مهم ترین صحنه هایی که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

مهم ترین صحنه هایی که از فیلم دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شد

با 10 صحنه حذف شده از دنیای سینمایی مارول که میتونستند خیلی مهم باشند آشنا شوید!

هواداران دو آتیشه دنیای سینمایی مارول با خبر هستند که هر کدام از این فیلم ها مملو از ایستراگ و ارجاعات و اشارات مختلف است. مارول همیشه فیلم های خودش رو پر از چیزهایی میکنه که برای هواداران جذابیت دارند. اما در این میان بارها اتفاق افتاده برخی از صحنه ها بنا به دلایلی مثل نظر کارگردان، محدودیت های زمانی و ... از نسخه اکران شده حذف شده اند. در این میان گاهی جواهرات باارزشی در کف اتاق تدوین باقی میمونند که باقی موندن آنها در فیلم میتونست خیلی مهم باشهو. در این مقاله که توسط سایت CBR تهیه شده به 10 تا از مهم ترین این صحنه ها میپردازیم.

 

10- خودکشی «هالک»!

 وقتی هالك دست به خودكشی میزنه!

حذف شده از فيلم The Incredible Hulk

لینك دانلود و تماشای این صحنه

علاقمندان به فیلم های مارول حتما يادشون هست كه در فیلم "انتقام جویان" بروس بنر یه جایی تعریف میكنه كه یه بار سعی كرده با گذاشتن گلوله ای در دهانش خودكشی كنه ولی "اون یكی (یعنی هالك)، گلوله رو تف كرد بیرون"  (the Other Guy spit it out). شاید وقتی این جمله رو شنیدید با خودتون گفتید مربوط به وقتی در گذشته میشه و ما قبلا همچین چیزی رو ندیدیم ولی همچین صحنه ای اتفاق افتاده! در واقع این صحنه قرار بود صحنه افتتاحیه در فیلم The Incredible Hulk باشه و  قرار بود در این صحنه بروس بنر در میان كوه های برفی دست به خودكشی بزنه. من شخصا حدس میزنم این صحنه بیش از حد دارك و خشن بوده و مارول تصمیم گرفته حذفش كنه چون دوست نداشته این فیلم با همچین سكانسی آغاز بشه. خوشبختانه این صحنه هم در اینترنت منتشر شده و میتونید در لینك بالا اون رو تماشا كنید (هر چند كه متاسفانه كیفیت بالایی ازش موجود نیست). یك ایستر اگ خیلی جالب هم توش هست . یعنی اگه خوب به جایی كه بهمن میاد  دقت كنید ، در گوشه سمت چپ پایین صفحه میتونید كاپیتان آمریكا را در میان یخ ها ببینید:

 

 

9- اشاره به «هنک پیم» و سازمان "سورد" !

اشاره هنک پیم و سازمان "سورد" !

حذف شده از فيلم Thor

لینك دانلود این صحنه

فیلم "ثور" محصول سال 2011 تونست به خوبی دنیا سازی بکنه. یعنی نه تنها دنیای آزگارد و اهالی آن را به خوبی به تماشاچی معرفی کرد بلکه برخی از شخصیت های مهم MCU مثل «هاکای» نیز اولین بار در این فیلم دیده شدند. اما اولش قرار بوده در دو صحنه به یک شخصیت و یک سازمان مهم نیز در این فیلم اشاره بشه که این صحنه ها حذف شدند: در یکی از این دو صحنه دکتر «اریک سلویگ» (Erik Selvig) به اسم «هنک پیم» (مرد مورچه ای اریجینال که نقشش رو «مایکل داگلاس» بازی میکنه) اشاره میکرده (او میگفته که هنک پیم همکارشه و مدتیه داره بهش ایمیل میزنه). صحنه دوم هم در واقع مربوط میشه به یکی پایان هایی که برای فیلم ساخته شد ولی استفاده نشد. در این پایان بار دیگر سلویگ را مشاهده میکردیم که از دیگران میخواد تا اطلاعات خودشون رو با مرکز داده های سازمان "س.و.ر.د" (S.W.O.R.D) چِک کنند!

در کمیک های مارول این سازمان در واقع شعبه فضایی سازمان "شیلد" هستش و وظیفه داره از کره زمین علیه تهدیدات فرا زمینی محافظت کنه.

 

8- «كوئیك سیلور» زنده مانده!

كوئیك سیلور زنده است

حذف شده از فيلم "انتقام جویان: عصر التران"

مرگ «كوئیك سیلور» در فیلم "اونجرز 2"  یه جورایی شوكه آور بود و البته «جاس ویدون» هم قصدش این بود كه بیننده رو شوكه كنه . او میخواست این فیلم مثل یك فیلم جنگی (war movie) باشه و در آن  تلفات باشه. با این حال او در انتهای زمان فیلمبرداری تصمیمش عوض شد و گفته میشه كه صحنه ای را فیلم برداری  كرد كه در آن كوئیك سیلور را در قالب گروه جدید اونجرز در پایان فیلم میدیدیم! این یعنی اینكه او زنده مانده. ولی در نهایت ویدون به این نتیجه رسید كه بهتره كوئیك سیلور مرده باقی بمونه . یک روایت دیگر هر اینه که دیزنی شدیدا اصرار داشته کوئیک سیلور زنده بمانه تا بتونه در فیلم های بعدی ازش استفاده کنه . بنابراین ویدون محض احتیاط هم که شده دو صحنه پایانی فیلمبرداری کرد که در یکی از آنها او میمیره و در دیگری زنده میمونه . اما دیزنی بالاخره راضی شد و ویدون هم از همون پایان مورد نظر خودش استفاده کرد. متاسفانه این صحنه هم تا به حال به بیرون درز نكرده. 

 

7- ده حلقه!

ده حلقه

حذف شده از فيلم "مرد مورچه ای"

لینك دانلود  این صحنه

علیرغم اهمیت گروه تروریستی "10 حلقه" (Ten Rings) در فیلم "آیرون من 1" (که تونی استارک را ربودند)، اما دیگر خبری از آنها نبوده است. ولی صحنه ای از فیلم "مرد مورچه ای" حذف شده که به این گروه اشاره میکرده! منظورمان صحنه ای است که در آن «درن کراس» میخواد فن آوری لباس مرد مورچه ای را برای به دست آوردن سود مالی به خریدارانی بفروشه که در کار جنایت و تروریسم هستند! درسته که هایدرا بیشتر از بقیه دنبال این فن آوریه، ولی انگار نماینده گروه "10 حلقه " هم اونجاست زیرا آنجایی که درن کراس داره موارد استفاده از فن آوری را نشان بقیه میده میشه علامت خالکوبی (تتو) شده این گروه روی گردن یکی از خریداران احتمالی دید! البته مارول قراره به طور کامل به این گروه و رهبر آنها (ماندارین) در فیلم آینده خودش به نام "شانگ چی" اشاره کنه.

 

6- اولین حضور «پیتر پارکر» در MCU؟!

اولین حضور پیتر پارکر در MCU

حذف شده از فيلم "انتقام جویان"

لینك دانلود و تماشای این صحنه

در یکی از سکانس های حذف شده از فیلم "انتقام جویان" (2012) که در دل نبرد معروف قهرمانان با لشگر «چیتاری« رخ میده، ماشین یک خانواده مورد حمله یک سرباز چیتاری قرار میگیره. کاپیتان آمریکا میاد به کمک و با پرتاب سپر خودش حریف بیگانه را شکست میده. سپس پسر بچه ای که داخل ماشینه سپر کاپیتان را بهش برمیگردونه. در مجموع صحنه جالبی هستش که نشان میده «استیو راجرز» حتی در بحرانی ترین لحظات هم به فکر نجات مردمه. اما ظاهر این پسر جوریه که نشان میده قرار بوده پیتر پارکر باشه! ولی احتمالا حذف شده بوده چون پدر و مادرش در این صحنه زنده هستند و شاید مارول اون موقع برنامه ای برای نحوه روایت سرگذشت پیتر پارکر در فیلم های آتی نداشته.

 

5- تایید حضور «مایلز مورالز» در MCU!

مایلز مورالز در MCU

حذف شده از فيلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"

لینك دانلود و تماشای این صحنه

«مایلز مورالز» نوجوان سیاه پوستی هستش که قدرت های عنکبوتی داره. او در کمیک های التمیت وقتی پیتر پارکر کشته شد، جای او را گرفت و مرد عنکبوتی شد. در این کمیک ها او عمویی داره به نام «آرون دیویس». الان مدتیه که مورالز از دنیای التمیت به دنیای اصلی مارول اومده و شخصیت بسیار مهمی هم محسوب میشه (اینجا راجع بهش اطلاعات میتونید کسب کنید). به لطف انیمیشن خارق العاده "به سوی دنیای عنکبوتی" دیگه الان خیلی ها با مایلز و عموی او آشنا هستند. اما در فیلم "بازگشت به خانه" هم به مایلز و عموی او اشاره شده است. تو اون صحنه ای که مرد عنکبوتی مثلا خیر سرش (!) از آرون دیوس بازجویی میکنه، بهش میگه که برادرزاده ای داره که براش خیلی نگرانه (البته اسم برادرزاده خودش رو نمیاره). اما در یک صحنه حذف شده از این فیلم که پس از این صحنه مذکور رخ میداده، عموی مایلز هنوز به ماشینش گیر کرده و به برادرزاده خودش «مایلز» زنگ میزنه و ازش معذرت میخواد که نتونسته سر قرار برسه (این میتونست کاملا تایید کنه که مایلز مورالز در MCU  هست!).

 

4- پدر «بروس بنر»!

پدر بروس بنر

حذف شده از فيلم "ثور: راگناروک"

لینك دانلود و تماشای این صحنه (سومین صحنه)

دقت کردید ما در MCU تقریبا هیچی از سرگذشت و والدین بروس بنر (هالک) نمیدانیم؟ شایدم دلیلش اینه که مارول دیگه نمیتونه فیلم اختصاصی از روی هالک بسازه وگرنه حتما این کار رو میکرد. در هر حال در فیلم تماشایی "ثور: راگناروک" صحنه ای بوده که حذف شده و در آن بروس و ثور دارند راجع به خانواده خودشون حرف میزنند. بروس میگه که مرگ پدرش رو از دست داده بوده چون درگیر آزمایشات مربوط به اشعه گاما بوده! این نکته جالبیه. چون در دنیای کمیک هم میدونید که پدر بروس بنر به نام «برایان بنر» خیلی بروس رو اذیت میکرده (این مقاله را بخوانید) و طبیعیه که بروس نخواد در مراسم ختم پدرش شرکت کنه یا اینکه موقع مرگ کنارش باشه.

 

3- اطلاعات بیشتر درباره "قلمرو کوآنتومی"!

اطلاعات بیشتر درباره "قلمرو کوآنتومی

حذف شده از فيلم "مرد مورچه ای و زنبورک"

لینك دانلود این صحنه

حقیقتش اینه که توضیحات کافی درباره زنده ماندن «ژانت ون داین» (واسپ اُریجینال) در قلمرو کوآنتومی در فیلم "مرد مورچه ای 2" داده نشد. اما این صحنه حذف شده میتونست برخی از سئوالات ما رو پاسخ و حتی احتمالات زیادی را هم ارائه بده. در این صحنه حذف شده، ژانت به «هنک پیم» (مرد مورچه ای اریجینال) توضیح میده که تمدن های زیادی در این قلمرو وجود داره که از دید آنها پنهان مانده بودند. بعدشم که یک موجود ژلاتینی جلوی آنها را میگیرد و ژانت درخواست عبور میکند! این صحنه میتونست خیلی برای آینده MCU مهم باشه و کاملا پای دنیاهای موازی را وسط بکشه.

 

2- «گامورا» زانو نمیزند!

گامورا زانو نمیزند

حذف شده از فيلم "انتقام جویان: پایان بازی"

لینك دانلود این صحنه

در دومین صحنهٔ حذف شدهٔ فوق العاده غم انگیز و ناراحت کننده از شاهکار عظیمی به نام "اونجرز: اند گیم"، ادای احترام به فداکاری بزرگ تونی استارک توسط اعضای انتقام جو را شاهد هستیم که بسیار احساسی و بی نظیر است و در آن قهرمانان به احترام او زانو میزنند. البته همه به جز یکی! «گامورا»! این صحنه هم میتونست مهم باشه. زیرا نشون میداد که گامورا تکلیفش با خودش مشخص نیست و به گروه "نگهبانان کهکشان" ملحق نشده و در آینده ممکنه حتی علیه آنها بشه و ... در حالی که در نسخه اصلی ما اصلا نفهمیدیم گامورا چی شد!

 

1- «پیتر پارکر» کلکسیون "جنگ ستارگان" خود را میفروشد!

پیتر کلکسیون "جنگ ستارگان" خود را میفروشد

حذف شده از فيلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه"

لینک دانلود و تماشای این صحنه

این صحنه مربوط به جدیدترین فیلم اسپایدرمن میشود و قرار بوده در آن ببینیم پیتر پارکر به دلیل مشکلات مالی مجبور میشه کلکسیون خودش از "جنگ ستارگان" رو بفروشه! این صحنه میتونسته بسیار خوب و پر اهمیت باشه چون اولا به فیلم اول و علاقه پیتر به جنگ ستارگان اشاره میکرد (در اتاق پیتر پارکر در "بازگشت به خانه" کلی اسباب بازی و وسایل مربوط به این فیلم ها بود) و دوما اینکه مشکلات مالی پیتر رو نشون میداد که همیشه در دنیای کمیک بوده ولی در MCU به اون پرداخته نشده. بنابراین میتونست برای هواداران خیلی مهم باشه.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

توصیه میکنم اگه از این مقاله خوشتون اومده حتما مقاله های  زیر را هم بخوانید:

15 صحنه جالبی که از فیلم های کمیک بوکی حذف شدند

15 فیلم ابرقهرمانی که در خارج از آمریکا سانسور شدند!

10 صحنه جالبی كه از فیلم های مارول حذف شدند

تمام صحنه های حذف شده از "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" را تماشا کنید

15 صحنه پایانی که از فیلم های ابرقهرمانی حذف شدند!

15 خطوط داستانی مهم که از دنیای سینمایی مارول (MCU) حذف شدند

15 شخصیت بزرگ مارول که از فیلم ها حذف شدند

10 چیزی كه از فیلمنامه " مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" حذف شد!

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

صحنه های حذف شده از فیلم های مرد عنكبوتی 

صحنه های حذف شده از فیلم محافظین کهکشان 2 + لینک دانلود و تماشا

صحنه های حذف شده از فیلم لوگان + لینک دانلود و تماشا

داغ داغ! صحنه های حذف شده از فیلم "انتقام جویان: عصر آلترون" + لینك دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

moali
#1 moali 1398-05-30 18:25
استاد بامورد اول داغ دلمونو تازه کردین. سونی هم بیانیه رسمی داد، یعنی بپذیریم قضیه رو؟ پس ابهامات و حفره های داستانی پیش آمده ی بعدش در ام‌سی‌یو چی میشه؟
نقل قول کردن
iron-man 2019
#2 iron-man 2019 1398-05-30 18:55
دستتون درد نکنه استاد.با این مقاله خیلی حال کردم.
مخصوصاً مورد 8,زنده ماندن کوئیک سیلور،ای کاش تو انتقامجویان عصر اولتران نمیمرد،حیف.
ولی خیلی ممنون که این مقاله رو نوشتید.اگه شمارو با نظرات چرتم اذیت کردم امیدوارم منو ببخشید.
نقل قول کردن
AbolfazlRezaii1026
#3 AbolfazlRezaii1026 1398-05-30 19:14
عالی بود استاد خسته نباشید شمارعه 9 و 6 جالب بودند
نقل قول کردن
cartoon_network10
#4 cartoon_network10 1398-05-30 19:40
با مورد ۱ موافق نیستم چوت خداوکیلی پپر باید یه پیتر کمک کنه . میدونم توبعضی کمیک ها یک جور دیگس ولی این پیتر متفاوته
نقل قول کردن
Ali_craft
#5 Ali_craft 1398-05-30 20:23
به نقل از cartoon_network10:
با مورد ۱ موافق نیستم چوت خداوکیلی پپر باید یه پیتر کمک کنه . میدونم توبعضی کمیک ها یک جور دیگس ولی این پیتر متفاوته


پپر رو چه حسابی باید کمکش کنه؟ الان خودش یه مادره تازه تونیم مرده و همیشه وقتی این مسائل پیش میاد سهام شرکت ها افت پیدا میکنه پس احتمالا شرکت استارک درحال ورشکستگی هست
نقل قول کردن
cartoon_network10
#6 cartoon_network10 1398-05-30 23:26
به نقل از Ali_craft:
به نقل از cartoon_network10:
با مورد ۱ موافق نیستم چوت خداوکیلی پپر باید یه پیتر کمک کنه . میدونم توبعضی کمیک ها یک جور دیگس ولی این پیتر متفاوته


پپر رو چه حسابی باید کمکش کنه؟ الان خودش یه مادره تازه تونیم مرده و همیشه وقتی این مسائل پیش میاد سهام شرکت ها افت پیدا میکنه پس احتمالا شرکت استارک درحال ورشکستگی هست

وقتی میاد چک خیریه میده میتونه اونکارم کنه + اینکه چون تونی بخاطر فداکاری مرد سهم شرکت میره بالا
نقل قول کردن
Arsham
#7 Arsham 1398-05-30 23:38
خیلی ممنون بابت مقاله استاد. کلا این مقالاتی که واسه mcu می نویسین رو خیلی دوست دارم.
اون صحنه ی زانو زدنو واقعا اشتباه کردن حذف کردن خیلی احساسی بود. مورد مشکلات مالی پیتر هم بهتر بود حذف نمیشد.
مورد شماره 10 به جای «گلوله ای در دهانش شلیک کرد» نوشتین «گلوله ای در دهانش گذاشت»
نقل قول کردن
AB.A.M
#8 AB.A.M 1398-05-30 23:55
مقاله عالی بود باید از استاد خیلی تشکر کرد.

مورد2 اگه عملی میشد میتونست خیلی اتفاقات دیگه در Mcu اتفاق بیفته وحتی گامورا میتونست (برای انتقام) به شخصیت
خبیثی تبدیل بشه .

بقیشون هم جالب بودن مورد 3 هم میتونست حذف نشه.

باتشکر
نقل قول کردن
R.G.A
#9 R.G.A 1398-05-31 00:41
سلام مرسی استاد. تو بخش مقدمه بجای (خیلی مهم باشد) نوشتید (خیلی مهم باشهو).
یه سوال. ایستراگ های پایان بازی رو کی میزارید؟
نقل قول کردن
mmt
#10 mmt 1398-05-31 01:21
سلام یه سوال برام پیش اومده.مارول نمیخواد ویژن رو برگردونه :-?
نقل قول کردن
Blackmindoff
#11 Blackmindoff 1398-06-04 14:22
سلام آقای ترابی ،، ببخشید از شما درخواست یه مقاله کامل درمورد اکشن فیگور های مرد آهنی داشتم همراه با رتبه بندیشون چون فکر میکنم خیلی طرفدار دارن و بعد از پایان مرد آهنی ، دیگر شخصیت ها هم مقالشونو بزارین .... البته من تقریبا میتونم عکس تمام فیگور ها رو + مشخصاتشون جمع آوری کنم اگر کمک خواستین حتما بهم اطلاع بدین ،، خیلی خیلی ممنونم ازتون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید