معرفی مهم‌ترین کشور های تخیلی مارول

معرفی-مهم‌ترین-کشور-های-تخیلی-مارول

به بهانه معرفی کشور "مدری‌پور"در سریال"فالکون و سرباز زمستان" این مقاله تقدیم شما میشود.

مقدمه: یکی از جذابیت های داستان های مارول، وجود کشور ها و سرزمین های جذاب و متنوع است .هرچند بیشتر داستان های مارول در کشور آمریکا و شهرهای واقعی در جریان است اما باید قبول کرد کشور های تخیلی مارول هم جذابیت های خودشان را دارند. کشور های خیالی به نویسنده این آزادی را میدهند که تاریخ، فرهنگ، سبک لباس و سنت خود را ایجاد کند بدون اینکه نگران باشد که به تاریخ و فرهنگ کشور های واقعی توهین شود. همچنین وجود این کشور های گوناگون در داستان های شخصیت های مختلف مارول، باعث جذابیت و تفاوت داستان های آنها میشود.

با من همراه باشید تا با 10 کشور تخیلی مهم مارول آشنا شوید.

 

10- مادریپور (Madripoor)

 مدری‌پور (Madripoor)

مادریپور یا مدری‌پور یک کشور جزیره‌ای در جنوب شرقی آسیا است که در بخش جنوبی تنگه مالاکا و جنوب غربی سنگاپور واقع شده است. اهمیت این کشور به خاطر مرتبط بودنش با داستان های مردان ایکس و جهش یافته هاست. در طول سال ها مردان ایکس، به ویژه ولورین، در این کشور درگیر ماجراهایی شده‌اند. مادریپور اولین بار در کمیک های"‌جهش یافته های جوان" به عنوان یک کشور عمدتا بی‌قانون به تصویر کشیده شد. این کشور مرکز اصلی جرایم بین‌المللی است و دلیلش قانون عدم استرداد مجرمین در مادریپور است. همچنین این کشور در برهه ای از زمان پناهگاه دزدان دریایی بوده است. اولین ملاقات ولورین و کاپیتان آمریکا، در جنگ جهانی دوم، در مادریپور بوده است.

پایتخت و تنها کلان‌شهر مادریپور، که با همین نام شناخته میشود دارای اختلاف شدید طبقاتی است. در حدی که این شهر به دو بخش Hightown و Lowtown تقسیم شده است. Hightown منطقه غنی، پیشرفته و با ظاهری بسیار مدرن است که محل زندگی افراد ثروتمند و قدرتمند است. و در مقابل Lowtown منطقه ای فقیر و به شدت بی‌قانون است که هر جرمی که فکرش را بکنید در این منطقه صورت میگیرد.

 

9- جینوشا (Genosha)

گنوشا (Genosha)

کشور جزیره ای دیگری که ارتباط زیادی با مردان ایکس دارد، جینوشا‌ است. جینوشا یک کشور جزیره‌ای کوچک است که در شمال شرقی ماداگاسکار، در ساحل شرقی آفریقا و در اقیانوس هند قرار دارد. جینوشا برای سال ها کشوری ثروتمند و مرفه بود. دلیل اقتصاد قدرتمند جینوشا، به بردگی گرفتن جهش یافته ها بود. در این کشور کودکانی با ژن جهش یافتگی شناسایی میشدند، توسط دیوید مورو ملقب به ژنیرن، به زور در یک فرایند هولناک قرار داده میشدند. آنها در این فرآیند به موجوداتی بی‌اراده تبدیل میشدند و تا زمان مرگشان به عنوان برده، برای انسان ها کار میکردند. ژنیرن همچنین توانایی های فرابشری آنها را برای رفع نیاز در برخی بخش های اقتصادی کشور تغییر میداد و مانند حیوان از آنها برای تامین نیروی کار بخش های مختلف ،استفاده میکرد. این حکومت ظالمانه سرانجام توسط مردان ایکس سرنگون شد و رئیس جمهور جدیدی روی کار آمد.

درنهایت پس از فراز و نشیب های بسیار، سازمان ملل متحد جینوشا را به مگنتو سپرد تا کشوری امن برای جهش یافته ها بسازد. اما جینوشا توسط سنتینل ها و به دستور کاساندرا نوا به طرز بی رحمانه‌‌ای مورد حمله قرار گرفت. در این حمله که وحشتناک ترین و بزرگترین فجایع دنیای کمیک است، نزدیک به 16 میلیون نفر به قتل رسیدند. بنابراین خانه امنی که مگنتو به خوبی برای جهش یافته ها ساخته بود نابود شد.

 

8- آتیلان جدید (New Attilan)

آتیلان جدید (New Attilan)

نژاد ناانسان ها از نژاد های معروف مارول هستند. خانواده سلطنتی ناانسان ها بر کشور آتیلان حکومت میکنند. این کشور بیشتر به روی ماه بودنش مشهور است اما آتیلان در سال های اخیر کمی تغییر مکان داده است. کشور آتیلان جدید از بقایای قلمرو سابق آتیلان بازسازی شده‌است و در طول سال ها در مناطق مختلف زمین قرار گرفته است. اما قطعا مهمترین آنها مربوط به منطقه بالای رودخانه هادسون در شهر نیویورک میشود. آتیلان جدید همواره نقش مهمی در کمیک های ناانسان ها داشته است. البته اکنون محل زندگی ناانسان دوباره به کره ماه برگشته است.

 

7- سوکویا (Sokovia)

سوکویا (Sokovia)

اگر فیلم های مارول را دیده‌اید حتما با سوکویا آشنایی دارید. سوکویا تا قبل از mcu در دنیای کمیک حضور نداشت اما پس از آن وارد دنیای کمیک شد. در هر حال میدانیم سوکویا کشوری کوچک در شرق اروپا است که پایتخت آن نوی گراد (Novi Grad) نام دارد. در دنیای سینمایی مارول، شاهد بودیم که اولتران آن را در فیلم انتقام جویان:عصر اولتران  ویران کرد. در دنیای کمیک هم رد اسکال یک بار به سوکویا حمله کرد.

 

6- سیمکاریا (Symkaria)

سیمکاریا (Symkaria)

کشور اروپایی دیگری که با سوکویا همسایه است، سیمکاریا نام دارد. سیمکاریا کشوری کوچک در شرق اروپا است که در منطقه بالکان واقع شده است. پایتخت این کشور آنیانا (Aniana) نام دارد. سیمکاریا محل زندگی سیلور سیبل، از دوستان مرد عنکبوتی، است و به عبارتی سیلور سیبل مظهر سیمکاریا به حساب می‌آید. این کشور تا حد زیادی مورد توجه همسایه خود، لاتوریا قرار گرفته است. جالب است بدانید سیمکاریا در گذشته بخشی از کشور لاتوریا بوده است. در طول تاریخ، سیمکاریا بارها مورد تهاجم دیگر کشور ها قرار گرفته است اما توانسته استقلال خود را حفظ کند. سرانجام سیمکاریا توسط دکتر دووم فتح شد و اکنون بخشی از لاتوریا است.

 

5- ترانزیا (Transia)

ترانزیا (Transia)

ترانزیا یکی دیگر از کشور های تخیلی مارول است که در کمیک نقش به شدت مهمی داشته است. این کشور در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و پایتخت آن ترانزیای شرقی (East Transia) است.

شاید بتوان گفت مهمترین مکان این کشور کوه وانداگور (Wundagore Mountain) است که زادگاه دوقلو های اسکارلت ویچ و کوییک سیلور بوده است. این کوه همچنین محل جادوی تاریک و عمیق است که به خدای هرج و مرج، کثان متصل است. کثان،در این کوه اسرارآمیز طومار هایی از افسون ها و طلسم های تاریک خود نوشت. طومار هایی که بعدها به کتاب دارک‌هولد تبدیل شدند.

همانطور که فهمیدید اهمیت ترانزیا بیشتر به دلیل ارتباط زیادش با کثان، پروردگار هرج و مرج است.

 

4- آتلانتیس (Atlantis)‌

آتلانتیس (Atlantis)‌

یکی دیگر از کشور های خیالی مهم مارول، آتلانتیس است. مساحت آتلانتیس به اندازه قاره استرالیای کنونی است. آتلانتیس در حال حاضر در اقیانوس اطلس و بین آمریکای شمالی و اروپا قرار دارد. این کشور اکنون توسط نیمور، یکی از دشمنان پلنگ سیاه، اداره میشود.

طبق افسانه ها، آتلانیس زمانی کشوری پیشرفته و محل زندگی بربرها بود. اما دچار یک جنگ داخلی شد و سرانجام غرق شد.

آتلانتیس علی‌رغم اینکه زیر آب است، کشوری پیشرفته به حساب می‌آید. در طول سال ها، آتلانتیس بارها به دیگر کشور ها حمله کرده است، به خصوص واکاندا. یک بار وقتی نیمور تحت تاثیر نیروی فونیکس بود، با سیلی بزرگ خسارت های زیادی در واکاندا زد. او با این کار میلیون ها نفر را کشت و ویرانی های زیادی در واکاندا ایجاد کرد و این موضوع باعث دشمنی نیمور و تیچالا شد.

 

3- کراکوآ (Krakoa)

 کراکوآ (Krakoa)

یکی از مهمترین و قدرتمندترین کشور های مارول در حال حاضر، کراکوآ، جزیره زنده است. این جزیره که زمانی از دشمنان مردان ایکس بود و با آنها میجنگید، اکنون به خانه جهش یافته ها تبدیل شده است. کراکوآ در میان اقیانوس آرام واقع شده است.

پروفسور ایکس توانست به کمک سایفر، تغییراتی در کراکوآ ایجاد کند. آنها موفق شدند آگاهی این جزیره زنده را افزایش  و سیستم بیولوژیک آن را گسترش دهند. پروفسور ایکس گل هایی از کروکوآ به دست آورد که میتوانستند حتی در سیارات دیگر رشد کنند و چون به کندوی خود یعنی کراکوآ متصل بودند، دروازه هایی ایجاد میکردند که جهش یافته ها می توانستند به راحتی از طریق این دروازه ها به نقاط مختلف جهان سفر کنند. این موضوع توانایی های فوق‌العاده جهش یافته ها را بیش از پیش گسترش داد. همچنین از فروش این گل ها،منبع اصلی اقتصادی این کشور تامین میشد. در ادامه پروفسور ایکس برجسته ترین شرکت های داروسازی جهان را خریداری  و سه داروی گیاهی جدید را خلق کرد که هر یک کاربرد خاصی داشتند.

خیلی کم پیش آمده که جهش یافته ها مکانی امن برای زندگی پیدا کنند، اما ظاهرا کراکوآ مکان خوبی برای زندگی آنها است. البته به نظر میرسد تهدید های بزرگی در گوشه و کنار و مناطق کشف نشده این جزیره اسرارآمیز وجود دارد.

 

2- لاتوریا (Latveria)

لاتوریا (Latveria)

لاتوریا قطعا جز مهمترین کشور های دنیای مارول است. این کشور در شرق اروپا است و مثل خیلی دیگر از کشور های تخیلی مارول در منطقه بالکان قرار دارد. پایتخت این کشور دووم‌استدت (Doomstadt) نام دارد. لاتوریا زادگاه دکتر دووم، یکی از بزرگترین ابرشرور های مارول است. در گذشته پادشاهی ظالم به نام فورتونوف حاکم لاتوریا بود. او بسیار قبایل کولی را مورد آزار و اذیت قرار میداد. سنتیا همسر طبیبی به نام ورنر ون دووم بود و از ستمگری های این پادشاه به مردمش به تنگ آمده بود. او پس از اینکه قراردادی با مفیستو بست،سعی کرد پادشاه را با استفاده از جادو سرنگون کند اما مفیستو او را فریب داد و روحش را اسیر کرد. سنتیا قبل از مرگش ویکتور را به دنیا آورد. بعدها حاکم لاتوریا،چون ورنر ون دووم نتوانست همسرش را که سرطان داشت درمان کند، حکم اعدامش را صادر کرد. ورنر فرار کرد و درنهایت در کوه های آلپ از سرما در گذشت.

وقتی ویکتور بزرگ شد، از پادشاه ستمگر لاتوریا که باعث مرگ پدر و مادرش شده بود کینه داشت. او هم جادو و هم علم را به خوبی آموخت و خود را دکتر دووم نامید. او سپس پادشاه آن زمان لاتوریا را کشت و خودش پادشاه لاتوریا شد. دکتر دووم اکنون حاکم مستبد لاتوریا است که بسیار به مردم کشورش عشق میوزد و هرگز نمیتوان نام لاتوریا را بدون دکتر دووم تصور کرد.

 

1-واکاندا (Wakanda)

واکاندا (Wakanda)

بدون شک مهمترین کشور تخیلی دنیای مارول، واکاندا است. این کشور که در شمال شرقی آفریقا واقع شده است، پیشرفته ترین ملت دنیاست. خیلی سال پیش، یک شهاب سنگ بزرگ از فلز باارزش ویبرانیوم به واکاندا برخورد کرد. این فلز باعث شد که تکنولوژی واکاندا به سرعت پیشرفت کند. ساکنین واکاندا برای محافظت از کشور و البته منابع ارزشمندشان، واکاندا را برای سال ها از دید مردم جهان پنهان کردند.

واکاندا توسط پادشاه تیچالا ملقب به پلنگ سیاه اداره میشود. مردم واکاندا، بست (Bast) را که یک یک خدای پلنگی آفریقایی باستانی است را می پرستند و باور دارند که این حیوان نیرومند میتواند از آنها در برابر دشمنان محافظت کند. به همین دلیل پادشاهان واکاندا از دیرباز ظاهر خود را شبیه به یک پلنگ سیاه میکردند. البته کسانی هم هستند که قکری (Ghekre) که یک خدای گوریلی است، می پرستند. واکاندا زادگاه شخصیت های زیادی بوده است از جمله استورم، گرگ سفید، شوری،من-ایپ، کیلمانگر و از همه مهمتر پلنگ سیاه.  نمیتوان اهمیت واکاندا را در تاریخ مارول انکار کرد زیرا هیچ کشور تخیلی، به اندازه واکاندا در عالم مارول تاثیرگذار نبوده است.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 حقیقتی که باید درباره پلنگ سیاه بدانید

رتبه بندی قوی ترین فلزات در دنیای کمیک

همه چیز درباره كمیك های "نا انسان ها" (INHUMANS)

10 حقیقت مهمی که باید درباره "دیلی بیوگل" (DAILY BUGLE) بدانید

20 هیولای برتر مارول (TOP 20 MARVEL MONSTERS)

10 قهرمان برتر مارول در عصر طلایی دوران کمیک

معرفی نیروی های کیهانی در دنیای مارول

10 حقیقتی که باید درباره «سیلور سیبل» (SILVER SABLE) بدانید

100 شخصیت برتر مارول – قسمت هفتم

20 حقیقتی که باید درباره کمیک بوک های X-MEN بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-02-13 09:14
سلام
ممنون بابت مقاله.
همونطور که توی مقاله گفته شد درست کردن کشور های تخیلی باعث میشه که نویسنده به یک کشور با دست باز بپردازه و نگران این نباشه که کسی این ها رو توهین بپنداره. و البته اینکه یک سری کارها مثل نابودی یک کشور که با کشور های خیالی انجام میشه رو نمیشه با کشور های واقعی انجام داد. البته این کار خیلی هم جدید نیست و خیلی وقته که توی داستان های زیادی از این ایده استفاده میشه. از ایده سرا هم که بر میاد منبع ایده و این چیز ها باشه. چند مقام اول هم که دیگه به خاطر اقتباس ها چند وقته که بسیار معروف شدند. البته از وقتی نگاهمون به عنوان مقاله افتاد میدونستیم که واکاندا اوله.
با تشکر
نقل قول کردن
Silver surfer norin
#2 Silver surfer norin 1400-02-13 11:19
انتظار دیگه ای نمیشد داشت، لاتوریا و واکاندا قطعا دو کشور برتر خیالی مارول و بدون شک جزو برترین های کمیک هستن.
فقط انتظار داشتم آتلانتیس سوم باشه چون میشه گفت قدیمی ترین کشور خیالی ماروله ولی خوب قطعا اطلاعات آقای یارویسی از بنده بیشتره و دلیلی برای این کار داشتن.
ممنون از مقاله خوبتون
نقل قول کردن
a.v.s
#3 a.v.s 1400-02-13 11:39
بسیار ممنون بابت این مقاله چون واقعا جایش تو سایت خالی بود و خیلی دلم میخواست با کشور های خیالی مارول آشنا بشم. واقعا ممنونم از آقای یارویسی از اینکه به خوبی از تاریخچه این مکان ها برای ما گفتند.
به نقل از AM SM BM SM:
سلام
ممنون بابت مقاله.
همونطور که توی مقاله گفته شد درست کردن کشور های تخیلی باعث میشه که نویسنده به یک کشور با دست باز بپردازه و نگران این نباشه که کسی این ها رو توهین بپنداره. و البته اینکه یک سری کارها مثل نابودی یک کشور که با کشور های خیالی انجام میشه رو نمیشه با کشور های واقعی انجام داد. البته این کار خیلی هم جدید نیست و خیلی وقته که توی داستان های زیادی از این ایده استفاده میشه. از ایده سرا هم که بر میاد منبع ایده و این چیز ها باشه. چند مقام اول هم که دیگه به خاطر اقتباس ها چند وقته که بسیار معروف شدند. البته از وقتی نگاهمون به عنوان مقاله افتاد میدونستیم که واکاندا اوله.
با تشکر

دوما با صحبت های شما موافقم ولی به نظرم دنیای کمیک نباید بیش از حد شهرها و کشور های خیالی بسازه چون از شدت قابل باور بودنش کم میشه. گاتهام و متروپلیس رو خب بگیریم نوستالژیه و مونده، ولی کوست سیتی و سنترال سیتی و استار سیتی و گیتوی سیتی و نشنال سیتی و اوپال سیتی و میدوی سیتی، این همه شهر چرا باید تو دیسی وجود داشته باشه؟! آیا بهتر نبود همشو تو واشنگتن دیسی خلاصه کرد؟ (نیویورک که مختص ماروله)


ببینید کشور ها و شهر های خیالی، این اصل رو توجیه میکنه که وقتی یک دنیا مختص به ابرقهرمانان هستش، تاریخش هم مثل تاریخ دنیای ما نیست. ولی اینکه شما یک کشور واقعی رو میای یه شهر خیالی برای هرابرقهرمان میزاری، قابل باور نیست. اول اون قهرمانارو باید تو شهر واقعی بزاری تا مردم همزادپندازی بیشتری بکنن. بعد بپردازی به جاهای خیالی.
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1400-02-13 12:43
#۲:
البته این نکته هم قابل توجه است که مارول کشور تخیلی خارج از آمریکا ممکنه داشته باشه، نه شهر خیالی مثل گاتهام و متروپلیس و غیره
که با توجه به اینکه به قول دوستمون ممکنه به کشورهای دیگه و قومیت های دیگه بر بخوره ، بسیار عمل هوشمندانه ای است
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#5 Ehsan Spider 1400-02-13 13:44
سلام

به به کیا جان ، واقعا دمت گرم داداش، بهترین موضوع ممکن رو واسه ترجمه انتخاب کردی واقعا دمت گرم.

با بیشترشون آشنا بودم ولی دیدم سطحی و کلی بود و به لطف کیا جان عزیز دیدم یکم عمیق تر شد، واقعا دستت درد نکنه.
قطعا واکاندا و لاتوریا مهم ترین کشورهای خیالی امریکا هستند. سیمکاریا هم که احتمالا همه ما بالاهاش آشنا هستیم یادمه یه بار گرین گابلین میخواست همه مردم سیماریا رو تبدیل به گابلین کنه و داستانش حماسی و جذاب بود، اسپایدی هم حضور داشت.

این نیروی فونیکس هم برام جذاب بود توی مورد ۴. جالبه بدونید چون آیرون فیست جز ۵ کاراکتر مورد علاقه منه واسه همین چندین مقاله ازش خوندم. توی یکی اشاره شده بود که این نیرون فونیکس با قوی ترین آیرون فیست یعنی Fongi Wu بهتره بگم پیوند خورد یا هرچی که میگید. اشاره شده که این نیرو بیشتر با افرادی پیوند میخوره که از لحاظ ذهنی خیلی قوی هستن مثل جین گری که همه از ذهنش خبر دارید یا آیرون فیست ها که به دلیل مهارت های رزمی باید ذهنی قوی داشته باشن و این نیرو اینقدر قویه که حتی میتونه ابرقهرمان هارو خبیث کنه، مثل نیمور و جین گری.

بازم ممنون کیا جان دست گلت درد نکنه داداش:
نقل قول کردن
A.SHRFE
#6 A.SHRFE 1400-02-13 14:08
مقاله‌ی جالب و مهمی بود
خیلی ممنون از جناب KIA IRON MAN

ضمنا اون عکس مربوط به واکاندا یه ایستر اگ ریز داره
اون عکس درواقع بازسازی کاور آلبوم شاهکار Compton از Dr. Dre، رپر مشهور آمریکاییه که طرفدارای رپ، حتما با Dr. Dre و این آلبوم آشنایی دارن


کلا اون زمان مارول زده بود تو کار بازسازی کاورای آلبوم‌های شاهکار رپ که می‌تونین تو لینک‌های زیر بعضیاشون رو ببینین
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#7 AmirhoseinJafari2005 1400-02-13 14:16
مقاله خوبی بود
خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#8 Kia Iron Man 1400-02-13 15:20
از همه دوستان سپاسگزارم
به نقل از Silver surfer norin:
انتظار دیگه ای نمیشد داشت، لاتوریا و واکاندا قطعا دو کشور برتر خیالی مارول و بدون شک جزو برترین های کمیک هستن.
فقط انتظار داشتم آتلانتیس سوم باشه چون میشه گفت قدیمی ترین کشور خیالی ماروله ولی خوب قطعا اطلاعات آقای یارویسی از بنده بیشتره و دلیلی برای این کار داشتن.
ممنون از مقاله خوبتون

اولا اگه دقت کنی میبینی که این مقاله ترجمه شده است و رتبه بندی توسط نویسنده سایت screenrant انجام شده.دوما کراکوآ در سال های اخیر نقش خیلی مهم و پررنگی رو در داستان های مردان ایکس داشته به خصوص در House of X و Powers of X.بنابراین رتبه سوم بیشتر شایسته کراکوآ هست تا آتلانتیس.
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#9 Kia Iron Man 1400-02-13 15:20
از همه دوستان سپاسگزارم
به نقل از Silver surfer norin:
انتظار دیگه ای نمیشد داشت، لاتوریا و واکاندا قطعا دو کشور برتر خیالی مارول و بدون شک جزو برترین های کمیک هستن.
فقط انتظار داشتم آتلانتیس سوم باشه چون میشه گفت قدیمی ترین کشور خیالی ماروله ولی خوب قطعا اطلاعات آقای یارویسی از بنده بیشتره و دلیلی برای این کار داشتن.
ممنون از مقاله خوبتون

اولا اگه دقت کنی میبینی که این مقاله ترجمه شده است و رتبه بندی توسط نویسنده سایت screenrant انجام شده.دوما کراکوآ در سال های اخیر نقش خیلی مهم و پررنگی رو در داستان های مردان ایکس داشته به خصوص در House of X و Powers of X.بنابراین رتبه سوم بیشتر شایسته کراکوآ هست تا آتلانتیس.
نقل قول کردن
Silver surfer norin
#10 Silver surfer norin 1400-02-13 17:49
به نقل از Kia Iron Man:
از همه دوستان سپاسگزارم
به نقل از Silver surfer norin:
انتظار دیگه ای نمیشد داشت، لاتوریا و واکاندا قطعا دو کشور برتر خیالی مارول و بدون شک جزو برترین های کمیک هستن.
فقط انتظار داشتم آتلانتیس سوم باشه چون میشه گفت قدیمی ترین کشور خیالی ماروله ولی خوب قطعا اطلاعات آقای یارویسی از بنده بیشتره و دلیلی برای این کار داشتن.
ممنون از مقاله خوبتون

اولا اگه دقت کنی میبینی که این مقاله ترجمه شده است و رتبه بندی توسط نویسنده سایت screenrant انجام شده.دوما کراکوآ در سال های اخیر نقش خیلی مهم و پررنگی رو در داستان های مردان ایکس داشته به خصوص در House of X و Powers of X.بنابراین رتبه سوم بیشتر شایسته کراکوآ هست تا آتلانتیس.

بله ممنون در مورد ترجمه شده بودنش دقت نکرده بودم :lol:
در مورد نکته دومم گفته بودم قطعا اطلاعات شما از بنده بیشتره
بازم از شما ممنونم
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#11 Mr. Doctor 1400-02-13 21:52
خیلی عالی بود جناب یارویسی
خسته نباشید
من خودم عاشق داستان هایی هستم که مربوط میشه به این کشورهای خیالی
مخصوصا کمیک های بلک پنتر که اکثرا در واکاندا هستش
بنظرم حس و حال اون کشور کاملا به خواننده منتقل میشه و تجربه یه فرهنگ جدید خیلی جذابه
ممنون از شما
نقل قول کردن
AA369
#12 AA369 1400-02-13 21:52
در بازی اسپایدر من مالیز مورالز متوجه شدیم پیتر و مری جین برای تحقیقات در مورد جنگ های داخلی که روی داده به سیمکاریا رفتن نظرتون چیه؟ در مورد سیلو سیبل هستش یا اینکه پای دکتر دووم به داستان باز میشه(اگرچه این خیلی غیرطبیعی و بزرگ هستش)
نقل قول کردن
P.B.P
#13 P.B.P 1400-02-14 04:06
سلام ممنون از آقای یارویسی
مقاله خیلی عالی بود.
به نظرم این مقاله در سایت لازم بود باشد تا ما بیشتر با کشور ها یا شهر های تخیلی مارول آشنا شویم و واقعا فوق العاده اند.
اگر دقت کنید بیشتر برای مردان ایکس درست شده اند.
و واکاندا هم که واقعا معرکه است مخصوصا پلنگ سیاهش حیف که شاهد بازی بیشتر چادویک بوزمن نبودیم.
لاتوریا که واقعا جالب بود.
در کل خوب بود.
ممنون.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45