نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" (Spider-Man: Far From Home)

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" (Spider-Man: Far From Home)

هشدار: این نقد دارای اسپویلر می باشد!

تریلر فیلم: Download

لینک دانلود نسخه بلوری فیلم: Download

 دانلود صحنه های حذف شده: DownLoad

ایستر اِگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه"

 

امروز این فیلم رو به صورت سه بعدی در سینما دیدم و این نقد بنده میباشد.

توقعات از فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" بسیار بالا بود. چون بلافاصله پس از فیلم رکورد شکن و تاریخی "اونجرز: پایان بازی" اکران شده. از نظر داستانی هم بعد از شاهکاری همچون "اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی" ساخته شده که تا به امروز جاه طلبانه ترین داستانیه که از اسپایدرمن روی پرده نقره ای نقل شده است. و البته قسمت اولش یعنی "مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه" یک اثر کاملاً لذت بخش بود که رنگ و بوی انسانی داشت و اونم پس از "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" اکران شده و سعی کرده بود با کم کردن مقیاس خود روی پیتر پارکر تمرکز کنه. خلاصه اینکه نگرانی ما هواداران سینه چاک مرد عنکبوتی زیاد بود ولی خیالتون راحت. پس از دیدن این فیلم بهتون اطمینان میدم خیلی راحت لقب یکی از بهترین فیلم های اسپایدرمن و MCU رو به خودش اختصاص داده. اصلا من نمیدونم این مارول چطور این کار رو میکنه. بابا لامصب تو چی جوری 23 تا فیلم درست میکنی ولی آدم هنوزم که میره سینما یه چیز جدید و باحال میبینه؟ واقعا چطور میتونن بعد از 23 فیلم آدم رو هنوز تشنه نگه دارن؟ و از همه مهم تر اینکه چطور 7 تا فیلم اختصاصی از اسپایدرمن ساخته شده ولی هنوزم برامون جذابیت داره؟ 

نقد فیلم مرد عنکبوتی

 اولا باید بگم فیلم فوق العاده بانمک و Fun است. یعنی نمک این فیلم فراتر از حد تصوره. مخصوصا یک سوم اول فیلم آدم رو به شدت میخندونه و سرگرم میکنه. یعنی فقط تو همون هواپیما و وقتی دارن میرن اروپا اونقدر شوخی بامزه میبینید که از خنده روده بُر میشید. اون دو تا معلم واقعا باحالن! مخصوصا اون سیاه پوسته! شوخی های فیلم دست اوله و اصلا حس نمیکنید که قبلا اونا رو جای دیگه هم شنیده یا دیده اید. اما این تنها جنبه فیلم نیست. چون بار دیگر قراره با مشکلات پیتر آشنا بشیم. یکی از این مشکلاتی که همیشه در دنیای کمیک هم حاضر بوده، بدشانسی پیتره. شما این رو کاملا در فیلم مشاهده میکنید. آدم واقعا دلش برای این پسر میسوزه. از طرفی سازندگان فیلم یک رقیب عشقی هم واسش پیدا کردن که کلی تنش و صحنه باحال پدید میاره. اگه یادتون باشه تو نقدم برای فیلم "بازگشت به خانه" گفتم که صحنه هایی هست که جیگرم رو آتیش میزنه مثل اونجایی که لیز رو تنها میزاره تا بره دنبال باباش ، یا دوستاش میرن استخر شنا ولی پیتر فقط با حسرت نگاهشون میکنه و ... اینجا هم یه جایی هست که پیتر از ته دل دلش میخواد  تا بتونه تو سالن اپرا کنار ام. جی بشینه ولی مجبوره که دوستاش رو تنها بذاره و بره و با حسرت بهشون نگاه میکنه. بازم آدم دلش به حال این پسر میسوزه. او باید همیشه به خاطر مسئولیتی که قبول کرده زندگیش داغون بشه و .... خیلی هم بدشانسه و این ذات و طبیعت شخصیت پیتر پارکر / مردعنکبوتیه که به خاطرش عاشقش هستیم . و این دقیقا تم اصلی داستان فیلم را شکل میده.

خوشم میاد با کسی سر و کار داریم که درست مثل دنیای کمیک هنوز تکلیفش با خودش روشن نیست. بابا این بدبخت فقط 16 سالشه . هنوز دهنش بوی شیر میده. اگه قسمت اول درباره این بود که چطور باید بدون لباس ویژه و مجهز هم ثابت کنه که یک قهرمانه اما این بار باید بار مسئولیت یک قهرمانی که حالا دیگه عضو گروه اونجرز شده رو به دوش بکشه. یه جایی هست که به میستریو میگه : "من فقط میخواستم بیام این سفر و با دختری که دوستش دارم صمیمی بشم. همین. نه اینکه با این غول های بیابونی بجنگم!". آره.. همینه. خوشم میاد وقتی نیک فیوری بهش میگه میتونی برگردی هتل میگه باشه و برمیگرده هتل پیش دوستاش. آره! اینه پیتر پارکر. اونم مثل ماست. اشتباه میکنه. دودله. 16 سالش هم هست آخه! شما چه انتظاری ازش داری؟! این تم اصلی فیلمه که پیتر تا آخرش باهاش سر و کله میزنه و من عاشقش شدم. خوشم اومد که برای رفع مسئولیت عینک مخصوص تونی رو داد به میستریو و خلاص. آره! ولی بیشتر خوشم اومد که وقتی فهمید گند زده و اون جملات احساسی رو به هپی هوگان گفت و قبول کرد که گند زده و تصمیم گرفت که باید بره دوستانش رو نجات بده. شما باید مسیر حرکت شخصیت خودت رو تا رسیدن به درجه قهرمانی نشون بدی تا تماشاچی باهاش همذات پنداری کنه و این فیلم تو این زمینه عالی عمل میکنه. کی گفته او قراره جانشین مرد آهنی در MCU بشه؟ اصلا چرا باید بشه؟ و این فیلم نشون میده قرار نیست همچین اتفاقی بیفته. چقدر هم خوبه که اینطور نمیشه. چون ما دوست نداریم پیتر پارکر/مردعنکبوتیِ رهبر ببینیم. این پسر هنوز در مرحله آزمون و خطاست و بتونه گلیم خودش رو از آب بیرون بکشه، هنر کرده و ما هم واسه همین ازش خوشمون میاد!

 تام هالند فوق العاده است. دیگه شک نخواهید داشت که او بهترین بازیگریه که تا به حال لباس مقدس اسپایدرمن رو تو عالم سینما بر تن کرده. این پسر با جون و دل نقشش رو بازی کرده و کاملا شما رو با پیتر پارکر و دغدغه هاش همراه میکنه. به نظرم نسبت به فیلم های قبلی خودش هم پخته تر شده و شیمی فوق العاده ای هم با شخصیت های فرعی داره. و همین جا بگم که شخصیت های فرعی عالین. شک نکنید هیچ فیلم اسپایدرمن تا به حال اینقدر به خوبی از کارکترهای فرعی استفاده نکرده و میدونم شاید خیلی از شما با این حرفی که میخوام بزنم موافقم نباشید ولی خداییش ام . جی تو این فیلم (که نقشش رو زندایا بازی میکنه) از اون ام . جی (مری جین) که تو فیلم های سم ریمی دیده بودیم (و کیرستن دانست نقشش رو بازی میکرد) خیلی بهتره. چون خیلی باهوشه و شخصیت عمیقی داره. دقیقا برعکس فیلم های قبلی که همش گروگان میگرفتنش و وسط آسمون و زمین جیغ میزد و ...! تو اپرا وقتی میبینه پیتر رفت میره دنبالش و من عاشق این حرکتش شدم چون مطمئنم اگه لیز آلنِ فیلم اول بود عین مُنگل ها مینشست تو سالن و از جاش تکون نمیخورد و بعدش از پیتر گلگی میکرد که چرا نیومده پیشش بنشینه!! این ام جی اصلا دختری سطحی نیست. هزار ماشالا خیلی هم سرزبون داره و از نظر متلک انداختن و هوش در حد خود پیتر پارکره. تو اواخر فیلم هم یه حرکت شجاعانه ای ازش سر میزنه که نشون میده دقیقا خود مری جین دنیای کمیکه! گور بابای اینکه زندایا سبزه است و موهاش قرمز نیست و فلان و ... من عاشق این ام. جی شده ام. رومانسی که تو فیلم با پیتر داره جوریه که آدم حس نمیکنه زورکی بهش تحمیل شده تا فقط داستان فیلم رو جلو ببره. در واقع نتیجه یک رابطه منطقی و ملموسه. و اینکه او به نوعی خودش هویت مخفی اسپایدرمنه رو میفهمه خیلی جالبه و از اینکه پیتر خودش بهش میگفت بهتره. تازه، با دنیای کمیک هم مطابقت داره. چون مری جین دنیای کمیک هم خودش فهمید (این مقاله را بخوانید). تو نقد "بازگشت به خانه" گفتم که شاید تنها ایراد بزرگش نداشتن یک رومانس خوب بود (که از فیلم های اسپایدرمن بعیده) ولی این فیلم کاملا این نقیصه رو با ام جی و شخصیت پردازی عالی و همچنین بازی تماشای زندایا برطرف کرده است.

 

آقا این میستریو حرف نداره! بارها و بارها تو سایتم گفته بودم که میستریو یکی از سه خبیث محبوب من تو دنیای اسپایدرمنه. ولی همیشه نگران بودم که چطور میخوان تو عالم سینما به تصویر بکشنش. میدونید ظاهرش جوریه که اگه دقت نشه کارتونی و مسخره به نظر میرسه ولی اصلا غمتون نباشه چون میستریو عالی به تصویر کشیده شده. اصلا من نمیدونم مارول این ایده ها رو از کجا میاره. لامصب حتی اون گوی شیشه ای روی سرش رو هم براش یه دلیل آوردن. این نشون دهنده پختگی فیلمنامه است. در واقع این فیلم شاید کمیک بوکی ترین فیلم اسپایدرمن باشه ولی جالبه که فیلمنامه سعی کرده برای همه چیز دلیل منطقی بیاره (مخصوصا لباس های جدید اسپایدرمن). شخصیت پردازی میستریو هم بی نظیره. خوشم اومد اولش تونست نظر مثبت و اعتماد پیتر رو به خودش جلب کنه و بعدش بهش نارو زد. جیک جیلنهال نقش رو مال خود کرده. تا اینجا که اسپایدی از نظر داشتن ویلن درست درمون در MCU از بقیه بهتر بوده چون دو تا فیلم داشته که هر دو ویلنش عالی بودن.

 و من چقدر خوشحالم که نه قضیه مالتی ورس و دنیاهای موازی  صحت داشت و نه قضیه اون غول های آب و آتش و خاک و هوا! اصلا با دنیای اسپایدرمن جور درنمیومد. اسپایدرمن همیشه تو فیلم هاش با ویلن هایی جنگیده که ریشه علمی داشته اند و زمینی هستند ، نه اسطوره ای و جادویی. البته وقتی مارول کلیپی نشون داد که میستریو  میگفت از دنیای دیگه ای اومده یه خورده ترسیدم. گفتم نکنه که واقعا اینطور باشه؟ اما با دیدن فیلم نفسی به راحتی کشیدم. چون این دقیقا همون میستریویی هستش که باید باشه. و البته یه چیزی هم میخوام بگم که به میستریو مربوط میشه. ببینید ... فیلم های قبلی اسپایدرمن یه ایراد اساسی داشتند و اونم این بود که انگار بعد از دو، یا سه فیلم کاملا اسپایدرمن رو تخلیه میکردن. یعنی انگار دیگه چیزی نمونده بود تا در قسمت بعدی روایت کنند. ولی سری جدید که این ایراد رو نداره. ما تا به حال دو تا فیلم دیدیم از اسپایدرمن ولی همه چیز هنوز شاداب و باطراوت و fresh هستش. هنوز کلی داستان و ماجرا مونده که میشه تو قسمت های بعدی روایت کرد. دلیلش هم اینه که فیلم داره به خوبی از MCU تغذیه میکنه! مثلا شما دقت کنید به ویلن های قبلی و فعلی. من نمیدونم چرا همه ویلن های سم ریمی باید به "پیتر پارکر" ربط پیدا میکردن! گرین گابلین که بابای بهترین دوست "پیتر" بود، دکتر اختاپوس که مثل استاد و معلم "پیتر" بود، ونوم که رقیب شغلی "پیتر" بود و .. حتی مرد شنی رو هم یه جوری بالاخره به "پیتر" ربطش دادن چون گفتن قاتل عموشه! اما در این دو فیلم و در حالی که والچر تو قسمت قبل بابای دوست دختر پیتر از آب دراومد اما دلیل اصلی خصومت اونا با اسپایدرمن به MCU ربط داشت یا بهتره بگم به تونی استارک که پایه و اساس MCU هستش. هم والچر و هم میستریو به خاطر دشمنی و کینه که با تونی داشتند به پر و پای پیتر میپیچند. بله .. اینه دلیل طراوت این فیلم های جدید اسپایدرمن . حالا تو فیلم های بعدی میتونند رابطه اسپایدرمن با ویلن هاش رو شخصی کنند (مثلا با نورمن و دکتر اختاپوس).

 صحنه های مربوط به توهمات به وجود آمده توسط میستریو شگفت انگیز هستند و خیلی باهاشون حال کردم. کلا از نظر سبک بصری شاید فقط "دکتر استرنج" به پای این فیلم برسه و بس! مخصوصا اونجایی که اسکلت مرد آهنی از داخل قبر میاد بیرون یا اونجایی که اسپایدرمن برمیگرده به لباس های قدیمی خودش واقعا عالی هستند. میستریو شایسته بهترین صحنه ها، غافلگیری ها و جلوه های ویژه است و این فیلم از این نظر اصلا شما رو نا امید نمیکنه. و البته نحوه ای که اسپایدرمن از حس عنکبوتی خودش استفاده میکنه تا اون پهپادهای میستریو رو شکست بده حرف نداره. دیگه هوادارا اصلا نباید گله داشته باشند که پیتر تو MCU حس عنکبوتی نداره. و درسته که پیتر هنوزم متخصص استفاده از حس عنکبوتی نشده ولی تو این فیلم ازش استفاده میکنه. بایدم اینطور باشه. اصلا تنها راه شکست دادن میستریو و اون توهماتی که ایجاد میکنه همین حس عنکبوتیه. و البته خیلی هیجان دارم که در آینده ببینم پیتر پارکر چطور از این قابلیت   در برابر دشمنانی همچون کریون شکارچی یا دکتر اختاپوس بهره میگیره.

 صحنه های اکشن این فیلم خیلی خوبن. یعنی عالین! اصلا شاید واقعا در تاریخ فیلم های اسپایدرمن بی نظیر باشن. دلیلش هم میدونید چیه؟ خلاقیت و نوآوری! پیتر همون ابتدا میفهمه که برای مقابله با اون عنصرها (Elementals) نمیتونه از روش های کلیشه ای و قدیمی مثل تار زدن و مشت زدن استفاده کنه و همین باعث میشه تا به خلاقیت در مبارزه روی بیاره . در نتیجه صحنه های اکشن فیلم خیلی باحال و متفاوت از آب در اومدن (مثل استفاده مرد عنکبوتی از گرز و سپر!) پیچش های غافلگیر کننده ای هم دارن (مثل اون مشتی آخری که پیتر به میستریو میزنه). موسیقی مایکل جاکینو عالی صحنه های اکشن رو همراهی میکنه و باعث میشه تا هیجان انگیز بشن. فیلم تدوین خیلی خوبی هم داره. یعنی تو نبرد آخر شاهد هستیم که خیلی عالی بین میستریو، اسپایدرمن و دوستانش که در موزه گیر افتاده اند شیفت میشه و در نتیجه شاهد خلق شدن فینالی بسیار مهیج و حماسی هستیم که تا مدتها در ذهنتون باقی میمونه. به نظرم از نظر جلوه های ویژه هم بسیار نسبت به فیلم قبلی پیشرفت داشته و CGI ها تو ذوق نمیزنن.

خیلی ها میگن این فیلم ، "پایان بازی" رو تکمیل میکنه ولی من باهاشون موافق نیستم. این فیلم ربط چندانی بهش نداره. و خیلی هم خوبه که نداره چون اگر میخواست به قضیه برگشتن پودر شده ها و تاثیر بازگشت اونا روی بقیه تمرکز کنه   کلی وقتش گرفته میشد. یه عالمه فیلم دیگه هست که میتونه به این قضیه اشاره کنه و من خوشحالم این فیلم یک اثر مستقله که یه داستان پیتر پارکری رو روایت میکنه و خودش رو زیاد به قضایای اون فیلم وصل نمیکنه. اتفاقا بعد از دیدن "پایان بازی" به یکی از دوستان داشتم میگفتم که احتمالا با این قضیه برگشت بعد از 5 سال مشکل پیدا خواهم کرد و نمیتونم هضمش کنم که پیتر تو دبیرستان باشه در حالی که اطرافیانش 5 سال بزرگتر شده اند و اون نشده و ... اما تو این فیلم و تو همون دقایق اولیه با چند تا شوخی قضیه رو توضیح میدن و کلا دیگه بی خیالش میشن و هیچ مشکلی هم پیش نمیاد. منم راستش الان با قضیه مشکلی ندارم. و درسته که بارها به تونی استارک و مرگش اشاره میشه و قصه هم به نوعی به او  و صنایع استارک متصله ولی انصافا تونی اصلا داستان اصلی رو تحت الشعاع خودش قرار نمیده.

 اون دو تا صحنه های پس از تیتراژ فیلم عالی هستند (دقت کردید چقدر تو این نقد از کلمه "عالی" استفاده کردم؟!). اولیش که مخ شما رو داغون میکنه. میستریو هویت پیتر پارکر رو به همه جهان لو میده!!! و پیتر الان دیگه یه تهدید محسوب میشه چون همه فکر میکنند میستریو رو کشته! OMG ! یعنی از این بهتر نمیشد برای قسمت بعد زمینه سازی کرد. ولی آخه چرا گذاشتنش تو تیتراژ پایانی؟! کاش فیلمو با این صحنه تموم میکردن. همش میترسم یه سری از تماشاچی ها صحنه به این مهمی رو miss کرده باشن. و دم مارول و سونی گرم که بازم از جی کی سیمونز برای نقش آقای جیمسون استفاده کردن. وای خدا ..کاش بودین و میدید تو سالن سینما ملت با دیدنش چه جیغ هایی که نکشیدند! اینم بگم که من دو تا گیر با فیلم داشتم که تا آخر فیلم رفع شدن. اولیش این بود که تو کتم نمیرفت چرا نیک فیوری با اون همه دبدبه و کبکبه گول میستریو رو خورده بود؟ اما خدا رو شکر صحنه پس از تیتراژ دوم مشکل رو حل کرد و فهمیدیم که این نیک فیوری در واقع اسکرال بوده! یه جایی هم تو توهمات میستریو بود که قبر تونی رو به پیتر نشون میده و بهش میگه "تو باعث شدی اون بمیره " و سعی میکنه عذاب وجدان بهش بده. اینجا با خودم گفتم باید عذاب وجدان اسپایدرمن رو با قضیه قتل عمو بن تحریک میکردن. اما بعد از چند دقیقه گیرم رفع شد! چون این توهم رو میستریو به وجود آورده بود و طبیعتا او فقط از قضیه تونی خبر داره ، نه عمو بن! اما دو تا گیر یا بهتره بگم ایراد هم دارم که رفع نشد! یکی اینکه این آقای دیمیتری که فکر میکردیم نقش آفتاب پرست رو بازی میکنه واقعا تو فیلم حیف شد! نقشی نداشت طفلک! فقط دستیار نیک بود! و دومین ایراد رو در واقع دوست خوبم احمد فقیه بهم گوشزد کرد و اونم اینه که پیتر اصلا کی به ام . جی. علاقمند شد؟! تو فیلم قبل که چیز خاصی بینشون ندیدیم! اما تو این فیلم یهو از اول فیلم پیتر چشمش ام. جی رو گرفته!

 

نتیجه گیری:

"مرد عنکبوتی: دور از خانه" یک اثر بسیار Fun، دوست داشتنی و باطراوته که یک خبیث عالی، فیلمنامه پخته، صحنه های اکشن، جلوه های ویژه فوق العاده و پیچش های داستانی غافلگیر کننده داره. نقش آفرینی ها همگی عالین و شخصیت ها ما رو با خودشون همراه میکنن و کاری میکنند که باهاشون همذات پنداری کنیم. یک فیلم منحصر به فرد از اسپایدرمن که شبیه به هیچ فیلم دیگر اسپایدرمن نیست ولی در عین حال خیلی هم به ذات و رگ و ریشه این شخصیت وفاداره. شاید بعضی ها بگن "خُب این فیلم چی میخواست بگه و پیتر پارکر الان چه رشد شخصیتی داشته؟". در جواب باید بگویم پیتر یک قدم بزرگ به سمت قهرمان واقعی شدن نزدیک تر شده. او مسئولیت پذیر تر هم شده و احتمالا عشق واقعی زندگیش رو هم به دست آورده. در ضمن اولین صحنه پس از تیتراژ این فیلم به طرز شگفت انگیزی ما رو برای دیدن قسمت های بعدی هایپ میکنه. واقعا دیگه از یک فیلم چی میخواهید؟!

 

امتياز: 9 از 10

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

ایستر اِگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه"

لینك دانلود نسخه بلو رِی (BLU-RAY) فیلم های مرد عنكبوتی + دوبله به زبان فارسی

تمامی صحنه های حذف شده از "مردعنکبوتی : دور از خانه" منتشر شد

صحنه های حذف شده از فیلم های مرد عنكبوتی

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"

دنیاهای موازی (MULTIVERSE) در فیلم "مردعنکبوتی: دور از خانه"؟

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم مردعنکبوتی دور از خانه

قضیه عکس جدید فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" چیه؟!

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم مردعنکبوتی دور از خانه 

نخستین تریلر فیلم مردعنکبوتی دور از خانه منتشر شد! (SPIDER-MAN: FAR FROM HOME)

تاریخچه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

آخرین و جدیدترین اطلاعات لو رفته از دنبالهٔ فیلم مردعنکبوتی بازگشت به خانه

10 دشمنی که مرد عنکبوتی ممکنه در بازگشت به خانه 2 باهاشون روبرو بشه

15 خبر و شایعه ای که درباره فاز 4 دنیای سینمایی مارول میدانیم!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

kade marek
#91 kade marek 1398-06-30 16:52
#78
بايد اعتراف كنم كه اين كامنت اينقدر ذهن منو درگير كرد كه نشستم سه ساعت فكر كردم درموردش و به نتيجه ي خوبي رسيدم...
يه يارويي ميگفت هميشه نيمه پر ليوانو ببينين
اين نيمه پرش اينجاس كه اين فيلم اينقدر كم نقص( به جرات ميتونم بگم بي نقص) ساخته شده كه تنها ايرادش قد بلند ام جي و رابطه بين زن عمو مي و هپيه( كه ايراد نيست!!! و اينكه كامنت بچمونو كه دوباره خوندم زن عمو رو عمه خطاب كردن...فقط ميتونم بگم متاسفم...جداي از اينكه انگليسيت افتضاحه، يكم منطق هم نداري بشيني فكر كني!!!)
همينو ميتونم بگم و بقول دوستمون، و من الله توفيق ;-)
نقل قول کردن
mhhk
#92 mhhk 1398-06-31 11:05
درود
داشتم کامنت ها رو میخوندم یه نقدی خوندم اصن داغون کرد منو کامنت #78 منظورم هست.واقعا نمیفهمم چجوری بعضی ها اصن به فکرشون میرسه که میتونن برا یه فیلمی نقد بنویسن.من هیچوقت به خودم اجازه رو نمیدم وقتی اساتیدی مثل اقای فقیه و قربانی نقد کامل و جامعی مینویسن بیام و تو کامنت ها واسه خودم نقد بنویسم و هر مشکلی داشته باشم میام میپرسم و دوستان لطف میکنن و جواب میدن.بعضی از دوستان واقعا نقد های خوبی مینویسن و خب حقشونم هست که نظرشون رو بگن ولی بعضی ها میان زیر چنین نقد کاملی نقدی مینویسن و کلا هر چی تو نقد اصلی هست زیر سوال میبرن و وقتی پاسخی دریافت میکنن مثل موش قایم میشن و حتی نمیان بگن اشتباه کردیم.اصن مشخص نیست بعضی از چیز هارو هم حتی چجوری از خودشون در میارن و اینجا مینویسن.از نظری وفاداری به کمیک میستریو و خود اسپایدی که از هر نظر کامل هستن و نیازی به تعریف بنده ندارن mj در این فیلم یک شخصیت سینمایی هست و اصن ربطی به کمیک ها نداره و به نظرم این تصمیم یکی از بهترین تصمیم ها بوده چون ما هم مری جین و هم گوئن استیسی رو دیدیم قبلا و این شخصیت جدید خیلی تونسته کمک کنه به ارتقای سطح فیلم.
گاهی اوقات واقعا نمیشه پاسخی نداد و سکوت کرد در مقابل مزخرفاتی که بعضی ها میان و اینجا مینویسن از مدیران سایت واقعا درخواست دارم به این چنین افراد خودشون شخصا پاسخ قاطع بدن که دیگه این چرت و پرت ها رو نبینیم و واقعا کامنت های در شان سایت ببینیم نه این چنین مزخرفاتی با تشکر
نقل قول کردن
kade marek
#93 kade marek 1398-06-31 13:29
#92
يجورايي حرفت درسته ولي قسمت كامنتو فقط براي سوال و تشكر نذاشتن!!!
وقتي يكي نظر مخالف با نقد داره مياد اول ميشينه با خودش فكر ميكنه ميگه كه نظري كه من دارم تا چه حد منطقيه بعد مياد نظر مخالفشو اعلام ميكنه.
ولي ايشون...
ايشون و امثالهم نميشينن يه ذره فكر كنن كه به چه علت من فيلمو دوس نداشتم و بهش ٣ دادم از ١٠!!!
آيا دلايلم منطقيه يا شر و وره؟
ايشون فقط اومد نوشت يچيزي كه بگه منم هستم!
در آخر ميگم كه دست افرادي مثل كامنت ٧٨ درد نكمه كه باعت ميشن ما عصبانيت خودمون رو سرشون خالي كنيم...
نقل قول کردن
mhhk
#94 mhhk 1398-06-31 15:08
به نقل از kade marek:
#92
يجورايي حرفت درسته ولي قسمت كامنتو فقط براي سوال و تشكر نذاشتن!!!
وقتي يكي نظر مخالف با نقد داره مياد اول ميشينه با خودش فكر ميكنه ميگه كه نظري كه من دارم تا چه حد منطقيه بعد مياد نظر مخالفشو اعلام ميكنه.
ولي ايشون...
ايشون و امثالهم نميشينن يه ذره فكر كنن كه به چه علت من فيلمو دوس نداشتم و بهش ٣ دادم از ١٠!!!
آيا دلايلم منطقيه يا شر و وره؟
ايشون فقط اومد نوشت يچيزي كه بگه منم هستم!
در آخر ميگم كه دست افرادي مثل كامنت ٧٨ درد نكمه كه باعت ميشن ما عصبانيت خودمون رو سرشون خالي كنيم...

نگفتم کامنت فقط برای سوال و تشکره گفتم که هستن خیلیا نقد های خوبی میکنن از زوایای مختلف نگاه میکنن و من خودم میخونم و چیزای بیشتری یاد میگیرم شخص خودم رو میگم که هیچوقت اجازه نمیدم به خودم تا نقد بنویسم در مقابل این همه افراد که شاید چندین برابر من تجربه داشته باشن کامنت ها بالاخره هم برای نظره هم برای بحث که اتفاقا همین بحث هاست که به رشد اعضایی مثل من که تجربه کمتری دارن کمک میکنه برای رشد کردن و بعضی ها هم که فقط همینجوری بدون هیچ دلیل و منطقی میان از خودشون نقد میدن واقعا برخورد جدی لازم دارن
نقل قول کردن
Ultimate Spiderman
#95 Ultimate Spiderman 1398-06-31 23:20
من که خیلی از این دو فیلم سری جدید خوشم اومد چون بنظرم بیشتر تونست جنبه های انسانی و اخلاقی مرد عنکبوتی رو نشون بده ولی دلخوری ام داشتم که چرا حتی یه فلش بک به عمو بن نزدند چون اون بود که تو شخصیت پیتر نقش به سزایی داشت درسته تو فیلمای قبلی بوده ولی بنظرم فیلم قشنگتر میشد در ضمن با این زن عمو می زیاد ارتباط برقرار نکردم بنظرم با زن عمو می سم ریمی خیلی بهتر میشه ارتباط برقرار کرد مخصوصا تو مردعنکبوتی ۲ دیدین چیجور با کیفش زد تو صورت اختاپوس نشون میداد خیلی زن شجاع و محکمیه کاش میشد برا این دوتا شخصیت وقت بیشتر بزارن. نقد استاد ترابی هم عالی بود خیلی یاد گرفتم.
نقل قول کردن
Amiram
+1 #96 Amiram 1398-07-01 15:29
سلام.
امروز بعد از مدت زیادی، تونستم یکی از فیلم‌هایی رو که واقعا براش هایپ بودم ببینم.
اول از آقای ترابی تشکر میکنم بابت نقد دقیق و درست و اصولیشون.
نمیخوام نکاتی رو که آقای ترابی توی مقاله بهشون اشاره کردند رو تکرار کنم اما به نظرم یه مطلب هست که گفتنش خالی از لطف نیست.
چیزی که بعد از دیدن فیلم نظرم رو جلب کرد این بود که نقطه قوت اسپایدرمن MCU ، که باعث موفقیت HomeComing و البته موفقیت وسیع تر FarFromHome شد، شخصیت‌پردازی صحیح اسپایدرمن/پیترپارکره.
درواقع، بنظرم شخصیت پردازی پیتر که شاید اشخاص زیادی اون رو نقطه ضعف سری MCU میدونن، دقیقا برعکس چیزی که همه فکر میکنن، نقطه قوتشه.
مارول تونست عناصر نسبتا جزئی‌ای رو که سازنده شخصیت اسپایدرمن بودند و اون رو تا این حد محبوب کردند رو بصورت کاملا پیوسته و عمیق جلوه بده. برعکس فیلم های قبلی سونی که این عناصر بیشتر اشارات سطحی و گذرا بودند. از سمت دیگه، تونست عناصر خودش و دنیای سینماییش رو به کاراکتر اضافه کنه تا شخصیت واقعا کم نقصی بوجود بیاد.
و البته که این قضیه فقط مختص پیتر نیست و کاراکتر هایی مثل ام‌جی یا فلش‌تامپسون هم از فرمول یکسانی پیروی میکنن. درکل فکر میکنم مارول در زمینه شخصیت پردازی، برخلاف نظر عمومی بهترین عملکرد رو داشته.
نقل قول کردن
Arsham
#97 Arsham 1398-08-09 01:25
ببخشید شاید سوالم بی ربط و مسخره باشه ولی میستریو تو فیلم دلیل این که تنگ ماهی سرش میکنه توضیح داد؟آخه تو نقد گفتین واسش یه دلیل باحال آوردن ولی من فیلمو دیدم نفهمیدم؟
نقل قول کردن
mtm
#98 mtm 1398-08-09 09:54
به نقل از Arsham:
ببخشید شاید سوالم بی ربط و مسخره باشه ولی میستریو تو فیلم دلیل این که تنگ ماهی سرش میکنه توضیح داد؟آخه تو نقد گفتین واسش یه دلیل باحال آوردن ولی من فیلمو دیدم نفهمیدم؟

مثل یه مانیتور 360 درجه برای کوئنتین بک عمل میکرد
نقل قول کردن
Arsham
#99 Arsham 1398-08-09 13:33
به نقل از mtm:
به نقل از Arsham:
ببخشید شاید سوالم بی ربط و مسخره باشه ولی میستریو تو فیلم دلیل این که تنگ ماهی سرش میکنه توضیح داد؟آخه تو نقد گفتین واسش یه دلیل باحال آوردن ولی من فیلمو دیدم نفهمیدم؟

مثل یه مانیتور 360 درجه برای کوئنتین بک عمل میکرد
spidey.ir/.../...

اها ممنون.
نقل قول کردن
ali.tics1
#100 ali.tics1 1398-08-14 10:51
سلام
چرا تو اول فیلم وقتی بتی و جیسون دارن خبر پودر شدن
و بازگشت شون میگن، گفتن گروهی از ابرقهرمانان شجاع ما رو برگردوندند و تصویر انتقام جویان ظاهر میشه ولی توی تصویر هیچ اثری از هالک(بروس بنر) نیست در واقع اون بود که با بشکن همه رو بگردوند. آیا مارول دلیل داشته که هالک رو تو تصویر نیاورده ؟ شاید هم در فیلم های آینده پاسخ این سوال داده بشه چون مارول استودیوز خیلی خوب بلده ما طرفدارارو شگفت زده کنه.
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#101 Pooya-Spidey 1398-08-14 17:12
به نقل از ali.tics1:
سلام
چرا تو اول فیلم وقتی بتی و جیسون دارن خبر پودر شدن
و بازگشت شون میگن، گفتن گروهی از ابرقهرمانان شجاع ما رو برگردوندند و تصویر انتقام جویان ظاهر میشه ولی توی تصویر هیچ اثری از هالک(بروس بنر) نیست در واقع اون بود که با بشکن همه رو بگردوند. آیا مارول دلیل داشته که هالک رو تو تصویر نیاورده ؟ شاید هم در فیلم های آینده پاسخ این سوال داده بشه چون مارول استودیوز خیلی خوب بلده ما طرفدارارو شگفت زده کنه.

فکر نمی کنم خیلی ربطی داشته باشه
نقل قول کردن
ali.tics1
#102 ali.tics1 1398-08-14 18:34
به نقل از Pooya-Spidey:
به نقل از ali.tics1:
سلام
چرا تو اول فیلم وقتی بتی و جیسون دارن خبر پودر شدن
و بازگشت شون میگن، گفتن گروهی از ابرقهرمانان شجاع ما رو برگردوندند و تصویر انتقام جویان ظاهر میشه ولی توی تصویر هیچ اثری از هالک(بروس بنر) نیست در واقع اون بود که با بشکن همه رو بگردوند. آیا مارول دلیل داشته که هالک رو تو تصویر نیاورده ؟ شاید هم در فیلم های آینده پاسخ این سوال داده بشه چون مارول استودیوز خیلی خوب بلده ما طرفدارارو شگفت زده کنه.

فکر نمی کنم خیلی ربطی داشته باشه

خب مارول می تونست تصویر بروس بنر رو هم بزاره ولی نذاشت دلیلش چیه؟ همینطوری گفته عکس بروس بنر اضافیه.
نقل قول کردن
MP Spidey
#103 MP Spidey 1398-08-14 19:20
به نقل از ali.tics1:
به نقل از Pooya-Spidey:
به نقل از ali.tics1:
سلام
چرا تو اول فیلم وقتی بتی و جیسون دارن خبر پودر شدن
و بازگشت شون میگن، گفتن گروهی از ابرقهرمانان شجاع ما رو برگردوندند و تصویر انتقام جویان ظاهر میشه ولی توی تصویر هیچ اثری از هالک(بروس بنر) نیست در واقع اون بود که با بشکن همه رو بگردوند. آیا مارول دلیل داشته که هالک رو تو تصویر نیاورده ؟ شاید هم در فیلم های آینده پاسخ این سوال داده بشه چون مارول استودیوز خیلی خوب بلده ما طرفدارارو شگفت زده کنه.

فکر نمی کنم خیلی ربطی داشته باشه

خب مارول می تونست تصویر بروس بنر رو هم بزاره ولی نذاشت دلیلش چیه؟ همینطوری گفته عکس بروس بنر اضافیه.

اگه دقت کنید می بینید همه ابرقهرمان هایی که توی ویدیوی ابتدای فیلم هستن، مردن. به جز کاپیتان آمریکا که به نظر میرسه توی یه دنیای دیگه هست و پیر شده.
اول فیلم هم نوشته شد «به یاد آنها»
پس دلیلی نداره که عکس هالک هم داخل ویدیو باشه.
نقل قول کردن
ali.tics1
#104 ali.tics1 1398-08-14 21:08
به نقل از MP Spidey:
به نقل از ali.tics1:
به نقل از Pooya-Spidey:
به نقل از ali.tics1:
سلام
چرا تو اول فیلم وقتی بتی و جیسون دارن خبر پودر شدن
و بازگشت شون میگن، گفتن گروهی از ابرقهرمانان شجاع ما رو برگردوندند و تصویر انتقام جویان ظاهر میشه ولی توی تصویر هیچ اثری از هالک(بروس بنر) نیست در واقع اون بود که با بشکن همه رو بگردوند. آیا مارول دلیل داشته که هالک رو تو تصویر نیاورده ؟ شاید هم در فیلم های آینده پاسخ این سوال داده بشه چون مارول استودیوز خیلی خوب بلده ما طرفدارارو شگفت زده کنه.

فکر نمی کنم خیلی ربطی داشته باشه

خب مارول می تونست تصویر بروس بنر رو هم بزاره ولی نذاشت دلیلش چیه؟ همینطوری گفته عکس بروس بنر اضافیه.

اگه دقت کنید می بینید همه ابرقهرمان هایی که توی ویدیوی ابتدای فیلم هستن، مردن. به جز کاپیتان آمریکا که به نظر میرسه توی یه دنیای دیگه هست و پیر شده.
اول فیلم هم نوشته شد «به یاد آنها»
پس دلیلی نداره که عکس هالک هم داخل ویدیو باشه.

نه فکر کنم منظورم رو نفهمیدید. بعد از عکس تونی ، استیو ،ناتاشا و ویژن ، بتی و جیسون درباره پودر شدن و بازگشتشون میگن بعد عکس همگی انتقام جویان بالای تصویر میاد و بتی میگه گروهی از قهرمانان شجاع ما رو برگردوندند.در اون تصویر عکس هالک نیست.چرا؟
نقل قول کردن
Arsham
#105 Arsham 1398-08-14 22:10
به نقل از ali.tics1:
سلام
چرا تو اول فیلم وقتی بتی و جیسون دارن خبر پودر شدن
و بازگشت شون میگن، گفتن گروهی از ابرقهرمانان شجاع ما رو برگردوندند و تصویر انتقام جویان ظاهر میشه ولی توی تصویر هیچ اثری از هالک(بروس بنر) نیست در واقع اون بود که با بشکن همه رو بگردوند. آیا مارول دلیل داشته که هالک رو تو تصویر نیاورده ؟ شاید هم در فیلم های آینده پاسخ این سوال داده بشه چون مارول استودیوز خیلی خوب بلده ما طرفدارارو شگفت زده کنه.

آره خیلی عجیبه کار اصلی رو هالک انجام داده بود.جالب اینجاست که چندتا از قهرمانای کم اهمیت که فقط تو نبرد پایانی بودن مثل فالکون و باکی و بلک پنتر تو عکس بودن ولی هالک نبود!خدا کنه یه دلیلی داشته باشه وگرنه خیلی ضایعس...
نقل قول کردن
amir77spiderman
#106 amir77spiderman 1398-08-14 22:27
به نقل از Arsham:
به نقل از ali.tics1:
سلام
چرا تو اول فیلم وقتی بتی و جیسون دارن خبر پودر شدن
و بازگشت شون میگن، گفتن گروهی از ابرقهرمانان شجاع ما رو برگردوندند و تصویر انتقام جویان ظاهر میشه ولی توی تصویر هیچ اثری از هالک(بروس بنر) نیست در واقع اون بود که با بشکن همه رو بگردوند. آیا مارول دلیل داشته که هالک رو تو تصویر نیاورده ؟ شاید هم در فیلم های آینده پاسخ این سوال داده بشه چون مارول استودیوز خیلی خوب بلده ما طرفدارارو شگفت زده کنه.

آره خیلی عجیبه کار اصلی رو هالک انجام داده بود.جالب اینجاست که چندتا از قهرمانای کم اهمیت که فقط تو نبرد پایانی بودن مثل فالکون و باکی و بلک پنتر تو عکس بودن ولی هالک نبود!خدا کنه یه دلیلی داشته باشه وگرنه خیلی ضایعس...

بیچاره هالک کار‌اصلی رو اون کرد همه فداکاری ها رفت به اسم تونی :cry:
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#107 Pooya-Spidey 1398-08-14 23:51
#103 #104 #105 #106
ببینید این اصلا موضوع خیلی مهمی نیست که انقدر بزرگش می کنید توی نبرد نهایی اندگیم بیشتر از 200 تا کاراکتر بودن و یک عکس گلچین شده از اون ها رو توی اون صحنه گذاشتن.
در کل خیلی بزرگش نکنید
به خصوص کامنت 106 که دیگه کلا همه چیز رو با هم قاطی کرده.
اگر تونی نبود بشکن هالک هم هیچ تاثیر مثبتی در دنیا نمیذاشت پس لطفا نگو کار اصلی رو هالک کرد
به قول معروف : شما چطور فیلم نگاه می کنید ؟
ختم کلام این که این موضوع رو اصلا توی ذهنتون بزرگ نکنید انقدر نگردید دنبال نکته های ریز و درشت برای پیش بینی آینده بهترین کار اینه که فیلم به فیلم قضایا رو دنبال کنید تا اینکه بخواین با یک سری مسائل کم اهمیت ذهن خودتون رو مشغول کنید.
نقل قول کردن
ali.tics1
#108 ali.tics1 1398-08-15 08:24
به نقل از Pooya-Spidey:
#103 #104 #105 #106
ببینید این اصلا موضوع خیلی مهمی نیست که انقدر بزرگش می کنید توی نبرد نهایی اندگیم بیشتر از 200 تا کاراکتر بودن و یک عکس گلچین شده از اون ها رو توی اون صحنه گذاشتن.
در کل خیلی بزرگش نکنید
به خصوص کامنت 106 که دیگه کلا همه چیز رو با هم قاطی کرده.
اگر تونی نبود بشکن هالک هم هیچ تاثیر مثبتی در دنیا نمیذاشت پس لطفا نگو کار اصلی رو هالک کرد
به قول معروف : شما چطور فیلم نگاه می کنید ؟
ختم کلام این که این موضوع رو اصلا توی ذهنتون بزرگ نکنید انقدر نگردید دنبال نکته های ریز و درشت برای پیش بینی آینده بهترین کار اینه که فیلم به فیلم قضایا رو دنبال کنید تا اینکه بخواین با یک سری مسائل کم اهمیت ذهن خودتون رو مشغول کنید.

داداش موضوع رو بزرگ نمیکنیم من فقط سوال کردم که چرا هالک تو تصویر نیست؟همین. البته اونم نکته ریز نبود کاملا واضح بود(اگه با دقت فیلمو نگاه کنید).بعدشم فرضا یه نفر جون منو نجات میده من میام از همه تشکر میکنم جز اون یه نفری که جونمو نجات داد. به قول آقای گلزار این الان نرماله؟ و در مورد نکته تون درباره اینکه فیلم به فیلم قضایا رو دنبال کنیم موافقم.خب ما دور از خانه رو دیدیم پس باید نکته هاشو بررسی کنیم.البته شاید نکته چندان مهمی نباشه و یک تصویر رو تصادفی انتخاب کردن و گذاشتن ولی شایدم مهم باشه. و نکته آخر شما میگید تو اندگیم بیش از ۲۰۰ کاراکتر بودن درسته ولی فیلم روی ۶ تا کاراکتر اصلی انتقام جویان (استیو راجرز،تونی استارک، ناتاشا رومانوف، بروس بنر، ثور و کلینت بارتون) تمرکز کرده بود.پس تو اون عکس به نظرم باید بروس بنر می بود. ولی باز نمی دونم شایدم حق با شما باشه
نقل قول کردن
amir77spiderman
#109 amir77spiderman 1398-08-15 13:10
#107
دادا شوخی کردم من منظورم این نبود که کل کار هارو هالک کرده وگرنه اگه تونی نبود که دیگه هیچی ;-)
نقل قول کردن
ali.tics1
#110 ali.tics1 1398-08-18 10:55
به نقل از ali.tics1:
به نقل از Pooya-Spidey:
#103 #104 #105 #106
ببینید این اصلا موضوع خیلی مهمی نیست که انقدر بزرگش می کنید توی نبرد نهایی اندگیم بیشتر از 200 تا کاراکتر بودن و یک عکس گلچین شده از اون ها رو توی اون صحنه گذاشتن.
در کل خیلی بزرگش نکنید
به خصوص کامنت 106 که دیگه کلا همه چیز رو با هم قاطی کرده.
اگر تونی نبود بشکن هالک هم هیچ تاثیر مثبتی در دنیا نمیذاشت پس لطفا نگو کار اصلی رو هالک کرد
به قول معروف : شما چطور فیلم نگاه می کنید ؟
ختم کلام این که این موضوع رو اصلا توی ذهنتون بزرگ نکنید انقدر نگردید دنبال نکته های ریز و درشت برای پیش بینی آینده بهترین کار اینه که فیلم به فیلم قضایا رو دنبال کنید تا اینکه بخواین با یک سری مسائل کم اهمیت ذهن خودتون رو مشغول کنید.

داداش موضوع رو بزرگ نمیکنیم من فقط سوال کردم که چرا هالک تو تصویر نیست؟همین. البته اونم نکته ریز نبود کاملا واضح بود(اگه با دقت فیلمو نگاه کنید).بعدشم فرضا یه نفر جون منو نجات میده من میام از همه تشکر میکنم جز اون یه نفری که جونمو نجات داد. به قول آقای گلزار این الان نرماله؟ و در مورد نکته تون درباره اینکه فیلم به فیلم قضایا رو دنبال کنیم موافقم.خب ما دور از خانه رو دیدیم پس باید نکته هاشو بررسی کنیم.البته شاید نکته چندان مهمی نباشه و یک تصویر رو تصادفی انتخاب کردن و گذاشتن ولی شایدم مهم باشه. و نکته آخر شما میگید تو اندگیم بیش از ۲۰۰ کاراکتر بودن درسته ولی فیلم روی ۶ تا کاراکتر اصلی انتقام جویان (استیو راجرز،تونی استارک، ناتاشا رومانوف، بروس بنر، ثور و کلینت بارتون) تمرکز کرده بود.پس تو اون عکس به نظرم باید بروس بنر می بود. ولی باز نمی دونم شایدم حق با شما باشه


دوستان بعد از کمی فکر کردن به این نتیجه رسیدم که تصویر مربوط به فیلم کاپیتان آمریکا جنگ داخلیه. ثور اون موقع در آزگارد و هالک هم در سیاره دیگه ای بود. در فیلم هم دیدیم که مردم از انتقام جویان هیچ خبری ندارند و آخرین باری که مردم انتقام جویان رو دیدند در جنگ داخلی بود. پس شاید چون از انتقام جویان اطلاعی نداشتند عکس جنگ داخلی رو گذاشتند. یعنی واقعا انتقام جویان کجا هستند؟
نقل قول کردن
.Parsa.
#111 .Parsa. 1398-10-18 13:02
به نقل از ali.tics1:
به نقل از Pooya-Spidey:
به نقل از ali.tics1:
سلام
چرا تو اول فیلم وقتی بتی و جیسون دارن خبر پودر شدن
و بازگشت شون میگن، گفتن گروهی از ابرقهرمانان شجاع ما رو برگردوندند و تصویر انتقام جویان ظاهر میشه ولی توی تصویر هیچ اثری از هالک(بروس بنر) نیست در واقع اون بود که با بشکن همه رو بگردوند. آیا مارول دلیل داشته که هالک رو تو تصویر نیاورده ؟ شاید هم در فیلم های آینده پاسخ این سوال داده بشه چون مارول استودیوز خیلی خوب بلده ما طرفدارارو شگفت زده کنه.

فکر نمی کنم خیلی ربطی داشته باشه

خب مارول می تونست تصویر بروس بنر رو هم بزاره ولی نذاشت دلیلش چیه؟ همینطوری گفته عکس بروس بنر اضافیه.

ببین همونطوری که گفتن عکس افرادی مکه مردن رو نمایش داده الان کدومشون زنده هستن؟؟
کاپیتان هم به احتمال زیاد اعلام کردن که مرده یا شاید واقعا که فک نکنم چون سپر رو که داد به فالکون مثه کمیک ALL-New Capitan America بشه
نقل قول کردن
.Parsa.
#112 .Parsa. 1398-10-18 13:57
سلام
خیلی مختصر یه چیز هایی رو بگم
نوع کارگردانی جان واتس خیلی جالبه و همیشه به چیز های جدید فکر میکنه که قبلا دیده نشده . یکی از مهمترینش اینه که صحنه نیش زدن عنکبوت و قتل عمو بن رو نشون نداد واقعا اگه کسی اینو ندونه واسه چی بشینه اسپایدرمنو نگا کنه, برای سومین بار در عرض 20 سال یه صحنه تکراری نهایتش میخواست یه جمله رو بیان کنه (میدونم شخصیت عموبن به این جمله بسنده نمیشه ولی تو فیلما همینو استفاده میکنن)به جای قتل عمو بن اومد یه فیلم کامل راجع به این جمله ساخت که واقعا نشون داد بی مسوولیتی پیتر چی میشه که باز هم در آخر به همون جمله رسیدیم.شخصیت پردازی و استفاده از شخصیت های کمیک تو کارگردانیش خیلی خوب رعایت میشه
فلش یه شخصیت مهم تو کمیک های اسپایدر هست که اصلا بهش خوب پرداخته نشده بود ولی جان مثل دنیای کمیک اونو اورد با این تفاوت که فلش دوران 60sنیست و فلش سال2019(شاید با حساب 5سال بشه 2024)هست .فلش یه شخصیتی قلدر بوده که همیشه پیتر رو اذیت میکرده و همچنین جز شاخ های مدرسه حساب میشده و واسه خودش گنگی داشته اما بعد از دیدن مرد عنکبوتی الگو قرارش میده و به یه فرد فداکار تبدیل میشه.ولی واقعا شما فکر کنید داخل سال 2019 کسی میادکس دیگه رو بندازه تو کمد در رو روش ببنده یا تو مدرسه گنگ درست کنه اومده شاخ اینستا و کلی فالوور داره و به جای کتک زدن پیتر .دیجی پارتی هستش و اونو مسخره میکنه.یکی دیگه هم اینکه واقعا نمی شد پیتر رو از خانواده خیلی فقیر نشون داد چون نیاز ها فرق دارن و به خاطر همین تو خانواده ای متوسط هستش.یکی دیگه هم اینکه واقعا کی امروزه از یه بچه 15 ساله انتظار داره بره او روزنامه فروشی کارکنه عکس بگیره و پول دربیاره دیگه تو 2019 اصلا چقدر روزنامه محبوبیت داره نسبت به یوتیوب؟؟همونطور که دیدیم داخ نسخه قبلی پیتر عکس ها و ویدیو های اسپایدر منو تو یوتیوب میزاره و از اون راه درآمد زایی میکنه. یکی دیگه هم استفاده از ند هست که تو فیلما اصلا ازش استفاده نمیشده . فاش کردن هویت مخفی هم خیلی جالب بود که تو دنیای کمیک توسط هیچ ویلینی فک کنم رخ نداده بود .حتمی چیز های دیگه ای هم هست که متوجه اونا نشدم .
یه چنتا نکته منفی هم بگم.
به نظر من عمه می واقعا خیلی کم تو غم عمو بن هست برعکس کمیک هادر حدی که اصلا ادم کمتر جای خالیشو حس میکنه.یه چیز دیگه که واقعا برام عجیبه شخصیت پردازی (نه ظاهر و اجرای بازیگر) ام جی هستش تو بازگشت به خانه واقعا شخصیت ام جی عجیب بود یه دختری که باهوشه کسله اوقات بیکاری از کسالت افراد نقاشی میکشه حتی از برنده شدن مدرسه شون تو مسابقات (بین المللی فک کنم) خوشحال نشد. یعنی چی واقعا؟؟؟؟چی براش با ارزشه حتی از گشتن با دوستاش هم مثه اینکه خوشش نمیاد.یه دختری که به اتفاق های منفی بیشتر علاقه نشون میده مثه پرونده های قتل.نکته جالب تر اینه که پیتر همیشه پسر مثبت و مثبت اندیشی بوده و واقعا چجوری تونسته به دختری که علاقه هاش کلا با علاقه های خودش فرق داره دل ببازه.
یه نکته دیگه هم عدم حضوری هری هست ولی به نظرم داخل فیلم های قبلی به اندازه کافی بهش پرداخته شده بود.
من که با این فیلم ها خیلی کیف کردم
فکر کنم فیلم بعد خیلی فیلم جدی خواهد بود چون زمینه sinister six تقریبا فراهمه و فک میکنم مثل کمیک ها برای جدی تر شدن یکی از دوستاش بمیره که فکر کنم ند باشه.
در اخر هم یاد کنیم از جمله jjj
که
پیتر : شما اصلا به کسی اعتماد دارید؟
جیمسون: من به ارایشگرم اطمینان دارم.
الانم که خودتون مو هاشو دیدید
فک کنم یه چی تو همین مایه ها بود.
امیدوارم مفید بوده باشه
استاد یه سوال هم داشتم
شما اندروگارفیلد رو اعجوبه معرفی کردید که کسی مثلش نخواهد امد ولی تو این مطلب گفتین هالند بهترین کسی بود که لباس رو پوشید اخر کی بهترینه؟؟
نظر من اینه هر سه تاشون بهترین بودند و هیچکدوم نمیتونست تو فیلم یکی دیگه بازی کنه.
مرسی از اینکه مطالعه کردید
نقل قول کردن
king spidey 2
#113 king spidey 2 1399-05-18 22:40
ممکنه اسپویل شید......
اسپویل......
خب اول از همه این فیلم بعد از فیلم مردعنکبوتی 2 سم ریمی بهترین فیلم مردعنکبوتی بود :roll:
به نظرم نقطه های قوت فیلم یه فیلمنامه خیلی قوی و بازیگران فوق العاده و... که اگه بخوام بازم بگم جا نمیشه :lol:
میستریو خیلی عالی به تصویر کشیده شد عنصری ها هم همینطور وخیلی عالی به فیلمای دیگه ربط داده شد {اونجایی رو میگم ک اون یارو کچله سره ویلیام داد میزنه میگه تونی استارک اینو تو غار با یه مشت آهن ساخت و اونجایی ک جیلنهال میگفت تونی هولوگرامای منو دزدید و ....}یعنی یجوری میستریو رو آدم خوبه جلوه دادن ک من اولین بار که دیدم فکر نمیکردم خبیث باشه تا اون سکانس تو کافه
من چون خودم عاشق ونومم با اینکه فیلم مردعنکبوتی 3 خیلی خوب نبود ولی من هنوز ونوم رو بهترین ویلن سینمایی مردعنکبوتی میدونم ولی بعد از اون خدایی میستریو حرف نداره مخصوصا توهم های تو برلین ک آخر سر قطار خورد به پیتر و البته جنگ نهایی ک خیلی عالی بود مخصوصا اونجاش ک از وولوولک پیتری استفاده میکنه :lol:
حالا نقاط ضعف ک خیلی کمن...
چند تا از دوستان گفتن ک رابطه بین زن عمو می هپی خوب نیس ولی نظر من برعکسه چون دیگه شاهد غم و اندوه پیتر و زن عمو می برای عمو بن نیستیم و فیلم و فان تر میکنه{شاید نباید اینجا میگفتم ولی چون دوستان گفتن نقطه ضعفه گفتم اینجا بگم ;-) }
یکی دیگه هم که دوستان اشاره کردن قد بلندتر و سبزه بودنه mj خب قدبلندتر شاید یه نقطه ضعف باشه ولی سبزه بودن ربطی نداره چون این اصلا مری جین نیست اسمش میشله ;-) {اینم ربطی به نقطه ضعف نداشت :lol: }
بنظرم تنها نقطه ضعف فیلم سه ضلع شدن رابطه پیتره یعنی پیتر ام جی و برد{البته نظر شخصیه :-* }نه اینکه بد باشه ها نه فقط یکم زیادی روش مانور دادن که آدم از یه جایی به بعد خسته میشه
این فیلم جمع بندی خاصی نداره چون که یکی از بهتریناس
نمره من به فیلم 9.5 از 10
چون اولین نقدمه شاید یه سری مشکلات داشته باشه که دفعه بعد حل میکنم به امید خدا :-*
بی صبرانه منتظر نظر دوستان و استاد ترابی عزیز در مورد نقدم هستم ;-) ;-)
نقل قول کردن
pr_cold99
+1 #114 pr_cold99 1401-02-25 16:05
تشکر از نقد و بررسی آقای ترابی و خسته نباشید


میدونم چند سال از این نقد میگذره خب فاز چهارم شروع شد کلی فیلم اومد، نو وی هوم اومد حال و هوای خودشو داشت و ماهم حال کردیم

ولی واقعا جایی نداشتم حرفامو درباره این فیلم بزنم مخصوصا بخاطر اینکه بخاطر حرفام الکی الکی بعضیا میان بهم گیر میدن

این چند ماهه دارم تو فندوم کمیک میگردم و میبینم خیلیییا از تام هالند و مرد عنکبوتیش متنفرن و هوم‌کامینگ و فار فروم هوم رو آش. غال خطاب میکنن و حتی هم رده فنتستیک فور و بتمن و رابین قرارش میدن

تو این جمع هم هرکی رو میبینم که میاد میگه "نه فار فروم هوم فیلم خوبی بود" یا "مرد عنکبوتی تام هالند اسپایدی خوبیه" میان بچه سال خطابش میکنن

از یکیشون دلیل بد بودن فیلم فار فروم هوم رو پرسیدم میگه "مرد عنکبوتی رو عملا مایلز مورالس جلوه دادن چون اسپایدرمنی که ما میشناسیم شهرشو به امون خدا ول نمیکنه بره یا مثلا قهرمان بودن رو کنار نمیذاره چون محافظت از شهر رو مسئولیت خودش میدونه" و یه سری ایرادات دیگه هم میگرفت که یادم نیست بیشتر این یادم بود

این دلایل یجورایی ذهنم رو مشغول کرد من خودم از فیلمای هوم‌کامینگ و FFH خوشم اومده بود یعنی برای من فیلمای خوبی بودن

من با اینکه از یه فیلمی بدت بیاد مشکلی ندارم ولی با اینکه وقتی میای از فیلمی که اونا بدشون میاد تعریف میکنی مسخرت میکنن و کوچیکت میکنن واقعا رو مخم میره و حتی نمیذارن نظر شخصیت رو راجب فیلم بگی(دیگه نظر شخصی اسمش روشه شخصی یعنی چه موافق باشی چه مخالف نظریه که راجب فیلم داری و به اینکه یکی خوشش اومد یا بدش اومد ربطی نداره)


حقیقتش واقعا جای دیگه‌ای نداشتم این حرفا رو بزنم ببخشید متنم طولانی بود
احتمالا نظرم یا خونده نمیشه یا توجه خاصی بهش نمیشه چون مقاله مال چند سال پیشه ولی نمیتونستم حرفام رو نگه دارم و هرجا میخواستم حرفامو بزنم میترسیدم بهم گیر بدن

اگه چیزی گفتم که خوشایندتون نبود از روی قصد نبود و نمیخواستم کسی رو ناراحت کنم ببخشید
نقل قول کردن
mtm
#115 mtm 1401-02-25 16:24
به نقل از pr_cold99:
تشکر از نقد و بررسی آقای ترابی و خسته نباشید


میدونم چند سال از این نقد میگذره خب فاز چهارم شروع شد کلی فیلم اومد، نو وی هوم اومد حال و هوای خودشو داشت و ماهم حال کردیم

ولی واقعا جایی نداشتم حرفامو درباره این فیلم بزنم مخصوصا بخاطر اینکه بخاطر حرفام الکی الکی بعضیا میان بهم گیر میدن

این چند ماهه دارم تو فندوم کمیک میگردم و میبینم خیلیییا از تام هالند و مرد عنکبوتیش متنفرن و هوم‌کامینگ و فار فروم هوم رو آش. غال خطاب میکنن و حتی هم رده فنتستیک فور و بتمن و رابین قرارش میدن

تو این جمع هم هرکی رو میبینم که میاد میگه "نه فار فروم هوم فیلم خوبی بود" یا "مرد عنکبوتی تام هالند اسپایدی خوبیه" میان بچه سال خطابش میکنن

از یکیشون دلیل بد بودن فیلم فار فروم هوم رو پرسیدم میگه "مرد عنکبوتی رو عملا مایلز مورالس جلوه دادن چون اسپایدرمنی که ما میشناسیم شهرشو به امون خدا ول نمیکنه بره یا مثلا قهرمان بودن رو کنار نمیذاره چون محافظت از شهر رو مسئولیت خودش میدونه" و یه سری ایرادات دیگه هم میگرفت که یادم نیست بیشتر این یادم بود

این دلایل یجورایی ذهنم رو مشغول کرد من خودم از فیلمای هوم‌کامینگ و FFH خوشم اومده بود یعنی برای من فیلمای خوبی بودن

من با اینکه از یه فیلمی بدت بیاد مشکلی ندارم ولی با اینکه وقتی میای از فیلمی که اونا بدشون میاد تعریف میکنی مسخرت میکنن و کوچیکت میکنن واقعا رو مخم میره و حتی نمیذارن نظر شخصیت رو راجب فیلم بگی(دیگه نظر شخصی اسمش روشه شخصی یعنی چه موافق باشی چه مخالف نظریه که راجب فیلم داری و به اینکه یکی خوشش اومد یا بدش اومد ربطی نداره)


حقیقتش واقعا جای دیگه‌ای نداشتم این حرفا رو بزنم ببخشید متنم طولانی بود
احتمالا نظرم یا خونده نمیشه یا توجه خاصی بهش نمیشه چون مقاله مال چند سال پیشه ولی نمیتونستم حرفام رو نگه دارم و هرجا میخواستم حرفامو بزنم میترسیدم بهم گیر بدن

اگه چیزی گفتم که خوشایندتون نبود از روی قصد نبود و نمیخواستم کسی رو ناراحت کنم ببخشید

نظرت مهمه برامون و اینو از بزرگترین و حساس ترین فن مرد عنکبوتی در ایران قبول کن که مرد عنکبوتی تام هالند عالیه
به ذات مرد عنکبوتی هم وفادار بوده
اونایی هم که چرت و پرت ت میگن هیچی از اسپایدرمن نمیدونن
ولی اصلا بهشون اهمیت نده
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#116 The Spectacular Burmun 1402-09-28 21:51
یه مدت،تو سایتای گیمفا و فیگار و امثالهم میچرخیدم و برام نقد ها و نظرات فیلم های اسپایدی جالب بود.میخواست بازخورد بقیه رو نسبت بهشون بدونم.نویسنده های مقالات مشکلی نداشتن ولی کاربرا خیلی بدو بیراه میگفتن که چیز جدیدی نیست(خصوصا بازیگری تام هالند و تریلوژی اسپایدرمن او را به تمسخر میگرفتن)یه مدت اهمیت نمیدادم.گفتم گور باباشون.ولی تو سایتای خارجی و رتبه بندی های دیگه اونجا هم دیدم که امثال دور از خانه یا بازگشت به خانه رو بدترین آثار اسپایدی میدونن.کمی نگران شدم و با خودم گفتم:بیا یه قدم عقب بشینیم.دیگه فن اسپایدی نباشیم.یه آدم عادی که تنها کمیکای اونو خونده.واقعا احساس نگرانی کردم که شاید از رو تعصب تصمیم گرفته باشیم و این فیلمها رو زیادی دست بالا گرفته باشیم(با اینکه ته قلبم از همه فیلم های اسپایدی لذت میبرم.حتی امثال مردعنکبوتی ۳ یا امیزینگ ۲ که بعضی جاها بدترین آثار اسپایدرمن هستن.وقتی هنوزم اونا رو میبینم،قند تو دلم آب میشه و با تمام ایراداتشون،ازشو ن لذت میبرم و از نتیجه آخر راضی هستم)
از اینکار نتیجه ای نگرفتم.گفتم بیام تو سایت و ببینم اونجا دنیا دست کیه.دیدم سخت در اشتباه بودم.ایرادات بنی اسرائیلی تونو واسه خودتون بذارید.خدایی چیا هم میگفتن؛ضعف فیلمنامه ای،احمقانه بودن داستان(سر چی؟اینکه اسپایدی قراره جایگزین آیرون من بشه!)ویلن ضعیف،اکشن سطح پایین و ...
خلاصه بگم بهتون دوتا درس مهم گرفتم:۱.اگر ما واقعا فن اسپایدی باشیم تعصب تو کارمون نمیذاریم؛انقد دقیق عمل میکنیم که جای دیگه نکرده باشیم۲.از امثال شماها همه جا زیاده.همونایی هستید که حرفای همدیگه رو قرقره میکنید،بدون هیچ دلیلی و وقتی منطق براتون میاریم فرار میکنید.
این فیلم جزو بیستای برتر MCU و پنجتای برتر اسپایدی برای من هستش.
اون موقعی که این فیلم اکران شد ما عشق عنکبوتی بودیم،امسال هم قله افتخاریم.فیلمی که بالای ۱ میلیارد فروش میکنه یا اینهمه نقد های مثبت میگیره،جا واسه ایرادات شما نداره.اونا مثل شماها آماتور نیستن.
مرسی بابت نقد کاملی که نوشتید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45