10 خبیث دنیای سینمایی مارول و همتایان آنان در انیمیشن های دیزنی!

10-قهرمان-دنیای-سینمایی-مارول-و-همتایان-آنان-در-انیمیشن-های-دیزنی

هواداران هر دو فرنچایز متوجه شده اند که برخی از ویلن های MCU تشابهاتی با ویلن های دیزنی دارند ولی کدومشون بیشتر با هم مَچ هستند؟

مقدمه: هم دیزنی و هم دنیای سینمایی مارول دارای ویلن های منحصر به فرد خود هستند. چه خوب یا بد، چه بامزه یا ترسناک ،  این ویلن ها به خاطر شخصیت پردازی جذاب خود برجسته و خاص میشوند. برخی شون خصوصیات با اهدافی دارند که با هم اشتراک پیدا میکنند. و اصلا شاید دلیل اصلی اینکه مخاطبین با برخی ویلن ها بیشتر حال میکنند این باشه که شبیه به ویلن های محبوب شون در فرنچایزهای دیگر هستند. جاستین همر و پرنس جان میتونند دوستان خوبی برای هم باشند و التران و دوریس اونقدر شبیه هستند که میتونند یکدیگر را تکه تکه کنند! و حالا با ما باشید و این مقاله fun از وب سایت screenrant ...

 

10- آدریان تومز و مدوسا (Adrian Toomes & Medusa)

آدریان تومز و مدوسا (Adrian Toomes & Medusa)

در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" ، تومز وقتی کسب و کارش رو از دست داد بسیار مستاصل شد و به حرفه تبهکارانه ای روی آورد تا بتونه اطمینان حاصل کنه از اینکه میتونه خانواده ش را حمایت مالی میکنه، اونم به هر روشی که بشه. و وقتی زندگی اش به خطر افتاد (اینکه ممکنه اسپایدرمن او را لو بده) در اینکه او را بکشه تردیدی به خود راه نداد. از سوی دیگر، مدوسا به عنوان خبیث انیمیشن کلاسیک دیزنی به نام "نجات دهندگان" (محصول سال 1977) از هر منبعی که در اختیار داره استفاده میکنه برای اینکه خودش رو جمع و جور کنه و درسته که خودخواه تر از تومز بود و برخلاف او خانواده ای هم نداشت که بخواد ازش حمایت کنه ولی برای رسیدن به چیزی که میخواست دست به جنایت زد. هر دوی مدوسا و تومز مشکلی نداشتند که آدم های کم سن و سال (پیتر و پنی) در راه رسیدن به هدف شان قربانی اش شوند و برای آنها هدف وسیله را توجیه میکرد.

 

9- براک راملو و گستون (Brock Rumlow & Gaston)

براک راملو و گستون (Brock Rumlow & Gaston)

راملو ملقب به کراس بونز در دنیای سینمایی مارول دارای لحظاتی بود که حاکی از غرور و تکبر بود. او چیزی نبود جز یک مزدور درجه 2 هایدرا ولی خیال میکرد میتونه امثال کاپیتان آمریکا و فالکون رو شکست بده. غرور گستون در انیمیشن جاودانه "دیو و دلبر" و اعتماد به نفس کاذبی که به خودش داره ما رو به یاد راملو میندازه. او مطمئن بود بِل در یک چشم به هم زدن باهاش ازدواج میکنه و مطمئن بود که دیو را میتونه به آسانی شکست بده. ولی هر دوشون فهمیدند که چقدر اشتباه میکردند.

 

8- کیلیان و هادس (Killian & Hades)

کیلیان و هادس (Killian & Hades)

آلدریچ کیلیان در "مرد آهنی 3" پس از اینکه استارک او را تحقیر کرد خیلی بهش برخورد و این کینه منجر شد به درست شدن Extremis که عواقبش برای تونی گران تمام شد. خباثت کیلیان از کینه و تحقیر متولد شد، درست مثل هادس. او هم در کارتون نه چندان موفق "هرکول" عصبانی بود زیرا توسط زئوس به دنیای زیرین طرد شده بود. هر دوی آنها تنفر و کینه نسبت به قهرمان داستان داشتند و از روش های خبیثانه ای برای رسیدن به اهداف خود استفاده کردند که البته برایشان نتیجه مناسبی در بر نداشت.

 

7- جاستین همر و پرنس جان (Justine Hammer & Prince John)

جاستین همر و پرنس جان (Justine Hammer & Prince John)

مثل پرنس جان در انیمیشن خاطره انگیز "رابین هود"، جاستین همر هم در MCU زیاد جدی گرفته نمیشود. همر یکی از ویلن های "آیرون من ۲" بود و حتی تونی استارک هم او را جدی نمیگرفت! همر اشتباه بزرگی کرد که فکر کرد میتونه به آیوان وانکو اعتماد کنه تا به هدفش برسه. این تصمیم نشان داد آدم شناس خوبی نیست و دودش هم در نهایت در چشم خودش رفت. به طور مشابه  پرنس جان نیز هم قادر به انجام کارهای خودش نبود و نمیشد در موقع ضروری بهش اتکا کرد که اوضاع را رو به راه کنه (یادتونه چطور پنهان میشد و شستش رو میک‌ میزد؟!).

 

6- هِلا و جعفر (Hela & Jafar)

هِلا و جعفر (Hela & Jafar)

در فیلم "ثور: رگنورک" ، هلا بسیار مشتاق بود تا پدرش را از سر راه برداره و خودش کنترل آسگارد را به دست بگیره. او حتی به راحتی بر ثور و لوکی نیز پیروز شد ولی در نهایت حرص و طمعش برای قدرت باعث سقوطش شد. جعفر در انیمیشن شاهکار "علاءالدین" نیز خیلی شبیه او بود. زیر او نیز به دنبال تاج و تخت "عقربه" (اگرابه) بود. وقتی چراغ جادو را به دست آورد آرزو کرد سلطان باشد و دست آخر آرزو کرد قوی ترین موجود عالم شود و به جینی تبدیل شد و اینگونه شکست خورد و زندانی شد. هلا و جعفر قطعا از طریق انگیزه های خبیث و سرنوشت محتوم خودشون به هم مرتبط هستند.

 

5- دورمامو و شیر خان (Dormammu & Shere Khan)

دورمامو و شیر خان (Dormammu & Shere Khan)

دورمامو در "دکتر استرنج" بسیار به توانایی های خود اعتماد داشت و طبق قواعد خودش عمل میکرد. او همچنین از زجر دادن دیگران لذت میبرد (اشاره به بارها و بارها کشتن دکتر استرنج). و این بی شباهت به شیرخان در انیمیشن کلاسیک دیزنی، "کتاب جنگل" نیست که از ترساندن و تهدید کردن Kaa لذت میبرد (وقتی حس کرد فردی را ازش در درختش پنهان کرده). هردوی شیرخان و دورمامو عاشق قانون و قاعده گذاشتن و تهدید کردن دیگران هستند و اصلا از اینکه کسی مثل دکتر استرنج یا موگلی از راه برسد و "نظام" شان را برهم بزند خوششان نمی آید.

 

4- عوبادیا استین و اِدگار بالتازار (Obadiah Stane & Edgar Balthazar)

عوبادیا استین و اِدگار بالتازار (Obadiah Stane & Edgar Balthazar)

عوبادیا استین خبیث اصلی فیلم تاریخساز "مرد آهنی" بود. او "صنایع استارک" را برای خودش میخواست و چندین بار تلاش کرد تونی استارک را به قتل برسونه تا به رویای خودش برسه. خودخواهی و طمع او باعث شد به لبه پرتگاه برده بشه و خودش رو به آیرون مانگر (آهنچی) تبدیل کنه. استین حسود بود و چیزی را میخواست ‌که مال خودش نبود. همین طور ادگار بالتازار  در "گربه های اشرافی" عصبانی شد وقتی فهمید کارفرمایش (که سالها بهش وفادار بود و خدمت کرده بود) میخواهد کل ثروتش را به جای او برای گربه هایش به ارث بگذارد. استین و ادگار خودشان را به سختی زیادی انداختند تا به چیزی که حس میکردند حقشان است برسند (البته استین به مراتب مسیر خشن تری را پیمود!) ولی هیچ یک موفق نبود.

 

3- آلترون و دوریس (Ultron & Doris)

آلترون و دوریس (Ultron & Doris)

آلترون و دوریس (خبیث "ملاقات با خانواده رابینسون") هردوشون از خالقین خود متنفر بودند (یعنی از تونی استارک و کورنلیوس رابینسون). هردوی آنها علیه چیزی که برایش برنامه ریزی شده بودند شورش کردند. آلترون مصمم بود جهان را از بشریت خلاص کنه ولی دوریس میخواست کنترلشون کنه. پس هر دو به شکل خودشون میخواستند بر دنیا سلطه پیدا کنند. آنها قطعا مشترکاتی با هم دارند و جالب میشد اگر با هم ملاقات میکردند (واقعا چه جنگ قدرتی میشد!.

 

2- ثانوس و مادر گاتل (Thanos & Mother Gothel)

ثانوس و مادر گاتل (Thanos & Mother Gothel)

ثانوس به دنبال این بود که با نابودی جمعیت موجودات مختلف عالم را نجات دهد و این نظر قاطع او بود که در MCU  و به ویژه در "جنگ بینهایت" و " پایان بازی" دیده شد. او کاملا متقاعد گشته بود که باید این کار را کرد و مایل بود هر چیزی و هر کسی را قربانی کند که شامل دختر خوانده ش (گامورا) نیز میشد. شخصیت مادر گاتل در انیمیشن "گیسوکمند"  هم میخواست خودش را جوان و زیبا نگه دارد ، حتی اگر به قیمت کل عمر راپونزل تمام شود و حتی اگر نیازمندان از قدرت شفادهی موهای او محروم شوند. ثانوس و گاتل هر دو فکر میکردند عقل کل هستند و اینکه بهای هر چیزی که سد راهشان شود را باید پرداخت.

 

1- لوکی و کا (Loki & Kaa)

 لوکی و کا (Loki & Kaa)

لوکی همیشه و به هر شکلی مشغول نقشه کشیدن و دسیسه چینی و شیطنت است ، حالا یا وقتی داره سر به سر ثور میگذاره یا لشکر چیتاری خودش را به زمین میاره. او همیشه نقشه ای در آستین و انگیزه ای پنهان داره. کا  (Kaa) در "کتاب جنگل" نیز همین طور است. او میگوید "به من اعتماد کنید" ولی موگلی و بقیه هرگز نباید چنین اشتباهی را مرتکب شوند. کا همچنین موفق میشه باگیرا را هم به طور موقتی هیپنوتیزم کند. او ماهر و مکار  است ولی در پایان نه او و نه لوکی قادر نبودند پیروز شوند و چیزی جز تاسف برایشان باقی نماند.

 

نظر شما چیست؟ شما چطور شخصیت های مارول و انیمیشن های کلاسیک دیزنی  را با هم مَچ میکنید؟!

 

مترجم: سارا عفتی

سارا عفتی

منبعسایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 قهرمان دنیای سینمایی مارول و همتایان آنان در فیلم های هری پاتر!

شخصیت شناسی/شبیه کدام قهرمان دنیای سینمایی مارول هستی؟

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام عنکبوتی هستی؟

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام شخصیت انیمیشن "مردعنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی" هستی؟

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام یک از دشمنان مردعنکبوتی هستی؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Sarah
#1 Sarah 1400-02-23 19:55
با تشکر از استاد ترابی عزیزم که این مقاله جالب و fun را به مناسبت فرا رسیدن عید فطر برای ترجمه به من معرفی کردن
عیدتون مبارک و لطفا هرجا غلط تایپی دیدید اطلاع دهید تا درت بشه
ضمنا قبلا مقاله ای مشابه با سری هری پاتر کار کرده بودم که دعوت میکنم اگه نخوندید در لینک زیر آن را بخوانید:
b2n.ir/x18153
;-)
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1400-02-23 20:02
به نقل از Sarah:
با تشکر از استاد ترابی عزیزم که این مقاله جالب و fun را به مناسبت فرا رسیدن عید فطر برای ترجمه به من معرفی کردن
عیدتون مبارک و لطفا هرجا غلط تایپی دیدید اطلاع دهید تا درت بشه
ضمنا قبلا مقاله ای مشابه با سری هری پاتر کار کرده بودم که دعوت میکنم اگه نخوندید در لینک زیر آن را بخوانید:
b2n.ir/x18153
;-)

سپاس بسیار از شما سارا خانم گرامی. به نشانه ادب و تشکر از شما مقاله تشابهات ام سی یو و هری پارتر هم دوباره در صفحه نخست سایت قرار گرفت
نقل قول کردن
Agent bishop
#3 Agent bishop 1400-02-23 20:14
مقاله خیلی خوبی بود خانم عفتی و خاطرات کودکی ما هم دوره شد .
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#4 Ehsan Spider 1400-02-23 21:27
سلام

خیلی ممنون خانم عفتی.دستتون درد نکنه . به نظر من شما یکی از برترین مقاله نویس های سایت هستید و ترجیحا به نظرم جز سه نفر برتر.


این سایت چه مقاله جالب و فانی نوشته. تقریباً وقتی بچه بودم همه اون انیمشن ها رو دیدم حتی دخترونه هاشو (بچه بودم دیگه) ولی الان چیز خاصی یادم نیست و همینطور که شما با ترجمه خوبتون متن رو پیش میبردید. منم خود خورد یادم می اومد.

مورد یک خیلی جالب بود لوکی هم با اون عصا خودش به نوعی هیپنوتیزم میکرد و اون بلایی که سر بازتون آورد و...
به نظرم مورد ۳ شاهکار و گل سر سبد مقاله بود.
مورد ۲ هم شباهت عجیبی داشت اونم قربانی کردن دخترهاشون بود.
نقل قول کردن
P.B.P
#5 P.B.P 1400-02-23 21:34
مقاله فان و زیبایی بود.در کل خوب بود.
ممنون.
نقل قول کردن
spider and venom
#6 spider and venom 1400-02-23 21:35
مقاله عالی بود خانم عفتی خسته نباشید
عیدتون مبارک
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#7 Kia Iron Man 1400-02-23 22:42
خسته نباشید خانم عفتی. مقاله فان و جالبی بود. واقعا کیه که انیمیشن های دیزنی رو ندیده باشه؟ با اکثر موارد موافقم به جز مورد یک. به نظرم اسکار در انیمیشن Lion King بیشتر شبیه لوکی بود. کلا رابطه لوکی و ثور خیلی شبیه رابطه اسکار و سیمبا بود. هر دو تقابل بین زور بازو و هوش بود. اسکار و لوکی هر دو به برادرانشان حسودی میکردند و چون زورشون بهشون نمیرسید مجبور بودند از راه حیله و نیرنگ وارد بشن. اسکار و لوکی هر دو حاضر بودند هر کاری بکنن تا تاج و تخت رو از برادرشون بگیرن و در این راه از هیچ تلاشی غافل نمیشدن. تنها فرق بین این دو این بود که اسکار برخلاف لوکی، سرانجام موفق شد برادرش رو بکشه و به هدفش برسه ولی اونم در نهایت شکست خورد.
راستی عید همگی مبارک
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#8 AmirhoseinJafari2005 1400-02-24 01:05
واقعا عالی و خلاقانه بود.... خسته نباشید ;-)
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#9 AmirhoseinJafari2005 1400-02-24 01:15
من خیلی از هادس و گستون خوشم میاد... خیلی باحالن... از یه طرفی هم شدیدا ضایع میشدن :lol:
مثلا اونجایی که بل در رو یهو باز کرد و گستون با سر رفت تو لجن :lol:
هادس هم یه جا به تایتان ها میگفت درمار از روزگار هرکول در بیارن... بعدش یهو اسب هرکول ، آتیش های رو سرش رو خاموش کرد بعدش هادس گفت: ای داد! موهام کجا رفتن؟ :D
.
راستی آقای ترابی شما از کدوم انیمیشن های دیزنی خوشتون میاد؟
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1400-02-24 11:37
به نقل از AmirhoseinJafari2005:

راستی آقای ترابی شما از کدوم انیمیشن های دیزنی خوشتون میاد؟

از خیلی هاشون ولی اونایی که همیشه تو ذهنمنه سیندرلا، علاالدین و رابین هود هستن
نقل قول کردن
a.v.s
#11 a.v.s 1400-02-24 13:58
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:

راستی آقای ترابی شما از کدوم انیمیشن های دیزنی خوشتون میاد؟

از خیلی هاشون ولی اونایی که همیشه تو ذهنمنه سیندرلا، علاالدین و رابین هود هستن

گفتید رابین هود، جا داره یادی کنیم از دیالوگ پرنس جان زمانی که حادثه ای براش رخ میداد و نعره میزد: ماااماااااااانن نن و شصتشو میکرد تو دهنش. تاجش هم میوفتاد رو صورتش :lol:

راستش خودم نمیدونم چرا نمیتونم از دیزنی مثال بزنم (چون گزینه های متنوعی هست) ولی مثلا میتونم از پیکسار مثال بزنم کدوماش همیشه تو ذهنمه:
داستان اسباب بازی ها، موش سرآشپز، وال-ای، و کارخانه هیولاها
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#12 Ehsan Spider 1400-02-24 16:15
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:

راستی آقای ترابی شما از کدوم انیمیشن های دیزنی خوشتون میاد؟

از خیلی هاشون ولی اونایی که همیشه تو ذهنمنه سیندرلا، علاالدین و رابین هود هستن


برای منم همیشه فراموش نشدنی و نوستالژیک بودن این علاالدین و رابین هود و مورد سه این مقاله رو هم خیلی دوست داشتم اون موقع ها. این سیندرلا رو چند بار یه پارتشو دیدم یعنی کامل ندیدم راستش خانواده خیلی دوست داشتن.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#13 AmirhoseinJafari2005 1400-02-24 17:37
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:

راستی آقای ترابی شما از کدوم انیمیشن های دیزنی خوشتون میاد؟

از خیلی هاشون ولی اونایی که همیشه تو ذهنمنه سیندرلا، علاالدین و رابین هود هستن

ممنون بابت پاسخون.... من از انیمیشن هرکول ۱۹۹۷ با انیمیشن دیو و دلبر خیلی خوشم میاد... این دوتا خیلی عالین ، از نظر من :lol:
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#14 AmirhoseinJafari2005 1400-02-24 18:18
به نقل از a.v.s:
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:

راستی آقای ترابی شما از کدوم انیمیشن های دیزنی خوشتون میاد؟

از خیلی هاشون ولی اونایی که همیشه تو ذهنمنه سیندرلا، علاالدین و رابین هود هستن

گفتید رابین هود، جا داره یادی کنیم از دیالوگ پرنس جان زمانی که حادثه ای براش رخ میداد و نعره میزد: ماااماااااااانننن و شصتشو میکرد تو دهنش. تاجش هم میوفتاد رو صورتش :lol:

راستش خودم نمیدونم چرا نمیتونم از دیزنی مثال بزنم (چون گزینه های متنوعی هست) ولی مثلا میتونم از پیکسار مثال بزنم کدوماش همیشه تو ذهنمه:
داستان اسباب بازی ها، موش سرآشپز، وال-ای، و کارخانه هیولاها

آثار پیکسار به نظرم خیلی خوب و ناب هستن و .. مثل شگفت انگیزان که به نظرم دومین فیلم عمرمه که انقدر ازش خوشم میاد... سری فیلم های توی استوری هم عالی بودند مخصوصا قسمت سومش.... من سه انیمیشن پیکسار رو بینهایت دوست دارم که دو تاشون رو نابغه ای به نام پیت داکتر ساخته و یکیش رو اندرو استتانتون ساخته.... انیمیشن های درون و بیرون ، روح و وال-ای .... واقعا این سه تا یه چیز دیگه ای هستن... اشکمو بارها در آوردن...واقعا درس های زندگی بینظیری توی این سه تا هست :cry:
نقل قول کردن
Amirrezash_2021
#15 Amirrezash_2021 1400-02-24 21:18
عالی بود :-) :-)
نقل قول کردن
Agent bishop
#16 Agent bishop 1400-02-25 06:21
به نقل از AmirhoseinJafari2005:
به نقل از a.v.s:
به نقل از mtm:
به نقل از AmirhoseinJafari2005:

راستی آقای ترابی شما از کدوم انیمیشن های دیزنی خوشتون میاد؟

از خیلی هاشون ولی اونایی که همیشه تو ذهنمنه سیندرلا، علاالدین و رابین هود هستن

گفتید رابین هود، جا داره یادی کنیم از دیالوگ پرنس جان زمانی که حادثه ای براش رخ میداد و نعره میزد: ماااماااااااانننن و شصتشو میکرد تو دهنش. تاجش هم میوفتاد رو صورتش :lol:

راستش خودم نمیدونم چرا نمیتونم از دیزنی مثال بزنم (چون گزینه های متنوعی هست) ولی مثلا میتونم از پیکسار مثال بزنم کدوماش همیشه تو ذهنمه:
داستان اسباب بازی ها، موش سرآشپز، وال-ای، و کارخانه هیولاها

آثار پیکسار به نظرم خیلی خوب و ناب هستن و .. مثل شگفت انگیزان که به نظرم دومین فیلم عمرمه که انقدر ازش خوشم میاد... سری فیلم های توی استوری هم عالی بودند مخصوصا قسمت سومش.... من سه انیمیشن پیکسار رو بینهایت دوست دارم که دو تاشون رو نابغه ای به نام پیت داکتر ساخته و یکیش رو اندرو استتانتون ساخته.... انیمیشن های درون و بیرون ، روح و وال-ای .... واقعا این سه تا یه چیز دیگه ای هستن... اشکمو بارها در آوردن...واقعا درس های زندگی بینظیری توی این سه تا هست :cry:


پیت داکتر یکی از بهترین انیمیشن ساز های تاریخه . کارنامه کاری‌اش رو ببینین : بالا، درون و بیرون ، کارخانه هیولا ها ، روح
که سه تا از این ها اسکار هم بردن ( که آقای داکتر توش رکورد داره )
نقل قول کردن
Amirrezash_2021
#17 Amirrezash_2021 1400-02-25 11:06
به نقل از Sarah:
با تشکر از استاد ترابی عزیزم که این مقاله جالب و fun را به مناسبت فرا رسیدن عید فطر برای ترجمه به من معرفی کردن
عیدتون مبارک و لطفا هرجا غلط تایپی دیدید اطلاع دهید تا درت بشه
ضمنا قبلا مقاله ای مشابه با سری هری پاتر کار کرده بودم که دعوت میکنم اگه نخوندید در لینک زیر آن را بخوانید:
b2n.ir/x18153
;-)

سلام خسته نباشید ما از شما ممنونیم که مقاله های زیبایی ترجمه میکنید و در اختیار ما قرار میدهید
بازم ممنون
نقل قول کردن
mokhtAR KID
#18 mokhtAR KID 1400-02-25 14:52
خانم عفتی چه مقاله ای نوشتید به قول برادرانمان دمتان گرم :lol:
نقل قول کردن
HellBoy
#19 HellBoy 1400-03-01 15:49
مقاله عالی بود شیرشاه و ثور و برادرش لوکی با عموی شیرشاه اسکار بیشتر شباهت دارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید