10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «خرگوش سفید» (White Rabbit) بدانید

حقیقت-فکت-facts-اطلاعات-معرفی-شخصیت-خرگوش-سفید-وایت-ربیت-رابیت-white-rabbit-لورینا-دادسون-دادسن-بیوگرافی-تاریخچه-دشمن-مونث-مردعنکبوتی-اسپایدرمن

امروز میخواهیم درباره ی یکی از دشمنان مونث مردعنکبوتی براتون بنویسیم که اخیراً زیاد در داستان های اسپایدرمن دیده شده!

مقدمه: دکتر «لورینا دادسون» (Lorina Dodson) ملقب به «خرگوش سفید» (وایت ربیت/White Rabbit) از شخصیت های جالب دنیای کمیک بوک های ماروله که حتی گاهی اوقات به عنوان یک ضدقهرمان که به کمک مردعنکبوتی هم اومده . او اخیراً بیشتر به چشم اومده و محبوب شده به طوری که سایت The Star از او در فهرست "8 شخصیت خرگوشی باحال و عجیب در دنیای کمیک" یاد کرد. سایت ScreenRant   هم از این شخصیت تو لیست "10 دشمن مونث برتر اسپایدرمن" استفاده کرد و همچنین در فهرست "10 دشمن برتر اسپایدرمن که از آن چیزی که به نظر میرسند باهوش تر هستند". سایت CBR از خرگوش سفید در تاپ لیست هایی همچون "10 دشمن برتر مردعنکبوتی که دوست داریم در MCU ببینیم"، "10 دشمن برتر بامزه ی اسپایدرمن" و "10 دشمن برتر مردعنکبوتی که تِم حیوانی دارند" استفاده کرد. همچنین شاهد حضور او در در رویدادهای سالهای اخیر اسپایدرمن همچون "شکار شده" و "جنگ تبهکاران" بوده ایم و به همین دلیل لازمه که بیشتر باهاش آشنا شوید!

 

- خرگوش سفید در یک نگاه

خرگوش سفید (White Rabbit)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 131 از سری اول کمیک های Marvel Team-Up (جولای 1983)

خلق شده توسط: جی. ام. دی متیوس، کری گامیل، مارک اسپوزیتو

«لورینا دادسون» (Lorina Dodson) در خانواده ای ثروتمند به دنیا آمد وهمه چیز برایش فراهم بود ولی مدام حوصله اش سر میرفت و تنها با ادبیات کلاسیک مثل "آلیس در سرزمین عجایب" (که داستان مورد علاقه ش بود) خودش را سرگرم میکرد. وقتی بزرگتر شد و به سن 25 سالگی رسید پدر و مادرش مجبورش کردن با مردی 82 ساله ازدواج کند. او از این کار متنفر بود و شوهرش را کشت. سپس از ارثیه بزرگی که از شوهرش به دست آورده بود استفاده کرد برای تهیه گجت های مرگبار تا یک زندگی پرهیجان و خطرناک را تجربه کند و اسم خودش را «وایت رابیت» یا «خرگوش سفید» گذاشت و لباسی بر تن کرد که ترکیبی بود از شخصیت اصلی «آلیس در سرزمین عجایب» و یک «پلی بوی بانی» (نام پیشخدمت‌هایی است که در کلوب پلی‌بوی کار می‌کنند. پیشخدمت‌های این کلاب لباسی را می‌پوشند که از خرگوش تاکسیدوپوش پلی‌بوی الهام گرفته شده بود). درسته که شاید در نگاه نخست مضحک به نظر برسد ولی بسیار دقیق است و نقشه های خوبی میکشد. او علاوه بر مرد عنکبوتی با شخصیت مضحکی به نام «مرد قورباغه ای» (فراگ من) نیز دشمنی دارد و مدتی است به گروه خبیثی متشکل از خبیث های مونث مرد عنکبوتی به نام «سندیکای شرارت» پیوسته است. همچنین اخیرا به عنوان معاون یا دستیار «تومستون» در کمیک های مردعنکبوتی به تصویر کشیده شد.

 

1- اولین حضور در دنیای کمیک بوک

اولین کمیک وایت ربیت

اولین حضور وایت ربیت در دنیای کمیک مربوط میشه به شماره 131 از سری اول کمیک بوک های Marvel Team-Up . در این داستان دیدیم که خرگوش سفید به همراه مزدوران خودش داره رستوران های فست فود سرقت میکنه (از رستوران Kwikkee Burger). تا اینکه یکی از مشتریان رستوران ها به نام «یوجین پاتیلیو» ملقب به «فِراگ مَن» سعی کرد جلوی او را بگیره (درباره شخصیت فراگ من و پدرش میتونید در اینجا اطلاعات کسب کنید):

کمیک فراگ من

مرد قورباغه ای

تا اینکه اسپایدرمن سر رسید ولی خرگوش سفید موفق به فرار شد و دفعه ی بعد سعی کرد به یک نمایشگاه کتاب دستبرد بزنه اما در مسیر وقتی مردعنکبوتی و فراگ من رو دید، تصمیم گرفت اونا رو به قتل برسونه. اینجا بود که فهمیدیم پدر فراگ من (که از خلافکاران سابق بود) یکی از افراد خرگوش سفیده!

کمیک مرد قورباغه ای

در نهایت فراگ من تونست جلوی خرگوش سفید را (که میخواست با چکمه های پرنده اش فرار کنه) بگیره و دستگیر شد. همچنین معلوم شد که پدرش یک عامل نفوذی در گروه تبهکاری خرگوش سفید بوده که به درخواست پلیس وارد گروه شده بوده تا از خرگوش سفید اطلاعات کسب کنه! (از اون موقع به بعد فراگ من تبدیل شد به یکی از دشمنان اصلی واریت ربیت!).

 

3- او با والروس همکاری کرد تا از مرد قورباغه ای انتقام بگیره!

در مورد قبلی گفتیم که نوعی خصومت بین خرگوش سفید و فراگ من وجود دارد. به همین دلیل در شماره 185 از کمیک های Spectacular Spider-Man شاهد بودیم که خرگوش سفید برگشت و با شخصیت خبیث گمنام و عجیبی به نام «گراز دریایی» (که اینجا معرفی شده) متحد شد تا از فراگ من انتقام بگیره!

والروس - خرگوش سفید

آنها در سطح شهر دست به طغیان زدند و مردعنکبوتی و فراگ من در تلویزیون دیدند که خرگوش سفید و گراز دریایی اعلام کردند تا وقتی فراگ من خودش را به آنها تسلیم نکند دست از خرابکاری برنخواهند داشت!

مرد عنکبوتی - خرگوش سفید

به همین دلیل و علیرغم توصیه های مردعنکبوتی، فراگ من وارد عرصه شد تا با آنها بجنگد و در نهایت خیلی شانسی (!) و به کمک پدرش تونست خرگوش سفید را شکست بده:

دشمنان مسخره مردعنکبوتی

 

4- قدرت ها و قابلیت ها

خرگوش سفید از قدرت های فوق بشری بهره ای نداره ولی عاشق آثار «لوئیس کارول» است (لوئیس کارول نویسنده مشهور قرن 19 میلادی که جزو بزرگترین نویسندگان ادبیات کودک جهان به‌شمار می‌رود و معروف ترین اثرش "آلیس در سرزمین عجایب" است) و تجهیزاتش نیز منعکس کننده ی این شیفتگی است.

قدرت های خرگوش سفید

یعنی از چتری استفاده میکند که هویج های تیز و انفجاری شلیک میکند و یا از یک خرگوش رُباتیک و زرهی یا خرگوش های کوچک جهش یافته! او همچنین چکمه های پرنده (jet boots)، سپلین (نوعی کشتی هوایی) و یک خودروی وَن به نام Bunnymobile دارد! ضمناً، به مهارت های رزمی مجهز است. به ادبیات هم علاقه داره و در این رشته از دانشگاه فارغ التحصیل شده.

 

5- او با آرکید رابطه ی عاشقانه داشته!

در کمیک سه قسمتی Claws که در اینجا معرفی شده است، دیدیم که خرگوش سفید در حالی که لباسش تغییر کرده بود، با خلافکاری به نام «آرکید» رابطه ی رومانتیک برقرار کرده!

- او با آرکید رابطه ی عاشقانه داشته!

آرکید که اینجا معرفی شده است،  از دشمنان معروف مردان ایکس است و قدرت خاصی نداره ولی معمولا یک شهربازی داره به نام Murderworld که دیگر قهرمانان رو در اون گیر میندازه و تله های مرگباری هم درش کار میگذاره. بنابراین هر کی در آنجا گیر میفته باید برای بقا و زنده موندن تلاش و تقلا کنه! آنها سپس با «ولورین» و «گربه سیاه» درگیر میشوند و البته به طور مفتضحانه ای شکست میخورند و آخرش هم در سرزمینی ماقبل تاریخ به نام "سرزمین وحشی ها" (Savage Land) گرفتار میشوند (برای آشنایی با سرزمین وحشی ها اینجا را کلیک کنید) و خرگوش سفید به عنوان ملکه ی قبیله ای جنگجویان انتخاب میشه و از آرکید انتقام میگیره (چون آرکید او را "احمق" صدا زده بود!).

 

6- او با ددپول هم نبرد کرده!

در آیتم شماره 6 از این مقاله گفتیم که «ددپول» هم سابقه ی پوشیدن لباس سیمبیوت سیاه فضایی اسپایدرمن رو داره. در شماره 3 از کمیک Deadpool: Back in Black دیدیم که وقتی ددپول سیمبیوت را بر تن داشت به همراه گربه سیاه (که ددپول را با اسپایدرمن اشتباه گرفته بود!) با خرگوش سفید (که طبق معمول دست به سرقت زده بود) روبرو شد:

ددپول خرگوش سفید

همانطور که در تصویر بالا دیدید او با خرگوش های جهش یافته به ددپول و گربه سیاه حمله کرد که باعث خنده ی آنها شد!

 

7- او از اعضای اصلی گروه "سندیکای شرارت" بوده!

سندیکای شرارت

در سالهای اخیر خرگوش سفید را در قالب گروه "سندیکای شرارت" (Sinister Syndicate) دیده ایم که در واقع از دشمنان مونث مردعنکبوتی تشکیل شده است (دیگر اعضایش عبارتند از «بیتل»، «الکترو»، «لیدی اختاپوس» و «اسکورپیا»). هدف اولیه این گروه این بود که از «بومرنگ» انتقام بگیرند. آنها ماموریت خود را با حمله با مرکز "ف.ی.س.ت" آغاز کردند (بومرنگ آنجا کارهای داوطلبانه انجام میداد!). سپس پیتر پارکر وارد عمل شد و پس از نجات زن عمویش، به بومرنگ کمک کرد تا با سندیکا مبارزه کند ولی در نهایت اتفاقاتی میفته که بومرنگ اسیر میشه.

مردعنکبوتی - وایت ربیت

سپس «کینگ پین» (که آن موقع شهردار شده بود) با نیروهای خودش به مقر آنها حمله میکنه تا بومرنگ رو ازشون بگیره و اینجاست که نوعی همکاری بین سندیکا و مردعنکبوتی علیه نیروهای کینگ پین شکل میگیره (شما میتونید این داستان را ترجمه فارسی در اینجا و اینجا بخونید).

 

8- او یک بار از مری جین شکست سختی خورد!

«مری جین واتسون» (همسر سابق و عشق همیشگی پیتر پارکر/مردعنکبوتی) در شماره 600 مرد عنکبوتی شگفت انگیز بار دیگر به شهر نیویورک برگشت. 5 شماره بعد خوانندگان فهمیدند که چرا هالیوود را ترک کرده بوده. در واقع دوست پسرِ بازیگر او به نام «بابی کار» درگیر فعالیت های غیر قانونی که توسط خرگوش سفید اداره میشد، شده بود. سپس خرگوش سفید به کلوپی که مری جین و بابی در آن بودند حمله کرد.

9- بازگشت قهرمانانه مری جین به نیویورک

اما مری جین خودش را به شکل یکی از افراد خرگوش سفید درآورد و با استفاده از cream machine، خرگوش سفید را شکست داد. بعدش هم فهمید که مسئولیت پذیری که پیتر را به خاطر آن سرزنش میکرده، چیز خیلی خوبیه و به نیویورک برگشت.

 

9- حضور در رویداد "شکار شده"

شکار شده - وایت ربیت

خرگوش سفید در رویداد مهم "شکار شده" (Hunted) که اینجا ترجمه شده است حضور داشت. او یکی از چندین شخصیت با تم حیوانی بود که توسط «تسک مستر» و «بلک انت» دستگیر شد تا در شکار بزرگ «کریون شکارچی» شرکت داشته باشد. او سپس خودش را طعمه قرار داد تا ربات های شکارچی مورد حمله ی دیگر زندانی های کریون قرار بگیرند (کمیکش اینجاست) و خودش هم علیه آنها جنگید و در نهایت آزاد شد.

 

10- او اخیرا به عنوان معاون تومستون به تصویر کشیده میشود

خرگوش سفید - تومستون

اخیرا در کمیک بوک های مردعنکبوتی شاهد بوده ایم که خرگوش سفید به استخدام یکی از روسای مافیایی شهر نیویورک یعنی تومستون درآمده (برای آشنایی کامل با تومستون، این مقاله را بخوانید) و به عنوان معاون مورد اعتماد وی عمل میکند.

وایت ربیت - تومستون

مثلا وقتی توم‌استون در حال جنگ با رُز بود به خرگوش سفید دستور داد سردبیر و مدیر دیلی بیوگل، رابی رابرتسون، را برای گرفتن انتقام شخصی‌ش بدزدد. همچنین در شماره 19 و  20 از سری جدید کمیک های "مردعنکبوتی شگفت انگیز" (که اینجا و اینجا ترجمه شده اند) دیدیم که مردعنکبوتی و گربه سیاه تصمیم گرفتند تا نقاب و لباس قهرمانی از صورت و بدن بردارند تا از یک قرار رومانتیک با یکدیگر لذت ببرند و کمی خستگی در کنند. سپس پیتر مجبور شد به همراه گربه سیاه آنجا را ترک کنند تا درباره انفجاری که رخ داده بود تحقیق کنند. در ادامه مشاهده کردیم که گروهی به نام "شش سیلیکون" (The Silicon Six) که از خوره های فن آوری تشکیل شده است به دنبال خرگوش سفید هستند ولی بعدش معلوم شد که خرگوش سفید خودش فن آوری ها را به آنها اجاره داده است. اما در نهایت مدیر این گروه به نام میشال به قتل رسید و "پنج سیلیکون" خود را به عنوان تهدیدی برای قهرمانان داستان بروز دادند!

رومانتیک خرگوش سفید - اسپایدرمن

در نهایت اما خرگوش سفید به قهرمانان داستان کمک کرد تا آنها را شکست دهند و حتی دیدیم که خرگوش سفید برای آنکه حس حسادت گربه سیاه را تحریک کند، مردعنکبوتی را بغل کرد! ولی در مجموع و علیرغم اینکه او چندین بار در سالهای اخیر به مردعنکبوتی و دوستانش کمک کرده به نظر نمیرسه که علاقه ای به اسپایدرمن داشته باشد.

 

 مهدی ترابی مهربانی

  All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه:

15 دشمن مونث برتر مرد عنکبوتی

10 داستان برتر MARVEL TEAM-UP

قسمت آخر از رویداد "جنگ تبهکاران" (GANG WAR) ترجمه شد + لینک دانلود

رویداد بزرگ مرد عنکبوتی در سال 2019 (شکار شده /HUNTED ) - کامل + لینک دانلود

5 شخصیتی که سعی کردند دستیار مردعنکبوتی باشند

15 دفعه ای که مری جین عمل قهرمانانه انجام داده است!

10 ویژگی بارز دشمنان مردعنکبوتی

معرفی تمام نسخه‌ های شش خبیث در دنیای کمیک

10 تیم آپ (TEAM-UP) عجیب مرد عنکبوتی در دنیای کمیک!

15 دشمن برتر مرد عنکبوتی که در قرن 21 میلادی خلق شده اند!

10 حقیقت مهمی که باید درباره «بیتل» (BEETLE) بدانید

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

10 دشمن مرد عنکبوتی که از کمیک ها ناپدید شدند!

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

بزرگان تاریخ كمیك بوک های اسپایدرمن: جی. ام. دی متیوس

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1403-02-08 13:36
دو تا زحمت واستون دارم، یکی اینکه مثل همیشه ایرادات تایپی رو بگید تا اصلاح بشن و دو اینکه بشمارید ببینید تا حالا تو سایت چند مقاله معرفی شخصیت برای دشمنای اسپایدرمن نوشته شده
نقل قول کردن
اصغر
#2 اصغر 1403-02-08 15:20
من عاشق شخصیت وایت ربیت هستم
خیلی کول و کیوته :lol:
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#3 The Spectacular Burmun 1403-02-08 15:21
به نقل از mtm:
دو تا زحمت واستون دارم، یکی اینکه مثل همیشه ایرادات تایپی رو بگید تا اصلاح بشن و دو اینکه بشمارید ببینید تا حالا تو سایت چند مقاله معرفی شخصیت برای دشمنای اسپایدرمن نوشته شده

سلام استاد
اوقاتتون بخیر
در مورد سوال آخرتون هم من 60 تا شمردم.البته اگه معرفی شخصیت رو حساب نکنیم چون مثلا مقاله معرفی میستریو داریم بعد یه مقاله هم دارم 10 حقیقت مهم درباره میستریو
بااینحال 60 تا هم عدد زیادیه و اگر اون دست مقاله رو هم حساب کنیم حدودا 70 تا میشه و به معنای کلمه خسته نباشید داره که دشمنان درجه 1 و 2 یا بعضا درجه 3 کاراکتر محبوبتون رو بشناسید و درباره شون مقاله داشته باشید!
به این میگن ادای احترام به کاراکتر...
نقل قول کردن
Aliwoo
#4 Aliwoo 1403-02-08 15:21
سلام مقاله ی خوبی بود ولی من واقعا از این شخصیت بدم میاد و حتی خیلی ناراحت میشم که به عنوان دشمن اسپایدر من هم بشناسنش (البته این فقط نظر و سلیقه ی من هستش)
نقل قول کردن
استاد
#5 استاد 1403-02-08 15:23
ممنون بابت مقاله که مثل همیشه عالی بود
فکر میکنم مارول با بها دادن به این شخصیت و تبدیل کردنش به معاون توماستون میخواد ازش نوعی هارلی کوئین بسازه
البته من که میگم پتانسیلش از هارلی کوئین هم بیشتره و من همیشه از حضورش تو داستانای اسپایدرمن لذت میبرم
بازم ممنون که هفته ای دست‌کم یه ویلن اسپایدی رو بهمون معرفی میکنید
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1403-02-08 15:34
این بهترین ویدئویی بود که اخیرا دیده بودم
خیلی بهم چسبید
دقیقا منو برد به دل فیلم های هیولایی، علمی تخیلی دهه ۵۰ میلادی
www.aparat.com/v/Yny2B
نقل قول کردن
TMNT - FAN
#7 TMNT - FAN 1403-02-08 17:10
من به شخصه ایراد تایپی خواصی ندیدم که بخوام بگم ، مقالات معرفی ویلن های اسپایدرمن هم خیلی زیاد هستن و یکی از دوستان زحمت کشیده تعداد حدودی رو گفته ، به قول ایشون تمام دشمنان درجه یک ، دو ، سه و حتی پایین تر اسپایدرمن توی این سایت مقاله فکت دارن که تخصص بی مانند سایت و شخص شما رو نشون میده
در خصوص خود کاراکتر نظر خواصی ندارم ، یکی دوستان گفته میتونه به نوعی هارلی کوئین تبدیل بشه و درست هم میگه
با اون جمله : * در راه علم منو ببوس * خیلی خندیدم
نقل قول کردن
SMPSGAMER
#8 SMPSGAMER 1403-02-08 18:40
همیشه فکر میکنم که مثلا فلان کاراکتر اگ توی سینما یا تلویزیون میومد چه جوری میشد
این یکی بنظرم پتانسیل اینو داره که کاراکتر جالبی باشه توی سریالی با توجه به اوریجینش، البته بلید اینقدر هم کارتونی نکننش
بنظرم اگ توی لایو اکشن ازش بخوان استفاده بکنن باید بیان مثل پروفسور پیگ (دشمن بتمن) ترسناکش کنن
نقل قول کردن
AMERETAT83
#9 AMERETAT83 1403-02-09 18:07
خسته نباشید آقای ترابی
مقاله‌ی مفیدی بود
تو مورد شماره‌ی ۵ یه اشتباه کوچیک هست که دقیقا جمله‌ی آخر پرانتز باز شده اما بسته نشده
تو مورد شماره‌ی ۸ هم نوشتید 《درگیر فعالیت های غیر قانونی که خرگوش سفید توسط رهبری میشد》و فک کنم می خواستید بگید 《توسط خرگوش سفید رهبری میشد》
بازم ممنون به خاطر مقاله
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1403-02-11 14:02
به نقل از AMERETAT83:
خسته نباشید آقای ترابی
مقاله‌ی مفیدی بود
تو مورد شماره‌ی ۵ یه اشتباه کوچیک هست که دقیقا جمله‌ی آخر پرانتز باز شده اما بسته نشده
تو مورد شماره‌ی ۸ هم نوشتید 《درگیر فعالیت های غیر قانونی که خرگوش سفید توسط رهبری میشد》و فک کنم می خواستید بگید 《توسط خرگوش سفید رهبری میشد》
بازم ممنون به خاطر مقاله

مرسی که گفتی، درست شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید