10 خبیث دنیای بتمن که میتوانند دشمنان مناسبی برای مرد عنکبوتی باشند!

10 خبیث دنیای بتمن که میتوانند دشمنان مناسبی برای مرد عنکبوتی باشند!

مقاله ای بسیار جالب براتون داریم از وب سایت CBR درباره موضوعی که قبلاً نظیرش رو تو سایتمون نداشتیم!

مقدمه: مرد عنکبوتی درست همون نقشی رو در دنیای مارول ایفا میکنه که بتمن در دی سی داره. یعنی هر دوشون معروف ترین و موفق ترین قهرمان شرکت خودشون هستند. مرد عنکبوتی علاوه بر دنیای کمیک، در چندین سریال انیمیشن، گیم و سری های مختلف سینمایی حضور داشته. اسپایدرمن همچنین قهرمان محبوب خالقش یعنی استن لی بود و در سالهای گذشته به یکی از چهره های اصلی مارول در جهان تبدیل شده است. بخش عمده محبوبیت بتمن و اسپایدرمن در جمع شخصیت های خبیثی است که باهاشون مبارزه میکنند. هردوی آنها مجموعه ای از منحصر به فرد ترین و جذاب ترین دشمنان را در اختیار دارند که باعث شده تا به یاد ماندنی تر شوند. پس اگر اوضاع متفاوت بود چطور؟ اگر دشمنان بتمن به مارول تعلق داشتند چی؟ کدامیک از آنان میتونست خودش رو به خوبی در دنیای اسپایدرمن جا بده؟ در این مقاله به این سئوالات پاسخ میدهیم!

مقاله زیر را هم بخوانید:

10 خبیث دنیای مرد عنکبوتی که میتوانند دشمنان مناسبی برای بتمن باشند!

 

10- فایر فِلای (Firefly)

فایر فِلای (Firefly)

اسپایدرمن با خبیث های فن آوری محور بیگانه نیست. فایر فلای هم خبیثی است که بر پایه فن آوری عمل میکند و میتواند چالش جالبی برایش فراهم نماید. به طور مثال جت پک او میتواند درست مثل گلایدر گرین گابلین برایش دردسرساز شود. بزرگترین مشکل هم میتواند آتش پرتاب کن (flame thrower) فایرفلای باشد چون میتونند احتمالا تارهای مرد عنکبوتی را ذوب کنند. پس اسپایدرمن مجبور خواهد شد از هوش و مغز خودش استفاده کند تا گارفیلد لینز (فایرفلای) رو شکست دهد. او در سری بازی های آرکهام هم موی دماغ بتمن شده بود.

 

9- سالومون گراندی (Solomon Grundy)

سالومون گراندی (Solomon Grundy)

اکثریت دشمنان اسپایدرمن یه جورایی از علم و دانش نشات گرفته اند و منشاء جادویی ندارند. شخصیتی مثل سالومون گراندی در این زمینه میتونه تغییر جالبی برای او ایجاد کنه. گراندی یک زامبی تقریباً غیر قابل شکست است که ظاهراً نمیشه به طور دائمی او را کشت. اسپایدرمن در سالهای گذشته خبیث های نیرومند و گولاخ (!) زیادی را شکست داده است، مثل راینو و ونوم و مورلان و ... (این مقاله را بخوانید) ولی به خاطر ماهیت زامبی مانند گراندی شاهد شرایط جدیدی برای اسپایدرمن خواهیم بود. گراندی همچنین با هالک مقایسه میشه. پس رویارویی اسپایدرمن با او میتونه شوخی های بامزه ای با تم هالک از سوی اسپایدرمن به همراه داشته باشه!

 

8- دکتر فُسفوروس (Doctor Phosphorous)

دکتر فسفوروس (Doctor Phosphorous)

این ویلنی است که به نظر میرسه درست از صفحات کمیک بوک های اسپایدرمن بیرون آمده! دانشمندی که روی پروژه ای خطرناک کار میکرد و این پروژه او را به جهش یافته ای با قدرت های فوق بشری تبدیل میکند. پس مشخصه که چرا اسپایدرمن میتونه حریفی خوب برایش محسوب بشه. اسپایدرمن باید با اون تشعشعاتی که از دکتر فسفوروس متصاعد میشه مقابله  و در عین حال علاجی برایش پیدا کنه. قطعاً پیتر پارکر میتونه ارتباطاتی با بخش دانشمند این شخصیت داشته باشه (مثل رابطه اش با دکتر کانرز) و یقیناً سعی میکنه او را به حالت انسانی خودش برگردونه.

 

7- کاپرهِد (Copperhead)

 کاپرهِد (Copperhead)

کاپرهد نوعی‌ مار زهردار است که در زبان فارسی بهش مار مسین سر هم گفته میشود. اسپایدرمن هم مثل بتمن  کلی خبیث و دشمن با تِم حیوانی دارد (جالبه که هم مارول و هم دی سی و هم ایمج کامیکس شخصیت های خاص خودشون رو دارند که اسمشون کاپرهد است!). از این دشمنان میتوان به والچر، راینو، عقرب و حتی وِرمین اشاره کرد. پس چرا یک خبیث ماری را به آنها اضافه نکنیم؟ کاپرهد از اون شخصیت هایی هستش که نسخه های زیادی ازش وجود داشته. او در اکثر این نسخه ها یک زن یا مرد مرگبار و آدم کش است که قابلیت های مارمانند دارد و برای بتمن مشکلات زیادی ایجاد کرده است. او میتواند چالش فیزیکی زیادی برای اسپایدرمن باشد و همین طور یک چالش ذهنی زیرا سمی است!

 

6- مترسک (Scarecrow)

مترسک (Scarecrow)

حالا که صحبت از سم شد، مترسک خبیثی است که برای بتمن نمادین است ولی در واقع میتواند برای طیف متنوعی از قهرمانان دیگر نیز جواب دهد. در مورد اسپایدرمن باید گفت که ماده شیمیایی ترس زای مرد مترسک قابلیت این رو داره که دنیای پیتر پارکر را به یک کابوس تمام عیار تبدیل کنه. پیتر شخصیتی است که با هزاران حس گناه و مسئولیت زندگی میکنه و بنابراین خوراک مترسکه! واقعا شگفت انگیزه که پیتر با این همه مشکل چطور خودش رو جمع و جور میکنه ولی ماده ترس زای مترسک میتونه به مراتب از توهمات میستریو برای او بدتر و دردناک تر باشه. تصاویر ذهنی عمو بن، گوئن استیسی و خیلی های دیگر میتونه برای اسپایدرمن شکنجه مانند باشند و مترسک رو به دشمنی جدی برای او تبدیل کنند. حتی اگر از داستان Injustice هم الهام بگیرند مترسک میتونه به چالشی فیزیکی برای اسپایدرمن هم بدل بشه زیرا در آن داستان او تبدیل به یک هیولا شد!

 

5- کلِی‌فِیس (Clayface)

کلِی‌فِیس (Clayface)

هیولاها نیز از جمله خبیث های مطرح در بین دشمنان مرد عنکبوتی هستند. آنها نیز به خوبی با المان های علمی – تخیلی جفت و جور هستند و مثل اکثر دشمنان مرد عنکبوتی حرفه خود را به عنوان آدمیان عادی آغاز میکنند. و سپس و از طرق مختلف به وحشی ها یا وحشت های تکنولوژیکی بدل میشوند که میتوانند شهری را با خاک یکسان کنند! کلی فیس هم همین خاصیت را دارند. قدرت های او در تغییر ظاهر و قیافه و وحشی گری شبیه به فلینت مارکو یا همان مرد شنی هستند. با این حال، کلی فیس میتونه چالش مرگبار تری باشه زیرا نقطه ضعف هایی داره که سخت تر از مرد شنی نمایان میشوند و در مجموع کلی فیس از مرد شنی پلید تر است.

 

4- مَن – بَت (Man-Bat)

مَن – بَت (Man-Bat)

درست همانطور که کلی فیس به مرد شنی شبیه است، من- بت هم تقریبا عین یکی از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی به نام لیزارد است. دانشمندی که از دی ان ای یک حیوان استفاده میکند تا یک سری از مشکلات فیزیکی انسان ها را درمان کند ولی کارهایش باعث میشود تا این دانشمند به نسخه عظیم و قاتل آن حیوان بدل شود. پس واضح است که من – بت میتواند به خوبی در دنیای اسپایدرمن خودش را جا کند. او همچنین میتواند چالشی جدید برای او باشد زیرا قادر به پرواز است . ضمن اینکه او به اندازه لیزارد نیمه انسانی ندارد و هیولایی تر است و برخلاف لیزارد عقل و شعور خود را در حالت حیوانی حفظ نمیکند.

 

3- مِستر فریز (Mr. Freeze)

 مِستر فریز (Mr. Freeze)

به ازای هر دشمن اسپایدرمن که جوری شخصیت پردازی شده که نفرت انگیز و پلید باشه، همیشه خبیث دیگری است که خوانندگان برایش دلسوزی و باهاش همذات پنداری کنند. فیلم های مرد عنکبوتی قطعاً در چنین مسیری گام نهادند و ویلن های چند وجهی را به تصویر کشیدند که میشد باهاشون ارتباط برقرار کرد. بدون شک یکی از برجسته ترین دشمنان بتمن که در این مقوله میگنجد کسی نیست جز مستر فریز. اسپایدرمن کاملاً درک میکنه از دست دادن عزیزان چه حسی داره. پس قطعا میتونه با ویکتور فریز همذات پنداری کنه. او ضمنا به لطف لباس مخصوص و باقابلیتی که داره میتونه برای اسپایدرمن تهدیدآمیز باشه و احتمالا برای شکست دادن او به چیزی فراتر از تنها از مشت های خود نیاز پیدا میکند. به ویژه وقتی باید با اشعه یخ زننده او مقابله کند زیرا قادر است تارهای او را بی اثر کند.

 

2- بِین (Bane)

بِین (Bane)

اکثر دشمنان اسپایدرمن که به نظر زور بازویی عظیم دارند در نهایت چندان قوی از آب در نمیان. مثلاً راینو یا مردشنی و توم استون عقل و هوش درست و حسابی ندارند و مرد عنکبوتی اغلب به سادگی از پس آنها برمیاد. اما بین میتونه تهدید بزرگی باشه: زور بازوی راینو که ترکیب شده با ذهن تاکتیکی و خبیث تسک مستر. بین در ضمن میتونه خودش رو با سبک سریع و چابک مرد عنکبوتی وفق بده و ویلنی است که قادره او را بکشه!

 

1- فرقه جغدها (Court of Owls)

فرقه جغدها (Court of Owls)

اسپایدرمن هرگز با یک انجمن سری از خلافکاران درگیر نشده. فرقه جغدها میتواند نه تنها تهدید بزرگی برای مرد عنکبوتی بلکه دیگر قهرمانان مارول باشد. این فرقه میتواند زمینه ساز داستان های دارک تر و جدی تر باشد و اسپایدرمن را مجبور کند تا رمز و راز پشت این محفل را کشف کند. همچنین احتمالاً فردی مثل نورمن آزبورن میتونه به عنوان یکی از اعضای این محفل به تصویر کشیده بشه تا فضیه دراماتیک تر شود. همچنین سبک مبارزه متفاوت اسپایدرمن با بتمن میتونه صحنه های اکشن منحصر به فردی خلق کنه.

 

نکته مهم: متاسفانه جمله " اسپایدرمن هرگز با یک انجمن سری از خلافکاران درگیر نشده " که توسط نویسنده این مقاله در سایت CBR نوشته شده غلط است زیرا او فراموش کرده بوده که اسپایدرمن در دنیای کمیک سابقه داشته با فرقه ای مرموز و سری مبارزه کنه! در واقع قبل از ظهور محفل جغدها در داستان های بتمن، اسپایدرمن در دهه 90 میلادی با فرقه ای به نام Scriers درگیر بود. در حقیقت نورمن آزبورن وقتی در اروپا بود با فرقه مرموز Scriers ارتباط داشت و حتی به ریاست این گروه هم نائل شد (این عکس را ببینید).

 

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 خبیث دنیای مرد عنکبوتی که میتوانند دشمنان مناسبی برای بتمن باشند!

قوی ترین حریفانی که مرد عنکبوتی تا به حال شکست داده است!

همه چیز درباره بتمن

10 شخصیت خبیث مارول که مرد عنکبوتی تا به حال باهاشون نجنگیده!

15 دشمن بیخود بتمن!

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

معرفی 10 دشمن برتر بتمن (TOP 10 BATMAN VILLAINS)

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

10 مبارزه برتر دنیای کمیک بوک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

a.v.s
#1 a.v.s 1399-11-13 18:53
This article wasn't what we wanted, but it was what we needed.

همیشه این بحث وجود داشته که بتمن و اسپایدرمن دارای غنی ترین و برترین دشمنان در بین ابرقهرمانان هستند. انقدر غنی هستند که برای مثال آرت هایی کشیده میشه از ترکیب دشمنان این دو. ولی تا به حال از خودمون نپرسیدیم اگر جای دشمنان مرد عنکبوتی رو با دشمانان بتمن عوض کنیم چه اتفاقی میوفته؟

واقعا بحث بسیار جالبیه و از این دید بهش نگاه نکرده بودم. اینکه دشمنان بتمن چه جور چالشی برای اسپایدرمن میتونن باشن و برعکس.

واقعا هم دست اونا درد نکنه و هم دست شما.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1399-11-13 18:53
سلام
ممنون بابت مقاله.
شاید اینو بگم باورتون نشه ولی هفته پیش به این فکر میکردم که مرد عنکبوتی و بتمن که بهترین دشمنان کمیک بوکی رو دارند چطوری در دنیاهای هم قرار میگیرند یعنی مثلا دشمنان بتمن بیشتر به مرد عنکبوتی میخوره یا دشمنان مرد عنکبوتی به بتمن که این مقاله روی سایت اومد.
بیشتر این مورد ها چالش های فیزیکی برای اسپایدرمن به وجود می آورند مثل من بت و بِین. اما به نظر من خبیث هایی که روی اعصاب مرد عنکبوتی میرند بیشتر برای او جذاب هستند.( آخه چالش های فیزیکی رو هر نویسنده به راحتی میتونه به وجود بیاره اما چالش های ذهنی و عمق شخصیتی به وجود آوردن کار هرکسی نیست. البته مرد عنکبوتی هم چالش های فیزیکی با ویلن هایی مثل ونوم ، کارنیج، مورلان و... کم نداشته ) برای همین برای من بیشتر مورد های ۶،۳ و۱ جذاب بودند.
اول اینکه همه توضیحات توی مقاله گفته شد یعنی مترسک میتونه با گاز توهم زای خودش مشکلاتی مثل میستریو برای مرد عنکبوتی به وجود بیاره ( فقط فرقش اینه که احتمالا این مشکلات برای او ترسناک تر از توهم های میستریو هستند. البته میستریو هم توی درست کردن توهم های ترسناک برو و بیایی داره! )
مستر فریز هم با چالش های ذهنی و فیزیکی خود برای پیتر مشکل ساز میشه. همانطور که او یکی از سمپاتیک ترین ویلن های کمیک بوکیه. و البته محفل جغد ها که یکی از بهترین دشمنان بتمن در سالهای اخیر هستند و میتونن به قلب و ذهن پیتر نفوذ کنند و با گروه بزرگ خشن و تا حدی هم با تمدن های من درآوردی خودشون مشکل ساز میشوند. و البته فکر نمی کنم اگر نورمن آزبورن گذشته اش با اونا گره نخورده باشه بهشون ملحق بشه (چون کلا نورمن مگر خیلی اینکه نیاز داشته باشه زیاد به گروه علاقه مند نیست مگر اینکه خیلی نیاز باشه مثل دارک اونجرز یا اینکه مسئله اعتقاد هاش باشه ) اما اگر بشه عالی میشه.
ممنون که این مقاله رو ترجمه کردید.
نقل قول کردن
kavtalib
#3 kavtalib 1399-11-13 19:46
مقاله عالی بود.دلایلی که اورده بود منطقی بود و به نظرم رویایی مردعنکبوتی با این ها فوق العاده میشه
در رابطه با مورد اخر یکی از کاور های مرد عنکبوت که تو سایت منتشر شد و چند شماره اینده میاد رو دیدم و ذهنم رو درگیر کرده بود چون مثل یه فرقه بودند و لباس های یکدست داشتن و ماسکهایی هیولایی و مثل همی گذاشته بودن.به نظرتون مثل ففقه جغد ها هستند؟؟
نقل قول کردن
Iron Legend
#4 Iron Legend 1399-11-13 20:07
بینهایت سپاس... عالی بود :D
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1399-11-13 20:35
شبمون رو ساخت. موضوع بکری بود.
مترسک خیلی جذاب میشه. چرا که مترسک ترسهای درونی رو واقعی جلوه میده. فکرشون بکن علاوه بر خاطرات بدش یهو ببینه که گابلین مری جین رو کشته یا .. . خطریه واقعا.
برعکس این موضوع هم صدق میکنه. من موندم که بتمن چجوری میخواد از پس دکتر اختاپوس بر بیاد. به نظر بعید میرسه. اونوقته که به ذهن بروس وین نفوذ میکنه و میشه بتمن برتر :-* و جوکر رو درجا میکشه تا آدم و عالم از شرش خلاص بشن. با اون ثروتی هم که به دست میاره کل دنیا میفته دسش علنا. :-*
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#6 Mr. Doctor 1399-11-13 20:35
خیلی خوب و جالب بود،ممنون از شما جناب ترابی
بنظرم بهترین و باحال ترینشون فرقه جغدها بودن چون میشه ازشون برای یک داستان فوق العاده دارک و خفن استفاده کرده؛درست مثل داستان فرقه جغدهای کمیک های بتمن نیو52.

با تشکر
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#7 Ehsan Spider 1399-11-13 21:16
سلام
ممنون بابت مقاله عالی تون
تصور که میکنم خیلی جذاب میشه
ولی فکر کنم مترسک جاش اونجا نبود چون پیتر مشکلات فراوانی توی زندگیش داره فقر و مرگ گوئن و نگرانی برای عزیزان و .....

دمتون گرم خیلی مقاله خوبی بود من خوب یادم نمیاد کدوم کمیک بود ولی با یه گروه فرقه مانند احمق گونه مبارزه میکرد اینقدر که مرد عنکبوتی روی کاور گفته بود شوخیتون گرفته؟؟؟
راستش خوب یادم نیس که فرقه بودن یا نه .
درسته که شش خبیث اینقدر که باید و شاید باهم هماهنگ نبودن ولی از باحال های کمیک های مرد عنکبوتی بودن



دمتون گرم عالی بود
نقل قول کردن
Agent bishop
#8 Agent bishop 1399-11-13 21:45
مترسک بهترین گزینه این لیست برای مردعنکبوتی هست چون من فکر نکنم مرد عنکبوتی دشمنی داشته باشه که به وسیله ترس به بقیه ضربه و میشه باهاش داستان های خوبی نوشت .
فرقه جغد ها به نظرم برای مرد عنکبوتیه زیاده چون خود بتمن با استفاده از مهارت کارآگاهی و تجهیزات زیاد اونم به سختی تونست شکستشون بده بعد این محفل معمولا داخل خفا ولی دشمنانی مردعنکبوتی معمولا خیلی رو و مستقیم کار های خودشون رو انجام میدن ولی خوب در کل چون مردعنکبوتی به جز اون گروهی که آقای ترابی گفتن با گروه های این چنینی سر و کار نداشته می‌تونه جالب باشه .

به نظرتون اگه همین مقاله برای بتمن بود چه دشمن هایی از مردعنکبوتی بود ؟
من به نظرم کینگ پین ، میستریو ، آفتاب پرست ، هاب گابلین ، ورمین ، قاتل عنکبوت
نقل قول کردن
spider peter
#9 spider peter 1399-11-13 22:41
سلام ممنون از استاد ترابی
به نظرم مترسک بهترین گزینه و بین و مستر فریز و من بت هم عالی هستن
اما مترسک یه چیز دیگه اس
فرض کنید تو سری فیلم های بازگشت به خانه تو قسمت۲ توهمات مستریو مترسک اجرا می کرد کلا یه ژانر به فیلم اضافه میش د ترسناک
بازم ممنون
نقل قول کردن
Erfan nakhaee
#10 Erfan nakhaee 1399-11-13 22:49
واقعا شگفت انگیزه.
ممنون از شما استاد ترابی بابت ترجمه ای این مقاله .
دشمنان مرد عنکبوتی یه نوع بار خاصیتی دارن که منحصر به فرد هست البته این قضیه درباره ای بتمن هم همینطوره.همیشه مرد عنکبوتی نحوه خاصیتی برای دفاع از مردم پیدا می کنه ( می خواستم بگم به دشمن اش حمله کنه ولی دیدم حمله تاثیر مثبتی نداره ) در برابر ابر شرور های جور واجور و شکل به شکل از بیگانه ها ( ونوم ) ، دشمنان با تم حیوانی ( راینو و والچر ) ، قاتلین مرگبار ( سین ایتر و کارنیج )، موجودات قدرتمند که گشنه اند ( مورلان ) ، حتی دوستان و همراهانش ( خانواده ازبورن )
و مشکلات خودش ( یجور مثل قضیه OMD که نزدیکترین یارش رو به بدترین شکل از دست داد ).
۱۰.دشمن جذابی برای مرد عنکبوتی می شه با پرواز و شعله افکن چی بشه برای مرد عنکبوتی چلش برانگیز می شه چون باید هم زمان از هوش و قدرت بدنیش استفاده کنه و می تونه شخصیت پردازی خوبی داشته باشه مث شخصیت اوردرایو توی ران شگفت انگیز اسپنسر.
۹. می شه لحظات ترسناکی رو خلق کرد که نظیرش توی کمیک های مرد عنکبوتی نباشه البته لحظات جالبی رو هم می شه خلق کرد دشمن خوبی هم برای هالک می تونه باشه چون به هالک نشون می ده چطور ممکنه مث سالمون گرندی بشه‌.
۸.این که خوراک کمیک های مرد عنکبوتی هست دکتری که به راه فساد می ره ( شبیه به دکتر اختاپوس که توی شاهکار مرد عنکبوتی ۲ نشوم دادن) البته می شه لحظات درماتیکی رو هم خلق کرد مثل اینکه مرد عنکبوتی نتونه دکتر رو نجات بده و جلو چشماش بمیره.
۷. واقعا از شخصیت های که تم مار دارن رو دوست دارم ( مار حیوان مورد علایه ام هست ) می تونه کاری که گابلین با مرد عنکبوتی کرد رو بکنه البته با یه گروه مث شش خبیث یا شش وحشی تا مرد عنکبوتی رو عذاب بدن.
۶. شخصیتی که می تونه فقط برای مرد عنکبوتی شیطان باشه
الیته به خاطر کار های که مترسک می تونه بکنه نیست بخاطر احساس گناهی هست که مرد عنکبوتی داره.
۵.مثل مرد شنی هست ولی یه تفاوت اساسی داره که مرد شنی
دودله درباره ای کاراش ولی کلی فیس این حس رو نداره پس می تونه یه دشمن اساسی واسه مرد عنکبوتی باشه البته توی سری بازگشت زامبی های مارول دیدیم که مرد شنی چقدر می تونه خبیث باشه.
۴. من- بت دشمن عجیبی می شه البته مثل خود مرد عنکبوتی
( اون موقه که جی جونا جیمسون علیه مرد عنکبوتی تبلیغ می کرد )همه هیولا فرض می کن البته با این تفاوت که مرد عنکبوتی رو هیولا کردن ولی من -بت واقعا هیولاست مثل سایمون گرندی می شه لحظات ترسناکی رو خلق کرد.
۳.مستر فریز شخصیتی که سرگذشتش همواره با زمان تغییر کرد.
سر سخت ترین دشمن این مقاله بود چون از هدف مقدس دست نمی کشه و تا پای جون می یاد تا به هدفش برسه. واقعا می شه
لحظات تراژیکی رو نشون داد وقتی مرد عنکبوتی می فهمه هدف مستر فیریز و توی دو دلی بین کار خوب و کار بد ولی با هدف خوب می مونه.
۲.بین که دیگه نیازی به تعرفی نداره.
۱.به نظرم ایده فرقه ای جغد ها رو می تونه بیاره با استفاده از ماژیا بیاره.
ببخشید بابت اسپم ولی استاد ترابی شما به ران دانی کیتس سری ونوم از ۱۰ چند می دید؟
من که ۸/۵ از ۱۰ می دن
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#11 Kia Iron Man 1399-11-13 23:00
مقاله ای متفاوت و جذاب.
این مقاله رو در سایت cbr خونده بودم و مقاله جالبیه.
هیچ قهرمانانی به اندازه اسپایدی و بتمن در کارنامه خود ویلین های خوب و متنوع نداره.
به نظرم مترسک یکی از بهترین گزینه هاست فقط تصور کنید اسپایدی مرگ گوئن و عمو بن و فلش و ترس مردن عزیزان دیگه اش و ... رو مشاهده کنه و چون پیتر در برابر این ترس ها آسیب پذیره خیلی زجر آوره.
بین هم میتونه گزینه خوبی باشه و همونطور که ذکر شد هم تاکتیک خوبی داره و هم قدرت فیزیکی و میتونه عالی باشه.
مستر فریزر هم عالیه چون نگرانی درباره عزیزانش میتونه باعث همذات پنداریش با پیتر بشه و لحظات جالب و حتی احساسی رقم بزنه.
به نقل از Agent bishop:

به نظرتون اگه همین مقاله برای بتمن بود چه دشمن هایی از مردعنکبوتی بود ؟

به نظرم کینگ پین و مستر نگاتیو و میستریو و دکتر اختاپوس و ونوم و آفتاب پرست میتونن گزینه های خوبی باشن.
حضور کینگ پین به عنوان یک رئیس مافیا در کمیک های بتمن واقعا جذابه.میستریو هم میتونه حریف خوبی برای بتمن باشه.یکی از نقاط ضعف بتمن خاطرات بدی مثل مرگ والدینش و مرگ جیسون تاده و میستریو میتونه با بازی کردن با این خاطرات بدجور عذابش بده.
دکتر اختاپوس هم با توجه به اینکه بتمن دشمن خیلی نابغه ای نداره حضور دکتر اختاپوس در داستان های بتمن هم جذاب میشه.
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1399-11-13 23:12
به نقل از spider peter:

اما مترسک یه چیز دیگه اس
فرض کنید تو سری فیلم های بازگشت به خانه تو قسمت۲ توهمات مستریو مترسک اجرا می کرد کلا یه ژانر به فیلم اضافه میش د ترسناک
بازم ممنون

به نظر اکثر کارشناسان صحنه های توهم میستریو در دور از خانه خیلی ترسناک بود
به زودی مقاله ای درباره سکانس های ترسناک فیلم های اسپایدرمن خواهیم داشت
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1399-11-13 23:15
به نقل از Erfan nakhaee:

ببخشید بابت اسپم ولی استاد ترابی شما به ران دانی کیتس سری ونوم از ۱۰ چند می دید؟
من که ۸/۵ از ۱۰ می دن

من ۱۰ از ۱۰
تنها سری ونوم بود که منو به این شخصیت علاقمند کرد
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#14 AmirhoseinJafari2005 1399-11-14 00:56
عالی بود مخصوصا مورد بین :lol: راستی آقای ترابی بنظرتون بین شوالیه تاریکی بر می‌خیزد چطور بود؟ بنظرتون از بین بتمن و رابین بهتر بود؟ به نظر من بین خیلی خوبی بود ولی عضلانی نبود.
نقل قول کردن
spider peter
#15 spider peter 1399-11-14 01:08
به نقل از mtm:
به نقل از spider peter:

اما مترسک یه چیز دیگه اس
فرض کنید تو سری فیلم های بازگشت به خانه تو قسمت۲ توهمات مستریو مترسک اجرا می کرد کلا یه ژانر به فیلم اضافه میش د ترسناک
بازم ممنون

به نظر اکثر کارشناسان صحنه های توهم میستریو در دور از خانه خیلی ترسناک بود
به زودی مقاله ای درباره سکانس های ترسناک فیلم های اسپایدرمن خواهیم داشت

بله استاد یادمه که تو یکی از مقالاتتون درباره دور از خانه گفتید که فیلم دور از خانه لحظات ترسناکی داشت
ممنون از اطلاع رسانی تون
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#16 AmirhoseinJafari2005 1399-11-14 06:58
به نقل از mtm:
به نقل از spider peter:

اما مترسک یه چیز دیگه اس
فرض کنید تو سری فیلم های بازگشت به خانه تو قسمت۲ توهمات مستریو مترسک اجرا می کرد کلا یه ژانر به فیلم اضافه میش د ترسناک
بازم ممنون

به نظر اکثر کارشناسان صحنه های توهم میستریو در دور از خانه خیلی ترسناک بود
به زودی مقاله ای درباره سکانس های ترسناک فیلم های اسپایدرمن خواهیم داشت

خیلی خوب میشه منتظر مقاله هستیم!
نقل قول کردن
Matingh
#17 Matingh 1399-11-14 07:40
اوه اوه چقدر خوب ،دمتون گرم بابت ترجمه :eek:
خیلی لذت بردم.
به نظرم مترسک واقعا پتانسیل خیلی بالایی برای اسپایدرمن داره،دقیقا به همون دلایلی که نوشتین،حس مسئولیت و احساس گناه کردن....
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#18 AM SM BM SM 1399-11-14 09:24
به نقل از mtm:
به نقل از spider peter:

اما مترسک یه چیز دیگه اس
فرض کنید تو سری فیلم های بازگشت به خانه تو قسمت۲ توهمات مستریو مترسک اجرا می کرد کلا یه ژانر به فیلم اضافه میش د ترسناک
بازم ممنون

به نظر اکثر کارشناسان صحنه های توهم میستریو در دور از خانه خیلی ترسناک بود
به زودی مقاله ای درباره سکانس های ترسناک فیلم های اسپایدرمن خواهیم داشت

درسته.
یادمه یه مقاله هم توی کامنت های سایت گذاشته بودید که می گفت دور از خانه ترسناک ترین فیلم ماروله مثل اون بلند شدن تونی استارک از قبر و...
به هر حال درسته که توهم های مترسک نرسناک تر باشه اما میستریو هم صحنه های ترسناک زیادی هم توی دنیای کمیک هم سینما داشته.
این مقاله رو بخونید تا متوجه بشید.
spidey.ir/.../...
مقاله ترسناک ترین صحنه های اسپایدرمن واقعا جالبه مثل صحنه ای که گرین گابلین به خونه زن عمو می حمله کرد یا وقتی سراغ جی جونا جیمسون رفت یا وقتی توی اون خونه آتش زده بود یا وقتی به مری جین حمله کرد و اون نبرد پایانی رخ داد ( البته واقعا اگر این لباس مسخره گرین گابلین این صحنه ها با بازی عالی ویلم دفو قطعا ترسناک تر هم می شدند) یا اون صحنه توی مرد عنکبوتی 2 دکتر اختاپوس آزمایش اولیه فاجعه بارش رو انجام میده و منجر بخ کشته شدن زنش میشه یا وقتی که دکتر اختاپوس توی بیمارستان از خواب بیدار میشه یا تولد ونوم (البته کمتر) و...
تشکر مجدد
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1399-11-14 12:22
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
راستی آقای ترابی بنظرتون بین شوالیه تاریکی بر می‌خیزد چطور بود؟ بنظرتون از بین بتمن و رابین بهتر بود؟ به نظر من بین خیلی خوبی بود ولی عضلانی نبود.

از بتمن و رابين كه قطعا بهتر بود ولی ضعیف ترین در سه گانه نولان بود
نقل قول کردن
mobin rz
#20 mobin rz 1399-11-14 12:36
واقعا دمتون گرم من عاشق اینجور مقاله هام
به نظرم پویزن ایوی هم به تم دشمنای مرد عنکبوتی میخوره و البته جرویس تچ هم میتونه ویلن خوبی برای اسپایدرمن باشه
راستی اقای ترابی شما بهترین اوریجین مترسک رو کدوم میدونید؟من خودم اونی رو که تو فصل اول سریال گاتهام روایت شد قبول دارم به نظرم اگه بیشتر بهش پرداخته میشد میتونست یه احیای عالی باشه واسه مترسک
ممنون میشم بازم از این مدل مقاله ها ترجمه کنید یا بنویسید
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#21 AmirhoseinJafari2005 1399-11-14 13:14
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
راستی آقای ترابی بنظرتون بین شوالیه تاریکی بر می‌خیزد چطور بود؟ بنظرتون از بین بتمن و رابین بهتر بود؟ به نظر من بین خیلی خوبی بود ولی عضلانی نبود.

از بتمن و رابين كه قطعا بهتر بود ولی ضعیف ترین در سه گانه نولان بود

بله آقای ترابی قطعا فیلم ضعیف یا متوسطی بود. در کل فیلم معمولی بود... راستی آقای ترابی فیلم جدید نولان «تنت» رو دیدید؟ من دیدمش مخم سوت کشید حداقل آدم باید بیش از ۳ بار ببینه تا متوجه بشه. فیلم بینظیر و مهیجی بود. به نظرم یکی از بهترین های سال ۲۰۲۰ بود ولی در شخصیت پردازی ضعف داشت.
نقل قول کردن
Captain-spidey
#22 Captain-spidey 1399-11-14 14:08
اقای ترابی دستتون درد نکنه مقاله خیلی خوب بود مثل همیشه
راستش از بین همه دشمنای بتمن من به نظرم مستر فیریز داقها جذاب و عالیه و خیلی هم به فضای داستای ها اسپایدی میخوره و واقعا خوب میشد اگه بود...
نکته مهمی که در مورد اسپایدی هست اینه که دشمناش بیشتر از زور بازو اون رو از نظر روحی مورد ضربه قرار میدن و بیشترین چالش براش از اون ناحیست و به همین دلیل مترسک واقعا جاش تو ویلن های اسپایدی خالیه و میتونست حریف فوق‌العاده ای براش باشه
بازم ممنونم از شما مثل همیشه عالی
نقل قول کردن
mtm
#23 mtm 1399-11-14 14:35
به نقل از mobin rz:

راستی اقای ترابی شما بهترین اوریجین مترسک رو کدوم میدونید؟من خودم اونی رو که تو فصل اول سریال گاتهام روایت شد قبول دارم به نظرم اگه بیشتر بهش پرداخته میشد میتونست یه احیای عالی باشه واسه مترسک
ممنون میشم بازم از این مدل مقاله ها ترجمه کنید یا بنویسید

بهترین اریجین مترسک به نظرم اونی بود که در سریال معرکه "بتمن مجموعه کارتونی" دیدیم
نقل قول کردن
HUNTER
#24 HUNTER 1399-11-14 14:41
واقعا خسته نباشید.مخصوصا استاد ترابی عزیز
بنظرم اول مترسک بعد محفل جغدها بعد بین میتونن خطرناکترین چالشهارو برای اسپایدرمن ایجاد کنن.مخصوصا مترسک فقط تو تو چند پلان پشت هم تصور کنید پیتر دوباره همه صحنه های مرگ عزیزان و اشتباهات بزرگ زندگیشو با دستهاش که آلوده به خون اونهاست دوباره جلو چشمش ببینه.واقعا میتونه کمرشکن باشه
نقل قول کردن
mobin rz
#25 mobin rz 1399-11-14 15:44
به نقل از mtm:
به نقل از mobin rz:

راستی اقای ترابی شما بهترین اوریجین مترسک رو کدوم میدونید؟من خودم اونی رو که تو فصل اول سریال گاتهام روایت شد قبول دارم به نظرم اگه بیشتر بهش پرداخته میشد میتونست یه احیای عالی باشه واسه مترسک
ممنون میشم بازم از این مدل مقاله ها ترجمه کنید یا بنویسید

بهترین اریجین مترسک به نظرم اونی بود که در سریال معرکه "بتمن مجموعه کارتونی" دیدیم

بله میشد باهاش همزات پنداری کرد ولی ضعفش این بود که پیشبینی نکرده بود اگه سم رو خودش اثر کنه چی میشه بازم ممنون
نقل قول کردن
parsa2020
#26 parsa2020 1399-11-17 08:18
من که خیلی دوست دارم فرقه جغدهارو تو کمیک اسپایدرمن ببینم چون بالاخره بقیه شخصیت ها مشابهشون برای اسپایدرمن هست ولی هیچی مثل فرقه جغد ها نمیشه
نقل قول کردن
Omni-man
#27 Omni-man 1403-02-03 23:29
بسیار عالی بود.دشمن های بتمن بیشتر با حیله و کلک و بازی های ذهنیشون بتمن رو به چالش میکشن اما دشمن های اسپایدرمن معمولا با ابرقدرت هاشون با پیتر مبارژه میکنن(البته اگر گرین گابلین و داک آک و کینگ پین رو فاکتور بگیریم)به خاطر همین نویسنده یCBR با هوشمندی اون دسته از دشمنان بتمن که قدرت ماورایی دارن رو برای این مقاله انتخاب کرده
نقل قول کردن
best of the best
#28 best of the best 1403-02-04 00:08
به نقل از Omni-man:
بسیار عالی بود.دشمن های بتمن بیشتر با حیله و کلک و بازی های ذهنیشون بتمن رو به چالش میکشن اما دشمن های اسپایدرمن معمولا با ابرقدرت هاشون با پیتر مبارژه میکنن(البته اگر گرین گابلین و داک آک و کینگ پین رو فاکتور بگیریم)به خاطر همین نویسنده یCBR با هوشمندی اون دسته از دشمنان بتمن که قدرت ماورایی دارن رو برای این مقاله انتخاب کرده

کاملا اشتباه میکنی
خیلی از دشمنای بتمن جنبه فیزیکی شون از ذهنی بیشتره
مثل بین یا کیلرکراک و سالامون گراندی و حتی مستر فریز
پویزن ایوی و زن گربه ای هم که عشوه گرن
و اغلب دشمنای اسپایدرمن اتفاقا ماورایی نیستن
بیشتر مثل خود اسپایدرمن جنبه علمی دارن (یعنی دانشمند هستن) یا تم حیوانی
نقل قول کردن
Aliwoo
#29 Aliwoo 1403-02-04 17:11
به نقل از hassan91:
شبمون رو ساخت. موضوع بکری بود.
مترسک خیلی جذاب میشه. چرا که مترسک ترسهای درونی رو واقعی جلوه میده. فکرشون بکن علاوه بر خاطرات بدش یهو ببینه که گابلین مری جین رو کشته یا .. . خطریه واقعا.
برعکس این موضوع هم صدق میکنه. من موندم که بتمن چجوری میخواد از پس دکتر اختاپوس بر بیاد. به نظر بعید میرسه. اونوقته که به ذهن بروس وین نفوذ میکنه و میشه بتمن برتر :-* و جوکر رو درجا میکشه تا آدم و عالم از شرش خلاص بشن. با اون ثروتی هم که به دست میاره کل دنیا میفته دسش علنا. :-*

وای پسر بتمن برتر خیلی ایده باحالی میشه :lol:
نقل قول کردن
E-spider
#30 E-spider 1403-02-05 10:26
به نقل از best of the best:
به نقل از Omni-man:
بسیار عالی بود.دشمن های بتمن بیشتر با حیله و کلک و بازی های ذهنیشون بتمن رو به چالش میکشن اما دشمن های اسپایدرمن معمولا با ابرقدرت هاشون با پیتر مبارژه میکنن(البته اگر گرین گابلین و داک آک و کینگ پین رو فاکتور بگیریم)به خاطر همین نویسنده یCBR با هوشمندی اون دسته از دشمنان بتمن که قدرت ماورایی دارن رو برای این مقاله انتخاب کرده

کاملا اشتباه میکنی
خیلی از دشمنای بتمن جنبه فیزیکی شون از ذهنی بیشتره
مثل بین یا کیلرکراک و سالامون گراندی و حتی مستر فریز
پویزن ایوی و زن گربه ای هم که عشوه گرن
و اغلب دشمنای اسپایدرمن اتفاقا ماورایی نیستن
بیشتر مثل خود اسپایدرمن جنبه علمی دارن (یعنی دانشمند هستن) یا تم حیوانی

دقیقا باهات موافقم "بهترین بهترین ها"
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید