10 حقیقتی که باید درباره «سیلور سیبل» (Silver Sable) بدانید

10 حقیقتی که باید درباره سیلور سیبل (Silver Sable) بدانید سمور نقره‌ای فکت حقایق اطلاعات معرفی شخصیت آشنایی با کیست حقایق fact

وقتشه با یکی از شخصیت های مهم دنیای داستان های مرد عنکبوتی به طور کامل آشنا بشوید!

 

1- چه کسی سیلور سیبل را خلق کرد و در چه کمیک های حضور داشته؟

سیلور سیبل

«سیلور سیبل» توسط تیم اصلی کمیک بوک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز در دهه 80 میلادی یعنی «تام دی فالکو» و «ران فِرِنز» خلق شد (در شماره 265 از The Amazing Spider-Man ، منتشر شده در ماه ژوئن 1982). گفته میشه تام دی فالکو وقتی کودک بود علاقه شدیدی به "کارت های سافاری" (Safari Cards) داشت و همین باعث شد تا وقتی نویسنده کمیک بوک های مرد عنکبوتی شد سه شخصیت خلق کنه که تم یا عنوان حیوانی داشتند: سیلور سیبل (سمور نقره ای)، بلک فاکس (روباه سیاه) و پوما (کارت های سافاری دارای اطلاعات مفیدی درباره حیات وحش بودند که میشد آنها را جمع آوری کرد. نمونه هایی از این کارت را میشه اینجا دید). سیلور سیبل پس از چند حضور در برخی کمیک های مرد عنکبوتی به صورت یک متحد برای او به تصویر کشیده شد.

(البته نه همیشه زیرا گاهی به عنوان مزدور از سوی شخصیت های نیمه خبیث  استخدام میشه تا در ازای دریافت حقوق کارهایی رو براشون انجام بده و اسپایدرمن یا دیگر قهرمانان مارول با این شخصیت ها مشکل دارن و بنابراین با سیلور سیبل هم به مشکل برمیخوردن).

تا اینکه مارول در ماه ژوئن سال 1992 شروع کرد به انتشار کمیک Silver Sable and Wild Pack که نویسنده اش گرگوری رایت و طراحش استیون باتلر بود. این سری 35 شماره دوام داشت تا اینکه در سال 1995 کنسل شد.

کمیک مرد عنکبوتی و سیلور سیبل

پس از آن سیلورسیبل چندین حضور افتخاری در برخی از کمیک بوک ها داشت. یک مینی سریز تحت عنوان Sable and Fortune در سال 2006 منتشر شد که در آن او در کنار شخصیت جایزه بگیر دیگری به نام «دومینیک فورچون» (Dominic Fortune) دیده شد.

کمیک silver sable

این سری اولش قرار بود 6 قسمتی باشد ولی بعدا به 4 قسمت کاهش یافت. از آن به بعد سیلور سیبل به طور جسته و گریخته در عناوین مختلف مارول به عنوان شخصیت مکمل حضور داشته، به ویژه در کمیک های اسپایدرمن.

 

2- سیمکاریا

 سیمکاریا

"سیمکاریا" (Symkaria) در عالم مارول کشوری خیالی و کوچک در شرق اروپا است (در منطقه بالکان). پایتخت این کشور شهری است به نام Aniana. کل کشور هم جمعیتی در حدود 3 میلیون نفر دارد. در پرچم آن سه رنگ سبز و سفید و قرمز به کار رفته (مثل پرچم ایران).

پرچم سیمکاریا 

تا جایی که میدونیم این کشور با این نام دست کم 300 سال قدمت دارد ولی قبلا بخشی از لاتوریا (زادگاه دکتر دووم) بوده و بارها نیز مورد تهاجم نیروهای متخاصم کشورهای دیگر قرار گرفته ولی موفق شده استقلال خودش رو حفظ کنه (البته اگر وقایع اخیر و تهاجم لاتوریا به این کشور رو نادیده بگیریم). سیلور سیبل اهل سیمکاریا است و مظهر آن به شمار میره و بارها به اشکال مختلف به کشورش خدمت کرده است. خانواده او هم به دربار سیمکاریا مرتبط بوده اند. نکته مهم دیگر در خصوص رابطه سیلور سیبل با دکتر دووم است. در حقیقت کشور سیمکاریا در مجاورت کشور و زادگاه ویکتور ون دووم قرار دارد. سیبل و ون دووم هر سال یک ضیافت شام دیپلماتیک در قلعه دووم برگزار میکنند تا رابطه دوستی دو کشور را ادامه دهند زیرا گفته شده دوستی بین سیمکاریا عمیق و ریشه دار بوده و به جنگ جهانی دوم برمیگردد.

 

3- قدرت و قابلیت ها

3- قدرت ها و قابلیت ها

سیلور سیبل یک زن ورزشکار و ژیمناستیک کار است که قدرت های فوق بشری نداره. او در مبارزات تن به تن استاده و در بسیاری از هنرهای رزمی تخصص داره. او همچنین در شمشیربازی و تیراندازی خبره است و در مدیریت و رهبری دیگران تبحر دارد. او لباسی یک دست نقره ای بر تن میکنه ساخته شده از الیاف مصنوعی کولار (کِولار/Kevlar نام تجاری است برای الیاف ساخته شده از پارا آرامید قوی و سبک که با دیگر آرامیدها مثل نومکس و تکنورا ارتباط دارد. به‌طور معمول به صورت نخ یا پارچه‌های بافته شده یا به عنوان یک بخش از مواد کامپوزیتی استفاده می‌شود. در حال حاضر کولار استفاده‌های زیادی دارد اعم از تایر دوچرخه، بادبان‌های مسابقه تا محافظ بدن به علت اینکه نسبت استحکام به وزن آن زیاد است و به این ترتیب با وزن یکسان، ۵ برابر فولاد استحکام دارد). او معمولا با خودش سلاح هایی مثل کاتانا، سلاحی پرتابی و سه شاخه به نام chais، تفنگ گیج کننده (که به مهاجم تکانه ی برقی می دهد) و تپانچه لوله کوتاه حمل میکند. سیلور سیبل معمولا جدیدترین فن آوری ها را در اختیار دارد که توسط "شرکت بین المللی سیبل" در اختیارش قرار میگیرد.

  

4- خانواده سیلور سیبل

پدر سیلور سیبل

خانواده سیلور سیبل تشکیل شده از پدرش به نام «ارنست سابلینوا» (Ernst Sablinova) و عمویش به نام «مورتی». او البته یک دختر عمو هم دارد از عمویی مرحوم شده که تا به حال ندیده ایم به نام «آنا» که سعی میکنه ازش محافظت کنه. مادر سیلور سیبل به نام «آناستازیا» از خاندان اشرافی سیمکاریا بود در مقابل چشمان او و به دست دشمنان پدرش کشته شد. پدرش در طول جنگ جهانی به دلیل حمله نازی ها به کشورش و ظلم هایی که مرتکب شدند گروهی تشکیل داد به نام «دسته وحشی» (Wild Pack) تا باهاشون بجنگه و نازی های آلمان رو شکار کنه. پس از حادثه تلخ کشته شدن مادرش، ارنست سعی کرد دخترش را آموزش بده تا او هم مثل خودش یک مزدور شکارچی نازی ها بشه.

تاریخچه سیلور سیبل

پس از مرگ پدرش، سیلور خودش رهبر دسته وحشی شد و این بار سعی میکرد جنایتکاران جنگی و بین المللی را دستگیر کنه. او همچنین کمپانی خودش به نام "سیلور سیبل اینترنشال" (شرکت بین المللی سیبل) را تاسیس کرد و به مرور به حالت شخصیتی در آمد که از دیگران و به خاطر سود مالی، ماموریت ها و پیشنهادات کاری مختلفی را قبول میکنه. عموی او (مورتی) به عنوان دستیار و مشاور امور مالی سیلور سبیل عمل میکنه. لازم به ذکره که "سیلور سیبل اینترنشال به عنوان منبع درآمد اصلی کشور سیمکاریا محسوب میشه و سیبل پولش رو به کشورش منتقل میکنه.

شرکت بین المللی سیلورسیبل

سیلور سیبل حتی یکی دوبار مرد عنکبوتی را هم استخدام کرده تا برایش کار کنه و در داستانی به نام The Assassin Nation Plot که در دهه 90 میلادی چاپ شد، به او روزی 1000 دلار حقوق داد تا کمکش کنه از جان پادشاه سیمکاریا در یک توطئه بزرگ محافظت کنه.

 (البته اسپایدرمن با اکراه این پیشنهاد رو قبول کرد!)

 

5- سیلور سیبل با «فارینر» ازدواج کرده بود

  سیلور سیبل با «فارینر» ازدواج کرده بود

ما در کمیک بوک های مارول خبیث گمنامی داریم به نام «فارینر» (Foreigner) که ظاهرش و کارهایی که میکنه ما رو به یاد «فرانک کسل» (پانیشر) میندازه. از گذشته و حتی نام واقعی او اطلاعاتی در دست نیست و فقط میدانیم که یک مزدور است و گروهی از آدم کش های حرفه ای دارد به نام "کلوب 1400" . سیلور سیبل و فارینر همیشه مثل رقیب هم بودند ولی متوجه شدیم که مدتیه با هم ازدواج کرده اند ولی پس از اینکه سیلور فهمید فارینر نقشه داره تا رئیس جمهور آمریکا را به قتل برسونه ازش طلاق گرفت. بعد از آن آنها رابطه شون بیشتر حالت رقابتی و حتی خصمانه پیدا کرد و چندین بار سعی کردند که همدیگر رو بکشند. فارینر مدتها در کمیک بوک های اسپایدرمن حضور نداشت تا این که همین اواخر در سری مرد عنکبوتی شگفت انگیز دیده شد و متوجه شدیم که دارد از سیلور سیبل پرستاری میکند (قضیه ش رو در آیتم شماره 7 همین مقاله بهتون میگم).

 

6- سیلور سیبل به خلافکاران شانس مجددی میده تا اصلاح بشوند

ترکیب "دسته وحشی" در طول سالها تغییر کرده و گسترده تر شده و سیلور سیبل حتی ضدقهرمانان و خبیث های سابق را به استخدام آن در آورده و بهشون حقوق داده. به طور مثال  یک بار مرد شنی  به مرد عنکبوتی وسیلور سیبل کمک کرد تا از دست گروه "سندیکای شرارت" (Sinister Syndicate) نجات پیدا کنند.

سندیکای شرارت

سیلور سیبل تحت تاثیر مرد شنی قرار گرفت و  او را برای "دسته وحشی" استخدام کرد:

بعدش هم سیلور سیبل گروهی به نام Outlaws را تشکیل داد که اعضایش را دشمنان سابق مرد عنکبوتی که اصلاح شده بودند، تشکیل میدادند (مثل، «پراولر»، «راکت رِیسِر»، «پوما» و «ویلو دِ ویسپ» و مرد شنی) و گاهی هم به کمک مرد عنکبوتی می آمدند:

گروه outlaws

 

7- مرگ و بازگشت سیلور سیبل (+ سرنوشت سیمکاریا)

مرد عنکبوتی در داستان مهم Ends of Earth با نسخه ای جدید از شش خبیث روبرو شد. دكتر اختاپوس چیزی به پایان زندگی اش نمانده بود و میخواست تمام دنیا را نابود كند و این خبیث ها را دور خودش جمع کرد: ، آفتاب پرست، مرد شنی، راینو، میستریو و الكترو. و این بار قضیه فرق میكرد زیرا هر كدام از اعضای شش خبیث خصومت شخصی با اسپایدرمن داشتند. بنابراين نبرد سختي ميان آنها درگرفت. این بار نقشه دكتر اختاپوس بسیار دقیق و عظیم بود ولی اسپایدرمن در نهایت به كمك ابرقهرمانانی مثل «ثور»، «بیوه سیاه» (Black Widow) و البته سیلور سیبل نقشه او را عقیم گذاشت. لباس جدیدی هم درست کرد که در این مقاله معرفی شده است. ولی این نبرد بدون تلفات نبود زیرا سیبل در مبارزه با راینو ظاهرا کشته شد (او به نظر رسید که غرق شده است).

مرگ سیلور سیبل

ولی بعدا مادام وب به اسپایدرمن اطلاع داد که سیبل در نبرد با افراد دکتر اختاپوس در مقر زیر آبی کشته نشده. تا اینکه او در داستان "هویت آزبورن" (Osborn Identity)   برگشت. در این داستان که به طور کامل در اینجا ترجمه شده است، نورمن آزبورن به معنای واقعی کلمه پوست انداخته بود . یعنی هم صورتش عوض شده بود و هم اینکه وارد عرصه تجارت اسلحه شده بود. در واقع نورمن با ملکه کشور سیمکاریا به نام کُنتِس کارکوف همدست شده بود تا نقشه های خودش رو پیش ببره. اسپایدرمن در مقابله با آزبورن با سیلور سیبل برخورد کرد و تعجب کرد که زنده است. سیبل هم توضیح داد که در نبود او کُنتِس کارکوف چطور کشورش را به خاک سیاه نشانده و آن را به منطقه ای جنگی تبدیل کرده بود.

سیمکاریا

او همچنین ادعا کرد که در مبارزه با راینو از قابلیت خاصی در لباسش برای استتار استفاده کرده بوده تا زنده بماند و از دستش فرار کند. در نهایت مرد عنکبوتی به سیمکاریا رفت و از قابلیت های شرکت "صنایع پارکر" برای کمک به سیلور سیبل به منظور غلبه بر کُنتِس کارکوف استفاده کرد. در مبارزه نهایی هم مرد عنکبوتی، نورمن را شکست داد و سیبل هم در نبردی سنتی با شمشیر، کُنتِس کارکوف را مغلوب خود ساخت.

شمشیر بازی

 اما این پایان کار نبود و در شماره 33 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز (که اینجا ترجمه شده است) بار دیگر شاهد حضور سیلور سیبل و همسر سابقش یعنی «فارینر» بودیم. در واقع سیلور سیبل از فارینر درخواست کمک کرده بود تا بهش کمک کنه فرمولی به نام ابدیت (Infinity Formula) رو پیدا کنه زیرا لازمش داشت برای خنثی کردن نقشه جدید کُنتِس کارکوف که سعی داشت تنش ها با کشور لاتوریا را افزایش بده (او میخواست با استفاده از مهارت های خبیث قدیمی دنیای کمیک بوک های مرد عنکبوتی یعنی آفتاب پرست، دکتر دووم را در خاک آمریکا ترور کنه!). فرمول ابدیت هم به «آفتاب پرست» ربط پیدا میکرد. اسپایدرمن و خواهرش ،ترزا پارکر (که اصلا اعصاب نداشت چون یکی از همکارانش در سازمان "شیلد" به دست افراد آفتاب پرست کشته شده بود) از راه رسیدند و در لحظه ای جنجالی ترزا به سر سیلور سیبل شلیک کرد و معلوم شد او یک ربات انسان نما (LMD) بوده!

خواهر پیتر پارکر

اینجا بود که حقیقت آشکار و معلوم شد در تمام این مدت سیلور سیبل از یک رُبات به عنوان آواتار خودش استفاده میکرده زیرا در اون نبرد با راینو دچار جراحت شدیدی شده بود و وقتی میخواست فرار کنه در آتش سوزی گیر افتاد و بدنش آسیب جدی دید ولی به لطف ردیاب مخفی که فارینر در لباسش کار گذاشته بود ، پیدا شد و برای اینکه مردم کشورش امید خودشون رو از دست ندن دست به این نیرنگ زد.

ربات سیلور سیبل

او برای زنده موندن و برگشتن به حالت عادی نیاز مبرمی به فرمول ابدیت داشت و در این مدت فارینر داشته ازش پرستاری میکرده (پیتر و ترزا موافقت کردن فرمول برای تزریق به سیلور سیبل به کار گرفته بشه). و در ادامه کُنتِس کارکوف به سیلور سیبل در بیمارستان سر زد و گفت که خبر داره به چه وضعیتی دچار شده و از نقشه خودش در حمله دووم سخن گفت و اینکه اینجوری کشورهای جهان به سیمکاریا برای مقابله با دووم و لاتوریا بهشون کمک مالی میکنند.

اما در شماره 8 از کمیک Doctor Doom دیدیم که دووم برای تلافی به سیمکاریا حمله و آنجا را به خاک لاتوریا ملحق نمود. کُنتِس کارکوف هم در دوئل شمشیر بازی با دووم کشته شد. حالا احتمالا در داستانی در آینده سیلور سیبل دوباره حالش خوب میشه و سعی میکنه کشورش رو از چنگال نجات دووم نجات بده. باید صبر کرد و دید...

 

8- سیلور سیبل در دنیای آلتمیت

سیلور سیبل در دنیای آلتمیت

در دنیای کمیک بوک های آلتمیت، سیلور سیبل حضور داره و مثل دنیای اصلی رهبر گروه مزدوران بین المللی "دسته وحشی" است. او  اهل سیمکاریاست ولی فرقش اینه که کودکی سختی داشته چون پدرش بهش بی توجهی میکرد و مادرش هم یک دائم الخمر بود. پدرش  شکارچی نازی هایی بود که در جنگ جهانی دست به جنایت جنگی زده بودند. سیلور سیبل پدرش را در حالی که در بستر مرگ بود بخشید و تصمیم گرفت راهش  را ادامه دهد. او درسته دشمن اسپایدرمن به حساب میومد ولی یک شخصیت خبیث نبود و بیشتر یک جایزه بگیر بود که خصومت شخصی با اسپایدرمن نداشت ولی استخدام شد تا او را دستگیر کند.

 

 9- سونی قصد داشت فیلم مشترک سیلور سیبل و گربه سیاه را بسازه که کنسل شد!

سونی قصد داشت فیلم مشترک سیلور سیبل و گربه سیاه را بسازه که کنسل شد!

دو سال پیش شرکت سونی که رایت سینمایی شخصیت های دنیای مرد عنکبوتی را در اختیار دارد خبر داد که قراره براساس شخصیت های گربه سیاه و سیلور سیبل یک فیلم مشترک بسازد به نام  "سیلور و بلک" (Silver & Black) ! (خبرش اینجاست) سونی حتی تاریخ اکران و کارگردان این فیلم را نیز تعیین کرد: خانم «جینا پرنس-بایثوود» (Gina Prince-Bythewood)  که سابقه ساخت قسمت پایلوت سریال  مارول به نام "کلوک و داگر" را در کارنامه خودش داره. و ما در اینجا خلاصه داستان احتمالی این فیلم را نیز منتشر کردیم. اما به تازگی خبر دیگری منتشر شد مبنی بر اینکه این فیلم کنسل شده . مسئولین سونی گفتند: "تصمیم گرفته ایم به خاطر پتانسیل بالای شخصیت گربه سیاه او را از فیلم مشترک با سیلور سیبل خارج کنیم تا براش فیلم مجزا بسازیم!!!". در هر حال چیزی که مشخصه اینه که این فیلم ساخته نمیشه. ولی چند وقت پیش برخی از بخش های فیلمنامه این فیلم در اینترنت لو رفت که میتونید در اینجا اطلاعاتش رو بخونید. طبق این اطلاعات، فیلم قرار بود بیشتر حول و حوش شخصیت «سیلور سیبل» بچرخد: یک جایزه بگیر که برای وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا کار میکند و ماموریت پیدا میکنه تا «فلیشیا هاردی» ملقب به گربه سیاه را دستگیر و تحویل بده. در گذشته روی فلیشیا هاردی یک سری آزمایش و جراحی انجام شده بوده  توسط دکتر «مندل استرام» ملقب به «رُبات مستر» که البته بهش Gaunt هم گفته میشه. مندل استرام قرار بوده در بدن فلیشیا نوعی هوش مصنوعی کار بگذاره تا قدرت های جسمانی اش افزایش یابد. معلوم نیست این قدرت ها دقیقا چی بودند ولی مشخصه که در نتیجه آنها سرعت و قدرت بدنی فلیشیا افزایش یافته بوده. در فیلمنامه نوشته شده  بود که گربه سیاه پس از به دست آوردن قدرت های خودش از محل آزمایشگاه فرار کرد و مستقیماً رفت به مرز آمریکای جنوبی تا از کشور خارج بشه. در همین اثنا، متوجه میشدیم که سیلور سیبل نیز انگیزه های شخصی خودش را برای دستگیری فلیشیا دارد. در واقع مندل استرام باعث مرگ پدر سیلور سیبل و شکنجه  و قتل بسیاری از هموطنان او در کشور "سیمکاریا" بوده و بنابراین سیلور سیبل میخواست از طریق فلیشیا به استرام برسه و ازش انتقام بگیره و ...

 

10- حضور در گونه های دیگر سرگرمی

اولین حضور سیلور سیبل در دنیای انیمیشن برمیگرده به سریال "اسپایدرمن مجموعه کارتونی" در دهه 90 میلادی. در این سریال ظاهر و شخصیت پردازی او مثل دنیای کمیک بود.

کارتون مرد عنکبوتی

در "اسپایدرمن: مجموعه جدید کارتونی" هم سیلور سیبل در دو اپیزود مهم حضور داشت. او استخدام شده بود تا تروریستی بین المللی به نام «پیرانها» را بکشد که به دفتر شهردار شهر نفوذ کرده بود و میخواست رئیس جمهور یک کشور دیگر را که به آمریکا سفر کرده بود بکشد. ولی مرد عنکبوتی فکر کرد او میخواهد به شهردار حمله کند و باهاش درگیر شد. 

در سریال تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" شاهد تغییری بزرگی در شخصیت سیلور سیبل بودیم. او در این سریال دختر یکی از روسای خلافکاری شهر به نام «سیلورمین» بود که قبلا با کله چکشی رابطه رومانتیک داشته!

کارتون سیلور سیبل

در جدیدترین سریال  مرد عنکبوتی که پخش آن از سال 2017 شروع شده نیز این شخصیت حضور داشت. او و دسته وحشی استخدام شدند تا دستگاهی به نام Neuro Cortex   را از مجتمع آموزشی هورایزون به سرقت ببرند.

سیلور سیبل مجموعاً در 9 گیم در دنیای بازی حضور پیدا کرده که قطعا مهم ترین و برجسته ترین آنها برمیگرده به بازی اسپایدرمن برای کنسول انحصاری PS4 که در آن سیلور سیبل و مزدورانش توسط شهردار آزبورن استخدام شدند و البته او نقش اساسی در DLC سوم بازی داشت و نوعی تیم آپ بین او و مرد عنکبوتی علیه کله چکشی و افرادش که از تجهیزات او سوء استفاده کرده بودن رو شاهد بودیم. در بازی مایلز مورالز که اخیرا عرضه شد نیز دیدیم که پیتر پارکر برای ملحق شدن به مری جین به سیمکاریا رفت!

بازی های سیلور سیبل 

 

مهدی ترابی مهربانی

  All rights reserved © Spidey.ir 2021

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 چیزی که از فیلمنامه لو رفته فیلم "سیلور و بلک" (SILVER & BLACK) فهمیدیم!

5 دفعه که مردعنکبوتی در شماره نخست کمیک بوک های جدید ابرقهرمانی حضور افتخاری داشت!

سونی فیلم مشترک بلک کت/سیلور سیبل را میسازد!

20 نبرد برتر مرد عنکبوتی و گرین گابلین در دنیای کمیک، انیمیشن، بازی و سینما

10 حقیقت بسیار مهمی که باید درباره "گربه سیاه" (BLACK CAT) بدانید

معرفی اصلی ترین متحدان مرد عنكبوتی: سیلور سیبل

بزرگان تاریخ كمیك بوك های مرد عنكبوتی: تام دی فالكو

10 حقیقت مهمی که باید درباره "مرد شنی" (SANDMAN) بدانید

جزئیات جدیدی از نقش نورمن آزبورن در فیلم مشترک "سیلور سیبل و بلک کت" مشخص شد

سونی قصد دارد فیلم اختصاصی "سیلک" (SILK) را بسازد

سونی تاریخ اکران فیلم مشترک "بلک کت" و "سیلور سیبل" را تعیین کرد

شایعه: حضور نورمن آزبورن، کریون شکارچی و زن عنکبوتی در فیلم "سیلور & بلک"!

خبرهای عجیب و غریب از فیلم های جدید سونی براساس دنیای کمیک های مرد عنکبوتی

10 ویلنِ مربوط به اسپایدرمن که دوست داریم آن‌ها را در آینده‌ی MCU ببینیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

pouya1386
#1 pouya1386 1399-11-04 09:22
ممنون استاد ترابی عالی بود
فقط سایتی رو سراغ دارین که وانداویژن رو بصورت فارسی ازش دانلود کنم.
نقل قول کردن
amirali dark 2021
#2 amirali dark 2021 1399-11-04 09:53
ممنون
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#3 iron man Amir karimi 1399-11-04 09:55
سلام . ممنون از استاد ترابی واقعا این چند روز واقعا ترکوندید و عالی بودید .
من یک اطلاعات کمی ازش داشتم ولی به لطف شما الان اطلاعاتم دربارش زیاد شد
بازم ممنون از استاد ترابی عزیز
نقل قول کردن
super spider
#4 super spider 1399-11-04 10:47
عالی بود
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#5 AM SM BM SM 1399-11-04 11:05
سلام
خیلی ممنون بابت مقاله.
واقعا دیگه فکر نمی کنم زوایایی از مرد عنکبوتی باقی مونده باشه و شما اون رو فاش نکرده باشید!
الان یه لحظه به اون اسم های شش خبیثی که دکتر اختاپوس در حال مرگش ساخته دقت کنید شما برای همه شون مقاله های حقیقت(Fact) نوشتید! :o :o واقعا دست مریزاد.
من اون حضور سیلور سیبل رو در سریال مرد عنکبوتی خارق العاده رو دیدم که اتفاقا در دو اپیزود مهم حضور داشت و اتفاقا حضورش خیلی جالب بود و تعامل هاش و بده بستان های و با کله چکشی خیلی جالب بود.( همین طور تعامل های مرد عنکبوتی با دوتاشون :-* :-* ).
ولی به نظرم فیلم اختصاصی گربه سیاه( و اکثر شخصیت های مکمل) بدون مرد عنکبوتی اصلا نمی تونه جالب باشه چون حداقل نصف غنای شخصیت گربه سیاه در تعامل های او با مرد عنکبوتی است. البته به نظر من.
با تشکر ;-)
نقل قول کردن
mani34521
#6 mani34521 1399-11-04 11:06
سلام آقای ترابی من هنوز مقاله رو نخوندم ولی یک سوال از شما دارم (ببخشید بابت اسپم) من داشتم یکی از مقاله هاتون که به معرفی دشمنان مرد عنکبوتی مربوط میشد میخوندم که به شخصیت بیتل رسیدم بعد مقاله ای مشابه اش پیدا کردم که نوشته بود 10 حقیقتی که باید در باره بیتل بدانید ولی من وقتی روش کلیک کردم یک صفحه با ارور 404 دریافت کردم هرکاری هم کردم درست نشد میخواستم بدونم مشکلش چیه ؟
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1399-11-04 11:18
به نقل از mani34521:
سلام آقای ترابی من هنوز مقاله رو نخوندم ولی یک سوال از شما دارم (ببخشید بابت اسپم) من داشتم یکی از مقاله هاتون که به معرفی دشمنان مرد عنکبوتی مربوط میشد میخوندم که به شخصیت بیتل رسیدم بعد مقاله ای مشابه اش پیدا کردم که نوشته بود 10 حقیقتی که باید در باره بیتل بدانید ولی من وقتی روش کلیک کردم یک صفحه با ارور 404 دریافت کردم هرکاری هم کردم درست نشد میخواستم بدونم مشکلش چیه ؟

به زودی مقاله حقیقت های مهم بیتل میاد روی سایت اون مشکل هم حل میشه
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#8 Mr. Doctor 1399-11-04 11:53
خسته نباشید استاد ترابی خیلی عالی بود
نمیدونم چرا ولی همیشه از این جور شخصیت ها که کاملا خبیث و یا کاملا قهرمان نیستند،خوشم میومده،مخصوصا این شخصیت که چون در کمیک های اسپایدی هم هست بیشتر دوستش دارم.
امیدوارم در اینده بیشتر در کمیک های اسپایدی و حتی کمیک اختصاصی خودش،ببینیمش
ممنون از شما
نقل قول کردن
Doctor.who
#9 Doctor.who 1399-11-04 14:35
از دیدگاه شخصی من این شخصیت می تونه بهتر بشه و کمی شخصیت پردازی ضعیفی داره و در چند کمیک این را مشاهده کردم. این شخصیت دارای نقاط قوت شدیدی است ولی در همان اندازه نقاط ضعفی هم دارد که دلیل آن شاید توجه کمتر به این شخصیت است.
شاید بهترین حالت حضورش را در سری جدید کارتونی مرد عنکبوتی دیدم و همچنین شماره هایی از مرد عنکبوتی شگفت انگیز.
خیلی مقاله ی خوبی بود. سپاس آقای ترابی مهربانی.
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1399-11-04 14:52
به نقل از Doctor.who:
از دیدگاه شخصی من این شخصیت می تونه بهتر بشه و کمی شخصیت پردازی ضعیفی داره و در چند کمیک این را مشاهده کردم. این شخصیت دارای نقاط قوت شدیدی است ولی در همان اندازه نقاط ضعفی هم دارد که دلیل آن شاید توجه کمتر به این شخصیت است.
شاید بهترین حالت حضورش را در سری جدید کارتونی مرد عنکبوتی دیدم و همچنین شماره هایی از مرد عنکبوتی شگفت انگیز.
خیلی مقاله ی خوبی بود. سپاس آقای ترابی مهربانی.

ممنون از نظر شما. میشه درباره نقاط ضعف این شخصیت توضیح ارائه کنید؟ البته من خودم هی وقت طرفدار این شخصیت نبودم و به خصوص در بازی اسپایدرمن ps4 به نظرم خیلی رو مخ بود و یکی دو بار به طور عجیب و غیر قابل قبولی مرد عنکبوتی رو بهش ضربه زد که برام اصلا قابل قبول نبود
ولی در حد خودش میتونه تو یه سری از داستان ها جذابیت داشته باشه چون نوعی وجهه بین المللی داره و مزدوره که بین خباثث و قهرمان بودن حرکت میکنه که میتونه به خوبی به کار گرفته بشه و فقط در همین حد و نباید انتظار و توقع زیادی ازش داشت
نقل قول کردن
Doctor.who
#11 Doctor.who 1399-11-04 20:55
به نقل از mtm:
به نقل از Doctor.who:
از دیدگاه شخصی من این شخصیت می تونه بهتر بشه و کمی شخصیت پردازی ضعیفی داره و در چند کمیک این را مشاهده کردم. این شخصیت دارای نقاط قوت شدیدی است ولی در همان اندازه نقاط ضعفی هم دارد که دلیل آن شاید توجه کمتر به این شخصیت است.
شاید بهترین حالت حضورش را در سری جدید کارتونی مرد عنکبوتی دیدم و همچنین شماره هایی از مرد عنکبوتی شگفت انگیز.
خیلی مقاله ی خوبی بود. سپاس آقای ترابی مهربانی.

ممنون از نظر شما. میشه درباره نقاط ضعف این شخصیت توضیح ارائه کنید؟ البته من خودم هی وقت طرفدار این شخصیت نبودم و به خصوص در بازی اسپایدرمن ps4 به نظرم خیلی رو مخ بود و یکی دو بار به طور عجیب و غیر قابل قبولی مرد عنکبوتی رو بهش ضربه زد که برام اصلا قابل قبول نبود
ولی در حد خودش میتونه تو یه سری از داستان ها جذابیت داشته باشه چون نوعی وجهه بین المللی داره و مزدوره که بین خباثث و قهرمان بودن حرکت میکنه که میتونه به خوبی به کار گرفته بشه و فقط در همین حد و نباید انتظار و توقع زیادی ازش داشت

بله درست می فرمایید. نقاط ضعفش از دیدگاه من این است که شخصیت پردازی آن است که در بازی اسپایدرمن همان طور که فرمودید بیشتر نقش شرورانه داشت تا قهرمانانه. شاید به نوعی بتوان این شخصیت را در گروه ضدقهرمان ها گذاشت و نوعی شورشی و آزاد است(یاغی) و این شخصیت شاید به مقدار زیادی شبیه گربه‌ی سیاه (Black cat) است. من خودم امیدوارم این شخصیت رو در فیلم و سریال های مرد عنکبوتی یا حتی کمیک هایش بیشتر ببینم ولی زمانی که بتواند چیزی متفاوت نشان دهد تا این تکراری بودن بین ضدقهرمان بودن هایش از بین برود.
نقل قول کردن
CAPITAN VENOM
#12 CAPITAN VENOM 1399-11-04 21:46
یادش بخیر تو سریال spider-man animated series تو اون اپیزود های مربوط به رد اسکال، الکترو ،و کاپتان آمریکا به اسپایدرمن کمک میکرد
اولش تحت استخدام پسر رد اسکال که تو همون سریال به الکترو تبدیل میشد بود بعد معلوم شد وه حالت دو جانبه کار میکرده و میخواسته جلوی اونا رو بگیره
نقل قول کردن
ilia 1388
#13 ilia 1388 1399-11-05 16:36
خیلی مقاله ی خوبی بود آقای ترابی
نقل قول کردن
spider peter
#14 spider peter 1399-11-05 18:38
سلام ممنون از استاد ترابی
من خودم از شخصیت سیلور سیبیل خوشم میومد و اطلاعات کمی ازش داشتم من اولین بار اونو تو بازی مرد عنکبوتی : دنیاهای از هم گسیخته دیدم
نقل قول کردن
VenomNinja
#15 VenomNinja 1399-11-06 05:50
خیلی ساده بگم:زیبا،خلاصه، کامل و کاربردی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37