برترین مبارزات فاز سوم MCU

برترین مبارزات فاز سوم MCU

خب به ایستگاه پایانی بررسی برترین مبارزات کتاب اول MCU رسیدیم...

مقدمه: در طول این مدت مدید که دنیای سینمایی مارول بنانهاده شده، طی هر سال که گذشت پختگی مضاعفی به این یونیورس سینمایی تزریق شد؛ اما بی‌شک یکی از پررنگ‌ترین جنبه‌هایی که در طول این پختگی بیشتر از بقیه خود را به رخ می‌کشید پیشرفت چشمگیر در جلوه‌های ویژه و خلاقیت طراحی‌های اکشن و مبارزه‌ای این فیلم‌ها بود که فیلم‌به‌فیلم، سال‌به‌سال و فازبه‌فاز خود را به اثبات می‌رساند؛ همان طور که در دو سری قبلی این مقالات (اینجا و اینجا) هم قطعا متوجه شدید، اکشن‌ها و مبارزات، هر چه جلوتر می‌رفت، جذاب‌تر شده و رنگ و لعابی خلاقانه به خود گرفتند. اما حالا به گلِ کار می‌رسیم! یعنی بررسی مبارزات فاز سوم و نهایی کتاب اول دنیای سینمایی مارول. خب همین عنوان کافیه تا به سختی کار پی ببرید چون اساسا تمامی مبارزات این فاز از جذابیت و چشم‌نوازی بالایی برخوردار بودند و بلاشک انتخاب یک لیست بخصوص از این دریای خلاقیت و اکشن کار آسانی نیست؛ اما به هر حال نوبت به رتبه‌بندی و بررسی برترین مبارزات فاز سوم مارول رسیده که دعوت می‌کنم تا انتها با ما همراه شوید. همچنین برای خواندن قسمت‌های قبل مقاله بروید به اینجا و اینجا.

 

10- تیم تور علیه هِلا

تیم تور علیه هِلا

وایتیتی با فیلم رگناروک علاوه‌ بر اینکه تور را احیا کرد، تعدادی از جذاب‌ترین صحنه‌های مبارزه در MCU را تحویل مخاطبین داد. طبیعی هم بود؛ وقتی دو تا از خشن‌ترین،و بزن‌بهادُرترین کاراکترهای مارول، یعنی تور و هالک شخصیت‌های اصلی فیلم را تشکیل می‌دهند، باید منتظر اکشن‌های دیوانه‌وار بود و خب در این لیست و لیست قبلی هم شاهد حضور صحناتی از مبارزات این فیلم در بین تاپ‌های MCU بودیم و هستیم. اما اینجا قرار است به نبردی اشاره کنیم که طی آن تیم تور شامل تور و هالک و لوکی و والکری‌ در مقابل هلا ایستادند و صحنه‌های ماندنی را خلق کردند؛ مثل مبارزه جذاب هالک با گرگ غول پیکر و یا مبارزه‌ی تور که باعث شد ما متوجه شویم واقعا خدای رعد کیست و به توانایی‌های حقیقی او پی ببریم ضمن دیدن یک مبارزه‌ی فوق‌العاده جذاب.

 

9- اسپایدرمن علیه میستریو/انشنت‌وان علیه کاسیلیوس

اسپایدرمن علیه میستریو/انشنت‌وان علیه کاسیلیوس

فیلم مرد عنکبوتی دور از خانه یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده از مردعنکبوتی بود چرا که بر استقلال پیتر تاکید داشت و دوره‌ی جدیدی از زندگی پر چالش او به تصویر کشیده شد؛ اما بی‌شک جذاب‌ترین صحنه‌ی اکشن این فیلم توهمات پی‌درپی‌ای بود که توسط میستریو برای پیتر ایجاد می‌شد که اینجا هم به آن‌ به‌عنوان لحظات خاص و برتر اسپایدی اشاره کردم. طی این مبارزات ما شاهد توهمات عجیب و گیج‌آور میستریو‌ بودیم که هر ابرقهرمانی رو می‌توانست به چالش بکشد اما دیدیم نهایتا پیتر از این توهمات قصر در رفت و توانست میستریو را شکست دهد.

از طرفی در فیلم دکتر استرنج‌ هم ما شاهد اولین فیلمی از مارول بودیم که حال و روز جادویی و عرفانی را به بهترین شکل ممکن وارد MCU کرد؛ در ابتدای فیلم مبارزات آیینه‌ای که بین انشنت‌وان و کاسیلیوس در گرفت یکی از ماندگارترین و منحصربه‌فردترین مبارزات مارول بود؛ نحوه‌ی استفاده از جادو در این سکانس بی‌نظیر است و به هواداران، دنیا و بُعدی را نشان می‌دهد که می‌توان بدون آسیب دیدن و متوجه شدن دیگران مبارزه کرد. در کل فیلم دکتر استرنج فیلمی بود که دنیای مارول را پیچیده کرد و دنیای جادویی باورپذیری را به مخاطبین عرضه نمود. همچنین از جهتی این رتبه‌بندی رو مشترکا قرار دادم چون سبک و استایل این دو مبارزه به هم بی‌شباهت نیستند؛ از طرفی توهمات میستریو را داریم که کم از جادو و مسخ‌کردن ندارد و از طرفی هم خب اصل جنس و جادوگری استاد کهن را!

 

8- هالک علیه تور

هالک علیه تور

خب این برای بار دومی‌ست که نبرد این دو رفیق! در لیست ما جای می‌گیرد(مثل اینجا). و باز هم به رگناروک می‌رسیم؛ فیلمی سرزنده که علاوه بر پرداخت مناسب و بی‌نظیر به شخصیت تور، به هالک هم پرداخت بی‌بدیلی می‌دهد. اما نبردی که الآن بهش اشاره می‌کنم نبردی جذاب بود که علاوه‌بر اکشن و جلوه‌های ویژه فوق‌العاده، بار طنز بالایی هم داشت. وقتی تور به میدان نبرد گلادیاتوری رفت تنها چیزی که فکر نمی‌کرد رویارویی با هالک بود! بعد از این او از هالک خواست تا این نبرد شرم‌آور را آغاز نکند ولی حاصلی نداشت. در آمیخته شدن قدرت خداگونه‌ی تور با قدرت ویرانگر هالک و نیز آمیزش رنگ آبی رعد با رنگ ماهیچه‌های سبز هالک یک صحنه مبارزه‌ی جذاب و ماندنی را پدید آورد که بی‌شک جزو برترین مبارزات تن‌به‌تن مارول هست و خواهد بود‌.

 

7- مردآهنی علیه کاپیتان آمریکا و سرباز زمستان

مردآهنی علیه کاپیتان آمریکا و سرباز زمستان

باز هم به فیلم مورد علاقه‌ی من رسیدیم؛ فیلمی که معجونی جذاب را به مخاطب تحویل داد. اما بی‌شک ماندگارترین صحنه‌ی این فیلم، صحنه‌ای بود که قلب هواداران رو شکست، صحنه‌ای که بی‌شک جمله معروف devided we fall رو به یاد ما کمیک‌فن‌ها آورد؛ چه چیزی می‌توانست برای ما دردآورتر از این باشد که قهرمانان محبوبمان را در حال مبارزه نه با یک ویلین خبیث بلکه در حال مبارزه با یکدیگر ببینیم؟ اما بی‌شک یکی از زیباترین مبارزات تاریخ MCU زمانی رقم خورد که تونی در یک طرف و استیو و باکی هم از طرف دیگر به مبارزه بایکدیگر پرداختند که حتی یکی از غم‌انگیزترین و تکان‌دهنده‌ترین لحظات و دیالوگ‌های  MCUهم در جریان همین سکانس رخ داد. البته هواداران کم و بیش منتظر یک همچین اتفاقی بودند ولی خب به هر حال پس از پایان فیلم، تاثر، تنها چیزی بود که پس از دیدن فیلم در دل هواداران باقی ماند.

 

6- نگهبانان کهکشان علیه ایگو

نگهبانان کهکشان علیه ایگو

خب تونی استارک تنها فردی نبود که با خانواده و پدرش ماجرا داشته؛ بلکه پیتر کوئیل هم وقتی فهمید عامل اورگانیک تولدش در واقع یک سیاره‌ی زنده بوده (برای آشنایی بیشتر با ایگو، این مقاله را بخوانید)، دچار حال و روز فکاهی‌ای شد و از طرفی هم ما فهمیدیم که دلیل دوام آوردن او هنگام نگه داشتن سنگ بی‌نهایت در دستانش و زنده ماندنش چه بود. اما در جریان رویارویی نهایی با ایگو، او با استفاده از قدرتش توانست تقریبا تمام اعضای نگهبانان کهکشان را شکست دهد. اما در نهایت پیتر موفق شد پدرش را که به قامت عجیب و سنگی‌ای در آمده بود شکست دهد و پس از آن‌هم فداکاری یاندو برای نجات جان پیتر بار احساسی زیادی رو به این سکانس تزریق کرد که مجموع این‌ها به همراه مبارزه دراماتیک پیتر و پدرش باعث ماندگاری این صحنات شد. کلا این فیلمی فیلمی بود که همه‌ی عناصر احساس، طنز، خشم و... را درست سر جای خود قرار داد و نتیجه‌اش چیزی جز یک اثر مطلوب نبود.

 

5- پلنگ سیاه علیه کیل‌مانگر

پلنگ سیاه علیه کیل‌مانگر

خب به موفق‌ترین و هنری‌ترین فیلم MCU می‌رسیم، فیلمی که مانند یک طوفان تمام جهان را به تصرف خود در آورد. اما بی‌شک حساس‌ترین و نفس‌گیرترین لحظات فیلم، لحظاتی بودند که مبارزه‌ای آمیخته به حماسه و احساس بین تی‌چالا و کیل‌مانگر در گرفت. معمولا مارول هیچ یک از ابرقهرمانانش را در اولین فیلم سولویش و اون هم در اوایل فیلم نابود نمی‌کرد، ولی این اتفاقی بود که برای تی‌چالا افتاد و او از بالای آبشار پایین انداخته شد. از همین رو صحنه بازگشت و انتقام او از پتانسیل بالقوه‌ی بالایی برخوردار بود که این پتانسیل بالقوه توسط تیم خلاق کارگردانی و اکشن به فعلیت کامل رسید و ما در صحنه مبارزه‌ی این دو واقعا بسان دو پلنگِ تیز چنگال در جنگلی بهت زده، شاهد گلاویزی و مبارزه‌ی این دو بودیم که بی‌شک برای هر طرفداری مانا و ماندگار است.

 

4- نبرد فرودگاه

نبرد فرودگاه

درسته که هواداران در فیلم سرباز زمستان شاهد یک نزاع عاطفی بودند اما بدون شک، جنگ داخلی رویدادی بود که نمی‌توانستند برای آن صبر کنند. در این فیلم که حکم فیلم انتقام‌جویان ۲.۵ را داشت قهرمانان دو سال قبل از پیدا شدن سروکله‌ی تانوس می‌بایست ابتدا نزاع درونی خودشون رو حل می‌کردند و تماشاچیان در خلال فیلم شاهد بودند که چگونه قهرمانان محبوبشان به جان یکدیگر میفتند؛ صحنه‌ای که هرگز سابق بر این با آن روبرو نشده بودند. نبرد فرودگاه اما نقطه‌ی عطف این فیلم بود و لازم به ذکر نیست که این فیلم از جهت اولین حضور اسپایدی هم از موقعیت بخصوصی بهره‌مند بود و علاوه بر این‌ها، ما یک نبرد ۶ در مقابل ۶ جذاب رو شاهد بودیم که هیچگاه از یاد نخواهیم برد.

 

3- نبرد تونی و تیمش علیه تانوس

نبرد تونی و تیمش علیه تانوس

خب حقیقتا فیلم جنگ بی‌نهایت حاوی مبارزات بسیار سطح بالا و world class بود؛ اما بی‌شک یکی از به‌یادماندنی‌ترین آن‌ها نبردی بود که بین تونی و تیمش با تانوس در گرفت؛ با این‌که تانوس چهار تا از شش سنگ بی‌نهایت را دارا بود ولی ما دیدیم که واقعا تونی و دکتر استرنج و اسپایدی به همراه نگهبانان کهکشان او را به ستوه آورده بودند به طوری که تقریبا تانوس رو به ورطه‌ی شکست رسوندند و در یک قدمی پیروزی بودند که حضرت استاد با دسته‌گلی که به آب داد (واقعا اگه کوئیل اون حرکت احمقانه رو نمی‌کرد کلا پایان بازی‌ای رخ نمیداد و ما هواداران این قدر لذت نمی بردیم؛ پس بهتره با استار لُرد مهربون‌تر باشیم😉)  پیروزی رو برای تیم از دست داد. اما جدای از این مسائل مبارزه واقعا نفس‌گیر و فوق‌العاده بود که یک همکاری فانتزی و جذاب بین قدرت‌های عرفانی-جادویی دکتر استرنج، تار اندازی پیتر و اشعه‌های تونی شکل گرفت که این صحنه رو برامون جاودانه کرد و دیگر این که این تنها باری بود که به همراه مبارزه‌ی واندا در اندگیم، تانوس در یک قدمی شکست فیزیکی قرار گرفت.

 

2- نبرد با آوت‌‌رایدرها

نبرد با آوت‌‌رایدرها

خب داریم کم‌کم به قسمت حساس مقاله می‌رسیم؛ درسته که تانوس هنوز وارد واکاندا نشده بود، اما مگر می‌شود از این مبارزه‌ی فوق‌العاده گذشت؟ تلاش قهرمانان باقی‌مانده در آخرین سنگر دفاعیشان واکاندا، و مبارزه‌شان با اوت‌‌رایدرها و فرزندان تانوس واقعا تعلیق‌زا و زیبا بود؛ تلاش‌هایی که برای محافظت از ویژن و سنگ ذهن صورت گرفت، پیش‌قراولی کپ و تی‌چالا هنگام یورش، مبارزه‌ی زنان واکاندایی و بلک ویدو، و اکشن سریع و پرتنش و شلوغ در عین نظم و حساب و کتاب؛ راستی دیگه با این اوصاف نیازی هست که به ورود موسیخ‌کن تور و راکت اشاره کنم؟! خلاصه که ما همگی عاشق این صحنه و مبارزه شدیم، البته بماند که آخرش با پودر شدن ابرقهرمان‌ها از چشممون در اومد... .

 

1- نبرد نهایی؛  Avengers Assemble

نبرد نهایی؛  Avengers Assemble

به بهترین لحظه‌ی MCU میرسیم؛ لحظه‌ای که رستاخیز پودرشدگان رقم خورد و کپ که در معرض شکست بود با صدای سم آرام گرفت؛ وقتی کاپیتان جمله رعشه‌انداز avengers assembleاش را به زبان آورد در سینماها از شدت صدای جیغ و تشویق مردم دیگر نمی‌شد چیزی شنید. در پی این جمله‌ی کپ، بهترین، حماسی‌ترین و بزرگترین نبرد فیلم‌های ابرقهرمانی رقم خورد و حتی میتوان گفت بزرگترین نبرد تمام تاریخ! کارگردانی و قاب‌بندی دوربین به قدری حساب‌شده و جذاب بود که بسیاری از لحظات این مبارزه را حتی در لابلای بهترین صفحات رنگارنگ کتاب‌های کمیک هم نمی‌توان یافت! در عین شلوغی، به قدری این سکانس دقیق و حساب شده است که شما می‌توانید بارها آن را تماشا کنید و هر بار یک قهرمان را زیر نظر بگیرید و ببینید دقیقا دارد با چه‌کسی و چگونه مبارزه می‌کند. هیچ مبارزه‌ی دیگری در تاریخ سینمای ابرقهرمانی حتی به نزدیکی این نبرد هم نمی‌رسد، چه از حیث کارگردانی و چه از حیث اکشن و تناسب فیلم‌برداری. تو کدوم فیلم شما میتونین یک همچین صحنه‌ی به ظاهر شلوغی رو با این میزان‌سن مناسب در بیاورید و قاب‌بندی دوربین را برای پوشش قریب به ۱۰۰ کاراکتر، حتی بهتر از صفحات کمیک به مخاطب عرضه کنید و به مدیوم سینما ترجمه نمایید؟! این جاست که باید به روسوها و تیم تولید آفرین گفت (البته همیشه آدمای عقده‌ای و متعصب وجود دارن که برای تخریب اثر فاخری مثل اندگیم در کمال فضاحت سعی در زیر سوال بردن کارگردانی و فیلمبرداری اثر می‌کنند و چشمشان را به حقایق می‌بندند و دهانشان را باز می‌کنند و به هر ریسمانی چنگ می‌زنند). این نبرد به درستی حق مطلب را برای ۱۱ سال دنیاسازی و ارائه‌ی ۲۲ فیلم ادا می‌کند و نشان می‌دهد که هیچ موفقیتی تصادفی نیست و این که اندگیم به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ بدل شده برای ارائه فیلمی با کیفیت بوده و نه ارائه فیلمی گول‌زننده و هیجانی که صرفا قصد سیرابی ذاعقه‌ی مخاطبین و هواداران را دارد.

به پایان آمد این دفتر؛ حکایت همچنان باقیست! سلسله مقالات برترین مبارزات سه فاز اول MCU به اتمام رسید اما ما هنوز با کتاب اول مارول کارمون تموم نشده و ایشالا به زودی با رتبه‌بندی برترین لوکیشن‌های طراحی شده در کتاب اول MCU در خدمت شما همراهان همیشگی SPIDEY.Ir   خواهم بود...

  

محمدعلی رضائی‌هنجنی

(MoAli)

منبع: وِب‌سایت  screenrant

All rights reserved © Spidey.ir 2019

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

برترین مبارزات فاز اول MCU

برترین مبارزات فاز دوم MCU

20 مبارزه برتر در فیلم های كمیك بوكی : قسمت اول + لینك دانلود

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

20 مبارزه برتر در فیلم های كمیك بوكی : قسمت دوم + لینك دانلود

10 مبارزه برتر كاپیتان آمریكا و ایرون من در دنیای كمیك بوك

15 مبارزه برتر آیرون من (مرد آهنی) در دنیای سینمایی مارول (MCU)

مهم ترین صحنه هایی که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

15 صحنه ی اکشن برتر فیلم های مارول

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Man Without Fear
#1 Man Without Fear 1398-10-13 08:48
فوق العاده بود
تمام رتبه بندی ها به جا بود
ممنون از مقاله عالی تون
نقل قول کردن
Iron heart
#2 Iron heart 1398-10-13 10:16
سلام مممنون از مقاله که فوق العاده بود ولی به نظرم حداقل دو فاز میگذره تا دوباره مبارزه ای مثل اندگیم ببینیم ولی خوب قبول کنید اون صحنه یه مشکل داشت من هر کاری کردم تونستم دلیلی پیدا کنم که کپ مارول و رسکیو اومدن ولی والکری رو من اصلا نمی تونم درک کنم.
نقل قول کردن
Frank castle
#3 Frank castle 1398-10-13 12:33
سلام
ممنون بخاطر مقالتون
لینک منبعی که گذاشیتد مربوط به فاز دوم سایت هست.

توی فاز دو رتبه یک من اولین مبارزه کاپیتان و وینتر سالجر هست
رتبه دو فاز سومم هم اتحاد ثورو کپ و ایرون من علیه تانوس هست. اینو رتبه نمیدم ولی جز تاپ تنم هست مبارزه دکتر استرنج با کلاسوس توی بعد اینه .
موفق باشید.
نقل قول کردن
Amir78_King
#4 Amir78_King 1398-10-13 12:35
سلام
با عرض تسلیت خدمت همه دوستان
به نظر من مقاله عالی بود
ممنون از شما که اینقدر زحمت میکشید برا ما
نقل قول کردن
Deadpool 2099
#5 Deadpool 2099 1398-10-13 12:45
خیلی ممنون :lol: دلم برای فیلم ها تنگ شد(خیلی وقته فیلم جدید نیومده) نمی تونم برای بلک ویدو صبر کنم :-)
نقل قول کردن
capitan tony stark
#6 capitan tony stark 1398-10-13 13:38
ممنون دستت محمد علی درد نکنه بهترین چیزی بود که دیدم برات آرزو می کنم مقالات بهتری بنویسی
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#7 Pooya-Spidey 1398-10-13 15:58
تبریک و تسلیت بابت شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی :cry:
مثل همیشه خوب و عالی
ممنون
نقل قول کردن
hassan91
#8 hassan91 1398-10-13 19:12
انتخاب ده نبرد برتر از فیلم های فاز سوم MCU خیلی کار سختیه.خسته نباشید میگم به آقای رضائی، خدا قوت.

همه ی این نبردها بسیار دوست داشتنی بودن. نمیدونم چرا ولی من تو کل فیلمهای مارول نبردهای کاپیتان آمریکا رو خیلی دوست دارم. فکر کنم به این خاطره که واقعا نتیجه نبرد از قبل مشخص نیست و آدم نمیدونه نتیجش چی میشه.
نقل قول کردن
Infinity
#9 Infinity 1398-10-13 19:46
اقای رضائی عالی بود واقعا ممنون
نسبت به 2قسمت قبلی مقاله یکم دیر منتشر شد قسمت سوم داشتم سکته میکردم زودتر منتشر کنید :D
به نظرم نبرد استیو و باکی علیه تونی میتونست رتبه بهتری داشته باشه چون واقعا باحال بود
نقل قول کردن
moali
#10 moali 1398-10-13 21:53
سلام و عرض تبریک و تسلیت بابت عروج حاج قاسم...

خیلی ممنون از الطاف همه‌ی دوستان عزیز

مقالات زیادی رو دارم روش کار میکنم که انشاالله به مرور تقدیمتون میشه.(فعلا واقعا دل و دماغ هیچ کاری ندارم :cry: )
به زودی با مقاله‌ی برترین لوکیشن‌های طراحی شده در کتاب اول MCU در خدمتتون خواهم بود و امیدوارم ازشون خوشتون بیاد...
نقل قول کردن
Infinity
#11 Infinity 1398-10-13 22:30
به نقل از moali:
سلام و عرض تبریک و تسلیت بابت عروج حاج قاسم...

خیلی ممنون از الطاف همه‌ی دوستان عزیز

مقالات زیادی رو دارم روش کار میکنم که انشاالله به مرور تقدیمتون میشه.(فعلا واقعا دل و دماغ هیچ کاری ندارم :cry: )
به زودی با مقاله‌ی برترین لوکیشن‌های طراحی شده در کتاب اول MCU در خدمتتون خواهم بود و امیدوارم ازشون خوشتون بیاد...

همچنین مام تسلیت میگیم
ایول امیدوارم هرچه زودتر این مقاله جدید هم منتشر کنید
نقل قول کردن
HS-Spider
#12 HS-Spider 1398-10-13 23:04
با سلام و عرض تسلیت :cry: :cry: !
ممنون از آقای رضایی بابت سری مقالات بسیار خوبشون.

انا لله و انا علیه راجعون

امروز 13 دی سال 1398 هجری شمسی مصادف با 3 ژانویه 2020 میلادی و 7 جمادی الاول 1441 هجری قمری ما یک قهرمان،یک انسان شریف و سرداری بزرگ را از دست دادیم!

روحش شاد و یادش گرامی باد!

عروج قهرمانانه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به ملکوت اعلی را به حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه شریف)،خانوادۀ ایشان،ملت غیور ایران،تمام مسلمانان،آزادی خواهان و ظلم ستیزان این عالم تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

uplooder.net/.../...
uplooder.net/.../...
uplooder.net/.../...

وقتی نظاره گر شادی گرگ ها و کفتار ها بودی،بدان که یک شیر مرده است!
نقل قول کردن
HS-Spider
#13 HS-Spider 1398-10-13 23:18 نقل قول کردن
moali
#14 moali 1398-10-14 01:01
و چه‌قدر زیبا گفتن استاد ترابی:
...You dont have to have superpowers to be a hero
نقل قول کردن
capitan tony stark
#15 capitan tony stark 1398-10-14 09:42
به نقل از moali:
و چه‌قدر زیبا گفتن استاد ترابی:
...You dont have to have superpowers to be a hero

....But you need to have a pure and wonderful heart برای تکمیل حرف استاد ترابی
نقل قول کردن
hm
#16 hm 1398-10-14 10:03
با سلام
و عرض تبریک و تسلیت بابت شهادت سردار سلیمانی
ممنون مقاله خوبی بود و واقعا نبرد نهایی عالی بود
نقل قول کردن
capitan tony stark
#17 capitan tony stark 1398-10-14 10:12
به نقل از hm:
با سلام
و عرض تبریک و تسلیت بابت شهادت سردار سلیمانی
ممنون مقاله خوبی بود و واقعا نبرد نهایی عالی بود

In my opinion the word (great) is not suitable for this article The word (wonderful) is better
نقل قول کردن
Iron_AH
#18 Iron_AH 1398-10-14 11:49
به شخصه عاشق موارد 7، 4 و 1 هستم. مخصوصا یک!
نقل قول کردن
Iron_AH
#19 Iron_AH 1398-10-14 11:51
به نقل از moali:
و چه‌قدر زیبا گفتن استاد ترابی:
...You dont have to have superpowers to be a hero

و چقدر این جمله درست و زیباست ... شهادتت مبارک مَرد.
نقل قول کردن
hm
#20 hm 1398-10-14 14:36
به نقل از capitan tony stark:
به نقل از hm:
با سلام
و عرض تبریک و تسلیت بابت شهادت سردار سلیمانی
ممنون مقاله خوبی بود و واقعا نبرد نهایی عالی بود

In my opinion the word (great) is not suitable for this article The word (wonderful) is better

Yes. this article is really great
نقل قول کردن
Mahan763
#21 Mahan763 1398-10-15 13:03
بسیار مقاله عالی بود
من مورد های ۱ و ۳ رو خیلی دوست دارم
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#22 AM SM BM SM 1401-05-01 12:52
مقاله خوبی بود و موضوع جالبی داشت ولی راستش رو بخواید من نظرم کمی متفاوته. اول اینکه به نظرم بهتر بود به جای مبارزه اینشینت وان با افراد کایسیلیوس، مبارزه بهتری از فیلم دکتر استرنج رو قرار داده میشد. مثلا مبارزهٔ دکتر استرنج با یکی از افراد کایسیلیوس در حالت روح که به نظرم از این یکی جذابتر بود. دوم اینکه مبارزهٔ پلنگ سیاه و کیلمانگر اصلا جایی در این مقاله نداشت. چون در مبارزهٔ نهایی هم جلوه های ویژه و هم کوریوگرافی و طراحی مبارزات واقعا ضعیف بود و میشد موارد بهتری رو در مقاله قرار داد. خود سازندگان جلوه های ویژه این فیلم هم گفتند که مارول بهشون فشار آورد و نتونستند کارشون رو کامل انجام بدن و این صحنه به نظرم سوتی زیاد میده. با اینکه از لحاظ داستانی عالیه و مرگ کیلمانگر خیلی تراژیکه، ولی من اگر بخوام مبارزه ای از فیلم پلنگ سیاه رو بگم، نبرد توی کافه به نظرم بهتر از فینال فیلم بود. سوم اینکه با نظرم نگهبانان کهکشان اکشن های دیگه ای داشت که میتونستند توی این مقاله قرار بگیرند و راستش رو بخواید به نظرم از اکشن فینال بهتر هستند. مثلا اونجایی که راکت و یاندو از زندان فرار میکنند که به نظرم بهترین اکشن فیلم هست یا جایی که در آغاز فیلم نگهبانان کهکشان از دست افراد عایشه فرار میکنند. به نظرم بهتر بود نبرد پایانی ثور رگناروک حذف میشد (چون نبرد ثور با هالک یه سر و گردن بالاتر ازش قرار میگیره و در مقاله هم هست) تا موارد بهتری جاش بیان یا اینکه به جای top 10، موارد مقاله بیشتر میشدند. چهارم اینکه به نظرم نبرد سه نفرهٔ استیو، تونی و باکی در فیلم جنگ داخلی، خیلی شخصی تر، خشن تر، ماندگارتر، داستانگوتر و در کل بهتر از سکانس فرودگاه هست. مشکل سکانس فرودگاه اینه که به نظرم لحنش به سایر فیلم نمیخوره. با اینکه از لحاظ طراحی اکشن و فرصت دادن به تمام شخصیت ها و استفاده از قدرت های اونا، این صحنه واقعا خوب کار شده، ولی مشکل اینه که در یکی از جدیترین فیلم مارول این صحنه یه جوریه، انگار از یه فیلم دیگه بیرون اومده. بیشتر به درد فیلم اونجرز میخوره تا چنین فیلمی که قرار شخصی تر و جدی تر باشه و در اکثر لحظاتش هم به این قرار وفادار هست. انگار توی این صحنه به جای اینکه یک نبرد خشن و خونین ببینیم (که چیزی هست که باید باشه) یک نبرد باحال و جذاب میبینیم که لزوما بد نیست اما به درد این فیلم نمیخوره و بیشتر به درد جنگ بی نهایت یا نگهبانان کهکشان میخورند. این نبرد نباید دست و جیغ و هورای ما رو طلب بکنه، بلکه باید دقیقا مثل همون نبرد سه نفره، نفرت و عصبانیت ما رو تحریک کنه. انگار انتقام‌جویان به جای اینکه بزنند دهن همدیگه رو سرویس کنند، دارند با هم تمرین میکنند و قدرتهاشون رو به رُخ هم میکشند. مثل این میمونه که فیلم شگفت انگیز "لوگان" که دربارهٔ پیری و شکستگی ولورین و زمانی که او از قدرت جهش یافتگیش و قهرمان بازی و قتل های جوانیش متنفره، دارای اکشن های فانتزی و بزرگ و گنده ای باشه. بخشی از این مربوط به این میشه که تعدادی از این قهرمانان مثل هاکای، انت من و حتی اسپایدرمن، ربط خاصی به این مبارزه و دعواهاش ندارند و به خاطر اینکه استیو و تونی ازشون خواستن اومدن. و البته این صحنه شوخی هم زیاد داره و تعادل لحن توش دیده نمیشه. بخشیش هم به خاطر این هست که انگار برادران روسو نتونستند جلوی خودشون رو از ارائهٔ یک چیز باحال بگیرند و کار درست رو انجام ندادن. با اینکه فیلم جنگ داخلی رو واقعا دوست دارم و به نظرم فیلم جذابی هست و عاشق اون نبرد سه نفره هستم، اما نبرد فرودگاه به نظرم نبرد مشکل داری هست. مورد پنجم اینکه به نظر من نبرد دار و دستهٔ تونی استارک با ثانوس روی سیارهٔ تایتان بهترین نبرد فیلم جنگ بی نهایت و یکی از بهترین نبردهای mcu هست و از نبرد در واکاندا هم بهتره. نبرد در واکاندا اصلا بد نیست اما حال و هوای به هم ریخته و شلوغی داره. با اینکه این صحنه خشونت و به هم ریختگی جالبی داره، اما به اندازهٔ نبرد در سیارهٔ تایتان شخصی و چشم نواز و زیبا نیست. نبردِ تایتان به تمام قهرمانانش فرصت درخشیدن میده و ترکیب رنگ های قرمز و نارنجی و فرصت بسیار زیبایی رو پدید آورده. نکتهٔ آخر اینکه به نظرم بهتر بود در مورد اول به نبرد استیو و تونی و ثور با ثانوس و نبرد استیو با میولنیر با ثانوس هم اشاره میشد چون به نظرم با اون نبردها این صحنه واقعا لیاقت رتبهٔ اول و تعریف و تمجیدی که ازش میشه رو پیدا میکنه. با اینکه عاشق اون صحنه و دیالوگ Avengers Assemble هستم، اما به نظرم اون دو نبرد قبلی، "اکشن" تر هستند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید