مهم ترین لوکیشن ها در عالم مارول (Marvel UNIVERSE)

مهم-ترین-لوکیشن-ها-در-عالم-مارول-marvel-universe

دنیای کمیک بوک های مارول سرشار از مکان های فوق العاده جذاب و بکر و غریب است که در این مقاله میخواهیم به مهم ترین آنها اشاره کنیم.

برای آشنایی با مهم ترین لوکیشن های دنیای دی سی نیز به اینجا بروید.

ضمناً ما قبلا در مقاله ای جدا مهم ترین کشورهای خیالی مارول نظیر واکاندا، لاتوریا، آتلانتیس و ... را معرفی کرده بودیم که برای خواندن آن به اینجا بروید. بنابراین به این کشورها در مقاله حاضر اشاره نمیشود.

 

15- هایبوریا (Hyboria)

هایبوریا (Hyboria)

"هایبوریا" سرزمینی وسیع است که در دورانی ملقب به "دوره هایبوریایی" (The Hyborian Age) که توسط «رابرت ای. هاوارد» خالق شخصیت «کونان بربر» خلق شد، ظهور کرد و از آنجائیکه مارول نخستین شرکتی بود که از روی شخصیت کونان کمیک چاپ کرد، این سرزمین و این دوره وارد عالم مارول شده است. خود آقای هاوارد گفته بود که هایبوریا پس از غرق شدن آتلانتیس به وجود آمده. «روی توماس» در کمیک های مارول قدمت آن را حدود 10 هزار سال قبل از میلاد مسیح دانسته ولی برخی دیگر از نویسنده ها آن را قدیمی تر هم دانسته اند (32 هزار و 500 سال قبل از میلاد مسیح). در هر حال ، هایبوریا پس از شهرهای آتلانتیس و لموریا که در داستان های یکی دیگر از مخلوقات آقای هاوارد به نام «کالِ فاتح» حضور داشتند، به وجود آمده است و سرزمینی است پر از جادو و جنبل و موجودات و هیولاهای عجیب و غریب و زنان افسون گر! مردم هایبوریا دو خدای بزرگ داشتند که آنها را میپرستیدند به نام های «کرام» و «میترا».

 

14- سیارک اِم (Asteroid M)

سیارک اِم (Asteroid M)

"سیارک ام" یا "استروید ام"، نام ایستگاه فضایی متعلق به «مگنتو» در کمیک های مارول است که چندین بار نابود شده و دوباره ساخته شده. این پایگاه دارای سطوح و طبقات مختلف است و دارای بخش نظارت، آشیانه سفینه های فضایی، مراکز پزشکی و .. میباشد. از فن آوری بهره میبرد که از دید ماهواره های متعارف پنهان بماند. مگنتو ابتدا در شماره 5 از سری نخست کمیک های ایکس من در سال 1964 و قبل از به خدمت گرفتن فرزندانش به نام «کوئیک سیلور» و «اسکارلت ویچ» در گروه "انجمن برادری جهش یافته های خبیث" ساخت سیارک ام را به پایان رساند ولی در نبردی با مردان ایکس نابود شد و به خلیج سان فرانسیسکو سقوط کرد. ولی بعدا «سایکلاپس» دستور داد آن را به بیرون از آب دربیاورند تا به سرزمین جدید جهش یافته ها به نام «یوتوپیا» تبدیل شود. تا به حال دست کم 5 نسخه از سیارک ام وجود داشته و مگنتو از آن ها به عنوان مقری برای خود و یارانش در فضا استفاده کرده است.

 

13- آوالون (Avalon)

آوالون (Avalon)

"آوالون" یک جزیره افسانه‌ای مهم در افسانه شاه آرتور است. که در اقیانوس تتیس قرار داشت .برای اولین بار در 1136 جفری آف مونموث در کتاب شبه تاریخی "تاریخ پادشاهان بریتانیا" از آوالون به عنوان مکانی که در آن شمشیر جادویی شاه آرتور به نام اسکالیبر ساخته شد و بعد از آن آرتور برای بهبود یافتن زخم‌هایش از نبرد کاملن به آنجا رفت، یاد کرد. آوالون از همان روز اول با عقاید عرفانی و افرادی مانند مورگان لو فی همراه بود. و اما در کمیک بوک های مارول نخستین بار در شماره 54 از کمیک Fantastic Four که ماه سپتامبر سال 1966 منتشر شد شاهد آوالون بودیم ولی شکل فعلی آن را در سال 1976 و در شماره 1 سری Captain Britain مشاهده کردیم که شرح و بسط داده شده و بخشی از Otherworld نامیده شد. این مکان در واقع بخشی از بعدی بزرگتر به نام "آدرورلد" (OtherWorld) است که در آن نژادی از انسان های فراطبیعی به نام فومورین ها (Fomorians) و همچنین سرزمین جوانی ابدی موسوم به Annwn و ... وجود دارد که همگی از اساطیر مردم ایرلند و ولز و انگلستان گرفته شده اند. در آوالون ما مکان مهمی به نام "قلعه استار لایت" (Starlight Citadel) را داریم که محل زندگی شخصیتی به نام «روما» (Roma) است که دختر مریلین جادوگر است و وظیفه محافظت از مولتی ورس مارول را بر عهده دارد. همچنین این قلعه مرکز فعالیت های "سپاه کاپیتان بریتانیا" است.

 

12- زاندار (Xandar)

زاندار - زندار

سیاره ای خیالی در کمیک بوک های مارول که در منظومه ترانتا (Tranta) در کهکشان آندرومدا قرار دارد. بیشتر به این دلیل مهم است چون محل سکونت و پایگاه "سپاه نُوا" (Nova Corps) است (سپاه نوا به نیروی پلیس بین کهکشانی در دنیای مارول گفته میشود). زاندار همچنین زادگاه دو تن از پیشروهای سابق «گالاکتوس» به نام «فایر لرد» و «ایر واکر» است. همچنین ابرشروری به نام Supernova اهل این سیاره است. اولین اشاره به این سیاره در شماره 1 از کمیک Nova در سال 1976 صورت گرفت. زاندار در داستان فیلم نخست "نگهبانان کهکشان" نیز حضور پررنگی داشت.

 

11- سرزمین وحشی ها (Savage Land)

سرزمین وحشی ها (Savage Land)

"سرزمین وحشی ها" یک منطقه پنهان و ماقبل تاریخ است که در قطب جنوب واقع است ولی همانند یک جنگل انبوه استوایی به تصویر کشیده میشود. ریشه این سرزمین به سال 1941 و شماره 22 از Marvel Mystery Comics برمیگردد. در این کمیک داستانی چاپ شد به نام «خور، جادوگر سیاه» به قلم جو سایمون و جک کربی. البته آن موقع اسمش بود "سرزمینی که در آن زمان متوقف شده است". تا اینکه در شماره 10 از کمیک X-men در سال 1965 به شکل کنونی آن را دیدیم که با نام "سرزمین وحشی ها" صدا زده شد. دو تن از قهرمانان جنگلی معروف مارول به نام های «کِیزار» (Ka-Zar) و «شانا، شیطان جنگل» (Shanna the She-Devil) اهل این سرزمین هستند (این مقاله را بخوانید). گفته میشود خیلی سال پیش و در دوره تریاس، بیگانه هایی به نام Nuwali این مکان را به دستور «بیاندرها» که خواستار مشاهده تکامل موجودات در محیطی کنترل شده بودند، سرزمین وحشی ها را ساختند. در این سرزمین نژادهای گوناگونی مثل مردان لیزاردی، مردان میمونی، مردان سنگی، مردان باتلاقی و ... زندگی میکنند. و البته دایناسورهای ماقبل تاریخ نیز همچنان در این سرزمین یافت میشوند. همچنین یکی از خبیث های معروف مارول به نام «سارون» اهل آنجاست.

 

10- تریسکلیون (Triskelion)

تریسکلسون (Triskelion)

در دنیای کمیک بوک های آلتمیت (Ultimate Comics)، "تریسکلیون" یکی از نخستین ستادهای سازمان شیلد و مقر گروه Ultimates است که در واقع معادل گروه اونجرز در این دنیا هستند. این مکان توسط معمار انگلیسی به نام «نورمن فاستر» ساخته شد و اولش مثل یک ساختمان بود ولی بعدا به مرکزی سیار مثل "هلی کریر" تبدیل شد. "تریسکلیون" تقریبا توسط گروه Liberators نابود شد ولی اسکارلت ویچ با قدرت های خودش تونست سه طبقه اول آن را نجات دهد. بعدا دوباره تریسکلیون بازسازی شد ولی بارها و بارها در نبردها و حملات مختلف آسیب دید و حتی یک بار در دنیای آلتمیت، یک دولت ایرانی که طرفدار آمریکا بود آنجا را به تصرف خود درآورد تا کشورهای روسیه ، چین و کشورهای منطقه خاورمیانه را با آن تهدید کند!!!

 

9- مایکرو وِرس (Microverse)

مایکرو وِرس (Microverse)

در جهان مارول، مایکرو ورس بخشی از دنیای خودمان است که آن را در فیلم های مرد مورچه ای هم دیده ایم (در دنیای سینمایی مارول، به جای مایکرو ورس از عبارت "قلمرو کوآنتومی" استفاده میشود زیرا مایکرو ورس با کمیک های محبوب Micronauts مارول که دهه 80 میلادی از روی اسباب بازی های شرکت ماتل ساخته شد، عجین شده است و مارول استودیوز نمیتواند از این عبارت استفاده کند. لذا مجبور است از "قلمرو کوآنتومی" استفاده کند). چشم انسان و فن آوری های متداول قادر به شناسایی مایکرو ورس نیستند و برای ورود به آن باید با استفاده از ذرات پیم یا دیگر وسایل کوچک کننده خود را به سطح درون اتمی کوچک کرد. وقتی این اتفاق بیفتند اون وقت میشه از نقطه اتصال (nexus) آن با دنیای خودمان رد شد و قدم به دنیای کوچک گذاشت که جلوی دیدگان ما پنهان شده است! گفته میشود مایکرو ورس توسط شاهزاده وی فایندر (Prince Wayfinder) از آینده و دنیای شماره 7614 که با پیروان خودش به 65 میلیون سال قبل در دنیای اصلی مارول سفر کرد ، خلق شد تا سرزمینی برای مردمان آواره خود بسازد. مایکرو ورس از مکان های بسیار قدیمی مارول است و قدمت آن به سال 1943 و شماره 26 از کمیک Captain America میرسد که در آن کاپیتان آمریکا و دستیارش ، باکی، به یکی از سرزمین های مایکرو ورس به نام Mita سفر کردند تا به مردمان آنجا کمک کنند. در حقیقت مایکرو ورس اغلب حاکمین ظالمی داشته و به همین دلیل گاهی اهالی آن با سفر به دنیای ما، از قهرمانان کمک خواسته اند (هالک به آنجا سفر کرده و عاشق شاهزاده ای به نام «جارلا» شد) سپس ما در اوایل دهه 60 و کمیک های اولیه Fantastic Four دوباره مایکرو ورس را دیدیم که البته به آن "مایکرو وُرلد" (Micro World) گفته شد ولی همانطور که بدان اشاره شد بعدها این مکان را در کمیک های مایکروناتس، مایکرو ورس لقب دادند. 

  

8- کون لون (K'un-Lun)

کون لون

این شهر مرموز در رشته کوه های "کون لون" قرار دارد که از بزرگترین رشته کوه های آسیاست و امتداد آن به 3000 هزار کیلومتر میرسد که در منطقه تبت در کشور چین واقع شده است. "کون لون" یکی از پایتخت های آسمانی به حساب میاد و هر 88 سال این شهر و شش پایتخت آسمانی دیگر با هم در زمین تلاقی میکنند و "قلب آسمان" را تشکیل میدهند. تمامی "مشت های آهنی فنا ناپذیر" اهل این شهر هستند. هر 10 سال میتوان به دروازه های این شهر دسترسی یافت و لقب "مشت آهنین" یا "آیرون فیست" به محافظ این شهر داده میشود. گفته میشود تاریخچه این شهر به 1 میلیون سال قبل از میلاد مسیح برمیگردد ، زمانی که سفینه گروهی از بیگانه های انسان نما در آن سقوط کرد و موجب نوعی شکاف میان بعدی در این لوکیشن شد. در واقع منبع انرژی این سفینه منفجر شد و در نتیجه شکافی پدید آمد که باعث شد این شهر به طور متناوب بین اون دنیایی که اون سفینه داخلش سقوط کرد و کره زمین ظاهر بشه. سپس بازماندگان این سفینه شروع به ساختن شهری در اطراف آن کردند که به "کون لون" معروف شد تا در مقابل دشمنان آنها که بیگانه هایی گیاه مانند از نژاد H'ylthri بودند، ازشون محافظت کند. در واقع خیلی از اجزای این سفینه برای ساخت این شهر به کار رفته است، مثل "سالن مرکزی پیشینیان" که ربط زیادی هم به میراث آیرون فیست ها داره. در این شهر است که آیرون فیست ها در آنجا آموزش میبینند. گفتیم که یکی از "هفت شهر آسمانی" (Seven Capital Cities of Heaven) محسوب میشه. هر کدام از این شهرها یک "سلاح فناناپذیر" (Immortal Weapon) دارد. سلاح فناناپذیر شهر کون لون هم آیرون فیست است . پس هر کسی که به عنوان آیرون فیست برگزیده میشه، مسئولیت زیادی داره. دیگر شهرهای آسمانی از این قرار هستند: "قلمرو عنکبوت ها"، K’un-Zi، جزیره ببرها، Z’Gambo ، "شهر زیرزمینی" و Peng Lai . ناگفته پیداست که هر کدام از این شهر ها قهرمان خاص خودش را دارد که به عنوان سلاح فناناپذیر آن شهر هم به حساب میاد.

 

7- سانکتوم سانکتوروم (Sanctum Sanctorum)

خانه دکتر استرنج

"سانکتوم سانکتوروم" نام خانه ای است که دکتر استرنج در آن زندگی میکند که در منطقه Greenwich Village واقع در شهر نیویورک قرار دارد. گفته میشه در زمان های دور سرخ پوستان در زمینی که این خانه روی آن درست شده، انسان هایی را برای خدایان خود قربانی میکردند. ضمنا انرژی های ماورا الطبیعه در داخل و اطراف آن هست. همین انرژی ها بود که نظر دکتر استرنج رو به خودش جلب کرد تا خانه خودش را در آنجا بسازه. ضمنا گفته میشه این خانه جن داره و نفرین شده است. همچنین فضای داخل این خانه خیلی بزرگتر از اونیه که از بیرون به نظر میرسه. یعنی مثلا شاید از بیرون به نظر برسه که مساحت این خانه 200 متر مربع است ولی داخلش میشویم میبینیم که یک عالمه اتاق و راهروی تو در تو دارد. به علاوه، ترتیب اتاق ها ، راهروها و چیدمان مبلمان این خانه هر از گاهی خود به خود تغییر میکند! دکتر استرنج از انرژی های داخل خانه استفاده کرده تا طلسم هایی روش بزاره تا دشمنانش نتونن مخفیانه واردش بشوند.

 

6- منطقه انرژی منفی (Negative Zone)

منطقه انرژی منفی (Negative Zone)

"منطقه انرژی منفی" ، بُعدی بیگانه در عالم مارول است که از "پاد ماده" (antimatter) تشکیل شده است (پادماده مانند ماده از ذراتی به نام پادذره تشکیل شده‌است، که با ذرات معمولی فرق دارند. در ضد ماده بار هسته منفی و بار ذرات مداری مثبت است که معکوس ماده‌ است). این لوکیشن خیالی بیشتر در داستان های مربوط به "چهار شگفت انگیز" و "کاپیتان مارول" به کار برده میشود و ابتدا در شماره 51 از کمیک Fantastic Four (ژوئن 1966) به دست «استن لی» و «جک کربی» خلق شد. در اصل منطقه انرژی منفی عالمی است موازی با جهان ما ولی تفاوت اصلی آن این است که تمام ماده ها در آن بار منفی دارند. کل این بعد نیز پرشده از اتمسفر تحت فشار و قابل تنفس و در مرکز آن نیز نوعی گرداب مرگبار متشکل از قدرتی غیر قابل وصف وجود دارد. منطقه انرژی منفی اولین بار توسط رید ریچاردز کشف شد و از آن موقع به بعد دیگر قهرمانان مارول نیز پای درون آن گذاشته اند که از میان آنها میتوان به مرد عنکبوتی اشاره کرد که در منطقه انرژی منفی صاحب لباسی شد که بعدا از آن برای خلق هویتی به نام  داسک (Dusk) استفاده کرد. ابتدا تصور میشد این بعد خالی از سکنه باشد ولی ثابت شده در برخی از سیاره های آن حیات وجود دارد. از شخصیت های خبیث مارول که ریشه های به این محل برمیگردد میتوان به «بلاستار» (Blastaar) و «آنایلوس» (Annihilus) اشاره کرد که از حاکمین آن بوده اند. در رویداد معروف " جنگ داخلی" نام این بعد پس از ساخته شدن "زندان شماره 42" در آن دوباره بر سر زبانها افتاد.

 

5- برج اونجرز (Avengers Tower)

برج انتقام جویان

شاید جالب باشه بدونید برج انتقام جویان قدمت چندان زیادی در دنیای کمیک نداره، این برج در سال 2005 برای اولین بار در کمیک های مارول ظاهر شد. در واقع پناهگاه قبلی انتقام جویان که عمارت انتقام جویان(Avengers Mansion) نام داشت، در طی حادثه‌ا‌ی که اسکارلت ویچ در آن دخیل بود، نابود شد، این حادثه  طی داستان کراس‌اُور Avengers: Disassembled  اتفاق افتاد. بعد از اینکه این عمارت نابود شد، تونی استارک مسلما بیکار ننشست و سریعا دست به کار شد و این عمارت رو بازسازی کرد، منتها این بار او تصمیم گرفت که مقر گردهمایی تیم رو در سه طبقه‌ی بالایی آسمان‌خراشی که در منهتن نیویورک داشت، بنا کند و بدین‌گونه بود که برج انتقام جویان پدید آمد. این ایده همچنین به منبع الهام‌بخشی برای دنیای سینمایی مارول (MCU) تبدیل و سبب شد که در فیلم های این کمپانی هم از برج استارک به عنوان مقری برای انتقام جویان استفاده کنند. برای آشنایی با حقایق مفید درباره این برج حتما این مقاله را بخوانید.

 

4- مدرسه اگزاویر برای نوجوانان با استعداد (Xavier's School for Gifted Youngsters)

  مدرسه اگزاویر برای نوجوانان با استعداد (Xavier's School for Gifted Youngsters)

بدون شک این یکی از معروف ترین مدارس ابرقهرمانی می باشد که هم برای هواداران سرسخت داستان های مردان ایکس و هم برای بینندگانی که فقط آثار سینمایی ایکس من رو مشاهده کرده اند، شناخته شده می باشد. مدرسه اگزاویر برای بچه های با استعداد توسط چارلز اگزاویز راه اندازی شد، او قصد داشت محلی امن برای بچه هایی که جهش یافته بودند اما نمیتونستند قدرت هاشون رو به طور کامل درک یا کنترل کنند، بنا کند. نام دیگر این مدرسه که خیلی هم رایجه، عمارت ایکس (X-Mansion)   است و در نیویورک واقع شده. جهش یافته ها اونجا به طور گسترده تعلیم می بینند و یاد می گیرند که چطور نهایت استفاده رو از قدرت هاشون بکنند تا بتوانند بشریت و نسل جهش یافته ها را در برابر دشمنان و خطرات احتمالی حفظ کنند. این مکان فقط یک مدرسه نیست و همچون مقر و پایگاهی برای گروه مردان ایکس عمل میکند. "اتاق خطر" (Danger Room) در آنجا واقع شده است و جایی است که به لطف مدرن ترین فن آوری ها و شبیه سازی های رایانه ای به جهش یافته ها کمک میکند تا قدرت های خود را در عرصه نبرد به آزمون و خطا بگذارند. همچنین دستگاه "سریبرو" (Cerebro) در آنجاست که مثل نوعی رایانه شناسایی و ردیابی انواع جهش یافته ها عمل میکند و پرفسور اگزاویر از آن برای این منظور بهره میگیرد. "بلک بِرد" (Blackbird) به عنوان جِت معروف مردان ایکس در بخش زیرین عمارت ایکس قرار دارد. شایان ذکره که این پایگاه یک بار نابود شد و سایکلاپس جهش یافته ها را به مقر جدیدی به نام Utopia برد (عکسش اینجاست). البته درباره Utopia این رو هم بگم که در واقع نسخه مدرن شده مقر قدیمی مگنتو در فضا به نام "ستارک ام" (Asteroid M)  بود (عکسش اینجاست). همچنین شایان ذکر است که عمارت ایکس هم بعدا دوباره مرمت و بازگشایی شد (با نام جدید "مدرسه جین گری" و با مدیریت ولورین! پس از مرگ ولورین، استورم جایش را گرفت).

 

3- آسگارد (Asgard)

آسگارد (Asgard)

"آسگارد" یا "آزگارد" قلمرو داستانی عالم مارول است که براساس سرزمینی خیالی به همین نام از اساطیر اسکاندیناوی خلق شده‌ است. آسگارد، خانهٔ آسگاردی‌ها و دیگر موجودات اقتباسی از اساطیر نورس است. آسگارد برای اولین بار در شماره 65 از سری Journey into Mystery (اکتبر 1962) توسط استن لی، لری لیبر و جک کربی خلق شد این مکان خانه ثور، لوکی و دیگر شخصیتهای آسگاردی مارول کامیکس است که در این مقاله معرفی شده اند. گفته میشود در آغاز خلقت دو سرزمین وجود داشت: سرزمینی به نام نیفل‌هایم (به معنی جهانی از مه)، در اساطیر اسکاندیناوی، یکی از نه بخش جهان در کیهان‌شناسی نورس که در دوردست‌ترین مناطق شمالی گینونگاگپ از یخ و مه پوشیده شده‌ است. و سرزمینی به نام موسپل‌هایم که در اساطیر اسکاندیناوی، یکی از نه بخش جهان در کیهان‌شناسی نورس، سرزمین غولان آتشی که در بخش جنوبی جهان واقع شده‌ است. موسپل‌هایم منطقه‌ای گرم و سوزان، پر از گدازه، شعله‌های آتش، جرقه و دوده بود. این سرزمین در جهت مخالف جهان برف و یخ نیفل‌هایم قرار داشت که بدین سبب یخ‌های واقع در نیفل‌هایم توسط بادهای گرم سرزمین سوزان موسپل‌هایم به وجود آمده بود. یخ‌ها به ذوب شدن خود ادامه می‌دادند و از قطرات آن‌ها اولین مخلوق زنده، یمیر پدید آمد. یمیر پدر تمام غول ها شد و گاو او از یخ ها نخستین آسگاردی به نام Buri را خلق کرد که او نیز صاحب پسری شد به نام «بور» (Borr) که با غولی به نام «بستلا» ازدواج کرد که صاحب سه پسر به نام های «اودین»، «ویلی» و «وه» شدند. اودین و برادرانش از غول ها متنفر شدند و یمیر را کشتند و خون او دریای بزرگ را به وجود آورد. آنها بدن یمیر را از دریا بیرون آورده و با آن میدگارد (کره زمین) را بین موسپل‌هایم و نیفل‌هایم پدید آوردند. آنها با استخوان های یمیر ، کوه ها را به وجود آوردند و با موهایش نیز درختان را و با جمجمه اش نیز آسمان ها را! وقتی میدگارد کامل شد ، او و برادرانش مکانی برای خود در بالای آن ساختند به نام آسگارد و برای اتصال بین دو این دو دنیا رنگین کمانی به نام «بایفراست» ایجاد نمودند. علاوه بر آسگاردی ها که خود را خدایان میخوانند، نژادهای دیگری نظیر غول ها، کوتوله ها، شیاطین و اِلف ها نیز در آنجا حضور دارند. در افسانه ها آمده که در نهایت لوکی با دسیسه های خود باعث خواهد شد تا رگناروک یا پایان جهان رخ دهد و آسگارد نابود شود.

 

2- عمارت اونجرز (Avengers Mansion)

 عمارت اونجرز (Avengers Mansion)

برای سالها گروه اونجرز در عمارتی باشکوه زندگی میکردند که بهش Avengers Mansion گفته میشد. این عمارت در قلب منطقه منهتن شهر نیورک قرار داشت . گفته میشه زمانی متعلق به خانواده استارک بوده. وقتی تونی استارک کمک کرد تا گروه اونجرز تاسیس بشه او درهای این عمارت را باز کرد و آن را در خدمت هم تیمی های خودش قرار داد. همچنین خدمتکار باوفای او به نام «اِدوین جارویس» (Edwin Jarvis)   نیز در خدمت گروه درآمد (برای آشنایی با او این مقاله را بخوانید). عمارت اونجرز برای سالیان سال به عنوان اقامتگاه اصلی گروه انتقام جویان عمل میکرد و بسیاری از اعضای اصلی آن مثل کاپیتان آمریکا برای دوره های نسبتا طولانی در آن زندگی کردند. این عمارت چندین بار نابود و از نو ساخته و یا مرمت شد (مثلا در داستان تاریخی "تحت محاصره" که به دست "اربابان شرارت" تخریب شد). ولی همانطور که در مورد شماره 6 گفته شد وقتی اسکارلت ویچ در داستان "اونجرز منحل میشود" قاط زد و این عمارت را با خاک یکسان کرد، تونی استارک تصمیم گرفت برج اونجرز رو بسازه و تبدیلش کنه به مقر جدید اونجرز. البته او عمارت اونجرز را هم بعدا بازسازی کرد و به قیمت فقط یک دلار دادش به لوک کیج تا ازش به عنوان مقر گروه جدید و نوپای خودش از اونجرز استفاده کنه! (لوک بعدا عمارت رو به قیمت 5 دلار به خود تونی فروخت و بهش گفت سرمایه گذاری خوبی کرده چون 5 برابر براش سود داشته!!!). این عمارت در حال حاضر مقر گروه Avengers Unity Squad هستش.

 

1- ساختمان بَکستر (Baxter Building)

 ساختمان بَکستر (Baxter Building)

"بکستر" نام ساختمانی 35 طبقه است که در منطقه منهتن شهر نیویورک قرار گرفته (نزدیک ساختمان سازمان ملل) و مقر گروه "چهار شگفت انگیز" به شمار میاد که ساختارش از آلیاژی بسیار قوی از فولاد ساخته شده. البته چهار شگفت انگیز در 5 طبقه بالایی آنها حضور دارند. نکته مهم و تاریخی درباره این ساختمان اینه که اولین مقر یک گروه ابرقهرمانی بودش که مکانش برای عموم مردم شناخته شده بود (چون چهار شگفت انگیز نخستین گروه واقع گرای ابرقهرمانی دنیای کمیک بودند که هویت مخفی نداشتند). اولش آقایی به نام «والتر کالینز» به عنوان صاحب این ساختمان آن را با کمال میل به «رید ریچاردز» (رهبر چهار شگفت انگیز) اجاره داد زیرا میدونست با این کار به کلاس و شهرت ساختمان افزوده میشه ! اما سپس دشمنان چهار شگفت انگیز مدام به آنجا حمله کردند (مثلا دکتر دووم در شماره 6 از کمیک Fantastic Four آن را به فضا فرستاد!). این مساله باعث شد تا یک عالمه دردسر و مزاحمت برای مستاجرین طبقات پایینی به وجود بیاد. پس آقای کالینز سعی کرد چهار شگفت انگیز را از ساختمان بیرون کنه تا اینکه رید کل ساختمان را ازش خرید! در هر حال در طبقات مختلف این ساختمان اتفاقات و نوآوری های زیادی رخ میده و تجهیزات عجیب و غریب مثل دریچه های منطقه انرژی منفی (Negative Zone) و ماشین شگفت انگیز (Fantasticar) و حتی مدرسه ای که مختص آموزش به بزرگترین مغزهای دنیای ماروله در آن یافت میشه. وقتی که اخیرا رید ریچاردز و خانواده اش دیگر در کره زمین حضور نداشتند (پس از وقایع رویداد "جنگ های مخفی") ساختمان بکستر برای مدتی به مقر شرکت "صنایع پارکر" (متعلق به پیتر پارکر/مرد عنکبوتی) تبدیل شد. در حال حاضر نیز مورد استفاده گروه جدیدی به نام Fantastix قرار میگیره و گروه چهار شگفت انگیز نیز در ساختمانی به نام "4 Yancy Street" که به بن گریم (ثینگ) تعلق داره نقل مکان کرده اند (عکسش  اینجاست).

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 پایگاه (BASE) برتر در دنیای کمیک!

10 حقیقت مهمی که باید درباره "دیلی بیوگل" (DAILY BUGLE) بدانید

معرفی مهم‌ترین کشور های تخیلی مارول

مهم ترین لوکیشن ها در عالم دی سی

15 زندان برتر در دنیای کمیک

10 کمپانی/شرکت/موسسه برتر مربوط به ابرقهرمانان در دنیای کمیک

10 شرکت بزرگ خبیث برتر دنیای کمیک!

رتبه بندی قوی ترین فلزات در دنیای کمیک

10 مدرسه برتر ابرقهرمانی در دنیای کمیک

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

20 وسیله نقلیه برتر در دنیای کمیک

5 ایده کمیک بوکی که خارج از دنیای کمیک خلق شدند!

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

10 حقیقتی که احتمالاً درباره‌ی "برج انتقام جویان" نمی‌دانستید!

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک های کاپیتان آمریکا

مردان ایکس: 10 معلم برتر مدرسه "اگزاویر"

معرفی شخصیت های مکمل در کمیک بوک های مرد آهنی 

  

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-03-23 13:12
سلام
ممنون بابت مقاله.
دنیای مارول اونقدر گسترده است و تنوع زیادی داره که قطعا جمع آوری اطلاعات درباره لوکیشن های اون و رتبه بندی اونا کار سختیه! بعضی از مکان ها که از محبوبیت زیادی بین هواداران برخوردار هستند ( خب تقریبا ۵ تای اول!) و خاطرات زیادی رو هم رقم زدند و بسیار هم زیبا هستند. مثلا ساختمان بکستر که جد و آباد هر چی مکان و قرارگاه تو کمیک های مارول به حساب میره. یا سانکتوم سانکتوروم (کی میتونه پنج بار اینو پشت سر هم بگه؟!) که برای فیلم دکتر استرنج و mcu خیلی معروف شده و یک مکان عجیب و غریب اونم توی وسط شهره! نه کهکشان دیگه!
آدم این عمارت اونجرز رو میبینه با خودش فکر میکنه "قهرمان بودن چه کار با کلاسیه!"
خب اگر بخوایم ریزبینانه بگیم "آزگارد یک مکان نیست! هرگز نبوده! آزگارد جاییه که مردم اون باشند!" ( :lol: ) ولی خب وقتی مردم آزگارد توی همون مکان هستند پس اونجا آزگارده و مشکلی نیست!
اون چیزی هم که آخر مورد ۱۰ گفته شد خیلی بامزه بود! مگر اینکه توی کمیک هاشون این رو ببینند!!!!
.
.
این مقاله نه تنها رتبه بندی خوبی داشت هم اینکه (مثل اکثر مقالات) محتوای دقیقی داشت و دل و روده اون مکان رو میریخت بیرون! ممنون.
نقل قول کردن
P.B.P
#2 P.B.P 1400-03-23 13:23
سلام ممنون از استاد ترابی
مقاله عالی بود،خسته نباشید.
نقل قول کردن
Psparsa21
#3 Psparsa21 1400-03-23 13:57
مثل همیشه عالییببب 8) استاد ترابی.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#4 Ehsan Spider 1400-03-23 14:39
سلام

خیلی ممنون استاد عزیز. مقاله بی نظیر بود. عاشق این مقاله شدم. موضوع جذابی داشت. همون موقع که نسخه این مقاله واسه دی‌سی اومد گفتم صد در صد واسه مارول هم تو راه داریم.


با بعضی از موارد آشنا بودم، بعضی هارو حتی اسمشون رو هم نمیدونستم.

مورد ۱۱ رو کاملا باهاش آشنا بودم. چون به تاریخچه ماکینگ‌برد مربوط میشه و من هم یکم راجبش خوندم، واسه همین باهاش آشنا بودم.
مورد 8 هم که از پروفایلم معلومه که باهاش آشنا هستم. راستی رهبر اینجا یکی به اسم یوتی (yu'ti) اگه اشتباه نکرده باشم که بهش شخصیت والا مقام یا همچنین چیزی هم میگن.

مورد ۷ رو هم میشناختم.راستی توی یه کمیکی به اسم سوگند که این سایت هم ترجمه شده. نشون دادن که یه دزد از این طلسم ها عبور کرده و به دکی استرنج شلیک کرد و ادامه قضیه دیدیم که دوکی واسه خودش جکی چانی بوده و ما نمیدونستیم.

مورد ۵ تا 1 رو هم مطمئنا هممون حفظیم. هنوز اون کتکی که اسپایدی به چهار شگفت انگیز زد از یادم نمیره :lol:

بازم ممنون استاد عزیز
نقل قول کردن
s.p.i
#5 s.p.i 1400-03-23 14:56
مقاله عالییی بود
من که از شماره ۵ و ۴ و۳ و۲ و۱ خیلی خوشم میاد
خیلی ممنون آقای ترابی
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1400-03-23 15:03
به نقل از Ehsan Spider:
سلام

خیلی ممنون استاد عزیز. مقاله بی نظیر بود. عاشق این مقاله شدم. موضوع جذابی داشت. همون موقع که نسخه این مقاله واسه دی‌سی اومد گفتم صد در صد واسه مارول هم تو راه داریم.

و حالا که برای دی سی و مارول نوشتیم، نوبت کیه؟
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#7 Ehsan Spider 1400-03-23 15:10
به نقل از mtm:
به نقل از Ehsan Spider:
سلام

خیلی ممنون استاد عزیز. مقاله بی نظیر بود. عاشق این مقاله شدم. موضوع جذابی داشت. همون موقع که نسخه این مقاله واسه دی‌سی اومد گفتم صد در صد واسه مارول هم تو راه داریم.

و حالا که برای دی سی و مارول نوشتیم، نوبت کیه؟


احتمالا احتمالا mcu

البته اینجا به زیبا ترین ها پرداخته شده:

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#8 AM SM BM SM 1400-03-23 15:12
به نقل از mtm:
به نقل از Ehsan Spider:
سلام

خیلی ممنون استاد عزیز. مقاله بی نظیر بود. عاشق این مقاله شدم. موضوع جذابی داشت. همون موقع که نسخه این مقاله واسه دی‌سی اومد گفتم صد در صد واسه مارول هم تو راه داریم.

و حالا که برای دی سی و مارول نوشتیم، نوبت کیه؟

منظورتون ایمیج که نیست، نه؟ آخه خود تاد پک فارلین هم نمیتونه لوکیشن های برتر ایمیج رو ۱۵ تایی بگه!
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1400-03-23 15:20
#7 , 8#:
نا امید شدم ازتون! گفتم "کی"!
من مقاله لوکیشن بنویسم واسه اسپایدی ننویسم؟
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#10 Ehsan Spider 1400-03-23 15:29
به نقل از mtm:
#7 , 8#:
نا امید شدم ازتون! گفتم "کی"!
من مقاله لوکیشن بنویسم واسه اسپایدی ننویسم؟


واسه مرد عنکبوتی!!!!!!

وای عجب فکر بکری. حتی گوشه ذهنم هم سراغ این فکر نرفت. واقعاً دستتون درد نکنه استاد.

گفتم ها شاید استاد اشتباهی کی تایپ کردن. نگو پست هرکاری حکمت و هدفی است. از امروز برم کنار زبان یکم روی این بالا خونه کار کنم.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#11 AmirhoseinJafari2005 1400-03-23 18:48
مقاله خوبی بود.... خسته نباشید
نقل قول کردن
parsa89
#12 parsa89 1400-03-23 20:49
ممنون ساختمان بکستر واقعا عالیه
نقل قول کردن
parsa89
#13 parsa89 1400-03-23 20:52
به نقل از mtm:
#7 , 8#:
نا امید شدم ازتون! گفتم "کی"!
من مقاله لوکیشن بنویسم واسه اسپایدی ننویسم؟

اقای ترابی منظورتون چیه؟
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#14 Ehsan Spider 1400-03-23 21:57
به نقل از parsa89:
به نقل از mtm:
#7 , 8#:
نا امید شدم ازتون! گفتم "کی"!
من مقاله لوکیشن بنویسم واسه اسپایدی ننویسم؟

اقای ترابی منظورتون چیه؟


خیلی سادس
منظورشون اینه که پیش‌بینی های ما اشتباه بود.

خب به نظرم این مقاله که میگید خیلی باحال میشه استاد. از دیلی بیوگل گرفته تا میدتاون و.... واقعاً جالب میشه.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#15 AM SM BM SM 1400-03-23 22:12
به نقل از parsa89:
به نقل از mtm:
#7 , 8#:
نا امید شدم ازتون! گفتم "کی"!
من مقاله لوکیشن بنویسم واسه اسپایدی ننویسم؟

اقای ترابی منظورتون چیه؟

سلام
هیچی! یادآوری برای من که یادم باشه عجولم! :lol:
بعد خب معلومه دیگه یعنی مقاله بعدی با این سبک "مهم ترین لوکیشن ها در دنیای مرد عنکبوتی" هست یا یه چیزی شبیه این!
نقل قول کردن
king loki
#16 king loki 1400-03-23 22:15
سلام
مقاله عالی بود و خیلی لازم بود چون نویسنده ها نمی توانند همیشه در مورد لوکیشن ها توضیح دهند
10_ فکر کنم اون موقع که این اتفاق در دنیای کمیک افتاد ما تو مذاکرات بر جام بودیم :lol: !
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#17 Ehsan Spider 1400-03-23 22:23
استاد یه سوالی هم دارم که تقریباً اسپم حساب میشه ولی یه ربطی هم به لوکیشن های اسپایدی داره.

در اوایل کمیک های اسپایدی. به دوتا لوکیشن اشاره میشد، دیلی بیوگل و now magazine که چندین بار گفته شد که جیمسون ناشر هر دو این نشریه ها هستش. مثلا توی شگفت انگیز 4 و اگه درست یادم باشه شگفت انگیز 5 هم بود و...

میخواستم بدونم سر now magazine چی اومده؟ مثلا جیمسون فروختش یا چی؟؟

این چند وقتی ذهنمو درگیر کرده بود گفتم فضا مناسبه بپرسم.

توی سایتم نوشتید بعدا استن لی فکر کرده که مثلا اسم دیلی بیوگل بهتره ولی همون‌طور که بالا گفتم چندین بار اشاره شد ذهن خراب منم درگیرش شد.


ببخشید بابت مزاحمت و اسپم.
نقل قول کردن
Agent bishop
#18 Agent bishop 1400-03-23 22:41
به نقل از mtm:
#7 , 8#:
نا امید شدم ازتون! گفتم "کی"!
من مقاله لوکیشن بنویسم واسه اسپایدی ننویسم؟

فکر کنم خونه زن عمو می اول باشه
نقل قول کردن
black goblin
#19 black goblin 1400-03-24 12:29
به نقل از mtm:
#7 , 8#:
نا امید شدم ازتون! گفتم "کی"!
من مقاله لوکیشن بنویسم واسه اسپایدی ننویسم؟

آقای ترابی ببخشید احتمالا رتبه یک یا دو به ساختمان ازکورپ میرسه
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1400-03-24 14:46
به نقل از Ehsan Spider:
استاد یه سوالی هم دارم که تقریباً اسپم حساب میشه ولی یه ربطی هم به لوکیشن های اسپایدی داره.

در اوایل کمیک های اسپایدی. به دوتا لوکیشن اشاره میشد، دیلی بیوگل و now magazine که چندین بار گفته شد که جیمسون ناشر هر دو این نشریه ها هستش. مثلا توی شگفت انگیز 4 و اگه درست یادم باشه شگفت انگیز 5 هم بود و...

میخواستم بدونم سر now magazine چی اومده؟ مثلا جیمسون فروختش یا چی؟؟

این چند وقتی ذهنمو درگیر کرده بود گفتم فضا مناسبه بپرسم.

توی سایتم نوشتید بعدا استن لی فکر کرده که مثلا اسم دیلی بیوگل بهتره ولی همون‌طور که بالا گفتم چندین بار اشاره شد ذهن خراب منم درگیرش شد.


ببخشید بابت مزاحمت و اسپم.

فکر کنم تو مقاله مربوط به فکت های دیلی بیوگل اشاره کردم که بعدا بن یوریک یک ضمیمه گلاسه در دیلی بیوگل منتشر کرد به نام now mgazine
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#21 Ehsan Spider 1400-03-24 15:16
به نقل از mtm:
به نقل از Ehsan Spider:
استاد یه سوالی هم دارم که تقریباً اسپم حساب میشه ولی یه ربطی هم به لوکیشن های اسپایدی داره.

در اوایل کمیک های اسپایدی. به دوتا لوکیشن اشاره میشد، دیلی بیوگل و now magazine که چندین بار گفته شد که جیمسون ناشر هر دو این نشریه ها هستش. مثلا توی شگفت انگیز 4 و اگه درست یادم باشه شگفت انگیز 5 هم بود و...

میخواستم بدونم سر now magazine چی اومده؟ مثلا جیمسون فروختش یا چی؟؟

این چند وقتی ذهنمو درگیر کرده بود گفتم فضا مناسبه بپرسم.

توی سایتم نوشتید بعدا استن لی فکر کرده که مثلا اسم دیلی بیوگل بهتره ولی همون‌طور که بالا گفتم چندین بار اشاره شد ذهن خراب منم درگیرش شد.


ببخشید بابت مزاحمت و اسپم.

فکر کنم تو مقاله مربوط به فکت های دیلی بیوگل اشاره کردم که بعدا بن یوریک یک ضمیمه گلاسه در دیلی بیوگل منتشر کرد به نام now mgazine


خیلی ممنون که جوابمو دادید استاد. ببخشید که منم با این همه مشغله و کاری که دارید مزاحمتون شدم. حسابی شرمندم.


راستش به 2 دلیل فکرم درگیرش شد:

در مرد عنکبوتی شگفت انگیز 4 که اولین حضور سندمن هم بود فکر کنم البته توی این شماره بوده: میبینیم که پیت با زن عمو صحبت میکنه و میگه که دیر میاد و سر راه یه سری هم به جیمسون میزنه و اونم میگه همون ناشر دلیلی بیوگل و now magazine و یادمه که توی ادامه هم میگه مرد عنکبوتی رو مجبور میکنن که چتر با خودش حمل کنه!!!

یه جایی هم بود که فکر کنم توی همین 4 بود یا شگفت انگیز 5 که: جیمسون یه سخنرانی زنده توی تلویزیون داشت و می‌گفت که من ناشر دلیلی بیوگل و now magazine هستم از این برنامه حمایت میکنم و قضایای نقاب و کوبیدن های دیگه.... که یادمه پیتر هم از خودش بد گفت تا بهش شک نکنن


اینجا هم یه ذره فکرم درگیر شد که استن لی وقتی بعد شماره 2 شگفت انگیز now magazine رو به دیلی بیوگل تغیر اسم داده چرا میاد اینجا بهش اشاره میکنه.


بازم شرمنده بابت مزاحمت
نقل قول کردن
Bad joke
#22 Bad joke 1400-03-31 13:30
برای پسرا bbf مهمه
و برای به دست اینا فقط یه چیز مهمه
Location :-*
جدا از شوخی خودم عاشق ساختمان باکسترم
ایده اینکه مقر یه گروه ابرقهرمان چه طوری باید باشه رو شکل داد
درباره negative zone هم بگم که واقعا جنبه سینماییه جالبی داره انهیلوسم که واقعا یه ابر خبیث معرکس بعد یه ابر خبیث دیگه به اسم بلاستر که دشمنشه
وای که اصلا حوصله ندارم صبر کنم مارول چهار شگفت انگیز را بسازه یه سری به ساختمان باکستر بزنم
نقل قول کردن
Cletus_Cobblepot
#23 Cletus_Cobblepot 1400-05-28 12:33
ممنون بابت مقاله
استاد اگه اسپایدی توی منطقه منفی ، صاحب لبای (داسک) شد ، پس خود لباس Negative Zone رو چجوری بدست اورد؟
نقل قول کردن
mtm
#24 mtm 1400-05-28 13:59
به نقل از Cletus_Cobblepot:
ممنون بابت مقاله
استاد اگه اسپایدی توی منطقه منفی ، صاحب لبای (داسک) شد ، پس خود لباس Negative Zone رو چجوری بدست اورد؟

اینا جفتشون یکی هستن. از لباس منطقه انرژی استفاده کرد تا هویت داسک رو برای خودش درست کنه
نقل قول کردن
Ksjfhdfhj
#25 Ksjfhdfhj 1402-05-18 07:56
خسته نباشید آقای ترابی مقاله جامع و کاملی بود لذت بردم ساختمان بکستر یکی از به نظرم بهترین لوکیشن ها هستش واقعا قشنگه و ۴شگفت انگیز درش هستن و ساختمان آزبورن هم قشنگه و خاص و مدرسه اگزاویر خودم شخصا خیلی دوست دارم مکان جالبی و اینکه به میوتانتها درس میدن بین امارت اونجرز و برج اونجرز از امارت بیشتر خوشم خیلی شیک تر هستش وجذاب
نقل قول کردن
Ksjfhdfhj
#26 Ksjfhdfhj 1402-05-18 09:37
از دست این کیبورد :D عمارت
نقل قول کردن
New VENOM
#27 New VENOM 1402-07-10 06:20
خیلی مقاله مفید و جامعی بود ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45