10 حقیقت مهمی که باید درباره راینو (کرگدن) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره راینو )کرگدن) بدانید

راینو اولین ابرشروری است که توسط «جان رومیتا» در کمیک های مرد عنکبوتی  خلق شد. حالا با این مقاله بیشتر با او آشنا میشوید!

مقالات زیر را هم بخوانید:

رتبه بندی اقتباس های راینو (RHINO) در دنیای سینما، انیمیشن و بازی ویدئویی

نسخه های عجیب و غریب از راینو در دنیای کمیک!

 

1- سرگذشت راینو

«آلكسی سیستوویچ» خلافكاری تنومند، خرده پا  و كند ذهن بود كه از جاسوسان روس لباسی ویژه دریافت كرد از جنس پلیمر كه مثل پوست بدنش بهش چسبید و توان جسمی اش را تا حد یك كرگدن عظیم الجثه افزایش داد. این لباس کل بدنش را به جز صورتش میپوشاند و دو شاخ هم داشت که میتونستند ورقه های فولادی به ضخامت دو اینچ را سوراخ کنند!

او ماموریت داشت تا پسر آقای جی. جونا جیمسون (جان جیمسون) را بدزدد زیرا فضانورد بود و در یکی از ماموریت های فضایی خود در معرض یک سری هاگهای باکتریایی قرار گرفته بود و جاسوس های روس میخواستند به این هاگها دسترسی پیدا کنند. اما اسپایدرمن مانع از این کار شد و دستگیر شد. اما در قسمت بعدی معلوم شد راینو در لباس کرگدنی خودش گیر کرده و پوستش هم آنقدر ضخیم بود که دانشمندان در اداره پلیس نمیتونستند بهش نفوذ کنند.

او خیلی زود فرار کرد و دوباره با اسپایدرمن درگیر شد. منتهی این بار اسپایدرمن به کمک فرمولی که دکتر کانرز برایش درست کرده بود تونست لباس کرگدنی او را ذوب کنه و بعد با زدن مشت بیهوشش کرد!

مرد عنکبوتی راینو

  

2- راینو دشمن هالک هم محسوب میشه

  راینو دشمن هالک هم محسوب میشه

پس از مورد قبلی که با از بین رفتن لباس راینو همراه شد ما تا سالهای سال شاهد حضور این شخصیت در داستان های مرد عنکبوتی نبودیم . تا اینکه سال 1968 و در شماره 104 از کمیک The Incredible Hulk دیدیم که همان دانشمندانی که به الکسی لباس کرگدنی اش را داده بودند به او پیشنهاد دادند برای دستگیری هالک لباس دیگری برایش دست و پا کنند!

راینو کرگردن لباس

همانطور که در تصویر بالا دیدید راینو هم قبول کرد (ضمنا آنها این بار با استفاده از اشعه گاما الکسی را قوی تر هم کردند). اما راینو در مبارزه با هالک شکست خورد و به کُما رفت! منتهی همین حضور او باعث شد تا ما بارها و بارها راینو را در کمیک بوک های هالک ببینیم. یکی از مهم ترین این حضورها برمیگردد به شماره 124 از کمیک هالک که به مراسم عروسی بروس بنر و بتی راس اختصاص داشت!

عروسی هالک

لیدر به عنوان بزرگترین دشمن هالک نقشه کشیده بود تا بروس در این مراسم به هالک تبدیل بشه و همه چیز رو خراب کنه. او همچنین راینو را نیز از کما خارج کرد و بهش ماموریت داد زمانی که بهش علامت میده با هالک درگیر بشه.

راینو لیدر

ولی راینو زودتر از موعد اقدام کرد و نقشه های لیدر هم  نقش بر آب شد. در هر حال، راینو اونقدر در داستان های هالک حضور داشته که وقتی در سال 1994 بازی هالک برای کنسول هایی مثل سگا جنسیس و سوپر نینتندو ساخته شد،  یکی از غول (boss) های بازی بود!

بازی هالک 

 

3- یکی از دانشمندان کینگ پین بود که موفق شد لباس کرگدنی را از آلکسی جدا کند!

پس از آنکه لیدر برای راینو لباس کرگدنی ساخت و چندین بار یا هالک مبارزه کرد ، او برای مدتها در آن گیر کرده بود تا اینکه در کمیک بوک های The Deadly Foes of Spider-Man سرانجام یکی از دانشمندانی که برای کینگ پین کار میکرد موفق شد آن را از تنش دربیاورد :

 یکی از دانشمندان کینگ پین بود که موفق شد لباس کرگدنی را از آلکسی جدا کند!

ولی الکسی متوجه شد که اینها همه اش نقشه بوده زیرا کینگ پین تهدیدش کرد که حالا که دیگر لباس کرگدنی ندارد میتواند خیلی راحت بهش ضربه بزند. بنابراین راینو نزد «جاستین همر» رفت برایش لباسی جدید بسازد که removable باشد (یعنی هر وقت میخواهد بتواند آن را در بیاورد).

لباس راینو - استین همر 

 

4- راینو عضو گروه های خبیث بوده است!

برخلاف بسیاری از دشمنان معروف مرد عنکبوتی ، خیلی طول کشید تا راینو به عضو گروه "شش خبیث" دربیاد. با این حال او در اواخر دهه 80 میلادی به عضویت گروه خبیث دیگری به نام «سندیکای شرارت» (Sinister Syndicate) درآمد:

«سندیکای شرارت» (Sinister Syndicate)

تفاوت این گروه این بود که شش خبیث تنها هدفش گرفتن انتقام از اسپایدرمن بود ولی سندیکای شرارت که توسط خبیثی به نام «بیتل» تاسیس شد، در ازای دریافت پیشنهاد مالی از سوی دیگران کارهای خلاف انجام میداد و به جز بیتل و راینو دیگر اعضایش عبارت بودند از : هایدرو من، بومرنگ و اسپید دیمون.

راینو سال 1992 به عضویت گروه "مامورین خباثت" (Emissaries of Evil) درآمد که توسط ویلنی به نام مستعار «کله تخم مرغی» (Egghead) در کانادا تشکیل شده بود تا از دولت آمریکا اخاذی کنند:

 "مامورین خباثت" (Emissaries of Evil) 

همانطور که در این مقاله گفته شد، راینو در نهایت در سال 2012 و در آرک داستانی پایان زمین (Ends of the Earth) به افتخار عضویت در "شش خبیث" نائل آمد!

شیش خبیث

راینو همچنین در رویداد "شکار شده" که در اینجا ترجمه شده است، به عضویت گروه "شش وحشی" (Savage Six) در آمد:

"شش وحشی" (Savage Six) 

 

5- راینو ظاهر های متفاوتی داشته است!

تا به حال در دنیای کمیک ما شاهد بوده ایم که شکل ظاهری و لباس راینو عوض شده. به طور مثال وقتی در کانادا بود رویش آزمایشاتی انجام شد که در نتیجه آن به طور موقتی جهش ژنتیکی پیدا کرد و به موجودی نیمه انسان/نیمه کرگدن تبدیل گشت و جاگرنات (که شخصیت مثبتی شده بود) مبارزه کرد!

راینو وحشی

و یا در رویداد "توطئه کلونی" شاهد بودیم که شغال برای راینو لباسی جدید به رنگ سیاه درست کرد:

راینو سیاه 

 

6- راینو یک بار به نابغه تبدیل شد!

  راینو یک بار به نابغه تبدیل شد!

در شماره های 5 تا 6 از سری کمیک بوک Spider-Man: Tangled Web شاهد بودیم که راینو برای به دست آوردن دل دختری که دوستش داشت (و استخدام شده بود تا ازش محافظت کند) ، تن به آزمایشی داد که باعث شد هوشش افزایش یابد!

آزمایش راینو

در نتیجه او برای خودش نوعی امپراتوری جنایتکاری به وجود آورد ولی مساله این بود که بیش از حد باهوش شده بود و این مساله سبب شد تا زندگی برایش خسته کننده شود. سپس نزد اسپایدرمن رفت تا ازش کمک بگیره (در حالی که تونسته بود هویت مخفی اسپایدرمن را کشف کنه!). چیزی هم نمونده بود که خودکشی کنه که در نهایت تصمیم گرفت دوباره تحت آزمایش قرار بگیره تا به وضعیت سابق خودش برگرده و همین طور هم شد!

  

7- راینو یک بار آدم خوبی شد!

  راینو یک بار آدم خوبی شد!

راینو از اولش هم با خبیث های کله گنده مارول که بیشتر دنبال فتح دنیا و نقشه های بزرگ و جاه طلبانه بودند فرق داشت زیرا بیشتر یک خلافکار کندذهن و ساده بود که در لباس خودش گیر کرده بود و هر از گاهی خبیثی از راه میرسید تا استخدامش کنه. تا اینکه قضایای رویداد "جنگ داخلی " پیش اومد و راینو دید که مرد عنکبوتی جلوی دوربین های تلویزیونی هویت خودش را برای همه فاش کرد. لذا حس کرد دیگر انگیزه ای برای خلافکار بودن نداره و به پانیشر کمک کرد و تصمیم گرفت کلا خلاف رو ببوسه بزاره کنار! او خودش را تسلیم پلیس کرد و به جنایات قبلی اش اعتراف نمود . شیلد هم به طور دردناکی لباسش را از تنش جدا کرد و به 25 سال حبس در زندان رایکر محکوم شد. در زندان خیلی از گروه های مافیایی سراغش آمدند ولی بهشون گفت نمیخواد باهاشون همکاری کنه و حتی آنها را هنگام فرار از زندان همراهی نکرد. به همین دلیل عفو دریافت کرد و آزاد شد و اینجا بود که زمینه برای ملاقات با همسر آینده اش به نام «اُکسانا» (Oksana) فراهم شد ...

 

8- یک راینوی دیگر نیز وجود داشته است!

  یک راینوی دیگر نیز وجود داشته است!

خب وقتی که آلکسی سیستوویچ از حرفه خلافکاری کناره گیری کرد خبیثی به نام «دکتر تراما» (Doctor Tramma) نزدش آمد تا از طرف همسر کریون شکارچی به نام «ساشا» بهش پیشنهاد بده که میتونه با انجام چندین آپگرید او را دوباره به راینو تبدیل کنه. ولی الکسی این پیشنهاد را قبول نکرد. بنابراین ساشا و این دکتر  رفتند سراغ یک نفر دیگر و لباس راینو را علاوه بر  سلاحی نیزه مانند بهش دادند.  این راینوی جدید رفت سراغ الکسی تا او را به قتل برساند تا خودش تنها راینوی واقعی باشد ولی اسپایدرمن مداخله کرد و راینوی جدید به هدفش نرسید ولی او دوباره برگشت ...

 

9- راینو عشقش را از دست داد، دوبار!

زن راینو

این اتفاقاتی که در دو مورد قبلی بهش اشاره شد مصادف گردید با عاشق شدن الکسی و ازدواجش با خانمی که در یک رستوران کار میکرد به نام اُکسانا (به همین دلیل بود که الکسی به دکتر تراما جواب رد داد). وقتی راینوی جدید دوباره برگشت تا به الکسی حمله کنه، اکسانا به طرز تراژیکی کشته شد.

اوکسانا

بنابراین الکسی بار دیگر لباس کرگدنی خودش را پوشید و به جنگ راینوی جدید رفت و او را کشت (البته اسپایدرمن خیلی سعی کرد جلویش را بگیره).

مرگ زن راینو

چند سال بعد وقتی بن رایلی در رویداد "توطئه کلونی" به شغال جدید تبدیل شد به الکسی قول داد اکسانا را دوباره زنده میکنه ولی مشخص شد این اکسانا یک کلون بوده و در نهایت مثل دیگر کلون های شغال در آغوش الکسی پودر شد ...

کلون زن راینو

 

10- حضور در گونه های دیگر سرگرمی

راینو در اولین انیمیشن مرد عنکبوتی در دهه 60 میلادی حضور پیدا کرد و سپس حضور بعدش اش در این عرصه به تقریبا 30 سال بعد و "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" برمیگردد. او عضو گروه "شش بدجنس" هم بود! (شش بدجنس چیه؟ این مقاله را بخوانید).

کارتون راینو

انیمیشن راینو

 راینو را سپس در مجموعه تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" دیدیم که «کلنسی براون» معروف جایش حرف میزد ( یادتونه مرد عنكبوتی در این کارتون چطور  راینو رو شكست داد؟ آره، درسته! اونقدر خسته اش كرد تا حسابی زیر اون لباس عرق كنه و از حال بره!). راینو در این انیمیشن رفیق فابریک «مرد شنی» بود.

کارتن مرد عنکبوتی

و اما او در دو انیمیشن بعدی مرد عنکبوتی یعنی Ultimate Spider-Man و سری Marvel’s Spider-Man خیلی فرق کرد زیرا بسان یک نوجوان به تصویر کشیده شد. در Ultimate Spider-Man او مورد اذیت قلدرهای مدرسه قرار میگرفت و سرمی را از ازکورپ برداشت که به راینو تبدیلش کرد.

کارتون اسپایدرمن نهایی

در کارتون جدید مارول هم او یکی از دانش آموزان هورایزن بود که به دلیل تزریق سرمی به راینو تبدیل شد:

 

آقای «پل جیاماتی» بازیگر بزرگ نقش راینو را در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" بازی کرد. البته این راینو بیشتر از دنیای Ultimate Comics الهام گرفته بود زیرا حالت رُباتیک داشت:

راینو مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2

جیاماتی در مصاحبه ای گفته که راینو قرار بوده در قسمت بعدی این فیلم برگردد ولی با کنسل شدن فرنچایز سینمایی مرد عنکبوتی شگفت انگیز، این اتفاق رخ نداد.

راینو حضور چشمگیری نیز در بازی های رایانه ای داشته و تا به حال در 23 گیم حضور پیدا کرده است!

ویدیو گیم - راینو

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی اقتباس های راینو (RHINO) در دنیای سینما، انیمیشن و بازی ویدئویی

نسخه های عجیب و غریب از راینو در دنیای کمیک!

10 بازی برتری که به شما اجازه میدهند به جای دشمنان مردعنکبوتی بازی کنید!

نقد بازی رایانه‌ای "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (2012)

نقد و بررسی بازی "اسپایدرمن" (2000)

نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2 (MARVEL'S SPIDER-MAN 2)

رتبه بندی 10 مرگ شوکه کننده در بازی اسپایدرمن 2

رتبه بندی باس فایت (BOSS FIGHT) های بازی اسپایدرمن PS4

نقد و بررسی بازی "مرد عنکبوتی مایلز مورالز"

حقایق(FACTS) دنیای کمیک بوکی

5 ابرشرور برتری که در لباس مخصوص خود گیر کرده بودند!

15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث (SINISTER SIX) بدانید

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

حقایق(FACTS) دنیای کمیک بوکی

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

تصاویر فوق العاده از «راینو» (RHINO)

طرح های بکار گرفته نشده راینو در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

كانسپت ارت جالب از فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

طرح های بکار گرفته نشده در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

نقد و بررسی فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ali spidey 99
#1 ali spidey 99 1399-04-19 10:52
سلام استاد ترابی
راستش من راینو رو جزو خبیث های برتر اسپایدی نمیاوردم.
البته فکر کنم هنوزم نباید بیارم. چون میخواستم بگم جزو ده تای اوله بعد اون یکی خبیث ها مثل لیزارد و هاب گابلین و کریون (خبیث های تقریبا خوب) اومدن جلو چشمم. بعد پشیمون شدم.
چون اسپایدی انقدر خبیث های خوب داره که آدم می مونه ۱۰ تای اولو بگه.(البته در اول بودن گرین گابلین شکی نیست ;-) )
درباره ی راینو هم از شماره های ۷ تا ۹ خیلی خوشم اومد چون اینطوریه که یک خبیث از لحاظ خباثت پیشرفت میکنه و شخصیت پردازیش چند لایه میشه.
بهترین حضورش هم در دنیای سرگرمی مشترکا می رسه به بازی اسپایدرمن ps4 و سریال مرد عنکبوتی خارق العاده!
ممنون بابت یک مقاله ی دیگه
نقل قول کردن
Erfan nakhaee
#2 Erfan nakhaee 1399-04-19 12:12
ممنون استاد ترابی :-)
شما همیشه یه چیز جدید دارید

راینو از اون شخصیت های مورد علاقه ای منه شاید هیچ وقت نتونه جزو Top 10 دشمنان مرد عنکبوتی باشه ولی به نظر من شخصیت خوبی داره چون یه دشمن کند ذهن ولی گند اس چیزی که از همانند های او متمایز می کنه اینه که اگه مرد عنکبوتی نباشه انگیزه نداره کسیه بیشتر استخدام می شه تا خودش یه خبیث مثل گرین گابلین باشه کسی که خودش انگیزه درست حسابی نداره و وقتی کسی رو دوست داره تا جای که بتونه باهاش می مونه یا کسی که کسی که دوست داره از بگیرن تا وقتی انتقام کسی که دوست داره نگیره بیخیال نمی شه من راینو دوستم دارم چون مثل گرین گابلین یا دکتر اختاپوس نیست که خباثتش حد و مرز نداره یه خلف کار کند ذهن که توی گوشه از بهترین و برترین ویلین های جهان جای کمی اشغال کرده شاید گند باشه ولی کمتر نسبت به گرین گابلین و دکتر اختاپوس کار های خبیثانه انجام داده

ممنون بابت مقاله استاد ترابی
اگه کسی با دلیل من مشکله داره اشتباهات من رو بر طرف کنه چون من که همه چیز رو درباره کمیک های اسپایدر من نمی دونم
نقل قول کردن
hassan91
#3 hassan91 1399-04-19 15:15
راینو فقط چون زوربازی زیادی داره یکم ترسناکه و با هالک هم که درگیری داشته. مخصوصا زمانهایی که عصبی میشه و حوصله و موصله نداره. در کل یک خلافکار سفارشی هست که اگه اوضاعش خوب باشه دست به خلاف نمیزنه.
نقل قول کردن
mani34521
#4 mani34521 1399-04-19 16:48
استاد مثل همیشه مقالتون حرف نداشته خیلی با این شخصیت آشنا شدم ممنونم بابت این مقاله :lol:
نقل قول کردن
Iamjoker
#5 Iamjoker 1399-04-20 02:54
سلام مقاله عالی و کامل تشکر راینو شخصیت جالبی و دوست داشتنی داره
نقل قول کردن
Deadp00L
#6 Deadp00L 1399-04-20 18:39
من موندم این بیچاره وقتی تو لباسش گیر کرده چجوری امرار معاش میکرده :lol:
نقل قول کردن
slade wilson
#7 slade wilson 1399-04-29 11:52
سلام استاد ترابی عزیز مقاله خیلی جالبی بود راینو از اون شرور ها است که پتانسیل قهرمان شدنو داره یه کمیکی خونده بودم با مایلز مورالز تیم اپ میشه چون میخواد خواهر زاده اوکسانا را نجات بده و مایلز هم میخواد پسر خاله دوست خودشو نجات بده ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37