برترین شخصیت های خبیث جدید دی سی در 10 سال گذشته

 برترین شخصیت های خبیث جدید دی سی در 10 سال گذشته

با به پایان رسیدن سال 2019 یکی دیگر از مقالات "برترین های دهه گذشته" را تقدیم شما میکنیم ...

در این مقاله سعی میکنیم به معرفی برترین شخصیت های خبیثی که کمپانی دی سی در 10 سال اخیر به خوانندگان دنیای کمیک ارائه کرده است بپردازیم.

برای آشنایی با 10 خبیث برتر مارول در دهه گذشته نیز این مقاله را بخوانید.

 

10- سوپرمن خبیث

سوپرمن خبیث

البته این سوپرمن مربوط به دنیای اصلی دی سی نمیشه ولی در هر حال پس از اینکه جوکر سوپرمن رو فریب میده و باعث میشه تا همسر و بچه به دنیا نیومده اش را بکشه، کاملاً قاط میزنه و جوکر رو میکشه! درسته که او با این کار سرانجام بر دوران وحشت جوکر خاتمه میده ولی اعمالی که این سوپرمن بعد از این کار انجام میده و باعث میشه تا به یک دیکتاتور خودکامه تبدیل بشه ، مهم هستند. این نسخه از سوپرمن در دهه گذشته خیلی معروف شد (کلا دی سی دوست داره سوپرمن را خبیث جلوه بده!). ولی واقعا برای خوانندگان دیدن پانلی که سوپرمن دست خودش رو فرو میکنه تو شکم جوکر و از کمرش درمیاره بیرون واقعا شوکه کننده بود چون از نظر آنها سوپرمن مظهر خوبی و مثبت بودن و صالح بودنه و این تصویر واقعا آزار دهنده بود و برای همینه که این پانل در رتبه اول قرار گرفته. 

 

 

9- رِد تول (Red Tool)

 رِد تول (Red Tool)

گفته میشه ددپول هجویه ای بود بر دث استروک (این مقاله را بخوانید تا بفهمید منبع الهام بخش واقعی ددپول چی بوده). دی سی هم در سالهای اخیر تلافی کرده و شخصیت «رد تول» را خلق کرده که اونم هجویه ای است بر ددپول! یک جور وجلنتی هم هستش. او شیفته هارلی کوئین است و حتی او را رُبود ولی در نهایت با هم دوست شدند. رد تول هم مثل ددپول دوست داره خُل بازی دربیاره و شاهد بودیم که برای سرگذشت (origin) خودش یک ویدئوی انیمیشن درست کرد و به هارلی هم نشون داد!

 

8- لوایتان (Leviathan)

 لوایتان (Leviathan)

هواداران دی سی "لوایتان" را به عنوان سازمانی میدانستند که «تالیا الغول» بعد از ترک کردن پدرش و لیگ قاتلین آن را تاسیس کرد. قبل از اینکه تالیا سرنگون بشه، لوایتان سازمانی بود که هدف از خلق شدنش این بود که با سرمایه داری (کاپیتالیسم) مبارزه کنه . ولی پس از تالیا، این سازمان به دست مردی مرموز افتاد که بهش میگفتن لوایتان. از اون موقع به بعد بود که این سازمان اهداف و برنامه های بزرگتری پیدا کرد. بعدا معلوم شد که این مرد مرموز «مارک شاو» (Mark Shaw) نام داره که قبلا یک وجلنتی با لقب Manhunter بود. او دیگر از محافظت کردن از دنیایی که به هرج و مرج کشیده شده خسته شده و برنامه های بزرگی در سر داره که فعلاً توسط دی سی فاش نشده.

 

7- آبلیویون (Oblivion)

آبلیویون (Oblivion)

«کایل راینر» احتمالا یکی از با استعداد ترین گرین لنترن ها بوده و یکی از بزرگترین قهرمانان دی سی ولی به چه قیمتی؟ در واقع کایل بدون اینکه خودش بدونه، وقتی Source Wall را شکست، باعث پدید آمدن نسخه ای خبیث از خودش به نام «آبلیویون» شد! آبلیویون کاملا از بخش تاریک کایل یعنی از حرص ، اضطراب و خشم و ترس او تشکیل شده و بسیار نیرومند است. میتونه توهم تولید کنه، تغییر ظاهر بده ، انرژی از خودش شلیک کنه و ...

 

6- گاد اسپید (Godspeed)

گاد اسپید (God Speed)

یک شخصیت تندرو (speedster) ی مرموز و قاتل سریالی که نیروی سرعت (Speed Force) را از دیگر تندروها میدزدید! بعدش معلوم شد او «آگوست هارت» (August Hart) هستش که سابقا در کالج پلیس دوست بری آلن بود که پس از مرگ برادرش خبیث شد. او  از فلش هم سریع تر میدوه و اخلاق گرایی پیچیده و خاص خودش را داره و به روش خودش عدالت رو اجرا میکنه.

 

5- مایم و ماریونت (Mime and Marionette)

 مایم و ماریونت (Mime and Marionette)

درسته که این دو خبیث دست به قانون شکنی های زیادی زده اند (از سرقت از بانک گرفته تا کتک زدن پلیس و کشتن و قتل و غارت) اما خواننده باهاشون همذات پنداری میکنه. زندگی خلافکارانه آنها وقتی شروع شد که پلیس اقدام به اخاذی از پدر «ماریونت» کرد. در نتیجه پدرش اونقدر بهش فشار وارد شد که خودکشی کرد. بنابراین آنها برای انتقام از پلیس ها ، پیداشون کردند و کتکشون زدند! ضمن اینکه آنها به شدت عاشق و معشوق یکدیگرند. ممکنه قاتل باشند ولی عشق عمیقی که بهم دارند رابطه آنها را جذاب کرده است.

 

4- والثوم (Volthoom)

والثوم (Volthoom)

درست مثل خیلی از خبیث های بزرگ دنیای کمیک، «والثوم» هم اولش خبیث نبود. او از بُعدی دیگر بود و وقتی خبیث معروف دی سی به نام Krona (که در دستکاری در زمان تبحر داره) آزمایشاتی درباره سردرآوردن از نحوه خلقت عالم انجام داد وارد دنیای اصلی دی سی شد (طبق افسانه ها این اتفاق نباید میفتاد). گفتیم که اولش شخصیت خبیثی نبود ولی اولین موجودی در مالتی ورس دی سی بود که از حلقه قدرت استفاده کرد و به همین دلیل به "اولین لنترن" (First Lantern) معروف است. او قوی ترین لنترن کل عالم است و قدرت های نامحدودی داره. والثوم دشمن کل سپاه لنترن ها و نگهبانان عالم است (در واقع والثوم پس از خلق شدن اولین حلقه قدرت لنترن ها فاسد و توسط نگهبانان عالم در یک ساه چاله زندانی شد).

 

3- محفل جغدها (Court of Owls)

شاید بتوان ادعا کرد سری بتمن بهترین کمیکی بود که دی سی در دوران New 52 خودش منتشر کرد. "محفل جغدها" در واقع شروعی بود بر این سری. «اسکات اسنایدر» و «گرگ كاپولو» به بهترین نحو ممكن دوره ای جدید را برای بتمن رقم زدند و شخصیت های جدیدی را هم معرفی كردند. در این داستان با فرقه ای باستانی آشنا میشویم كه اعضایش برخی از بانفوذ ترین و ثروتمندترین خانواده های گاتهام هستند و لقب محفل جغدها را یدک میکشند . آنها از قدرت و ثروت خود برای قتل و كارهای غیرقانونی استفاده میکنند. ابتدا بتمن نسبت به وجود این فرقه شك دارد ولی وقتی به او حمله میشود دیگر تردیدی برایش باقی نمیماند. با وجود اینكه سری New 52 چنگی به دل نزد و موفقیت خاصی برای دی سی به ارمغان نیاورد ولی این كمیك بسیار موفق بود . ضمن اینکه سکوی پرتابی بود برای برای زوج اسنایدر و کاپولو!

 

2- دکتر منهتن (Dr. Manhattan)

دکتر منهتن (Dr. Manhattan)

«دکتر منهتن» شخصیت معروف سری کمیک تحسین شده و تاریخی "واچمن" اثر «الن مور» است که مدتی است به همراه دیگر شخصیت های واچمن در دنیای اصلی حضور دارد و با شخصیت های معروف دی سی تعامل برقرار میکند. او یکی از معدود شخصیت هایی است که میتونه از نظر قدرت با سوپرمن برابری و باهاش مبارزه کنه. اعمال اخیر او باعث شده کاملا به منطقه خباثت وارد بشه! او نقش عمده ای در خلق شدن عالم New 52 دی سی داشته و البته در عالم Rebirth! در واقع دکتر منهتن به طور مداوم در حال ویرایش عالم است تا ببیند چه تاثیری روی سوپرمن میگذارد. درسته که او ممکنه جور-ال را از نابودی سیاره کریپتون نجات داده باشه یا به بتمن شانسی مجدد داد تا دوباره با پدرش ارتباط برقرار کنه ولی اعمال او (و به ویژه منازعه اش با سوپرمن) ممکنه باعث بشه به سمت نابودی کل عالم بره!

 

1- بتمنی که میخندد (The Batman Who Laughs)

"بتمنی که میخندد" خبیثی است که نسخه پلید بتمن در مالتی ورس دی سی است. او به شکل ترکیبی از بتمن (بروس وین) و دشمن اصلی او یعنی جوکر به تصویر کشیده میشود و یکی از اعضای "شوالیه های تاریکی" (Dark Knights) است. اولین حضور او در داستان کراس اوری به نام Dark Knights: Metal بود (سپتامبر 2017) و بعدش صاحب عنوان اختصاصی خودش شد و در کنار لکس لوثر ، خبیث اصلی رویداد Year of the Villain است. او به دست اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو خلق شده است.  «بتمنی که میخندد» آخرینِ شوالیه های تاریک است (آنها نسخه های منحرف بروس وین از دنیاهای دیگر هستند). او که به سَم جوکر مبتلا و به هیولایی تبدیل شده است، در جهانی از دی سی گرفتار شده. با این حال فاش شده که قبل از اسیر شدنش تونسته تعدادی از قهرمانان دی سی را مبتلا کند تا بدترین غریزه های خود را بروز دهند. این دسته از قهرمانان بهش کمک خواهند کرد تا نقشه نهایی خودش را اجرا کنه: منقرض کردن تمام حیات در دنیا و تبدیلش به سیاره ای که میتواند به دارک یونیورس تعلق داشته باشد.

 

 مهدی ترابی مهربانی

منبع: وب سایت CBR  

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

بتمن خبیث دی سی داره از "جنگ بینهایت" مارول تقلید میکنه!

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های دی سی در 10 سال گذشته

20 دفعه ای که مارول و دی سی اینترنت را به آتش کشیدند

15 پیام مخفی که در کمیک بوک پنهان شده بودند!

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

رویداد بزرگ ونوم در سال 2019 (کارنیج مطلق/ABSOLUTE CARNAGE) - کامل + لینک دانلود

کمیک "رِد گابلین: مرگ سرخ" (RED GOBLIN) ترجمه شد + لینک دانلود

بدترین داستان هایی که فرانک میلر برای دنیای کمیک خلق کرده

15 جنجال بزرگ در فیلم های سینمایی مارول (MCU)

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Cap_Arsham
#1 Cap_Arsham 1398-10-12 11:42
آقای ترابی مثل همیشه مقالتون عالی البته راستشو بخواید من اصلا از هیچ کدوم از شخصیت های خبیث دی سی خوشم نمیاد و اصلا باهاشون ارتیاط برقرار نمیکنم ولی همه چیز بگذریم خداییش ظاهر بتمنی که میخندد فوق العاده جذاب بود
آقای ترابی شما هم همین نظر منو دارید؟
نقل قول کردن
capitan tony stark
#2 capitan tony stark 1398-10-12 11:51
منون آقای ترابی این سایتی که ترجمش کردید خیلی خوبه م قبلا این مطلب رو ترجمه کرده بودم ولی از زبان شما یه چیزه دیگه
نقل قول کردن
Bucky WS
#3 Bucky WS 1398-10-12 12:32
دم دی سی گرم! تو 10 سال زحمت کشیده این خبیثا رو خلق کرده که دو، سه تاشون تقلیدی هستن و یکیشون هم از واچمن کش رفته :-*
نقل قول کردن
Ali.molla.spidey
#4 Ali.molla.spidey 1398-10-12 12:33
سلام ممنون بابت مقاله
red tool جدیدا رقیب عشقی جوکر شده مخصوصا تو کمیک joker loves harly
نقل قول کردن
Frank castle
#5 Frank castle 1398-10-12 13:50
سلام
ممنون بخاطر مقاله
نقل قول کردن
Iron heart
#6 Iron heart 1398-10-12 14:04
سلام ممنون از ترجمه تون آقای ترابی راستش به نظرم (البته این نظر منه ها اگه به نظرتون نظر مشکل داره خوشحال میشم بگین) سایت مشخصه که میخواد عدالت رو برقرار کنه و درمورد دی سی مقاله بده ‌وگرنه دی سی با کمیک های متوسط نیو ۵۲ به جز بتمن نشون داد که تو این دهه مارول بهتره
نقل قول کردن
Infinity
#7 Infinity 1398-10-12 19:25
راستش من از دی سی اصن خوشم نمیاد جز چند تا شخصیتش
با اینکه خیلیاشون تقلیدی ان :D
گاد اسپید و بتمنی که میخندد ظاهرشون رو خوشم اومد
مرسی بابت مقاله
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#8 Deadpool 2099 1398-10-12 23:02
در کل مارول خیلی بهتر بود، ولی باز ویلن های این ۱۰ سال دی سی خوب بودن(یا حداقل از قهرماناش بهتر بودن)
ممنون برای این مقاله ی عالی :lol:
نقل قول کردن
Amir78_King
#9 Amir78_King 1398-10-12 23:50
آقا عالی بود ممنون
نقل قول کردن
s.p.i
#10 s.p.i 1400-03-29 23:12
به نظرم محفل جغد ها و بتمن که می‌خندد شرور های بهتری بودن
و البته شرورهای دیسی نسبت به قهرماناش بهتر بود
تشکر و ممنون
نقل قول کردن
Aminreza
#11 Aminreza 1402-06-09 16:43
به نقل از Bucky WS:
دم دی سی گرم! تو 10 سال زحمت کشیده این خبیثا رو خلق کرده که دو، سه تاشون تقلیدی هستن و یکیشون هم از واچمن کش رفته :-*

خیلی مشتاقم بدونم که منظورت کیان و اینکه دکتر منهتن یکی از شخصیت های دی سیه نابغه!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45