15 پایگاه (Base) برتر در دنیای کمیک!

15 پایگاه (Base) برتر در دنیای کمیک مخفیگاه ستاد مقر hideout

باز هم افتخار دارم در خدمت علاقمندان به دنیای کمیک بوک در ایران باشم با مقاله ای که به "معلومات" و "دانش" شون اضافه میکنه.

مقدمه: هر کسی نیاز داره تا در پایان روز به جایی برگرده که بهش میگن خانه تا در آنجا استراحت کنه و به آرامش برسه اما برای ابرقهرمانان یا ابرشروران این مکان رو بهش میگن "پایگاه" یا "مقر" (Base)  که معمولا در جایی مخفی و دور از دید مردم عادی ساخته یا انتخاب شده است. این پایگاه ها در اندازه ها و اشکال مختلف هستند ولی طوری ساخته شده اند تا بیانگر خصوصیات و همچنین نیازمندی های شخصیت ها یا تیم های دنیای کمیک باشند. یعنی برخی بزرگ هستند و برخی هم کوچک. برخی خصوصی هستند و برخی عمومی. برخی متحرک هستند و برخی هم ساکن. داشتن پایگاه برای ابرقهرمانان و مخفیگاه برای ابرشرورها از همان اول که کمیک بوک های سوپرهیرویی خلق شدند مرسوم بوده و شما هم قطعا با بسیاری از آنها آشنایی دارید. ولی من میخواهم در این مقاله برترین و باحال ترین اونا را بهتون معرفی کنیم!

 

15- کوچه اِسپان (Spawn’s Alley)

کوچه اسپان (Spawn’s Alley)

خیلی عجیبه که یک کوچه به عنوان مقر و پایگاه یک ابرقهرمان عمل کنه درسته؟ ولی اسپان (که در اینجا معرفی شده است) یک ابرقهرمان متداول نیست. او یك مامور ویژه بود به نام «اَل سیمونز» (Al Simmons) و حتی یك بار جان رئیس جمهور آمریكا را در عملیاتی پیچیده نجات داد ولی همكارانش بهش خیانت کرده و او را كشتند. روح او به جهنم رفت (به خاطر اینكه آدم های زیادی را وقتی زنده بود كشته بوده). او در جهنم با موجودی شیطانی به نام Malebolgia قرارداد بست كه طبق آن اجازه پیدا كرد به زمین برگرده و زنش رو ببینه. با این حال وقتی برگشت، تصمیم گرفت به Malebolgia پشت كنه و از قدرت هایی كه بهش داده بود برای كارهای نسبتا خوب استفاده كنه.و لقب اسپان بهش داده شد  او به خاطر ظاهر زشتش و سرنوشتی که دچارش شده بود نمیتونست در هر جایی که شاید دلش میخواد زندگی کنه . بنابراین تصمیم گرفت در میان ولگردهای بی خانمان در دل کوچه ای تنگ و تاریک در محله فقیر نشین شهر حضور داشته باشه.

 

14- باشگاه لژیون (Legion’s Clubhouse)

  باشگاه لژیون (Legion’s Clubhouse)

"لژیون ابرقهرمانان" (Legion of Super-Heroes) نام تیمی از قهرمانان دی سی است که در قرن 30 و 31 میلادی زندگی میکنند (این گروه اولین بار در سال 1958 خلق شد). در یکی از داستان ها شاهد بودیم که موشکی مرموز از آسمان در شهر "اسمال ویل" (جایی که کلارک کنت/سوپرمن در آن بزرگ شد) سقوط کرد در حالی که هیچ کس نمیتوانست درهایش را باز کند. این موشک برای سالها در اسمال ویل باقی ماند و به یک جاذبه توریستی تبدیل شده بود که اعضای موسس گروه لژیون ابرقهرمانان به نام های پسر کیهانی (Cosmic Boy)، پسر رعد و برقی (Lightning Lad) و دختر زحل (Saturn Girl) به فکر افتادند برای خود مقر و پایگاهی دست و پا کنند که متوجه این موشک مرموز شدند و با باز کردن درهایش فهمیدند که راکتی بوده که پدر سوپربوی از کریپتون برایش فرستاده بوده. درونش هم لباس و یک سری پیغام و پوشک بچه (!) و اسباب بازی برای سوپربوی گذاشته بودند تا وقتی میرسه به زمین سرگرم بشه! ولی صدها سال طول کشید تا به زمین برسه و درست در همان محلی که موشک سوپربوی فرود آمده بود (یعنی اسمال ویل) فرود بیاد! در هر حال اعضای لژیون ابرقهرمانان تصمیم گرفتند ازش به عنوان مقر خود استفاده کنند و اسمش رو "باشگاه لژیون" گذاشتند. این پایگاه بعدا توسط دشمنان آنها به نام Fatal Five نابود شد و اعضای تیم مقر جدیدی ساختند به نام "سنگر لژیون" (Legion Citadel) که بار دیگر برای ادای احترام کردن به میراث سوپرمن آن را در اسمال ویل بنا کردند!

  

13- برج تایتانز (Titans Tower)

 برج تایتانز (Titans Tower)

"برج تایتانز" اولین بار در شماره 26 از کمیک DC Comics Presents (سال 1980) خلق شد تا مقر گروه "تایتان های نوجوان" باشد. درسته که بارها تغییر کرده و به روز تر شده ولی همیشه جوریه که شکل حرف T باشه! در این برج اتاق خواب هایی برای اعضای تیم تعبیه شده. همین طور آشپزخانه ، غذاخوری و کلی فضا برای تمرین و ورزش. همچنین نوعی تالار افتخارات در آن هست که مجسمه اعضایی که در حین نبرد کشته شده اند در آن به نمایش گذاشته شده است. گفته میشود ساختمان اولیه برج تایتانز توسط پدر سایبورگ به نام «سایلاس استون» ساخته شد و شاهکاری از نظر فن آوری بود. برخی از قهرمانان جوان دی سی مثل دیگ گریسون یا والی وست معمولا پس از مدتی برج را ترک کرده و به شهرهای خود برگشته اند ولی اعضای اصلی گروه تایتان های نوجوان مثل سایبورگ، ریون و استارفایر آنجا را خانه خود میدانند.

  

12- هِلی کریر شیلد (S.H.I.E.L.D Helicarrier)

  هِلی کریر شیلد (S.H.I.E.L.D Helicarrier)

هلی کریر نام یک ناو هواپیمابر در کمیک های مارول است که قابلیت پرواز داشته و توسط سازمان اطلاعاتی/دفاعی شیلد به عنوان کشتی فرماندهی اسفاده می‌شود. این ناو اولین بار توسط «جک کربی» و به طور اختصاصی برای «نیک فیوری»، مأمور شیلد در شماره 135 کمیک Strange Tales (آگوست 1965) خلق شد و تاکنون چندین بار در شکل کلی آن تغییر به وجود آمده اما همیشه به عنوان مقر فرماندهی شیلد از آن استفاده شده است. گفته شده که تونی استارک در طراحی اولیه هلی کریر نقش داشته است . همچنین جهش یافته ای به نام Forge (که در ساخت اشیا و اختراعات تخصص دارد) و «رید ریچاردز» (رهبر گروه چهار شگفت انگیز) در ساخت نهایی آن نقش داشته اند. طی چندین دهه، بیش از دو جین هلی کریر ساخته شده که اسامی مختلفی هم داشته اند مثل بهیموث (هلی کریری با طراحی مخصوص برای مقابله با «گودزیلا»!) یا شاهین سیاه (که برای مقابله با اتحادی بین سازمان تروریستی هایدرا و نینجاهای Hand درست شد) و یا پرومتیوس (که وقتی «نورمن آزبورن» رئیس شیلد شد و نام آن را به "همر" تغییر داد، مورد استفاده قرار گرفت).

 

11- مخفیگاه فاضلابی (The Sewer Lair)

  مخفیگاه فاضلابی (The Sewer Lair)

مخفیگاه و مقر «لاک پشت های نینجا»! محلش در یک ایستگاه متروی متروکه زیر محله چینی ها در شهر نیویورک است. این مخفیگاه در همان شماره های نخست کمیک بوک مستقل "لاک پشت های نینجا" پدید آمد ولی تکاملش رو در فیلم های سینمایی و به ویژه در سریال های کارتونی شاهد بودیم. داخلش یک آشپزخانه ، اتاق پذیرایی با یک تلویزیون، اتاق های خواب برای لاک پشت ها و استاد اسپلینتر و همچنین یک محل تمرین هنرهای رزمی داره. یک کارگاه هم داره برای دوناتلو و یک اتاق مدیتیشن برای اسپلینتر. داخلش هم برق کشی شده تا دوناتلو بتونه به اسباب و ابزار و اختراعاتش برسه و بقیه هم بتونن تلویزیون تماشا کنند و بازی رایانه ای انجام بدن! درسته داخل فاضلاب بنا شده ولی اونقدر راحته که امثال آپریل و کیسی جونز خیلی بهش سر میزنن!

  

10- تالار عدالت (Hall of Justice)

تالار عدالت

در سال 1973 گروه جاستیس لیگ در دنیای کمیک مقر خود را در فضا و در یک ماهواره بنا کرده بود ولی همان موقع شاهد پخش سریالی بچه گانه در تلویزیون براساس جاستیس لیگ به نام "ابردوستان" یا Super Friends بودیم که در آن مقر این گروه در مکانی به نام "تالار عدالت" بود (تا یادم نرفته بگم که شخصیت های معروف «دوقلوهای شگفت انگیز» یا Wonder Twins نیز اولین بار در این کارتون خلق شدند و بعدا به کمیک های دی سی راه یافتند. این مقاله را بخوانید). جالبه که در دنیای کمیک تا سالها خبری از تالار عدالت نبود تا اینکه در سال 2007 و در شماره 27 از سری دوم کمیک بوک های Justice League of America این ایده به کار رفت و از آن موقع تا به حال مقر لیگ عدالت بوده است.

 

9- تالار نابودی (Hall of Doom)

  تالار نابودی (Hall of Doom)

"چالش ابردوستان" (Challenge of Superfriends) سومین سری از سریال کارتونی "ابردوستان" است که در مورد قبلی بهش اشاره شد. این سری سال 1978 از شبکه NBC پخش شد و در آن برای اولین بار شاهد خلق شدن گروهی ابرشرور به نام "لژیون نابودی" (Legion of Doom) بودیم که رهبری اش را لکس لوثر برعهده داشت و اعضایش عبارت بودند از کاپیتان کولد، بیزارو، چیتا و سینسترو. جالبه که مقر آنها در جایی بود به نام "تالار نابودی" (Hall of Doom) که در محلی به نام Slaughter Swamp قرار داشت ولی در صورت لزوم میتونست پرواز هم بکنه و به فضا هم بره! در هر حال گروه "لژیون نابودی" به طور جسته و گریخته در برخی از کمیک های دی سی حضور داشتند ولی حضور تمام عیار آنها در دنیای اصلی دی سی 40 سال طول کشید: شماره 1 از سری جدید Justice League که سال 2018 به دست اسکات اسنایدر نوشته شد! اما گفته میشود اولین حضور "تالار نابودی" در دنیای کمیک برمیگرده به کمیک Justice League of America Wedding Special #1 که ماه نوامبر سال 2007 به بازار آمد.

 

8- سانکتوم سانکتوروم (Sanctum Sanctorum)

خانه دکتر استرنج

"سانکتوم سانکتوروم" نام خانه ای است که دکتر استرنج در آن زندگی میکند که در منطقه Greenwich Village واقع در شهر نیویورک قرار دارد. گفته میشه در زمان های دور سرخ پوستان در زمینی که این خانه روی آن درست شده، انسان هایی را برای خدایان خود قربانی میکردند. ضمنا انرژی های ماورا الطبیعه در داخل و اطراف آن هست. همین انرژی ها بود که نظر دکتر استرنج رو به خودش جلب کرد تا خانه خودش را در آنجا بسازه. ضمنا گفته میشه این خانه جن داره و نفرین شده است. همچنین فضای داخل این خانه خیلی بزرگتر از اونیه که از بیرون به نظر میرسه. یعنی مثلا شاید از بیرون به نظر برسه که مساحت این خانه 200 متر مربع است ولی داخلش میشویم میبینیم که یک عالمه اتاق و راهروی تو در تو دارد. به علاوه، ترتیب اتاق ها ، راهروها و چیدمان مبلمان این خانه هر از گاهی خود به خود تغییر میکند! دکتر استرنج از انرژی های داخل خانه استفاده کرده تا طلسم هایی روش بزاره تا دشمنانش نتونن مخفیانه واردش بشوند.

 

7- ماهواره جاستیس لیگ (Justice League Satellite)

ماهواره جاستیس لیگ (Justice League Satellite)

گروه "جاستیس لیگ" اولش مقری داشتند در یک غار مخفی که در شهر کوچکی به نام "هپی هاربور" در ایالت "رود آیلند" قرار داشت که بهش میگفتند "پناهگاه مخفی" (Secret Sanctuary) و میتونید عکسش رو اینجا ببینید. تا اینکه در شماره 77 (دسامبر 1969) پسر بچه ای به نام «اسنپر کار» (Snapper Carr) که یه جورایی به سمبل گروه جاستیس لیگ و یکی از اعضای آن تبدیل شده بود گول میخوره و محل این غار رو به جوکر لو میده! سپس در شماره بعد (فوریه سال 1970) شاهد بودیم که اعضای جاستیس لیگ به یک ماهواره چرخنده در مدار زمین نقل مکان و ازش به عنوان پایگاه جدید و امن خود استفاده میکنند. از اینجا بود که دوره جدیدی در کمیک های "جاستیس لیگ" شروع شد و اعضای اصلی آن مثل سوپرمن، فلش، واندرومن، بتمن، گرین اروو، اتم، هاک من و زاتانا به عنوان ترکیب کلاسیک جاستیس لیگ خود را تثبیت کردند. بنابراین بسیار نمادین و خاطره انگیز است. نکته مهمش اینه که اعضای گروه میتونستند به سهولت از آن به زمین یا بلعکس تله پورت کنند. در سال 1997 در دنیای کمیک شاهد بودیم که این پایگاه جای خودش را به "برج مراقبت" (Watchtower) داد که از فن آوری های پیشرفته بیگانه مثل فن آوری های سیاره کریپتون، نیو جنسیس، تران و ... در آن استفاده شده بود و در کره ماه قرار داشت (تصویرش اینجاست). تا اینکه سال 2005 و در شماره 119 از کمیک JLA به دست سوپربوی-پرایم نابود شد.

 

6- برج اونجرز (Avengers Tower)

http://spidey.ir/images/img/content/avengers/tower/avengers-tower-comics.jpg

شاید جالب باشه بدونید برج انتقام جویان قدمت چندان زیادی در دنیای کمیک نداره، این برج در سال 2005 برای اولین بار در کمیک های مارول ظاهر شد. در واقع پناهگاه قبلی انتقام جویان که عمارت انتقام جویان (Avengers Mansion) نام داشت، در طی حادثه‌ا‌ی که اسکارلت ویچ در آن دخیل بود، نابود شد، این حادثه  طی داستان کراس‌اُور Avengers: Disassembled  اتفاق افتاد. بعد از اینکه این عمارت نابود شد، تونی استارک مسلما بیکار ننشست و سریعا دست به کار شد و این عمارت رو بازسازی کرد، منتها این بار او تصمیم گرفت که مقر گردهمایی تیم رو در سه طبقه‌ی بالایی آسمان‌خراشی که در منهتن نیویورک داشت، بنا کند و بدین‌گونه بود که برج انتقام جویان پدید آمد. این ایده همچنین به منبع الهام‌بخشی برای دنیای سینمایی مارول (MCU) تبدیل و سبب شد که در فیلم های این کمپانی هم از برج استارک به عنوان مقری برای انتقام جویان استفاده کنند. برای آشنایی با حقایق مفید درباره این برج حتما این مقاله را بخوانید.

 

5- قلعه تنهایی (The Fortress of Solitude)

 قلعه تنهایی (The Fortress of Solitude)

"قلعه تنهایی" در واقع نوعی محل آرامش برای سوپرمن بوده که گاهی وقتها هم به عنوان مقر و پایگاه برای او به تصویر کشیده شده است. قلعه تنهایی در تندرا (دشت های بی درخت پوشیده از گلسنگ نواحی منجمد قطبی) قرار دارد تا از اجتماعات و تمدن بشری به دور باشد. قبل از قلعه تنهایی سوپرمن مقری داشت به نام "سنگر مخفی" (Secret Citadel) (عکسش اینجاست) که سال 1942 و در شماره 17 از کمیک Superman خلق شد (در دل کوهی در حومه شهر متروپلیس). اما در شماره 241 از کمیک Action comics که سال 1958 منتشر شد به طور رسمی اسمش رو گذاشتند قلعه تنهایی سوپرمن و مکانش رو هم به قطب شمال تغییر دادند. لازم به ذکره که قلعه تنهایی به جز قطب شمال در لوکیشن های دیگری هم دیده شده، به ویژه در کمیک های جدید سوپرمن (مثلا در رشته‌کوه آند یا جنگل های آمازون!). سوپرمن این مکان را از دید و اطلاع مردم پنهان نگه داشته و فقط متحدین و نزدیکانش مثل بتمن و لوئیس لین از وجودش با خبر هستند. نکته عجیب و تا حدی مضحک درباره این مقر که در داستان های جدید سوپرمن دیگر بهش اشاره نمیشود این است که سابقا فقط میشد از طریق یک کلید عظیم درش را باز کرد و وارد شد! (این تصویر را ببینید). این کلید را فقط یک کریپتونی مثل سوپرمن یا سوپرگرل میتونست بلند کند و معمولا بیرون از قلعه تنهایی روی یک سکو قرار داشت! (این تصویر را ببینید).  در قلعه تنهایی معمولا مجسمه هایی از پدر و مادر کریپتونی سوپرمن دیده میشود. مهم ترین خاصیت این مکان برای سوپرمن این است که در آن میتواند خودش باشد یعنی Kal-El از کریپتون ، نه کلارک کنت از اسمال ویل یا متروپلیس. به همین دلیل در "قلعه تنهایی" اکوسیستمی از حیات و فن آوری های محافظت شده کریپتونی یا بیگانه نگهداری میشود و سوپرمن در آن آزمایشاتی انجام میدهد یا اشیایی از فرهنگ مفقود شده خودش را نگهداری میکند. البته اینم بگم خدمت علاقمندان به دی سی که ایده و حتی نام "قلعه تنهایی" از شخصیتی به نام Doc Savage گرفته شده که 5 سال قبل از سوپرمن در مجلات پالپ خلق شد. او مقری به نام قلعه تنهایی داشت که در منطقه قطبی بود و در آن آزمایشات علمی خودش رو انجام میداد و دستاوردهایش را نگه میداشت.

  

4- مدرسه اگزاویر برای نوجوانان با استعداد (Xavier's School for Gifted Youngsters)

  مدرسه اگزاویر برای نوجوانان با استعداد (Xavier's School for Gifted Youngsters)

بدون شک این یکی از معروف ترین مدارس ابرقهرمانی می باشد که هم برای هواداران سرسخت داستان های مردان ایکس و هم برای بینندگانی که فقط آثار سینمایی ایکس من رو مشاهده کرده اند، شناخته شده می باشد. مدرسه اگزاویر برای بچه های با استعداد توسط چارلز اگزاویز راه اندازی شد، او قصد داشت محلی امن برای بچه هایی که جهش یافته بودند اما نمیتونستند قدرت هاشون رو به طور کامل درک یا کنترل کنند، بنا کند. نام دیگر این مدرسه که خیلی هم رایجه، عمارت ایکس (X-Mansion)   است و در نیویورک واقع شده. جهش یافته ها اونجا به طور گسترده تعلیم می بینند و یاد می گیرند که چطور نهایت استفاده رو از قدرت هاشون بکنند تا بتوانند بشریت و نسل جهش یافته ها را در برابر دشمنان و خطرات احتمالی حفظ کنند. این مکان فقط یک مدرسه نیست و همچون مقر و پایگاهی برای گروه مردان ایکس عمل میکند. "اتاق خطر" (Danger Room) در آنجا واقع شده است و جایی است که به لطف مدرن ترین فن آوری ها و شبیه سازی های رایانه ای به جهش یافته ها کمک میکند تا قدرت های خود را در عرصه نبرد به آزمون و خطا بگذارند. همچنین دستگاه "سریبرو" (Cerebro) در آنجاست که مثل نوعی رایانه شناسایی و ردیابی انواع جهش یافته ها عمل میکند و پرفسور اگزاویر از آن برای این منظور بهره میگیرد. "بلک بِرد" (Blackbird) به عنوان جِت معروف مردان ایکس در بخش زیرین عمارت ایکس قرار دارد. شایان ذکره که این پایگاه یک بار نابود شد و سایکلاپس جهش یافته ها را به مقر جدیدی به نام Utopia برد (عکسش اینجاست). البته درباره Utopia این رو هم بگم که در واقع نسخه مدرن شده مقر قدیمی مگنتو در فضا به نام "ستارک ام" (Asteroid M)  بود (عکسش اینجاست). همچنین شایان ذکر است که عمارت ایکس هم بعدا دوباره مرمت و بازگشایی شد (با نام جدید "مدرسه جین گری" و با مدیریت ولورین! پس از مرگ ولورین، استورم جایش را گرفت).

 

3- عمارت اونجرز (Avengers Mansion)

 عمارت اونجرز (Avengers Mansion)

برای سالها گروه اونجرز در عمارتی باشکوه زندگی میکردند که بهش Avengers Mansion گفته میشد. این عمارت در قلب منطقه منهتن شهر نیورک قرار داشت . گفته میشه زمانی متعلق به خانواده استارک بوده. وقتی تونی استارک کمک کرد تا گروه اونجرز تاسیس بشه او درهای این عمارت را باز کرد و آن را در خدمت هم تیمی های خودش قرار داد. همچنین خدمتکار باوفای او به نام «اِدوین جارویس» (Edwin Jarvis)   نیز در خدمت گروه درآمد (برای آشنایی با او این مقاله را بخوانید). عمارت اونجرز برای سالیان سال به عنوان اقامتگاه اصلی گروه انتقام جویان عمل میکرد و بسیاری از اعضای اصلی آن مثل کاپیتان آمریکا برای دوره های نسبتا طولانی در آن زندگی کردند. این عمارت چندین بار نابود و از نو ساخته و یا مرمت شد (مثلا در داستان تاریخی "تحت محاصره" که به دست "اربابان شرارت" تخریب شد). ولی همانطور که در مورد شماره 6 گفته شد وقتی اسکارلت ویچ در داستان "اونجرز منحل میشود" قاط زد و این عمارت را با خاک یکسان کرد، تونی استارک تصمیم گرفت برج اونجرز رو بسازه و تبدیلش کنه به مقر جدید اونجرز. البته او عمارت اونجرز را هم بعدا بازسازی کرد و به قیمت فقط یک دلار دادش به لوک کیج تا ازش به عنوان مقر گروه جدید و نوپای خودش از اونجرز استفاده کنه! (لوک بعدا عمارت رو به قیمت 5 دلار به خود تونی فروخت و بهش گفت سرمایه گذاری خوبی کرده چون 5 برابر براش سود داشته!!!). این عمارت در حال حاضر مقر گروه Avengers Unity Squad هستش.

 

2- ساختمان بَکستر (Baxter Building)

 ساختمان بَکستر (Baxter Building)

"بکستر" نام ساختمانی 35 طبقه است که در منطقه منهتن شهر نیویورک قرار گرفته (نزدیک ساختمان سازمان ملل) و مقر گروه "چهار شگفت انگیز" به شمار میاد که ساختارش از آلیاژی بسیار قوی از فولاد ساخته شده. البته چهار شگفت انگیز در 5 طبقه بالایی آنها حضور دارند. نکته مهم و تاریخی درباره این ساختمان اینه که اولین مقر یک گروه ابرقهرمانی بودش که مکانش برای عموم مردم شناخته شده بود (چون چهار شگفت انگیز نخستین گروه واقع گرای ابرقهرمانی دنیای کمیک بودند که هویت مخفی نداشتند). اولش آقایی به نام «والتر کالینز» به عنوان صاحب این ساختمان آن را با کمال میل به «رید ریچاردز» (رهبر چهار شگفت انگیز) اجاره داد زیرا میدونست با این کار به کلاس و شهرت ساختمان افزوده میشه ! اما سپس دشمنان چهار شگفت انگیز مدام به آنجا حمله کردند (مثلا دکتر دووم در شماره 6 از کمیک Fantastic Four آن را به فضا فرستاد!). این مساله باعث شد تا یک عالمه دردسر و مزاحمت برای مستاجرین طبقات پایینی به وجود بیاد. پس آقای کالینز سعی کرد چهار شگفت انگیز را از ساختمان بیرون کنه تا اینکه رید کل ساختمان را ازش خرید! در هر حال در طبقات مختلف این ساختمان اتفاقات و نوآوری های زیادی رخ میده و تجهیزات عجیب و غریب مثل دریچه های منطقه انرژی منفی (Negative Zone) و ماشین شگفت انگیز (Fantasticar) و حتی مدرسه ای که مختص آموزش به بزرگترین مغزهای دنیای ماروله در آن یافت میشه. وقتی که اخیرا رید ریچاردز و خانواده اش دیگر در کره زمین حضور نداشتند (پس از وقایع رویداد "جنگ های مخفی") ساختمان بکستر برای مدتی به مقر شرکت "صنایع پارکر" (متعلق به پیتر پارکر/مرد عنکبوتی) تبدیل شد. در حال حاضر نیز مورد استفاده گروه جدیدی به نام Fantastix قرار میگیره و گروه چهار شگفت انگیز نیز در ساختمانی به نام "4 Yancy Street" که به بن گریم (ثینگ) تعلق داره نقل مکان کرده اند (عکسش  اینجاست).

 

1- غار بتمن (Batcave)

بت کیو، غار بتمن

"غار بتمن" یا همان "بَت کِیو" (Batcave) مقر زیرزمینی و مخفیگاه جناب بروس وین/بتمن است که تجهیزات مختلف او در آن قرار دارد و او در آنجا برای مقابله با نقشه های ابرشروران خود برنامه ریزی میکند. غار بتمن در زیر محل اقامت بروس وین یعنی "عمارت وین" (Wayne Manor) قرار دارد. اما جالبه که بدونید این مکان 4 سال پس از خلق شدن بتمن در دنیای کمیک و در سریال سینمایی بتمن که سال 1943 پخش شد، خلق شد! گفته میشه «باب کین» (یکی از خالقین بتمن) در محل فیلمبرداری این سریال حاضر بوده و از این ایده خوشش اومده و آن را به نویسنده کمیک های اولیه بتمن یعنی «بیل فینگر» منتقل کرده و در نتیجه همان سال و در کمیک استریپ های روزنامه ای بتمن شاهد غار بتمن بودیم. همچنین سال 1944 و در شماره 83 از Detective Comics برای اولین بار غار بتمن را در دنیای کمیک دیدیم. غار بتمن نه تنها یک ستاد فرماندهی برای بتمنه که تجهیزات، وسایل نقلیه و فن آوری ها پیش رفته بتمن در آن قرار دارد بلکه نوعی موزه هم هست که اشیاء عتیقه (!) بتمن مثل اون دایناسوره ، سکه بزرگ، کارت جوکر ، لباس های مختلف رابین و ... در آن به چشم میخورند تا او همیشه به یاد تراژدی های زندگی اش باشد. راستش رو بخواهید به جز غار بتمن هیچ پایگاه دیگری لیاقت قرار گرفتن در رتبه نخست این مقاله را ندارد چون بسیار نمادین و مشهور است و واقعا وقتی به مقرهای ابرقهرمانی فکر میکنیم اولین چیزی که به ذهنمون میرسه همین مورده!

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 مدرسه برتر ابرقهرمانی در دنیای کمیک

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

20 وسیله نقلیه برتر در دنیای کمیک

5 ایده کمیک بوکی که خارج از دنیای کمیک خلق شدند!

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

10 حقیقتی که احتمالاً درباره‌ی "برج انتقام جویان" (AVENGERS TOWER) نمی‌دانستید!

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک های کاپیتان آمریکا

مردان ایکس: 10 معلم برتر مدرسه "اگزاویر"

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی (IRON MAN)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mani34521
#1 mani34521 1399-06-06 16:04
مقاله خیلی خوب و مفیدی بود خیلی از مورد هاشو ازش خبر نداشتم :-)
نقل قول کردن
Mohsèn II
#2 Mohsèn II 1399-06-06 16:33
مقاله عالی بود مورارد مربوط به مارول و مخفیگاه فاضلابی رو میدونستم بقیش رو نه
نقل قول کردن
Xtriwer
#3 Xtriwer 1399-06-06 16:39
عالی ;-) ;-)
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#4 Mr. Doctor 1399-06-06 16:46
سلام.
خسته نباشید اقای ترابی و ممنون ازتون بابت این مقاله.بنظرم این نوع از مقاله ها زمانبر هستن،به خاطر تاریخچه و نوع استفاده ای که ازش میشده.
بت کِیو هم واقعا رتبه درستی داره،چون هم نمادینه،هم معروفه،هم اینکه ناسلامتی مال بتمنه! و هم اینکه واقعا خفنه.
ممنون.
نقل قول کردن
Captain-spidey
#5 Captain-spidey 1399-06-06 16:54
استاد ترابی دستتون درد نکنه من عاشق اینجور مقاله هایی هستم که شما مینویسید واقعا حرف نداره
بت غار واقعا جای باحالیه و یکی از عناصر جدای ناپذیر از شخصیت بتمن هست و
بازم ممنون بابت مقاله کارتون درسته ;-)
نقل قول کردن
slade wilson
#6 slade wilson 1399-06-06 17:04
آفرین به این نویسنده خوب یعنی مهدی ترابی مهربانی واقعا لقب استاد برازندتونه خیلی دانش کمیکی منو بالا مرد از چنین مقاله های خیلی لذت میبرم بازم تشکر
نقل قول کردن
WarForWolfman
#7 WarForWolfman 1399-06-06 17:09
بسیار عالی
نقل قول کردن
ilya
#8 ilya 1399-06-06 17:48
دم استاد ترابی گرم که موضوعی در دنیای کمیک و سینما و گیم و انیمیشن وجود نداره که تو سایتشون مقاله در موردش نداشته باشن
من خودم مدرسه پروفسور اگزاویر رو خیییلی دوست دارم
رتبه بندی هم عالی
ماشالله به استاد ترابی و اعضای سایت
نقل قول کردن
ali spidey 99
#9 ali spidey 99 1399-06-06 17:48
دستتون درد نکنه استاد.
کلا وجود یک پایگاه برای یک قهرمان خیلی مهمه.چون قهرمان تو اون پایگاه می تونه خودش باشه و برای شکست دشمنش نقشه بکشه(البته برای ابرشرورا هم اینطوره)
و کلا داشتن یک پایگاه برای یک قهرمان خیلی مهمه.
غار بتمن هم واقعا لیاقت رتبه ی یک رو داشت.
البته اگر بهم بگن یکجا رو واسه اقامت خودم انتخاب کنم،من عمارت انتقام جویان رو انتخاب می کردم!
ولی واقعا رتبه بندی کاملا درسته.
دستتون درد نکنه استاد
نقل قول کردن
ali spidey 99
#10 ali spidey 99 1399-06-06 17:49
به نقل از Mohsèn II:
مقاله عالی بود مورارد مربوط به مارول و مخفیگاه فاضلابی رو میدونستم بقیش رو نه

یعنی غار بتمن رو نمی دونستید؟؟
نقل قول کردن
iron-punk
#11 iron-punk 1399-06-06 19:48
واقعا مقاله ی جالبی بود به نظر من مقر یه گروه ابرقهرمان یه جورایی هویت اون گروه رو نشون میده و یه چیز خیلی مهمه مثل برج اونجرز
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#12 The amazing spiderman 1399-06-06 20:06
با خوندن این مقاله یهو برام یادآوری شد که پیتر پارکر هیچ پایگاه و ستاد فرماندهی نداره و البته بازم بهم یادآوری شد که چرا اینقدر با بقیه ابرقهرمانا فرق داره و من عاشقشم :-)
نقل قول کردن
Xtriwer
#13 Xtriwer 1399-06-06 20:23
به نقل از The amazing spiderman:
با خوندن این مقاله یهو برام یادآوری شد که پیتر پارکر هیچ پایگاه و ستاد فرماندهی نداره و البته بازم بهم یادآوری شد که چرا اینقدر با بقیه ابرقهرمانا فرق داره و من عاشقشم :-)

دقیقا
نقل قول کردن
goblin hunter
#14 goblin hunter 1399-06-06 20:52
its so good man
نقل قول کردن
master spider
#15 master spider 1399-06-06 21:32
خیلی مقاله خوبی بود بنظرم میتونست تو ویترین سایت هم قرار بگیره.
اینم از رتبه بندی من
۱۵:کوچه اسپان
۱۴:باشگاه لژیون
۱۳:برج تایتانز
۱۲:مخفیگاه فاضلاب
۱۱:هلی کریر شیلد
۱۰:تالار نابودی
۹:سانکتوم سانکتوروم
۸:ماهواره جاستیس لیگ
۷:تالار عدالت
۶:برج اونجرز
۵:قلعه تنهایی
۴:عمارت اونجرز
۳:مدرسه اگزاویر
۲:ساختمان بکستر
۱:غار بتمن
نقل قول کردن
Sin-Eater
#16 Sin-Eater 1399-06-06 21:35
به نقل از The amazing spiderman:
با خوندن این مقاله یهو برام یادآوری شد که پیتر پارکر هیچ پایگاه و ستاد فرماندهی نداره و البته بازم بهم یادآوری شد که چرا اینقدر با بقیه ابرقهرمانا فرق داره و من عاشقشم :-)

دقیقا واسه همینه اسپایدرمن بیشترین هوادار رو داره چون شخصیتش عین ماست و واقعا چند نفر از ما میتونند یه پایگاه مخفی و پیشرفته مثل بتمن داشته باشن؟
واسه همینه هیچ وقت نتونستم با بتمن همذات پنداری کنم
نقل قول کردن
master spider
#17 master spider 1399-06-07 00:41
با سلام خدمت جناب آقای ترابی. واقعا مقاله خوبی بود و من مثل همیشه سعی کردم که با دقت بخوانم و از اونجایی که شما خیلی دوست دارید که مقاله ها تون هیچ ایراد تایپی نداشته باشند بنده چند مورد بسیار ناچیز را پیدا کردم که مقاله حتی از از نظر تایپی هم عالی باشد.



نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1399-06-07 09:40
به نقل از master spider:
با سلام خدمت جناب آقای ترابی. واقعا مقاله خوبی بود و من مثل همیشه سعی کردم که با دقت بخوانم و از اونجایی که شما خیلی دوست دارید که مقاله ها تون هیچ ایراد تایپی نداشته باشند بنده چند مورد بسیار ناچیز را پیدا کردم که مقاله حتی از از نظر تایپی هم عالی باشد.




ممنون
تصحیح شد
نقل قول کردن
Matingh
#19 Matingh 1399-06-07 12:31
بازهم مقاله های خفن :lol: ممنون استاد.
رتبه بندی خیلی خوبی بود و هرچی جلوتر میرفت هم جذاب تر میشد.
بتکیو بنظرم خیلی ایده ی نابیه و کاملا با بقیشون متفاوته امیدوارم در فیلم جدید بتمن بتکیو جذابی ببینیم چون تو سگانه ی نولان نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم.
نقل قول کردن
cap
#20 cap 1399-06-07 12:36
با سلام من عضو جدید سایت هستم.
نقل قول کردن
Xtriwer
#21 Xtriwer 1399-06-07 12:55
به نقل از cap:
با سلام من عضو جدید سایت هستم.

خوش اومدی
نقل قول کردن
sara
#22 sara 1399-06-08 11:22
بسیار عالی بود مقاله تون
بیشتر از همه من با غار بتمن و ساختمان بکستر و برج انتقام جویان حال میکنم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45