معرفی 10 دشمن برتر جسیکا درو (زن عنکبوتی)

معرفی 10 دشمن برتر جسیکا درو (زن عنکبوتی)

زن عنکبوتی با خبیث های زیادی جنگیده ولی در این مقاله به معرفی آن دسته از ویلن های میپردازم که به طور اختصاصی در کمیک های او خلق شدند یا با باهاش دشمنی شخصی و دیرینه دارند!

توصیه میشه برای آشنایی با شخصیت «زن عنکبوتی» مقاله زیر را بخوانید:

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسپایدر وومن (زن عنکبوتی) بدانید

 

10- دِژخیم (Hangman)

دژخیم (Hangman)

نام واقعی: هارلان کروگر (Harlan Krueger)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1973 از کمیک Werewolf by Night (نوامبر 1973)

«هارلان کروگر» ملقب به «دژخیم» یک وِجلنتی روانی بود که لباس مامور اعدام را میپوشید و یک داس بزرگ و طناب دار به دست میگرفت! او به نظرش قانون برای اجرای عدالت کافی نبودو برای برقراری عدالت در جامعه خودش دست به کار شده بود و به همین دلیل کسانی که از نظرش خلافکار بودند را به قتل میرساند و یا زنان را میدزدید تا ازشون محافظت کنه! تا اینکه با  جسیکا درو (زن عنکبوتی) درگیر شد و دیدیم که او را ربود ولی اینجا بود که معلوم شد عقاید ضد زن دارد و زنان را ضعیف، شکننده و موجوداتی که خیلی سریع فاسد میشوند میداند! یک بار هم سعی کرد عوامل ساخت یک فیلم ترسناک را به قتل برساند چون به نظرش در جامعه فساد را ترویج میدادند! اما در نهایت کشته شد. بعد از مرگش بازیگری به نام «جیسون رولند» (Jason Roland) هویت دژخیم را برای خود انتخاب کرد:

هنگ من

جیسون دوست داشت ستاره فیلم های ترسناک باشد و به همین دلیل با دیوی به نام «ساتانیش» معامله کرد تا روحش را در ازای ستاره شدن به او بفروشه! سپس او ستاره شد ولی سر فیلمبرداری یکی از فیلم هایش واقعا به یک هیولا تبدیل شد! او در نهایت دوباره به شکل انسانی خودش برگشت ولی مجبور بود در قالب خبیثی به نام «دژخیم» ماموریت هایی را برای ساتانیش انجام بده.

 

9- ترنر دی. سِنچری (Turner D. Century)

ترنر دی. سنچری (Turner D. Century)

نام واقعی: کلیفورد اف. مایکلز (Clifford F. Michaels)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 33 از سری اول کمیک های Spider-Woman (دسامبر 1980)

یک خبیث جالب که انگیزه های منحصر به فردی دارد! ترنر دی. سنچری فرزند راننده یک میلیاردر بود . وقتی پدرش فوت کرد، کارفرمای پدرش به نام مورگان هاردی او را به فرزند خواندگی قبول و بزرگش کرد. هاردی کسی بود که شهر سان فرانسیسکو را پس از زلزله سال 1906 از نو بنا کرد. مورگان به ترنز دی سنچر یاد داد که سنت های قدیمی خوب هستند و هرچی جدید و مدرنه مزخرفه! بنابراین ترنر دی. سنچری با همچنین ایده هایی بزرگ شد و اعتقاد پیدا کرد فقط ارزش ها و سنت های قدیمی خوب هستند و در نتیجه هر چیز جدید و مدرنی را غیر اخلاقی میدانست و آن را نابود میکرد و یا به آتش میکشید! به همین دلیل با زن عنکبوتی درگیری پیدا کرد (جسیکا درو آن موقع در شهر سان فرانسیسکو فعالیت میکرد). پس از اینکه برنامه هایش شکست خورد برای مدتی ازش خبری نبود تا اینکه در شماره 120 از کمیک Marvel Team Up وی را در حال مبارزه با «مرد عنکبوتی» و شخصیتی به نام دومینیک فورچون» دیدیم. او بعدها به دست قاتلی به نام «اسکرج» (Scourge) کشته شد (برای آشنایی با اسکرج ، این مقاله را بخوانید).

 

8- ببر پرنده (Flying Tiger)

ببر پرنده

نام واقعی: ؟

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 40 از سری اول کمیک های Spider-Woman (اکتبر 1981)

هویت واقعی «ببر پرنده» ناشناخته است. فقط میدانیم که یک بازیکن حرفه ای فوتبال آمریکایی بود که عمر فعالیت های ورزشی اش زود به پایان رسید و تصمیم گرفت لباس مخصوصی برای خودش درست کنه که قادرش کرد پرواز کنه! او سپس به عنوان یک مزدور استخدام شد تا زن عنکبوتی را بکشه. در داستان معروف Acts of Vengeance، دکتر دووم از وسیله ای استفاده کرد تا او و یک سری دیگر از خبیث ها را مجاب کنه تا به چهار شگفت انگیز حمله کنند. ضمنا ببر پرنده سابقه عضویت در یکی از نسخه های گروه ابرشرور "اربابان شرارت" را نیز در کارنامه خودش داره (برای آشنایی با این گروه ، این مقاله را بخوانید).

 

7- سوزن (Needle)

سوزن (Needle)

نام واقعی: جوزف سینت (Josef Saint)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 9 از سری اول کمیک های Spider-Woman (دسامبر 1978)

«جوزف سینت» یک خیاط پا به سن گذاشته بود که مورد حمله  زورگیران جوان قرار گرفت و یک چشم و همچنین قدرت تکلم خود  را از دست داد . ولی همچنین متوجه شد که میتواند با خیره شدن به دیگران آنها را فلج کند! او که به دنبال انتقام بود هویت «سوزن» را برای خود انتخاب کرد و با سوزن بلندش شبها به جوانان حمله میکرد و دهانشان را میدوخت! او به دوست پسر جسیکا درو به نام «جری هانت» (که از مامورین سازمان "شیلد" بود) حمله کرد و باعث شد تا جسیکا در هیبت زن عنکبوتی باهاش نبرد کنه. جسیکا نسبت به نگاه های فلج کننده سوزن مصون بود و تونست با اشعه ونومی خودش شکستش بده. او بعدا به همراه برخی دیگر از دشمنان زن عنکبوتی به عضویت گروه Night Shift درآمد.

 

6- پُتک و سندان (Hammer and Anvil)

 پُتک و سندان (Hammer and Anvil)

نام واقعی: لروی جکسون (Leroy Jackson) و جانی اَنویل (Johnny Anvil)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 182 از سری اول کمیک های Hulk (دسامبر 1974)

دو زندانی خطرناک که به هم زنجیر شده بودند: لروی جکسونِ سیاه پوست که از هر چیز و هر کس تنفر داشت و جانی انویل که یک نژادپرست بود که روی برتری سفید پوستان تعصب داشت! اونا از هم متنفر بودند ولی از زندان فرار کردند و وقتی همچنان به هم زنجیر شده بودند با یک بیگانه فضایی برخورد کردند و این بیگانه به طور اتفاقی توسط آنها نجات داده شد و برای قدردانی ، زنجیری که باهاش بهم وصل شده بودند را به شکل وسیله ای که بهشون قدرت های فوق بشری میداد ارتقا داد! بدین ترتیب به ابرشروهایی بدل شدند که همیشه به هم وصل بودند! اولش با هالک جنگیدند ولی چند باری هم با زن عنکبوتی نبرد کردند.

 

5- برادران گریم (Brothers Grimm)

برادران گریم

نام واقعی: پرسی و بارتون گرایمز (Percy & Barton Grimes)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 3 از سری اول کمیک های Spider-Woman (ژوئن 1978)

نسخه های اولیه «برادران گریم» در واقع دو آدمک (مانکن) بودند که توسط یک شخصیت خبیث ملقب به Mister Doll (که با ساختن عروسک از روی قهرمانان بهشون ضربه میزد) ساخته شدند . سپس ذهن Mister Doll در این آدمک ها گیر افتاد و جان گرفتند! آنها توسط خانم خبیثی ملقب به Madame Doll (که همسر Mister Doll بود) به کار گرفته شدند تا با زن عنکبوتی مبارزه کنند. این خانمِ خبیث، اسمشون رو برادران گریم گذاشت و باور داشت که پسرانش هستند! (لازم به ذکره که برادران گریم واقعی، دانشوران آلمانی بودند که به علت انتشار داستان‌های فولکلور پریان مشهور شدند. معروف‌ترین داستان‌های فولکلور آنها عباتند از: "سفید برفی"، "راپونزل"، "سیندرلا"، "هانسل و گرتل"، "شنل قرمزی" و "شاهزاده خانم و قورباغه"). زن عنکبوتی با آنها جنگید و در نهایت موفق شد ذهن خبیث Mister Doll را ازشون جدا کند تا دیگر جان نداشته باشند. اما در کمیک های جدیدتر مارول شاهد بودیم که دو برادر دوقلو به نام های پرسی و بارتون گرایمز که در آژانس مسکن کار میکنند آدمک های برادران گریم را پیدا و آنها را بر تن میکنند و به قدرت هایشان دست پیدا میکنند و خلافکاران حرفه ای میشوند.

 

4- کَلاف (Skein)

کَلاف (Skein)

نام واقعی: سیبل دوورژَک(Sybil Dvorak)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 10 از سری اول کمیک های Spider-Woman (ژانویه 1979)

«کلاف» یک خبیث اهل رومانی است که لقب های دیگری نظیر Gypsy Moth و Sybarite نیز داشته است. او جهش یافته است و میتواند با ذهنش اجسام را جا به جا کند و از کودکی عاشق الیاف و پارچه و لطافت گل ها بود! تا ابنکه در کشورش با یک بازیگر آمریکایی ملاقات کرد و عاشقش شد و به آمریکا رفت. ولی این آقای بازیگر در خانه زندانی اش میکرد و مدام در سفر بود. تا اینکه کلاف با قدرت هایش برای خود لباسی درست کرد و به میهمانی ها و مراسم های هالیوودی حمله کرد تا خشم خود را بدین شکل خالی کند. جسیکا درو (زن عنکبوتی) در یکی از این مراسم ها بود که با وی درگیر شد و حتی سعی کرد باهاش دوست بشه ولی او قبول نکرد و راه خباثت را انتخاب نمود. بعدها او صاحب ثروت شوهرش شد و یک فرقه تاسیس کرد و به اعضای فرقه اش در ازای آوردن الیاف زیبا ، مواد مخدر میداد! اینجا بود که دوباره با زن عنکبوتی درگیر شد و ازش شکست خورد. از آن موقع به بعد عضو گروه های خبیث زیادی بوده است.

 

3- وایپر (Viper)

 وایپر (Viper)

نام واقعی: اوفلیا سرکیسیان (Ophelia Sarkissian)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 110 از کمیک کاپیتان آمریکا (فوریه 1969)

«وایپر» که  به نام «مادام هایدرا» هم شناخته میشود، به عنوان یک تروریست بین المللی و خطرناک بارها با خیلی از ابرقهرمانان مارول روبرو شده است و از دشمنان کاپیتان آمریکا ،نیک فیوری و ولورین هم محسوب میشه و به گروه New Mutants هم آسیب های جدی زده. او در اروپای شرقی و دوران حکمرانی دولت های کمونیستی به دنیا آمد و بزرگ شد و پس از کشته شدن پدر و مادرش به عضویت گروه های تروریستی درآمد و آرام آرام به یکی از رهبران گروه "هایدرا" بدل گشت. همانطور که در این مقاله گفته بودیم، هایدرا در خلق شدن زن عنکبوتی نقش مهمی داشته بنابراین بارها شاهد بوده ایم که وایپر با جسیکا درو درگیر شده. اما جالبه که یک بار وایپر جان جسیکا را نجات داد و نگذاشت یکی از خدایان ارشد به نام Chthon او را تبدیل به یک دیو شیطانی بکنه! در مجموع وایپر هنوز امید داره که جسیکا درو دوباره به هایدرا ملحق بشه و در بازگردانیدن قدرت های فوق بشری جسیکا هم نقش مهمی داشت.

 

2- انگارِ جیغ زن (Angar the Screamer)

انگارِ جیغ زن (Angar the Screamer)

نام واقعی: دیوید انگار (David Angar)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 100 از کمیک Daredevil (ژوئن 1973)

«دیوید انگار» یک فعال اجتماعی با افکار افراطی بود که داوطلب شد تا تحت آزمایشی قرار بگیرد تا قدرت های فوق بشری دریافت کند. فن آوری به کار رفته در این آزمایش توسط شخصیتی به نام «مون دراگون» از فضا به زمین آورده شده بود تا از دیوید قهرمانی ساخته شود برای مقابله با «ثانوس» (برای آشنایی با مون دراگون این مقاله و برای آشنایی با ثانوس نیز این مقاله را بخوانید) . دیوید تونست قدرت هایی براساس صوت به دست بیاره و هر وقت جیع میزد میتونست توهم ایجاد کنه! ولی متاسفانه او به عضویت یک شرکت تبهکار درآمد و تصمیم گرفت از قدرت های خودش برای مقاصد خبیثانه استفاده کنه. وقتی با زن عنکبوتی روبرو شد متوجه شدیم هر وقت جیغ میزنه باعث خرابی میشه و بعدش کسی چیزی یادش نمیاد ولی جسیکا درو یادش بود! پس یعنی او نسبت به توهم های ایجاد شده توسط دیوید مصون است. او به لطف همین مصونیت تونست او را شکست بده (زن عنکبوتی سیمان به صورتش پرتاب کرد تا به سرفه بیفته و نتونه جیغ بزنه و اینجوری شکستش داد).

ضمنا لازم به ذکره که این شخصیت در سریال "شیلد" هم حضور داشته:

دیوید انگار

نقشش را آقای «جف دنیل فیلیپس» بازی کرد که به خاطر درمان سرطان حنجره تن به آزمایشاتی داد که باعث شد بتونه جیغ هایی بزنه که هر کسی آن را بشنوه دچار روان‌گسیختگی و اختلالات حرکتی بشه!

 

1- مورگان لی فِی (Morgan Le Fay)

 مورگان لی فِی (Morgan Le Fay)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره 1955 از کمیک Black Knight (مِی 1955)

مورگان لی فِی از شخصیت های خبیث خیلی قدیمی مارول است که توسط نویسنده استن لی و طراح جک کربی با الهام از شخصیت مورگان لو فی در افسانه شاه آرتور خلق شد . این نسخه از این شخصیت به عنوان یک نیمه پری و هم‌نیای شاه آرتور اسطوره‌ ای به‌شمار می‌رود و در بکارگیری سحر و جادو استاد است و ضریب هوشی بالا جاودانگی مجازی دارد. در کل حضور این خانم در دنیای مدرن مارول از کمیک های Spider-Woman بود و او در شماره 2 از سری اول این کمیک دیده شد و حضور مستمری هم در آنها داشت (البته لی فی در کمیک های اونجرز هم حضور داشته و یک خبیث بزرگ برای این گروه بوده است) او به دنبال یافتن کتابی اهریمنی و نیرومند به نام «دارک هولد» بود (برای آشنایی با این کتاب مهم، این مقاله را بخوانید) ولی با سدی به نام زن عنکبوتی روبرو شد (زن عنکبوتی در این راه از راهنمایی های یک جادوگر به نام «مگنوس» که سابقه نبرد با لی فی را داشت بهره مند شد). لی فی ابتدا از خلافکاری به نام Jason Struthers استفاده کرد تا دارک هولد رو به دست بیاره ولی او نتونست از پس زن عنکبوتی بربیاد و این باعث خشم ابدی لی فی شد! ولی در عین حال لی فی از زن عنکبوتی و شجاعتش خیلی خوشش اومد و سعی کرد کاری کنه تا بهش خدمت کنه ولی ناموفق بود . بنابراین  سعی کرد او را با ایجاد توهم شکنجه بده ولی زن عنکبوتی به کمک مگنوس تونست لی فی را شکست بده. (در یک نبرد بین آنها جسم فیزیکی لی فی در نبرد با روح زن عنکبوتی نابود شد). سپس جسیکا درو به سن فرانسیسکو رفت و در آنجا مجوز تاسیس دفتر کارآگاهی خودش را دریافت کرد و در این شهر به شهرت دست یافت. تا اینکه لی فی دوباره برگشت تا کتاب دارک هولد را به دست بیاره و نبرد دیگری بین آنها به راه افتاد. جسیکا در نتیجه این نبرد برای مدتی قدرت هایش را از دست داد (دوست جادوگرش، مگنوس هم کشته شد).

  

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسپایدر وومن (زن عنکبوتی) بدانید

آشنایی با «زن عنكبوتی»! (SPIDER-WOMAN)

10 حقیقت مهمی که باید درباره «متی فرانکلین» (MATTIE FRANKLIN) ملقب به زن عنکبوتی 3 بدانید

لینك دانلود تمام كمیك های اسپایدرومن (Spider-Woman)

مارول از لباس جدید زن عنكبوتی پرده برداری كرد!

شماره 2 كمیك Spider-Woman ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

15 حقیقتی که احتمالا درباره " کاپیتان مارول " نمیدانستید !

فیلم سینمایی «گربه سیاه» یا «زن عنكبوتی» در راه است؟

كمیك جدید «زن عنكبوتی» چاپ میشود!

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسکرال(SKRULL) ها بدانید

شماره 1 كمیك زن عنكبوتی (Spider-Woman) ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

5 شخصیت مونث دنیای مرد عنكبوتی كه سونی برای فیلم اختصاصی در نظر دارد

شماره آخر از کمیک "تهاجم مخفی" (SECRET INVASION) ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

اطلاعات جدید درباره "لیدی اسپایدر" (Lady Spider)

7 شخصیت مونث برتر كمیك های مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-12-18 11:38
لطفا مثل همیشه مقاله رو خوب بخونید و هر جا اشتباه تایپی پیدا کردید بگید تا درست بشه
نقل قول کردن
hznehafar6
#2 hznehafar6 1398-12-18 11:53
آقای ترابی شماره دو واقعا در سریال ماموران شیلد بود :-|
یااینکه من فراموشی گرفتم همچین قسمتی یادم نیست
نقل قول کردن
Captain-spidey
#3 Captain-spidey 1398-12-18 13:00
مرسی اقای ترابی برای این مقاله خیلی خوب بود
نقل قول کردن
امیرحسین حاجی باقر نجار
#4 امیرحسین حاجی باقر نجار 1398-12-18 13:08
سلام استاد. مقاله بی همتایی بود. درست مثل بقیه نوشته هاتون.
نقل قول کردن
badlight
#5 badlight 1398-12-18 14:08
به غیر از وایپر بقیرو نمیشناسم پس مفید بود ممنون
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1398-12-18 14:17
ممنون از دوستانی که غلط های تایپی مقاله را گفتند و میگن
اصلاح شد ;-)
نقل قول کردن
Amir78_King
#7 Amir78_King 1398-12-18 18:07
آقا عالی بود توی نظرات ۱۰ حقیقت مهم در باره ی زن عنکبوتی یکی گفته بود دلم میخواد دشمناشم بشناسم
یعنی آقای ترابی اینقدر به نظرات اهمیت میدن که حاضرن یه مقاله هم برای پیشنهاد هایی که توی نظرات داده میشن هم از وقتشون بزنن و مقاله بنویسن
به نقل از hznehafar6:
آقای ترابی شماره دو واقعا در سریال ماموران شیلد بود :-|
یااینکه من فراموشی گرفتم همچین قسمتی یادم نیست

آره بود. با پدر دیزی یا همون اسکای همدست شده بود که شیلد رو نابود کنن و دیزی رو پس بگیرن. توی فصل دوم. یه جاهم اگه یادت باشه توی یه زمین فوتبال آمریکایی(اسمش یادم نیست) یه جیغ زد کل پرنده ها ریختن زمین (اینو واسه این گفتم که شاید یادتون بیاد)
نقل قول کردن
hznehafar6
#8 hznehafar6 1398-12-18 21:09
آره بود. با پدر دیزی یا همون اسکای همدست شده بود که شیلد رو نابود کنن و دیزی رو پس بگیرن. توی فصل دوم. یه جاهم اگه یادت باشه توی یه زمین فوتبال آمریکایی(اسمش یادم نیست) یه جیغ زد کل پرنده ها ریختن زمین (اینو واسه این گفتم که شاید یادتون بیاد)
واقعا دمت گرم رفتم دیدم یادم اومد ممنون بابت راهنماییت
نقل قول کردن
Amir78_King
#9 Amir78_King 1398-12-18 21:21
به نقل از hznehafar6:
آره بود. با پدر دیزی یا همون اسکای همدست شده بود که شیلد رو نابود کنن و دیزی رو پس بگیرن. توی فصل دوم. یه جاهم اگه یادت باشه توی یه زمین فوتبال آمریکایی(اسمش یادم نیست) یه جیغ زد کل پرنده ها ریختن زمین (اینو واسه این گفتم که شاید یادتون بیاد)

واقعا دمت گرم رفتم دیدم یادم اومد ممنون بابت راهنماییت
خواهش
نقل قول کردن
The spider
#10 The spider 1398-12-19 00:10
اسپایدروومن متاسفانه جزو شخصیت هایی که ویلین هاش اصلا در حدش نیستن یعنی به جز وایپر و انگار جیغ زن و مورگان لی فی که تا حدودی ویلین های خوبی و قابل قبولی هستن بقیه رو خیلی نمیشه به عنوان ویلین تاپ و قابل قبول براش در نظر گرفت.
امیدوارم تو سری جدید کمیک هاش تغییرات مناسب رو اعمال کنن.
ممنون و خسته نباشید استاد.
نقل قول کردن
mehrdad_hnr
#11 mehrdad_hnr 1398-12-20 11:58
وایپر واقعا خبیثه خفنیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید