تحلیل و بررسی دومین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" + نکات جدید تبلیغات

تحلیل و بررسی دومین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" + نکات جدید تبلیغات(Spider-Man No Way Home)

آخرین تلاش مارول(و سونی) برای مخفی کردن مهم ترین اتفاقات فیلم در دومین تریلر! آیا در این کار موفق عمل کردند؟ با تحلیل و بررسی این تریلر باما همراه باشید!

تنها یک ماه تا اکران سومین قسمت از سه گانهٔ اولیه مردعنکبوتی در MCU باقی مانده و شاهد دومین(!) تریلر رسمی از فیلم بودیم. تمرکز بیشتر این تریلر نسبت به تریلر قبل روی مولتی ورس و دشمنان فرنچایز های اسپایدرمن‌های سابق بود و کمتر شاهد این بودیم که به قضیه فاش شدن هویت پیتر اشاره شود. ضمن این‌که طبق رسم همیشگی مارول شاهد صحنه‌های کاملا تغییر یافته و شاید حتی قلابی نیز بودیم که در این تحلیل به آن‌ها نیز اشاره خواهیم کرد.(اگر هنوز تریلر را ندیده‌اید به اینجا بروید!)

در صحنهٔ اول شاهد کلوزآپی از صورت پیتر هستیم که در اتمسفری تاریک و بارانی قرار گرفته و حس ناراحتی و حتی شکست را می‌توان در صورت او مشاهده کرد؛ با توجه به زخم‌های صورت او و لباسی که برتن دارد به احتمال زیاد این اتفاق در نبرد پایانی فیلم رخ داده و با نگاهی به اطلاعات فاش شده از فیلمنامهٔ لو رفته می‌توان آن را به یکی از احساسی ترین و غم‌انگیزترین صحنه‌های فیلم یعنی مرگ یکی از عزیزان پیتر در خلال آخرین نبرد با خبیث اصلی فیلم مربوط ‌دانست. در ادامه بیشتر به جزئیات این اتفاق اشاره خواهیم نمود.

و سپس صحنه‌های مشابهی با تریلر قبلی که پیتر و میشل در حال تاب خوردن و فرار کردن از نیروهای ویژه هستند را می‌بینیم که مجدد ماسک نصفهٔ پیتر در این قسمت برجسته تر از هرچیزی است که ما را یاد دنیای کمیک می‌اندازد.

و همانطور که پیش‌تر در تحلیل قبلی به آن اشاره کردیم اینجا دقیقا همان پلی است که در فینال فیلم مردعنکبوتی ۱ سم ریمی دیده بودیم.

که حتی جلوتر به این صحنه به طور مستقیم تر اشاره می‌شود و حتی دیالوگ های شنیده شده به شکلی است که تمامی خاطرات ما با این فیلم را زنده می‌کند.

دیالوگ‌های پیتر در ابتدای تریلر بسیار مهم‌ هستند و بعد از فیلم بازگشت به خانه این دومین باریست که به طور مستقیم به اوریجین اسپایدرمن اشاره می‌شود و البته باید دانست که این فیلم کاملا اقتضا می‌کند چنین چیزی را در دل خودش جای دهد تا حدی که شاید امکان نشان دادن فلش‌بک هایی از روز‌های اولیهٔ نیش خوردن او از عنکبوت باشیم.

از آن‌جایی که دو پیترپارکر دیگر از دنیاهای موازی در این فیلم حضور دارند کاملا منطقی است که به اوریجین او بیش از پیش تمرکز شود چرا که شباهت‌ها و تفاوت‌های جزئی از منجمله چیز‌هایی هستند که در اولین مواجهه پیتر‌های «توبی مگوایر» و «اندرو گارفیلد» می‌بایست شاهد باشیم. ضمن این‌که این اتفاق ابهام طرفداران نسبت به گذشتهٔ پیتر پارکر MCU را برطرف خواهد کرد و شاید بالاخره اولین نگاه را داشته باشیم به «عمو بن» دنیای سینمایی مارول!

در خلال این دیالوگ‌ها که پیتر درحال درد و دل با «میشل»(با بازی زندایا) است متوجه می‌شویم بعد از فاش شدن هویت مخفی پیتر برای او، تنها یک هفته به او خوش گذشته و قبل از آن مرگ عموبن و سپس وقایع جنگ داخلی بازگشت به خانه جنگ بی نهایت،  پایان بازی و دور از خانه را داشتیم که چالش بزرگی برای پیتر بودند و تنها یک هفته پس از وقایع دور از خانه بوده که باعث شده یک آب خوش از گلوی پیتر و میشل پایین برود و سپس با جنجالی که «جی جونا جیمسون» با پاپوش درست کردن «میستریو» و رفقا در پشت پرده؛ زندگی او دوباره به جهنم تبدیل شده است!

تاب خوردن و ترس سرشار «میشل» در صحنه‌های فرار اسپایدرمن و جیغ‌های بنفش(!) او ما را یاد جیغ‌های «مری جین» دنیای «سم ریمی» می‌اندازد و خطاب به دوستانی همیشه حاضر در صحنه باید گفت این معشوقهٔ پیتر نیز کمی از او ندارد! ضمن این‌که شاید حتی به مراتب ترسو تر از قبلی باشد(اشاره به صحنهٔ تاب خوردن مری جین دانست و پیتر مگوایر بعد از اولین نجات از دست گرین گابلین)

سپس شاهد ورود پیتر و میشل به تونل‌های زیرزمینی هستیم و با توجه به ال‌سی‌دی روی آن‌ می‌توان دریافت که این قطار منتهی کوئینز می‌شود و لذا انتظار می‌رود که پیتر  راهی خانه و پیش زن عمو می باشد. ضمن این‌که به تصویر کشیده شدن این قطار و جلوتر در صحنهٔ دیگری با دکتر استرنج بنظ‍ر می‌رسد که به صورت کاملا غیر مستقیم تداعی کننده دو اتفاق با پس زمینهٔ مشابه باشیم: ۱. مبارزهٔ قطار پیتر توبی مگوایر با دکتراختاپوس ۲. کشف راز پدر پیتر اندرو گارفیلد از عنکبوت‌هایی که در آزکورپ آزمایششان می‌کرده(رزولت)

برخلاف تریلر قبلی که تمرکز هرچه بیشتر آن روی دست و پنجه نرم کردن پیتر با لو رفتن هویت مخفی‌اش برای تمام عموم بود این تریلر بعد از اشارهٔ کوتاهی از پردهٔ اول فیلم که انتظار می‌رود این‌گونه باشد وارد پردهٔ دوم یعنی ورود دکتر استرنج به داستان و قضیه مولتی ورس و جهان‌های موازی مرتبط به اسپایدرمن می‌شویم. این تریلر آخرین برگ برندهٔ سونی برای کشیدن مخاطبین عام به سینما‌ها بود لذا می‌بایست بدون این‌که غافلگیری‌های اساسی فیلم را لو دهد مخاطبین قدیمی و قدیمی تر یعنی نسل‌های قبلی مخاطبان که تمام خاطراتشان به فیلم‌های دهه ۲۰۰۰ محدود می‌شود یعنی فیلم‌های اسپایدرمن سم ریمی با بازی توبی مگوایر را به سینماها بکشانند چنانکه صحنه‌های به تصویر کشیده شده آن دوران را برای آن‌ها زنده کند.  با استفاده و بهره گیری از عنصر نوستالژی و در ادامه شاهد چگونگی این اتفاق هستیم.

یک خلاصه از تریلر و رخدادهای قبلی از قبیل رفتن پیتر به سراغ دکتر استرنج و اجرای جادوی فراموشی هویت اسپایدرمن و خرابکاری پیتر با مزاحم شدن وسط انجام طلسم هستیم که قضیهٔ ورود دشمنان دیگر فرنچایزها را به MCU بازگو می‌کند.

تفاوت هایی جزئی در این خلاصه صحنه‌ها وجود دارد مثلا تغییر پس زمینهٔ ورود پیتر به سنکتوم سنکتورم جزئیات و کیفیت بسیار بیشتری نسبت به تریلر قبلی پیدا کرده است به نحوی که با اطلاع کامل می‌توان گفت وقایع فیلم (ابتدایی) در فصل پاییز رخ می‌دهد. (در تریلر قبلی درخت پس زمینه از برگ درختان سبزی بهره می‌برد اما در این تریلر شاهد زرد شدن آن هستیم که خبر از فصل پاییز می‌دهد!)

و در خلال دیالوگ‌ها این مهم کامل توضیح داده می‌شود که طلسم با بهم زدن آن باعث این اتفاق شده. وقتی گند زدی به طلسمی که باهاش می‌خواستی همه فراموش کنن پیتر پارکر مردعنکبوتیه، برامون چندتا مهمون از راه رسید از دنیاهای موازی!

پیتر در یکی از این صحنه‌ها همان کت و شلواری را به تن دارد که دکتر اختاپوس برای اولین بار به سراغش آمد پس بنظر می‌رسد اولین رویارویی با دکتر اختاپوس، گرین گابلین و لیزارد(مارمولک) بوده از آن‌جایی که در تریلر قبلی دیدیم که پیتر با همین لباس توسط لیزارد مورد حمله قرار می‌گیرد.

ضمن این‌که با توجه به آخرین تبلیغ تلویزیونی منتشر شده دریافتیم که از لحاظ زمانی این قسمت ۱۰۰درصد بعد از دستگیری دکتر اختاپوس توسط پیتر(تام هالند) انجام پذیرفته و مکالماتی که بین دکتر استرنج و دکتر اختاپوس رد و بدل می‌شود ثابت می‌کند که قطعا پیتر پارکر توبی مگوایر در این داستان جایی دارد:

به هرحال از لحاظ موقعیت زمانی این سه خبیث همزمانی داشتند و حال ممکن است جزئیات آن متفاوت باشد مثلا خود دکتر استرنج شخصا لیزارد را زندانی کرده است.

بعد از آن صحنه سوییچ می‌شود روی دو خبیث دیگر، یعنی الکترو و سندمن(مردشنی) ! در حالی که پیتر لباس جدید(!) مشکی طلایی را برتن دارد. و به صورت واضح می‌توان نگاه دقیقی به جلوه‌های این لباس داشت.

البته همانطور که اینجا ویدئویی لو رفته از یک تریلر منتشر نشده از فیلم براتون گذاشتیم می‌دانیم که داستان تعویض لباس اسپایدرمن در فیلم پیش رو به این صورت است که زمانی که مردعنکبوتی در حال دستگیری یک  دزد خیابانی(با بازی برادر تام هالند) است یکی از طرفداران میستریو یک سطل رنگ سبز رنگ روی او میریزد و لباس او جلوهٔ سابق خود را از دست می‌دهد! بنابراین در ادامه شاهد این هستیم که پیتر لباس(مشکی قرمز که رنگ روش ریخته) رو برعکس می‌کنه ومی‌پوشه و به همین خاطره که مشابه چیزی بود که در فیلم مردعنکبوتی بازگشت به خانه دیده بودیم.

(وقتی ند و پیتر سعی داشتند قابلیت های قفل شده توسط تونی استارک را آزاد کنند.)

و گرین گابلین ویلم دفو! (وای خدای من هرباری که می‌بینمش امیدم به زندگی بیشتر میشه!) توی اولین ملاقات پیتر با خبیث‌های مولتی ورسی دکتر اختاپوس و گرین گابلین باهم به سراغ پیتر می‌روند. گرین گابلین دقیقا با همان ظاهری که در فیلم‌های ریمی دیده بودیم در این صحنه حاضر است احتمالا به این دلیل که مخاطب گیج نشود و سوال برایش پیش نیاید که این ظاهر چرا تغییر کرده یا این نسخه همان نسخهٔ ریمی نباشد! مسئلهٔ دیگر تیم آپ این دو خبیث است از آن‌جایی که در فیلم مردعنکبوتی ۲ ۲۰۰۴ شاهد این بودیم که بودجهٔ پروژه و منابع اولیه توسط آسکورپ تامین می‌شد پس می‌توان امیدوار بود که قبل از این پروژه و مرگ نورمن طی وقایع فیلم اول بین این دو شخصیت ارتباط تنگاتنگی وجود داشته که در ادامه هری آزبورن و هیئت مدیرهٔ آسکورپ با همکاری او موافقت کردند.

شاهد حملهٔ دکتر اختاپوس به پیتر MCU هستیم و کمی صحنهٔ اکشن زد و خورد و تعقیب و گریز هستیم. و جلوه‌های ویژهٔ تکمیل تر شدهٔ فیلم باعث شده این اطمینان به عکس‌های منتشر شده در مجلات بیشتر از سابق شود به این دلیل که برخی از آن‌ها از کیفیت لازم برخوردار نبودند. و نکتهٔ قابل توجه بازوان دکتر اختاپوس در اولین مواجهه است که دقیقا همان چیزی است که در فیلم اسپایدرمن ۲ دیده بودیم.

و در نهایت‌ می‌بینیم که پیتر بالاخره مغلوب دکتر اختاپوس می‌شود و درحالی از او کتک می‌خورد که بازوان دکتر اختاپوس آپگرید شده‌اند و مطابق رنگ لباس آیرون اسپایدر پیتر شده‌اند و به نظر می‌رسد هوش مصنوعی این بازوان هنوز هم در حال پیشروی و پیشرفت هستند و با تکنولوژی تونی استارک از دنیای دیگر وفق پیدا کرده‌اند.

و اگر دقت کنید وقتی پیتر درحال کتک خوردن از دکتر اختاپوس است لباس او ناقص است که نشان می‌دهد پیش‌تر او قسمتی از این لباس را جذب بازوان خود کرده و در این صحنه به دنبال باقی ماندهٔ آن است.

 درست مثل زره مردآهنی در فیلم پایان بازی که در جنگ با تانوس قسمت‌هایی از خود را طی نبرد از دست می‌داد اینجا هم مطابق همان همین اتفاق با جذب شدن به بازوان دکتر اختاپوس می‌افتد. لذا وقتی دکتر اختاپوس حمله میکند لباس برای دفاع از قفسهٔ سینهٔ پیتر و قسمت پشتی پیتر از روی صورت او به قسمت مذکور متراکم می‌شود:

و اینجاست که دکتر اختاپوس با صورت زیر ماسک مواجه می‌شود و متعجب می‌شود که این پیتر آن پیتری نیست که می‌شناخته!!! این صحنه کمی عجیب به نظر می‌رسد چون در تریلر قبلی شاهد این بودیم که وقتی دکتر اختاپوس حمله می‌کند پیتر با کت و شلوار جلوی او قرار دارد. البته امکان این‌که ترتیب زمانی اتفاقات دست‌کاری شده باشد بسیار زیاد است یعنی به این شکل که دکتر اختاپوس و گرین گابلین حملهٔ خود را آغاز کرده باشند و در نهایت پیتر با دیدن این صحنه با ماسک و تجهیزات به مقابله بپردازد.

تو که پیتر پارکر نیستی! این صحنه مستقیما مولتی ورس و حضور پیتر پارکر «توبی مگوایر» را تایید می‌کند تا به مخاطب این قول داده شود که او نیز به این فیلم مرتبط است. و در ادامه به طور قطع توضیح داده خواهد شد که چه اتفاقاتی برای دکتر اختاپوس و پیتر دنیای ریمی افتاده.

و در یک TV Spot خود پیتر نیز میگوید منم گیج شدم(از سوال دکتر اختاپوس!)

و از یاد نبریم که درتمامی این صحنات چراغ بازوان دکتر اختاپوس قرمز بوده و این بدان معناست که او تحت کنترل هوش مصنوعی بازوهاست و البته در یکی از TV Spot های فیلم نیز دیدیم که او با بازوها صحبت می‌کند و میگوید رقیب برایشان پیدا شده(اشاره به لباس ایرون اسپایدر)

جزئیات دقیق و اشاره به دنیای کمیک، مدلی که دکتر اختاپوس به پیتر حمله می‌کند و همراه شدن آن با حذف شدن ماسک از صورت پیتر ما را یاد کاور تاریخی شماره ۱۲ از مردعنکبوتی شگفت انگیز می‌اندازد جایی که دکتر اختاپوس روی کاور دقیقا ماسک او را برداشته بود و با تیتر و نوشته‌های روی کاور روی این مهم تاکید شده بود.

وقتی در این صحنه دکتر اختاپوس به سمت پیتر ماشینی را پرتاب می‌کند پلاکی ماشینی که روی آن قرار دارد یعنی  ASM-8183  اشاره دارد به شماره‌های ۸۱ تا ۸۳ کمیک‌های مردعنکبوتی شگفت انگیز که کینگ پین و پسرش با اسپایدرمن جنگید و البته باید به این مهم اشاره کنم که جناب آقای «چارلی کاکس» در این فیلم تقریبا به طور قطع حضور دارد ضمن این‌که بازیگر این نقش یعنی آقای «وینسنت دن‌آفریو» شخصا شایعات مربوط به حضورش در سریال هاکای که دقیقا قبل از اکران فیلم منتشر می‌شود را به صورت تلویحی تایید کرده ضمن این‌که برنامه ریزی مارول به گونه‌ای بوده که دقیقا قسمت سورپرایز کننده قبل و بعد از اکران اسپایدرمن نو وی هوم پخش شود و این مهم درکنار حضور دختر خواندهٔ او یعنی «اکو» در سریال که اتفاقا معشوقهٔ مت مورداک/دردویل نیز بوده باعث می‌شود پالس‌هایی از ادامهٔ حضور این کاراکتر‌ها در MCU و اشاره به وقایع آیندهٔ MCU داشته باشد ضمن این‌که ممکن است به همزمانی رخداد‌های سریال هاکای و این فیلم اشاره کند.

و باید اشاره کرد در سه شمارهٔ ۸۱ و ۸۲ و  ۸۳ اتفاقات بسیار جالبی افتاده که هرکدام می‌تواند به وقایع داخل فیلم نیز اشاره داشته باشد.

مثلا دیدیم که زن عمو می به علت فعالیت‌های اسپایدرمن صدمه دید. که با لو رفتن هویت اسپایدرمن در این فیلم کاملا انتظار می‌رود چنین اتفاقی رخ دهد. ضمن این‌که حتی پا را فراتر گذارد!

یا مثلا در دیدیم که لباس پیتر در آن به شدت کثیف و لکه‌دار شده بود که به رنگ پاشیدن روی لباس او توسط یکی از طرفداران میستریو و کثیف شدن لباسش(رنگی) بی ربط نیست.

وارد شدن گوئن استیسی به کما! که شاید به بلایی که سر میشل در انتهای فیلم می‌آید ربط پیدا کند.

و از همهٔ این‌ها قطعی تر بازگشت الکتروست که همانطور که دیدیم در فیلم قرار است او از دنیای اسپایدرمن اندرو گارفیلد در MCU به زندگی بازگردد!

شاید هم منظور پلاک کمیک‌ دیگری باشد به این شکل: اول اوت سال ۱۹۸۳ که شمارهٔ ۲۴۳ مردعنکبوتی شگفت انگیز منتشر شد . در این شماره به انتخاب‌های پیش روی او پرداخته شد و تصمیماتی که او می‌خواست برای آینده‌اش بگیرد.(و البته کنار گذاشتن کامل هویت مردعنکبوتی) این گزینه‌ها و انتخاب برای آینده مشابه دیالوگ‌های گرین گابلین در ادامهٔ تریلر است که در جلوتر به آن اشاره خواهیم کرد.

سپس شاهد زندانی شدن دکتر اختاپوس در زندان مولتی‌ورسی دکتر استرنج‌ هستیم و پیتر و ند و زندایا روبروی او قرار گرفته اند این زندان حالتی عجیب خواهد داشت از پشت مشابه یک انباری ساده است و از جلو شبیه یک دخمهٔ تاریک است بنظر می‌رسد و حالتی جادویی خواهد داشت.

 ضمن این‌که در فریم بعدی ند نگاهش متمرکز به جای متفاوتی از پیتر و میشل است بنابراین حالت عجیب این زندان را تایید می‌کند.

لباسی که ند پوشیده با فاکتور گرفتن از لباس هواداری بودنش ، دقیقا مطابق رنگ‌های لباس همتایش در قالب هاب گابلین می‌باشد: نارنجی و آبی! ضمن این‌که در دستان او یک کمان زنبورکی قرار دارد که بی ربط به این قضایا نیست. سابقا در گابلین‌های دیگر مدیوم‌ها دیده شده که آن‌ها از سلاح مشابهی بهره می‌برند.حتی ممکن است در جلوتر این مهم بیشتر مورد توجه و اشاره قرار گیرد که به موقع توضیح خواهیم داد.

پیتر اسم دکتراختاپوس را می‌پرسد و او در جواب اسم کاملش که «اتو اکتاویوس» را می‌گوید اما در کمال تعجب شاهد مورد تمسخر قرار گرفتن او توسط میشل، ند و پیتر است. در نگاه اول شاید مشکل خاصی وجود نداشته باشد چرا واقعا اسم و فامیل عجیب غریبی است و با ظاهرش مطابقت دارد اما از آن‌جایی که مارول با کمال وقاحت در فیلم شانگ چی و افسانهٔ ده حلقه این مهم را یکبار به بدترین نحو انجام داد و روی تصمیم مزخرف خود در فیلم آیرون من ۳ اصرار ورزید گناهی نبخشودنی است.

 در فیلم شانگ چی دیدیم که پدر شانگ چی یعنی «ونوو» ، به بدل دروغین‌اش با بازی «بن کینگزلی» اشاره می‌کند و پا  را فراتر از آن قرار داده و اسم کاراکتر مهمی به اسم «ماندارین» را مورد تمسخر و انتقاد قرار می‌دهد این درحالی بود که قرار بود خودش واقعا ماندارین باشد اما از آن‌جایی که مارول روی برخی تصمیماتش پافشاری دارد هنوزهم از خر شیطون پایین نمی‌آید. حال در این‌جا نیز می‌بینیم که سازندگان به منابع اقتباس خود خیلی علقهٔ خاصی ندارند که به این شیوه مورد تمسخر و جوک ساختن قرارش می‌دهند. اگر قبل از این شانگ چی‌ای وجود نداشت می‌شد این صحنه را با کمال میل و شرایط پذیرفت اما با تکرار این قضیه بسیار سخت است!

صحنه‌ای از نمای دور مجسمهٔ آزادی درحال بازسازی هستیم که قرار است یک سپر کاپیتان آمریکا به آن اضافه شود و رعد و برق‌هایی با رنگ زرد در آن به صورت کاملا واضح قابل دیدن است این همان قرارگاه پنج خبیث اصلی فیلم‌ است و انتظار می‌رود نبرد نهایی در همین مکان رخ دهد.

دوباره پیتر در خطوط برقی و تیرهای عظیم چراغ برق را می‌بینیم که مرتبط است با صحنهٔ رویارویی او با الکترو! مکان بسیار خوبی برای تامین انرژی «مکس دیلون» و البته سرزمین آن‌جا مکان بسیار مناسبی است برای سندمن که از خاک آنجا بهره ببرد. خورشید نیز درحال طلوع یا غروب است(مشخص نیست) یعنی این نبرد خیلی یا طول کشیده یا جستجوی پیتر طول کشیده.

در نهایت پیتر با لباس مشکی طلایی خود که مزین شده با دستکش‌های جادویی او که به احتمال زیاد دکتر استرنج طلسم خودکاری روی آن قرار داده تا پیتر راحت‌تر بتواند دستگیری این خبیث‌ها را انجام دهد. اتصال قطعات الکترونیکی و خطوط آن روی لباس مشکی طلایی او کاملا مشهود است و حس و حال جالبی را به مخاطب منتقل می‌کند و از آنجایی که در شب رخ می‌دهد به مخفی کاری کمک بیشتری می‌کند. و البته بنظر می‌رسد پیتر در حال تماس تصویری با ند و میشل نیز هست شاید آن‌ها در پشت پرده به پیتر راهنمایی های لازم را انجام می‌دهند.

و باید به این نکته اشاره کنم که الکترو در این صحنه آبی است! یعنی این احتمال نیز وجود دارد برای همراه کردن هرچه بیشتر مخاطب شاهد این باشیم که الکترو مثل فیلم مردعنکبوتی شگفت انگیز ۲ در ابتدای کار رنگ سابق خود را داشته باشد و طی اتفاقات و یا حتی تغییر دنیاها این اتفاق حاصل شود باید منتظر بود و دید!

و در ادامه دکتر استرنج را می‌بینیم که حالت عصبانی و مستاصلی دارد و خطاب به پیتر و دوستان می‌گوید: به سبک اسکوبی دویی این گندو جمعش کنید! و احتمالا به علت  پریدن وسط اجرای طلسم بوده باشد که با این لحن طلبکارانه از آن‌ها چنین درخواستی را دارد.

«میشل» هم طبق رسم همیشگی‌اش که رویش تو روی بقیه باز است جواب استرنج را با تیکه انداختن به او و اینکه از کلمهٔ لطفا استفاده کند ‌میدهد!

 و البته هنوز سوال بزرگی که در ذهن ما طرفداران است بی پاسخ باقی مانده است: سنگ زمان و چشم آگوماتو چطور بازگشته است؟(نابود شدن توسط ثانوس)

سپس مجددا شاهد صحنهٔ حملهٔ الکترو به مطبوعات هستیم که در تحلیل قبلی نیز به آن پرداختیم که اشاره داشت به پانلی از کمیک و آرک داستانی  Power to the People و با توجه به پس  زمینه اتفاقات، الکترو به خبرنگاران و مصاحبه گران حمله ور می‌شود! نکتهٔ قابل توجه این است که دقیقا در همین سری داستان بود که الکترو دچار تغییر ظاهر شد(این مقاله را بخوانید) و جالب اینجاست که ظاهر جیمی فاکس هم در این فیلم به کلی تغییر کرده!

و آن حالت برق‌های روی صورت او نیز در جلوتر عینا مورد توجه و اشاره قرار می‌گیرد!

و جی جونا جیمسون خارج از شیشهٔ تلویزیون در حال مصاحبه و فیلمبرداری که ممکن است به صورت میدانی انجام پذیرفته باشد.

نکتهٔ قابل توجه شباهت غیرقابل انکار ظاهرش با پایان فیلم مردعنکبوتی ۳ ۲۰۰۷ و جایی که مبارزهٔ بین اسپایدرمن و هری در مقابل سندمن و ونوم شکل گرفته بود می‌باشد. حلقهٔ در دستان او نیز به این مهم اشاره دارد که او مثل همتای دیگرش هم عیالوار است و هم این‌که در آینده ممکن است به پسر او و داستان پر پیچ و خم او از فضانورد تا تبدیل شدنش به نوعی گرگینه اشاره شود. ضمن این‌که باید اضافه کنم که آقای جی کی سیمونز تایید کرد: جیمسونی که در این تریلر فیلم راهی به خانه نیست دیدیم با جیمسون فیلم های سم ریمی تفاوت دارد.(یکیش کچلیشه!)

 ضمن این‌که در فرنچایز اختصاصی سونی پسر جیمسون (جان) بنده خدا یکی از فضانوردانی بود که سیمبیوت‌ها را به زمین آورد و با توجه به ورود ونوم به دنیای سینمایی مارول رویارویی ونوم با نسخهٔ موازی از کسی که آن‌ها را وارد اتمسفر زمین کرده می‌تواند جالب باشد.

و دور نمایی از صحنه داریم که نشان می‌دهد علاوه بر الکترو، سندمن نیز در این محل حاضر است. و البته حرکت طوفان شن مانند سندمن و در طرف دیگر حرکت الکتریسیته‌ای الکترو تداعی کنندهٔ فیلم های قبلی است.

طبق تبلیغ تلویزیونی منتشر شده دیگر مطمئن هستیم که لیزارد نیز در این صحنه حضور دارد چرا که جیمسون در مواجهه با او می‌پرسد:اون یه دایناسوره؟ و نگاهی دقیق تر داریم به ظاهر لیزارد در این صحنه:

تمامی این صحنه‌‌ها بنظر می‌رسد جلو و در داخل ساختمان فیست رخ بدهد. و جزئیات دقیقی که سازندگان به آن دقت کرده‌اند دست راست لیزارد به جای ۵ انگشت ۴ انگشت دارد که دقیقا مطابق فینال فیلم مردعنکبوتی شگفت انگیز ۱ جایی که پدر گوئن با شات گان به دست او تیر اندازی کرد و به جای پنج انگشت چهار انگشت درآمد بود!!!!

شاهد مبارزه‌ای بین اسپایدرمن و دکتر اختاپوس در مجاورت پل هستیم و با توجه به این‌که بازوان لباس آیرون اسپایدر برخلاف دنیای کمیک به جای ۳ بازو از ۴ بازوی مکانیکی تشکیل شده مبارزهٔ جذابی بین این چهار بازو با چهاربازوی دکتراختاپوس می‌توان بسیار جذاب باشد.

شیوهٔ مبارزه این پیتر یعنی تام هالند مارا به یاد مبارزهٔ شگفت انگیز اسپایدرمنِ توبی مگوایر در "مرد عنکبوتی 2"  می‌اندازد و آن را تداعی می‌کند.

و دیالوگ بسیار بسیار بسیار مهمی را از زبان دکتر اختاپوس می‌شنویم که می‌گوید: تو داری پیش می‌ری به سمت تاریکی تا با ارواح بجنگی! که با تعجب پیتر همراه می‌شود و سوال می‌کند که منظور او از این صحبت‌ها چیست؟ و اینجاست که جرقهٔ آزاد شدن این خبیث‌ها در ذهن او می‌خورد.

خیلی جالب است که تمامی این اتفاقات در فیلمنامهٔ لو رفته مورد اشاره قرار گرفته بود یعنی ما حتی قبل از پخش نخستین تریلر نیز می‌دانستیم قرار است چنین اتفاقی بیافتد حتی با جزئیاتی بیشتر! در تریلر به ظاهر انگار متکلم وحده دکتر اختاپوس است اما در اطلاعات لو رفته تیر نهایی را کسی نمیزند جز جناب آقای «ویلم دفو» در نقش «نورمن آزبورن/ گرین گابلین»! اوست که مثل همتایش در دنیای کمیک پیتر را فریب می‌دهد اوست که رهبر تیم است اوست که تمامی نقشه‌های ماندن این خبیثان را می‌کشد. طبق گزارشات قریب به تمامی منابع لو دهنده، برخلاف چیزی که در تریلر دیدیم، این نورمن آزبورن است که پشت تمامی اتفاقات قرار دارد!

و دیالوگ مهمی از دکتر استرنج که باری دیگر مهر تاییدی بر اطلاعات فیلمنامهٔ لو رفته که از مدت‌ها پیش منتشر شده بود می‌باشد. او می‌گوید: تمامی اونا حین مبارزه با اسپایدرمن کشته شده‌اند!!! و کاملا با ادعاهای دیگر منابع مطابقت دارد.

و سپس می‌شنویم که دکتر استرنج به پیتر گوشزد می‌کند این خبیثان همگی سرنوشتشان مرگ بوده است. اما از آنجایی که نورمن آزبورن یک آدم زبانباز و فریبکار است دلایلی برای پیتر می‌آورد که او مجاب می‌شود تا آن‌ها را از دست دکتر استرنج آزاد کند. چراکه بازگردانده شدن آن‌ها به دنیاهای خودشان مساوی است با مرگ آن‌ها!!!! حال سوالی که‌ پیش می‌آید آن است که چگونه نورمن آزبورن و اتو اکتاویوسی که در دو بازه زمانی متفاوت کشته شده‌اند همزمان به MCU و تایم لاین اصلی وارد شده اند. شاید بتوان با جوابی مثل شکاف میان بعدی و زمانی/مکانی به پاسخ این سوال نزدیک‌تر شد.

ضمنا قابل ذکر است که دلیل این‌که پیتر دلش به حال آن‌ها می‌سوزد؛ همذات پنداری او زمانی است که در جنگ بی‌نهایت پودر شد! او دوست ندارد کسی مثل خودش چنین تجربه‌ای داشته باشد و این درکنار فریبکاری‌های نورمن آزبورن قرار خواهد گرفت و او را مجاب خواهد کرد.

سوال دیگر آن است که دو خبیث دیگر، توسط پیتر پارکر دنیای دیگر کشته نشده‌اند! منظور «لیزارد» و «مرد شنی» است.  و البته دلیل خباثت لیزارد، سندمن و البته دکتر اختاپوس در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. آیا هوش مصنوعی بازوان او مجددا باعث روی آوردن او به خباثت است؟ یا قضیه چیز دیگری است؟ (چون در نگاه اول با توجه به اولین دیدار بنظر نمیرسید جنگ جنگ برای زنده ماندن باشد!)

آیا طبق ادعای منبع لو دهنده شاهد رتکانی در برخی از قسمت‌های فیلم‌های فرنچایز‌های قبلی هستیم؟ لیزارد و مردشنی توسط پیتر دنیایشان کشته می‌شوند و خباثتشان تا این حد جلو رفته؟ یا مثلا در آینده قرار بوده مجددا به خباثت روی آورند و در خلال مبارزات آینده این مهم رخ داده؟ باید صبر کرد و دید دلیل و منطق دیگر خبیثان چیست!

البته باید ذکر کنم که در یکی از تبلیغات تلویزیونی اخیر صحنه‌ای با پس زمینه‌ای دیده نشده از سندمن را دیدیم که می‌تواند به سرنوشت این شخصیت در دنیایش اشاره داشته باشد و چگونگی مرگش توسط مردعنکبوتی توبی مگوایر(!)!

پیتر گوشش به حرف‌های دکتر استرنج بدهکار نیست  و برای نجات دیگران حاضر می‌شود ریسک بزرگی را انجام دهد و آن مک‌گافین(که اینجا وسیله‌ای برای زندانی کردن یا برگرداندن خبیثان به دنیای خودشان است) را از دست دکتر استرنج با تار میقاپد.

  این عمل به علاوهٔ خرابکاری در اجرای طلسم باعث می‌شود حرف‌های بازیگر به واقعیت بپیوندد سابقا اظهار شد که رابطهٔ بین پیتر و دکتر استرنج شکراب خواهد شد و با نگاهی به سلسه انتخاب‌های پیتر دیگر مشخص است پیتر مرتکب چه کاری شده است!

اما در ادامه می‌بینیم که طولی نمی‌کشد تا دکتراسترنج جلوی پیتر را بگیرد ولی از آن‌جایی که ما فقط قسمت بسیار کوچکی از فیلم را در تیزرها و تریلرها قرار است ببینیم پس مشخص نیست در ادامه کدامیک از این دو شخصیت موفق می‌شوند.

و در یکی از تبلیغات تلویزیونی کامل شدهٔ صحنه را می‌بینیم و دکتر استرنج در واکنش به حرکت پیتر می‌گوید:به خاطر همین هیچوقت بچه دار نشدم! که می‌تواند اشاره‌ای دو جانبه باشد. در یکی از ویژه برنامه‌های جیمی کیمل دیدیم که دکتر استرنج پیش یه گروه خردسال قرار گرفته و لحظات مفرحی را ایجاد می‌کند ابتدا به این مهم اشاره داشتیم دومین نکته می‌تواند به معشوقهٔ او که شایعه شده در فیلم دکتر استرنج در مولتی ورس جنون حضور دارد باشد یعنی «کلیا»! آیا ما روابط رومانتیکی بین شخص مذکور در گذشته و یا آینده داریم که به آن کامل پرداخته خواهد شد؟ باید دید مارول چه آشی برامون پخته!

در ادامه صحنهٔ قطار تکرار می‌شود و می‌دانیم که در بعد آینه‌ای قرار است رخ دهد چرا که سابقا در فیلم دکتر استرنج دیده بودیم که این انعطاف عجیب پیرامون تنها در این بعد است که اتفاق می‌افتد. پیتر به دنبال راهی است که این افراد مولتی ورسی از مرگ قطعی نجات یابند اما دکتراسترنج به او میگوید که چارهٔ دیگری وجود ندارد.

و البته در نسخهٔ آیمکس تریلر شاهد شمارهٔ درج شدهٔ خاصی روی قطار هستیم یعنی ۲۳۹ و این عدد به شمارهٔ ۲۳۹ مردعنکبوتی شگفت انگیز اشاره دارد که هاب گابلین در آن نقش مهمی را ایفا می‌کرد. جناب واتس کارگردان فیلم ثابت کرده که علاقهٔ خاصی به مخفی کردن ایستراگ‌ها در شماره پلاک‌ها و یا نوشته‌های پس زمینهٔ صحنه دارد که بی ربط به اتفاقات فیلم نیست. این‌که به هاب گابلین اشاره می‌شود با در نظر گرفتن حضور «ند لیدز» در فیلم سنسورهای فعال کنندهٔ ایستراگی ما را روشن می‌کند و شاید در خلال فیلم با وجود گرین گابلین به هاب گابلین نیز اشاراتی داشته باشیم. به علاوه رنگ بندی لباس ند بازیگر این نقش «جیکوب باتالون» نیز عکس‌هایی را منتشر ساخته که شک ما بیش از پیش می‌شود:

مثلا در این عکس‌ها او درحال قالبگیری شدن بدنش است که می‌تواند برای ساخت کاستوم مخصوص او باشد. شاید هم کاملا بی ربط به فیلم باشد و به دیگر پروژه‌هایی که او درش دخیل است مرتبط باشد به هرحال با پالس‌هایی که خود دست اندرکاران به ما می‌دهند این اتفاق دور از ذهن نیست!

تعقیب و گریزی بین اسپایدرمن تام هالند و الکترو را شاهد هستیم، الکترو در حالت الکتریسیته‌ای خود قرار دارد و پیتر هالند در لباس جدید خود که ترکیبی از لباس دور از خانه و زره آیرون اسپایدر است در حال گریز از اوست و جالب اینجاست که مجسمهٔ آزادی دیگر سبز نیست دلیلش هم کسانی که با معماری سقف حافظیه آشنا هستند می‌دانند! (چون از فلز مس درست شده و به مرور زمان زنگ زده و به رنگ سبز درآمده که اتفاقا رنگ زیباتری‌است!)

سپس می‌بینیم که الکتروی جیمی فاکس با ظاهر کاملا جدیدش وارد صحنه ‌می‌شود که تم و زبان طراحی دشمنان MCU را دارد به علاوه به ظاهر کلاسیک او در دنیای کمیک بی شباهت نیست و از خلاقیت طراحان نیز بهره برده مثلا ماسک الکترو در دنیای کمیک که به تصویر کشیدنش در سینما بسیار کار دشواری است به شکل تراکم رعد‌های بدن الکترو در صورت او به تصویر کشیده می‌شود. ضمن این‌که دیالوگ‌های الکتروی فاکس بسیار مهم است که مشخص نیست طرف مقابلی که این حرف را به او می‌زند کیست: اجازه نمی‌دم اینو ازم بگیری! که در نگاه اول شاید به زنده بودن و ماندن او در این دنیای جدید یعنی خط زمانی اصلی دنیای سینمایی مارول اشاره داشته باشد اما اگر به صحنه با دقت بیشتری نگاه کنیم و در کنار تبلیغات تلویزیونی اخیر قرار دهیم نکتهٔ دیگری نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

در این صحنهٔ جدید شاهد هستیم که در لباس الکترو دقیقا یک وسیله قرار گرفته که دقیقا حالت آن مطابقت دارد با آرک راکتور تونی استارک و البته آن عنصر جدیدی که کشف کرد و با آن آرک راکتور جدیدش در آیرون من ۲ را ساخت. پس منظور او از گرفتن می‌تواند آرک راکتور لباسش باشد!!

ضمن این‌که حالت جلیقه مانند کاستوم الکترو در اینجا شباهت دارد به سلاح الکتریکی «ویپلش/ ایوان واکو» در ابتدای فیلم مردآهنی ۲ که مجددا به ما یادآوری می‌کند این فیلم فیلم MCU است و در آن جریان دارد و تمامی اتفاقات گذشته و آینده در آن دخیل هستند. حال فرض کنید این فیلم خارج از MCU قرار بود ساخته بشود؛ نه دکتر استرنجی وجود داشت که مولتی ورس را به فیلم مرتبط کند، نه هپی هوگانی بود که نقش شوهر زن عمو(!) را بازی کند، تمامی کاستوم‌های قبلی از فیلم حذف می‌شدند و تمام پیشینهٔ والچر و دیگر خبیثانی که به تونی استارک ربط داشتند حذف می‌شد و یک رتکان عظیم به بار می‌آمد.

و دکتر اختاپوسی را میبینیم که بخاطر رعد‌های پرتاب شده از طرف الکترو به بیرون از ساختمانی(که احتمالا همان ساختمان F.E.A.S.T است) پرتاب می‌شود. شاید مثل فیلم مردعنکبوتی ۲ بالاخره مجددا کنترل خودش بر هوش مصنوعی بازوهای مکانیکی اش را به دست گرفته باشد و علیه دیگر خبیثان فیلم قرار گرفته باشد. یا حتی شاید یکی از تلفات حمله باشد به هرحال از آنجایی که مارول ثابت کرده در تریلرهایش هیچ‌گاه صادق نیست نمی‌توان دقیق گفت که چه چیزی در انتظارمان است.

پیتر(تام هالند) با همان مک‌گافینی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم با کاستوم جدیدش از دست الکترو در حال فرار نشان داده می‌شود تریلر سعی دارد به ما اثبات کند که این جا همان نبرد نهایی فیلم یعنی در مجاورت مجسمهٔ آزادی درحال بازسازی است و پیتر به همراه دکتر استرنج در اینجا سعی دارند جلوی این خبیثان را با استفاده از همان وسیله بگیرند و به دنیای اصلی خودشان بازگردانند که نبرد عظیمی خواهد بود.

بالاخره صدای جناب آقای «ویلم دفو» در قالب «نورمن آزبورن» را می‌شنویم! دیالوگ‌ها بسیار آشنا و مشابه فیلم‌های قبلی هستند: داری تقلا می‌کنی تا هر چی که می‌خوای رو نگه داری در حالی که دنیا داره سعی می‌کنه، تو رو وادار به انتخاب بکنه! که می‌تواند به آن صحنهٔ فریبندهٔ او که باعث فرار خبیثان فیلم می‌شود مرتبط باشد و یا در جلوتر که خبیثان به ساختمان «فیست»(F E A S T) حمله می‌کنند. اما نکتهٔ مهم شباهت مفهومی آن با دیالوگ‌هایی است که سابقا از این نسخه از گرین گابلین دیده بودیم!(یادتون نیومد؟ الان خدمتتون عرض میکنم)

فیلم مردعنکبوتی ۱ سال ۲۰۰۲ و اولین فیلم از سه گانهٔ ریمی را به خاطر آرید جایی که گرین گابلین در ساختمان دیلی بیوگل مردعنکبوتی را با گاز‌های سمی اش بیهوش کرد و سپس با او مذاکره کرد که دو گزینه برای انتخاب دارد یکی پیوستن به او و همکاری کردن با او و دیگری مقابلش قرار گرفتن و تنفر مردم!!!

این تنفر مردم چیزی بود که نمودش مستقیما در فیلم مردعنکبوتی راهی به خانه نیست کاملا مشهود است یعنی با این‌که این اسپایدرمن تمام تلاشش را کرد هنوز هم کسانی هستند که او را بکوبند و از او متنفر باشند. و در جلوتر و در فیلم مردعنکبوتی ۲۰۰۲ دیدیم که گرین گابلین برای اثبات حرف‌هایش و مهم بودن انتخاب مری جین و یک کابین رها شده را به پایین پل پرتاب کرد تا پیتر از اعماق وجودش عواقب انتخاب و در برخی موارد فدا شدن مورد دیگر درک کند . حالا با توجه به دیالوگ‌های تریلر بنظر می‌رسد چنین چیزی در این فیلم نیز مورد تکرار قرار بگیرد!  یعنی پیتر تام هالند در موقعیتی قرار بگیرد که انتخاب کردن بین آن‌ها عواقب بدی در پیش داشته باشد. که شاید به یکی از صحنه‌های جلوتر اشاره داشته باشد.

ظاهر جدید و آپدیت شدهٔ گرین گابلین را میبینیم که با کانسپت آرت‌ها و عکس‌های پیش از تولید فیلم کاملا مطابقت دارد! لباس گرین گابلین آسیب دیده و او آن‌ها را با وسایل دم دستی سربازان و شنل پوشانده است که شمایل وفادار تری نسبت به دنیای کمیک پیدا کرده است. ضمن این‌که ماسک از روی صورت او حذف شده و انگار عینک دکتر اختاپوس در مردعنکبوتی ۲ جایی که درحال آزمایش تریتیوم بود روی چشمانش دیده می‌شود.

دلیل حذف ماسک نیز می‌تواند این باشد که صورت بازیگر کاملا احساساتی که در این صحنات دارد را به صورت کامل نشان بدهد ضمن این که این نورمن آزبورنی که شاهد هستیم ترسی از مخفی کردن هویت خود ندارد او در دنیای دیگری حاضر است ضمن اینکه پیتر پارکر توبی مگوایر پیش تر آن را به دیگر مردعنکبوتی‌ها معرفی کرده است.

شاهد صحنهٔ رومانتیکی بین میشل و پیتر هستیم که با توجه به لباس و زخم های روی صورت او بنظر می‌رسد بعد از پایان یافتن مبارزه نهایی فیلم باشد یا شاید هم مربوط به خداحافظی بین او! لباس میشل همان لباسی است که جلوتر درحال افتادن به تن داشت پس احتمالا سیر زمانی یکسانی را داشته باشند.

در یکی از تبلیغات تلویزیونی نیز که به احتمال زیاد قبل از نبرد نهایی و در ساختمان فیست در حال اتفاق افتادن است دیالوگ‌هایی بین پیتر و میشل را می‌شنویم که خبر از حمایت‌های میشل می‌دهد! پیتر به او می‌گوید که تمام این‌ها تقصیر منه و قول میدم که درستشون کنم! و میشل در جواب می‌گه باهم اینم پشت سر می‌ذاریم و پیتر هم در جواب می‌گوید آره باهم پشت سرش میذاریم!

در این تبلیغ که تمرکزش روی میشل(میشل جونز/ام‌جی) است به پردهٔ اول فیلم بیشتر پرداخته می‌شود و ما متوجه می‌شویم که بعد از جریانات دور از خانه و لو رفتن هویت پیتر او حاضر نیست پیتر را در خانه اشان راه بدهد!

فامیلی‌او نیز در روزنامه‌ای که در دستان اوست به صورت کامل فاش می‌شود که واقعا ظاهرا همان «جونز» است! پس با این اوصاف آن تئوری جالبی که می‌گفت میشل در واقع دختر «نیک فیوری» است منتفی می‌شود مگر این‌که این شخصی که به آن اشاره شد در واقع پدر خواندهٔ او باشد و فامیلی او نیز مثلا از روی مادرش برداشته شده باشد!!(مثل هوپ دختر هنک پیم که فامیلی مادرش رویش قرار داشت!)

نیرو‌های ویژهٔ گروه کنترل خسارت که در فیلم بازگشت به خانه دیده بودیم سر می‌رسند جلوی درب ساختمان مورد حمله قرار گرفتهٔ فیست و به نظر خیلی دیر رسیده اند و کار از کار گذشته است.

سپس سریعا شاهد هپی هوگان هستیم که با توجه به پس زمینهٔ صحنه بنظر می رسد که مرتبط با این قسمت از فیلم باشد و شاید هم جلوی درب خانهٔ زن عمو می باشد که در تریلر قبلی به آن اشاره کردیم رسیده باشد.

ضمن اینکه در تبلیغات تلویزیونی اخیر هپی را که در ماشینش در حال پرس و جو و جویای احوال پیتر است چقدر دنیا کوچک است و زمین گرد است که در این تبلیغ دیدیم که برعکس فیلم «بازگشت به خانه» اینجا این هپی است که باید برای پیتر پیغام بگذارد. اتفاقات مذکور ممکن است به وقایع انتهای پردهٔ اول و ابتدای پردهٔ دوم فیلم مربوط باشد.

شاهد انفجار مولتی ورسی هستیم که بنظر نمی‌رسد در راستای نجات دنیا باشد و دقیقا برعکس باعث بدتر شدن وضع فعلی خواهد بود.  ضمن این‌که این انفجار در ابتدای امر آبی رنگ می‌باشد و اگر این را در کنار اطلاعات لو رفته قرار دهیم به این می‌رسیم که ممکن است ۵ خبیث داستان ما با استفاده از تکنولوژی استارک دروازه‌ای(هایی) میان بعدی باز کنند تا صحیح و سلامت یا فرار کنند یا در مقابل باقی بمانند.

با توجه به دیالوگ‌های دکتر استرنج در صحنهٔ بعد از تیتر تریلر بنظر نمی‌رسد که اوضاع مناسبی در انتظار دکتر استرنج باشد. و حتی مقدمهٔ ورود و یا خروج اسپایدرمن از MCU باشد!

ورود سه خبیث مردشنی الکترو و لیزارد را مقابل اسپایدرمن (ها) شاهد هستیم که نگاهی دقیق دارد به لیزارد و مردشنی که آن‌ها را زیارت نکرده بودیم.

و صحنهٔ ورود بسیار مشکوک اسپایدرمن تام هالند که در پس زمینهٔ آن اتفاقاتی عجیب با دقت فراوان(با چشم مسلح!!!) قابل دیدن است. اگر با دقت به ورود او نگاه کنیم انگار دو سایه در کنار او قرار دارند که حرکت می‌کنند و حس تاری صحنه و تکان خوردن عجیبی که با حرکت دوربین یکسان نیست القا می‌شود.

بله به احتمال زیاد اینجا دو اسپایدرمن دیگر نیز در صحنه حاضر هستند و این جایگاه دو نسخهٔ توبی مگوایر و اندروگارفیلد هست. ضمن اینکه اخیرا عکس‌های غیرمنتظره‌ای از فیلم لو رفت که دقیقا با پس زمینهٔ این صحنه مطابقت کامل دارد:

توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در کنار تام هالندی که زخم های روی صورتش عینا در تریلر دیده شد! منتهی هنوز جلوه‌های ویژه تکمیل نشده اند بخاطر همین هم آن عنکبوت آهنینی که روی سینه‌اش قرار دارد را نمی‌توانیم در این نسخهٔ کامل شده در عکس ببینیم!

پیتر با صورتی زخمی و زن عمو می را می‌بینیم که به او می‌گوید: اینا همه اش تقصیر منه؛ من نمی‌تونم همه رو نجات بدم ناراحتی و خستگی و ناامیدی در چشمان پیتر موج میزند. احتمالا اینجا همان ساختمان فیست بوده:

جایی که گرین گابلین به کمک دیگر خبیثان به سمت ساختمان حمله می‌کند و شاهد پرتاب شدن بمب گابلینی هستیم که پیتر درحال جلوگیری از انفجار آن است. و شاید این صحنه بعد از نجات زن عمو می باشد.

نکتهٔ دیگر شباهت آن به صحنهٔ نبرد نهایی فیلم مردعنکبوتی ۲۰۰۲ سم ریمی باشد جایی که نبرد خونین گابلین و اسپایدرمن شکل گرفته بود و حالت شخصی پیدا کرده بود. یکی از بمب های گابلینی مقابل چشمان پیتر منفجر شد و جراحات سنگینی را برای او به وجود آورد.

و صحنه مربوط دیگر که در آن زن عمو می درحال فرار است ظاهرا در همین سیر قرار دارد. نکتهٔ مهم در دستان زن عمو می است انگار یک شیشهٔ سبز رنگ پیش اوست و او درحال مخفی یا دور کردن آن از دست خبیثان است. شاید این همان سرم گابلینی ویلم دفو باشد یا شاید هم همان فرمول تبدیل شدن به لیزارد! باید دید سازندگان چه نقشه ای در سر دارند. اگر واقعا با سرم گابلینی سر و کار داشته باشیم هیچ بعید نیست «ند لیدز» یکی از قربانیان آن باشد.

پرش و حملهٔ سه خبیث به سمت اسپایدرمن تام هالند که اصلا هیچ یک از آن‌ها آرایش و استراتژی حملهٔ درستی ندارند اگر از هر یک از آن‌ها یک خط صاف رسم کنیم غیر از سندمن دو خبیث دیگر به قول معروف به خرزو خان حمله می‌کنند.

البته از یاد نبریم که در نسخهٔ برزیلی این تیزر که صحنهٔ طولانی تری از این سکانس را نمایش می‌دهد شاهد مشت خوردن لیزارد از یک شخصیت نامرئی هستیم! احتمالا تیم‌آپ بین سه اسپایدرمن در این صحنه و اسپایدرمن اندروگارفیلد است که یک مشت نثار لیزارد می‌کند که سونی از عمد پخش کرده تا زیرپوستی تبلیغ اتفاقات داخل فیلم را بکند!(برخلاف خواسته مارول به خواسته قلبی خودش عمل کرده!)

فرو ریختن داربست‌ها و افتادن سپر کاپیتان آمریکای مجسمهٔ آزادی را می‌بینیم که منجر به خراب شدن تخته چوب ها و داربست‌های کناری اش می‌شود که ند و میشل روی آن حضور دارند! ند سعی می‌کند میشل را نجات دهد اما ناموفق باقی می‌ماند.

یک صحنهٔ سریع از افتادن ام جی که انگار یک چیز قرمز کنار دست ند قرار دارد. شاید در نگاه اول شما را یاد ویدئوی لو رفته از اندرو گارفیلد بیاندازد و شاید پیش خود بگویید که سونی یادش رفته این قسمت از دیگر اسپایدرمن ها را حذف کند اما اگر نگاهی به دیگر وسایل مرتبط با این صحنه داشته باشیم این امکان بیشتر وجود دارد که یک پارچه یا چیز دیگری غیر از دست یک اسپایدرمن باشد! اگر هم درصدی سونی این‌کار را از عمد کرده باشد مستقیم به خال زده است چرا که غیرمستقیم تبلیغ فیلمش را کرده!

و سپس پیتر با صورتی نگران به سمت او شیرجه میزند تا نجاتش دهد.

این صحنه به چندین و چند صحنهٔ سقوط معشوقهٔ پیتر‌های قبلی اشاره دارد.

شاید اولین چیزی که به ذهن مخاطب برسد صحنهٔ فوق احساسی گوئن در فیلم TASM 2 باشد اما نباید از یاد برد که این صحنه به افتادن مری جین نیز در فیلم اسپایدرمن ۱ ۲۰۰۲ آن‌هم در دو صحنه یکی در آن فستیوال و دیگری در پردهٔ نهایی که در هردو گرین گابلین نقش کلیدی داشت اشاره دارد.

 از آن‌جایی که منابع معتبر مختلف خبر از شخصیت محوری و اصلی بودن نورمن آزبورن ویلم دفو می‌دهد هیچ بعید نیست که این اشاره بیشتر به مری جین کرستن دانست باشد تا گوئن استیسی وب اما از لحاظ نجات پیدا کردن بله اینطور حماسی و احساسی تر می‌شود که پیتر پارکر اندروگارفیلد به مدد پیتر تام هالند بیاید و نگذارد او هم مثل خودش در نجات معشوقه اش ناکام بماند.

به این نکته هم باید اشاره کرد که این سقوط به سقوط «پپر پاتس» در انتهای فیلم مردآهنی ۳ نیز شباهت بسیاری دارد هم اتمسفر هم از لحاظ صحنه سازی! خلاصه انقدر این سقوط‌ها در سینما مورد تکرار قرار گرفته‌اند باید تنها به دید کمیک بوکی آن‌ها را محدود سازی نمود.

صحنهٔ پس از تیتر و لوگوی تریلر به دکتر استرنج اختصاص دارد! شکاف‌هایی بنفش رنگ در کنار مجسمهٔ آزادی(که تمامی داربست‌های دورش فرو ریخته و هیچ خبری از سپر کاپیتان آمریکا نیست که یعنی نبرد به پایان رسیده) و دکتر استرنج در محوریت آن! در صحنهٔ قبلی جادو پخش شد و در اینجا شاهد شکاف ها هستیم که همراه شده با دیالوگ دکتر استرنج که به ورود و خرابکاری مولتی ورسی مرتبط است.

 رنگ بنفش در دنیای سینمایی مارول به جادوی تاریک(دارک) مربوط است و نشانهٔ خوبی نیست.

البته با توجه به فینال سریال لوکی نیز می‌دانیم که این رنگ رنگ مرتبط به مولتی ورس و خط زمانی‌های مختلف نیز هست و معلوم نیست وقایع این فیلم در کجای خط زمانی قرار می‌گیرد اما اگر طبق تئوری گفته شده(این مقاله را بخوانید) باشد شاهد همزمانی اتفاقات وانداویژن، لوکی و اسپایدرمن نو وی هوم هستیم و هر سه دست به دست هم دادند تا به مولتی ورس جنون ختم شوند.

ضمنا نباید از یاد برد که با توجه به تبلیغات صورت گرفته سونی و مارول برخلاف بیانیهٔ اولیه اشان این تازه ابتدای کارشان بوده! صحبت‌های فایگی، صحنهٔ‌ پس از تیتراژ ونوم ۲، تریلر عجیب و غریب موربیوس، سریال دیزنی پلاس اوریجین پیتر MCU و پروژه بعدی که احتمالا با محوریت سیمبیوت باشد کاملا این تضمین را به طرفداران می‌دهند که نه برخلاف عنوان «هیچ راهی به خانه نیست»؛ ما هنوز با اسپایدرمن در MCU کار داریم و خیلی تا خداحافظی آن باقی مانده است!

و در آخر باید به فریب‌های مارول طی این تریلر اشاره کنم واقعا بعد از دیدن تی وی اسپات‌های فیلم به شدت به شک افتاده‌ام که آیا اصلا صحنه‌های این فیلم واقعی است یا خیر؟  خودتون تفاوت را حس کنید:

درست مثل جنگ بی‌نهایت خیلی از صحنه‌ها تغییر پیدا کرده اند و حتی قلابی هستند مخصوصا آن‌هایی که جلوه‌های ویژهٔ آن بسیار زیاد است.

درپایان باید اشاره کنم که طبق تبلیغات وشنیده‌ها ادعا می‌شود این فیلم از سه آرک و داستان One more day ، One moment in time و در نهایت Happy birthday الهام گرفته باشد و توصیه می‌کنم قبل از اکران فیلم سری به این داستان‌ها بزنید.(داستان تولدت مبارک را با ترجمهٔ فارسی از اینجا بخوانید!)

این کلیپ هم از طرف من به تمام دوستداران این سری فیلم:

لینک تماشا در اینستاگرام

 

نظر شما چیست؟ چه نکات دیگری در تریلر وجود داشت؟

 

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2021

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

مقالات مربوط به فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" 

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

خبر داغ!! تریلر فیلم مردعنکبوتی به خانه نیست رکوردشکنی کرد!!

10 تئوری برتر هواداران پس از انتشار نخستین تریلر فیلم «مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست»!

18 شایعه و خبر درباره شخصیت هایی که در فیلم «دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون» حضور خواهند داشت

داغ داغ! نخستین تریلر رسمی فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد! (دوبله فارسی اختصاصی اضافه شد)

داستان لو رفته از فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که ممکن است واقعی باشد!

شرح جزئیات لو رفته از فیلمنامهٔ‌ فیلم "مردعنکبوتی ۳: راهی به خانه نیست"

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست – 4 بازیگر تایید شده و 6 بازیگری که شایعه شده در این فیلم حضور خواهند داشت

10 تئوری بزرگ در‌باره‌ی فیلم «مردعنکبوتی: هیچ راهی به خانه نیست» که امکان دارد اتفاق بیفتند

10 چیزی که میخواهیم در قسمت سوم فیلم "مرد عنکبوتی" در MCU ببینیم!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ehsan Spider
#1 Ehsan Spider 1400-09-05 09:16
سلام

واه واه واه
مخم سوت کشید اینا رو از کجا پیدا کردید استاد؟؟؟ حتی اونایی که شانسی گذاشته بودن رو هم کشیدید بیرون واقعا دست مریزاد. نمیدونم چی بگم کارتون درسته. خب کسایی مثل من که کم و بیش دو سه صفحه ورد برای سایت نوشتن میفهمن که 10 صفحه وورد یعنی چی!!!! والاه وقتی خبرشو از کانال دیدم چشمام از حدقه در اومد.

خلاصه بگم حرفمو. یکم نگران فیلمم!! یعنی واقعا حجم اطلاعات و شخصیت های فیلم بیش از حد زیاده حتی از فیلم های انتقام جویان هم بیشتر!! واقعا پروژه عظیمی هستش و البته توانایی های مارول برای ما ثابت شدس اما باید قبول کرد که کار هر کسی نیست که بتونه فیلمی با این حجم و عظمت رو خوب از اب در بیاره. باید به اینم اشاره کرد که ما باید توی فیلم از همه خبیث ها اطلاعات بگیریم یعنی چی شد این که مرده بود یا اون یکی چطور پا به این دنیا گذاشت و این حرفا که خودش نیم ساعت از فیلمو حریفه و این نشون میده حجم زیادع و زمان کم. خلاصه سپردیم دست آقای واتس و ماهم که بهشون ایمان داریم ایشالا بترکونه.

باز دستتون درد نکنه اطلاعاتمون از فیلم شدیدا بالا رفت و الان آمادگی دیدنش رو پیدا کردیم.
نقل قول کردن
Ilya202020
#2 Ilya202020 1400-09-05 09:26
نقدی عالی درجه یک تعریف از خود نباشه تنها چیزی که متوجه نشدم همون سایه ها بودن به چیزی هم که بگم ممکن بیشتر از نصف چیزایی که دیدیم فیک باشه
نقل قول کردن
ABOLGAME
#3 ABOLGAME 1400-09-05 10:17
من فکر نکنم دکتر اختاپوس لباس پیتر رو جذب کرد بلکه این پیتر هست که لباس خودش رو به بازو ها مچسباند و باعث میشه دکتر اختاپوس نتواند از بازو هاش استفاد کنه. چون تو اون صخنه که دکتر اختاپوس تو زندانه واسمش رو میپرسن بازو هاش توسط لباس iron spider بسته شده و نمی تواند باز شود
نقل قول کردن
masiha_87
#4 masiha_87 1400-09-05 10:42
uupload.ir/.../...
اگه اونی که روی داربسته اندرو باشه، پس اونی که داره تاب میخوره و من پیداش کردم توبیه!

دوستان نظرتون چیه؟
نقل قول کردن
masiha_87
#5 masiha_87 1400-09-05 10:55
خب همین اول یه خسته نباشید از استاد فقیه عزیز داشته باشم که این همه وقته روی مقاله دارن کار میکنن تا هیچی کم نذارن. (و همینطور هم شد) دمتون گرم.
از امروز کانالای یوتوب پر میشه از "تحلیل دومین تریلر مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست"! البته جای تعجب هم نداره؛ من فک میکردم تمام نکات رو در مقالات مختلف دیدم، ولی وقتی مقاله ی spidey رو خوندم فهمیدم در واقع هیچی نخوندم!!!!!
حالا یه سوال...
اگه به جای ساختمون فیست، ساختمون فیسک رو هم تو این فیلم ببینیم چی؟
به نظر من مارول با این همه گیج کردن طرفدارا، هم به خودش ضرر زده هم سود کرده؟ حالا چرا؟
نکته ی مثبت (سود): هایپ شدن طرفدارا و کشیده شدنشون به سینما؛ در نهایت ادامه ی فرنچایز و بهتر کردنش!
نکته ی منفی (ضرر): بیشتر شدن فرضیه ها و... (دیگه خودتون میدونید!)
نقل قول کردن
s.p.i
#6 s.p.i 1400-09-05 11:03
سلام و خیلی ممنونم از آقای احد فقیه بابت مقاله تحلیلی که خب هر چیزی بوده گفته صحنه اول فکر کنم مربوط میشه به مرگ زن عمو می یا میشل جونز البته بگم تریلر های مارول معمولا فریبنده هستند
درمورد جیغ کشیدن دوست دختر پیتر پارکر میشل جونز اشاره کرد جیغ میکشه و دست کمی از مریجین سم ریمی مینداره
(فکر کنم آقای فقیه خواسته باشن بگن افرادی که مرجین سم ریمی و میشل مقایسه می‌کنند بدونند اون هم مثل اون ترسو )
خب آقای فقیه هم اشاره کرد که مرد شنی و لیزاد نمردن بودن شاید اینجا اشاره بشد چه بلایی سر اونا اومد چون هیچوقت مرد عنکبوتی های سم ریمی و مرد عنکبوتی شگفت انگیز سرنوشت کارکتر هارو مشخص نکردن چون شکست خوردن و البته درمورد خبیث ششم شاید مستریو باشه با شاید گرین گابلین با بلایی که سر ند میاره تبدیلش میکنه به یک خبیث و البته گرین گبلین که دیدم (البته خبیث های گذشته خاطراتم زنده شد ) و البته دیالگی که گفت ابنجا مثل فیلم مرد عنکبوتی سم ریمی پیتر دوباره واردار به انتخاب میکنه راستش حالا که اون ماسک نیست احساسات منتقل‌ میشن
خوبه که پیتر کسی به اسم میشل جونز داره تا باهاش از پس مشکلات بر بیاد درمورد اون صحنه رومانتیک فکر کنم مال آخ فیلم باشه یا مال خداحافظی شاید میشل میخاد بره و البته میشه گفت میشل زنده میمونه
راستش درمورد جیمسون از نظر اخلاقی که شاید فرقی با نسخه ریمی نداشته باشه ولی خب کچله بنده خدا موهاش ریخته

تشکر
نقل قول کردن
Richard Grayson
#7 Richard Grayson 1400-09-05 11:08
ممکنه شاهد مایلز یا حداقل اشاره ای بهش باشیم؟ با توجه به مصاحبه اخیر تام هالند.
نقل قول کردن
Hellblazer
#8 Hellblazer 1400-09-05 11:53
ممنون از جناب فقیه بابت این تحلیل و بررسی موشکافانه، خیلی منتظرش بودیم و واقعا ارزش این همه انتظار رو داشت؛ توجه شما به جزئیات تریلر واقعا دیوانه کننده هستش، مخصوصا اون مورد انگشت های لیزارد و سنگ زمان و اون درختی که روبروی عمارت دکتر استرنج بود. اون مورد نگاه کردن ند به طرفی دیگه در حالی که بقیه دارن به دکتر اختاپوس نگاه می‌کنند و رنگبندی لباسش واقعا مشکوکه و امیدواریم این شبهه در نهایت ما رو در روند فیلم غافلگیر کنه. از اشارات به کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز هم که دیگه نگم، خود هاب گابلین و کینگ پین هم فکر نکنم می‌تونستن اشارات به خودشون رو متوجه بشن! اون سایه‌ها و صحنه های محو و (عمدا) حذف شده هم که دیگه شک ما رو به یقین بدل کرد و حضور ۳ مرد عنکبوتی در فیلم رو به ما ثابت کرد؛ پس یک تشکری هم از سونی بکنیم که (به قول جناب فقیه به صورت زیرپوستی) حضور ۲ مرد عنکبوتی دیگر رو برای ما قطعی کرد. اون لحظه‌ی افتادن میشل هم که به تنهایی بار ۳ تا ایستراگ از فیلم های مارولی رو به دوش می‌کشید و نشون میده که کارگردان و دیگر عوامل چقدر دوست دارند که به لحظه های ماندگار در فیلم‌ها یا کمیک‌ها ادای احترام کنند. اون لحن دکتر استرنج هم در انتهای تریلر که میگه:«اونا دارن میان و من نمی‌تونم جلوشون رو بگیرم!» کاملا نشون میده که حتی خود دکتر استرنج هم ترسیده و نمی‌دونه که چجوری اومدن اونا رو متوقف کنه و بهش شوک مولتیورسی (!) وارد شده. لازم می‌دونم همینجا بگم که امیدوارم که اگر خبیث ششمی در کار هست، اون میستریو باشه؛ البته حضور عقرب برای اولین بار هم می‌تونه جذاب باشه؛ چون تا حالا در دنیای سینما ما ازش اقتباسی ندیدیم و بعید نیست که توسط جیمسون دنیای MCU استخدام بشه تا کلکش رو بکنه، جیمسون که بابت مرگ میستریو از مرد عنکبوتی تنفر داره، در حالت عادی هم که باهاش حال نمی‌کنه، مک‌گارگن هم که در بازگشت به خانه بدجوری از مرد عنکبوتی شکست خورد و افتاد زندان، پس انگیزه‌ی فوق العاده خوبی برای تبدیل شدن به عقرب داره، چه بسا با همون سرم های گابلینی تبدیل به عقرب بشه! مارول هم که کلا توی تریلر هاش سعی در فریب کاری داره، ما هم نمی‌دونیم کدوم رو باور کنیم؟! در آخر، ممنونیم از آقای فقیه، این تحلیل هاشون خیلی عالیه، هر وقت من لینک تحلیل های شما رو برای دوستانم می‌فرستم، اونا می‌خونن و کلی کیف می‌کنن و میگن که این حجم از تیزبینی و موشکافی، واقعا ستودنی و باورنکردنی هستش! مطمئنم که خود کوین فایگی و جان واتس اگر این تحلیل های شما رو بخونند، از تعجب دهنشون ۳ متر باز می‌مونه! راستی به نظرتون ممکنه که خبیث ششم (اگر توی فیلم وجود داشته باشه) عقرب باشه؟
نقل قول کردن
hassan91
#9 hassan91 1400-09-05 11:57
به‌به دمتون گرم آقای فقیه.

دیگه نکته‌ای نمونده که بگیم همه رو گفتین :-)

برای خود من واقعا باور نکردنیه که دوباره قراره شاهد حضور ویلنهای سری مرد عنکبوتی و ایضا خود مرد عنکبوتی سم ریمی باشیم. انگار یه جورایی خواب میبینم. چون یکی از بزرگترین حسرتهای فنهای اسپایدی و کمیک بوک خاتمه یافتن سری مرد عنکبوتی سم ریمی بود که این زخمه هنوزم پا برجاست. مخصوصا این که هنوزم که هنوزه که اون شیرینی دو فیلم اولش، طمعش تو دهنمون مونده :cry: واقعا باورنکردنیه که ۱۴ سال براش صبر کردیم :sad:

تریلرم خیلی سنگین بود اصلا هایپ نشدم نمیدونم چرا. فقط و فقط باید صبر کرد و دید فیلمه چجوری از آب در میاد. فقط دوست ندارم که پایانش به پایان مرد عنکبوتی MCU منتهی بشه. شاید این اطلاعات خیلیاشون فیک باشه. مارول همیشه اوستای سرکار گذاشتنه. البته این فیلمهای سونی مثل ونوم ۲ و غیره ادمو کلافه میکنه. ونوم ۲ رو دو شب پیش دیدم. از ۱۰ بهش صفر میدم و امیدوارم که ونومش تو این فیلم رو در روی مرد عنکبوتی قرار نگیره :-?
نقل قول کردن
هالک 2
#10 هالک 2 1400-09-05 12:22
عالی ...
اصلا تئوری نمی‌دم ...
یه سوال خبیث ششم میشه راینو باشه؟
منتظرشمممممم خیلیییی زیاددددد
امیدوارم شخصیت های فراموش شده توم استون هایدرو من یا .....
آینده خوبی داشته باشند
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#11 AM SM BM SM 1400-09-05 12:23
سلام
ممنون بابت مقاله.
خدایی نوشتن چنین مقاله ای با جادوی آقای فقیه هم غیر ممکن بود! میشه گفت همه صحنه های تریلر یا حتی بیشتر از صحنه های این تریلر در این مقاله بسیار عالی بررسی داشتند. و البته اگر بگم ارزش صبر کردن رو داشت، باز هم حق مطلب رو ادا نمیکنه. از اون گذشته، عکس ها و گیف هایی که توی مقاله گذاشته شدن هم خیلی عالی بودن و باعث شدن این مقاله از چیزی که با متن هاش میتونست باشه هم بهتر بشه.
من تریلر دوم رو تا الان خیلی نگاه کردم. واقعا عالی بود. از اطلاعات بسیار مهم و جالبی که به ما داد تا اون موسیقی فوق‌العاده اش. اما از این ها که بگذریم قطعا توی این تریلر نکات بسیار مهم و زیاد بودن که توی این مقاله به خوبی مورد بررسی قرار گرفتند. البته هنوز هم میشه کلی دلیل برای اعتماد نکردن به این تریلر ها و تبلیغات آورد و احتمالش هست که بعضی چیز ها در فیلم طوری باشند که حتی ما فکرشون هم نمیکردیم و تریلر ها سعی در گمراه کردن ما داشته باشند. معلوم هم نیست چند تا از این صحنه واقعا در فیلم وجود دارند یا عوض نشدند. فعلا تنها چیز هایی که ما به عنوان مدرک از این فیلم داریم، همین تریلر ها و تبلیغات هست. و البته دیگه نیاز نیست این رو بررسی کنیم که آیا توبی و اندرو توی فیلم هستند یا نه چون دیگه همه چیز قطعی شده و البته این تریلر هم این موضوع رو تا حد بسیار زیادی تایید کرد. نکته ای که الان وجود داره هدف و انگیزه این خبیث ها برای جنگیدن با پیتر هست. و البته اینکه انگار پیتر اونا رو از زندان مولتی ورسی که توش قرار دارند آزاد میکنه و در طول فیلم باید تاوان کاری که کرده رو بده. و البته سوال دیگه هم اینه که خبیث ششم کیه که احتمالش هست که خود میستریو باشه که مرگش رو جعل کرده باشه. و البته اینکه توی این فیلم چقدر به لو رفتن هویت مخفی پیتر پرداخته میشه؟ با توجه به نزدیک بودن اکران فیلم طبیعی هست که این تریلر بیشتر روی جنبه های مولتی ورسی تمرکز کرد اما توی فیلم چه اتفاقی برای پیتر ناشی از لو رفتن هویت مخفیش میفته؟ آیا واقعا یکی از عزیزانش که ممکنه ام جی یا زن عمو می باشه، کشته میشن؟ اصلا آیا ممکنه ما با ساز و کار زمان و مولتی ورس در mcu بیشتر آشنا بشیم؟ این فیلم چه ربطی میتونه به فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" داشته باشه؟ آیا اتفاقات این فیلم و لوکی و وانداویژن باعث به هم ریختن مولتی ورس خواهند شد؟ و البته پایان این فیلم هم بسیار مهمه که در آخر آیا اتفاق مهمی میفته تا کل mcu رو تحت‌الشعاع قرار بده؟ خدایی این فیلم پتانسیل تبدیل شدن به بهترین فیلم اسپایدرمن رو داره امه نگرانی هایی هم درباره این فیلم وجود داره که امیدوارم بی مورد باشه و اثر نهایی بتونه عالی باشه. در کل من نکات زیادی که آقای فقیه درباره اون نگفته باشند به ذهنم نمیرسه و قبلا بحث هایی رو در دیگر مقاله ها با دوستان انجام دادیم و خب سعی میکنم ببینم دوستان دیگه چی میگن تا بحث هایی رو با هم داشته باشیم.
با تشکر.
نقل قول کردن
s.p.i
#12 s.p.i 1400-09-05 12:49
درمورد خبیث ششم
مستریو (به احتمال خیلی زیاد )
والچر شاید
و یا راینو یا یک خبیث جدید
فیلم نگران کننده ای امیدوارم بالاخره بتونیم یک سگانه خوب از اسپایدرمن داشته باشیم
افتادند ام جی بیشتر شاید ادای احترام به مرگ گوئن استیسی باشه البته خود این صحنه هم معلوم نیست درست هست یا نه در مورد ند راستش کمی به نظرم مشکوکه در مورد گرین گابلین (باور نمیشه مارول همچین خبیثی خراب کرد اون با مفیستو )
اینجا در مورد انتخاب حرف میزنه شاید بخواد بین مردم و بازگشت خبیث به دنیای خودشون صحبت میکنه که تو نمیتونی هم خبیث هارو نجات بدی هم مردم عزیزانت

تشکر از استاد فقیه
نقل قول کردن
Agent bishop
#13 Agent bishop 1400-09-05 13:05
از هابگابلین اقتباس نکنند بهتر از اینه که ند لیدز رو بیان به هر طریقی جاش بزارن چون گند میخوره توش .
نقل قول کردن
Spectacular-SpiderMan
#14 Spectacular-SpiderMan 1400-09-05 13:45
بالاخره اومد واقعا اومد اوه مای گاد نمی دونید چقدر منتظر تحلیل و بررسی تریلر بودم ( تحلیل و بررسی های سایت به قدری دقیق مو شکافانه است که آدم تعجب میکنه که مگه اینم بود خود من وقتی خواندنش گفتم وای اینام واقعا بودند!!) دست مریزاد استاد فقیه خدا قوت و اما ..


«اسپایدرمن راهی به خانه نیست» چیزیه که این روزا کلی ذهنمون رو مشغول کرده و واقعا بازار شایعه داغی داشته همه هم بهش فکر کردیم و کلی تو ذهنمون زمینه چینی کردیم،زمینه چینی برای خبیث ششم ( این یکی خیلی بحث بر انگیز بوده) و خبیث مورد علاقمون خلاصه همه هایپ هستیم! کیه که نباشه! ناسلامتی قراره فیلمی بزرگ رو ببینیم خیلی بزرگ فیلمی که گفته میشه مثل اونجرز اندگیم برای فیلم های مرد عنکبوتی باشه فیلمی که خبیث هایی داره از جهان های موازی خبیث هایی که تک تکشون برامون کلی خاطره دارن یعنی:
گرین گابلین یک ریمی شخصیت و ویلنی که سن ریمی خیلی خوب تحویل مون داد کسی که به همه ثابت شده بزرگ ترین ویلن اسپایدیه و کسی که بارها مرگ رو پیچونده و وقتی مطمئن شدیم که تو فیلم هست فهمیدیم که بازم مرگ رو پبچونده! و حالا ما قراره اون رو ببینیم با همه حقه ها و کلک هاش که همون‌طور که در تحلیل اومد انگار قراره پیتر رو فریب بده و دلش رو به رحم بیاره و موجب بحرانی عظیم بشه و گفته میشه قراره خیلی کارا بکنه!
سندمن: شخصیت شنی معروفمون شخصیت جالب که ما در سم ریمی دیدیمش و صحنه های زیبایی داشت( اون صحنه تبدیلش به سند من!) و... خب به نظر میاد که از دنیای سم ریمی باشه و شاید دنیای دیگه! اگه از سم ریمی باشه که سوال پیش میاد( اگه خبیث شده پس اون ماجرای آخر فیلم ( مرد عنکبوتی ۳) چی شد چرا دوباره خبیث شد؟ اگه از دیلی موازی دیگه باشه خب این سوالات پیش نمیاد البته مارول در داستان های سینمایی اش کاملا حرفه ای هست. و مطمئن هستم که یه سندمن خوب تحویل میده و سوالات مارو جواب میده
خب من به شخصه با توجه به قدرت های سندمن مشتاقم ببینم که چه می‌کنه.
الکترو: خبیث برقیمون با نیروهای الکتریکی که قطعا می‌تونه خطرناک باشه و صحنه های اکشن زیبایی رو بیافرینه اما الکترو خیلی سوال ساخت مثلا ما دیدیم که توی قسمتی از تریلر اون رنگش آبیه یعنی که مارول نمی‌خواد همینجوری اون رو عوض کنه و قراره ابتدا اون رو با ظاهر آبی رنگ ببینیم( من زیاد خوشم نمیاد از ظاهر آبی رنگش) خب بعدش اون رو میبینیم با یه لباس متفاوت و سه رنگ متفاوت الکتریسیته هاش زرد بودن همون رنگ سنتی و البته ما تونستیم اون صورتش رو با الکتریسیته ببینیم نمادش در کمیک!( سوال چطور الکترو ظاهر ش عوض شد؟من فکر میکنم ربط داره به اون رآکتور. استارک که دیدیم یعنی یه جورایی ربط پیدا می‌کنه به فناوری استارک ( فرضیه: میستریو نمرده و برگشته و اتفاقا داره خبیث ها رو با تجهیزات استارک ارتقا میده!)) خب باید دید شاید الکترو از دنیای دیگه باشه( واقعا از مارک وب دل
خوشی نداریم)
دکتر اختاپوس: خبیث نابغه که الحق سم ریمی به خوبی نشونش داد اصلا ویلن فیلم مرد عنکبوتی ۲ شد بزرگترین نقطه قوتش و حالا قرار دوباره بیاد تو MCU البته چرا خبیث شد احتمالا باز بازوهایش شیطونی کردن! البته ما شاهد صحنه ای هستیم که داره از ساختمون پرت میشه پایین یعنی دوباره کنترل بازوهایش را کنترل می‌کنه و به آدم خوبه تبدیل میشه ( یاد اون صحنه زیبای آخر فیلم مرد عنکبوتی ۲ افتادم) باید دید چه میشه
لیزارد: خبیث حیوانی دکتر نابغه در چنگ حیوانیت خب مادر مارک وب دیدیمش اما خب میتونست خیلی بهتر باشه و اینجا دوباره برگشته و قرار مارمولک مون کار دستمون بده و...
خبیث ششم؟ هنوز نمی‌دونیم چی میشه آیا اصلا خبیث ششمی است و اگر هست کیه( من میگم میستریو باشه خیلی مشتاقم و مطمئن هستم زنده است)
این فیلم قراره کلی سوپرایز داشته باشه و سوپرایز اصلیش توبی و اندرو حماسه سه اسپایدرمن! سونی خیلی بد سعی کرد مخفیش کنه و همه مطمئن هستیم که هستن ( مخصوصا تریلر برزیلی ) خدا قوت عمو سونی خیلی راز داری :lol:
پیتر پارکر تام هالند قراره شاهد سختی های زیادی باشه و اون صحنه هولناک افتادن ام جی که حماسی میشه اگه اندرو نجاتش بده !
و قراره چه خنده هایی با سه پیتر بکنیم :D
پس قرار است شاهد صحنه های اکشن حماسی احساسی و.. باشیم و از سویی بحران مولتی ورس که به نظرم این فیلم در آینده دنیای سینمایی مارول تاثیر زیادی داره از بحران مولتی ورس تا احتمال رفتن مرد عنکبوتی ( فکر کردن بهش هم وحشت داره( البته من میگم نمیره )) و....
خلاصه بگیم قراره شاهد اثری حماسی زیبا اکشن و احساسی باشیم اثری که قراره تاثیر زیادی بر دنیای سینمایی اسپایدرمن و مارول داشته باشه و شاید خیلی از داستان ها رو به سرانجام برسانیم ( البته فیلم خیلی شلوغی است البته مارول از پسش بر میاد یادتونه تو انیمیشن دنیای عنکبوتی چند تا عنکبوتی بود ولی به حدی داستان عالی بود که هیچ شلوغی توش احساس نمیشد ) البته مارول خیلی حقه بازه ها خیلی به تریلر اعتماد. نکنید یادتونه تو کلی فیلم ما شاهد این بودیم که تو تریلر سرمون کلاه رفته ( نه اینکه فیلم بده یعنی ما شاهد کلی سوپرایز خواهیم بود)
همینقدر بگم که واقعا منتظر اکران و نسخه با کیفیت هستم و می‌خوام ببینم چه آشی برامون پختن!! حال صبر صبر صبر تا حماسه راهی به خانه نیست
ممنون از استاد فقیه بابت تحلیل واقعا خدا قوت همه چی عالی بود و عالی به هر چیز اشاره کردید خسته نباشید !
باتشکر از اسپایدی
نقل قول کردن
Ahmadlalami
#15 Ahmadlalami 1400-09-05 13:52
سلام. اصلا چی میتونم بگم. از بعد تریلر تو اینستا تحلیل زیاد خوندم اما من فقط و فقط منتظر تحلیل اسپایدی بودم چون به قول معروف مو رو از ماست میکشید بیرون:) واقعا ارزش ده روز صبر کردن رو داشت. تشکر از اقای فقیه عزیز و سایت بی نظیر اسپایدی
نقل قول کردن
s.p.i
#16 s.p.i 1400-09-05 14:47
توی مقاله اشاره شد این فیلم از سه داستان
تولدت مبارک (یکی از داستان های خوب مرد عنکبوتی )
One more dey و on moment time (داستان های مضخرف و بد ) ولی در هرحال توی هر سه این داستان ها دکتر استرنج حضور داشته و البته توی این فیلم ظاهرا خبری از مفیستو نیست
تولدت مبارک شاید آخر فیلم عمو بن ببینیم و اون دو داستان در رابطه با پاک کردن هویت پیتر هست

تشکر
نقل قول کردن
iliya
#17 iliya 1400-09-05 14:59
سلام واقعا نمیدونم چی بگم
تحلیل های زیادی دیده بودم اما فقط منتظر تحلیل اسپایدی بودم و واقغا لذت بردم
نقل قول کردن
masiha_87
#18 masiha_87 1400-09-05 15:01
دوستان مشت خوردن لیزارد مجددا توی تبلیغ جدید نو وی هوم تکرار شد:
uupload.ir/.../...
نقل قول کردن
Spectacular-SpiderMan
#19 Spectacular-SpiderMan 1400-09-05 15:21
به نقل از Spectacular-SpiderMan:
بالاخره اومد واقعا اومد اوه مای گاد نمی دونید چقدر منتظر تحلیل و بررسی تریلر بودم ( تحلیل و بررسی های سایت به قدری دقیق مو شکافانه است که آدم تعجب میکنه که مگه اینم بود خود من وقتی خواندنش گفتم وای اینام واقعا بودند!!) دست مریزاد استاد فقیه خدا قوت و اما ..


«اسپایدرمن راهی به خانه نیست» چیزیه که این روزا کلی ذهنمون رو مشغول کرده و واقعا بازار شایعه داغی داشته همه هم بهش فکر کردیم و کلی تو ذهنمون زمینه چینی کردیم،زمینه چینی برای خبیث ششم ( این یکی خیلی بحث بر انگیز بوده) و خبیث مورد علاقمون خلاصه همه هایپ هستیم! کیه که نباشه! ناسلامتی قراره فیلمی بزرگ رو ببینیم خیلی بزرگ فیلمی که گفته میشه مثل اونجرز اندگیم برای فیلم های مرد عنکبوتی باشه فیلمی که خبیث هایی داره از جهان های موازی خبیث هایی که تک تکشون برامون کلی خاطره دارن یعنی:
گرین گابلین یک ریمی شخصیت و ویلنی که سن ریمی خیلی خوب تحویل مون داد کسی که به همه ثابت شده بزرگ ترین ویلن اسپایدیه و کسی که بارها مرگ رو پیچونده و وقتی مطمئن شدیم که تو فیلم هست فهمیدیم که بازم مرگ رو پبچونده! و حالا ما قراره اون رو ببینیم با همه حقه ها و کلک هاش که همون‌طور که در تحلیل اومد انگار قراره پیتر رو فریب بده و دلش رو به رحم بیاره و موجب بحرانی عظیم بشه و گفته میشه قراره خیلی کارا بکنه!
سندمن: شخصیت شنی معروفمون شخصیت جالب که ما در سم ریمی دیدیمش و صحنه های زیبایی داشت( اون صحنه تبدیلش به سند من!) و... خب به نظر میاد که از دنیای سم ریمی باشه و شاید دنیای دیگه! اگه از سم ریمی باشه که سوال پیش میاد( اگه خبیث شده پس اون ماجرای آخر فیلم ( مرد عنکبوتی ۳) چی شد چرا دوباره خبیث شد؟ اگه از دیلی موازی دیگه باشه خب این سوالات پیش نمیاد البته مارول در داستان های سینمایی اش کاملا حرفه ای هست. و مطمئن هستم که یه سندمن خوب تحویل میده و سوالات مارو جواب میده
خب من به شخصه با توجه به قدرت های سندمن مشتاقم ببینم که چه می‌کنه.
الکترو: خبیث برقیمون با نیروهای الکتریکی که قطعا می‌تونه خطرناک باشه و صحنه های اکشن زیبایی رو بیافرینه اما الکترو خیلی سوال ساخت مثلا ما دیدیم که توی قسمتی از تریلر اون رنگش آبیه یعنی که مارول نمی‌خواد همینجوری اون رو عوض کنه و قراره ابتدا اون رو با ظاهر آبی رنگ ببینیم( من زیاد خوشم نمیاد از ظاهر آبی رنگش) خب بعدش اون رو میبینیم با یه لباس متفاوت و سه رنگ متفاوت الکتریسیته هاش زرد بودن همون رنگ سنتی و البته ما تونستیم اون صورتش رو با الکتریسیته ببینیم نمادش در کمیک!( سوال چطور الکترو ظاهر ش عوض شد؟من فکر میکنم ربط داره به اون رآکتور. استارک که دیدیم یعنی یه جورایی ربط پیدا می‌کنه به فناوری استارک ( فرضیه: میستریو نمرده و برگشته و اتفاقا داره خبیث ها رو با تجهیزات استارک ارتقا میده!)) خب باید دید شاید الکترو از دنیای دیگه باشه( واقعا از مارک وب دل
خوشی نداریم)
دکتر اختاپوس: خبیث نابغه که الحق سم ریمی به خوبی نشونش داد اصلا ویلن فیلم مرد عنکبوتی ۲ شد بزرگترین نقطه قوتش و حالا قرار دوباره بیاد تو MCU البته چرا خبیث شد احتمالا باز بازوهایش شیطونی کردن! البته ما شاهد صحنه ای هستیم که داره از ساختمون پرت میشه پایین یعنی دوباره کنترل بازوهایش را کنترل می‌کنه و به آدم خوبه تبدیل میشه ( یاد اون صحنه زیبای آخر فیلم مرد عنکبوتی ۲ افتادم) باید دید چه میشه
لیزارد: خبیث حیوانی دکتر نابغه در چنگ حیوانیت خب مادر مارک وب دیدیمش اما خب میتونست خیلی بهتر باشه و اینجا دوباره برگشته و قرار مارمولک مون کار دستمون بده و...
خبیث ششم؟ هنوز نمی‌دونیم چی میشه آیا اصلا خبیث ششمی است و اگر هست کیه( من میگم میستریو باشه خیلی مشتاقم و مطمئن هستم زنده است)
این فیلم قراره کلی سوپرایز داشته باشه و سوپرایز اصلیش توبی و اندرو حماسه سه اسپایدرمن! سونی خیلی بد سعی کرد مخفیش کنه و همه مطمئن هستیم که هستن ( مخصوصا تریلر برزیلی ) خدا قوت عمو سونی خیلی راز داری :lol:
پیتر پارکر تام هالند قراره شاهد سختی های زیادی باشه و اون صحنه هولناک افتادن ام جی که حماسی میشه اگه اندرو نجاتش بده !
و قراره چه خنده هایی با سه پیتر بکنیم :D
پس قرار است شاهد صحنه های اکشن حماسی احساسی و.. باشیم و از سویی بحران مولتی ورس که به نظرم این فیلم در آینده دنیای سینمایی مارول تاثیر زیادی داره از بحران مولتی ورس تا احتمال رفتن مرد عنکبوتی ( فکر کردن بهش هم وحشت داره( البته من میگم نمیره )) و....
خلاصه بگیم قراره شاهد اثری حماسی زیبا اکشن و احساسی باشیم اثری که قراره تاثیر زیادی بر دنیای سینمایی اسپایدرمن و مارول داشته باشه و شاید خیلی از داستان ها رو به سرانجام برسانیم ( البته فیلم خیلی شلوغی است البته مارول از پسش بر میاد یادتونه تو انیمیشن دنیای عنکبوتی چند تا عنکبوتی بود ولی به حدی داستان عالی بود که هیچ شلوغی توش احساس نمیشد ) البته مارول خیلی حقه بازه ها خیلی به تریلر اعتماد. نکنید یادتونه تو کلی فیلم ما شاهد این بودیم که تو تریلر سرمون کلاه رفته ( نه اینکه فیلم بده یعنی ما شاهد کلی سوپرایز خواهیم بود)
همینقدر بگم که واقعا منتظر اکران و نسخه با کیفیت هستم و می‌خوام ببینم چه آشی برامون پختن!! حال صبر صبر صبر تا حماسه راهی به خانه نیست
ممنون از استاد فقیه بابت تحلیل واقعا خدا قوت همه چی عالی بود و عالی به هر چیز اشاره کردید خسته نباشید !
باتشکر از اسپایدی

به نقل از Spectacular-SpiderMan:
بالاخره اومد واقعا اومد اوه مای گاد نمی دونید چقدر منتظر تحلیل و بررسی تریلر بودم ( تحلیل و بررسی های سایت به قدری دقیق مو شکافانه است که آدم تعجب میکنه که مگه اینم بود خود من وقتی خواندنش گفتم وای اینام واقعا بودند!!) دست مریزاد استاد فقیه خدا قوت و اما ..


«اسپایدرمن راهی به خانه نیست» چیزیه که این روزا کلی ذهنمون رو مشغول کرده و واقعا بازار شایعه داغی داشته همه هم بهش فکر کردیم و کلی تو ذهنمون زمینه چینی کردیم،زمینه چینی برای خبیث ششم ( این یکی خیلی بحث بر انگیز بوده) و خبیث مورد علاقمون خلاصه همه هایپ هستیم! کیه که نباشه! ناسلامتی قراره فیلمی بزرگ رو ببینیم خیلی بزرگ فیلمی که گفته میشه مثل اونجرز اندگیم برای فیلم های مرد عنکبوتی باشه فیلمی که خبیث هایی داره از جهان های موازی خبیث هایی که تک تکشون برامون کلی خاطره دارن یعنی:
گرین گابلین یک ریمی شخصیت و ویلنی که سن ریمی خیلی خوب تحویل مون داد کسی که به همه ثابت شده بزرگ ترین ویلن اسپایدیه و کسی که بارها مرگ رو پیچونده و وقتی مطمئن شدیم که تو فیلم هست فهمیدیم که بازم مرگ رو پبچونده! و حالا ما قراره اون رو ببینیم با همه حقه ها و کلک هاش که همون‌طور که در تحلیل اومد انگار قراره پیتر رو فریب بده و دلش رو به رحم بیاره و موجب بحرانی عظیم بشه و گفته میشه قراره خیلی کارا بکنه!
سندمن: شخصیت شنی معروفمون شخصیت جالب که ما در سم ریمی دیدیمش و صحنه های زیبایی داشت( اون صحنه تبدیلش به سند من!) و... خب به نظر میاد که از دنیای سم ریمی باشه و شاید دنیای دیگه! اگه از سم ریمی باشه که سوال پیش میاد( اگه خبیث شده پس اون ماجرای آخر فیلم ( مرد عنکبوتی ۳) چی شد چرا دوباره خبیث شد؟ اگه از دیلی موازی دیگه باشه خب این سوالات پیش نمیاد البته مارول در داستان های سینمایی اش کاملا حرفه ای هست. و مطمئن هستم که یه سندمن خوب تحویل میده و سوالات مارو جواب میده
خب من به شخصه با توجه به قدرت های سندمن مشتاقم ببینم که چه می‌کنه.
الکترو: خبیث برقیمون با نیروهای الکتریکی که قطعا می‌تونه خطرناک باشه و صحنه های اکشن زیبایی رو بیافرینه اما الکترو خیلی سوال ساخت مثلا ما دیدیم که توی قسمتی از تریلر اون رنگش آبیه یعنی که مارول نمی‌خواد همینجوری اون رو عوض کنه و قراره ابتدا اون رو با ظاهر آبی رنگ ببینیم( من زیاد خوشم نمیاد از ظاهر آبی رنگش) خب بعدش اون رو میبینیم با یه لباس متفاوت و سه رنگ متفاوت الکتریسیته هاش زرد بودن همون رنگ سنتی و البته ما تونستیم اون صورتش رو با الکتریسیته ببینیم نمادش در کمیک!( سوال چطور الکترو ظاهر ش عوض شد؟من فکر میکنم ربط داره به اون رآکتور. استارک که دیدیم یعنی یه جورایی ربط پیدا می‌کنه به فناوری استارک ( فرضیه: میستریو نمرده و برگشته و اتفاقا داره خبیث ها رو با تجهیزات استارک ارتقا میده!)) خب باید دید شاید الکترو از دنیای دیگه باشه( واقعا از مارک وب دل
خوشی نداریم)
دکتر اختاپوس: خبیث نابغه که الحق سم ریمی به خوبی نشونش داد اصلا ویلن فیلم مرد عنکبوتی ۲ شد بزرگترین نقطه قوتش و حالا قرار دوباره بیاد تو MCU البته چرا خبیث شد احتمالا باز بازوهایش شیطونی کردن! البته ما شاهد صحنه ای هستیم که داره از ساختمون پرت میشه پایین یعنی دوباره کنترل بازوهایش را کنترل می‌کنه و به آدم خوبه تبدیل میشه ( یاد اون صحنه زیبای آخر فیلم مرد عنکبوتی ۲ افتادم) باید دید چه میشه
لیزارد: خبیث حیوانی دکتر نابغه در چنگ حیوانیت خب مادر مارک وب دیدیمش اما خب میتونست خیلی بهتر باشه و اینجا دوباره برگشته و قرار مارمولک مون کار دستمون بده و...
خبیث ششم؟ هنوز نمی‌دونیم چی میشه آیا اصلا خبیث ششمی است و اگر هست کیه( من میگم میستریو باشه خیلی مشتاقم و مطمئن هستم زنده است)
این فیلم قراره کلی سوپرایز داشته باشه و سوپرایز اصلیش توبی و اندرو حماسه سه اسپایدرمن! سونی خیلی بد سعی کرد مخفیش کنه و همه مطمئن هستیم که هستن ( مخصوصا تریلر برزیلی ) خدا قوت عمو سونی خیلی راز داری :lol:
پیتر پارکر تام هالند قراره شاهد سختی های زیادی باشه و اون صحنه هولناک افتادن ام جی که حماسی میشه اگه اندرو نجاتش بده !
و قراره چه خنده هایی با سه پیتر بکنیم :D
پس قرار است شاهد صحنه های اکشن حماسی احساسی و.. باشیم و از سویی بحران مولتی ورس که به نظرم این فیلم در آینده دنیای سینمایی مارول تاثیر زیادی داره از بحران مولتی ورس تا احتمال رفتن مرد عنکبوتی ( فکر کردن بهش هم وحشت داره( البته من میگم نمیره )) و....
خلاصه بگیم قراره شاهد اثری حماسی زیبا اکشن و احساسی باشیم اثری که قراره تاثیر زیادی بر دنیای سینمایی اسپایدرمن و مارول داشته باشه و شاید خیلی از داستان ها رو به سرانجام برسانیم ( البته فیلم خیلی شلوغی است البته مارول از پسش بر میاد یادتونه تو انیمیشن دنیای عنکبوتی چند تا عنکبوتی بود ولی به حدی داستان عالی بود که هیچ شلوغی توش احساس نمیشد ) البته مارول خیلی حقه بازه ها خیلی به تریلر اعتماد. نکنید یادتونه تو کلی فیلم ما شاهد این بودیم که تو تریلر سرمون کلاه رفته ( نه اینکه فیلم بده یعنی ما شاهد کلی سوپرایز خواهیم بود)
همینقدر بگم که واقعا منتظر اکران و نسخه با کیفیت هستم و می‌خوام ببینم چه آشی برامون پختن!! حال صبر صبر صبر تا حماسه راهی به خانه نیست
ممنون از استاد فقیه بابت تحلیل واقعا خدا قوت همه چی عالی بود و عالی به هر چیز اشاره کردید خسته نباشید !
باتشکر از اسپایدی

استاد شرمنده خیلی پر حرفی کردم حیفم اومد مقاله به این خوبی یه نظر کوتاه بدم.
نقل قول کردن
Navidparker
#20 Navidparker 1400-09-05 15:33
درود و خسته نباشید میگم به آقای فقیه ممنون بابت این تحلیل خوبتون. :-) :-)


-من هم با اجازه میخواستم نکته ای رو راجب تریلر بگم که مربوط میشه به سکانسی که پیتر پارکر و ند لیدز و میشل جونز دارن به اسم دکتر اکتاویوس میخندن ولی به نظرم سکانسی که پیتر و دوستانش دارن میخندن با سکانسی که دکتر اکتاویوس داره اسمشو میگه متفاوته و مربوط به یه صحنه نیست چون محل زندان دکتر استرنج با مکانی که پیتر و ند و میشل هستن کاملا متفاوته!!
در واقع سکانسی که دکتر اکتاویوس داره اسمشو میگه مربوط میشه به صحنه ای که دکتر استرنج و پیتر پارکر با لباس کت و شلوار دارن با هم صحبت میکنن.
سکانسی هم که پیتر و ند و میشل هستن در واقع جایی شبیه به زیر زمین خانه پیتر پارکر اندرو گارفیلد هستش که داخل این سکانس در واقع پیتر تام هالند داره اسم پیتر پارکر های اندرو گارفیلد یا توبی مگوایر رو میپرسه و وقتی که به تام جواب میدن که اسمشون پیتر پارکره،تام هالند و دوستانش خندشون میگیره و فکر میکنن که اندرو گارفیلد یا توبی مگوایر داره باهاشون شوخی میکنه.
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#21 Scarlet Speedster 1400-09-05 16:19
دست مریزاد آقای فقیه!
این حجم از اطلاعات رو حتی سازنده های تریلر هم نمیتونن جمع بندی کنن! واقعاً لذت بردم... مقاله انقدر کامل بود که دیگه نکته‌ای برای گفتن باقی نذاشت. انقدر هم این تریلر دوم خوب بود که تا الان بار ها دیدمش و حسابی هم کیف کردم... لعنتی کلی هایپ و هیجان آدم رو بالا میبره! نمیدونم با این همه نکته و اطلاعاتی رو که یه تریلر حدوداً سه دقیقه‌ای بهمون نشون داد دیگه خود فیلم قراره چه ها کنه... به امید موفقیت فیلم...

یه نکته‌ای هم راجع به لیزارد tasm به ذهنم رسید گفتم باهاتون به اشتراک بذارم:

نقل قول:
و جزئیات دقیقی که سازندگان به آن دقت کرده‌اند دست راست لیزارد به جای ۵ انگشت ۴ انگشت دارد که دقیقاً مطابق فینال فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۱ جایی که پدر گوئن با شات گان به دست او تیر اندازی کرد و به جای پنج انگشت چهار انگشت در آمده بود!!!!
راستش دست راست لیزارد در کل فیلم به این شکل بود و فقط ۴ انگشت داشت! در حقیقت بهتره بگیم از اونجایی که کرت کانرز دست راست خودش رو از دست داده بود در نتیجه سرم لیزارد رو هم برای بازسازی به همون دست تزریق کرد. در ابتدا بعد از رشد دوباره دست کرت ما اون رو با ۵ انگشت دیدیم:
s4.uupload.ir/.../...
اما بلافاصله بعد از اینکه به هیبت لیزاردی در اومد این دست به ۴ انگشت تغییر شکل داد و این روند تا انتهای فیلم هم ادامه داشت:
s4.uupload.ir/.../...
ریشه این مسئله هم در مارمولک های واقعیه؛ تا اونجایی که میدونم مارمولک ها توی دنیای واقعی هم دستاشون ۴ انگشتیه، درست میگم؟! برای همین هم اون دستی که کامل با فرمول لیزاردی بازسازی شده درست مثل مارمولک های واقعی ۴ انگشت داره.
s4.uupload.ir/.../...
این یکی از نکاتیه که خودم شخصا خیلی توی مرد عنکبوتی شگفت انگیز دوستش داشتم و دقت سازندگان فیلم رو هم تحسین میکنم. معلومه سازندگان راهی به خانه نیست هم خوب به جزئیات لیزارد توی اون فیلم توجه کردن و با این نکات ریز خواستن مخاطب کامل حس کنه این لیزارد همون لیزارد قبلیه (و البته باقی خبیث های فیلم...)
از آقای فقیه هم بابت جسارتم عذر خواهی میکنم، خواستم فقط این نکته رو ذکر کنم تا اگه کسی خواست در جریان باشه...
بازم از شما بابت این مقاله جذاب و پر و پیمون تشکر میکنم. خسته نباشید.
نقل قول کردن
Ben2
#22 Ben2 1400-09-05 18:04
با تشکر فراوان از اقای فقیه شرلوک هلمز باید جلوتون لنگ بندازه
ضمنا به نظرم دکتر اول از همه به پیتر میگه خبیث ها رو جمع کنه و پیتر خیلی راحت اونه رو میگیره (مثل اولین شکست شش خبیث) و بعد از حرف استرنج راجبع سرنوشت اونها از پیتر سوء استفاده میکنن و آزاد میشن (ولی این دفعه هوشیارتر)
سه تا نظریه درباره الکترو
۱.شش خبیثی نیست و اول فیلم آبیه و بعد به خاطر ظاهر تابلوش گابلین و اکتاویوس پیشنهاد میدن نیروش رو توی یه راکتور متراکم کنه تا ظاهرش آدمیزادی تر بشه
۲.شش خبیث داریم میستریو ششمیه و با استفاده از سندمن و الکترو نیرو های عناصر رو به مردم ثابت میکنه و قضیه براش دوسر برد میشه یا اسپایدرمن میمیره و دیگه کسی نمیدونه اون قلابیه یا شش خبیث شکست میخورن و میگه دیدین راست گفتم
و برای اینکه مردم الکترو رو نبینن بهش یه راکتور استارک میده تا نیروش رو توش ذخیره کنه و توی شب قابل دید نباشه
۳. نظریه شش خبیثی دو گابلینی با توجه با اینکه mcu در فالکون و سرباز زمستان میخواست نورمن آزبورن داشته باشه شاید اون یارویی که روی گلایدره یه نورمن mcuییه که با توجه به خرید صنایع استارک و اینکه میدونه تجهیزات استارک حدودا کجان شش خبیث رو تقویت میکنه و یه راکتور به الکترو میده
نظریه مرگ سندمن و لیزارد
در یک وات ایف دنیای خودشون کشته میشن مثلا سندمن با بمب هری میمیره و پیتر لیزارد رو پرت میکنه پایین ساختمون
نقل قول کردن
masiha_87
#23 masiha_87 1400-09-05 19:10
به نقل از Ben2:
با تشکر فراوان از اقای فقیه شرلوک هلمز باید جلوتون لنگ بندازه
ضمنا به نظرم دکتر اول از همه به پیتر میگه خبیث ها رو جمع کنه و پیتر خیلی راحت اونه رو میگیره (مثل اولین شکست شش خبیث) و بعد از حرف استرنج راجبع سرنوشت اونها از پیتر سوء استفاده میکنن و آزاد میشن (ولی این دفعه هوشیارتر)
سه تا نظریه درباره الکترو
۱.شش خبیثی نیست و اول فیلم آبیه و بعد به خاطر ظاهر تابلوش گابلین و اکتاویوس پیشنهاد میدن نیروش رو توی یه راکتور متراکم کنه تا ظاهرش آدمیزادی تر بشه
۲.شش خبیث داریم میستریو ششمیه و با استفاده از سندمن و الکترو نیرو های عناصر رو به مردم ثابت میکنه و قضیه براش دوسر برد میشه یا اسپایدرمن میمیره و دیگه کسی نمیدونه اون قلابیه یا شش خبیث شکست میخورن و میگه دیدین راست گفتم
و برای اینکه مردم الکترو رو نبینن بهش یه راکتور استارک میده تا نیروش رو توش ذخیره کنه و توی شب قابل دید نباشه
۳. نظریه شش خبیثی دو گابلینی با توجه با اینکه mcu در فالکون و سرباز زمستان میخواست نورمن آزبورن داشته باشه شاید اون یارویی که روی گلایدره یه نورمن mcuییه که با توجه به خرید صنایع استارک و اینکه میدونه تجهیزات استارک حدودا کجان شش خبیث رو تقویت میکنه و یه راکتور به الکترو میده
نظریه مرگ سندمن و لیزارد
در یک وات ایف دنیای خودشون کشته میشن مثلا سندمن با بمب هری میمیره و پیتر لیزارد رو پرت میکنه پایین ساختمون


وقتی پیتر خواست ایدث (شایدم ایدت) رو به کوئنتین بده، ایدث ازش درخواست تبادل کاربری کرد (یعنی از پیتر اجازه خواست تا کوئنتین رو به عنوان صاحب جدیدش تایید کنه)؛ ولی وقتی پیتر ایدث رو از کوئنتین پس گرفت، ایدث دیگه اجازه ی تبادل کاربری از میستریو نخواست! خیلی بعیده که مارول جزئیات کلیدی مثل این رو فراموش کنه! پس با این حساب ایدث هنوز تحت فرمان کوئنتین بوده، یا از قبل ازش فرمان گرفته بوده که تحت فرمان پیتر بشه! پس با این حساب یا میستریو زندس، یا از طریق هولوگرام ایدث هم که شده میستریو برمیگرده چون ایدث هنوز اجازه ی کاربریش دست کوئنتینه!!!!!
چرا اینو میگم؟ چون وقتی هم پیتر پرسید (این واقعیه؟) ایدث گفت (تمام توهمات از بین رفتن پیتر)! در حالی که هنوز میستریو رو به عنوان صاحبش قبول داشت و به پیتر دروغ گفت!
نقل قول کردن
amin Hajati
#24 amin Hajati 1400-09-05 19:59
سه هفته دیگه اکران میشه :D
نقل قول کردن
masiha_87
#26 masiha_87 1400-09-05 23:05
به نقل از mtm:

wow!!!! نو وی هوم اونم imax! چه شود! مبارک اونایی که میبینن باشه :-) . راستی استاد... امکان داره imax به ایران برسه؟ یا سیستم اختصاصی لازم داره؟ (به اون بعد آینه ای که الکترو رو نگه داشته بود دقت کردید؟)
نقل قول کردن
s.p.i
#27 s.p.i 1400-09-05 23:21
#25
تو کانال تلگرام سایت تبلیغ دیدم دارم بیشتر اسپویل میشم البته چیزای بیشتر تو فیلم هست
البته همنطور که توی این تبلیغ و توی این تحلیل سایت میشه گفت ام جی سالمه و یجورایی نبرد آخر در مجسمه آزادی هست
ولی ایکاش سریع می‌شود دارم هم دیونه میشم و هم بیشتر اسپویل
نقل قول کردن
Ice Man
#28 Ice Man 1400-09-05 23:55
خیلی ممنون آقای فقیه
مثل همیشه سنگ تموم گذاشتین
واقعا اصلا نمیتونم واسه NWH صبر کنم
یادم نمیاد آخرین باری که برای فیلمی انقد مشتاق بودم کی بود!


چیزایی که براشون هیجان دارم اما هنوز مشخص نیستن:


-خبیث ششم!


به نظر شما کیه؟
یعنی ممکنه ونوم باشه؟
حتی اگه جزئی از شش خبیث نباشه من بازم دوست دارم ونوم تو این فیلم باشه
ممکنه ند لیدز باشه؟
یکی از چیزایی که واقعا دوست دارم تو این فیلم اتفاق بیفته یا حداقل این فیلم مقدمه چینیشو کنه تا تو آینده اتفاق بیفته تبدیل شدن ند لیدز به هاب گابلینه
اگه نشه ناامیدم میکنه
اگه راینو باشه چی؟
راینو پتانسیلش رو داره
البته بهتره یه لباس بهتر بش بدن
مال TASM بد نبود اما MCU میتونه بازم بهترش کنه
موربیوسم هست اما امیدوارم اون نباشه
شوکر چی؟
ممکنه لباسشو تقویت کنه و یه نقش بزرگتر ایفا کنه؟ اسکورپیونم میتونه همین کارو کنه
اسکورپیون واقعا پتانسیلشو داره که یه خبیث بزرگتر باشه و تو لول بقیه شرورای فیلم عمل کنه
از اونجایی که مدت زمان فیلم برای پرداختن به همه چی کافی نیست بهتره شروراش اونایی باشن که قبلا حداقل تا حدی معرفی شده باشن


-مردان عنکبوتی دنیاهای دیگه(توبی و اندرو)


همه انتظار داریم که توبی و اندرو تو فیلم باشن
همه شواهدم بمون نشون میده که هستن ولی من بازم تا فیلمو نبینم خیالم راحت نمیشه و خلاصه وقتی بحث سر MCU هست انتظار هر چیزی رو دارم
اما واقعا بیشتره هر چیزی دوست دارم توبی باشش و اگه نباشه به اندازه همه(شایدم بیشتر از خیلیا) ناراحت و ناامید میشم
و امیدوارم این اتفاقات مختص به این فیلم نباشه و MCU در آینده بازم به این شخصیتا و دنیاهاشون بپردازه
امیدوارم شرورای فیلم همه به دنیای اصلی مارول بپیوندن و عنکبوتیای دیگه هم تو فیلما و سریالای آینده هم حضور پیدا کنن
اندرو زیاد واسم مهم نیست ولی اگه اونم باشش خوب میشه


-دردویل


ترجیح میدم که نسخه نت فلیکس رو حفظ کنن اما اگه یکم تغییرش بدن تا با MCU تطبیق پیدا کنه هم اشکال نداره، دیگه چاره چیه
دل تو دلم نیست که یه بار دیگه دردویلو تو لایو اکشن ببینم، حالا هر جوری که میخواد باشه
ولی اگه چارلی کاکس نباشه واقعا عصبانی میشم


اینم نظرم درباره تحلیل و بررسی:


ماسک نصفه اسپایدی خیلی نمادینه، کار جالبی انجام دادن
منم خیلی دلم میخواد به پیشینه اسپایدیه تام پرداخته بشه
شاید بعضیا بگن که چه خبره هر دفعه همون داستان تکراری که همه میدونیمو تعریف میکنن اما مردعنکبوتی واقعا پیشینه جذابی داره و فکر نمیکنم که هیچوقت تکراری بشه
آره واقعا موقع دیدن داک اک حس هممون مثل اون یاروئه تو راتاتویی بود
من هنوزم درباره دلیل تعویض لباسش شک دارم
مطمئن نیستم که دلیلش این بوده باشه
یا شایدم دوست دارم که اینجوری فکر کنم چونکه اصلا از این ایده خوشم نمیاد
پس از سالها گرین گابلین برگشته!
اونم نه هر گرین گابلینی، گرین گابلین ویلم دفو!
خداییش کل دنیای اسپایدی(و مارول) یه طرف، گرین گابلین یه طرف دیگه
کلا یه چیز دیگست
کمیک بوک، انیمیشن، بازی ویدئویی، لایو اکشن و خلاصه هر جایی هر وقتی که نورمن آزبورن/گرین گابلین حتی یه حضور کوتاهی پیدا کنه من کلی هایپ میشم و هیجان زده میشم، این که دیگه هیچی! باورم نمیشه که واقعیه!
برخلاف بقیه من با ظاهرش مشکلی ندارم، اتفاقا برعکس چون واسم حالت نوستالژی داره ازش خوشمم میاد
اما حالا که MCU قراره لباسشو بهتر کنه، گرین گابلین تنها ایرادش رو از دست میده و پرفکت میشه
امیدوارم MCU کاری کنه که شخصیت GG بلاخره اونجوری که لیاقتشو داره برای مردم شناخته بشه و همه متوجه بشن که چقدر شخصیت بی نظیریه
و وقتی که دکی جون زد تام رو نفله کرد یعنی بهترین قسمت تریلر
خیلی با این دیالوگش حال کردم وقتی بش گفت تو که پیتر پارکر نیستی
خیلی باحال بود
راستی دکی با تامم شیمی خوبی داره، کلا خیلی کاریزماتیکه با همه شیمی خوبی داره، احتمالا حتی با اندرو هم جور میشد
خوده ویلسون فیسک که احتمالا نیستش ولی ممکنه پسرشو ببینیم؟
مخصوصا اگه مت مورداک/دردویل باشش حتما حداقل یه اشاره ای به کینگ پینم میشه
البته از کجا معلوم شاید دقیقه آخری به وینسنت گفتن بیا یه کامئو هم تو NWH داشته باش و خوده کینگ رو هم دیدیم!
یعنی ممکنه ام جی مثل گوئن بره تو کما؟
آره منم اصلا خوشم نیومد اسم دکی رو مسخره کردن
این درسته که اگه چیزی مسخرست باید مورد خطابش قرار داد چون اگه ندی هم واقعیتو عوض نمیکنه و MCU هم با طرفداراش تعارف نداره اما بازم شما باید اینو در نظر بگیرین که این چه لطمه ای به شخصیت وارد میکنه
تو نگاه اول میگی شوخیه میخندی و ازش رد میشی اما این باعث میشه که دیگه کمتر این شخصیتو جدی بگیری و فرصت اینکه جایگاه بزرگتری نزد مخاطب کسب کنه رو ازش دریغ کنی، اونم خبیث با ابهتی مثل این نسخه از دکتر اختاپوس! این بی احترامی واقعا غیر قابل بخششه، امیدوارم دکتر جلوتر تو فیلم حقشونو بذاره کف دستشون
تیکه ام جی به دکتر استرنجم بی مزه بود
من برخلاف خیلیا(که تعدادشونم کم نیست) از زندیا و همینطور شخصیت میشل خوشم میاد، حتی بنظرم اگه یه قوس شخصیتی بهتر داشت پتانسیل اینو داشت که از ام جی توبی بهتر باشه اما بجاش خیلی وقتا فقط واسه طنز ازش استفاده میکنن مثل ند(یا حتی از ند بیشتر)
با بازوان ایرون اسپایدی طبیعتا مبارزه داک اک و اسپایدی از حالت عادی( بدون بازوها) هم باحال تر میشه ولی اینو نمیدونم چرا اما این نبرد زیاد واسم هیجانی نداره، توبی vs داک اک یه چیز دیگست
دلیلشم اینه که اسپایدیه تام با دکی گذشته ای نداره
اون رابطه جالب و خصومت شخصی ای که توبی با دکی داشتو نداره
اگه توبی یا اندرو با والچر یا میستریو بجنگنم من همین حسو دارم، یعنی تامو به اونا ترحیح میدم چونکه اینجوری خیلی معنادارتر و بهتر از نبرد کسانیه که به زور همدیگه رو میشناسن و هیچ گذشته ای با هم ندارن
آخه اون حرف دکتر استرنج( یعنی ”به خاطر همین هیچوقت بچه دار نشدم) چه ربطی به حضورش تو اون برنامه یا کلیا داشت!
کلا هروقت استرنج یه چیزی راجب بچه میگه یا کسی چیزی راجب بچه بش میگه بعدش همه تحلیلگرا زود میگن ببین این حتما یه کامئو راجب حضورش تو اون برنامهست :D
بنظرم ما بعضی وقتا بیش از حد درباره بعضی چیزا حساسیت به خرج میدیم، مثلا وقتی الکترو گفت ”اجازه نمیدم اینو ازم بگیری” شاید تو فیلم یه دیالوگ معمولی بوده نه اینکه صرفا مربوط به هدف اصلیش تو فیلم باشه
در ضمن من هنوز تو کف رعد و برقاشم، مخصوصا نحوه به تصویر کشیدن ماسک کلاسیکش
ظاهر الکترو قطعا یکی از هایپ های بزرگ تریلر بود
دیالوگای گرین گابلین حتی از Spider-Man 1 برای NWH مناسبتر به نظر میرسن
هرچند این صحنه(یعنی سقوط معشوقه) برای اسپایدی نمادینه ولی من کلا ازش خوشم نمیاد، دیگه خیلی کلیشه ای شده
اگه بخاطر اسپایدیه اندرو نبود کلا دیسلایکش میکردم اما چون که احتمالش هست با اون اتفاق ارتباطی داشته باشه و چون اگه واقعا اینطور باشه فوق العاده میشه پس واسه همین واسش کلی هیجان دارم!
فکر کن آخرش معلوم بشه مارول هممونو گذاشته سره کار و هیچی اصلا اونجوری که فکر میکردیم نبوده! امیدوارم که واقعیت حتی بهتر از تصوراتمون باشه و نه بدتر


و اینم یه برداشت شخصی:

نمیدونم صرفا جهت ادای احترامه یا اینکه بخشی از داستانه اما بنظر میرسه که همه شرورا اون نقشی رو که تو دنیای خودشون داشتنو بار دیگه توی دنیای تام هالند(یعنی دنیای اصلی MCU) تکرار میکنن
یعنی حالا که اسپایدیه تام اونا رو از دنیای خودشون خارج کرده و سرنوشتشونو تغییر داده، اونا بار دیگه همون آرک شخصیتی سابقشونو تکرار میکنن و به نوعی همون سرنوشت قبلیشونو رقم میزنن
از رستگاری و فداکاری دکتر اختاپوس گرفته تا نحوه درگیری گرین گابلین با اسپایدی و بازیای ذهنیش درباره تنفر مردم و...
و از طرف دیگه اینکه این پیترم رنج و سختیای پیترای دیگه رو تجربه میکنه
سقوط(و مرگ احتمالی) معشوقش(میشل بجای گوئن)، بهترین دوستش در برابرش قرار بگیره(ند/هاب گابلین بجای هری)، از دست دادن زن عمو می(بجای عمو بن) و بابتش عذاب وجدان پیدا کردن و...
حتی شاید حالا که قراره بلاخره پیشینه اسپایدی تامو ببینیم گذشتشو به یکی از شرورای فیلم ربط بدن! اصلا شاید برای همین تا حالا سراغ گذشتش نرفتن که یه روز اینجوری ازش استفاده کنن
به هر حال اینا همش حدس و گمانه
بازم ممنون آقای فقیه، دمت گرم
نقل قول کردن
Amirreza-85
#29 Amirreza-85 1400-09-06 11:14
سلام عالی بود مخم ترکید فوق العاده تیز بین و....اصلا بهترین تحلیلی بود که دیدم
نقل قول کردن
masiha_87
#30 masiha_87 1400-09-06 11:34
.
.
.
.
باورم نمیشه برای ساخت این صحنه مجبور شدم برم لگو بخرم :-|
s4.uupload.ir/.../...
نظرتون چیه؟ پایینی ساخت خودمه
نقل قول کردن
Ben2
#31 Ben2 1400-09-06 11:38
به نقل از masiha_87:
به نقل از Ben2:
با تشکر فراوان از اقای فقیه شرلوک هلمز باید جلوتون لنگ بندازه
ضمنا به نظرم دکتر اول از همه به پیتر میگه خبیث ها رو جمع کنه و پیتر خیلی راحت اونه رو میگیره (مثل اولین شکست شش خبیث) و بعد از حرف استرنج راجبع سرنوشت اونها از پیتر سوء استفاده میکنن و آزاد میشن (ولی این دفعه هوشیارتر)
سه تا نظریه درباره الکترو
۱.شش خبیثی نیست و اول فیلم آبیه و بعد به خاطر ظاهر تابلوش گابلین و اکتاویوس پیشنهاد میدن نیروش رو توی یه راکتور متراکم کنه تا ظاهرش آدمیزادی تر بشه
۲.شش خبیث داریم میستریو ششمیه و با استفاده از سندمن و الکترو نیرو های عناصر رو به مردم ثابت میکنه و قضیه براش دوسر برد میشه یا اسپایدرمن میمیره و دیگه کسی نمیدونه اون قلابیه یا شش خبیث شکست میخورن و میگه دیدین راست گفتم
و برای اینکه مردم الکترو رو نبینن بهش یه راکتور استارک میده تا نیروش رو توش ذخیره کنه و توی شب قابل دید نباشه
۳. نظریه شش خبیثی دو گابلینی با توجه با اینکه mcu در فالکون و سرباز زمستان میخواست نورمن آزبورن داشته باشه شاید اون یارویی که روی گلایدره یه نورمن mcuییه که با توجه به خرید صنایع استارک و اینکه میدونه تجهیزات استارک حدودا کجان شش خبیث رو تقویت میکنه و یه راکتور به الکترو میده
نظریه مرگ سندمن و لیزارد
در یک وات ایف دنیای خودشون کشته میشن مثلا سندمن با بمب هری میمیره و پیتر لیزارد رو پرت میکنه پایین ساختمون


وقتی پیتر خواست ایدث (شایدم ایدت) رو به کوئنتین بده، ایدث ازش درخواست تبادل کاربری کرد (یعنی از پیتر اجازه خواست تا کوئنتین رو به عنوان صاحب جدیدش تایید کنه)؛ ولی وقتی پیتر ایدث رو از کوئنتین پس گرفت، ایدث دیگه اجازه ی تبادل کاربری از میستریو نخواست! خیلی بعیده که مارول جزئیات کلیدی مثل این رو فراموش کنه! پس با این حساب ایدث هنوز تحت فرمان کوئنتین بوده، یا از قبل ازش فرمان گرفته بوده که تحت فرمان پیتر بشه! پس با این حساب یا میستریو زندس، یا از طریق هولوگرام ایدث هم که شده میستریو برمیگرده چون ایدث هنوز اجازه ی کاربریش دست کوئنتینه!!!!!
چرا اینو میگم؟ چون وقتی هم پیتر پرسید (این واقعیه؟) ایدث گفت (تمام توهمات از بین رفتن پیتر)! در حالی که هنوز میستریو رو به عنوان صاحبش قبول داشت و به پیتر دروغ گفت!

اما پیتر مچ کوئینتین رو پیچوند و اسلحه رو ازش گرفت مچ هولوگرام رو که نمیشه پیچوند شاید مثل کمیک میستریوی جدیدی بیاد یا توی یه چه میشد اگر پیتر آخرین توهم مستریو رومتوجه نمیشد برگرده
کلا احتمال خبیث ششم
۱. مستریو
۲.والچر
۳.موبیوس
۴.مخترع مخوف
۵.شوکر
۶. عقرب
۷.گابلینmcu
۷.ونوم
۸.راینو
9.الباقی شرور های محترمی که در فیلم ها حضور داشتن یا اسمشون برده شده
و با توجه به وات ایف و موازی ها میشه اهل قبور رو هم جزء خبیث ها در نظر بگیریم :lol:
نقل قول کردن
Ben2
#32 Ben2 1400-09-06 11:42
راستی داستان چون دارکه شبیه "شکست جانانه "نمیشه
با فاکتور گیری سیمبیوت ها
نقل قول کردن
Ben2
#33 Ben2 1400-09-06 11:44
البته اقای فقیه فکر کنم پریدن پیتر بعد از افتادن دکتر اختاپوس رو یادتون رفت
نقل قول کردن
masiha_87
#34 masiha_87 1400-09-06 12:16
به نقل از Ben2:
به نقل از masiha_87:
به نقل از Ben2:
با تشکر فراوان از اقای فقیه شرلوک هلمز باید جلوتون لنگ بندازه
ضمنا به نظرم دکتر اول از همه به پیتر میگه خبیث ها رو جمع کنه و پیتر خیلی راحت اونه رو میگیره (مثل اولین شکست شش خبیث) و بعد از حرف استرنج راجبع سرنوشت اونها از پیتر سوء استفاده میکنن و آزاد میشن (ولی این دفعه هوشیارتر)
سه تا نظریه درباره الکترو
۱.شش خبیثی نیست و اول فیلم آبیه و بعد به خاطر ظاهر تابلوش گابلین و اکتاویوس پیشنهاد میدن نیروش رو توی یه راکتور متراکم کنه تا ظاهرش آدمیزادی تر بشه
۲.شش خبیث داریم میستریو ششمیه و با استفاده از سندمن و الکترو نیرو های عناصر رو به مردم ثابت میکنه و قضیه براش دوسر برد میشه یا اسپایدرمن میمیره و دیگه کسی نمیدونه اون قلابیه یا شش خبیث شکست میخورن و میگه دیدین راست گفتم
و برای اینکه مردم الکترو رو نبینن بهش یه راکتور استارک میده تا نیروش رو توش ذخیره کنه و توی شب قابل دید نباشه
۳. نظریه شش خبیثی دو گابلینی با توجه با اینکه mcu در فالکون و سرباز زمستان میخواست نورمن آزبورن داشته باشه شاید اون یارویی که روی گلایدره یه نورمن mcuییه که با توجه به خرید صنایع استارک و اینکه میدونه تجهیزات استارک حدودا کجان شش خبیث رو تقویت میکنه و یه راکتور به الکترو میده
نظریه مرگ سندمن و لیزارد
در یک وات ایف دنیای خودشون کشته میشن مثلا سندمن با بمب هری میمیره و پیتر لیزارد رو پرت میکنه پایین ساختمون


وقتی پیتر خواست ایدث (شایدم ایدت) رو به کوئنتین بده، ایدث ازش درخواست تبادل کاربری کرد (یعنی از پیتر اجازه خواست تا کوئنتین رو به عنوان صاحب جدیدش تایید کنه)؛ ولی وقتی پیتر ایدث رو از کوئنتین پس گرفت، ایدث دیگه اجازه ی تبادل کاربری از میستریو نخواست! خیلی بعیده که مارول جزئیات کلیدی مثل این رو فراموش کنه! پس با این حساب ایدث هنوز تحت فرمان کوئنتین بوده، یا از قبل ازش فرمان گرفته بوده که تحت فرمان پیتر بشه! پس با این حساب یا میستریو زندس، یا از طریق هولوگرام ایدث هم که شده میستریو برمیگرده چون ایدث هنوز اجازه ی کاربریش دست کوئنتینه!!!!!
چرا اینو میگم؟ چون وقتی هم پیتر پرسید (این واقعیه؟) ایدث گفت (تمام توهمات از بین رفتن پیتر)! در حالی که هنوز میستریو رو به عنوان صاحبش قبول داشت و به پیتر دروغ گفت!

اما پیتر مچ کوئینتین رو پیچوند و اسلحه رو ازش گرفت مچ هولوگرام رو که نمیشه پیچوند شاید مثل کمیک میستریوی جدیدی بیاد یا توی یه چه میشد اگر پیتر آخرین توهم مستریو رومتوجه نمیشد برگرده
کلا احتمال خبیث ششم
۱. مستریو
۲.والچر
۳.موبیوس
۴.مخترع مخوف
۵.شوکر
۶. عقرب
۷.گابلینmcu
۷.ونوم
۸.راینو
9.الباقی شرور های محترمی که در فیلم ها حضور داشتن یا اسمشون برده شده
و با توجه به وات ایف و موازی ها میشه اهل قبور رو هم جزء خبیث ها در نظر بگیریم :lol:

اون هولوگرام کل لندن رو با خاک یکسان کرد! کوئنتین اون هولوگرام رو میپوشید! پیتر تارش از طریق هولوگرام (مرد گداخته) آتیش گرفت! یه مچ پیچوندن که چیزی نیست...
نقل قول کردن
mjkp
#35 mjkp 1400-09-06 13:31
خیلی عالی بود و جامع واقعا می ارزید یک هفته صبر کنیم برای این مقاله
تیوی اسپات ها کارو سخت کردن البته قبلشم با توجه به تریلر های فیلمای قبلی مارول میدونستیم که صحنه های الکی داره.
و اون صحنه هم عالی بود که نشون میداد الکترو و لیزارد دارن به هوا حمله میکنن :lol:
نقل قول کردن
mjkp
#36 mjkp 1400-09-06 14:00
به نقل از Navidparker:
درود و خسته نباشید میگم به آقای فقیه ممنون بابت این تحلیل خوبتون. :-) :-)


-من هم با اجازه میخواستم نکته ای رو راجب تریلر بگم که مربوط میشه به سکانسی که پیتر پارکر و ند لیدز و میشل جونز دارن به اسم دکتر اکتاویوس میخندن ولی به نظرم سکانسی که پیتر و دوستانش دارن میخندن با سکانسی که دکتر اکتاویوس داره اسمشو میگه متفاوته و مربوط به یه صحنه نیست چون محل زندان دکتر استرنج با مکانی که پیتر و ند و میشل هستن کاملا متفاوته!!
در واقع سکانسی که دکتر اکتاویوس داره اسمشو میگه مربوط میشه به صحنه ای که دکتر استرنج و پیتر پارکر با لباس کت و شلوار دارن با هم صحبت میکنن.
سکانسی هم که پیتر و ند و میشل هستن در واقع جایی شبیه به زیر زمین خانه پیتر پارکر اندرو گارفیلد هستش که داخل این سکانس در واقع پیتر تام هالند داره اسم پیتر پارکر های اندرو گارفیلد یا توبی مگوایر رو میپرسه و وقتی که به تام جواب میدن که اسمشون پیتر پارکره،تام هالند و دوستانش خندشون میگیره و فکر میکنن که اندرو گارفیلد یا توبی مگوایر داره باهاشون شوخی میکنه.

سلام به نظر من هم این منطقی تره
نقل قول کردن
Amirreza-85
#37 Amirreza-85 1400-09-06 16:54
نمیدونم ربطی به این موضوع داره یا نه ولی درمورد جمله ی دکتر استرنج که گفت بخاطر همینه که من بچه نمیخوام.توی انیمیشن مرد عنکبوتی درون دنیای عنکبوتی هم پیتر بی پارکر دقیقا این حرفو وقتی دید مایلز اون فلشه رو شکونده زد :-*
نقل قول کردن
Amirreza-85
#38 Amirreza-85 1400-09-06 17:01
به نقل از masiha_87:
.
.
.
.
باورم نمیشه برای ساخت این صحنه مجبور شدم برم لگو بخرم :-|
s4.uupload.ir/.../...
نظرتون چیه؟ پایینی ساخت خودمه

نه بابا چه اشکالی داره عالی بود ولی باید واسه جسم ستاره ایه پیتر که از بدنش خارج شده بود موی معمولی میزاشتی نه ماسک.و دکتر استرنجتم خوب انتخاب نکردی ولی در کل عالی بود ;-)
نقل قول کردن
tynixer
#39 tynixer 1400-09-06 17:26
سلامی دوباره ،
اول از همه اینکه مقاله واقعا عالی و جامع بود . یعنی فکر کنم خود فایگی هم نمی دونست که این همه نکته توی تریلر هست !
دوستان هم که ماشاالله تمام نکات ریز و درشت را گفتند .
فقط من یک تئوری ای ذهنم رو مشغول کرده :
آیا ممکنه که این اتفاق بیفته :
اونم اینکه نورمن بقیه رو گول زده باشه که اونها در آینده به دست مردعنکبوتی میمیرند ؟ یعنی برای نجات خودش از مرگ ، این دروغ رو گفته باشه که اونها هم بترسن و با نورمن همکاری کنن تا به هدفش یعنی فرار از مرگ برسه ؟ و سوالی که پیش میاد اینه که : پس چرا استرنج گفت که اونا سرنوشتشون مرگه ؟ خب طبق شایعات شاید این دکتر استرج نباشه و مفیستو باشه . یا اینکه جادوی استرنج بعد از وقایع های End Game ضعیف شده باشه . یا هر چیز دیگه ای . خوشحال میشم نظرتون رو بدونم
نقل قول کردن
Amirreza-85
#40 Amirreza-85 1400-09-06 18:32
من بعد از خوندن این مقاله به یک فرضیه رسیدم لطفا نظرتونو درمورد امکان اتفاق افتادنش بدید
خب اگه برید با دقت تریلر دوم رو دوباره ببینید لحظه ی افتادن ام جی ند هم میخواد بیفته و از میله آویزون شده.میگم شاید اونجا ند بمیره بعد بهش سرم گابلینی که تو دست زن عمو می بود رو بهش بزنن و اون زنده بشه و بخاطر اینکه پیتر اونو نجات نداد و ام جی رو نجات داد تبدیل به دشمنش یعنی هاب گابلین بشه.منطقیه؟
نقل قول کردن
masiha_87
#41 masiha_87 1400-09-06 18:37
به نقل از Amirreza-85:
به نقل از masiha_87:
.
.
.
.
باورم نمیشه برای ساخت این صحنه مجبور شدم برم لگو بخرم :-|
s4.uupload.ir/.../...
نظرتون چیه؟ پایینی ساخت خودمه

نه بابا چه اشکالی داره عالی بود ولی باید واسه جسم ستاره ایه پیتر که از بدنش خارج شده بود موی معمولی میزاشتی نه ماسک.و دکتر استرنجتم خوب انتخاب نکردی ولی در کل عالی بود ;-)

دکتر استرنج گران بود :lol:
راستش برای پیتر نتونستم مو پیدا کنم. من خیلی لگو دارم ولی هر چقدر گشتم مو برای پیتر (که قهوه ای باشه) پیدا کنم. موضوع اینه که فقط خواستم سطح فتوشاپم رو بسنجم به خاطر همین یکم شل گرفتم :-*
نقل قول کردن
tynixer
#42 tynixer 1400-09-06 18:59
یعنی یک چیزی پیدا کردم باقلوا ! :lol:
خب این یکی از جعبه های اسباب بازی های nwh هستش :
s4.uupload.ir/.../...
حالا اگه روش زوم کنیم ... : :roll:
s4.uupload.ir/.../...
و تصویر واضح تر ... : :lol:
s4.uupload.ir/.../...
خب حالا اونایی که میگفتن توبی و اندرو توی فیلم نیستن کجان !؟ :lol:
نقل قول کردن
Ilya202020
#43 Ilya202020 1400-09-07 09:00
به نقل از tynixer:
یعنی یک چیزی پیدا کردم باقلوا ! :lol:
خب این یکی از جعبه های اسباب بازی های nwh هستش :
s4.uupload.ir/.../...
حالا اگه روش زوم کنیم ... : :roll:
s4.uupload.ir/.../...
و تصویر واضح تر ... : :lol:
s4.uupload.ir/.../...
خب حالا اونایی که میگفتن توبی و اندرو توی فیلم نیستن کجان !؟ :lol:

مراقب باش امریکا ندزدتت :lol:
جدا از شوخی دمت گرم حضور توبی تایید شده ولی هنوز اندرو نه
نقل قول کردن
tynixer
#44 tynixer 1400-09-08 13:21
به نقل از Amirreza-85:
من بعد از خوندن این مقاله به یک فرضیه رسیدم لطفا نظرتونو درمورد امکان اتفاق افتادنش بدید
خب اگه برید با دقت تریلر دوم رو دوباره ببینید لحظه ی افتادن ام جی ند هم میخواد بیفته و از میله آویزون شده.میگم شاید اونجا ند بمیره بعد بهش سرم گابلینی که تو دست زن عمو می بود رو بهش بزنن و اون زنده بشه و بخاطر اینکه پیتر اونو نجات نداد و ام جی رو نجات داد تبدیل به دشمنش یعنی هاب گابلین بشه.منطقیه؟


نمی دونم ، فکر نکنم . چون اصلا وجدان ندی که ما دیدیم اصلا اینجوری نیست . فکر نمیکنم که درست از آب در بیاد
نقل قول کردن
Amirreza-85
#45 Amirreza-85 1400-09-12 00:26
میگم به نظرتون شباهت بعضی از دیالوگ ها در spider man no way home و spider man in the veb world دقت کردید؟ من همینجوری یه بار این انیمشن رو دیدم و تاحالا دوتا دیالوگ تقریبا عین هم شنیدم.اولی شباهت حرف پیتر پارکر تام هالند که میگه:l can't save evry one تقریبا همین جمله رو اون اسپایدر خوکه توی اتاق مایلز به خود مایلز میگه وقتی که عموش مرده بود.دومیش شباهت حرف دکتر استرنج که بخاطر حرکت پیتر میگه واسه همینه که من بچه نمیخوام.دقیقا همین جمله رو پیتر بی پارکر درمورد مایلز زد وقتی اون فلشو خراب کرده بود :-* اون 17دسامبر که توی انیمیشن هم بود و چندبار نشونش داد هم که خیلی عجیب بود(یکی از کاربرای سایت خودمون پیداش کرده بود ;-) )به نظرتون عجیب نیست؟منتظر نظراتون هستم ;-)
نقل قول کردن
Ilya202020
#47 Ilya202020 1400-09-15 09:02
خبر داغ
ست لگویی لو رفته
ucarecdn.com/.../

ucarecdn.com/.../
نقل قول کردن
P.B.P
#48 P.B.P 1400-09-18 10:04
سلام
استاد ترابی من یه سوال داشتم و اونم اینکه نو وی هوم ۸ روز دیگه تو سینما ها اکران میشه و فکر کنم شما برای دیدن این فیلم لحظه شماری میکنید و به احتمال ۱۰۰٪ به سینما میروید و احتمال میدم بعد از اون هم مقالاتی رو برای سایت می نویسین راستیتش من نسخه بلوری میبینم که اونم ۴۵ روز بعد از اکران فیلم منتشر میشود،میخواستم بدونم میشه بعد از ۴۵ روز مقاله بنویسین و اگر هم جوابتان نه هست میشه حداقل تیتر های مقاله ها اسپویل دار نباشند(چون خودم و هیچ فن اسپایدرمنی دوست نداره برای همچین فیلم معرکه اب اسپویل بشه)(یه چیز دیگه کیفیت پرده هم واقعا مزخرفه و ننگ بزرگی که یه فن اسپایدرمن برای فیلم مورد انتظارش کیفیت پرده نگاه کنه)(من چون از بس شما و سایتتونو رو دوست دارم این حرفا رو میزنم)
خیلی ممنونم.
نقل قول کردن
AS-Spider
#49 AS-Spider 1400-09-18 12:56
سلام استاد تیوی اسپات جدید که سه تا ویلن الکترو و گرین گابلین و دکتر اختاپوس رو نشون میدن دیدید؟ واقعا لباس جدید ویلم دفو خیلی خوبه، الکتروعم هی یچیزی میگه به اسپایدی اندرو مربوطه بعد اندرو دوباره جدیدا تکذیب کرده :lol:
داک آکم دوباره یجوری به توبی اشاره کرد.
زن عمو می هم بالاخره میمیره :cry:
استاد راستی شما سینما میرید؟ بعد بنظرتون فیلمو پرده ای ببینیم تا اسپویل نشیم یا وایسیم تا بلوری بیاد؟؟؟
دوستام به شوخی میگن پرده ای بیاد میریم میبینم اسپویلت میکنیم :lol:
نقل قول کردن
mtm
#50 mtm 1400-09-18 13:13
به نقل از P.B.P:
سلام
استاد ترابی من یه سوال داشتم و اونم اینکه نو وی هوم ۸ روز دیگه تو سینما ها اکران میشه و فکر کنم شما برای دیدن این فیلم لحظه شماری میکنید و به احتمال ۱۰۰٪ به سینما میروید و احتمال میدم بعد از اون هم مقالاتی رو برای سایت می نویسین راستیتش من نسخه بلوری میبینم که اونم ۴۵ روز بعد از اکران فیلم منتشر میشود،میخواستم بدونم میشه بعد از ۴۵ روز مقاله بنویسین و اگر هم جوابتان نه هست میشه حداقل تیتر های مقاله ها اسپویل دار نباشند(چون خودم و هیچ فن اسپایدرمنی دوست نداره برای همچین فیلم معرکه اب اسپویل بشه)(یه چیز دیگه کیفیت پرده هم واقعا مزخرفه و ننگ بزرگی که یه فن اسپایدرمن برای فیلم مورد انتظارش کیفیت پرده نگاه کنه)(من چون از بس شما و سایتتونو رو دوست دارم این حرفا رو میزنم)
خیلی ممنونم.

والا من که الان ایرانم و امکان دیدنش رو تو سینما ندارم . ولی شاید ماه ژانویه یه سفر برم و بتونم ببینمش . ولی خب در هر حال کیفیت پرده ای هم بیاد میبینمش . منتهی میدونی که نمیشه مقاله ننوشت . مقاله خواهیم داشت و زیاد هم خواهیم داشت.
ولی قول میدم اگه اسپویل داشت اولش اعلام کنیم تا شما اسپویل نشی
نقل قول کردن
mtm
#51 mtm 1400-09-18 13:15
به نقل از AS-Spider:

استاد راستی شما سینما میرید؟ بعد بنظرتون فیلمو پرده ای ببینیم تا اسپویل نشیم یا وایسیم تا بلوری بیاد؟؟؟
دوستام به شوخی میگن پرده ای بیاد میریم میبینم اسپویلت میکنیم :lol:

من تایید نشده تو سینما میبینم یا نه
ولی قطعا هر جوری بشه میبینمش
نسخه پرده ای دیدن هم لطف خودش رو داره
من یه بخش زیادی از عمر فیلم دیدن مون به دیدن این نسخه ها گدشت: هری پاتر 1، ارباب حلقه ها، مومیایی 2، ماموریت غیر ممکن 2، بلید 2، مرد عنکبوتی 2 و ...
فقط نمیدونم چرا جدیدا نسخه های پرده ای اینقدر صداشون داغونه
نقل قول کردن
AS-Spider
#52 AS-Spider 1400-09-18 14:07
به نقل از mtm:
به نقل از AS-Spider:

استاد راستی شما سینما میرید؟ بعد بنظرتون فیلمو پرده ای ببینیم تا اسپویل نشیم یا وایسیم تا بلوری بیاد؟؟؟
دوستام به شوخی میگن پرده ای بیاد میریم میبینم اسپویلت میکنیم :lol:

من تایید نشده تو سینما میبینم یا نه
ولی قطعا هر جوری بشه میبینمش
نسخه پرده ای دیدن هم لطف خودش رو داره
من یه بخش زیادی از عمر فیلم دیدن مون به دیدن این نسخه ها گدشت: هری پاتر 1، ارباب حلقه ها، مومیایی 2، ماموریت غیر ممکن 2، بلید 2، مرد عنکبوتی 2 و ...
فقط نمیدونم چرا جدیدا نسخه های پرده ای اینقدر صداشون داغونه

استاد پس اگه میشه یه زیرنویسم برای کاربرای سایت قرار بدید.
چون ما هم میخوایم ببینیم ولی هیچ جایی زیرنویس نمیذارن برای پرده ای.
نقل قول کردن
P.B.P
#53 P.B.P 1400-09-18 14:41
به نقل از mtm:
به نقل از P.B.P:
سلام
استاد ترابی من یه سوال داشتم و اونم اینکه نو وی هوم ۸ روز دیگه تو سینما ها اکران میشه و فکر کنم شما برای دیدن این فیلم لحظه شماری میکنید و به احتمال ۱۰۰٪ به سینما میروید و احتمال میدم بعد از اون هم مقالاتی رو برای سایت می نویسین راستیتش من نسخه بلوری میبینم که اونم ۴۵ روز بعد از اکران فیلم منتشر میشود،میخواستم بدونم میشه بعد از ۴۵ روز مقاله بنویسین و اگر هم جوابتان نه هست میشه حداقل تیتر های مقاله ها اسپویل دار نباشند(چون خودم و هیچ فن اسپایدرمنی دوست نداره برای همچین فیلم معرکه اب اسپویل بشه)(یه چیز دیگه کیفیت پرده هم واقعا مزخرفه و ننگ بزرگی که یه فن اسپایدرمن برای فیلم مورد انتظارش کیفیت پرده نگاه کنه)(من چون از بس شما و سایتتونو رو دوست دارم این حرفا رو میزنم)
خیلی ممنونم.

والا من که الان ایرانم و امکان دیدنش رو تو سینما ندارم . ولی شاید ماه ژانویه یه سفر برم و بتونم ببینمش . ولی خب در هر حال کیفیت پرده ای هم بیاد میبینمش . منتهی میدونی که نمیشه مقاله ننوشت . مقاله خواهیم داشت و زیاد هم خواهیم داشت.
ولی قول میدم اگه اسپویل داشت اولش اعلام کنیم تا شما اسپویل نشی

بسیار سپاسگزارم،همین هم برای من کفایت میکنه.
نقل قول کردن
mtm
#54 mtm 1400-09-18 18:18
به نقل از AS-Spider:
به نقل از mtm:
به نقل از AS-Spider:

استاد راستی شما سینما میرید؟ بعد بنظرتون فیلمو پرده ای ببینیم تا اسپویل نشیم یا وایسیم تا بلوری بیاد؟؟؟
دوستام به شوخی میگن پرده ای بیاد میریم میبینم اسپویلت میکنیم :lol:

من تایید نشده تو سینما میبینم یا نه
ولی قطعا هر جوری بشه میبینمش
نسخه پرده ای دیدن هم لطف خودش رو داره
من یه بخش زیادی از عمر فیلم دیدن مون به دیدن این نسخه ها گدشت: هری پاتر 1، ارباب حلقه ها، مومیایی 2، ماموریت غیر ممکن 2، بلید 2، مرد عنکبوتی 2 و ...
فقط نمیدونم چرا جدیدا نسخه های پرده ای اینقدر صداشون داغونه

استاد پس اگه میشه یه زیرنویسم برای کاربرای سایت قرار بدید.
چون ما هم میخوایم ببینیم ولی هیچ جایی زیرنویس نمیذارن برای پرده ای.

مشکل صدا نباشه شاید بشه زیرنویس گذاشت
نقل قول کردن
s.p.i
#55 s.p.i 1400-09-19 15:15
در مورد پدر میشل چند حالت داره

یک پدرش نیک فیوری هست و البته میشل شاید در آینده تبدیل بشه به رئیس شیلد که البته تئوری و ضعیفه بنظرم ولی شاید یکی از دلایل جدا شدن ام جی با پیتر همین باشه

دو پدرش يکی از روسای خلافکار شهر و شاید برج استارک خریده باشه (توی مصاحبه جدید تام هالند گفت میدونه کی برج اونجرز خریده که توی این فیلم قضیه مشخص میشه و شاید اون شخص این تجهیزات به این خبیث ها داده ) که توی سگانه جدید شاهد درگیری
نقل قول کردن
AS-Spider
#56 AS-Spider 1400-09-21 10:28
دوستان ظاهرا نسخه بلوری اردیبهشت سال دیگه میاد.فک کنم همه باید برای جلوگیری از اسپویل شدن پرده ای ببینیم.
استاد نقد شانگ چی کی بر روی سایت قرار میگیره؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45