10 حقیقت مهمی که باید درباره «بومرنگ» (Boomerang) بدانید

 10 حقیقت مهمی که باید درباره بومرنگ Boomerang بدانید فرد مایرز فردریک تاریخچه معرفی شخصیت فکت facts

نوبتی هم باشه نوبت «فرد مایرز» ملقب به «بومرنگ» هستش که براش مقاله فکتس نوشته بشه!

مقدمه: «فردریک مایرز» (Fredrick Myers) که بیشتر با اسم «فِرِد» و لقب «بومرنگ» شناخته میشود، یک ابرخبیث در دنیای کمیک بوک های مارول است که عضو شماری از تیم های ابرشرور مهم این شرکت بوده و در طول حرفه خود با بسیاری از قهرمانان و به ویژه با مرد عنکبوتی روبرو شده است. وی اولین بار در شماره 81 از کمیک بوکی Tales to Astonish (جولای 1966) و به دست «استن لی» و «جک کربی» خلق شد و البته او چندین سال است که بیشتر به صورت یک شخصیت نسبتا مثبت یا بهتره بگیم یک ضد قهرمان به تصویر کشیده میشود.

 

1- بومرنگ اولین بار در داستانی از هالک خلق شد و ظاهرش خیلی متفاوت بود!

او اولین بار در داستانی از هالک خلق شد و ظاهرش خیلی متفاوت بود!

«فِرِد مایرز» در کشور استرالیا به دنیا آمد ولی در آمریکا بزرگ شد. وقتی بچه بود عاشق ورزش بیسبال شد و سالها وقت گذاشت تا تمرین کند و در زمینه پرتاب توپ استاد شود. او آنقدر ممارست کرد که وقتی بزرگتر شد در یکی از تیم های مهم لیگ بیسبال کشورش مشغول شد ولی به طور احمقانه ای شروع کرد به دریافت رشوه و وقتی دستش رو شد از مسابقات اخراجش کردند. اندکی بعد یک سازمان بین المللی تبهکار به نام "امپراطوری مخفی" (Secret Empire) باهاش تماس گرفت (چندین نسخه از این سازمان وجود داشته است و رهبرانش که با نام Number One شناخته میشوند ، اهدافش را براساس اهداف خود شکل داده اند. گفته میشه "امپراطوری مخفی" اولش به عنوان یکی از بخش های فرعی "هایدرا" تاسیس گردید و بهش کمک مالی میکرد ولی بعدا ازش جدا شد).

 "امپراطوری مخفی" (Secret Empire)

مایرز قبول کرد در ازای دریافت پول، اطلاعات مربوط به موشک نیروی هوایی را به سرقت ببرد. به او لباس جدیدی دادند که بومرنگ های مهلکی به آن وصل بود و لقب بومرنگ نیز از آن نشات گرفت.

لباس اولیه بومرنگ

او در این راه با «هالک» درگیر شد و «بتی راس» را گروگان گرفت ولی شکست خورد و هالک، بتی را نجات داد و در انتهای داستان بومرنگ از لبه پرتگاه به پایین پرتاب شد و ظاهرا مُرد ولی اینطور نبود و او زنده ماند.

بومرنگ علیه هالک

همانطور که خودتان نیز ملاحظه کردید ظاهر اولیه بومرنگ با آنچه ما از او در حال حاضر در دنیای کمیک بوک سراغ داریم بسیار متفاوت بود.

 

2- بازگشت به آمریکا و تغییر ظاهری

پس از سقوط "امپراطوری مخفی"، بومرنگ به زادگاه خودش یعنی استرالیا بازگشت و برای چند سالی خودش را آفتابی نکرد. او در این مدت روی هدف گیری خودش کار کرد و سلاح هایش را نیز تغییر داد تا مهلک تر شوند. وقتی آماده شد، به آمریکا بازگشت و خدمات خودش را به عنوان یک مزدور ارائه کرد.

کمیک Iron fist

اولین ماموریتش این بود که «آیرون فیست» را به قتل برساند ولی از او شکست خورد. این اتفاق در شماره 13 از سری نخست کمیک بوک های Iron Fist که سال 1975 منتشر شد ، روی داد و همانطور که در تصویر فوق مشاهده میکنید ظاهر بومرنگ در این داستان تغییر کرد و به آن شکلی درآمد که ما بیشتر باهاش آشنا هستیم. او سپس تحت استخدام «لیبرا» درآمد تا در کنار جمع کثیری از ابرشرورهای دیگر با گروه "مدافعین" بجنگد.

 

3- اولین مبارزه با مرد عنکبوتی

اولین مبارزه با مرد عنکبوتی

«وایپر» به سراغ «بومرنگ» رفت تا در عملیاتی علیه سازمان "شیلد" شرکت نماید. و بدین شکل بود که در شماره های 83 تا 85 از سری کمیک بوکی Marvel Team-Up شاهد مشارکت بومرنگ در نبرد با «مرد عنکبوتی» ، «نیک فیوری»، «شانگ چی» و «بلک ویدو» بودیم.

این اولین نبرد بومرنگ با مرد عنکبوتی بود ولی قطعا آخرین آنها نبود و بارها با هم جنیگیدند . به طور مثال بلافاصله و در شماره 67 از کمیک The Spectacular Spider-Man شاهد بودیم که او برای آنکه «کینگ پین» را تحت تاثیر قرار دهد و به استخدام وی درآید، سعی کرد مرد عنکبوتی را به قتل برساند ولی از او شکست خورد و به زندان افتاد.

 

 

4- او از اعضای موسس "سندیکای شرارت" است

همانطور که در این مقاله گفتیم، در دهه 80 میلادی بیتل تصمیم گرفت گروه خبیث جدیدی به نام «سندیکای شرارت» (Sinister Syndicate) را تاسیس کند:

سندیکای شرارت

تفاوت این گروه با "شش خبیث" این بود که شش خبیث تنها هدفش گرفتن انتقام از اسپایدرمن بود ولی سندیکای در ازای دریافت پیشنهاد مالی از سوی دیگران کارهای خلاف انجام میداد و به جز بیتل دیگر اعضایش عبارت بودند از :بومرنگ، راینو، هایدرو من، و اسپید دیمون. اینجا بود که او با مرد عنکبوتی و «سیلور سیبل» جنگید. و بعد از آن هم دیدیم که چندین بار دیگر با مرد عنکبوتی روبرو شد و البته وی را در داستان های "ایرون من" و "هاکای" هم دیدیم. ضمنا این را هم باید بدانید که وقتی بومرنگ در گروه "سندیکای شرارت" بود، با «اسپید دیمون» بر سر به دست آوردن دل یکی از هم تیمی های مونث خود به نام «لیلا دیویس» (Leila Davis) رقابت داشت (برای آشنایی با این خانم، این مقاله را بخوانید).

 

5- او عضو گروه های خبیث زیادی بوده است

بومرنگ یک بار تصمیم گرفت برای «جغد» کار کند و با «گریزلی» همکار شد و دیدیم که به جای لباس همیشگی خودش ، کت و شلوار بر تن کرده و از بومرنگ هایی که از راه دور کنترل میشوند استفاده میکند!

لباس جدید بومرنگ

(این تغییر در شکل ظاهری چندان به طول نینجامید و دوباره به ظاهر کلاسیک خودش برگشت). سپس شاهد بودیم که بومرنگ به نسخه تشکیل شده از "اربابان شرارت" توسط Crimson Cowl پیوست تا با «تاندربولتس» بجنگد. او حتی به عضویت گروه "دوازده خبیث" نیز درآمد.

تاندربولتس

در داستان "سلطنت تاریک" (Dark Reign) که در آن نورمن آزبورن به ریاست "شیلد" برگزیده شد و شروع کرد به به کارگیری شخصیت های خبیث در تیم های دولتی، شاهد بودیم که بومرنگ با تغییر هویت خود به شخصیتی به نام Outback به عضویت تیم Heavy Hitters درآمده:

شخصیت outback

اما در نهایت یکی از اعضای گروه به نام «پرادجی» مشتی به صورتش زد و فاش کرد که او همان بومرنگ است!

پرادجی

پس از این اتفاق بومرنگ به عضویت گروه "اتحادیه قاتلین" (Assassins' Guild) و "تاندربولتس" نیز درآمد. اما مهم ترین اتفاقات در آن دوران مربوط میشه به زمانی که دکتر اختاپوس به مرد عنکبوتی برتر تبدیل شده بود. او با نسخه‌ی جدیدی از شش خبیث که شامل بومرنگ، شوکر ، رُبات «مغز زنده» (The Living Brainبیتل مونث (جنیس لینکلن)، اوردرایو (Overdrive) و اسپید دیمون می‌شد، روبه‌رو شد و آن‌ها را شکست داد.

او قصد داشت تا بومرنگ را بکشد اما توسط روح پیتر پارکر که هنوز در ذهنش وجود داشت، متوقف شد و تنها ربات مغز زنده را به عنوان دستیار خودش تصاحب کرد (این اتفاقات در شماره 1 از سری "مرد عنکبوتی برتر" که اینجا ترجمه شده است، رخ داد).

مرد عنکبوتی برتر بومرنگ

روح پیتر پارکر

پنج عضو باقیمانده این گروه به ستاره‌های سری جدید کمیک بوکThe Superior Foes of Spider-Man بدل شدند که آقای «نیک اسپنسر» آن را نوشت حتی با توجه به پنج نفر بودن تعداد اعضای گروه، در مجموع شاهد داستان‌های مفرح و لحظات فانی در این سری بودیم و در پایان این سری هم متوجه شدیم که این بومرنگ بوده که داشته وقایع آن را روایت میکرده! (پس معلوم نیست که چقدرش رو خالی بسته!)

ضمنا این را هم بدانید که در شماره 12 از کمیک "مرد عنکبوتی برتر" ، بومرنگ را پس از ضرب و شتم به دست مرد عنکبوتی برتر در بیمارستان زندان "رفت" دیدیم (والچر و عقرب هم بودند). آنها از طریق ربات های کوچک قاتل عنکبوتِ «آلیستار اسمایت» ارتقا یافتند تا مرد عنکبوتی برتر را به قتل برسانند. عقرب رفت سراغ شهردار جی. جونا جیمسون و والچر هم مردم عادی را هدف قرار داد. ولی بومرنگ با مرد عنکبوتی برتر درگیر شد ولی او را به بمب های بومرنگی اش تارمالی کرد.

 

6- او سفرهای زمانی را تجربه کرده است!

بومرنگ وقتی به عضویت گروه "تاندربولتس" درآمد دیدیم که یک بار به دلیل مشکلی که در فن آوری تله پورت کردن برج آنها پیش آمد، وارد سفرهای زمانی شدند. آنها از جنگ جهانی دوم سر درآوردند و با گروه Inavders (که اعضایش را قهرمانان عصر طلایی مارول مثل کاپیتان آمریکا، نیمور و ... تشکیل میدادند) تیم آپ کردند تا با نازی ها مبارزه کنند!

آنها سپس به لندن عصر ویکتوریایی و حتی به عقب تر یعنی دوران عصر شاه آرتور نیز سفر کردند! اما در نهایت به دوره ای رسیدند که زیمو رهبری گروه تاندربولتس را بر عهده داشت و سپس به زمان حال برگشتند.

 

7- او شوهر «جک پات» را به قتل رسانده است

چند سال پیش و در اقدامی عجیب و بی رحمانه شاهد بودیم که بومرنگ توسط خبیثی به نام «رُز» استخدام شد تا به حساب قهرمانی به نام «جک پات» برسد (برای آشنایی با جک پات، این مقاله را بخوانید).

کمیک جک پات

بومرنگ از هویت مخفی جک پات باخبر شد و او را تا محل سکونت تعقیب کرد و سپس همسرش را جلوی چشمان او و دخترشان به قتل رساند و قصد کشتن دخترش را نیز داشت که موفق به انجامش نشد.

 

8- قضایای "لوح حیات" و هم خانه شدن با پیتر پارکر!

در رویداد "امپراطوری مخفی" و وقتی "هایدرا" موفق به تسخیر آمریکا شد، بومرنگ از فرصت استفاده کرد و یک امپراتوری کوچک ولی مهم خلافکاری در نیوآرک ( بزرگترین شهر ایالت نیوجرزی در آمریکا) برای خودش دست و پا کرد. اما سعی کرد به اعضای گروه مقاومت علیه هایدرا یاری برساند. وقتی هایدرا در نهایت سرنگون گردید، بومرنگ به دلیل خدماتی که به ابرقهرمانان ارائه کرده بود ، تونست خودش را از جرایم و سوابق تبهکارانه سابق خودش تبرئه کند.

این باعث شد مردم نیز به چشم یک قهرمان به او نگاه کنند. سپس و در سری جدید کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" به قلم «نیک اسپنسر» دیدیم که فرد مایرز آپارتمانی را اجاره کرد که در آن «رندی رابرتسون» و «پیتر پارکر» هم ساکن بودند و بنابراین به هم خانه پیتر پارکر تبدیل شد!

هم اتاقی مرد عنکبوتی

رفتار زننده و اعصاب خُرد کن و سابقه بد او به عنوان یک تبهکار سابق باعث نارضایتی و اعتراض پیتر پارکر شد ولی وقتی جانش را در یک نبرد با ابرشرورها نجات داد تصمیم گرفت بهش یک شانس مجدد بدهد.

سپس بومرنگ مورد غضب «ویلسون فیسک» ملقب به «کینگ پین» که توانسته بود پس از وقایع "امپراطوری مخفی" چهره یک آدم خیرخواه را به خود بگیرد و شهردار نیویورک شود، قرار گرفت.

در واقع وقتی یکی از کارمندان بخش آرشیو شهرداری اطلاعاتی درباره محل نگهداری لوحی مرموز و بسیار قدرتمند به نام "لوح حیات" را در اختیار بومرنگ قرار داد، او تصمیم گرفت به همراه اسپایدرمن به دنبال تکه ها بگردد و نگذارد به دست فیسک بیفتند.

همین باعث شد تا چند تیم آپ باحال بین او و مرد عنکبوتی شکل بگیرد و آنها کم کم با هم دوست شوند.

گاگ، گوگ، gog، حویان خانگی مرد عنکبوتی، پیتر پارکر

ضمنا در این حین آنها سرپرستی موجودی بیگانه به نام «گاگ» (Gog) را نیز بر عهده گرفتند و گاگ به حیوان خانگی آنها تبدیل شد! (این کمیک را بخوانید). تا اینکه در شماره ویژه از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز به نام "خون بهای پادشاه" که اینجا ترجمه شده است، فاش شد که همه اینا نقشه بوده و بومرنگ از اولش با کینگ پین نقشه کشیده بوده تا تکه های لوح حیات را برایش پیدا کنه ولی چون اون کارمند بخش آرشیو شهرداری تکه ها را طلسم کرده بود تا فقط یک قهرمان واقعی بتونه به قدرتش دسترسی پیدا کنه، مجبور شده بود خودش رو به عنوان هم اتاقی پیتر به مرد عنکبوتی نزدیک کنه تا با اسپایدرمن دوست بشه تا به جای او اسپایدرمن به عنوان یک قهرمان واقعی بتونه طلسم رو بشکنه!

نیرنگ بومرنگ

(او وقتی به هدف خودش رسید برای پیتر نامه ای نوشت و واقعیت رو براش شرح داد. و بیچاره پیتر وقتی قضیه رو فهمید چقدر ناراحت شد چون واقعا به بومرنگ اعتماد کرده بود)

 

9- بومرنگ در دنیای آلتمیت

بومرنگ در دنیای آلتمیت

در سری کمیک بوک های ultimate که در جهانی موازی تحت عنوان جهان شماره 1610 مارول جریان داشت، شاهد حضوری کوتاه از بومرنگ در کمیک های Ultimate Spider-Man بودیم. در واقع، در حین یک سرقت اسپایدرمن جان او را از دست «پانیشر» نجات داد و نگذاشت تیر بخورد. بومرنگ از اسپایدرمن تشکر کرد و بهش هزاران دلار پول پیشنهاد کرد تا از دست پلیس ها نیز نجاتش دهد ولی اسپایدرمن دستگیرش کرد. لازم به ذکره که درست مثل شخصیت «شوکر» در دنیای آلتمیت، بومرنگ نیز بسیار ضعیف تر از دنیای اصلی به تصویر کشیده شد و نوعی هجویه بود بر نسخه دنیای اصلی!

 

10- حضور در دیگر گونه های سرگرمی

نخستین حضور بومرنگ در خارج از دنیای کمیک برمیگرده به انیمیشن قدیمی "قهرمانان مارول" در دهه 60 میلادی. او در بخش مربوط به هالک در این سریال حضور داشت و «اِد مک نامارا» به جایش حرف زد. حضور او و ظاهر او دقیقا از روی اولین حضورش در دنیای کمیک که با هالک جنگید، اقتباس شده بود.

بومرنگ انیمیشن

سپس بومرنگ را در انیمیشن گمنام The Avengers: United They Stand دیدیم. او در یکی از اپیزودهای سریال به عنوان یکی از اعضای "اربابان شرارت" که توسط «هلموت زیمو» تشکیل شده بود، دیده شد. آقای Rob Cowan، صداپیشه بومرنگ بود.

کارتون اونجرز

بومرنگ در "مرد عنکبوتی نهایی" نیز به کار رفت. آقای «راب پالسن» در این سریال به جای او حرف زد و لهجه ای استرالیایی بهش داد. همچنین دیدیم که وقتی توسط «دکتر اختاپوس» از زندان "شیلد" آزاد شد، به استخدام وی درآمد تا اسپایدرمن را شکار کند تا بلکه جایی در گروه "شش خبیث" پیدا کند.

انیمیشن بومرنگ

بومرنگ همچنین تا به امروز در 6 بازی ویدئویی حضور داشته است.

بازی بومرنگ

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

شماره ویژه "مرد عنکبوتی شگفت انگیز: خون بهای پادشاه" ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید درباره "لوح حیات" (TABLET OF LIFE) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «بیتل» (BEETLE) بدانید

15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث (SINISTER SIX) بدانید

معرفی تمام نسخه‌ های شش خبیث در دنیای کمیک

كمیك های "مرد عنكبوتی برتر" (SUPERIOR SPIDER-MAN) به زبان فارسی

10 حقیقت مهمی که درباره «زیمو» (ZEMO) بدانید

10 کارتون ابرقهرمانی که ناتمام ماندند

كمیك های "امپراتوری مخفی" به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی – قسمت سوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hmdh
#1 hmdh 1400-02-12 10:42
واقعا عالی بود هر کی تا قبلش نشناخته بوده الان کامل میشناسه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-02-12 10:45
سلام
ممنون بابت مقاله.
خب حالا که جناب بومرنگ توی کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز نقش نسبتا مهمی رو ایفا میکنه، با این مقاله با تاریخچه این شخصیت بیشتر و بهتر آشنا بشیم. چقدر هم تغییر شخصیتی داشته! یعنی یک بار یک خبیث، یک بار یک قاتل و یک بار یک قهرمانی که البته زیاد لاف میزنه! نیک اسپنسر هم تا حالا استفاده بدی از شخصیت بومرنگ نداشته و داستان های خوبی داشته. مثل اینکه بومرنگ هم کلا دوست داره عضو گروه های خبیث باشه چون همیشه میخواسته طوری خودش رو توی این گروه ها جا بده.
راستی وقتی اسم آقای rob cowan یاد آقای راب پالسن افتادم و داشتم بهش فکر میکردم، دیدم این پایین اسمش رو نوشته!!!!!!!
( آخه راب پالسن توی کارتون دهه 80 میلادی لاک پشت های نینجا جای رافائل حرف زد و توی کارتون 2012 هم جای داناتلو. برای همین کلا اسمش یادمه.)
با تشکر
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#3 Ehsan Spider 1400-02-12 10:55
سلام
خیلی ممنون استاد عزیز مقاله عالی بود

واقعاً یه همچین مقاله دیگه لازم بود چون اینروزا بومرنگ سری آمیزینگ اسپایدرمن رو تصرف کرده ولی در عین حال نوشتن همچنین مقاله ای واقعا کار سختیه، خیلی دستتون درد نکنه استاد.

به نظرم بومرنگ جز خبیث‌های پر زرق و برق مارول هستش و قشنگ برای مردعنکبوتی مناسبه، از ظاهرش هم خیلی خوشم میاد.
فکر میکنم اگه درست گفته باشم یه مینی سری ۶ قسمتی برای جک پات و اسپایدی نوشته شده.
اون قسمتی که بومرنگ حسابی کتک میخوره رو هم خوندم خیلی جالب بود، قشنگ دوکی اوکی براشون دام پهن میکنه و روش هاش برای مبارزه خیلی جالبن، حتی ماسکر رو میکشه. به نظرم این کمیک ها نشون دهنده این هستند که مردعنکبوتی میتونه تا چه حد قدرتمند باشه و اگه ضدقهرمان بود چی میشد.

بازم ممنون استاد عزیز:


استاد مورد ۷ نوشتید برای آشنایی با جک پات این مقاله را بخوانید ولی پیوست نداشت ولی در عوض خود جک پات پیوست داشت.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#4 AmirhoseinJafari2005 1400-02-12 14:01
واقعا عاشق این جور مقالاتم
مرسی بابت زحماتتون ;-)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#5 AmirhoseinJafari2005 1400-02-12 15:49
داشتم مقاله رو میخوندم ، یه عکسی رو دیدم که از اون دسته عکسای ادای احترام (به قول آقای ترابی Homage) بود.... که خیلی از دوستان میدونن کدومه :lol:
شماره اول از کمیک The Amazing Spider-Man Annual

s2.uupload.ir/.../...
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#6 Mr. Doctor 1400-02-12 21:55
خسته نباشید استاد ترابی
ماجراهای این چند وقت اخیر فرد و پیتر خیلی باحال و هیجان انگیز بودن؛همچنین فان و بامزه
دوست دارم ببینم در شماره های جدید سری امیزینگ چه نقشی داره
ممنون از شما
نقل قول کردن
P.B.P
#7 P.B.P 1400-02-14 03:45
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز
مقاله های شما همیشه پرملات و عالین
همیشه می خواستم بگم در مورد این شخصیت فکت های بدین که دادین و ممنونم
بومرنگ واقعا یکی از شخصیت های جالب و باحال داستان های مرد عنکبوتی است و دوباره یک نقطه قوت دیگر در داستان های مرد عنکبوتی است،یک شخصیت در داستان های مرد عنکبوتی دیده بودم که اسمشو نمیدونم اگر فهمیدم میگم که درباره این شخصیت برایمان توضیح بدین،دیگه نمی دونم چی بگم در کل فکت ها کامل و واضح بود.
سپاس فروان از استاد ترابی
ممنون.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید