10 حقیقت مهمی که باید درباره‌ی «دارک‌هولد» بدانید

10 حقیقت مهمی که طرفداران fact سریال تاریخچه حقایق وانداویژن باید درباره‌ هلد  دارک‌هولد  بدانند darkhold

همانطور که حدس میزدیم کتاب قدرتمند و اسرارآمیز «دارک‌هولد» که در سریال وانداویژن معرفی شد، نیروهای شرّ فراطبیعی بسیاری را در "دکتر استرنج 2" آزاد کرده است. در این‌ مقاله به چند حقیقت مهم درمورد آن خواهیم پرداخت.

مقدمه: اولین سریال استودیو مارول که در شبکه‌ی دیزنی‌پلاس (+Disney) پخش شد سریال «وانداویژن» (WandaVision) بود. این سریال داستان شخصیت‌های اصلی‌اش یعنی واندا و ویژن را که قبلاً در ام‌سی‌یو (MCU) با آن‌ها آشنا شده بودیم ادامه داد و درپایان، آن‌ها را به مسیرهای هیجان‌انگیزی برد؛ همچنین، تعداد زیادی از عناصر جالب کتاب‌های کمیک را به جهان سینمایی مارول وارد کردکه کتاب اسرارآمیز و معروف «دارک‌هولد» (Darkhold) جزو آن‌ها است.

دارک‌هولدی را که در سریال دیدیم و آگاتا هارکنس (Agatha Harkness) از آن استفاده می‌کرد، پیش‌گویی مربوط به تبدیل شدن واندا به اسکارلت ویچ (Scarlet Witch) را در خود داشت. حضور این کتاب جادویی در ام‌سی‌یو نه تنها سوال‌های زیادی درمورد خود این کتاب پیش می‌آورد، بلکه ما را برای فهمیدن تأثیرات آن در جهان سینمایی مارول هم کنجکاو می‌کند.

 

هشدار: متن پیش رو ممکن است تمام یا بخشی از داستان سریال وانداویژن را لو بدهد.

 

10- نسخه‌ای از دارک‌هولد که در ام‌سی‌یو معرفی شد با نسخه‌ای که در سریال مأموران شیلد دیده بودیم تفاوت دارد

کتاب دارک هولد mcu

طرفداران سریال‌ «مأموران شیلد» (Agents of S.H.I.E.L.D) و سریال «فراری‌ها» (Runaways) بدون تردید با دارک‌هولد آشنا هستند؛ اما نسخه‌ای که در سریال وانداویژن دیدیم کاملاً با آن‌چه در آن دو سریال وجود داشت تفاوت دارد. هنگامی که دارک‌هولد برای اولین بار در سریال مأموران شیلد معرفی شد، روی جلد آن کلمه‌ی «Darkhold» به‌صورت متقارن نوشته شده بود و پس از آن نیز در سریال فراری‌ها به همین صورت نشان داده شد. ظاهر جدید دارک‌هولد در سریال وانداویژن، بیش از پیش جهان اصلی ام‌سی‌یو را از آن دو سریال که تاکنون هم ارتباط کمی با آن داشته‌اند، دور می کند.

 

9- دارک‌هولد توسط «مورگانی لِی فِی» و با استفاده از طومار‌های به‌جامانده از «کثان» ایزد کهن ساخته شد

مورگانا لِ فِی

کثان (Chthon) ایزد قدرتمند و کهن، اولین جادوگر زمین بود که توانست با نوشتن جادوها و افسون‌های خود بر روی طومارهایی ساخته شده از گوشت انسان، به سرنوشت هم‌قطارانش دچار نشود. او این کار را در اعماق کوه اسرارآمیز «وانداگور» (Wundagore) ودر غاری به‌نام «دارک هولد» (Darque Hold) انجام داد. سال‌ها بعد مورگان  لی فی (Morgan Le Fay) که جادوگری قدرتمند بود، با متصل کردن این طومارها به یکدیگر آن‌ها را به کتابی قدرتمند و اسرارآمیز که از هزاران سال پیش تاکنون هرج و مرج را در جهان گسترش داده است، تبدیل کرد.

 

8- واندا بارها به‌خاطر استفاده از دارک‌هولد توسط کثان تسخیر شده است

واندا

در آخرین لحظات سریال وانداویژن، واندا (Wanda) را که در کلبه‌ای دور‌افتاده درمیان کوهستان (احتمالاً همان کوهستان «وانداگور») به هیبت اسکارلت ویچ درآمده بود و همانطور که جادوی هرج و مرج قدرتمندش او را احاطه کرده بود و دارک‌هولد را مطالعه می‌کرد، مشاهده کردیم. این نکته ممکن است به پیشینه‌ی طولانی واندا و کثان در کمیک‌ها اشاره داشته باشد. کثان بارها از واندا برای رسیدن به ‌هدف‌های خود استفاده کرده است. او بارها در مقاطع مختلف به‌وسیله‌ی دارک‌هولد واندا را تسخیر کرده است و او را مقابل دوستانش در گروه انتقام‌جویان (Avengers) قرار داده است تا بتواند از بعد دیگری که در آن است به زمین برگردد.

 

7- دارک‌هولد موجودات فراطبیعی و شیاطین را هم با خود می‌آورد

دارک‌هولد موجودات فراطبیعی و شیاطین را هم با خود می‌آورد

دارک‌هولدنه تنها رازهای تبدیل شدن واندا به اسکارلت ویچ را در خود دارد، بلکه امکان دارد موجودات ماوراءالطبیعی و حتی شیاطین قدرتمندی به‌وسیله‌ی آن در ام‌سی‌یو ظاهر شوند. با این‌که مفیستو (Mephisto) هیچ‌گاه در سریال وانداویژن حضور پیدا نکرد؛ اما ممکن است یکی از شیاطین تحت کنترل او به نام دارک‌لاو (Darklove) که درمیان صفحات دارک‌هولد گیر افتاده است را بعداً در جهان سینمایی مارول ببینیم. یکی دیگر از موجودات اسرارآمیزی که به‌واسطه‌ی دارک‌هولد مجال حضور در ام‌سی‌یو را خواهد داشت و می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد این کتاب و ایزد کهن کثان به ما بدهد، دارک‌هولد دواُرف (Darkhold Dwarf) است. او زمانی صفحاتی از دارک‌هولد را در سراسر جهان پخش کرده بود تا فساد و هرج و مرج کثان همه جا را فرا بگیرد.

 

6- جادوگر «وارنه» به‌وسیله‌ی دارک‌هولد به اولین خون‌آشام جهان مارول تبدیل شد

جادوگر «وارنه» به‌وسیله‌ی دارک‌هولد به اولین خون‌آشام جهان مارول تبدیل شد

با این‌که طرفداران هنوز هیچ خون‌آشامی در ام‌سی‌یو ندیده‌اند، اما برنامه‌هایی برای ورود این موجودات به جهان سنمایی مارول با ریبوت فیلم بلید (Blade) و بازی ماهارشالا علی (Mahershala Ali) در جریان است. دارک‌هولد همان‌طور که در کمیک‌ها سرچشمه‌ی پیدایش خون‌آشام‌ها بوده است، احتمالاً نقش مهمی در ظهور آن‌ها در ام‌سی‌یو خواهد داشت. وارنه (Varnae) که یکی از اعضای فرقه‌ی جادوگران آتلانتیایی (Atlantean) بود توسط دارک‌هولد به ارباب خون‌آشام‌ها (Lord of Vampires) تبدیل شد. وارنه قبل از  دکتر استرنج (Doctor Strange) که خودش سال‌ها برای مبارزه با خون‌آشام‌ها از طلسم‌های موجود در دارک‌هولد استفاده می‌کرد، در دوران هاربوریَن (Hyborean Age) با شخصیت‌هایی همچون کونان بربر (Conan the Barbarian) و سونیای قرمز (Red Sonja) درگیر شده بود.

 

5- دارک‌هولد ممکن است در سریال «مون نایت» نقش مهمی داشته باشد

دارک‌هولد ممکن است در سریال «مون نایت» نقش مهمی داشته باشد

خون‌آشام‌ها تنها موجودات ماوراءالطبیعه‌ای نیستند که با کتاب دارک‌هولد پیوند دارند؛ جک راسل (Jack Russell) که بعداً به گرگ‌نمای شبانه‌ (Werewolf By Night) تبدیل شد نیز تحت تأثیر طلسم‌های موجود در دارک‌هولد بود. یکی از هیجان‌انگیزترین سریال های جدید مارول که قرار است در شبکه‌ی دیزنی پلاس پخش شود، سریال «مون نایت» (Moon Knight) است که برای نخستین بار این شخصیت را در ام‌سی‌یو معرفی خواهد کرد. مون نایت یا شوالیه‌ی ماه، اولین بار در کمیک‌ها به‌عنوان مزدوری که برای شکار گرگ‌نمای شبانه اجیر شده است، حضور پیدا کرد. احتمالاً این داستان را در سریال خواهیم دید و دارک‌هولد نقش مهمی در آن خواهد داشت.

 

4- فرقه‌ای به‌نام «دارک‌هولدرز» قصد دارند تا کثان را به زمین بازگردانند

فرقه‌ای به‌نام «دارک‌هولدرز» قصد دارند تا چتان را به زمن بازگردانند

همانطور که قبلاً گفته شد، وارنه ارباب خون‌آشام‌ها یکی از اعضای فرقه‌ی جادوگران آتلانتیایی بود. نام این فرقه دارک‌هولدرز (Darkholders) بود و نه تنها از طومارهای دارک‌هولد برای تبدیل کردن وارنه به خون‌آشام استفاده کردند، بلکه قصد داشتند تا اربابشان یعنی همان ایزد کهن کثان را به زمین بازگردانند. این گروه مجدداً در دوره‌ی مدرن وارد کمیک‌ها شدند و سعی کردند صفحات گمشده‌ی «کتاب گناهان» (Book of Sins) که نام دیگر دارک‌هولد است را دوباره پیدا کنند و برخی از پیشگویی‌های نوشته شده در این کتاب را محقق سازند. دارک‌هولدرز در راه بازگرداندن کثان با شخصیت‌های ماوراءالطبیعی دیگری همچون لیلیث (Lilith) «مادر شیاطین» (Mother of Demons) نیز همکاری کردند.

 

3- «نگهبانان دارک‌هولد» سعی کردند صفحات گمشده‌ی دارک‌هولد را جمع‌آوری کنند تا از زمین محافظت شود

«نگهبانان دارک‌هولد» سعی کردند صفحات گمشده‌ی دارک‌هولد را جمع‌آوری کنند تا از زمین محافظت شو

در حالی گروه دارک‌هولدرز برای بازگرداندن کثان به‌وسیله‌ی دارک‌هولد تشکیل شده بود، گروه دیگری در تضاد با آن‌ها به نام نگهبانان دارک‌هولد (Darkhold Redeemers) توسط ویکتوریا مونتسی (Victoria Montesi) تشکیل شد تا از بازگشت کثان جلوگیری کنند و با جمع‌آوری صفحات گمشده‌ی دارک‌هولد، نگذارند جادوی هرج و مرج او در جهان پخش شود. میراث خاندان مونتسی نسل‌های متمادی با دارک‌هولد گره خورده بود؛ اما غیر از آن‌ها، ویکتوریا و گروهش توانستند با شخصیت‌های پرقدرتی مانند گوست رایدر (Ghost Rider) و بلید از گروه پسران نیمه‌شب (Midnight Sons) که خودشان از مخلوقات دارک‌هولد بودند نیز همکاری کنند.

 

2- حتی «کارنیج» هم با پیش‌گویی‌های دارک‌هولد پیوند دارد

حتی «کارنیج» هم با پیش‌گویی‌های دارک‌هولد پیوند دارد

پیش‌گویی «قاتل سرخ» (Red Slayer) که در کتاب دارک‌هولد آمده است فصل جدیدی در زندگی قاتل سریالی سیمبوتی یعنی کارنیج (Carnage) با دادن نیروهای اسرارآمیز به او رقم زد. طبق این پیش‌گویی گروه دارک‌هولدرز سعی کردند تا با قربانی کردن کارنیج، کثان را دوباره زنده کنند؛ اما کارنیج نه تنها ازبین نرفت، بلکه نیروها و قابلیت‌های جدید جادویی زیادی به دست آورد و به‌وسیله‌ی آن‌ها کثان را به صورت هیولایی ترسناک به زمین بازگرداند؛ اما با این‌که پیوند جدید کارنیج با دارک‌هولد تقریباً موفق شده بود کثان را دوباره زنده کند، هر دو شکست خوردند و کثان باز هم تبعید شد.

 

1-    ممکن است به دارک‌هولد موجود در ام‌سی‌یو اولین بار در فیلم «دکتر استرنج» اشاره شده باشد

مکن است به دارک‌هولد موجود در ام‌سی‌یو اولین بار در فیلم «دکتر استرنج» اشاره شده باشد

ارتباط دارک‌هولدی که در سریال وانداویژن مشاهده کردیم با جهان سینمایی مارول به اولین فیلم «دکتر استرنج» (Doctor Strange) دقیقا جایی که استیون استرنج (Stephen Strange) زیر نظر اینشنت وان (Ancient One)، در معبد «کامار تاج» (Kamar-Taj) تعلیم می‌دید، باز می‌گردد. در این مکان کتابخانه‌ای پر از کتاب‌های قدیمی و اسرارآمیز وجود داشت و دقیقا در کنار همان طومار دزدیده شده‌ی «دنیای تاریک» (Dark Dimension) که دورمامو (Dormammu) را تقریباً در این جهان آزاد کرده بود، جای خالی کتابی گمشده دیده می‌شد. این کتاب گمشده احتمالاً همان دارک‌هولد است که امکان دارد در فیلم «دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون» (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) بیشتر به آن پرداخته شود.

 

رامین نمکی

(Rayman)


منبع: CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

  

مطالب مرتبط:

15 سلاح نیرومند که در دنیای سینمایی مارول مخفی شده اند!

10 وسیله و ابزار نیرومند در کمیک های مارول که منشا جادویی دارند!

10 حقیقت مهمی که طرفداران سریال وانداویژن باید در مورد «آگاتا هارکنس» بدانند

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

10 شخصیت برتر ژانر وحشت در کمیک های ابرقهرمانی

ایستراگ ها  و اشارات فصل ششم سریال "ماموران شیلد" - بخش اول

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

15 حقیقت مهمی که باید درمورد اسکارلت ویچ (واندا ماکسیموف) بدانید

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

رتبه بندی قوی ترین فلزات در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

P.B.P
#1 P.B.P 1399-12-26 10:42
سلام باز هم یک مقاله عالی از آقای نمکی واقعا کتاب ترسناک و خفنی هست واقعا چه چیزی جالبی در این کتاب وجود دارد واقعا بی صبرانه متنظر دکتر استرنج در مولتی ورس جنون هستم و اونم با کارگردانی سم ریمی دیگه چی میشه 8)
نقل قول کردن
MyyF.Spidey
#2 MyyF.Spidey 1399-12-26 11:14
سلام عوامل spidey.ir
خسته نباشيد آقاي نمكي عزيز
مقاله مثل هميشه عالي بود :-)
حالا كه پاي مون نايت امد وسط به نظر شما سريال مون نايت با رده R ساخته ميشه :o
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1399-12-26 11:43
سلام
ممنون بابت مقاله.
خطر اسپویل کوچولو سریال واندا ویژن!

سریال واندا ویژن برای من که خیلی جالب بود درسته شاید قضیه پیترو نباید اون طوری میشد اما اون چیزی رو داشت که من عاشقشم: مرموز بودن! یعنی این مرموز بودن خیلی تماشاچی رو برای دیدن سریال مشتاق میکنه و من عاشقم دقیقا مثل دکتر استرنج. احتمالا سریال لوکی هم قراره این طوری باشه. و یکی از اون بحث های مرموز توی سریال واندا ویژن همین بحث کتاب دارک هولد بود. شاید خیلی ها این رو فقط به عنوان یک ایستراگ حساب کنند اما قطعا مارول با همه چیز سر و کار داره. حقایقی که اینجا گفته شد دقیقا مثل حقایق آگاتا هارکنس میتونه توی محصولات آینده mcu تاثیر بذاره. یعنی مثلا شاید ممکن باشه که این جناب چتان یکی از مشکلات سر راه دکتر استرنج باشه. شباهت هایی هم با دورمامو داره که مثل اون یک تحدید پنهانه که محفلی تلاش میکنند اون رو به این دنیا بازگردانند. که در اینجا اون محفل برای چتان دارک هولدرز هست. البته شاید اون موقع کمی تکراری بشه ولی خب اگر بشه به مولتی ورس ربطش داد و البته اگر دارک هولدرز موفق بشن و چتان رو برگردونن و یک درگیری بین دکتر استرنج (و شاید هم بقیه قهرمانان ماروا ) دربگیره چرا که نه؟ اگر مورد یک رو هم ببینیم که بسیار برای من جالب بود متوجه میشیم که به احتمال زیاد رابطه ای بین دکتر استرنج، دارک هولد و چتان وجود داره و شاید هم برای پس گیری یا به خدمت در آوردن اسکارلت ویچ ( با توجه به مورد ۸ ) پای واندا هم به قضیه باز بشه. مورد ۳ هم شاید در فیلم بلید وجود داشته باشه و یک چیز هایی رو روشن کنه. مورد ۶ هم حقیقت جالبی بود ( یعنی بعدش گفتم همه چیز زیر سر تو بود نامرد! ).
فقط توی تیتر مورد ۴ زمین رو نوشتید زمن.
با تشکر
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#4 Ehsan Spider 1399-12-26 11:50
سلام

دستتون درد نکنه آقای نمکی، خیلی مقاله جالبی بود.

این کتاب دارک هولد واقعا کتاب جالبی و میتونی زمینه رویداد های بسیار مهم و هیجان انگیز مارول باشه. داستان های دارک و خفن میشه با محوریت این کتاب نوشت.
این دومارو که مورد آخر بهش اشاره شد یه جایی هم با مرد عنکبوتی درگیری داشت. شماره های ۴۹۰ تا ۵۰۲ مرد عنکبوتی شگفت انگیز ( البته فکر کنم دقیق یادم نیس ) که از شماره ۴۴۱ مارول شماره گذاری رو از 1 شروع کرد و این ۴۹۰ رو باید توی شماره ۵۰ به بعد دنبالش باشید.

حالا که به این شماره ۵۰۰ اشاره ای داشتم. استاد نظرتون راجب این شماره چیه؟؟ خطر اسپیول : به نظرم دیالوگ هایی بسیار جذابی نوشته بودن اقای استرازسکی. من یه جور حسی از دیالوگ ها میگیرم شاید شما هم بگیرید این دیالوگ ها با خودشون یه لحن خاصی برای خوندن میارن من از لحن این شماره خیلی خوشم اومد تقریبا این شمار زندگی اولیه مرد عنکبوتی رو روایت میکرد.


دستتون درد نکنه
ما آذری ها امروز هم یکی از ۳ تا عید نوروزی مونه نمیدونم شما هم این عید رو دارید یا نه ولی اینو بهتون تبریک میگم انشاالله سالم و سلامت باشید. اسپایدی هم ۱۵۰ تا از این عید ها ببینه
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#5 Kia Iron Man 1399-12-26 14:05
آقای نمکی برای سریال وانداویژن سنگ تموم گذاشتند.احتمالا بیشتر اعضای سایت با این کتاب قدرتمند آشنایی دارن و این مقاله به اطلاعاتمون افزود.درود بر شما.
اولین بار در اپیزود هفتم که کتاب دارک هولد رو دیدیم ، فکر نمیکردم دارک هولد باشه چون ظاهرش خیلی با دارک هولد ماموران شیلد متفاوت بود.
هشدار اسپویل
اپیزود آخر وانداویژن پتانسیل کوییک سیلور با بازی ایوان پیترز رو به آتش کشید(واقعا حیف).اپیزود آخر میتونست خیلی بهتر باشه،ولی باید به عواملم حق داد،اگه کرونا نبود خیلی بهتر پیش میرفت.اون بازیگری هم که پل بتانی میگفت هنوز لو نرفته هم وایت ویژن بود.خوبه ولی هواداران انتظارات بیشتری داشتن (ولی نباید ناشکری کرد.به شخصه عاشق اون بخش صحبتای دو ویژن درباره کشتی تسئوسم :-* ).بازی ها هم عالی بودن.اپیزود هشتم من که واقعا اشکم دراومد.صحنه های بعد تیتراژ هم به خوبی برای فیلمای آینده زمینه سازی کرد.
خسته نباشید.
نقل قول کردن
mobin rz
#6 mobin rz 1399-12-26 16:19
با تشکر اقای نمکی مقاله ی مفیدی بود.
اول باید بگم که دروغه اگه بگم از وانداویژن کاملا راضی بودم نه اصلا من رو به عنوان یه داستان کاملا جذاب از یه مینی سریال راضی نبود.چطور ایوان پیترز حاضر شد این نقش رو بازی کنه ؟
خیلی ضد حال بود از اون موقع تاحالا نسبت به اومدن اندرو وتوبی تو راهی به خانه نیست بیشتر نا امید شدم اخه چرا با احساسات ما بازی میکنین؟ :cry: :cry:
در ضمن برام سوال پیش اومده اینجا نوشته روی گوشت انسان نوشته شده ولی تو یه مقاله ای اقای ترابی نوشته بودن از پوست حیوانات نجس هست علتش چیه؟یعنی دارک هولد تو کمیک ها پیشینه اش تغییری کرده؟ممنون میشم جواب بدین. :-)
نقل قول کردن
The Devil Of Hells Kitchen
#7 The Devil Of Hells Kitchen 1399-12-26 16:58
مقاله واقعا عالی بود . با تشکر از آقای عراقی .

به نظر من که به شخصه از فن های مون نایتم دارک هولد قراره برای قهرمان های فاز 4 دردسر ایجاد کنه مخصوصا در دکتر استرنج دو و مون نایت .
در سریال مون نایت به نظر من ما شخصیت های دراکولا که اگه بیاد باشه با بازی اتان هاوک و احتمالا ور ولف رو خواهیم داشت و به احتمال زیاد از اونجایی که مون نایت سریال قراره بشه صد در صد چند فصل داره و در فیلم و سریال های شخصیت های دیگه مارول هم قرار میگیره به نظر من .
دکتر استرنج هم به قول دوستان با کارگردانی سم ریمی قراره عالی باشه مخصوصا اگر ویل کابوس باشه که از بهترین پرپتانسیل ترین ویلن های ماروله و به نظرم اگر دیود تننت بازیگر کیل گریو مارول بیاد این شخصیت رو بازی کنه شرط میبندم دست بتمن شوالیه تاریکی رو از پشن میبنده چون هم ویلنش خوبه هم قهرماناش ولی بتمن دارک نایت بتمنش داغون بود و اگر طبق کمیک ها و این مقاله ما مورد هفت رو ببینیم دیگه عالی میشه مخصوصا دیگه الان بازیگر هایبیلیو تامی تو انگلیس دیده شدن با تیتراژ دوم قسمت آخر وانداویژن دیگه من هیچی ندارم بگم احتمالشم زیاده آگاتا هارکنس هم برگرده .

با تشکر دوباره .
نقل قول کردن
alireza123456789
#8 alireza123456789 1399-12-27 10:31
عالی ;-)
نقل قول کردن
Agamotto
#9 Agamotto 1400-06-18 11:52
سلام خسته نباشید بخاطر مقاله جالبتون
خطر اسپویل داستان سریال وانداویژن










بنظر من نباید سخت گرفت داستان سریال وانداویژن فقط یه داستان فرعی و البته جالب بود تا به هدفای اصلی ینی ورود رسمی مونیکا و دارک هولد به ام سی یو باشه و بنظر من داستانش قابل قبول بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37