10 حقیقت مهمی که باید درباره «مارتین لی» (Martin Li) ملقب به «مستر نگاتیو» (Mr. Negative) بدانید

10-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-مارتین-لی-martin-li-ملقب-به-مستر-نگاتیو-mr-negative-بدانید-آقای-منفی-فکت-تاریخچه-اطلاعات-facts-فکتس-بیوگرافی

به مناسبت حضور مجدد میستر نگاتیو در بازی "مردعنکبوتی 2" تصمیم گرفتیم این شخصیت خبیث را خدمتتان معرفی کنیم کسی که به عقیده ی کارشناسان یکی از بهترین ویلن های خلق شده برای اسپایدرمن در قرن بیست و یکم است!

 

1- مِستر نگاتیو در یک نگاه

  مِستر نگاتیو (Mr. Negative)

نخستین حضور در عالم كمیك :  شماره 546  از كمیك "اسپایدرمن شگفت انگیز" (ژانویه  2008)
خالقین: «دن اسلات» ، «استیو مك نیون»

«مستر نگاتیو» در واقع یك خلافكار چینی بود كه به طور غیر قانونی به آمریكا مهاجرت كرد. او در آنجا به چنگ گروه مافيا افتاد و نوعی ماده مخدر بسیار قوی روی او آزمایش شد. این كار باعث شد تا او به نیروی جسمانی و ذهنی فوق بشری دست یابد. مستر نگاتیو میتواند روح دیگران را فاسد كند و كاری كند تا به شخصیت های منفی تبدیل شوند. او همچنین میتواند با لمس كردن دیگران بیماری های آنان را معالجه كند. او یكی از خلافكاران بزرگ شهر است ولی جالب ترین نکته درباره او این است که دارای دو شخصیت است و مردم شهر بیشتر او را به عنوان یك فرد نیكوكار به نام «مارتين لی» میشناسند! او معمولاً دستیارانی موسوم به Inner Demons ("شیاطین درونی") دارد كه ماسك اژدها مانند بر صورت میزنند و از شمشیرهای لیزری استفاده میكنند. مستر نگاتیو از نظر خیلی ها برترین خبیث اُریجینالی است که توسط دن اسلات در دوره طولانی اش به عنوان نویسنده کمیک های مرد عنکبوتی که نزدیک به یک دهه طول کشید، خلق شد. این شخصیت از ویلن های اصلی بازی مرد عنکبوتی برای کنسول PS4 بود.

در واقع چون دن اسلات داستان این بازی را هم نوشته بود از مخلوق خودش به عنوان یکی از ویلن های اصلی استفاده کرد که بسیار هم خوب جواب داد. کلا مستر نگاتیو در این بازی از شخصیت های محوری بود که خیلی خوب بهش پرداخت شد و بار اصلی داستان را به همراه «دکتر اکتاویس» و «نورمن آزبورن» به دوش کشید. در مجموع کمیک بوک های اسپایدرمن با مستر نگاتیو پس از مدتها صاحب یک رئیس مافیایی جذاب شد که اتفاقا قدرت های منحصر به فردی هم داشت.

 

2- مستر نگاتیو سرکرده گروهی به نام "شیاطین درونی" است

مستر نگاتیو سرکرده گروهی به نام "شیاطین درونی" است

شیاطین درونی (Inner Demons) دشمنان مرموزی هستند که افرادش پوششی شامل ماسک‌های چینی و لباسی شامل کت و شلوار مشکی و پیراهن سفید دارند. آنها تحت فرمان مستقیم مارتین لی (مستر نگاتیو) هستند. برخی از افراد این سازمان دارای سلاح‌هایی با «انرژی منفی» هستند که می‌تواند آسیب جدی به اسپایدرمن یا دیگر قهرمانان شهر وارد کند. مستر نگاتیو گاهی در فرصت مناسب یک یا دو شیطان درونی را با لمس مستقیم خود "فاسد" می‌کند که این موضوع منجر به قوی‌تر شدن او می‌شود.

شیاطین درونی

در بازی مردعنکبوتی برای کنسول PS4 دیدیم که بعد از سقوط ویلسون فیسک، این گروه تحت فرمان مارتین لی یا همان مستر نگاتیو قصد تصاحب شهر نیویورک و امپراطوری تبهکاری فیسک را دارد.

 

3- مخفیگاه او در مرکز خیریه "ف.ی.س.ت" بود!

مرکز خیریه "ف.ی.س.ت" (F.E.A.S.T)

"فیست" (F.E.A.S.T) در ظاهر یک مرکز خیریه بود برای کمک به بی خانمان ها و محرومین جامعه ولی در واقع پوششی بود برای فعالیت های مجرمانه و تبهکارانه مارتین لی و پایگاهی برای عملیات های دار و دسته او که با لقب «شیاطین» (Inner Demons) شناخته میشوند. حتی پس از آنکه معلوم شد مارتین لی و مستر نگاتیو یکی هستند، این مرکز تعطیل نشد. اما چندی بعد تعطیل شد تا اینکه زن عموی پیتر پارکر پس از آنکه شروع کرد به مراقبت از مرد بی خانمانی که زندگی اش را نجات داده بود، تصمیم گرفت آن را به کمک یکی از دوستان قدیمی پیتر پارکر به نام «رندی رابرتسون» بازگشایی کند. مرکز فیست در سالهای اخیر حضور چشمگیری هم در انیمیشن ها، فیلم ها و بازی های رایانه ای مرد عنکبوتی داشته است (ایستراگ شماره 6 این مقاله را بخوانید) و معمولا زن عمو می به نوعی به آن مرتبط است و در آن به عنوان مددکار اجتماعی مشغول به خدمت به نیازمندان میباشد. راستی ، تا یادم نرفته بگم که نام این مرکز از حروف نخست این عبارت گرفته شده : Food, Emergency Aid, Shelter and Training (مرکز "غذا، کمک های اضطراری، پناهگاه و آموزش").

 

4- منشاء قدرت های فوق بشری

قدرت های میستر نگاتیو

مستر نگاتیو با نام مستعار مارتین لی (نام واقعی اش هرگز فاش نشده است. در واقع در شماره 59 از کمیک "مردعنکبوتی شگفت انگیز" که اینجا ترجمه شده، معلوم شد که او سالها پیش مردی به نام مارتین لی را کشته و هویتش را برای خودش برداشته!) یک گانگستر و قاچاقچی انسان بود که توسط سیلورمین (یکی از روسای تبهکاری شهر نیویورک که در اینجا به طور کامل معرفی شده است) دستگیر شد تا رویش آزمایش انجام شود (کلوک و داگر هم در این آزمایشات شرکت داشتند). سپس دارویی ترکیبی که بدست یکی از دانشمندان "ماژیا" به نام «سایمون مارشال» درست شده بود، رویش امتحان و باعث شد به قدرت های موسوم به "نیروی تاریک" (Darkforce) و نیروی روشنایی (Lightforce) دست پیدا کنه و بدین شکل دو شخصیت مجزا پیدا کرد: که یکی از آنها خودش را به عنوان یک آدم خیرخواه و بشردوست به نام مارتین لی معرفی میکرد که یک مرکز خیریه به نام "فیست" را اداره میکرد که به آدم های بی خانمان پناه میداد و دیگری، مستر نگاتیو، که یک ارباب جنایت بی رحم بود که گروه "شیاطین درونی" را رهبری میکرد تا بتونه کنترل گروه های مافیایی شهر رو بدست بگیره.

مردعنکبوتی مارتین لی

ابتدا این شخصیت را به نوعی به تصویر کشیدند که انگار از " اختلال تجزیه هویت" رنج میبرد (اختلال تجزیه هویت یا هُویت‌پَریشی که اختلال چندشخصیتی، شخصیت چندگانه، تعدد شخصیت و نظیر آن هم نامیده می‌شود عبارت است از وجود دو یا چند هویت یا شخصیت متمایز که به تناوب رفتار را کنترل می‌کنند. معمولاً این شخصیت‌ها نام و سن و مجموعه‌ای از خاطرات و رفتارهای ویژه خود را دارند. در اغلب موارد یک هویت اصلی با نام واقعی شخص وجود دارد که منفعل، وابسته و افسرده‌است. هویت‌های جانشین نوعاً دارای ویژگی‌هایی هستند که با هویت اصلی تعارض دارند؛ مثلاً خصمانه، کنترل‌کننده، و خودویرانگرند. در بعضی موارد این شخصیت‌ها ممکن است حتی در ویژگی‌هایی مانند دست‌خط، استعدادهای هنری و ورزشی و آشنایی به زبان‌های خارجی با هم تفاوت داشته باشند).

بنابراین شخصیت های دوگانه او حافظه و خاطرات یکدیگر را به یاد نداشتند ولی بعدا نشان داده شد که آنها از وجود یکدیگر باخبر هستند. مارتین لی وقتی به شکل مستر نگاتیو در می آید قدرت هایی دارد که شامل شفا دادن دیگران از بیماری، کنترل ذهنی دیگران از طریق "فاسد کردن" آنها و شارژ کردن سلاح ها با انرژی مخرب و منفی خودش میشود. او همچنین به فنون رزمی آشناست و در استفاده از شمشیر به عنوان سلاح مهارت دارد.

 

5- زن عمو می یک بار به دست مِستر نگاتیو خبیث شد!

گفتیم که مارتین لی صاحب یک خیریه به نام "ف.ی.س.ت" بود و چهره یک آدم خیرخواه را داشت در حالی که کسی خبر نداشت خبیثی است به نام مستر نگاتیو که گروه مخوفی را به نام Inner Demons رهبری میکند. زن عمو می هم بی خبر از همه جا در این خیریه کارهای داوطلبانه انجام میداد. که یک روز به طور اتفاقی مارتین لی را در حال قتل دید!

مستر نگاتیو قتل

مارتین هم برای اینکه زن عمو به کسی چیزی نگه او را به انرژی منفی خودش آلوده کرد.

زن عمو می مستر نگاتیو

اما در نهایت زن عمو می توانست خودش را رها کنه و به پیتر درباره مارتین لی هشدار بده.

 

6- مارتین لی باعث شد که آنتی ونوم به وجود بیاد!

ادی براک به عنوان معروف ترین و اصلی ترین هویت ونوم ، پس از آنکه از سیمبیوت ونوم جدا شد فهمید که واقعاً سرطان دارد. او سپس نزد مستر نگاتیو رفت. او هم با استفاده انرژی خاص خودش سرطان براك را معالجه كرد ولی در نتیجه سلول های بدن براك به رنگ سفید درآمد. در واقع در شماره 569 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" دیدیم که ادی براک به مرکز خیریه "ف.ی.س.ت" رفت و در حالی که بسیار خوشحال بود و اصلا باورش نمیشود، به زن عمو می (که آن موقع در "ف.ی.س.ت" کارهای داوطلبانه و خیرخواهانه انجام میداد) و مارتین لی گفت که دکترها بهش گفته اند دیگر اثری از سرطان یا سیمبیوت ونوم در او وجود ندارد:

ادی براک - مارتین لی

سپس براک با ونوم جدید (همان «مک گارگن») روبرو شد. اینجا بود كه سیمبیوت ونوم سعی كرد از گارگن جدا شود و بار دیگر به براك بچسبد اما متوجه شد كه سلول های بدن او تغییر كرده و دوباره برگشت پيش گارگن.

ادی براک گارگون

ولی بخش كوچكی از او در بدن براك باقی ماند و با سلول های سفید او تركیب شد و به همین دلیل موجود جدیدی به نام «آنتی ونوم» به وجود آمد که ضد ونوم بود و انگار خلق شده بود تا پدر سیمبیوت ونوم را دربیاورد و در اولین نبرد هم نشان داد که میتونه بزنه دهن ونوم رو سرویس کنه!

ونوم علیه انتی ونوم

ادی براک - انتی ونوم - ونوم

آنتی ونوم با اسپایدرمن دشمنی نداشت و به نوعی یک قهرمان بود. این سیمبیوت در جریان داستان چند قسمتی "جزیره عنکبوت ها" (Spider-Island) که در سال 2011 در کمیک  های اسپایدرمن چاپ شد، خودش را فدا کرد تا مردم شهر به حالت عادی خود برگردند. اما بعدها شاهد بودیم که مامور ونوم (فلش تامپسون) تبدیل به "مامور آنتی ونوم" شد.

 

7- مستر نگاتیو، کله چکشی را به یک رُبات تبدیل کرد!

در رویداد "جنگ داخلی" ، کله چکشی (که خودش هم یکی از سردسته های معروف گروه های مافیایی در کمیک های مردعنکبوتی است) سعی کرد بار دیگر و به منظور پر کردن خلاء ایجاد شده در گروه های مافیایی شهر به دلیل زندانی شدن کینگ پین، خودش را بار دیگر مطرح کنه و برای این کار یک سری ابرشرور عمدتاً درجه دو و سه را به استخدام خودش در آورد و ارتشی برای خود درست کرد. اما دسیسه های کینگ پین باعث شد سازمان شیلد و آیرون من به مقرش حمله کرده و برنامه های او را برهم بریزند و حتی یکی از مامورین کینگ پین به نام «آندروُرلد» (Underworld) به او چندین بار با گلوله های ساخته شده از فلز آدامانتیوم در بیمارستان بهش شلیک کند (عکسش اینجاست). این گلوله ها چیزی نمانده بود که کله چکشی را به آن دنیا بفرستند ولی به جمجه اش نفوذ نکرده بودند. هنگام جراحی روی او در بیمارستان، افرادی که برای مستر نگاتیو کار میکردند به آنجا یورش بردند و با کشتن کادر بیمارستان او را با خود بردند. سپس مستر نگاتیو از جراح خودش به نام «دکتر تراما» خواست تا مغز او را وارد اسکلتی رباتیک ساخته شده از فلز آدامانتیوم منتقل کند:

مستر نگاتیو

ربات کله چکشی

سپس مستر نگاتیو از او خواست بهش برای حمله به ماژیا کمک کنه. او با اسپایدرمن هم درگیر شد و به لطف اسکلت جدید خودش آنچنان ضربه سری به اسپایدرمن وارد آورد که باعث شد چانه او از جا دربیاید! (عکسش اینجاست).

 

8- مستر نگاتیو با کلوک و داگر هم درگیری های زیادی داشته

مستر نگاتیو با کلوک و داگر هم درگیری های زیادی داشته

سال 2016 و در شماره های 6 تا 8 از کمیک های مردعنکبوتی شگفت انگیز که در اینجا، اینجا و اینجا ترجمه شده اند دیدیم که در شهر شانگهای پیتر پاركر فهمید كه مستر نگاتیو در حال پخش كردن مواد مخدری خطرناك به نام "سایه" است. سایه میتواند سیستم بدن را طوری تغییر دهد كه به حالت منفی دربیاید و هر كسی آن را مصرف كند خصوصیات تاریك و منفی اش آشكار میشود. بدتر اینكه دو تن از متحدین قدیمی مرد عنكبوتی به نام های «كلوك» و «داگر» به كنترل مستر نگایتو درآمدند و در حالی که خواص و قدرت هایشان معکوس شده بود با اسپایدرمن مبارزه کردند!

البته آنها به زودی به حالت اولیه خودشان برگشتند و به اسپایدرمن در شکست دادن مستر نگاتیو یاری رساندند. از آن موقع تا به حال چندین رویارویی دیگر نیز بین کلوک و داگر و مستر نگاتیو را شاهد بوده ایم.

 

9- داگر لی!

داگر لی

طی رویداد "جنگ های بینهایت" که در اینجا ترجمه شده است، شاهد پدید آمدن یک دنیای مقطعی تحت عنوان Warp World بودیم که در آن شخصیت های معروف مارول با هم ترکیب شده بودند. مستر نگایتو هم با داگر ترکیب شده و اسمش شده بود «دگر لی» (Dagger Li) و عضو یکی گروه چریک ماوراء الطبیعه شده بود به نام Midnight Guns. اعضای این گروه مورد حمله ی اعضای گروه دیگری قرار گرفتند و تار و مار شدند.

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

از آنجائیکه مستر نگاتیو یک شخصیت نسبتا جدید در داستان های مردعنکبوتیه پس حضور چندان زیادی در خارج از دنیای کمیک نداشته ولی نسخه ای از او که از دنیای مردعنکبوتی نوآر الهام گرفته بود را در سریال کارتونی "مردعنکبوتی نهایی" دیدیم (در اپیزود "بازگشت به دنیای عنکبوتی، قسمت 3").

کارتون مستر نگاتیو

او ابتدا یکی از افراد کله چکشی بود تا اینکه قدرت های خاص خود را به دست آورد. او سعی کرد توانایی هایی خود را روی همه نیویورک استفاده کند ولی قهرمانان داستان جلویش را گرفتند و قدرت ها و اثراتش روی دیگران را نیز خنثی کردند.

مستر نگاتیو در کارتون Spider-Man که پخش آن از سال 2017 از شبکه دیزنی اکس دی آغاز شد نیز حضور داشت (در اپیزودی به نام Brand New Day) . او رقیب دار و دسته ی "مرد گداخته" بود ولی اختلافات خود را کنار گذاشتند تا با مردعنکبوتی روبرو شوند.

انیمیشن مستر نگاتیو

مستر نگاتیو در چند بازی مثل Marvel Strike Force، Contest of Champions و یا "ابرقهرمانان لگویی مارول 2" و ...

بازی های مستر نگاتیو

به عنوان یکی از شخصیت های قابل بازی حضور داشته ولی قطعا اصلی ترین و مهم ترین حضور او در خارج از دنیای کمیک مربوط میشه به بازی تحسین شده "مردعنکبوتی مارول" که سال 2018 به دست استودیو اینسامنیاک و به طور اختصاصی برای کنسول PS4 عرضه شد. او به شکل مارتین لی، موسس و رئیس بشردوست "فیست" ظاهر شد که زن عموی پیتر پارکر هم برایش کار میکرد. به عنوان مستر نگاتیو هم رهبر بی رحم گروه Inner Demons بود که برخی از اعضای آن گوشه های از قدرت هایش را داشتند.

پس از سقوط کینگ پین در ابتدای داستان، سعی کرد قلمرو وی را تصاحب کند. اما خصومت اصلی و شخصی او با شهردار نورمن آزبورن بود زیرا در دوران کودکی از او به عنوان نمونه آزمایشگاهی برای ویروس "نفس شیطان" استفاده کرده بود که باعث شد به قدرت های غیرعادی خودش دست پیدا کنه ولی فشار عصبی ناشی از آن سبب شد تا کنترل خودش را از دست بده و به طور تصادفی والدین خودش رو بکشه. به همین دلیل در ملاء عام به محل سخنرانی او حمله تروریستی کرد که در جریان آن پدر مایلز مورالز در اقدامی شجاعانه کشته شد. او در نهایت به گروه "شش خبیث" دکتر اختاپوس پیوست ولی برای بار دوم از اسپایدرمن شکست خورد و به زندان افتاد.

شیش خبیث

او در قسمت دوم این بازی که اخیرا عرضه شد (ماه اکتبر 2023) برگشت. هنگامی که در زندان بود توسط افراد کریون شکارچی دزیده شد و مجبورش کردند در مبارزات گلادیاتور مانند شرکت کند. او در نهایت با مایلز مورالز روبرو شد.

مایلز همچنان به خاطر مرگ پدرش از او کینه به دل داشت ولی تصمیم گرفت بهش کمک کنه از آنجا فرار کنه. سپس وقتی ونوم شهر نیویورک را با سیمبیوت های خودش آلوده میکنه، لی به مایلز کمک میکنه تا پیتر از شر بقایای ونوم خلاص بشه و بعدش خودش رو به پلیس تحویل میده.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 دشمن برتر مرد عنکبوتی که در قرن 21 میلادی خلق شده اند!

10 اسپویل بزرگ مرد عنکبوتی 2 (بازی ویدئویی 2023) + لینک دانلود و تماشا

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت چهارم

تحلیل و بررسی جدیدترین تریلر بازی اختصاصی مرد عنکبوتی برای کنسول PS4

شماره 59 از سری جدید کامیک بوک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ترجمه شد (همون 860 سابق!)

10 حقیقت مهمی که باید درباره «آنتی ونوم» (ANTI-VENOM) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره "کلوک و داگر" (CLOAK AND DAGGER) بدانید

مهم ترین لوکیشن ها در داستان های مرد عنکبوتی

معرفی 25 سازمان مخفی برتر در دنیای کمیک

سخت ترین باس فایت (BOSS FIGHT) ها در بازی های کمیک بوکی

کل داستان لو رفته از بازی مردعنکبوتی 2 به همراه معرفی و شرح تمامی باس فایت ها و لحظات مهم بازی + ویدئوهای شخصیت های قابل بازی و صحنه های پس از تیتراژ!

کمیک کان 2018: بررسی جدیدترین تریلر بازی SPIDER-MAN PS4

10 حقیقت مهمی که باید درباره «کله چکشی» (HAMMERHEAD) بدانید

شماره 6 سری جدید کمیک های THE AMAZING SPIDER-MAN ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

شماره 7 سری جدید کمیک های THE AMAZING SPIDER-MAN ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

شماره 8 سری جدید کمیک های THE AMAZING SPIDER-MAN ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Vibranium Man
#1 Vibranium Man 1402-08-07 12:47
مثل همیشه جامع بود.
من قبلا توی همون داستان شماره ۶ تا۸ ( باتشکر بینهایت برای ترجمه سری امیزینگ از ۷۰۰ به اینطرف) مستر نگاتیو رو برای اولین بار دیدم و ففط از روی اون کمیک میشد به دو شخصیتی بودنش ( اونجا که یه چیزی میگفت تو مایه های :« چیکار دارین میکنین؟ من آدم خوبیم!» و بعدش تبدیل به مستر نگاتیو می شد)و قدرتاش پی برد ولی این مقاله کمک کرد شناخت بیشتری نسبت بهش داشته باشم. با تشکر.
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#2 The Spectacular Burmun 1402-08-07 15:15
کاراکتر مستر نگاتیو/مارتین لی از اون دسته از ویلن های اسپایدی مثل مورلان میمونه که در قرن ۲۱ خلق شدن و بدجوری به دلم نشستن.مورلان رو دوست دارم چون برای داستان هایی با تم Last Stand عالیه،ولی بخش عمده علاقه ام به مستر نگاتیو مربوط به بازی Marvel Spider-Man میشه که پیشینه عالی،انگیزه خارق‌العاده،قدر ت های فوق العاده و در یک کلام باس فایت معرکه ای بود.
تشکر میکنم بابت نگارش مقاله.
نقل قول کردن
ادریس نصراللهی
#3 ادریس نصراللهی 1402-08-07 17:58
اولین بار از طریق بازی مارول اسپایدرمن با این شخصیت آشنا شدم و واقعا ویلن خیلی خوبی بود
بخصوص با اریجین و انگیزه هاش خیلی حال کردم ، بعدش مقاله * ۱۵ دشمن برتر اسپایدرمن که در قرن ۲۱ ام خلق شدن * رو خوندم و فهمیدم اسپایدرمن در دوره و زمانه جدید هم ویلن های جدید و خوبی واسش خلق شده و حالا هم که با این مقاله اطلاعاتم از قبل کامل تر شد
ممنون از آقای ترابی و زحماتی که واسه طرفداران میکشن
نقل قول کردن
Haj Peter
#4 Haj Peter 1402-08-07 18:57
سلام، خدا قوت.
مستر نگاتیو واقعا ویلن خوب و جالبیه، تو کمیک داستانای خوبی داره و تو بازی های شاهکاری هم حضور داشته و کاملا هم موفق و درخشان ظاهر شده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37