مهم ترین لوکیشن ها در داستان های مرد عنکبوتی

مهم ترین لوکیشن - مکان - مرد عنکبوتی - اسپایدرمن

پس از معرفی مهم ترین لوکیشن ها در دنیای دی سی و مارول حالا نوبت مرد عنکبوتیه!

 

- نو اِیوا یورک (Nueva York)

نوایو یورک - نیویورک - مرد عنکبوتی 2099

"نو ایوا یورک" همان شهر نیویورک است منتهی در آینده و در کمیک بوک های اسپایدرمن 2099 (میگل اهارا) که حالت آینده نگرانه دارد. خالق این کمیک ها یعنی پیتر دیوید، با تغییر نام نیویورک به "نو ایوا یورک" در واقع  قصد داشت نشان دهد در آینده آمریکا از نظر فرهنگی-نژادی متنوع تر خواهد شد و آمریکایی‌های هیسپانیک و لاتین (که یک گروه قومی زبانی از آمریکایی‌ها هستند که ریشه‌های تبارشناسانهٔ آنها به کشورهای آمریکای لاتین و اسپانیا بر می‌گردد) قومیت غالب این کشور خواهند شد (کلمه "نوایوا" یا Nueva در زبان اسپانیولی به معنای New است). در هر حال ، مرد عنکبوتی سال 2099 در این شهر زندگی میکند که در دنیای شماره 928 مارول که آینده ای احتمالی از دنیای اصلی این ناشر به حساب میاد، واقع شده است. این دنیا شاهد سالها جنگ داخلی بین انسان ها و جهش یافته ها بوده است که با پیروزی انسان ها و البته تلفات زیاد آنها همراه بود. بخش اعظم ایالت کالیفرنیا نیز به دلیل زمین لرزه های گسترده و حملات تروریستی به زیر اقیانوس آرام رفته است و بسیاری از نقاط آمریکا غیر قابل سکونت یا خطرناک برای زندگی شده است. شکاف طبقاتی بین فقیر و غنی بسیار عمیق شده و فوق پولدارها در برج های بلند و پیشرفته "نو ایوا یورک" زندگی میکنند و پلیس شخصی خود تحت عنوان Public Eye را دارند. همچنین در این شهر ابرشرکت های عظیمی مثل "الکمکس" و "استارک-فوجی کاوا" (Stark-Fujikawa) ظهور کرده اند که با قدرت و نفوذ بی حد و حصر خود در واقع کل کشور را اداره میکنند‌.

 

15- مرکز خیریه "ف.ی.س.ت" (F.E.A.S.T)

مرکز خیریه "ف.ی.س.ت" (F.E.A.S.T)

"فیست" در ظاهر یک مرکز خیریه بود برای کمک به بی خانمان ها و محرومین جامعه ولی در واقع پوششی بود برای فعالیت های مجرمانه و تبهکارانه ابرشروری به نام «مارتین لی» ملقب به «مِستر نِگاتیو» (Mr. Negative) و پایگاهی برای عملیات های دار و دسته او که با لقب «شیاطین» (Inner Demons) شناخته میشوند. حتی پس از آنکه معلوم شد مارتین لی و مستر نگاتیو یکی هستند، این مرکز تعطیل نشد. اما چندی بعد تعطیل شد تا اینکه زن عموی پیتر پارکر پس از آنکه شروع کرد به مراقبت از مرد بی خانمانی که زندگی اش را نجات داده بود، تصمیم گرفت آن را به کمک یکی از دوستان قدیمی پیتر پارکر به نام «رندی رابرتسون» بازگشایی کند. مرکز فیست در سالهای اخیر حضور چشمگیری هم در انیمیشن ها، فیلم ها و بازی های رایانه ای مرد عنکبوتی داشته است (ایستراگ شماره 6 این مقاله را بخوانید) و معمولا زن عمو می به نوعی به آن مرتبط است و در آن به عنوان مددکار اجتماعی مشغول به خدمت به نیازمندان میباشد. راستی ، تا یادم نرفته بگم که نام این مرکز از حروف نخست این عبارت گرفته شده : Food, Emergency Aid, Shelter and Training (مرکز "غذا، کمک های اضطراری، پناهگاه و آموزش").

 

14- راکسان (Roxxon)

 راکسان (Roxxon)

اخیراً اسم این شرکت را زیاد شنیده اید زیرا در دنیای سینمایی مارول و سریال های این شرکت حضور داشته و قدمتش به سالهای دور میرسه. کلا در دنیای کمیک یا سینما، "راکسان" را به عنوان یک شرکت بزرگ که در عرصه نفت و انرژی فعالیت میکنه ولی سود خودش را از روش ها و کارهای تبهکارانه و غیر قانونی و مضر برای محیط زیست به دست میاره میشناسند. در دنیای کمیک رئیس این شرکت «داریو اَگِر» (Dario Agger) نام دارد. همچنین گفته میشه مسئولین این شرکت بودند که پدر و مادر تونی استارک (هاوارد و ماریا) را کشتند. یکی از شعبه های فرعی راکسان، "سایبرتک سیستمز" (Cybertek Systems) نام داره که در زمینه مهندسی معکوس فن آوری به کار رفته در «دث لاک» (Deathlok) کار میکنه (برای آشنایی با «دث لاک» این مقاله را بخوانید). همچنین در سریال "کلوک و داگر" شاهد بودیم که این شرکت مسئول خلق قدرت های فوق بشری «تایرون جانسون» (ملقب به «كلوك») و «تندی بوون» (ملقب به «داگر») است که در کمیک های مرد عنکبوتی خلق شدند. راکسان همچنین در بازی "مایلز مورالز" هم نقش عمده ای داشت.

 

13- کافه بی نام و نشان (The Bar with No Name)

 کافه بی نام و نشان (The Bar with No Name)

این مکان اخیراً در داستان های مرد عنکبوتی بیشتر دیده میشود و به عنوان پاتوقی به تصویر کشیده میشود برای خلافکاران و تبهکاران درجه دو و سه مارول. البته ظاهرا چندین کافه بی نام و نشان در کمیک های مارول وجود داشته است. اولین آن را در مدینا کانتی در ایالت اوهایو دیدیم که پس از آنکه «فایر برند» یک جلسه با حضور تبهکاران در آن تشکیل داد ، «اسکرج» به آنجا رفت و قتل عام شان کرد. ولی اونی که در داستان های مرد عنکبوتی زیاد دیده میشود در نیویورک است که آدرس ثابتی ندارد و محل آن دهان به دهان به گوش خلافکاران میرسد و به آنجا میروند تا خوش بگذرونند. یک نفر به نام Deke در آنجا کار میکند که ادعا میکند آنجا مکانی است برای خلافکارانی که از دست قانون فرار میکنند. توصیه میکنیم این داستان جالب را در اینجا و اینجا با ترجمه فارسی در سایت ما بخوانید که به حضور پیتر پارکر و بومرنگ در کافه بی نام و نشان میپردازد!

 

12- زندان های "جزیره رایکر" و "رَفت"

جزیره رایکر (Ryker’s Island)

"جزیره رایکر" زندان معروف مارول است که براساس زندان واقعی شهر نیویورک یعنی Rikers Island خلق شده و بسیاری از دشمنان مرد عنکبوتی، اونجرز و چهار شگفت انگیز پس از شکست خوردن به آنجا فرستاده میشوند. گفته میشه در قرن 17 میلادی به دست یک مهاجر هلندی ساخته شد. اولین بار در شماره 4 از کمیک های اسپایدرمن دیده شد و اسمش "زندان جزیره" (Island Prison) که بعدا به زندان رایکر تغییر نام داد. این زندان تا سالها زندان اصلی مارول بود تا اینکه زندان های حداکثر امنیتی مثل Vault   و Raft ساخته شدند.

رَفت (Raft)

"رَفت" (Raft) زندانی بود که با بیشترین تجهیزات در شهر نیویورک ساخته شد تا محلی باشد برای نگهداری خطرناک ترین ابرشروران آمریکا و جایگزین مناسبی برای زندان رایکر محسوب میشد تا اینکه «الکترو» در داستانی در کمیک های New Avengers که اینجا ترجمه شده است، موفق شد شماری از خطرناک ترین ویلن ها را از آنجا آزاد کنه. بعدشم وقتی آقای جیمسون  شهردار نیویورک شد دستور داد این زندان تعطیل بشه ولی مرد عنکبوتی برتر ازش اخاذی کرد و تونست مجور اینو بگیره که مقر خودش را در آنجا بنا کنه و اسمش رو تبدیل کرد به "جزیره عنکبوتی 2" (Spider-Island II)!

 

11- برج فیسک  (Fisk Towers)

برج فیسک  (Fisk Towers)

"برج فیسک" که "صنایع فیسک" هم نامیده میشود، در واقع پوششی است که جناب ویلسون فیسک ملقب به کینگ پین به عنوان یکی از دشمنان همیشگی مرد عنکبوتی از آن در ملاء عام برای فعالیت های تبهکاری و غیرقانونی خود استفاده میکند. این مکان در نبش خیابان 38 غربی و خیابان پنجم منهتن نیویورک واقع گردیده و نزدیک ساختمان معروف "اِمپایر اِستیت" می باشد. علیرغم اینکه برای مقاصد پلید از آن استفاده شده و چند باری هم حین نبرد با ابرقهرمانان آسیب دیده یا تخریب شده اما ویلسون فیسک همچنان از آن بهره میگیرد تا خود را یک تاجر موجه و قانونی جلوه دهد. چندی پیش این برج در نبردی سهمگین که مرد عنکبوتی، گربه سیاه و هاب گابلین (فیل یوریک) در آن شرکت داشتند به شدت آسیب دید. جیغ های صوتی هاب گابلین باعث فرو ریختن برج و مرگ مونتانا (از معاونین اصلی فیسک) گردید. گفته شده در طبقه 62 این برج یک باشگاه ورزشی وجود دارد که فیسک در آن ورزش میکند تا بدنش ورزیده تر شود. برج فیسک در سالهای اخیر در بازی های مرد عنکبوتی ساخت شرکت اینسومنیاک برای کنسول های PS4 و PS5 حضور پررنگی داشته است (این مقاله را بخوانید).

 

10- هورایزون لابز (Horizon Labs)

هورایزون لابز (Horizon Labs)

"هورایزون لابز" نام شرکتی خصوصی است که در زمینه اختراعات و فن آوری های نوین فعالیت میکند در دورانی که «دَن اسلات» نویسنده کمیک بوک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز بود خلق شد. ریاست آن را آقای «مکس مادل» بر عهده دارد که در اینجا معرفی شده است. هفت دانشمند در این شرکت مشغول به کار بودند که هرکدام آنها به منابع "هورایزون لابز" دسترسی کامل داشتند تا ایده های خود را به اختراع تبدیل کنند. پیتر پارکر هم در مقطعی یکی از این هفت دانشمند بود و از منابع آنجا استفاده کرد برای خلق یک سری کاستوم های ویژه مثل لباس "مخفی کاری" که آن را در هورایزون خلق کرد تا با سلاح صوتی هاب گابلین جدید مقابله کند. در ضمن پیتر پارکر در این مکان با یک سری از شخصیت های مکمل جدید و مهمی در داستان های خودش به نام های «آنیا ماریا مارکونی» ، «گرادی اِسکراپس» و «ساجانی جافری» و ... ملاقات کرد که در اینجا معرفی شده اند. پس از خرید هورایزون لابز توسط «لیز الن» و اضافه شدن آن به "الکمکس"، پیتر پارکر وقتی مدیر "صنایع پارکر" بود به مکس کمک کرد تا "دانشگاه هورایزون" را در شهر سان فرانسیسکو تاسیس کند.

 

9- دانشگاه اِمپایر اِستِیت (Empire State University)

دانشگاه امپایر استیت (Empire State University)

"دانشگاه امپایر استیت" که به اختصار ESU (ای. اِس. یو) صدا زده میشود، یک دانشگاه خیالی و بسیار مهم در کمیک های مارول است که در منطقه دهکده گرینویچ شهر نیویورک واقع شده است. بسیاری از شخصیت های مارول و به ویژه آنهایی که به مرد عنکبوتی مربوط میشوند در این دانشگاه درس خوانده اند یا در آن کار کرده کرده اند (مثل فلش تامپسون، گوئن استیسی، پروفسور مایلز وارن، دکتر کرتیس کانرز، دِبرا ویتمن و ...) . خود پیتر پارکر نیز پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان وارد این دانشگاه و در رشته فیزیک مشغول به تحصیل شد. حتی «ویکتور ون دووم» و «رید ریچاردز» هم سابقه حضور در این دانشگاه را دارند و در کمیک بوک های Ultimate، ادی براک در این دانشگاه درس میخواند. ضمن اینکه پیتر پارکر پس از سالها الان دوباره برگشته به این دانشگاه تا مدرک فوق لیسانس خودش را که قبلا نیمه کاره رها کرده بود، بگیرد. حتی مری جین هم سابقه تحصیل در این دانشگاه را دارد (او در رشته روانشناسی مشغول به تحصیل شد ولی ترک تحصیل کرد تا یک مدل لباس شود). "امپایر استیت یونیورسیتی" در بسیاری از اقتباس های مرد عنکبوتی در دنیای گیم و انیمیشن هم حضور داشته است.

 

8- کافی بین (Coffee Bean)

کافی بین (Coffee Bean)

"کافی بین" یک کافی شاپ کوچک در "ترایبکا" "(محله‌ای مرفه‌نشین در منهتن، شهر نیویورک) است که دانشجویان "امپایر استیت" در آن رفت و آمد دارند. پیتر پارکر و دوستانش مثل فلش تامپسون، گوئن استیسی، هری آزبورن و مری جین واتسون در دوران دانشجویی زیاد به آنجا میرفتند و پاتوق شان بود! خودشان یک بار کافی بین را اینطور توصیف کردند: همیشه بوی کافئین میده و صندلی هاش جیر جیر میکنه"! این مکان اولین بار در شماره 53 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز (اکتبر 1967) دیدیم و گفته میشه در سال 1962 تاسیس شده.

 

7- صنایع پارکر (Parker Industries)

صنایع پارکر

وقتی دکتر اختاپوس بدن و ذهن پیتر پارکر را دزدید و تبدیل به مرد عنکبوتی برتر شد فوراً شروع کرد به انجام تغییرات بزرگ در زندگی پیتر. یکی از بزرگترین این تغییرات این بود که شرکت "صنایع پارکر" را تاسیس کرد (یک شرکت فن آوری که به اختاپوس اجازه داد از طریق آن به منابع زیادی دسترسی پیدا کنه و در عین حال بتونه از نبوغ خودش استفاده کاربردی بکنه). در نهایت پیتر پارکر واقعی برگشت و متوجه شد که باید مدیر عامل شرکتی باشه که خودش هیچ نقشی در تاسیس آن نداشته. ولی ذات پاک پیتر و عدم تجربه او در اداره یک شرکت خیلی زود باعث شد تا مشکلات زیادی برای این شرکت ایجاد کنه. در انتها هم او مجبور شد برای متوقف کردن دکتر اختاپوس که در رویداد "امپراتوری مخفی" به عضویت گروه تروریستی "هایدرا" در آمده بود، این شرکت را نابود کنه. ایده "صنایع پارکر" برای مدتی نسبتا طولانی در کمیک های اسپایدرمن به کار گرفته شد و اولش هواداران اعتراض داشتند که باعث شده تا پیتر پارکر پولدار بشه و ذاتش فرق کنه ولی بعد از مدتی مشخص شد ذات وجوهره این دست نخورده و او همچنان دارد به مردم شهر و اطرافیانش کمک میکند.

 

6- راون کرافت (Ravencroft)

تیمارستان ریون کرافت - راون کرافت

مؤسسۀ «راون‌کرافت» (Ravencroft Institute) یکی از مهم‌ترین تیمارستان‌های مجرمان روانی در دنیای مارول است که چندی از خطرناک‌ترین دشمنان اسپایدرمن را در خود جای داده‌است. در واقع این تیمارستان را می‌توان پاسخِ مارول به «تیمارستان آرکام» در دنیای دی‌سی دانست. اخیراً پس از احیای «کارنیج» در استوری‌لاین «کارنیج مطلق» (Absolute Carnage)، این تیمارستان به دست «ددپول» به کلّی نابود شد و سپس در مینی‌سری اختصاصی «راون‌کرافت» (که اخیراً به پایان رسید و اینجا به طور کامل ترجمه شده است) شاهد بازسازی و کشف اسراری هولناک دربارۀگذشتۀ آن بودیم.

 

 5- اَلکِمَکس (Alchemax)

  اَلکِمَکس (Alchemax)

«تایلور استون» را باید نورمن آزبورن دنیای 2099 لقب داد چرا که رد پایش را میتوان تقریبا در تمام خباثت های این دنیا دید! او در ضمن بسیار جاه طلب، با نفوذ و بی رحم است و رئیس شرکت خبیث "الکمکس" هم هست که در به وجود آمدن بسیاری از خبیث های دیگر این دنیا نقش داشته است. الکمکس ابتدا توسط نویسنده ای به نام «پیتر دیوید» و طراحی به نام «ریک لئوناردی» در شماره 1 از کمیک Spider-Man 2099 خلق شد. این کمیک در آینده رخ میداد و شاهد بودیم که الکمکس یک شرکت عظیم است که تقریبا تمام جنبه های زندگی مصرفی مردم آمریکا را کنترل میکند. ضمن اینکه تایلور استون کسی بود که مستقیما در به وجود آمدن مرد عنکبوتی 2099 نقش داشت (همانطور که  اینجا  توضیح داده شده است، او بود که به میگل اهارا آن نوشیدنی اعتیادآور را داد و باعث شد تا میگل به ناچار رو به دستکاری ژنتیکی خودش بیاره. و البته دشمنی او با مرد عنکبوتی 2099 وقتی شخصی تر شد که فهمیدیم پدر واقعی میگل اهارا هم هست). در سالهای اخیر پای الکمکس به دنیای اصلی و زمان حال مارول نیز باز شده است و شاهد بودیم که خبیثی به نام «تیبریوس اِستون» (Tiberius Stone) به کمک شرکت «لیز الن» به نام Allan Chemicals ، الکمکس را در زمان حال پایه گذاری کرد (همانطور که در این مقاله گفته شد، تیبریوس پدر تایلور استون است!).

 

4- دبیرستان میدتاون (Midtown High)

دبیرستان میدتاون (Midtown High)

دبیرستانی که پیتر پارکر ملقب به مرد عنکبوتی در آن درس خواند، ازش فارغ التحصیل شد و بعدا حتی برای مدتی نسبتاً طولانی در آن تدریس میکرد، "میدتاون" (Midtown High School) نام دارد. این دبیرستان دولتی، در "فارست هیلز" (یکی از محله‌های منطقهٔ کویینز شهر نیویورک) واقع شده است. شاید به اندازه "مدرسه اگزاویر برای جوانان با استعداد (جهش یافته)" و یا "آکادمی اونجرز" در پرورش قهرمان نقش نداشته باشد ولی احتمالا خبر نداشته باشید که تعدادی ابرقهرمان نامی را به میهن خود عرضه داشته است! در واقع اسپایدرمن تنها ابرقهرمانی نیست که در دوران نوجوانی در این مکان تحصیل میکرده و دیگرانی نیز بوده اند که به این افتخار نائل آمده اند که آنها را در این مقاله به شما معرفی کرده بودیم. همچنین این دبیرستان جایی است که پیتر پارکر در دنیای کمیک برای اولین بار با شخصیت های بسیار مهمی مثل «فلش تامپسون» آشنا شد. در واقع پیتر پارکر در این دبیرستان به عنوان یک بچه درس خوان و مودب مشغول تحصیل بود ولی برخی از دانش آموزان دیگر به رهبری فلش تامپسون که قلدر مدرسه بود ، او را مسخره کرده و بهش لقب "پیتر ریزنقش" (Puny Parker) داده بودند! البته شایان ذکر است که شاهد بوده ایم که مثلا در انیمیشن سریالی جدید مرد عنکبوتی، به جای دبیرستان میدتاون از دبیرستان "هورایزون" (Horizon High) به عنوان محل تحصیل پیتر پارکر استفاده شده است ولی این مساله چیزی از اهمیت آن کم نمیکند.  

 

3- فارِست هیلز  (Forest Hills)

 فارست هیلز  (Forest Hills)

همه میدانیم که اکثر قهرمانان مارول در شهر نیویورک فعال هستند که برجسته ترین آنها پیتر پارکر/مرد عنکبوتی به شمار میرود که تقریبا کل عمرش را در این کلان شهر گذرانده است. در واقع او در یکی از مناطق این شهر به نام کویینز (Queens) و یکی از محله های آن به نام "فارست هیلز" که هر دو از مکان های واقعی هستند، بزرگ شده است (در منزل عمو بن و زن عمو می) معمولا ساکنین این محله را افرادی از طبقه متوسط جامعه تشکیل میدهند. ضمنا بسیاری از ساکنین این محله، یهودی هستند و بیش از 10 کنیسه در آن وجود دارد. به دلیل نزدیکی فارست هیلز به فرودگاه بین المللی جان اف. کندی و فرودگاه لاگواردیا، خلبانان زیادی هم در آنجا سکونت دارند.

 

2- آزکورپ (Oscorp)

  آزکورپ (Oscorp)

بدون شک «نورمن آزبورن» دشمن اصلی مرد عنکبوتی و همچنین یکی از بزرگترین ویلن های کل تاریخ دنیای کمیک بوک است و او و شرکتش به نام "آزکورپ" سالهای سال است که برای مرد عنکبوتی و دیگر ابرقهرمانان مارول دردسر درست کرده اند. نورمن در شرکت خودش یا داره برای هویت مخفی خودش (گرین گابلین) سلاح میسازه  یا داره ابرشرور میسازه یا براشون سلاح و تجهیزات تامین میکنه و یا اینکه از منابع خودش برای هرج و مرج استفاده میکنه! آزکورپ در سالهای گذشته به لطف حضور در دنیای سینما، انیمیشن و گیم خیلی مطرح و معروف شده است و پایه اصلی از نظر خلق شرورهایی بود که مرد عنکبوتی با بازی «اندرو گارفیلد» در سری فیلم های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ایفا کرد. در واقع بیشتر داستان پیتر پارکر (اندرو گارفیلد) در دو فیلم سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" حول و حوش این میگشت که این ابرقهرمان جوان به دنبال تحقیق درباره آزمایشات مرموزی بود که پدرش (ریچارد پارکر) انجام داده بود و اینکه بفهمد کلا خانواده اش چه ارتباطی با شرکت آزکورپ دارد. در سری کمیک های Ultimate Spider-Man یا کارتون تحسین شده Spectacular Spider-Man نیز شاهد نقش کلیدی آزکورپ در خلق دشمنان معروف دارای قدرت فوق بشری مرد عنکبوتی بودیم.

 

1- دیلی بیوگل (Daily bugle)

شیپیور دیلی بیوگل

دیلی بیوگل" در واقع یک روزنامه یا نشریه تبلیغاتی تخیلی در شهر نیویورک در داستان های مرد عنکبوتی است. این روزنامهٔ داستانی با الهام از روزنامه‌های نیویورک دیلی نیوز و نیویورک پست خلق شده‌است. پیتر پارکر سالها به عنوان عکاس پاره وقت برای این نشریه کار میکرد (او از خودش در قالب اسپایدرمن عکس میگرفت و به آن میفروخت!) و خیلی از شخصیت های مهم مکمل داستان های او مثل بتی برنت، جو رابرتسون، فردریک فازول و ند لیدز در آن حضور داشته اند. صاحب دیلی بیوگل كه بخش زیادی از عمرش را صرف متنفر بودن از مرد عنكبوتی کرد، جی. جونا جیمسون نام دارد! او بسیار اصرار داشت به جهانیان ثابت كند كه مرد عنكبوتی یك تهدید برای جامعه است و بارها با پول این نشریه ابر خبیث هایی ساخته یا در خلق آنها مشاركت داشته تا مرد عنكبوتی را دستگیر كند. پس از آنکه جیمسون به عنوان شهردار نیویورک انتخاب شد، مسئولیت خود را به معاونش یعنی «جو رابرتسون» واگذار نمود. در سالهای گذشته دیلی بیوگل از حالت نشریه بیرون آمده و به یک آژانس خبری تبدیل شده است که در فضای مجازی هم بسیار فعال است. دیلی بیوگل همچنین برجسته ترین و مهم ترین رسانه دنیای مارول است و در رویدادهای مهمی مثل "جنگ داخلی" به آن استناد میشد. دیلی بیوگل در دنیای سینما بیش‌ترین محبوبیت خود را مدیون فیلم های مرد عنکبوتی و البته نقش آفرینی شگفت انگیز آقای «جی. کی. سیمونز» در نقش جی. جونا جیمسون است. در این مقاله به طور کامل با دیلی بیوگل آشنا میشوید.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره "دیلی بیوگل" (DAILY BUGLE) بدانید

مهم ترین لوکیشن ها در عالم مارول

آشنایی با قهرمانان مدرسه پیتر پارکر!

15 پایگاه (BASE) برتر در دنیای کمیک!

10 مدرسه برتر ابرقهرمانی در دنیای کمیک

آشنایی با تجهیزات و اختراعات پیتر پارکر/ مرد عنکبوتی

10 حقیقت مهمی که باید دربارۀ تیمارستان "راون‌کرافت" بدانید

معرفی مهم‌ترین کشور های تخیلی مارول

مهم ترین لوکیشن ها در عالم دی سی

15 زندان برتر در دنیای کمیک

10 کمپانی/شرکت/موسسه برتر مربوط به ابرقهرمانان در دنیای کمیک

10 شرکت بزرگ خبیث برتر دنیای کمیک!

رتبه بندی قوی ترین فلزات در دنیای کمیک

10 مدرسه برتر ابرقهرمانی در دنیای کمیک

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

20 وسیله نقلیه برتر در دنیای کمیک

5 ایده کمیک بوکی که خارج از دنیای کمیک خلق شدند!

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

10 حقیقتی که احتمالاً درباره‌ی "برج انتقام جویان" نمی‌دانستید!

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک های کاپیتان آمریکا

مردان ایکس: 10 معلم برتر مدرسه "اگزاویر"

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-03-26 11:56
سلام
ممنون بابت مقاله.
این مقاله ثابت میکنه که دنیای اسپایدی چقدر بزرگه که اندازه کل دی سی و مارول لوکیشن های اختصاصی مهم داره! در طول این همه سالی که این شخصیت در دنیای کمیک حضور داشته شاهد بودیم که تنوع داستانی که داشته باعث شده در مکان های زیادی حضور داشته باشه. و البته جالب اینه که در این مقاله رتبه شماره یک مال مکانی هست که نه برای هیچ خبیثی است نه برای هیچ قهرمانی! مکانی که ممکنه برای کار هر انسان عادی کُلاش بیفته اون ور! (پس فکر کردید برای چی میگن پیتر پارکر ملموس ترین و عادی ترین قهرمانه؟!) همین گستردگی دنیای اسپایدی باعث شده اینقدر معروف باشه. از کار مثل مردم توی دیلی بیوگل تا آزکورپ که مکان یکی از خبیث ترین شخصیت های مارول جلوی چشم مردم هست! و این باعث میشه که در داستان های این شخصیت مناسب هر کسی داستان و موقعیت باشه.
آزکورپ مکانی هست که بزرگترین دشمن پیتر یعنی نورمن آزبورن و بهترین دوست وِی یعنی هری آزبورن در آن زندگی می‌کنند. جایی که مکان بسیاری از مشکلات پیتر پارکر هست. این برج بزرگ هم در داستان های اسپایدی نقش مهمی داشته و هم در اقتباس های او. به عنوان مثال در سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" در این مکان رفت و آمد های زیادی رو شاهد بودیم. (و البته سری فیلم های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که در مقاله گفته شد.) و از همه عجیب تر این هست که با این همه خباثت هایی که از این مکان سر رشته گرفته شده، باز هم بسیاری از مردم تا مدت بسیار زیادی در داستان های فکر می کردند که صاحب آزکورپ مردی خیرخواه هست و از این مکان برای اهداف خوبی استفاده میکنه! (برای همین هست که نورمن آزبورن نماد خبیث هایی هست که در روز ها مثل آدم های شیک هستند و شب ها بمب هاشون رو سر مردم بی گناه می اندازند!)
چی باعث میشه پیتر بره به جایی مثل دیلی بیوگل و با آدمی مثل جیسون جونا جیمسون سر و کله بزنه؟ خب هممون میدونیم که اسپایدی وضعیت مالی خیلی خوبی نداره و همیشه سعی در درآوردن پول بوده (رزق حلال. :lol:) و این باعث میشه که آدمی مثل جی جونا جیمسون رو تحمل کنه تا بتونه پول در بیاره. دیلی بیوگل مکانی هست که اسپایدی با بسیاری از شخصیت های مکمل خودش آشنا شد. مکانی که او برای اینکه بتونه عکس های خودش رو بفروشد هر روز میره اونجا. یک روزنامه فروشی که صاحب اون یک آدم غرغرو و خسیس اما با قلبی مهربان هست. این لوکیشن جایی هست که بسیاری از داستان های اسپایدی به اون مربوط میشوند و تنوعی به داستان های او میبخشه. (آخه کدوم قهرمان رو میشناسید که برای در آوردن پول مجبور بشه از خودش عکس بگیره؟!) برای همین دیلی بیوگل مهم ترین مکان در داستان های اسپایدی محسوب میشه چون باعث داستان های تلخ و شیرین زیادی شده، نماد یکی از خصوصیات اسپایدی هست که اون رو از بقیه قهرمانان جدا میکنه، خیلی از شخصیت های مکمل پیتر در اونجا کار میکنند، و شخصیتی بسیار جالب و خوش قلب به نام جی جونا جیمسون رو به دنیای کمیک معرفی کرد.
با تشکر.
نقل قول کردن
THE THOR LOVER
#2 THE THOR LOVER 1400-03-26 12:10
سلام استاد خسته نباشید.
مقاله فوق العاده ای بود، کامل ترین مقاله در بین مقاله های نظیر خودش در کل جهان، خسته نباشید‌.
ولی رتبه اول برای من و هر اسپایدر فنی فرق داره، میدونید چیه؟؟؟
:پناهگاهی که اسپایدرمن نداره!!!!
بتمن ، بتکیو رو داره و سوپرمن قلعه تنهایی.
ولی اسپایدرمن به عنوان واقعی ترین قهرمان ، هیچ جایی رو نداره، پس همین هیچ جا، بهترین سند برای اثبات اینه که اسپایدرمن واقعی ترین قهرمانه :-)
بازم خسته نباشید ‌
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1400-03-26 12:14
به نقل از THE THOR LOVER:

ولی رتبه اول برای من و هر اسپایدر فنی فرق داره، میدونید چیه؟؟؟
:پناهگاهی که اسپایدرمن نداره!!!!
بتمن ، بتکیو رو داره و سوپرمن قلعه تنهایی.
ولی اسپایدرمن به عنوان واقعی ترین قهرمان ، هیچ جایی رو نداره، پس همین هیچ جا، بهترین سند برای اثبات اینه که اسپایدرمن واقعی ترین قهرمانه :-)
بازم خسته نباشید ‌

در واقع اسپایدرمن به عنوان واقعی ترین قهرمان جهان ، مثل همه آدم های واقعی پناهگاهش همون خونه ای است که توش بزرگ شد یا خونه ای که با همسرش در آن زندگی میکرد
نقل قول کردن
Silver surfer norin
#4 Silver surfer norin 1400-03-26 13:19
وای استاد دمتون گرم
همون روزی که تو مقاله برترین لوکیشن های مارول گفتین میخواین همیچین مقاله ای بنویسین من منتظر بودم
نقل قول:
ولی رتبه اول برای من و هر اسپایدر فنی فرق داره، میدونید چیه؟؟؟
:پناهگاهی که اسپایدرمن نداره!!!!
بتمن ، بتکیو رو داره و سوپرمن قلعه تنهایی.
ولی اسپایدرمن به عنوان واقعی ترین قهرمان ، هیچ جایی رو نداره، پس همین هیچ جا، بهترین سند برای اثبات اینه که اسپایدرمن واقعی ترین قهرمانه :-)
دقیقا جذابیتش همینه
خیلیا که هنوز واقعیتو از کمیک نمیشناسن میان میگن سوپرمنو بتمن از مرد عنکبوتی واقعی‌ترن من نمیدونم اینو به حساب چی بذارم
هنوز نفهمیدم که چرا بتمن تو غارش دایناسور داره :o
راستی امروز رفتم لیست بهترین ابرقهرمانان و ابر شرور های IGN رو دیدم لیست ابرشرورا بد نبود، مگنتو اول بود، جوکر دوم، گالاکتوس پنجم. ولی من نفهمیدم چرا نورمن آزبورن رفت دوازده سیزدهم :-|
باز این زیاد بد نیست، لیست قهرماناش افتضاح بود
1.سوپرمن
2.بتمن
3.مرد عنکبوتی
4. ولورین
5. واندر وومن
مگه داریم ثور با اون شخصیت پردازی جالب و اون اریجین خوب که بین خدایان به نظر من بهترین اریجین رو داره میاد میشه چهاردهم! اونوقت زن شگفت انگیز که فقط جذابیت ظاهری فقط برای یه عده داره میاد میشه پنجم! :o
حالا این یه چیزی، هشتم شدن والی وستو کجای دلم بذارم آخه
البته به هواداران این دو شخصیت بر نخوره ولی انصافا این رتبه ها حق یه شخصیتای دیگست
ببخشید یه سوال دارم
تو سریال موداک قسمت چهار، موداک میره به کافه بی نام و نشان اگه اشتباه نکنم، بعد اونجا اورب سرایدار هستش و ما 5 نفر دیگه رو می‌بینیم که خلافکار درجه پنجم شیشمن، اگه کسی میدونه میخواستم بپرسم اون 5 نفر شخصیت ارجینال سریالن یا ریشه در کمیک دارن
نقل قول کردن
P.B.P
#5 P.B.P 1400-03-26 13:39
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز
مقاله ی عالی بود.
کافی بین همون جایی که مری جین و گوئن می رقصند یا همون جایی که پیتر هویتش رو لو می دهد،است؟
استاد ترابی در حال حاضر کافی بین هست یا دیگه وجود ندارد؟
در کل عالی بود،خسته نباشید.
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1400-03-26 14:26
#4:
رتبه بندی های IGN کلا ایراد داره . دلیلش هم اینه که یه دوره ای همه سردبیرهای IGN طرفدار متعصب DC بودن. البته الان یه مقدار بهتر شده. ولی در هر حال هر وقت براتون سئوال شد که چرا همیشه این IGN هستش که خبرهای دست اول و تریلرهای آثار دی سی رو به صورت انحصاری منتشر میکنه بدونید که با هم زد و بند دارند! :-*
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1400-03-26 14:27
5#:
یادم نمیاد پیتر هویتش رو تو کافی بین لو داده باشه
و بله. کافی بین هنوزم هست
نقل قول کردن
s.p.i
#8 s.p.i 1400-03-26 14:48
خیلی ممنون بابت مقاله
به نظرم اسپایدرمن لوکیش های عالی داره بیشتر ابن لوکیش ها نه مال قهرمان هست نه مال خلافکار و نشون میده پیتر یک آدم عادی است
تشکر
نقل قول کردن
s.p.i
#9 s.p.i 1400-03-26 14:54
#4
البته خود من وفتی دیدم تو سایت IGN سوپرمن اول تعجب کردم انتظار داشتم یا بتمن اول باشه یا مرد عنکبوتی
والبته درمورد لیست شورها که خب همیشه جوکر اول نباید تعجب کرد
ولی وقتی مگنتو اول بود عجیب بود ولی رتبه بندی IGN دیگه طرفدار دیسی هستن
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#10 Ehsan Spider 1400-03-26 15:05
سلام

مقاله بی نظیری بود استاد. فکر کنم 3 روز نشد که این مقاله رو نوشتید؟؟؟ والا این نشون میده شما تاریخچه اسپایدی رو حفظ هستید. (منم در همین جهت برنامه ریزیم و ترتیب بندی که باید بر اساسش کمیک های اسپایدی رو بخونم هم یکی دو روزه تموم میشه واقعا چشم بهش میوفته چشم درد میگیره اینقدر حضور و تارخچه طولانی و غنی داشته.) البته این مقاله خودش هم گواه این موردی که توی پارانتز نوشتم رو میده یعنی دنیای اسپایدی اینقدر گسترده هستش که میشه 15 تا لوکیشن مهم ازش در اورد. یه چیز دیگه اونم اینکه این کمیک بوک های مرد عنکبوتی اینقدر غالب هستن که من تقریبا 10 مورد اول رو حدس میزدم اون تقریباً مهمه ها.

من طبق اون حدسی که میزدم فکر میکردم دیلی بیوگل اوله. میدتاون دومه. آزکورپ سومه و حدس هم میزدم که کوینز بین 10 تا باشه.

واقعاً مقاله شاهکار و بی نظیری بود (بی نظیر به معنای واقعی کلمه)

دستتون درد نکنه
نقل قول کردن
mokhtAR KID
#11 mokhtAR KID 1400-03-26 15:10
ممنون بابت مقاله خوبتان
یک سوال کیلتوس کسدی در راون کرافت به دنیا آمده بود یا من اشتباه معنی کردم ؟
نقل قول کردن
Agent bishop
#12 Agent bishop 1400-03-26 15:14
به نقل از mtm:
5#:
یادم نمیاد پیتر هویتش رو تو کافی بین لو داده باشه
و بله. کافی بین هنوزم هست

یه بار فکر کنم بود که پیتر مریض شده بود رفت به گوئن و مریجین و هری و سروان استیسی گفت که بعد پراولر رفت لباس مردعنکبوتی پوشید .
نقل قول کردن
mokhtAR KID
#13 mokhtAR KID 1400-03-26 15:14
دقیقا جذابیتش همینه
خیلیا که هنوز واقعیتو از کمیک نمیشناسن میان میگن سوپرمنو بتمن از مرد عنکبوتی واقعی‌ترن من نمیدونم اینو به حساب چی بذارم
هنوز نفهمیدم که چرا بتمن تو غارش دایناسور داره :o
راستی امروز رفتم لیست بهترین ابرقهرمانان و ابر شرور های IGN رو دیدم لیست ابرشرورا بد نبود، مگنتو اول بود، جوکر دوم، گالاکتوس پنجم. ولی من نفهمیدم چرا نورمن آزبورن رفت دوازده سیزدهم :-|
باز این زیاد بد نیست، لیست قهرماناش افتضاح بود
1.سوپرمن
2.بتمن
3.مرد عنکبوتی
4. ولورین
5. واندر وومن
مگه داریم ثور با اون شخصیت پردازی جالب و اون اریجین خوب که بین خدایان به نظر من بهترین اریجین رو داره میاد میشه چهاردهم! اونوقت زن شگفت انگیز که فقط جذابیت ظاهری فقط برای یه عده داره میاد میشه پنجم! :o
حالا این یه چیزی، هشتم شدن والی وستو کجای دلم بذارم آخه
البته به هواداران این دو شخصیت بر نخوره ولی انصافا این رتبه ها حق یه شخصیتای دیگست

موافقم IGN سایتی تعصبی بوده و هست سوپرمن و بت من ک چیزی اما واندروومن ؟
نقل قول کردن
hassan91
#14 hassan91 1400-03-26 15:17
در کل لوکیشنهای زیادی تو بتن ماجرهای مرد عنکبوتی وجود داره و هر کی که به اندازه کافی با داستانهای اسپایدی اشنا باشه میتونه حداقل پنج تا از اون موارد مطرح و مهم رو بگه.

بعضی از لوکشینها هم هستن که رویداد محورن. مثلا تو رویداد دنیای عنکبوتی زمین 001 رو معرفی کردن که وارثان و مورلان اونجا حکمرانی میکردن.

البته آزکورپ که همواره حضور داره تا الان متاسفانه تو MCU ندیدمش. هیچ وقت هم حضور ازکورپ تو سری فیلمای مرد عنکبوتی شگفت انگیز رو فراموش نمیکنم. چرا که تو قسمت اول آزکورپی که نشونمون دادن ما رو به دیدن نورمن بزرگ و گابلینش امیدوار میکرد ولی در نهایت یک نسخه لیزاردی از هری آزبورن تحویلمون دادن.
نقل قول کردن
Agent bishop
#15 Agent bishop 1400-03-26 15:24
#4
تو یکی از کمیک های اولیه بتمن یه نفر قصدش این بود نمایشگاه ربات های دایناسور شکل درست کنه برای همین از بتمن و رابین خواست که بیان رو کارش نظارت کنند ولی هدفش این بود که اینا رو تو تله بندازه و با این دایناسور ها بکشه ولی بعد از اینکه از بتمن و رابین شکست خورد یک ربات سالم بود که بتمن اون رو به عنوان غنیمت و یادگاری آورد به غار .
ربات هنوزم کار می‌کنه برای مثال تو آرک بعد از محفل جغد ها وقتی تالون ها به غار حمله میکنند این به وسیله همین ربات حساب چند تا شون رو رسید .
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#16 Ehsan Spider 1400-03-26 15:32
به نقل از mtm:
5#:
یادم نمیاد پیتر هویتش رو تو کافی بین لو داده باشه
و بله. کافی بین هنوزم هست


به نظرم معنی دوستمون اون جایی هستش که پیت ناراحت و به هم ریخته هستش و فکر کنم به یه مهمونی هم دعوت شده و میبینیم که با نقاب اسپایدی وارد اونجا میشه و همه میبینن که اوضاش خرابه جدی نمیگیرن.

راستش اینجا رو کمیکش نخوندم (انشاالله روزی برسه که همه کمیک های اسپایدی رو خونده باشم. برنامه ریزیش رو هم تموم کردم) ولی توی یکی از مقالات سایت دیدمش و عکسی که واسش انتخاب شده بود هم خیلی جالب بود.
نقل قول کردن
Agent bishop
#17 Agent bishop 1400-03-26 15:37
به نقل از mtm:
#4:
رتبه بندی های IGN کلا ایراد داره . دلیلش هم اینه که یه دوره ای همه سردبیرهای IGN طرفدار متعصب DC بودن. البته الان یه مقدار بهتر شده. ولی در هر حال هر وقت براتون سئوال شد که چرا همیشه این IGN هستش که خبرهای دست اول و تریلرهای آثار دی سی رو به صورت انحصاری منتشر میکنه بدونید که با هم زد و بند دارند! :-*


استاد لیست صد تایید سایت comicbasic رو نگاه کردین ؟ این یکی با اینکه باز از ign بهتره ( البته اینم چند تا رتبه بندی عجیب توش داره )
نقل قول کردن
parsa89
#18 parsa89 1400-03-26 16:30
سلام من عاشق دیلی بیوگلم
دقیقا همین دیلی بیوگل هست که داستان های مردعنکبوتی رو از ابرقهرمان های دیگه متمایز می کنه مثلاً درکمیکای سوپرمن مادیلی پلنت رو داریم که مدیرش یعنی پری وایت همیشه مدافع ابرقهرمان هاست ولی جی جوناجیمسون ازابرقهرمانان متنفره
نقل قول کردن
Agent bishop
#19 Agent bishop 1400-03-26 17:32
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از mtm:
5#:
یادم نمیاد پیتر هویتش رو تو کافی بین لو داده باشه
و بله. کافی بین هنوزم هست


به نظرم معنی دوستمون اون جایی هستش که پیت ناراحت و به هم ریخته هستش و فکر کنم به یه مهمونی هم دعوت شده و میبینیم که با نقاب اسپایدی وارد اونجا میشه و همه میبینن که اوضاش خرابه جدی نمیگیرن.

راستش اینجا رو کمیکش نخوندم (انشاالله روزی برسه که همه کمیک های اسپایدی رو خونده باشم. برنامه ریزیش رو هم تموم کردم) ولی توی یکی از مقالات سایت دیدمش و عکسی که واسش انتخاب شده بود هم خیلی جالب بود.


این رو همین الان چک کردم پیتر تو خونه سروان استیسی هویتشو لو میده .
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1400-03-26 17:38
به نقل از Agent bishop:
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از mtm:
5#:
یادم نمیاد پیتر هویتش رو تو کافی بین لو داده باشه
و بله. کافی بین هنوزم هست


به نظرم معنی دوستمون اون جایی هستش که پیت ناراحت و به هم ریخته هستش و فکر کنم به یه مهمونی هم دعوت شده و میبینیم که با نقاب اسپایدی وارد اونجا میشه و همه میبینن که اوضاش خرابه جدی نمیگیرن.

راستش اینجا رو کمیکش نخوندم (انشاالله روزی برسه که همه کمیک های اسپایدی رو خونده باشم. برنامه ریزیش رو هم تموم کردم) ولی توی یکی از مقالات سایت دیدمش و عکسی که واسش انتخاب شده بود هم خیلی جالب بود.


این رو همین الان چک کردم پیتر تو خونه سروان استیسی هویتشو لو میده .

بله
یادمه
شماره ۸۷ امیزینگ بود
تولد گوئن استیسی بود . تو خونه شون میهمانی گرفته بودن
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#21 Ehsan Spider 1400-03-26 17:45
به نقل از mtm:
به نقل از Agent bishop:
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از mtm:
5#:
یادم نمیاد پیتر هویتش رو تو کافی بین لو داده باشه
و بله. کافی بین هنوزم هست


به نظرم معنی دوستمون اون جایی هستش که پیت ناراحت و به هم ریخته هستش و فکر کنم به یه مهمونی هم دعوت شده و میبینیم که با نقاب اسپایدی وارد اونجا میشه و همه میبینن که اوضاش خرابه جدی نمیگیرن.

راستش اینجا رو کمیکش نخوندم (انشاالله روزی برسه که همه کمیک های اسپایدی رو خونده باشم. برنامه ریزیش رو هم تموم کردم) ولی توی یکی از مقالات سایت دیدمش و عکسی که واسش انتخاب شده بود هم خیلی جالب بود.


این رو همین الان چک کردم پیتر تو خونه سروان استیسی هویتشو لو میده .

بله
یادمه
شماره ۸۷ امیزینگ بود
تولد گوئن استیسی بود . تو خونه شون میهمانی گرفته بودن
www.spidey.ir/.../asm-87.jpg



بله من به محض خوندن کمیک فکر کردم منظورشون این صحنه هستش ولی منظور رو اشتباهی معنی تایپ کردم که چیز مهمی نیست. ولی این پانل رو خیلی دوست دارم.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#22 AmirhoseinJafari2005 1400-03-26 20:01
واقعا خسته نباشید مقاله عالی بود ;-)
نقل قول کردن
P.B.P
#23 P.B.P 1400-03-26 21:45
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از mtm:
به نقل از Agent bishop:
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از mtm:
5#:
یادم نمیاد پیتر هویتش رو تو کافی بین لو داده باشه
و بله. کافی بین هنوزم هست


به نظرم معنی دوستمون اون جایی هستش که پیت ناراحت و به هم ریخته هستش و فکر کنم به یه مهمونی هم دعوت شده و میبینیم که با نقاب اسپایدی وارد اونجا میشه و همه میبینن که اوضاش خرابه جدی نمیگیرن.

راستش اینجا رو کمیکش نخوندم (انشاالله روزی برسه که همه کمیک های اسپایدی رو خونده باشم. برنامه ریزیش رو هم تموم کردم) ولی توی یکی از مقالات سایت دیدمش و عکسی که واسش انتخاب شده بود هم خیلی جالب بود.


این رو همین الان چک کردم پیتر تو خونه سروان استیسی هویتشو لو میده .

بله
یادمه
شماره ۸۷ امیزینگ بود
تولد گوئن استیسی بود . تو خونه شون میهمانی گرفته بودن
www.spidey.ir/.../asm-87.jpg



بله من به محض خوندن کمیک فکر کردم منظورشون این صحنه هستش ولی منظور رو اشتباهی معنی تایپ کردم که چیز مهمی نیست. ولی این پانل رو خیلی دوست دارم.

سلام
بله منم منظورم همین جا بود که فکر می کردم کافی بین هست ،نمیدونستم خانه سروان استیسی هست در کل از استاد ترابی و داداش احسان ممنونم.
نقل قول کردن
king loki
#24 king loki 1400-03-26 23:26
سلام
مقاله فوق العاده بود استاد ترابی و اصلا یادم نبود مرد عنکبوتی این همه لوکیشن متفاوت و متنوع داره و رابطه ای که با دیلی بیوگل داره از همه جذاب تره فکرشو بکن نصف بیشتر مردم ازت متنفرند و باعث و بانی این کسیه که براش کار می‌کنی ( همین نکات کنایه آمیز یکی از جذابیت‌های مرد عنکبوتیه )
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#25 Mr. Doctor 1400-03-27 11:16
چقدر عالی
خسته نباشید استاد
اینقدر که داستان های اسپایدی غنی هستن،این مکان های مهم بوجود اومدن که در کل دنیای مارول بی نظیر هستن
خیلی دوست دارم دوباره در کمیک های امیزینگ به صنایع پارکر اشاره بشه یا حتی به نوعی برگرده.
ممنون از شما
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#26 Pooyan mirzahosseini 1400-03-27 15:16
به نقل از mtm:
به نقل از THE THOR LOVER:

ولی رتبه اول برای من و هر اسپایدر فنی فرق داره، میدونید چیه؟؟؟
:پناهگاهی که اسپایدرمن نداره!!!!
بتمن ، بتکیو رو داره و سوپرمن قلعه تنهایی.
ولی اسپایدرمن به عنوان واقعی ترین قهرمان ، هیچ جایی رو نداره، پس همین هیچ جا، بهترین سند برای اثبات اینه که اسپایدرمن واقعی ترین قهرمانه :-)
بازم خسته نباشید ‌

در واقع اسپایدرمن به عنوان واقعی ترین قهرمان جهان ، مثل همه آدم های واقعی پناهگاهش همون خونه ای است که توش بزرگ شد یا خونه ای که با همسرش در آن زندگی میکرد

سلام و خسته نباشید
استاد شکی درش نیست که اسپایدرمن واقعی ترین قهرمان هست و شکی هم درش نیست که من یک هشتم شما هم اطلاعات ندارم
ولی این یه مقدار غیر واقعی نیست که پناهگاه خونه باشه آخه هیچکس نمی‌بینه که یه مرد با لباس قرمز و آبی داره تار میزنه و از پنجره وارد خونه میشه یا مثلاً دوربین یا چیزی نمی‌بینه که داره از پنجره وارد خونه میشه ؟
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1400-03-28 01:33
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
به نقل از mtm:
به نقل از THE THOR LOVER:

ولی رتبه اول برای من و هر اسپایدر فنی فرق داره، میدونید چیه؟؟؟
:پناهگاهی که اسپایدرمن نداره!!!!
بتمن ، بتکیو رو داره و سوپرمن قلعه تنهایی.
ولی اسپایدرمن به عنوان واقعی ترین قهرمان ، هیچ جایی رو نداره، پس همین هیچ جا، بهترین سند برای اثبات اینه که اسپایدرمن واقعی ترین قهرمانه :-)
بازم خسته نباشید ‌

در واقع اسپایدرمن به عنوان واقعی ترین قهرمان جهان ، مثل همه آدم های واقعی پناهگاهش همون خونه ای است که توش بزرگ شد یا خونه ای که با همسرش در آن زندگی میکرد

سلام و خسته نباشید
استاد شکی درش نیست که اسپایدرمن واقعی ترین قهرمان هست و شکی هم درش نیست که من یک هشتم شما هم اطلاعات ندارم
ولی این یه مقدار غیر واقعی نیست که پناهگاه خونه باشه آخه هیچکس نمی‌بینه که یه مرد با لباس قرمز و آبی داره تار میزنه و از پنجره وارد خونه میشه یا مثلاً دوربین یا چیزی نمی‌بینه که داره از پنجره وارد خونه میشه ؟

نه غیر واقعی نیست. چون حس عنکبوتی بهش هشدار میده
ضمن اینکه اکثرا لباسش رو عوض میکنه بعد میره خونه
و اینکه تو نسخه اپدیت شده مرد عنکبوتی که هنون دنیای التمیت هستش خیلی راحت از اول شیلد و نیک فیوری قضیه رو فهمیدن
حالا شما بگو ببینم غیر واقعی نیست یکی با خودروی خاص و چه میدونم هلی کوپتر و تانک (!) و ...خودش وارد بت کیو بشه و کسی نفهمه؟
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#28 Pooyan mirzahosseini 1400-03-28 02:11
به نقل از mtm:
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
به نقل از mtm:
به نقل از THE THOR LOVER:

ولی رتبه اول برای من و هر اسپایدر فنی فرق داره، میدونید چیه؟؟؟
:پناهگاهی که اسپایدرمن نداره!!!!
بتمن ، بتکیو رو داره و سوپرمن قلعه تنهایی.
ولی اسپایدرمن به عنوان واقعی ترین قهرمان ، هیچ جایی رو نداره، پس همین هیچ جا، بهترین سند برای اثبات اینه که اسپایدرمن واقعی ترین قهرمانه :-)
بازم خسته نباشید ‌

در واقع اسپایدرمن به عنوان واقعی ترین قهرمان جهان ، مثل همه آدم های واقعی پناهگاهش همون خونه ای است که توش بزرگ شد یا خونه ای که با همسرش در آن زندگی میکرد

سلام و خسته نباشید
استاد شکی درش نیست که اسپایدرمن واقعی ترین قهرمان هست و شکی هم درش نیست که من یک هشتم شما هم اطلاعات ندارم
ولی این یه مقدار غیر واقعی نیست که پناهگاه خونه باشه آخه هیچکس نمی‌بینه که یه مرد با لباس قرمز و آبی داره تار میزنه و از پنجره وارد خونه میشه یا مثلاً دوربین یا چیزی نمی‌بینه که داره از پنجره وارد خونه میشه ؟

نه غیر واقعی نیست. چون حس عنکبوتی بهش هشدار میده
ضمن اینکه اکثرا لباسش رو عوض میکنه بعد میره خونه
و اینکه تو نسخه اپدیت شده مرد عنکبوتی که هنون دنیای التمیت هستش خیلی راحت از اول شیلد و نیک فیوری قضیه رو فهمیدن
حالا شما بگو ببینم غیر واقعی نیست یکی با خودروی خاص و چه میدونم هلی کوپتر و تانک (!) و ...خودش وارد بت کیو بشه و کسی نفهمه؟

خب راستش از راه های مخفی می‌ره ولی بله درسته مرسی
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#29 Ehsan Spider 1400-03-28 12:04
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
به نقل از mtm:
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
به نقل از mtm:
به نقل از THE THOR LOVER:

ولی رتبه اول برای من و هر اسپایدر فنی فرق داره، میدونید چیه؟؟؟
:پناهگاهی که اسپایدرمن نداره!!!!
بتمن ، بتکیو رو داره و سوپرمن قلعه تنهایی.
ولی اسپایدرمن به عنوان واقعی ترین قهرمان ، هیچ جایی رو نداره، پس همین هیچ جا، بهترین سند برای اثبات اینه که اسپایدرمن واقعی ترین قهرمانه :-)
بازم خسته نباشید ‌

در واقع اسپایدرمن به عنوان واقعی ترین قهرمان جهان ، مثل همه آدم های واقعی پناهگاهش همون خونه ای است که توش بزرگ شد یا خونه ای که با همسرش در آن زندگی میکرد

سلام و خسته نباشید
استاد شکی درش نیست که اسپایدرمن واقعی ترین قهرمان هست و شکی هم درش نیست که من یک هشتم شما هم اطلاعات ندارم
ولی این یه مقدار غیر واقعی نیست که پناهگاه خونه باشه آخه هیچکس نمی‌بینه که یه مرد با لباس قرمز و آبی داره تار میزنه و از پنجره وارد خونه میشه یا مثلاً دوربین یا چیزی نمی‌بینه که داره از پنجره وارد خونه میشه ؟

نه غیر واقعی نیست. چون حس عنکبوتی بهش هشدار میده
ضمن اینکه اکثرا لباسش رو عوض میکنه بعد میره خونه
و اینکه تو نسخه اپدیت شده مرد عنکبوتی که هنون دنیای التمیت هستش خیلی راحت از اول شیلد و نیک فیوری قضیه رو فهمیدن
حالا شما بگو ببینم غیر واقعی نیست یکی با خودروی خاص و چه میدونم هلی کوپتر و تانک (!) و ...خودش وارد بت کیو بشه و کسی نفهمه؟

خب راستش از راه های مخفی می‌ره ولی بله درسته مرسی


این مقاله هم شاید یکم کمک کنه:

www.cbr.com/.../

در واقع میگه که پشت بوم ها یا جاهای خلوت و کوچه پس کوچه ها لباسشو در میاره و میره یا توی کوچه ها و این ور اون ور لباسشو عوض میکنه.
نقل قول کردن
P.B.P
#30 P.B.P 1400-03-28 13:48
به نقل از mtm:
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
به نقل از mtm:
به نقل از THE THOR LOVER:

ولی رتبه اول برای من و هر اسپایدر فنی فرق داره، میدونید چیه؟؟؟
:پناهگاهی که اسپایدرمن نداره!!!!
بتمن ، بتکیو رو داره و سوپرمن قلعه تنهایی.
ولی اسپایدرمن به عنوان واقعی ترین قهرمان ، هیچ جایی رو نداره، پس همین هیچ جا، بهترین سند برای اثبات اینه که اسپایدرمن واقعی ترین قهرمانه :-)
بازم خسته نباشید ‌

در واقع اسپایدرمن به عنوان واقعی ترین قهرمان جهان ، مثل همه آدم های واقعی پناهگاهش همون خونه ای است که توش بزرگ شد یا خونه ای که با همسرش در آن زندگی میکرد

سلام و خسته نباشید
استاد شکی درش نیست که اسپایدرمن واقعی ترین قهرمان هست و شکی هم درش نیست که من یک هشتم شما هم اطلاعات ندارم
ولی این یه مقدار غیر واقعی نیست که پناهگاه خونه باشه آخه هیچکس نمی‌بینه که یه مرد با لباس قرمز و آبی داره تار میزنه و از پنجره وارد خونه میشه یا مثلاً دوربین یا چیزی نمی‌بینه که داره از پنجره وارد خونه میشه ؟

نه غیر واقعی نیست. چون حس عنکبوتی بهش هشدار میده
ضمن اینکه اکثرا لباسش رو عوض میکنه بعد میره خونه
و اینکه تو نسخه اپدیت شده مرد عنکبوتی که هنون دنیای التمیت هستش خیلی راحت از اول شیلد و نیک فیوری قضیه رو فهمیدن
حالا شما بگو ببینم غیر واقعی نیست یکی با خودروی خاص و چه میدونم هلی کوپتر و تانک (!) و ...خودش وارد بت کیو بشه و کسی نفهمه؟

سلام دوست عزیز
نگاه کن دوست عزیز هر کارم بخواهید بکنین نمی تونم از مرد عنکبوتی ایراد بگیرین چون واقعا بهترین قهرمان عالم کمیک است.(دوستانه گفتم)
نقل قول کردن
s.p.i
#31 s.p.i 1400-03-28 13:52
خب حالا که واسه مرد عنکبوتی لوکیشن نوشتید نفر بعدی کیه
بازم ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#32 Pooyan mirzahosseini 1400-03-28 16:07
به نقل از P.B.P:
به نقل از mtm:
به نقل از Pooyan mirzahosseini:
به نقل از mtm:
به نقل از THE THOR LOVER:

ولی رتبه اول برای من و هر اسپایدر فنی فرق داره، میدونید چیه؟؟؟
:پناهگاهی که اسپایدرمن نداره!!!!
بتمن ، بتکیو رو داره و سوپرمن قلعه تنهایی.
ولی اسپایدرمن به عنوان واقعی ترین قهرمان ، هیچ جایی رو نداره، پس همین هیچ جا، بهترین سند برای اثبات اینه که اسپایدرمن واقعی ترین قهرمانه :-)
بازم خسته نباشید ‌

در واقع اسپایدرمن به عنوان واقعی ترین قهرمان جهان ، مثل همه آدم های واقعی پناهگاهش همون خونه ای است که توش بزرگ شد یا خونه ای که با همسرش در آن زندگی میکرد

سلام و خسته نباشید
استاد شکی درش نیست که اسپایدرمن واقعی ترین قهرمان هست و شکی هم درش نیست که من یک هشتم شما هم اطلاعات ندارم
ولی این یه مقدار غیر واقعی نیست که پناهگاه خونه باشه آخه هیچکس نمی‌بینه که یه مرد با لباس قرمز و آبی داره تار میزنه و از پنجره وارد خونه میشه یا مثلاً دوربین یا چیزی نمی‌بینه که داره از پنجره وارد خونه میشه ؟

نه غیر واقعی نیست. چون حس عنکبوتی بهش هشدار میده
ضمن اینکه اکثرا لباسش رو عوض میکنه بعد میره خونه
و اینکه تو نسخه اپدیت شده مرد عنکبوتی که هنون دنیای التمیت هستش خیلی راحت از اول شیلد و نیک فیوری قضیه رو فهمیدن
حالا شما بگو ببینم غیر واقعی نیست یکی با خودروی خاص و چه میدونم هلی کوپتر و تانک (!) و ...خودش وارد بت کیو بشه و کسی نفهمه؟

سلام دوست عزیز
نگاه کن دوست عزیز هر کارم بخواهید بکنین نمی تونم از مرد عنکبوتی ایراد بگیرین چون واقعا بهترین قهرمان عالم کمیک است.(دوستانه گفتم)

ببین هر کارکتری یه سری ایراد هایی داره ولی خب بله بهترین کارکتر کمیک هست
نقل قول کردن
Bad joke
#33 Bad joke 1400-03-31 13:03
درود بسیار بر استاد خودم
به نظرم یه لوکیشن دیگه هم میشه بش اضافه کرد اونم خود شهر نیویورکه
اسپایدرمنه بدون نیویورک یه جوریه چند تا داستان باحال هست که نبود ساختمون بلند کنار اسپایدرمن و دست مایه طنز قرار دادن
چند تا ابرقهرمان هستن حرکت کردنشون تو شهرشونم خاص باشه
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#34 Ehsan Spider 1400-03-31 19:54
به نقل از Bad joke:
درود بسیار بر استاد خودم
به نظرم یه لوکیشن دیگه هم میشه بش اضافه کرد اونم خود شهر نیویورکه
اسپایدرمنه بدون نیویورک یه جوریه چند تا داستان باحال هست که نبود ساختمون بلند کنار اسپایدرمن و دست مایه طنز قرار دادن
چند تا ابرقهرمان هستن حرکت کردنشون تو شهرشونم خاص باشه


سلام استاد ریاحی عزیز

راستش من خوش آمد نگفتم بهتون خیلی هم شرمندم. ولی الان میخوام خوش آمد بگم. راستی شما نبودی ما شوالیه آبی صداتون میزدیم. پس: Welcome back Blue Knight


به نظرم چون نیویورک یه شهر واقعی هستش و همگی ما هم باهاش آشنایی داریم واسه همین استاد سعی کردن 15 تا از اونایی که شاید خیلی ها نمیدونن رو معرفی کنند. ولی به نظرم میشد جدا از تاپ لیست قرارش داد و اشاره ای هم بهش کرد.
نقل قول کردن
اسپایدر پارکر
#35 اسپایدر پارکر 1402-05-16 11:46
به به عجب مقاله‌ای بود، خسته نباشید.
واقعا حق با دیتکو بود. مردعنکبوتی رو نباید آنقدر زود از دبیرستان خارج می‌کردن. اینکه خیلی علاقه‌ای به خوندن کمیک های اسپایدی ندارم به خاطر همینه ( :-* ). اما خب توی انیمیشن ها و فیلم‌ها خیلی خوب دارن روی دوران دبیرستان پیتر مانور می‌دن. مخصوصا پیتر تام هالند که خیلی قشنگ بلوغ فکری و ذهنی‌ش رو به تصویر کشیدن.
نقل قول کردن
Ksjfhdfhj
#36 Ksjfhdfhj 1402-05-18 13:38
خسته نباشید مقاله مفیدی خودم از ایده کافه بی‌نام ونشان خیلی خوشم میاد که خلاف کارها درجه ۲ در اونجا جمع میشن و دیلی بیوگل هم که معروفه جایی که جیسون هستش :lol: و‌...
ازکورپ که خاص هست برخلاف لکس کورپ که آدم وقت میشنوه لکس لوتر در ذهنش میمونه ،ازکورپ اینطور نیست چون ماندگاری و جذابت بیشتری داره و نورمن ازبورن هم بلافاصله میاد در ذهنش البته شاید من دارم اشتباه می کنم و شاید لکس کورپ جالب باشه ولی ازکورپ برام ماندگاری بیشتر داشت و درباره روان کرافت بگم جذاب هستش اما برام اون جذابیت تيمارستان ارکام نداره و f.e.a.s.tهم خوب ، در بازی مارول اسپایدرمن مکان جالبی بود و درنهایت بگم نظر شخصی من این بود درباره لکس کورپ و روان کرافت .
نقل قول کردن
The amazing A.M
#37 The amazing A.M 1402-05-18 19:30
سلام بر همه گی مخصوصا استاد ترابی عزیز همه موارد عالی بودن ولی مهمترین شون آسکورپ و دیلی بیوگل
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45