15 دشمن برتر مرد عنکبوتی که در قرن 21 میلادی خلق شده اند!

15 دشمن برتر مرد عنکبوتی که در قرن 21 میلادی خلق شده اند!

به مناسبت برملا شدن هویت خبیث جدید مرد عنکبوتی به نام کیندرد این مقاله تقدیم شما میگردد.

 مقدمهکیست که نداند اسپایدرمن دارای مجموعه ای بهترین و متنوع ترین شخصیت های خبیث (ویلن) در کل دنیای کمیک است. واقعا به جز اسپایدرمن و البته بتمن کدام شخصیت دیگری است که میتواند ادعا کند در طول 60 سال گذشته دشمنانش دوام داشته و به طور بی وقفه و مستمر در انواع گونه های مختلف سرگرمی مثل تلویزیون، سینما، انیمیشن حضور داشته اند؟ به طور مثال به "چهار شگفت انگیز" نگاه کنید. در کل فیلم های سینمایی چهار شگفت انگیز شاهد حضور «دکتر دووم» به عنوان خبیث اصلی بوده ایم. این مساله برای فیلم های سینمایی سوپرمن هم صادق است و به جز یکی دو مورد ما همیشه یک نسخه از لکس لوتر را به عنوان خبیث داستان داشته ایم. حتی در فیلم های بتمن هم سه نسخه از جوکر حضور داشته اند (جوکرِ جک نیکلسون، جوکرِ هیث لجر و جوکرِ جرد لتو) که ما جوکر یواکین فینکس رو هم حساب نکردیم! ولی در فیلم های اسپایدرمن تنها خبیثی که دو بار دیده شده گرین گابلین است که البته آنهم در دفعه دوم هری آزبورن بود، نه نورمن! بنابراین خبیث های متعددی نظیر دکتر اختاپوس، ونوم، مرد شنی، لیزارد، الکترو، والچر، شوکر و میستریو بر پرده سینما ظاهر شده اند و خبیث های جدید دیگری نیز در راه هستند. همه این موارد نشان میدهد اسپایدرمن چه خبیث های عالی و عمیقی داره که برای اقتباس های سینمایی مناسبند. با این حال خالقین داستان های مرد عنکبوتی هرگز دست از تلاش و کوشش برای خلق چهره های جدید برنمیدارند. در 20 سال گذشته یعنی از ابتدای قرن بیست و یکم شاید تلاش های نویسندگان مرد عنکبوتی برای خلق ویلن های جدید مضاعف شده باشه و انصافا هم چهره های جدید خوب تونسته اند خودشان را مطرح کنند. من میخواهم در این مقاله به 15 مورد از برترین آنها اشاره کنم.

 

15- فیریک (Freak)

فیریک

اطلاعات زیادی در مورد گذشته او در دسترس نیست. در شماره 546 مردعنکبوتی شگفت انگیز او یک بی خانمان معتاد بود به مواد روان گردان بود که چون پول دزدیده بود توسط اسپایدرمن مورد تعقیب قرار میگیرد و اتفاقی سر از یکی از آزمایشگاه های دکتر «کرتیس کانرز» (لیزارد) در می آورد. در آنجا محلولی پیدا کرده و فکر میکند که مواد است پس آن را به خود تزریق می کند. نتیجه اش هم میشود همان چیزی که در تصویر بالا می بینید. میگن ویروسی که داخل محلول بوده باعث شده تا تمام پوست بدنش از او جدا شود. مردعنکبوتی هم سعی کرد به او کمک کند ولی دیگه کار از کار گذشته بود. فیریک به خاطر قدرت های جالب خودش در این لیست قرار میگیره چون هر وقت که کشته بشه دچار جهش ژنتیکی میشه و نسبت به آن چیزی که باعث کشته شدنش شده مصونیت پیدا میکنه. پس وقتی یک پلیس به سرش شلیک کرد او ضدگلوله شد! یا اگر در آتش سوزی کشته بشه ضد آتش میشه! ضمن اینکه از این ایده نویسندگان مارول خوشم اومد که با ظاهر زشت و چندش آور او میخواستند نشان بدهند مصرف مواد مخدر میتونه چه بلایی سر آدم بیاره.

 

14- اسکروبال (Screwball)

  اسکروبال (Screwball)

«اسکروبال» از خبیث های اعصاب خُرد کن مرد عنکبوتیه که سال 2008 و به دست آقای «دن اسلات» (در شماره 559 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز") خلق شد. نام واقعی اش هرگز فاش نشده به خودش لقب اولین خبیث  live streaming داده! یعنی جنایت های خودش رو به صورت لایو در اینترنت پخش میکنه تا تعداد فالوئر هایش بیشتر بشه! اسکروبال یک پارکور باز ماهر و خفن هم هست و تونسته چند بار از دست اسپایدرمن فرار کنه. در بازی موفق و تحسین مرد عنکبوتی برای کنسول PS4 نیز اسکروبال در ماموریت های فرعی ظاهر شد و باعث شد به محبوبیت بیشتری دست پیدا کنه. به نظرم ایده ای که در پس این شخصیت هست برای دنیای امروزی ما بسیار کاربرد داره. اسکروبال نمونه بارز یک آدم خورهِ اینترنتِ بی ادب و گستاخ در فضای مجازیه که برای افزایش تعداد فالوئرهایش دست به هر کاری حاضره بزنه، حتی به خطر انداختن جان آدم های بی گناه و این برای عصر حاضر بسیار ملموسه!

 

13- شاثرا (Shathra)

 شاثرا (Shathra)

در سال 2001 نویسنده ای تحسین شده به نام «جان مایکل استرازینسکی» در کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز ماجرایی جدید و بی سابقه را شروع کرد که به داستان "توتم" (Totem) معروف است. ما این داستان زیبا را به طور کامل در اینجا ترجمه کرده ایم. ویژگی اصلی داستان این بود که برای اولین بار به انرژی درونی اسپایدرمن به عنوان انرژی یک حیوان یا بهتره بگیم یک عنکبوت نگاه میکرد. در نتیجه با خبیثی جدید و قدرتمند به نام «مورلان» مواجه شدیم که به دنبال شکار این انرژی درونی اسپایدرمن بود. بعدا این داستان زمینه ساز داستان های دیگری شد که در آنها هیولاهایی سراغ اسپایدرمن می آمدند تا از انرژی درونی وی تغذیه کنند. یکی از این هیولاها «شاثرا» نام داشت. همانطور که که اسپایدرمن توتِم عنکبوت است، شاثرا هم توتم "زنبورهای تارتنک‌گیر" (spider wasp) است  (زنبورهای تارتنک‌گیر، عنکبوت‌ها را شکار می‌کنند و به بچه های خود میدهند و در سرتاسر جهان پراکنده هستند). پس شاثرا دشمن اسپایدرمن بود زیرا میخواست او را بخورد! او در یک بُعد متافیزیکی زندگی میکند و وقتی از وجود اسپایدرمن باخبر شد هدفش این شد که او را بگیرد و به دنیای خودش بیاورد و گوشتش را به بچه ایش بدهد تا بخورند! اما خوشبختانه اسپایدرمن تونست از دستش فرار کنه. اما شاثرا برای کلونِ پیتر پارکر یعنی «اسکارلت اسپایدر» هم دردسر درست کرده و دنبال او هم بوده است! شاثرا نمونه بارز خبیث های توتم محور مردعنکبوتیه که در قرن بیست و یکم باعث شدن تنوع بیشتری به داستان های او داده بشه. برای آشنایی کامل با این شخصیت، این مقاله را بخوانید.

 

12- ملکه عنکبوتی (Spider Queen)

 ملکه عنکبوتی

یکی از دشمنان جدید و بسیار خطرناک اسپایدرمن،  «آدریانا سوریا»  (Adriana Soria) ملقب به "ملکه عنکبوتی"  (Spider Queen)  هستش که سال 2004 در شماره 15 از سری دوم از کمیک های Spectacular Spider-Man خلق شد (البته او در ابتدا فقط با عنوان «ملکه» شناخته میشد). آدریانا گذشته سختی داشت و گذشته اش به دوران جنگ جهانی دوم برمیگرده و اینکه تحت آزمایشات سری قرار گرفته بود که باعث شد دیوانه بشه و توانایی های نهفته جهش یافته اش ظهور پیدا کنه. او سالها حبس بود. وقتی که فرار کرد فهمید میتونه کسانی که ژن حشره ای دارند را کنترل کنه و این شامل مرد عنکبوتی هم میشد. بنابراین پیتر پارکر را به سمت خودش کشید و با بوسیدن او، نوعی آنزیم وارد بدنش کرد که باعث شد به هیولایی عنکبوت مانند تبدیل بشه این هیولا کاملا تحت کنترل ذهنی ملکه عنکبوتی بود و ... قضیه اش طولانیه و در نهایت یکی از بدترین داستان های تاریخ مرد عنکبوتی را رقم زد که اینجا راجع بهش توضیحاتی داده شده. در انتهای این داستان تصور شد که ملکه عنکبوتی در انفجار بمبی که خودش درست کرده بود کشته شده ولی در داستان مهمی به نام «جزیره عنکبوتی» برگشت. در این داستان او با همکاری با شغال صدها نفر از مردم شهر نیویورک را آلوده و به عنکبوت های زشت و بزرگ تبدیلشان کرد. او در نهایت خودش هم به عنکبوتی چندش آور و عظیم الجثه تبدیل شد و با اسپایدرمن و اونجرز جنگید. ملکه عنکبوتی در این لیست قرار میگیره چون خبیثی بود که نشان داد از پتانسیل بالایی برای تهدید آمیز بودن بهره مند است.

 

11- سایه (Shade)

 سایه (Shade)

یادتون میاد اون صحنه های باحال فیلم "دکتر استرنج" را که در آن شخصیت ها در حالتی ماورایی و روح مانند با هم جنگ میکردند در حالی که انسان های عادی قادر به دیدن مبارزه آنها نبودند؟ در کمیک های اسپایدرمن هم خبیثی داریم به نام «جِیکوب نَش» ملقب به سایه (Shade) که میتونه به عالم غیر فیزیکی دسترسی پیدا کنه! او برای این کار یک کتاب جادویی را دزدید (صاحب مغازه کتاب فروشی را هم به قتل رساند). سپس وقتی در زندان بود شروع کرد به تمرین جادوگری. بعدش به وسیله یک طلسم تونست خودش رو از زندان خارج کنه ولی در یک بعد دیگر گرفتار شد و فهمید که برای برگشت به حالت فیزیکی خودش باید جسم انسان های دیگر را بدزده! این باعث شد تا گزارش هایی مبنی بر گم شدن ولگردها و دانش آموزان معتاد به پیتر پارکر برسه (اون موقع پیتر معلم مدرسه شده بود). او هم در قالب اسپایدرمن به تحقیق پرداخت و در نهایت به کمک دکتر استرنج تونست بر سایه پیروز بشه. ( چون سایه حالت روح داشت و اسپایدرمن نمیتونست بهش ضربه بزنه بنابراین نیاز داشت تا به صورت متافیزیکی باهاش درگیر بشه و به کمک دکتر استرنج احتیاج پیدا کرد. این تصویر را ملاحظه کنید). سایه از برترین خبیث های دنیای مرد عنکبوتی به حساب میاد که تِم متافیزیکی و ماورایی دارند. ظاهرش هم یه جوری باحاله!

  

10- کِلَش (Clash)

  کِلَش (Clash)

درسته که «کلش» در سال 2014 و در شماره 1 از سری جدید از کمیک های مرد عنکبوتی به دست دن اسلات خلق شد ولی سرگذشت و اریجین او به همان اوایل حرفه مرد عنکبوتی برمیگرده. نام واقعی اش «کلیتون کول» (Clayton Cole) بود و در دوران نوجوانی به همان دبیرستان پیتر پارکر میرفت (مید تاون) و پسری باهوش بود که به صدا و صوت و موسیقی علاقه زیادی داشت. او شاهد برگزاری مسابقه کشتی کج بین مرد عنکبوتی و کراشر هوگان بود و از آنجا هوادار مرد عنکبوتی شد و سعی کرد مثل او باشه. کلیتون تمامی برنامه های تلویزیونی که مرد عنکبوتی در آنها به اجرای نمایش میپرداخت را تماشا میکرد و تصمیم گرفت مثل مرد عنکبوتی برای خودش تجهیزات خاصی مثل وب شوترهای صوتی درست کند تا خودش را در دنیا مطرح کند. (این عکس را ببینید). ولی موفق نبود و سعی کرد از طریق مبارزه کردن با اسپایدرمن مطرح بشه که بازهم موفق نبود و اون حس علاقه ای که اسپایدرمن داشت تبدیل شد به حسادت! اما همین حس و میل شدید او برای دیده شدن باعث شد دست به کارهای خطرناکی بزنه که جان آدم های بی گناه را به خطر بیندازه و در نهایت به زندان افتاد. سالها بعد که با عفو مشروط آزاد شد ، پیتر پارکر سعی کرد یک شانس مجدد بهش بده و در "صنایع پارکر" خودش بهش کار داد و به نظر میرسید که آدم سر به راهی شده ولی دوباره راه خباثت رو در پیش گرفت. کلش در این لیست جای میگیره چون تم و قدرت های جدیدی داشت (تا جایی که یادمون میاد اسپایدرمن دشمنی بر پایه سلاح های صوتی نداشت). ضمن اینکه دشمنانی که به گذشته پیتر پارکر دو دوران دور او ربط میکنند همیشه جذاب هستند.

 

9- آنا کراوینف (Ana Kravinoff)

دختر کریون

آناستازیا کراوینف ملقب به «آنا»، دومین فرزند کریون و ساشا و سومین کسی‌ست که لقب «کریون شکارچی» را یدک می‌کشیده‌ است (برای آشنایی با خانواده کریون شکارچی این مقاله را بخوانید) پس از خبر مرگ کریون، او تحت آموزش‌هایی قرار گرفت تا جای پدرش را گرفته و از اسپایدرمن انتقام بگیرد. او جانشینی لایق برای پدر بود و بر خلاف برادرش، در همان مبارزۀ نخست مشکلات زیادی برای اسپایدرمن به وجود آورد. پس از وقایع شکار بی‌رحمانه، او هم مثل دیگر اعضای خانواده به سرزمین وحشی‌ها رفت؛ اما از روش‌های کریون ترسی نداشت و بر خلاف مادر و برادرش زنده ماند. او حتی برای اثبات لیاقت‌اش به سراغ شکار تنها عضو باقی‌مانده از خانواده یعنی «آلیوشا» رفت! وقتی کریون سپس به کمک «تکامل‌دهندۀ عالی» (High Evolutionary) از روی خود 87 کلون ساخت، آنا از این‌کار خوشش نیآمد و آن ‌را یک «بی‌شرمی» و «بی‌احترامی» به خانواده خواند و سپس خودش را از خانوادۀ کراوینف جدا کرد. این شخصیت اولین بار سال 2008 و در شماره 565 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" خلق شد و مورد استقبال قرار گرفت زیرا اولاً مرد عنکبوتی دشمن مونث مطرح زیادی نداره و حضور او غنیمت بود. دوما به خاطر اینکه خوانندگان کمیک های مرد عنکبوتی دلشان برای یک شکارچی بزرگ و متعصب و تا حدی دیوانه که مثل کریون شکارچی بیفته دنبال مرد عنکبوتی تنگ شده بود و آنا به خوبی این دلتنگی را برطرف ساخت!

 

8- وارثان (The Inheritors)

وارثان (The Inheritors)

در دهه گذشته اسپایدرمن دو رویداد بسیار مهیج و مهم داشت به نام های "دنیای عنکبوتی" و "قیامت عنکبوتی" که در هر دوی آنها خبیث های بسیار نیرومند جدیدی به نام "وارثان" حضور داشتند (میتونید این رویدادها را به زبان فارسی در اینجا و اینجا بخوانید) آنها خانواده ای مخوف هستند که برای زنده ماندن از انرژی درونی زنان و مردان عنکبوتی در سرتاسر عالم تغذیه میکنند و بنابراین در دنیاهای مختلف سفر کرده و عنکبوتی ها را شکار میکنند! برای شکست دادن آنها در دنیای عنکبوتی مردان و زنان دارای قدرت های عنکبوتی از دنیاها و زمان های مختلف گرد هم آمدند. ولی در نهایت در قیامت عنکبوتی برگشتند تا انتقام بگیرند. مارول در سالهای اخیر دیگر چنین خبیث های مخوف و دلهره آوری نداشته است!

  

7- شرور (Menace)

منس

«ليلي هاليستر» (Lily Hollister) دوست دختر هری آزبورن بود ولی بعدا معلوم شد معشوقه نورمن آزبورن بوده و تبدیل به گابلینی به نام «شرور» (Menace) شد. او سپس بچه ای به دنیا آورد كه ابتدا گمان میرفت بچه نورمن باشد ولی بعدا مشخص شد هری پدر بچه است. در هر حال شرور بر خلاف گابلین های دیگر چون از نسخه پیشرفته فرمول گابلینی استفاده كرده ظاهرش كاملا شبیه به گابلین ها شده بود و نيازی به زدن ماسك گابلينی نداشت! در جریان داستان "ملت گابلین"، شرور به نورمن آزبورن و ارتش زيرزميني او پیوست ولی اسپایدرمن توانست پادتنی به او تزریق كند تا به وضعیت انسانی خودش برگردد و دوباره لیلی هالیستر شود ولی به دست پلیس دستگیر شد و بعدشم اتفاقاتی عجیب برایش افتاد که باعث هویتش عوض بشه و ... «شرور» خبیثی بود با تم گابلینی که پس از سالها بار دیگر راز "کی پشت ماسکش قرار داره؟" را مطرح کرد و باعث شد خوانندگان یاد اون اون قدیما که میخواستن هویت هاب گابلین و گرین گابلین رو حدش بزنن بیفتن! ضمن اینکه نوعی تم سیاسی در او بود (به خاطر پدرش) که جالب بود و البته نوع تعامل او با نورمن هم برامون تازگی داشت ولی قابل درک بود! این رو هم بدانید که لیلی هالیستر الان چند ساله که به نوعی قهرمان ملقب به «ملکه گربه/کوئین کت» تبدیل شده (این مقاله را بخوانید).

 

6- مورلان (Morlun)

6- مورلان (Morlun)

«مورلان» نخستین دشمن جدیدی بود که آقای استرازینسکی در run جالب توجه خود در کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز خلق کرد و باعث شد تا پس از سالها نوعی طراوت و تازگی در داستان های مرد عنکبوتی به وجود بیاد. شايد مورلان نیرومند ترین دشمنی باشد كه اسپایدرمن تا به حال با آن روبرو شده است (نیروی او حتی با «هالك» و «ثور» برابری میكند). او هرگز خسته نمیشود و هیچ چیز جلودارش نیست. ابتدا گذشته اش در هاله ای از ابهام بود و كسی نمیدانست از كجا آمده ولی ظاهراً عمر او به هزاران سال میرسید. همین بر مرموز بودن او افزود. او از انرژی خاص دیگر موجودات زنده برای بقا تغذیه میکرد و برای همین به نیویورك آمد تا انرژی درونی اسپایدرمن را بگیرد اما اسپایدرمن به سختی توانست او را از پا دربیاورد (اسپایدرمن از نبرد با مورلان به عنوان يكي از دشوارترین نبردهاي عمرش یاد كرده است. ما این داستان را در اینجا ترجمه کرده ایم). مورلان یكی دو بار مرده ولی بار دیگر زنده شده است و بعدا دن اسلات با برگرداندن او فاش کرد که از اعضای خانواده مخوف "وارثان" است که در مورد شماره 8 بهش اشاره شد. مورلان و خانواده اش خبیث های اصلی رویدادهای دنیای عنکبوتی و قیامت عنکبوتی بودند. برای کسب اطلاعات کافی درباره مورلان حتما این مقاله را بخوانید.

 

5- مِستر نگاتیو (Mr. Negative)

  مِستر نگاتیو (Mr. Negative)

«مستر نگاتیو» در واقع یك خلافكار چینی بود كه به طور غیر قانونی به آمریكا مهاجرت كرد. او در آنجا به چنگ گروه مافيا افتاد و نوعی ماده مخدر بسیار قوی روی او آزمایش شد. این كار باعث شد تا او به نیروی جسمانی و ذهنی فوق بشری دست یابد. مستر نگاتیو میتواند روح دیگران را فاسد كند و كاری كند تا به شخصیت های منفی تبدیل شوند. او همچنین میتواند با لمس كردن دیگران بیماری های آنان را معالجه كند. او یكی از خلافكاران بزرگ شهر است ولی جالب ترین نکته درباره او این است که دارای دو شخصیت است و مردم شهر بیشتر او را به عنوان یك فرد نیكوكار به نام «مارتين لی» میشناسند! او معمولاً دستیارانی موسوم به Inner Demons دارد كه ماسك اژدها مانند بر صورت میزنند و از شمشیرهای لیزری استفاده میكنند. مستر نگاتیو از نظر من برترین خبیث اُریجینالی است که توسط دن اسلات در دوره طولانی اش به عنوان نویسنده کمیک های مرد عنکبوتی که نزدیک به یک دهه طول کشید ، خلق شد. این شخصیت از ویلن های اصلی بازی مرد عنکبوتی برای کنسول PS4 بود. در واقع چون دن اسلات داستان این بازی را هم نوشته بود از مخلوق خودش به عنوان یکی از ویلن های اصلی استفاده کرد که بسیار هم خوب جواب داد. کلا مستر نگاتیو در این بازی از شخصیت های محوری بود که خیلی خوب بهش پرداخت شد و بار اصلی داستان را به همراه «دکتر اکتاویس» و «نورمن آزبورن» به دوش کشید. در مجموع کمیک بوک های اسپایدرمن با مستر نگاتیو پس از مدتها صاحب یک رئیس مافیایی جذاب شد که اتفاقا قدرت های منحصر به فردی هم داشت. برای آشنایی کامل با مستر نگاتیو، این مقاله را بخوانید.

 

4- اختاپوس برتر (Superior Octopus)

 اختاپوس برتر (Superior Octopus)

در سالهای اخیر دكتر اختاپوس به نوعی خودش را تا حد دشمن شماره یك مرد عنكبوتی ارتقا داده زیرا در شماره 700 مرد عنكبوتی شگفت انگیز موفق شد قبل از مردن، جسم و روح خود را با پیتر پاركر عوض كند! بدین ترتیب پیتر پاركر در جسم او مرد . او سپس هویت مرد عنكبوتی برتر را برای خود انتخاب كرد چون حافظه و خاطرات پیتر پارکر را هم داشت. سرانجام در شماره 30 از كمیك Superior Spider-Man پیتر پاركر موفق شد به جسم و ذهن خود بازگردد. در هر حال وقتی دکتر اختاپوس در جسم مرد عنکبوتی بود، از روش های بسیار خشنی برای مبارزه با جنایت استفاده میکرد. بدش هم نمیومد کسی را که فکر میکنه باید بکشه، بکشه. (شما میتونید کمیک های مرد عنکبوتی برتر را در اینجا و به صورت رایگان با ترجمه فارسی بخونید و لذت ببرید).

 

3- گابلین سرخ (Red Goblin)

گابلین سرخ

واقعا کی فکرش رو میکرد که نورمن آزبورن ملقب به گرین گابلین به عنوان بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی با سیمبیوت کارنیج پیوند بخوره؟ ولی مارول این کار رو کرد و نورمن با ترکیب شدن با کارنیج به «رِد گابلین»  (Red Goblin) تبدیل شد! این اتفاق در داستان فوق العاده ای به نام «شکست جانانه" رخ داد که به طور کامل در سایت spidey.ir ترجمه شده است (اینجا). نورمن اون موقع قدرت های گابلین خودش رو از دست داده بود و تصمیم گرفت خودش رو با سیمبیوت کارنیج ترکیب کنه تا قدرت پیدا کنه. ولی سیمبیوت ذهن نورمن را به تسخیر خودش درمیاره تا اینکه با هم به توافق میرسن! نورمن که خودش رو رد گابلین میخونه میره سراغ اسپایدرمن و عزیزانش .

او دست به کارهای خبیثی هم میزنه و همانطور که در این مقاله گفته شد، فلش تامپسون (که آن موقع «آنتی ونوم» شده بود) را به قتل میرسونه. اما در نهایت اسپایدرمن موفق میشه متقاعدش کنه که از سیمبیوت جدا بشه و و مثل همیشه گرین گابلین با اسپایدرمن بجنگه. در پایان هم نورمن رو میبینیم که دیوانه شده و فکر میکنه کلتوس کسدی هستش ! در ضمن حتما توصیه میشه در اینجا کمیک اختصاصی گابلین سرخ را با ترجمه فارسی سایت ما بخونید.

 

2- دارک کارنیج (Dark Carnage)

دارک کارنیج

2019 سال کارنیج بود! او ستاره رویداد بزرگی به نام "کارنیج مطلق " بود که در اینجا به طور کامل براتون ترجمه شده است. او که مدتی بود مرده بود به لطف اعضای یک فرقه دیوانه که میخواستند خدای خبیث و تاریک سیمبیوت ها به نام «کِنال» را برگردانند، زنده شد و دست به خون و خونریزی بسیاری زد و بهش لقب دارک کارنیج دادند! او و همراهانش به دنبال درآوردن ستون فقرات کسانی بودند که سابقه بر تن کردن سیمبیوت را در گذشته داشتند و در این راه جنایات زیادی را مرتکب شدند.  این رویداد بعد از مدتها بالاخره از کارنیج یک تهدید بسیار بزرگ و خطرناک ساخت و باعث شد پای دیگر قهرمانان درجه یک مارول به ماجرا باز بشه زیرا ونوم و اسپایدرمن به تنهایی قادر به شکست دادن او نبودند!

  

1- کیندِرِد (Kindred)

 - کیندِرِد (Kindred)

و اما بدون شک برترین دشمن اسپایدرمن در قرن بیست و یکم تا به این لحظه کسی نیست جز جناب «کیندرد»! او از بدو خلق شدنش در سال 2018 نشان داد یک شرور بسیار جالب و مرموز است. در واقع نویسنده داستان های سری جدید مرد عنکبوتی (نیک اسپنسر) با استادی تمام برای دو سال هواداران را مشتاق نگه داشت تا بفهمند او کیست و چه ارتباطی با پیتر پارکر دارد زیرا برخلاف دیگر دشمنان مرسوم مرد عنکبوتی نوعی شیطان جهنمی بود! یعنی معلوم بود که قبلا انسان بوده ولی مرده و به جهنم رفته و در آنجا به درجات بالایی دست پیدا کرده. ضمن اینکه هویت مخفی اسپایدرمن و نزدیکانش را میشناخت و از پیتر پارکر متنفر بود. یک سری از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی مثل میستریو و کینگ پین هم ازش میترسیدند و انگار قبلا باهاش سر و سری داشتند. قدرت هایش هم عجیب و عظیم بود که ما قبلا نظیرش را در داستان های مرد عنکبوتی ندیده بودیم. مثلا میتونست آدم ها زنده کنه، حشرات و آفات را کنترل کنه (از هزار پا به برای نظارت بر دیگران استفاده میکرد)، قادر بود وارد رویاهای دیگران بشه و کاری بکنه که درباره فلان چیز خواب ببینند و در آرک داستانی "خیزش گناهان" (اینجا ترجمه شده) دیدیم که قدرت های عجیبی به «سین – ایتر» داد و ... همه اینها باعث شد هواداران مشغول گمانه زنی ها و فرضیه های مختلف درباره هویت واقعی او شوند تا اینکه  در شماره تاریخی 850 "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" فاش شد او همان پسر نورمن آزبورن یعنی «هری آزبورن» است!! (یکی از نویسندگان سایت ما به نام «سونیا ساداتی فر» از مدتها قبل هویت کیندرد را درست حدس زده بود . این مقاله را بخوانید)!!! تا اینکه در شماره 74 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز (اینجا ترجمه شده است) که مصادف شد با داستان نهایی آقای اسپنسر برای این سری، طی پیچشی عجیب متوجه شدیم که دو نسخه از کیندرد وجود دارد و آنها در واقع دوقلوهای سارا و گابریل هستند! (حتما این مقاله را بخوانید) همچنین معلوم شد که که کیندرد یا بهتره بگیم کیندردها (!) به کمک آفتاب پرست خودشان را شبیه به هری کرده بودند! در هر حال، از قرار معلوم مفیستو قصد داشت تا با عذاب‌دادن این دو در جهنم به ازای هر دفعه که می‌مردند و در نهایت بخشیدن قدرت‌های ماوراءالطبیعه به آن‌ها، از این دو رقیبان قدرتمندی برای اسپایدرمن بسازد که او را به جای خودشان به قعر جهنم بفرستند!  آنها در نهایت کشته شدند ...

 

 مهدی ترابی مهربانی

 

  All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه:

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

10 حقیقت مهمی که باید درباره «مارتین لی» ملقب به «مستر نگاتیو» بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «مورلان» (MORLUN) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «شاثرا» (SHATHRA) بدانید

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

بهترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی از نظر زور بازو!

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

قسمت آخر از کمیک "مرد عنکبوتی: مبارزه تا مرگ" ترجمه شد + لینک دانلود

10 دشمن مرد عنکبوتی که از کمیک ها ناپدید شدند!

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

15 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک! 

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

10 مبارزه برتر مرد عنكبوتی در دنیای كمیك – قسمت دوم

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

رویداد بزرگ ونوم در سال 2019 (کارنیج مطلق/ABSOLUTE CARNAGE) - کامل + لینک دانلود

کمیک "رِد گابلین: مرگ سرخ" (RED GOBLIN) ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Mr. Doctor
#1 Mr. Doctor 1399-08-13 13:29
خسته نباشید استاد ترابی.
عاشق اینجور مقاله هایی ام که اینقدر تخصصی(البته مثل همیشه)برای اسپایدرمن نوشته میشه؛من فقط شاثرا و فیریک رو نمیشناختم که به لطف شما شناختمشون.بنظرم باحال ترین اینها،مورلانه؛و ترسناکترین شون هم دارک کارنیج.ولی از همه بهتر و جذاب تر کیندرده.
من شخصا از اسکروبال خوشم نمیاد و باهاش حال نمیکنم،نمیدونم چرا ولی یه جورایی نچسب و رو اعصابه :zzz
نقل قول کردن
hassan91
#2 hassan91 1399-08-13 14:50
با تشکر فراوان بابت این مقاله دلچسب.

این همه دشمن جدید در دو دهه اخیر فوق العاده‌اس. این سه تای اولی که کلا وحشتناک و ترسناک هستن.
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#3 Kia Iron Man 1399-08-13 16:55
خیلی مقاله عالی بود واقعا جذاب بود
بی تردید هیچ کاراکتری از نظر تنوع دشمنان به اسپایدی نزدیک هم نیست.موارد ۷ ۱۰ ۱۲ ۱۳ ۱۵ رو نمیشناختم
اکثر موارد این لیست پتانسیل بالایی داشتند به خصوص کیندرد
آرک داستانی خیزش گناهان عالی بود و خیلی خوشم اومد
توی این آخرین قسمتی که ترجمه کردین(اسمش یادم نیست همون که هویت کیندرد توش فاش شد)که خودش آغاز یه آرک داستانی بود هم معلومه که یه داستان عالی و جذابو شاهد خواهیم بود.
خسته نباشید استاد
نقل قول کردن
Agent bishop
#4 Agent bishop 1399-08-13 17:00
به نظرم پسر کریون که کلونش هست و مک گارکن ترکیب شده با ونوم هم می‌تونست تو لیست باشه
ولی حیف که اسلات پرونده وارثان رو با نوزاد کردنشون بست از اون نوع خبیث هوایی بودن که پتانسیل زیادی داشتن ... حیف
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1399-08-13 17:04
به نقل از Agent bishop:
به نظرم پسر کریون که کلونش هست و مک گارکن ترکیب شده با ونوم هم می‌تونست تو لیست باشه
ولی حیف که اسلات پرونده وارثان رو با نوزاد کردنشون بست از اون نوع خبیث هوایی بودن که پتانسیل زیادی داشتن ... حیف

پسر کریون که کلون شده بود که فقط این اواخر اومد و اصلا هم شخصیت تاثیرگذاری نبود (حتی باباش هم ازش راضی نبود :-* )
ونوم مک گارگن؟ خیلی وقت بود با لباس سیمبیوت ترکیب شده بود ولی واقعا چه تاثیری در داستان ها داشت؟!
نمیدونم چرا ولی بعضی ها فقط وقتی نظر میدن فقط هر چی تو ذهنشون هست و تو مقاله نیست رو میگن "به نظرم اینم میتونست باشه" . ما کلی دلیل میاریم که فلانی تو لیسته و اونا فقط یه اسم به زبون میارن و به نظرشون "جاش تو لیست خالیه" و این به نظرم توهینه که بی دلیل و بی حساب و کتاب نظر بدیم
نقل قول کردن
Matingh
#6 Matingh 1399-08-13 17:45
مرسی خیلی خوب بود :D
مستر نگاتیو به نظرم خیلی پتانسیل تبدیل شدن به یک شخصیت کامل تر و جذاب تر رو داره و بین اینها شخصیت مورد علاقمه....
نقل قول کردن
iron-man 2019
#7 iron-man 2019 1399-08-13 19:24
ها ها!!!
همیشه میدنستم کارنیج و ونوم خیلی پتانسیل دارن!!!
فقط یک نویسنده خفن میخواست که از دو شخصیت خفن یک داستان خفن تر بنویسه!!!
ایول!!!!!!!!!!!!!!
واقعا این کارنیج خیلی خوب درخشید.
همه شخصیت ها پتانسیل دارند ولی این مهارت نویسنده است که اونو کشف و ازش استفاده کنه.شخصیتی که میگفتند کلیشه ای هست و جذاب نیست و..................
امسال حضور پررنگی داشت و این تازه یک شروع هست!
نقل قول کردن
Captain-spidey
#8 Captain-spidey 1399-08-13 20:53
خیلی ازتون تشکر میکنم استاد ترابی مقاله خیلی خیلی مفصل و زیبا بود واقعا دستتون درد نکنه هم اطلاعتمون بسیار بالا رفت
خداوکیلی سه مورد اول خیلی برگ ریزون و اسمی بودن و جزو تست اورد های قرن حساب میان :lol:
از بین همه موارد لیست من مستر نگاتیو رو فک نمیکردم که تو قرن ۲۱ خلق شده باشه
بازم ممنونم ازتون استاد
نقل قول کردن
Captain-Deadpool
#9 Captain-Deadpool 1399-08-13 23:28
خسته نباشید واقعا مقاله‌ی جذابی بود آقای ترابی.
به نظرم خیلی خوبه که مارول هنوزم دست به ایجاد قهرمان ها و خبیث های جدید و متنوع میزنه و ترسی نداره از این که تو این امر موفق نشه. البته جوری این کارو میکنه که فضای کمیک هاش هنوز مثل قبل دلنشین و جذابه و به نظرم همین چیزهاست که باعث موفقیتش شده. :D
نقل قول کردن
Agent spidey
#10 Agent spidey 1399-08-14 00:42
ممنون بابت مقاله
ولی آقای ترابی به نظرم قضاوت هنوز برای کیندرد زود چون معلوم نیست چه انگیزه ای داره باید تا پایان آرک ببینیم که شخصیتش رو بشه قضاوت کرد ولی همین که اون شخصیت متزلزل و تو سری خور نیست که قبل مرگش بود یک قدم رو به جلو هست در مورد شماره ۲،۳،۴ هم به نظرم ظاهرشون دچار تغییر شده و شخصیت پردازیشون چندان تغییری نکرده بنابراین نمیشه گفت که خلق شدند فقط داک اک خاکستری تر شده نسبت به قبل ، در کل به نظرم تا حالا مستر نگاتیو بهترین خبیث خلق شده در قرن ۲۱ هستش و کیندرد هم اگه گام های آخرش رو در تکامل نقشه اش برداره و انگیزه هاش مشخص بشه میتونه بهترین شخصیت خبیث باشه
نقل قول کردن
HamAzd
#11 HamAzd 1399-08-14 10:22
دراک کارنیج واقعا آدم رو بسیار برای خواندن داستان های بعدیش امیدوار می‌کنه
نقل قول کردن
goblin hunter
#12 goblin hunter 1399-08-14 11:00
تنها کسی که می تونه با اسپایدی تو ویلین ها رقابت کنه بتمنه
نقل قول کردن
Alisa_Aryana
#13 Alisa_Aryana 1399-08-14 20:19
بچه ها دارک کارنیج رو با کارنیج اشتباه نگیرید!!!!!
دارک کارنیج و کارنیج با هم فرق دارن و دو شخصیت (سیمبیوت) جدا هستن!!!!
دارک کارنیج قبلا گرندل بوده که کدکس اسکورن رو خورده بعد تبدیل شده به این و هیچ نسبتی با سیمبیوت ونوم نداره!!!!
ولی سیمبیوت کارنیج فرزند سیمبیوت ونومه!!!!
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#14 Kia Iron Man 1399-08-14 20:36
به نقل از goblin hunter:
تنها کسی که می تونه با اسپایدی تو ویلین ها رقابت کنه بتمنه

بتمن تو مبحث ویلین ها خیلی کارنامه خوبی داره ولی حتی به اسپایدرمن نزدیک تر نیست،نه از نظر تعداد نه از نظر تنوع
اسپایدرمن قطعا در این مورد با اختلاف اوله تنوع ویلین ها از یه خلافکار خیابانی تا نابغه های خبیث و تا موجودات بیگانه فضایی هست.شاید بتمن ویلین های زیادی داشته باشه ولی قابل قیاس با اسپایدی نیست،به علاوه ۹۰ درصد ویلین های بتمن انسان های عادی و بدون قدرت فرابشری با افکار شرورانه و اسلحه هایی در حد و تفنگ و نهایتا سلاح های سطح متوسط هستند هستند مثل جوکر،دوچهره،رید لر،راس الغول،مترسک،مست ر فریزر و... که برترین ویلین های بتمن هستند.همه و همه یه کلیت مشابه دارند حتی اگه انگیزه ها و جزئیات مشابهی دارند.
اما ویلین های اسپایدرمن نه تنها بیشترن بلکه طیف وسیعی از شخصیت ها،قدرت ها و انگیزه ها رو شامل میشه.
در کل به نظرم بتمن از نظر ویلین با اسپایدرمن قابل مقایسه نیست. :-*
نقل قول کردن
Mahdiarvenom
#15 Mahdiarvenom 1399-08-14 22:39
با سلام
خیلی مقاله خووبی بود ممنون از شما.
راستش فکر نمی کردم کیندرد اول باشه،البته مطمئن بودم جزءرتبه های بالا است ولی چون هنوز آخرین بقایا تازه شروع شده می گم،احتمال دادم اگه مثلا آخرین بقایا گند بزنه صد درصد کیندرد هم داغون میشه به خاطر همین فکر می کردم به این دلیل تو رتبه اول نباشه،ولی اگه تا الان هم ملاک قرار بدیم کیندرد بهترین گزینه است.
درباره ی دارک کارنیج و اختاپوس برتر و رد گابلین ،انتظار نداشتم تو لیست باشن چون یه جورایی به نظرم نمیشه گفت اینا تو این قرن خلق شدن ،در اصل از نظر قدرت ارتقا پیدا کردن و ظاهرشان تغییر پیدا کرده
مستر نگاتیو واقعا شخصیت با حالا یه که واقعا لیاقت این که بهش بیشتر بها داده بشه داره ،اگه تو دست یه نویسنده خوب باشه به نظرم خیلی چیزای خوبی ازش درآورد.
مورلان هم واقعا خیلی خفنه ،به نظرم همون بهتر که وارثان بچه شدن(البته ایده بچه شدنشان به نظرم مسخره بود)چون یه جورایی خود مورلان به نظرم تنهای باحال ،تو آخر قیامت عنکبوتی هم دیدیم بچه نشد و معلومه هنوز ماجرا اون و اسپایدی ادامه داره.
فکر کنم خیلی از واژه به نظرم استفاده کردم ،معذرت می خوام.
بازم تشکر می کنم.
یک نفر هم اون بالا نظرش شبیه من هست ،خدا وکیلی وقتی اینا رو کامل نوشتم اونو دیدم،فکر نکنید اسکی رفتم.به نقل از Alisa_Aryana:
بچه ها دارک کارنیج رو با کارنیج اشتباه نگیرید!!!!!
دارک کارنیج و کارنیج با هم فرق دارن و دو شخصیت (سیمبیوت) جدا هستن!!!!
دارک کارنیج قبلا گرندل بوده که کدکس اسکورن رو خورده بعد تبدیل شده به این و هیچ نسبتی با سیمبیوت ونوم نداره!!!!
ولی سیمبیوت کارنیج فرزند سیمبیوت ونومه!!!!

مگه کسی حالا اینارو اشتباه گرفت دوست عزیز
نقل قول کردن
Alisa_Aryana
#16 Alisa_Aryana 1399-08-15 08:45
به نقل از Mahdiarvenom:
با سلام
خیلی مقاله خووبی بود ممنون از شما.
راستش فکر نمی کردم کیندرد اول باشه،البته مطمئن بودم جزءرتبه های بالا است ولی چون هنوز آخرین بقایا تازه شروع شده می گم،احتمال دادم اگه مثلا آخرین بقایا گند بزنه صد درصد کیندرد هم داغون میشه به خاطر همین فکر می کردم به این دلیل تو رتبه اول نباشه،ولی اگه تا الان هم ملاک قرار بدیم کیندرد بهترین گزینه است.
درباره ی دارک کارنیج و اختاپوس برتر و رد گابلین ،انتظار نداشتم تو لیست باشن چون یه جورایی به نظرم نمیشه گفت اینا تو این قرن خلق شدن ،در اصل از نظر قدرت ارتقا پیدا کردن و ظاهرشان تغییر پیدا کرده
مستر نگاتیو واقعا شخصیت با حالا یه که واقعا لیاقت این که بهش بیشتر بها داده بشه داره ،اگه تو دست یه نویسنده خوب باشه به نظرم خیلی چیزای خوبی ازش درآورد.
مورلان هم واقعا خیلی خفنه ،به نظرم همون بهتر که وارثان بچه شدن(البته ایده بچه شدنشان به نظرم مسخره بود)چون یه جورایی خود مورلان به نظرم تنهای باحال ،تو آخر قیامت عنکبوتی هم دیدیم بچه نشد و معلومه هنوز ماجرا اون و اسپایدی ادامه داره.
فکر کنم خیلی از واژه به نظرم استفاده کردم ،معذرت می خوام.
بازم تشکر می کنم.
یک نفر هم اون بالا نظرش شبیه من هست ،خدا وکیلی وقتی اینا رو کامل نوشتم اونو دیدم،فکر نکنید اسکی رفتم.به نقل از Alisa_Aryana:
بچه ها دارک کارنیج رو با کارنیج اشتباه نگیرید!!!!!
دارک کارنیج و کارنیج با هم فرق دارن و دو شخصیت (سیمبیوت) جدا هستن!!!!
دارک کارنیج قبلا گرندل بوده که کدکس اسکورن رو خورده بعد تبدیل شده به این و هیچ نسبتی با سیمبیوت ونوم نداره!!!!
ولی سیمبیوت کارنیج فرزند سیمبیوت ونومه!!!!

مگه کسی حالا اینارو اشتباه گرفت دوست عزیز

داخل این مقاله اشتباه نگرفتن ولی بعضیا تو مقاله های دیگه فکر میکنن دارک کارنیج همون کارنیجه!
نقل قول کردن
sigin
#17 sigin 1399-08-16 00:35
عالی بود
به شخصه از مستر نگاتیو و اختاپوس برتر بیشتر خوشم میاد (:
نقل قول کردن
Mohsèn II
#18 Mohsèn II 1399-08-16 22:51
به نظرم مقاله عالی بود با همش موافقم به نظرم ریجنتم میتونست تو لیست باشه درسته خصومت شخصی با اسپایدرمن نداشت و دشمن کل یونیورس مارول بود و حضورشم انچنان زیاد نبود ولی جاه طلبی زیادی داشت و تهدید بر انگیز بود خیلی هم قدرمتند بود به نظرم میتونست جزو ۱۰ ۱۱ تای اول باشه
نقل قول کردن
The-killer_boy
#19 The-killer_boy 1399-08-18 22:04
من هنوزم نمیتونم شماره 1 رو هضم کنم :o من هنوز تو شوکم :o اینم بگم که من اولین کمیکی که از سایت دانلود کردم فکر کنم شماره 32 ASM بود و از اون زمانه که منتظرم هویت کیندرد فاش بشه :-)
نقل قول کردن
Spider-Kang
#20 Spider-Kang 1401-07-29 14:00
سلام خسته نباشد ، خواستم بگم اگه صلاح میدونید در قسمت مقدمه جوکر فیلم جدید بتمن هم اضافه کنید
نقل قول کردن
Carmelo
#21 Carmelo 1402-08-02 20:59
Useful information. Fortunate me I discovered your website by accident, and I'm stunned why this coincidence didn't took place
earlier! I bookmarked it.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45