5 ایده کمیک بوکی که خارج از دنیای کمیک خلق شدند!

5 ایده کمیک بوکی که از خارج از دنیای کمیک خلق شدند!

با خوندن این مقاله متوجه میشوید که برخی از ایده های کلاسیک دنیای کمیک در جایی دیگر خلق شده اند!

مقدمه: در طول تاریخ كمیك همیشه روال اینطور بوده كه از روی شخصیت های كمیك اقتباس های مختلف صورت میگیرد و ما آنها را در گونه های دیگر سرگرمی میبینیم. ولی گاهی اوقات برعكس میشود! يعنی برخی شخصیت ها یا ایده ها ابتدا مثلا در فیلم ، سریال یا انیمیشن خلق میشوند و بعد وارد دنیای كمیك میشوند!!! ما قبلا در این مقاله به معرفی 20 شخصیت برتر در این زمینه اشاره کرده بودیم. و در این مقاله نیز به 5 ایده در این زمینه اشاره میکنیم.

 

1- غار بتمن (Batcave)

 غار بتمن (Batcave) 

غار بتمن یا همان بَت کِیو (Batcave) مقر زیرزمینی جناب بتمن است که تجهیزات مختلف او در آن قرار دارد و او در آنجا برای مقابله با نقشه های ابرشروران خود برنامه ریزی میکند. غار بتمن در زیر محل اقامت بروس وین یعنی "عمارت وین" (Wayne Manor) قرار دارد. اما جالبه که بدونید این مکان 4 سال پس از خلق شدن بتمن در دنیای کمیک و در سریال سینمایی بتمن که سال 1943 پخش شد، خلق شد! گفته میشه «باب کین» (یکی از خالقین بتمن) در محل فیلمبرداری این سریال حاضر بوده و از این ایده خوشش اومده و آن را به نویسنده کمیک های اولیه بتمن یعنی «بیل فینگر» منتقل کرده و در نتیجه همان سال و در کمیک استریپ های روزنامه ای بتمن شاهد غار بتمن بودیم.

بت کیو

همچنین سال 1944 و در شماره 83 از Detective Comics برای اولین بار غار بتمن را در دنیای کمیک دیدیم.

  

2- کریپتونایت (Kryptonite)

کریپتونایت (Kryptonite)

"کریپتونایت" ماده ای سبز رنگ است که در داستانهای سوپرمن شاهدش هستیم و سوپرمن در برابر این ماده ضعف دارد. این ماده شیشه ای است و از خود نور را عبور می‌دهد و تشعشع این نور موجب می‌شود که سوپر من ضعیف شود. این ماده از زادگاه سوپرمن یعنی سیاره «کریپتون» نشات گرفته است نسخه های دیگری از کریپتونایت در رنگ هایی مثل قرمز و طلایی هم وجود دارند که ممکنه تاثیر متفاوتی روی سوپرمن بگذارند ولی همچنان او را ضعیف میکنند.

خیلی ها هستند که فکر میکنند کریپتونایت اولش در برنامه رادیویی "ماجراهای سوپرمن" که سال 1943 آغاز شد خلق شده ولی اشتباه میکنند. در واقع اولین اشاره به کریپتونایت در دنیای کمیک انجام نشد بلکه در تبلیغات اولین تفنگ اسباب بازی سوپرمن به نام Superman Krypto-Raygun در سال 1940 بود که به آن برخورد کردیم و گفته بود کریپتونایت یک ماده متالیک شگفت انگیز است که فقط در سیاره کریپتون یافت میشود!

 

3- تالار عدالت (Hall of Justice)

 تالار عدالت (Hall of Justice)

در سال 1973 گروه جاستیس لیگ در دنیای کمیک مقر خود را در فضا و در یک ماهواره بنا کرده بود ولی همان موقع شاهد پخش سریالی بچه گانه در تلویزیون براساس جاستیس لیگ به نام "ابردوستان" یا Super Friends بودیم که در آن مقر این گروه در مکانی به نام "تالار عدالت" بود (تا یادم نرفته بگم که شخصیت های معروف «دوقلوهای شگفت انگیز» یا Wonder Twins نیز اولین بار در این کارتون خلق شدند و بعدا به کمیک های دی سی راه یافتند. این مقاله را بخوانید).

هال آو جاستیس

جالبه که در دنیای کمیک تا سالها خبری از تالار عدالت نبود تا اینکه در سال 2007 و در شماره 27 از سری دوم کمیک بوک های Justice League of America این ایده به کار رفت و از آن موقع تا به حال مقر لیگ عدالت بوده است.

 

4- لژیون نابودی (Legion of Doom)

 لژیون نابودی (Legion of Doom)

"چالش ابردوستان"  (Challenge of Superfriends) سومین سری از سریال کارتونی "ابردوستان" است که در مورد قبلی بهش اشاره شد. این سری سال 1978 از شبکه NBC پخش شد و در آن برای اولین بار شاهد خلق شدن گروهی ابرشرور به نام "لژیون نابودی" (Legion of Doom) بودیم که رهبری اش را لکس لوثر برعهده داشت و اعضایش عبارت بودند از کاپیتان کولد، بیزارو، چیتا و سینسترو. جالبه که مقر آنها در جایی بود به نام "تالار نابودی" (Hall of Doom) که در محلی به نام Slaughter Swamp قرار داست ولی در صورت لزوم میتونست پرواز هم بکنه و به فضا هم بره!

ۀزیون نابودی

در هر حال گروه "لژیون نابودی" به طور جسته و گریخته در برخی از کمیک های دی سی حضور داشتند ولی حضور تمام عیار آنها در دنیای اصلی  دی سی 40 سال طول کشید: شماره 1 از سری جدید Justice League که سال 2018 به دست اسکات اسنایدر نوشته شد!

 

5- مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او (Spider-Man and His Amazing Freinds)

کارتون مرد عنکبوتی

 "اسپایدرمن و دوستان شگفت انگیز او" سریال خاطره انگیز دهه 80 میلادی است که در آن مرد عنکبوتی در هر اپیزود به همراه دو دوست صمیمی و هم دانشگاهی اش به نام های «مرد یخی» (Iceman) و «فایر استار» (Firestar) به جنگ آدم بدهای شهر میرفت. ویژگی بارز مجموعه، داستانهای ساده و سرگرم کننده ای بود که در آنها سه کاراکتر اصلی به طرز جالبی با یکدیگر ارتباط برقرار میکردند. از سویی دیگر حضور دیگر ابرقهرمانان معروف مارول به عنوان کاراکتر میهمان در برخی اپیزودها، جذابیت خاصی برای بینندگان کم سن و سال داشت و به خوبی به آنان القا می نمود که شخصیتهای فراوانی در دنیای مارول وجود دارند و با هم تعامل میکنند. همانطور که قبلا در اینجا گفته شده بود شخصیت «فایر استار» اولش در این سریال خلق و بعدا به دنیای کمیک وارد شد و حتی به عضویت اونجرز هم درآمد.

کمیک ultimate spiderman

اما ایده تیم آپ کردن مرد عنکبوتی با دو ابرقهرمان دیگر بعدا در دنیای کمیک هم به نوعی تکرار شد که بارزترین آن برمیگرده به آرکی در کمیک بوک های Ultimate Spiderman که مرد عنکبوتی و مرد یخی و هیومن تورچ در خانه زن عمو می اقامت کرده و اسم خودشان را هم دوستان شگفت انگیز گذاشته بودند!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

مقالات مرتبط:

20 شخصیت برتر مارول و دی سی كه خارج از دنیای كمیك بوک خلق شدند!

با کریپتونایت (KRYPTONITE) آشنا شویم

5 شیئ قدرتمند در دنیای کمیک بوک

20 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ali spidey 99
#1 ali spidey 99 1399-02-23 17:50
عالی بود استاد
من از مورد ۱ شاخ در آوردم
من خیلی خوشحال میشم که سایت یه بخش فن کست( fancast) داشته باشه
در ضمن خیلی بیشتر خوشحال میشم اگر یه مقاله درباره ی 《کمیک هایی که برای فلان فیلم عالی هستند》
یه چیزی مثل همون مقاله که نوشته بودید(۱۵ داستان و کراس اور برتری که میخواهیم بعد از توافق فاکس و دیزنی ببینیم)
نقل قول کردن
- -
#2 - - 1399-02-23 17:50
مثل همیشه عالی
ممنون استاد
نقل قول کردن
Matingh
#3 Matingh 1399-02-23 17:57
آقای ترابی دستتون درد نکنه واقعا خیلی جالب بود مخصوصا اولی هنوزم که هنوزه نمی تونم هضم کنم که بت کیو تو کمیک بوجود نیومده و کلا همشون خیلی خوب بودن :D :D
نقل قول کردن
spiderarian
#4 spiderarian 1399-02-23 18:26
مورد یک خیلی خفن بود خیلی حال کردم 8)
نقل قول کردن
cl.barton
#5 cl.barton 1399-02-23 18:44
مورد اول واقعا عجیب بود
اصلا فکر نمی‌کردم بتمن که اینقدر به batcave اش معروفه ایده اون کلا بیرون از کمیک های دی سی اومده
Wow

عالی بود استاد
نقل قول کردن
Frank castle
#6 Frank castle 1399-02-23 19:44
سلام
ممنون بخاطر مقاله
بنظر من فیلم جاستیس لیگ باید از ایده legion of doom استفاده میکرد که این لژیون باعث شکل گیری جاستیس لیگ میشد.یه ایده ناب که با ایده های مارول فرق داشت ولی اسنایدر گند زد به گروه رفت .
ایده بت کیو هم خیلی کاربردی و حالب بود.

اقای ترابی ببخشید بخاطر اسپمی که میدم.یه خواهشی داشتم .یسری نقد خارجی نقل انیمیشن justice league dark apokolips war خوندم.بد نبود نقد ها یسری ایرادات رو خوب اشاره کردن و فید بک های بدی نبود.حقیقتش خیلی دلم میخواد یه نقد برای این انیمیشن توی سایت شما بخونم.یا حضرت عالی یا همکارانتون البته میدونم این کار زمانبر هست و برای شما و دوستان زحمت زیاد داره.ولی واقعا کنجکاو هستم همچین نقدی رو از این سایت بخونم و نظر بازدید کننده ها رو بدونم.
نقل قول کردن
B.K.T
#7 B.K.T 1399-02-23 19:59

چه جالب اتفاقا این اسپم منم بود :lol: من این انیمیشن رو دیدم و واقعا افسوس خوردم .چرا باید نویسنده های توی وارنر حضور داشته باشند و وفیلم های فوق الاعده بی خودی در این کمپانی ساخته بشن (اسنایدر خدا ازت نگذره :cry: ) این انیمیشن درمیان انیمیشن های کمیکی که من دیدم با اختلاف در رتبه دوم قرار داره .jl:war رو یادتونه؟ آره همون مضخرفه حتی یه درصد هم فکر نکنید این انیمیشن اشتباهات قبلی خودشو تکرار کرده بلکه از نقاط قوت خود کپی گرفته بیشتر دوبلر هاهم درست در جای خود قرار گرفتن البته این انیمیشن نقاط ضعف هم داشت
که می سپارمشون به استاد ترابی.
نقل قول کردن
hadi1380
#8 hadi1380 1399-02-23 21:47
بخدا من زبونم بند اومده نمیدونم چی بگم فقط میتونم بگم شگفت انگیزه.
نقل قول کردن
Captain-spidey
#9 Captain-spidey 1399-02-23 23:47
استاد دستتون درد نکنه مقاله خیلی خوب بود وقتی غاربتمن رو دیدم شکه شدم
نقل قول کردن
Amazing boy
#10 Amazing boy 1399-02-24 02:37
عالی بود دستتون درد نکنه
من درباره مورد 1 و2 خیلی تعجب کردم :-o
نقل قول کردن
Amazing boy
#11 Amazing boy 1399-02-24 02:51
سلامی مجدد
استاد ترابی یک پیشنهاد
سایت قبلا درباره انتخاب بازیگران ایرانی برای فیلم انقام جویان یک مقاله داشته من میگم مقاله ای هم درباره ی انتخاب اسامی ایرانی برای فیلم انتقام جویان و دیگر فیلم های مارول بنویسید
البته شاید این مقاله طنز به نظر بیاد ولی من همیشه سوال داشتم اگه فیلم های مارول تو ایران ساخته میشد اسمامی شخصیت ها چی میشد
نقل قول کردن
hznehafar6
-1 #12 hznehafar6 1399-02-24 09:15
اگه اشتباه نکنم هارلی کویین هم تو دنیای انیمیشن های سریالی دیسی بوجود اومد ولی تو مقاله نبودش
نقل قول کردن
AMP
#13 AMP 1399-02-24 11:37
مگه میشه آدم از مقاله های سایت اسپایدی رو بخونه و خسته مخصوصا اگه به قلم استاد ترابی باشه که هیچی.
ممنون از مقاله خوب و کاملتون. خسته نباشید من که خیلی لذت بردم. من با اینکه رتبه بندی کرده بودید اولی رو که همون غار بتمن بود از همه بیشتر دوست داشتم. راستی سر منشاء اون وسایل تو غار چی بودن مثل اون کماد لباس های بتمن و اون کامپیوتر بزرگه و گاراج بتموبیل ها و عجیب تر از همه اون سکه بزرگه و اون دایناسوره.
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1399-02-24 12:02
به نقل از hznehafar6:
اگه اشتباه نکنم هارلی کویین هم تو دنیای انیمیشن های سریالی دیسی بوجود اومد ولی تو مقاله نبودش

اولا که هارلی کوئین یک شخصیته، ایده نیست
دوما که تو بهش مقدمه مقاله گفتم که "ما قبلا در این مقاله به معرفی 20 شخصیت برتر در این زمینه اشاره کرده بودیم"

bit.ly/3bnhpve
نقل قول کردن
parsa taghi pour
#15 parsa taghi pour 1399-02-24 18:44
استاد خیلی ممنون مقاله خیلی مفیدی بود. :lol:


و یک تشکر بدهکارم به باب کین چون اگه نبود غار بتمنی در کمیک بوک ها نبود. :P
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#16 AmirhoseinJafari2005 1399-11-04 11:42
خیلی جالب بود مخصوصا گزینه ۱ و ۲
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

32

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

48

45

17