10 حقیقتی که احتمالاً درباره‌ی "برج انتقام جویان" (Avengers Tower) نمی‌دانستید!

10 حقیقتی که احتمالاً درباره‌ی "برج انتقام جویان" (Avengers Tower) نمی‌دانستید!

مقاله داریم، چه مقاله ای!

مقدمه: برج انتقام جویان (Avengers Tower) بدون شک یکی از نمادینی‌ترین مکان های مارول در دنیای کمیک و همچنین در سینماست. همونطور که اطلاع دارید، این برج عظیم در فیلم های مارول استودیو -که دیگر نوعی سمبل برای آن به حساب میآید- فروخته شد و دارایی های انتقام جویان هم به مقر جدیدی منتقل شدند (و البته هویت خریدار این برج همچنان در هالهای از ابهام است) لازم به ذکره که در دنیای کمیک هم برج انتقام جویان از اهمیت بالایی برخورداره و برای سالیان دراز –علی‌رغم اینکه چند دفعه منفجر و یا نابود شد- پابرجا و استوار باقی مانده است. از این رو، هم درون نسخه‌ی کمیکی و هم ورژن سینمایی این برج حقایق ناگفته‌ی زیادی پنهان شده که میتونه برای هر مارول فنی جالب و جذاب باشه. بدین ترتیب توی این مقاله، قصد داریم طی یک فلش بک ماجراجویانه به داستان‌های گذشته‌ی مارول و آثار سینمایی او، حقایق مرموزی که احتمالا به جز عوامل خود کمپانی مارول هیچ کس ازشون خبر نداره رو آشکار کرده و باهمدیگر به بررسی اونا بپردازیم.

 

10- برج انتقام جویان جایگزینی برای عمارت انتقام جویان می باشد!

برج انتقام جویان جایگزینی برای عمارت انتقام جویان می باشد! 

شاید جالب باشه بدونید برج انتقام جویان قدمت چندان زیادی هم در دنیای کمیک نداره، این برج در سال 2005 برای اولین بار در کمیک های مارول ظاهر شد. در واقع پناهگاه قبلی انتقام جویان که عمارت انتقام جویان (Avengers Mansion) نام داشت، در طی حادثه‌ا‌ی که اسکارلت ویچ در آن دخیل بود، نابود شد، این حادثه   طی داستان کراس‌اُور Avengers: Disassembled  اتفاق افتاد. بعد از اینکه این عمارت نابود شد، استارک مسلما بیکار ننشست و سریعا دست به کار شد و این عمارت رو بازسازی کرد، منتها این بار او تصمیم گرفت که مقر گردهمایی تیم رو در سه طبقهی بالایی آسمان‌خراشی که در منهتن نیویورک داشت، بنا کند و بدین‌گونه بود که برج انتقام جویان پدید آمد. این ایده همچنین به منبع الهام‌بخشی برای دنیای سینمایی مارول (MCU) تبدیل و سبب شد که در فیلم های این کمپانی هم از برج استارک به عنوان مقری برای انتقام جویان استفاده کنند.

 

9- برج انتقام جویان دقیقا کجاست؟!

برج انتقام جویان دقیقا کجاست؟! 

یه نکتهی بسیار جالب درباره‌ی مجتمع برج استارک اینه که این مجتمع موقعیت و مکانی واقعی رو در مرکز شهر منهتن به خود اختصاص داده! در واقع، برج استارک چیزی حدود ده بلوک در جهت شمال با Baxter Building فاصله داره، لازم به ذکره که Baxter Buildingخانه و محل فعالیت گروه چهار شگفت انگیز در دنیای کمیک می باشد. از این طرف، برج انتقام جویان در منطقه‌ی عمومی میدان کلمبوس (Columbus Circle) در حاشیه‌ی پارک مرکزی و در ضلع غربی جزیره قرار داره (میدان کلمبوس یکی از نمادهای اصلی و نقطه‌ای توریست‌پذیر در منهتن نیویورک می باشد که تا به حال در آثار سینمایی مطرحی نیز دیده شده) توی دنیای سینما هم دقیقا همینطوره و این برج در همان منطقه‌ی عمومی قرار داره، هر چند که در فیلم‌های مارول به نظر میرسه این برج دقیقا در محل Building MetLife واقع شده که در ادامه‌ی مقاله بیشتر به آن پرداخته خواهد شد.

 

8- این برج زمانی تحت کنترل شیلد در اومد!

این برج زمانی تحت کنترل شیلد در اومد! 

درسته که این برج را تنها با گروه انتقام جویان میشناسیم، اما شاید براتون جالب باشه بدونید زمانی بوده که این گروه کنترل آن را به طور کامل از دست دادند و برج انتقام جویان به صورت رسمی به سازمان شیلد تعلق گرفت. در حقیقت، ماجرا از این قراره که درست بعد از قانون ثبت نام ابرقهرمانان (Superhuman Registration Act) -که در طی رویداد مهم و عظیم جنگ داخلی در سال 2007 وضع شد و به موجب آن هر ابرقهرمانی برای اینکه بتونه به طور قانونی فعالیت بکنه، مجبوره هویت خودش رو به دولت فاش بکنه- دیدیم که تونی استارک به صورت قانونی وارد سازمان شیلد شد. او در واقع اینکارو کرد چرا که در اون زمان ایده‌ی جدیدی به اجرا در اومده بود به نام ابتکار پنجاه ایالت (Fifty States Initiative) که طبق آن هرکدام از ایالت های آمریکا باید یک تیم انتقام جویان مختص به خود را داشته باشد. بعد از آن، در طی رویداد جنگ جهانی هالک (World War Hulk) دیدیم که برج انتقام جویان تقریبا نابود شد، اینجا بود که این سازمان جاسوسی زیرک دست به کار شد و به بازسازی برج انتقام جویان کمک کرد، بدین ترتیب بود که سازمان شیلد تونست پس از بازسازی برج، کنترل آن را به دست بگیره. اوضاع زمانی بی‌ریخت‌تر و قاراشمیش‌تر میشه که بدونید پس از اون ماجرا، نورمن آزبورن باهوش و حیله‌گر کنترل شیلد رو به دست گرفت و نام آن را هم به H.A.M.M.E.R. تغییر داد، از این رو او موفق شد برج انتقام جویان رو از آن خود کنه. البته بعد از اون اتفاقات هم کش و قوس های فراوانی رخ داد و به معنای واقعی کلمه پدر انتقام جویان در اومد تا برج بهشون برگشت!

 

7- اولین ساختمانی که قادر به تغذیه‌ی خودش است

 

در دنیای سینما نیز این برج بسیار حائز اهمیت و مورد توجه است، در واقع طراحی خاص و نمادینی که برج دارد سبب می شود از دیگر سازه‌های شهر متمایز و همانند ستاره‌ای درخشان در نیویورک خودنمایی کند! البته فقط این نیست، نکته‌ی دیگری که باعث منحصر به فرد شدن برج انتقام جویان میشه اینه که میان تمام آسمان‌خراش های شهر بزرگ نیویورک، تنها ساختمانیه که برق خودش رو تامین میکنه. یعنی این برج به خودش متکیه و به جای اینکه به شبکه‌ی برق شهر متصل باشه، از راکتور قوس الکتریکی که تونی استارک آن را طراحی کرده تغذیه میشه و به راحتی برق کافی رو برای تمام برج دریافت میکنه. البته درسته که این ویژگی سبب بی نیازی استارک و برج عظیمش از دیگر منابع انرژی میشد، اما از طرفی هم کار دستشون داد و باعث شد که لوکی در انتهای فیلم اول انتقام جویان (2012) از انرژی زیاد و پاک آسمان‌خراش استارک برای باز کردن دریچه‌ای در فضا و زمان استفاده بکنه، این موضوع باعث ورود گله‌ی بیشماری از چیتاوری ها به زمین و تخریب شدید نیویورک و سازه‌های آن شد.

 

6- در طبقه های دیگر برج چه ‌خبر است؟!

در طبقه های دیگر برج چه ‌خبر است؟! 

احتمالا براتون جالب باشه بدونید که برج انتقام جویان در کمال تعجب 93 طبقه داره! پس چی فکر کردید، تونی استارک که بی خودی تونی استارک نشده! البته اینم باید مدنظر داشت که اگر او هم به جمله‌ی "اول اینستاگرام، بعد کتاب" اعتقاد داشت، هیچ‌وقت به اینجاها نمی‌رسید! خلاصه، باید بگم که اعضای انتقام جویان تنها سه طبقه‌ی بالایی برج رو اشغال کرده اند و مابقی این ساختمان ارتباطی با فعالیت های تیم نداره، ولی خب در این صورت، تکلیف 90 طبقه‌ی دیگه چی میشه؟ در حقیقت، بقیه‌ی طبقه‌های این آسمان‌خراش هرکدوم به زمینه‌های مختلفی مربوط می‌شوند، مثلا یکی از این طبقه‌ها کلینکی‌ست در باب سوء مصرف مواد اعتیادآور که چندان هم با تونی استارک و تاریخچه‌ی او بی ارتباط نیست! در واقع، همونطور که احتمالا میدونید، یکی از بزرگترین دشمنان استارک که تا به حال به شدت کار دستش داده و زندگیش رو به جهنم تبدیل کرده، اعتیادیه که به مشروبات الکلی داره! از این رو یکی طبقه‌های برج رو به موضوع اختصاص داده (در این مقاله میتوانید اطلاعات بیشتری در این باره به دست بیارید) از طرفی، استارک تصمیم گرفته که یکی دیگر از طبقه‌های برج رو به بیمارستانی برای کودکان تبدیل بکنه! این بیمارستان که بیمارستان یادبود ماریا استارک برای کودکان (The Maria Stark Memorial Children’s Hospital) نام داره و به‌منظور گرامی‌داشت مادر استارک چنین نامی گرفته، به معنای واقعی کلمه حس بشردوستی استارک رو به تصویر میکشه و نشون میده که حتی هویت قهرمانی و گرفتاری‌های استارک هم باعث غافل شدن او از چنین اعمال انسان‌دوستانه‌ای نمی‌شوند.

 

5- برج انتقام جویان: خانه‌ای برای اعضای آن

برج انتقام جویان: خانه‌ای برای اعضای آن

دیگه همگی به خوبی آگاهیم که فیلم های سینمایی مارول پر از ایستراگ‌های ریز و درشت هستند، در این میان فیلم اول انتقام جویان هم از این قاعده مستثنی نیست و نکته‌ای در این فیلم وجود داره که تنها مارول فن های شاهین‌چشم و ایستراگ‌یاب (!) رو می‌طلبه! در حقیقت، در دقایق انتهایی فیلم جایی که تونی استارک رو در حال برنامه‌ریزی برای برج نشون میده، متوجه میشیم که او از همون موقع تصمیم داشته که این برج رو به نوعی تبدیل به خانه‌ای امن برای اعضای انتقام جویان بکنه، طوری که حتی براشون مکان هایی برای خوابیدن و استراحت کردن هم تدارک دیده بوده! البته فقط این نیست و این برج بزرگ ویژگی های دیگه‌ای هم داره که احتمالا ازشون خبر ندارید، مثلا دارای اتاقی برای ارتباط اعضا بایکدیگر، یک کتابخانه، آزمایشگاه پزشکی قانونی، اتاق جنگ که برای برنامه‌ریزی و نقشه‌های نبرد طراحی شده و همچنین آشیانه‌هایی برای کوئین‌جت‌ها و هلیکوپترهای تیم میباشد. همونطور که میبینید، استارک حسابی سنگ تموم گذاشته بوده! بنابراین این برج نه تنها مرکز فعالیت های تیم و نقشه‌کشی‌های آن‌هاست، بلکه مناسب‌ترین و امن‌ترین خانه‌ی ممکن برای آن‌ها نیز می باشد.

 

4- مرد عنکبوتی و خانواده اش برای مدتی آن‌جا زندگی کرده!

مرد عنکبوتی برای مدتی آن‌جا زندگی کرده!

در کمال تعجب یکی دیگر از کسانی که تا به حال در برج انتقام جویان زندگی کرده، اسپایدی خودمونه! در حقیقت، پیتر در جریان رویداد عظیم جنگ داخلی و ایجاد دو دستگی میان ابرقهرمانان به این برج برای زندگی رفت. ولی چرا؟ دلیلش اینه که توی اون رویداد، پیتر پارکر هویت قهرمانی خودش رو برای همه آشکار کرد و در نتیجه‌ی آن، دشمنان قسم‌خورده‌ش بیکار ننشستند و از این فرصت استفاده کرده و خونه‌ای که پیتر توش زندگی میکرد رو نابود کردند. از این رو، پیتر مجبور شد به جای دیگه‌ای برای زندگی نقل مکان بکنه و چه جایی بهتر و امن‌تر از برج انتقام جویان! برای همین هم او به همراه زن عمو می و مری جین به برج رفت. البته اینم بگم که مدتی بعد تونی استارک، پیتر رو از برج بیرون کرد و نذاشت یکم توی این برج مجلل خوش بگذرونه! دلیلش هم اینه که اون زمان، پیتر فکرهاش رو کرده بود و به این نتیجه رسیده بود که حق با کاپیتان آمریکاست، برای همین هم از گروه مرد آهنی کناره گرفت و پشت کاپیتان آمریکا ایستاد (یه خبر خوش هم بهتون بدم، اینکه اخیرا سایت Spidey اقدام به ترجمه و ادیت رویداد تاریخی جنگ داخلی کرده و شما میتونید این مجموعه رو با بهترین کیفیت ممکن در اینجا دنبال کنید). راستی وقتی پیتر و خانواده اش در برج اونجرز بودند دو بار بدجور حال ولورین رو گرفتند. بهتره این مقاله و این مقاله را بخوانید.

 

3- ساختمان مت‌لایف

ساختمان مت‌لایف

در فیلم‌های سینمایی مارول، برج انتقام جویان دقیقا در مکانی قرار داره که در دنیای واقعی در منهتن نیویورک، آسمان‌خراش مت‌لایف واقع شده! (مت‌لایف، ساختمانی اداری‌ست که در مرکز منهتن قرار داره و در هنگام بازگشایی، بلندترین ساختمان اداری در جهان محسوب میشد) در واقع، مسئول جلوه‌های ویژه‌ی فیلم اومده نیمه‌ی بالایی برج انتقام جویان رو روی ساختمان متلایف قرار داده و نتیجه این چیزی شده که توی فیلم‌های مارول میبینید. این اقدام به این معنیه که تونی استارک برج خودش رو بر روی یک ساختمان بلند دیگه ساخته و بدین ترتیب، برج استارک پدید اومده. البته خود اون ساختمان توی هیچ کدوم از فیلم‌های مارول حضور نداره و اشاره‌ای هم بهش نشده، در حالی که برج انتقام جویان رو میتونید تقریبا توی تمام فیلم‌های مارول که در شهر بزرگ نیویورک رخ می‌دهند، ببینید، جالبه که این برج حتی توی طرح تبلیغاتی‌ای که مارول نتفلیکس برای سریال‌هاشون زده بود هم قابل رویته!

 

2- قضیه‌ی وجود سه تا برج در دنیای کمیک چیه؟!

قضیه‌ی وجود سه تا برج در دنیای کمیک چیه؟!

توی دنیای کمیک بوک ماجرا یکم فرق داره و این برج در مکان کاملا متفاوتی از منهتن نیویورک قرار داره، همچنین به لطف تخریب های زیادی که تا به حال تجربه کرده (!) در شکل و شمایل های گوناگونی نیز دیده شده، چرا که هر بار پس از بازسازی، طرح ساختاری برج هم تغییر میکرد. اما جالبه بدونید که ثابت‌ترین و پایدارترین طرح برج انتقام جویان در کمیک های مارول از سه برج در کنار یکدیگر تشکیل شده، نه یکی! در حقیقت توی این طرح، برج انتقام جویان برج اصلیه و در کنارش دو تا برج دیگه قرار دارن که البته از اون برج اصلی کوچیکتر هستند. اون برجی که در سمت شمال واقع شده پنجاه و پنج طبقه داره و برجی که در جنوب اون بنا شده، سی و پنج طبقه‌ست. در نهایت، هر سه برج در کنار هم سبب شدند که مجتمع استارک به یکی از بزرگترین ساختمان های اداری شهر نیویورک تبدیل شود.

 

1- برج انتقام جویان گاهی از این هم بلندتر بوده!

برج انتقام جویان گاهی از این هم بلندتر بوده!

آسمان‌خراش عظیم و مجهز انتقام جویان همیشه انقدر نبوده و گهگاهی بنا به دلایل مختلفی، این برج از این هم بلندتر و برجسته‌تر شده! در این مورد برای مثال میتونیم به زمانی اشاره داشته باشیم که سنتری -سوپرمن دنیای مارول- به تیم انتقام جویان پیوست. اگر در جریان نیستید پس باید بگم که سنتری یک برج دیدبانی (Watchtower) غول‌پیکر و مرموز داره که در حقیقت مکانی برای زندگی و فعالیت‌های قهرمانانه‌ی اوست، این برج یک ساختمان عادی نیست و تا حدی با نیروهای اسرارآمیز و ماورا الطبیعه آمیخته شده. بنابراین وقتی که سنتری وارد این گروه شد، برج دیدبانی عجیب او هم به صورت خودکار به همراه سنتری جا به جا و با برج اصلی این مجتمع ادغام شد. به عبارتی، برج سنتری بر روی برج انتقام جویان قرار گرفت که علاوه بر ظاهر متفاوت و درخشان مجتمع، ارتفاع فوق العاده زیادی نیز پیدا کرد. هرچند، چند سال بعد سنتری کشته شد و بلافاصله برج دیدبانی او هم از ساختمان انتقام جویان ناپدید گشت. البته بعد از اون ماجرا، پای هایمدال وسط اومد و رصدخانه‌ی اختصاصی او جای خالی برج دیدبانی سنتری رو پر کرد. این بار، مجتمع آنها حتی از دفعه‌ی قبل هم بلندتر و چشمگیرتر شد و هم‌چنین از این طریق، ارتباطی مستقیم میان زمین و آزگارد شکل گرفت.

 

محمد امین حیاتی (PotterCap-Spider)

با بهره گیری از مقاله سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 20 سلاح قدرتمند انتقام جویان (THE AVENGERS)

20 وسیله نقلیه برتر در دنیای کمیک

20 حقیقتی که باید درباره "زن عمو مِی" (AUNT MAY) بدانید

معرفی 40 عضو برتر گروه انتقام جویان در دنیای کمیک 

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه انتقام جویان

لحظات ماندگار در كمیك‌های مرد عنکبوتی: پیتر پارکر حال ولورین را جا می آورد!

10 شخصیت مارول که احتمالا خبر نداشتید در MCU حضور دارند!

15 کاور برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

معرفی 20 تیم برتر انتقام جویان

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Milesspider2020
#1 Milesspider2020 1399-05-17 11:32
وای
اصلا باورم نمیشه که برج هم میتونه یه مقاله عالی داشته باشه
واقعا اطلاعات خوبی به اطلاعاتم اضافه کرد
دستتون درد نکنه و خسته نباشید
نقل قول کردن
nomad
#2 nomad 1399-05-17 11:53
این مقاله رو دیروز تو سایت cbr دیدم ولی چون انگلیسی من خوب نیست نتونستم بخونمش خوشحال شدم دیدم ترجمه شده ممنون ;-)
نقل قول کردن
goblin hunter
#3 goblin hunter 1399-05-17 12:16
مقاله ي خيلي خوبي بود و خيلي جالب بود ولي انجاي كه زن امو مي حال ولورين را جا مي اورد خيلي باحال بود :P :-*
نقل قول کردن
Captain-spidey
#4 Captain-spidey 1399-05-17 13:44
تشکر میکنم آقای حیاتی خیلی مقاله جالب بود و با بیشترش آشنا نبودم واقعا اینکه این برج هم اینقدر فکت داشته خیلی باحاله
بازم ممنون انصافا سایت کمر همتش رو بسته که تمام موضوعات دنیای کمیک رو مقاله کنه بیاره رو سایت :lol:
نقل قول کردن
Black Ghost
#5 Black Ghost 1399-05-17 14:30
سلام، خسته نباشید.
خیلی مقاله ی خوبی بود و اطلاعات خیلی خوبی داشت. واقعاً اسپایدی با زحمات شما و دیگران اسپایدی شده است. واقعاً سپاس گذارم که روزی حداقل ۳ یا ۴ تا مقاله می‌گذارید تا اطلاعات ما درباره کمیک بیشتر شود.
در این مقاله غیر از رفتن اسپایدرمن به برج انتقام جویان، هیچ کدام را نمی‌دانستم و همه یکی از یکی جالب تر بود.
چقدر جالب است که برج اونجرز در کمیک را آنقدر زیبا و طبیعی در اسپایدرمن ps4 در آوردند. باز هم می‌رسیم به این موضوع که این بازی به شدت به کمیک ها وفادار است. علاوه بر اسپایدرمن پی اس فور، spider man web of shadows هم برج سمت چپی در شماره ی ۱ در بازی بود.
باز هم خسته نباشید به شما با این مقاله‌ی عالی تان.
نقل قول کردن
hassan91
#6 hassan91 1399-05-17 14:41
مرسی بابت مقاله و اطلاعات.

ولی قبل اینکه انتقامجویان تشکیل بشه معلومه که تونی برای بروس نقشه ویژه‌ای داشته. چون تو هلی کریر شیلد بهش گفت که یه طبقه رو کامل برای بروس اختصاص داده.

تنها چیزی که فعلا در مورد این برج ذهنمونو مشغول کرده همون خریدار برج تونی استارکه.

من تو دو و سه جا خبری شنیدم مبنی بر اینکه نورمن آزبورن یا شرکت آزکورپ صاحب جدید برجه و البته اینکه نورمن آزبورن در فیلم مرد عنکبوتی پیش رو ینی ۳ حضور خواهد داشت ولی هنوز تبدیل به گرین گابلین نخواهد شد بلکه مقدمه‌ای برای فیلمای آتی خواهد بود. والا شایعه‌شم قشنگه :-*
نقل قول کردن
Black Ghost
#7 Black Ghost 1399-05-17 17:03
به نقل از goblin hunter:
مقاله ي خيلي خوبي بود و خيلي جالب بود ولي انجاي كه زن امو مي حال ولورين را جا مي اورد خيلي باحال بود :P :-*

واقعاً اگر یک کسی مثل زن عمو می بالا سر ولورین باشد، قشنگ حال ولورین را می‌گیرد و ادبش می‌کند. آخه یعنی چی لخت این ور و اونور میره :D زن عمو می هم در همین رابطه بهش تیکه انداخت :D
نقل قول کردن
Matingh
#8 Matingh 1399-05-18 16:02
اوووو چ جالب دستتون درد نکنه آقای حیاتی مورد های ۶ تا ۱ دیگه خیلی جالب تر بودن :lol:
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1399-05-18 17:52
به نقل از Black Ghost:
به نقل از goblin hunter:
مقاله ي خيلي خوبي بود و خيلي جالب بود ولي انجاي كه زن امو مي حال ولورين را جا مي اورد خيلي باحال بود :P :-*

واقعاً اگر یک کسی مثل زن عمو می بالا سر ولورین باشد، قشنگ حال ولورین را می‌گیرد و ادبش می‌کند. آخه یعنی چی لخت این ور و اونور میره :D زن عمو می هم در همین رابطه بهش تیکه انداخت :D

فقط قضیه لخت بودن نبود. ایشون سر صبحی سیگار برگ میکشید!
نقل قول کردن
-آرین -محمودیان
#10 -آرین -محمودیان 1399-05-21 18:52
خیلی عالی :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44