10 حقیقت مهمی که باید درباره اسپایدر وومن (زن عنکبوتی) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسپایدر وومن (زن عنکبوتی) بدانید

جسیکا درو ملقب به زن عنکبوتی همواره از محبوب ترین شخصیت های مونث مارول و یکی از اعضای مهم عناوین مربوط به خانواده عنکبوتی بوده است. در این مقاله با 10 فکت ضروری درباره او آشنا شوید.

 ضمنا برای آشنایی با دشمن برتر جسیکا درو، این مقاله و برای خواندن کمیک هایش به زبان فارسی هم به اینجا بروید.

 

10- مارول «زن عنكبوتی» را خلق كرد  تا نام تجاری  اش را  برای خودش داشته باشد!

گاهی اوقات در دنیای كمیك ناشرین تصمیماتی را میگیرند و شخصیت هایی را خلق میكنند كه دلیل هنری ندارد . یعنی به این دلیل خلق میشوند كه بتوانند نام تجاریtrademark)  )  آن شخصیت  را برای خود نگه دارند تا بعدا بتوانند از آن استفاده كنند. مارول چند بار اين كار را كرده است (مثلا در قضیه استفاده از نام «کاپیتان مارول») . این قضیه برای زن عنكبوتی هم رخ داد. در واقع مارول تا اواسط  دهه 70 میلادی شخصیتی به نام زن عنكبوتی نداشت ولی ناگهان خبردار شد كه استودیوی انیمیشن سازی Filmation (كه دهه 70 را با كارتون های ابرقهرمانی كم بودجه ولی بسیار محبوب قرق كرده بود) میخواهد كارتون جدیدی بسازد به نام «زن عنكبوتی» ! بنابراین مارول سریع دست به كار شد چون طبیعی بود  وقتي شخصیت محبوبی مثل مرد عنكبوتی دارد ، پس زن عنكبوتی هم باید مال مارول باشد. در نتیجه یكی از نويسندگان كهنه كار مارول به نام «آرچی گودوین»  شخصیت زن عنكبوتی را برای  مارول خلق كرد (به كمك طراحانی مثل «جیم مونی» و «سَل بیوسما») زن عنكبوتی سال 1976 و در شماره 32 كمیك Marvel Spotlight رونمایی شد :

اولین کمیک زن عنکبوتی

مارول توانست خیلی زود و در سال 1977 نام تجاری آن را به نام خود ثبت كند. بعد از این بود كه تازه شروع كرد به شرح و بسط  شخصیت زن عنكبوتی (جسیكا درو) تا اینكه الان كار به جایی رسیده كه زن عنكبوتی یكی از شخصیت های اصلی مارول است. جالب است كه بدانید به خاطر تدبیر و سرعت عمل مارول شركت Filmation مجبور شد از نام Web-Woman برای كارتون خودش استفاده كند! اينم از Web-Woman:

جالب بود نه؟!

 

9- سرگذشت عجیب زن عنکبوتی!

اُریجین و سرگذشت زن عنکبوتی در دنیای کمیک بارها دستخوش تغییراتی شده است و خیلی ها هستند که دقیقا نمیدونند او قدرت های خودش را چطور به دست آورده و پدر و مادرش کی بودند و ... ولی من اینجا میخوام به طور کامل براتون توضیح بدهم. اولا اینکه باید بدونید زن عنکبوتی اولش قرار بود یک عنکبوت جهش یافته باشد!!! یعنی در اولین حضور  جسیكا درو  ملقب به  زن عنكبوتی  دیدیم که او مامور گروه تروریستی هایدرا است و ماموریت دارد نیک فیوری (رئیس سازمان شیلد) را بکشد ولی در نهایت از این کار سر باز زد و علیه هایدرا شد. ضمناً در این شماره، او منشا خودش را كشف كرد و فهمید كه یك عنكبوت بوده كه توسط شخصیتی خبیث به نام «تکامل دهنده عالی» (High Evolutionary)   که در كمیك های مارول استاد ژنتیك است و روی حیوانات و تركیب آنها با ژن انسان ها آزمایش میكند، جهش پیدا كرده و به شكل انسانی تبدیل شده است (!) ناگفته پيداست كه جسيكا از اين اينكه فهميد يك انسان نبوده و يك حيوان جهش يافته است بسيار ناراحت شد:

اريجين جسيكا درو 

اما مارول خيلي زود فهميد كه اين ايده خيلي احمقانه است (حتي ميگن قرار بوده وُلورين هم اولش يك حيوان گرگ مانند جهش يافته باشه كه اين ايده هم خيلي زود كنار گذاشته شده) بنابراين در شماره 33 از Marvel Two-In-One (نوشته «مارو وُلف مَن») جسيكا با جادوگری به نام «موردرد اسرار آمیز» (Mordred the Mystic) مواجه میشود كه بهش ميگه اریجین و منشا پیدایش او چیزی دیگری است (او همچنین ذهن جسیکا را نیز از شستشوی مغزی هایدرا پاک میکنه و باعث میشه یک قهرمان بشه).

کمیک زن عنکبوتی

سپس متوجه شدیم که وقتی جسیکا درو تقریبا یک سالش بود ، پدر و مادرش از انگلستان به کلبه کوچکی در کوه های Wundagore واقع در "ترانسیا" (Transia) نقل مکان کردند (در کمیک بوک های مارول، ترانسیا کشوری خیالی در جنوب شرقی اروپا است). پدرش (جاناتان درو) یک ژن شناس بود و با محققی همکاری میکرد به نام «هربرت ادگار ویندهام» که بعداً به «تکامل دهنده عالی» تبدیل شد. آنها مقادیر زیادی اورانیوم در آن سرزمین پیدا کردند که باهاش تونستند منابع مالی برای ساختن یک موسسه تحقیقاتی را تامین کنند و در آنجا روی تکامل، ژنتیک و بازتولید سلولی کار کنند. تا اینکه جسیکا مریض شد (چون در معرض اورانیوم قرار گرفته بود) و پدرش مجبور شد برای نجات او از سُرُمی استفاده کنه از DNA عنکبوتیان ساخته شده بود (چون عنکبوتیان از سیستم ایمنی بالایی برخوردار هستند).

او سپس جسیکا را داخل یک تسریع کننده ژنتیکی قرار داد که توسط هربرت ساخته شده بود و اینطوری او به بلوغ زود رس دست یافت:

جسیکا سپس حس کرد که دیگر به آنجا تعلق ندارد . ضمن آنکه New Men او را از نژادی متفاوت میدانستند (New Men به حیواناتی ترکیبی گفته میشود که توسط آزمایشات «تکامل دهنده عالی» به تکامل تسریع شده دست یافته بودند . آنها در واقع حیواناتی هستند که با ذهن بشر ترکیب شده اند! تصویرشان اینجاست). پس جسیکا از آنجا رفت و در یک دهکده عاشق پسری شد که به طور اتفاقی به وسیله قدرت هایش او را کشت. مردم دهکده او را به جادوگری متهم کردند و مجبور شد فرار کنه و به چنگ مردی افتاد به نام «اوتو وِرمیس» که معلوم شد از افسران گروه تروریستی هایدرا است.

Spider-Woman #1

او به کمک جهش یافته ای نام «منتالو» که قدرت های زیادی در تله پاتی داشت تونست ذهن جسیکا رو شستشوی مغزی بده و به مامور هایدرا تبدیل کنه  و بهش ماموریت بده تا نیک فیوری رو بکشه. ماموریت اول او این بود که نیک فیوری رو بکشه ولی جسیکا نتونست این کار رو بکنه و در نهایت از شر شستشوی مغزی هایدرا خلاص شد و به سازمان شیلد پیوست و یک قهرمان شد.

این شرح حال تا سالها در دنیای کمیک دست نخورده باقی ماند تا اینکه در سال 2006، شماره 1 از کمیک Spider-Woman: Origin توسط نویسنده معروف دنیای کمیک یعنی «برایان مایکل بندیس» نوشته شد و سرگذشت جسیکا درو را به طرز ماهرانه ای مدرن و به روز کرد. در این داستان بندیس کاملا قضیه نقش داشتن تکامل دهنده عالی را در اریجین جسیکا درو حذف و نقش پدر جسیکا را پررنگ تر کرد! در واقع ما دیدیم که پدر جسیکا وقتی او هنوز به دنیا نیامده بود و در شکم مادرش بود آزمایشاتی به صورت لیزر رویش انجام داده که DNA عنکبوت را بهش وارد کرده است :

وقتی هم که جسیکا داشت بزرگ میشد و قدرت هایش پدیدار شد معلوم شد پدرش آدم خبیثی بوده که برای هایدرا کار میکرده!

سپس پدر و مادرش ناپدید میشوند و جسیکا هم وقتی دوباره بهوش می آید خودش را در گروه خبیث هایدرا به رهبری مردی به نام اوتو ورمیس مشاهده میکند:

در واقع هایدرا بوده که برای سالها خاطرات جعلی درباره تکامل دهنده عالی و دیگر چیزها در مغزش کار گذاشته بودن. سپس جسیکا به دست «تسک مستر» آموزش های رزمی دید و به یکی از مامورین هایدرا تبدیل شد (برای آشنایی با تسک مستر،  این مقاله را بخوانید). تا اینکه تونست از شستشوی مغزی هایدرا خلاص و به یکی از قهرمانان تبدیل بشه!

 

8- قدرت ها، قابلیت های و توانایی های فوق بشری زن عنکبوتی

 قدرت ها، قابلیت های و توانایی های فوق بشری زن عنکبوتی

جسیکا درو علاوه بر توان بدنی، استقامت، چابكی و سرعت بالا و قابلیت چسبیدن به سطوح عمودی یا افقی  دارای قدرت های  فوق بشری منحصر به فردی است که خاص خودش است. به طور مثال بدن او در مقابل انواع مواد سمی بسیار مقاوم است. بدن او الكتریسته هم تولید میكند و میتواند این الكتریسیته را در قالب Venom Blasts از دستان خود ساطع کند (مایلز مورالز هم قدرت مشابهی دارد. اینجا را بخوانید). بدن او همچنین میتواند ماده ای خوشبو و فرومون مانند از خود ساطع كند تا تمام مردان عاشق او شوند(!) این فرومون میتواند در دیگران ترس هم ایجاد کند! او ابتدا نمیتوانست پرواز كند ولی لباسش طوری بود كه مثل یك گلایدر عمل میكرد اما جدیداً میتواند پرواز هم بكند! او یك رزمی كار قهار است و  در انجام ماموریت های مخفی تبحر دارد. به چند زبان زنده دنیا مسلط است و در امور کارآگاهی و جاسوسی هم تبحر دارد.

 

7- زن عنکبوتی صاحب سریال کارتونی اختصاصی خودش بوده است!

 زن عنکبوتی صاحب سریال کارتونی اختصاصی خودش بوده است!

سال 1979 تا 1980 شاهد پخش سریال کارتونی Spider-Woman از شبکه ABC آمریکا بودیم این سریال توسط شرکت انیمیشن سازی DePatie–Freleng Enterprises ساخته شد که عمده شهرت خود را به خاطر خلق کارتون های معروف "پلنگ صورتی" داشت. کلا فقط یک فصل 16 قسمتی از این سریال ساخته شد . تفاوت های زیادی هم بین كمیك بوك های زن عنكبوتی و این سریال بود و قدرت های جسیکا را زیاد تغییر داده بودند. در ضمن به نظر میرسید سازندگان اش خیلی سعی كردند تا اُریجین جسیكا درو را شبیه به اریجین مرد عنكبوتی كنند. شما ميتونيد كل سريال زن عنكبوتي را اينجا دانلود كنيد. دو شخصیت مکمل جف و بیلی هم در این سریال بودند که سابقه حضور در داستان های کمیک بوکی زن عنکبوتی را نداشتند . ضمن اینکه در سریال جسیکا سردبیر مجله ای به نام Justice Magazine بود که در دنیای کمیک اینطور نبود. کلا همه چیز را سعی کرده بودند لایت و بچه گانه نشان دهند (این در حالیه که کمیک های اولیه زن عنکبوتی روی تم های سنگینی همچون طرد شدن از سوی جامعه تمرکز میکردند). و جالبه که مرد عنكبوتی در دو اپیزود "اهرام وحشت" (Pyramids of Terror) و "كانگو اسپایدر" (The Kongo Spider) حضور یافت و صداپیشه اش هم آقای «پل سولز» بود (پل سولز صداپیشه مرد عنكبوتی در اولین كارتون اختصاصی مرد عنكبوتی بود كه دهه 60 میلادی از تلویزیون پخش شد).

در "اهرام وحشت" ما میبینیم كه مرد عنكبوتی وارد ماجرایی مصر شده كه در آن در نهایت به كمك زن عنكبوتی (جسیكا درو) نیاز پیدا میكنه (البته هنوز معلوم نیست كه مرد عنكبوتی در اهرام مصر داشته دنبال چی میگشته!). در این اپیزود یک نژاد مومیایی فضایی با سفینه هایی به شکل اهرام مصر به دنبال تسخیر کره زمین بودند و با اشعه های خود میتونستند مردم را به شکل مومیایی در بیاورند! کلا شخصیت پردازی مردعنکبوتی در این قسمت دقیق و جالب نبود و او دو بار نیاز پیدا میکنه که توسط زن عنکبوتی نجات پیدا کنه! (حتی راه حل غلبه بر مومیایی های فضایی را هم جسیکا پیدا میکنه، نه مردعنکبوتی! همچنین جالبه که جسیکا یک بار از مردعنکبوتی به عنوان دوست قدیمی خودش یاد میکنه که نشون میده اونا قبلا هم با هم برخورد داشته اند.

مردعنکبوتی در یک قسمت دیگر به نام The Knogo Spider حضور یافت که داستانش عمدتا در آفریقا جریان داشت و انگار از داستان فیلم کلاسیک "کینگ کونگ" الهام گرفته بود و در آن شاهد حمله ی یک عنکبوت غول آسا به مردم یک دهکده بودیم. جسیکا و دوستانش به آنجا میروند و متوجه میشیم که همه چیز مربوط به فیلمبرداری یک فیلم اکشن میشده و کارگردانش میخواد مردعنکبوتی و زن عنکبوتی رو اینجوری تو فیلم خودش وارد کنه تا حماسی ترین فیلم تاریخ رو بسازه! این قسمت هم خیلی بیخود بود و مردعنکبوتی و زن عنکبوتی به شدت ضعیف نشان داده شدند و یک بار هم در حالی که مردعنکبوتی را با طناب بسته بودنش و داشت از یک آبشار بزرگ سقوط میکرد توسط زن عنکبوتی نجات داده شد! توصیه میکنیم حتما برای کسب اطلاعات کامل تر درباره ی این سریال، این مقاله را بخوانید.

 

6- به جز جسیکا درو چندین شخصیت دیگر هم لقب زن عنکبوتی داشته اند!

جالبه که بدونید اولین بار در سال 1944 و در شماره 1 از کمیک Major Victory Comics ، یک ناشر کمیک بوکی به نام Harry 'A' Chesler شخصیتی خلق کرد که اسمش «زن عنکبوتی» بود!

هلن گودارد

البته او ، لباسش، قدرت هایش و شخصیتش هیچ ربطی به عنکبوت ها نداشت! (در واقع او اصلا قدرت فوق بشری نداشت!) اسم واقعی اش «هلن گودارد» بود که پدرش توسط خلافکاران به قتل رسیده بود و سعی کرد ازشون انتقام بگیره. ایشون از استفاده از سلاح های گرم ترس داشت و بنابراین از تله های پدرش و همین طور از خرافات (!) برای غلبه بر خلافکاران استفاده میکرد. او فقط در یک داستان کمیک بوکی ظاهر و خیلی سریع به دست فراموشی سپرده شد.

به جز جسیکا درو چندین شخصیت دیگر هم لقب زن عنکبوتی داشته اند

اما در دنیای مارول نیز به جز جسیکا درو چند فرد دیگر نیز با لقب «زن عنکبوتی» شناخته شده اند؛ خانم هایی مثل جولیا كارپنتر (Julia Carpenter)، متی فرانكلین (Mattie Franklin) و شارلوت ویتر (Charlotte Witter) که برای آشنایی با آنها بیزحمت بروید سراغ این مقاله! جولیا کارپنتر هم اینجا معرفی شده است.

 

5- جسیکا درو یک کارآگاه خصوصی بوده است!

جسیکا درو یک کارآگاه خصوصی بوده است!

جسیکا درو در مقطعی از حرفه خود به شهر لوس آنجلس نقل مکان کرد (به پیشنهاد جادوگری به نام «مگنوس»). مگنوس کسی بود که درباره دنیای مدرن به جسیکا آموزش هایی داد و همچنین بهش یاد داد تا با جادوگری خبیث به نام «مورگان لی فی» مبارزه کنه و اجازه نده تا بتونه به کتابی مخوف به نام «دارک هولد» دست پیدا کنه (برای آشنایی با دارک هولد ، این مقاله را بخوانید). او سپس به سن فرانسیسکو رفت و در آنجا مجوز تاسیس دفتر کارآگاهی خودش را دریافت کرد و در این شهر به شهرت دست یافت. تا اینکه موقع نبردی دیگر با مورگان لی فی، جسیکا قدرت هایش را از دست داد (دوست جادوگرش، مگنوس هم کشته شد) . در نتیجه جسیکا برای مدتی به عنوان یک کارآگاه خصوصی که قدرت فوق بشری ندارد کار کرد. یکی از پرونده های جسیکا درو باعث شد تا به جزیره تبهکاران به نام Madripoor بره و اونجا با ولورین آشنا شد. دو ، سه سال آنجا بود و وقتی به آمریکا برگشت، «مادام وِب» ازش خواست تا استاد و راهنمای نوجوانی به نام «متی فرانکلین» بشه که اون موقع لقب زن عنکبوتی رو به خودش اختصاص داده بود!

  

4- ملکه اسکرال ها خودش را برای مدتی طولانی جای جسیکا درو جا زده بود!

ورانکه

در مورد قبلی اشاره شد که جسیکا درو برای مدتی قدرت هایش را از دست داده بود. البته قدرت هایش هر از گاهی دوباره برمیگشت ولی کلا دچار اختلال شده بودند. تا اینکه هایدرا بهش پیشنهاد داد که میتونه قدرت هایش را درست کنه. اما در ازای آن باید جاسوس دوجانبه میشد و به شیلد نفوذ میکرد و گرنه میمیرد! پس جسیکا به طور مخفیانه قضیه رو به نیک فیوری گفت و نیک هم بهش گفت که قبول کنه و اینجوری بهش اطلاعات خوبی از هایدرا برسونه. اما چیزی که او و نیک ازش خبر نداشتند این بود که نژاد فضایی و خبیث اسکرال در حال آماده سازی "تهاجم مخفی" خودش به زمین بود (برای خوندن داستانش، اینجا را کلیک کنید). اسکرال ها به هایدرا هم نفوذ کرده بودند و ملکه آنها به نام «ورانکه» خودش را جای جسیکا درو جا زد (برای آشنایی با اسکرال ها و ورانکه حتما این مقاله را بخوانید). بنابراین ورانکه تونست در هیبت زن عنکبوتی به شلید نفوذ کنه و عضو New Avengers هم بشه. پس از پایان تهاجم اسکرال ها، آیرون من سفینه ای در فضا پیدا کرد که تمام قهرمانان جایگزین شده توسط اسکرال ها در آن بودند و یکی از آنها هم جسیکا دروی واقعی بود.

 

3- زن عنکبوتی عضو سازمان "سورد" بوده است

 او عضو سازمان "سورد" بوده است

پس از وقایع رویداد "تهاجم مخفی" زندگی جسیکا کاملا بهم ریخت. در واقع ورانکه زندگی جسیکا را خراب کرده بود و باعث شد بدنام بشه. در نتیجه جسیکا دیگر تمایلی نداشت تا به گروهای ابرقهرمانی ملحق بشه. تا اینکه رئیس سازمان "سورد" (S.W.O.R.D) بهش پیشنهاد همکاری داد. در دنیای کمیک سورد نام سازمانی است که از زمین علیه تهدیدات فرازمینی محافظت میکند. یعنی اگر سازمان "شیلد" بیشتر در تعقیب گروه های تروریستی در سطح کره زمین است ، اما سازمان سورد ماموریت های فضایی انجام میدهد. خلاصه اینکه جسیکا ماموریت یافت تا با بیگانه های متخاصم که در کره زمین فعالیت میکنند مبارزه کند.

 

2- جسیکا درو صاحب فرزندی شده که او هم قدرت های عنکبوتی دارد!

پسر زن عنکبوتی

جسیکا درو این اواخر علاقمند شده بود صاحب فرزند و خانواده شود و از طریق لقاح مصنوعی این کار را کرد و در دوران بارداری هم به عنوان یک کارآگاه خصوصی و هم به عنوان یک ابرقهرمان به کار خود ادامه میداد. تا اینکه توسط «کارول دنوز» (کاپیتان مارول) به یک بیمارستان فضایی که در یک سیاه چاله قرار داشت برده شد ولی متوجه شدند که اسکرال های متخاصم به آنجا نفوذ کرده اند! او در بحبوحه مبارزه با اسکرال ها موقع زایمانش فرا رسید و مجبور شد بچه اش را به صورت سزارین به دنیا آورد. بعد از شکست دادن اسکرال ها و به همراه فرزندش به زمین برگشت. اسم بچه اش را هم «جِری» گذاشت. از مردی به نام «راجر گاکینگ» ملقب به «جوجه تیغی» هم خواست که به عنوان پرستار بچه کمکش کند (ما در کمیک های مارول قبلا نیز یک نفر را با نام جوجه تیغی داشته ایم که خبیث بود. این مقاله را بخوانید). سپس جسیکا و راجر وارد رابطه رومانتیک شدند و تصمیم گرفتند دو تایی از جری مراقبت کنند و بهش یاد بدهند که چطور یک قهرمان باشه (البته جسیکا همیشه عذاب وجدان داره چون فکر میکنه حرفه ابرقهرمانی باعث میشه که نتونه به اندازه کافی به بچه اش برسه). جری هم تا الان که قدرت های مادرش رو به ارث بده است!

  

1- جسیکا درو و کارول دنورز رفیق صمیمی همدیگه هستند!

در مجموع جسیکا درو و کارول دنورز (کاپیتان مارول) هردوشون از شخصیت هایی بودن که اولش در دهه های 70 و 80 خیلی محبوب بودن ولی دهه 90 از محبوبیت شون کاسته شد. اما از سال 2000 به بعد و به لطف داستان های فوق العاده ای که استاد «برایان مایکل بندیس» با حضور آنها در کمیک New Avengers نوشت (به خصوص در رویداد Secret invasion) ، دوباره احیا شدند. آنها اکنون هر دو کمیک های اختصاصی خود را دارند و کاپیتان مارول هم که اونقدر محبوب شده که وارد دنیای سینما شده فیلم اختصاصی خودش را هم داشت که خیلی هم پرفروش بود. و البته گفته میشه که سونی میخواد به زودی فیلم اختصاصی زن عنکبوتی رو هم بسازه. در هر حال آنها اکنون خیلی زیاد در کمیک های یکدیگر ظاهر میشوند و اخیرا کارول به جسیکا درو کمک کرد دوران بارداری خودش را پشت سر بگذاره. الان هم واقعا به نظر میرسه لازمه مارول یک مینی سریز مشترک از اونا چاپ کنه!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 10 دشمن برتر جسیکا درو (زن عنکبوتی)

10 حقیقت مهمی که باید درباره «متی فرانکلین» (MATTIE FRANKLIN) ملقب به زن عنکبوتی 3 بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «جولیا کارپنتر» (JULIA CARPENTER) ملقب به زن عنکبوتی/مادام وب بدانید

ارجاعات، اشارات، نکات مخفی و ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم "مادام وب" (MADAME WEB)

10 حقیقتی که باید درباره سریال کارتونی "زن عنکبوتی" (SPIDER-WOMAN) بدانید

رتبه بندی زنان و دختران عنکبوتی در کمیک بوک های مارول

شماره آخر از سری جدید کمیک بوک "زن عنکبوتی" ترجمه شد + لینک دانلود

آشنایی با «زن عنكبوتی»! (SPIDER-WOMAN)

10 حقیقتی که باید درباره سریال کارتونی "زن عنکبوتی" بدانید

15 حقیقتی که احتمالا درباره " کاپیتان مارول " نمیدانستید!

10 حقیقت مهمی که باید درباره اسکرال(SKRULL) ها بدانید

شماره 1 كمیك زن عنكبوتی (Spider-Woman) ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

5 شخصیت مونث دنیای مرد عنكبوتی كه سونی برای فیلم اختصاصی در نظر دارد

شماره آخر از کمیک "تهاجم مخفی" (SECRET INVASION) ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

7 شخصیت مونث برتر كمیك های مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-12-12 16:39
مدیون من هستید اگه اشتباه تایپی تو مقاله من پیدا کنید و بهم نگید تا درستش کنم :-*
نقل قول کردن
ComicBooke4Ever
#2 ComicBooke4Ever 1398-12-12 17:31
بچه ی جسکا درو چه نازه :lol: :P
نقل قول کردن
Amir78_King
#3 Amir78_King 1398-12-12 17:49
بازم یه مقاله زیبا از استاد
هروقت استاد مقاله مینویسه یادم میره کی شروع کردم کی تموم کردم یهو میبینی تموم شده
نقل قول کردن
Jack Jack
#4 Jack Jack 1398-12-12 17:49
مقاله عالی بود :lol:
نقل قول کردن
spider_fan
#5 spider_fan 1398-12-12 19:57
سلام استاد
مقاله بسیار عالی بود مثل همیشه و اینکه سونی نه تنها میخواد مردعنکبوتیو به ورطه نابودی بکشونه بلکه می خواد زن عنکبوتی رو هم بیاره :cry: نمیدنم چرا با وجود فیلم های خاطره انگیز و شاهکار اقای ریمی که منو با دنیای ابرقهرمان ها اشنا کرد باید اینقدر از سونی دلخور باشم :-*
ببخشید یک سوالم از حضورتون داشتم
دوستم میخواد وارد دنیای کمیک شه ولی نمیودنه از چه کمیکی شروع کنه خوبه میشه راهنمایی کنید؟
ممنون میشم استاد ترابی :-)
نقل قول کردن
SpiderGoblin
#6 SpiderGoblin 1398-12-12 22:08
به نقل از spider_fan:
سلام استاد
مقاله بسیار عالی بود مثل همیشه و اینکه سونی نه تنها میخواد مردعنکبوتیو به ورطه نابودی بکشونه بلکه می خواد زن عنکبوتی رو هم بیاره :cry: نمیدنم چرا با وجود فیلم های خاطره انگیز و شاهکار اقای ریمی که منو با دنیای ابرقهرمان ها اشنا کرد باید اینقدر از سونی دلخور باشم :-*
ببخشید یک سوالم از حضورتون داشتم
دوستم میخواد وارد دنیای کمیک شه ولی نمیودنه از چه کمیکی شروع کنه خوبه میشه راهنمایی کنید؟
ممنون میشم استاد ترابی :-)

راستش لازم نیست همه رو بخونه میتونه مارول رو از جنگ های پنهان بخونه و دیسی رو از ریبرث ۲۰۱۶
نقل قول کردن
Amir78_King
#7 Amir78_King 1398-12-12 22:28
به نقل از spider_fan:
سلام استاد
مقاله بسیار عالی بود مثل همیشه و اینکه سونی نه تنها میخواد مردعنکبوتیو به ورطه نابودی بکشونه بلکه می خواد زن عنکبوتی رو هم بیاره :cry: نمیدنم چرا با وجود فیلم های خاطره انگیز و شاهکار اقای ریمی که منو با دنیای ابرقهرمان ها اشنا کرد باید اینقدر از سونی دلخور باشم :-*
ببخشید یک سوالم از حضورتون داشتم
دوستم میخواد وارد دنیای کمیک شه ولی نمیودنه از چه کمیکی شروع کنه خوبه میشه راهنمایی کنید؟
ممنون میشم استاد ترابی :-)

اگه میخواد از کمیک های سایت بخونه من قبلا توی نظرات شماره ۳۸ آمازینگ اسپایدرمن توضیح داده ام (همین سری جدیده)
فکر کنم صفحه سوم سایت باشه
کامل توضیح دادم از کجا باید بخونه تا الان
حدود ۴ یا ۵ نظر هستن



ولی اگه بخواد همین طوری یکی رو بدون ترتیب و فقط برای آزمایش انتخاب بکنه
من سری آمازینگ اسپایدرمن:تجدید عهد
رو پیشنهاد میکنم که سایت هم ترجمه ش کرده
spidey.ir/.../...




اگه هم کلا بخواد انگلیسی بکنه که من متعاسفانه نمیدونم
نقل قول کردن
Captain-spidey
#8 Captain-spidey 1398-12-13 00:05
مرسی استا مقاله فوق العاده بود واقعا اطلاعات کمیک بوکی هیچ سایتی تو ایران به پااطلاعات کمیکی شما نمیرسه :-*
شماره یک رو به لطف کمیک مارول اکشن کاپیتان مارول که اخیرا تو سایت ترجمه شده میتونستم پیش بینی کنم ولی دیگه واسه شماره یک نه
نقل قول کردن
امیرحسین حاجی باقر نجار
#9 امیرحسین حاجی باقر نجار 1398-12-13 04:46
واقعا کیف کردم. دس خوش ;-) . استاد ترابی انقدر از بیان شیرینی استفاده کردن که آدم دوست نداره تموم بشه :-) .البته هرچند که میدونم شماهم در حین مطالعه متوجه به پایان رسیندش نشدید. ممنون بابت این مقاله زیبا.
نقل قول کردن
OAK_AVENGER
#10 OAK_AVENGER 1398-12-13 07:45
جز گفتن یه کلمه برام چیزی نمونده:

عالی
نقل قول کردن
شروین سرکان
#11 شروین سرکان 1398-12-13 09:58
مقاله های استاد ترابی نیاز به تعرییف نداره همیشه همه میدونن عالین. من شناختی زیادی از زن عنکبوتی نداشتم این مقاله کمک کرد تا بیشتر بشناسمش. راستش از spider familyوshazam familyوbatfamil yو.... اینا خوشم نمی آد من دوس دارم که قهرمانم تنها باشه.
نقل قول کردن
mr.badguy
+1 #12 mr.badguy 1398-12-13 10:38
زن عنکبوتی میتونه مثل مرد عنکبوتی تاب بخوره یا نه؟؟
این برام سواله
به هر حال مقاله خیلی خوب بود
اطلاعات خوبی رو اضافه کرد
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1398-12-13 11:52
به نقل از mr.badguy:
زن عنکبوتی میتونه مثل مرد عنکبوتی تاب بخوره یا نه؟؟
این برام سواله

سئوال خوبی پرسیدی
نه ، نمیتونه و قابلیت تولید تار عنکبوتی بیولوژیک هم نداره
البته به خاطر تیتراژ سریال کارتونی اسپایدرومن بعضی ها فکر میکنن که میتونه
چون تو تیتراژ این کارتون یه صحنه نشون میده که داره تاب میخوره:
bit.ly/32JhVRy
کلا قدرت های جسیکا رو زیاد تغییر داده بودن. مثلا اون تغییر لباس که از تغییر لباس سریال واندرومن الهام گرفته بودن ! (میچرخید و لباسش عوض میشد!)
و اینم بگم که تو برخی دنیاهای موازی اسپایدر ومن میتونه تو بدنش تار تولید کنه. مثل دنیای ultimate یا در دنیای MC2 هم پسر جسیکا درو این توانایی رو داشت
نقل قول کردن
The spider
#14 The spider 1398-12-13 15:52
زن عنکبوتی به نظرم یکی از بهترین و جذاب ترین! شخصیت های عنکبوتیه.از نظر شخصیتی مخصوصا خیلی جذابه و داستانای جالبی داره.
توی سری کمیک اوریجین یه روایت درست و حسابی از گذشته ش دیدیم که منو خیلی شیفته ی خودش کرد.
به نظرم تا سونی دخالت نکرده و برنامه یه فیلم از زن عنکبوتی رو نچیده مارول سریع باید این شخصیت رو وارد MCU کنه
نقل قول کردن
Captain-spidey
#15 Captain-spidey 1398-12-13 16:26
به نقل از mtm:
به نقل از mr.badguy:
زن عنکبوتی میتونه مثل مرد عنکبوتی تاب بخوره یا نه؟؟
این برام سواله

سئوال خوبی پرسیدی
نه ، نمیتونه و قابلیت تولید تار عنکبوتی بیولوژیک هم نداره
البته به خاطر تیتراژ سریال کارتونی اسپایدرومن بعضی ها فکر میکنن که میتونه
چون تو تیتراژ این کارتون یه صحنه نشون میده که داره تاب میخوره:
bit.ly/32JhVRy
کلا قدرت های جسیکا رو زیاد تغییر داده بودن. مثلا اون تغییر لباس که از تغییر لباس سریال واندرومن الهام گرفته بودن ! (میچرخید و لباسش عوض میشد!)
و اینم بگم که تو برخی دنیاهای موازی اسپایدر ومن میتونه تو بدنش تار تولید کنه. مثل دنیای ultimate یا در دنیای MC2 هم پسر جسیکا درو این توانایی رو داشت

میگم استاد همین اسپایدی خودمون هم قابلیت تار تنیدن رو نداره و با استفاده از وب شوتر این کار رو میکنه پس چرا اسپایدی واسه زن عکبوتی هم وب شوتر رو درست نکرده بهش بده
نقل قول کردن
SpiderGoblin
#16 SpiderGoblin 1398-12-13 16:39
یه سوال!جسیکا درو دشمناش کیان؟
نقل قول کردن
kiyan
#17 kiyan 1398-12-13 18:45
به نقل از Captain-spidey:
به نقل از mtm:
به نقل از mr.badguy:
زن عنکبوتی میتونه مثل مرد عنکبوتی تاب بخوره یا نه؟؟
این برام سواله

سئوال خوبی پرسیدی
نه ، نمیتونه و قابلیت تولید تار عنکبوتی بیولوژیک هم نداره
البته به خاطر تیتراژ سریال کارتونی اسپایدرومن بعضی ها فکر میکنن که میتونه
چون تو تیتراژ این کارتون یه صحنه نشون میده که داره تاب میخوره:
bit.ly/32JhVRy
کلا قدرت های جسیکا رو زیاد تغییر داده بودن. مثلا اون تغییر لباس که از تغییر لباس سریال واندرومن الهام گرفته بودن ! (میچرخید و لباسش عوض میشد!)
و اینم بگم که تو برخی دنیاهای موازی اسپایدر ومن میتونه تو بدنش تار تولید کنه. مثل دنیای ultimate یا در دنیای MC2 هم پسر جسیکا درو این توانایی رو داشت

میگم استاد همین اسپایدی خودمون هم قابلیت تار تنیدن رو نداره و با استفاده از وب شوتر این کار رو میکنه پس چرا اسپایدی واسه زن عکبوتی هم وب شوتر رو درست نکرده بهش بده

یادم باشه از پیتر بپرسم بهت بگم :lol:
ولی از شوخی گذشته ، شخصیتی که میتونه تو هوا با گلایدینگ پرواز کنه، وب شوتر میخاد چیکار؟
نقل قول کردن
kiyan
#18 kiyan 1398-12-13 18:46
به نقل از SpiderGoblin:
یه سوال!جسیکا درو دشمناش کیان؟

ایشالا استاد یه مقاله درباره دشمناش هم برامون بنویسن :-)
نقل قول کردن
hassan91
#19 hassan91 1398-12-14 01:33
پیشنه جالبی داشت و همینطور قدرتهاش.
فکر کنم مارول و دیزنی واسه این سازمان سورد خیلی برنامه داره. از اونجایی که نیک فیوری هم اونجا مشغول بود. کلا سورد رو شنیدم ذهنم پرید به اون صحنه پس از تیتراژ مرد عنکبوتی دور از خانه که به کاپیتان مارول هم یه جورایی ربط داشت.
نقل قول کردن
Werner
#20 Werner 1402-10-17 04:04
Hello my friend! I wish to say that this article is awesome, great written and come with approximately all important infos.
I would like to peer extra posts like this .
نقل قول کردن
mtm
#21 mtm 1402-10-17 09:24
به نقل از SpiderGoblin:
یه سوال!جسیکا درو دشمناش کیان؟

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45