیت «پولکا دات من» ثابت کند (حتی با وجود اینکه یک شوخی مستمر درباره تنفر او نسبت به مادرش وجود دارد). «ادریس البا» بی نقص است. جدا از سلاح های پیشرفته و فوبیای غیر منتظره اش، او ثابت کرد که میتواند نقش «ددشات» را با چند تغییر سطحی بازی کند (مانند تاریخچه اش با «ریک فلگ»). در ابتدا گزارش شده بود که البا جایگزین «ویل اسمیت» شده است و ما هم نمی توانیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا جیمز گان در ابتدا چنین برنامه ای برای قرار دادن ادریس البا در نقش ددشات داشته یا نه. ولی این اهمیتی ندارد زیرا «بلاد اسپورت» یک شخصیت فان است که میتوانیم با آن وقت بگذرانیم و تماشای البا در نقش یک شخصیت خاطره انگیز در یک فیلم کمیک بوکی، فوق العاده است.

ولی بزرگترین ستاره ای که از این فیلم بیرون می آید، احتمالا فقط «دنیلا ملچیور» در نقش «رت کچر 2» یا موش گیر 2 است. او با بازی منحصر به فرد و حیرت انگیز خود درخشید و به عنوان یک استعداد که جیمز گان آن را کشف کرده، به شهرت رسید. به نظر میرسد که او در آینده سود زیادی برای بسیاری از پروژه های هالیوود به دست خواهد آورد. حتی اگر از موش ها متنفر باشید، عاشق رت کچر 2 خواهید شد.

جوخه خودکشی فیلمی است که برخی به عنوان یک شاهکار از آن استقبال کرده اند، و این توصیف برای بسیاری از شما صادق خواهد بود. این یک فیلم زیبا و خوش ساخت است که برخی از جلوه های بصری آن از کتاب های کمیک الهام گرفته شده اند (جیمز گان به عنوان کارگردان از امتحان چیز های جدید هیچ ترسی نداشته است) و اکشن خیره کننده آن شما را سرگرم میکند. این فیلم هرگز کم نمی آورد و بی شک هرگز خسته کننده نمی شود. در ضمن، نمی توان حرف زیادی درباره شخصیت «کینگ شارک» زد. یک شخصیت محبوب جدید که وارد DCEU شده و جیمز گان آن را به اندازه «گروت» بامزه و دوست داشتنی کرده است.

متاسفانه، چشم پوشی از برخی ضعف های این فیلم سخت است. با وجود اینکه گان تمام تلاش خود را میکند تا ما به این شخصیت ها اهمیت دهیم، اما علی رغم نقش آفرینی خوب بازیگران، باز هم شما نمی توانید این شخصیت ها را همان گونه که «نگهبانان کهکشان» را دوست داشتید، دوست بدارید. جیمز گان همه ما را هنگام خداحافظی اشک آور «استار لرد» با مادرش و فداکاری یاندو برای نجات پسر خوانده اش به گریه انداخت. اما اینجا، لحظات احساسی فیلم سطحی و زوری احساس میشوند و عمدتا با یک شوخی ضعیف به پایان میرسند و نمی توانند تاثیر کاملی روی مخاطب بگذارند. یک نکته دیگر هم این است که برادران وارنر بخش زیادی از فیلم را در تریلر ها نشان داد که باعث شد سوپرایز های فیلم تا حدودی جذابیت خود را از دست بدهند. با وجود این، ما دو صحنه پس از تیتراژ فان، یک پایان هیجان انگیز، و یک نبرد حماسی بین "تسک فورس ایکس" و «استارو فاتح» دیدیم که تماشای آن واقعا لذت بخش است.

https://spidey.ir/images/img/content/suicide-squad/SuicideSquad_Movie_Review009.jpg

 

نتیجه گیری‌:

فیلم "‌جوخه خودکشی" یک فیلم کمیک بوکی کلیشه ای نیست و شما اوقات خوش و خونینی با آن خواهید داشت و یک فیلم اکشن و غالبا خنده دار را شاهد خواهید بود. با وجود اینکه گاهی اوقات ضعف هایی در این فیلم قابل مشاهده است  و مانع میشه تا با یک شاهکار کلاسیک طرف باشیم، اما "جوخه خودکشی" موفق میشه جانی تازه به دنیای سینمایی دیسی بدمد.

 

امتیاز: 7 از 10

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: سایت Comicbookmovie.com

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی (DCEU)

10 کمیک برتر جوخه خودکشی (SUICIDE SQUAD)

نقد سروش آریا منش برای فیلم "جوخه خودکشی" (SUICIDE SQUAD)

10 حقیقت جالبی که باید درباره هارلی کوئین (HARLEY QUINN) بدانید

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی دی سی (DCEU)

اتهام کپی برداری به کارگردان فیلم جوخه خودکشی

10 حقیقت مهمی که باید درباره "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY) بدانید

معرفی 20 عضو برتر گروه "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

نقد و بررسی فیلم "پرندگان شکاری و رهایی فانتزی یک هارلی کویین"

10 کمیک برتر "پرندگان شکاری" (BIRDS OF PREY)

20 شخصیت برتر مارول و دی سی كه خارج از دنیای كمیك بوک خلق شدند!

15 دستیار برتر بتمن

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-05-18 13:34
سلام
ممنون بابت ترجمه این نقد.
راستش من خیلی باهاش موافق نیستم. به نظرم هم خیلی کوتاه بود هم نمره کمی به فیلم داد. (بیشتر دوست داشتم یکی از مدیران خود سایت این فیلم رو نقد کنه.) بی شک اندازه نگهبانان کهکشان دوستش نداشتم. ولی به نظرم نمره ۷ از ۱۰ هم بهش کم لطفی هست. البته موافقم بعضی وقت ها در لحظات مهم و احساسی یه سری شوخی های بی جا یهو سر میزنند اما نه همه جا. اول برم سراغ شخصیت ها. بدون شک ستاره این فیلم رت کچر ۲ هست. (حتی اگر بقیه شخصیت ها معروف تر باشند و توی پوستر ها هم عکس اونا رو جلوتر دیده باشید.) شخصیت و گذشته او برای من جالب بود در شکست استارو هم نقش موثری داشت. (یه موش توی "پایان بازی" دنیا رو نجات داد سیلی از موش ها هم اینجا!) بلاد اسپورت رو میشه یه جورایی با راکت راکون مقایسه کرد. یه تفنگ به دست حرفه ای که انگار برای هیچ کس ارزش قائل نیست اما در نهایت تصمیم بزرگی میگیره. اما من یک مشکلی در صحنه آخر باهاش داشتم که زیاد مهم نیست اما به چشم من اومد. ما میبینیم که او بالاخره به عنوان یک رهبر ظاهر میشه و میتونه هر کاراکتر رو با نقاط شخصیتیشون بندازه به چون استارو. خب این لحظه بسیار جالبی بود اما مشکل من روند تغییر شخصیت بلاد اسپورت از یک آدم نالایق تا یک رهبر مهم رو واضح تر ببینم. یعنی دوست داشتم این تکامل در فیلم به نمایش در بیاد که در صحنه آخر به اوج خودش برسه. اما خیلی به اون حد نرسید. مثل تغییر پیتر کوئیل توی نگهبانان کهکشان. پیس میکر مثل کسی هست که اسم زیبای صلح آور رو یدک میکشه اما صلح از نوع آمریکایی و دستوری که به او میدن. مهم نیست چند نفر کشته بشه. خب این نوع افراط شما رو یاد کسی که تازه دیدیمش نمیندازه؟ یه جورایی مثل جان واکر. کینگ شارک هم لحظات بامزه زیادی داره. میتونید گوشه ای از کمبود هاش رو در اون صحنه ای که پیش یک آکواریوم پر از ماهی های زیبا (و خطرناک!) میره ببینید. ایشون یه بهونه خوب هم هست برای صحنه های اکشن جنون آمیز. البته به نظرم هنوز هم میشد بیشتر شخصیت او رو بشناسیم و عمیق تر بشیم اما شخصیت او تا حدی موند و به نظرم میتونست جلوتر بره. البته فرصت و ایده بسیار جالبی داشت. اینکه نداشتم دوست و نبود در جامعه چه تاثیری میتونه داشته باشه. من فکر میکنم میشه گفت او در حد و اندازه های گروت بود اما به نظرم به راکت راکون نمیرسید. اصلا لامصب راکت حرف میزد آدم ذوق مرگ میشد! در کل کینگ شارک شخصیت جالبی بود اما کامل هم نبود. به نظرم میشد بیشتر بهش پرداخت. پولکا دات من هم همونقدر که جدی گرفته میشد شخصیت جالبی بود. یعنی خود فیلم خیلی اون رو به حد و اندازه های شخصیت اصلی نمیرسوند و در حد خودش نگه میداشت که به نظرم کار درستی بود و نتیجه خوبی هم داشت. حضور ریک فلگ هم موثر بود و مرگ او حقیقتا احساسات آدم رو تحریک میکرد. من خیلی طرفدار هارلی کویین نیستم ولی باید قبول کرد که او حضور جالبی در نیمه دوم فیلم داشت. شخصیت خبیث این فیلم استارو بود که خیلی شخصیت موندگاری نبود اما به هر حال هدف جیمز گان هم فکر نکنم ماندگار کردن این شخصیت بود. این شخصیت یه جورایی نسخه پایین تر رونان بود ولی نقطه ضعف فیلم هم محسوب نمیشد. در فیلمی که فیلم اول شخصیت های اصلی هست بهتره بیشتر بریم سراغ اونا و به اونا پرداخته بشه تا شخصیت خبیث. بیشتر استارو حکم جمع کردن این گروه رو داشت. کما اینکه ما در نگهبانان کهکشان ۲ دیدیم که جیمز گان از شخصیت نه چندان جالبی مثل ایگو چه خبیث ماندگاری درست کرد. اما آخرین جمله ای که استارو میگه (که نشون دهنده اینه که قبل از اینکه سراغ او بیان یه زندگی معمولی داشت) نشون دهنده اینه که شاید خبیث اصلی و واقعی خود انسان ها باشند که ۳۰ سال این بدبخت رو حبس کردند. راستش با سکانس افتتاحیه هم مشکلی نداشتم. به نظرم یکی از جالب ترین افتتاحیه های فیلم های کمیک بوکی بود. البته من خودم خیلی طرفدار خشونت زیاد نیستم اما یه جاهایی احساس کردم که این خشونت از حد خارج میشه. شوخی ها هم در بعضی مواقع این اتفاق براشون میفته. (البته به نظرم نه خیلی زیاد.) صحنه های اکشن هم بالاخره برای کسی مثل جیمز گان باید چشم نواز باشه. بعضی وقت ها از دیدن این صحنه های کمیکی واقعا کیف میکنید. در کل من خیلی منتقد نیستم و چیز زیادی هم بلد نیستم و تا حالا نمره هم ندادم اما به نظرم این فیلم بین نگهبانان کهکشان ۱ و ۲ قرار میگیره (که البته به نگهبانان کهکشان ۱ نزدیک تره.) به نظرم نمره ۸/۵ براش مناسبه. شاید هم ۹. در نهایت این فیلم برای من سرگرم کننده بود.
با تشکر.
نقل قول کردن
s.p.i
#2 s.p.i 1400-05-18 14:35
خیلی ممنون بابت تقد راستش من هنوز فیلمو ندیدم اگه دیدم نظر خودمو میگم به احتمال زیاد فیلم نسبت خوبیه وقتی دیم خوش اومد بهش ۷ یا ۸ میدم

تشکر از آقا کیارش
نقل قول کردن
the Witcher
#3 the Witcher 1400-05-18 14:54
فیلم خوبیه ولی با نقد موافقم. شخصیت ها منو عاشق خودشون نکردن
در حال با این کاراکترهای درب و داغون دیسی واقعا گان کاشته و همین هم از سر هوادارای دیسی زیادیه
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#4 Pooyan mirzahosseini 1400-05-18 14:55
سلام ممنون بابت نقدتون آقای یارویسی اما من مخالفم یک اینکه نقد خیلی کوتاه بود و به خیلی نکات اشاره نشده بود از اینم که بگذریم شما داشتین همش تعریف میکردین چی شد که نمره هفت دادین ، راستش بله قبول صحنه های احساسی خیلی خوبی نداشت ولی بنظرم فلگ مرگ بدی نداشت یه سری از شخصیت ها اول فیلم مردن که پتانسیل خیلی خوبی داشتن بنظرم کاپیتان بومرنگ هم یکی از اونا بود اما مرگی بود که کاملاً شخصیت آماندا والر رو دوباره به ما نشون داد که فقط براش هدفش مهم هست حالا میرم سراغ شخصیت های اصلی جوخه یک رت کچر 2 یا به فارسی خودمون موش گیر 2 که هم از لحاظ بازیگری هم از لحاظ شخصیتی و هم قدرتش خیلی خوب و جالب بود که تقریباً با همه رابطه دوستانه ای داشت و کلا خیلی خوب بود کینگ شارک شخصیتی بود که صحنه های اکشن خیلی خفنی رو ساخت مثل اونجا که برای نجات فلگ رفته بودن و اون یک آدم رو خورد و درکل شخصیت جالبی بود بلاد اسپورت اون اصلحه های خیلی خفنی داشت منکه خیلی باهاشون حال کردم و اینکه اون در آخر فیلم که درحال مبارزه با استارو بودن واقعاً به یک رهبر تمام عیار تبدیل شده بود و فکر کنم به پدر بهتری هم تبدیل شده بود وتنش های بین اون و پیس میکر یا همون صلح طلب خیلی خوب بود
حالا میرسیم به هارلی کویین با بازی فوق‌العاده مارگو رابی اول اینکه اون همون شخصیتی بامزه ای بود که میبایست باشه و کاملاً خوب بود و یک چیزی که نظر من رو جلب کرد این بود که در در قسمت اول ما شاهد این بودیم که داره با خودش کلنجار میده و درگیر جوکر هست و در قسمت دوم میبینم که شخصیت اون رشد کرده و اون تأثیرات مخربی که دوست پسر دیوانه اش ایجاد کرده رو درک کرده و دیگه نمی‌خواد یه دوست پسر دیوانه داشته باشه و مرد خال خالی هم شخصیت جالبی بود که راستش بنظرم صحنه های بامزه خوبی هم رقم زد
پیس میکر یا صلح طلب هم شخصیت فوق‌العاده ای بود که گذشته ای شبیه به بلاد اسپورت داشت اما شخصیت اون با بلاد اسپورت تفاوت داشت براش مهم نبود چند نفر بمیرن فقط براش مهم بود که صلح حفظ بشه که شخصیت واقعاً جالبی داشت
ریک فلگ شخصیت مؤثری داشت که واقعاً خیلی جالب بود و مرگ خوبی داشت که مخاطب موقع مرگش احساسی میشد و خوب بود
پس واقعاً همه اعضای جوخه خیلی خوب و خفن بود
صحنه های اکشن خیلی خوب بودن واقعاً فوق‌العاده بودن و هرکس که فیلم رو دیده این نکته رو قبول داره
میرسیم به قسمت طنز داستان که بعضی جاها از حد مجاز رد می‌کنه و شوخی های بیش از زشتی رو دارن اما از اینا که بگذریم جاهای بامزه خوبی رو داشتن مثل شخصیت T.D.K که واقعاً اونجایی که اومد از قدرتش استفاده کنه بامزه بود مرگ جولین که بعدش قسمت خنده داری رو با مارگو رابی دیدیم و.....
و درکل درسته که بعضی جاها شوخی ها از حد رد کردن ولی اکثر جاها شوخی های بامزه و خوبی رو دیدیم
شرور فیلم استارو واقعاً خوب بود شخصیتی نبود که بشه به شخصیت اون اشاره کرد اما واقعاً خفن بود و هدفش کاملاً معلوم بود و درکل شروری نبود که بشه ازش ایراد گرفت و در آخر با اون جمله ای گفت باعث شد از نظر من تقریباً مثل یک قربانی که حالا خبیث شده به نظر بیاد و ذهن منو درگیر کرد
جلوه های ویژه هم خیلی خوب بودن فیلمنامه هم خیلی خوب بود
درکل واقعاً خوب بود نمره من به فیلم 8.5 یا 9 باشه واقعاً نمره 7 خیلی کم هست و من واقعاً با این نقد مخالف هستم
نقل قول کردن
Sin-Eater
#5 Sin-Eater 1400-05-18 14:58
#4: اقای یارویسی که منتقد نبودن. ایشون این نقد رو از سایت کامیک بوک مووی دات کام ترجمه کرده بودن بعدشم یه پاراگراف به نقاط قوت فیلم پرداختن. 7 هم نمره بدی نیست. به قول دوستمون از سرتون هم زیاده :-*
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#6 AM SM BM SM 1400-05-18 15:08
#5 و 3#
سلام
ببخشید این چه لحن حرف زدنی هست؟ "از سرتون هم زیاده" یعنی چی؟ باز قضیه رو میخواید دی سی و مارولیش کنید؟ بابا من خودم مارول رو از دی سی به دلایلی (که کم هم نیستند) بیشتر دوست دارم اما دلیل نمیشه اینطور حرف زد. ما (یا حداقل من ) همه کمیک فن هستیم و دوست داریم شخصیت هایی که در دنیای کمیک میبینیم رو در سینما هم به خوبی ببینیم. چرا میخواید اینجوری جنجال دیگه ای درست بشه. جناب Sin-Eater شما میگید ۷ نمره بدی نیست و فلان خب بیاید دلایلتون رو بگید همونطور که آقا Pooyan mirzahosseini برای حرف هاشون دلیل آوردن. (البته این که میگید مقاله ترجمه شده بود حرف درستیه.) به نظرم این جمله "از سرتون هم زیاده" کاملا لحن کنایه آمیزی داره و اگر هم نداشته باشه ممکنه سو برداشت بشه. اگر هم حرفی دارید با دلیل بزنید. به نظرم این فیلم بهتر از نمره ۷ بود و دلایلش هم گفتم. به نظرم این فیلم باز هم خلاقیت جیمز گان رو به خبیث نشون داد.
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#7 Pooyan mirzahosseini 1400-05-18 15:15
#5
من گفتم با نقد موافق نیستم و اینکه بله 7 هم نمره بدی نیست ولی بنظرم من فیلم باید نمره بیشتری می‌گرفت و بهتر بود بالاخره این نظر من هست و اینکه ما کاری نداریم که از سرمون زیاد هست یا نیست و اینکه دی سی تو کمیک ، انیمیشن و سریال خیلی خوب هست حالا چون دنیای سینمایی بد شد نمیشه گفت که از سرتون زیاد هست از اینم که بگذریم ما داریم فیلم رو نقد میکنیم هیچ ربطی به اینکه از سرمون زیاد هست یا نیست نداره و همین حرف ها باعث میشن بحث هایی ایجاد بشن که به ه خاطر بعضی از دی سی فن ها یا مارول فن ها به همه ی مارول فن ها بچه سال و همه ی دی سی فن ها تعصبی گفته بشه
نقل قول کردن
Agent bishop
#8 Agent bishop 1400-05-18 15:26
نقد کوتاه بود یه مقدار و نمره هم کم بود میتونست نمرش بین ۷/۵ تا ۸/۵ باشه و خودم خیلی دوست داشتم آقای فقیه این فیلم رو نقد میکردند یا حداقل ایشون یا استاد نظرتون رو تو کامنت ها بگن .
با اون بخش اول نقد درمورد سکانس افتتاحیه مخالفم . این سکانس اصلا هم بیمورد و غیر ضروری نبود چون اولا میخواست بی رحمی و شخصیت آماندا والر رو نشون بده و مورد دیگه اینکه اگه میخواستن تو کل فیلم یه گروه برن مأموریت بعد تهش یکی دو نفر از اعضا گروه به نحوی کشته بشن یا نشن دیگه اسم این گروه رو جوخه خودکشی یا انتحار نمی‌ذارن که .
نکته منفی که من تو این فیلم دیدم و تو نقد نبود مرگ پولکا دات من بود که بی جهت و ضروری بود و فقط فدا شد چون قدرت شکست دادن استارو را داشت ولی مرد چون قرار بود را کور دو اونو شکست بده و برای مرگش برعکس مرگ ریک فلگ نه احساسی بود و نه کسی براش تو فیلم ناراحت شد .
اشکال بعدی این فیلم هم وجود بعضی سکانس های بی اهمیت به داستان مثل قضیه ماهی های گوشتخوار یا رئیس جمهور عاشق هارلی که کلا بود و نبود این سکانس ها تو فیلم هیچ تاثیری بر قصه اصلی نداشتند .
در آخر اینکه خیلی ها میگن این بهترین فیلم دنیای دی‌سی هست ولی از نظر خودم فیلم هابیت مثل شرم و واندر وومن از این فیلم بهتر اند .
نقل قول کردن
the Witcher
#9 the Witcher 1400-05-18 15:30
به نقل از AM SM BM SM:
#5 و 3#
سلام
ببخشید این چه لحن حرف زدنی هست؟ "از سرتون هم زیاده" یعنی چی؟ باز قضیه رو میخواید دی سی و مارولیش کنید؟ بابا من خودم مارول رو از دی سی به دلایلی (که کم هم نیستند) بیشتر دوست دارم اما دلیل نمیشه اینطور حرف زد. ما (یا حداقل من ) همه کمیک فن هستیم و دوست داریم شخصیت هایی که در دنیای کمیک میبینیم رو در سینما هم به خوبی ببینیم. چرا میخواید اینجوری جنجال دیگه ای درست بشه. جناب Sin-Eater شما میگید ۷ نمره بدی نیست و فلان خب بیاید دلایلتون رو بگید همونطور که آقا Pooyan mirzahosseini برای حرف هاشون دلیل آوردن. (البته این که میگید مقاله ترجمه شده بود حرف درستیه.) به نظرم این جمله "از سرتون هم زیاده" کاملا لحن کنایه آمیزی داره و اگر هم نداشته باشه ممکنه سو برداشت بشه. اگر هم حرفی دارید با دلیل بزنید. به نظرم این فیلم بهتر از نمره ۷ بود و دلایلش هم گفتم. به نظرم این فیلم باز هم خلاقیت جیمز گان رو به خبیث نشون داد.

حاجی جوش نزن. خب نظرمه دیگه. شما از دل شخصیتایی مثل پولکا دات من و موش گیر و ... همچین فیلمی بسازی خب از سرشون هم زیاده
منظورم این بود
منظورتون از دیسی و مارولی کردن نمیفهمم. چرا نباید مقایسه بشن؟! گناهه؟ شما به نظرتون واکنش تون به نظرم زیادی افراطی نبود؟
نقل قول کردن
Hail Comic Book
#10 Hail Comic Book 1400-05-18 15:33
سلام.
منم فیلمو دیدم .
راستش من خودم به فیلم 8 میدم.صحنه های احساسی فیلم اصلا سطحی نیستن.(هشدار اسپویل)
اون صحنه ((پیس میکر .عجب جوکی)) فوق العاده رو من تاثیر گذاشت.
ولی خب شاید بشه گفت این موضوع که کاراکترا به محافظان کهکشان نمیرسن یذره درست باشه.البته شاید دلیلش اینه محافظان تعداد کاراکتراش کمتر بود و زمان بیشتری هرکدوم داشتن.
ولی با این حال جیمزگان اصلا در حق هیچ کاراکتری کم لطفی نمیکنه.(به جز اونایی که همون اول مردن ) تک تک کاراکترا شخصیت پردازی جالبی دارن .حتی اون ستاره دریایی هم کلا با یک خط دیالوگ ادمو تو فکر فرو میبره.
من نمیدونم چرا همه میگن ددشات باید میبود.این بلاداسپورتی که دیدیم خیلی بهتر از ددشات نسخه 2016 بود از همه نظر.
هارلی کویین هم که خیالتون راحت.امکان نداره تا وقتی مارگو رابی در این نقش حضور داره ما اقتباسی ضعیف از هارلی ببینیم.
به نظرم نقطه قوت اصلی این فیلم جیمزگانه.همه بازیگرا عالین همه کاراکترا جذابن اما این جیمزگان و سبک معرکشه که نه در حق کاراکتری کم لطفی میکنه (حتی مسخره ترین ها!) هم اینکه کاملا فیلم رو کمیک بوکی میکنه.اون صحنه فرار هارلی کویین انگار از خود کمیک بوک ها در اومده بود.


در کل من نمره 8 رو میدم به فیلم شایدم 8/5 .
#5 #3
سطح ادب در کامنتاتون موج میزنه :lol:
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#11 The amazing spiderman 1400-05-18 15:39
من تا الان‌نصف فیلمو دیدم. فیلم متوسطیه تا اینجا. اصلا از سکانس افتتاحیه خوشم نیومد. تا اینجا کل کل های بین اون سخصیتی که ادریس البا نقشش رو بازی میکنه با پیس میکر خوب بودن. از نحوه استفاده از قدرت هاشون هم خوشم اومد راستش من تا اینجا چیزی از دیگر شخصیتا ندیدم که خوشم بیاد. هارلی کویین به شدت افت کرده و شخصیت پردازیش یه دختر سطحی شده که جذابیت گذشته رو نداره برام
به امید بهتر شدن فیلم در نیمه دوم
8)
ضمنا فیلم به شدت بار سیاسی داره
اون ضد آمریکایی بودن اون کشوره و استارو تو مرکز مخعی استعاره ای از ایران و انرژی هسته ای هستن
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#12 AM SM BM SM 1400-05-18 15:56
#9
این چیزی که شما میگید با اون چیزی که اون اول گفتید در تضاده. شما گفتید از سری "هواداران" دی سی زیاده نگفتید از سر "شخصیت ها" زیاده. بعدش هم من نگفتم که دی سی و مارول مقایسه کردنشون گناهه اما اینجا جاش نیست. این حرف ها باعث میشه دیر یا زود یکی بیاد و یه توهینی به سایت و شخص خودتون بکنه که آخرش به جنجال و بحث های بی مورد خاتمه پیدا کنه. من میگم اصلا مارول با اختلاف فاحشی از دی سی بهتره اما اینجا جای این حرف ها نیست. بعدش هم شما میگید فیلم بده و فلانه من که به این نظرتون مشکلی ندارم به هر حال نظر شماست (شما که دلیل هم نیاوردید که بشه باهاتون بحث کرد) من میگم این جمله ای که گفتید ممکنه سو برداشت بشه که فکر کنند توهینی بود به هواداران دی سی. شاید هم درست میگید و واکنش من زیادی افراطی بود (که عذر خواهی میکنم) اما واقعا اون جمله تون ناراحتم کرد و خواستم قبل از اینکه یه جنجال بزرگی شروع بشه یه جورایی خاتمه اش بدم.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#13 AmirhoseinJafari2005 1400-05-18 16:53
قطعا از اون فیلم هاییه که باید ببینمش... از همون تریلرش هم معلوم بود که فیلم جالب و قشنگیه... مخصوصا اون کوسهه :lol:
نقل قول کردن
The Devil Of Hells Kitchen
#14 The Devil Of Hells Kitchen 1400-05-18 18:21
با سلام و عرض خسته نباشید .

خب با اجازتون من اومدم با دلیل این مقاله ی خارجیو بکوبم ولی قبلش نظر خودم رو میدم درباره فیلم .

نظر شخصی : جیمزگان فیلمبرداری رو به روشی که خودش میخواسته انجام داده و خشونت رو خیلی بالا برده که ممکنه بعضی منتقدین در دید سطحی نمیشه به فیلم عادت کرد ولی در نگاه دوم واقعا لذت برانگیز و برای من بهترین تجربه فیلم دیدن بود ( نمیگم بهترین فیلمیه که دیدم ) پر از توییست و ... و واقعا پیشنهاد میکنم ببینید .

قسمت دوم کوبیدن مقاله سایت خارجی با اسپویل : قسمت اول : درسته که بعضی از جوک ها مثل جوک ساحل نمیگرفت ولی خیلی از جوک ها میگرفتند و مقاله به زیبایی این مسئله رو مبالغه کرده این فیلم تمام حس ها رو در عین حال به آدم میدهد . درباره خشونت فیلم خشونت شاید در بعضی جاها مثل پوکیدن سر بلک گارد زیاد و کمی چندش باشه ولی حوصله سربر نیست بلکه هدف فیلم رو بهتر مشخص میکنه و این خشونت واقعا را فیلم رو نشون میده ( موش ها که یکی از پست ترین و زشت ترین موجودات زمین هستن هدفی دارن ) درباره مرگ زود خیلی از شخصیت ها ( در واقع اینکه از دید ساوانت همه چیز رو میدیدیم خیلی جالب بود و مرگ ها هم بدون هدف نبودند و هشدار وابسته نشدن به شخصیت ها رو میدادند و دیالوگ های بینشون باعث این علاقمندی به اونها بود و در کل سلیقه ای بود و دلیل منفور شدن این قسمت علاوه بر مرگ خیلی از کرکتر ها ایفای نقش عالیه بازیگر های نقش های گروه یک بود . قسمت دوم : بزرگترین اشتباه مقاله که کل مقاله رو نابود میکنه پقایسه اعضای نگهبانان کهکشان با جوخه خودکشیه ! قرار نیست یاندو مثل کسی باشه این همه ویلن که آدم براشون با داستان هاشون ناراحت میشه و مرگشون بدتر . دلیل ناراحتی برای یاندو رابطه با کویله . و در کل مقاله رو مناسب برای نقد نمیدونم توییست های عالی فضای عالی همه و همه باعث میشه این فیلم یک شاهکار باشه ولی زیاده روی در بعضی المان ها نمی زاره فیلم ابر شاهکار بشه نمره من به فیلم ۹ هست .
نقل قول کردن
Geralt of Rivia
#15 Geralt of Rivia 1400-05-18 18:41
فیلمش رو برای یه بار دیدن پسندیدم. ولی ماندگار نیست. من خشونت فیلم رو دوست نداشتم. شوخی ها هم به نظرم کلیشه ای بود. و هیچ کدوم منو نخندونند (این نیزه منو ببر بده به ...بدمش به کی؟) از گان که استاد نوشتن دیالوگ بامزه است بعید بود
ساب پلات مربوط به هارلی و اون یارو نظامیه کاملا زائد بود
ولی در کل فیلم بدی نبود همون ۷ از ۱۰
نقل قول کردن
Geralt of Rivia
#16 Geralt of Rivia 1400-05-18 18:43
یادم رفت بگم
انگیزه های کلیشه ای خبیث های فیلم اونقدر مزخرفه که منو برد به دهه ۸۰ میلادی و ویلن های کلیشه ای اکشن های بیمخ هالیوودی
یه عده نظامی که‌میخان با یه هیولا آمریکا را نابود کنن
خیلی بد بود
و اون یارو که میگفت به خاطر اینکه مردم کشورم تو رو (هارلی کویین) رو سمبل مخالفت با هرمان های امریکا میدونن پس میخام باهات ازدواج کنم :-x (
راستی هارلی چرا اینقدر افت کرده بود؟
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#17 Pooyan mirzahosseini 1400-05-18 18:58
به نقل از Geralt of Rivia:
فیلمش رو برای یه بار دیدن پسندیدم. ولی ماندگار نیست. من خشونت فیلم رو دوست نداشتم. شوخی ها هم به نظرم کلیشه ای بود. و هیچ کدوم منو نخندونند (این نیزه منو ببر بده به ...بدمش به کی؟) از گان که استاد نوشتن دیالوگ بامزه است بعید بود
ساب پلات مربوط به هارلی و اون یارو نظامیه کاملا زائد بود
ولی در کل فیلم بدی نبود همون ۷ از ۱۰

نظر شما کاملاً محترم هست فقط جا داره بگم که خشونتی که داره شاید به سلیقه مربوط باشه اما واقعاً صحنه های اکشن فوق‌العاده ای داشت و خب بنظرم اون قضیه نیزه با حالتی که اولش براش ایجاد کردن و بعدش که گفت بدمش به کی بله خیلی بامزه نبود ولی درکل نخواستن داستان رو خیلی احساسی کنن ولی حالا نظر شما هم محترمه
نقل قول کردن
Geralt of Rivia
#18 Geralt of Rivia 1400-05-18 19:04
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
به نقل از Geralt of Rivia:
فیلمش رو برای یه بار دیدن پسندیدم. ولی ماندگار نیست. من خشونت فیلم رو دوست نداشتم. شوخی ها هم به نظرم کلیشه ای بود. و هیچ کدوم منو نخندونند (این نیزه منو ببر بده به ...بدمش به کی؟) از گان که استاد نوشتن دیالوگ بامزه است بعید بود
ساب پلات مربوط به هارلی و اون یارو نظامیه کاملا زائد بود
ولی در کل فیلم بدی نبود همون ۷ از ۱۰

نظر شما کاملاً محترم هست فقط جا داره بگم که خشونتی که داره شاید به سلیقه مربوط باشه اما واقعاً صحنه های اکشن فوق‌العاده ای داشت و خب بنظرم اون قضیه نیزه با حالتی که اولش براش ایجاد کردن و بعدش که گفت بدمش به کی بله خیلی بامزه نبود ولی درکل نخواستن داستان رو خیلی احساسی کنن ولی حالا نظر شما هم محترمه

خشونت رو دوست نداشتم چون خیلی جاها بی هدف میشد و انگار فقط قرار بود خفن جلوه کنه و یه سری مخاطب نوجوون رو جذب کنه و دیگر هیچ

یه جاهایی هم شوک cheap و نازل میدادن به تماشاچی. من کلا دلیل اون یارو که میخواد با هارلی ازدواج کنه رو نفهمیدم. بنطرم کلا فقط میخواستن با شوک تیر زدن ناگهانی هارلی بهش ما رو شوکه کنند و فقط همین! ولی خب که چی؟ کارکرد اون یارو تو داستان چی بود؟!

کلا به کسی برنخوره ولی به عقیده من تو ایام کرونا چون فیلم درست درمون نیومده سلیقه ها افت کرده و احتمالا واسه همین یه فیلم معمولی رو شاهکار میدونن
البته لطفا کسی حمله نکنه بهم. فقط نظرمو گفتم
از سرتون هم زیادی نیست و کاملا لایق شماست:-*
نقل قول کردن
master spider
#19 master spider 1400-05-18 20:37
خب مثل همیشه سلام میکنم خدمت آقای ترابی و اعضای سایت اسپایدی.
بابت ترجمه این نقدر ازتون ممنونم آقای یارویسی.
نظر من کم و بیش با این نقد یکیه.
از نظر من فیلم، فیلم خوبیه ولی واقعا زیاد از حد گنده شده.
یعنی من انتظار یه چیز گیرا تر و بهتر رو از تریلر هاش داشتم ولی خب اونچنان منو جذب نکرد.
اکثر شوخی ها زیاد از حد مربوط به مسایل جنسی بود و جایی بود که انقدر پشت هم این شوخیا بیان میشد که من دیگه جلو بردم.
فیلمایی هست که خیلی بیشتر از این فیلم،اینجور شوخیا بیان میشد ولی اونا از نظر من بهتر تونسته بودن بخندونن.
بعد اینکه هارلی کویین نقش اضافی در فیلم داشت. یعنی اگه فیلم رو یه جمله در نظر بگیریم، هارلی دقیقا نقش قید رو داشت که اگه حذفش هم میکردی باز فیلم معنا داشت.
البته اون صحنه که دستگیرش کرده بودن و زد همه رو ترکوند قشنگ بود ولی کلا حضورش اضافه بود و من خیلی جاها میگفتم که اصلا این چرا حضور داره.
کاملا مشخص بود دلیل آوردنش چیه.
تا وسطای فیلم حالت یکنواخت حوصله سربری داشت ولی از بعد سکانس کلابش جون گرفت.
سکانس ابتدای فیلم مثل انیمیشن همین عنوان(جوخه انتحار) شروع شد و مثل اونجا هم یکم کم جون بود.
سکانس ساحل هم خوب بود.
شوخی ها هم بعضی جاها بنجل و قدیمی بود.
جیمز گان نتونسته بود که اون حسی که نسبت به نگهبانان کهکشان داشتم رو به من القا کنه که خب تقصیر خودش نیست مشکل از یجای دیگس.
جذاب ترین شخصیت هم از نظر من اون موش بامزه بود که کلا هر سکانس بود من بیشتر دقت میکردم.
در کل تمام این موارد باعث میشه یه فیلم خیلی خوب یک بار مصرف ما داشته باشیم.
من که حاضر نیستم برای بار دوم ببینمش.
بازم تاکید میکنم که این فیلم زیادی گنده شده و واقعا سوراخ های زیادی داره.
نمره من بهش 7 از 10 هست.
باتشکر: master spider
نقل قول کردن
s.p.i
#20 s.p.i 1400-05-18 21:13
سلام
خب فیلمو دیم البته بگم نقد کوتاه بود و دوست داشتم یکی از مدیران فیلمو نقد کنه ولی با این حال چهارمین فیلم خوب دیسی هست کینگ شاروک شخصیت با مزه بود و البته جیمزگان میتونست بیشتر به کارکتر ها بپردازه ولی از فیلم قبلی بهتر بود شوخی و خشونت فیلم خوب البته بعض جاها بی جا بود به نظر سکانس اول فیلم خوب بود چون نشون داد آماندا والر بی رحمه و این که نصف اعضا باید میمردن چون فیلم اسمش جوخه خودکشی لباس هارلی نسبت به قبل خیلی بهتر شده بود و ذات شخصیت ها حفظ شده بود
فیلم شاهکار نبود و فیلم راض کننده بود
جیمزگان تونست از این شخصیت ها فیلم خوبی بسازه

نمره من ۸ از ۱۰
نقل قول کردن
s.p.i
#21 s.p.i 1400-05-18 23:42
آقای ترابی ببخشید میشه بگم نظر شما در رابطه با فیلم چیه و بهش چه نمره ای میدید

خیلی ببخشید خواستم بدونم اگه فیلمو دیدید
نقل قول کردن
mtm
#22 mtm 1400-05-19 00:27
به نقل از s.p.i:
آقای ترابی ببخشید میشه بگم نظر شما در رابطه با فیلم چیه و بهش چه نمره ای میدید

خیلی ببخشید خواستم بدونم اگه فیلمو دیدید

من هنوز فیلمو ندیدم. ببینم نظرمو میگم خدمتتون
ولی قسمت اول انیمیشن هالووین طولانی رو دیدیم و به نظرم خیلی خوب و تر و تمیز بود. فقط اینکه یه جاهایی یه کم ریتمش کند میشد و اینکه نمیدونم چرا کاراکتر دیزاین هاش شبیه به کمیکش نیست و شبیه به سریال های تلویزیونی میمونه! ولی با اختلاف بهترین انمیشن بلند چند وقت اخیر دی سیه. از معمایی که طرح میکنه هم خیلی خوشم اومد و به نظرم یکی از بهترین استفاده های ممکن رو از جوکر و دیگر ویلن های معروف بتمن داره و البته از کت وومن . توصیه میکنم حتما ببینید. امیدواریم قسمت دوم هم خوب باشه چون قبلا مرگ سوپرمن قسمت اولش عالی بود ولی قسمت دومش حسابی گند زد
نقل قول کردن
mtm
#23 mtm 1400-05-19 00:31
اینم تو کانالمون گزاشتیم درباره این فیلم و فروش نا امید کننده اش:

8 دلیل در مقاله تحلیلی سایت comicbookmovie درباره علل شکست تجاری فیلم جوخه خودکشی:
1- ادریس البا به اندازه ویل اسمیت محبوبیت ندارد
2- نام جیمز گان برای تماشاچیانی که با دنیای کمیک آشنایی ندارند، شناخته شده نیست.
3- بازاریابی گیچ کننده (خیلی ها هنوزم نمیدونند این فیلم ادامه فیلم قبلیه یا نه!)
4- ملت دیگه به فرنچایز سینمایی جوخه خودکشی اهمیت نمیدهند
5- شیوع کرونا و این حقیقت که میشه این فیلم رو به جای سینما در شبکه HBO Max هم دید.
6- درجه R غیر ضروری برای این فیلم.
7- دنیای سینمایی دی سی اونقدر آسیب دیده که دیگه نمیشه درستش کرد.
8- هارلی کویین اونقدرها هم که وارنر فکر میکنه شخصیت محبوبی نیست.
منبع: سایت Comicbookmovie. com
b2n.ir/x46448
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#24 AM SM BM SM 1400-05-19 00:44
به نقل از mtm:
اینم تو کانالمون گزاشتیم درباره این فیلم و فروش نا امید کننده اش:

8 دلیل در مقاله تحلیلی سایت comicbookmovie درباره علل شکست تجاری فیلم جوخه خودکشی:
1- ادریس البا به اندازه ویل اسمیت محبوبیت ندارد
2- نام جیمز گان برای تماشاچیانی که با دنیای کمیک آشنایی ندارند، شناخته شده نیست.
3- بازاریابی گیچ کننده (خیلی ها هنوزم نمیدونند این فیلم ادامه فیلم قبلیه یا نه!)
4- ملت دیگه به فرنچایز سینمایی جوخه خودکشی اهمیت نمیدهند
5- شیوع کرونا و این حقیقت که میشه این فیلم رو به جای سینما در شبکه HBO Max هم دید.
6- درجه R غیر ضروری برای این فیلم.
7- دنیای سینمایی دی سی اونقدر آسیب دیده که دیگه نمیشه درستش کرد.
8- هارلی کویین اونقدرها هم که وارنر فکر میکنه شخصیت محبوبی نیست. منبع: سایت Comicbookmovie.com
b2n.ir/x46448

بعضی هاشون مشکل خود فیلم هم هستند و یه سری ها باهاش مشکل دارند. مثلا درجه R غیر ضروری که خیلی ها از خشونت زیادش شکایت دارند و من هم خیلی کشته مرده اش نیستم. به هر حال فیلم درجه R یه ریسکه چون یه تعداد و موقعیت های محدودی میتونند فیلم رو ببینند. یا بازاریابی گیج کننده که انگار وارنر تکلیفش با خودش هم معلوم نیست. اصلا بهترین کار برای دیدن فیلم های وارنر اینه که تریلر هاشون رو اصلا نبینیم! چون هر دفعه یا داستان رو لو میدن یا چیز درست حسابی نمیذارند. وقتی کسی هنوز نمیدونه این فیلم دنباله فیلم قبلی هست یا نه و از فاجعه فیلم قبلی خبر داره بلانسبت مگه بالاخونه اش رو داده اجاره که به امید نجات جوخه خودکشی از افتضاح فیلم اول بره فیلم رو ببینه. موارد ۷ و ۴ دیدگاه مردم رو نشون میده که خیلی ها دیگه ازدی سی ناامید شدند. مورد ۱ فکر نکنم به اندازه بقیه موارد تاثیرگذار باشه اما خب خودش هم مسئله ای هست. به هر حال بازی ادریس آلبا از نقاط قوت فیلم هست. (الان کیبورد خودکار گوشیم اشتباهی نوشت "ادریس آلبالو"!) مورد ۸ هم تمرکز زیاد و بیش از حد دی سی روی هارلی کویین رو نشون میده.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#25 AM SM BM SM 1400-05-19 00:49
به نقل از mtm:
به نقل از s.p.i:
آقای ترابی ببخشید میشه بگم نظر شما در رابطه با فیلم چیه و بهش چه نمره ای میدید

خیلی ببخشید خواستم بدونم اگه فیلمو دیدید

من هنوز فیلمو ندیدم. ببینم نظرمو میگم خدمتتون
ولی قسمت اول انیمیشن هالووین طولانی رو دیدیم و به نظرم خیلی خوب و تر و تمیز بود. فقط اینکه یه جاهایی یه کم ریتمش کند میشد و اینکه نمیدونم چرا کاراکتر دیزاین هاش شبیه به کمیکش نیست و شبیه به سریال های تلویزیونی میمونه! ولی با اختلاف بهترین انمیشن بلند چند وقت اخیر دی سیه. از معمایی که طرح میکنه هم خیلی خوشم اومد و به نظرم یکی از بهترین استفاده های ممکن رو از جوکر و دیگر ویلن های معروف بتمن داره و البته از کت وومن . توصیه میکنم حتما ببینید. امیدواریم قسمت دوم هم خوب باشه چون قبلا مرگ سوپرمن قسمت اولش عالی بود ولی قسمت دومش حسابی گند زد

من هنوز این انیمیشن رو ندیدم ولی با توصیه شما شاید فردا برم سراغش. خیلی خوشحال میشم که انیمیشن های دی سی دوباره جون بگیرند. ارز وقتی که مرگ سوپرمن رو دیدم و خیلی هم ازش خوشم اومد دیگه انیمیشن های دی سی اون طراوت سابق رو ندارند. (اما حداقل خوبیشون اینه که بعضی هاشون ارزش یک بار دیدن رو دارند. اما بعضی هاشون هم حسابی خراب میکنند. سریال های مارول توی دیزنی که بیشترشون ارزش وقت گذاشتن ندارند. ) اما امیدوارم با هالووین طولانی برگرده به دوران اوج خودش!
نقل قول کردن
mtm
#26 mtm 1400-05-19 00:52
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از mtm:
اینم تو کانالمون گزاشتیم درباره این فیلم و فروش نا امید کننده اش:

8 دلیل در مقاله تحلیلی سایت comicbookmovie درباره علل شکست تجاری فیلم جوخه خودکشی:
1- ادریس البا به اندازه ویل اسمیت محبوبیت ندارد
2- نام جیمز گان برای تماشاچیانی که با دنیای کمیک آشنایی ندارند، شناخته شده نیست.
3- بازاریابی گیچ کننده (خیلی ها هنوزم نمیدونند این فیلم ادامه فیلم قبلیه یا نه!)
4- ملت دیگه به فرنچایز سینمایی جوخه خودکشی اهمیت نمیدهند
5- شیوع کرونا و این حقیقت که میشه این فیلم رو به جای سینما در شبکه HBO Max هم دید.
6- درجه R غیر ضروری برای این فیلم.
7- دنیای سینمایی دی سی اونقدر آسیب دیده که دیگه نمیشه درستش کرد.
8- هارلی کویین اونقدرها هم که وارنر فکر میکنه شخصیت محبوبی نیست. منبع: سایت Comicbookmovie.com
b2n.ir/x46448

بعضی هاشون مشکل خود فیلم هم هستند و یه سری ها باهاش مشکل دارند. مثلا درجه R غیر ضروری که خیلی ها از خشونت زیادش شکایت دارند و من هم خیلی کشته مرده اش نیستم. به هر حال فیلم درجه R یه ریسکه چون یه تعداد و موقعیت های محدودی میتونند فیلم رو ببینند. یا بازاریابی گیج کننده که انگار وارنر تکلیفش با خودش هم معلوم نیست. اصلا بهترین کار برای دیدن فیلم های وارنر اینه که تریلر هاشون رو اصلا نبینیم! چون هر دفعه یا داستان رو لو میدن یا چیز درست حسابی نمیذارند. وقتی کسی هنوز نمیدونه این فیلم دنباله فیلم قبلی هست یا نه و از فاجعه فیلم قبلی خبر داره بلانسبت مگه بالاخونه اش رو داده اجاره که به امید نجات جوخه خودکشی از افتضاح فیلم اول بره فیلم رو ببینه. موارد ۷ و ۴ دیدگاه مردم رو نشون میده که خیلی ها دیگه ازدی سی ناامید شدند. مورد ۱ فکر نکنم به اندازه بقیه موارد تاثیرگذار باشه اما خب خودش هم مسئله ای هست. به هر حال بازی ادریس آلبا از نقاط قوت فیلم هست. (الان کیبورد خودکار گوشیم اشتباهی نوشت "ادریس آلبالو"!) مورد ۸ هم تمرکز زیاد و بیش از حد دی سی روی هارلی کویین رو نشون میده.

من خودم یه نظری بدم؟ کلا فرنچایز جوخه انتحاری به نظرم چندان جذاب نیست و کشش یه سری چند فیلمه رو نداره
البته این نظر شخصی منه. ضمن اینکه ایده مشابه دور هم جمع شدن "یه دار و دسته وصله ناجور" رو ما قبلا خیلی قشنگ ترش رو تو نکگهبانان کهکشان دیده بودیم. ولی وارنر بدجوری گیر داده به این سبک فیلما که البته پرندگان شکاری نشون داد ملت اصلا از این سبک خوششون نمیاد. ولی برای وارنر مهم نیست و در حالی که همه دنبال بازی معرکه سوپرمن از راک استدی بودن، بازی جوخه رو اعلام میکنه!
نقل قول کردن
s.p.i
#27 s.p.i 1400-05-19 00:59
به نقل از mtm:
اینم تو کانالمون گزاشتیم درباره این فیلم و فروش نا امید کننده اش:

8 دلیل در مقاله تحلیلی سایت comicbookmovie درباره علل شکست تجاری فیلم جوخه خودکشی:
1- ادریس البا به اندازه ویل اسمیت محبوبیت ندارد
2- نام جیمز گان برای تماشاچیانی که با دنیای کمیک آشنایی ندارند، شناخته شده نیست.
3- بازاریابی گیچ کننده (خیلی ها هنوزم نمیدونند این فیلم ادامه فیلم قبلیه یا نه!)
4- ملت دیگه به فرنچایز سینمایی جوخه خودکشی اهمیت نمیدهند
5- شیوع کرونا و این حقیقت که میشه این فیلم رو به جای سینما در شبکه HBO Max هم دید.
6- درجه R غیر ضروری برای این فیلم.
7- دنیای سینمایی دی سی اونقدر آسیب دیده که دیگه نمیشه درستش کرد.
8- هارلی کویین اونقدرها هم که وارنر فکر میکنه شخصیت محبوبی نیست.
منبع: سایت Comicbookmovie.com
b2n.ir/x46448

بعض ها با خود فیلم مشکل دارند
به نظر آدریاس آلبا خوب بود
درجه R ریسکه و عده ای محدود میتونند فیلم ببینند و البته درسته که فیلم هایی مثل لوگان و ددپول و جوکر موفق بودن و رضایت بخش

مورد ۴ و ۷ آیت نشون میده مردم از دنیای سینمای دیسی نا امید شدن

مورد ۸ تمرکز بیش از اندازه وارنر روی هارلی نشون میده
نقل قول کردن
s.p.i
#28 s.p.i 1400-05-19 01:02
مورد شماره ۷ توجه منو جلب کرد که فکر کنم وضعیت دنیای سینمایی دیسی به قدری خراب که نمیشه درستش کرد
نقل قول کردن
s.p.i
#29 s.p.i 1400-05-19 01:08
به نقل از mtm:
به نقل از s.p.i:
آقای ترابی ببخشید میشه بگم نظر شما در رابطه با فیلم چیه و بهش چه نمره ای میدید

خیلی ببخشید خواستم بدونم اگه فیلمو دیدید

من هنوز فیلمو ندیدم. ببینم نظرمو میگم خدمتتون
ولی قسمت اول انیمیشن هالووین طولانی رو دیدیم و به نظرم خیلی خوب و تر و تمیز بود. فقط اینکه یه جاهایی یه کم ریتمش کند میشد و اینکه نمیدونم چرا کاراکتر دیزاین هاش شبیه به کمیکش نیست و شبیه به سریال های تلویزیونی میمونه! ولی با اختلاف بهترین انمیشن بلند چند وقت اخیر دی سیه. از معمایی که طرح میکنه هم خیلی خوشم اومد و به نظرم یکی از بهترین استفاده های ممکن رو از جوکر و دیگر ویلن های معروف بتمن داره و البته از کت وومن . توصیه میکنم حتما ببینید. امیدواریم قسمت دوم هم خوب باشه چون قبلا مرگ سوپرمن قسمت اولش عالی بود ولی قسمت دومش حسابی گند زد



حتما فردا میبینم حداقل سابقه دی سی تو انمیشن سازی خوبه
بعد از مرگ سوپرمن انمیشن درست و حسابی نداشت (البته مارول خوبه ) و البته به قول شما این انیمشن خراب نکنند
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#30 Pooyan mirzahosseini 1400-05-19 01:09
سلام استاد ببخشید بابت اسپم میخواستم بدونم بنظر شما دی سی می‌تونه دنیای سینمایی خودش رو درست کنه ؟
راستش من اولش امید خاصی نداشتم ولی بنظرم فیلم هایی بر اساس شخصیت هایی مثل بلک آدام ، شزم و فلش که فیلمش درباره فلش پوینت هست می‌تونه خیلی جالب باشه مخصوصاً با حظور دوتا بتمن بن افلک و مایکل کیتون و اینکه دلیل اصلی اینکه به نوعی امیدوار شدم فیلم بتمن با کارگردانی مت ریوز بود که من تریلری که ازش دیدم خوب و جالب بود
خواستم نظر شما رو هم در این مورد بدونم
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#31 AM SM BM SM 1400-05-19 01:11
#26
یه جورایی شاید الان میفهمم که چرا مارول جیمز گان رو تا حدی تحت فشار گذاشت شاید اگر دستش خیلی باز بود شخصیت های نگهبانان کهکشان مثل جوخه انتحاری میشدند. ولی واقعا باید قبول کرد شخصیت های نگهبانان کهکشان تا حدی جذاب تر از همین جوخه انتحاری جدید بودند. توی فیلم نگهبانان کهکشان شخصیت های توی فیلم بیشتر "وصله" های ناجور بودند در حالی که حتی توی ای فیلم شخصیت های بیشتر "آدم" های ناجور بودند که انگار بعضی وقت ها کار های خوب هم میکنند! و این چیزی هست که شاید توی فیلم متوجه اش بشید. بدون اسپویل بخوام بگم یه سری از شخصیت ها گذشته کلی شبیه هم دارند! توی این فیلم به نظرم به خوبی ازشون استفاده شد ولی باید قبول کرد این شخصیت ها به نظرم خیلی سخته که به نگهبانان کهکشان برسند. (باز مقایسه کینگ شارک و راکت راکون رو بگم. اتفاقا همین دیشب فیلم زیبای نگهبانان کهکشان ۲ رو برای چندمین بار دیدم. )
الان که درباره بازی سوپرمن از راک استدی گفتید یه لحظه فکر کردم که دارم پرواز میکنم اینقدر برام رویایی جالبی بود اما وقتی ادامه جمله رو خوندم یک سقوط وحشتناک رو تجربه کردم. تازه اسم بازی هست "جوخه انتحاری جاستیس لیگ رو بکش!"- یعنی اگر بازی مثل اسمش باشه واقعا میشه اینکار رو کرد؟ من که اگر اینطور باشه به فلش و بتمن و سوپرمن برسم کارم خیلی سخت میشه! ولی خیلی خوب میشد اگر بالاخره بعد این همه سال طلسم نداشتم بازی خوب سوپرمن بشکنه. (شاید هم قدرت های خیلی زیاد او کمی کار رو سخت میکنند.)
نقل قول کردن
master spider
#32 master spider 1400-05-19 01:21
به نقل از mtm:
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از mtm:
اینم تو کانالمون گزاشتیم درباره این فیلم و فروش نا امید کننده اش:

8 دلیل در مقاله تحلیلی سایت comicbookmovie درباره علل شکست تجاری فیلم جوخه خودکشی:
1- ادریس البا به اندازه ویل اسمیت محبوبیت ندارد
2- نام جیمز گان برای تماشاچیانی که با دنیای کمیک آشنایی ندارند، شناخته شده نیست.
3- بازاریابی گیچ کننده (خیلی ها هنوزم نمیدونند این فیلم ادامه فیلم قبلیه یا نه!)
4- ملت دیگه به فرنچایز سینمایی جوخه خودکشی اهمیت نمیدهند
5- شیوع کرونا و این حقیقت که میشه این فیلم رو به جای سینما در شبکه HBO Max هم دید.
6- درجه R غیر ضروری برای این فیلم.
7- دنیای سینمایی دی سی اونقدر آسیب دیده که دیگه نمیشه درستش کرد.
8- هارلی کویین اونقدرها هم که وارنر فکر میکنه شخصیت محبوبی نیست. منبع: سایت Comicbookmovie.com
b2n.ir/x46448

بعضی هاشون مشکل خود فیلم هم هستند و یه سری ها باهاش مشکل دارند. مثلا درجه R غیر ضروری که خیلی ها از خشونت زیادش شکایت دارند و من هم خیلی کشته مرده اش نیستم. به هر حال فیلم درجه R یه ریسکه چون یه تعداد و موقعیت های محدودی میتونند فیلم رو ببینند. یا بازاریابی گیج کننده که انگار وارنر تکلیفش با خودش هم معلوم نیست. اصلا بهترین کار برای دیدن فیلم های وارنر اینه که تریلر هاشون رو اصلا نبینیم! چون هر دفعه یا داستان رو لو میدن یا چیز درست حسابی نمیذارند. وقتی کسی هنوز نمیدونه این فیلم دنباله فیلم قبلی هست یا نه و از فاجعه فیلم قبلی خبر داره بلانسبت مگه بالاخونه اش رو داده اجاره که به امید نجات جوخه خودکشی از افتضاح فیلم اول بره فیلم رو ببینه. موارد ۷ و ۴ دیدگاه مردم رو نشون میده که خیلی ها دیگه ازدی سی ناامید شدند. مورد ۱ فکر نکنم به اندازه بقیه موارد تاثیرگذار باشه اما خب خودش هم مسئله ای هست. به هر حال بازی ادریس آلبا از نقاط قوت فیلم هست. (الان کیبورد خودکار گوشیم اشتباهی نوشت "ادریس آلبالو"!) مورد ۸ هم تمرکز زیاد و بیش از حد دی سی روی هارلی کویین رو نشون میده.

من خودم یه نظری بدم؟ کلا فرنچایز جوخه انتحاری به نظرم چندان جذاب نیست و کشش یه سری چند فیلمه رو نداره
البته این نظر شخصی منه. ضمن اینکه ایده مشابه دور هم جمع شدن "یه دار و دسته وصله ناجور" رو ما قبلا خیلی قشنگ ترش رو تو نکگهبانان کهکشان دیده بودیم. ولی وارنر بدجوری گیر داده به این سبک فیلما که البته پرندگان شکاری نشون داد ملت اصلا از این سبک خوششون نمیاد. ولی برای وارنر مهم نیست و در حالی که همه دنبال بازی معرکه سوپرمن از راک استدی بودن، بازی جوخه رو اعلام میکنه!

منم باهاتون موافقم آقای ترابی.
جمع شدن چند تا شرور کنار هم و تشکیل ی تیم برای معدود افرادی در جامعه جذابه و اینکه از همون ابتدای کار، فیلم رو به اثری یک بار مصرف تبدیل میکنه.
هر کاری هم بکنن طبق ی فرمول خاص جلو میره.
ویلن ها طبق ی اصلی جلو میرن. عده ایشون میمیرن. عده باقی مونده تبدیل به هیرو یا آنتی هیرو میشن. که خب زیاد این فرمول جالب نیست و تغییرش هم نمیتونن بدن.
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#33 Pooyan mirzahosseini 1400-05-19 01:37
به نقل از mtm:
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از mtm:
اینم تو کانالمون گزاشتیم درباره این فیلم و فروش نا امید کننده اش:

8 دلیل در مقاله تحلیلی سایت comicbookmovie درباره علل شکست تجاری فیلم جوخه خودکشی:
1- ادریس البا به اندازه ویل اسمیت محبوبیت ندارد
2- نام جیمز گان برای تماشاچیانی که با دنیای کمیک آشنایی ندارند، شناخته شده نیست.
3- بازاریابی گیچ کننده (خیلی ها هنوزم نمیدونند این فیلم ادامه فیلم قبلیه یا نه!)
4- ملت دیگه به فرنچایز سینمایی جوخه خودکشی اهمیت نمیدهند
5- شیوع کرونا و این حقیقت که میشه این فیلم رو به جای سینما در شبکه HBO Max هم دید.
6- درجه R غیر ضروری برای این فیلم.
7- دنیای سینمایی دی سی اونقدر آسیب دیده که دیگه نمیشه درستش کرد.
8- هارلی کویین اونقدرها هم که وارنر فکر میکنه شخصیت محبوبی نیست. منبع: سایت Comicbookmovie.com
b2n.ir/x46448

بعضی هاشون مشکل خود فیلم هم هستند و یه سری ها باهاش مشکل دارند. مثلا درجه R غیر ضروری که خیلی ها از خشونت زیادش شکایت دارند و من هم خیلی کشته مرده اش نیستم. به هر حال فیلم درجه R یه ریسکه چون یه تعداد و موقعیت های محدودی میتونند فیلم رو ببینند. یا بازاریابی گیج کننده که انگار وارنر تکلیفش با خودش هم معلوم نیست. اصلا بهترین کار برای دیدن فیلم های وارنر اینه که تریلر هاشون رو اصلا نبینیم! چون هر دفعه یا داستان رو لو میدن یا چیز درست حسابی نمیذارند. وقتی کسی هنوز نمیدونه این فیلم دنباله فیلم قبلی هست یا نه و از فاجعه فیلم قبلی خبر داره بلانسبت مگه بالاخونه اش رو داده اجاره که به امید نجات جوخه خودکشی از افتضاح فیلم اول بره فیلم رو ببینه. موارد ۷ و ۴ دیدگاه مردم رو نشون میده که خیلی ها دیگه ازدی سی ناامید شدند. مورد ۱ فکر نکنم به اندازه بقیه موارد تاثیرگذار باشه اما خب خودش هم مسئله ای هست. به هر حال بازی ادریس آلبا از نقاط قوت فیلم هست. (الان کیبورد خودکار گوشیم اشتباهی نوشت "ادریس آلبالو"!) مورد ۸ هم تمرکز زیاد و بیش از حد دی سی روی هارلی کویین رو نشون میده.

من خودم یه نظری بدم؟ کلا فرنچایز جوخه انتحاری به نظرم چندان جذاب نیست و کشش یه سری چند فیلمه رو نداره
البته این نظر شخصی منه. ضمن اینکه ایده مشابه دور هم جمع شدن "یه دار و دسته وصله ناجور" رو ما قبلا خیلی قشنگ ترش رو تو نکگهبانان کهکشان دیده بودیم. ولی وارنر بدجوری گیر داده به این سبک فیلما که البته پرندگان شکاری نشون داد ملت اصلا از این سبک خوششون نمیاد. ولی برای وارنر مهم نیست و در حالی که همه دنبال بازی معرکه سوپرمن از راک استدی بودن، بازی جوخه رو اعلام میکنه!

واقعاً منم باهاتون موافقم و اینکه واقعاً وارنر گیر داده به جوخه انتحاری که ما نسخه بهترش رو توی مارول دیدیم در صورتی که میتونن از شخصیت های اصلی خودشون استفاده کنن و اون افتضاح های قبلی مثل گرین لنترن رو از بین ببرن هم میتونن از شخصیت هایی مثل بلو بیتل ، بوستر گلد ، لوبو و... استفاده کنن
نقل قول کردن
mtm
#34 mtm 1400-05-19 09:34
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
سلام استاد ببخشید بابت اسپم میخواستم بدونم بنظر شما دی سی می‌تونه دنیای سینمایی خودش رو درست کنه ؟
راستش من اولش امید خاصی نداشتم ولی بنظرم فیلم هایی بر اساس شخصیت هایی مثل بلک آدام ، شزم و فلش که فیلمش درباره فلش پوینت هست می‌تونه خیلی جالب باشه مخصوصاً با حظور دوتا بتمن بن افلک و مایکل کیتون و اینکه دلیل اصلی اینکه به نوعی امیدوار شدم فیلم بتمن با کارگردانی مت ریوز بود که من تریلری که ازش دیدم خوب و جالب بود
خواستم نظر شما رو هم در این مورد بدونم

راستش من ترجیج میدم پاسخ این سئوال شما رو ندم چون پاسخ من مربوط میشه به نوع شخصیت های دی سی و مارول که چندباری قبلا بهش اشاره کردم و فکرمیکنم باعث ناراحتی شما بشه!
نقل قول کردن
s.p.i
#35 s.p.i 1400-05-19 09:48
ببخشید استاد کامنت شما رو که خوندم اتفاقی یاد اون مقاله ۱۵ باری که فیلم های دیسی از مارول تقلید کرد افتاد البته من هیچ وقت از اینجور مقالات خوش نمیومد چون باعث درگیری میشد

هدف نویسنده cbr این نبود که بگه دیسی داره از مارول تقلید میکنه به نظرم میخواست بگم وارنر و دی سی دارند همون اید هارو اجرا می‌کنند تا به موفقیت برسند اما نفهمیدن مارول همین اید ها رو اجرا کرده حالا بعض از اون موارد نمیشه گفت تقلید بیشتر شباهت بود

ضمن وارنر سیع میکنه دنیای سینمایی خودشو درست کنه ولی بدترش میکنه هنوز یه رهبر و یک مغز متفکر درست حسابی ندارند و البته همین فیلم فلش پویینت که داره میاد ممکنه مولتی ورس برا یه سری گیج کنند باشه و درسته که مارول داره میره سراغ مولتی ورس ولی مارول دنیای سینمایی خودشو ساخته و براش زمینه چینی کرده ولی وارنر و دیسی هنوز دنیای سینمایی خودشون نساختن و ممکن یه سری ازش سر در ندیارند و بیشتر جنبه ماستمالی کردن داره البته من امیدوارم فیلم خوبی باشه

این نظر شخصی من بود
نقل قول کردن
Agent bishop
#36 Agent bishop 1400-05-19 12:46
به نقل از mtm:
به نقل از s.p.i:
آقای ترابی ببخشید میشه بگم نظر شما در رابطه با فیلم چیه و بهش چه نمره ای میدید

خیلی ببخشید خواستم بدونم اگه فیلمو دیدید

من هنوز فیلمو ندیدم. ببینم نظرمو میگم خدمتتون
ولی قسمت اول انیمیشن هالووین طولانی رو دیدیم و به نظرم خیلی خوب و تر و تمیز بود. فقط اینکه یه جاهایی یه کم ریتمش کند میشد و اینکه نمیدونم چرا کاراکتر دیزاین هاش شبیه به کمیکش نیست و شبیه به سریال های تلویزیونی میمونه! ولی با اختلاف بهترین انمیشن بلند چند وقت اخیر دی سیه. از معمایی که طرح میکنه هم خیلی خوشم اومد و به نظرم یکی از بهترین استفاده های ممکن رو از جوکر و دیگر ویلن های معروف بتمن داره و البته از کت وومن . توصیه میکنم حتما ببینید. امیدواریم قسمت دوم هم خوب باشه چون قبلا مرگ سوپرمن قسمت اولش عالی بود ولی قسمت دومش حسابی گند زد


استاد به خاطر تعریف شما رفتم انیمیشن رو دیدم و انیمیشن باکلاسی بود و به مسئله ای اشاره میکرد که خودم قبلاً تو هیچ کارتون یا فیلمی از بتمن ندیده بودم اون هم چرایی نیاز به کارآگاه بودن بتمن هستش . معمولا تو انیمیشن های دیسی تغیرات نسبت به کمیک زیاد خوب در نمیاد ولی تو این انیمیشن تغیرات ضرری نزد و حتی روراست شدن بهتره داستان شد . فقط تنها چیزی که خودم قبل از دیدن میخواستم این بود که تو همین قسمت اول هاروی دنت تبدیل به دوچهره میشد تا قسمت بعدی بیشتر بتونه روی این موضوع مانور بده . امیدوارم انیمیشن های بعدی دی‌سی هم مثل قسمت دوم و اینجاستیس هم خوب در بیاد و تبدیل به نامیدی نشه مخصوصا اینجاستیس که خیلی نگرانم سوپرمن یکدفعه بعد از مرگ زن و بچه تبدیل به شرور بشه و مثل کمیکش ( بازیش رو نمی‌دونم چون نکردم ) با حوادث و اتفاقات بعد حادثه کم کم تبدیل به شرور بشه .
نقل قول کردن
red erfan
#37 red erfan 1400-05-19 14:50
سلام امیدوارم تو این روزای سخت حال خودتون و اطرافیانتون خوب باشه
سعی بر این دارم که کنار هم کلی بحث کنیم و چیزای جدید یاد بگیریم . چه اخلاقی چه این صنعت بزرگ و دوست داشتنی کمیک بوک
اما درباره فیلم ( کمتر اسپم بدم )
پرده اول فیلم ، همینطوری از تو تصویر جیمزگان میریزه بیرون
ذوق زده ای از این فیلم
احساس میکنی کلی عشق میکنی
ولی تو پرده دوم تبدیل به یه فیلم معمولی میشه و تو پرده سوم با اینکه خوب عمل میکنه ولی حتی در سطح استاندارهای جمیز گان هم ظاهر نمیشه
ستاره دریایی هم جذاب و نو بود ولی فراموش شدنی
از قسمت قبلی ( ویل اسمیت ) که به مراتب بهتر بود . حداقل تکلیف فیلم با خودش مشخص بود
ولی واقعا جای کار داشت و یه فیلم صرفا خوب بود
درجه سنی بزرگسال هم واسه این فیلم الکی بود
مقایسه بشه با ددپول
۳ تا نکته هم باعث شد این فیلم تبدیل به فیلم بزرگی نشه
اولا درد این فیلم چی بود ؟ دنیا سینمایی رو گسترش داد ؟ درس اخلاقی خاصی داشت ؟ پایان بندی برای یه مجموعه بود ؟ یا شروعش ؟ چرا واقعا این فیلم ساخته شده ؟
از نظر بصری یا داستانی هیچ چیز اضافه ای نداشت که ما قبلا مثلش رو ندیده باشیم ( مقایسه بشه با قسمت اول محافظین )
هیچ صحنه ماندگاری نداشت ( نه " ما گروت هستیم " نه فداکاری یاندو )
صرفا یه کارکتر کیوت جدید ، کینگ شارک معرفی کرد که واقعا بامزه بود و دوستش داشتم
نقل قول کردن
قربانعلی
#38 قربانعلی 1400-05-19 19:18
واقعا متاسفم برای جیمز گان برای این فیلم و اینکه اینقدر از ددپول 2 تقلید کرده. ددپول هم همین جوری اون شخصیت های جدید رو برای تیم خودش به نام ایکس فورس انتخاب کرد و همشون زرتی کشته شدن ، بدون اینکه بعضی هاشون حتی مجال استفاده از قدرت هاشون رو پیدا کنند و در این فیلم هم دقیقا همین اتفاق برای تیم اول ماموریت که قتل عام شدند رخ داد. واقعا چرا باید اقای گان شخصیت هایی رو برای بار اول برای سینما انتخاب میکرد و بدون اینکه هیچ اطلاعاتی ازشون به ما بده اونجوری اول فیلم لت و پارشون میکرد؟ به بدیترین شکل به شخصیت ها و شعور ما توهین کرد چون لااقل تو فیلم ددپول یه مقدار بیشتر باهاشون آشنا شدیم. و یه تشابه دیگه اینکه اونجاهم دومینو زنده موند و اینجا هم هارلی کویین. واقعا گان چقدر اسکی رفتی از ددپول 2!
نقل قول کردن
Agent bishop
#39 Agent bishop 1400-05-19 19:48
۳۸#
:-| :-|
بالاتر گفتم اینجا هم میگم اون حرکت اول فیلم سه تا چیز رو داشت نشون میداد یکی بی رحمی و خود خواهی آماندا والر برای رسیدن به اهدافش و دیگری اینکه اگه اینا میخواستند مثل بقیه تیمها یک نبردی رو تا ته فیلم انجام بدن تهش یکی و دو نفر بمیرن دیگه اسم گروه جوخه انتحار یا خودکشی نباید باشه که و اینکه مرگ اونها اقلا باعث شد گروه دوم بدون مشکل به ساحل برسند همون ددپول دو که مثال زدی مرگ افراد گروه هیچ کدوم نه تاثیری رو داستان داشت و نه اهمیتی داشت .
نقل قول کردن
Cletus_Cobblepot
#40 Cletus_Cobblepot 1400-05-20 23:43
سلام و درود.
ممنون بابت مقاله.
ممکنه که نقد خود استاد ترابی رو هم قرار بدین؟
خیلی مشتاقم نظر ایشون رو درباره این فیلم بدونم.
بازم تشکر
نقل قول کردن
hassan91
#41 hassan91 1400-05-23 00:30
با سلام.

باید بگم که متاسفانه یک جو منفی بابت فیلمهای عالم DCEU به وجود اومده و ما قبل از تماشای هر فیلم از این عالم، انتظار چندانی ازش نداریم. حتی من خودم نمره این فیلم رو تو متاکرتیک دیدم بازم برام باور نکردنی بود. مخصوصا فیلم چوخه انتخاری که فیلم اولش خیلیا رو ناامید کرد که یکی از بدترین ویلنهای تاریخ سینمایی کمیک بوک توش ویراژ میداد.

یکی از مشکل اساسی خودم (و به احتمال زیاد خیل عظیمی از مخاطبان) اینه که فیلمی مثل چوخه انتحاری باید از زندان شروع بشه و شخصیتهای خبیث رو آماده معرفی کنه که خوب فضای فیلم همینه. اینجا یک باگ بزرگی هست و اونم اینه که ما با خودمون میگیم خوب اینا چجوری کارشون به اینجا رسیده؟! چرا ما باید با خبیث های بزرگی یهویی آشنا بشیم که نمیدونیم قبلا چیکار کردن و انگیزشون از اون کار چی بوده؟؟ شاید اگه حداقل سه تا شخصیت فیلم رو از قبل آشنایی داشتیم نتیجه باکس آفیس و واکنش عمده مخاطبان نسبت به این فیلم این نبود. واسه همینه که ما زیاد با موضعهای دو شخصیت پیس میکر و بلاد اسپورت کنار نمیایم. و اینکه چرا بلاد اسپورت اونقدر تغییر کرد. این مورد تو فیلم قبلی هم به شدت دیده میشد. یعنی اونجا ما سرگذشت هارلی کوئین رو عمدتا دیدیم (یعنی اون یکی شخصیتا هویج بودن). که این اشکال رو جیمز گان تو این نسخه تا حدودی برطرف کرده. منتها اینم مثل جاستیس لیگ میمونه که عمده زمان فیلم صرف معرفی و سرگذشت شخصیتها میشه که این بنظرم کم نقصی نیست. واسه همینه که اون شخصیتهایی که اول فیلم میمیرن یکم تو ذوق میزنن و ما دوست داشتیم که بیشتر باهاشون آشنا بشیم یا سریع هدر نرن.
در کل فیلم خوش ساخت و مفرحی بود. بعضی شوخیا واقعا باحال بودن. بعضی شوخیها هم تلخ بودن و خنده دار. مثلا غرق شدن ویزل یا اینکه کل گردان ضد حکومتی رو به باد هوا دادن. کینگ شارک و بلاد اسپورت و پیس میکر و رت کچر ۲ کاراکترهای خوبی بودن و فیلم رو چرخوندن. جیمز گان کلا عاشق کارکتراهای حیوانیه که تم انسانی دارن. ویزل و کنیگ شارک رو هم به لیستش اضافه کرد. اون شوخیهایی هم که راجع به ماهیت ویزل شد خیلی خنده دار بود.
یکی از نقاط قوت این فیلم جیمز گان اینه که به خوبی نشون میده که بلده از نخاله ها طلا بسازه. (همین کارم با محافظین کهکشان کرد). و به خوبی میتونه از شخصیتهای ناشناخته استفاده کنه و با یک اریجین تاثیر گذار ببره روی پرده نمایش.

در نهایت اگه میخواین از این فیلم لذت ببرین بهتره که اینو از عالم DCEU جداش کنین و بهش ربط ندین. و ایضا امیدوارم که وارنر یک دنیای منسجمتر و یک پارچه تر تحویل ما بده. وارنر هم کلا خودش دوس داره ما رو گیج کنه. الان از یه طرف فیلم سولو بتمن ریبوت شده رو میسازه از یه طرفم دوتا بتمن تو فیلم فلش حضور دارن. معلوم هم نیست هدفش از فیلماش چیه و اصن چرا این دنیا پابرجا مونده. در کل انتظار ما کمیک فن ها اینه که دی سی و وارنر یک فیلم درجه یک از یک شخصیت درجه یک خودش بیرون بده که هنوز این انتظار وصول نشده و هواداران کمیک بوک و مخصوصا دی سی هنوز نزدیک یک دهه‌اس که در انتظار این مهم هستند!!
نقل قول کردن
RobbieRobertson
#42 RobbieRobertson 1400-06-03 15:07
سلام قبل از خود نقد میخوام اشاره کنم که به خاطر پوستر ها و تریلر و ... یکی از فیلم های مورد انتظارم بود که خیلی دوست داشتم ببینم اما متاسفانه وقتی دیدم خیلی خوشم نیومد به همین دلیل شاید یک کم نقدم زیادی منفی باشه.


اثر Suicide Squad ساخته جدید جیمز گان، ظاهر فریبنده و جذابی دارد. شخصیت‌های جالب کمیک‌بوکی، تصاویر و رنگ و لعاب های زیبا و دل‌چسب، افتتاحیه خاص و هنجارشکن در نسبت با دیگر فیلم‌های کمیک‌بوکی، همه نوید بخش یک اثر دل چسب را می‌دهند اما کم کم ایرادها و نقاط ضعف خودنمایی می‌کنند و اثر مورد انتظار را تبدیل به یک فیلم متوسط و عادی می‌کنند که تمایلی به تماشای دوباره آن نخواهم داشت.

مشکلات فیلم متعدد است که در شخصیت ها و فیلمنامه خود را نشان می‌دهد. استفاده غلط از شخصیت ها باعث تلف شدن برخی از آن‌ها شده است، نظیر مرد خال خالی که می‌توان گفت از پرده دوم رسما از فیلم حذف می‌شود. ضعف بازیگری برخی نیز آن‌چنان مشهود است که دیگر هیچ امیدی برای احیای تعدادی از کاراکترها باقی نمی‌گذارد. حاصل این فیلمنامه، تنها وجود چند شخصیت جذاب و تعدادی شخصیت اضافی است. با یک اثر کمیک بوکی‌ای مواجه هستیم که پلات ویژه‌ای را برای ما آماده نکرده و صرفا کلیشه‌های روایی این گونه را دنبال می‌کند. این چنین فیلمی برای موفقیت خود باید نسبت به کاراکترهایش وسواس به خرج دهد اما گویی جیمز گان راحت‌ترین و ساده‌ترین و کلیشه‌ای‌ترین انگیزه‌ها و پیشینه‌ها را برای عموم شخصیت‌هایش تدارک دیده. در کنار ضعف شخصیت‌های پروتاگونیست باید به ضعف آنتاگونیست ها هم پرداخت،‌ از دولت کشور یوتنهایم تا خود استارو که تنها خاصیت و جذابیتش، طراحی بصری و گرافیکی آن است و هیچ نکته دیگری برای تماشاگر ندارد.

فضای کمدی در فیلم وجود دارد اما همواره موفق نیست و مجموعا به کیفیتی نمی‌رسد تا باعث شود از ضعف‌های آشکار فیلم بگذریم. تصویر برداری هم پر از زرق و برق های جذاب است که می‌تواند شما را اندکی راضی کند اما این رنگ و لعاب‌ها به تنهایی باعث رستگاری یک اثر سینمایی نمی‌شوند. اکشن فیلم بزرگ و عظیم است اما ایرادش در آن‌جایی است که موضع جیمز گان نسبت به استفاده از خون روشن نیست. لحظه‌هایی سرشار از خون است آن هم خون‌ریزی های فانتزی به سبک تارانتینو و لحظاتی دیگر اکشن به حداقل خون اکتفا می‌کند گویی گان بلد نیست چگونه و چقدر و کجا از خون استفاده کند و هدفش تنها، ساخت یک اثر با رده سنی بزرگسال بوده است.

دیگر نکته مهم، شکست در موقعیت‌های احساس برانگیز است که هنگام تماشای اکثر این موارد هیچ تغییری برای بیننده اتفاق نمی‌افتد. نه وجودش سرشار از حس می‌شود و نه ناراحت می‌شود و نه توئیست و حقه فیلم برایش کار می‌کند. مجموعه این موارد باعث می‌شود تا تنها در دو سه موقعیت به وجد و هیجان و احساس حداقلی برسیم و در بقیه موارد تنها زرق و برق های تصویری را مشاهده می‌کنیم و حرص می‌خوریم.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#43 Ehsan Spider 1400-06-08 21:43
سلام

راستش طبق قولی که به امیر حسین جان دادم اومدم که نظرمو بگم.

راستش کل گفتنی هارو بچه ها گفتن و منم تقریبا با امیر حسین جان عزیز موافقم و به نظرم این فیلم با هنرمندی جیمز گان بسیار سرگرم کننده و جالب بود.


به نظرم داستان فیلم عالی بود. در طول داستان تعاملات تیمی و بحث و فان هایی که پیش می‌اومد فوق‌العاده بود. راستش بهترین اتفاق ممکن این بود که گان خیلی روی کاراکتر ها کار کرده بود و همینطور که والر هم گفت همشون جالب توجه و منحصر به فرد بودن. به نظرم این اتفاق نقطه قوت اصلی فیلم بود. جلوه های ویژه عالی بودن صحنه های اکشن نقص نداشتن. واقعاً باید بگم کار گان حرف نداشت. خودم واقعاً از مرگ فلگ ناراحت شدم چون همچنین کاراکتر هایی رو خیلی میپسندم. بلادسپورت و رتکچر هم که گل سر سبد کاراکتر ها بودن.


کلا بخوام امتیاز بدم. 8.5 یا حتی 9 میدم
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#44 AM SM BM SM 1400-06-09 07:00
#43
سلام و درود بر شما.
ممنون بابت نقدت، دستت درد نکنه. ;-)
نقل قول کردن
master spider
#45 master spider 1400-06-09 08:41
دوستان خواستم بگم که تو کامنتا میبینم که همه از فیلم تعریف میکنن و بهش نمره 8.5 و 9 رو میدن.
در اینکه فیلم، فیلم خوبی بود شکی نیست ولی نمره 8.5 و 9 خیلی نمره های بالایین براش.
این یعنی شما با دیدن این فیلم به اندازه دیدن سه گانه پدرخوانده و ارباب حلقه ها یا هر فیلم سرنشین در imdb از فیلم لذت بردین؟
حالا سوال من اینه که آیا واقعا به اندازه اونا لذت بردی؟
چون من که لذت نبردم نمیدونم چرا یهو همه 9 میدن برای ی فیلم معمولی
[quote name="mtm"]
من هنوز فیلمو ندیدم. ببینم نظرمو میگم خدمتتون
/quote]

آقا ترابی شما فیلمو دیدید؟
چون گفتید نظرتون رو درباره فیلم میگین وقتی دیدین
نقل قول کردن
mtm
#46 mtm 1400-06-09 09:38
#45:
بله من دیدمش. ازش بدم نیومد ولی منم بخوام نمره بدم از 7 بالاتر نمیدم و به نظرم اونایی که این فیلمو با نگهبانان کهکشان مقایسه میکنند به قول اون دوستمون "حافظه خوبی ندارند".
چون شخصیت های اون فیلم بسیار دلچسب تر و جذاب تر از اب دراومدن و من راستش بعد از دیدن این فیلم میل و رغبتی برای ادامه ماجراجوهایی آنها ندارم. فیلم به شدت یک بار مصرفه و راستش من که شخصا اصلا نمیتونم دوباره تحمل کنم و ببینمش. خشونت فیلم رو هم در برخی موارد غیر ضروری میدونم. به نظرم جیمز گان فیلم هاش وقتی درجه r پیدا میکنند آثارش افت میکنند و آثار قبلیش هم که درجه r بودن همین مشکل رو دارن. در هر حال فیلمی خوش ساخت بود که برای یک بار دیدن می ارزه
نقل قول کردن
s.p.i
#47 s.p.i 1400-06-09 15:02
سلام خب ایندفعه میخوام به نقاط مثبت و منفی بگم دفعه قبل خیلی بی حوصله تایپ کردم

مثبت
اثر بامزه و قابل قبول
استفاده از شخصیت های ناشناخته
به ذات خودشون وفادار هستن
صحنه های اکشن
منفی
ویلین فیلم (که توی فیلم دیسی ویلین درست و درمونی تا حالا ندیدم به نظر ژنرال زاد تا حدی خوب بود )
توی تریلر خیلی صحنه ها رو نشونمون دادن که خب نکته منفی نیست ولی به نظر من بهتر آدم تریلر فیلم دیسی نبینه
بعضی شوخی ها خیلی بی نمک و خشونت به نظرم نیاز نبود
نپرداختن به کارکتر ها

و آدم نمیدونه این فیلم ادامه فیلم قبلی هستش یا نه؟؟

نتیجه فیلم اثر قابل قبول و بامزه ای و خوش ساخته
جیمزگان تونست از نخال طلا بسازه هرچند اثر یکبار مصرفیه و برای دنیای سینمایی دیسی کافی نیست و دنیا سازی نکرد و من فقط یکبار دیدمش و دیگه نمیبینمش ولی فیلم خوبیه
نمره ۸ از ۱۰

راستش من الان منتظر فیلم بتمن مت ریوز هستم خیلی براش مشتاق نیستم ولی بیاد ببنیم چی میشه چجوری هست
راستش این همون سوددهی هستش برای وارنر که در برابر فرنچایز mcu هیچه از اونور داره دوتا بتمن میچپونه تو فیلم فلش البته ریبوت برای یه دنیای سینمایی شکست خورده کار عجیبیه تو دنیای کمیک قضیه خیلی فرق میکنه

در هرحال ممنون بابت ترجمه این نقد خارجی و البته بگم
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#48 TMNT - FAN 1402-11-24 17:06
به نقل از the Witcher:
به نقل از AM SM BM SM:
#5 و 3#
سلام
ببخشید این چه لحن حرف زدنی هست؟ "از سرتون هم زیاده" یعنی چی؟ باز قضیه رو میخواید دی سی و مارولیش کنید؟ بابا من خودم مارول رو از دی سی به دلایلی (که کم هم نیستند) بیشتر دوست دارم اما دلیل نمیشه اینطور حرف زد. ما (یا حداقل من ) همه کمیک فن هستیم و دوست داریم شخصیت هایی که در دنیای کمیک میبینیم رو در سینما هم به خوبی ببینیم. چرا میخواید اینجوری جنجال دیگه ای درست بشه. جناب Sin-Eater شما میگید ۷ نمره بدی نیست و فلان خب بیاید دلایلتون رو بگید همونطور که آقا Pooyan mirzahosseini برای حرف هاشون دلیل آوردن. (البته این که میگید مقاله ترجمه شده بود حرف درستیه.) به نظرم این جمله "از سرتون هم زیاده" کاملا لحن کنایه آمیزی داره و اگر هم نداشته باشه ممکنه سو برداشت بشه. اگر هم حرفی دارید با دلیل بزنید. به نظرم این فیلم بهتر از نمره ۷ بود و دلایلش هم گفتم. به نظرم این فیلم باز هم خلاقیت جیمز گان رو به خبیث نشون داد.

حاجی جوش نزن. خب نظرمه دیگه. شما از دل شخصیتایی مثل پولکا دات من و موش گیر و ... همچین فیلمی بسازی خب از سرشون هم زیاده
منظورم این بود
منظورتون از دیسی و مارولی کردن نمیفهمم. چرا نباید مقایسه بشن؟! گناهه؟ شما به نظرتون واکنش تون به نظرم زیادی افراطی نبود؟


هیچ افراطی از طرف ایشون در کار نبود ، لحن شما توی کامنت خیلی بده
آره ، واسه یه سری شخصیت درجه چندم همچنین فیلمی زیادی هم محسوب میشه ولی نه برای دی سی فن هایی که منطق و شخصیت دارن که تعدادشون هم کم نیست
اگه اینجا کانال دی سی بود مطمئن باش با این لحن حرف زدنت سالم نمیداشتنت
مقایسه سالم مارول و دی سی هیچ اشکالی نداره ولی وقتی از بالا به پایین نگاه می‌کنید و باعث ایجاد دید بدی به بهترین سایت کمیک بوکی ایران میشید بله گناهه
شما عملکرد mcu بعد از فیلم انتقام جویان : پایان بازی رو منصفانه بسنج و ببینم بعدش بازم میتونی با این لحن حرف بزنی یا که نه ...
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#49 TMNT - FAN 1402-11-24 17:11
دیشب فیلم رو دیدم و تقریبا همه ی گفتنی ها رو راجب اش عزیزان توی کامنت هاشون گفتن
در کل جوخه انتحار توی دنیای کمیک هم جز تیم های محبوب من نیست
لپ کلام اینکه : این فیلم رو فقط در صورتی میشه شاهکار دونست که با نسخه قبلی خودش مقایسه بشه
فیلم خوبیه و به قول دوستان خوش ساخته ولی چندان ماندگار نیست و توی لیست تماشای مجدد افراد زیادی قرار نمیگیره
بهترین نمره برای این فیلم همون ۷ از ۱۰ هست یا جوری که من دوست دارم نمره بدم ۷۰ از ۱۰۰
نقل قول کردن
the Witcher
#50 the Witcher 1402-11-25 06:46
به نقل از TMNT - FAN:

اگه اینجا کانال دی سی بود مطمئن باش با این لحن حرف زدنت سالم نمیداشتنت

آره، شنیدم که خیلی وحشی و بددهن هستن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید